Het grote sporthorloge met GPS topic.

Pagina: 1 ... 137 ... 324 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janar
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 06-10 17:47

Janar

Geen

Ik zit nog steeds te twijfelen over een Garmin Fenix 6S plus ter vervanging van mijn Vivoactive 3 en nu ook eventueel ipv Garmin 820(batterij is niet meer top).

Maar ik zie ook Whoop die veel meer andere data haalt uit slaap/ HRV en dergelijke. Dus dat lijkt mij ook erg interessant. Heeft iemand ervaring met Whoop 3.0?

Eventueel ook in vergelijk met training/herstel functie van de Fenix modellen.

Verwarming: Daiking Altherma Hybride 8kW met vloerverwarming & Jaga Strada radiatoren § Domotica Domoticz, Z-wave, Hue, Slimme meter § Audio/HT Linn Majik DSM, Linn Majik 140, Apple TV 4K, Sony PS4 Pro

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
m0ridin schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 08:57:
Ter info, openbank is actief in NL... ondersteunen garmin pay en hebben een mooie intro actie (stort 500e en krijg 50e kado volgens mij). Lijkt betrouwbaar (Santander zit erachter).

Heb mezelf nog niet aangemeld maar ga dat wel nog doen vandaag denk ik, vooral voor garmin pay koppeling :)
Net mijzelf aangemeld, vooral voor de Garmin-pay optie. Ze hadden wel een hoop info nodig, waaronder wat voor soort werk je doet. Op Vreemd genoeg stond de hele communicatie/marketing/etc. branche er niet tussen, maar opties als "Aansteker van dynamiet in mijnen" of "Waarzegger" wel .. Denk dat die lijst functies nog overgenomen is van de oorspronkelijke inschrijfprocedure voor Banco Santander in 1857 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-10 17:08
Nou ben ik wel benieuwd wat je daadwerkelijk hebt aangevinkt... :)

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Janar schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 10:06:
Ik zit nog steeds te twijfelen over een Garmin Fenix 6S plus ter vervanging van mijn Vivoactive 3 en nu ook eventueel ipv Garmin 820(batterij is niet meer top).

Maar ik zie ook Whoop die veel meer andere data haalt uit slaap/ HRV en dergelijke. Dus dat lijkt mij ook erg interessant. Heeft iemand ervaring met Whoop 3.0?

Eventueel ook in vergelijk met training/herstel functie van de Fenix modellen.
Ik zou me niet teveel blind staren op slaap/HRV data van horloges. Ik heb geen ervaring met Whoop, maar de slaap data die Garmin mij aanlevert via mijn FR645M is nou niet echt betrouwbaar. En dat was bij m'n vorige Garmin horloge (VA HR) ook niet best. Maar daar heb ik mijn horloge dan ook niet voor... hij moet het vooral gewoon goed en betrouwbaar doen met hardlopen en dat doet ie.

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16:17

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

Heb vandaag de Garmin Index Scale maar toegevoegd aan mijn Garmin lifestyle ;) Werkt zoals ik al dacht, lekker simpel en elke keer als ik nu ff snel op de weegschaal ga staan komt het datapunt direct in de Connect App erbij :)
Maar ik zit al een tijdje te denken om ook de Running Pod erbij te kopen om nog wat meer data te verzamelen, alleen hoor ik zelden iemand over deze pods en een van de weinige reviews die ik kan vinden zoals van dcr zijn positief en negatief. Het negatieve zit'm in dat je wel de data hebt, maar je er eigenlijk niet veel mee kan omdat de software niet meer doet dan een grafiek tonen over bijv je pacing maar niet zegt wat je evt. beter moet doen of een doel dat je moet behalen.

Heeft iemand ervaring met de extra data? Of zo'n Pod? En laat je deze dan na 2x gebruik thuis of voegt het echt wat toe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:28
Waarom niet gewoon de HR band? Dan heb je min of meer dezelfde data? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
  • Nu online
@CT @Requiem19 Ik zat toevallig ook te twijfelen en ga voor de hartslagband. Dat voegt écht wat toe (want enige manier om echt accurate HR-data te verzamelen en/of intervaltrainingen nauwkeurig op HR-zones te lopen). En dan neem ik de uitgebreide variant (HRM-Run) van Garmin zelf, zodat ik die andere data ook heb (waar je dan inderdaad niet veel mee kan).

Ik zie ook niet zoveel meerwaarde van weer iets meenemen / vastklikken / etc (POD) als je er vervolgens niet echt iets nuttigs mee kan. Dan verdwijnt 'ie waarschijnlijk bij mij in een la om stof te happen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

Ik had de eerste versie van de HRM-RUN bij mijn FR620, en nu de 645 met Runpod. Ik vergeet t ding niet, ik doe soms wat met de data en mijn ervaring met de HR-banden is dat ze *altijd* vechten met de onderband van mijn sportbh. En omdat die krengen ook fijn moeten zitten (auw auw als er toch net een velletje tussen bh-rand en HR-band terechtkwam) doe ik het nu tegenwoordig met de OHM en de runpod. Dat de data niet altijd even nuttig is, ach, ik heb gelopen toch? :D
De data uit de runpod wordt in andere milieus (bijv. runalyze) gewoon meegenomen want ze zit in het FIT-bestand.

Smashrun | Strava | Citystrides | Brickset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Totrail
  • Registratie: September 2019
  • Laatst online: 20:04
Poekie schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 14:51:
Ik had de eerste versie van de HRM-RUN bij mijn FR620, en nu de 645 met Runpod. Ik vergeet t ding niet, ik doe soms wat met de data en mijn ervaring met de HR-banden is dat ze *altijd* vechten met de onderband van mijn sportbh. En omdat die krengen ook fijn moeten zitten (auw auw als er toch net een velletje tussen bh-rand en HR-band terechtkwam) doe ik het nu tegenwoordig met de OHM en de runpod. Dat de data niet altijd even nuttig is, ach, ik heb gelopen toch? :D
De data uit de runpod wordt in andere milieus (bijv. runalyze) gewoon meegenomen want ze zit in het FIT-bestand.
Vraagje tussendoort: Bevalt de 645 je goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janar

Janar

Geen

PatrickC schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 12:37:
[...]

Ik zou me niet teveel blind staren op slaap/HRV data van horloges. Ik heb geen ervaring met Whoop, maar de slaap data die Garmin mij aanlevert via mijn FR645M is nou niet echt betrouwbaar. En dat was bij m'n vorige Garmin horloge (VA HR) ook niet best. Maar daar heb ik mijn horloge dan ook niet voor... hij moet het vooral gewoon goed en betrouwbaar doen met hardlopen en dat doet ie.
De Whoop schijnt dus echt beter te zijn. De slaaptracker van Vivoactive 3 neem ik ook niet serieus. Maar de stress score werkt voor mij toch vrij goed. De recovery time indicatie van Garmin 820 werkt redelijk maar ook niet heel erg betrouwbaar.

Er is meer te halen uit HRV hartslag en dergelijke. Ik werk veel in de nacht(onregelmatig en niet gestructueerd) en dat heeft grote impact op mijn herstel(van de nachten en van de trainingen). Als je dan eventueel iets beter je trainingen kunt afstellen op wat er gemeten is ipv op het gevoel. Dat laatste is ook niet erg betrouwbaar.

Verwarming: Daiking Altherma Hybride 8kW met vloerverwarming & Jaga Strada radiatoren § Domotica Domoticz, Z-wave, Hue, Slimme meter § Audio/HT Linn Majik DSM, Linn Majik 140, Apple TV 4K, Sony PS4 Pro

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Poekie
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

Totrail schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 15:12:
[...]

Vraagje tussendoort: Bevalt de 645 je goed?
Ja, prima horloge. Doet wat het moet doen, heb de M maar gebruik nooit muziek (heb de rentepuntenbundel) dus daar kan ik weinig over vertellen.
GPS+GALILEO werkt goed, heb snel signaal te pakken en kan zelfs ongeveer zien wanneer ik een straat oversteek. OHR monitoring werkt voor mij goed - ik heb wel een flink witte huid en doe vooral rustige loopjes en weinig interval dus dat helpt wel. Knoppen zijn fijn, de 620 die ik hiervoor had was met z'n touchscreen niet altijd ideaal (al had die in ieder geval nog start- en lapknoppen).
Bluetooth en wifi werken prima, zet soms BT uit als ik mijn vivosmart overdag ga dragen zodat m'n horloge dan niet continu verbinding wil maken met m'n telefoon, en vergeet dat dan soms weer aan te zetten, maar door de wifi heb ik dat meestal pas laat door :P
Garmin Pay was vorig jaar tijdens skivakantie en lang weekend Londen ideaal (icm mastercard), maar in het dagelijks leven nog niet veel gebruikt want geen pinpas die ik kan koppelen (nu openbank aangevraagd dankzij tip van @m0ridin) maar denk dat ik die voornamelijk voor noodsituaties en wedstrijddagen zal gebruiken.
Verder is het op mijn niet al te grote pols ook nog een horloge dat niet al te raar staat. Al heb ik meestal overdag mijn vivosmart4 om, soms doe ik mijn woon-werk hardlopend en ik ga niet op werk met twee horloges rondsjouwen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Laatst online: 17:39
Valorian schreef op donderdag 6 februari 2020 @ 11:25:
Volgens mij staat maestro/mastercard los van of het creditcard of gewone pinpas is. Op hun site zeggen ze dat je overal kan betalen waar je draadloos kan pinnen...

https://www.openbank.nl/garmin-pay

NB: eerste 6 maanden ook 2% rente op je spaargeld tot 5K (niet onder NL garantstelsel, wel onder spaanse).
@xray79 de pas die je koppelt is de pas die je kunt gebruiken, inclusief type.
Koppel je een creditcard dan is het een creditcard en kan je bijvoorbeeld bij de AH gewoon niet betalen. Koppel je een echte PIN-pas (ofwel Maestro betaalkaart) dan kan je overal waar je normaal kunt pinnen ook met je horloge pinnen.
Het horloge maakt er niet ineens een ander type pas van. Dat is juist het voordeel want daarom is het betrouwbaarder dan dingen als mobiel betalen waar hij in feite faked een pas te zijn.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
  • Nu online
Janar schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 15:25:
[...]

