Het grote sporthorloge met GPS topic.

Pagina: 1 ... 135 ... 324 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:44
Poekie schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 16:50:
[...]

En dat kan Garmin dus wel, die hebben weegschalen (al weet ik niet hoe goed die zijn met alles naast gewicht en ze zijn vrij prijzig), de link met MFP en dan moet je zelf nog je activiteiten registeren met je Garmin horloge (en het liefst ook de hele dag om hebben) of moveIQ aanzetten. Dan heb je alles in één platform, wel twee apps want eten registeren in GC kan dan weer niet.
Je kan de app van my fitness pal koppelen aan GC en dan via de GC app je eten registreren. Dat is dus niet letterlijk met GC maar GC neemt de ingevoerde waardes dan wel over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
rutgergron schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 11:10:
Zit er nog verschil in kwaliteit met gebruik van een screenprotector, glas/plastic?

Heb deze namelijk op het oog. Het materiaal is van plastic.

https://www.bol.com/nl/p/...ZrPayn8-9cLhoCBHwQAvD_BwE
Welk horloge heb je uiteindelijk gekocht?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rutgergron
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 10-10 09:45
Valorian schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 17:33:
[...]

Welk horloge heb je uiteindelijk gekocht?
Ik heb een Fenix 5 gekocht, vind groter formaat toch wat mooier. De horloge is een allrounder en kwa ontwerp ook erg mooi om dagelijks te dragen. Alhoewel ik wel denk dat ik 80% van de horloge niet ga gebruiken. Misschien toch wat te impulsief geweest.

Gebruik de horloge voornamelijk voor naar het werk, sta en loop hele dag, af en toe hardlopen in de toekomst en zo nu en dan een twee weekse trektocht. Thats it, misschien wat overkill.

Gewicht word ook nog een dingetje in de Mediamarkt zat de horloge comfortabel maar hoe het is om te dragen onder een jas? En hoe comfortabel het nog is met hardlopen. Vragen waar ik nu nog geen antwoord op kan geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-10 13:53
rutgergron schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 11:10:
Zit er nog verschil in kwaliteit met gebruik van een screenprotector, glas/plastic?

Heb deze namelijk op het oog. Het materiaal is van plastic.
Op ebay koop je een glazen protector voor $0,99 gratis verzonden...

Edit: bijv hier https://www.ebay.com/itm/...n-Protectors/174144275206

Ik heb ze ook op mijn VA3, je ziet er niks van. Is alleen ietsje dikker dan plastic, maar blijft wel vééél mooier.
Ik gebruik op alles een glazen protector tegenwoordig.

Op mijn horloge is het een perfect fit aan de randjes, dus je moet wel even heel goed mikken met aanbrengen, maar dan zie je er ook echt helemaal niets meer van. Tot je een keer tegen je composiet aanrechtblad aan stoot en een dikke barst ziet, en dan vervang je het protectortje en ben je blij ;)

Het is alleen wel zichtbaar als het apparaat afgeronde randen heeft, zoals bij mijn telefoon. Ik heb nog geen screenprotectors gezien die perfect meebuigen op de randjes, meestal zijn ze dan kleiner, en dát zie je dus wel. Maar als je regelmatig je toestel uit je handen laat kletteren (zoals ik) dan heb je daar makkelijker vrede mee 8)

[ Voor 5% gewijzigd door Mistraller op 30-01-2020 00:41 ]

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• shag-me
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01-07 22:23

shag-me

-n0n3-

Bike-components.de heeft de 945 in de aanbieding voor € 527, ik ben gezwicht... Ben benieuwd!

pentium 4 2000@2520 Geforce 4 ti 4200 [XfX] 512mb Corsair 9953 3d benchmarkz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schumi1986
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 02:15
Zo na lang twijfelen heb ik uiteindelijk de Fenix 6X pro besteld en is gisteren bezorgd. Eerste indruk lekker groot horloge maar niet te groot, minder zwaar als ik had verwacht, veel functies maar menu werkt vrij simpel.

Ook maar de neon gele band bijbesteld dit gaat mooi passen bij mijn uniform wanneer ik aan het werk ben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 06-10 17:33
Mistraller schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 00:37:
[...]

Het is alleen wel zichtbaar als het apparaat afgeronde randen heeft, zoals bij mijn telefoon. Ik heb nog geen screenprotectors gezien die perfect meebuigen op de randjes, meestal zijn ze dan kleiner, en dát zie je dus wel. Maar als je regelmatig je toestel uit je handen laat kletteren (zoals ik) dan heb je daar makkelijker vrede mee 8)
Helemaal off topic, maar de glazen screen protector op de Pixel 3a van mijn vriendin is nagenoeg onzichtbaar, er werd een soort lijm meegeleverd die er voor zorgt dat die toch over de rand blijft (aan te brengen met een borsteltje, denk ik, of gewoon druppelen, ben niet zeker meer). Die screen protector is dan wel wat dik en veroorzaakt een soort prisma effect als je onder een hoek kijkt.

In verband met de discussie over afwijkende calorieën van verschillende platformen, die schatting is zo onnauwkeurig dat je er beter niet naar kijkt, ik zou er zéker mijn voeding niet op aanpassen, ik zie niet in hoe ik dat zou moeten combineren met een voltijdse baan en gezin. Als je een sportieve levensstijl hebt, ga je toch zelden met een overschot zitten. En als je de Tour de France rijdt of een marathon loopt op 2u, dàn moet je weten wat er in en uit je lijf gaat, maar zelfs een fanatieke amateursporter heeft er volgens mij weinig aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 21:09
s3n schreef op woensdag 29 januari 2020 @ 17:11:
Mijn Nokia Weegschaal kan niet rechtstreeks naar Garmin, maar wel via MFP. Maar idd, je blijft 2 apps gebruiken.
Nokia is gewoon de oude Withings toch? Die kun je wel gewoon koppelen aan je Garmin Connect en vervolgens naar bijv. Strava en Zwift laten synchroniseren. Zo doe ik het ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutgergron
Ik ga de Fenix 5 annuleren en hoogstwaarschijnlijk voor een Vivo3. Stuk goedkoper en bevat alles wat ik nodig heb.

Alleen één dilemma:

Is de trilfunctie sterk genoeg tijdens interval? Valt het goed op? Nog niet veel reacties op deze vraag gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
rutgergron schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 12:24:
Ik ga de Fenix 5 annuleren en hoogstwaarschijnlijk voor een Vivo3. Stuk goedkoper en bevat alles wat ik nodig heb.

Alleen één dilemma:

Is de trilfunctie sterk genoeg tijdens interval? Valt het goed op? Nog niet veel reacties op deze vraag gehad.
Ik heb de Fenix 5 plus ook geannuleerd en ben voor de VivoActive 3 gegaan (eerste is nooit binnen gekomen, dus vanavond wordt de VA3 alsnog bezorgd).

Amazon.de is de goedkoopste :).

[ Voor 7% gewijzigd door Ypuh op 30-01-2020 12:38 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01:56
MacPoedel schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 12:14:
In verband met de discussie over afwijkende calorieën van verschillende platformen, die schatting is zo onnauwkeurig dat je er beter niet naar kijkt, ik zou er zéker mijn voeding niet op aanpassen, ik zie niet in hoe ik dat zou moeten combineren met een voltijdse baan en gezin.
Het is een schatting, dat is nooit écht nauwkeurig, maar het kan wel degelijk bruikbaar zijn. Mits de gebruiker daadwerkelijk gaat nadenken.
Of het absolute getal klopt is namelijk niet relevant, het gaat om een gelijkblijvende meetmethode. Als je horloge zegt dat je gemiddeld 2400 gebruikt en je valt niet af dan weet je dat je iets minder moet gaan eten of wat meer bewegen. Het horloge zal je niet exact vertellen wat je verbruikt, maar kan je wel prima vertellen of je binnen zijn meetmethode meer of minder bent van gebruiken.
Dat is dan ook in mijn ogen hoe men al dat soort waarden moet gebruiken. Relatief, niet absoluut.
Als je een sportieve levensstijl hebt, ga je toch zelden met een overschot zitten.
Dat hangt heel erg van je sport en je doelen af. Een overschot is de enige manier om iets op te bouwen.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shag-me

shag-me

-n0n3-

Gonadan schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 14:31:
[...]

