Het grote sporthorloge met GPS topic.

Pagina: 1 ... 138 ... 324 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonard_nl
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 26-02 19:31
PatrickC schreef op zondag 16 februari 2020 @ 22:41:
[...]

Garmin Forerunner 245 Music zou qua Garmin dan mijn advies zijn. Wil je persé ook een barometrische hoogtesensor en/of Garmin Pay, dan de Forerunner 645 Music. Net boven je budget, maar ook nog een optie misschien is een Fenix 5 Plus, nu voor €429 op amazon.de.
https://www.amazon.de/dp/...lus&qid=1581889452&sr=8-3

Over andere merken (Polar/Suunto) kan ik niets zeggen, want daar heb ik geen ervaring mee (mijn eerste sporthorloge was dan wel een Suunto maar dat is al meer dan 15 jaar geleden).
De 645 music raadde een collega ook al aan. Iemand ervaring met de 645/245 en de nauwkeurigheid/batterijduur daarvan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Zijn prima in orde. Honderden reviews beschikbaar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jpjedi
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 24-08 16:41
Apple gaat direct syncen met Strava. Goed nieuws voor iwatch bezitters.

https://www.dcrainmaker.c...c-heres-how-it-works.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:53
Ypuh schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 16:08:
[...]
De OHR is voor intensief sporten wielrennen ontoerijkend gebleken, waar de VivoActive op 110-140 slagen blijft hangen en mijn hartslagband 178 gemiddeld aangeeft.
Zeker in het begin moet ie even "op gang komen", maar uiteindelijk werkt het goed bij mij. Wel heb ik ontdekt dat koude of warme armen een enorme invloed hebben!
Ik gebruik nu binnen een band (waarbij ik de VA3 wel op een activiteit zet, gekoppeld aan de HR band, want dan pakt ie de juiste HR, na afloop gooi ik op de VA3 de activiteit weg, maar dan heeft ie de HR wel opgeslagen, en in Zwift sla ik netjes op, dan klopt alles) en buiten rij ik gewoon alleen met de VA3.
Enig minpuntje (naast de beperkingen van een OHR) is dat horloge soms wel als een slavendrijver aanvoelt met trillingen en de meldingen 'Beweeg'. Zelfs als je met de lunch een wandeling gedaan hebt van 5km, of net 4 uren op de racefiets gezeten hebt en eindelijk gedoucht op de bank neerplof, geeft het horloge alweer aan dat ik moet bewegen. Enerzijds een plus (kantoorbaan dus excuus om koffie te halen), anderzijds mag de Garmin ook wel wat meer begrip opbrengen voor mijn prestaties eerder die dag.
Lol dat viel mij ook wel eens op. Je kan het gewoon uitzetten, maar ik heb de indruk dat de melding langer wegblijft als je een echte activiteit hebt opgeslagen.

Watchface: Simple Info Analog

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
leonard_nl schreef op zondag 16 februari 2020 @ 23:10:
[...]

De 645 music raadde een collega ook al aan. Iemand ervaring met de 645/245 en de nauwkeurigheid/batterijduur daarvan?
Ik gebruik de FR645 Music sinds juli 2018. Over de batterijduur ben ik tevreden. Met 5 keer per week 40 minuten wandelen en 3 keer per week een dik uur hardlopen met GPS, heb ik een batterijduur van 4-5 dagen (ik laad het horloge meestal op wanneer de batterij onder de 20% komt). Nauwkeurigheid van de GPS is prima. Op mijn vaste trainingsrondje hoor ik de KM-piepjes altijd op dezelfde plekken (binnen een marge van 10-20 meter). Nauwkeurigheid van de hartslagmeting is meestal ook goed, op een enkele keer 'cadence lock' na. Verder het normale probleem bij optische hartslagmeting, dat deze bij sterk fluctuerende waardes vaak wat achter loopt.

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nowad
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 18-08 21:40
leonard_nl schreef op zondag 16 februari 2020 @ 21:44:
Hallo allen,

Ik ben op zoek naar een nieuw sporthorloge. Ik heb een Fitbit, maar dat is een ramp, op zichzelf, Maar ook in combinatie met mijn Huawei. Nu gebruik ik sinds een tijdje Strava, maar ik ben niet tevreden over de GPS metingen van mijn telefoon, vaak maakt dat ding rare sprongen en daardoor zijn de metingen minder betrouwbaar.

Ik ben op zoek naar een sporthorloge met een goede batterijduur (3-4 dagen mag geen probleem zijn), een horloge waarmee ik eventueel Podcasts via Bluetooth naar mijn koptelefoon kan zenden en vooral een horloge met een heel goede GPS waarmee ik Strava kan gebruiken (zowel voor wandelen, hardlopen als fietsen)

Idealiter wil ik er mee kunnen zwemmen, maar als dat niet gaat, is het geen ramp.

Wat kunnen jullie me aanraden, wat raden jullie me absoluut af?
Wellicht is de Garmin vivoactive 4 (of Venu, enige verschil is formaat en scherm) interessant voor je. Doet alles wat jij wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Na 1 dag zowel de Venu als de Amazfit GTS te dragen is het verschil in stappen om 18:15 nu 2000. Dat is een vrij fors verschil. De vraag is nu wie er zo flink naast zit. Vanuit merk zou ik Garmin vertrouwen, echter sta ik op 7500 stappen en ben ik alleen op kantoor geweest vandaag. Dat lijkt me behoorlijk veel en daarom ben ik geneigd de 5500 van de Amazfit niet per definitie te wantrouwen. Eens kijken of mijn Polar V800 ook stappen kan tellen als benchmark.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenz64
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09-10 16:33
Ha, morgen in de DCR modus dus

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Aghanim schreef op maandag 17 februari 2020 @ 18:16:
Na 1 dag zowel de Venu als de Amazfit GTS te dragen is het verschil in stappen om 18:15 nu 2000. Dat is een vrij fors verschil. De vraag is nu wie er zo flink naast zit. Vanuit merk zou ik Garmin vertrouwen, echter sta ik op 7500 stappen en ben ik alleen op kantoor geweest vandaag. Dat lijkt me behoorlijk veel en daarom ben ik geneigd de 5500 van de Amazfit niet per definitie te wantrouwen. Eens kijken of mijn Polar V800 ook stappen kan tellen als benchmark.
Mijn ervaring juist met Garmin is dat deze laag zit qua stappen detectie (Fitbit zat vaak een heel stuk hoger). Maar 7500 stappen is voor een kantoorbaan inderdaad best wel hoog. Ik zit ook op kantoor, maar wandel in de pauze zo’n 3,5 km en zit nu op bijna 7000 stappen.

PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tinusvolkel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 17:26
Ter vergelijking ik zit met m’n Apple Watch vandaag op bijna 6000 stappen, en heb ook een kantoor baan en een km of 2 gewandeld.

Strava | 8600 Wp zzo | 1600 Wp nnw

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Freeaqingme
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 17:27
Kantoorbaan hoeft niet zo veel te zeggen. Op dagen dat ik naar kantoor ga, heb ik zo'n 1000 stappen gezet tegen de tijd dat ik het station uit kom lopen. Dan is 't 20 minuten wandelen naar kantoor, zit ik op de 3000. Doe ik verder niets die dag, anders dan aan 't eind van de dag weer naar huis gaan, dan kom ik op ~7500 stappen uit.

De dagen dat ik van huis naar 't station loop en/of in de pauze een ommetje doe zijn de dagen dat ik -ook zonder hardlopen- makkelijk op de 10-15K uitkom.

Having said that? Als je 't wil weten, dan kan je zelf toch ook bijv. 1000 stappen lopen, en dan kijken of er een discrepantie tussen die 2 zit? Als je dan ook nog zelf telt moet je toch een idee hebben welke het nauwkeurigst is. Zo heb ik dat eerder met mijn Garmin Fivofit 2 gedaan, dat was tamelijk accuraat. Vervolgens een tijdje mijn Fivofit en Fenix 5+ tegelijkertijd gedragen om te vergelijken. En ook dat was redelijk hetzelfde. Mijn conclusie was dus dat ik er verder niet meer over na hoefde te denken.