De Whoop schijnt dus echt beter te zijn. De slaaptracker van Vivoactive 3 neem ik ook niet serieus. Maar de stress score werkt voor mij toch vrij goed. De recovery time indicatie van Garmin 820 werkt redelijk maar ook niet heel erg betrouwbaar.

Er is meer te halen uit HRV hartslag en dergelijke. Ik werk veel in de nacht(onregelmatig en niet gestructueerd) en dat heeft grote impact op mijn herstel(van de nachten en van de trainingen). Als je dan eventueel iets beter je trainingen kunt afstellen op wat er gemeten is ipv op het gevoel. Dat laatste is ook niet erg betrouwbaar.
Qua slaap ed weet ik het niet maar dacht dat qua training/herstel advies ed Garmin en Polar wel voorop liepen. Heb je een bron met meer info over hoe Whoop daar hoger op scoort? Niet dat ik je niet geloof, maar gewoon uit interesse ;)

[ Voor 14% gewijzigd door Valorian op 07-02-2020 18:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janar

Janar

Geen

Valorian schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 17:19:
[...]

Qua slaap ed weet ik het niet maar dacht dat qua training/herstel advies ed Garmin en Polar wel voorop liepen. Heb je een bron met meer info over hoe Whoop daar hoger op scoort? Niet dat ik je niet geloof, maar gewoon uit interesse ;)
Feitelijke bronnen die objectief vergelijk doen, zijn er nagenoeg niet. Maar die zie je ook niet tussen Polar & Garmin. Helaas heeft DC Rainmaker nog niks over Whoop geschreven/opgenomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xray79
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 09-10 20:14
Gonadan schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 17:10:
[...]

@xray79 de pas die je koppelt is de pas die je kunt gebruiken, inclusief type.
Koppel je een creditcard dan is het een creditcard en kan je bijvoorbeeld bij de AH gewoon niet betalen. Koppel je een echte PIN-pas (ofwel Maestro betaalkaart) dan kan je overal waar je normaal kunt pinnen ook met je horloge pinnen.
Het horloge maakt er niet ineens een ander type pas van. Dat is juist het voordeel want daarom is het betrouwbaarder dan dingen als mobiel betalen waar hij in feite faked een pas te zijn.
Ja dat is duidelijk dank je.
Wat dan eigenlijk de vraag zou moeten zijn:
MasterCard versus Maestro.....Neem aan dat dat altijd bij elke bank Mastercard een creditcard is en dus niet overal even makkelijk geaccepteerd worden en Maestro is dus een gewone bankkaart en zal 'overal' / makkelijker geaccepteerd worden. Verder wel raar dat ik Mastercard heb via ING maar dat die dan niet gekoppeld kan worden omdat geen ICS kaart is.....Heb ook SNS bank maar die hebben ook geen GarminPay en om nu nog een bank te gaan gebruiken......
@Valorian laat je weten hoe de openbank werkt met de Garmin Pay?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Valorian
  • Nu online
xray79 schreef op zaterdag 8 februari 2020 @ 10:39:
[...]

MasterCard versus Maestro.....Neem aan dat dat altijd bij elke bank Mastercard een creditcard is en dus niet overal even makkelijk geaccepteerd worden en Maestro is dus een gewone bankkaart en zal 'overal' / makkelijker geaccepteerd worden. Verder wel raar dat ik Mastercard heb via ING maar dat die dan niet gekoppeld kan worden omdat geen ICS kaart is.....Heb ook SNS bank maar die hebben ook geen GarminPay en om nu nog een bank te gaan gebruiken......
Ja doe ik. Vooralsnog wacht ik nog op het activeren van de rekening (gisterenavond pas foto ID toegevoegd en aanvraag afgemaakt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 05-06-2024

route99

just passionately curious...

[...]Verder wel raar dat ik Mastercard heb via ING maar dat die dan niet gekoppeld kan worden omdat geen ICS kaart is.....Heb ook SNS bank maar die hebben ook geen GarminPay en om nu nog een bank te gaan gebruiken......
https://explore.garmin.com/nl-NL/garmin-pay/
Waar kan ik deze functie gebruiken?
Waar kan ik Garmin Pay gebruiken? Bijna overal waar u contactloos kunt betalen. In Nederland zijn de betaalpassen van Rabobank en ABN AMRO én de ICS Mastercards al geactiveerd. Houd de deelnemende banken in de gaten en controleer de lijst met compatibele banken en creditcards.
ING staat er nog niet bij, en is idd niet aangesloten bij ICS, mijn ASN VISA kaart gaat wel via ICS,, ING regelt het zelf, je kunt ook meteen naar de CC sectie als je ingelogd bent, van ASN krijg ik geen rekening gaat allemaal via ICS, is dus "uitbesteed".
Geduld...want er staat daar toch ook:
Er worden steeds nieuwe toegevoegd.
8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
[...]

Met een credit card kan je inderdaad lang niet overal betalen.

Zelf heb ik een Rabo rekening geopend hiervoor. Saldo alert erop en af en toe wat storten. Mocht er dan een lek blijken te zijn kan het mij nooit veel kosten en zo'n rekening is iets van anderhalve euro per maand.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frij5fd
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 04-10 22:17
Valorian schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 14:21:
@CT @Requiem19 Ik zat toevallig ook te twijfelen en ga voor de hartslagband. Dat voegt écht wat toe (want enige manier om echt accurate HR-data te verzamelen en/of intervaltrainingen nauwkeurig op HR-zones te lopen). En dan neem ik de uitgebreide variant (HRM-Run) van Garmin zelf, zodat ik die andere data ook heb (waar je dan inderdaad niet veel mee kan).

Ik zie ook niet zoveel meerwaarde van weer iets meenemen / vastklikken / etc (POD) als je er vervolgens niet echt iets nuttigs mee kan. Dan verdwijnt 'ie waarschijnlijk bij mij in een la om stof te happen.
Ik vind de HRM-run niet optimaal. Hij snijdt bij mij in de huid, vooral in de zomer als ik veel zweet. Ik zag in fora daar meer klachten over. Qua registratie is het een mooi ding en doet hij het beter dan mijn vroegere Garmin hartslagmeter-band.

NB: ook Openbank.nl account aangevraagd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Waarom is iedereen zo enthousiast over Openbank? Als het puur voor Garmin Pay is had je ook al lang een Rabo of ABN rekening kunnen openen toch? Of zijn de kosten van 1,50€ per maand de reden? Die 50€ tegoed geldt volgens mij niet meer als je na 31-1 een rekening opende.

Ben overigens benieuwd of het na 1 jaar ook gratis blijft:
MelvinW in "Openbank.NL"

[ Voor 33% gewijzigd door Aghanim op 09-02-2020 08:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Valorian
  • Nu online
Aghanim schreef op zondag 9 februari 2020 @ 07:59:
Waarom is iedereen ineens zo enthousiast over Openbank? Als het puur voor Garmin Pay is had je ook al lang een Rabo of ABN rekening kunnen openen toch? Of zijn de kosten van 1,50€ per maand de reden? Die 50€ tegoed geldt volgens mij al niet meer.

MelvinW in "Openbank.NL"
Haha, klopt hoor, van die paar tientjes per jaar zou niemand die zich een Garmin met garmin pay kan veroorliven wakker moeten liggen, anders heb je je prio’s niet helemaal op orde ;) ..

Maar zelf was ik er gewoon nog niet aan toegekomen om zo’n abn ofzo af te sluiten. Weet ook niet of ik garmin pay echt nuttig ga vinden / ga gebruiken. Zag nu dit openbank-verhaal langskomen en leek mij een mooie laagdrempelige manier ( want geheel gratis) om garmin pay eens te testen. Baat het niet dan schaadt het niet.

Die 50 euro actie hoorde ik later pas over en is niet meer volgens mij.

[ Voor 3% gewijzigd door Valorian op 09-02-2020 08:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
Aghanim schreef op zondag 9 februari 2020 @ 07:59:
MelvinW in "Openbank.NL"
Niets is gratis, dus het gaat op wat voor manier dan ook iets kosten. De genoemde 18 euro komt verdacht dichtbij het basistarief van de Rabo, dus klinkt helemaal niet gek.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nogeeninlog
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:09
Valorian schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 14:21:

Een voordeel van de pod is dat je die kunt combineren met een goedkope hartslagband. Wanneer een hartslagband geen betrouwbare waarden meer geeft, dan kun je die goedkoop vervangen en toch de RD data houden met de pod. Met de HRM-Run moet je een dure hartslagband vervangen.

Net als met smart TV's en dumb TV's. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
Of überhaupt geen band gebruiken. ;)
CT schreef op vrijdag 7 februari 2020 @ 14:12:
Maar ik zit al een tijdje te denken om ook de Running Pod erbij te kopen om nog wat meer data te verzamelen, alleen hoor ik zelden iemand over deze pods en een van de weinige reviews die ik kan vinden zoals van dcr zijn positief en negatief. Het negatieve zit'm in dat je wel de data hebt, maar je er eigenlijk niet veel mee kan omdat de software niet meer doet dan een grafiek tonen over bijv je pacing maar niet zegt wat je evt. beter moet doen of een doel dat je moet behalen.
Dat geldt in feite voor alle waarden die een horloge met accessoires kan leveren. Of het nu gat om cadans, balans, hartslag of zelfs simpelere zaken als tempo en duur. De software kan je hooguit een gemiddeld advies op basis van statistiek, dat is dan ook wat ze doen in samenwerking met derde partijen.
Dat betekent niet dat het advies niet waardevol kan zijn, voor heel veel casual sporters is het prima.

