Het grote sporthorloge met GPS topic.

Pagina: 1 ... 163 ... 324 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Btw, had hem volgens mij nog niet voorbij zien komen maar er is een nieuwe beta uit voor de 945:

https://forums.garmin.com...ReplySortOrder=Descending

Echt een prima update, custom connectiq velden waren wel gereset naar timer fields (iig 1 ervan) maar verder reageert het horloge veel sneller en is ook de interface aangepast en wat mij betreft prettiger. Schijnt nu ook videos voor oefeningen te ondersteunen (icm nog een hele zwik aan andere veranderingen en fixes) maar verde rniet heel veel ingedoken.

Mijn indrukken zijn echter dik in orde!

Daarnaast heb ik nog een milestone pod die ik niet meer gebruik (en eigenlijk nooit heb gebruikt), iemand er wellicht interese in? Zal hem later vanavond in V&A zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

maartend schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 10:14:
[...]

En die manier werkte bij mij om een of andere reden niet. Hij koppelt niet. Nog maar eens proberen dan
Je moet eerst je VA3 om hebben, die actie uit dat bericht uitvoeren, vervolgens deze acties op de Edge 830 uitvoeren:
https://www8.garmin.com/m...B4-A30D-5FF32270BEC4.html

Als het dan nog niet werkt, wellicht een telefoontje richting garmin (telefonische support is veel sneller dan via e-mail en heel veel sneller dan via het webformulier).
Maar zoals gezegd, al dan niet kunnen inloggen bij garmin zou hier géén verschil mogen maken.

Smashrun | Strava | Citystrides | Brickset

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:41
Poekie schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 16:26:
[...]

Je moet eerst je VA3 om hebben, die actie uit dat bericht uitvoeren, vervolgens deze acties op de Edge 830 uitvoeren:
https://www8.garmin.com/m...B4-A30D-5FF32270BEC4.html

Als het dan nog niet werkt, wellicht een telefoontje richting garmin (telefonische support is veel sneller dan via e-mail en heel veel sneller dan via het webformulier).
Maar zoals gezegd, al dan niet kunnen inloggen bij garmin zou hier géén verschil mogen maken.
Gelukt. Mijn fout was dat ik hem niet als hartslag toevoegde maar op zoek was naar mijn vivoactive en die was er niet. Maar nu snap ik hoe het werkt. Thnx

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Poekie
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

maartend schreef op vrijdag 14 augustus 2020 @ 17:31:
[...]

Gelukt. Mijn fout was dat ik hem niet als hartslag toevoegde maar op zoek was naar mijn vivoactive en die was er niet. Maar nu snap ik hoe het werkt. Thnx
Geen probleem :) Fijn dat het dus toch gewoon werkt!

Veel plezier met fietsen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20:34
Of ik hier nou zo gelukkig van wordt weet ik nog niet. Tweederde van de gevallen correct voorspellen is mij nog net even te onzeker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nogeeninlog
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-10 10:09
Toen ik in maart en april ziek was ging mijn rusthartslag omhoog van 40 naar 46.
Wat een prachtig bruggetje is naar de post die eigenlijk wilde maken:

Kan iemand mij dit uitleggen?
Ik zie hier de reeks 42, 40, 39, 38, 36, 38 en 38. Hoe kan Garmin hier een gemiddelde van 41 van maken?

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/6pGqsXX8/forerunner-935.png

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• m-vw
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 22:22

m-vw

Dus?

nogeeninlog schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 20:46:
Toen ik in maart en april ziek was ging mijn rusthartslag omhoog van 40 naar 46.

Ik zie hier de reeks 42, 40, 39, 38, 36, 38 en 38. Hoe kan Garmin hier een gemiddelde van 41 van maken?

[Afbeelding]
Wellicht wordt er naar de draagtijd gekeken (gewogen gemiddelde). Als je 36 dan gebaseerd is op een paar uur en je 42 op een hele dag dan is het gemiddelde geen 39 maar hoger.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:39
De 41 zal inderdaad gaan om het gemiddelde over de week. Dat hoeft niet hetzelfde te zijn als het gemiddelde van de gemiddelden.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-10 17:08
nogeeninlog schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 20:46:

[Afbeelding]
Met drie lijnen tussen 35 en 50, lijkt mij dat de (volkomen achterlijke) schaalverdeling van boven naar beneden deze is:

50
46,25
42,5
38,75
35

Dat zou betekenen dat die reeks niet 42, 40, 39, 38, 36, 38, 38 is, maar een stukje hoger ligt.

Ik zou schatten op iets van 46, 43, 40, 39, 37, 39, 39. Dat is gemiddeld iets van 40,4. Wellicht houdt hij zelf nog dagwaarden met decimalen bij en komt hij daardoor enkele tienden hoger uit. Afgerond... 41.

Tenzij jouw reeks gewoon klopt op basis van dagelijkse data. Dan is die grafiek gewoon achterlijk. ;)

[ Voor 5% gewijzigd door dreamscape op 15-08-2020 21:44 ]

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nogeeninlog
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-10 10:09
dreamscape schreef op zaterdag 15 augustus 2020 @ 21:42:
[...]

Met drie lijnen tussen 35 en 50, lijkt mij dat de (volkomen achterlijke) schaalverdeling van boven naar beneden deze is:

50
46,25
42,5
38,75
35

Dat zou betekenen dat die reeks niet 42, 40, 39, 38, 36, 38, 38 is, maar een stukje hoger ligt.
Dat moet het zijn. En inderdaad, de schaalverdeling op dit scherm is achterlijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• route99
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 05-06-2024

route99

just passionately curious...

Tav van AVG 7 dagen en die 41:Dit is wat Garmin zelf er over schrijft.
https://support.garmin.com/en-IE/?faq=F8YKCB4CJd5PG0DR9ICV3A
7-day Average RHR: Some watches will display a 7-day average value which is the daily average resting heart rate over the last seven days. It is a rolling value and does not reset at the beginning of each week. Estimates will be less accurate for users that do not wear their watch overnight.
De presentatie van schaalverdelingen en vaak ook hoe getallen in relatie tot hun significantie zonder blozen weergegeven worden, is vaak een gruwel.

[ Voor 28% gewijzigd door route99 op 16-08-2020 12:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThatsHollywood
  • Registratie: September 2005
  • Niet online
Ik heb iets raars na een wisseling van de FR245 naar de Fenix 5 plus... de FR gaf eigenlijk constant een vo2 Max aan van 47.. (vorige horloges ook) na het overstappen naar de fenix merk ik dat mijn prestatie conditie elke keerlussen de -2 en-5 uitkomt.... en het raarste: de vo2 Max is langzaamaan gedaald naar 44 vandaag! Hebben jullie een idee hoe dit kan? Trainingen zijn nauwelijks anders...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• tjanssen
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
ThatsHollywood schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 10:46:
Ik heb iets raars na een wisseling van de FR245 naar de Fenix 5 plus... de FR gaf eigenlijk constant een vo2 Max aan van 47.. (vorige horloges ook) na het overstappen naar de fenix merk ik dat mijn prestatie conditie elke keerlussen de -2 en-5 uitkomt.... en het raarste: de vo2 Max is langzaamaan gedaald naar 44 vandaag! Hebben jullie een idee hoe dit kan? Trainingen zijn nauwelijks anders...
Minder gepresteerd door de hitte?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• route99

route99

@ThatsHollywood Algemeen is inmiddels wel bekend dat je de Garmin waarden zoals VO2max vooral trendmatig moet bekijken.
Van type horloge en ook nog exemplaar verschillen heb je ook nog last.
Dus als het onder de 10% verschil blijft zit je eigenlijk best nog aardig....
Voor jou: 47 en 44 is minder dan 7% verandering.