Het is een schatting, dat is nooit écht nauwkeurig, maar het kan wel degelijk bruikbaar zijn. Mits de gebruiker daadwerkelijk gaat nadenken.
Of het absolute getal klopt is namelijk niet relevant, het gaat om een gelijkblijvende meetmethode. Als je horloge zegt dat je gemiddeld 2400 gebruikt en je valt niet af dan weet je dat je iets minder moet gaan eten of wat meer bewegen. Het horloge zal je niet exact vertellen wat je verbruikt, maar kan je wel prima vertellen of je binnen zijn meetmethode meer of minder bent van gebruiken.
Dat is dan ook in mijn ogen hoe men al dat soort waarden moet gebruiken. Relatief, niet absoluut.

[...]

Dat hangt heel erg van je sport en je doelen af. Een overschot is de enige manier om iets op te bouwen.
Dit dus! er zijn overigens ook genoeg gegevens te vinden over gemiddeld verbruik van een uur fietsen etc, als ik die langs mijn Garmin gemiddelden leg dan komt dit aardig overeen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Laatst online: 22:45
Gonadan schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 14:31:
[...]

[...]

Exact dit.

Vraag voor mij is wel of de methode consistent is (pols ohr accuracy.. let's not go there.. ;)).

Ik vind de verschillen die Garmin berekent vrij fors. Als ik een zondag mn huis niet uitkom en alleen op de bank lig, vindt Garmin dat dit iets van 2200 kcal is (geloof ik wel).

Maar als ik Crossfit doe, naar werk heen en terug fiets, kan dit zomaar 4000 kcal zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Ypuh schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 12:19:
[...]

Nokia is gewoon de oude Withings toch? Die kun je wel gewoon koppelen aan je Garmin Connect en vervolgens naar bijv. Strava en Zwift laten synchroniseren. Zo doe ik het ook.
Ik heb een Withings, maar die is niet te koppelen met garmin connect hoor.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mistraller

Alleen één dilemma:

Volgens mij zijn er al heel wat antwoorden in deze thread over de trilfunctie en het ontbreken van een geluidje. Ik vind de trilfunctie onvoldoende. Ik weet niet hoe het met hardlopen is, maar met fietsen merk ik meldingen lang niet altijd op.

Lees ook even hier: https://forums.garmin.com...ve-3-3-music/135020/sound
En als je even verder zoekt vind je er tal van andere discussies over.
: Merk je de trilling als je er aandacht op hebt? "ja" en concreet je vraag "Valt het goed op?" Nee.

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutgergron
.

[ Voor 100% gewijzigd door rutgergron op 30-01-2020 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutgergron
.

[ Voor 100% gewijzigd door rutgergron op 30-01-2020 19:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shag-me

shag-me

-n0n3-

Requiem19 schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 17:22:
[...]

Exact dit.

Vraag voor mij is wel of de methode consistent is (pols ohr accuracy.. let's not go there.. ;)).

Ik vind de verschillen die Garmin berekent vrij fors. Als ik een zondag mn huis niet uitkom en alleen op de bank lig, vindt Garmin dat dit iets van 2200 kcal is (geloof ik wel).

Maar als ik Crossfit doe, naar werk heen en terug fiets, kan dit zomaar 4000 kcal zijn.
4000 kcal is 'maar' 1500 kcal voor je workout, inclusied het fietsen en je verhoogde hartslag na de workout. Lijkt mij niet heel gek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marjoko
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 18-09 10:54
[...] Vivo3.

Ik heb de trilfunctie van de VA3 op de laagste stand, voor mij is dat meer dan voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeeftZijWeer
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 20-08-2024

In standje 'normaal' vind ik de trilfunctie met mijn fragiele vrouwenpols meer dan voldoende, maar het kan zijn dat ik daar - vooral bij einde interval - extra alert op ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
Cyberpope schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 18:22:
[...]

Ik heb een Withings, maar die is niet te koppelen met garmin connect hoor.
Ah, klopt. Ik heb hem gekoppeld via Zwift en vervolgens synchroniseert hij dat naar Strava en TrainingPeaks. Er komt dus inderdaad geen Garmin aan te pas en daar stuurt hij het ook niet aan door.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutgergron
Ypuh schreef op donderdag 30 januari 2020 @ 12:37:
[...]

Ik heb de Fenix 5 plus ook geannuleerd en ben voor de VivoActive 3 gegaan (eerste is nooit binnen gekomen, dus vanavond wordt de VA3 alsnog bezorgd).

Amazon.de is de goedkoopste :).
Welke kleur heb je besteld?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• fjorden
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Waarschijnlijk is mijn use case vrij ongewoon, maar ik was onaangenaam verrast door de volgende werking. Zelfs mijn Fenix 2 had hier geen last van.

Ik heb de Fenix 2 vervangen door een VA3m en heb deze nu voor het eerst gebruikt tijdens een meerdaagse kampeertocht (F2 als backup mee). Meerdaags betekent voor mij 7 - 10 dagen op een plek zonder mobiel bereik, etc.

Bij terugkomst toen ik weer via wifi met internet was verbonden, heb ik het horloge gesynchroniseerd. De activiteiten uit de eerste dagen werden niet gesynchroniseerd. Bij thuiskomst kon ik de FIT bestanden hiervan ook niet op het horloge terugvinden, dus heb ik navraag gedaan bij Garmin.

Wat blijkt? Het horloge bewaart alleen de laatste zeven activiteiten en gaat er vanuit dat je tijdig synchroniseert:
Please keep in mind this device can store 7 timed activities, 14 days of activity tracking data. That means, if you recorded more than 7 timed activities during that span of time, the older ones may drop off and may not be able to transfer to your account once you sync.
De andere activiteiten heeft het horloge zelf dus gewoon verwijderd. Let er dus op als je een tijdje niet in staat bent om te synchroniseren dat er maar zeven activiteiten worden bewaard!

De VA3m mount helaas niet als removable drive in Windows, maar als MTP. Ik krijg dus geen toegang tot het file systeem om een recovery van verwijderde bestanden te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ypuh
De gun metal. Ietsjes duurder, maar lijkt me wel wat chiquer dan de zilver. Heb hem gisteravond ontvangen dus komend weekend maar even mee spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-10 09:24

Pathogen

Shoop Da Whoop

fjorden schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 07:58:
Waarschijnlijk is mijn use case vrij ongewoon, maar ik was onaangenaam verrast door de volgende werking. Zelfs mijn Fenix 2 had hier geen last van.

Ik heb de Fenix 2 vervangen door een VA3m en heb deze nu voor het eerst gebruikt tijdens een meerdaagse kampeertocht (F2 als backup mee). Meerdaags betekent voor mij 7 - 10 dagen op een plek zonder mobiel bereik, etc.

Bij terugkomst toen ik weer via wifi met internet was verbonden, heb ik het horloge gesynchroniseerd. De activiteiten uit de eerste dagen werden niet gesynchroniseerd. Bij thuiskomst kon ik de FIT bestanden hiervan ook niet op het horloge terugvinden, dus heb ik navraag gedaan bij Garmin.

Wat blijkt? Het horloge bewaart alleen de laatste zeven activiteiten en gaat er vanuit dat je tijdig synchroniseert:

[...]

De andere activiteiten heeft het horloge zelf dus gewoon verwijderd. Let er dus op als je een tijdje niet in staat bent om te synchroniseren dat er maar zeven activiteiten worden bewaard!

De VA3m mount helaas niet als removable drive in Windows, maar als MTP. Ik krijg dus geen toegang tot het file systeem om een recovery van verwijderde bestanden te proberen.
Wat de f*ck! Dit is echt achterlijk. Garmin-apparaten van 8 jaar geleden konden nog meer activiteiten onthouden. Wat een bizar geval van opzettelijk kreupel maken van je apparaat :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shag-me

shag-me

-n0n3-

7 (!) activiteiten??? Dat is inderdaad wel echt een schoolvoorbeeld van hoe Garmin functionaliteit 'achterhoudt'. Als ik (op de fiets) naar een race ga, dan heb ik vaak al 3 tot 5 activiteiten (heenreis, inrijden, race, uitrijden, terugreis).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xray79
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 09-10 20:14
7 activiteiten is wel weinig idd. Geldt dit voor meer modellen, kan dit zo snel nergens vinden namelijk? Of hebben ze dit gedaan om de Fenix series beter in de markt te zetten?
Calorieën is altijd wat lastig berekenen maar denk dat het globaal gezien wel klopt. Alhoewel de indoor tracking wat minder is denk is als je OHR gebruikt maar die gebruik ik voor krachttraining, zit dan tussen de 150-200 Calorieën net als een half uur rustig naar het werk fietsen, dus dat zal ook wel loslopen, gebruik het vooral als indicatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Poekie
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

Beperkt geheugen voor geregistreerde activiteiten is redelijk standaard op de activity trackers in de vivosmart/vivoactive series. Het is gewoon een instapmodel, forerunners en fenixes (en edges gok ik) hebben gewoon een geheugen tot het vol zit en dan gaat de oudsten er uit (en je horloge miept dat het gebeurt) tot er ruimte is om je nieuwe op te slaan.
Dat is al tijden zo op de vivo-horloges.