Verder geldt hier Segal's law:
A man with a watch knows what time it is. A man with two watches is never sure.
In dit geval kan je die vrij letterlijk nemen :D

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frij5fd
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 04-10 22:17
leonard_nl schreef op zondag 16 februari 2020 @ 21:44:
...... en vooral een horloge met een heel goede GPS waarmee ik Strava kan gebruiken (zowel voor wandelen, hardlopen als fietsen)
De wens om vooral een hele goede GPS functionaliteit te hebben is lastig. Als je op fellrnr.com en accuracy zoekt zie je dat nieuwere horloges daar vaak niet bijzonder goed op scoren. Als alle Galileo satellieten werken wordt dat misschien nog wel iets wat beter. De nieuwste Garmin horloges hebben allemaal Galileo ondersteuning (en synchroniseren naar Strava). De Fenix 5x, Fenix 5(x)+ en de FR945 voldoen aan alle requirements en zijn soms in de gewenste prijsrange beschikbaar. Bijvoorbeeld via eglobalcentral.nl (import uit Hong Kong, maar geen douane risico).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pipo de C
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08-09 11:12
Dat suggereert dat je een horloge ooit ergens afdoet. O-)

Overigens staat de Marq uberhaupt niet bovenaan de lijst. schitterend maar lastig te rechtvaardigen. De Fenix lijn en Tactix delta is iets "vriendelijker" geprijsd (maar nog steeds een hoop geld).
Frenz64 schreef op zondag 16 februari 2020 @ 18:13:
Een mooier voorbeeld van n=1 zou ik zelf niet kunnen verzinnen.

Als het die Marq wordt, @pipo de C , sta je dan voor de kast en denk je: welke zal ik vandaag eens omdoen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenz64
Frij5fd schreef op maandag 17 februari 2020 @ 19:43:
[...]

....... Als je op fellrnr.com en accuracy zoekt zie je dat nieuwere horloges daar vaak niet bijzonder goed op scoren.....
Goede site, kende ik niet. Wat ik ook niet wist, is dat een Stryd by far de meest nauwkeurige metingen oplevert, zonder GPS nog wel. Ook verbaast het me dat de Stryd hier niet zoveel status heeft, c.q. gebruikers kent. Nu ik dit weet heb ik gelijk zoiets van, hebbe hebbe hebbe, ondanks de dik 200 euro en het feit dat ik ook nog een ander horloge erbij moet dan |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frij5fd
Frenz64 schreef op maandag 17 februari 2020 @ 20:36:
[...]
Goede site, kende ik niet. Wat ik ook niet wist, is dat een Stryd by far de meest nauwkeurige metingen oplevert, zonder GPS nog wel. Ook verbaast het me dat de Stryd hier niet zoveel status heeft, c.q. gebruikers kent. Nu ik dit weet heb ik gelijk zoiets van, hebbe hebbe hebbe, ondanks de dik 200 euro en het feit dat ik ook nog een ander horloge erbij moet dan |:(
Ik heb de Stryd en het is voor mij de moeite waard geweest. Een ultra van 60 km in Zuid Limburg kun je door extrapoleren van de power duration curve (die je na een paar maanden door trainingen hebt opgebouwd) goed doseren door op een vermogen te lopen wat je aankunt. En de nauwkeurigheid van het tempo wat je loopt is erg prettig. Ik maak er al zo'n 2 jaar datavelden voor (bijvoorbeeld Datarun premium), waardoor je in combinatie met een recent triathlon horloge of Fenix horloge nog allerlei prestatie indicatoren kunt zien onderweg. Zoals power2heart ratio, Running effectiveness en RSS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

Nou is dat lijstje van fellrnr ook wel wat oud aan het worden, heeft hij hem inmiddels geüpdate met de nieuwste generatie Forerunners/Polars?

Smashrun | Strava | Citystrides | Brickset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online
Hoe beoordelen we de nauwkeurigheid van de beoordeling van de nauwkeurigheid? ;)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Net mijn Polar v800 aan de ene arm gedaan en de Amazfit GTS aan de andere arm. Na 1500 stappen zat de v800 op 1590. Een verschil van 90 stappen dus, wat bij 5000 stappen omgerekend zo’n 300 verschil zou maken. Iets wat ik acceptabel vind.

Vooralsnog lijkt de Garmin dus de afwijking te bevatten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenz64
Meer data @Aghanim , meer data

Telde je 1500 stappen of gaf de GTS 1500 stappen aan? Lijkt me aannemelijk, maar ja, assumptions hè

En waarom niet de Garmin ook aan een arm, DCR style, gemiste kans.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

Aghanim schreef op maandag 17 februari 2020 @ 21:19:
Net mijn Polar v800 aan de ene arm gedaan en de Amazfit GTS aan de andere arm. Na 1500 stappen zat de v800 op 1590. Een verschil van 90 stappen dus, wat bij 5000 stappen omgerekend zo’n 300 verschil zou maken. Iets wat ik acceptabel vind.

Ik merk met m'n vivosmart dat ie stappen slecht telt als ik m rechts (m'n dominante hand) draag ipv links. Om stappen goed te vergelijken zal je ze op één arm moeten doen. Voor GPS is dat niet handig omdat ze elkaar dan kunnen beïnvloeden maar de bewegingssensoren zullen juist dezelfde bewegingen moeten kunnen registreren. Je dominante hand beweegt meestal veel meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
Net zoals bij OHR, is ook stappen tellen aan de pols natuurlijk met een behoorlijke foutmarge. In wandel- of looppas gaat dat best goed want dan is er regelmaat, maar juist met allerlei andere activiteiten doet een horloge maar wat, is mijn idee, denk dat de meeste afwijking juist uit die hoek komt. Ga maar eens tandenpoetsen :) En een dominante hand...? Ik loop veel maar daar had ik dan toch weer nog nooit van gehoord ;)

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenz64
Poekie schreef op maandag 17 februari 2020 @ 21:36:
[...]

Voor GPS is dat niet handig omdat ze elkaar dan kunnen beïnvloeden .....
Huh? ze ontvangen het signaal toch? De een blokkeert het signaal voor de ander ofzo? Dominante hand ken ik wel, maar dominant horloge dan weer niet (bij Pearl bleek ik overigens ook een dominant oog te hebben, iedereen heeft dat zelfs)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik zal morgen eens 2 horloges aan dezelfde arm doen. Dat is inderdaad eerlijker. Echter, de Venu op mijn dominante hand zat er dus 40% naast tegenover de GTS terwijl de V800 6% afwijking heeft op mijn dominante hand. Dat verschil is te groot. Tandenpoetsen had ik al bedacht dus ik heb net met de Venu dezelfde beweging voor 1 min gemaakt maar toen werden geen stappen geteld.

Overigens heb ik alle horloges wel ingesteld op de juiste arm links/rechts.

Of de Venu vindt het niet leuk op Marktplaats te staan en is daarom bewust onrust aan het zaaien :+

[ Voor 7% gewijzigd door Aghanim op 17-02-2020 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 05-06-2024

route99

just passionately curious...

Gonadan schreef op maandag 17 februari 2020 @ 20:50:
Hoe beoordelen we de nauwkeurigheid van de beoordeling van de nauwkeurigheid? ;)
Was dat niet de "repoduceerbaarheid".... van de resultaten....
1 meting is geen meeting
2 metingen.. en je heb wat verschillen... welke is dat de betere meting...
dus je hebt al zo 3 metingen.. leerde ik vroeger...
maar met grotere onzekerheden moet je de aselectieve steekproef wrs vergroten en ook nog meer metingen doen....
Als je aan, zoals het heet, 1 subject meet... loop je altijd een risico op een systematische fout.... puur omdat bijv de GPS chip die erin zit dat heeft. pech dus... je kunt nooit beter worden dan de beste metingen maar wel met een systematische fout.
Als die offset maar constant is dan zou je via andere wegen andere metingen kunnen doen die de werkelijke waarden beter benaderen, bijvoorbeeld omdat je dat ergens gelezen hebt hoe je dat kunt doen....
Dan weet je waar je rekening mee moet houden...

De vak statistici kunnen hier vast nog wat beters en meer over schrijven.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• emmerwater
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10:11
Elk merk gebruikt waarschijnlijk een eigen algoritme om het aantal stappen te bepalen.

Ik vind ook dat Garmin redelijk conservatief is vergeleken met andere merken. Of dat dan ook echt klopt maakt m.i. niet eens zoveel uit. Zolang ik maar weet of ik meer, of minder stappen heb gemaakt dan gisteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itarix
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09-10 21:21

itarix

404 soul not found

Van Polar weet ik dat ze alle activiteiten "omrekenen" naar stappen. Een stukje fietsen telt dus mee met je stappen doel.

Hoe zit dat bij Garmin?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoGi_Berra
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14:10
@itarix Als ik een fiets-activiteit doe dan rekent hij niks mee. Maar m'n stappenteller (non-activity) rekent soms wel eens een enkele stap mee. Dit met een Garmin 945.

[ Voor 3% gewijzigd door YoGi_Berra op 18-02-2020 12:58 . Reden: betere omschrijving ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Poekie
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

@Frenz64 Ja, de een kan het signaal voor de ander blokkeren. (en je hebt ook nog een dominant been!)

@Aghanim Zeker als je in Connect nog hebt staan dat je horloge op links draagt terwijl ie in werkelijkheid op rechts zit, krijg je rare effecten. Er zal wel wat aan contantes anders zijn in de berekeningen (want je houdt je horloge dan eigenlijk ondersteboven).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaola
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 09:52
Frij5fd schreef op maandag 17 februari 2020 @ 20:43:
[...]