Ander factoren zoals @tjanssen noemde kunnen ook, maar dat is dan een tijdelijk effect als je goed doortraint.
Ik zou me geen zorgen maken en snel proberen te wennen aan de nieuwe "realiteit".

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Poekie
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

VO2max en trainingsstatus worden ook niet gesynchroniseerd tussen horloges dacht ik. Dus hij gaat nu opnieuw je VO2max bepalen met je fenix. Prestatieconditie is weer enigszins afhankelijk van trainingsstatus, dus ook die moet weer even inslingeren. Dat icm de warmte afgelopen week zal wel voor je flink gezakte VO2max en prestatieconditie hebben gezorgd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThatsHollywood
  • Niet online
Lijkt niet echt een probleem van de hitte, hij was daarvoor als gedaald terwijl ik gewoon door trainde... vandaag na twee weekjes rust (veel werken en héél heet) dus op 44.... even afwachten maar dan...

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• elastiek
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 11-10 15:48
In het hardlopen-topic heb ik beschreven hoe je de drinkwaterpunten van drinkwaterkaart.nl als POI kan toevoegen op Garmins die dit ondersteunen (dus met kaartmateriaal zoals de Fenix 6 Pro en de Forerunner 945).

Zie deze post: elastiek in "Hardlopen - deel 9"

[ Voor 11% gewijzigd door elastiek op 18-08-2020 15:08 . Reden: Link gemaakt van dinkwaterkaart.nl ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:35
Sinds een weekje bezitter van de Garmin Venu. Hiervoor Polar horloges gehad (de laatste was de m600).

Fijn horloge! Best wel wat extra's ten opzichte van de m600. Ik ben er intussen wel achter dat watchfaces een flinke impact hebben op de accuduur. Dat maakt makkelijk het verschil tussen 3 dagen of 5 dagen accuduur (als ik het % per uur omreken).

Ik ben geswitched omdat ik de accuduur met GPS van de m600 echt te kort vond. Met de laatste vakantie een stuk op de mountainbike gezeten en na 2u oid is de accu leeg en stopt hij met tracken. Erg irritant. De Garmin kan veel langer met GPS aan een activiteit bijhouden.

Bovendien wil ik wat meer gebruik maken van de activity tracker functies en die zijn met dit horloge ook wat uitgebreider. Eens zien of me dat stimuleert om elke dag keurig m'n stappen te zetten :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:16
ThatsHollywood schreef op dinsdag 18 augustus 2020 @ 13:53:
Lijkt niet echt een probleem van de hitte, hij was daarvoor als gedaald terwijl ik gewoon door trainde... vandaag na twee weekjes rust (veel werken en héél heet) dus op 44.... even afwachten maar dan...
Wat @Poekie zegt klopt volgens mij: horloges syncen vo2max niet, die gaan opnieuw bepalen dus dat is de eerste weken altijd een beetje bagger. Net als je recovery-tijden waarschijnlijk.

Acties:
  • +4 Henk 'm!
Woohoo, vandaag voor het eerst gebruik gemaakt van garmin pay...

Ok, het is wel een kitkat geworden dus dat is minder 'sportief' maar had sinds gisteren mijn openbank.nl pas geactiveerd en had er 2 euro op staan. Wilde het vooral even proberen :)

Toch wel een handige functie, jammer dat ING het niet ondersteunt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

.

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2020 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xray79
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 09-10 20:14
@Verwijderd Volgens mij maken de meeste stappentel algoritmes o.a. gebruik van de armbeweging. Dus als je die aan een wandel/winkel wagen stil houdt dan telt die geen stappen.
Ik neem aan dat je vanuit de activiteit kan zien dat je 6 km gewandeld hebt? En dat je dan hoopt dat het horloge of misschien de servers van Garmin dit kunnen veranderen? Geen idee of de stappenteller kan terugvallen op een activiteit, maar denk het niet.

Volgens mij hebben @Poekie en @Valorian gelijk mbt de V02Max. Maat van had een factory reset gedaan van zijn horloge en moest ook opnieuw beginnen. Ook als je social runs doet met mensen of groepen kan het zijn dat je Vo2Max daalt doordat je hartslag hoger is tov je tempo door het praten onderweg. Workaround kan dan zijn om een trailrun profiel om te bouwen of gewoon te gebruiken tot social run zodat die data niet vervuild raakt.

Hebben meer mensen last van het feit dat als je in de Garmin Connect app je schoenen wil aanpassen dit niet werkt? Ik kan wel een paar schoenen toevoegen aan de activiteit maar de standaard schoen blijft er ook bij staan. In Garmin Express zie ik dan 2 paar schoenen geselecteerd en ik kan dat daar wel aanpassen maar dat is onhandig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppertje
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-10 15:54

Toppertje

www.davideografie.nl

Sinds Januari 2019 heb ik een Garmin Fenix 5+ en nu heb ik het gevoel dat de laatste dagen de batterij snel(ler) leeg loopt dan voorheen. Vanmorgen het horloge om 7 uur van de lader gehaald en nu al 11 procent eruit zonder activiteit o.i.d. Moet ik mij zorgen maken of ben ik te panisch?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThatsHollywood
  • Niet online
Toppertje schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 14:01:
Sinds Januari 2019 heb ik een Garmin Fenix 5+ en nu heb ik het gevoel dat de laatste dagen de batterij snel(ler) leeg loopt dan voorheen. Vanmorgen het horloge om 7 uur van de lader gehaald en nu al 11 procent eruit zonder activiteit o.i.d. Moet ik mij zorgen maken of ben ik te panisch?
Watchface of app geïnstalleerd? sommige trekken wat batterij heb ik gemerkt.... bij mij wil het ook wel een gebeuren ik 'startknop' per ongelijk indrukt bij een beweging waardoor GPS aangaat....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

.

[ Voor 110% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2020 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toppertje

Toppertje

www.davideografie.nl

ThatsHollywood schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 15:40:
[...]
Watchface of app geïnstalleerd? sommige trekken wat batterij heb ik gemerkt.... bij mij wil het ook wel een gebeuren ik 'startknop' per ongelijk indrukt bij een beweging waardoor GPS aangaat....
Behoorlijke tijd geleden een watchface gemaakt in de connect IQ app, dus ik verwacht niet dat het daaraan ligt. Per ongeluk een actitiviteit starten gebeurd bij ook wel eens, maar vandaag nog niet. Vreemd, toch maar eens in de gaten houden, gelukkig heb ik nog garantie.

• AOC
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

AOC

Bestaat er toevallig een betaalbare smartwatch met GPS, simkaart en een SOS functie? Wellicht is dit niet het juiste topic maar ik kan mij goed voorstellen dat het merendeel hier goed op de hoogte is van wearables.

Eigenlijk iets als dit https://www.thuiszorgwink...roep-horloge-essence.html maar dan met smartwatch functies. Dit zodat hij ook telefoon kan opnemen met horloge en andere functies als slaapritme/hartslag e.d.

• Valorian
Waterkoker schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 00:54:
Bestaat er toevallig een betaalbare smartwatch met GPS, simkaart en een SOS functie? Wellicht is dit niet het juiste topic maar ik kan mij goed voorstellen dat het merendeel hier goed op de hoogte is van wearables.

Eigenlijk iets als dit https://www.thuiszorgwink...roep-horloge-essence.html maar dan met smartwatch functies. Dit zodat hij ook telefoon kan opnemen met horloge en andere functies als slaapritme/hartslag e.d.
Horloges met eigen simkaart erin zijn een niche. Volgens mij heeft de iwatch dat maar verder zou ik het niet weten. De duurdere garmins hebben wel een sos-systeem, maar dat werkt icm in verbinding staat met je telefoon, niet stand alone (geen simkaart).

