Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
Pathogen schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 10:55:
Één van de makkelijkste budgetcutters is tweedehands kopen :Y voor €200 kun je op Marktplaats wel een Garmin Forerunner 935 scoren bijvoorbeeld, die praktisch al je wensen vervult inclusief een directe koppeling met de MilestonePod.

https://www.milestonepod....vices-work-pod-real-time/
Je kunt de MilestonePod inderdaad koppelen aan een FR935, maar de enige info die je krijgt op Garmin is de cadans. De andere data die de MilestonePod verzamelt is niet zichtbaar op het horloge en Garmin Connect. Ik heb het zelf namelijk ook geprobeerd met m'n FR645M. En aangezien het horloge zelf al de cadans goed weergeeft, voegt het dan eigenlijk niets toe.

• chaola
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 20:00
TheOmen schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 11:44:
[...]

Heb eigenlijk nooit opmerkingen gekregen tijdens (trail)races. Ja, het is een aardig blok plastic, maar heb er eigenlijk geen problemen mee gehad qua gewicht.
De GPS-chip, kwam ik later achter, is inderdaad behoorlijk goed, en dat zie ik terug in m'n tracks. Die zijn behoorlijk consistent. Dan zit ik bij die Sigma's minder goed. Geen Glonas, Galileo, alleen GPS.
Overigens ga je met die Sigma ook minder origineel zijn, want onze Belgisch kampioen veldrijden was je bv. voor: https://www.strava.com/activities/2968790630 :D
Veldrijders maken wel meer vreemde keuzes, zo rijdt Eli Yserbyt nog rond met een eerste generatie Vivoactive en Van Aert met een Vivoactive 3 Music. Ik heb hem die music functie nog niet zien gebruiken tijdens een veldrit. Bij Van der Poel heb ik het nog niet kunnen achterhalen. Een Fenix misschien?

It's just technology, not religion

• Ypuh
  • Registratie: oktober 2013
  • Laatst online: 23:01
Een paar dagen terug had ik met jullie hulp een 5 Plus besteld, maar daar zat een ruime week levertijd op. Geen probleem, maar het begon toch een beetje te knagen omdat ik de zilver bezel niet fantastisch vond.

Vandaag kwam ik bij AS Adventure de 5s Plus Sapphire tegen voor een paar tientjes meer. Dit is eigenlijk het horloge wat ik wou (donkergrijze bezel, Sapphire glas en 42mm i.p.v. 47mm). Het kleinere formaat staat net wat beter op kantoor, en de schermgrootte is identiek aan het grotere broertje. De enige trade-off is (flink) minder batterijduur, maar ik ben niet van plan het horloge te gebruiken voor lange fietsritten of navigatie, daar heb ik een Edge 830 voor. Af en toe 1-2 uurtjes hardlopen/fietsen moet ook prima met het S model kunnen :).

Voor €455,- is de 5s Plus Sapphire misschien een leuke prijstip, ze staan inmiddels op 'Laatste stuks'.

Edit: De 5X Plus Sapphire is ook in de aanbieding voor €489,97. De normale 5 niet.

Ypuh wijzigde deze reactie 09-01-2020 13:11 (9%)

• TheOmen
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 21-02 16:59
chaola schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 13:01:
[...]

Overigens ga je met die Sigma ook minder origineel zijn, want onze Belgisch kampioen veldrijden was je bv. voor: https://www.strava.com/activities/2968790630 :D
Laat dan maar zitten :9
Mooie vondst d:)b

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

• Gonadan
  • Registratie: februari 2004
  • Niet online
Ik heb ineens dat betalen niet meer werkt, nu twee keer op rij geen succes. Geen foutmelding of wat dan ook, er lijkt gewoon geen contact te komen met de automaat en de teller blijft gewoon af lopen. :/

Canon 70D ~ 10-18 IS STM ~ 18-135 IS STM ~ 24 f/2.8 STM ~ 50 f/1.8 STM ~ 430EX II
Sigma 100-400 DG OS HSM Contemporary

Gonadan schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 16:04:
Ik heb ineens dat betalen niet meer werkt, nu twee keer op rij geen succes. Geen foutmelding of wat dan ook, er lijkt gewoon geen contact te komen met de automaat en de teller blijft gewoon af lopen. :/
Welk horloge had je ook al weer? Ik lees op het Garmin forum meer over dit probleem namelijk met de laatste 6.5 firmware op een FR645(M). Ik zit gelukkig nog op 6.4 (heb de automatische update uitgezet na de update naar 6.4 omdat deze erg goed werkt voor mij).
https://forums.garmin.com...n-pay-not-working-on-645m

PatrickC wijzigde deze reactie 09-01-2020 16:08 (9%)

• Gonadan
  • Niet online
Fenix 5+. Was er al bang voor want heb ook het gevoel dat het sinds kort is en hen ook recent weer nieuwe software gehad. }:|

Canon 70D ~ 10-18 IS STM ~ 18-135 IS STM ~ 24 f/2.8 STM ~ 50 f/1.8 STM ~ 430EX II

• wisselwerking
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 21:31
Pathogen schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 11:38:
@wisselwerking je beschrijft zo'n 90% van de markt als je tweedehands meetelt :Y al is paceweergave wel een puntje.

Realtime-pace weergave is in de regel onnauwkeurig op praktisch elk toestel. Je zwaait met je armen, het toestel meet GPS-locatie niet op de centimeter nauwkeurig, dus de data wordt geïnterpreteerd voordat het wordt weergegeven. Het verschil tussen véél te hard en goed tempo zul je waarschijnlijk prima kunnen aflezen.
Als je het over workouts hebt met een gelijkmatig tempo dan is average pace, of lap pace, waarschijnlijk voldoende om je een nauwkeuriger, maar minder realtime, beeld te laten zien.
Bedankt. Dus het maakt in feite niet zo heel veel uit wat ik kies. Dat realtime pace niet heel nauwkeurig is geeft niet, het gaat er meer om dat ik niet veel te hard loop. Hardlopen is voor er bij (ben primair een atb'er/wielrenner), maar met een hele goede conditie waardoor te hard van stapel gaan een serieus gevaar is.

Wisselwerking Flickr Strava

• RR46
  • Registratie: maart 2019
  • Laatst online: 21-02 18:00
Gonadan schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 16:12:
Fenix 5+. Was er al bang voor want heb ook het gevoel dat het sinds kort is en hen ook recent weer nieuwe software gehad. }:|
Welke versie heb je?

Heb zelf ook 5+, zeer recent geüpdatet maar nog geen problemen ondervonden (afkloppen!).

• Gonadan
  • Niet online
RR46 schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 16:26:
Welke versie heb je?

Heb zelf ook 5+, zeer recent geüpdatet maar nog geen problemen ondervonden (afkloppen!).
10. Eens kijken of een herstart of zoiets helpt. Het is alleen zo moeizaam testen, bij de kassa voel ik mij toch bezwaard. Misschien eens een snoepautomaat met chiplezer zoeken. :D

• RR46
Haha, ja kan ik me voorstellen :D

Ik draai ook softwareversie 10 (icm F5+ Titanium). Zal komende dagen weer eens wat vaker contactloos gaan betalen :P , maar tot heden geen problemen ondervonden.

• SuperPoekie
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 17:55

SuperPoekie

Super Furry Animal

PatrickC schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 12:24:
[...]

Je kunt de MilestonePod inderdaad koppelen aan een FR935, maar de enige info die je krijgt op Garmin is de cadans. De andere data die de MilestonePod verzamelt is niet zichtbaar op het horloge en Garmin Connect. Ik heb het zelf namelijk ook geprobeerd met m'n FR645M. En aangezien het horloge zelf al de cadans goed weergeeft, voegt het dan eigenlijk niets toe.
Je kunt in de instellingen van de pod op het horloge wel instellen dat deze de pace never, indoor of always weergeeft tijdens het lopen. Maar in connect pakt ie het door het horloge berekende tempo (waarom, geen idee).