Ik heb de Stryd en het is voor mij de moeite waard geweest. Een ultra van 60 km in Zuid Limburg kun je door extrapoleren van de power duration curve (die je na een paar maanden door trainingen hebt opgebouwd) goed doseren door op een vermogen te lopen wat je aankunt. En de nauwkeurigheid van het tempo wat je loopt is erg prettig. Ik maak er al zo'n 2 jaar datavelden voor (bijvoorbeeld Datarun premium), waardoor je in combinatie met een recent triathlon horloge of Fenix horloge nog allerlei prestatie indicatoren kunt zien onderweg. Zoals power2heart ratio, Running effectiveness en RSS
Ik dacht eigenlijk dat Fellrnr niet meer actief is maar zie dat hij recent toch nog enkele wijzigingen heeft gedaan aan oudere artikelen, zoals over de Stryd. Nieuwe horloges bespreekt hij sinds 2-3 jaar niet meer.
In de Vantage Facebook groep wordt nogal wat geklaagd over de GPS accuraatheid en voortdurend komen dan adviezen om maar een Stryd te kopen omdat GPS nu eenmaal niet nauwkeurig genoeg is. Ook the5krunner.com is fan.
Ik vind het een spijtige evolutie van de laatste jaren dat iedereen het maar normaal begint te vinden dat GPS tegenwoordig zo slecht is, sedert de Sony chip zijn intrede heeft gedaan. De oudere generaties, op basis van een Sirfstar, zoals de V800, waren volgens mij nauwkeurig genoeg om wel op zich gebruikt te worden. Moeten we nu echt nog eens 200 euro bovenop onze dure toestellen leggen omdat die ineens niet nauwkeurig genoeg meer zijn? Ik heb een tijdje geëxperimenteerd met een Zwift Footpod en je merkt wel dat "instant pace" veel stabieler is, maar of de afstand nauwkeurig gemeten wordt? Zeker bij de goedkopere footpods moet je daarvoor eerst de correcte calibratie factor kennen en die verschilt dan nog eens naargelang het tempo dat je wil lopen. Stryd zou niet gecalibreerd moeten worden, maar Polar heeft eind vorig jaar die optie toch toegevoegd, dus blijkbaar is er toch ook wel vraag naar. Ik vind het een gedoe, ik roteer verschillende schoenen dus ik zou die iedere keer mee moeten verplaatsen. Bij mijn Zwift is door het voortdurend los- en vastmaken het hechtingsmechanisme al stuk gegaan. Zit zo'n Stryd wel vast genoeg want ik wil een gadget van 200 euro niet zomaar eventjes verliezen onderweg. Mijn Zwift was een paar keer losgekomen onderweg. Wat doe je als het modderig wordt en er mee door plassen kletst? Enzovoort...

It's just technology, not religion

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itarix
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09-10 21:21

itarix

404 soul not found

YoGi_Berra schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 10:08:
@itarix Als ik een activiteit doe dan rekent hij niks mee. Maar m'n stappenteller (non-activity) rekent soms wel eens een enkele stap mee. Dit met een Garmin 945.
Dus als je gaat wandelen met een wandel activiteit telt dat niet mee met je stappen van de dag? :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoGi_Berra
itarix schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 12:52:
[...]

Dus als je gaat wandelen met een wandel activiteit telt dat niet mee met je stappen van de dag? :/
Heb m'n post aangepast. Je hebt gelijk. :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janar
  • Laatst online: 06-10 17:47

Janar

Geen

Aghanim schreef op maandag 17 februari 2020 @ 21:19:

Aghanim schreef op maandag 17 februari 2020 @ 22:06:
Ik zal morgen eens 2 horloges aan dezelfde arm doen. Dat is inderdaad eerlijker. Echter, de Venu op mijn dominante hand zat er dus 40% naast tegenover de GTS terwijl de V800 6% afwijking heeft op mijn dominante hand. Dat verschil is te groot. Tandenpoetsen had ik al bedacht dus ik heb net met de Venu dezelfde beweging voor 1 min gemaakt maar toen werden geen stappen geteld.

Overigens heb ik alle horloges wel ingesteld op de juiste arm links/rechts.

Of de Venu vindt het niet leuk op Marktplaats te staan en is daarom bewust onrust aan het zaaien :+
De manier van conclusie trekken, vind ik wel erg bijzonder. Zeggen dat een horloge er 40% naast zit terwijl ze niet tegelijkertijd zijn getest. Op de iPhone zit ook een stappenteller en ik neem aan dat Android telefoons eventueel ook iets vergelijkbaars hebben.

Het kan natuurlijk zijn dat Garmin mis zit. In het verleden heb ik Garmin Vivoactive 3 vergeleken met iPhone en Polar A360; toen liepen IPhone en Garmin vrij gelijk op en liep de Polar ruim voor.

Verwarming: Daiking Altherma Hybride 8kW met vloerverwarming & Jaga Strada radiatoren § Domotica Domoticz, Z-wave, Hue, Slimme meter § Audio/HT Linn Majik DSM, Linn Majik 140, Apple TV 4K, Sony PS4 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Janar ik heb volgens mij een prima analyse gemaakt (weliswaar 1x getest dus niet per definitie betrouwbaar inderdaad) door de GTS als uitgangspunt te nemen en te vergelijken met de Venu en de V800. Ten opzichte van de GTS heeft de V800 +6% en de Venu +40% meer stappen gemeten. Ik zie niet wat er mis is aan die conclusie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:16
chaola schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 12:38:
[...]
Ik vind het een spijtige evolutie van de laatste jaren dat iedereen het maar normaal begint te vinden dat GPS tegenwoordig zo slecht is, sedert de Sony chip zijn intrede heeft gedaan. De oudere generaties, op basis van een Sirfstar, zoals de V800, waren volgens mij nauwkeurig genoeg om wel op zich gebruikt te worden. Moeten we nu echt nog eens 200 euro bovenop onze dure toestellen leggen omdat die ineens niet nauwkeurig genoeg meer zijn?
Het is een goed punt dat je maakt, en ik ben het met je eens.
Maar er spelen zoals bij alle beslissingen meerdere factoren mee.
Door de extra features en groter scherm gaat accuduur een grotere rol spelen, en de sony chips zijn een stuk zuiniger.
Verder zal er ook wel een aantrekkelijke deal gemaakt zijn zodat het financieel gezien een leuke optie is voor garmin.
Tot slot zal de meerderheid er niet om malen of ze nou exact 5km gerend hebben of 5.1km (2% afwijking), daarmee praat ik het niet goed, maar wil ik aangeven dat voor de gemiddelde consument de exacte nauwkeurigheid niet het doorslaggevende argument zal zijn. Ik vermoed zelfs dat 99% van de kopers niet eens weten dat er verschillende ontvangst chips zijn die niet allemaal even goed zijn. (net zoals ze dat niet weten van hun telefoon)
Gelukkig is er nog een alternatief / extratje als een footpod voor de mensen die het wel belangrijk vinden. Maar ik vind het ook een jammerlijke trend dat de nauwkeurigheid niet meer vooraan staat bij de belangrijkste items.

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Janar

Janar

Geen

@Aghanim
Op basis van jouw ‘gemeten’ gegevens, kun je gewoon ook andere conclusies trekken:
De eerste test Garmin was correct en GTS zat 40% mis. De 2de meting was Polar correct en de GTS zat 6% mis. Dus je zit met een veel onbetrouwbaardere GTS omdat de fout niet constant is; hypothetisch gesproken.

Mij boeit het verder niet hoe goed of slecht de GTS is; maar hem op deze manier verdedigen is wel een beetje gek.

Verwarming: Daiking Altherma Hybride 8kW met vloerverwarming & Jaga Strada radiatoren § Domotica Domoticz, Z-wave, Hue, Slimme meter § Audio/HT Linn Majik DSM, Linn Majik 140, Apple TV 4K, Sony PS4 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online
Het zegt op deze manier allemaal niet zo veel inderdaad. De conclusie die je met name kunt trekken is dat de registratie van stappen nogal gevoelig is, en je dus ook niet meer dan als indicatie moet zien.
Heb zelf ook flinke verschillen afhankelijk van arm of activiteit gedurende de dag.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenz64
Blijft me toch verbazen dat Garmin zo vaak 'verdedigd' word. Natuurlijk is jouw conclusie een mogelijke @Janar , maar is die aannemelijker? De verklaring van @Aghanim is dat wel. ook al is de steekproef verre van betrouwbaar en mogelijk zelfs niet valide.

