Het grote sporthorloge met GPS topic.

Pagina: 1 ... 140 ... 324 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• route99
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 05-06-2024

route99

just passionately curious...

@Aghanim Ik heb het vergelijk tussen de M400 is en de 245 gemaakt.
Zal vanavond eens naar jouw vergelijk kijken, dat zal best anders kunnen zijn.
De FR735XT vind ik trouwens ook nog best mooi draagbaar/toonbaar...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Tinusvolkel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 06:20
Volgens deze site komen er binnenkort waarschijnlijk veel nieuwe modellen uit, dus misschien even wachten?

Strava | 8600 Wp zzo | 1600 Wp nnw

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

spokje schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 10:10:
Barometer registreert jouw bewegingen in hoogte. Ik loop vaak een bultje op in de buurt en dan mis je soms de barometer wel. Maar ik vond het de meerprijs ten tijde van aankoop niet waard. Heb nu zelf een 245, erg blij mee (afgezien van het ontbreken van een barometer). Ik vond de 645 te lomp om de pols ook en te oud om die nu nog aan te schaffen. De 245 is erg netjes om de pols en kan ik ook dragen als ik me net kleed voor werk oid. Vivoactive is qua uiterlijk iig wel iets wat in de buurt komt, nooit echt in verdiept maar lijkt me toch minder een sporthorloge dan de *45 lijn.

Ik kom zelf ook van de M430 trouwens. Wat is dat een lomp ding als je eenmaal een moderne Garmin gewend bent, terwijl ik altijd met veel plezier de M430 gedragen heb. Voelt echt als een baksteen zodra je die weer draagt :D
Bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

route99 schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 10:19:
https://www.gps.nl/fitness-sport/garmin_forerunner_245.html
De lijst is groot... het is dus goed zaak om te beseffen of je het allemaal gaat... maar ook blijft gebruiken....
Idem dito voor de analyse achteraf: Ben je werkelijk zo en type die alles eruit wilt halen of zijn vooral hartslag en slaap oid al prima op den duur.
Als het allemaal niet perse hoeft komen er meer en eventueel goedkopere types binnen je bereik.

De M400 is erg basic tov de 245... dus je krijgt er relatief veel bij... maar ga je het ook echt gebruiken?

https://www.bol.com/nl/f/...8/#product_specifications
Ik heb momenteel de polar m430 ;) maar dank voor je reactie lig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Tinusvolkel hmm nu ben ik wel nieuwsgierig hahaha. Zal er eens over nadenken of en hoe lang ik kan wachten :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Aghanim schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 12:55:

Zelf zou ik, als je wat serieuzer hard wilt lopen, de FR245 aanraden. Die is qua budget en features de beste koop momenteel. tenzij je voor een Chinees merk wilt gaan. Persoonlijk vond ik de 245 echter niet mooi om dagelijks te dragen. Dat heeft mij naar de Venu doen bewegen.
Dank voor je reactie. Ik ga nog eens kijken naar de fr245 geloof ik. Of mss dat ik toch nog even wat langer wacht op nieuwe modellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tinusvolkel
Ooit van de edit knop gehord @Verwijderd ;) dan kan je je vorige post editen zodat je niet meerdere posts onder elkaar hebt. verder kan je als je een nieuw bericht aan het typen bent gewoon naar beneden scollen en andere berichten erbij quoten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

@Tinusvolkel 😁 sorry ben zo groen als gras hier en zit op een tablet te typen.

Zal erop letten! Dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tinusvolkel schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 13:26:
Volgens deze site komen er binnenkort waarschijnlijk veel nieuwe modellen uit, dus misschien even wachten?
Dat zijn, bij Garmin, wel vooral de dure modellen. De goedkopere FR en Vivo lijn is in 2019 nog volledig vernieuwd.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:43
Tinusvolkel schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 13:26:
Je kan sterven met de folder van de "nieuwe modellen die er binnenkort aan komen" in de hand of je kan nu een aankoop doen en er lekker het voorjaar en de zomer mee doorkomen en direct genieten. Vrij van kinderziektes die nieuwe modellen (vaak) kunnen hebben.

Zelfs de site waar jij naar verwijst kan niet in de toekomst kijken, de releases van veel toestellen volgen een vrij regelmatig patroon, dus dat is een beetje houvast dat je hebt. Van de andere kant zijn er recentelijk (afgelopen anderhalf/twee jaar) geen baanbrekende vernieuwingen uitgevonden en/of doorgevoerd. Dus waarschijnlijk zal het wachten alleen een hogere prijs opleveren en niet echt nieuwe dingen waar je veel aan hebt (al hoop ik dat er wel iets baanbrekends uitkomt).

Mijn advies: als je zeker weet dat er een toestel aankomt dat iets bied dat je per se nodig hebt en je vind de hogere prijs niet erg, wacht met je aankoop. In alle andere gevallen maak je keuze op het moment dat je een nieuw toestel wilt en ga lekker aan de slag. En voor de koopjesjagers: wacht tot amazon prime day of black friday en geniet volgend jaar :+

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frij5fd
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 04-10 22:17
route99 schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 13:10:
@Aghanim Ik heb het vergelijk tussen de M400 is en de 245 gemaakt.
Zal vanavond eens naar jouw vergelijk kijken, dat zal best anders kunnen zijn.
De FR735XT vind ik trouwens ook nog best mooi draagbaar/toonbaar...
De FR735xt heeft als triathlon horloge het voordeel dat bike powermeters ondersteund worden en ook de Stryd footpod (powermeter voor hardlopen) wordt er beter mee ondersteund. Wel zit de FR735xt nog op CIQ2 firmware, wat betekent dat datavelden bij het gebruik van de workout functie geen ronde-tijden, - waarden laten zien. Geen deal breaker, maar wel onhandig als dat juist functionaliteit is die je zoekt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel
rockhopper schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 15:27:
[...]

Je kan sterven met de folder van de "nieuwe modellen die er binnenkort aan komen" in de hand of je kan nu een aankoop doen en er lekker het voorjaar en de zomer mee doorkomen en direct genieten. Vrij van kinderziektes die nieuwe modellen (vaak) kunnen hebben.

Zelfs de site waar jij naar verwijst kan niet in de toekomst kijken, de releases van veel toestellen volgen een vrij regelmatig patroon, dus dat is een beetje houvast dat je hebt. Van de andere kant zijn er recentelijk (afgelopen anderhalf/twee jaar) geen baanbrekende vernieuwingen uitgevonden en/of doorgevoerd. Dus waarschijnlijk zal het wachten alleen een hogere prijs opleveren en niet echt nieuwe dingen waar je veel aan hebt (al hoop ik dat er wel iets baanbrekends uitkomt).

Mijn advies: als je zeker weet dat er een toestel aankomt dat iets bied dat je per se nodig hebt en je vind de hogere prijs niet erg, wacht met je aankoop. In alle andere gevallen maak je keuze op het moment dat je een nieuw toestel wilt en ga lekker aan de slag. En voor de koopjesjagers: wacht tot amazon prime day of black friday en geniet volgend jaar :+
Jaja weet ik ;) ben zelf ook niet op zoek want nog heel tevreden met de Apple watch >:)
Echter is een collega opzoek naar een nieuw horloge en stuurde pas deze link door.
Dus dacht zet het even hier voor, want het zou wel jammer zijn als je bijvoorbeeld 735XT koopt (die bijna 4 jaar geleden geïntroduceerd is) en er ineens een 745 komt waardoor de prijs van de 735XT zakt of dat de 745 toch een stuk beter is geworden met de techniek van nu.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Het is vooral wat je nodig hebt. Ik heb nu een v800 uit 2014(!) en die heeft qua hardloop features veel meer dan de moderne Garmins, met uitzondering van de 9xx of Fenix. Ik kan er qua hardlopen echt alles mee wat ik nodig heb.

Als je maar bepaalde functionaliteit gebruikt kan een Apple Watch ook al prima voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel
Aghanim schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 20:13:
Het is vooral wat je nodig hebt. Ik heb nu een v800 uit 2014(!) en die heeft qua hardloop features veel meer dan de moderne Garmins, met uitzondering van de 9xx of Fenix. Ik kan er qua hardlopen echt alles mee wat ik nodig heb.

Als je maar bepaalde functionaliteit gebruikt kan een Apple Watch ook al prima voldoende.
Ben dan toch benieuwd wat ik dan mis aan functionaliteit. (krijg zo snel geen duidelijk overzicht gevonden op google :S )

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Tinusvolkel
Dingen die ik prettig vind:
- trainingsschema's inladen en gebruiken
- zelf interval workouts maken
- piepjes/trillen op tempo of hartslag range
- training load/recovery advies
- VO2max analyse
- hartslag zones handmatig instellen
- externe sensoren (HRM, power) koppelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tinusvolkel schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 20:17:
[...]