Is je doel het beschermen van bijvoorbeeld een kwetsbare alleenstaande? Of wil je voor jezelf voor bijv in de bergen zo’n systeem? In het laatste geval kunnen de spirthorloges met sos via mobiel uitkomst bieden. Al zijn die zeker niet betaalbaarder dan het horloge in je voorbeeld. In eerste geval zul je het meer moeten zoeken in medische/hulp-voor-ouderen-hoek. Ik kan mij voorstellen dat er dan ook nog alternatieven zijn naast een horloge.

• Raymond
Vraagje over mn venu: is er een manier om het batterijverbruik te controleren? Sinds gister loopt hij met 3% per uur leeg, wat veel sneller is dan de eerste dagen. Ik gebruik nog dezelfde watchface. Ik weet niet wat ik heb gedaan om dit te veroorzaken.

• route99

route99

Hoe snel liep hij eerst leeg?

Loop eens na wat je zo wie zo zou kunnen aanpassen.
https://www8.garmin.com/m...5F-91A9-DE301C5A817F.html

• route99

route99

@Waterkoker Aanvullend op:
Valorian schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 05:14:
[...]Horloges met eigen simkaart erin zijn een niche. Volgens mij heeft de iwatch dat maar verder zou ik het niet weten.
https://www.google.com/se...d=opera&ie=UTF-8&oe=UTF-8
Dan kom je al snel op de Amazon/Aliexpress-achtige sites terecht... of de support met een app dan wel goed is zou ik zeker eerst uitzoeken. En hoe goed is de duurzaamheid van zulke horloges in vergelijking tot de normale smart watches van bekende merken?
Wat wil je dat die SOS doet? Valdetectie met alarm of moet de gebruiker zelf alarm slaan?
Als er al een smart phone meegaat wat is dan het extra voordeel?
Gaat er geen smart phone mee? Overweeg dan zo een mini telefoon, icm een "normale" smart watch. bijvoorbeeld deze of Google met je eigen trefwoorden

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Toppertje

Toppertje

www.davideografie.nl

ThatsHollywood schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 15:40:
[...]
Gisteravond (rond 1900 uur) heb ik nog even het horloge teruggezet naar fabrieksinstellingen, waarna ik gelijk dezelfde watchface geinstalleerd heb en overige zaken zoals ik deze had staan, nu is er ten opzichte van gisteravond nog maar 3 procent uit, dat lijkt er meer op.
Raymond schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 07:17:
Vraagje over mn venu: is er een manier om het batterijverbruik te controleren? Sinds gister loopt hij met 3% per uur leeg, wat veel sneller is dan de eerste dagen. Ik gebruik nog dezelfde watchface. Ik weet niet wat ik heb gedaan om dit te veroorzaken.
Dit wist ik ook niet bij m'n Fenix 5+ na een reset naar fabrieksinstellingen lijkt het nu weer goed te zijn, met veelal dezefde instellingen en dezelfde watchface.

[ Voor 30% gewijzigd door Toppertje op 20-08-2020 10:13 ]

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Vraagje, mijn huid verdraagt het standaard polsbandje van mijn Garmin niet meer. Dikke irritatie en bultjes na elke run. Nou heb ik een Forerunner 245 en daar zou ik toch van verwachten dat er ook stoffen bandjes voor zouden zijn? Alleen kan ik die nergens vinden? Iemand een idee?

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

• Gim
  • Niet online

Gim

Zwerver schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 11:03:
Vraagje, mijn huid verdraagt het standaard polsbandje van mijn Garmin niet meer. Dikke irritatie en bultjes na elke run. Nou heb ik een Forerunner 245 en daar zou ik toch van verwachten dat er ook stoffen bandjes voor zouden zijn? Alleen kan ik die nergens vinden? Iemand een idee?
Redelijk snel te vinden.

Hier een aantal voorbeelden:
https://www.androidcentra...nds-garmin-forerunner-245

Gewoon te bestellen bij een Amazon, maar Ali zal vast ook genoeg aanbieden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zwerver
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Gim schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 11:25:
[...]

Redelijk snel te vinden.

Hier een aantal voorbeelden:
https://www.androidcentra...nds-garmin-forerunner-245

Gewoon te bestellen bij een Amazon, maar Ali zal vast ook genoeg aanbieden.
Hmm, dat is interessant. Degenen die ik wilde hebben deden het hier niet op Amazon.com.au (ik woon in Oz), maar nu wel. Direct maar eentje besteld. Thanks.

Woonachtig Down Under. Ik negeer je insults niet, maar tegen de tijd dat ik ze lees zijn ze meestal niet relevant meer

• xray79
Verwijderd schreef op woensdag 19 augustus 2020 @ 17:23:
[...]

De wandeling heb ik inderdaad opgenomen aan de hand van het gps-signaal. Mijn hoop was inderdaad dat Garmin wel ergens zo slim zou zijn als dat die ziet dat er veel is gelopen, maar daarvoor te weinig stappen zijn gezet, deze iets uitrekent. Helaas blijkt dat vooralsnog niet zo te zijn.

@xray79 wanneer ik het met fietsen in plaats van schoenen doe in Garmin Connect moet ik expliciet de eerder toegevoegde fiets uitvinden. Anders blijven beide fietsen als actief staan bij een activiteit.
dat is jammer dat het algoritme later niet de stappen herberekent. Zou niet al te moeilijk moeten zijn aan de hand van je eerder loopjes.
Dat aanvinken kan wel in de app. Maar de app laat niet zien welke schoen al geselecteerd is. net even getest in de app geen vinkje en op de website wel een groen vinkje en de mogelijkheid om een rood minnetje te selecteren. Dat was volgens mij wel het geval in een eerdere app versie of voor de hack?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Poekie
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

xray79 schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 12:36:
[...]

dat is jammer dat het algoritme later niet de stappen herberekent. Zou niet al te moeilijk moeten zijn aan de hand van je eerder loopjes.
Voor stappen gebruikt Garmin een accelerometer - of die nou in je horloge aan je pols, in je HRM-RUN/-TRI of RD-/footpod zit. Je kunt wel een gemiddelde nemen obv oude activiteiten, maar lang niet iedereen heeft even gelijkmatige passen en zeker niet als je nog hoogteverschil of tempoverschil hebt, dus gaat Garmin zich daar niet aan branden. Elk horloge heeft het gewoon ingebouwd en als je preciezer wil kan je een accessoire kopen, dus zonde ontwikkeltijd. En als je dus je kinderwagen wil vasthouden met *beide* handen, zou je een van de andere cadanssensoren moeten gebruiken.
xray79 schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 12:36:
Dat aanvinken kan wel in de app. Maar de app laat niet zien welke schoen al geselecteerd is. net even getest in de app geen vinkje en op de website wel een groen vinkje en de mogelijkheid om een rood minnetje te selecteren. Dat was volgens mij wel het geval in een eerdere app versie of voor de hack?
Vroeger (geen idee hoe lang terug) stond er daar inderdaad ook een vinkje. Maar je kunt altijd bij je activiteit zien welke schoen geselecteerd is, gewoon naar beneden scrollen. Als er iets is aangevinkt, staat er onder het Device kopje een kopje Gear. Anders niet.

[ Voor 28% gewijzigd door Poekie op 20-08-2020 12:53 ]

• Raymond
route99 schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 08:19:
Hoe snel liep hij eerst leeg?

Loop eens na wat je zo wie zo zou kunnen aanpassen.
https://www8.garmin.com/m...5F-91A9-DE301C5A817F.html
De eerste dagen was het met ongeveer 20% per dag. Nu is dat zeker 50% op een dag.
Ik zal die instellingen eens doornemen en het dan nog een paar dagen aankijken. Anders doe ik ook gewoon een reset van het horloge. Nu ik het horloge wat beter ken, kan ik hem denk ik ook wel makkelijk opnieuw instellen.