Je merkt echter dat wanneer je wat verder de materie in gaat je eigen conclusies gaat trekken. Welke waarden je daarvoor nodig hebt verschilt per persoon, maar bij tweakers is het vaak wel zo dat ze enige mate van controledwang hebben en dus nogal graag zoveel en zo accuraat mogelijke data hebben. :P
Heeft iemand ervaring met de extra data? Of zo'n Pod? En laat je deze dan na 2x gebruik thuis of voegt het echt wat toe?
Ik heb zo'n pod, de Running Dynamics Pod dan welteverstaan. Bewust voor gekozen vanwege de kleine moeite die het is om hem achterop je broek te schuiven. Ik heb hem dan ook altijd mee.

De extra data heeft voor mij zeker waarde, maar op z'n tijd. Ik gebruik de gegevens die ik allemaal verzamel niet om elke loop tot in detail uit te pluizen, maar meer om mijn eigen gevoel te bevestigen of ontkrachten.
Was dat stramme rechterbeen echt belemmerend? Was het echt zo zwaar of had ik gewoon geen zin? Wat doet het voor mijn vorm als ik een andere techniek probeer? Speelt m'n knie nog onbewust op? Etc.

Normaal loop ik gewoon lekker en kijk ik met name naar tijd en afstand. Hartslag is onderweg het enige waar ik naar kijk, maar dat is sporadisch en puur ter bevestiging.
Achteraf kijk ik dan hooguit naar cadans en balans, vooral dat laatste is een indicator van hoe mijn techniek was. Feitelijk zijn de conclusies vaak simpel; loop vlot met hoge cadans en je techniek is vanzelf beter.

Wat ik wel als voordeel ervaren heb is het specifiek trainen op bepaalde zaken of waarschuwingen als je cadans of balans niet meer klopt. Maar dat is incidenteel wanneer je specifiek ergens op wilt trainen.

Wat was je vraag ook alweer? :D
Oh ja, in het kort: het is een kleine moeite om mee te nemen en geeft best leuke statistieken, mits je dat interessant vindt. Ga je daar toch niets mee doen en wil je gewoon lopen dan heb je er weinig aan, maar als dat het geval was had je vast de vraag niet gesteld. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frij5fd
De Garmin Tempe is ook een kleine device waar je lol van kan hebben als het je interesseert. De temperatuur van je horloge is niet representatief voor de buitentemperatuur, een Tempe op de veters van de schoen geklikt geeft wel redelijk bruikbare data. Is ook bij fietsen en hiken of andere sporten inzetbaar (zolang het maar boven water is).
Je kunt deze voor minder dan 25 euro al kopen

[ Voor 6% gewijzigd door Frij5fd op 09-02-2020 14:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Totrail
Twijfel nog steeds over m'n nieuwe sporthorloge. Mede omdat ik het ook graag als dagelijks horloge wil gebruiken is de shortlist nu teruggebracht naar de Forerunner 645Music en de Fenix 5s Plus. De vraag is nu dus nog of de extra features van de Fenix het prijsverschil ook waard zijn. Oftewel: ga ik die features echt gebruiken. De keuze blijft lastig (al blijft het natuurlijk een luxe).

[ Voor 4% gewijzigd door Totrail op 09-02-2020 16:59 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Totrail schreef op zondag 9 februari 2020 @ 16:54:
Twijfel nog steeds over m'n nieuwe sporthorloge. Mede omdat ik het ook graag als dagelijks horloge wil gebruiken is de shortlist nu teruggebracht naar de Forerunner 645Music en de Fenix 5s Plus. De vraag is nu dus nog of de extra features van de Fenix het prijsverschil ook waard zijn. Oftewel: ga ik die features echt gebruiken. De keuze blijft lastig (al blijft het natuurlijk een luxe).
De grootste verschillen zijn denk ik de kaarten (met bijbehorende functies ) en functies als PacePro. Voor een betere batterijduur hoef je het niet te doen. Hoeveel is het prijsverschil waar je het horloge eventueel wilt aanschaffen?

PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Totrail
PatrickC schreef op zondag 9 februari 2020 @ 19:15:
[...]

De grootste verschillen zijn denk ik de kaarten (met bijbehorende functies ) en functies als PacePro. Voor een betere batterijduur hoef je het niet te doen. Hoeveel is het prijsverschil waar je het horloge eventueel wilt aanschaffen?
Goedkoopste Fenix5s Plus die ik gezien heb is 499 (via Alternate). De FR645M voor 379 bij Waypoint of Bever. Maar een aanzienlijk verschil dus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m-vw
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 14:59

m-vw

Dus?

Heb een ZwiftPod, voorheen MilestonePod.

Extra data tov de HRM-Run die ik ook heb zijn zaken als leg swing en foot strike (hiel, midden of voorvoet).

Toegevoegde waarde? Eerlijk gezegd vind ik zelf van niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99

route99

Bij Wiggle is de Garmin Forerunner 735XT sporthorloge met GPS en HSM (bundel)
in de aanbieding voor € 239,96, als newbie krijg je nog €10 korting, dus afgerond 230 euro, gratis verzenden.
https://www.wiggle.nl/gar...ge-met-gps-en-hsm-bundel/
De features van de Fenix "x" en FR645M hoef ik niet, dus ik vond dit een aardige aanbieding, goed genoeg voor mij (afkomstig van een 910XT).

[ Voor 7% gewijzigd door route99 op 10-02-2020 05:24 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Positron
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-07 15:06

Positron

Immer positief! +1,6*10^-19 C

route99 schreef op maandag 10 februari 2020 @ 05:22:
in de aanbieding voor € 239,96, als newbie krijg je nog €10 korting, dus afgerond 230 euro, gratis verzenden.
https://www.wiggle.nl/gar...ge-met-gps-en-hsm-bundel/
De features van de Fenix "x" en FR645M hoef ik niet, dus ik vond dit een aardige aanbieding, goed genoeg voor mij (afkomstig van een 910XT).
De 735XT is al tijden goed geprijsd bij Amazon. Momenteel 205,99, dus mocht je nog niet besteld hebben: https://www.amazon.de/dp/...nkCode=df0&language=nl_NL

Staat ook gewoon in de Pricewatch. ;)

Edit: is dus idd alleen horloge en geen bundel. I stand corrected.

[ Voor 4% gewijzigd door Positron op 11-02-2020 07:08 ]

Garmin Fenix 6 Sapphire | Swim.. Bike.. Run!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99

route99

Maar die van jou is zonder HRM bundle.. :+
Dan had je bij Tweakers mss kunnen zien dat met bundle de goedkoopste, ook Amazon.de bijna € 278 was en ik zat net onder de 230 euro... 8)
pricewatch: Garmin Forerunner 735XT Run Bundle Grijs (Blauw)
Scheelt toch iets meer 50 euro...
Ik hoop toch dat de meeste Tweakers eerst bij de Tweakers pricewatch kijken....
En ik heb nog bij V&A gekeken.
Op MP vroegen ze belachelijke prijzen, sommigen nog duurder dan mij nieuw... maar eentje wilde wat zakken maar niet voldoende. Dan ga ik op de meer zekere route.

[ Voor 32% gewijzigd door route99 op 10-02-2020 08:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenz64
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09-10 16:33
Voor dat bedrag kom je ook al aardig in de buurt van een tweedehands 935

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Valorian
  • Nu online
Totrail schreef op zondag 9 februari 2020 @ 16:54:
Begrijpelijke twijfel. Alleen kunnen we op tweakers niet voor jou besluiten welke features jij ook echt gaat gebruiken. Wat mij persoonlijk heeft geholpen is:

- bij DC Rainmaker via de 'comparison tool' een paar modellen waar ik over twijfelde naast elkaar zetten.

- uit de tabel die daaruit komt de features waarmee het luxere model zich onderscheid apart noteren, en daarbij alle features die je toch nooit gaat gebruiken negeren (dus zwem en fiets je niet: alles doorstrepen van die lijst, schoont het snel op ;) ) etc.

- dan hou je een apart lijstje voor jezelf over met plus-punten van het luxere model. plus-punten waar je van plan bent ook echt iets aan te hebben. Bedenk vervolgens of dát rijtje voor jou de meerkosten waard zijn. Dat is veel overzichtelijker dan de enorme berg features waar je je anders blind op staart.

Tot slot blijft het natuurlijk ook een stukje esthetiek en juist op dat punt weer subjectief. Wil je voor een metalen casing en robuuster uiterlijk (5+), maar ook groter model, of voor een juist wat slankere en in sommige mensen hun optiek elegantere versie (645)? Dat is iets wat je uiteindelijk natuurlijk nog mee moet wegen. En gezien de compleetheid van beide horloges (daarmee kan je als amateur-sporter echt heel lang vooruit, ook al zijn er altijd modellen met meer/extra features) weegt dat stukje smaak misschien nog wel zwaarder dan de feature-set ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

m-vw schreef op zondag 9 februari 2020 @ 21:02:
Heb een ZwiftPod, voorheen MilestonePod.

Extra data tov de HRM-Run die ik ook heb zijn zaken als leg swing en foot strike (hiel, midden of voorvoet).