Smashrun | Strava | Citystrides | Brickset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Laatst online: 01:56
Het zijn horloges bedoeld voor de gemiddelde fitmens. Die komen normaal gesproken in geen honderd jaar op meer dan zeven activiteiten voordat ze weer een mobiel in handen gehad hebben. :P

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdbruin
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-08 14:47
Ben op zoek naar een weegschaal welke ik kan koppelen aan PolarFlow. Zijn er naast Polar nog andere merken die gekoppeld kunnen worden? Met zoeken ben ik niet veel wijzer geworden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10-10 12:16
Gonadan schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 11:56:
Het zijn horloges bedoeld voor de gemiddelde fitmens. Die komen normaal gesproken in geen honderd jaar op meer dan zeven activiteiten voordat ze weer een mobiel in handen gehad hebben. :P
Maar toch, het is bezuinigen op een paar kB in een tijd waarop je TB micro sd kaartjes hebt. Met de ergernissen en frustratie erbij. Ik zou als dit mij zou overkomen uit protest niks meer bij garmin halen, dan verlies je dus door dit soort onzin een potentieel trouwe klant. Doelgroep of niet, het was mij ook niet duidelijk dat er dit soort kreupele beperkingen op de serie zat.

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • +1 Henk 'm!
rockhopper schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 13:12:
[...]

Maar toch, het is bezuinigen op een paar kB in een tijd waarop je TB micro sd kaartjes hebt. Met de ergernissen en frustratie erbij. Ik zou als dit mij zou overkomen uit protest niks meer bij garmin halen, dan verlies je dus door dit soort onzin een potentieel trouwe klant. Doelgroep of niet, het was mij ook niet duidelijk dat er dit soort kreupele beperkingen op de serie zat.
Dit staat duidelijk vermeld op in de specificaties op de Garmin website voor de VA3, VA4(S) en Venu.
"7 activiteiten met tijdmeting, 14 dagen aan activiteiten-trackinggegevens"
Lijkt mij duidelijk... als je meer nodig hebt, dan is de vivoactive serie niet geschikt en moet je toch de Forerunner of Fenix serie gebruiken. Verder heeft het weining met bezuinigen te maken, maar meer met het verschil aanbrengen tussen de verschilende modellen/series.

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PatrickC schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 13:24:
[...]

Dit staat duidelijk vermeld op in de specificaties op de Garmin website voor de VA3, VA4(S) en Venu.
Lijkt mij duidelijk... als je meer nodig hebt, dan is de vivoactive serie niet geschikt en moet je toch de Forerunner of Fenix serie gebruiken. Verder heeft het weining met bezuinigen te maken, maar meer met het verschil aanbrengen tussen de verschilende modellen/series.
Ik zou graag verschil zien in features tussen de modellen. Nu kun je +7 activiteiten bewaren een feature noemen maar dit beperken om daardoor een duurder model af te dwingen zou voor mij persoonlijk niet de juiste motivatie zijn om upsell te genereren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Aghanim schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 13:33:
[...]

Ik zou graag verschil zien in features tussen de modellen. Nu kun je +7 activiteiten bewaren een feature noemen maar dit beperken om daardoor een duurder model af te dwingen zou voor mij persoonlijk niet de juiste motivatie zijn om upsell te genereren.
Dat is natuurlijk persoonlijk, want ik vind het totaal aantal op te slaan activiteiten wel degelijk een feature. Garmin wil de serieuze sporter 'pushen' naar de echte sporthorloges, zoals de Forerunner of de Fenix. Garmin heeft de laatste jaren er wat dat betreft een beetje een zooitje van gemaakt, door meer en meer sport features aan de vivoactive serie toe te voegen. Maar ook binnen de Forerunner serie is het niet helemaal duidelijk meer als een goedkopere FR245 meer sport features lijkt te hebben dan de duurdere FR645 bijvoorbeeld. Dus er zit maar één ding op.... goed alle specificaties van een horloge bekijken voordat je 'm aanschaft. :)

PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Poekie schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 10:44:
Beperkt geheugen voor geregistreerde activiteiten is redelijk standaard op de activity trackers in de vivosmart/vivoactive series. Het is gewoon een instapmodel, forerunners en fenixes (en edges gok ik) hebben gewoon een geheugen tot het vol zit en dan gaat de oudsten er uit (en je horloge miept dat het gebeurt) tot er ruimte is om je nieuwe op te slaan.
Toch vind ik dit soort redelijk belangrijke zaken niet zomaar terug, ook niet in een DC Rainmaker review bijvoorbeeld. En dat het zo is, maakt het nog niet goed :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Pathogen schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 14:07:
[...]

Toch vind ik dit soort redelijk belangrijke zaken niet zomaar terug, ook niet in een DC Rainmaker review bijvoorbeeld. En dat het zo is, maakt het nog niet goed :P
Als je een horloge zoekt dan kijk je toch eerst naar de specificaties van het horloge op de website van de fabrikant? En daar staat het gewoon duidelijk vermeld. ;) DCR is een review site en hoeft dus niet noodzakelijk alle specificaties van een horloge te vermelden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Treu, al doet ie dat meestal wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
Maar het zou er toch om moeten gaan hoeveel data een activiteit is? Als ik een kennedymars loop staat ie 16 uur aan een stuk te tracken. Die file zal toch wel ff een stukkie groter zijn. Je zou zeggen dat ie de oudste pas weghaalt als er ruimtegebrek is....
In elk geval goed om te weten dit.

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDude84
  • Registratie: Maart 2013
  • Niet online

TheDude84

The Dude abides

Goedemiddag,

Mijn Garmin horloge loopt vreemd genoeg ongeveer 20 seconden achter op de tijd van mijn telefoon waarmee hij in verbindingen is via de Connect app.

Ik heb al geprobeerd om de tijd een keer te wisselen van 24 uurs naar de 12 uur notatie en nog de militaire aanduiding, maar dit heeft het niet opgelost. Veel meer kun je zo ver ik zie niet aanpassen wat betreft de tijds instellingen.

Iemand een idee hoe dit op te lossen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeeftZijWeer
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 20-08-2024
TheDude84 schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 15:25:
Goedemiddag,

Mijn Garmin horloge loopt vreemd genoeg ongeveer 20 seconden achter op de tijd van mijn telefoon waarmee hij in verbindingen is via de Connect app.
Al geprobeerd bij instellingen op je horloge (klokken) "Tijd instellen met GPS" in of juist uit te schakelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheOmen
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 10-10 13:17
TheDude84 schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 15:25:
Goedemiddag,

Ik heb al geprobeerd om de tijd een keer te wisselen van 24 uurs naar de 12 uur notatie en nog de militaire aanduiding, maar dit heeft het niet opgelost. Veel meer kun je zo ver ik zie niet aanpassen wat betreft de tijds instellingen.

Iemand een idee hoe dit op te lossen is?
Een wilde gok, maar een oplossing die in mijn geval werkte (niet Garmin-gerelateerd, btw):
- Je telefoon sync z'n tijd niet met een clock-service (NTP) en je horloge pakt de tijd via het GPS signaal?

Ik had iets vergelijkbaars waarbij mijn horloge een iets andere tijd had dan mijn Milestone Pod. Dat gaf problemen bij het mergen van de TCX-files van de Pod en het horloge.
Bleek dat de tablet waarmee ik de Pod uitlas, niet gesynct was met een NTP en daardoor afweek van de tijd van mijn horloge (GPS)

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• rockhopper
PatrickC schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 13:24:
[...]

Zuinigheid, opzettelijk crippling, noem het zoals je wilt. Opnemen en opslaan van data is in zo mate essentieel dat ik dit ongepast vind, of het nou duidelijk weergegeven wordt (nee, niet in mijn ogen) of niet. Het is een toestel bedoelt voor de casual gebruiker, en inderdaad zullen de meeste in de tussentijd wel een keer de smartphone er bij hebben, maar het zijn ook juist dit soort gebruikers die niet uitgebreid de website van garmin gaan bezoeken om daar de kleine lettertjes te lezen. Ik ben zelf iemand die wel veel interesse heeft in gps toestellen, maar ik wist dit ook niet. (ik heb zelf het toestel niet, ook niet overwogen) maar ik vind het eigenlijk bijna net zo'n grote fout als het weglaten van audio signalen bij de karoo hammerhead (fiets gps).