Ben dan toch benieuwd wat ik dan mis aan functionaliteit. (krijg zo snel geen duidelijk overzicht gevonden op google :S )
Heb je de Product Comparison Calculator van DC Rainmaker al eens geprobeerd?
https://www.dcrainmaker.com/product-comparison-calculator

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Tinusvolkel
Aghanim schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 21:05:
@Tinusvolkel
Dingen die ik prettig vind:
- trainingsschema's inladen en gebruiken
- VO2max analyse
trainingsschema's inladen en gebruiken
Kan schijnbaar via runkeeper maar gebruik ik niet.
Doe ik via workoutdoors en hiermee kan ik de meeste gekke invervaltrainingen maken die ik kan bedenken.
Doe ik ook via workoutdoors
Zit er denk ik niet in maar zou ook een app voor kunnen zijn.
- VO2max analyse
Zit er op maar moet toegeven dat dit de laatste tijd niet goed werkt... maar volgens mij is een analyse op geen enkel horloge betrouwbaar maar is het alleen leuk om de vooruitgang te zien.
Doe ik ook via workoutdoors
Ik koppel mijn hartslagband gewoon met de apple watch.

PS Ik weet ook wel dat sporthorloges er meer voor gemaakt zijn (wat ik pas ook al typte) maar ik zie vaak dat de apple watch hier best wel onderschat word.

PSS Als ik eerder was gaan sporten voordat ik een apple watch had dan was het waarschijnlijk ook een garmin geworden.
PatrickC schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 21:13:
[...]

Heb je de Product Comparison Calculator van DC Rainmaker al eens geprobeerd?
https://www.dcrainmaker.com/product-comparison-calculator
Dank u (y)
https://www.dcrainmaker.c...ids=91895%2C25838#results

Komt op veel punten overeen (met hulp van third party apps) verder legt de apple watch het af met cadance en power meter (waarvan ik de laatste toch veels te duur vind ;) )

[ Voor 14% gewijzigd door Tinusvolkel op 11-03-2020 21:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99

route99

trainingsschema's inladen en gebruiken
Als je alleen traint wellicht handig... maar in een groep... ik weet nooit exact hoelang de warming up duurt, de loopscholing, het tussenrondje en dan pas de kerntraining....
De kerntraining ken ik uit mijn hoofd.... dus bij welk tempo ik ook start.. zodra ik start druk ik op het juiste knopje en zodra ik zeker op de baan de afstand gelopen heb, druk ik weer.. en da de rust interval idem dito verder...
Zijn we in het bos of op de weg en je bent redelijk ervaren dan weet je aardig goed hoelang een trainingsinterval duurt of een trainer fluit....en train ik een keer alleen en het is geen 3'00" maar 3'10" .... tja... niet belangrijk..... een voorgesteld schema is voor mij puur een indicatie. Een ding weet ik zeker,,, ik zit nooit ver naast wat er op papier/in het e-schema stond....
Als het een dag wat minder is... en het verstandiger om de tempso wat korter te maken... eenvoudig.. ik stop eerder dus druk eerder op het knopje...
Geen slaaf van het schema. Het streven is om het redelijk goed te volgen.

Maar das een keuze... anderen willen juist het juist wel.
Goed om te beseffen tot welke doelgroep je behoort... en zo kun je alweer een vinkje wel of niet zetten of deze opties bij de must haves hoort...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Tinusvolkel voor mij is de native functionaliteit tegenover allerlei losse apps ook een voordeel van gemak. Maar mooi dat het kan, dan hoef je om die reden geen sporthorloge te kopen. Ik dacht overigens dat alleen de AW5 een externe HRM kon koppelen? Batterij van de AW is mij overigens wel te beperkt om zonder nadenken ieder moment van de dag te kunnen gaan hardlopen. Maar ook dat is net wat je belangrijk vindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel
Aghanim schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 21:48:
@Tinusvolkel voor mij is de native functionaliteit tegenover allerlei losse apps ook een voordeel van gemak. Maar mooi dat het kan, dan hoef je om die reden geen sporthorloge te kopen. Ik dacht overigens dat alleen de AW5 een externe HRM kon koppelen? Batterij van de AW is mij overigens wel te beperkt om zonder nadenken ieder moment van de dag te kunnen gaan hardlopen. Maar ook dat is net wat je belangrijk vindt.
Batterij is idd wat beperkter als bij ander horloges, maar hier gaat ie iedere avond even op de lader en zo kan ik in de nacht mijn slaap bij houden, en heb ik de volgende dag nog ruim voldoen batterij over om bijvoorbeeld ruim 3 uur gaan te lopen, en verder normaal gebruik tot hij savonds weer in de lader gaat. Dus op deze manier hoef ik er ook niet over na te denken ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:14
route99 schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 21:32:
[...]
Als je alleen traint wellicht handig... maar in een groep... ik weet nooit exact hoelang de warming up duurt, de loopscholing, het tussenrondje en dan pas de kerntraining....
De kerntraining ken ik uit mijn hoofd.... dus bij welk tempo ik ook start.. zodra ik start druk ik op het juiste knopje en zodra ik zeker op de baan de afstand gelopen heb, druk ik weer.. en da de rust interval idem dito verder...
Zijn we in het bos of op de weg en je bent redelijk ervaren dan weet je aardig goed hoelang een trainingsinterval duurt of een trainer fluit....en train ik een keer alleen en het is geen 3'00" maar 3'10" .... tja... niet belangrijk..... een voorgesteld schema is voor mij puur een indicatie. Een ding weet ik zeker,,, ik zit nooit ver naast wat er op papier/in het e-schema stond....
Als het een dag wat minder is... en het verstandiger om de tempso wat korter te maken... eenvoudig.. ik stop eerder dus druk eerder op het knopje...
Geen slaaf van het schema. Het streven is om het redelijk goed te volgen.

Maar das een keuze... anderen willen juist het juist wel.
Goed om te beseffen tot welke doelgroep je behoort... en zo kun je alweer een vinkje wel of niet zetten of deze opties bij de must haves hoort...
Dat heb ik dus ook. Zet zelden echt schema’s in mijn garmin al kan het makkelijk. Zeker op de baan gaat het dan helemaal mis, wat als ik daar een 200-400-600-800m kern in horloge programmeer met 200m rust en dan de GPS afstanden aanhou als start/stop punten van de intervals dan ga ik automatisch door gps-afwijkingen steeds verder uit de pas lopen tov de 200m/startfinish lijnen. Dan lijkt mij eeg onhandig. ;)

En als ik alleen loop loop ik vaak duur of langere tempoblokken, en vind ik het niet erg om af en toe even te spieken op horloge hoelang zo’n blok nog duurt.

Voor mij was de afweging rond intervallen vooral: kan ik met een fysieke knop laps aftikken. Nooit meer touchscreen voor mij ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rockhopper
Tinusvolkel schreef op woensdag 11 maart 2020 @ 20:17:
[...]
Eigenlijk ben jij de enige die zo'n vraag kan beantwoorden omdat het antwoord persoonlijk is. Persoonlijk ontdek ik via gebruik wat goed werkt en wat er beter zou kunnen of wat ook handig zou zijn en ik niet vind. Omdat ik voorheen een Forerunner 220 had, daarna een Fenix 3 en nu een fenix 5x plus ben ik steeds geupgrade omdat ik bepaalde features miste, extra nieuwe dingen handig vond of het een uiterlijke verbetering vond.
De FR220 was meer het instap en ontdek wat je er allemaal mee kunt model.
De F3 was toen het uitkwam echt een hele stap vooruit.
De F5x+ heeft als belangrijkste extra voor mij de veel langere accuduur (wat voor mij dus een major punt is) en de routeerbare navigatie / kaart (altijd al een jeugddroom van me geweest om een kaart aan je pols te hebben).
Zou ik nu voor een F6 gaan? Waarschijnlijk wel, maar met iedere generatie wordt het weer een stuk duurder, en het bied me niet heel veel meer qua functionaliteit terwijl het wel een heel stuk meer kost. 8)

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99

route99

@rockhopper
en het bied me niet heel veel meer qua functionaliteit terwijl het wel een heel stuk meer kost. 8)
Met deze visie ben je wel de perfecte vertegenwoordiger voor een doelgroep die Garmin veel geld oplevert....
En dat is een goed recht, immers ook een vrijwillige keuze.
Jij blij ....Garmin blij... _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• retlaw
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 06:38

retlaw

<GoT> RetLaw#2411

Het enige wat ik mis op mijn Garmin (Fenix 5) tov de Polar (M400) is het kunnen invoeren van mijn gewicht op het horloge zelf!