Toegevoegde waarde? Eerlijk gezegd vind ik zelf van niet.
Nadeel van de zwiftpod is ook dat deze niet al z'n extra metingen (zoals foot strike, leg swing) uit te lezen heeft via iets anders dan eigen app. De Garmin rundynamics worden in het FITbestand opgeslagen en zijn zo mee te nemen naar allerlei sites.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cverkooyen
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20:54
Ik ben nu overtuigd en ga voor de 245 music. Klopt het dat de online prijzen maar minimaal verschillen? =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99

route99

Frenz64 schreef op maandag 10 februari 2020 @ 08:38:
Voor dat bedrag kom je ook al aardig in de buurt van een tweedehands 935
Ik had hem wel in het vergelijk mee genomen, maar ik zie dat ik zeker de smart functies icm mobiel nooit ga gebruiken. Dus idd nieuw vond ik hem veel te duur als je daar geen gebruik van maak.

En 2e hands zag je ze amper, iig MP geen enkele, V&A hier ook niet... waar zag jij ze?

En dan wil ik "eigenlijk dus gewoon" een upgrade van mijn 910XT waar ik 7 jaar plezier van gehad heb en toen ook net in een dipje aardig voordelig kon kopen. ....
Maar het extraatje die ik wel leuk vind van de 735XT+HRM: contact tijd e.d. meten omdat ik ook zelf meer naar mijn stijl wil "kijken" daar heb ik HRM-Run monitor voor nodig en die zit bij de kale 935 er niet bij en die combi zie je 2e hands niet (heb ik iig niet gezien) en nieuw helemaal te duur.

Dank voor je attentie.

[ Voor 22% gewijzigd door route99 op 10-02-2020 09:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• route99

route99

Totrail schreef op zondag 9 februari 2020 @ 16:54:Oftewel: ga ik die features echt gebruiken. De keuze blijft lastig (al blijft het natuurlijk een luxe).
Idd anders wordt de keuze wel erg duur tov het gebruik. Heb 7j geleden daarom de 910XT alleen gekocht omdat ie toevallig in een prijsdippie zat, heel kort, net boven de 300, in no time weer richting 400... bij een paar winkels, in D'waard was ie toen nog 450 euro....
Redelijk gebruikt wat erin zat en nu dan de 735XT idem dit hoop ik. Voor mij geen dagelijkse wearable

Als je hem wel dagelijks gebruikt, dan toch maar nog een keer door de vergelijking heen gaan?
En zet dat af waar je hem bij het sporten voor gebruikt...
Zijn er voor de dagelijkse zaken ook veel goedkopere die hetzelfde kunnen en dat je toch een apart sport horloge koopt en ben je dan wellicht niet goedkoper uit... juist die extra smart functies maakt de topmodellen imho duurder dan de aparte twee... eea puur ter overweging.
Sterkte met de keuze...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Totrail
route99 schreef op maandag 10 februari 2020 @ 09:56:
[...]
Idd anders wordt de keuze wel erg duur tov het gebruik. Heb 7j geleden daarom de 910XT alleen gekocht omdat ie toevallig in een prijsdippie zat, heel kort, net boven de 300, in no time weer richting 400... bij een paar winkels, in D'waard was ie toen nog 450 euro....
Redelijk gebruikt wat erin zat en nu dan de 735XT idem dit hoop ik. Voor mij geen dagelijkse wearable

Als je hem wel dagelijks gebruikt, dan toch maar nog een keer door de vergelijking heen gaan?
En zet dat af waar je hem bij het sporten voor gebruikt...
Zijn er voor de dagelijkse zaken ook veel goedkopere die hetzelfde kunnen en dat je toch een apart sport horloge koopt en ben je dan wellicht niet goedkoper uit... juist die extra smart functies maakt de topmodellen imho duurder dan de aparte twee... eea puur ter overweging.
Sterkte met de keuze...
Het gaat mij dan vooral om de extra sportfuncties. Maar die zou je dan ook weer op kunnen vangen met een Connect IQ app. Bijvoorbeeld een sporadisch triatlon, zit op de Fenix ingebakken en op de 645 niet, maar is er via ConnectIQ wel op te krijgen. Ik ga met mezelf en de specs in conclaaf ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutgergron
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 09:45
Vivoactive bezitters, waar hebben jullie je backlight op staan?

Binnenshuis als ik het op 20/30% zet is het scherm moeilijk leesbaar. Nu heb ik het op 80% staan alleen daardoor kleurt het scherm meer blauwer op.

Ik moet wel zeggen dat het scherm erg slecht in kwaliteit is binnenshuis. Totaal geen contrast en het ziet er maar flets uit. Weet niet of ik hier aan kan wennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edkoster
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-09 21:42
rutgergron schreef op maandag 10 februari 2020 @ 11:01:
...
Bij mijn VA3 staat hij standaard op 10% en ik heb eigenlijk nooit problemen met de leesbaarheid (zowel binnen als buiten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenz64
route99 schreef op maandag 10 februari 2020 @ 09:15:
[...]
En 2e hands zag je ze amper, iig MP geen enkele, V&A hier ook niet... waar zag jij ze?
Op Marktplaats heeft er een tijdje eentje gestaan met vraagprijs €250 (die was wel wat gebruikt) en een zgan'e voor €300.Komt regelmatig wat voorbij, blijven opletten (of gewoon een 735XT kopen)

Edit: inderdaad ff opletten: https://link.marktplaats.nl/m1512670035

[ Voor 8% gewijzigd door Frenz64 op 10-02-2020 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tuinïnen
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:12

tuinïnen

Eventus stultorum magister

Binnenshuis als ik het op 20/30% zet is het scherm moeilijk leesbaar. Nu heb ik het op 80% staan alleen daardoor kleurt het scherm meer blauwer op.

Ik moet wel zeggen dat het scherm erg slecht in kwaliteit is binnenshuis. Totaal geen contrast en het ziet er maar flets uit. Weet niet of ik hier aan kan wennen.
30% en is goed leesbaar.

Het ziet er wat flets uit omdat het een backlight is en geen Amoled. Grootste voordeel vind ik de zichtbaarheid bij daglicht en zeker straks in het voorjaar/zomer buiten in de zon. Dan wint mijns inziens het transflective display van Amoled .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

Met een transflectief display ' totaal geen contrast' ervaren - misschien juist backlight veel te hoog? Vuil tussen je screenprotector en scherm? En het blauwere - tja, zwart is niet echt zwart, dan had je amoled moeten kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutgergron
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 09:45
Poekie schreef op maandag 10 februari 2020 @ 13:21:
Met een transflectief display ' totaal geen contrast' ervaren - misschien juist backlight veel te hoog? Vuil tussen je screenprotector en scherm? En het blauwere - tja, zwart is niet echt zwart, dan had je amoled moeten kiezen.
Zit er nog verschil in kwaliteit met andere horloges die ook transflectief display hebben, nieuwere/duurdere modellen?

Ik snap dat het geen amoled kwaliteit is maar het oogt wel heel erg flets. Helemaal binnenshuis. Ook wel wennen als je van een Galaxy Watch komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 13:53

10% - NIET aan bij beweging.
1) Ik had precies jouw gevoel ook in het begin (ook met dat "blauwe"), maar ik ben er wel aan gewend. Always on met langere accuduur was immers wat ik wilde. Liever dit dan dagelijks opladen.
2) kies een fijne watchface (Ik heb Simple Info Analog van GriffW in "Performance analog modus")

Als het donker is kan ik met 1 tapje op het scherm de backlight aanzetten, en dat is prima voor mij.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 06-10 17:33
route99 schreef op maandag 10 februari 2020 @ 09:15:

In verband met de 935: ik kocht mijn zo goed als nieuwe 935 op V&A voor €300 in mei 2019. De vorige eigenaar had omwille van een defect zijn 935 omgewisseld bij Garmin voor een refurbished exemplaar, en dan de 945 gekocht die in april 2019 uitgekomen is. Dat refurbished exemplaar heb ik dus overgenomen.

Je gaat op de tweedehands markt vooral veel beweging zien als er nieuwe modellen uit komen, en misschien ook als er goede aanbiedingen lopen (Black Friday, Amazon Prime day, etc). Het is nu een redelijk dode periode, dus er is ook weinig reden om horloges te verkopen.

Die prijs voor de 735XT bundel met HRM-Run is volgens mij niet echt een prijsdipje maar eerder een prijsverlaging voor die definitief verdwijnt. Zowel het horloge als de band zijn ondertussen redelijk oude modellen (horloge dateert van september 2016). Er gaan al langer geruchten dat Garmin nieuwe hartslagbanden gaat aankondigen (ANT+ en BT Smart zoals de HRM-DUAL), en dat er dit voorjaar een opvolger van de 645 of 735 aangekondigd zal worden.

Ik veronderstel dat je al een ANT+ HRM band hebt voor gebruik met je 910XT, dan kan het ook interessant zijn een pricewatch: Garmin Running Dynamics Pod(– Forerunner 735XT – Forerunner 935 ... te nemen, moest je toch een horloge nemen zonder HRM-Run band (wordt ondersteund door de meeste recente Forerunners). Die pod doet eigenlijk hetzelfde als wat de HRM-Run meer doet dan hartslag meten. Of je wat aan die running dynamics hebt, is een andere vraag. Je moet je al behoorlijk in de materie verdiepen om er wat aan te hebben.

Werkt de GPS van jouw 910XT eigenlijk nog wel naar behoren? Want hier lijkt iemand last te hebben van de epoch rollover die vorig jaar in april gebeurde: https://www.dcrainmaker.c...nt-page-6#comment-3234947

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
  • Nu online
rutgergron schreef op maandag 10 februari 2020 @ 13:36:
[...]

Zit er nog verschil in kwaliteit met andere horloges die ook transflectief display hebben, nieuwere/duurdere modellen?

Ik snap dat het geen amoled kwaliteit is maar het oogt wel heel erg flets. Helemaal binnenshuis. Ook wel wennen als je van een Galaxy Watch komt.
Wat was er eigenlijk mis aan je Galaxy Watch wat je doet zoeken naar een Garmin? Vooralsnog lijkt dat model op al je punten goed te scoren. Alleen sport (interval ed) misschien niet maar zolang dat nog een “in de toekomst”-gevalletje is ook geen probleem neem ik aan.