Mij viel het in die, zei het wat verouderde, grafieken van fellrnr op dat Garmin structureel slechter presteert dat Suunto en Polar als het gaat om gps nauwkeurigheid. Toch heeft Garmin de reputatie de beste kwaliteit te leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Janar schreef op dinsdag 18 februari 2020 @ 23:14:
@Aghanim
Op basis van jouw ‘gemeten’ gegevens, kun je gewoon ook andere conclusies trekken:
De eerste test Garmin was correct en GTS zat 40% mis. De 2de meting was Polar correct en de GTS zat 6% mis. Dus je zit met een veel onbetrouwbaardere GTS omdat de fout niet constant is; hypothetisch gesproken.

Mij boeit het verder niet hoe goed of slecht de GTS is; maar hem op deze manier verdedigen is wel een beetje gek.
Ik heb geen enkele motivatie om de GTS te verdedigen tegenover Garmin. Ik koop van tijd tot tijd een nieuw horloge (uitproberen en vergelijken is mijn hobby) en als deze bevalt dan gebruik ik deze een tijd lang, totdat ik weer over ga tot iets nieuws. Bij mij gaat een nieuwe aankoop net zo gemakkelijk retour als deze onbetrouwbaar blijkt, ook al vind ik het verder een super horloge. Zo zijn de Galaxy Watch en Watch Active (onebtrouwbare rusthartslag) en Fitbit Versa (kcal bizar hoog) daar bij mij op gesneuveld, ondanks dat ik het verder super horloges vond.

De weinig onderbouwde, basale conclusie die ik probeerde te trekken is dat de Garmin een stuk meer afwijkt van de GTS ten opzichte van de Polar V800. Gisteren heb ik de Venu en de GTS op dezelfde arm gedragen en toen was om 12:00 in de ochtend het verschil in stappen ook al rond de 1000.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online
@Frenz64 Garmin wordt net vaak 'verdedigd' als het 'aangevallen' wordt. Is allemaal prima, ieder z'n voorkeur. Als je een standpunt wilt nemen is het echter wel handig om het bij objectieve feiten te houden. De ene aanname meer waarde geven dan een andere aanname is dat niet helemaal. ;)

@Aghanim wat doe jij op zo'n ochtend?

[ Voor 6% gewijzigd door Gonadan op 19-02-2020 09:43 ]

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
  • Laatst online: 17:24
Garmin doet het gewoon best slim.

Positioneert zichzelf als het premium Sport merk, horloges zien er visueel gelikt uit, er zijn meer functies dan bij de concurrentie en de prijs is dusdanig hoog dat iedereen het ook als premium ervaart.

Voor veel mensen geldt dan het 'cognitieve dissonantie' verhaal -> zelfbevestiging van je eigen keuze door het product te verdedigen.

Ik vind het juist leuk om mijn eigen producten een beetje af te zeiken :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenz64
Gonadan schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 09:42:
@Frenz64 Garmin wordt net vaak 'verdedigd' als het 'aangevallen' wordt. Is allemaal prima, ieder z'n voorkeur. Als je een standpunt wilt nemen is het echter wel handig om het bij objectieve feiten te houden. De ene aanname meer waarde geven dan een andere aanname is dat niet helemaal. ;)

@Aghanim wat doe jij op zo'n ochtend?
Nee, de ene aanname is gewoon simpelweg aannemelijker, ik nuanceer het genoeg. Het objectieve feit in de meting is dat 1 device een significant afwijkende waarde weergeeft t.o.v. 2 anderen. De verklaring van janar is juist gewrocht.

Dat ik me bij objectieve feiten houd blijkt uit de verwijzing naar fellrnr (hoewel die geen wetenschappelijke credentials heeft afaik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online
Cognitieve dissonantie werkt voor alle keuzes, dat maakt discussies vaak ook zo leuk. :P

Zo zal ik nu argumenteren dat lange batterijduur heerlijk is. Ik ben een week op vakantie zonder oplader. (en doe dus ook geen hol)
Een ander die weinig batterij duur heeft zal argumenteren dat het niet boeit omdat je ook je telefoon tegenwoordig bijna elke dag moet opladen.
Geen van beiden is onwaar. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Gonadan Op kantoor zitten, koffie halen, naar het toilet lopen. Dat maakt aan het eind van de ochtend zo'n 2500 - 3000 stappen.

Cognitieve dissonantie gaat in deze case wat mij betreft niet op. Een product moet zich bij mij eerst echt bewijzen qua betrouwbaarheid (zo was de rusthartslag overdag bij de Galaxy Watch een mooie 38). Lukt dat niet, of twijfel ik er aan zoals bij de Fitbit, dan neem ik net zo eenvoudig weer afscheid.

Terechte vergelijking met 2 horloges eerder qua tijd. Nu ik tijdelijk 2 horloges had zag ik afwijkingen, terwijl ik eerder het beeld had dat de Venu betrouwbaar was (en misschien ook is qua stappen).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online
Da's niet heel uitdagend. Nu dan de volgende stap, zelf ook tellen in te bepalen wat het daadwerkelijke aantal is. :D

Cognitieve dissonantie was meer een off topic dingetje.
Frenz64 schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 10:03:
Nee, de ene aanname is gewoon simpelweg aannemelijker, ik nuanceer het genoeg. Het objectieve feit in de meting is dat 1 device een significant afwijkende waarde weergeeft t.o.v. 2 anderen. De verklaring van janar is juist gewrocht.
Correctie, jij vindt dit aanname aannemelijker. Ik snap wel waarom je dat vindt, maar heb niet zo'n behoefte in een discussie over aannames. Als je twee apparaten één op één met één gemene deler vergelijkt zal de gemene deler altijd afwijken.
Dat ik me bij objectieve feiten houd blijkt uit de verwijzing naar fellrnr (hoewel die geen wetenschappelijke credentials heeft afaik)
Goed dat je het aanhaalt, daarover:
route99 schreef op maandag 17 februari 2020 @ 22:28:
[...]
Was dat niet de "repoduceerbaarheid".... van de resultaten....
1 meting is geen meeting
2 metingen.. en je heb wat verschillen... welke is dat de betere meting...
dus je hebt al zo 3 metingen.. leerde ik vroeger...
maar met grotere onzekerheden moet je de aselectieve steekproef wrs vergroten en ook nog meer metingen doen....
Als je aan, zoals het heet, 1 subject meet... loop je altijd een risico op een systematische fout.... puur omdat bijv de GPS chip die erin zit dat heeft. pech dus... je kunt nooit beter worden dan de beste metingen maar wel met een systematische fout.
Als die offset maar constant is dan zou je via andere wegen andere metingen kunnen doen die de werkelijke waarden beter benaderen, bijvoorbeeld omdat je dat ergens gelezen hebt hoe je dat kunt doen....
Dan weet je waar je rekening mee moet houden...

De vak statistici kunnen hier vast nog wat beters en meer over schrijven.....
Het valt mij op dat op het internet vaker sites zijn die goede informatie lijken te geven en wij dan geloven. Of het nu gaat om batterijen, horloges, tv's of wat dan ook. Bepaalde sites geloven we, maar is dat ook terecht? Hoe vaak zijn er daadwerkelijk meerdere onafhankelijke sites die hetzelfde onderzoeken en exact hetzelfde concluderen?
Wat maakt dat we fellrnr dan ineens op de blauwe ogen geloven? Nu wil ik zeker niet beweren dat zij ongelijk hebben, maar het is wel een interessant principe.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutgergron
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 09:45
Ik ben weer terug gegaan naar Samsung Watch 42mm. De draaiende bezel, touchscreen, 2 knoppen. Het is een prachtig, stijlvolle en een complete horloge.

Vooral de draaiende bezel werkt fantastisch. Alles kan je ermee. Ik ga de Geartracker app aanschaffen waarmee het op één lijn ligt met Garmin Premium modellen, misschien nog wel beter. Ik ben voor €220,- klaar voor al deze functies en de app Geartracker kom je bij de high end modellen uit van Garmin.

Heb meerdere horloges van Garmin geprobeerd. Vivoactive 3, Fenix 5, Forerunner. Nooit weer. Hun bedrijfsformule en marketingstrategie vind ik een erg smerig spelletje richting de consument. De ene functie bewust eruit laten om vervolgens de consument te 'dwingen' naar een duurder model te gaan kijken.

Met Samsung heb je direct alle functionaliteit wat met de Garmin ontbreekt in dezelfde prijsklasse. Kom op zeg, geluidsnotificatie zit er niet op bij de Vivoactive serie. Limiet van opslag van 7 activiteiten. Wil je meer? En hoppa weer een trede omhoog kwa model.

Voor het geld van een Forerunner 45 heb je een Samsung horloge als je dan de Geartracker app erbij rekent heb je een complete Fenix voor weinig geld. Inclusief touchscreen, knoppen aan de zijkant en een draaiende bezel wat super is tijdens het sporten. Ingenieus combinatie.

[ Voor 12% gewijzigd door rutgergron op 19-02-2020 11:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Tja, smartwatch met sportfuncties vs sportswatch met smartfuncties...