Smashrun | Strava | Citystrides | Brickset

• emmerwater
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 21-02 22:42
wisselwerking schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 11:27:
Ik ben op zoek naar een no-nonsense en niet te duur hardloophorloge. Tweedehands is geen probleem. Vereisten:
- gps (zodat ik kan uploaden naar Strava)
- hartslagband koppeling
- weergave van de pace (heb nogal de neiging om te hard te gaan)

Op dit moment valt mij de Garmin Forerunner 35 op, maar misschien dat er wel betere horloges voor weinig geld (rond € 60 (tweedehands)) verkrijgbaar.
Ik ben net over naar een fenix en heb nu een forerunner 25 over. Mooi klein horloge dat aan al je eisen voldoet. Als je interesse hebt mag je een pm sturen.

• Gonadan
  • Niet online
RR46 schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 16:44:
Haha, ja kan ik me voorstellen :D

Ik draai ook softwareversie 10 (icm F5+ Titanium). Zal komende dagen weer eens wat vaker contactloos gaan betalen :P , maar tot heden geen problemen ondervonden.
Oeh, ik bedenk me net dat de snackmuur ook met chip kan. Daar gaan m'n voornemens. :')

Geleuter is wel dat de functie nu in principe per definitie waardeloos is geworden voor me. }:|

• RR46
Zojuist nog even getest (*niet bij de snackmuur maar bij de appie :+ ), werkt prima hier

Toestel uit/aan zetten? Kan je een Fenix hard resetten?

• Valorian
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 00:41
Ypuh schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 13:07:
Een paar dagen terug had ik met jullie hulp een 5 Plus besteld, maar daar zat een ruime week levertijd op. Geen probleem, maar het begon toch een beetje te knagen omdat ik de zilver bezel niet fantastisch vond.

Vandaag kwam ik bij AS Adventure de 5s Plus Sapphire tegen voor een paar tientjes meer. Dit is eigenlijk het horloge wat ik wou (donkergrijze bezel, Sapphire glas en 42mm i.p.v. 47mm). Het kleinere formaat staat net wat beter op kantoor, en de schermgrootte is identiek aan het grotere broertje. De enige trade-off is (flink) minder batterijduur, maar ik ben niet van plan het horloge te gebruiken voor lange fietsritten of navigatie, daar heb ik een Edge 830 voor. Af en toe 1-2 uurtjes hardlopen/fietsen moet ook prima met het S model kunnen :).

Voor €455,- is de 5s Plus Sapphire misschien een leuke prijstip, ze staan inmiddels op 'Laatste stuks'.

Edit: De 5X Plus Sapphire is ook in de aanbieding voor €489,97. De normale 5 niet.
Deze winkel moet je ten alle tijden zou ik persoonlijk mijden, na het lezen van de reviews. Alles alles aankomt én werkt én je wilt hem houden zit je misschien safe. Maar het feit dat ze bijvoorbeeld al geen horloges retour nemen (ongeopend, omdat je je bijvoorbeeld bedacht hebt, zoals mag conform wetgeving) omdat het een "gepersonaliseerd product" is spreekt boekdelen.

EDIT: een kleine nuance: het is meer gewoon een beetje gokken op de uitkomst met daarbij wel hele scherpe prijzen. Beetje zoals bij eglobalcentral ook het geval is. Zoek je in dit topic op deze winkelnaam dan zie je toch best veel mensen die met succes besteld en ontvangen hebben. Persoonlijk zou ik het risico niet wllen nemen maar ieder zijn ding ;)

Valorian wijzigde deze reactie 09-01-2020 19:14 (10%)

• rockhopper
  • Registratie: november 2002
  • Laatst online: 22-02 13:50
Valorian schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 19:05:
[...]
Deze winkel moet je ten alle tijden zou ik persoonlijk mijden, na het lezen van de reviews. Alles alles aankomt én werkt én je wilt hem houden zit je misschien safe. Maar het feit dat ze bijvoorbeeld al geen horloges retour nemen (ongeopend, omdat je je bijvoorbeeld bedacht hebt, zoals mag conform wetgeving) omdat het een "gepersonaliseerd product" is spreekt boekdelen.

EDIT: een kleine nuance: het is meer gewoon een beetje gokken op de uitkomst met daarbij wel hele scherpe prijzen. Beetje zoals bij eglobalcentral ook het geval is. Zoek je in dit topic op deze winkelnaam dan zie je toch best veel mensen die met succes besteld en ontvangen hebben. Persoonlijk zou ik het risico niet wllen nemen maar ieder zijn ding ;)
Beetje offtopic, maar gepersonaliseerde producten wil toch zeggen dat er custom/op maat gemaakte veranderingen zijn aangebracht, zoals graferen of speciale opdruk? Ik kan me niet voorstellen dat ze bij een rechtszaak een horloge als personalised kunnen aanmerken. Je geeft het zelf al aan, maar helaas is recht hebben en recht krijgen iets anders. Ik heb zelf ook geen ervaring met die winkel, wel eglobal, de raad die ik er bij wil geven is let op dat je geen APAC model krijgt. De prijs is superscherp, meer zoals ik het rond black friday verwacht had.

Canon 7D || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

• XeNeRgY
  • Laatst online: 20:59
Vandaag mijn betaalpas van de Rabobank ontvangen. Helaas krijg ik deze niet gekoppeld in Garmin Pay. Nadat ik de kaartcode (gevonden via online website van Rabobank) van mijn betaalpas ingevuld heb en de vervaldatum kan ik mijn naam en adresgegevens invullen. Vervolgens blijft het menu ‘kaart valideren’ staan. Er gebeurt helemaal niks totdat ik zelf maar afsluit. Ik heb de Tutorial van de Rabo website gevolgd. Betaalpas is geactiveerd via de Rabo online omgeving.

Vreemd genoeg werkt mijn Visa probleemloos, maar daarmee kan ik bijna nergens betalen.

Iemand een idee waar dit mis gaat?

I can choose to try to control the outcome, or I can trust in the moment.

• Rickhavinga
  • Registratie: mei 2012
  • Laatst online: 22:55
Ik heb me laten vertellen dat je eerst een keer fysiek met de pas betaald moet hebben in een winkel voordat deze gekoppeld kan worden aan Garmin Pay.
XeNeRgY schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 20:33:
Vandaag mijn betaalpas van de Rabobank ontvangen. Helaas krijg ik deze niet gekoppeld in Garmin Pay. Nadat ik de kaartcode (gevonden via online website van Rabobank) van mijn betaalpas ingevuld heb en de vervaldatum kan ik mijn naam en adresgegevens invullen. Vervolgens blijft het menu ‘kaart valideren’ staan. Er gebeurt helemaal niks totdat ik zelf maar afsluit. Ik heb de Tutorial van de Rabo website gevolgd. Betaalpas is geactiveerd via de Rabo online omgeving.

Vreemd genoeg werkt mijn Visa probleemloos, maar daarmee kan ik bijna nergens betalen.

Dit heb ik laatst ook gehad toen ik problemen had met Garmin Pay en ik besloot mijn pasje te verwijderen en opnieuw toe te voegen (ABN Amro). Ook hier bleef de GC app op ‘kaart valideren’ staan. Een dag later nog eens geprobeerd en toen werkte het wel.