Ik ben het verder wel met je eens dat er best verschillen mogen zijn, en dat daar ook best een ander prijskaartje aan mag hangen.

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDude84
  • Registratie: Maart 2013
  • Niet online

TheDude84

The Dude abides

HeeftZijWeer schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 15:33:
[...]

Al geprobeerd bij instellingen op je horloge (klokken) "Tijd instellen met GPS" in of juist uit te schakelen?
Thanks voor de tip! Ik was meer in de Connect app aan het zoeken i.p.v. het horloge zelf :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PatrickC schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 14:03:
[...]

Dat is natuurlijk persoonlijk, want ik vind het totaal aantal op te slaan activiteiten wel degelijk een feature. Garmin wil de serieuze sporter 'pushen' naar de echte sporthorloges, zoals de Forerunner of de Fenix. Garmin heeft de laatste jaren er wat dat betreft een beetje een zooitje van gemaakt, door meer en meer sport features aan de vivoactive serie toe te voegen. Maar ook binnen de Forerunner serie is het niet helemaal duidelijk meer als een goedkopere FR245 meer sport features lijkt te hebben dan de duurdere FR645 bijvoorbeeld. Dus er zit maar één ding op.... goed alle specificaties van een horloge bekijken voordat je 'm aanschaft. :)
Probleem voor mij is dat ik de sportieve Garmins niet mooi vind voor dagelijks gebruik. Daarom nu een Venu waar ik wel degelijk de features van mijn F5 mis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rockhopper schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 15:49:
[...]

Zuinigheid, opzettelijk crippling, noem het zoals je wilt. Opnemen en opslaan van data is in zo mate essentieel dat ik dit ongepast vind, of het nou duidelijk weergegeven wordt (nee, niet in mijn ogen) of niet. Het is een toestel bedoelt voor de casual gebruiker, en inderdaad zullen de meeste in de tussentijd wel een keer de smartphone er bij hebben, maar het zijn ook juist dit soort gebruikers die niet uitgebreid de website van garmin gaan bezoeken om daar de kleine lettertjes te lezen. Ik ben zelf iemand die wel veel interesse heeft in gps toestellen, maar ik wist dit ook niet. (ik heb zelf het toestel niet, ook niet overwogen) maar ik vind het eigenlijk bijna net zo'n grote fout als het weglaten van audio signalen bij de karoo hammerhead (fiets gps).

Ik ben het verder wel met je eens dat er best verschillen mogen zijn, en dat daar ook best een ander prijskaartje aan mag hangen.
Ook ik ben het in grote lijne wel met jou eens. :) Een fout is het echter niet van Garmin, maar een bewuste keuze. De VA3, VA4(S) en Venu hebben allemaal deze beperking. Wat wel opmerkelijk is... ik heb zelf een vivoactive HR gehad en deze had ook al deze beperking, maar ik ben hier nooit tegenaan gelopen omdat er eigenlijk nooit meer dan 7 activiteiten waren, voordat mijn horloge ze kon syncen met Garmin Connect.
Dus... de vivoactive serie heeft in al die jaren nooit meer dan 7 activiteiten op het horloge kunnen opslaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Aghanim schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 16:20:
[...]

Probleem voor mij is dat ik de sportieve Garmins niet mooi vind voor dagelijks gebruik. Daarom nu een Venu waar ik wel degelijk de features van mijn F5 mis.
Tsja, mooi (in jouw begrip ;) ) en uitgebreide sport functies is dan inderdaad wat lastiger bij Garmin. Hoewel ik een Fenix 5(Plus)(S)/6(S) of FR645 ook gewoon mooie horloges vind voor dagelijks gebruik. Zeker als ik mijn FR645M ook nog eens draag met een leren bandje. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Eens, tenzij je kleine polsen hebt en een dik horloge niet onder je overhemd glijdt. Maar het is natuurlijk allemaal persoonlijk uiteindelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
PatrickC schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 16:20:
[...]
Een fout is het echter niet van Garmin, maar een bewuste keuze.
Omdat Garmin de keuze maakt en daarbij de koper niet heel erg duidelijk informeert (het staat uiteindelijk wel ergens, maar het is uiterst minimaal) blijf ik het dus een fout vinden, en een bezuiniging / mankement / beperking op zoiets is eigenlijk altijd een foute keuze te noemen (je mag het trouwens best een foute mening van mij vinden hoor ;) ).
Het is pas een bewust keuze (en een fout) van de koper mits deze gemaakt wordt na duidelijke en goede informatie vooraf, iets dat hier in mijn ogen niet opgaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Valorian
Ik ben het hier eens met @rockhopper . Het gaat ook om een stukje verwachting horende bij een horloge in deze prijsklasse. Juist omdat vrijwel elke fitnesstrqcker of watch wél meer onthoud (of op zijn minst aangeeft op device als ie “vol” dreigt te raken) ga je daar toch een beetje vanuit dat deze dat ook kan en denk je er niet eens over na dat dat misschien (sterk) gelimiteerd is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 00:04
Poekie schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 10:44:
Ik heb er, op mijn 945, nu 90 activiteiten staan.
Garmin maakt hierin gewoon bewuste keuzes al kunnen die best wat beter gecommuniceerd worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutgergron
Het automatisch synchroniseren met je telefoon gaat dit automatisch ook als je bleutooth uit hebt staan op je mobiel? Of word het automatisch tijdelijk aangezet.

Ik hoor net op het forum dat er maar beperkt aantal activiteiten kan opslaan. Ik ga zelf ook weleens 10 dagen hiken. Wil niet tegen hetzelfde probleem aan lopen. Geeft het horloge ook aan als het geheugen vol begint te lopen?

Het gaat trouwens om Vivoactive.

[ Voor 14% gewijzigd door rutgergron op 31-01-2020 18:55 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RR46
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 09-10 20:39
@rutgergron Mijn ervaring is dat dit nauwelijks geheugen in neemt, waarbij je zeker voor 10 dagen echt geen(!) zorgen hoeft te maken (m’n F5+ staat momenteel op 230 activiteiten, 1 jaar en paar dagen in gebruik...)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@RR46 Als je de discussie gevolgd hebt dan lees je dat de VA3, welke @rutgergron heeft aangeschaft, maar de 7 laatste activiteiten bewaart.
@rutgergron Het horloge zal bij de 8e activiteit, de oudste activiteit op je horloge automatisch wissen. Als bluetooth uit staat zal het horloge niet automatisch syncen natuurlijk. Dus in jouw geval dien je voordat je de 8e activiteit doet na een laatste sync, er eerst voor moeten zorgen dat je de activiteiten synced met je telefoon, door eerst ook de bluetooth koppeling weer te maken. Waarom laat je de bluetooth koppeling niet gewoon actie? Dat kost je bijna geen extra batterij en werkt zoveel prettiger. Je krijgt dan ook de berichten van je telefoon door op je horloge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutgergron
Ik heb altijd gedacht dat bleutooth onveilig was om altijd aan te laten staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frij5fd
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 04-10 22:17
kdbruin schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 12:11:
Ben op zoek naar een weegschaal welke ik kan koppelen aan PolarFlow. Zijn er naast Polar nog andere merken die gekoppeld kunnen worden? Met zoeken ben ik niet veel wijzer geworden.
Smart scale sync is een betaalde webservice (15 dollar perjaar) die Fitbit aria en nog wat weegschalen met Strava, Garmin connect, Polar flow en nog wat diensten synchroniseert!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rutgergron schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 20:41:
Ik heb altijd gedacht dat bleutooth onveilig was om altijd aan te laten staan.
Als je je telefoon up-to-date houdt met de laatste Android of iOS versie, dan zou dit geen probleem moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RR46
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 09-10 20:39
@PatrickC eehm, nee overzien... Excuses. Ben verbaasd eerlijk gezegd... zeker omdat activiteiten zo weinig data in beslag nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
RR46 schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 23:06:
@PatrickC eehm, nee overzien... Excuses. Ben verbaasd eerlijk gezegd... zeker omdat activiteiten zo weinig data in beslag nemen.
Ja, en het suffe is ook dat aantal een limiet heeft, dus of je nu 7 marathons loopt of 7x 5 min gaat fietsen: vol is vol. Gewoon een keuze van Garmin dus om mensen ook nog reden te geven voor andere duurdere modellen te gaan. Niet ongewoon, ze maken ook horloges van 300 euro zonder barometer 🤪

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Valorian schreef op zaterdag 1 februari 2020 @ 09:12:
[...]