Bij de Polar kon je bijvoorbeeld in de ochtend en avond je gewicht invoeren en dit werd dan netjes met de betreffende timestamp gelogd. Deze functionaliteit heb ik bij de Garmin nog niet kunnen vinden. Wel invoeren van gewicht, maar dat kan niet niet met decimalen...

Iemand die hier een tip voor heeft? ( En dan niet de tip om het om op de mobiel in Garmin Connect in te voeren...)

Battle.net || Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:58
retlaw schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 14:26:
Het enige wat ik mis op mijn Garmin (Fenix 5) tov de Polar (M400) is het kunnen invoeren van mijn gewicht op het horloge zelf!

Bij de Polar kon je bijvoorbeeld in de ochtend en avond je gewicht invoeren en dit werd dan netjes met de betreffende timestamp gelogd. Deze functionaliteit heb ik bij de Garmin nog niet kunnen vinden. Wel invoeren van gewicht, maar dat kan niet niet met decimalen...

Iemand die hier een tip voor heeft? ( En dan niet de tip om het om op de mobiel in Garmin Connect in te voeren...)
Dat is in mijn ogen wel een heel zinnige tip, zonder mobiel synchroniseert hij het toch niet.

Maar je kunt kiezen tussen het in je profiel aanpassen, maar dat kan op je horloge inderdaad niet in decimalen. Of je doet het in een 'weight tracking widget', maar die staan dan wel op zichzelf en synchroniseren niet met je profiel.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenz64
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09-10 16:33
Je gewicht syncen doe je natuurlijk met je wifi scale, tsss

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
Frenz64 schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 10:25:
Je gewicht syncen doe je natuurlijk met je wifi scale, tsss
De batterijen zijn leeg en onderhand durf ik ook eigenlijk niet meer. :D

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 06-10 17:33
retlaw schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 14:26:

Smart scale kopen! :p Het is dat ik de mijne gratis heb gekregen van Withings/Nokia. In de winter durf ik daar toch ook niet op te gaan staan, zou mijn statistieken verpesten :+ . En nu ik er naar kijk, blijkbaar werkt mijn synchronisatie van MFP naar Garmin al bijna een jaar niet meer. Laatste meting is van maart 2019, in de zomer woog ik minder dus het is niet dat ik mezelf er beter doe uitkomen zo. Er is wel deze dienst https://smartscalesync.com/?utm_source=garmin, maar €15 per jaar vind ik daar wel wat veel voor, is bijna wat ik afgelopen jaar aan Strava betaald heb. Enige reden dat ik mijn gewicht in Garmin Connect wil, is voor een paar van de performance statistieken, maar echt veel varieert mijn gewicht ook niet dus van dag-tot-dag schommelingen lig ik niet zo wakker. Ik heb er best wel iets voor over, ben niet zo naïef dat hosting gratis is, maar dan eerder wat bv Tapiriik kost (2-3 euro per jaar, 5 euro zou ik ook nog oké vinden).

Garmin ondersteunt voor gewicht volgens mij trouwens slechts één datapunt per dag, er wordt geen timestamp bijgehouden, dus 's morgens én 's avonds meten gaat niet, 's avonds overschrijf je gewoon de meting van 's morgens. Denk dat je sowieso best steeds op één en hetzelfde moment je gewicht meet. Als je 's morgens én 's avonds meet, gaat je gewicht constant op en neer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@MacPoedel Ik gebruik ook een Nokia weegschaal en deze ook via MFP aan Garmin ‘gekoppeld’. Werkt nog steeds.

PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
@MacPoedel gewicht kan je sowieso beter gewoon één keer per week op een vast moment meten. Vaker dan dat biedt weinig extra en geeft alleen maar meer kans op gekke variatie.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Soms moet je gewoon de koppeling tussen garmin en MFP losgooien en weer opnieuw aanmaken. Doet hij het weer een paar jaar..

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
route99 schreef op donderdag 12 maart 2020 @ 02:19:
@rockhopper
[...]
Met deze visie ben je wel de perfecte vertegenwoordiger voor een doelgroep die Garmin veel geld oplevert....
En dat is een goed recht, immers ook een vrijwillige keuze.
Jij blij ....Garmin blij... _/-\o_
Ja ik ben gelukkig zelf in staat een afweging te kunnen maken met mijn portemonnee. Gelukkig hoef ik nu niet te kiezen want mijn F5x doet het prima en hoef ik dus niet te vernieuwen. Gezien ik van een 3 naar 5x plus gegaan ben heb ik de 3hr en de 5 overgeslagen (dus 3 generaties verder weer een nieuwe aangeschaft). Dus de fenix 8 is misschien mijn volgende, tenzij er natuurlijk iets tussentijds gebeurt met mijn toestel.
Dus ik denk verder dat je me niet helemaal begrepen hebt, ik zou nu niet upgraden tenzij ik gedwongen wordt door omstandigheden nu een nieuw toestel aan te schaffen ;) En dan zou ik dus, niet langer in het bezit van mijn geliefde 5x plus, voor een 6 gaan en wederom degene met de grootste accuduur. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99

route99

@rockhopper Neen, ik bedoel letterlijk wat ik schrijf zonder andere bedoelingen:
Zou ik nu voor een F6 gaan? Waarschijnlijk wel, maar met iedere generatie wordt het weer een stuk duurder, en het bied me niet heel veel meer qua functionaliteit terwijl het wel een heel stuk meer kost. 8)
Dat is iets wat Garmin fijn vindt....dat jij die keuze maakt.
En jij vindt de keuze blijkbaar prettig anders deed je het niet.
Dus vind ik dit nog steeds:
Dus het gaat totaal niet om jouw laatste punt:
, ik zou nu niet upgraden tenzij ik gedwongen wordt door omstandigheden nu een nieuw toestel aan te schaffen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frij5fd
Gonadan schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 11:52:
@MacPoedel gewicht kan je sowieso beter gewoon één keer per week op een vast moment meten. Vaker dan dat biedt weinig extra en geeft alleen maar meer kans op gekke variatie.
Per week metende kun je dezelfde variatie krijgen, het is natuurlijk niet zo dat een meting op zaterdag het gemiddelde geeft van een week. Ik weeg meestal elke dag met de Fitbit Aria en laat de dienst https://smartscalesync.com met mijn Garmin account synchroniseren. Ik zie door 7 meetpunten per week de trend beter dan als ik één meetpunt heeft (waarvan ik niet weet of die relatief hoog of laag is). Het kost een paar seconden, kleine moeite

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
De trend wordt juist vertroebeld door te veel meetpunten, maar ik houd je niet tegen. ;)
Het idee is natuurlijk wel dat je een moment kiest wat redelijk gelijk is over de weken gezien. Zo had ik altijd de maandagochtend aangezien het weekend altijd het slechtste deel van de week is. Dan pak je gewoon altijd het 'zwaartepunt'. :+

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Laatst online: 23:24
Elke dag meten en dan week gemiddelde.

Hoe kan dit vertroebelen?

Deze discussie hadden we pas nog uitgebreid in het bodybuilding topic. 1x pw meten is een oude BB bro science tip :-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
Requiem19 schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 21:11:
Elke dag meten en dan week gemiddelde.

Hoe kan dit vertroebelen?

Deze discussie hadden we pas nog uitgebreid in het bodybuilding topic. 1x pw meten is een oude BB bro science tip :-).
Die discussie heb ik gemist, kom daar steeds minder.
Het kan vertroebelen omdat de meeste mensen toch waarde gaan hechten aan de individuele punten in plaats van puur naar de trend kijken. Teveel detail kan behoorlijk afleiden van het eigenlijke doel, iets wat je steeds vaker ziet overigens.
Wat zou dat met bro's te maken hebben?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Laatst online: 23:24
Gonadan schreef op vrijdag 13 maart 2020 @ 21:56:
[...]

Die discussie heb ik gemist, kom daar steeds minder.
Het kan vertroebelen omdat de meeste mensen toch waarde gaan hechten aan de individuele punten in plaats van puur naar de trend kijken. Teveel detail kan behoorlijk afleiden van het eigenlijke doel, iets wat je steeds vaker ziet overigens.
Wat zou dat met bro's te maken hebben?
Hackus - type old school :) dacht er precies hetzelfde over.

In je app kun je kiezen om je dagelijkse gewicht, wekelijks of maandelijks gemiddelde weer te geven. Dan heb je de meest complete en representatieve data.

Het is aan de user om daar slim mee om te gaan. 1x p/w meten is listig, gelet op de grote variaties. Je zal maar net 2x op maandagochtend een grote variatie hebben en je eetpatroon aanpassen terwijl je weekly average juist goede kant op ging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
Als dat gebeurt heb je al een ander probleem, dan ben je al te variabel in het patroon. Als je heel serieus bezig bent gebeurt dat gewoon niet. Ik geef @Hackus gelijk.