• RR46
@rockhopper thnx voor de tip, ben toevallig voor een 1030 (ROW) aan het kijken (oké, geen horloge maar toch), maar lastig te herkennen blijkbaar... :o

• Bram34
  • Registratie: april 2014
  • Laatst online: 22-02 15:07
[...]

Tijdens BF een mooie FR945 besteld voor een scherpe prijs.
Ook ik heb even research gedaan op de winkel toentertijd. Mijn research voordat ik iets koop is meestal grondig. In andere woorden ik wist dat ik de FR945 wilde hebben.
Alle reviews m.b.t. het niet retour nemen kon ik wegstrepen.
Aangezien ik in NL woon en DHL de bezorging doet kon ik alle negatieve reviews m.b.t. de bezorgingen wegstrepen. Deze gingen namelijk alleen over de bezorging in BE.

Wat blijft er dan echt over qua negatieve reviews. Vrij weinig, niet anders dan een "normale" winkel.
Zolang je geen spontane aankoop doet, het horloge al om de pols hebt gehad. Dan kan je hier zeker bestellen!
Is het een top winkel zoals Coolblue, zeker niet. Maar daar betaal je ook voor.

Succes met het onderzoek @Ypuh !

• Ypuh
Vreemd om te horen. Mijn ervaringen met ASAdventure zijn altijd prima. Ze reageren via de chat altijd direct en adequaat, en heb er al een keer of 2 eerder kleine bestellingen gedaan.

Het is zeker niet zoals eGlobal, volgens mij is het gewoon een fysieke winkelketen in Belgie a la Bever (qua service zullen ze minder zijn omdat Bever uitsluitend adviesprijzen hanteert).

• Valorian
Bram34 schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 22:14:
[...]

Tijdens BF een mooie FR945 besteld voor een scherpe prijs.
Ook ik heb even research gedaan op de winkel toentertijd. Mijn research voordat ik iets koop is meestal grondig. In andere woorden ik wist dat ik de FR945 wilde hebben.
Alle reviews m.b.t. het niet retour nemen kon ik wegstrepen.
Aangezien ik in NL woon en DHL de bezorging doet kon ik alle negatieve reviews m.b.t. de bezorgingen wegstrepen. Deze gingen namelijk alleen over de bezorging in BE.

Wat blijft er dan echt over qua negatieve reviews. Vrij weinig, niet anders dan een "normale" winkel.
Zolang je geen spontane aankoop doet, het horloge al om de pols hebt gehad. Dan kan je hier zeker bestellen!
Is het een top winkel zoals Coolblue, zeker niet. Maar daar betaal je ook voor.

Succes met het onderzoek @Ypuh !
Ja, het is wat dat betreft een afweging, zo’n winkel. Maar een punt waar ze het dus net nog iets bonter maken dan de meeste winkels is dat ze zich niet aan de wet houden qua retouren.

Dat lees je op deze pagina: https://nl.trustpilot.com...e.be?languages=nl&stars=1 (waar bijna 50% de winkel als “zeer slecht” heeft benoemd, dat is vergeleken met andere winkels op trustpilot echt astronomisch veel) meermaals, inclusief een reactie van de winkel zelf waar ze het nog een keer bevestigen. Op hun eigen site staat het ook. Een kanttekening: theoretisch zou het nog zo kunnen zijn dat het alleen gaat om geregistreerde gps horloges, maar dat is niet duidelijk op te maken uit de tekst of reviews.

@rockhopper dit dus. Maar goed, zelf geen ervaring mee vandaar dat ik mijn opmerking ook nog van iets meer nuance had voorzien.

@Ypuh lees net je laatste bericht pas. Je hebt zelf in ieder geval een stuk meer ervaring met de winkel dan ik, dus daar zou ik dan ook meer waarde aan hechten dan aan mijn “vanuit de bank” review ;) .. hoe dan ook succes met knopen doorhakken en aankopen!

Valorian wijzigde deze reactie 09-01-2020 22:33 (6%)

• XeNeRgY
@PatrickC ik probeer het morgen nog eens dan.

• rockhopper
Ik heb altijd het devies: als je het geld niet kan missen, geen gok nemen. Wil je het echt hebben, dek jezelf dan zoveel mogelijk in door of te betalen via Paypal, credit card of SNS-bank (die ook bij bepaalde rekeningen je aankopen verzekeren voor een beperkte tijd) mogelijk zijn er nog meer "veiligere" methodes, maar dit zijn de versies waar ik zelf bekend mee ben.

En inderdaad, als je budget inkoopt dan moet je vooraf je huiswerk doen en garantie/after sale service vanuit de winkel ook als niet bestaand beschouwen. Gelukkig is de service vanuit garmin goed (wel erg traag, maar ik ben nog altijd tot goede tevredenheid geholpen) dus ben je niet helemaal afhankelijk van de winkel.

Canon 7D || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

• Hopjesvla79
  • Registratie: februari 2007
  • Laatst online: 21-02 17:06
Ypuh schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 22:27:
[...]

Vreemd om te horen. Mijn ervaringen met ASAdventure zijn altijd prima. Ze reageren via de chat altijd direct en adequaat, en heb er al een keer of 2 eerder kleine bestellingen gedaan.

Het is zeker niet zoals eGlobal, volgens mij is het gewoon een fysieke winkelketen in Belgie a la Bever (qua service zullen ze minder zijn omdat Bever uitsluitend adviesprijzen hanteert).
sterker nog AS adventure is het moederbedrijf van Bever ;)

• vhal
  • Registratie: juni 2003
  • Laatst online: 20:43

vhal

ಠ_ಠ

Ik had het ook al gepost in het hardlopentopic maar wellicht is het hier beter op zijn plaats.

Garmin zegt dat ik te weinig laag aeroob heb getraind..

Gek genoeg vallen runs in mijn huidige Z1/Z2 zones ook doodleuk in het hoge aerobe segment. Mis ik iets of moet ik nou nog langzamer trainen? Of moet Garmin nog het e.e.a. leren gezien ik pas enkele weken rondloop met een Fenix? Nu loopt de hoog aerobe balk bijna buiten het scherm en zegt de app dat ik ‘niet productief’ bezig ben. Ik kan daar slecht tegen :+ Hopelijk heeft iemand er een verklaring voor.

STRAVA

• Martiveen
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 22:07
vhal schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 11:09:
Ik had het ook al gepost in het hardlopentopic maar wellicht is het hier beter op zijn plaats.

[Afbeelding]

Gek genoeg vallen runs in mijn huidige Z1/Z2 zones ook doodleuk in het hoge aerobe segment. Mis ik iets of moet ik nou nog langzamer trainen? Of moet Garmin nog het e.e.a. leren gezien ik pas enkele weken rondloop met een Fenix? Nu loopt de hoog aerobe balk bijna buiten het scherm en zegt de app dat ik ‘niet productief’ bezig ben. Ik kan daar slecht tegen :+ Hopelijk heeft iemand er een verklaring voor.
Hoe staan je zones ingesteld? Dit kan je vinden bij toestinstellingen

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Martiveen schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 11:26:
[...]

Hoe staan je zones ingesteld? Dit kan je vinden bij toestinstellingen
Ja, die heb ik ingesteld. Als een run waarbij een gemiddelde HS in zijn geheel in Z2 valt, dan zou dat toch onder laag aeroob vallen? Zo benoemt Garmin het ook in hun tekst/uitleg.

STRAVA

vhal schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 11:54:
[...]

Ja, die heb ik ingesteld. Als een run waarbij een gemiddelde HS in zijn geheel in Z2 valt, dan zou dat toch onder laag aeroob vallen? Zo benoemt Garmin het ook in hun tekst/uitleg.
Loop je in die run stabiel in Z2, of is het meer intervalachtig?