Ja, en het suffe is ook dat aantal een limiet heeft, dus of je nu 7 marathons loopt of 7x 5 min gaat fietsen: vol is vol. Gewoon een keuze van Garmin dus om mensen ook nog reden te geven voor andere duurdere modellen te gaan. Niet ongewoon, ze maken ook horloges van 300 euro zonder barometer 🤪
Niet noodzakelijk duurder, maar meer in een andere richting. Een Forerunner 45/45S is een stuk goedkoper dan een VA3, VA4(S) en Venu, maar kan gewoon 200 uur aan activiteiten opslaan. Alleen de 2 goedkoopste Forenrunners (30/35) zijn ook beperkt tot 7 activiteiten. De wat oudere 735XT zit er dan weer tussen, met 80 uur aan activiteiten. Het beste advies blijft dan ook... kijk goed naar de specificaties die de fabrikant op de website heeft staan, want prijs of model/serie zegt niet alles.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutgergron

Bedoelen ze met 7 activiteiten dat het gene zijn die je zelf hebt geactiveerd? En de 14 dagen gegevens die automatisch door de horloge worden waargenomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fjorden
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online
Valorian schreef op zaterdag 1 februari 2020 @ 09:12:
[...]

Wow, wat een reacties op mijn constatering van de 7 activiteiten limiet. Ik snap de keuze vanuit het Garmin marketing perspectief, maar zoals anderen ook hebben gezegd, verbaas ik mij over de beperking tot maar 7 activiteiten. Dat lijkt mij niet meer van deze tijd... Ook niet voor zo'n horloge uit deze prijsklasse.

Wat mij nog het meest heeft gestoord is dat het 'onder water' gebeurt: het horloge geeft geen waarschuwing dat niet gesynchroniseerde activiteiten verloren gaan. Dan had ik kunnen kiezen om bijvoorbeeld verder geen activiteiten meer op te nemen.
De volgende keer zal ik de activiteiten pauzeren en bijvoorbeeld een hele dag als 1 activiteit opnemen. Dat maakt er dan alweer 7 dagen van. :)
Of gewoon weer m'n Fenix 2 gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kdbruin
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08-08 14:47
Frij5fd schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 21:13:
[...]

Smart scale sync is een betaalde webservice (15 dollar perjaar) die Fitbit aria en nog wat weegschalen met Strava, Garmin connect, Polar flow en nog wat diensten synchroniseert!
Interessant maar weer een extra partij welke bij mijn gegevens kan. Ik probeer dit zo beperkt mogelijk te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutgergron
shag-me schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 10:25:
7 (!) activiteiten??? Dat is inderdaad wel echt een schoolvoorbeeld van hoe Garmin functionaliteit 'achterhoudt'. Als ik (op de fiets) naar een race ga, dan heb ik vaak al 3 tot 5 activiteiten (heenreis, inrijden, race, uitrijden, terugreis).
Gaat het niet om 7 acitviteiten die jezelf gestart bent?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slow whoop
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10-10 16:57
Op mijn FR 645M kon ik de laatste firmware (6.50) niet geïnstalleerd krijgen omdat er te weinig ruimte op het horloge was voor het update bestand. Pas toen ik handmatig 100+ activiteiten gewist had op het horloge (die toch al gesynct waren met Garmin Connect) kon ik de update installeren.

Ik vind het raar dat het horloge een paar GB vrij heeft voor muziek e.d. maar dat ik vervolgens geen update van een paar MB kan installeren omdat er te weinig ruimte is. De verdeling van de totale opslag ruimte over de verschillende partities had volgens mij wat beter gekund...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenz64
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09-10 16:33
Precies, er zit er vast eentje bij die voor de distributie van je gegevens zorg draagt @kdbruin , hoef jij niks aan te doen. Het privacy dilemma gaat steeds zwaarder wegen voor me, Huib Modderkolk aan het lezen en dan denk je: het maakt toch geen zak uit, 'ze' weten alles toch al. Bovendien ben ik nogal een heavy user van Google diensten, puur uit gemak en zie ik er tegenop om alles te gaan migreren én via VPN én dan moet Whatsapp de deur uit (heb matrix al) en moet ik eigenlijk ook over op Linux, pfff, blijft lastig.

V.w.b. Garmin, je ziet duidelijk de arrogantie van een marktleider die een interne focus heeft: hoe krijg ik m'n klanten omhoog in de product line up. De prijs kwaliteitsverhouding tov de concurrentie hebben ze allang losgelaten. Het stomme is dat als je (net als bij Apple) het eco systeen in ogenschouw neemt, de prijs gek genoeg enigszins gerechtvaardigd wordt (zo zeer zelfs dat ik Garmin ook overweeg).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
slow whoop schreef op zondag 2 februari 2020 @ 12:00:
Op mijn FR 645M kon ik de laatste firmware (6.50) niet geïnstalleerd krijgen omdat er te weinig ruimte op het horloge was voor het update bestand. Pas toen ik handmatig 100+ activiteiten gewist had op het horloge (die toch al gesynct waren met Garmin Connect) kon ik de update installeren.

Ik vind het raar dat het horloge een paar GB vrij heeft voor muziek e.d. maar dat ik vervolgens geen update van een paar MB kan installeren omdat er te weinig ruimte is. De verdeling van de totale opslag ruimte over de verschillende partities had volgens mij wat beter gekund...
Ben ik helemaal met je eens. Als je ook ziet hoeveel geheugen er maar beschikbaar is om watchfaces, widgets, apps of data velden te installeren, terwijl dit horloge een paar GB vrije ruimte heeft. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
@Frenz64Eens wat betreft privacy. Ook ikzelf ben eigenlijk al te verslingerd aan google en maak maar wat graag gebruik van allerlei apps en features van derden. Weet dat het privacy technisch beter zou zijn dit te beperken, maar vind het maar lastig dat in praktijk te brengen ;)

Ik vind de horloges van Garmin ook erg prijzig, maar heb uiteindelijk een afweging gemaakt en vond het wel de moeite (lees prijs/kwaliteit/features) waard. Verder denk ik dat je als consument op dit moment echt bizar veel keuze hebt als het gaat om sporthorloges. Ja, er zijn een handjevol merken die de markt domineren maar binnen die merken is er nog steeds een heel ruim scala aan keuzes. En naast die merken nog genoeg varianten die goedkoper zijn en in de basis ook prima werken. Wel is het zo dat de instapmodellen van merken als Garmin een stuk duurder zijn dan een aantal jaar terug. Maar met een model als de FR 45 heb je nu ook al meteen een heel hoogwaardig horloge.

Voor mij was de 945 een keuze waarvan ik een paar jaar eerder nog dacht hem nooit te gaan maken, want 500 euro (en dat was al een super-aanbieding) vond ik veel teveel geld voor een horloge. Maar uiteindelijk nog wat verdieping toch overstag gegaan. Het enige wat ik nu wel echt hoop is dat dit horloge minimaal 3 jaar en het liefst 5+ jaar mee kan. En dan bedoel ik vooral fysiek blijven werken en accuduur die nog voldoet. Of ik mijzelf kan inhouden om over 3 jaar niet weer een nieuwere en/of betere te wensen staat daar natuurlijk los van ;)

[ Voor 10% gewijzigd door Valorian op 02-02-2020 12:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rutgergron schreef op zondag 2 februari 2020 @ 11:56:
[...]

Gaat het niet om 7 acitviteiten die jezelf gestart bent?
Ja, alleen die je zelf gestart bent. Automatisch gedetecteerde Move IQ gebeurtenissen tellen hier niet mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutgergron
Vraag mij ook af in hoeverre een aanschaf van een Fenix rechtvaardigt als je het voornamelijk als smartwatch gebruikt.

Heb nu een Vivo 3, opzich tevreden mee alleen met de beperkte hoeveelheid opslag. Ik denk toch dat ik de horloge ga retourneren. Fenix 5 lijkt mij toch een horloge voor de langere termijn. Alhoewel ik momenteel verder niet of vrijwel niks aan sporten doe. Het gaat mij ook een groot deel om het uiterlijk van het horloge. Vivo en Forerunner serie vind ik nou niet echt een bepaalde mooie, robuuste uitstraling hebben voor dagelijks gebruik.