Wil je gewoon in je dagelijks leven een beetje je gewicht peilen dan jojo je wellicht per dag. Da's alweer een ander verhaal. Al blijft het punt geldig dat je niet op individuele metingen moet acteren.

Maar ik heb die hele discussie gemist en hier moeten we het over horloges hebben, dus alles je een linkje hebt doe ik daar graag mee. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutgergron
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 05-10 20:16
Wat zijn de beste GPS instellingen voor Vivoactive 3?

Ik heb nu alleen GPS voor het besparen van batterij. Heb ook de setting smart recording naar elke seconde ingesteld. Maakt dit nog wat uit?

Als ik een route terugkijk dan hardloop ik door het water ipv over de brug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rutgergron schreef op zondag 15 maart 2020 @ 12:03:
Wat zijn de beste GPS instellingen voor Vivoactive 3?

Ik heb nu alleen GPS voor het besparen van batterij. Heb ook de setting smart recording naar elke seconde ingesteld. Maakt dit nog wat uit?

Als ik een route terugkijk dan hardloop ik door het water ipv over de brug.
Voor batterijduur maakt deze setting niets uit. De GPS sensor blijft namelijk gewoon actief, maar er worden minder vaak coordinaten opgeslagen. Dus het heeft alleen effect op de grootte van de opgeslagen FIT file.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik had vandaag gedoe met hardlopen met de OHR. Deze varieerde een beetje maar bleef vrijwel continu op 168 - 170 bpm steken, terwijl ik rond de 145 - 150 liep (op basis van tempozone). Gemiddeld kwam ik op 168bpm uit, toevallig exact gelijk aan mijn gemiddelde cadans. Is dit een cadence lock of varieert de hartslag dan helemaal niet tijdens het lopen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@Aghanim Ik had vandaag exact hetzelfde. Mijn hartslag steeg heel snel naar 180-190 (ongeveer mijn pasfrequentie), terwijl ik met een rustige lange duurloop in het bos bezig was. Na 15 minuten dook hij ineens omlaag naar 150-160 en bleef op dat niveau voor nog een dik uur. Dus het lijkt er op dat er 15 minuten een cadence lock was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaverius
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 08-10 21:58

Xaverius

Ultraloper - korte dan... 😎

Topicstarter
Mijn vrouw heeft de Fenix 5S en de accuduur is te kort voor ultratrails. Dus kijk ik voor een nieuw toestel en het eerste waar ik naar kijk is Garmin omdat zij (en ik) die gewend zijn.

Met de ervaring van de 5S heeft ze nu wat eisen. Ze wil een langere accuduur (duh), kaarten kunnen zien en langer kunnen navigeren met aanwijzingen. Als ik een route maak en die GPX importeer dan gaan die aanwijzingen door tot 250 punten. Daarna krijg je alleen nog maar de afstand tot de finish te zien en niet meer over 32 meter linksaf..

Dus ik kijk nu naar de 6S Pro, zo te zien een prima horloge maar ik kan zo 1-2-3 niet vinden hoeveel markers gezet kunnen worden in een route om nog aanwijzingen te kunnen gebruiken.

Is hier iemand met een 6S Pro die hier ervaring mee heeft?

https://smashrun.com/hans.vandermeer/invite
Stop de verwelking!
COVID19 resultaat: 30% meer hardgelopen dan ooit, langste afstand van 52 -> 69km gebracht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frij5fd
Xaverius schreef op zondag 15 maart 2020 @ 21:15:
Mijn vrouw heeft de Fenix 5S en de accuduur is te kort voor ultratrails. Dus kijk ik voor een nieuw toestel en het eerste waar ik naar kijk is Garmin omdat zij (en ik) die gewend zijn.

Met de ervaring van de 5S heeft ze nu wat eisen. Ze wil een langere accuduur (duh), kaarten kunnen zien en langer kunnen navigeren met aanwijzingen. Als ik een route maak en die GPX importeer dan gaan die aanwijzingen door tot 250 punten. Daarna krijg je alleen nog maar de afstand tot de finish te zien en niet meer over 32 meter linksaf..

Dus ik kijk nu naar de 6S Pro, zo te zien een prima horloge maar ik kan zo 1-2-3 niet vinden hoeveel markers gezet kunnen worden in een route om nog aanwijzingen te kunnen gebruiken.

Ik ben hier ook wel nieuwsgierig naar, turn-by-turn navigatie werkt op mijn Fenix 5s plus regelmatig niet bij een zelfgemaakte GPX. De 250 als maximum staat me ook bij, maar hier wordt zelfs 200 genoemd:
https://forums.garmin.com...-points-will-not-be-shown

Van de Fenix 6 pro kan ik het niet vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99

route99

PatrickC schreef op zondag 15 maart 2020 @ 20:54:
@Aghanim
Ik had vandaag exact hetzelfde. Mijn hartslag steeg heel snel naar 180-190 (ongeveer mijn pasfrequentie), terwijl ik met een rustige lange duurloop in het bos bezig was. Na 15 minuten dook hij ineens omlaag naar 150-160 en bleef op dat niveau voor nog een dik uur. Dus het lijkt er op dat er 15 minuten een cadence lock was.
Dit soort zaken had ik af en toe ook op mijn 910XT waar ik geen cadans op had.
Meestal werd het weer normaal na 5-15 minuten, maar het ging vooral sneller als ik de borstband even weer nat maakte en wat vooral ook hielp, even wandelen ipv hardlopen (RDL).
Heb het zelf puur als het niet goed oppikken van de hartslag beschouwd, maar dat hoeft voor jullie modellen niet te gelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
route99 schreef op zondag 15 maart 2020 @ 22:32:
[...]
Dit soort zaken had ik af en toe ook op mijn 910XT waar ik geen cadans op had.
Meestal werd het weer normaal na 5-15 minuten, maar het ging vooral sneller als ik de borstband even weer nat maakte en wat vooral ook hielp, even wandelen ipv hardlopen (RDL).
Heb het zelf puur als het niet goed oppikken van de hartslag beschouwd, maar dat hoeft voor jullie modellen niet te gelden.
In het geval van @Aghanim en mij was het de optische hartslagmeting van het horloge zelf, waar cadence lock wel vaker voorkomt. Dat het bij een borstband ook gebeurt is voor mij nieuws. Deze kan ook afwijken, maar dat is dan volgens mij geen cadence lock. Gelukkig komt het bij mij zelden voor, maar mijn broer heeft er met z’n bijna 3 keer zo dure Fenix 6 Sapphire Titanium erg veel last van. Hij heeft bijna altijd een cadence lock.

[ Voor 3% gewijzigd door PatrickC op 15-03-2020 22:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99

route99

Een heel enkele keer, maar dat was echt niet vaak dus, ook als ik onder hoogspanningsdraden doorliep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PatrickC schreef op zondag 15 maart 2020 @ 22:43:
[...]

In het geval van @Aghanim en mij was het de optische hartslagmeting van het horloge zelf, waar cadence lock wel vaker voorkomt. Dat het bij een borstband ook gebeurt is voor mij nieuws. Deze kan ook afwijken, maar dat is dan volgens mij geen cadence lock. Gelukkig komt het bij mij zelden voor, maar mijn broer heeft er met z’n bijna 3 keer zo dure Fenix 6 Sapphire Titanium erg veel last van. Hij heeft bijna altijd een cadence lock.
Bizar zeg, als je zo'n duur horloge hebt. Dan zou ik me toch wel extra bekocht voelen. Voor zo'n bedrag zou je mogen verwachten dat alles perfect werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-10 10:31

4POX

Everybody is wired

Gisteren was ik op Youtube een video aan het kijken over een hartslagsensor. De Youtuber vertelde dat bij het Coronavirus kan detecteren als het zuurstofgehalte in de rode bloedlichaampjes omlaag gaan. Die kan je zien met een vier dollar sensor. Ik heb dezelfde sensor in een hobbydoos liggen.

Nu heb ik verschillende keren een horloge aan de onderkant bekijken en het lijkt wel dezelfde sensor (Miband's en Xiaomi horloges.)

Waar wil ik heen met deze post? Ik denk dat veel horloges de hardware hebben om zuurstofgehalte in het bloed te meten. Maar dit door de firmware is uitgezet omdat de fabrikanten graag willen dat jij een duurdere uitvoering wilt kopen met VO2max. Kan deze crisis een reden zijn om de fabrikanten om een update te vragen om elk horloge wat het hardwarematig kan doen zuurstofmeting te geven?

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 00:06
4POX schreef op maandag 16 maart 2020 @ 08:09:
Gisteren was ik op Youtube een video aan het kijken over een hartslagsensor. De Youtuber vertelde dat bij het Coronavirus kan detecteren als het zuurstofgehalte in de rode bloedlichaampjes omlaag gaan. Die kan je zien met een vier dollar sensor. Ik heb dezelfde sensor in een hobbydoos liggen.

