Het grote sporthorloge met GPS topic.

Pagina: 1 ... 149 ... 324 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@Valorian Je mag het 60 dagen gratis proberen en als je het opzegt voordat die 60 dagen aflopen, zit je nergens aan vast.

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pelox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 07:12
Pelox schreef op zaterdag 30 mei 2020 @ 21:38:
[...]

Ja ik ben ook erg benieuwd!

Morgen mijn eerste duurloopje op het programma. Ik zal dan aan mijn linkerpols de Polar dragen met polsmeting en rechts de Suunto Spartan met borstband.
Zojuist mijn duurloop horloge test gedaan.

Linkerpols: Polar Grit X met polsmeting
Rechterpols: Suunto Spartan trainer met Wahoo tickr borstband

- Verschil in gps afstand na 14km: 40 meter
- Gem hr: exact hetzelfde, polsmeting van de Suunto werkt dus echt heel aardig!
- Gem cadans: exact hetzelfde

In de afzonderlijke rondetijden zat wel telkens een aardig verschil soms meer dan 5 sec per km, uiteindelijk over de gehele afstand zat er maar 1 sec verschil in het gem tempo. 14 sec verschil in totaal dus.

Als ik de gps gegevens vergelijk zie ik geen hele gekke dingen of spikes.

[ Voor 20% gewijzigd door Pelox op 01-06-2020 15:18 ]

Zero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12:21
PatrickC schreef op zondag 31 mei 2020 @ 11:32:
We zullen zien. Ik ben niet zo 'panisch' als het gaat om mijn (hardloop) data. Ik kies er ook voor om een account te hebben op FB, Twitter en Instagram, dus...
Ik had het over advertenties hè, niet data op zich. In mijn account moest ik aardig naar daadwerkelijke activiteiten van vrienden zoeken tussen alle reclame voor summit, extra apparatuur en diensten.

@Valorian ik ben nooit fan van de dienst geweest, heb het puur omdat m'n vrienden wel fan zijn. Veel van hen hadden sowieso al de betaalde versie, ik zal nooit gaan betalen omdat het voor mij maar een extraatje voor de leuk is.

[ Voor 19% gewijzigd door Gonadan op 31-05-2020 13:05 ]

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelox
Gonadan schreef op zondag 31 mei 2020 @ 13:00:
[...]

Ik had het over advertenties hè, niet data op zich. In mijn account moest ik aardig naar daadwerkelijke activiteiten van vrienden zoeken tussen alle reclame voor summit, extra apparatuur en diensten.

@Valorian ik ben nooit fan van de dienst geweest, heb het puur omdat m'n vrienden wel fan zijn. Veel van hen hadden sowieso al de betaalde versie, ik zal nooit gaan betalen omdat het voor mij maar een extraatje voor de leuk is.
Ik heb nu ook even de gratis versie van summit gestart. Wel geinig maar ik ga er ook niet voor betalen.

Zero.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 08-10 23:10
mrwolf schreef op zondag 31 mei 2020 @ 10:51:
Mijn FR645M is vanochtend stuk gegaan; na mijn rondje lopen doe ik mijn horloge af, en sta ineens met een los bandje in mijn handen.

Maar wat is handig/sneller, heeft iemand hier ervaringen mee? Via de ING spelen, of direct met Garmin?

En in de tussentijd.... ik vrees dat ik heel snel nu een Fenix 6 moet hebben, want dit gaat weken duren :(
In principe ING eerst daarna garmin. Beide gevallen proberen telefonisch contact te krijgen. Het hoeft geen weken te duren, maar het kan inderdaad wel.

Tip: maak even een backup van je horloge (PR en dergelijke) want de kans dat je je eigen toestel terug ziet is nagenoeg nul. En als dat alsnog gebeurt is deze waarschijnlijk gereset.

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Da's een goeie tip inderdaad, backup van het horloge zelf maken. Op zich is alles natuurlijk gesynchroniseerd met Garmin Connect, maar niet de instellingen zelf.

Dinsdag ga ik maar een rondje bellen, ben benieuwd hoe lang het gaat duren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelox
mrwolf schreef op zondag 31 mei 2020 @ 14:31:
Da's een goeie tip inderdaad, backup van het horloge zelf maken. Op zich is alles natuurlijk gesynchroniseerd met Garmin Connect, maar niet de instellingen zelf.

Dinsdag ga ik maar een rondje bellen, ben benieuwd hoe lang het gaat duren...
Sowieso te lang ;)

Zero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Niet online
Dat sowieso. In de tussentijd kan ik voor het hardlopen en het vullen van de data-gaten de Amazfit bip van mijn vrouw lenen, maar ideaal is het niet.

Toch nog even met een schuin oog naar een nieuw horloge gekeken, maar de Fenix 6 Pro is me nog te duur, en de Fenix 5-serie mist imho net teveel functionaliteiten ten opzichte van de 6. Dus het wordt wachten op Garmin...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@mrwolf Waar ik wel benieuwd naar ben... wissel je regelmatig van bandje of gebruik je altijd hetzelfde bandje?

PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:25
Vreemd, Strava pakt mijn activiteit van zojuist niet op. Meestal gaat dat vrijwel instant na stoppen ervan, en staat ie er in no time op. Hebben jullie dat ook wel eens? Kan kan ik het uploaden nog forceren op een of andere manier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Positron
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-07 15:06

Positron

Immer positief! +1,6*10^-19 C

Mijn Fenix 6 geeft absurde waardes voor de hoogtemeters bij het fietsen. Een rondje Ringvaart van 60km levert het volgende op:

275 m Stijging
278 m Hoogteverlies
-10 m Min.hoogte
5 m Max.hoogte

Het is zo plat als een pannenkoek (hence: Ringvaart) en geeft op m'n Wahoo Elemnt geeft meer geloofwaardige resultaten:

34 m Stijging
51 m Afdaling
-12 m Min.hoogte
-1 m Max. hoogte

Het grafiekje in Connect is behoorlijk grillig, dus als 'ie elke seconde meet en iedere cm hoogtewinst optelt snap ik wel dat je op een hoog eindresultaat uitkomt. Vraag me sowieso af welke regels daarvoor gelden. Verder zijn de maximale en minimale hoogte wel realistisch. Rekening houdend met een beetje luchtdrukverschil lijken ze me beiden representatief. De Fenix zit bij het fietsen uiteraard om m'n pols en niet aan het stuur gefixeerd.

Iemand enig idee? Of dezelfde ervaring?

Garmin Fenix 6 Sapphire | Swim.. Bike.. Run!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mrwolf
  • Niet online
PatrickC schreef op zondag 31 mei 2020 @ 15:27:
@mrwolf Waar ik wel benieuwd naar ben... wissel je regelmatig van bandje of gebruik je altijd hetzelfde bandje?
Ik wissel van bandje met sporten. Normaal gesproken een leren Garmin-band, met sporten wissel ik deze om voor een andere. Daar is die quick-fit sluiting ook op gebouwd mag ik hopen.

edit: nu ik de aansluitingen eens heel goed bekijk is ook aan de andere kant van het horloge een van de aansluitingen voorzien van een scheur; nog niet afgebroken, maar dat lijkt me ook een kwestie van tijd.
Garmin support-draadje, het komt inderdaad vaker voor schijnbaar

[ Voor 35% gewijzigd door mrwolf op 31-05-2020 16:00 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pelox
Valorian schreef op zondag 31 mei 2020 @ 15:36:
Vreemd, Strava pakt mijn activiteit van zojuist niet op. Meestal gaat dat vrijwel instant na stoppen ervan, en staat ie er in no time op. Hebben jullie dat ook wel eens? Kan kan ik het uploaden nog forceren op een of andere manier?
Het is een drukke dag volgens mij, ik had ook vertraging. Is wel vaker het geval op zondag. Ik zou nog even wachten.

Zero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaola
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 07:17
De Fenix 6 heeft een nieuwe sleep widget in Beta: https://www8.garmin.com/s...W4NAcp97xYHqcCMr1PN_0KDzg
Omdat het een beta is, verschillen de waarden op je horloge nu nog met wat je in de app ziet. De app toont dus nog de oude waarden/algoritmes.
Heeft iemand die al getest en kun je zeggen of de waarden op het horloge beter, slechter of net hetzelfde zijn als in de app? Als ik besluit terug de overstap te maken van Polar naar Garmin, ga ik op dit moment sterk inleveren op slaapanalyse. Tenzij deze beta dus ook de accuraatheid van de gegevens heeft verbeterd.
Eerste review ook al: https://liviunastasa.com/...cZyIFSI5aD2dhylgnTscCoyE0

[ Voor 3% gewijzigd door chaola op 31-05-2020 17:29 ]

It's just technology, not religion

Acties:
  • 0 Henk 'm!
mrwolf schreef op zondag 31 mei 2020 @ 15:41:
[...]

Ik wissel van bandje met sporten. Normaal gesproken een leren Garmin-band, met sporten wissel ik deze om voor een andere. Daar is die quick-fit sluiting ook op gebouwd mag ik hopen.

edit: nu ik de aansluitingen eens heel goed bekijk is ook aan de andere kant van het horloge een van de aansluitingen voorzien van een scheur; nog niet afgebroken, maar dat lijkt me ook een kwestie van tijd.
Garmin support-draadje, het komt inderdaad vaker voor schijnbaar
Dat vermoeden had ik al. Het lijkt er op dat de krachten die op deze ‘lunges’ worden uitgeoefend bij het verwisselen van de bandjes naar verloop van tijd teveel worden. Dat soort landurige belasting heeft Garmin waarschijnlijk niet getest. Het probleem is dat je bij quickfit bandjes dit soort krachten uitoefent op een dun stukje plastic behuizing.Bij het quick release systeem wat op de FR945 wordt gebruikt, heb je dit niet. Ik zelf heb nu in bijna 2 jaar denk ik maar zo’n 5 keer mijn bandje verwisseld.