• route99

route99

Laat het de Garmin support ook ff weten....
https://forums.garmin.com...itation-due-to-stock-band
Please contact our Product Support (support.garmin.com) teams for assistance. We will need to be in direct contact with you as we take this very seriously and will work to find the best resolution for you.

TMK17 is correct that an incredibly small percentage of users see skin irritation, but this does not change the fact that we take this very seriously. We look forward to hearing from you.
Wie weet kom zij nog wel met een gratis (?) bandje... dan kun je mooi testen welke de beste is, die je net besteld hebt of deze....

• dvraemdo
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11-10 11:57
Heeft er iemand een linkje naar waar ik een degelijke screenprotector (liefst tempered glass) kan kopen voor mijn Fenix 5 plus? Op Amazon.de zie ik wel enkele staan, maar specifiek voor de 5 plus is er precies niet zo veel keuze. Klopt het trouwens dat de screenprotectors voor Fenix 5 ('non plus') niet geschikt zijn voor de 5 plus? Alvast bedankt!

• Wolfwood
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 09-10 19:23
Tot nu toe gebruik ik altijd mijn smartphone + armband (Shapeheart) tijdens het lopen. Ik gebruik Start2Run voor de schema's, Runkeeper om mijn gegevens bij te houden en Overcast om podcasts af te spelen. Bij langere afstanden is het comfort wel wat minder, dus ben ik nu ook naar een sporthorloge aan het kijken.

Zaken die voor mij belangrijk zijn:
  • Schema's aanmaken
  • Afstand, tijd, snelheid, hartslag, ... bijhouden
  • Naar podcasts kunnen luisteren
  • Verbinding kunnen maken met bluetooth oortjes (nu airpods)
De Forerunner 245 Music lijkt mij een geschikte kandidaat. De meeste zaken zal hij wel goed doen, maar heeft er iemand ervaring met de music functie? Je kunt syncen met Spotify, werkt dat stabiel? En hoe goed is de connectie met bv airpods?

Veel te vinden dat het allemaal kan, maar weinig over mensen hun langdurige ervaring ermee.

• m-vw
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 22:22

m-vw

Dus?

dvraemdo schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 16:17:
Heeft er iemand een linkje naar waar ik een degelijke screenprotector (liefst tempered glass) kan kopen voor mijn Fenix 5 plus? Op Amazon.de zie ik wel enkele staan, maar specifiek voor de 5 plus is er precies niet zo veel keuze. Klopt het trouwens dat de screenprotectors voor Fenix 5 ('non plus') niet geschikt zijn voor de 5 plus? Alvast bedankt!
Ik koop dit soort dingen altijd bij Aliexpress. Keuze genoeg.

• mac1987
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08-10 01:46
route99 schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 13:42:
[...]
Laat het de Garmin support ook ff weten....
https://forums.garmin.com...itation-due-to-stock-band

[...]

Wie weet kom zij nog wel met een gratis (?) bandje... dan kun je mooi testen welke de beste is, die je net besteld hebt of deze....
Zal er erg van afhangen hoe de support in NL is. Dikwijls is de service van Amerikaanse bedrijven in Amerika ver boven het niveau van de lokale importeur of service-afdeling in andere landen.
Maar niet geschoten is altijd mis.

• route99

route99

Zo is dat... idd gewoon doen. Soms kan het effectiever via social media, en plein public... maar das een keuze.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Poekie
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

mac1987 schreef op donderdag 20 augustus 2020 @ 22:53:
[...]

Zal er erg van afhangen hoe de support in NL is. Dikwijls is de service van Amerikaanse bedrijven in Amerika ver boven het niveau van de lokale importeur of service-afdeling in andere landen.
Maar niet geschoten is altijd mis.
De service van Garmin is ook in NL prima, als je snel resultaat wil moet je alleen wel bellen en dat kan niet elke dag/op elk tijdstip. Mailen/webformulier gaat echt veel trager. Verschil is iets van een week of drie.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Niet online
Poekie schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 10:19:
[...]

Mailen/webformulier gaat echt veel trager. Verschil is iets van een week of drie.
Niet mijn ervaring. :) Gisteren om +-15:15 een support request ingediend via mail en rond 16:00 al een mailtje terug. Daarop gereageerd en vervolgens na ongeveer 45 minuten alweer een reply. Ging overigens ook over klachten over het standaard bandje (irritatie v.d. gesp) en bij mij hebben ze kosteloos een nylon bandje opgestuurd.

Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hier ook 1 keer gebruik gemaakt van de support via mail, dat ging ook erg langzaam maar wel prima afgehandeld (zat ook geen haast achter). Ging over een leren bandje dat na 1 jaar eigenlijk al stuk aan het gaan was, hebben ze ook kostenloos een nieuwe opgestuurd... prima ervaring dus (en eigenlijk hoor ik dat wel vaker, hoewel mail contact idd wel even kan duren... maar wie weet is dat ondertussen ook verbeterd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xray79
@Poekie klopt dat je de schoenen kan zien in de activiteit maar het deselecteren kan daar niet meer. Doe ik wel op de PC. Kwam erachter door de vakantie omdat ik daar geen pc had en met trails de schoenen wilde aanpassen in de app, dat ging dus niet.....
Heb gisteren op de F5plus de update naar 13.00 geinstalleerd ging probleemloos. Maar zag nu vanochtend dat de slaaptracker mijn slaap pas om 4.57 ging meten maar dat ik wel 6.29 uur geslapen had. Tot 11.26 dus 4 uur later dan ik wakker werd. Ook in het hartslagoverzicht zie ik het wekkertje staan om 11.30. Soms past de server dat in de loop van de dag wel aan maar heb nu handmatig de tijden goed gezet en dan kloppen de slaap cycli ook weer in de app/website. Wordt toch nog ergens opgeslagen en weer berekent lijkt het wel.
Ook is de hartslag tussen 19 en 23 1 rechte lijn op 105BPM terwijl ik lekker een avondje op de bank heb gehangen. De wandeling met de hond heeft de HR wel weer gereset lijkt het.......
Zal wel een glitch zijn en ligt hopelijk niet aan de update.....Iemand anders hier ook last van? Ik hou het even in de gaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slow whoop
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10-10 16:57
xray79 schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 10:45:
@Poekie klopt dat je de schoenen kan zien in de activiteit maar het deselecteren kan daar niet meer. Doe ik wel op de PC. Kwam erachter door de vakantie omdat ik daar geen pc had en met trails de schoenen wilde aanpassen in de app, dat ging dus niet.....
Volgens mij gaat dat wel. Als ik op mijn (Android) telefoon de activiteit selecteer, en ik klik rechts boven op de 3 puntjes krijg ik de optie "Uitrusting toevoegen/verwijd.". Als ik vervolgens daar op klik kan ik m'n gebruikte schoemen aanpassen voor die activiteit. Geen PC voor nodig.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Poekie
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

slow whoop schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 12:33:
[...]

Volgens mij gaat dat wel. Als ik op mijn (Android) telefoon de activiteit selecteer, en ik klik rechts boven op de 3 puntjes krijg ik de optie "Uitrusting toevoegen/verwijd.". Als ik vervolgens daar op klik kan ik m'n gebruikte schoemen aanpassen voor die activiteit. Geen PC voor nodig.
Verwijderen lukt inderdaad niet meer, en je kan nu dus opeens twee paar schoenen voor één activiteit hebben als je een ander paar schoenen selecteert. Ik wist niet dat het stuk was, dit lijkt wel typisch een bug in de app te zijn. Dit kon namelijk eerder wel.
Hier ook Android.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xray79
Poekie schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 12:54:
[...]