Veel horloges zijn zwart/slate van kleur. Alleen de standaard Fenix 5 of 645 non music heeft een zilveren bezel. Waarvan ik Fenix 5 de mooiste vind.

Is een Fenix echt alléén voor de sporter of functioneert het ook prima als alleen smartwatch. De horloge zal namelijk alleen voor casual/smartwatch gebruik zijn met een oog op de toekomst om het sporten weer op te pakken. Nog meer mensen hier die de Fenix alleen als smartwatch gebruiken?

[ Voor 22% gewijzigd door rutgergron op 02-02-2020 12:33 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!
rutgergron schreef op zondag 2 februari 2020 @ 12:27:
Vraag mij ook af in hoeverre een aanschaf van een Fenix rechtvaardigt als je het voornamelijk als smartwatch gebruikt.

Heb nu een Vivo 3, opzich tevreden mee alleen met de beperkte hoeveelheid opslag. Ik denk toch dat ik de horloge ga retourneren. Fenix 5 lijkt mij toch horloge voor langere termijn. Alhoewel ik verder niet of vrijwel niks aan sporten doe. Het gaat mij ook een groot deel om het uiterlijk van het horloge. Vivo en Forerunner serie vind ik nou niet echt bepaalde mooie robuuste uitstraling hebben voor dagelijks gebruik.

Is een Fenix echt alléén voor de sporter of functioneert het ook prima als alleen smartwatch.
Je blijft wel aan het switchen! :+ Een Fenix 5 is qua functionaliteit echt overkill voor jou lijkt mij, maar als je looks belangrijk vindt, dan is het misschien toch wel het horloge voor jou. Verder is een Fenix 5 zeker niet minder wat betreft smartwatch functionaliteit tov de VA3. Maar... waarom overweeg je de Forerunner 645 niet? Goedkoper dan de Fenix 5, 200 uur aan activiteiten, ziet er best mooi uit voor een Forerunner en heeft meer functies dan een VA3.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Frenz64
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09-10 16:33
Dus je hebt een Samsung smartwatch, je bestelt een Fenix, die stuur je terug, want niet goed en neemt een Vivo 3. Maar die is ook niet goed en gaat terug en vraagt nu of een Fenix alleen als smartwatch prima functioneert?

Veel slechter dan een Samsung, dat is zeker, het is namelijk een sporthorloge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutgergron
PatrickC schreef op zondag 2 februari 2020 @ 12:34:
[...]

Je blijft wel aan het switchen! :+ Een Fenix 5 is qua functionaliteit echt overkill voor jou lijkt mij, maar als je looks belangrijk vindt, dan is het misschien toch wel het horloge voor jou. Verder is een Fenix 5 zeker niet minder wat betreft smartwatch functionaliteit tov de VA3. Maar... waarom overweeg je de Forerunner 645 niet? Goedkoper dan de Fenix 5, 200 uur aan activiteiten, ziet er best mooi uit voor een Forerunner en heeft meer functies dan een VA3.
Klopt, dat komt omdat de Garmin lijn erg ingewikkeld is om een keuze in te maken. Wat de ene horloge heeft mist de ander weer.

Forerunner 645 ligt op hetzelfde prijs niveau als een Fenix 5. Fenix 5 kwa uiterlijk net wat mooier/ruiger uiterlijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Valorian
rutgergron schreef op zondag 2 februari 2020 @ 12:27:

Heb nu een Vivo 3, opzich tevreden mee alleen met de beperkte hoeveelheid opslag. Ik denk toch dat ik de horloge ga retourneren. Fenix 5 lijkt mij toch een horloge voor de langere termijn. Alhoewel ik momenteel verder niet of vrijwel niks aan sporten doe. Het gaat mij ook een groot deel om het uiterlijk van het horloge. Vivo en Forerunner serie vind ik nou niet echt een bepaalde mooie, robuuste uitstraling hebben voor dagelijks gebruik.

Is een Fenix echt alléén voor de sporter of functioneert het ook prima als alleen smartwatch. De horloge zal namelijk alleen voor casual/smartwatch gebruik zijn met een oog op de toekomst om het sporten weer op te pakken.
Je praat toch een beetje in cirkels. En dat matcht met je koopgedrag, want je had al een F5 besteld, die geretourneerd/geannuleerd (nog voor je hem in handen had?) en een Vivo 3 gekocht maar gaat nu weer voor F5? Nou ja, ieder zijn ding ;)

Wat je volgens mij moet onderscheiden is:

Forerunner series: sporthorloges pur sang. Hoe duurder het model, hoe meer 'smart' ze ook worden, maar ze zijn nooit bedoeld als smartwatch maar vooral als sporthorloge. Modellen varierend van 200-600 euro (dus zowel 'instap' als high end.

Fenix series: sporthorloges pur sang, maar met luxere (en meer robuuste) afwerking. En net iets meer gefocust op de outdoor-markt, maar in praktijk zullen de meeste gebruikers niet per se ook klimmers, hikers etc zijn maar gewoon 'het mooiste horloge' willen en daar de meerprijs voor over hebben. Geen instapmodellen, alles minimaal 500-600 euro (tenzij je een oud model koopt).

Vivo active / Venu etc: geen idee, ken ik niet. Maar duidelijk (ook ivm die 7 activiteiten en het mooiere scherm) is dat deze series minder op sport worden geprofileerd en meer op 'lifestyle', daily tracking, etc.

Kortom: jouw vraag over de Fenix? Nee, de Fenix is niet alléén voor de sporter en ja functioneert ook als smartwatch. Maar de focus ligt op sport, dus als je niet/weinig sport en hem als smartwatch koopt dan is het een dure smartwatch met relatief weinig 'smart' voor zijn geld denk ik.

EDIT: Nu ik er nog eens over nadenk: álle horloges die je noemt kunnen in de basis jouw 'toekomstige sportambities' prima behappen. Je gaat immers niet ineens de Everest beklimmen, het kanaal overzwemmen, etc. maar wilt wel weer gaan hardlopen. Nou, dat kunnen ze allemaal. Volgens mij wordt jouw keuze vervolgens heel makkelijk:
- zet alle Garmins (want daar lijk je toch wel voor te gaan) die je mooi vindt onder elkaar, gesorteerd op welke je het MOOISTE vindt.
- bepaal vervolgens hoeveel euro je over hebt voor het horloge, en kies diegene die nog net binnen dat budget valt.
- Opgelost :)

[ Voor 11% gewijzigd door Valorian op 02-02-2020 12:44 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
rutgergron schreef op zondag 2 februari 2020 @ 12:37:
[...]

Klopt, dat komt omdat de Garmin lijn erg ingewikkeld is om een keuze in te maken. Wat de ene horloge heeft mist de ander weer.

Forerunner 645 ligt op hetzelfde prijs niveau als een Fenix 5. Fenix 5 kwa uiterlijk net wat mooier/ruiger uiterlijk.
Ik neem aan dat het hier om de 5 gaat en niet de 5 Plus? Dan heb je met een FR645 wel nog Garmin Pay en als je voor de Music versie gaat muziek. Verder is de FR645 een stuk lichter en kleiner. Groot voordeel van de Fenix 5 is dan weer dat deze robuuster is en een hogere batterijduur heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutgergron
Valorian schreef op zondag 2 februari 2020 @ 12:40:
[...]

Je praat toch een beetje in cirkels. En dat matcht met je koopgedrag, want je had al een F5 besteld, die geretourneerd/geannuleerd (nog voor je hem in handen had?) en een Vivo 3 gekocht maar gaat nu weer voor F5? Nou ja, ieder zijn ding ;)

Wat je volgens mij moet onderscheiden is:

Forerunner series: sporthorloges pur sang. Hoe duurder het model, hoe meer 'smart' ze ook worden, maar ze zijn nooit bedoeld als smartwatch maar vooral als sporthorloge. Modellen varierend van 200-600 euro (dus zowel 'instap' als high end.

Fenix series: sporthorloges pur sang, maar met luxere (en meer robuuste) afwerking. En net iets meer gefocust op de outdoor-markt, maar in praktijk zullen de meeste gebruikers niet per se ook klimmers, hikers etc zijn maar gewoon 'het mooiste horloge' willen en daar de meerprijs voor over hebben. Geen instapmodellen, alles minimaal 500-600 euro (tenzij je een oud model koopt).

Vivo active / Venu etc: geen idee, ken ik niet. Maar duidelijk (ook ivm die 7 activiteiten en het mooiere scherm) is dat deze series minder op sport worden geprofileerd en meer op 'lifestyle', daily tracking, etc.