Er zijn trouwens meerdere threads op het Garmin forum over dit probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
Lijkt mij sterk dat je het kunt afschuiven op te vaak verwisselen, dit mag gewoon niet gebeuren.
Ik verwissel de bandjes al zo'n twee jaar lang meerdere keren per dag. Daarbij ga ik er blind vanuit dat het daar ook op gebouwd is.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Gonadan Dat het niet mag gebeuren ben ik helemaal met je eens. Als dit verwisselen hier invloed op heeft, dan is dit gewoon een constructiefout. Welk horloge had jij ook al weer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
PatrickC schreef op zondag 31 mei 2020 @ 16:20:
@Gonadan Dat het niet mag gebeuren ben ik helemaal met je eens. Als dit verwisselen hier invloed op heeft, dan is dit gewoon een constructiefout. Welk horloge had jij ook al weer?
F5+

Lijkt mij een ontwerpfout inderdaad, dat mogen ze dan fijn oplossen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gonadan schreef op zondag 31 mei 2020 @ 16:22:
[...]

F5+

Lijkt mij een ontwerpfout inderdaad, dat mogen ze dan fijn oplossen.
Dus jij heb een quick release systeem, dat werkt compleet anders (geen zijwaartse kracht op de lunges bij verwisselen). Ik vond dat ik bij het verwisselen van de bandjes best wel wat kracht nodig had namelijk.

[ Voor 12% gewijzigd door PatrickC op 31-05-2020 16:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
PatrickC schreef op zondag 31 mei 2020 @ 16:24:
Dus jij heb een quick release systeem, dat werkt compleet anders (geen zijwaartse kracht op de lunges bij verwisselen). Ik vond dat ik bij het verwisselen van de bandjes best wel wat kracht nodig had namelijk.
Oh dat is dan mijn fout, ik dacht dat het om quick release ging.
Die oude constructie voelt inderdaad veel minder ontworpen om regelmatig te wisselen.
Niet dat het dan wel zomaar stuk mag gaan. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• legioen12
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 07-02-2022
Nu ik mijn vakantie geld binnen heb wil toch gaan kijken voor een sporthorloge voor het hardlopen.

nu twijfel ik nog tussen 2 horloges

Polar Grit X
Garmin Fenix 6

Welke zouden jullie aanraden?

ik weet dat je bij de Polar geen mogelijkheden hebt om muziek op te slaan en dat kan bij de Fenix 6 wel.
De Garmin is een sporthorloge maar maar ook met smartwatch functies erbij en dat heeft Polar minder of krijg je daar ook notificaties op van whatsapp en inkomende oproepen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pelox
legioen12 schreef op zondag 31 mei 2020 @ 16:54:
Nu ik mijn vakantie geld binnen heb wil toch gaan kijken voor een sporthorloge voor het hardlopen.

nu twijfel ik nog tussen 2 horloges

Polar Grit X
Garmin Fenix 6

ik weet dat je bij de Polar geen mogelijkheden hebt om muziek op te slaan en dat kan bij de Fenix 6 wel.
De Garmin is een sporthorloge maar maar ook met smartwatch functies erbij en dat heeft Polar minder of krijg je daar ook notificaties op van whatsapp en inkomende oproepen.

Ik heb zelf gisteren de Polar gekocht. Notificaties heeft de Polar ook, maar ik gebruik dat toch niet en dus niet van belang. Muziek heb ik ook niet nodig.

Polar heeft een betere hartslagsensor en volgens de reviews die er zijn een hele goede gps welke in de buurt komt en soms zelfs beter dan de suunto ambit.

De fenix 6 heeft ook navigatie met kaarten en de optie dat je je horloge een route laat maken wanneer je ergens bent en je de weg niet weet bijvoorbeeld.

Accuduur van de Polar is enorm, maar van de fenix ook heel goed geloof ik.

Er zijn genoeg reviews waarbij ze deze 2 horloges met elkaar vergelijken. Ik heb de afgelopen weken zowat alle reviews gekeken en een lijstje gemaakt van wat ik van belang vindt. Daar heb ik mijn keuze op gebaseerd.

Zero.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@legioen12 De Fenix 6 of de 6 Pro? Verder, waarom kwam je op deze 2 horloges uit en niet voor Garmin bij de Forerunner serie (245/645/945]? Je hebt het namelijk over hardlopen.

[ Voor 11% gewijzigd door PatrickC op 31-05-2020 17:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Gonadan puur uit interesse: wat spook jij dagelijks uit dat je meerdere keren je horloge bandje wisselt :p

Weet iemand of het mogelijk is een standaard watchface van een Garmin horloge op een andere Garmin horloge te krijgen?

Deze staan niet in de IQ store.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pelox
PatrickC schreef op zondag 31 mei 2020 @ 17:16:
@legioen12 De Fenix 6 of de 6 Pro? Verder, waarom kwam je op deze 2 horloges uit en niet voor Garmin bij de Forerunner serie (245/645/945]? Je hebt het namelijk over hardlopen.
Fr 245 is ook echt top voor het geld

Zero.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
Aghanim schreef op zondag 31 mei 2020 @ 17:40:
@Gonadan puur uit interesse: wat spook jij dagelijks uit dat je meerdere keren je horloge bandje wisselt :p
Doordat ik overdag met een lederen wil lopen maar daar niet mee wil slapen vanwege nachtelijk zweten is mijn basis al twee keer per dag. Ook al doe ik qua sport geen reet de laatste weken, want dan zou ik nog vaker wisselen. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Pelox schreef op zondag 31 mei 2020 @ 17:43:
[...]

Fr 245 is ook echt top voor het geld
De FR645(M) is tegenwoordig niet veel duurder. Als je Garmin Pay en een barometrische hoogtesensor wilt, dan is dat de betere keuze. Verder vind ik de 645 mooier voor casual gebruik tov de 245.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frij5fd
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 04-10 22:17
BernieW schreef op donderdag 28 mei 2020 @ 19:49:
[...]

Zou voor jou handig zijn om eens een horloge met de nieuwste GPS chipsets in je eigen loopomgeving met de good old Ambit 3 te kunnen vergelijken. Je kunt allicht bij Runnersworld vragen wat er mogelijk is.

[...]

Heb de nieuwe app nog niet gebruikt, moet mezelf nog over de drempel heen helpen om de workouts op het horloge te creëren ipv laptop of smartphone. Gebruik nu nog de Power Run datafield. De 6 datavelden bevallen me goed, workouts op vermogen met alerts is wat omslachtiger.
Mijn Datarun premium dataveld heeft een variant die voor de midrange Garmin horloges (Fenix 5(s), Fenix 6(s), FR735xt en FR935) een variant waarmee je power workouts op de laptop kunt plannen: zoeken op DR7c3 en DR6c3 in de app store. Voor de high end horloges (Fenix 5x, Fenix 5(s/x) plus en Fenix 6(s/x) pro bieden DR7c1 en DR6c1 dat ook en nog veel meer veldopties en flexibiliteit. Op http://www.vermail.nl/datarun-premium-power-workout-sheet/ kun je de excelsheet vinden waar je je workout in aangeeft, de resulterende string kopieer je naar de instellingen van het dataveld. Zie ook de handleiding op http://vermail.nl/datarun-premium/. Let op, is een betaalde app.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Frenz64
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
Fenix 5 & 6 en de FR935 midrange? Wat zijn de FR245 & FR645 dan? Want daar zitten er nog een paar onder.

@legioen12 Het eco-systeem van Garmin is wel superieur aan dat van Polar (moet nie gekker worre, ik zit hier Garmin aan te prijzen)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JdJtA
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11:47
Aghanim schreef op zondag 31 mei 2020 @ 09:28:
Bij stappen gaat iets mis lijkt me want als ik hardloop worden mijn stappen gewoon meegeteld. Een halve marathon is dan bijvoorbeeld 19400 stappen op de betreffende dag. Heb je het horloge ingesteld op de pols waarop je deze draagt?

Beta zou ik bij Garmin persoonlijk niet aan beginnen. Meestal is de officiële firmware al dusdanig buggy dat je wel het beta gevoel krijgt ;)

GPS registratie is denk ik geen instelling maar een keuze om al te loggen als je fix niet betrouwbaar is. Je Garmin zal wel afstand en snelheid weergeven maar of de route gelogd hoort te worden weet ik niet. Fix duurt meestal 10 seconden dus ik vertrek altijd nadat ik mijn oordopjes in gedaan heb.
Om terug te komen op de stappen: vanmiddag kwam ik tot de realisatie dat ik de activity tracker uit had gezet in de app omdat ik de Instinct niet als 24/7-apparaat wil gaan gebruiken maar hierdoor deactiveert hij naar ik nu aanneem ook de stappenteller 8)7 . Niet goed over nagedacht. Nu dus aangezet en morgen een test met de eerste duurloop.

Als de normale software al een soort beta is kan ik toch net zo goed de beta draaien want dat is dan net zo erg lijkt me. Misschien zelfs wel minder erg doordat ze al fouten uit de stabiele software hebben hersteld :P .