Nu heb ik verschillende keren een horloge aan de onderkant bekijken en het lijkt wel dezelfde sensor (Miband's en Xiaomi horloges.)

Waar wil ik heen met deze post? Ik denk dat veel horloges de hardware hebben om zuurstofgehalte in het bloed te meten. Maar dit door de firmware is uitgezet omdat de fabrikanten graag willen dat jij een duurdere uitvoering wilt kopen met VO2max. Kan deze crisis een reden zijn om de fabrikanten om een update te vragen om elk horloge wat het hardwarematig kan doen zuurstofmeting te geven?
:N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blomminator
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Hi,

ik loop al een tijdje met een 920xt en dat gaat mooi.
Ik heb 14 feb een sportkeuring laten doen en daarna met een coach gesproken. Hij heeft zones voor mij berekend obv een maximaaltest/vo2.
Deze zones heb ik in Connect gezet, maar ik snap t niet helemaal.

De zones van de coach ontvangen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uKPsOekJxWJ-yx7cRor1UtY1kvc=/f/image/744eVRLEVp8AJrXp25oQW6di.png

De zones in Connect:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nuI_8-yjAoo0zwtwtbfaA_NLIes=/800x/f/image/WaxFxLAU0nbBsZ6jRljOI6T1.png?f=fotoalbum_large

En als ik dan heel rustig een rondje loop;
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6QttmP5LrZu9_j0liUu0VFpZxek=/800x/f/image/lwIPHLiPxh9a3BTXaUnwPhy1.png?f=fotoalbum_large

Met dus HR gemiddeld 131 over deze 4km...

Dan zegt Connect daarna:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FKWkToRiyujQnAa7wkDQeQP_tcQ=/800x/f/image/26Nff4wnqY8QpHLvjO0KSgME.png?f=fotoalbum_large

En nu snap ik het niet, ik zou toch denken dat ik vooral in zone 2 zou moeten lopen, maar hoe kan dit HR nou in zone3 zijn?
Want mijn MAx HR was 139 bpm.
Dus nergens in zone 3 (vanaf 143) gekomen.

En ik loop nu echt zoooo langzaam, dat ik echt niet trager kan. Dan wandel ik.

Iemand een tip?? Mijn dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elastiek
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 09-10 14:06
Xaverius schreef op zondag 15 maart 2020 @ 21:15:
Als ik een route maak en die GPX importeer dan gaan die aanwijzingen door tot 250 punten.
...
Ik heb een 6s Sapphire en heb er verschillende koersen mee gelopen. De langste was de Kroondomein Het Loo Marathontrail. Daar ging deze netjes tot het einde door met turn-by-turn aanwijzingen. Ik heb alleen geen idee hoeveel punten dat waren. Hoe kan ik dat zien?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 00:01
4POX schreef op maandag 16 maart 2020 @ 08:09:

Als het zo simpel zou zijn, denk je niet dat we overal even snel met een saturatiemeter mensen konden gaan testen ipv ingewikkelde labtests? En dat een youtuber dit zou uitvinden? Gevaarlijke conclusies...

Ja, ik geloof best dat je hartslag hoger is als je ziek bent, maar dat je met een saturatiemeter coronabesmetting kan vaststellen... :F

[ Voor 28% gewijzigd door Hopjesvla79 op 16-03-2020 08:43 ]

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@Blomminator heb je wellicht onder het hardlooptabje (eentje naar rechts) andere waarden staan? Die worden dan gevolgd als je gaat hardlopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blomminator
  • Niet online
Aghanim schreef op maandag 16 maart 2020 @ 08:45:
@Blomminator heb je wellicht onder het hardlooptabje (eentje naar rechts) andere waarden staan? Die worden dan gevolgd als je gaat hardlopen.
@Aghanim Daar staan wel waardes, maar identieke...

Bij fiets/zwem heb ik niets staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elastiek
@Blomminator Op de 305 en de 230 moest je de hartslagzones instellen in je profiel op het horloge zelf en niet in de app. Dat was iig zo totdat ik in december overstapte naar een nieuw horloge. Wellicht dat je het daar kunt vinden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4POX
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 09-10 10:31

4POX

Everybody is wired

Hopjesvla79 schreef op maandag 16 maart 2020 @ 08:40:
[...]

Als het zo simpel zou zijn, denk je niet dat we overal even snel met een saturatiemeter mensen konden gaan testen ipv ingewikkelde labtests? En dat een youtuber dit zou uitvinden? Gevaarlijke conclusies...

Ja, ik geloof best dat je hartslag hoger is als je ziek bent, maar dat je met een saturatiemeter coronabesmetting kan vaststellen... :F
Nee, dat is niet wat ik schreef. Het is niet om een besmetting vast te stellen. Alleen om mensen aan te geven dat ze in de gevarenzone kunnen komen.

Wel gaf jou post mij extra informatie om na te denken. Het zou een grotere druk op de medische wereld leggen als iedereen met een lagere zuurstofgehalte naar het ziekenhuis zou rennen.

AKA Rinkel weblog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
Blomminator schreef op maandag 16 maart 2020 @ 08:50:
[...]

@Aghanim Daar staan wel waardes, maar identieke...

Bij fiets/zwem heb ik niets staan...
Even in je horloge kijken of daar dezelfde waarden te vinden zijn, anders wellicht nog even proberen te syncen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blomminator
  • Niet online
Gonadan schreef op maandag 16 maart 2020 @ 09:56:
[...]

Even in je horloge kijken of daar dezelfde waarden te vinden zijn, anders wellicht nog even proberen te syncen.
@Gonadan Ik heb gezocht en zag in hardloopprofiel wel iets staan hoe het wordt gepresenteerd. Eerst 'op basis van %' en dan nu omgezet naar 'op basis van BPM'. En een update gedaan vanuit Connect (synced dat niet automatisch dan?!?!) en ik zie ze er nu goed instaan.
Nu dus (nouja, morgen) een nieuw testrondje lopen.

Erg complex voor een vrij basale functionaliteit als je het mij vraagt zo... Maar vooruit!

To be continued...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram34
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 09-10 15:29
Mag ik het verzoek plaatsen om het hier niet over corona te hebben?

Mijn FR945 heeft een 'saturatiemeter'. Ik kan je vertellen, iedereen die überhaupt een uitspraak durft te doen aan de hand van die metingen is niet goed waus.
Om te testen heb ik dit aangezet, waarbij ik dagelijks gemiddeld tussen de 92-95% zit.
Als ik de meting als standpunt neem dan had ik direct naar het ziekenhuis gemoeten. Gelukkig weet ik beter.
Binnen de dagen zitten er grote fluctuaties en binnen de meting van de dag zelf zitten ook grote fluctuaties (87-97%). Je kan dit echt niet serieus nemen. De functie is leuk op papier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
4POX schreef op maandag 16 maart 2020 @ 09:20:
[...]

Nee, dat is niet wat ik schreef. Het is niet om een besmetting vast te stellen. Alleen om mensen aan te geven dat ze in de gevarenzone kunnen komen.

Wel gaf jou post mij extra informatie om na te denken. Het zou een grotere druk op de medische wereld leggen als iedereen met een lagere zuurstofgehalte naar het ziekenhuis zou rennen.
Excuses, dat interpreteerde ik dan verkeerd. Bij nader inzien moet het inderdaad wel mogelijk zijn bij longschade, met als gevolg een lager zuurstofgehalte in het bloed, het te kunnen meten. Een saturatiemeter op de vinger doet niets anders. De vraag is alleen of je al niet eerder klachten heb dan dat je het gemeten heb. @Bram34 eens, flucutuaties zijn in dit geval ook gevaarlijk. (alhoewel ik nooit onder de 98% kom)

[ Voor 6% gewijzigd door Hopjesvla79 op 16-03-2020 10:22 ]

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaverius

Xaverius

Topicstarter
elastiek schreef op maandag 16 maart 2020 @ 08:36:
[...]

Ik heb een 6s Sapphire en heb er verschillende koersen mee gelopen. De langste was de Kroondomein Het Loo Marathontrail. Daar ging deze netjes tot het einde door met turn-by-turn aanwijzingen. Ik heb alleen geen idee hoeveel punten dat waren. Hoe kan ik dat zien?
Ik importeer de GPX in afstandmeten.nl. Inde werkbalk van afstandmeten staat de hoeveelheid punten.
Je mag de GPX ook toesturen, dan kijk ik zelf even.

Stop de verwelking!
COVID19 resultaat: 30% meer hardgelopen dan ooit, langste afstand van 52 -> 69km gebracht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xray79
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 20:14
@Blomminator in connect kun je op de zones hoveren en dan zie je de waardes die connect aanhoudt. Bij mij zijn die wel gelijk met wat het horloge F5+ zegt tijdens loopjes of fietsritjes. Maar ik heb die vanaf het begin op % lactaat threshold staan voor hardlopen dus weet niet hoe je die het beste kan syncen. Ook veranderen die automatisch als garmin mijn LTH aanpast nav interval of tempoloopjes. Scheelt niet veel gelukkig en ook niet veel met als ik de zones vergelijk met % tov HRMax.

