Het grote sporthorloge met GPS topic.

Pagina: 1 ... 164 ... 324 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20:36
Zwerver schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 11:03:
Vraagje, mijn huid verdraagt het standaard polsbandje van mijn Garmin niet meer. Dikke irritatie en bultjes na elke run. Nou heb ik een Forerunner 245 en daar zou ik toch van verwachten dat er ook stoffen bandjes voor zouden zijn? Alleen kan ik die nergens vinden? Iemand een idee?
Bandje heel goed schoon maken. Het is vuil wat in het bandje gaat zitten. Ook het zweterige weer helpt niet mee uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• roalt
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07-10 20:49
elastiek schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 11:22:
[...]

Omdat dat niet wordt ondersteund door de Vivoactive? DCRainmaker noemt hem iig niet als horloge waarmee dat kan: https://www.dcrainmaker.c...broadcasting-to-apps.html
Ik heb ook een VA3 en een edge 830. Ik zet zowel de VA3 aan (als backup voor gps) als de edge. De VA3 doet dan een broadcast voor de heartrate, volgens mij moet je de heartrate sensor wel eenmalig pairen met Edge. Ik heb geen field hiervoor toegevoegd op de edge maar later zie ik wel de heartrate in mijn activiteit terug. (De VA3 activiteit sla ik op het eind niet op als de gps track van de edge veilig in strava is verschenen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-10 12:49

Quakie

quakelen

Coffee2Code schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 12:47:
[...]

Zou ik eerder Infocal pakken 🤔
Die is ook mooi maar iets minder qua opties.

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xray79
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 09-10 20:14
@Mistraller @maartend en @roalt gebruiken jullie dan de OHR van het horloge of een borstband?
Heb zelf de F5+ maar als ik krachttraining doe of op de MTB zit dan meet de OHR veel minder goed mijn hartslag tov de band. Gebruik de F5 dan ook alleen om te loggen en eens een keer een route te bekijken maar ik fiets zo weinig dat ik geen edge kan verantwoorden :o
Meestal doe ik dan ook de band om maar vaak ook niet omdat lopen mijn primaire sport is en ik daar meer op de HR let dan bij de andere sporten.
Bij de andere sporten gaat het me meer om het feit dat ik 'correcte' data wil zien ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:57
xray79 schreef op dinsdag 25 augustus 2020 @ 13:41:
@Mistraller @maartend en @roalt gebruiken jullie dan de OHR van het horloge of een borstband?
Heb zelf de F5+ maar als ik krachttraining doe of op de MTB zit dan meet de OHR veel minder goed mijn hartslag tov de band. Gebruik de F5 dan ook alleen om te loggen en eens een keer een route te bekijken maar ik fiets zo weinig dat ik geen edge kan verantwoorden :o
Meestal doe ik dan ook de band om maar vaak ook niet omdat lopen mijn primaire sport is en ik daar meer op de HR let dan bij de andere sporten.
Bij de andere sporten gaat het me meer om het feit dat ik 'correcte' data wil zien ;)
Buiten rij ik vrijwel altijd met OHR, en dan is ie soms niet altijd accuraat, maar ik weet waar ik naar moet kijken. Een band vind ik niet heel fijn.
Binnen (met Zwift) rij ik altijd met HR band. Ik zet dan óók de VA3 aan maar dan laat ik de VA3 koppelen met de HR band, anders komt de OHR in mijn dagelijkse HR overzicht, terwijl ik tijdens de activiteit de HR van de band wil hebben. Een VA3 gebruikt de band alleen tijdens activity. Maar ook dan gooi ik de activiteit zelf na het fietsen van de VA3 weg, want de activity wordt door Zwift opgeslagen en de HR data heeft garmin zelf al in het profiel weggeschreven.
Ik heb mijn edge overigens alleen gekocht omdat de VA3 geen powermeter ondersteunt. Maar nu ik hem toch heb, benut ik hem ten volle.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• ArnoutV
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:37
Uitgebreide review van de COROS Pace 2 door DC Rainmaker.
Meest opvallende is dat voor een prijs lager dan de Stryd je een multisport horloge krijgt met wel de functionaliteit van Stryd. Volgend de review komen er bijna gelijke waardes uit (COROS Pace 2 vs Stryd)

https://www.dcrainmaker.c...h-with-running-power.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verona27
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 16:13
ArnoutV schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 12:10:
Uitgebreide review van de COROS Pace 2 door DC Rainmaker.
Meest opvallende is dat voor een prijs lager dan de Stryd je een multisport horloge krijgt met wel de functionaliteit van Stryd. Volgend de review komen er bijna gelijke waardes uit (COROS Pace 2 vs Stryd)

https://www.dcrainmaker.c...h-with-running-power.html
Zeer interessant horloge, niet alleen voor hardlopen. Zeker voor de prijs. Alleen voor mijn gevoel zijn Coros horloges niet zo goed beschikbaar in Nederland, ben dan ook benieuwd hoe lang het zal duren voor deze uit is in Nederland en hoeveel hij dan gaat kosten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Volgens mij zijn die gewoon te koop bij de Coolblue, Bol en andere retailers hoor. Voorraden zullen niet super zijn, maar ze verkopen het merk Coros wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verona27
mrwolf schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 13:13:
Volgens mij zijn die gewoon te koop bij de Coolblue, Bol en andere retailers hoor. Voorraden zullen niet super zijn, maar ze verkopen het merk Coros wel
Hmm klopt, heb ze daar wel eens gezien. Ik kan nu alleen de Coros Pace 2 nog nergens vinden, ook niet op Engelstalige sites/amazon.com.

Edit: zie nu via hun site dat ie vanaf 4 september verzonden gaat worden, dus misschien in oktober dan pas in Nederland?

[ Voor 13% gewijzigd door Verona27 op 26-08-2020 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArnoutV
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:37
Op de Coros website:
https://www.coros.com/pace2.php

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verona27
Zie inderdaad dat ze gratis naar Nederland verzenden, met de huidige wisselkoers kost dat horloge dan 204 euro, echt heel netjes. Misschien ga ik deze wel aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Tomatohead
  • Registratie: April 2012
  • Niet online
Ik ben sinds een aantal weken begonnen met hardlopen en het begint nu toch wel langzaam te kriebelen om een sporthorloge te gaan kopen. Als geld geen rol zou spelen dan werd het een fenix 6 pro. Gezien dit zeker wel het geval is en ik ook nog te kort bezig met hardlopen wil ik niet meteen de jackpot uitgeven.

Vooralsnog is mijn plan om een tweedehands forerunner 235 te gaan kopen en ik denk dat deze voorlopig wel in mijn behoeften voorziet (wil nu eigenlijk vooral een goede HR meter hebben en een training kunnen inplannen). Deze is zo rond de 50 euro wel te krijgen. Zijn er voor dit geld betere alternatieven? Of zijn er goede redenen om net wat meer uit te geven? Nieuw zou ik ook bijvoorbeeld een nieuwe Amazfit bip s kunnen kopen, maar die is volgens mij een stuk beperkter qua opties.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• route99
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 05-06-2024

route99

just passionately curious...

Kijk eens bij V&A bij onze Tweakers of er wat bij zit...
Pas de vinkjes en zo even aan:
https://tweakers.net/smar...JTfRMrlKwMDeDczDwlKyPTWgA

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10-10 12:16
@Mr_Tomatohead Wij kunnen natuurlijk niet zien wat voor jou een goede reden is om meer geld uit te geven. De 235 is een prima toestel om mee te beginnen en te bekijken wat je hier fijn aan vind, of wat je eventueel mist. Wat betreft goede HR meter, als dit echt goed en nauwkeurig moet zijn, neem een externe band.
Ik weet niet of je een horloge en HR band gaat vinden voor €70 echter...

Ik ben persoonlijk vrij snel van de 220 afgestapt omdat ik een horloge de hele dag wil dragen, en ik vond het een spuuglelijk ding. Maar ik had dan ook meer budget over voor een fenix.

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mac1987
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08-10 01:46
Mr_Tomatohead schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 14:14:
Ik ben sinds een aantal weken begonnen met hardlopen en het begint nu toch wel langzaam te kriebelen om een sporthorloge te gaan kopen. Als geld geen rol zou spelen dan werd het een fenix 6 pro. Gezien dit zeker wel het geval is en ik ook nog te kort bezig met hardlopen wil ik niet meteen de jackpot uitgeven.