GPS: Zou heel goed kunnen, ook dit ga ik morgen dus nogmaals testen en deze keer wel wachten tot ik een GPS-fix heb voordat ik ga lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@JdJtA Ik zou alleen beta software gebruiken op een Garmin horloge als je een probleem hebt waar je niet mee kunt leven. Ik gebruik al flink wat jaren een Garmin horloge (FR610, vivoactive HR, FR645M) en heb nog nooit beta software gebruikt.

Verder wat die stappen tellen betreft, dat komt nu wel goed nadat je die setting hebt aangepast. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
Ik wilde mijn TomTom historie naar Garmin Connect krijgen. Heb nu één jaargang geupload naar Garmin, maar helaas ziet 'ie alle GPX bestanden als "uncategorized". Ik kan per activiteit van alles aanpassen, maar zie nergens hoe ik dat op 'hardlopen' (running) kan zetten. Kan iemand mij vertellen waar ik er overheen kijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08:54
Zat mensen ervaring met Vivoactive 3 hier denk ik.

Ik ben weer gaan hardlopen, onverhard. Doe dat in interval. 2km op tempo, 250 m normaal.
Nu zou ik eigenlijk willen dat ik dat kan instellen op een hardloop app of zoiets en ook dat het ding dan trilt als ik naar de volgende fase ga. Of piept, zal me een zorg wezen.

Iemand ervarng hoe dat aan te pakken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
Moet je een training aan maken, daar kan je dat mee doen. Weet niet hoe uitgebreid de vivoactive dat kan.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Valorian
maartend schreef op zondag 31 mei 2020 @ 22:25:
Zat mensen ervaring met Vivoactive 3 hier denk ik.

Ik ben weer gaan hardlopen, onverhard. Doe dat in interval. 2km op tempo, 250 m normaal.
Nu zou ik eigenlijk willen dat ik dat kan instellen op een hardloop app of zoiets en ook dat het ding dan trilt als ik naar de volgende fase ga. Of piept, zal me een zorg wezen.

Iemand ervarng hoe dat aan te pakken?
YouTube: vívoactive® 3: Downloading and Creating Custom Workouts
Zo te zien in deze link werkt het voor de vivo 3 hetzelfde als met de forerunners: in de connect app naar “meer” rechtsonder, dan naar “training” dan naar “workouts” dan “new workout”. Nadat je hem gemaakt hebt rechtsboven in de app op het telefoon-icoontje drukken en dan na sync met watch staat ie daar tussen. Werkt heel makkelijk als je het eenmaal door hebt.

(In deze video maakt iemand een krachttraining, maar idee is hetzelfde)

NB: relatief eenvoudige workouts kan je mogelijk ook direct op je watch aanmaken, iig bij de laatste generatie FR’s/fenix’s, niet zeker of dat ook kn bij de vivo’s.

[ Voor 3% gewijzigd door Valorian op 01-06-2020 00:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BernieW
  • Registratie: Februari 2017
  • Laatst online: 08-10 16:39
Frij5fd schreef op zondag 31 mei 2020 @ 20:24:
[...]

Mijn Datarun premium dataveld heeft een variant die voor de midrange Garmin horloges (Fenix 5(s), Fenix 6(s), FR735xt en FR935) een variant waarmee je power workouts op de laptop kunt plannen: zoeken op DR7c3 en DR6c3 in de app store. Voor de high end horloges (Fenix 5x, Fenix 5(s/x) plus en Fenix 6(s/x) pro bieden DR7c1 en DR6c1 dat ook en nog veel meer veldopties en flexibiliteit. Op http://www.vermail.nl/datarun-premium-power-workout-sheet/ kun je de excelsheet vinden waar je je workout in aangeeft, de resulterende string kopieer je naar de instellingen van het dataveld. Zie ook de handleiding op http://vermail.nl/datarun-premium/. Let op, is een betaalde app.
De auteur van deze datafields is ook actief op dit forum. Had deze oplossing al wel gezien, maar nog niet geprobeerd. Maak nu m'n workouits op vermogen aan met Final Surge, download ze in m'n horloge met de Final Surge CIQ app, moet dan alleen nog de zones per lap in de Power Run datafield invullen (alleen nodig om alerts te krijgen al je buiten de power zone loopt). Power Run kan overweg met 5 of 10 zones. En met het Stryd datafield krijg ik netjes alle Stryd data in Garmin Connect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• legioen12
PatrickC schreef op zondag 31 mei 2020 @ 17:16:
De Forerunner 945 ziet er ook goed uit alleen is die wel moeilijk verkrijgbaar zie ik coolblue heeft hem bijvoorbeeld niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Valorian schreef op maandag 1 juni 2020 @ 00:05:
[...]

YouTube: vívoactive® 3: Downloading and Creating Custom Workouts
Zo te zien in deze link werkt het voor de vivo 3 hetzelfde als met de forerunners: in de connect app naar “meer” rechtsonder, dan naar “training” dan naar “workouts” dan “new workout”. Nadat je hem gemaakt hebt rechtsboven in de app op het telefoon-icoontje drukken en dan na sync met watch staat ie daar tussen. Werkt heel makkelijk als je het eenmaal door hebt.

(In deze video maakt iemand een krachttraining, maar idee is hetzelfde)

NB: relatief eenvoudige workouts kan je mogelijk ook direct op je watch aanmaken, iig bij de laatste generatie FR’s/fenix’s, niet zeker of dat ook kn bij de vivo’s.
Geprobeerd. Nu kijken of hij ook gaat trillen/peipen of weet ik veel wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
legioen12 schreef op maandag 1 juni 2020 @ 12:41:
[...]

De Forerunner 945 ziet er ook goed uit alleen is die wel moeilijk verkrijgbaar zie ik coolblue heeft hem bijvoorbeeld niet?
Klopt, de FR945 is wat lastiger te vinden.
https://www.runningxpert.com/nl/garmin-forerunner-945.html
http://www.gps.nl/fitness-sport/garmin_forerunner_945.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!
maartend schreef op maandag 1 juni 2020 @ 13:06:
[...]

Volgens mij 1 van beide, ik dacht piepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik weet niet of de vivoactive horloges inmiddels ook piep signalen geven, maar mijn VA HR niet, die trilde alleen maar. Piepen was destijds alleen op de Forerunners en Fenix horloges.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
PatrickC schreef op maandag 1 juni 2020 @ 14:22:
Ik weet niet of de vivoactive horloges inmiddels ook piep signalen geven, maar mijn VA HR niet, die trilde alleen maar. Piepen was destijds alleen op de Forerunners en Fenix horloges.
Ik zit nou ook even te twijfelen Had laatst gigantische herre, weet nou even niet meer of het mijn Vivo was of mijn 830 fietsaanwijzer

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• route99
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 05-06-2024

route99

just passionately curious...

Voor liefhebbers:
Wiggle heeft weer een Forerunner 735XT HRM bundel aanbieding, bijna 100 euro van de prijs af...als je de grijs/zwarte kiest. Helaas geen 1e aankoop korting die ik er nog bij had.
https://www.wiggle.nl/gar...est=5&prevDestCountryId=1
Garmin Forerunner 735XT sporthorloge met GPS en HSM (bundel)
€ 229,79
Catalogusprijs € 387,00 40% korting
pricewatch: Garmin Forerunner 735XT Run Bundle Grijs (Grijs, Zwart)
Bol.com is met ca €283 de goedkoopste in NL als je liever niet bij amazon wilt bestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edwardmila
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 01-10 18:35
Ik heb een Fenix 6X Sapphire en ben hier errug tevreden over, zowel qua functionaliteiten als ook de looks.

Ik heb echter een “probleem” met navigeren. Probleem tussen “, aangezien ik normaliter een Garmin Edge Expolore gebruik tijdens wielrennen.
In sommige situatie wil ik de navigatie van de Fenix gebruiken, bijv als ik vanuit mijn werk ergens naar toe wil fietsen (gewone fiets en geen Edge).
De zoekfunctie werkt dan niet naar behoren en vindt niets. Met “Sendpoints” lukt het, maar het zou toch ook zo moeten lukken. GPS is snel aanwezig.

Iemand die me tips kan geven / kan helpen met het gebruik van de navigatie via het horloge zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• legioen12
bij running expert heeft hij een goeie prijs maar is die site ook betrouwbaar? mensen met ervaringen daar?

Acties:
  • +3 Henk 'm!
legioen12 schreef op maandag 1 juni 2020 @ 14:58:
[...]

bij running expert heeft hij een goeie prijs maar is die site ook betrouwbaar? mensen met ervaringen daar?
Je stelt eerlijk gezegd voornamelijk vragen waarop je de antwoorden had kunnen vinden als je de zoekfunctie zou gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
maartend schreef op maandag 1 juni 2020 @ 13:06:
[...]

Mijn 945 geeft een seconde of 5 voor het eind van elk blokje een reeks piepjes, waardoor je weet dat je er bijna bent, en na laatste piepje geloof ik ook een trilsignaal. Ideaal, en je kan ook binnen de interval weer zaken instellen als meldingen voor als je hartslag of tempo boven onder onder een bepaalde waarde komt, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Valorian schreef op maandag 1 juni 2020 @ 15:47:
[...]