Verwijderen lukt inderdaad niet meer, en je kan nu dus opeens twee paar schoenen voor één activiteit hebben als je een ander paar schoenen selecteert. Ik wist niet dat het stuk was, dit lijkt wel typisch een bug in de app te zijn. Dit kon namelijk eerder wel.
Hier ook Android.
tnx dacht dat ik gek was geworden ;) Ook Android trouwens. Nouja zal wel een keer opgelost worden. Wel jammer ik gebruik die optie om bij te houden hoeveel km ik op m'n schoenen loop omdat ik best wel wat afwissel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
En daar kom ik nu dus pas achter :(

Best een flinke bug hoor, ik heb nu 2 maanden aan activiteiten moeten checken en aanpassen, aangezien ik zo'n 4 paar rouleer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slow whoop
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10-10 16:57
Poekie schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 12:54:
[...]

Hier ook Android.
Ik durf zelf niet te proberen of ik de bug zelf ook heb, maar ik ben bang van wel. Gelukkig loop ik meestal op dezelfde schoenen, en hoef ik het dus bijna nooit achteraf aan te passen. Dat zal ik voorlopig dus even ook maar niet proberen...
Ik hang m'n horloge ook niet heel vaak aan de PC, dus in de app blijf ik er naar even vanaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Viva Vince
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07-11-2024
Sinds een paar weken heb ik een FR235 en het valt me op dat mijn hartslag strak 30 bmp is (bij een goede nacht) terwijl als ik slechter slaap (warm + stress) dat er veel meer variatie in zit. Ik heb eens twee nachten en een dag naast elkaar gezet (met behulp van Python + https://github.com/dtcooper/python-fitparse):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/AoC-WsfbXMiejntQ8rD9YwX5h1o=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Gp0nBLAHUJgvuKOMC5u2UvMI.png?f=user_large

In deze histogrammen zijn de bins allemaal even groot (vanaf 25 bpm in stappen van 1 bpm) en het duidelijk te zien dat de variatie in de 1ste (slechte) nacht breder en symmetrischer is dan die van de 2e (goede) nacht. Verder is er nooit een datapunt onder de 30 bpm.

Het lijkt me dat data onder de 30 bpm er uit gefilterd word of niet opgepikt word door de sensor of zo. Ook niet heel gek, maar wel een leuk inzicht.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Niet online
Viva Vince schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 19:58:
Het lijkt me dat data onder de 30 bpm er uit gefilterd word of niet opgepikt word door de sensor of zo. Ook niet heel gek, maar wel een leuk inzicht.
Dat klopt: https://support.garmin.co...30%20beats%20per%20minute.

Maar los van dat is 30 slagen per minuut wel echt bizar laag! Dus ik zou me afvragen of de metingen wel kloppen als je verder geen rare slaapgerelateerde klachten hebt zoals slaapapneu ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 20:36
BastiaanN schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 20:48:
[...]

Dat klopt: https://support.garmin.co...30%20beats%20per%20minute.

Maar los van dat is 30 slagen per minuut wel echt bizar laag! Dus ik zou me afvragen of de metingen wel kloppen als je verder geen rare slaapgerelateerde klachten hebt zoals slaapapneu ofzo.
Inderdaad erg laag.
@Viva Vince mijn vader had een hartritme stoornis en heeft mijn horloge eens omgehad. Een hartslag van 27 slagen per minuut. Misschien een keer een hartfilmpje laten maken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• route99

route99

@Viva Vince Wat meet je als je nog even rustig blijft liggen door het met de hand polsslag (of in de nek) de HF te meten met een zeer ontspannen zicht op een nauwkeurig klokje.... Volg dit bijv gedurende 10 min een aantal keren, dat ga je nog wel onthouden.. Er moeten dan wel dagen bij zitten waar het op de smart watch weer zo laag is....
Vergelijk dat eens met de metingen van jouw smart watch,
En?
Dit om even een systematische fout uit te sluiten.....
Als je aan de onderkant van de meetrange van apparaten zit neemt de kans op niet nauwkeurige metingen sterk toe, Afgezien dat het niet zo zinvol is in de praktijk, is het wrs ook de reden dat men geen waarden onder de 30 weergeeft..

In mijn toptijd had ik geregeld een hartslag van 34 wat al best laag is; de deskundigen vertelden me dan ook dat het beter was om nooit plots te stoppen maar af te trainen. Ik train nu als M60 tuurlijk lang niet zo intensief meer als vroeger (ca 15- 25 j geleden), maar als ik weer even bezig ben... ik zie al weer regelmatig 41-42 voorbij komen.

Bij twijfel altijd even langs de huisarts, er kan..... ook echt iets serieus aan de hand zijn en heel vaak kan er wat aan gedaan worden.
https://www.gezondheidenwetenschap.be/richtlijnen/sporthart

[ Voor 3% gewijzigd door route99 op 21-08-2020 23:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Op mijn Galaxy Watch had ik ook regelmatig 30-33bpm. Daarom het horloge maar teruggestuurd :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Viva Vince
  • Laatst online: 07-11-2024
route99 schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 23:07:
Dit om even een systematische fout uit te sluiten.....

In mijn toptijd had ik geregeld een hartslag van 34 wat al best laag is; de deskundigen vertelden me dan ook dat het beter was om nooit plots te stoppen maar af te trainen.
De meeste dagen zit ik in de mid 30's het laatste jaar gemeten met een Fitbit Charge 3 en nu die FR235 maar ook als ik het met de "hand" meet. Het matched ook met bijvoorbeeld mijn HR die ik meet met mijn hartslagband voordat ik begin met hardlopen. Als ik dan nog even een half uurtje rustig op de bank zit (om het eten wat te laten zakken) zit ik meestal 40...45 bpm.

Ik maak me niet zo'n zorgen en inderdaad ik sport veel; zeer waar advies om niet abrupt te stoppen met sporten, dat kan wel riskant zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 02:52
@route99 / @Viva Vince Hebben jullie toevallig meer info over dat langzaam afbouwen? (Niet dat ik wil stoppen met sporten)
Hier duikt hij namelijk ook regelmatig onder de 40.
Laatst pakweg 1.5 maand niks gedaan door een blessure, daarom ben ik wel benieuwd.

Strava | 8600 Wp zzo | 1600 Wp nnw

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Poekie
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

xray79 schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 16:08:
[...]

tnx dacht dat ik gek was geworden ;) Ook Android trouwens. Nouja zal wel een keer opgelost worden. Wel jammer ik gebruik die optie om bij te houden hoeveel km ik op m'n schoenen loop omdat ik best wel wat afwissel.
mrwolf schreef op vrijdag 21 augustus 2020 @ 17:18:
En daar kom ik nu dus pas achter :(

Best een flinke bug hoor, ik heb nu 2 maanden aan activiteiten moeten checken en aanpassen, aangezien ik zo'n 4 paar rouleer...
Op de website kun je het gelukkig dus wel aanpassen (te veel aangeklikte paar weer weghalen). Gewoon niet de mogelijkheid gebruiken om een standaard paar in te vullen (is een vinkje bij de instellingen van het paar schoenen) dan staat er niet al een ingevuld. Zo werkte ik altijd al dus vandaar dat ik totaal niet door had dat er een bug was. Ik selecteer na het lopen in de app welk paar ik had gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99

route99

@Viva Vince Prima dat je die handmatige check gedaan hebt. Bij zulke lage waarden niet de apparaat meting als heilig beschouwen maar het "meetgeweten"ook een bijdrage laten doen.. ;)
Je zit dus idd in dezelfde lage range als ik toen zat.
zeer waar advies om niet abrupt te stoppen met sporten, dat kan wel riskant zijn.
Wat info over een sporthart.
https://www.gezondheidsne...blemen-door-vergroot-hart
https://www.sportzorg.nl/bibliotheek/afbouwen
Het gat waar soms over gesproken werd in de 2e link heb ik totaal niet; heb voldoende andere hobby's waar ik me in uit kan leven.