Vooralsnog is mijn plan om een tweedehands forerunner 235 te gaan kopen en ik denk dat deze voorlopig wel in mijn behoeften voorziet (wil nu eigenlijk vooral een goede HR meter hebben en een training kunnen inplannen). Deze is zo rond de 70 euro wel te krijgen. Zijn er voor dit geld betere alternatieven? Of zijn er goede redenen om net wat meer uit te geven? Nieuw zou ik ook bijvoorbeeld een nieuwe Amazfit bip s kunnen kopen, maar die is volgens mij een stuk beperkter qua opties.
Meer dan prima horloge voor beginners.
Kijk voor de keuze tussen merken vooral even naar de achterliggende platformen. Die bepalen voor een groot deel hoe en hoeveel je achteraf kunt bekijken. Die mogelijkheden en gebruiksvriendelijkheid lopen ver uiteen. En wisselen tussen platformen is een hoop gedoe en vaak gaat niet alles mee. Ik ben normaal een voorstander van kleine partijen/underdogs, maar dit was voor mij een van de redenen om toch voor Garmin te gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Een Polar V800 + HRM band pik je voor 70 euro ook wel op. Heb je meer features en data maar wel een baksteen om je pols. Het ligt er dus een beetje aan hoe fanatiek je wilt hardlopen en welk platform je voorkeur heeft. Anders is een 235 zeker een goede keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mac1987
  • Laatst online: 08-10 01:46
Have a workout you love? Don’t keep it to yourself, share it with your friends with the touch of your finger in the COROS app
Dit mis ik dus echt bij Garmin. Ik ken de reden (ze hebben aparte abonnementen voor coaches), maar het blijft een gemis. Ik maak een workout voor m'n vrouw en kan vervolgens de hele workout nog een keer invoeren op mijn eigen account. Dat moet makkelijker kunnen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Wel weer het duidelijke nadeel dat de app/platform een stuk minder is dan bij de 'grote' merken. Dat maakt dat er toch weer een pay off is om voor dit horloge te gaan. Tenzij je, zoals DCR vermeldt, je analyses op Strava/TP doet.

Waarbij ik mezelf betrap op het feit dat ik zelf ook vrijwel nooit mijn data in GC bekijk. Toch wil ik per sé een Garmin horloge om binnen 1 platform te blijven. Lijkt een soort schijnbehoefte te zijn of zo.

Toch is die Pace 2 wel erg interessant.....

[ Voor 63% gewijzigd door Aghanim op 26-08-2020 17:43 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Verona27
@Aghanim het is natuurlijk wel fijn al je data op 1 platform te hebben door de jaren heen. Ik gebruik nu zelf Suunto, die heeft ook alleen een app, vind het wel een beetje een nadeel vooral omdat powerdata gewoon niet echt lekker te analyseren is. Daarvoor zou ik dan eigenlijk toch een Strava Premium account moeten nemen. Ik weet niet precies hoe dit bij Coros is, maar die hebben dus ook alleen een app dus vanaf Suunto zou je er niet echt op achteruit gaan. De algehele value van dit horloge is wel heel goed, vind ik. Ze zien er ook goed uit (zowel zwart als wit).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• chaola
  • Laatst online: 21:17
Ik denk dat de meesten hier gewoontebeesten zijn en liefst bij hun vertrouwde platform blijven (Garmin Connect, Polar Flow, Suunto,...). Maar los daarvan biedt die Pace 2 een berg features die je bij de iets duurdere modellen van de concurrentie (FR 245, Polar Vantage M) niet vindt: kompas, barometer, geweldige batterijduur, power meting aan de pols, ... Lichtgewicht vind ik ook een plus. Ik kan alleen maar hopen dat deze prijsbreker de concurrentie een beetje wakker schudt.
Ook de nieuwe Apple Watch zou een variant krijgen die slechts 200 euro kost.
Als je daar dan de Fenix varianten naast zet die makkelijk 3 tot 4 keer zo veel moeten kosten... 8)7

It's just technology, not religion

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Zit serieus te kijken om mijn Fenix 5 te vervangen voor die Pace 2. Erg mooi ding!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThatsHollywood
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
chaola schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 17:47:
Ik denk dat de meesten hier gewoontebeesten zijn en liefst bij hun vertrouwde platform blijven (Garmin Connect, Polar Flow, Suunto,...). Maar los daarvan biedt die Pace 2 een berg features die je bij de iets duurdere modellen van de concurrentie (FR 245, Polar Vantage M) niet vindt: kompas, barometer, geweldige batterijduur, power meting aan de pols, ... Lichtgewicht vind ik ook een plus. Ik kan alleen maar hopen dat deze prijsbreker de concurrentie een beetje wakker schudt.
Ook de nieuwe Apple Watch zou een variant krijgen die slechts 200 euro kost.
Als je daar dan de Fenix varianten naast zet die makkelijk 3 tot 4 keer zo veel moeten kosten... 8)7
Die beloften deden de Xiaomi Amazfit Gtr en Gts ook...Blijkt uiteindelijk het net niet te zijn (door verschillende factoren waarop Garmin wel heeft aangetoond het goed mekaar te hebben)

Apple watch tegen een fenix wegzetten is ook een beetje appels en peren imho..

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Verschil is wel dat DC Rainmaker de Pace 2 beschrijft als beste horloge in deze prijsklasse. Aan Amazfit begint hij niet eens. Volgende week komt de in depth review.

Mogelijk dat ik deze naast mijn Vivoactive 4S ga gebruiken voor hardlopen en op de MTB zodat de VA niet beschadigt.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bloodhoundje
  • Laatst online: 22:29
Ooit van een Casio horloge afgestapt naar een Pebble smartwatch. Een heerlijk horloge met acceptabele accuduur voor de smart functies. Nadat deze kapot ging naar de Ticwatch E geupgrade. Echter vond ik het dagelijks moeten opladen niet fijn en verlangde ik weer terug naar een casio style horloge met smart functies en in dit geval ook GPS voor tijdens mijn hiking en wandeltochten.

Lang getwijfeld en uiteindelijk ben ik sinds vanmorgen de trotse eigenaar van de Garmin Instinct Solar in het geel *O* . De eerste indruk is geweldig. Een simpel zwart wit schermpje zonder touch functies. Stevige fysieke knoppen, always on. zonder zorgen meerdere weken op de accu bij normaal gebruik en 30uur bij constant GPS gebruik.

Ik hoop dat ik geen allergische reactie krijg op het bandje zoals ik op vele plekken lees. Zo wel dan hoor ik veel positieve berichten over hoe Garmin dit afhandeld :) .

Er is nog enige twijfel geweest tussen het kopen van de Instinct of de Instinct Solar, uiteindelijk ben ik voor de duurdere optie gegaan. Naast de betere accuduur blijkt dat deze nieuwere versie ook een veel betere HRM sensor heeft met pulse oxi ondersteuning :9 .Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9e3VcxQx99e0lyrKNPRO4lO3ZvM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/E1jLTItSDkhMx7JxoHpnO4TZ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
MrAcid schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 19:19:
Zit serieus te kijken om mijn Fenix 5 te vervangen voor die Pace 2. Erg mooi ding!
Als de F5 niets meer (extra) biedt voor jou dan wat de Pace 2 levert, zou ik zeggen: gewoon doen. Hou je waarschijnlijk nog wat geld over.

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
rockhopper schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 23:59:
[...]

Als de F5 niets meer (extra) biedt voor jou dan wat de Pace 2 levert, zou ik zeggen: gewoon doen. Hou je waarschijnlijk nog wat geld over.
Enige gemis zou de navigatie zijn. Ik loop/liep toch wel een paar keer per jaar een onbekende route. Ik denk er nog eens even over. Zou meer voor de leuk/verandering zijn want de F5 bevalt nog steeds prima.

• Ramon 73
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:34
Ik zie steeds na een activiteit de trainingsstatus in beeld. Prima. Maar wat de pijltjes betekenen, daar ben ik nog niet uit....

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/YbAzwCH.jpeg

Hoop dat iemand mij kan vertellen wat ze betekenen. Rechts staat volgens mij altijd "Last", links staan ook wel andere aanduidingen.

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 00:07
Omhoog => progres
Naar rechts => maintaining
Omlaag => achteruitgang

Je fitness gaat dus omhoog. Ik weet echter niet waar ‘last’ aan refereert. Mss puur het effect van je laatste training?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chaola
MrAcid schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 07:44:
[...]

Enige gemis zou de navigatie zijn.
En Garmin Connect natuurlijk tenzij je dat niet gebruikt. De prijs nodigt alleszins wel uit om eens een experimentje te wagen. Hier en daar zal wel 10% korting te rapen vallen en dan heb je voor 180 euro een volwaardig triathlon horloge.
ThatsHollywood schreef op woensdag 26 augustus 2020 @ 19:32:
[...]

Apple watch tegen een fenix wegzetten is ook een beetje appels en peren imho..
Mij was het vooral om de prijs te doen. Apple staat er niet echt om bekend om zijn producten tegen een vriendenprijsje op de markt te zetten. En ik denk toch dat de Apple Watch ondertussen al behoorlijk wat functionaliteit heeft, zelfs als sporthorloge. Dus Garmin zal volgens mij toch serieus uit hun pijp moeten komen om hun prijzen boven de 600 euro te blijven verantwoorden. Een aantal die hard fans zullen ze wel blijven bereiken, maar het brede publiek zal toch eerst naar zo'n Apple Watch kijken. Of de concurrentie op Wear Os, waar bv. Fossil de laatste tijd zwaar inzet op fitness en sporten. En ook dat voor een prijs onder de 250 euro. En er komt binnenkort ook nog een triathlon horloge van Mio: de MioExp.
Bij een Fenix betaalt men voor een scheepslading aan functionaliteiten en features waarvan 3/4 wellicht toch niet gebruikt wordt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loyske
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08-10 11:37
Ramon 73 schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 08:28:
Ik zie steeds na een activiteit de trainingsstatus in beeld. Prima. Maar wat de pijltjes betekenen, daar ben ik nog niet uit....