Je kan t zien als 'ze forceren je naar een hoger model te gaan als je dit en dat wil', of als 'ze hebben veel keuze'. Een kwestie van uitzoeken wat je nodig hebt en belangrijk vindt, daar het model bij uitzoeken en kijken of je dat de prijs waard vindt.

Zo niet, ga je naar een ander merk...

Voor mij zou een samsung watch oid dus weer geen optie zijn, vanwege touchscreen en batterij bijvoorbeeld. Al lange tijd zeer tevreden gebruiker van garmin omdat het voor mij de beste horloges zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 11:19
Ieder z'n ding. Je kan het ook zo bekijken dat als je meer functionaliteit wil bij Samsung dat je dus gedwongen wordt om een aparte app te gaan gebruiken. Waarom zorgen ze daar niet zelf voor? 😉

Wat miste je bv bij de Fenix, behalve een lagere prijs?

[ Voor 9% gewijzigd door Hopjesvla79 op 19-02-2020 11:43 ]

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@rutgergron de OHR van de Samsung is stevig onbetrouwbaar en een externe band aansluiten kun je (in elk geval voorheen) niet tenzij je vage 3rd party apps gebruikt. Dus betrouwbare resultaten met sporten krijg je met de Samsungs niet.

Wat jammer is, want ook ik vind het top horloges.

[ Voor 7% gewijzigd door Aghanim op 19-02-2020 12:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutgergron
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 09:45
Aghanim schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 12:34:
@rutgergron de OHR van de Samsung is stevig onbetrouwbaar en een externe band aansluiten kun je (in elk geval voorheen) niet tenzij je vage 3rd party apps gebruikt. Dus betrouwbare resultaten met sporten krijg je met de Samsungs niet.

Wat jammer is, want ook ik vind het top horloges.
Daar zijn de meningen over verdeeld, ervaar het zelf niet. Geen één horloge is 100% voortdurend betrouwbaar. Dezelfde klacht hoor je namelijk ook bij Garmin modellen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• tuinïnen
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 14:58

tuinïnen

Eventus stultorum magister

rutgergron schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 12:44:
[...]

Daar zijn de meningen over verdeeld, ervaar het zelf niet. Geen één horloge is 100% voortdurend betrouwbaar. Dezelfde klacht hoor je namelijk ook bij Garmin modellen.
Ik wacht even af welk horloge volgende week bij jou weer de voorkeur heeft :)

Je kan veel zeggen van Garmin, ook oa over max activiteiten, maar op sportgebied (GPS,OHR en scala aan sporten) leveren de horloges gewoon hele goede prestaties. Smartwatch is het wat minder maar heb wel het gevoel dat er flink aan wordt gewerkt.

Zoek je meer een smartwatch dan kan je inderdaad beter naar iets anders kijken zoals Samsung, Apple etc zoek je geen van beiden dan kies je voor Fitbit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rutgergron schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 12:44:
[...]

bij sporten klopt dat punt dan is geen enkele polsmeting 100% betrouwbaar, zeker wanneer je interval doet. Ik heb het echter over het meten van je rust hartslag.nu iets wat erg eenvoudig is. Op meerdere merken ligt mijn rusthartslag tussen de 45 en 50 als ik slaap. ook heb ik deze een aantal keren met een borstwand gemeten tijdens mijn slaap. Vergelijkbare waarden. Op 2 verschillende Galaxy watches heb ik waarden van onder de 40 gekregen. Niet eens terwijl ik sliep, maar gewoon overdag. Dat was voor mij toch echt de reden het horloge terug te sturen. Daarna nog een keer geprobeerd met de active variant, Maar ook daar dezelfde situatie. Wat dat betreft zijn ze onderling dan wel weer betrouwbaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online
De Smart varianten bezuinigen dan ook vaak op het aantal metingen per tijdseenheid. Zijn hebben alle stroom voor het scherm nodig. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenz64
Gonadan schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 10:14:
Cognitieve dissonantie was meer een off topic dingetje.
Maar wel een hele relevante bij luxe goederen (in de economische betekenis)
Gonadan schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 10:14:
. Als je twee apparaten één op één met één gemene deler vergelijkt zal de gemene deler altijd afwijken.
Gemene deler, geschmene deler. Nu schiet jij gewoon door.

Oké, dan ga ik echt overboord, casus:

Jij weet de uitslag van @Aghanim en je beste vriend moet een 4000 stappen doen om niet in de afgrond te storten en hij moet die baseren op wat het horloge aangeeft (de afgrond wordt gecreëerd na 4000 gekalibreerde :9 en geijkte stappen, zowel voor als achter hem)

Welk horloge geef je hem dan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bram34
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 09-10 15:29
Ik moet zeggen dat @Gonadan gelijk heeft.

De vergelijking die je nu maakt klopt namelijk van geen kant. Want hierdoor ben je geneigd om te zeggen de GTS, puur om het feit dat deze tweemaal de minste stappen heeft waargenomen.

De vergelijk moet zijn. Je moet precies 4000 stappen zetten. Niet meer, niet minder. Welk horloge geef je dan??
En dat weet je niet. Want misschien is het werkelijk gezette aantal passen wel tussen de Polar en Garmin. De GTS wijkt dan het meeste af.

Een fictief voorbeeld aan de hand van de nu gemeten waardes. Je maakt 900 passen. Garmin telt er 1000 en Polar 800 en GTS 750.
Het verschil tussen Garmin en GTS is het grootst, maar omdat het verschil tussen de Polar en GTS klein is wordt er nu gezegd dat het acceptabel is. Terwijl deze eigenlijk de grootste afwijking heeft.

Daarnaast is het moment van meten nog zeer belangrijk. Doe je wel hetzelfde? Mijn GFR945 is namelijk niet zo sterk in het meten van de eerste 10 passen. Eenmaal onderweg is deze spot on.

Mocht @Aghanim tijd en energie hebben is het natuurlijk super interessant om ze a la DCrainmaker alle drie tegelijk om te hebben voor een ochtend. Waarbij je ook nog een wandeling maakt van 1000 stappen en deze zelf meetelt, en de begin en eind standen noteert.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Bram34 schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 15:40:
Daarnaast is het moment van meten nog zeer belangrijk. Doe je wel hetzelfde? Mijn GFR945 is namelijk niet zo sterk in het meten van de eerste 10 passen. Eenmaal onderweg is deze spot on.
Garmin's algoritme voor het tellen van stappen is volgens mij dat je eerst minimaal 10 stappen achter elkaar gedaan moet hebben, willen ze mee gaan tellen. Toen ik overstapte van een Fitbit Charge HR naar een Garmin VA HR kwam ik daar achter. Op de Fitbit haalde ik dagelijks gemakkelijk 10000 stappen en bij de Garmin waren dat er opeens nog maar zo'n 8000, terwijl ik niet anders bewoog als voorheen. Maar bij de Fitbit werden ook stappen geteld als je je arm in een bepaalde manier bewoog terwijl je gewoon zat of stil stond. Dus mijn conclusie destijds was... de waarheid zal wel ergens in het midden liggen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online
Frenz64 schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 14:48:
Maar wel een hele relevante bij luxe goederen (in de economische betekenis)
Eens, maar net zo relevant bij prijsbewuste kopers. Dat wordt nog wel eens vergeten.
Gemene deler, geschmene deler. Nu schiet jij gewoon door.

Oké, dan ga ik echt overboord, casus:

Jij weet de uitslag van @Aghanim en je beste vriend moet een 4000 stappen doen om niet in de afgrond te storten en hij moet die baseren op wat het horloge aangeeft (de afgrond wordt gecreëerd na 4000 gekalibreerde :9 en geijkte stappen, zowel voor als achter hem)

Welk horloge geef je hem dan?
Geen enkele, maar een stevige dosis gezond verstand. Als je je leven gaat laten afhangen van een consumentenhorloge spoor je sowieso al niet. ;)

(Overigens kies je in jouw voorbeeld voor de minste stappen, da's het veiligste, of het klopt boeit je dan niet. ;) )

Het enige wat we weten is dat er drie verschillende uitslagen zijn. Grote kans dat er verschillen in algoritme zijn en ook qua reactie op specifieke bewegingen. Het enige wat we wat mij betreft kunnen concluderen is dat ze blijkbaar alledrie net wat anders doen.
Welke dan dichter bij de waarheid zit durf ik niet te zeggen. Maakt me overigens ook weinig uit want een stappenteller vind ik toch niet meer dan 'geinig' op een wearable. ;)

edit:
volgens mij zat er wat in mijn oog :D

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
  • Laatst online: 17:24
Ik vond dat altijd wel sterk van Fellrnr's analyse. Hij maakt een onderscheid tussen 'Precision' en 'Trueness'.