Kortom: jouw vraag over de Fenix? Nee, de Fenix is niet alléén voor de sporter en ja functioneert ook als smartwatch. Maar de focus ligt op sport, dus als je niet/weinig sport en hem als smartwatch koopt dan is het een dure smartwatch met relatief weinig 'smart' voor zijn geld denk ik.
De vele smartfuncties vind ik ook niet interessant. Ik loop en sta veel op mijn werk, ook geregeld traplopen. De stappenteller en hoogtemeter vind ik het belangrijkste. En dat in een mooi jasje om ook dagelijks te dragen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Valorian
Wat is er dan niet goed aan je bestelde F5(plus)? Die heeft dat toch allemaal en geniet jouw voorkeur qua looks? @rutgergron Jouw wensen zijn eigenlijk heel minimaal, volgens mij voldoen dan:
645, vivo 3, vivo 4, venu, en alle Fenix horloges wel. Alleen de fore-runners niet, want die vind je niet chique genoeg. Dus het is alleen een laatste kwestie van smaak en budget. Daar kan hier echt niemand je nog bij helpen. Ik zou zeggen, hak de knoop door want als je er nog weken aan besteed had je inmiddels al een Garmin Marq Athlete bij elkaar kunnen vakkenvullen in die geinvesteerde research-tijd ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Valorian op 02-02-2020 12:52 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 23:10

Roozzz

Plus ultra

Frenz64 schreef op zondag 2 februari 2020 @ 12:35:
Dus je hebt een Samsung smartwatch, je bestelt een Fenix, die stuur je terug, want niet goed en neemt een Vivo 3. Maar die is ook niet goed en gaat terug en vraagt nu of een Fenix alleen als smartwatch prima functioneert?

Veel slechter dan een Samsung, dat is zeker, het is namelijk een sporthorloge.
Dit dus.

Zit je niet gewoon in de verkeerde vijver te vissen? Een sporthorloge is gewoon zwaar overkill.
Nu ben ik geen expert op het gebied van smartwatches, maar een stappenteller en hoogtemeter voor verdiepingen(?) lijkt mij een nogal basale wens.

Vooral doen waar je zin in hebt hoor, maar je draait al tijden in cirkels en de bakens verschuiven nogal :P

If you can see, look. If you can look, observe

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-10 16:17

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

Wat is er mis met de Galaxy Watch die je al hebt?

Galaxy Watch heeft echt veel uitgebreidere 'kantoor'-fit functies en ook is de smart-watch functionaliteit veel uitgebreider. Dus met een Garmin ga je hier op inleveren kwa functionaliteit maar ook op je portomonee :P

Een fenix/garmin kies je (althans ik) met name maar omdat je 'langer' gaat sporten en dus de accu nodig hebt en een GPS die z'n werk goed doet. Wellicht wat meer detail informatie wilt over je sportactiviteit mbv pods e.d. Maar ook voor indoor activiteiten (pushups e.d.) is de Galaxy Watch ineens weer "beter" omdat de sport software veel meer gericht is op 'casual' fit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutgergron
CT schreef op zondag 2 februari 2020 @ 12:55:
Wat is er mis met de Galaxy Watch die je al hebt?

Galaxy Watch heeft echt veel uitgebreidere 'kantoor'-fit functies en ook is de smart-watch functionaliteit veel uitgebreider. Dus met een Garmin ga je hier op inleveren kwa functionaliteit maar ook op je portomonee :P

Een fenix/garmin kies je (althans ik) met name maar omdat je 'langer' gaat sporten en dus de accu nodig hebt en een GPS die z'n werk goed doet. Wellicht wat meer detail informatie wilt over je sportactiviteit mbv pods e.d. Maar ook voor indoor activiteiten (pushups e.d.) is de Galaxy Watch ineens weer "beter" omdat de sport software veel meer gericht is op 'casual' fit.
Heb in het verleden meerder halve marathons gelopen en twee keer een hele marathon. Ik ben van plan om dit weer op te pakken. Daarnaast 2 keer solo aan het backpacken geweest. Dit ga ik weer oppakken net zoals het sporten. Wanneer is nog de vraag.

Het uiterlijk is belangrijk, niet teveel een sport uiterlijk. Ik zal het horloge dagelijks dragen. Nu een Vivoactive 3 met zilveren bezel alleen dit oogt nogal 'vrouwelijk'.

Vivoactive 4 zou nog een optie kunnen zijn alleen het scherm met bolle bovenkant oogt onzettend kwetsbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-10 16:17

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

Dan zou ik adviseren te beginnen met trainen met de galaxy watch en zien welke functionaliteit je eventueel mist of beter zou willen zien. Misschien is dan de Garmin niet eens de beste keuze. Sowieso voldoet de Galaxy Watch ook al aan alle eisen, er zit tenslotte een gps en alti-baro in. Daarbij (zonder muziek gebruik) haalt de galaxy watch ook een halve-marathon kwa gebruiksduur.
En betere looks dan een galaxy watch ga je ook niet vinden in de garmin lijn, tenzij je voor de Fenix6 of Marq series gaat :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 23:10

Roozzz

Plus ultra

En is dit anders nog een soort van middenweg? Basically een combi van smartwatch en sporthorloge. https://www.dcrainmaker.c...-ever-wanted-to-know.html

If you can see, look. If you can look, observe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutgergron
CT schreef op zondag 2 februari 2020 @ 13:15:
Dan zou ik adviseren te beginnen met trainen met de galaxy watch en zien welke functionaliteit je eventueel mist of beter zou willen zien. Misschien is dan de Garmin niet eens de beste keuze. Sowieso voldoet de Galaxy Watch ook al aan alle eisen, er zit tenslotte een gps en alti-baro in. Daarbij (zonder muziek gebruik) haalt de galaxy watch ook een halve-marathon kwa gebruiksduur.
En betere looks dan een galaxy watch ga je ook niet vinden in de garmin lijn, tenzij je voor de Fenix6 of Marq series gaat :P
Ik weet al wat ik mis en dat is dus het aanmaken van een interval sessie. Dit kan niet met een Galaxy Watch. Daarom zit ik ook in de Garmin vijver te vissen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
Fenix 5 voldoet als smartwatch even goed als een Vivoactive.

Mits je kan leven met het formaat en gewicht. Accu is wat beter.

Mijn strategie is best simpel met dit soort dingen: ik koop het meest high end model (mits de reviews goed zijn). Dan weet ik zeker dat ik niets mis :-).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@CT een Galaxy Watch is uitermate onbetrouwbaar voor sporten. Ik heb zowel de GW als de Active gehad en beiden kwamen overdag meerdere keren met een hartslag van 35-40 aanzetten. Nu ben ik natuurlijk super fit ( :+ ) maar mijn 5 Garmin horloges en borstband metingen kwamen nooit lager dan 45 overdag.

Als de OHR erg afwijkt en je geen band kunt koppelen is het voor mij niet bruikbaar.

@rutgergron ik zou eens in de winkel gaan kijken en vergelijken. Dan zie en ervaar je direct welk model je het mooist vindt en de gewichten etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
PatrickC schreef op vrijdag 31 januari 2020 @ 20:39:
@RR46 Als je de discussie gevolgd hebt dan lees je dat de VA3, welke @rutgergron heeft aangeschaft, maar de 7 laatste activiteiten bewaart.
@rutgergron Het horloge zal bij de 8e activiteit, de oudste activiteit op je horloge automatisch wissen. Als bluetooth uit staat zal het horloge niet automatisch syncen natuurlijk. Dus in jouw geval dien je voordat je de 8e activiteit doet na een laatste sync, er eerst voor moeten zorgen dat je de activiteiten synced met je telefoon, door eerst ook de bluetooth koppeling weer te maken. Waarom laat je de bluetooth koppeling niet gewoon actie? Dat kost je bijna geen extra batterij en werkt zoveel prettiger. Je krijgt dan ook de berichten van je telefoon door op je horloge.
Pas wel op, want zonder actieve internet verbinding doet Garmin Connect helemaal niets. Dus je moet BT en internet hebben! Je telefoon slaat ze niet lokaal op, (voor zover ik weet).
rutgergron schreef op zondag 2 februari 2020 @ 13:02:

Het uiterlijk is belangrijk, niet teveel een sport uiterlijk. Ik zal het horloge dagelijks dragen. Nu een Vivoactive 3 met zilveren bezel alleen dit oogt nogal 'vrouwelijk'.
Meen je dat serieus? Ik kan hier mijn vrouw écht niet gelukkig mee maken.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/OziM83c2Oqep1R4jWeeM3It6/thumb.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door Mistraller op 03-02-2020 09:44 ]