Volgens mij neemt het algoritme ook mee of je bijv 20 minuten achter elkaar met HR 150 loopt, of dat het in die 20 minuten constant schommelt tussen de 130-170 (gemiddeld ook 150, maar heel andere belasting).

http://www.instagram.com/gravelforbreakfast

• Hopjesvla79
Weet iemand hoe je de sleep tracking uit kan zetten? Sinds de laatste update (geloof ik) ziet mijn Fenix 5X+ net meer het verschil tussen dragen en op de kast liggen...en registreert dus gewoon een diepe slaap.. daar ik hem zo goed als nooit draag tijdens slapen (hooguit tijdens kampeertochtjes en dan weet ik ook wel zonder tracking of ik goed of slecht heb geslapen...) kan dit dus uit..maar kan het nergens vinden. (eerder registreerde hij wel verschil tussen wel of niet dragen volgens mij.)

*edit* mmmm volg4ns mij kan het dus niet wat ik zo even zie..ach ja

Hopjesvla79 wijzigde deze reactie 10-01-2020 12:04 (5%)

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Requiem19 schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 11:57:
[...]

Loop je in die run stabiel in Z2, of is het meer intervalachtig?

Volgens mij neemt het algoritme ook mee of je bijv 20 minuten achter elkaar met HR 150 loopt, of dat het in die 20 minuten constant schommelt tussen de 130-170 (gemiddeld ook 150, maar heel andere belasting).
Nee, echt continue in Z2, het was dan ook een lange langzame duurloop. Overigens zie ik op Reddit ook soortgelijke berichten. Anders ga ik eens een keer een rondje op de fiets om eens te kijken of die laag aerobe balk wil stijgen

STRAVA

• route99
  • Registratie: augustus 2017
  • Laatst online: 00:00
@Hopjesvla79 Zou auto moeten gaan qua detectie.
https://www8.garmin.com/m...33-BF95-47FF63140112.html

Voor issues omtrent dit punt ben je hier ook goed af: een voorbeeld.
https://forums.garmin.com...ead-sleep-tracking-issues

route99 wijzigde deze reactie 10-01-2020 12:49 (40%)

• Hopjesvla79
klopt, eerder werkte het ook geheel auto in de zin dat wanneer ik hem niet om had = geen OHR = geen slaap tracking. Op de een of andere manier hebben ze het 'geen OHR' eruit gehaad waardoor dus gewoon de slaap tracking gaat lopen. Valt natuurlijk wat voor te zeggen voor de mensen die de OHR uit hebben staan, maar zocht eigenlijk een manier om alleen de slaap uit te zetten.

• route99
  • Registratie: augustus 2017
  • Laatst online: 00:00
Je zou nog wat kunnen zoeken, directe keywords of meer fuzzy.
https://www.google.nl/sea...aQKHbNFAaEQ4dUDCAo&uact=5

• HeeftZijWeer
  • Registratie: december 2016
  • Laatst online: 09-02 15:56

[Afbeelding]

Zou het niet weten, maar ik heb eenzelfde ervaring (gebruik de Fenix ook nog niet zo lang). Bij mij kan het kloppen dat ik iets te hard heb gelopen, met iets te hoge hartslag, maar Garmin geeft weer dat ik twee uur lang anaeroob heb getraind, dat is echt teveel eer :) Ik heb de indruk dat de Fenix een hogere hartslag laat zien dan de Vivoactive 3.... binnenkort eens testen met aan elke pols een horloge. ;)

• Ypuh
@HeeftZijWeer Ik betwijfel of die OHR sensor heel accuraat is tijdens het sporten. Beweging, vocht, hogere en varierende hartslag maken het best lastig voor zo'n optisch sensortje. Voor hardloopsessies zou ik altijd een band omdoen, voor 24/7 metingen zal hij prima volstaan.

• Valorian
Er lopen nu twee problemen door elkaar:

1. Klopt de weergegeven hartslag , gemeten met ohr, met de realiteit? Dat is makkelijk te testen door ook eens met een band te lopen. Ohr is minder nauwkeurig dan band, maar geeft bij de meeste mensen wel een aardige basis.

2. Klopt het weergegeven trainings-effect toc de gemeten/weergegeven hartslag en de zone-instelling. Hierbij maakt het niet uit hoe die hartslag gemeten is, gaat er meer om of z1 en z2 ook daadwerkelijk als laag aerobe worden geklassificeerd of niet. Als de hartslag bijv 190 is dan logisch van niet maar ligt het niet aan een verkeerde klassificafie maar aan een slechte meting (uitgaand van dat er langzaam gelopen is).

In het kader van uitsluiten het beste om eerst eens met een band te lopen om te zien of hartslagmeting an zich een beetje overeen komt met realiteit. Daarna zorgen maken over of die meting in het juiste trainingslabeltje wordt gezet.

• wisselwerking
  • Registratie: april 2003
  • Laatst online: 21:31
emmerwater schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 17:30:
[...]

Ik ben net over naar een fenix en heb nu een forerunner 25 over. Mooi klein horloge dat aan al je eisen voldoet. Als je interesse hebt mag je een pm sturen.
Bedankt voor het aanbod. Ik heb net via Marktplaats een Forerunner 225 met hartslagband opgehaald voor een mooie prijs. Komend weekend maar eens testen.

Wisselwerking Flickr Strava

• HeeftZijWeer
  • Registratie: december 2016
  • Laatst online: 09-02 15:56
Valorian schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 13:50:

In het kader van uitsluiten het beste om eerst eens met een band te lopen om te zien of hartslagmeting an zich een beetje overeen komt met realiteit. Daarna zorgen maken over of die meting in het juiste trainingslabeltje wordt gezet.
Snap ik, dank voor je reactie. Ik hecht er op zich weinig waarde aan, doe te weinig met hartslagzones om er een band voor aan te willen schaffen. Bij de VA3 heb ik de polsmeting eens vergeleken met die van een band (in de sportschool) en dat kwam redelijk overeen. Maar jammer dat ik nu van de Fenix moet gaan wandelen om de trainingsstatus op 'productief' te krijgen. Met de 'meter' aan dus, want op zich doe ik meer dan genoeg laag-aerobe activiteiten. Goed bedoeld advies van Garmin als ik werkelijk twee uur aan het sprinten zou zijn, was het maar zo'n feest.

• tlpeter
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 18:01

[Afbeelding]

Ik weet het niet zeker maar ik dacht dat het herstel ook meegenomen wordt. Mijn ervaring is dat wandelen ook meegenomen wordt. Mijn lage aerobe segment liep het scherm uit :)

• TweakerMarco
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 19-02 18:51
XeNeRgY schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 20:33:

Wellicht Garmin Connect een keer verwijderen, telefoon herstarten en dan Garmin Connect opnieuw installeren.

• Gonadan
  • Niet online
@vhal tandje strakker om de pols wellicht en eens kijken wat de grafieken echt doen qua vorm?
Ik zal niet beweren dat de stats van Garmin zeer nauwkeurig zijn maar beter dan wat jij ervaart is het meestal wel. :P

• okio
  • Registratie: juni 2002
  • Laatst online: 22-02 15:06
Sale op alle garmins bij clevertraining 30% korting op alles.

Bv 470 euro voor een fenix 6s pro, 6 pro voor 520. Prima shop.
Eindelijk iets van echte korting na de black friday droefenis :)

Zelf nu toch maar ff een 6 pro gehaald.

• Frij5fd
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 17:07
Betalen lukte vandaag niet met mijn Vivoactive 3 :(
Ook op fora allerlei meldingen hierover

Frij5fd wijzigde deze reactie 10-01-2020 22:31 (29%)

• moikke
  • Registratie: september 2008
  • Laatst online: 21-02 23:14
Ook vanavond bij Clevertraining een Forerunner 245 music aangeschaft. Wit, zwart was op. Maar voor deze prijs (€266 inc verz.) vind ik dat best.
Kan de TomTom runner 3 naar mijn zoon.