[Afbeelding]

Hoop dat iemand mij kan vertellen wat ze betekenen. Rechts staat volgens mij altijd "Last", links staan ook wel andere aanduidingen.
Last is volgens mij je Trainings Belasting van afgelopen week. In Garmin Connect kan je dit ook zien.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 06-10 17:33
@Ramon 73 en @Requiem19
Als je de taal van het horloge op Engels zet, staat er Fitness en Load (zou eigenlijk altijd Fitness en Load moeten zijn). Dat zal dan wel wat duidelijker maken wat Last betekent, het is gewoon letterlijk je trainingslast/trainingload. De specifieke training load kun je controleren als je verder in dat widget gaat, en is een getal dat op en neer gaat naargelang de intensiteit en frequentie van je training. Uitleg van Garmin zelf:

https://www8.garmin.com/m...42-AC03-8A6AABB94807.html

• Requiem19
MacPoedel schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 10:54:
@Ramon 73 en @Requiem19
Als je de taal van het horloge op Engels zet, staat er Fitness en Load (zou eigenlijk altijd Fitness en Load moeten zijn). Dat zal dan wel wat duidelijker maken wat Last betekent, het is gewoon letterlijk je trainingslast/trainingload. De specifieke training load kun je controleren als je verder in dat widget gaat, en is een getal dat op en neer gaat naargelang de intensiteit en frequentie van je training. Uitleg van Garmin zelf:

https://www8.garmin.com/m...42-AC03-8A6AABB94807.html
Haha, doh! Ik heb hem ook in het Engels en had niet de koppeling gemaakt dat dit gewoon een brakke vertaling is :D.

Training load vind ik zelf een van de meest handige functies van Garmin. Zeker nu de koppeling tussen mijn Edge en Fenix weer werkt (Physio True Up). Dan neemt hij mn fiets ritjes ook mee qua load die mn Fenix weergeeft.

• Verona27
[...]

Enige gemis zou de navigatie zijn. Ik loop/liep toch wel een paar keer per jaar een onbekende route. Ik denk er nog eens even over. Zou meer voor de leuk/verandering zijn want de F5 bevalt nog steeds prima.
Ja, navigatie is wel echt een gemis, ik gebruik het vooral met hikes en dan is zelfs de breadcrumb navigatie op mijn Suunto Trainer echt ideaal. Ook lijkt het erop dat je geen sportmodi kunt toevoegen, dus ik wacht de uitgebreide review nog even af. Zou gebrek aan navigatie en het missen van die sportmodi wel echt een dealbreaker vinden.

• chaola
Ik heb 1 keer de navigatie op mijn Vantage V gebruikt en heb door al dat staren naar mijn horloge een put in het wegdek gemist en ben lelijk tegen de grond gegaan. Niet echt mijn favoriete functionaliteit dit. :X

• Verona27
chaola schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 14:04:
Ik heb 1 keer de navigatie op mijn Vantage V gebruikt en heb door al dat staren naar mijn horloge een put in het wegdek gemist en ben lelijk tegen de grond gegaan. Niet echt mijn favoriete functionaliteit dit. :X
Op de fiets is ook wel heel anders dan met wandelen. In het buitenland loop ik vaak niet uitgezette routes dus dan is navigatie een must.
Requiem19 schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 10:58:
[...]

Haha, doh! Ik heb hem ook in het Engels en had niet de koppeling gemaakt dat dit gewoon een brakke vertaling is :D.

Training load vind ik zelf een van de meest handige functies van Garmin. Zeker nu de koppeling tussen mijn Edge en Fenix weer werkt (Physio True Up). Dan neemt hij mn fiets ritjes ook mee qua load die mn Fenix weergeeft.
Ik blijf de combi van training load tussen hardlopen en fietsen wel lastig vinden. Bij mij was de load van fietsen vaak dubbel zo hoog als hardlopen, terwijl de inspanning relatief gezien eerder lager voelde (misschien zit daar ook het probleem). Zeker als je maar af en toe fietst (eens per 2 weken) wordt je TL voor mijn gevoel juist vervuild. Je raakt dan heel snel in 'herstel' omdat je een week niet gefietst hebt.

Ik zag net als @MrAcid dat de Pace 2 geen koersen/routes ondersteunt. Dat is wel een serieuze tegenvaller (je moet dan voor de Apex gaan) omdat mijn V4s dit ook niet ondersteunt. Heb nu voor een leuke prijs een Polar V650 kunnen overnemen voor op de fiets en voor de keren dat ik ga trailrunnen in onbekend gebied neem ik die wel mee :)

• oNo
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 19:42

oNo

Mijn Fenix 5 heeft een haarscheurtje in de behuizing. Het is het deel waar de pin van de band is bevestigd. Ik heb de F5 langer dan 2,5 jaar dus buiten garantie. Na contact opgenomen te hebben met Garmin heb ik een omruilvoorstel gekregen. Ik moet een bedrag x betalen en krijg dan een refurbished Fenix 5. Nou vind ik het omruilvoorstel dusdanig dat ik andere opties aan het overwegen ben. Ik ben de hele periode van de Fenix uitermate tevreden over het toestel, dus een Fenix 6 klinkt logisch. Echter er is veel keus en best veel voldoet.

Nou is de vraag vooral. Heeft iemand met Garmin een omruilvoorstel overlegd met een ander apparaat dan het origineel? Zo ja, wat dan en wat vond je van de opties?
Ramon 73 schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 08:28:

[Afbeelding]

Requiem19 schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 08:34:
Omhoog => progres
Naar rechts => maintaining
Omlaag => achteruitgang

Je fitness gaat dus omhoog. Ik weet echter niet waar ‘last’ aan refereert. Mss puur het effect van je laatste training?
Last is volgens mij meer duurloop-gerelateerd... belasting, afstand...

• rockhopper
[...]

Tja een nieuw speeltje is altijd leuk. Zoals hierboven al vermeld, navigatie op een horloge is meh op de fiets, maar je hebt het over lopen. Daar heeft het in mijn ogen wel enige waarde. Ik gebruik het zelf slechts sporadisch en het is in mijn ogen niet optimaal (ik zie niet goed wat nu precies de voorkeur krijgt bij het "spontaan" maken van een route). In mijn ogen zou de functie "terug naar start" en dan via route (niet volg je stappen terug) de kortste route zou moeten zijn, maar ik heb de indruk dat het toch een soort fuzzy optie wordt waarbij ook gekeken wordt naar de heatmaps ofzo.

Anyway ik heb zelf nog niet zoveel vertrouwen in Cronos, maar ik hoop dat ze het gaan waar maken. Ik zie graag andere spelers op de markt. Alleen probeer ik zelf meer op fietscomputer gebied, en niet horloges.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Verona27
rockhopper schreef op donderdag 27 augustus 2020 @ 16:45:
[...]

Tja een nieuw speeltje is altijd leuk. Zoals hierboven al vermeld, navigatie op een horloge is meh op de fiets, maar je hebt het over lopen. Daar heeft het in mijn ogen wel enige waarde. Ik gebruik het zelf slechts sporadisch en het is in mijn ogen niet optimaal (ik zie niet goed wat nu precies de voorkeur krijgt bij het "spontaan" maken van een route). In mijn ogen zou de functie "terug naar start" en dan via route (niet volg je stappen terug) de kortste route zou moeten zijn, maar ik heb de indruk dat het toch een soort fuzzy optie wordt waarbij ook gekeken wordt naar de heatmaps ofzo.

Anyway ik heb zelf nog niet zoveel vertrouwen in Cronos, maar ik hoop dat ze het gaan waar maken. Ik zie graag andere spelers op de markt. Alleen probeer ik zelf meer op fietscomputer gebied, en niet horloges.
Als je onbekende routes wandelt/hardloopt is navigeren echt ideaal. Breadcrumbs werken dan, in mijn ervaring, echt goed en bieden echt meerwaarde. Al helemaal als je dus bijvoorbeeld zelf een route uitstippelt op je telefoon en die synct met je horloge is echt ideaal.

Cronos heeft al aardig wat mooie horloges met goede reviews op de markt, al blijft een nieuw toestel altijd afwachten, maar dit geldt ook voor Garmin en anderen.

[ Voor 6% gewijzigd door Verona27 op 27-08-2020 17:00 ]

• rockhopper
@Verona27 Tja als ik een breadcrumb heb, dan is het eigenlijk al niet meer onbekend voor mij. Ik wandel daar inderdaad mee (zuiderzeepad) en dat werkt fijn. Je moet dan wel wat voorwerk doen om het spul klaar te hebben in je horloge. Hetzelfde voor een echte route, deze maak ik ook meestal (altijd eigenlijk) zelf op komoot. Dat heeft als voor en nadeel dat de boel herrekend kan worden.