Ga je deze garmin houden of retouren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:49

vhal

ಠ_ಠ

rutgergron schreef op maandag 10 februari 2020 @ 13:36:
[...]

Mijn Fenix 6s is wat dat betreft een stuk beter afleesbaar dan mijn oude FR235. Zeker overdag en in het zonlicht. Hoe dit zich verhoudt met de VA weet ik helaas niet.

Strava

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mistraller
Vorige week heeft mijn vrouw haar vivosport HR opgestuurd naar Garmin omdat het bandje aan het scheuren was (na ca 1,5 jaar) ...Gisteren lag er een splinternieuwe voor haar klaar :) Toch een fijne service. Lijkt er ook op dat het bandje iets anders is qua materiaal. Hopen dat deze langer meegaat.

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 12:16
Mistraller schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 09:50:
Vorige week heeft mijn vrouw haar vivosport HR opgestuurd naar Garmin omdat het bandje aan het scheuren was (na ca 1,5 jaar) ...Gisteren lag er een splinternieuwe refurbished als nieuw voor haar klaar :) Toch een fijne service. Lijkt er ook op dat het bandje iets anders is qua materiaal. Hopen dat deze langer meegaat.
Fixed it for you.
Inderdaad nette service altijd van Garmin.

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-10 09:24

Pathogen

Shoop Da Whoop

Hmm, ik zie dat die van mijn vrouwlieverd al ouder dan 2 jaar is... Even checken of er dan nog garantie op zit :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
rockhopper schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 13:45:
[...]

Fixed it for you.
Inderdaad nette service altijd van Garmin.
lol
Maar....ik zou toch zeggen dat je dat dan zou zien, ding zag er echt shiny new uit.
We hadden eigenlijk verwacht dat ze er gewoon een nieuw bandje op zouden zetten want klokje zelf was niks mis mee, leek me goedkoopste optie.
Een retour/zichtartikel wil ik overigens niet zomaar als refurbished definiëren. Want dat kan ik mij natuurlijk best voorstellen, dan is ie wat mij betreft nog altijd "nieuw".

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99

route99

MacPoedel schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 11:08:
[...]935 op V&A voor €300 in mei 2019
Nette prijs, zelfs nu nog. Uiterard heb ik p V&A gekeken maar er was de laatste weken niets wat me beviel.
Het is nu een redelijk dode periode, dus er is ook weinig reden om horloges te verkopen.
En dat merk je...
Die prijs voor de 735XT bundel met HRM-Run is volgens mij niet echt een prijsdipje maar eerder een prijsverlaging voor die definitief verdwijnt.
De prijzen op de pricewatch liggen De laagste prijzen voor de bundel met HRM zijn nu €289, das toch 60 euro meer als de aanbieding waar ik voor heb betaald, en idd zolang er geen nieuwe modellen zijn gaat de prijs zeker niet erg snel naar naar beneden.
:
Garmin Running Dynamics Pod(– Forerunner 735XT)
Deze pod zat niet bij een aanbieding, losse 735XT+ pod was veel te duur...
De keuze was eenvoudig: Ik heb nu een HRM ban die dat ook kan en daarnaast een backup voor de HF-meting in periodes dat mijn dunne pols het af laat weten, dat gaf voor mij icm de 230 euro en nieuwe de doorslag.
Ik ben nu tevreden met wat de 735XT biedt aan opties icm die lage nieuwprijs, de extra's die er nog komen... mooi voor mijn volgende horloge. De 910XT was ook down to earth, ik kan nu een optie-stapje maken en meer hoeft niet. Die meer prijs heb ik er echt niet voor over en ik gebruik het ook niet (muziek opslag of zo), , ook heel vele extras die je tijd het lopen zou kunnen bekijken ... prima, maar hier geen behoefte.
..
Werkt de GPS van jouw 910XT eigenlijk nog wel naar behoren?
Nooit problemen gehad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rockhopper
Mistraller schreef op woensdag 12 februari 2020 @ 17:08:
[...]

lol
Maar....ik zou toch zeggen dat je dat dan zou zien, ding zag er echt shiny new uit.
We hadden eigenlijk verwacht dat ze er gewoon een nieuw bandje op zouden zetten want klokje zelf was niks mis mee, leek me goedkoopste optie.
Een retour/zichtartikel wil ik overigens niet zomaar als refurbished definiëren. Want dat kan ik mij natuurlijk best voorstellen, dan is ie wat mij betreft nog altijd "nieuw".
Tja strikt gesproken zou ie "hagelnieuw" kunnen zijn, maar alles wat ter reparatie ingestuurd wordt gaat normaal gesproken naar Kansas. Om daar als klant op te wachten duurt te lang, dus oudere ingestuurde en reeds gerepareerde exemplaren worden daarom meestal snel uitgegeven. Dat kan inderdaad een nieuw glasplaatje zijn, een nieuw bandje, een nieuwe bezel of een simpele firmware fix. Het feit dat je het niet ziet spreekt boekdelen aan de goede aftersale service. Maar ik wilde eigenlijk alleen aangeven dat je het niet echt -zeker- als een nieuwe mag beschouwen. Maar ik zie meestal het verschil ook niet hoor :+

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
Maakt het dan überhaupt wat uit? Ze zorgen dat je weer een 'als nieuw' bandje hebt. Da's toch gewoon netjes? :?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Hotman
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12:08
Momenteel ben ik aan het kijken naar een vervanging van mijn FR 225. Nu is mijn oog gevallen op de Venu vooral vanwege het scherm. Een horloge moet je toch opladen dus een dag meer of minder gaat voor mij geen dealbreaker zijn. Aangezien het horloge ook als dagelijks horloge gebruikt gaat worden wil het ook wat. Hierdoor valt voor mij bijvoorbeeld de FR245 af (smaak valt niet over te twisten). In mijn zoektocht (DCR, Youtube, hier het forum en andere reviews) blijkt dat de FR645 ook een goede tegenhanger is (maar wel al een ouder toestel). De 7 activiteiten opslag zoals hier al vaker genoemd is voor mij ook geen dealbreaker (kan me tenminste geen situatie bedenken waar ik 7 activiteiten niet een keer zou kunnen syncen).

Ik ben nu vooral nog opzoek naar ervaringen van mede tweakers over de betreffende horloges en wat nou echt de grote verschillen zijn. Zal het horloge vooral gebruiken voor hardlopen als hoofddoel. Beide horloges zullen sws een mega upgrade zijn vergeleken met de FR225 :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• route99

route99

Nog vergeten gisterenavond te melden bij mijn reactie, kwam net terug van een 3-daags cursus: De buurvrouw had netjes de nieuwe 735XT even in bewaring genomen van de bezorger...
Super snel van Wiggle: 7/2 besteld met de optie gratis verzenden, wat tot een kleine week kan duren, maar 10/2 al binnen.... (een weekje was immers niet erg geweest, was immers op cursus).
De komende tijd aan de slag.... is voor mij persoonlijk ook wel een mega upgrade tov de 910XT uit 2013 (op de markt in 2011)... de nog nieuwere features die niet op de 735XT zitten, spraken me niet aan (oa muziek).

[ Voor 19% gewijzigd door route99 op 14-02-2020 20:44 ]

• tuinïnen

tuinïnen

Gonadan schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 00:58:
Maakt het dan überhaupt wat uit? Ze zorgen dat je weer een 'als nieuw' bandje hebt. Da's toch gewoon netjes? :?
Volgens mij gaat het zelfs om een compleet 'nieuw' horloge..

• rockhopper
Gonadan schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 00:58:
Het gaat erom dat je het eigenlijk niet 'nieuw' mag noemen. Je krijgt ook niet weer twee jaar garantie, wat bij een nieuw exemplaar wel zou horen.
Je weet gewoon niet of en wat er precies gemaakt is. Je weet wel dat het toestel heel grondig nagekeken is, en waar nodig gerepareerd zoals het weer in nieuwstaat terug gebracht wordt. Ik vind het een prima service verder. En of het iets uitmaakt, dat hangt af van aan wie je het vraagt. Ik verwacht dat de overgrote meerderheid het prima vind zo. Maar goed als er ooit een reparatie intern is geweest opent dat natuurlijk ook de mogelijkheid tot herhaling/potentiële gebreken. Zo'n refurbished exemplaar zie ik in ieder geval meer zitten dan een demo-winkel model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
rockhopper schreef op donderdag 13 februari 2020 @ 18:28:
[...]

Het gaat erom dat je het eigenlijk niet 'nieuw' mag noemen. Je krijgt ook niet weer twee jaar garantie, wat bij een nieuw exemplaar wel zou horen.
Tja.... Ze had op 2 januari 2018 een vivosmart HR+. Na een half jaar kreeg die geen GPS fix meer. De garantie is toen door BOL.com afgehandeld en die heeft haar een vivosport aangeboden. En dus weer opnieuw twee jaar garantie.

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@rutgergron Je had met de Fenix 5 toch ook al een vergelijkbaar scherm als de VA? Dat kan je nu niet ineens verrassen lijkt me. Als je voor de Venu gaat is je probleem opgelost. Dan heb je een super scherp amoled scherm. De interface en informatie zijn (vrijwel) identiek aan de niet-amoled Garmins maar het kijkt toch een heel stuk prettiger dan een e-reader achtig display.

Enige wat ik erg droevig vind is de hoeveelheid eye candy watchfaces. Die zijn er gewoon niet. Als je dat met Fitbit of Apple vergelijkt dan is de vraag wel een beetje waarom Garmin een amoled display wilde gebruiken.