Die saturatiemeting is een leuke gimmick en zou in theorie idd een indicatie kunnen zijn van longschade, immers bij longschade of in het begin op grote hoogte zijn heb je een lagere saturatiewaarde. Wel is het zo dat zo'n horloge geen medisch apparataat is dus net zoals met je Hartslag/slaap/ECG etc. etc. kun je niet zomaar zeggen hoe het met iemand gaat. De trend kan best wel wat informatie geven zoals je HRR/Vo2 etc. over langere tijd, maar zolang je nog kan functioneren hoef je echt niet naar een arts te gaan als je waardes afwijken. Zeker nu niet als het zorgstelsel al overbelast aan het raken is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blomminator
  • Niet online
@xray79 Bedoel je op de site of de app? Ik zie het niet. Als ik op de website hover, dan krijg ik wel te zien
'Zone 3: Aeroob' maar niet welke waardes erbij hangen.
Ik kijk in een Workout op het tabblad 'Tijd in Zones' .

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@4POX Dat betwijfel ik. De nieuwe Garmin horloges hebben andere hardware met een PulseOx sensor. Mijn bijna 2 jaar oude FR645M heeft die hardware niet aan boord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutgergron
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 05-10 20:16
Welke setting gebruiken jullie?

Gps only
Gps+Galileo
Gps+Glonass

Ik gebruik nu GPS only maar merk wel dat ik soms door het water loop terwijl dit over een brug zou moeten zijn. Heb ook de smart modus veranderd naar 1sec recording.

Maakt het echt een wezenlijk verschil als je Glonass of Galileo gebruikt? Aangezien dit aanzienlijk meer batterij verbruikt. En hoe zit dit als ik bijv. ga hiken in IJsland?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xray79
Daar kijk ik ook zag nu ook omdat ik ging vergelijken dat de zones in krachttraining erg hoog staan.
Heb ik maar even aangepast niet dat het erg accuraat is als ik met gewichten sport door de OHR maar toch maar gedaan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/b1ulOK8U4jAH8nWuQ4N4yrUkhAE=/f/image/HZDQwYzZGHvOewb2Yk5gwAvX.jpg

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7KuO2hnb9AdR9SscnK4cM2Z53vM=/f/image/Yim73qomSBwtiJQ2HzM1mG1x.jpg

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01:35
Aghanim schreef op maandag 16 maart 2020 @ 07:42:
[...]

Bizar zeg, als je zo'n duur horloge hebt. Dan zou ik me toch wel extra bekocht voelen. Voor zo'n bedrag zou je mogen verwachten dat alles perfect werkt.
Heeft bijzonder weinig met het horloge te maken. Ik heb altijd koude handen. Dat resulteert in een matige bloodflow in mijn armen. (Zo erg dat ik bij de bloedbank soms niet eens fatsoenlijk de donatie kan afmaken als ik niet vooraf mijn handen op temperatuur hou! )

Dus als spiercontracties beter zichtbaar zijn dan de bloedbaan, dan kan je daar Garmin nogal moeilijk de schuld van geven... OHR ziet alleen een beetje kleurverschillen. En dat resulteert bij mij dus altijd in Cadence lock bij koude omstandigheden.
Hopjesvla79 schreef op maandag 16 maart 2020 @ 10:20:
[...]

Excuses, dat interpreteerde ik dan verkeerd. Bij nader inzien moet het inderdaad wel mogelijk zijn bij longschade, met als gevolg een lager zuurstofgehalte in het bloed, het te kunnen meten. Een saturatiemeter op de vinger doet niets anders. De vraag is alleen of je al niet eerder klachten heb dan dat je het gemeten heb. @Bram34 eens, flucutuaties zijn in dit geval ook gevaarlijk. (alhoewel ik nooit onder de 98% kom)
Dus als je je adem een tijdje inhoudt, of op hooggelegen gebied bent, dan zou je een alert moeten krijgen? 8)7
Het is géén medisch apparaat dus is gewoon een slecht idee.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Calitomnication
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-03 08:21

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

4POX schreef op maandag 16 maart 2020 @ 09:20:
[...]

Ik heb nu ongeveer 1 jaar de Garmin 245 om mijn arm en die meet ook Pulse OX. Dit doet hij een paar keer per dag en geeft vervolgens een mooi schema in Garmin Connect. Op papier een leuke functie, maar in de praktijk zo gevoelig voor omgevingsfactoren. Nav je post ben ik even door mijn historie gaan bladeren.

Mijn gemiddelde zuurstofgehalte zit ergens tussen de 95 & 98%, als laagste waarde geeft hij soms 81% aan. Nu neem ik deze waarde niet zo serieus en met een korreltje zout. Beetje gelijk aan HR polsmeting. Onderhevig aan afwijking, beweging van je arm en eigenlijk alleen maar betrouwbaar mits dagelijks onder gelijke omstandigheden afgenomen. Maar wat denk je dar er gaat gebeuren als je Facebookende en in samenzweringsthereoriegelovende (Scrabble wtf) Tante Corrie deze waarde ziet en gaat Googlen. Die rent meteen naar het ziekenhuis en gaat stampij maken want haar dure Garmin gaf dat aan en ze heeft het zelf onderzocht en het is waar, want het stond op Facebook!!!

Ik denk dat het juist beter is als de masse niet weet dat deze functie op horloges zit ;).

Wat wel enigszins betrouwbaar is, is de meting van je Vo2. 2 jaar geleden heb ik flinke griep gehad en het viel mij over een periode van 3 weken voorafgaande aan de griep op dat mijn Vo2 per training aan het zakken was. Deze training(en) terugkijkende had ik een steeds hogere hartslag bij een gelijke inspanning. Ook de Vo2 heeft meetfouten, maar over een periode van 3 jaar gemeten met constant dezelfde meetfout zit hier ook een kern van waarheid in.

Iets heel anders:
Vorige week heb ik aangegeven problemen te hebben met de GPS fix van mijn FR245. Heb een firmware- & software update gedraaid en sinds die update geen problemen meer. Als ik nu thuis achter mijn bureau (naast een raam) zit en naar de activiteitenkeuze op mn horloge ga heeft hij binnen een paar seconden al een fix te pakken. Dus, mocht je problemen hebben met GPS fix, even updaten en alles is opgelost.

Garmin Forerunner 245 | hardlopen ftw! | Voeg me toe op Gamin Connect of Strava
tips voor New York

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blomminator
  • Niet online
@xray79

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_2I6OBKeAhBh_llE605HEXzevEY=/800x/f/image/BaeGGlHyujtqNGAISm8ocOpy.png?f=fotoalbum_large

Schiet mij maar lek...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
Mistraller schreef op maandag 16 maart 2020 @ 12:10:
[...]

Heeft bijzonder weinig met het horloge te maken. Ik heb altijd koude handen. Dat resulteert in een matige bloodflow in mijn armen. (Zo erg dat ik bij de bloedbank soms niet eens fatsoenlijk de donatie kan afmaken als ik niet vooraf mijn handen op temperatuur hou! )

Dus als spiercontracties beter zichtbaar zijn dan de bloedbaan, dan kan je daar Garmin nogal moeilijk de schuld van geven... OHR ziet alleen een beetje kleurverschillen. En dat resulteert bij mij dus altijd in Cadence lock bij koude omstandigheden.

[...]

Dus als je je adem een tijdje inhoudt, of op hooggelegen gebied bent, dan zou je een alert moeten krijgen? 8)7
Het is géén medisch apparaat dus is gewoon een slecht idee.
eens dat het een slecht idee is om dit hiervoor in te gaan zetten.

Uiteraard meet je verschillen als je op hoogte bent, dat is ook het hele idee achter deze functie op het horloge.

Maar dat je die verschillen ook meet als je longschade heb, dat klinkt plausibel, of je het hiervoor moet inzetten is een heel andere vraag...(en ik vermoed dat als het al zo erg is dat je het goed kan meten (buiten de reguliere fluctuaties) dat je dan al lang aan de bel; heb getrokken)

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xray79
@Blomminator dat is raar wellicht ligt het aan het model horloge? Bij instellingen van het horloge op de website van connect kan ik de verschillende zones aanpassen dus voor lopen op %LTH voor fietsen op HRreserve secundair op %HRmax. Kun jij dat ook? wie weet zit het verschil daar?
rutgergron schreef op maandag 16 maart 2020 @ 12:09:

Gps only
Gps+Galileo
Gps+Glonass

Ik gebruik nu GPS only maar merk wel dat ik soms door het water loop terwijl dit over een brug zou moeten zijn. Heb ook de smart modus veranderd naar 1sec recording.