Het punt waar ik dus moeite mee heb is als ik het horloge zelf de boel laat verzinnen zonder verdere voorbereiding. Dat is meestal "help waar ben ik nou toch weer? > breng me naar start" of "tjonge het zou wel fijn zijn als ik nu even direct naar adres xxxx kan wandelen/fietsen". Dit gaat in mijn ogen niet zo vloeiend, snel en soepel als ik zou willen (op m'n fenix 5x plus) al heb ik sinds de laatste keer inmiddels een aantal firmware updates en een mapupdate gehad. (en werd gedwongen een forced reboot terug naar fabrieksinstelling te doen) Dus mogelijk is het beter inmiddels. De punten hiervoor (route/kruimelspoor vooraf) werken als een zonnetje inderdaad.

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:35
Raymond schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 13:13:
[...]

De eerste dagen was het met ongeveer 20% per dag. Nu is dat zeker 50% op een dag.
Ik zal die instellingen eens doornemen en het dan nog een paar dagen aankijken. Anders doe ik ook gewoon een reset van het horloge. Nu ik het horloge wat beter ken, kan ik hem denk ik ook wel makkelijk opnieuw instellen.
Intussen een fabrieksherstel gedaan. Accu loopt nu 25% per dag leeg. Prima verbruik zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edwardmila
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 01-10 18:35
Ligt GC er weer uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cruncher
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10-10 19:50

cruncher

wanna crunch someone?

Idd, ik kan ook niet meer inloggen

can you read my mind?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• breew
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 23:44
Hier ook alles van Garmin down...
15:30 alles rood

https://connect.garmin.com/status/

Had net bij een run al geen livetrack..

[ Voor 19% gewijzigd door breew op 30-08-2020 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Voorlopig krijgt deze rant naar Polar en connectiviteit het voordeel van de twijfel :)

[ Voor 99% gewijzigd door Aghanim op 30-08-2020 17:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coffee2Code
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 10-10 12:45
Aghanim schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 15:38:
Ik heb nu mijn tweede Polar apparaat (V650) en het is wederom één groot geklooi met het synchroniseren van data. Dat had ik met de V800 eveneens. Ik kan zowel synchroniseren met bluetooth als met een USB-kabel. Zowel via bluetooth (Galaxy S10 en iPad Mini 5) is het 9 van de 10 keer onmogelijk om te verbinden en als het verbinden lukt dan krijg ik steeds 'synchroniseren mislukt'. Dit gebeurt blijkbaar bij veel mensen en daarom wordt algemeen aangeraden de USB-kabel te gebruiken.

Daarmee krijg ik op 2 verschillende PC's de andere bekende foutmelding, waardoor het ook niet werkt :+
Wat ik het meest vervelend vind is dat het gisteren op 1 laptop prima werkte en nu, out of the blue, helemaal niet meer. Lijkt dus volledig random te zijn.

Hopelijk werkt de synchronisatie met de Vantage en Ignite/Grit modellen wel naar behoren want dit is echt om te huilen zeg |:(

Mocht iemand nog een goede tip hebben, anders dan de tips die ik al op de Polar fora heb gevonden, dan hoor ik het graag.
Overstappen op Garmin? 🤪

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dit is inderdaad de straf van het vreemdgaan blijkbaar. Ik dacht dat ik voor 1/3e van de prijs van een Edge 530 een koopje had, ik weet nu waarom :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-vw
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 22:22

m-vw

Dus?

breew schreef op zondag 30 augustus 2020 @ 15:30:
Hier ook alles van Garmin down...
15:30 alles rood

https://connect.garmin.com/status/

Had net bij een run al geen livetrack..
Zelfs de status pagina doet het bij mij niet.

Even geduld en anders ga ik weer lekker alles handmatig verwerken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coffee2Code
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 10-10 12:45
Cloudflare is degene met issues :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hopelijk hebben deze internetproblemen ook invloed op polar.com dat zou verklaren waarom ik onmogelijk data kan synchroniseren, al lijkt het ook de Bluetooth verbinding te zijn die problemen geeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20:36
Het is niet Cloudflare, maar Level3/Centurylink

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• breew
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 23:44
eeeen alles lijkt weer operationeel te zijn bij garmin. Alles van vanmiddag is nu netjes gesynct.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verona27
Wat zouden jullie aanraden voor een wielrenner met een budget van ongeveer 150 euro en dan tweedehands? Had zelf een Suunto Spartan Sport gevonden mét hartslagband voor 140 euro, leek mij niet gek. Had ook gekeken naar de Polar Vantage M, maar die zijn tweedehands nog best geliefd, worden opgeboden tot 160-170 euro.. Qua Garmin weet ik niet zo goed wat fijn/goed is in dit segment. De planning is er later ook een powermeter bij te kopen dus dat moet ook werken. Denk zelf dat die Spartan Sport wel een nette optie is, al is het nadeel dat je alleen analyse in een app hebt en hij is al wat ouder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:10
Verona27 schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 08:48:
Wat zouden jullie aanraden voor een wielrenner met een budget van ongeveer 150 euro en dan tweedehands? Had zelf een Suunto Spartan Sport gevonden mét hartslagband voor 140 euro, leek mij niet gek. Had ook gekeken naar de Polar Vantage M, maar die zijn tweedehands nog best geliefd, worden opgeboden tot 160-170 euro.. Qua Garmin weet ik niet zo goed wat fijn/goed is in dit segment. De planning is er later ook een powermeter bij te kopen dus dat moet ook werken. Denk zelf dat die Spartan Sport wel een nette optie is, al is het nadeel dat je alleen analyse in een app hebt en hij is al wat ouder.
Moet het perse een horloge zijn? Er zijn namelijk ook fietscomputers die beter aansluiten bij het wielrennen.
Let op dat je je goed inleest over het gebruik van powermeters met name welke onderliggende verbinding ze gebruiken en welke merken horloge of fietscomputer daarmee overweg kunnen. Veel fabrikanten zijn al overgestapt naar Bluetooth maar sommigen houden vast aan ANT+ en dat is praktisch gezegd Garmin only is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verona27
Miki schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 09:27:
[...]

Moet het perse een horloge zijn? Er zijn namelijk ook fietscomputers die beter aansluiten bij het wielrennen.
Let op dat je je goed inleest over het gebruik van powermeters met name welke onderliggende verbinding ze gebruiken en welke merken horloge of fietscomputer daarmee overweg kunnen. Veel fabrikanten zijn al overgestapt naar Bluetooth maar sommigen houden vast aan ANT+ en dat is praktisch gezegd Garmin only is.
Ja, voorkeur gaat wel uit naar horloge omdat die wat breder inzetbaar zijn dan alleen wielrennen. De meeste instap powermeters ondersteunen bluetooth én ANT+, maar ik weet inderdaad dat lang niet alle horloges ANT+ ondersteunen, maar verwacht dat dat geen probleem is.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• rockhopper
Verona27 schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 10:52:
[...]
Ja, voorkeur gaat wel uit naar horloge omdat die wat breder inzetbaar zijn dan alleen wielrennen. De meeste instap powermeters ondersteunen bluetooth én ANT+, maar ik weet inderdaad dat lang niet alle horloges ANT+ ondersteunen, maar verwacht dat dat geen probleem is.
Ik snap dat "breder inzetbaar" op papier leuk is. Let wel dat als je tijdens het fietsen je data ook daadwerkelijk wilt zien, je het horloge beter niet aan de pols kan dragen. Het kan, maar het is echt ruk om iedere keer je pols te draaien of uit je houding te gaan om even een blik te werpen. Verre van ideaal. Verder is je OHR waar je voor betaald wordt dan ook meteen nutteloos (mits van de pols af, op het stuur gemonteerd). Tot slot is het schermpje van een horloge erg klein, dus ook niet ideaal op de fiets (dit telt zwaarder mee als je eenmaal in de leesbril leeftijd plus komt)

Als ik dan lees dat je wel overweegt een powermeter te nemen, die krengen zijn duur en fiets specifiek, dan zou ik toch nog een keer heel goed nadenken of een standalone fietscomputer niet beter past. Je gaat er in ieder geval veel meer plezier van hebben dan een power meter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verona27
rockhopper schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 11:34:
[...]