Mijn 945 geeft een seconde of 5 voor het eind van elk blokje een reeks piepjes, waardoor je weet dat je er bijna bent, en na laatste piepje geloof ik ook een trilsignaal. Ideaal, en je kan ook binnen de interval weer zaken instellen als meldingen voor als je hartslag of tempo boven onder onder een bepaalde waarde komt, etc.
Idem op mijn FR645M.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 07:58
Iemand ervaring met pacepro van de Garmin fenix 6? Ik heb een 5 plus, geweldig ding maar ik wil graag de mogelijkheid om een eerder gereden route sneller te rijden. Dat je kunt zien of je boven of onder planning zit en waar je nog snelheid kunt winnen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Ramon 73 schreef op maandag 1 juni 2020 @ 16:19:
Iemand ervaring met pacepro van de Garmin fenix 6? Ik heb een 5 plus, geweldig ding maar ik wil graag de mogelijkheid om een eerder gereden route sneller te rijden. Dat je kunt zien of je boven of onder planning zit en waar je nog snelheid kunt winnen.
PacePro is volgens mij voor iets anders bedoeld. PacePro is meer om een race op detail niveau in te plannen, rekening houdend met b.v. hellingen en afdalingen.
Je hebt als het goed is ook een optie ‘ Racen tegen een eerder voltooide activiteit’ die gebruik maakt van de ‘Virtual Partner’ functionaliteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Volgens mij doen de niet-FR's (Fenix uitgezonderd) alleen piep/tril maar niet beide.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Aghanim schreef op maandag 1 juni 2020 @ 18:18:
[...]

Volgens mij doen de niet-FR's (Fenix uitgezonderd) alleen piep/tril maar niet beide.
Ik heb het nog even nagezocht, maar de vivoactive 3, 4, 4S heeft geen piep signalen. Dus alleen trillen. E4 is dus niets veranderd sinds de vivoactive HR.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pelox
legioen12 schreef op maandag 1 juni 2020 @ 14:58:
[...]

Ik zal een normaal antwoord geven op je vraag.

Ja het is een betrouwbare webshop. Schijnbaar groot in de Scandinavische landen. Is nu flink aan de weg aan het timmeren in noord-europa. Bestellen gaat goed, klantenservice reageert direct op vragen. Je kan ze bellen, mailen etc. genoeg opties.

Na het bestellen houden ze je op de hoogte van de status. Ik kreeg mijn eerste bevesting in mijn spambox, dus dat moet je even in de gaten houden.

Zero.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ugh, vandaag een hoop gedoe met mijn Forerunner 945...

Ging een stuk wandelen, maar reageerde erg haperend. Dacht, even herstarten, wat zo'n 40 minuten duurde (eindeloos loading maps). Daarna alsnog niet al te soepel, batterij ging ook hard leeg (dit was dus na een forced reset).

Eenmaal thuis gekomen aan de pc gehangen, om te syncen en op te laden, maar werd niet herkend. Paar keer losgekoppeld, andere usb poorten, geen succes. Nog een keer opnieuw opgestart, weer 40 minuten wachten.

Uiteindelijk werd hij toch door de pc herkend, alle map bestanden gebackupped voor de zekerheid, daarna van het horloge verwijderd en de euro kaart nog een keer laten downloaden (na een aantal keren ;ccould not connect to our servers' in garmin expres).

Nu lijkt het weer te werken, maar wat een gedoe. Andere mensen ook ervaring hiermee? Lees op de garmin forums veel klachten en issues mbt de recente map update (en/of garmin express 7).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
m0ridin schreef op maandag 1 juni 2020 @ 22:11:
Ugh, vandaag een hoop gedoe met mijn Forerunner 945...

Ging een stuk wandelen, maar reageerde erg haperend. Dacht, even herstarten, wat zo'n 40 minuten duurde (eindeloos loading maps). Daarna alsnog niet al te soepel, batterij ging ook hard leeg (dit was dus na een forced reset).

Eenmaal thuis gekomen aan de pc gehangen, om te syncen en op te laden, maar werd niet herkend. Paar keer losgekoppeld, andere usb poorten, geen succes. Nog een keer opnieuw opgestart, weer 40 minuten wachten.

Uiteindelijk werd hij toch door de pc herkend, alle map bestanden gebackupped voor de zekerheid, daarna van het horloge verwijderd en de euro kaart nog een keer laten downloaden (na een aantal keren ;ccould not connect to our servers' in garmin expres).

Nu lijkt het weer te werken, maar wat een gedoe. Andere mensen ook ervaring hiermee? Lees op de garmin forums veel klachten en issues mbt de recente map update (en/of garmin express 7).
Geen ervaring mee, maar ook nog maar weinig met maps gedaan. Wel erger ik mij aan iets anders bij de 945: als mijn telefoon uitvalt (batterij leeg) en ik start die opnieuw op dan wil de garmin connect app soms (maar niet altijd) dat ik mij helemaal opnieuw aanmeld, disclaimer goedkeur, horloge koppelen etc. Dus alsof je voor het eerst de app gaat gebruiken. Jullie daar ook wel eens last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nuevocasa
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 08-10 23:00
Valorian schreef op maandag 1 juni 2020 @ 23:48:
[...]

Geen ervaring mee, maar ook nog maar weinig met maps gedaan. Wel erger ik mij aan iets anders bij de 945: als mijn telefoon uitvalt (batterij leeg) en ik start die opnieuw op dan wil de garmin connect app soms (maar niet altijd) dat ik mij helemaal opnieuw aanmeld, disclaimer goedkeur, horloge koppelen etc. Dus alsof je voor het eerst de app gaat gebruiken. Jullie daar ook wel eens last van?
Met mijn 945 geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]

Yup, (bluetooth) verbinding met connect is hier ook vrij... instabiel zullen we maar zeggen. Over het algemeen werkt het weer als ik 1 of beiden opnieuw opstart (maar ook gehad dat ik inderdaad connect moest uninstallen/horloge helemaal opnieuw moest koppelen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RangedNeedles
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
[...]

Jep, is me al een keer gebeurd, al weet ik niet of het destijds kwam door een lege batterij. Ik vond het in ieder geval ook wel erg vreemd. "Uuhm, opnieuw koppelen? Waarom?!" :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nog nooit meegemaakt in al die jaren met de VA3 en FR645M. Kan natuurlijk ook aan je telefoon liggen. In mijn geval... nog steeds... een iPhone 6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quakie
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07:06

Quakie

quakelen

@Valorian @SanderL Een keer meegemaakt en ik heb pas drie weken een fenix 5.

Ik teken nergens meer voor

Acties:
  • 0 Henk 'm!
FR945 schijnt nu voor 440 te koop te zijn bij Keller Sports. Geen idee of het werkt qua werkwijze. @legioen12

[ Voor 3% gewijzigd door Aghanim op 02-06-2020 10:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09:24

Pathogen

Shoop Da Whoop

@Valorian ik heb het een hele tijd geleden eens gehad na een flinke update van de app geloof ik. Stond ik dan 150km verderop in Leeuwarden zonder portemonnee en mijn horloge was ineens niet meer ingesteld voor Garmin Pay...

Ja dat was kut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FORZAM
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 11:56
Ik heb sind vorige week een door Garmin gerefurbishde Fenix 5S.

Dankzij mijn wel heel erg smalle polsen is een gewone Fenix 5/6 echt wel te groot.

Ik loop nu echter direct tegen de batterijlevensduur aan. Ik kom van een Vivoactive 3 Music, en was daar eigenlijk 100% tevereden over. Echter, is de case uitgescheurd, en heb ik m'n geld teruggekregen.
Aangezien ik net ook een powermeter (ANT+) op m'n fiets geïnstalleerd heb en m'n fietscomputer daarmee niet compatibel is was dit het perfecte moment voor een upgrade.

Zaterdagochtend dus vertrokken voor een fietstocht van 215km, met een 100% opgeladen Fenix 5S, Cycling activity gestart, GPS + Glonass 1sec tracking en verbonden met de ANT+ power-en cadansmeter op m'n fiets. Auto-pause stond aan bij < 3 km/h.

Na een elapsed time van 09h03m en een moving time van 07h32m was de batterij echter volledig leeg.
Hierover was ik toch eerder verbaasd, aangezien ik met m'n Vivoactive 3 Music er eerder in geslaagd ben skidagen van 10+ uur te tracken (GPS + Glonass) bij temperaturen die normaal nefast zijn voor de batterij (Denk aan -25°).

Om me nu dus te orienteren hoe ik dit kan oplossen (Nieuwe 5s ipv. refurb, Fenix 6s,...) wil ik daarom even beroep doen op de expertise hier:

- Is de korte batterijduur van m'n Fenix 5s normaal, of heb ik gewoon een refurb met een slechte batterij gekregen?
- Heeft de verbinding met een ANT+ sensor een merkbaar groot effect op de batterijduur?
- Werkt OTG-charging vanop een Smartphone met de Fenix horloges? (Die heb ik toch altijd bij en heeft een monsterbatterijduur, dus als dat dé oplossing is om de batterij van de fenix tijdens een pauze snel weer vol te krijgen...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
edwardmila schreef op maandag 1 juni 2020 @ 14:54:
Ik heb een Fenix 6X Sapphire en ben hier errug tevreden over, zowel qua functionaliteiten als ook de looks.

Ik heb echter een “probleem” met navigeren. Probleem tussen “, aangezien ik normaliter een Garmin Edge Expolore gebruik tijdens wielrennen.
In sommige situatie wil ik de navigatie van de Fenix gebruiken, bijv als ik vanuit mijn werk ergens naar toe wil fietsen (gewone fiets en geen Edge).
De zoekfunctie werkt dan niet naar behoren en vindt niets. Met “Sendpoints” lukt het, maar het zou toch ook zo moeten lukken. GPS is snel aanwezig.