• XeNeRgY
@Frij5fd bij mij lukte het wel om te betalen. Was overigens de eerste keer dat ik het probeerde. Bankpas activeren lukte gisteren ineens wel zoals @PatrickC al aangaf.

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Valorian schreef op vrijdag 10 januari 2020 @ 13:50:

2. Klopt het weergegeven trainings-effect toc de gemeten/weergegeven hartslag en de zone-instelling. Hierbij maakt het niet uit hoe die hartslag gemeten is, gaat er meer om of z1 en z2 ook daadwerkelijk als laag aerobe worden geklassificeerd of niet. Als de hartslag bijv 190 is dan logisch van niet maar ligt het niet aan een verkeerde klassificafie maar aan een slechte meting (uitgaand van dat er langzaam gelopen is).

Wat @Gonadan al vroeg, ik loop met een HS-band. Daarnaast zou ik persoonlijk verwachten dat als ik mijn zones zelf indeel, dat een loop in Z1/Z2 dan ook als 'laag aerobe' wordt beschouwd. Anders heeft het instellen van zones toch weinig nut?

STRAVA

• Frij5fd
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 17:07
XeNeRgY schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 11:52:
@Frij5fd bij mij lukte het wel om te betalen. Was overigens de eerste keer dat ik het probeerde. Bankpas activeren lukte gisteren ineens wel zoals @PatrickC al aangaf.
Dank, goed om te weten. Misschien dat het verwijderen en opnieuw invoeren van mijn creditcard helpt. Vanmorgen bij de Atletiekvereniging werkte het bij mijn Fenix 5s plus ook niet, terwijl het normaal daar prima werkt.

• XeNeRgY
Weet je zeker dat de plekken waar je betaalt ook een credit card accepteren? Bij mij deed betalen het 50% van de tijd ook niet totdat ik er achter kwam dat een winkel wel CC betaling moet accepteren. Daarom ben ik nu over van Visa naar Rabobank zodat ik nu met ‘pin’ betaal.

• Bert213
  • Registratie: juli 2017
  • Laatst online: 22-02 15:31
Is er ook een sporthorloge dat rekening kan houden met boezemfibrilleren.

Dit heb ik sinds 2 jaar en gebruik mijn Garmin Forerunner 235(had ik al)......maar deze kan er niet mee omgaan en geeft een te hoge hartslag aan.

Dus mijn prestaties volgen op de app is een beetje vaag......zegt altijd te intensief terwijl ik lekker heb gelopen.

Ook in rust altijd hoger dan bij de huisarts of cardioloog....had altijd 40/45 in rust op Garmin nu op de 80/85

mvg

• Gonadan
  • Niet online
vhal schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 12:03:
Wat @Gonadan al vroeg, ik loop met een HS-band. Daarnaast zou ik persoonlijk verwachten dat als ik mijn zones zelf indeel, dat een loop in Z1/Z2 dan ook als 'laag aerobe' wordt beschouwd. Anders heeft het instellen van zones toch weinig nut?
Waar zie je dat advies eigenlijk @vhal? Ik heb dat nooit eerder gezien.
Wat ik mij wel voor kan stellen dat is dat je iets wat überhaupt in een zone valt al niet echt laag aeroob is. Misschien wil hij gewoon wel dat je wat vaker de fiets pakt in plaats van de auto en kijkt hij wat je hartslag buiten de echte activiteiten om doet. :P

Edit:
Duurt dus sowieso vier weken voordat het zinnig begint te worden.
https://www8.garmin.com/m...93-A225-5B8D7B5A5621.html

Gonadan wijzigde deze reactie 11-01-2020 14:28 (11%)

• rockhopper
Bert213 schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 12:58:
Is er ook een sporthorloge dat rekening kan houden met boezemfibrilleren.

Dit heb ik sinds 2 jaar en gebruik mijn Garmin Forerunner 235(had ik al)......maar deze kan er niet mee omgaan en geeft een te hoge hartslag aan.

Dus mijn prestaties volgen op de app is een beetje vaag......zegt altijd te intensief terwijl ik lekker heb gelopen.

Ook in rust altijd hoger dan bij de huisarts of cardioloog....had altijd 40/45 in rust op Garmin nu op de 80/85

mvg
Ik denk dat geen leverancier zich wil kwalificeren als "medische apparatuur" omdat dat een sluisdeur opent voor mogelijke rechtszaken en andere aanklachten waar ze niet op zitten te wachten. Dit dankzij de aanklaag cultuur in de VS (en in mindere mate elders).
Verder worden deze toestellen ontworpen voor de "gemiddelde" "gezonde" mens, dus hoewel ze het misschien wel kunnen, zullen ze het waarschijnlijk nooit officieel gaan ondersteunen.

Als voorbeeld: Stel dat ik ga hardlopen en ik krijg vanwege een slechte sluiting opeens de registratie hoge hartslag, iets wat lijkt op boezemfibrileren, het horloge geeft dit aan en maakt er melding van. Ik schrik me een ongeluk, maak afspraak bij de huisarts, deze weet het ook niet, stuurt me door naar de cardioloog, deze vind niks. Een hoop extra kosten en in dit geval onnodige zorgen. Daar zit niemand op te wachten.

Kortom: laat medische metingen over aan gekwalificeerde medische apparatuur, het liefst in de handen van medici en zie dit soort gadgets als "richtlijnen die iets beperkt indicatief kunnen weergeven".

Als we het toch hebben over medische hartslagmeting en ook slaapapneu detectie... Withings heeft deze week de ScanWatch aangekondigd: https://www.withings.com/nl/en/scanwatch
Toch wel een interessante ontwikkeling.

• Gonadan
  • Niet online
@rockhopper volgens mij is dat meestal zelfs gewoon niet toestaan.

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Gonadan schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 14:22:
[...]

Waar zie je dat advies eigenlijk @vhal? Ik heb dat nooit eerder gezien.
Wat ik mij wel voor kan stellen dat is dat je iets wat überhaupt in een zone valt al niet echt laag aeroob is. Misschien wil hij gewoon wel dat je wat vaker de fiets pakt in plaats van de auto en kijkt hij wat je hartslag buiten de echte activiteiten om doet. :P
In de app bij "trainingsstatus" en dan "last" aanklikken (staat onder vo2max). Maar het kan zijn dat het een 945/F6 dingetje is, geen idee eigenlijk. Maar inderdaad, ik ben bijna geneigd om een uur te wandelen om te kijken of die balk vol loopt :P
Edit:
Duurt dus sowieso vier weken voordat het zinnig begint te worden.
https://www8.garmin.com/m...93-A225-5B8D7B5A5621.html
Hmm..wellicht een gevalletje RTFM dus :P, in de app stond "een weken" (ws een brakke vertaling). Ik kijk het nog wel even aan...

STRAVA

• Gonadan
  • Niet online
vhal schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 16:48:
In de app bij "trainingsstatus" en dan "last" aanklikken (staat onder vo2max). Maar het kan zijn dat het een 945/F6 dingetje is, geen idee eigenlijk. Maar inderdaad, ik ben bijna geneigd om een uur te wandelen om te kijken of die balk vol loopt :P
F6 inderdaad, F5+ niet. Ik heb alleen aeroob/anaeroob, upsell van Garmin. :D
Hmm..wellicht een gevalletje RTFM dus :P, in de app stond "een weken" (ws een brakke vertaling). Ik kijk het nog wel even aan...
Een deel is na ruim een week beschikbaar, maar het wordt inderdaad nauwkeuriger als je het meer gebruikt.