Maakt het echt een wezenlijk verschil als je Glonass of Galileo gebruikt? Aangezien dit aanzienlijk meer batterij verbruikt. En hoe zit dit als ik bijv. ga hiken in IJsland?
Ik heb GPS en slim opslaan. Er is wat afwijking maar niet genoeg om me druk te maken.
Hieronder een stukje van gisteren door de bossen Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QE3lRbmC4BvpnD1hJf8eWForsSI=/800x/filters:strip_icc()/f/image/JM5fYRuiRrljOZyNGZvG5igv.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gps only
Gps+Galileo
Gps+Glonass

Gewoon even testen wat voor jou het beste resultaat geeft.

Fitbit Versa 2 is momenteel bij Bol en Amazon.nl nu 129,-

[ Voor 4% gewijzigd door Aghanim op 16-03-2020 13:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• elastiek
@Xaverius Op afstandmeten staat dat de route 324 punten bevat. Dat aantal kan de Feñix 6s Pro/Sapphire dus in ieder geval turn-by-turn navigeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaverius

Xaverius

Topicstarter
Dan is het nu nog kijken tot hoeveel het goed gaat. Liefst wel rond de 600. :)

Stop de verwelking!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blomminator
  • Niet online
@xray79 Ik zie dit;
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nraDe3JDc4hAz0a-nLiT6h9NHWg=/f/image/89PGSObs2vy9tKwneNnDGg6x.png

Ik vind het vaag..

Edit: kunnen die plaatjes ook op 50% grootte... dit is niet leuk meer...

[ Voor 20% gewijzigd door Blomminator op 16-03-2020 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elastiek
Xaverius schreef op maandag 16 maart 2020 @ 14:11:
Dan is het nu nog kijken tot hoeveel het goed gaat. Liefst wel rond de 600. :)
Als je een idee hebt hoe dat kan, wil ik het wel voor je testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorco
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22:48
Met de Venu grotendeels dezelfde route gerend (11km) met GPS+Glonass en GPS+Galileo.

Ik vond de afwijking op sommige stukken iets aan de ruime kant voor mijn gevoel. Toen pas kwam ik erachter dat er op gebied van GPS meerdere instellingen mogelijk zijn. Met Galileo is de locatie zichtbaar nauwkeuriger en dit zal in de toekomst nog verder verbeteren

Het batterijverbruik is tussen de 2 en 4% hoger op een dag. Aangezien de Venu met continu dragen het 4 dagen volhoudt (met dagelijks minstens een uur lopen en om de dag ook nog een uur hardlopen) maakt dat de GPS instelling op dit horloge dus geen noemenswaardig verschil geeft op het accuverbruik in mijn ogen.

PSN ID = Jorco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xray79
@Blomminator dan zijn je horloge en connect iig in sync.
Ik ben geen expert in HR zones en snap de zones van de sporttest niet zo goed eerlijk gezegd. Wat is je HRmax volgens de test? Connext zegt 192 maar in de test staat Anaerobe 187? En in welke zones moet je trainen volgens het schema? Ik weet wel dat Vo2 niet heel strak gezet kan worden en dat er een buffer wordt aangehouden misshcien zie je dat terug in de zones van de test? Dus Zone 4 begin van Vo2 en zone 5 einde?
Zou dat aanhouden en misschien is er iemand hier met meer verstand van zones en trainen die er een antwoord op heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blomminator
  • Niet online
@xray79
Ik heb een sporttest gedaan en moet nu in zone 2 lopen. Voor de duur. maar dat is nu volgens het horloge 120-132. En onder HR 132 is niet te doen. Dan schuifel ik als een bejaarde door t bos.
Zone zou moeten zijn 132 - 142 maar dat slikt hij slecht volgens mij.

Heb gisterenavond nog eea ingesteld en bijgewerkt. Theorie zou nu beter moeten zijn. Misschien in de pauze een snelle sprint naar de bakker - dan alle zones even testen.

Thnx voor het meedenken in elk geval! TBC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

Blomminator schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 11:40:
@xray79
Ik heb een sporttest gedaan en moet nu in zone 2 lopen. Voor de duur. maar dat is nu volgens het horloge 120-132. En onder HR 132 is niet te doen. Dan schuifel ik als een bejaarde door t bos.
Zone zou moeten zijn 132 - 142 maar dat slikt hij slecht volgens mij.

Heb gisterenavond nog eea ingesteld en bijgewerkt. Theorie zou nu beter moeten zijn. Misschien in de pauze een snelle sprint naar de bakker - dan alle zones even testen.

Thnx voor het meedenken in elk geval! TBC
Ik zou je niet te veel blindstaren op welke zone het is, maar tussen welke HRs je moet blijven volgens je trainer. Als je gewoon tussen 132-142 loopt (volgens je trainer is dat zone 2) is dat toch prima? Dat het horloge dat wellicht zone 3 noemt is dan toch niet zo erg?

Smashrun | Strava | Citystrides | Brickset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xray79
@Poekie klopt dat het niet veel uitmaakt, maar het voordeel van een horloge zou moeten zijn dat je éénmalig die zones instelt en je dan in de juiste zone kan trainen. Duur, Aeroob/anaeroob etc. En dat zou gewoon moeten werken.
@Blomminator ik zou in GC voor hardlopen de zones instellen op basis van HRMax dan zou je dus in zone 2 moeten zitten als je die zet tussen 132 en 142. Ik neem aan dat je ook loopjes (tempo of interval) in de hogere zones moet lopen?
Ik vind wel je zones 5 en 6 een groot verloop hebben maar weet dus niet wat het idee is van die zones en wanneer je in welke zou moeten trainen. Is wel wat geschreven hierover in dit topic.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Poekie
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

@Blomminator je kunt in je horloge nog controleren of je HR-zones goed staan dacht ik - kan zijn dat je user settings op een of andere manier niet waren gesynchroniseerd. Die controle kan je doen door USer Profile -> Heart Rate -> Sport Heart Rate OF Zones als je niet een specifieke voor hardlopen hebt aangemaakt (aan je screenshots te zien niet?). Daar krijg je dan Based On (%HRR, %max, %LTHR, bpm) te zien (moet voor jou dus op %max) en daaronder wat dan je max is (192 bij jou) en welk percentage in welke zone valt (eventueel nog onder kopje Zones), die percentages moeten dan overeenkomen met je percentages zoals in je screenshots (dus 66, 69, 74, 80, 85, 100).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blomminator
  • Niet online
@Poekie
Het moet gewoon kunnen natuurlijk. Alles lijkt nu ok - maar ik zie niet zoals @xray79 de drempels in de web-versie connect. Das wel gek, maar minder erg. Al ik wel graag zou willen weten hoe het kan.

Net even een oefenrondje gedaan voor de deur met knieheffingen, en dat ging netjes in de juiste zones.

Wel gek .. 1 minuut 52 seconden knieheffingen is 6 uur Hersteltijd. waar dat dan op gebaseerd is. Na een rondje lopen ook soms.. 96 uur ofzo. Alsof ik daar tijd voor heb...
Is daar nog ergens een interessant, intelligent artikel over wellicht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 06-10 17:33
@Blomminator
Dat is een Firstbeat algoritme:
https://www.firstbeat.com/en/consumer-feature/recovery-time/

Een bepaalde hersteltijd betekent wel niet dat je die tijd geen sport meer mag doen, alleen dat je het dan beter rustig aan doet. Maar het is ook maar een algoritme, daar moet je zeker geen slaaf van zijn, je voelt dat best zelf aan. Als ik extreme hersteltijden (meerdere dagen) krijg te zien is dat meestal ook wel wanneer ik heel diep gegaan ben. En aan de andere kant merk ik ook wel dat als ik nog maar iets log, daar meerdere uren hersteltijd bij komen, terwijl ik maar een kwartiertje warm heb gelopen bv. Dus ik denk dat het algoritme het moeilijk heeft met heel lichte activiteit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@Blomminator Die 6 uur hersteltijd kan ook nog een overblijfsel zijn van je vorige activiteiten. Ik kan me niet voorstellen dat je alleen van 2 minuten knie-buigingen 6 uur moet herstellen. Het horloge kijkt naar je totale trainingsbelasting en berekent dan hoe lang je eigenlijk moet herstellen. Verder, als je zones niet kloppen en dus te hoog worden ingeschat (dus bij een lager hartslag al in zone 4 of 5), dan wordt je hersteltijd ook langer.

[ Voor 37% gewijzigd door PatrickC op 17-03-2020 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjnelle
  • Laatst online: 07-10 22:43
mijn garmin forerunner 945 blijft herstarten zie alleen groene driehoek
15 seconden knop inhouden en opnieuw aanzetten helpt helaas niet.
Horloge is ook niet meer bereikbaar via pc.