[ Voor 22% gewijzigd door Aghanim op 14-02-2020 15:55 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ypuh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 21:09
Ypuh schreef op maandag 6 januari 2020 @ 11:01:
Ik ben opzoek naar een leuke smartwatch om met name ook mijn fysieke gesteldheid naast de racefiets te meten.
Inmiddels ook een paar weken in bezit van mijn VivoActive 3. Ben toch wel erg blij dat ik niet voor de 3x duurdere Fenix 5s+ gegaan ben, want in de praktijk blijkt dat ik maar heel weinig (lees: geen) gebruik maak van de sportfuncties.

Ik sport zo'n 10 uur per week, maar dat is alleen maar wielrennen of indoor op de Tacx. Daar gebruik ik de Garmin Edge 830 of Zwift voor die beide hun gegevens pushen naar Garmin Connect. Het heeft dus geen meerwaarde het horloge daarvoor te gebruiken.

De OHR is voor intensief sporten wielrennen ontoerijkend gebleken, waar de VivoActive op 110-140 slagen blijft hangen en mijn hartslagband 178 gemiddeld aangeeft. Ik kan me niet voorstellen dat dit bij hardlopen beter zou gaan, zeker niet op het niveau dat je er intervallen mee kunt doen want hij meet simpelweg veel te langzaam en inaccuraat bij intensieve activiteit (tot de ~110 lijkt het goed te gaan). Voor dagelijks gebruik, wandelen, traplopen, slapen etc. lijkt hij wel prima te werken en daar heb ik hem ook voor gekocht.

All-in-all zeer tevreden met mijn aankoop. De VivoActive ziet er goed uit, is licht en draagt lekker. Het schermpje is niet hypermodern, maar ook niet zo lelijk als ik verwachtte. De opties op het horloge zelf zijn simpel maar effectief. Eigenlijk doet het horloge precies wat ik er van verwachtte, mijn activiteit/slaap naast het wielrennen meten en verder niets meer of minder.

Enig minpuntje (naast de beperkingen van een OHR) is dat horloge soms wel als een slavendrijver aanvoelt met trillingen en de meldingen 'Beweeg'. Zelfs als je met de lunch een wandeling gedaan hebt van 5km, of net 4 uren op de racefiets gezeten hebt en eindelijk gedoucht op de bank neerplof, geeft het horloge alweer aan dat ik moet bewegen. Enerzijds een plus (kantoorbaan dus excuus om koffie te halen), anderzijds mag de Garmin ook wel wat meer begrip opbrengen voor mijn prestaties eerder die dag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
Aghanim schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 15:48:
Enige wat ik erg droevig vind is de hoeveelheid eye candy watchfaces. Die zijn er gewoon niet. Als je dat met Fitbit of Apple vergelijkt dan is de vraag wel een beetje waarom Garmin een amoled display wilde gebruiken.
Haha ik erger mij nu al aan de hoeveelheid wijzerplaten die volgeladen zijn met meuk. Ik was op zoek naar degelijke wijzerplaten voor m'n F5+ maar men lijkt een voorkeur te hebben om elke pixel vol te plempen met stats. :D

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gonadan schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 17:01:
[...]

Haha ik erger mij nu al aan de hoeveelheid wijzerplaten die volgeladen zijn met meuk. Ik was op zoek naar degelijke wijzerplaten voor m'n F5+ maar men lijkt een voorkeur te hebben om elke pixel vol te plempen met stats. :D
Ik houd ook zeker van minimal qua design, maar ook die wijzerplaten zijn vrijwel niet geupscaled voor amoled resoluties. Hier kun je dus meer dan letterlijk de pixels tellen. Veel platen zijn daardoor niet eens bruikbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tuinïnen

tuinïnen

Ypuh schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 16:08:
[...]

De OHR is voor intensief sporten ontoerijkend gebleken, waar de VivoActive op 110-140 slagen blijft hangen en mijn hartslagband 178 gemiddeld aangeeft. Ik kan me niet voorstellen dat dit bij hardlopen beter zou gaan, zeker niet op het niveau dat je er intervallen mee kunt doen want hij meet simpelweg veel te langzaam en inaccuraat bij intensieve activiteit (tot de ~110 lijkt het goed te gaan). Voor dagelijks gebruik, wandelen, traplopen, slapen etc. lijkt hij wel prima te werken en daar heb ik hem ook voor gekocht.

All-in-all zeer tevreden met mijn aankoop. De VivoActive ziet er goed uit, is licht en draagt lekker. Het schermpje is niet hypermodern, maar ook niet zo lelijk als ik verwachtte. De opties op het horloge zelf zijn simpel maar effectief. Eigenlijk doet het horloge precies wat ik er van verwachtte, mijn activiteit/slaap naast het wielrennen meten en verder niets meer of minder.

Enig minpuntje (naast de beperkingen van een OHR) is dat horloge soms wel als een slavendrijver aanvoelt met trillingen en de meldingen 'Beweeg'. Zelfs als je met de lunch een wandeling gedaan hebt van 5km, of net 4 uren op de racefiets gezeten hebt en eindelijk gedoucht op de bank neerplof, geeft het horloge alweer aan dat ik moet bewegen. Enerzijds een plus (kantoorbaan dus excuus om koffie te halen), anderzijds mag de Garmin ook wel wat meer begrip opbrengen voor mijn prestaties eerder die dag.
De OHR is ook niet erg geschikt voor fietsen door de houding, stand en beweging vd pols. Ik lees daar vaker over afwijkingen terwijl deze bij het hardlopen toch zeer aardig lijkt te presteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RR46
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 09-10 20:39
Gonadan schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 17:01:
[...]

Idd, erger ik mezelf ook aan. De OEM is mooi, maar net iets te beperkt. Direct de uiterste steeds.... Al ben ik nu redelijk content met de watch face “Crystal” (icm F5+)

Wat is jullie favo watch face? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16:25
RR46 schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 20:32:
[...]

Idd, erger ik mezelf ook aan. De OEM is mooi, maar net iets te beperkt. Direct de uiterste steeds.... Al ben ik nu redelijk content met de watch face “Crystal” (icm F5+)

Hier ook crystal. Ik vind de meeste maar bagger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• s3n
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:19

s3n

Hier "simple tdb". Naam zegt het al, lekker simpel met weinig poespas. Ik zie de tijd, accu percentage en het aantal stappen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
[...]
Ik wissel ze af tussen de standaard watchface van m’n FR645M, Crystal, Rails, Titanium en Data Lover. En met kerst natuurlijk Christmas Jumper. o<:)

[ Voor 8% gewijzigd door PatrickC op 14-02-2020 20:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Heb Crystal wel geïnstalleerd, maar gebruik ik hooguit op actieve vakanties met veel beweging maar niet per se activiteiten.

In het dagelijks leven een analoge originele. 12, wijzers en drie icoontjes.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tuinïnen

tuinïnen

Pallo Watch Face hier. Laat alles zien wat ik wil weten. HR, Berichten, stappen, cals, datum, accu, Bluetooth en zelfs de tijd ;) maar daarbij ook een wat betere kleurstelling voor een transflective display. Bij een te lichte watchface wordt het al snel wat flets.

[ Voor 34% gewijzigd door tuinïnen op 14-02-2020 21:08 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Valorian
  • Nu online
Hier ook crystal. Verder merk ik dat sommige watch faces er online als high res render super gaaf uitzien maar icm de resolutie van mijn (945) watch in real life matig tot hun recht komen. Zoals de Marq watch face, of die varianten van zo’n militaire look.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99

route99

nogeeninlog schreef op zondag 9 februari 2020 @ 10:20:
[...]Een voordeel van de pod is dat je die kunt combineren met een goedkope hartslagband. Wanneer een hartslagband geen betrouwbare waarden meer geeft, dan kun je die goedkoop vervangen en toch de RD data houden met de pod. Met de HRM-Run moet je een dure hartslagband vervangen.
Dat is als je de losse HRM koopt. Ik heb voor de bundle 735XT+HRM in de aanbieding bijna net zoveel betaald als je voor een losse 735XT betaalt.
Net als met smart TV's en dumb TV's. :)
Wel mee eens, op die verspilling / volksverlakkerij zou toch wat aangedaan moeten worden, minimaal bijv 7 of 10 jaar recht op werkende apps en zo. Das pas duurzaam...
XWB schreef op donderdag 25 april 2019 @ 12:10:
Zelf gebruik ik de HRM-Tri in combinatie met de FR645M. Ik wil de hartslagmeting gewoon nauwkeurig hebben, én dat ding verzamelt dezelfde metingen als de running pod. Twee vliegen, één klap :)
En dat doet de HRM-run voor de 735XT ook.

Heeft iemand wel eens het verschil gerapporteerd gezien of er verschil in nauwkeurigheid voor de extra running data tussen de HRM-run/HRM-Tri en de Pod?
De HRM-Tri verschilt in het onthouden van de hoeveelheid data oa belangrijk tijdens het zwemmen op de triathlon tov de HRM-run wat ik begreep. Correct me if I'm wrong.....

[ Voor 28% gewijzigd door route99 op 14-02-2020 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-10 17:08
Hier een oude Fenix 3, die ik regelmatig met nylon band draag als casual horloge. Vele watchfaces geprobeerd, maar voor 'casual' kom ik altijd weer uit op Steam Gauge.

Ik zie vaak persfoto's van nieuwe modellen met gave watchfaces, maar die standaard faces van nieuwe Fenices (dan maken we er maar een correct Latijns meervoud van) of Marqs zijn nooit los te downloaden.

En al kon dat wel, dan zijn ze vast niet compatible met mijn oude Fenix 3...

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frij5fd
Aghanim schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 15:48:
@rutgergron.....
Ik denk dat veel ontwikkelaars, net zoals ik, geen zin hebben om voor de Venu hun datavelden of watchfaces compatibel te maken. Je zit namelijk vast aan custom lettertypes met een hoog geheugengebruik als je niet de ingebouwde lettertypes kan of wilt gebruiken uit de Venu. De geheugenruimte van de Venu is maar beperkt in verhouding tot de high end horloges, dus je houdt dan niet veel meer over voor functionaliteit.