• rockhopper
Gonadan schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 16:09:
@rockhopper volgens mij is dat meestal zelfs gewoon niet toestaan.
Hoe bedoel je?

• Gonadan
  • Niet online
Om een consumentenapparaat een medische status te geven. Daar zit vast een stuk meer regelgeving aan vast dan gewoon een horloge.

Gonadan schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 19:45:
[...]

Om een consumentenapparaat een medische status te geven. Daar zit vast een stuk meer regelgeving aan vast dan gewoon een horloge.
Apple heeft deze stap al lang genomen met de ECG functie op de Apple watch. En Withings gaat zich nu dus ook hieraan wagen. Maar ze hebben hier inderdaad extra toestemming/goedkeuring voor nodig (per land/regio). Maar in de kleine lettertjes zullen deze bedrijven zich wel indekken.

• Gonadan
  • Niet online
PatrickC schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 20:10:
Apple heeft deze stap al lang genomen met de ECG functie op de Apple watch. En Withings gaat zich nu dus ook hieraan wagen. Maar ze hebben hier inderdaad extra toestemming/goedkeuring voor nodig (per land/regio). Maar in de kleine lettertjes zullen deze bedrijven zich wel indekken.
Apple is daar vrij duidelijk over in de grote letters. Het is leuk voor één simpel grafiekje van je hartritme. Verder kan het niets concluderen en moet je vooral naar de dokter als je je niet helemaal top voelt.
Dat ontstijgt het niveau gadget gewoon nog niet. Verstandige keuze.

Gonadan schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 20:25:
[...]

Apple is daar vrij duidelijk over in de grote letters. Het is leuk voor één simpel grafiekje van je hartritme. Verder kan het niets concluderen en moet je vooral naar de dokter als je je niet helemaal top voelt.
Dat ontstijgt het niveau gadget gewoon nog niet. Verstandige keuze.
Op de hoofdpagina van de Apple Watch zie ik die ‘grote letters’ toch niet. Allen wat kleine lettertjes met de tekst “ The ECG app is not intended for use by people under 22 years old.”. Dus niets over de medische toepasbaarheid.

• Gonadan
  • Niet online
PatrickC schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 20:40:
Op de hoofdpagina van de Apple Watch zie ik die ‘grote letters’ toch niet. Allen wat kleine lettertjes met de tekst “ The ECG app is not intended for use by people under 22 years old.”. Dus niets over de medische toepasbaarheid.
Had de informatie gewoon van hun eigen site, eerste of tweede hit van Google. Dat noem ik geen kleine lettertjes. ;)

Altijd leuk van die technieken. Zit hypochonder Bep weer bij de dokter te discussiëren dat haar app het toch echt beter weet dan de huisarts zelf. Om vervolgens weer te ranten op Facebook dat hij niet wilde luisteren. :F

Gonadan schreef op zaterdag 11 januari 2020 @ 20:45:
[...]

Had de informatie gewoon van hun eigen site, eerste of tweede hit van Google. Dat noem ik geen kleine lettertjes. ;)

Altijd leuk van die technieken. Zit hypochonder Bep weer bij de dokter te discussiëren dat haar app het toch echt beter weet dan de huisarts zelf. Om vervolgens weer te ranten op Facebook dat hij niet wilde luisteren. :F
Ik geloof je meteen. :) En ben het wel met je eens. Voor een hypochonder zeer gevaarlijk... net als Internet trouwens. >:)

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Ach ja, zo “boeiend” is die techniek ook weer niet. Einthoven deed het vroeger al met een bak water, een flitslampje en een schrijver :P

STRAVA

• Saninl
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 22-02 00:47
Iemand die zelf of een ervaring op internet heeft met de switch van een Apple Watch (4) naar een Garmin sporthorloge?

Drie jaar geleden begonnen met een TomTom Runner, daarna overgestapt naar een Apple Watch. Prima apparaatje icm het Apple Ecosysteem thuis, maar ik mis échte hardloopfuncties als intervallen e.d.
Tevens blijft export naar voor mij belangrijke platformen (Runkeeper, Smashrun, Strava) niet optimaal.

Ik twijfel überhaupt over de aanschaf van een (mid/high-) range Garmin, en ik heb twijfel of ik de AW volledig ga vervangen of enkel voor de trainingen en wedstrijden de Garmin ga gebruiken...

• Tinusvolkel
  • Registratie: augustus 2014
  • Laatst online: 22-02 12:41
Saninl schreef op maandag 13 januari 2020 @ 10:38:
Iemand die zelf of een ervaring op internet heeft met de switch van een Apple Watch (4) naar een Garmin sporthorloge?

Drie jaar geleden begonnen met een TomTom Runner, daarna overgestapt naar een Apple Watch. Prima apparaatje icm het Apple Ecosysteem thuis, maar ik mis échte hardloopfuncties als intervallen e.d.
Tevens blijft export naar voor mij belangrijke platformen (Runkeeper, Smashrun, Strava) niet optimaal.

Ik twijfel überhaupt over de aanschaf van een (mid/high-) range Garmin, en ik heb twijfel of ik de AW volledig ga vervangen of enkel voor de trainingen en wedstrijden de Garmin ga gebruiken...
Met de apps "workoutdoors" en "healthfit" werkt het al een redelijk, maar ik snap je frustraties dat het niet out of de box goed werkt.

Ik vraag me af of je kunt leven met de stap achteruit wat betreft smart watch :).

Ik zou de AW houden als smartwatch en een degelijk (maar niet te ingewikkeld) sporthorloge kopen van Garmin (met hartslagband).

• TR1969
  • Registratie: juni 2013
  • Laatst online: 18:38
Tinusvolkel schreef op maandag 13 januari 2020 @ 10:57:
[...]

Met de apps "workoutdoors" en "healthfit" werkt het al een redelijk, maar ik snap je frustraties dat het niet out of de box goed werkt.
Die workoutdoors kende ik nog niet maar ziet er wel goed uit. Healtfit gebruik ik ook probleemloos.

Het blijft altijd een keuze tussen de sport of smartwatchfunctionaliteit. Heb je de ene dan mis je weer de extra’s van de ander en omgekeerd.

Heb zelf met diverse apple watches en Garmins gelopen en heb de voor mij meest praktische gekozen (aw).

• tuinïnen
  • Registratie: september 2007
  • Laatst online: 00:17

tuinïnen

Eventus stultorum magister

Goed ik ben ook aan het zoeken, topic redelijk doorgelezen maar iedereen heeft toch eigen eisen/wensen/budgetten.

Budget: 150-250 euro (afhankelijk van functies)
Prioriteit heeft de sportfunctie, HS via pols of borstband maakt niet uit. Smartfunctie zou leuk als extra zijn.
Voornaamste activiteit zal hardlopen (duur) zijn. Soepele integratie met Strava is ook een pré.

Wat voor mij wel belangrijk is is dat ik niet steeds een smartphone mee hoef te sleuren. Dus eigen GPS functie (volgens mij hebben ze dat allemaal wel in die prijsklasse).

Momenteel train ik met audio vanuit Strava app met Bluetooth oortjes, is zoiets ook mogelijk met een sporthorloge en eventueel ook in deze prijsklasse? Belangrijk voornamelijk is afstand en snelheidsgemiddeldes.

Mijn oog is gevallen op de Garmin Forerunner 45 ; maar ben benieuwd of er nog betere alternatieven zijn die misschien wat meer kunnen bieden zonder smartphone.

tuinïnen wijzigde deze reactie 13-01-2020 12:53 (4%)

PV Output

tuinïnen schreef op maandag 13 januari 2020 @ 12:45:
Goed ik ben ook aan het zoeken, topic redelijk doorgelezen maar iedereen heeft toch eigen eisen/wensen/budgetten.