Iemand nog een suggestie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Poekie
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

sjnelle schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 14:34:
mijn garmin forerunner 945 blijft herstarten zie alleen groene driehoek
15 seconden knop inhouden en opnieuw aanzetten helpt helaas niet.
Horloge is ook niet meer bereikbaar via pc.

Iemand nog een suggestie
Toen ik dat had met mijn 645M heb ik Garmin gebeld (let op! bellen is véél sneller dan mailen in dit geval en scheelt vaak nog een stap heen en weer mailen) en kreeg ik een RMA-nummer. Die driehoek is een beetje de BSOD van Garmin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xray79
@rutgergron ik heb net een rondje gelopen en Ultratrack aangezet viel me niet tegen met de afwijking. Hebben ook veel stilgestaan vandaar de rare zigzag lijnen.
Was maar een kort rondje bomen klimmen etc. dus weet niet of batterij veel scheelt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/h9xbgf1atFEzlK2iXqyTXupXcAk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/juci6Q1Wk4XJqV6JTHFIoXqI.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99

route99

MacPoedel schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 14:28:
@Blomminator
Dat is een Firstbeat algoritme:
https://www.firstbeat.com...ature/recovery-time/..... Dus ik denk dat het algoritme het moeilijk heeft met heel lichte activiteit.
Ze geven een link naar wat zij noemen:
Aerobic Fitness Level (VO₂max) Estimation – Firstbeat White Paper.....
Heart rate vs. speed relationship
Wearable technology devices make it possible to measure physical activity in exciting new ways. Combining sensor data for speed (GPS or pod) and HR allows us to estimate VO2max accurately. The Firstbeat algorithm analyzes the relationship between HR and exercise speed at multiple points during a training session. Error correction built into the algorithm ensures that only reliable and representative data from each session are incorporated into the fitness level estimation. Consequently, fitness levels can now be measured during every qualified training session when HR and speed data is available.

The Firstbeat analytic method makes it easy to see changes in fitness levels. These changes are used to adapt the training program and optimize training loads for faster progress. Successful training results in an improved fitness level (VO2max). In other words, VO2max estimation enables a person to see training efficiency in consistent terms. With 4-10 weeks of optimal training, a beginner can increase VO2max by 10-20%. Improvements become more difficult when VO2max is already high.

Firstbeat White Paper: Aerobic Fitness Level (VO₂max) Estimation
Met daarna een link naar een artikel.
https://assets.firstbeat....aper_VO2max_30.6.2017.pdf

Ze beperken zich zeker niet tot hoge inspanningen met hogere VO2-max, want hun VO2 max range start al bij 30... en dat kun je bepaald niet hoog vinden... ook als je wat ouder bent en redelijk normaal actief ga je daar super makkelijk over heen..
Het is wel zo... als je voor je leeftijd een erg lage VO2-max hebt moet je veel langer herstellen... maar daar ontbreekt de nodige info over om daar iets zinnigs over te zeggen, meer dat dit.
Met het solitaire gegeven "lage inspanning"zonder de exacte context te kennen kun je eigenlijk niks.
Normaliter zoek je het zelf nl goed uit als je er kennis van hebt al dan niet met behulp van een trainer, wat zeker bij veel wedstrijd atleten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjnelle
  • Laatst online: 07-10 22:43
Poekie schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 14:39:
[...]

Toen ik dat had met mijn 645M heb ik Garmin gebeld (let op! bellen is véél sneller dan mailen in dit geval en scheelt vaak nog een stap heen en weer mailen) en kreeg ik een RMA-nummer. Die driehoek is een beetje de BSOD van Garmin.
Aangemeld en opgestuurd voor rma hopelijk heb ik hem snel terug

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Polar heeft nu op de Ignite de koppeling tussen slaap/herstel en inspanning zodat die beide daadwerkelijk gekoppeld zijn. Slaap is immers ook van flinke invloed op je hersteltijd.

DC Rainmaker was er enthousiast over in de review.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenz64
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09-10 16:33
linkje @Aghanim ? kan het zelf niet vinden

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• chaola
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 09-10 07:17
Aghanim schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 20:02:
Polar heeft nu op de Ignite de koppeling tussen slaap/herstel en inspanning zodat die beide daadwerkelijk gekoppeld zijn. Slaap is immers ook van flinke invloed op je hersteltijd.

Na de updates van oktober en december zitten die features ook op de Vantage reeks. En wellicht over enkele maanden ook op de ondertussen gelekte Polar Grit X. Vermoedelijk een Fenix concurrent.
Bron: facebookpagina Vantage users, waar ze het hier gehaald hebben: https://www.foroatletismo...-polar-vantage-v-449.html
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0_9iUzA-hYLAMw9aTRp17Zu-Thw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/biDJoYaMzDooz3enkbLUwsMb.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 28% gewijzigd door chaola op 18-03-2020 08:14 ]

It's just technology, not religion

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:14
Aghanim schreef op dinsdag 17 maart 2020 @ 20:02:

Ik hoop dat 'slaap' dan ook goed gemeten wordt, want anders is het in feite alleen maar een storende variabele. Mijn Garmin 945 ziet weinig verschil tussen stil liggen en een boek lezen of netflix kijken en slapen, dus als ik niet meteen op sta of binnen 'slaaptijd' op de bank lig dan zou ik een mega false positive krijgen op slaapuren. Heeft Polar volgens DC Rainmaker ook betere registratie van slaap dan de concurrenten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Valorian schreef op woensdag 18 maart 2020 @ 08:21:
[...]

Ik hoop dat 'slaap' dan ook goed gemeten wordt, want anders is het in feite alleen maar een storende variabele. Mijn Garmin 945 ziet weinig verschil tussen stil liggen en een boek lezen of netflix kijken en slapen, dus als ik niet meteen op sta of binnen 'slaaptijd' op de bank lig dan zou ik een mega false positive krijgen op slaapuren. Heeft Polar volgens DC Rainmaker ook betere registratie van slaap dan de concurrenten?
Niet in verdiept maar staat me bij dat hij de registratie goed genoeg vindt. Maar goed, dan is de GPS van de Polar horloges weer matig blijkbaar, dus als sporthorloge zou ik dan mijn twijfels hebben.

Gisteren gaan slapen met de Amazfit GTS en Fitbit Versa 2 om mijn pols. De GTS registreert naar het toilet gaan niet als 'wakker', dat doet de Versa veel beter. Maar ik lag ook een uur wakker wat als slaap geregistreerd werd. Vanochtend bij het brood smeren registreerde de Versa vrolijk stappen, terwijl de GTS dat niet doet.

Zo blijft het perfecte horloge nog even uit lijkt het. Ieder horloge heeft wel iets dat niet optimaal werkt. Al is mijn gevoel dat Garmin gemiddeld het best presteert.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chaola
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 09-10 07:17
Ik heb maar een klein beetje vergelijkingsmateriaal qua slaapmonitoring: enkele weekjes Vivoactive 3 en Vivosmart 3. Maar mijn indruk is toch dat Polar er meestal wel vrij goed op zit. Enkele keren werd slaaptijd te vroeg geregistreerd: dat gebeurt blijkbaar vooral als je te veel achterover ligt in de zetel en niet al te veel meer beweegt. Rechtop zittend in de zetel lijkt dat niet te gebeuren. Ook als ik nog een tijdje een boek lees in bed, slaagt Polar er op een of andere manier in om dat NIET als slaap te zien. Vind ik knap.
Polar geeft je een "Nightly Recharge" score die gebaseerd is op:
  • AZS herstel: autonoom zenuwstelsel, in essentie hartslagdata (gemiddelde hartslag en HRV) en ademfrequentie
  • slaapherstel: vooral accelerometer data (beweging, onderbrekingen, hoeveelheid) en slaapfases (hoeveelheid diepe, lichte en rem slaap)
Sedert vorige week zit ik met een virusje (zal wel geen Corona zijn) en dat zie je echt in die statistieken weerspiegeld: mijn score is gewoon gekelderd, voornamelijk door verhoogde hartslag en onrustig slapen. Dat vertaalt zich dan telkens in het advies om het "rustig" aan te doen. Wat ik zonder dat horloge ook wel had gedaan ;)

It's just technology, not religion

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaverius

Xaverius

Topicstarter
elastiek schreef op maandag 16 maart 2020 @ 20:33:
[...]

Als je een idee hebt hoe dat kan, wil ik het wel voor je testen.
In afstandmeten zo'n lange route maken dat hij >600 punten uitkomt. Dus waarschijnlijk in de natuur over paden met veel bochtjes. O-)
De MST Cuijk - Nijmegen is 770 punten. ;-)

Stop de verwelking!

Pagina: 1 ... 140 ... 324 Laatste