Iemand die me tips kan geven / kan helpen met het gebruik van de navigatie via het horloge zelf?
Of, en welke, points of interest je Fenix vindt ligt aan de kaart die je gebruikt. Zelf heb ik een Fenix 5 plus en gebruik de OSM kaarten waar PPI's op staan. Het horloge vindt ze gewoon via "nuttige punten" en kunt er prima heen rijden. Volgens mij heeft de ingebouwde Topo Active kaart die mogelijkheid niet (niet helemaal zeker). De los verkrijgbare versie heeft wel POI's, maar ik dácht de gebundelde niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mrwolf
  • Niet online
mrwolf schreef op zondag 31 mei 2020 @ 10:51:
Mijn FR645M is vanochtend stuk gegaan; na mijn rondje lopen doe ik mijn horloge af, en sta ineens met een los bandje in mijn handen. Aan de bovenkant is een stukje plastic afgebroken die de bandjes vastklemt :( :( :(
[Afbeelding]
Het horloge komt uit de welbekende ING rentepuntenwinkel, en valt nog onder garantie (september 2018 gekocht). Maar wat is handig/sneller, heeft iemand hier ervaringen mee? Via de ING spelen, of direct met Garmin?

En in de tussentijd.... ik vrees dat ik heel snel nu een Fenix 6 moet hebben, want dit gaat weken duren :(
Vanochtend Garmin gebeld, en voordat ik goed en wel uitgesproken was, was het antwoord al 'stuur maar op, je krijgt een nieuwe'. Zonder discussie meteen toegeven dat het een productiefout in een specifieke batch is geweest, dat klinkt goed. Niet eens gevraagd naar aankoopdatum of wat dan ook, alleen mijn e-mailadres van Garmin Connect, en alles is ok. Tot nu toe klinkt dat super.

Nou maar eens kijken hoe lang het gaat duren, de mijne is zojuist op de post gegaan richting Garmin in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xray79
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 06-10 19:12
Ramon 73 schreef op maandag 1 juni 2020 @ 16:19:
je kan zoals @PatrickC al zei dan gewoon virtual partner of race tegen eerdere activiteit gebruiken. Dan zie je ook je tijden en hoeveel je ervan af zit.
FORZAM schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 11:09:

Dankzij mijn wel heel erg smalle polsen is een gewone Fenix 5/6 echt wel te groot.

Ik loop nu echter direct tegen de batterijlevensduur aan. Ik kom van een Vivoactive 3 Music, en was daar eigenlijk 100% tevereden over. Echter, is de case uitgescheurd, en heb ik m'n geld teruggekregen.
Aangezien ik net ook een powermeter (ANT+) op m'n fiets geïnstalleerd heb en m'n fietscomputer daarmee niet compatibel is was dit het perfecte moment voor een upgrade.

Zaterdagochtend dus vertrokken voor een fietstocht van 215km, met een 100% opgeladen Fenix 5S, Cycling activity gestart, GPS + Glonass 1sec tracking en verbonden met de ANT+ power-en cadansmeter op m'n fiets. Auto-pause stond aan bij < 3 km/h.

Na een elapsed time van 09h03m en een moving time van 07h32m was de batterij echter volledig leeg.
Hierover was ik toch eerder verbaasd, aangezien ik met m'n Vivoactive 3 Music er eerder in geslaagd ben skidagen van 10+ uur te tracken (GPS + Glonass) bij temperaturen die normaal nefast zijn voor de batterij (Denk aan -25°).

Om me nu dus te orienteren hoe ik dit kan oplossen (Nieuwe 5s ipv. refurb, Fenix 6s,...) wil ik daarom even beroep doen op de expertise hier:

- Is de korte batterijduur van m'n Fenix 5s normaal, of heb ik gewoon een refurb met een slechte batterij gekregen?
- Heeft de verbinding met een ANT+ sensor een merkbaar groot effect op de batterijduur?
- Werkt OTG-charging vanop een Smartphone met de Fenix horloges? (Die heb ik toch altijd bij en heeft een monsterbatterijduur, dus als dat dé oplossing is om de batterij van de fenix tijdens een pauze snel weer vol te krijgen...)
Ik heb de F5S plus en 10% verbruik is wel normaal met GPS, ANT+/OHR etc. Ik heb zelf nooit onderweg bijgeladen maar een maat van me loopt ultra's en laadt hem op tijdens het lopen of in bij de VP's met een powerbank. Tijdens het lopen gebruikt hij de platte amazon laders. OHR werkt dan niet maar de rest wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09:24

Pathogen

Shoop Da Whoop

Ik denk dat je wellicht beter af bent met Smart Tracking ipv 1s. Echter, als ik DCRainmaker mag geloven zou je op 1s tracking ook nog 14 uur moeten kunnen halen.
https://www.dcrainmaker.c...-fenix5-5s-5x-review.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
FORZAM schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 11:09:

De vivoactive 3 en Fenix 5s zijn qua opgegeven batterijduur identiek. Dat is de opgave van Garmin. Met mijn Fenx 5 plus loop ik ook wel tegen een vrij lege accu aan na een volle dag GPS gebruik. Dan heb ik nog 15-20% over. Ik heb daarom Glonass uitgeschakeld en merk geen verschil qua navigatie. Hooguit in de bergen met wandelen gebruik ik Glonass nog wel eens omdat het daar soms net iets beter presteert dan GPS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fred13
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 08-10 11:49
Ramon 73 schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 12:40:
[...]

De vivoactive 3 en Fenix 5s zijn qua opgegeven batterijduur identiek. Dat is de opgave van Garmin. Met mijn Fenx 5 plus loop ik ook wel tegen een vrij lege accu aan na een volle dag GPS gebruik. Dan heb ik nog 15-20% over. Ik heb daarom Glonass uitgeschakeld en merk geen verschil qua navigatie. Hooguit in de bergen met wandelen gebruik ik Glonass nog wel eens omdat het daar soms net iets beter presteert dan GPS.
scheelt het veel in accuduur indien de glasnoss ontvanger niet gebruikt wordt ?
Met mijn huidige instellingen kan ik plm 10-11 uur wandelen als de horloge op de hike-stand staat. Met rennen verbruikt hij plm 15% per uur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@FORZAM

De specs geven max 14 uur gps usage. Dit is altijd in optimale omstandigheden (dus alleen gps, smart mode, geen extra sensoren, geen backlight, etc).

GPS+Glonass is zwaarder voor je batterij dus dat scheelt al, extra sensoren ook weer dus al met al verbaast het me niet.

Als ik jou was zou ik GPS only proberen, smart tracking ipv 1sec (hoewel dat voor de batterij amper tot niks uitmaakt... is vooral voor grootte van de bestanden. Weergegeven info op het scherm verandertt ook totaal niet, alleen de tracks achteraf in strava en connect kunnen wat ruwer zijn).

Backlight is een boosdoener, ik heb hem op max 5 ot 10 (en alleen als ik mn pols beweeg en het avond is bijv), geen smart-watch connectie, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FORZAM
Hartelijk dank voor de tips allemaal!

Anyway, conclusie is dus dat de batterij van m'n unit hoogstwaarschijnlijk niet extreem slecht is, en dat de drain in de lijn van at te verwachten is ligt.

Anyway:
- Backlight staat reeds uit
- Smart Tracking ipv. 1sec ga ik niet aan beginnen, hoe meer data hoe beter. (Voor de circuitauto werk ik met een 10Hz gps-ontvanger, dus ik vind de garmin al veel te onnauwkeurig in 1 sec mode)
- Glonass valt te overwegen om uit te zetten, maar een deel van m'n activiteiten die ik echt wil tracken is in de backcountry van Hokkaido (Vlak bij Siberië) waar ik toch echt de meerwaarde van Glonass heb kunnen merken.

Ik ga dus maar eens ergens een USB-OTG kabeltje proberen te vinden om te zien of het bijladen vanaf m'n Huawei Mate 20 Pro tijdens een eetstop (Moet toch ook gebeuren) werkt en snel genoeg gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
Fred13 schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 13:15:
[...]

Met mijn huidige instellingen kan ik plm 10-11 uur wandelen als de horloge op de hike-stand staat. Met rennen verbruikt hij plm 15% per uur.
Bij mij scheelt het wel aanzienlijk, met of zonder glonass. 4 uur fietsen vanuit 98% accu geeft gps only nog zo'n 55% resterende accuduur. GPS+Glonass zit ik 40-30% accu.
FORZAM schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 14:26:

Ik ga dus maar eens ergens een USB-OTG kabeltje proberen te vinden om te zien of het bijladen vanaf m'n Huawei Mate 20 Pro tijdens een eetstop (Moet toch ook gebeuren) werkt en snel genoeg gaat.
Dat had ik dit weekend willen proberen, heb een Fenix 5 Plus en ook HM20pro. Niet aangesloten maar in het menu vind ik alleen wireless reverse charging.

[ Voor 31% gewijzigd door Ramon 73 op 02-06-2020 14:37 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FORZAM
Ramon 73 schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 14:35:
Dat had ik dit weekend willen proberen, heb een Fenix 5 Plus en ook HM20pro. Niet aangesloten maar in het menu vind ik alleen wireless reverse charging.
Dat zou in theorie moeten werken via een popup-menu bij het aansluiten:
https://consumer.huawei.c...rt/content/en-us00754151/

Ik heb alleen geen OTG-kabel om het effectief te testen...