Na ca 50 dagen weinig of niet sporten zou de hartspier weer normaal moeten zijn. Dat mag wel wezen, maar in zulke periodes van een lange blessure ben ik eigenlijk nog altijd rond de 50 blijven zitten en dat is nog steeds lager dan wat gemiddeld genomen de rust hartslag zou zijn (vanaf ca 60).

Imho HET grote gevaar bij een sporthart is te vroeg gaan trainen na echt ziek zijn, bijvoorbeeld een flink griep. De hartspier is ook aangedaan door de griep en moet eerst daarvan volledig herstellen! Neem de tijd.
Helaas ken ik een jonge subtopper (lang geleden, toen deed ik nog een andere sport), die achteraf gezien blijkbaar te snel is gaan trainen en dat niet meer kon navertellen. Omdat hij erg secuur was met zijn logboek hebben ze het zo kunnen reconstrueren. We praten over een tijd toen er veel minder kennis over dit soort zaken was en er zerker nog geen internet bestond......

@Tinusvolkel Vervelend dat je geblesseerd bent.
Als je plots geblesseerd raakt... kun je niet afbouwen... beetje lastig ;)
Probeer een andere activiteit te gaan doen waar je hartslag iig wel van omhoog gaat. Zwemmen is een van de beste, minst belastende, maar je hebt lang niet altijd een zwembad in je buurt (of beperkt open) of je vindt zwemmen niks..... of bijv stevig fietsen. Zelf fiets ik dan wel maar liever doe ik powerwalk met een flinke arminzet, waardoor je geen klappen van het landen krijgt. een van de grootste problemen bij hardloop blessures. Bij een spierscheuring kan dat uiteraard nooit... dan zul je toch het 1e herstel achter de rug moeten hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel
route99 schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 09:59:
@Viva Vince Prima dat je die handmatige check gedaan hebt. Bij zulke lage waarden niet de apparaat meting als heilig beschouwen maar het "meetgeweten"ook een bijdrage laten doen.. ;)
Je zit dus idd in dezelfde lage range als ik toen zat.

[...]

Wat info over een sporthart.
https://www.gezondheidsne...blemen-door-vergroot-hart
https://www.sportzorg.nl/bibliotheek/afbouwen
Het gat waar soms over gesproken werd in de 2e link heb ik totaal niet; heb voldoende andere hobby's waar ik me in uit kan leven.

Na ca 50 dagen weinig of niet sporten zou de hartspier weer normaal moeten zijn. Dat mag wel wezen, maar in zulke periodes van een lange blessure ben ik eigenlijk nog altijd rond de 50 blijven zitten en dat is nog steeds lager dan wat gemiddeld genomen de rust hartslag zou zijn (vanaf ca 60).

Imho HET grote gevaar bij een sporthart is te vroeg gaan trainen na echt ziek zijn, bijvoorbeeld een flink griep. De hartspier is ook aangedaan door de griep en moet eerst daarvan volledig herstellen! Neem de tijd.
Helaas ken ik een jonge subtopper (lang geleden, toen deed ik nog een andere sport), die achteraf gezien blijkbaar te snel is gaan trainen en dat niet meer kon navertellen. Omdat hij erg secuur was met zijn logboek hebben ze het zo kunnen reconstrueren. We praten over een tijd toen er veel minder kennis over dit soort zaken was en er zerker nog geen internet bestond......

@Tinusvolkel Vervelend dat je geblesseerd bent.
Als je plots geblesseerd raakt... kun je niet afbouwen... beetje lastig ;)
Probeer een andere activiteit te gaan doen waar je hartslag iig wel van omhoog gaat. Zwemmen is een van de beste, minst belastende, maar je hebt lang niet altijd een zwembad in je buurt (of beperkt open) of je vindt zwemmen niks..... of bijv stevig fietsen. Zelf fiets ik dan wel maar liever doe ik powerwalk met een flinke arminzet, waardoor je geen klappen van het landen krijgt. een van de grootste problemen bij hardloop blessures. Bij een spierscheuring kan dat uiteraard nooit... dan zul je toch het 1e herstel achter de rug moeten hebben.
Bedankt voor de info (y)

Maar ik ‘was’ geblesseerd, nu gelukkig nergens last van. Maar had toen nog geen racefiets dus bij een eventuele volgende blessure heb ik een backup :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99

route99

Ik heb ook geen racefiets... wel een hybride fiets met een 14 versnellingen Rohloff naaf. Daar kan Ik me prima op redden, gaat niet zo hard als een racefiets maar het gaat erom of de inspanning je hartslag een flink stuk omhoog laat gaan...... ja dat lukt ook zo prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel
Bij fietsen blijft ie bij mij nog redelijk laag (rond de 125) bij heuvels of boven de 40 per uur gaat ie over de 160

[ Voor 62% gewijzigd door Tinusvolkel op 22-08-2020 11:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• route99

route99

Mijn ervaring, die ik ook van mijn oude trainer kreeg, zit je met fietsen ca 15 slagen lager dan met hardlopen. Dus daar moet je wel rekening mee houden, het nastreven van dezelfde hartslag als bij het lopen... je jaagt je zeker als niet wielrenner, aardig over de klink... Gebruik dus je lopersintelligentie.... ;)

[ Voor 17% gewijzigd door route99 op 22-08-2020 11:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• friggler
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-10 18:37
Misschien een nogal domme vraag, maar na veel googelen kom ik er nog niet uit. Ik ben op zoek naar een sporthorloge die samen kan werken met de app Nike Run Club. Deze app heb ik al jaren in gebruik op m'n telefoon, maar aangezien de telefoon nogal groot is, is een horloge wat handiger. Is dit mogelijk met alle sporthorloges?

Verder zou Spotify ook handig zijn voor de muziek, dus hiervoor geldt dezelfde vraag als hierboven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Poekie
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

friggler schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 11:01:
Misschien een nogal domme vraag, maar na veel googelen kom ik er nog niet uit. Ik ben op zoek naar een sporthorloge die samen kan werken met de app Nike Run Club. Deze app heb ik al jaren in gebruik op m'n telefoon, maar aangezien de telefoon nogal groot is, is een horloge wat handiger. Is dit mogelijk met alle sporthorloges?

Verder zou Spotify ook handig zijn voor de muziek, dus hiervoor geldt dezelfde vraag als hierboven.
https://www.nike.com/nl/e...-nrc-partner-apps-devices

Ik heb de app zelf niet maar als je daar Garmin, Polar en/of Suunto ziet staan werken die wel, volgens mij werkt Apple watch ook gewoon met NRC.

Muziek via Spotify kom je al snel uit op een Garmin denk ik. Apple watch kan niet uit zichzelf muziek streamen zonder telefoon dacht ik (@Tinusvolkel jij weet meer van Apple watch, klopt dat?).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tinusvolkel
Poekie schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 12:00:
[...]

https://www.nike.com/nl/e...-nrc-partner-apps-devices

Ik heb de app zelf niet maar als je daar Garmin, Polar en/of Suunto ziet staan werken die wel, volgens mij werkt Apple watch ook gewoon met NRC.

Muziek via Spotify kom je al snel uit op een Garmin denk ik. Apple watch kan niet uit zichzelf muziek streamen zonder telefoon dacht ik (@Tinusvolkel jij weet meer van Apple watch, klopt dat?).
NRC kan idd op de Apple Watch maar heb er zelf geen ervaring mee, spotify kan idd geen offline muziek op de Watch opslaan dus moet je je iPhone meenemen. De eigen dienst van Apple kan dit wel (daarom zal het bij spotify wel niet “mogen”) maar ik gooi er gewoon via iTunes muziek op en luister vooral veel podcasts die wel gewoon offline op de Watch gezet worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KenVandeput
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 06-11-2020
Een (denk ik) ongebruikelijke vraag waar ik niet meteen een antwoord op kan vinden...