Vandaag de Maestro betaalkaart van Openbank (Santander) binnen gekregen. Kaart activeren werkte prima in de app van Openbank. Kaart koppelen daarna aan de Garmin horloges echter niet. Ik kreeg een foutmelding dat de kaart niet geaccepteerd werd aan het einde na alles ingevuld te hebben

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
@Frij5fd al een keer mee gepind in een winkel? Schijnt vaak te moeten om hem écht te activeren.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frij5fd
Gonadan schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 21:20:
@Frij5fd al een keer mee gepind in een winkel? Schijnt vaak te moeten om hem écht te activeren.
Goed dat je het zegt; dat zou inderdaad de oorzaak kunnen zijn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Valorian
  • Nu online
Frij5fd schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 21:16:
[...]

Ik denk dat veel ontwikkelaars, net zoals ik, geen zin hebben om voor de Venu hun datavelden of watchfaces compatibel te maken. Je zit namelijk vast aan custom lettertypes met een hoog geheugengebruik als je niet de ingebouwde lettertypes kan of wilt gebruiken uit de Venu. De geheugenruimte van de Venu is maar beperkt in verhouding tot de high end horloges, dus je houdt dan niet veel meer over voor functionaliteit.

Vandaag de Maestro betaalkaart van Openbank (Santander) binnen gekregen. Kaart activeren werkte prima in de app van Openbank. Kaart koppelen daarna aan de Garmin horloges echter niet. Ik kreeg een foutmelding dat de kaart niet geaccepteerd werd aan het einde na alles ingevuld te hebben
Bij mij werkt het wel. Nog niet getest of het betalen ook werkt, maar het toevoegen aan Garmin is gelukt. En in horloge kan ik nu gewoon bij de wallet de openbank-pas selecteren.

Heb je wel de Cvv code toegevoegd? Die liet ik eerst ook leeg (want staat niet op pas) en toen kreeg ik ook die melding “niet geaccepteerd. Probeer later of raadpleeg uw bank”. Daarna nog een keer mét cvv code en toen werkte het wel. De cvv code vind je hier:
- in de app naar passen te gaan (onderin)
- de juiste pas selecteren/klikken
- drie puntjes rechtsboven te klikken
- “cvv raadplegen”

Dan krijg je de cvv in de app na validatie via een code die je via sms krijgt.

[ Voor 5% gewijzigd door Valorian op 14-02-2020 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 15:47
Ik ben helemaal weg van SkyTracker op mijn Fenix 6X :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinusvolkel
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 21:27
Ik deze :+

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/EV0Mxj5_d.jpg?maxwidth=640&shape=thumb&fidelity=medium

Strava | 8600 Wp zzo | 1600 Wp nnw

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Valorian
  • Nu online
@xray79 ter info, betalen met garmin via Openbank werkt feilloos. 🎉

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Frij5fd
Valorian schreef op vrijdag 14 februari 2020 @ 22:10:
[...]
....
Heb je wel de Cvv code toegevoegd? Die liet ik eerst ook leeg (want staat niet op pas) en toen kreeg ik ook die melding “niet geaccepteerd. Probeer later of raadpleeg uw bank”. Daarna nog een keer mét cvv code en toen werkte het wel. De cvv code vind je hier:
- in de app naar passen te gaan (onderin)
- de juiste pas selecteren/klikken
- drie puntjes rechtsboven te klikken
- “cvv raadplegen”

Dan krijg je de cvv in de app na validatie via een code die je via sms krijgt.
Thanks, het toevoegen van een CVV code was inderdaad de oplossing!
Edit: ik heb net bij de AH ook met een Garmin horloge betaald via Openbank. Teksten op de betaalterminal waren in het Spaans. Het is natuurlijk ook een Spaanse bankrekening :)

[ Voor 11% gewijzigd door Frij5fd op 15-02-2020 13:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Gisteren nog een beetje rond gekeken naar nieuwe horloges. Zeker omdat ik de Venu een erg fijn horloge vind, maar het me wel stoort dat het amoled scherm eigenlijk helemaal niet gebruikt wordt. Er zijn vrijwel geen Watch Faces die het scherm daadwerkelijk benutten. Als je het heel plat bekijkt betaal je eigenlijk vrij veel geld voor een mooie allrounder die eigenlijk nergens echt in uit blinkt. En ik vind het gewoon leuk om na een tijd weer wat anders te proberen. Grote kans dus dat ik de Venu ga verkopen.

Zo ben ik uitgekomen op de Amazfit GTS. Eigenlijk een kopie van de Apple Watch, die me erg aanspreekt qua uiterlijk maar heel duur is en ik heb geen iPhone. Deze GTS krijgt goede reviews en heeft een batterij duur van twee weken. Alleen de gps schijnt bij sommigen matig te zijn. Enige grote nadeel voor mij persoonlijk is dat er geen externe hartslag meter te koppelen is. Dan zou ik als de gps voldoende goed is met dit horloge alles kunnen doen. Maar voor € 125 is het verder een erg mooi horloge. Amazfit heeft sowieso veel mooie horloges, maar de meesten zijn qua diameter vrij groot.

Ik ga eens kijken hoe dit horloge bevalt. Qua budget is er nog voldoende ruimte om eventueel een tweede horloge te kopen speciaal voor het hardlopen. Ik zit dan aan de Polar V8 100 te denken. Deze is al aardig op leeftijd maar zit boordevol features en is op marktplaats voor ruim onder de € 100 te krijgen tegenwoordig. Dat lijkt mij een betere koop dan bijvoorbeeld een nieuwe FR30 of iets dergelijks. En ik heb nog nooit een Polar gehad dus dat platform ontdekken vind ik ook wel leuk.

Garmin Pay ga ik wel missen.

[ Voor 8% gewijzigd door Aghanim op 16-02-2020 07:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaURoN
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Ik denk dat ik dit het beste in dit topic kan vragen, maar ik ben opzoek naar een HRM band met
2x Bluetooth (Tegelijk koppelbaar aan bv zwift (apple tv) & horloge) & 1x ANT+ (fietscomputer).
Zover ik zie kom ik dan eigenlijk uit op de

Polar H10 (2017)
https://www.polar.com/nl/...soires/h10_hartslagsensor

Garmin HRM-DUAL (2019)
https://buy.garmin.com/nl-NL/NL/p/649059

Naast dat de polar een sessie op de band zelf kan opslaan zie ik geen grote verschillen. Behalve dat de polar al wat ouder is en er net een H9 uit is (met 1x ble helaas)

Iemand hier ervaring met 1 van beiden? Het prijs verschil vind ik niet heel groot namelijk en heb altijd garmin hartslagbanden gehad, alleen degene die ik nu heb heeft alleen ant+ (HRM Run)

Mocht iemand een andere suggestie hebben naast bovenstaande 2 sta ik daar voor open :)

[ Voor 5% gewijzigd door SaURoN op 16-02-2020 08:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Aghanim Mooi horloge die Amazfit GTS. Wel bijzonder dat ze uit zo’n horloge met ook zo’n laag gewicht, zo’n lange batterijduur weten te persen. En opvallend... je mag er mee zwemmen, maar niet mee douchen. Ben benieuwd hoe hij bevalt. Voor mezelf zou ik het hele Garmin platform missen bij zo’n horloge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frij5fd
Aghanim schreef op zondag 16 februari 2020 @ 07:23:
Gisteren nog een beetje rond gekeken naar nieuwe horloges. Zeker omdat ik de Venu een erg fijn horloge vind, maar het me wel stoort dat het amoled scherm eigenlijk helemaal niet gebruikt wordt. Er zijn vrijwel geen Watch Faces die het scherm daadwerkelijk benutten. Als je het heel plat bekijkt betaal je eigenlijk vrij veel geld voor een mooie allrounder die eigenlijk nergens echt in uit blinkt. En ik vind het gewoon leuk om na een tijd weer wat anders te proberen. Grote kans dus dat ik de Venu ga verkopen.

Zo ben ik uitgekomen op de Amazfit GTS. Eigenlijk een kopie van de Apple Watch, die me erg aanspreekt qua uiterlijk maar heel duur is en ik heb geen iPhone. Deze GTS krijgt goede reviews en heeft een batterij duur van twee weken. Alleen de gps schijnt bij sommigen matig te zijn. Enige grote nadeel voor mij persoonlijk is dat er geen externe hartslag meter te koppelen is. Dan zou ik als de gps voldoende goed is met dit horloge alles kunnen doen. Maar voor € 125 is het verder een erg mooi horloge. Amazfit heeft sowieso veel mooie horloges, maar de meesten zijn qua diameter vrij groot.

Ik ga eens kijken hoe dit horloge bevalt. Qua budget is er nog voldoende ruimte om eventueel een tweede horloge te kopen speciaal voor het hardlopen. Ik zit dan aan de Polar V8 100 te denken. Deze is al aardig op leeftijd maar zit boordevol features en is op marktplaats voor ruim onder de € 100 te krijgen tegenwoordig. Dat lijkt mij een betere koop dan bijvoorbeeld een nieuwe FR30 of iets dergelijks. En ik heb nog nooit een Polar gehad dus dat platform ontdekken vind ik ook wel leuk.