Ik snap dat "breder inzetbaar" op papier leuk is. Let wel dat als je tijdens het fietsen je data ook daadwerkelijk wilt zien, je het horloge beter niet aan de pols kan dragen. Het kan, maar het is echt ruk om iedere keer je pols te draaien of uit je houding te gaan om even een blik te werpen. Verre van ideaal. Verder is je OHR waar je voor betaald wordt dan ook meteen nutteloos (mits van de pols af, op het stuur gemonteerd). Tot slot is het schermpje van een horloge erg klein, dus ook niet ideaal op de fiets (dit telt zwaarder mee als je eenmaal in de leesbril leeftijd plus komt)

Als ik dan lees dat je wel overweegt een powermeter te nemen, die krengen zijn duur en fiets specifiek, dan zou ik toch nog een keer heel goed nadenken of een standalone fietscomputer niet beter past. Je gaat er in ieder geval veel meer plezier van hebben dan een power meter.
In dit geval is het voor een vriend, ik gebruik zelf ook horloge op het stuur in combinatie met hartslagband (sowieso veel betrouwbaarder en directer dan op de pols) en een 4iiii powermeter, gaat prima. Het enige wat je zegt over dat het een klein schermpje hebt is inderdaad soms wat behelpen, al hangt het er ook wel vanaf wat voor scherm je zelf hanteert. Hij wilde in ieder geval graag ook een horloge omdat hij soms ook hardloopt (vooral in de winter) en dan hoeft ie zn telefoon niet telkens mee te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Mijn vriendin rijdt zo met haar Fenix 5 en dat bevalt haar prima:

Afbeeldingslocatie: https://i.ytimg.com/vi/wq4vJf-6xsY/hqdefault.jpg

@Verona27: ik denk dat je voor die prijsklasse en 2e hands niet echt een slechte keuze kan maken. De eerste vraag is vooral: waar zou je naast het fietsen het horloge voor willen gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verona27
Requiem19 schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 11:40:
Mijn vriendin rijdt zo met haar Fenix 5 en dat bevalt haar prima:

[Afbeelding]

@Verona27: ik denk dat je voor die prijsklasse en 2e hands niet echt een slechte keuze kan maken. De eerste vraag is vooral: waar zou je naast het fietsen het horloge voor willen gebruiken?
Ja, zo heb ik mijn horloge ook, alleen dan op een houdertje uit china, niet moeders mooiste, maar het werkt en het is goedkoop. Tsja, naast fietsen vooral gebruikt voor hardlopen in de winter en verder denk ik beetje voor slaapanalyse etc (maar dat is meer voor de leuk, denk ik).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 02:52
Ik gebruik een bontrager ridetime elite voor het weergeven van mijn ANT+ sensoren (harslag / candance / speed) . logging doe ik via de cyclemeter app op de iphone en navigatie via de apple watch.

Dus dit zou ook nog een optie willen zijn als je continu je sensor waardes wil zien.

Strava | 8600 Wp zzo | 1600 Wp nnw

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Verona27 schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 11:47:
[...]

Ja, zo heb ik mijn horloge ook, alleen dan op een houdertje uit china, niet moeders mooiste, maar het werkt en het is goedkoop. Tsja, naast fietsen vooral gebruikt voor hardlopen in de winter en verder denk ik beetje voor slaapanalyse etc (maar dat is meer voor de leuk, denk ik).
Dan maakt het denk ik niet gek veel uit wat je koopt :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
@Verona27 Inderdaad, zolang je goed op de hoogte bent van de voor- en nadelen kan je eigenlijk geen verkeerde keuze maken.

Het is dan meer zaak om even te kijken naar welk platform je voorkeur heeft. Ik denk dat je vanwege de populariteit van het merk tweedehands de meeste keuze hebt met garmin. Ook in het achterhoofd met eventuele verkoop (mocht het toch allemaal net niet zijn) maar polar, suunto of de nieuwe coros pace 2 zijn allemaal betaalbare keuzes die prima werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verona27
rockhopper schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 12:14:
@Verona27 Inderdaad, zolang je goed op de hoogte bent van de voor- en nadelen kan je eigenlijk geen verkeerde keuze maken.

Het is dan meer zaak om even te kijken naar welk platform je voorkeur heeft. Ik denk dat je vanwege de populariteit van het merk tweedehands de meeste keuze hebt met garmin. Ook in het achterhoofd met eventuele verkoop (mocht het toch allemaal net niet zijn) maar polar, suunto of de nieuwe coros pace 2 zijn allemaal betaalbare keuzes die prima werken.
Ja, alleen Garmin is dus ook stuk duurder en met 150 euro budget is het lastig om een goed horloge te vinden voor een degelijke prijs. Zo'n 245 zat ik naar te kijken maar daar staan er niet veel van op Marktplaats en wat erop staat is stukje duurder.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Met zo'n budget val je eigenlijk tussen wal en schip. Nieuw kom je op een FR45 of Polar Ignite uit zo'n beetje, tweedehands is alles wat fatsoenlijk is te duur (245, 645, F5, 935) of te oud (225, 230, V800, M400 etc.). De Coros Pace 2 (wel iets duurder) komt deze week uit en lijkt ook veelbelovend. Een Vantage M kun je 2e hands voor rond de 160 wel kopen denk ik. Er zijn ook Chinese alternatieven (Huawei, Amafzit, Honor) maar die vind ik over het algemeen niet betrouwbaar genoeg. Een Galaxy Watch idem.

Overigens ben ik het ondertussen eens geworden met @rockhopper . Een fietscomputer is toch fijner dan een horloge op je stuur :+ . Dit weekend voor het eerst met een Polar V650 gereden en dan is een groter scherm om de route te kunnen zien terwijl je met 35km/u afdaalt en een bocht moet nemen toch wel fijn :) . Ik blijf er wel bij dat op een racefiets een horloge prima kan en eventueel je telefoon met OSMand of Komoot voor navigatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99

route99

Met iets meer budget zou dit een nieuwe Garmin optie zijn
https://www.amazon.de/gp/...3ca63&language=nl_NL&th=1

Prijs zonder stuurhouder e..d.

Blijven er nog wel een aantal zaken zoals deze:
rockhopper schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 11:34:
[...]Ik snap dat "breder inzetbaar" op papier leuk is. Let wel dat als je tijdens het fietsen je data ook daadwerkelijk wilt zien, je het horloge beter niet aan de pols kan dragen. Het kan, maar het is echt ruk om iedere keer je pols te draaien of uit je houding te gaan om even een blik te werpen. Verre van ideaal. Verder is je OHR waar je voor betaald wordt dan ook meteen nutteloos (mits van de pols af, op het stuur gemonteerd). Tot slot is het schermpje van een horloge erg klein, dus ook niet ideaal op de fiets (dit telt zwaarder mee als je eenmaal in de leesbril leeftijd plus komt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verona27
@Aghanim en @route99 thanks voor de suggesties. Had inderdaad ook aan de Coros Pace 2 gedacht, maar die wilde ik misschien zelf al kopen, haha. Al wil ik de reviews nog even afwachten en het gebrek aan navigatie vind ik misschien wel een dealbreaker.

Verder zijn inderdaad veel tweedehands horloges of te duur of te oud. Daarom leek die Suunto Spartan Sport met hartslagband wel een goede deal. Verder denk ik dat jullie wel gelijk hebben dat een fietscomputer fijner fietst dan een horloge maar andere sporten gaan dan weer minder goed met een fietscomputer, maar dat blijft inderdaad echt persoonlijke voorkeur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
@Verona27 Tja, je hebt het over powermeters, dan ga ik er toch vanuit dat wielrennen de core bezigheid is. Maar je weet inmiddels de voor en nadelen wel.
Navigatie is bijna niet te krijgen voor jouw budget, dus niet echt een realistische wens binnen de 150€. Ik denk dat je er met een wahoo bolt nog mee weg kan komen net onder de 200€ al is navigatie daarop ook beperkt (geen herberekening bij afwijken van route). Sowieso is navigatie op een horloge (daar hebben we het eigenlijk over) meestal pas verkrijgbaar bij €300 of meer en dan zit je op een triest klein schermpje te werken zodat je eigenlijk nog niet echt van navigatie mag spreken.

Hou je je strak aan je budget, dan zou ik nog eerder naar een telefoon kijken, die kan alles voor minder budget, maar die is niet zo draagbaar als een horloge, en niet zo stevig en waterdicht als een fietscomputer (binnen je budget)

Overigens is "te oud" ook relatief. Bijna alle toestellen na 2016 zijn prima te gebruiken voor jouw doeleinden, en relatief goedkoop te krijgen. Een fenix 3 (al dan niet HR) is een oud vlaggenschip dat prima functioneert, alles kan wat je wilt (op navigatie na) en binnen je budget wel te vinden valt. Want er is wel wat nieuwe functionaliteit sinds die tijd, echte baanbrekende dingen zijn er niet gebeurt. De basis is hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verona27
rockhopper schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 14:42:
@Verona27 Tja, je hebt het over powermeters, dan ga ik er toch vanuit dat wielrennen de core bezigheid is. Maar je weet inmiddels de voor en nadelen wel.
Navigatie is bijna niet te krijgen voor jouw budget, dus niet echt een realistische wens binnen de 150€. Ik denk dat je er met een wahoo bolt nog mee weg kan komen net onder de 200€ al is navigatie daarop ook beperkt (geen herberekening bij afwijken van route). Sowieso is navigatie op een horloge (daar hebben we het eigenlijk over) meestal pas verkrijgbaar bij €300 of meer en dan zit je op een triest klein schermpje te werken zodat je eigenlijk nog niet echt van navigatie mag spreken.