[ Voor 7% gewijzigd door FORZAM op 02-06-2020 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
FORZAM schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 14:42:
[...]

Handig, niet aan gedacht. Even snel getest en als ik mn FR945 via een OTG kabel in mn S20 prik gaat deze idd opladen (de FR945 dus).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Geinig, ik heb er nooit over nagedacht en uit nieuwsgierigheid gelijk getest. Mijn S10e begint zonder morren mijn Fenix 6 Pro te laden als ik hem aansluit :) Heb direct snel een Nokia en Microsoft (rip windows mobile) toestel getest en ook die begonnen beide gelijk met het laden van de F6Pro.

Op de Android toestellen kreeg ik netjes een notificatie bovenin het scherm dat het aangesloten apparaat opgeladen wordt.

[ Voor 17% gewijzigd door Caayn op 02-06-2020 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 06-10 17:33
Fred13 schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 13:15:
[...]

Glonass en niet Glasnost ;).

En volgens de manual van Garmin (in dit geval die van de Fenix 5S maar dit vind je bij elk toestel terug) kan dit effectief de batterijduur reduceren: https://www8.garmin.com/m...1E-A15D-715629C6DBF0.html

@FORZAM De vergelijking met skiën is niet zo eerlijk, hoeveel van die 10+ uur zit je in een lift? Als ik naar skiactiviteiten van vorige winter kijk, zijn er duidelijk zaken die uitschakelen op een lift, bv al zeker hartslag zie ik een rechte lijn op de lift. Mijn langste gemeten skiactiviteit is 3u8min (ik keer 's middags terug, mijn vriendin skiet niet), waarvan dan slechts 1u14min in beweging was. Ik ski wel meestal zonder te stoppen tot ik terug aan de lift ben, gebeurt wel vaker dat ik dan 5 minuten ski en terug 10-15 minuten op de lift zit. En dat bij skiën de koude nefast is voor de batterij, is ook relatief, draag jij je horloge over je jas dan? Als je arm het niet koud heeft, dan je horloge ook niet. Ik was me er vorige winter ook over aan het verbazen dat mijn FR935 bij het skiën veel langer kon zonder opladen dan tijdens het lopen of fietsen.

Maar verder, de ANT+ sensor kost een klein beetje batterij, niet veel. Zoals gezegd kost GPS + Glonass wel iets meer batterij dan gewoon GPS, je kunt Glonass ook terug inschakelen als je weer naar Hokkaido gaat.

Voor het opladen aan je telefoon, misschien komen deze https://www.dcrainmaker.c...-pack-of-these-pucks.html dan van pas. Dan heb je geen kabel die er recht uit steekt. Zou nog handiger zijn als je er één was die meteen naar USB-C gaat.

@m0ridin Ik heb op mijn FR935 de brightness van de backlight maar op 10% staan, dat went heel snel. Inschakelen bij polsbeweging heb ik buiten activiteiten uit staan en tijdens activiteiten alleen na zonsondergang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FORZAM
MacPoedel schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 15:19:
[...]

@FORZAM De vergelijking met skiën is niet zo eerlijk, hoeveel van die 10+ uur zit je in een lift? Als ik naar skiactiviteiten van vorige winter kijk, zijn er duidelijk zaken die uitschakelen op een lift, bv al zeker hartslag zie ik een rechte lijn op de lift. Mijn langste gemeten skiactiviteit is 3u8min (ik keer 's middags terug, mijn vriendin skiet niet), waarvan dan slechts 1u14min in beweging was. Ik ski wel meestal zonder te stoppen tot ik terug aan de lift ben, gebeurt wel vaker dat ik dan 5 minuten ski en terug 10-15 minuten op de lift zit. En dat bij skiën de koude nefast is voor de batterij, is ook relatief, draag jij je horloge over je jas dan? Als je arm het niet koud heeft, dan je horloge ook niet. Ik was me er vorige winter ook over aan het verbazen dat mijn FR935 bij het skiën veel langer kon zonder opladen dan tijdens het lopen of fietsen.

Maar verder, de ANT+ sensor kost een klein beetje batterij, niet veel. Zoals gezegd kost GPS + Glonass wel iets meer batterij dan gewoon GPS, je kunt Glonass ook terug inschakelen als je weer naar Hokkaido gaat.

Voor het opladen aan je telefoon, misschien komen deze https://www.dcrainmaker.c...-pack-of-these-pucks.html dan van pas. Dan heb je geen kabel die er recht uit steekt. Zou nog handiger zijn als je er één was die meteen naar USB-C gaat.
Voor het skiën zijn er 2 redenen waarom ik het ski-profiel eigenlijk niet gebruik:
1) Het starten en eindigen van de run op basis van de barometer was een ramp bij mijn Vivoactive 3, er ontbraken echt hele stukken, wat ervoor zorgt dat ik nu gewoon op basis van een standaardprofiel zonder auto-runs log. (Dus liften inbegrepen om toch een correcte trace te hebben.)

2) Ik doe ook aan ski-touren, waarbij er geen liften aan te pas komen, en ik ook het omhoog stappen wel wil tracken.

Deze twee zaken, samen met het feit dat ik nogal fanatiek ben, en dus effectief vanaf zonsopgang tot zonsondergang (Of vaak daarna indien avondski beschikbaar) onderweg bent zorgt voor dagen met effectief 13u bewegingstijd.

En over de koude: Ik durf m'n horloge voor snelle toegangkelijkheid (Sinds m'n laatste Recon Mod HUD unit de geest gegeven heeft) we gewoon onder de "cuff" van m'n handschoen dragen, en daar is het gergeld toch echt wel berekoud op sommige dagen.

(En ja, ik weet dat ik rare use-cases heb en voor een dubbeltje op de eerste rang wil zitten.... :) )

Edit: Type-C -> Garmin kabels bestaan wel, maar zijn 150cm lang: https://www.amazon.co.uk/...e-5ft-150cm/dp/B083HY2XYS
Aagezien voor bij het fietsen less toch echt wel more is ga ik gewoon voor een simpel origineel kort garmin kabeltje + zo'n korte C-> female A adapter gaan: https://www.amazon.co.uk/...475&s=electronics&sr=1-20

[ Voor 8% gewijzigd door FORZAM op 02-06-2020 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Laatst online: 10:37
Laden met OTG werkt prima, maar ik heb in die gevallen altijd gewoon een powerbankje bij waar één 18650 cell in zit, lekker klein en prima om bij te laden. (Oude cell uit een laptopaccu zelfs, charger body ultragoedkoop via ebay)

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FORZAM
Mistraller schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 16:31:
Laden met OTG werkt prima, maar ik heb in die gevallen altijd gewoon een powerbankje bij waar één 18650 cell in zit, lekker klein en prima om bij te laden. (Oude cell uit een laptopaccu zelfs, charger body ultragoedkoop via ebay)
Powerbanks genoeg, tijdens het skiën heb ik er sowieso een redelijk grote mee om zaken zoals de Gopro en buiten de EU de pocket-wifi mee opgeladen te houden.
Op de fiets is echter alles dat extra mee moet weer verloren ruimte, en aangezien m'n telefoon toch genoeg accucapaciteit heeft leek me dat toch weer wat ruimte in m'n jersey bespaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Laatst online: 10:37
Je kan dan ook gewoon zelf je kabel even modden, 2 stukjes kabel aan elkaar monteren, dan kan je ook het OTG plugje nog skippen en je eigen lengte kiezen :)

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
FORZAM schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 14:42:
[...]

Net even getest, pop-up menu gaat automatisch naar omgekeerd opladen, dus dat werkt prima. Tijdens het tikken van deze reactie (ben niet zo vlot) al 4% geladen op de fenix 5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FORZAM
Ramon 73 schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 18:22:
[...]

Net even getest, pop-up menu gaat automatisch naar omgekeerd opladen, dus dat werkt prima. Tijdens het tikken van deze reactie (ben niet zo vlot) al 4% geladen op de fenix 5.
Haha, ik was net hetzelfde aan het testen (Adaptertje op de weg naar huis lokaal gevonden.)

Op 22 minuten 25% bijgeladen, terwijl de smartphone 3% verliest.

Dat zou dus willen zeggen zo op 11 minuten een extra uur tracking kunnen winnen.
Voor mij perfect aanvaardbaar en een goede oplossing voor m'n usecase.

Edit: wel even de USB mode van de Fenix op Garmin ipv. mass storage zetten. Anders beëindigd de Fenix automatisch de activiteit van zodra de smartphone het filesysteem wil benaderen.

[ Voor 13% gewijzigd door FORZAM op 02-06-2020 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon 73
m0ridin schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 00:24:
[...]

Yup, (bluetooth) verbinding met connect is hier ook vrij... instabiel zullen we maar zeggen. Over het algemeen werkt het weer als ik 1 of beiden opnieuw opstart (maar ook gehad dat ik inderdaad connect moest uninstallen/horloge helemaal opnieuw moest koppelen)
Dat probleem heb ik ook gehad. Ineens was de verbinding tussen telefoon (Android 10) en Fenix 5 plus veel minder stabiel dan voorheen. Zonder dat ik mij kon herinneren iets veranderd te hebben.
Fenix uit Garmin connect verwijderd en opnieuw toegevoegd, hielp niet. De truc om weer verbinding te krijgen was BT op de telefoon uit te schakelen en via Garmin connect weer in te schakelen. Was de telefoon langere tijd, paar minuten, buiten bereik dan kwam de verbinding niet vanzelf terug. Kon je weer BT aan/uit flipperen.