Weer er iemand of er een bepaald merk sporthorloge is waarbij het mogelijk is om:
- 1 sporthorloge te delen met iemand anders (ik en mijn vrouw - gaan nooit samen lopen en gezien de kleine kinderen nooit op hetzelfde moment)
- maar het wel makkelijk is om bij het uploaden naar Strava het juiste account te kiezen (zonder telkens te moeten herkoppelen met het andere strava account)

Ik zoek dus of naar een multi-profiel functie of een multi-strava/service functie.

(Onze polsen zijn ongeveer even dik - het "horloge praktische" is dus in orde)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frenz64
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11-10 13:36
Een ongebruikelijke vraag, maar ook een (zeer) ongebruikelijke use case @KenVandeput . Daar ontwikkel je geen horloge voor. Software zou nog kunnen, maar daar heb ik iig nog nooit van gehoord.

Wat je wel kunt doen is........twee goedkopere horloges kopen! Amazfit bip s doet ip alles wat je wil voor €50, hartslag, GPS the works.
Heeft als bijkomend voordeel dat er niet telkens eentje hoeft te vragen hoe laat het is 8) .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Valorian
KenVandeput schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 20:50:
Een (denk ik) ongebruikelijke vraag waar ik niet meteen een antwoord op kan vinden...

Weer er iemand of er een bepaald merk sporthorloge is waarbij het mogelijk is om:
- 1 sporthorloge te delen met iemand anders (ik en mijn vrouw - gaan nooit samen lopen en gezien de kleine kinderen nooit op hetzelfde moment)
- maar het wel makkelijk is om bij het uploaden naar Strava het juiste account te kiezen (zonder telkens te moeten herkoppelen met het andere strava account)

Ik zoek dus of naar een multi-profiel functie of een multi-strava/service functie.

(Onze polsen zijn ongeveer even dik - het "horloge praktische" is dus in orde)
Je bent dus bereid een nieuw horloge te kopen. Ik neem gemakshalve even aan dat je nu al wel een horloge hebt wat op zich ok is, maar niet aan de multi-strava eis voldoet. Als jij dan een nieuwe koopt en je huidige naar jouw vrouw doorschuift dan is het probleem toch opgelost? Vervolgens kan je bij elke nieuwe aanschaf je oude doorschuiven. Of visa versa, mocht je vrouw liever altijd de meest fancy nieuwe features willen. Maar dat zal je dan onderling even moeten uitvechten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coffee2Code
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 10-10 12:45
Had er iemand nog een HRM-Tri over? :')

Pff die dingen zijn best wel duur, leuk spaardoel voor volgende maand :D

[ Voor 19% gewijzigd door Coffee2Code op 23-08-2020 12:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
route99 schreef op zaterdag 22 augustus 2020 @ 10:40:
Mijn ervaring, die ik ook van mijn oude trainer kreeg, zit je met fietsen ca 15 slagen lager dan met hardlopen. Dus daar moet je wel rekening mee houden, het nastreven van dezelfde hartslag als bij het lopen... je jaagt je zeker als niet wielrenner, aardig over de klink... Gebruik dus je lopersintelligentie.... ;)
De sportarts bij de sportmedische keuring gaf tussen de 5-10 slagen verschil aan, afhankelijk van hoe flink je met je armen zwaait tijdens hardlopen. Ik heb daarom mijn fietszones 7 slagen lager dan hardlopen.

Ik herken overigens het punt van @Tinusvolkel wel. Op de racefiets krijg ik het zittend amper voor elkaar om lang in de aërobe zone te rijden. Dan heb ik na 20km brandende bovenbenen. Op de MTB daarentegen lukt het probleemloos om rond mijn drempel te rijden. Nu is de ondergrond natuurlijk anders maar het scheelt al snel 25bpm tussen race en MTB.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• route99

route99

Waarschijnlijk hangt het verschil af hoe specifiek getraind je bent in beiden. Ben je en goed in hardlopen en goed in fietsen dan zal het verschil kleiner zijn in vergelijking tot de case waar je een pure hardloper bent (zoals ik, maar mijn fiets basis conditie is dan wel weer zo groot dat ik de fiets reactantjes op een ebike met 25 km/u eruit rijd.. op mijn hybride fiets, geen ebike).
Trendmatig zit het iig wel in die orde van grootte.

Heb zelf geen MTB ervaring, maar ik kan me voorstellen dat bij het MTB-en er veel meer variatie in de belasting zit, terwijl je op de racefiets een vrij eentonig tempo rijdt. Dat laatste vinden de spieren zo wie zo veel minder prettig...

[ Voor 13% gewijzigd door route99 op 23-08-2020 13:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• route99

route99

Coffee2Code schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 12:00:
Had er iemand nog een HRM-Tri over? :')
Pff die dingen zijn best wel duur, leuk spaardoel voor volgende maand :D
Bieden vanaf 40 euro... of een maand wachten (valt best mee toch...) 8)
https://www.marktplaats.n...6db858f31&previousPage=lr

@Coffee2Code Nu staat mijn bericht er 2x onder elkaar ... das veel te veel eer... zou je...juist... _/-\o_
Succes met het wachten.... ;)

[ Voor 18% gewijzigd door route99 op 23-08-2020 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coffee2Code
route99 schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 13:06:
[...]
Bieden vanaf 40 euro... of een maand wachten (valt best mee toch...) 8)
https://www.marktplaats.n...6db858f31&previousPage=lr
Ik krijg gelukkig genoeg data van m'n Fenix 6X Pro om nog wel even te kunnen wachten 🤣

En wat heb je toch tegen quotes? Dat is hoe fora werken, zelfs als het maar één bericht er onder is 🤷‍♂️

[ Voor 11% gewijzigd door Coffee2Code op 23-08-2020 13:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coffee2Code
-

[ Voor 99% gewijzigd door Coffee2Code op 23-08-2020 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99

route99

Quote zijn er om functioneel te gebruiken, nu staat het antwoord er 2x direct achter elkaar das niet functioneel... als het een eind verder op staat.. dan kan quoten functioneel zijn, waarbij een selectieve quote met wat je echt benadrukken wilt een voorkeur heeft boven ales quoten wat er niet toe doet.
Waarom? Het vergroot de leesbaarheid van het forum met grote stappen. Is dat niet wat we willen? Ik kan alleen maar namens me zelfs spreken, maar ik vind dat veel prettiger.
Zie het niet als iets persoonlijks, het gebeurt zo vaak....

[ Voor 8% gewijzigd door route99 op 23-08-2020 13:44 ]

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Tinusvolkel
Ik vind het wel fijn om gequote te worden, dan krijg je tenminste een melding dat je een reactie hebt op je bericht.

[ Voor 73% gewijzigd door Tinusvolkel op 23-08-2020 13:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frenz64
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11-10 13:36
Daar is het @Tinusvolkel voor uitgevonden #teamroute99

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• route99

route99

Je kunt de quote wel nemen maar haal alles eruit wat niet functioneel is... met dat voorstel krijg je ook de melding... tis niet zwart wit of zo ... maar een tussenoplossing, die ik al aangegeven had....
Je kunt een reactie ook beginnen met @de-persoon-die-je-wilt-quoten ....

Wist je..... dat als je met @ en de eerste letters begint te typen dat het meest logische lijstje als verschijnt van degenen die al voldoen aan wat je al typte..... probeer het maar eens.....

@Ti....wordt dan @Tinusvolkel (puur als voorbeeld)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LwFhkzIIMigBy9NGKRXtaWURiP8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/T7HCZLh9ZU1Zeq3aM8PSBoKK.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 63% gewijzigd door route99 op 23-08-2020 14:06 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Coffee2Code
Of we laten iedereen het forum gebruiken op z'n eigen manier 👀🤷‍♂️

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

Zullen we discussies over quoten niet in het GPS-horlogetopic doen?