---------------

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frij5fd
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 04-10 22:17
Valorian schreef op zondag 2 februari 2020 @ 12:19:
@Frenz64
......
Voor mij was de 945 een keuze waarvan ik een paar jaar eerder nog dacht hem nooit te gaan maken, want 500 euro (en dat was al een super-aanbieding) vond ik veel teveel geld voor een horloge. Maar uiteindelijk nog wat verdieping toch overstag gegaan. Het enige wat ik nu wel echt hoop is dat dit horloge minimaal 3 jaar en het liefst 5+ jaar mee kan. En dan bedoel ik vooral fysiek blijven werken en accuduur die nog voldoet. Of ik mijzelf kan inhouden om over 3 jaar niet weer een nieuwere en/of betere te wensen staat daar natuurlijk los van ;)
De vraag is welke killer features er nog kunnen komen die toch weer verleiden tot een nieuwe aankoop. Een groter display (zoals de Fenix 6 (x) pro), zonder dat de buitenmaten toenemen van het horloge, is iets wat de opvolger van de FR945 voor mij en sommige andere mensen interessant zou kunnen maken.
Maar net zoals bij smartphones of PC's kan de ontwikkelingssnelheid op gegeven moment ook afnemen en gaan de meeste mensen ze langer gebruiken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutgergron
Er staat op de Vivoactive 4 specificatie:
GEHEUGEN/GESCHIEDENIS
7 activiteiten met tijdmeting, 14 dagen aan activiteiten-trackinggegevens
Geheugen 7 activiteiten en 14 dagen aan geschiedenis. Is het dus zo dat je op de horloge zelf tot 7 dagen kan terugkijken en 14 dagen aan opslag waar die 7 dagen daar dan ook bij horen?

Dat zou betekenen dat het niet meer op je horloge zelf terug te zien is maar nog wel in de backup in je horloge wat 14 dagen heeft. Dit weer te zien is door het up te loaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rutgergron schreef op zondag 2 februari 2020 @ 22:16:
Er staat op de Vivoactive 4 specificatie:

[...]

Geheugen 7 activiteiten en 14 dagen aan geschiedenis. Is het dus zo dat je op de horloge zelf tot 7 dagen kan terugkijken en 14 dagen aan opslag waar die 7 dagen daar dan ook bij horen?

Dat zou betekenen dat het niet meer op je horloge zelf terug te zien is maar nog wel in de backup in je horloge wat 14 dagen heeft. Dit weer te zien is door het up te loaden.
Nee, je haalt nu vanalles door elkaar. Het horloge bewaart de laatste 7 activiteiten en 14 dagen geschiedenis van zaken zoals stappen, hartslag, slaap, etc.. Dus stel dat je 15 dagen niet synchroniseert, dan zal de data van de 1e dag niet meer op je horloge aanwezig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutgergron
PatrickC schreef op zondag 2 februari 2020 @ 22:24:
[...]

Nee, je haalt nu vanalles door elkaar. Het horloge bewaart de laatste 7 activiteiten en 14 dagen geschiedenis van zaken zoals stappen, hartslag, slaap, etc.. Dus stel dat je 15 dagen niet synchroniseert, dan zal de data van de 1e dag niet meer op je horloge aanwezig zijn.
Als je dus paar weken druk aan trainen bent en je vergeet te synchroniseren is het 'weg'. Bizar dat het maar in staat is om 7 activiteiten op te slaan. Ik snap die keuze echt niet. Je ben dan best wel afhankelijk van je mobiele telefoon en Garmin Connect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rutgergron schreef op zondag 2 februari 2020 @ 22:27:
[...]

Als je dus paar weken druk aan trainen bent en je vergeet te synchroniseren is het 'weg'. Bizar dat het maar in staat is om 7 activiteiten op te slaan. Ik snap die keuze echt niet. Je ben dan best wel afhankelijk van je mobiele telefoon en Garmin Connect.
In de handleiding staat:

U kunt tot 14 dagen aan activiteit- en hartslaggegevens en maximaal zeven activiteiten met tijdmeting op uw toestel opslaan. U kunt uw laatste zeven activiteiten met tijdmeting op uw toestel bekijken. U kunt uw gegevens synchroniseren om via uw Garmin Connect account een onbeperkt aantal activiteiten, activiteit- en hartslaggegevens te bekijken (De Garmin Connect app gebruiken) (Garmin Connect op uw computer gebruiken).

Als het geheugen van toestel vol is, worden de oudste gegevens overschreven.

Ik vraag me echt af waarom je zo lang niet zou synchroniseren? Ik synchroniseer meerdere keren per dag! Meestal gaat dit automatisch trouwens. Toen ik nog een vivoactive HR gebruikte, ben ik nooit data kwijtgeraakt hierdoor.

[ Voor 10% gewijzigd door PatrickC op 02-02-2020 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutgergron
Geheugen van 7 activiteiten ... Blijft bizar tafereel. Why? Dat is toch veels te weinig. Softwarematig zou het geen enkel probleem moeten zijn om dit op te hogen.

Zou toch een minimum moeten zijn van 25 activiteiten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Requiem19
@rutgergron heb je zoveel research gedaan en zoveel vragen gesteld hier voordat je eindelijk de knoop hebt doorgehakt en blijk je net die ene check (user manual doorlopen) niet gedaan te hebben :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutgergron
PatrickC schreef op zondag 2 februari 2020 @ 22:28:
[...]

In de handleiding staat:

U kunt tot 14 dagen aan activiteit- en hartslaggegevens en maximaal zeven activiteiten met tijdmeting op uw toestel opslaan. U kunt uw laatste zeven activiteiten met tijdmeting op uw toestel bekijken. U kunt uw gegevens synchroniseren om via uw Garmin Connect account een onbeperkt aantal activiteiten, activiteit- en hartslaggegevens te bekijken (De Garmin Connect app gebruiken) (Garmin Connect op uw computer gebruiken).

Als het geheugen van toestel vol is, worden de oudste gegevens overschreven.

Ik vraag me echt af waarom je zo lang niet zou synchroniseren? Ik synchroniseer meerdere keren per dag! Meestal gaat dit automatisch trouwens. Toen ik nog een vivoactive HR gebruikte, ben ik nooit data kwijtgeraakt hierdoor.
Omdat niet altijd iedereen een mobiel bij de hand heeft. Nu word je hiertoe eigenlijk gedwongen of meer geld neerleggen voor de duurdere modellen, goh ... De Garmin strategie? Er wat uit slopen en toevoegen aan duurdere modellen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
rutgergron schreef op zondag 2 februari 2020 @ 22:34:
[...]

Omdat niet altijd iedereen een mobiel bij de hand heeft. Nu word je hiertoe eigenlijk gedwongen of meer geld neerleggen voor de duurdere modellen, goh ... De Garmin strategie? Er wat uit slopen en toevoegen aan duurdere modellen.
Die discussie hebben we toch al eerder gevoerd hier, dus ik begrijp niet waarom je dit nu weer noemt? Wat is voor jou het maximum dagen zonder mobiel? En na hoeveel dagen heb je meer dan 7 activiteiten gedaan?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-10 17:08
En je wilde het horloge (onthoud dat, het is niet 'de horloge') toch ook als smartwatch gebruiken? Dan heeft het ding toch zeker dagelijks contact met je smartphone. Dat synchroniseren gaat dan automatisch.

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rutgergron
PatrickC schreef op zondag 2 februari 2020 @ 22:42:
[...]

Die discussie hebben we toch al eerder gevoerd hier, dus ik begrijp niet waarom je dit nu weer noemt? Wat is voor jou het maximum dagen zonder mobiel? En na hoeveel dagen heb je meer dan 7 activiteiten gedaan?
Een beetje marathon schema train je 4 keer in de week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rutgergron schreef op zondag 2 februari 2020 @ 22:54:
[...]

Dat is geen antwoord op mijn vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 00:04
[...]

Naar mijn idee valt het horloge ook niet in de categorie marathons lopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Requiem19
[...]

En die vier dagen zit je natuurlijk ergens op een berg in Kenia, waar geen 4g netwerk is, waardoor je niet kan synchroniseren. Dat is wel vervelend ja.

Want je zou natuurlijk niet in NL trainen, waarna je bij thuiskomst automatisch synchroniseert zodra je binnen 10 meter van je Galaxy bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Je ging toch alsnog een Fenix halen? Probleem opgelost lijkt me :)
Pagina: 1 ... 135 ... 324 Laatste