Hou je je strak aan je budget, dan zou ik nog eerder naar een telefoon kijken, die kan alles voor minder budget, maar die is niet zo draagbaar als een horloge, en niet zo stevig en waterdicht als een fietscomputer (binnen je budget)

Overigens is "te oud" ook relatief. Bijna alle toestellen na 2016 zijn prima te gebruiken voor jouw doeleinden, en relatief goedkoop te krijgen. Een fenix 3 (al dan niet HR) is een oud vlaggenschip dat prima functioneert, alles kan wat je wilt (op navigatie na) en binnen je budget wel te vinden valt. Want er is wel wat nieuwe functionaliteit sinds die tijd, echte baanbrekende dingen zijn er niet gebeurt. De basis is hetzelfde.
De coros opmerking gold ook meer voor mijzelf, ik gebruik breadcrumb navigatie op mijn horloge best wel veel tijdens vakanties en ben daar ook heel tevreden over! Gebruik het ook bijna niet tijdens fietsen, nog maar 1x gedaan en dat ging toen eigenlijk wel heel goed, al zal het op een fietscomputer vast beter zijn!

Wat betreft te oud heb je gelijk, hoor. Voor 150 moet je natuurlijk sowieso consessies doen dus een ouder horloge zal het zeker worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99

route99

rockhopper schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 14:42:
@Verona27
Navigatie is bijna niet te krijgen voor jouw budget, dus niet echt een realistische wens binnen de 150€. Ik denk dat je er met een wahoo bolt nog mee weg kan komen net onder de 200€ al is navigatie daarop ook beperkt (geen herberekening bij afwijken van route). Sowieso is navigatie op een horloge (daar hebben we het eigenlijk over) meestal pas verkrijgbaar bij €300 of meer en dan zit je op een triest klein schermpje te werken zodat je eigenlijk nog niet echt van navigatie mag spreken....
http://www.veilingkijker.nl/wahoo_elemnt_bolt.html
De "Wahoos" ze gaan 2e hands voor rond de 150 euro weg..

Ik zou ook niet graag opeen horloge navigeren.... te kijkt veel te lang, dus onveilig... nog go area...(iig voor mij).

Zijn er geen smart phones die je met een geschikte routeplanner in een geschikte houder voorop je fiets kunt plaatsen?
Die herberekeningen juist bijna altijd nl....
Soms valt er met apps ook nog eea te koppelen met een app, zoals HRM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacPoedel
route99 schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 14:56:
[...]

http://www.veilingkijker.nl/wahoo_elemnt_bolt.html
De "Wahoos" ze gaan 2e hands voor rond de 150 euro weg..

Ik zou ook niet graag opeen horloge navigeren.... te kijkt veel te lang, dus onveilig... nog go area...(iig voor mij).

Zijn er geen smart phones die je met een geschikte routeplanner in een geschikte houder voorop je fiets kunt plaatsen?
Die herberekeningen juist bijna altijd nl....
Soms valt er met apps ook nog eea te koppelen met een app, zoals HRM.
Ja natuurlijk gaat dat ook met een smartphone, er zijn apps die Bluetooth Smart (of ANT+ als de telefoon dat ondersteunt),

Maar er zijn de al veel besproken nadelen:
- Batterijduur als scherm aan staat
- Leesbaarheid scherm bij veel zon (glanzend scherm)
- Touchscreen onbruikbaar in natte omstandigheden, ook onbruikbaar met veel handschoenen. Sommige fietscomputers hebben ook een touchscreen, maar de gevoeligheid daarvan is anders.
- Smartphone is veel groter dan de meeste fietscomputers (kan voordeel zijn)

Maar er zijn genoeg mensen die daar toch tevreden mee zijn, net zoals (om terug naar dit topic te gaan) er veel mensen zijn die hardlopen met een smartphone.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99

route99

Die laatste groep (hardlopers met een smart phone ipv een sport horloge).... en vaak in een hoes op de bovenarm. Zou het zelf niet willen.
Op de fiets heb je dan daar minder last van lijkt me, mits een goede houder aanwezig is.

De punten die je aandraagt, kan me bij een aantal er wat bij voorstellen. Ben zelf geen wielrenner en met toerfietsen... mijn ega is een papieren klaart expert... ;)
- Batterijduur als scherm aan staat
als knutselaar zou ik zeggen... een relatief kleine power bank veilig wegwerken zou toch een optie zijn? Als je de dag maar doorkomt....
- Leesbaarheid scherm bij veel zon (glanzend scherm)
Met een power bank erbij heb je meer rek in de scherm helderheid... de telefoon dus uitoeken op hogeree helderheid
- Touchscreen onbruikbaar in natte omstandigheden, ook onbruikbaar met veel handschoenen. Sommige fietscomputers hebben ook een touchscreen, maar de gevoeligheid daarvan is anders.
En rugged phones.... onder een link naar Ebay, maar das puur een voorbeeld, in onze pricewatch is er amper iets te vinden. De CAT's zijn wel aardig bekend, maar hebben ook nadelen.
- Smartphone is veel groter dan de meeste fietscomputers (kan voordeel zijn)
Mee eens...

Filters voor rugged op 4.5 - bijna 6 inch gezet. Wellicht eea ook op Ebay 2e hands te scoren?
Als een 2e telefoon, als ie maar doet wat ie moet doen en veel andere features worden minder belangrijk als je op "voor het fietsen met navigeren" focust?
https://www.ebay.com/sch/...50&_sop=15&rt=nc&_udlo=50

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
Je zou natuurlijk naar de edge 130 kunnen kijken, alleen heeft de eerste nogal wat meldingen over slechte accuduur.
En ik meen dat ik gelezen had dat deze geen dubbelzijdige powermeter ondersteunt. Wel enkelzijdige.
De 130 heeft navigatiefuncties, zij het beperkt.
Kost 118 euro bij Rose.
https://www.rosebikes.nl/...gps-fietscomputer-2671156

---------------

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:16
In het kader van “hadden ze niet iets nuttigers kunnen doen met hun tijd” heeft Garmin weer eens een in mijn optiek compleet ridicule functie uitgerold: trainingsstatus pauzeren.

https://www.garmin.com/nl-NL/blog/trainingsstatus-pauzeren/

Tijdens de pauze zie je je status niet meer, om te voormomen dat je gedemotiveerd raakt bij bij een periode met blessures. Na hervatten wordt alles wel gewoon weer bijgewerkt inclusief trainingen die je tijdens de pauze hebt gedaan.

Zijn er serieus mensen die hier op zaten te wachten 😬?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
Dit is gewoon tegen jezelf liegen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Laatst online: 22:39
Nou, lijkt mij eigenlijk wel handig. Niet zozeer om je status te faken, want je valt bij de eerste activiteit toch direct door de mand, maar om wel gewoon een status te krijgen.
Ik vind het namelijk rete irritant dat als je twee weken op vakantie gaat je gelijk je status verliest en eerst weer twee weken actief moet zijn voordat hij überhaupt wat laat zien.

Ik vraag me alleen af of ze dat niet gewoon slimmer kunnen maken in plaats van een pauzeknop

Blijkbaar zit ik grondig verkeerd te lezen. Het is dus bedoeld om wel een status bij te houden maar gewoon verbergen? Daar zie ik inderdaad ook niet echt brood in. :D

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99

route99

Wrs voor de doelgroep met de "formule"met deze uitkomst?
"gadget gehalte"/ "mate van sporten" = zeer hoog...
Ik kan niet zo snel een andere doelgroep bedenken, ik sluit me verder bij jullie meningen aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xray79
Zag de blog ook voorbij komen. Beetje nutteloos idd maar denk dat er veel mensen zijn die hier wel gevoelig voor zijn. Denk dan ook haal wat bugs uit de software/platform. Of laat me zelf oefeningen in de krachttraining aanmaken en laat me een default lijst aanmaken en gebruiken ipv die nutteloos lange lijst. Dan help je pas met sporten niet met dit soort truukjes om data weg te filteren omdat mensen teveel focus leggen op de nummertjes.....

Verder wel jammer dat dit soort software matige features niet op de 'oudere' modellen beschikbaar gemaakt worden. Ik heb een F5plus en dat is nu niet de oudste maar veel nieuwe features komen hier dus niet meer op terwijl dit wel kan.

Ja ik snap en weet dat ze liever nieuwe horloges/telefoons/Tv's etc. verkopen maar een jaar of 3-4(5?) echte updates uitbrengen is toch wel wenselijk voor flagship gadgets....

[ Voor 18% gewijzigd door xray79 op 01-09-2020 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacPoedel
route99 schreef op maandag 31 augustus 2020 @ 18:09:
Die laatste groep (hardlopers met een smart phone ipv een sport horloge).... en vaak in een hoes op de bovenarm. Zou het zelf niet willen.
Op de fiets heb je dan daar minder last van lijkt me, mits een goede houder aanwezig is.
Die laatste zin zei ik een beetje om de discussie te sluiten, ik had verwacht dat als je inziet dat hardlopen met een smartphone niet wenselijk is, dat fietsen met een smartphone net zo goed niet wenselijk is.