De oplossing was om de fenix te verwijderen uit connect en via de normale methode te pairen. Klinkt onwaarschijnlijk maar die oplossing werd door een engineer van Garmin gegeven op het eigen forum.
Zo gezegd, zo gedaan en nu is de verbinding weer heel stabiel.

Of dat op iPhone ook dé oplossing is weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online
mhr-zip schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 15:50:
[...]

Ik heb er toch maar 1 besteld voor €57,- bij geekbuying.com

Kheb me er verder nog niet heel erg in verdiept.
Even mezelf quoten, nu ruim een jaar met een Amazfit Bip op aanraden van dit topic, beviel prima (tot 3 weken terug), zeker de accuduur.

Ben nu alleen opzoek naar een nieuw horloge.

Wat niet zo goed bevalt aan de Bip is dat als ik wat opneem met GPS ik hem wel eens uitdruk met mijn hand tijdens het fietsen (en dan loopt hij vast en slaat niks op). Ook stop hij wel eens spontaan met opnemen :(

Ben best tevreden over de Bip met rusthartslag e.d., maar hij moet het wel doen.

Horloge gebruik ik dus het meeste om mijn hartslag te monitoren (Rust hartslag).
Heel soms om GPS/Strava fietsen of wandelen op te nemen.
Als ik echt ga fietsen heb ik een Garmin Edge incl hartslag band. Soms op mijn stadsfiets wil ik het ook opnemen, en dan gebruikte ik altijd de Bip. Maar ben er een beetje klaar mee dat hij afgelopen 3 weken 3 keer is vastgelopen.

Ik ben dus opzoek naar een nieuw horloge, ik heb het topic een beetje door zitten lezen. Maar zie door de bomen het bos niet meer.

Wat zoek ik behalve hartslag en GPS:

Goede accuduur (minimaal 1+ week, ik gebruik hem niet als smartwatch)
Beetje krasbestendig (ben absoluut geen wilde bras, maar heb een hekel in barsten in schermen)

IOS compatible (mag verder wel android horloge zijn, als ik de gegevens er maar af krijg).

Klassieke look mag (ik vind de amazfit gtr leuk, maar ik ben bang dat ik van de regen in de drup kom)
Mee kunnen zwemmen is een pre

Geen smartwatch/notificaties/verlengstuk van mobiel dus
Geen muziek nodig

Max €250,- Is dat mogelijk? Anders moet ik mijn Vaderdag budget ophogen.

Het is niet nodig dat het horloge de allerbeste hartslag en gps opname (tijdens het sporten) heeft. Als het maar stabiel werkt.

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • +2 Henk 'm!
@mhr-zip Is de Garmin Instinct niets voor je? Die zit nu op €250.
https://buy.garmin.com/nl-NL/NL/p/621802

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frenz64
  • Registratie: Januari 2010
  • Nu online
Hoewel je dan binnen de Amazfit familie blijft en je vertrouwen in vastlopers mss geschaad is, de Stratos 2 is zeker een optie, mijn Stratos 1 loopt nooit vast tijdens activiteiten (niet helemaal waar, heb een custom interval erop gezet en die haperde wel eens). Blijft ook ruim binnen je budget en heeft zeker een klassieke look (en je kan je HR band koppelen mits BT). Pols HR is voor duurloop prima geschikt, MTB en racefiets absoluut niet en voor interval ook dubieus, maar dat is geen oordeel over de Stratos, dat hebben ze allemaal. En zwemmen is een go, ik windsurf er mee (ook op zee) en dat gaat prima (muziek is trouwens wel mogelijk).

Andere tip is de Polar Ignite, budgettair ook te doen en is iets minder outdoor qua looks.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JdJtA
mhr-zip schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 21:56:
[...]

Even mezelf quoten, nu ruim een jaar met een Amazfit Bip op aanraden van dit topic, beviel prima (tot 3 weken terug), zeker de accuduur.

Ben nu alleen opzoek naar een nieuw horloge.

Wat niet zo goed bevalt aan de Bip is dat als ik wat opneem met GPS ik hem wel eens uitdruk met mijn hand tijdens het fietsen (en dan loopt hij vast en slaat niks op). Ook stop hij wel eens spontaan met opnemen :(

Ben best tevreden over de Bip met rusthartslag e.d., maar hij moet het wel doen.

Horloge gebruik ik dus het meeste om mijn hartslag te monitoren (Rust hartslag).
Heel soms om GPS/Strava fietsen of wandelen op te nemen.
Als ik echt ga fietsen heb ik een Garmin Edge incl hartslag band. Soms op mijn stadsfiets wil ik het ook opnemen, en dan gebruikte ik altijd de Bip. Maar ben er een beetje klaar mee dat hij afgelopen 3 weken 3 keer is vastgelopen.

Ik ben dus opzoek naar een nieuw horloge, ik heb het topic een beetje door zitten lezen. Maar zie door de bomen het bos niet meer.

Wat zoek ik behalve hartslag en GPS:

Goede accuduur (minimaal 1+ week, ik gebruik hem niet als smartwatch)
Beetje krasbestendig (ben absoluut geen wilde bras, maar heb een hekel in barsten in schermen)

IOS compatible (mag verder wel android horloge zijn, als ik de gegevens er maar af krijg).

Klassieke look mag (ik vind de amazfit gtr leuk, maar ik ben bang dat ik van de regen in de drup kom)
Mee kunnen zwemmen is een pre

Geen smartwatch/notificaties/verlengstuk van mobiel dus
Geen muziek nodig

Max €250,- Is dat mogelijk? Anders moet ik mijn Vaderdag budget ophogen.

Het is niet nodig dat het horloge de allerbeste hartslag en gps opname (tijdens het sporten) heeft. Als het maar stabiel werkt.
Als eigenaar van een zowel een Amazfit GTR als sinds kort een Garmin Instinct kan ik aangeven dat de eerste een heel prettig en stabiel horloge is voor dagelijks gebruik als smartwatch maar minder geschikt is voor sportieve activiteiten. Het werkt maar is niet zo goed als de Garmin. Hieronder ter illustratie 2 hardlooproutes (NB. het zijn verschillende routes en op verschillende dagen gemeten):

Amazfit:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/kbsID7S.jpg

Garmin:

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/em1WYyN.jpg

De eerder genoemde Stratos doet dit volgens mij overigens wel stukken beter dus dat zou misschien ook een optie kunnen zijn. Bij Garmin heb je echter veel meer opties om dingen, sommige zelfs per activiteit, in te stellen (nauwkeurigheid, welke satellietsystemen er gebruikt worden e.d.).

Het andere duidelijke verschil is de software. Amazfit werkt (voor zover mij bekend) alleen via de telefoon voor analyse van de resultaten. Bij Garmin is de app sowieso al veel uitgebreider en kan je daarnaast ook via de pc resultaten bekijken wat het analyseren makkelijker maakt en bijvoorbeeld ook routes maken die je dan via het horloge kan volgen.

Als de smartwatch-functies niet belangrijk zijn kan ik tot op heden de Garmin Instinct zeker aanraden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rockhopper
@JdJtA Leuke vergelijking. Beide toestellen maken als het goed is per activiteit een bestand aan. Meestal is dit een .fit of .gpx file maar een .crs of .tcx is ook mogelijk. Dergelijke files kan je ook apart uploaden naar je site van keuze (bijvoorbeeld garmin, maar strava of welk ander gps platform dan ook is ook mogelijk)

Het spoor van de garmin ziet er "smoothed" uit, dus met een sausje van een verwerkingssoftware erover. Maar er zijn veel factoren die meespelen, zoals je zelf al aangeeft. Ik ben zelf niet bekend met de amazfit, ondersteund deze buiten gps ook glonass/galileo? Zijn de gps metingen iedere seconde instelbaar of gebeurt dit "smart"?

Om een eerlijkere vergelijking te maken zou je beide toestellen met dezelfde instellingen moeten gebruiken (zover dit mogelijk is) en inderdaad het liefst tegelijkertijd zodat de omstandigheden hetzelfde zijn.

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JdJtA
rockhopper schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 12:00:
@JdJtA Leuke vergelijking. Beide toestellen maken als het goed is per activiteit een bestand aan. Meestal is dit een .fit of .gpx file maar een .crs of .tcx is ook mogelijk. Dergelijke files kan je ook apart uploaden naar je site van keuze (bijvoorbeeld garmin, maar strava of welk ander gps platform dan ook is ook mogelijk)

Het spoor van de garmin ziet er "smoothed" uit, dus met een sausje van een verwerkingssoftware erover. Maar er zijn veel factoren die meespelen, zoals je zelf al aangeeft. Ik ben zelf niet bekend met de amazfit, ondersteund deze buiten gps ook glonass/galileo? Zijn de gps metingen iedere seconde instelbaar of gebeurt dit "smart"?

Om een eerlijkere vergelijking te maken zou je beide toestellen met dezelfde instellingen moeten gebruiken (zover dit mogelijk is) en inderdaad het liefst tegelijkertijd zodat de omstandigheden hetzelfde zijn.
Klopt, dit zijn beide uploads naar Strava (automatisch vanuit de apps van Amazfit en Garmin). Bij Amazfit kan je pas sinds kort het bestand zelf ook exporteren naar verschillende formaten.

De Amazfit-horloges hebben voor zover mij bekend zowel GPS als Glonass maar geen Galileo. Ook kan je verder geen verversingsinterval instellen. Alles gaat eigenlijk automatisch voor wat betreft de sensoren.