'Trueness' is hoe dicht een GPS apparaat zit bij de daadwerkelijke afstand. Precision is hoe consistent een apparaat is (geeft het bijv altijd 100 meter te weinig aan, of is het ene keer 100 te veel en dan weer 100 te weinig.

Wat betreft de stappen tellen is imo 'Trueness' niet zo heel belangrijk, maar 'Precision' is juist wel heel belangrijk omdat je de stappen op je horloge gebruikt als een indicatie voor hoeveel je die dag bewogen hebt...

Kortom, ik zou eerder de Precision (consistentie) testen dan de Trueness (accuraatheid).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janar

Janar

Geen

Frenz64 schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 10:03:
[...]

Meting 1 gebeurt op dag 1 met A en B

Meting 2 gebeurt op dag 2 Met B en C

Daaruit conclusies trekken lijkt mij nogal erg twijfelachtig tenzij je zeker weet dat B correct is. Daarnaast kunnen de omstandigheden dermate verschillend zijn dat beide metingen niet vergelijkbaar is. Assumption is the mother of all fuck-ups.

Nogmaals mij boeit niet zo zeer welke wint, maar conclusies trekken op basis van summiere gegevens is gewoon niet goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99

route99

Requiem19 schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 16:45:
Ik vond dat altijd wel sterk van Fellrnr's analyse. Hij maakt een onderscheid tussen 'Precision' en 'Trueness'.
Het ligt al heel veel jaren vast in een ISO norm, waar blijkbaar heel veel mensen het over eens zijn.
https://www.iso.org/obp/ui/#iso:std:iso:5725:-2:ed-2:v1:en

Er wordt nog vaak de nauwkeurigheid van de meeting zelf aan toegevoegd, zie het meer complete plaatje voor een benadering waar bij voorkeur vaak naar gestreefd wordt.
Afbeeldingslocatie: https://sisu.ut.ee/sites/default/files/styles/os_files_xxlarge/public/measurement/files/6-skeem7-1.png?itok=UasI2cUo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frij5fd
Een aantal rondjes lopen op de 400 meter baan en vooraf of erna zelf tellen hoeveel stappen er in 1000 meter gaan? Dan is er een gouden standaard.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 15:20
Frij5fd schreef op woensdag 19 februari 2020 @ 22:59:
Een aantal rondjes lopen op de 400 meter baan en vooraf of erna zelf tellen hoeveel stappen er in 1000 meter gaan? Dan is er een gouden standaard.....
Flauwe modus (denk ik?): als je écht wilt weten hoeveel stappen er in 1000m gaan en geen enkel risico wilt op onnauwkeurige metingen van apparatuur dan kan dat toch alleen door TIJDENS die rondjes op de baan je stappen te tellen?

(PS: Ik ga er dus maar even vanuit dat je bedoelde: stappen tellen tijdens rondjes op de baan en op basis daarvan berekenen hoeveel er in 1000m passen, vandaar de toevoeging “flauwe modus”, maar mocht je wel bedoelen wat je schrijft dan ben ik geintrigeerd en benieuwd naar hoe dat werkt ;) )

• Frenz64
Hoe moeilijk kan het zijn, alle drie horloges aan dezelfde arm en gaan lopen, willekeurig waar. Het enige wat je hoeft te doen is je eigen stappen tellen en kijken welk horloge het dichtst in de buurt zit. Als ze maar gelijktijdig gedragen worden (oké oké, positie op de arm zou nog invloed kunnen hebben)

• Gonadan
  • Nu online
Ja en of je op naaldhakken loopt of sloffen. :+

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• tuinïnen

tuinïnen

Frenz64 schreef op donderdag 20 februari 2020 @ 09:33:
Hoe moeilijk kan het zijn, alle drie horloges aan dezelfde arm en gaan lopen, willekeurig waar. Het enige wat je hoeft te doen is je eigen stappen tellen en kijken welk horloge het dichtst in de buurt zit. Als ze maar gelijktijdig gedragen worden (oké oké, positie op de arm zou nog invloed kunnen hebben)
Dat is inderdaad de simpelste methode met waarschijnlijk de minste afwijkingen qua input voor de drie horloges. Even de stappen tellen tot 10.000 ;) en je hebt je mini-onderzoek gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cverkooyen
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14:38
Ik heb de Garmin 245 music gekregen maar loop te stoeien met eigen playlisten. Er staan nu op het horloge lege playlisten maar deze kan ik niet verwijderen? Heeft iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online
Zo, wat alcohol met je rusthartslag doet:

Hartslag

Dat had ik niet zo heftig verwacht! Wel leuk om dat inzichtelijk te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99

route99

@Shinji Yep, ik slaap er ook slechter door... dus mijn herstel is daardoor brak... te noemen, terwijl ik dan een paar glazen (lekker) bier drink. Ben het ook niet gewend, ben vrijwel altijd "de Bob" ivm nachtzien problemen van de ega en dat doe ik dan wel vrijwillig. Tis fijn om zo minder risico samen te lopen.
Gelukkig is er meer en meer smakelijk C2H5OH-vrij bier... 8) oa de Leffe 0%

[ Voor 15% gewijzigd door route99 op 22-02-2020 11:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online
route99 schreef op zaterdag 22 februari 2020 @ 11:04:
@Shinji Yep, ik slaap er ook slechter door... dus mijn herstel is daardoor brak... te noemen, terwijl ik dan een paar glazen (lekker) bier drink. Ben het ook niet gewend, ben vrijwel altijd "de Bob" ivm nachtzien problemen van de ega en dat doe ik dan wel vrijwillig. Tis fijn om zo minder risico samen te lopen.
Gelukkig is er meer en meer smakelijk C2H5OH-vrij bier... 8) oa de Leffe 0%
Absoluut, ik drink bijna nooit meer, maar als ik dan drink moet het wel iets goeds zijn. Gister toevallig een Gouden Carolus Indulgence Whisky Infused uit 2015. Maar dat hakt er dan wel in, is me nooit eerder zo duidelijk door mijn hartslag opgevallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99

route99

Mij viel het op omdat ik een aantal uren korter slaap... en dan voel je brak. Met de hand meten en wist ik al dat mijn ochtendpols echt veel hoger was.Het was zo duidelijk verschil (toen had ik mijn 735XT nog niet en zelfs de voorganger nog niet,,)

[ Voor 29% gewijzigd door route99 op 22-02-2020 11:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoGi_Berra
Meer mensen problemen met Garmin Pay na de laatste update (SW 4.10 op de 945)?
Garmin Pay doet het wel, maar moet nu elke keer mijn pincode intoetsen bij het activeren hiervan in plaats van elk x-uur of bij het afdoen van m'n horloge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

YoGi_Berra schreef op maandag 24 februari 2020 @ 12:54:
Garmin Pay doet het wel, maar moet nu elke keer mijn pincode intoetsen bij het activeren hiervan in plaats van elk x-uur of bij het afdoen van m'n horloge.
Het kán zijn dat je horloge niet altijd even goed zit. Als bijv. je stressmetingen ook onderbroken zijn, heeft de HRM niet de hele tijd gezien dat je het horloge om had en wordt die code weer nodig. Had ik laatst ook met 645. Ik doe liever die code een keer meer dan dat ik mijn horloge strakker om doe dus ik vond het geen probleem. Strak doe ik m alleen met sporten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
YoGi_Berra schreef op maandag 24 februari 2020 @ 12:54:
Het komt incidenteel wel eens voor (op mijn FR645M), maar gaat meestal wel goed. Het kan wel eens gebeuren dat HRM meeting wordt onderbroken terwijl je dat niet merkt en dan moet je uit veiligheid de pincode nogmaals intoetsen. Alleen maar goed voor de veiligheid lijkt mij. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoGi_Berra
@Poekie / @PatrickC

Afgelopen uur even alle mogelijke situaties getest; van standje 50 shades of grey tot losjes aan de pols.
Blijkbaar hebben ze de gevoeligheid aangepast. Jammer, qua detectie HRM zat hij perfect maar voor GP moet hij dus iets strakker.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• route99

route99

maandag 10 februari 2020 @ 05:22:
Bij Wiggle is de Garmin Forerunner 735XT sporthorloge met GPS en HSM (bundel)
in de aanbieding voor € 239,96, als newbie krijg je nog €10 korting, dus afgerond 230 euro, gratis verzenden.
https://www.wiggle.nl/gar...ge-met-gps-en-hsm-bundel/
.....j (afkomstig van een 910XT).
IS wordt nu dus WAS.... in de aanbieding, zitten nu op 387 euro voor de bundel....
Via Tweakers kom je op 289 euro.
En Amazon.de zit nu op 319 euro.
Heb dus wel erg veel geluk gehad net op de Wiggle aanbieding te stuiten, een paar weken later (=nu..) problemen met de 910XT en dan had ik wellicht de 735XT toch iets te duur gevonden.