Garmin Pay ga ik wel missen.
Als tweaker is het natuurlijk de uitdaging om dan zelf voor de Venu een watchface te maken. Er is een pinned thread met voorbeeldcode van apps in het developer deel van het Garmin forum..... Op die manier ben ik begonnen met datavelden te maken voor de Garmin

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FrE911
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15:07
Van een echt sporthorloge van Garmin naar een matige low budget, die het dan nog op sportvlak slecht doet, kopie van een iWatch. Nja. Bizar :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tuinïnen

tuinïnen

FrE911 schreef op zondag 16 februari 2020 @ 09:03:
Van een echt sporthorloge van Garmin naar een matige low budget, die het dan nog op sportvlak slecht doet, kopie van een iWatch. Nja. Bizar :)
En dat om een gebrek aan watchfaces 😁

Acties:
  • +1 Henk 'm!
PatrickC schreef op zondag 16 februari 2020 @ 08:52:
@Aghanim Mooi horloge die Amazfit GTS. Wel bijzonder dat ze uit zo’n horloge met ook zo’n laag gewicht, zo’n lange batterijduur weten te persen. En opvallend... je mag er mee zwemmen, maar niet mee douchen. Ben benieuwd hoe hij bevalt. Voor mezelf zou ik het hele Garmin platform missen bij zo’n horloge.
Ja dat viel mij ook op maar uit een aantal reviews blijkt dat het echt zou moeten lukken. Ik gebruik al jaren Garmin (en kom na een uitstapje Galaxy Watch - Fitbit Versa steeds weer terug) maar dat is meer omdat ik het meest vertrouwen heb in de kwaliteit en accuraatheid van de data. Het platform zelf gebruik ik amper, zeker voor analyses van sporten ga ik naar Runalyze of Stravistix (Elevate).

Ben van plan de komende dagen de Venu en de GTS te dragen om te kijken in hoeverre de gegevens overeenkomen en daarmee de GTS betrouwbaar is, uitgaande van het feit dat Garmin hier de benchmark is.

@Frij5fd Dat ben ik met je eens, maar ik heb daar eerlijk gezegd geen zin in. Ik ben al ontzettend blij dat er zoveel gratis vanuit de community te gebruiken is en dat anderen dus wel de moeite nemen om hier tijd en energie in te steken.
FrE911 schreef op zondag 16 februari 2020 @ 09:03:
Zou je jouw stelling even willen onderbouwen met steekhoudende argumenten? Met dit soort oneliners strooien slaat nergens op. Sporten ga ik, als de GTS qua GPS inderdaad tegenvalt (wat de Fenix 5 overigens ook doet), met een los horloge doen. Probleem opgelost en geld over :)
tuinïnen schreef op zondag 16 februari 2020 @ 09:36:
[...]

En dat om een gebrek aan watchfaces 😁
Zoals al eerder aangegeven zijn de watchfaces op de Venu (ik kocht deze ook vanwege de eyecandy omdat ik het horloge dagelijks gebruik) in 'hoge resolutie - amoled kwaliteit) heel erg beperkt beschikbaar. Ik gebruik een eenvoudige digitale standaard watchface omdat die het meest in de buurt komt van wat ik wil, maar een boel gegevens ontbreekt. Alternatieve watchfaces via GC bieden dat wel, maar daar komen de pixels je tegemoet en dat kijkt niet prettig.

@SaURoN je zou nog bij Wahoo kunnen kijken. Wellicht kan een Ticker X of vergelijkbaar het ook.

[ Voor 5% gewijzigd door Aghanim op 16-02-2020 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99

route99

MacPoedel schreef op dinsdag 11 februari 2020 @ 11:08:..
Werkt de GPS van jouw 910XT eigenlijk nog wel naar behoren...
De GPS van de 735XT werkt wel veel sneller. Vanmorgen een duurloop gedaan en hij had zeker binnen ca 10 sec een fix en dat bij dit zwaar bewolkte weer.
Ben nog een beetje met de exploratie van de opties bezig: Zo te zien werkt alles. Tav de 1e keer slaap meten moest ik wel de HRM-band iets eerder om doen, vond ik ook ergens in de handleiding terug.
Bizar dat ze op MP ca 220 euro vragen en er al 200 geboden wordt terwijl een nieuwe met HRM 230 euro kost...

Ik ben tot nu toe overwegend tevreden met deze aankoop.

En zoals altijd volg niet slaafs wat zo'n horloge beweert, blijf nadenken, ze zijn nog lang niet uitontwikkeld, ook de allernieuwste niet. Dit had ik daarover gevonden 735XT en ik kan me herinneren dat er wel eens een opmerking over gemaakt is. Van de Garmin Forerunner 935 vond ik nog niet zulke publicaties, het is te vroeg wrs.

https://projekter.aau.dk/...7-b6e8-9e175f5a4f31).html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaURoN
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Aghanim schreef op zondag 16 februari 2020 @ 09:46:
[...]

@SaURoN je zou nog bij Wahoo kunnen kijken. Wellicht kan een Ticker X of vergelijkbaar het ook.
Even naar gekeken maar helaas ook geen Dual BLE :'(

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Zojuist de Amazfit GTS binnen gekregen. Eerste indruk is goed. Scherm is mooi helder en interface heeft meer eye candy dan Garmin. Hoeveelheid (detail) instellingen is erg beperkt dus je merkt dat daar een groot verschil zit met Garmin.

Moest net met de auto weg dus aan de ene arm de GTS en aan de andere arm de Venu. Beide aangezet met OHR.

Heen:
Venu 15.62km met gemiddeld 66bpm
GTS 15.51km met gemiddeld 64bpm

Terug:
Venu 15.56km met gemiddeld 67bpm
GTS 15.42km met gemiddeld 66bpm

OHR is vrijwel identiek. GPS zit wat marge verschil.

Voor hardlopen zojuist een Polar v800 voor 35€ kunnen kopen. Dan weet ik in elk geval zeker dat een workout betrouwbaar is.

@PatrickC ik ben 2% batterij kwijt op de GTS met deze 2 'workouts'.

@SaURoN ik las ergens snel vanmiddag dat de gewone Tickr 2 Bluetooth en 1 ANT+ kan verbinden tegelijkertijd. Vergeten de bron op te slaan om te linken naar je.

[ Voor 24% gewijzigd door Aghanim op 16-02-2020 16:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pipo de C
  • Laatst online: 08-09 11:12
Frenz64 schreef op vrijdag 15 maart 2019 @ 14:57:
[...]

Ik wil niet beweren dat ik de markt van luxe horloges goed ken, ik weet wel dat diegenen die ik ken die bijv een Breitling dragen echt nooit, maar dan ook nooit zo'n horloge overwegen: Hé wat voor klokje is dat? Een Gar-wat?
Ik heb zowel een Breitling Navitimer als een FR935. De breitling ligt veilig in de kast, nu al een jaar of twee. Aangezien ik nu wat onderzoek aan het doen ben om te bepalen of ik m'n 935 ga vervangen voor een nieuwer model stuitte ik hier op. Modellen die ik overweeg zijn de FR945, Fenix6, Tactix Delta of eventueel de Marq Athlete.

Echt veel mis ik niet op de FR935 - alleen spotify en wat nice-to-have's.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frenz64
Een mooier voorbeeld van n=1 zou ik zelf niet kunnen verzinnen.

Als het die Marq wordt, @pipo de C , sta je dan voor de kast en denk je: welke zal ik vandaag eens omdoen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• route99

route99

Aghanim schreef op zondag 16 februari 2020 @ 16:35:
Moest net met de auto weg dus aan de ene arm de GTS en aan de andere arm de Venu. Beide aangezet met OHR.

Heen:
Venu 15.62km met gemiddeld 66bpm
GTS 15.51km met gemiddeld 64bpm

Terug:
Venu 15.56km met gemiddeld 67bpm
GTS 15.42km met gemiddeld 66bpm
Niet zo bescheiden, 8) toch ook een mooi geval van n=1.. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonard_nl
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 26-02 19:31
Hallo allen,

Ik ben op zoek naar een nieuw sporthorloge. Ik heb een Fitbit, maar dat is een ramp, op zichzelf, Maar ook in combinatie met mijn Huawei. Nu gebruik ik sinds een tijdje Strava, maar ik ben niet tevreden over de GPS metingen van mijn telefoon, vaak maakt dat ding rare sprongen en daardoor zijn de metingen minder betrouwbaar.

Ik ben op zoek naar een sporthorloge met een goede batterijduur (3-4 dagen mag geen probleem zijn), een horloge waarmee ik eventueel Podcasts via Bluetooth naar mijn koptelefoon kan zenden en vooral een horloge met een heel goede GPS waarmee ik Strava kan gebruiken (zowel voor wandelen, hardlopen als fietsen)

Idealiter wil ik er mee kunnen zwemmen, maar als dat niet gaat, is het geen ramp.

Wat kunnen jullie me aanraden, wat raden jullie me absoluut af?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99

route99

@leonard_nl Wat is het budget?
Zijn er no-go areas?

[ Voor 18% gewijzigd door route99 op 16-02-2020 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leonard_nl
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 26-02 19:31
route99 schreef op zondag 16 februari 2020 @ 22:04:
@leonard_nl Wat is het budget?
Zijn er no-go areas?
Qua budget wilde ik het toch tussen de 300-400 euro houden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
leonard_nl schreef op zondag 16 februari 2020 @ 22:08:
[...]

Qua budget wilde ik het toch tussen de 300-400 euro houden.
Garmin Forerunner 245 Music zou qua Garmin dan mijn advies zijn. Wil je persé ook een barometrische hoogtesensor en/of Garmin Pay, dan de Forerunner 645 Music. Net boven je budget, maar ook nog een optie misschien is een Fenix 5 Plus, nu voor €429 op amazon.de.
https://www.amazon.de/dp/...lus&qid=1581889452&sr=8-3

Over andere merken (Polar/Suunto) kan ik niets zeggen, want daar heb ik geen ervaring mee (mijn eerste sporthorloge was dan wel een Suunto maar dat is al meer dan 15 jaar geleden).

[ Voor 28% gewijzigd door PatrickC op 16-02-2020 22:47 ]

Pagina: 1 ... 137 ... 324 Laatste