De vergelijking is sowieso niet eerlijk, ook omdat de Garmin stond ingesteld op GPS+Galileo terwijl Amazfit deze optie dus niet heeft. Misschien dat ik bij een volgende duurloop beide horloges een keer meeneem hoewel dat me niet comfortabel lijkt en ik me afvraag of de horloges elkaars metingen niet zullen beinvloeden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als je ze allebei aan de andere arm doet sowieso niet...

Verder voegt galileo niet zoveel toe in mijn ervaring, ik heb mn horloge altijd op GPS only staan ivm batterij en aslnog prima strakke tracks. Glonass of Galileo kan het zelfs verergeren.

Strava smoothed zelf ook nog wat volgens mij dus in die zin is ook de amazfit wat gesmoothed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
rockhopper schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 12:00:

Ik deel je mening dat het er wel erg gladjes uit ziet en snap dat Garmin+GPS+goed moeilijk klinkt, maar dat het beiden gewoon via Strava bekeken wordt is natuurlijk juist wel een nette methode om resultaten te vergelijken. ;)

De omstandigheden zijn inderdaad wel belangrijk. Het verschil tussen slecht weer of een strakblauwe lucht is best groot bij GPS, zeker in combinatie met andere verstoringen als bomen of gebouwen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
@m0ridin wanneer heb je dat voor het laatst geprobeerd? Galileo is natuurlijk nog wel in aanbouw dus wordt steeds beter als het goed is.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +4 Henk 'm!
@rockhopper U vraagt wij draaien (crosspost uit Amazfit GTS topic)

Vandaag een rondje hardlopen gedaan met zowel de FR245 als de GTS om mijn arm. Ter referentie heb ik de FR245 met borstband gebruikt (Polar H9). Hieronder de vergelijking (erop klikken geeft meer info).

FR245
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A-YxV7itqaa0xC7yxljlYHVOhGc=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0SqcEw55PTLgKlnT0KfuDXRv.jpg?f=fotoalbum_medium

Amazfit GTS
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EoF9wfIS9mGQcfcZpr9wTaUK-l0=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7LvI2rm5WjsFcC5Y1QfCVoXS.jpg?f=fotoalbum_medium

Een verschil van 160 meter op 12.5km. Uiteraard heb ik geen idee wat de werkelijke afstand is en welk horloge het meest accuraat. Wel kan ik aangeven dat ik een keer of 3 met de Amazfit GTS en de Polar V800 tegelijkertijd heb gelopen en daar kwam de Polar V800 altijd rond de 150 meter hoger qua afstand uit. Vergelijkbaar met de FR245 dus.

Als ik bij de Amazfit op de kaart kijk zie ik weinig afwijking of zaken die niet kloppen. Let op: ik loop regelmatig op een fiets/voetpad dus waar het lijkt alsof ik naast de weg loop, klopt dat dus ook :)

Dan de hartslag. Gemiddelde hartslag FR245 = 162 vs 165 van de GTS. Geen extreem hoge afwijking zou je zeggen. Dat klopt, maar ik denk dat de GTS het geluk heeft dat het goed uit middelt. Dat zie je in de vergelijking hieronder:

FR245 met Polar H9 borstband
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ThSQNUvrQfjHBl_fT7yfsOwTGfk=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3BSaKJ91HYW8ngWRU4YBkdcV.jpg?f=fotoalbum_medium

Amazfit GTS
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/61aNI-poZo41jtub9OWbwAjyGWs=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/z3K4OMTNlgQGOJAlutG7Ykbl.jpg?f=fotoalbum_medium

De FR245 curve klopt met mijn gevoel. Het was een steady loop op vrijwel 1 tempo met 1x een forse versnelling over een ruimte kilometer. Dat zie je duidelijk op ongeveer 22 minuten. De GTS haalt die piek niet en kent een aantal drops die niet logisch zijn.Voorafgaand aan de start zat de GTS rond de 95bpm en de FR245 op 62bpm.

Mijn conclusie blijft zoals eerder ook al getrokken. De GTS is voor sporten een leuk apparaat, maar zodra je wat serieus bezig wilt met hartslag of snelheid/tempo dan kun je beter een ander horloge nemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@Gonadan Zal ondertussen alweer enkele maanden geleden zijn dus daar heb je natuurlijk gelijk in. Neemt niet weg dat de gps only tracking voor mij al strak zat is en ik het nadeel (batterijverbruik) zwaarder vind wegen dan het voordeel (preciezer).

Then again, zal het binnenkort toch weer eens proberen om te zien of er iets veranderd is en wat de impact tegenwoordig is op batterij en preciesie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
m0ridin schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 13:09:
@Gonadan Zal ondertussen alweer enkele maanden geleden zijn dus daar heb je natuurlijk gelijk in. Neemt niet weg dat de gps only tracking voor mij al strak zat is en ik het nadeel (batterijverbruik) zwaarder vind wegen dan het voordeel (preciezer).

Then again, zal het binnenkort toch weer eens proberen om te zien of er iets veranderd is en wat de impact tegenwoordig is op batterij en preciesie :)
Geen idee of het nu verschil maakt hoor, maar sommigen hebben het in de begintijd geprobeerd en blijven bij die status.
Qua batterijverbruik schijnt een combinatie met GLONASS nogal heftig te zijn inderdaad, van Galileo weet ik dat eigenlijk nog niet. Het zal vast extra zijn.

Zelf vind ik dat niet zo'n punt. Mijn activiteiten zijn zelden zo lang dat ik daarop klem loop opladen is ook zo gebeurd. Toch heb ik hem zelf nog op GPS staan, misschien maar eens aanpassen. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
@Aghanim wat mij opvalt is dat hij gewoonweg minder datapunten lijkt te hebben. Daardoor kan je afwijkingen minder goed opvangen en zij pieken en dalen niet altijd even goed zichtbaar. Dat is ook altijd weer een mooie manier van upsell, gewoon softwarematig de nauwkeurigheid beperken.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
Gonadan schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 12:34:
[...]

Ik deel je mening dat het er wel erg gladjes uit ziet en snap dat Garmin+GPS+goed moeilijk klinkt, maar dat het beiden gewoon via Strava bekeken wordt is natuurlijk juist wel een nette methode om resultaten te vergelijken. ;)

De omstandigheden zijn inderdaad wel belangrijk. Het verschil tussen slecht weer of een strakblauwe lucht is best groot bij GPS, zeker in combinatie met andere verstoringen als bomen of gebouwen.
Zolang het niet publieke kennis is hoe en wat strava doet qua interpretatie van geuploade gegevens blijft het een onduidelijk verhaal. Strava heeft bij mij zo'n beetje alle goodwill verspeelt met hun manier van botte bijl aanpak naar ons en 3rd party toe. Dus om even een kleine rant te doen, het zou mij persoonlijk niets verbazen dat grote spelers, strava geld toestoppen voor een beter ogend resultaat. Lees: merk en model xx wordt anders behandeld als merk en model yy.

Wahoo betaald sowieso al voor merk display. Het zal misschien allemaal wel meevallen, maar zolang het allemaal gesloten en niet openbaar is vind ik het niet goed vergelijkbaar. Ik zie daarom het liefst vergelijking met pure files uit het toestel op een platform dat niets veranderd.

Omdat het een hoop extra stappen vergt snap ik dat het weinig gebeurt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rockhopper
Aghanim schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 12:59:
@rockhopper U vraagt wij draaien (crosspost uit Amazfit GTS topic)

Een verschil van 160 meter op 12.5km. Uiteraard heb ik geen idee wat de werkelijke afstand is en welk horloge het meest accuraat. Wel kan ik aangeven dat ik een keer of 3 met de Amazfit GTS en de Polar V800 tegelijkertijd heb gelopen en daar kwam de Polar V800 altijd rond de 150 meter hoger qua afstand uit. Vergelijkbaar met de FR245 dus.
Allemaal afwijkingen van minder dan 2%, ruim binnen de marges. Heel netjes in mijn ogen. En inderdaad zonder het met een rolmaat na te rollen is het giswerk wat nu exact klopt. Beetje het verhaal van de twee horloges.
Met één horloge weet je hoe laat het is, met twee horloges weet je nooit welke de juiste tijd aangeeft ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhr-zip
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online
PatrickC schreef op dinsdag 2 juni 2020 @ 22:09:
@mhr-zip Is de Garmin Instinct niets voor je? Die zit nu op €250.
https://buy.garmin.com/nl-NL/NL/p/621802
Ziet er wel goed uit!

Maar wat is het verschil tussen al die types van Garmin Forerunner / Vívoactive / Instinct

Ik had zelf de Garmin Forerunner 735XT gevonden, als betaalbaar horloge. Maar ik kan nu niet zo snel vinden waar al de echte verschillen in al die types zitten.

Zijn vijftig was nog schoon. Drinkwaterkaart.nl Drinkwaterspots

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Philo Melos
  • Registratie: September 2017
  • Niet online
JdJtA schreef op woensdag 3 juni 2020 @ 12:14:
[...]

De Amazfit-horloges hebben voor zover mij bekend zowel GPS als Glonass maar geen Galileo. Ook kan je verder geen verversingsinterval instellen. Alles gaat eigenlijk automatisch voor wat betreft de sensoren.
De Amazfit Stratos 3 heeft wel Galileo. Daar heb ik hem nl op staan.
Pagina: 1 ... 149 ... 324 Laatste