[ Voor 4% gewijzigd door route99 op 24-02-2020 22:41 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Vandaag voor het eerst hardgelopen met 2 nieuwe horloge's:
- Amazfit GTS met OHR
- Polar V800 met Wahoo Tickr borstband

Ik heb de V800 (gezien merk, reviews en borstband) als referentie genomen. Ik heb doorgelopen tot het laatste horloge de 10KM heeft bereikt.

V800
Afstand: 10.15KM
Tijd: 56:44
Tempo: 5:36
Hartslag: 167

GTS
Afstand: 10.00KM (-150 meter)
Tijd: 56:44
Tempo: 5:40 (+0:04/km)
Hartslag: 166 (-1)

In basis dus redelijk gelijk aan elkaar. Waarbij GPS gemiddeld 15 meter per kilometer afwijkt tussen beide toestellen. Dat klinkt beperkt, maar ik weet niet of 150m op 10KM te veel is. Hartslag is spot on, maar ik betwijfel of dat niet gewoon toeval is. Tijdens het lopen zag ik regelmatig 5 - 8 slagen verschil, waarbij de GTS met OHR altijd hoger zat dan de V800 met band. GPS tijdens het lopen was op de GTS onvoldoende betrouwbaar als je op tempo wilt lopen. Dit actuele tempo varieerde soms met 0:20/km binnen 5 seconden. De Polar varieerde hooguit enkele seconden.

Ik doe komend weekend nog een tweede meting. Mijn eerste conclusie (N=1) is dat de GTS het in elk geval niet compleet verpest is. Als de tweede meting vergelijkbaar is durf ik wel te stellen dat het voor een recreatieve hardloper die vooral tijd/afstand/hartslag wil weten en GPS wil loggen een prima optie is. Trainingen maken, interval, hartslagzones aanpassen etc. kan allemaal niet.

Ik zou de GTS niet kopen als primair sporthorloge, dan is een FR35 of iets van Marktplaats meer geschikt. Ik zou de GTS wel kopen als smartwatch en eenvoudige activity tracker. Het scherm is echt fantastisch en met een Apple Watch watchface (het blijven kopie Chinezen :+ ) lijkt het alsof je een Apple Watch om hebt. Batterijduur is uitstekend. Na 1 week had ik nog 30% batterij over. Na 1 de run van zojuist was ik 7% batterij kwijt.

Dan nog een specifieke vraag voor (oud) Polar V800 (of vergelijkbaar) bezitters in combinatie met een ander merk borstband (dus niet de meegeleverde H7). Puur op gevoel kon ik mijn hoge hartslag van vandaag niet matchen met mijn ruime hardloopervaring bij dit tempo. Die is normaal rond de 8 - 10 slagen lager. De V800 deed er even over om mijn hartslag uit te lezen van mijn Wahoo Tickr dus ik had eerst de indruk dat de koppeling niet werkte. Volgens DCR werkt de combi wel. Maar er is dus lichte twijfel of de waarden wel kloppen. Wat is jullie ervaring?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Poekie
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

Aghanim schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 11:26:
Puur op gevoel kon ik mijn hoge hartslag van vandaag niet matchen met mijn ruime hardloopervaring bij dit tempo. Die is normaal rond de 8 - 10 slagen lager. De V800 deed er even over om mijn hartslag uit te lezen van mijn Wahoo Tickr dus ik had eerst de indruk dat de koppeling niet werkte. Volgens DCR werkt de combi wel. Maar er is dus lichte twijfel of de waarden wel kloppen. Wat is jullie ervaring?
Er staat de laatste tijd wel harde wind waardoor je misschien onbewust toch wel harder moest werken voor dit tempo. Verder zou ik denken dat twee sensoren die redelijk overeenkomende gemiddeldes laten zien wellicht wel gelijk hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Poekie schreef op dinsdag 25 februari 2020 @ 12:02:
[...]

Er staat de laatste tijd wel harde wind waardoor je misschien onbewust toch wel harder moest werken voor dit tempo. Verder zou ik denken dat twee sensoren die redelijk overeenkomende gemiddeldes laten zien wellicht wel gelijk hebben.
Ik denk dat je 2x gelijk hebt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online
Je bent kritisch vanwege actuele waarden, maar die zijn altijd lastig om te berekenen. Omdat je een relatief korte tijd en afstand moet gebruiken om een waarde te berekenen is de kans op schommelingen automatisch groot. De kans is best dat het horloge wat minder schommelingen laat zien ook gewoon minder korte intervallen voor de berekening hanteert maar netto wel gewoon hetzelfde registreert.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Mistraller
Shinji schreef op zaterdag 22 februari 2020 @ 10:46:
Zo, wat alcohol met je rusthartslag doet:

[Afbeelding: Hartslag]

Dat had ik niet zo heftig verwacht! Wel leuk om dat inzichtelijk te hebben.
Sinds ik een Garmin draag weet ik in elk geval waarom ik zo kapot ben na de carnaval. Dik 25.000 stappen gezet, tot diep in de nacht een gemiddelde HR van 125... Het is gewoon topsport! :+
En dan inderdaad van die slechte nachtjes door al het bier 8)7

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xray79
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 09-10 20:14
Hier ook goed te zien in stress, stappen en HR(R) en minder slaap maar dat wist ik al uit ervaring. Wordt tijd dat ze een indoor carnaval activiteit maken :+

Over Garmin Pay en de pincode die moet ik zo nu en dan invullen maar 45 minuten geleden gebruikt voor de lunch en als ik nu naar de wallet ga dan begint Garmin F5+ met zenden. Heb ook een Openbank account aangevraagd en dat werkt idd prima bij gewone pinautomaten.
Kan alleen nergens vinden of ik GP aan een knoppen combinatie kan hangen... Weet iemand of dat (niet) kan?

[ Voor 54% gewijzigd door xray79 op 26-02-2020 13:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online
Het snelmenu onthoudt toch je laatste optie? Dan ben je er met twee knoppen in principe.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xray79
Klopt ''Light'' knop en dan ben je er al dus 1 knop maar een combinatie was leuk geweest. Volgens de Garmin user manual is dit de enige manier, hoopte dat er een combo was maar deze optie is snel genoeg.
Hieronder uit de manual van de F5:
TIP: Nadat u de juiste pincode hebt ingevoerd, kunt u gedurende 24 uur betalingen doen zonder pincode zolang u het horloge draagt. Als u het horloge afdoet of als u de hartslagmeting uitschakelt, moet u de pincode opnieuw invoeren om een betaling te doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online
Klopt, voor de veiligheid kijkt hij middels de hartslagsensor of het horloge niet van je arm is geweest.
Persoonlijk vind ik het ook wel prettig dat ik even één knop moet vasthouden en dan een andere drukken voordat je contactloos kunt betalen. Als dat met een vingervlugge beweging kan dan is de kans op diefstal op in een drukke omgeving weer een stuk makkelijker.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 06-10 17:33
@xray79
Ik heb geen horloge met Garmin Pay, dus kan het niet testen. Maar op mijn 935 kan ik onder de optie "hot keys" (https://www8.garmin.com/m...0E-BFD0-D2A43BAA979C.html, te vinden in settings/system, mijn horloge staat in het Engels) een functie configureren om te starten met een toetsencombinatie.

Dat is dan bv long press start, long press back, start + up, start + down, back + light, etc. Maar voor mijn 935 gaat het dan bv over start timer/stopwatch. In de documentatie van Garmin is het niet zo duidelijk welke functies je hier kunt kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xray79
Klopt sneltoetsen is dat in het Nederlands, zo zou ik een combinatie willen gebruiken maar dat kan niet. De GP optie staat er niet tussen. Ach geen ramp ik gebruik nu long press light en dan ben ik er ook meteen omdat dat vaak de laatste optie is die ik gebruikt heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tuinïnen

tuinïnen

Frenz64 schreef op woensdag 5 februari 2020 @ 09:19:
Garmin hier, Garmin daar, heeft er al iemand het meest spannende horloge van 2020, de Suunto 7?

Ervaringen?
Inmiddels heeft DC Rainmaker de review klaar van de Suunto 7 en er toch wel met enige verbazing naar gekeken. Suunto lijkt volledig afstand gedaan te hebben van enige (sportieve) ambities. OHR die niet presteert, in 'idle' mode maar 1x per kwartier een meting doet en hij mag iedere dag aan de lader.

Ik mag toch hopen dat andere merken het wat spannender kunnen maken dit jaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
xray79 schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 19:20:
Klopt sneltoetsen is dat in het Nederlands, zo zou ik een combinatie willen gebruiken maar dat kan niet. De GP optie staat er niet tussen. Ach geen ramp ik gebruik nu long press light en dan ben ik er ook meteen omdat dat vaak de laatste optie is die ik gebruikt heb.
Een sneltoets zou inderdaad mooi zijn. Ik heb vaak meer handelingen nodig omdat ik mijn watch vaak “lock” om te voorkomen dat er per abuis iets aan gaat (zeker bij handschoenen, rugtas omdoen etc gebeurt mij dat wel eens). Dus de lock-toets is dan mijn laatstgebruikte bij long-press light...