Er is al het fietscomputer topic waar die discussie meer dan eens gevoerd werd: Het grote fietscomputer topic.

Om toch je argumenten te counteren:
- Batterijduur oplossen met powerbank:
Niet echt elegante oplossing op racefiets of MTB + niet waterdicht. Op toerfiets met tasje op bovenbuis of tasje voor het stuur wel te doen. Er zijn ook wel smartphonemounts met GoPro mount er onder (sterker nog, die heb ik, van QuadLock), waar je dan een powerbank aan zou kunnen hangen mits geknutselde GoPro mount.
Op racefiets tellen looks ook vaak meer mee dan voor hardlopers. Ik ben op de racefiets in elk geval een stuk ijdeler dan wanneer ik ga hardlopen, niet iedereen is zo, maar je hebt toch een hele groep Velominati waarbij het zelfs not done is een zadeltasje of pompje aan je fiets te hangen.
- Leesbaarheid bij veel zon:
Zelfs met maximum helderheid is het scherm van een smartphone (OLED of LCD) beperkter leesbaar dan met een transflectief scherm. Zelfde reden waarom een Garmin Forerunner geschikter is voor sporten dan een Apple Watch (daar zijn dan ook weer discussies over). Zeker als je dan naar goedkope rugged telefoons gaat kijken, die worden echt onleesbaar bij veel zon, de helderheid is beperkter en het scherm is misschien zelfs niet gelamineerd.
- Bediening bij nat weer:
Geen ervaring met zo'n rugged telefoons, zijn die dan werkelijk anders afgesteld dan gewone smartphones? Ik heb een tijd met een Samsung Galaxy op mijn stuur gefietst, zodra er druppels op vielen (kan dus ook zweet zijn) deed mijn scherm dingen die ik niet wou of het deed dingen niet die ik wel wou. Sowieso, als je een extra telefoon alleen hiervoor koopt, had je net zo goed een fietscomputer kunnen kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacPoedel
Over het pauzeren van de trainingsstatus, DC Rainmaker is er bizar positief over: https://www.dcrainmaker.c...min-ability-training.html.

Denk vooral omdat hij er mee in aanraking is gekomen toen zijn vrouw zwanger was, en ik begrijp best dat je een zwangere vrouw die toch moeite doet en al last heeft van veel andere onzekerheden, niet moet demotiveren.

Maar dan vind ik de status gewoon verbergen niet de juiste oplossing. Je zou ergens een doel of gezondheidstoestand moeten kunnen aanduiden en de feedback van Garmin zou zich daarop moeten aanpassen. Sowieso vind ik de UX van die training status echt belabberd, er zouden suggesties bij moeten als je status unproductive is (loop je te hard, te ver, te snel achter elkaar?). Dan denk ik meer aan het systeem dat Polar heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99

route99

MacPoedel schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 11:55:[...]Die laatste zin zei ik een beetje om de discussie te sluiten, ik had verwacht dat als je inziet dat hardlopen met een smartphone niet wenselijk is, dat fietsen met een smartphone net zo goed niet wenselijk is.
Ik loop er niet mee... of anderen inzien of ze er mee willen lopen... daar ga ik niet over.... Er staat nergens in de wet dat je niet met een smart phone in een houder op je arm mag hardlopen.
Tis wel goed om ook even naar dit voor mij niet bekende topic te verwijzen.
Er is al het fietscomputer topic waar die discussie meer dan eens gevoerd werd: Het grote fietscomputer topic.
Om toch je argumenten te counteren
Dat is dan hier ook niet meer nodig Ik verwijs net als jij naar dat topic voor wie daar behoeft heeft om op in te gaan of naar de blijkbaar al gegeven antwoorden te zoeken. Als ik bekend mee was geweest met dat topic had ik daar eerst wel gekeken _/-\o_ , anders er dreigt nog meer dubbel schrijfwerk... |:(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• chaola
Valorian schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 10:42:
In het kader van “hadden ze niet iets nuttigers kunnen doen met hun tijd” heeft Garmin weer eens een in mijn optiek compleet ridicule functie uitgerold: trainingsstatus pauzeren.

Tijdens de pauze zie je je status niet meer, om te voormomen dat je gedemotiveerd raakt bij bij een periode met blessures. Na hervatten wordt alles wel gewoon weer bijgewerkt inclusief trainingen die je tijdens de pauze hebt gedaan.

Nog opvallender is dat onze vriend DCR het nuttig vond om hier een volledige post aan te wijden. Dat was op een moment dat er net een hele rij nieuwigheden van de concurrentie besproken waren. Moest het evenwicht hersteld worden en had Garmin terug wat aandacht nodig?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rockhopper
Het valt mij inderdaad ook op dat DC vaak een hele serie snelle topics heeft met de kleine merken om dan weer langere tijd niets te posten met een garmin topic als laatste post. Misschien ligt het aan mij en mijn timing....

Anyway als de (of zelfs maar één) gebruiker er blij van wordt van zo'n trainingstatus pauze, wie ben ik om het maar niks te vinden. Het is voor mij in ieder geval wel een totaal oninteressante toevoeging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
Valorian schreef op dinsdag 1 september 2020 @ 10:42:

Volgens mij helemaal niet nutteloos. Ik ben drie weken met vakantie geweest dus geen fiets aangeraakt. Eerste ritjes thuis na die drie weken, kreeg ik meteen meldingen dat ik veel te veel gefietst had. Terwijl ik gewoon ritjes deed zoals altijd en het voelde ook prima.
Volgens dus mij omdat ie die status baseert op de weken voorafgaand. Op vakantie wel hikes gedaan, maar die waren op basis van hartslag natuurlijk niet intensief. Als het kon had ik de functie denk ik wel gebruikt. Nu staat er in die drie weken het woord "onttrainen" :X
Volgens mij maakt ie deze status met name aan doordat ik een Edge met Powermeter ben gaan gebruiken.

[ Voor 4% gewijzigd door Mistraller op 02-09-2020 09:05 ]

---------------

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Valorian
Mistraller schreef op woensdag 2 september 2020 @ 09:04:
[...]

Volgens mij helemaal niet nutteloos. Ik ben drie weken met vakantie geweest dus geen fiets aangeraakt. Eerste ritjes thuis na die drie weken, kreeg ik meteen meldingen dat ik veel te veel gefietst had. Terwijl ik gewoon ritjes deed zoals altijd en het voelde ook prima.
Volgens dus mij omdat ie die status baseert op de weken voorafgaand. Op vakantie wel hikes gedaan, maar die waren op basis van hartslag natuurlijk niet intensief. Als het kon had ik de functie denk ik wel gebruikt. Nu staat er in die drie weken het woord "onttrainen" :X
Volgens mij maakt ie deze status met name aan doordat ik een Edge met Powermeter ben gaan gebruiken.
Je hebt denk ik niet helemaal goed gelezen hoe het werkt: de status blijft exact hetzelfde als je hem pauzeert en wordt op de achtergrond ook gewoon bijgewerkt, enige verschil is dat je hem niet te zien krijgt. Zodra je hem weer “aan” zet wordt ie gewoon getoond inclusief bijgewerkte staat nav weken dat je hem op pauze had. Dus wat jij beschrijft zou niet anders zijn wanneer je de functie zou hebben gebruikt. Tenzij je bedoeld dat je uit het veld geslagen bent door de memo onttrainen en je die liever niet zou zien, dan was de functie inderdaad wel nuttig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als je 3 weken niet sport ben je toch ook gewoon aan het 'onttrainen'? Ik kan me wel voorstellen dat het wat discutabel is of je direct aan het overtrainen bent als je na 3 weken niks doen weer je oude schema hervat, maar dat middelt zich na een week of 2 ook wel uit. Ik zit op vakantie meestal in 'herstel' omdat ik 2 ipv 6 keer per week sport. Dat klopt in principe ook prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
Nu ja, wat ik gek vond is dat trainingsstatus bij mij pas getoond werd toen ik de garmin Edge (met pwr meter) ben gaan gebruiken. Terwijl ik al veel langer fiets. Dus nu vraag ik mij ook af; wat gebeurt er straks in de winter, als ik weer ga zwiften? Of als ik tijdens vakantie met een gehuurde fiets alleen met mijn horloge getracked had?
Mijn VA3 kan je bij trainingsstatus immers nergens kiezen. Waarom dat niet meetelt is me een raadsel.

De status die garmin laat zien is nu alsof ik drie weken helemaal niets heb gedaan, en dat klopt niet. Want ik heb mijzelf niet ontzien op vakantie ;)
Maar goed, in dat opzicht is het dan wel een beetje een vage toevoeging inderdaad.