@Coffee2Code waarom per se de HRM-TRI? Is de HRM-RUN geen optie? Al weet ik zo niet of die (veel) goedkoper is hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99

route99

@Coffee2Code Prima, maar net als we elkaar hardlooptips vaak nuttig/ prettig vinden... zou dat ook best voor hardloop-grensoverschrijdende (lees forum gebruikers) tips toegepast kunnen worden... toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coffee2Code
Poekie schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 14:00:
Zullen we discussies over quoten niet in het GPS-horlogetopic doen?

@Coffee2Code waarom per se de HRM-TRI? Is de HRM-RUN geen optie? Al weet ik zo niet of die (veel) goedkoper is hoor.
Geen zin om de HRM-SWIM later nog apart aan te schaffen 😬

En zoveel scheelt het niet in prijs met de HRM-RUN 😅

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 13art
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-10 16:55

13art

Moderator Mobile
Modbreak:De discussie over hoe wel of niet te quoten past niet hier in dit topic en stopt dus bij deze. Back on topic alsjeblieft.

Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

Coffee2Code schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 14:03:
[...]

Geen zin om de HRM-SWIM later nog apart aan te schaffen 😬

En zoveel scheelt het niet in prijs met de HRM-RUN 😅
Klinkt logisch :D
Ik heb nog een 'oude' HRM-RUN die los te klikken was dus daar kan ik een nieuwe borstband voor kopen (al één keer nodig geweest). Maar ik zie dat die nieuwe met metertje en al in de wasmachine kunnen, dus hopelijk is de band dan ook wat beter.

Ik heb nu trouwens sowieso de lol dat ik tegen de onderkant van de maatvoering begin te lopen. Moet niet veel meer afvallen want de band kan niet veel kleiner. Of ik moet de band zelf maar inkorten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Poekie Of meer snoepen ;)

(zegt iemand met een vetpercentage van 12% tijdens het drinken van een boerenkool - spinazie - bloemkool eiwit shake :+ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coffee2Code
Poekie schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 14:09:
[...]

Klinkt logisch :D
Ik heb nog een 'oude' HRM-RUN die los te klikken was dus daar kan ik een nieuwe borstband voor kopen (al één keer nodig geweest). Maar ik zie dat die nieuwe met metertje en al in de wasmachine kunnen, dus hopelijk is de band dan ook wat beter.

Ik heb nu trouwens sowieso de lol dat ik tegen de onderkant van de maatvoering begin te lopen. Moet niet veel meer afvallen want de band kan niet veel kleiner. Of ik moet de band zelf maar inkorten.
Die nieuwe hebben vgm een kleinere band, of iig een extra band erbij die extra klein is..? 🤔

DC Rainmaker heeft een keer een review geplaatst van de HRM-TRI vs SWIM, daarin was een foto te zien van de kleinere band..

Edit, artikel gevonden: https://www.dcrainmaker.c...n-hrm-swimtri-review.html

[ Voor 5% gewijzigd door Coffee2Code op 23-08-2020 14:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Niet online
Coffee2Code schreef op zondag 23 augustus 2020 @ 14:13:
[...]
Die nieuwe hebben vgm een kleinere band, of iig een extra band erbij die extra klein is..? 🤔
Een verlengstukje is het. De band waar de sensor vast aan zit is geschikt van S tot L en bij meer moet je het verlengstukje er aan vastzetten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Coffee2Code
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pkFJyESbeNIG5t04sqNIV2GAEIg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/prE1iNIkwOiodxfTCbJKOrLB.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CxR91Hu1ZTpNRJ63UKdT-PzRM48=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/e1ELlmvj4SnP2XPPp5QkXb36.jpg?f=fotoalbum_large

Vervangende bandje (gratis) van Garmin binnen, hopelijk nu geen "brandwonden" meer, siliconen bandje was geen succes 😅

Toppie klantenservice

[ Voor 3% gewijzigd door Coffee2Code op 24-08-2020 12:19 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan
Grappige wijzerplaat, vind het nog best lollig om daar mee te spelen.
Heb een oerdegelijke voor werk maar loop nu in vrije tijd met een versie gebaseerd op het 'Mengenlehreuhr', beetje nerden. :+

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coffee2Code
Gonadan schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 12:23:
Grappige wijzerplaat, vind het nog best lollig om daar mee te spelen.
Heb een oerdegelijke voor werk maar loop nu in vrije tijd met een versie gebaseerd op het 'Mengenlehreuhr', beetje nerden. :+
Het is de default wijzerplaat van de fenix 6X Pro 8)7

Heb nog geen andere gevonden die mij trekt, misschien moet er zelf maar een maken :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
Coffee2Code schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 12:26:
Het is de default wijzerplaat van de fenix 6X Pro 8)7

Heb nog geen andere gevonden die mij trekt, misschien moet er zelf maar een maken :+
Op zich vind ik die originele van Garmin ook helemaal niet verkeerd hoor. Veel aan te passen en goed gebouwd. Met platen uit de winkel moet je nog maar afwachten of ze niet je batterij binnen een etmaal leeg trekken. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11-10 12:49

Quakie

quakelen

@Gonadan SHN Fenix 6 style is een mooie die er redelijk veel op de standaard Fenix 6 lijkt. Hij werkt hier prima op mijn Fenix 5.

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Coffee2Code
Quakie schreef op maandag 24 augustus 2020 @ 12:47:
@Gonadan SHN Fenix 6 style is een mooie die er redelijk veel op de standaard Fenix 6 lijkt. Hij werkt hier prima op mijn Fenix 5.
Zou ik eerder Infocal pakken 🤔

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xray79
Infocal lijkt er het meest op maar die van SHN zijn ook wel goede watchfaces. Ik wissel ze af heb nu voor de verandering de SHN TxD(Tactix style) actief.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mistraller
  • Laatst online: 23:57
maartend schreef op donderdag 13 augustus 2020 @ 10:41:
Ik heb een vivoactive 3 en een garmin edge 830. Voor het MTB'en zou ik het fijn vinden als ik mijn hartslag op mijn Garmin edge kan zien, gemeten vanaf mijn vivoactive. Ik kan op mijn Edge een extra scherm teovoegen, maar hij koppelt hem totaal niet. Ik kan ook die functie niet vinden in mijn vivoactive 3. Iemand een idee?

Edit ; ik zie net dat ik me niet krijg aangemeld bij de Garmin servers, mogelijk zit daar het probleem?
Ik heb een VA3 met een Edge 530. Ik heb een "indoor" profiel aangemaakt (dus zonder GPS) op mijn VA3 wat ik altijd start als ik ga fietsen. VA3 staat dus op Ant+ uitzenden bij activiteit. Het uitzenden via ANT+ kost bijzonder weinig extra batterij heb ik gemerkt, dus voor wandelactiviteiten blijft dat gewoon lekker aan staan. Voordeel van een activiteit starten (ook al log ik de daadwerkelijke activity op de Edge 530) is dat ik alle andere schermen toch kan raadplegen, wat niet kan als je gaat naar HR uitzenden. bovendien kan je je scherm laten locken, zodat je hem niet per ongeluk kunt stoppen.
Na de activiteit opgeslagen te hebben via de edge gooi ik de activity op de VA3 gewoon weg. HR komt keurig in je profiel.
Daarnaast kan je ook je HR band koppelen evt, de edge vraagt keurig welke HR source hij moet pakken als ze beide bereikbaar zijn. (In de edge kan je iedere sensor een naam geven)

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mistraller
  • Laatst online: 23:57
Ik had met mijn VA3 ook dit probleem. (Siliconen allergie) Eerst een aantal nylon bandjes geprobeerd, en nu een mooie RVS band van Ali. Vond ik zelf de fijnste oplossing, makkelijk schoon te houden, droog te maken, en staat ook nog eens stylish.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Pagina: 1 ... 163 ... 324 Laatste