Prioriteit heeft de sportfunctie, HS via pols of borstband maakt niet uit. Smartfunctie zou leuk als extra zijn.
Voornaamste activiteit zal hardlopen (duur) zijn. Soepele integratie met Strava is ook een pré.

Wat voor mij wel belangrijk is is dat ik niet steeds een smartphone mee hoef te sleuren. Dus eigen GPS functie (volgens mij hebben ze dat allemaal wel in die prijsklasse).

Momenteel train ik met audio vanuit Strava app met Bluetooth oortjes, is zoiets ook mogelijk met een sporthorloge en eventueel ook in deze prijsklasse? Belangrijk voornamelijk is afstand en snelheidsgemiddeldes.

Mijn oog is gevallen op de Garmin Forerunner 45 ; maar ben benieuwd of er nog betere alternatieven zijn die misschien wat meer kunnen bieden zonder smartphone.
Ik denk dat de 45 prima voor je is, maar je zou ook de 245 kunnen overwegen als je iets meer een gadget wil:

https://www.dcrainmaker.c...atch-in-depth-review.html

https://www.bol.com/nl/p/...2mNARfEAQYASABEgJ6U_D_BwE

Requiem19 wijzigde deze reactie 13-01-2020 12:56 (3%)

• Ypuh
Of de VivoActive 3 (music). Bij Amazon.de al verkrijgbaar vanaf 160e.

• Valorian
tuinïnen schreef op maandag 13 januari 2020 @ 12:45:

Als je audio-ondersteuning en/of muziek wilt kijk dan even heel goed in de review wat welk horloge precies te bieden heeft. Veel horloges hebben bijv. wel muziek, maar alleen in vorm van losse bestanden erop zetten of andere omslachtige methodes. De laatste generatie van de grote merken heeft echter vaak al echte spotify- of andere streamingdienst-ondersteuning, dat maakt het al veel makkelijker. Wel nog steeds offline-playlist sync'en maar dat is logisch als je zonder mobiel wilt lopen. Met audio-ondersteuning in vorm van iemand die tegen je praat heb ik geen ervaring icm horloge.

• SaURoN
  • Registratie: januari 2001
  • Niet online

SaURoN

PSN: MethosNL

Opzich kan je net WorkoutDoors redelijk veel wat een garmin ook kan, (interval, strava etc) evt aangevuld met HealthFit of Rungap.. Ik zelf heb garmin fenix 3hr en apple watch, maar veelal wegens gemak gebruik ik altijd de AW aangezien die ook intervallen workouts etc kan. Het enige wat ik mis is de knoppen maar voor de rest is het heel prettig met bovengenoemde apps. Ik gebruik het voor Hardlopen en fietsen, voor zwemmen gebruik ik wel de native apple workout app.

• Samoht93
  • Registratie: januari 2014
  • Laatst online: 22:52
Volgens me vivoactive 3 heb ik vandaag 6383 trappen op en neer gelopen 8)7

• estorino
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 19-02 21:48
clevertraining.co.uk gaat stoppen en heeft 30% korting op alles, het meeste is al weg maar de base Garmin Fenix 6 is nog beschikbaar tegen een zeer strakke prijs...
https://www.clevertraining.co.uk/

PS Ik zie dat ze de 6s, Forerunner 45 (rood) en de Forerunner 645 ook nog in stock hebben.
Ik heb overigens van de zomer gekocht bij deze website, ging prima.

estorino wijzigde deze reactie 14-01-2020 14:15 (27%)

• rockhopper
Bij mij werd er eerder niet gereageerd op mails, heb daarom nooit bij ze aangeschaft. Waar haal je uit dat ze er mee stoppen? Het leest voor mij als 'end of sale period' wat gebruikelijk is voor de UK deze tijd van het jaar. Ik zie dat DCR er een post aan heeft besteed.

De Fenix 6 zijn inderdaad mooi geprijsd

rockhopper wijzigde deze reactie 14-01-2020 15:12 (9%)

• estorino
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 19-02 21:48
rockhopper schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 15:11:
Bij mij werd er eerder niet gereageerd op mails, heb daarom nooit bij ze aangeschaft. Waar haal je uit dat ze er mee stoppen? Het leest voor mij als 'end of sale period' wat gebruikelijk is voor de UK deze tijd van het jaar. De Fenix 6 zijn inderdaad mooi geprijsd
Las het op https://www.dcrainmaker.c...ew-january-12th-2020.html..

• rockhopper
Mja, of je vrolijk wordt van aankopen bij een winkel die zijn handen van Europa aftrekt. Ik zie dat Wiggle nu met DCR samenwerkt, maar dat is net zo'n VS bedrijf. Voor bepaalde dingen zijn ze handig, maar ik kan er niet warm voor lopen.

• tuinïnen

tuinïnen

Requiem19 schreef op maandag 13 januari 2020 @ 12:55:
[...]

Ik denk dat de 45 prima voor je is, maar je zou ook de 245 kunnen overwegen als je iets meer een gadget wil:

https://www.dcrainmaker.c...atch-in-depth-review.html

https://www.bol.com/nl/p/...2mNARfEAQYASABEgJ6U_D_BwE
Flink mee bezig geweest en uiteindelijk door mijn grens te verleggen neer de 245 ook meer naar de andere functies gaan kijken. Uiteindelijk mijn budget opgerekt (zwakte) naar een Vivoactive 4, ook voor dagelijks gebruik.

En nu kan ik even geen review meer zien van horloges :)

PV Output

tuinïnen schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 15:42:
[...]

Flink mee bezig geweest en uiteindelijk door mijn grens te verleggen neer de 245 ook meer naar de andere functies gaan kijken. Uiteindelijk mijn budget opgerekt (zwakte) naar een Vivoactive 4, ook voor dagelijks gebruik.

En nu kan ik even geen review meer zien van horloges :)
Van harte :)

Wat was de overweging voor de VA4 ipv de FR245? Wellicht dat anderen nog iets kunnen leren van jouw overwegingen! :)

• tuinïnen

tuinïnen

Requiem19 schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 15:46:
[...]

Van harte :)

Wat was de overweging voor de VA4 ipv de FR245? Wellicht dat anderen nog iets kunnen leren van jouw overwegingen! :)
Even kort mijn eerste overwegingen:

Voordelen van VA4 tegenover FR245:

- Uiterlijk/materiaal, daardoor mijns inziens meer geschikt om dagelijks te dragen naar werk etc.
- Spotify integratie met (offline) playlists. Alleen de FR245 Music heeft wel wat met muziek maar leek omslachtiger te werken
- Leek iets betere hoogtemeter te hebben (guilty pleasure van mezelf om hoogteverschillen op te zoeken)
- Garmin Pay

Nadelen van VA4 tegenover FR245:

- Gewicht (VA4 is zwaarder)
- Iets duurder
- Minder geavanceerde mogelijkheden voor intervallen/trainingen.
- Missende knoppen aan de zijkant

Op gebied van alleen sport wint de FR245, maar de VA4 lijkt er niet heel erg van vanaf te zitten met voldoende functies voor de gemiddelde hardloper.

Uiteindelijk heeft voor mij vooral de (extra) smartwatchfuncties de doorslag gegeven, dat heeft de VA4 wat meer dan de FR245. Ook audio en muziek lijkt wat vollediger geintegreerd bij de VA4 dan bij FR245. Ik heb wel bewust gezocht naar de nieuwe generatie's van sporthorloges om zoveel mogelijk te profiteren van toekomstige doorontwikkelingen en gebruik van apps.