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xray79
Snap best dat ze de optie om te verbergen erin hebben gezet. Lijkt me meer dat dit vanaf het begin zo had moeten werken maar zal wel by design zijn geweest dus geen bug ;-)
Pauze is leuk maar hoe moeilijk kan het zijn om een doel met datum aan de status te koppelen? Zeker als je een trainingsschema van Garmin zelf gebruikt.
Dan heb je iig een reële status door het jaar heen want ''onttrainen'' of taperen doet iedereen (of zou iedereen moeten doen) en erna weer de training intensiveren is niet meteen een teken van overtrainen.....
Ach ik kijk er een beetje naar maar let er eigenlijk niet op. Wissel de trainingen genoeg af en luister naar mijn lichaam en let op de rust HR en slaapritme. Daar helpt zo'n horloge me dan wel mee want dat maakt het wat makkelijker om bij te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
Mistraller schreef op woensdag 2 september 2020 @ 09:51:
Nu ja, wat ik gek vond is dat trainingsstatus bij mij pas getoond werd toen ik de garmin Edge (met pwr meter) ben gaan gebruiken. Terwijl ik al veel langer fiets. Dus nu vraag ik mij ook af; wat gebeurt er straks in de winter, als ik weer ga zwiften? Of als ik tijdens vakantie met een gehuurde fiets alleen met mijn horloge getracked had?
Mijn VA3 kan je bij trainingsstatus immers nergens kiezen. Waarom dat niet meetelt is me een raadsel.

De status die garmin laat zien is nu alsof ik drie weken helemaal niets heb gedaan, en dat klopt niet. Want ik heb mijzelf niet ontzien op vakantie ;)
Maar goed, in dat opzicht is het dan wel een beetje een vage toevoeging inderdaad.
Ja, de afweging wat wel/niet wordt meegenomen blijft wat vaag. Ik meen (maar pin me er niet op vast) dat alles waarbij je hartslag onder een bepaalde waarde blijft worden sowieso ook genegeerd, dus hiken maar ook recreatief fietsen (niet te steil, niet te hard) wordt niet meegenomen. Dus een vakantie waarbij je hartslag niet echt hoog komt kan best geregistreerd worden als zijnde “geen training” terwijl je niet bepaald 3 weken hebt liggen bakken op het strand ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mistraller
Valorian schreef op woensdag 2 september 2020 @ 10:59:
[...]

Ja, de afweging wat wel/niet wordt meegenomen blijft wat vaag. Ik meen (maar pin me er niet op vast) dat alles waarbij je hartslag onder een bepaalde waarde blijft worden sowieso ook genegeerd, dus hiken maar ook recreatief fietsen (niet te steil, niet te hard) wordt niet meegenomen. Dus een vakantie waarbij je hartslag niet echt hoog komt kan best geregistreerd worden als zijnde “geen training” terwijl je niet bepaald 3 weken hebt liggen bakken op het strand ;)
Het komt echt van het device alleen. Alle activiteiten, hoe intensief ook, die mijn VA3 registeert, tellen niet mee. Ook alle zwift activiteiten (waar ik het zwaarste train van alles) worden niet gezien, ook al sync ik die ook naar connect.

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb me er niet in verdiept maar een volgens mij werken de/sommige firstbeat features op de Edge alleen met een power meter (o.a. VO2max) en zie je ze dus alleen als je die gebruikt.

De VA3 zou fysio trueup moeten ondersteunen dus je zou die gegevens moeten kunnen uitwisselen. Maar wellicht wordt hardlopen en fietsen (bewust) niet samengevoegd. Daarom fietste ik altijd met mijn Garmin horloge, dan had je de data sowieso op 1 device.

Wellicht doen intensity minutes ook nog iets voor je firstbeat features. Je kunt daar de bandbreedte qua hartslag instellen tussen laag en hoog intensief.

Ik had zondag op de mountainbike toevallig mijn VA4s om als horloge (dus geen activiteit gelogd) en het viel me op hoe matig de registratie van mijn 2 uur durende MTB rit was.

Polar v650+H9 borstband gaf 162bpm gemiddeld met waarden tussen 140-182 bpm. In totaal 1500kcal verbrand.

Vivoactive gaf hartslagwaarden tussen de 85 en 130 maar kwam er nooit boven. Verbrande actieve kcal volgens de V4 van de hele dag is 420.

Als ik de route actief had gelogd, was er dan iets in de V4 geactiveerd dat nauwkeuriger was gaan meten en loggen of is de OHR op de fiets zo enorm matig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk741
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 11-10 08:47
Mistraller schreef op woensdag 2 september 2020 @ 11:10:
[...]

Het komt echt van het device alleen. Alle activiteiten, hoe intensief ook, die mijn VA3 registeert, tellen niet mee. Ook alle zwift activiteiten (waar ik het zwaarste train van alles) worden niet gezien, ook al sync ik die ook naar connect.
Heeft het er niet mee te maken dat een VA3 sowieso geen trainingsstatus functie aan boord heeft? Volgens mij heeft Garmin die enkel bij het duurdere segment erin gelepeld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taigu
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-10 13:58
Kopt, de VA3 doet alleen vo2max:
The Vivoactive 3 does not provide training status nor training effect.

Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trekker22
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-10 11:31
Iemand idee hoe ik bij Garmin Connect of direct in de TCX kan zien hoe lang ik over bepaald stuk heb gedaan.

(ik weet dat niet heel nauwkeurig is).

Ik doe interval met rustig tempo en dan 10x een stuk van 100 meter sprint en zou ongeveer de tijden willen weten.
Dus tussen 0,5 en 0,6km hoeveel secondes heb ik hier overgedaan.

In de Garmin Connect grafiek heb ik alleen afstand + snelheid of tijd + snelheid.
Echter ik wil de tussentijden hebben en een ronde op mijn oude Forerunner moet minimaal 500m en hoger zijn.

Op GPXSee kom ik eigenlijk dezelfde grafieken tegen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Keiichi
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 08-10 09:57
trekker22 schreef op woensdag 2 september 2020 @ 11:39:
Iemand idee hoe ik bij Garmin Connect of direct in de TCX kan zien hoe lang ik over bepaald stuk heb gedaan.

Ik doe interval met rustig tempo en dan 10x een stuk van 100 meter sprint en zou ongeveer de tijden willen weten.

In de Garmin Connect grafiek heb ik alleen afstand + snelheid of tijd + snelheid.
Echter ik wil de tussentijden hebben en een ronde op mijn oude Forerunner moet minimaal 500m en hoger zijn.

Als ik een workout geprogrammeerd heb, dan kan ik bij intervallen de tijden zien. Op de wbversie van connect zit dit bijna helemaal beneden aan, daar heb je 3 tabs 'statistieken' (standaard geselecteerd), 'intervallen' en 'tijd in zones'
Op mobiel heb je ook een dergelijke optie om het per interval te bekijken.

Solar @ Dongen: http://solar.searchy.net/ - Penpal International: http://ppi.searchy.net/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-vw
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 22:22

m-vw

Dus?

Als je de training van te voren aanmaakt in connect en upload naar je horloge dan worden alle segmenten netjes weergegeven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Wellicht via Strava, daar kun je volgens mij met je muis over je route heen bewegen en zie je zowel afstand als tijd. Is wat handmatig werk maar moet kunnen. Beter is het om je interval workout te plannen in Garmin Connect, dan zie je in GC voortaan automatisch deze tijden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Valorian

Misschien denk ik te simpel maar voor de zekerheid: Als je je intervallen steeds “aftikt” met de lap-knop dan komen ze netjes als “rondes” in garmin connect. Dus ook zonder dat je van tevoren ingerval hebt geprogrammeerd. Als je dan op je activiteit klikt en dan bovenaan op dat soort rondje-icoon dan zie je netjes je tijden per “ronde”. Ps: als je je telefoon naar landscape draait vervolgens nog verl meer data (duurde maanden voor ik daar achter kwam...)

Als je NIET je rondes aftikt kun je overigens ook op je qctiviteit klikken en dan op het grafiek icoontje, en dan daarna doorklikken op de tempo grafiek. Daar kan je vervolgens gewoon door de tijd en afstand heenscrollen, dus ook handmatig op een lang stuk terug kijken hoe lang je over welk deel hebt gedaan. Dus eigenlikk zoals @Aghanim omschrijft maar dan zonder dat strava nodig is en gewoo op mobiel in GC.

[ Voor 5% gewijzigd door Valorian op 02-09-2020 12:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trekker22
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 10-10 11:31
Zal niet aan mijn oude 405 liggen lijkt me.

Maar op de tempo grafiek op de app kan ik nergens op een plek druk om te zien hoe ver ik ben...?

Zal zo ff op desktop kijken en dacht dat het me daar ook niet lukte.

Dat lappen had ik nog niets eens aan gedacht want die knop nooit gebruikt. Is wel een optie 👍🏻

Dat interval plannen in Connect ken ik ook niet. Bedankt voor de tips.

[ Voor 10% gewijzigd door trekker22 op 02-09-2020 12:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
Taigu schreef op woensdag 2 september 2020 @ 11:36:
Kopt, de VA3 doet alleen vo2max:

[...]
En ook alleen voor hardlopen volgens mij.

---------------

Pagina: 1 ... 164 ... 324 Laatste