• jeroenvdnberg
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09-10 13:53
Iemand een idee op het volgende probleem?

Sinds enige tijd heb ik dat mijn Fenix 5 geen trappen meer telt, hiernaast is de barometer van slag (geeft nu een druk van 9113.8 aan) en klopt de temperatuur die hij aangeeft niet meer (oke, klopte nooit echt, maar nu is het wel extreem (298 graden)).
Voor de rest werken alle opties prima.

• route99

route99

@jeroenvdnberg Garmin zegt zelf dit:
https://support.garmin.com/nl-NL/?faq=FQrOVa18rI7tM4PnIJymR9
https://support.garmin.com/en-GB/?faq=FQrOVa18rI7tM4PnIJymR9
Dat zijn ook de meest logische plaatsen om eerst te kijken.....

ik zou eerst daar mee beginnen, een (complete) reset kan altijd nog.

Wat ik meestal doe om het snel te vinden is simpel jouw vraag in te typen:
https://www.google.nl/sea...d=opera&ie=UTF-8&oe=UTF-8

Dan vind je vaak de Garmin tips, maar de Engelse, die scoren imho vaak het hoogst in Google search.
Wil je de tekst in het Nederlands dan vervang je (in dit geval..):
en-GB
door
nl-nl
in de weblink.... werkt bijna altijd ook bij Microsoft.

[ Voor 54% gewijzigd door route99 op 27-02-2020 09:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 06-10 17:33
Valorian schreef op woensdag 26 februari 2020 @ 21:51:
[...]

Een sneltoets zou inderdaad mooi zijn. Ik heb vaak meer handelingen nodig omdat ik mijn watch vaak “lock” om te voorkomen dat er per abuis iets aan gaat (zeker bij handschoenen, rugtas omdoen etc gebeurt mij dat wel eens). Dus de lock-toets is dan mijn laatstgebruikte bij long-press light...
Ben vrij zeker dat je lock wél als sneltoets/hot key kunt instellen (op mijn 935 in elk geval wel), als je die dan gebruikt, zou die niet meer als laatst gebruikt staan in het long-press light menu en blijft dat menu vaker op Garmin Pay, tenzij je long-press light ook nog voor iets anders gebruikt.

@jeroenvdnberg
Wat in route99's link ook staat, ik zou zeker eens de opening van de barometer eens schoon maken (door die even te laten weken in water).

• xray79
@Valorian ik heb de lock als long press rechts boven (knop met Garmin teken) op mijn F5+. dat lost het probleem op met de long press light knop zoals @MacPoedel ook aangeeft.

@jeroenvdnberg zou idd de sensoren schoonmaken ik leg de mijne zo nu en dan in de wasbak met warm water en blaas het dan goed droog. Temp, barometer en trappen worden hier 'goed' gemeten dus het ligt denk ik niet aan de software.

• Valorian
@MacPoedel @xray79 goede tip, thx.

• jeroenvdnberg
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 09-10 13:53
Thanks allemaal voor de tips. Ik ga vanavond even proberen om te kijken of er vuiligheid uit de opening komt. Al ligt ik regelmatig in het zwembad, dus doorspoelen zou dan ook al gedaan moeten zijn zou je zeggen :)
Maar nogmaals zelf dit even uitproberen kan nooit kwaad natuurlijk.

[ Voor 13% gewijzigd door jeroenvdnberg op 27-02-2020 13:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online
Hoezee, wederom succes met Garmin Pay. *O*

Na het niet meer reageren uiteindelijk maar eens de kaart verwijderd en opnieuw toegevoegd. Nu werkt hij weer als vanouds bij allerlei verschillende winkels en typen terminals. Ben daar erg blij mee want juist de factor 'vertrouwen' is bij mij van levensgroot belang voor dit soort functionaliteit.
Wel zal ik na elke update even bewust checken wanneer ik ook een portemonnee mee heb om te kijken of hij het nog doet, dat vertrouwen hebben ze nu even verloren.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Vandaag nogmaals hardgelopen met zowel de V800 + borstband en de GTS. Wederom 150m afwijking qua GPS en 1bpm bij hartslag. Wat dat betreft is de GTS in elk geval constant qua GPS afwijking vs Polar en de hartslag is 2x spot on. Ik vind het eerlijk gezegd best knap voor een horloge van 125 euro. Batterij is na 4 dagen en 2x 1 uur hardlopen nog 54%.

• Bram34
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 09-10 15:29
Aghanim schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 17:41:
Vandaag nogmaals hardgelopen met zowel de V800 + borstband en de GTS. Wederom 150m afwijking qua GPS en 1bpm bij hartslag. Wat dat betreft is de GTS in elk geval constant qua GPS afwijking vs Polar en de hartslag is 2x spot on. Ik vind het eerlijk gezegd best knap voor een horloge van 125 euro. Batterij is na 4 dagen en 2x 1 uur hardlopen nog 54%.
Puur uit interesse. Wat voor trainingssessie heb je gedaan? Volgens mij ging je interval doen? Dat de gemiddelde hartslag 1 BPM verschilt is natuurlijk leuk maar lastig te interpreteren.
Heb je nog uitschieters? Hoe is het tijdens een versnelling? Nog gekeken naar cadance lock?

Ik ben zeer benieuwd! Zeker voor die prijs.
Bram34 schreef op donderdag 27 februari 2020 @ 21:34:
[...]

Puur uit interesse. Wat voor trainingssessie heb je gedaan? Volgens mij ging je interval doen? Dat de gemiddelde hartslag 1 BPM verschilt is natuurlijk leuk maar lastig te interpreteren.
Heb je nog uitschieters? Hoe is het tijdens een versnelling? Nog gekeken naar cadance lock?

Ik ben zeer benieuwd! Zeker voor die prijs.
Het was een duurloop met gelijk tempo. Interval dit weekend. Uitschieters valt heel erg mee. Dus voor duurloop prima horloge. Cadence lock nog niet ervaren. Ik zal dit weekend interval eens proberen, maar daar doet de gemiddelde Garmin OHR of Fitbit het ook niet bepaald goed. Ik kan me niet voorstellen dat de GTS dat zou overtreffen maar wie weet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDude84
  • Registratie: Maart 2013
  • Niet online

TheDude84

The Dude abides

Iemand een idee hoe ik mijn connectie probleem kan oplossen met een Fenix 6?

Drie dagen terug zag ik midden op de dag ineens de koppelcode op mijn horloge.(die 6 of 7 cijferige meen ik)
Dit weg gedrukt op het horloge (via Back-lap) en door gegaan met mijn werkzaamheden

Later zag ik dat het horloge niet meer gekoppeld was in de Garmin Connect app.

Als ik nu via de app op toestel toevoegen klik (en het horloge in de koppelmodus zet) vinden ze elkaar vrijwel direct en nadat ik de Android pop-op een OK geeft (Connect met fenix 6s pro koppelen) Zie ik de status balk op het scherm ' Uw fenix wordt verbonden / installatie wordt voltooid'

Echter in dit scherm loopt de progressiebalk niet verder en krijg ik na een aantal seconden 'koppelen mislukt' en de mogelijkheid om het opnieuw te proberen. Maar dit heeft het zelfde resultaat.

Wat ik al geprobeerd heb:
Horloge resetten met behoud van data
Horloge helemaal resetten
App wissen incl. alle gegevens en opnieuw installeren

Horloge heeft hiervoor een aantal weken netjes de koppeling gehad met de Connect app.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edwardmila
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 01-10 18:35
Mijn Fenix 6X Pro is gisteren binnen een dag leeggelopen naar 5%.
Gisteravond weer helemaal opgeladen tot 100% en de watchface aangepast naar een default watchface.
Voor het slapen aangedaan en bij opstaan alweer leeg gelopen tot 66%.

Iemand een idee hoe dit kan komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@edwardmila Heb ik wel eens met mijn Venu gehad. Toen was bluetooth connectie vermoedelijk het probleem. Ik heb een factory reset gedaan en toen was het probleem opgelost. heb je wellicht een update gehad?

@Bram34 Net krachttraining gedaan met borstband (bij gebrek aan alternatief) en dat is eigenlijk ook een interval training. Interessant genoeg zie ik hier heel veel pieken (setjes) en dalen (rust) terwijl ik dat, nu terugkijkende bij eerdere workouts, bij de Venu veel minder zag. Dus ook die gaat niet goed genoeg om met interval. Ik zal dit weekend de GTS eens testen bij interval met hardlopen.
Pagina: 1 ... 138 ... 324 Laatste