PV Output

• Ypuh
rockhopper schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 15:16:
Mja, of je vrolijk wordt van aankopen bij een winkel die zijn handen van Europa aftrekt. Ik zie dat Wiggle nu met DCR samenwerkt, maar dat is net zo'n VS bedrijf. Voor bepaalde dingen zijn ze handig, maar ik kan er niet warm voor lopen.
Huh? Wiggle is Brits bedrijf waar ook Chain Reaction Cycles en sinds vorig jaar Bike24 (Duits) onderdeel van zijn.

Even los van wat je van Wiggle vindt (het is gewoon een prijsvechter/dozenschuiver), het is een prima bedrijf die duidelijk en transparant handelt. Service is niet op het niveau van een Coolblue, Bever of Futurumshop, maar daar betaal je ook naar (bijv. geen gratis retourzending).

Dat is anders dan een VS webshop die de Europese markt probeert aan te boren en de stekker eruit trekt. Ik snap wel dat DCR 'overgestapt' is aangezien hij zelf ook handelt vanuit Parijs/Amsterdam.
tuinïnen schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 15:59:
[...]
Ook audio en muziek lijkt wat vollediger geintegreerd bij de VA4 dan bij FR245.
Dat vind ik verassend, sinds ze beide dezelfde Spotify app gebruiken volgens mij. Zou die dan verschillend werken per horloge? Ik heb nog nooit ergens gelezen dat de Spotify functionaliteit verschillend is op de Garmin horloges die dit ondersteunen.

• tuinïnen

tuinïnen

PatrickC schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 17:55:
[...]

Dat vind ik verassend, sinds ze beide dezelfde Spotify app gebruiken volgens mij. Zou die dan verschillend werken per horloge? Ik heb nog nooit ergens gelezen dat de Spotify functionaliteit verschillend is op de Garmin horloges die dit ondersteunen.
I stand corrected. Nieuwe generatie heeft dit inderdaad wel. Heb van alles vergeleken en ook de Vivoactive 3 en 645 en in die generatie zat het nog niet.

PV Output

• rockhopper
Ypuh schreef op dinsdag 14 januari 2020 @ 16:11:
[...]

Huh? Wiggle is Brits bedrijf waar ook Chain Reaction Cycles en sinds vorig jaar Bike24 (Duits) onderdeel van zijn.

Even los van wat je van Wiggle vindt (het is gewoon een prijsvechter/dozenschuiver), het is een prima bedrijf die duidelijk en transparant handelt. Service is niet op het niveau van een Coolblue, Bever of Futurumshop, maar daar betaal je ook naar (bijv. geen gratis retourzending).

Dat is anders dan een VS webshop die de Europese markt probeert aan te boren en de stekker eruit trekt. Ik snap wel dat DCR 'overgestapt' is aangezien hij zelf ook handelt vanuit Parijs/Amsterdam.
Chillax, laat ik nou denken dat Wiggle vanuit de VS over kwam waaien, kennelijk niet dus. In tegenstelling tot clever training heb ik bij wiggle al wel eens besteld, zonder problemen. Het komt op mij alleen over dat ze een vrij schaarse voorraad aanhouden (zo komt het over op de artikelen die ik daar bekeken heb).

DC zou verder stom zijn als hij niet een nieuwe partner in huis haalt, maar hij blijft sowieso met zijn aanbiedingen erg USA focused, ondanks dat hij toch al een flinke tijd in de EU woont. Misschien dat daar nu verandering in gaat komen nu de UK clever trainer weg gevallen is. We zullen het zien.

• UdiBenLudi
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 21-02 15:56
Hallo even een algemeen vraagje mbt Garmin horloges. Ik heb op het moment nog een Fenix 3 Sapphire, maar deze is al een paar jaar oud.

Nu ga ik dit jaar voor de zaak naar de VS. Is het nog steeds zo dat je Garmin spullen goedkoper kan krijgen in de VS dan hier in europa en zo jaar waar zou ik dit kunnen vinden/vergelijken.

Wanneer het erg aantrekkelijk is dan denk ik dat ik naar een fenix 6 overstap.

Alvast bedankt voor de info ;)

• Valorian
Kan iemand mij hierbij helpen?

Ik heb een iphone 8 en een 945. Gaat op zich allemaal prima , ook met sync’en etc. Maar één merkwaardigheid volgt als mijn telefoon helemaal uit geweest is (meestal na op zijn accu) en ik hem opnieuw opgestart heb. Als ik dan “connect” open moet ik daar ineens opnieuw aanmelden In mijn account, vinkjes zetten, voorkeuren opgeven (of overslaan), etc. Alsof ik hem voor het eerst geinstalleerd heb. Na daarna weer koppelen horloge staat alles gewoon weer goed, maar werkt dit bij jullie ook zo, of moet ik ergens iets aan of uit zettten op de iphone?

• Hopjesvla79
UdiBenLudi schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 13:50:
Hallo even een algemeen vraagje mbt Garmin horloges. Ik heb op het moment nog een Fenix 3 Sapphire, maar deze is al een paar jaar oud.

Nu ga ik dit jaar voor de zaak naar de VS. Is het nog steeds zo dat je Garmin spullen goedkoper kan krijgen in de VS dan hier in europa en zo jaar waar zou ik dit kunnen vinden/vergelijken.

hmm kan je niet gewoon kijken op Amazon (US)/ Clever Training / Garmin (https://www.garmin.com/en-US/dealerlocator ) naar een willekeurige US shop? En dan even kijken hoe de prijzen zijn?

bijvoorbeeld bij mijn favoriete outdoor keten daar:

https://www.rei.com/search?q=garmin+fenix

en voor de vergelijk met hier:

https://www.bever.nl/merken/garmin/over-garmin.html

En dan de hamvraag, is het goedkoper:

https://www.xe.com/curren...?Amount=1&From=USD&To=EUR

Voordeel van het web is dat de info niet ver weg is ;)

Hopjesvla79 wijzigde deze reactie 15-01-2020 14:47 (18%)

• Valorian

Afgelopen tijd waren er hele scherpe aanbiedingen op amazon, vooral icm dollarkoers kwam je dan zo’n 50-100 euro goedkoper uit (dus zonder invoerrechten, btw etc) bij modellen van rond de 600 euro. Dat loont dus wel. Hou wel rekening met VS kaarten ipv EU kaarten. Hoeft geen probleem te zijn icm wat er aan zelf te uploaden kaarten beschikbaar is maar wel goed om te weten.

• Hopjesvla79
Buiten aanbiedingen is voor veel spullen die zowel hier als daar te verkrijgen zijn min of meer de regel : prijs in USD = prijs in EUR. Het voordeel zit dan dus in de koers.

Let inderdaad op invoeren (ik ben wel eens gecontroleerd bij de douane na terugkomst, goed het was ook wel goed te zien dat er was geshopt...maar ze wilden dus wel even de bonnetjes zien toen)

• just_lars91
  • Registratie: september 2010

Afgelopen december ben ik in Amerika geweest, waar ik na goed zoeken de FR945 voor omgerekend 385 euro heb kunnen kopen. Dit verschil was voor mij groot genoeg om genoegen te nemen met een mindere garantie en de US kaarten.

Wat een heerlijk horloge is de FR945 trouwens :)

• UdiBenLudi
  • Registratie: september 2002
  • Laatst online: 21-02 15:56
Ik zal de prijzen in de gaten gaan houden. Het verschil is groot genoeg om toch maar een nieuw horloge te gaan uitzoeken :).

• Valorian
just_lars91 schreef op woensdag 15 januari 2020 @ 15:11:
[...]

Afgelopen december ben ik in Amerika geweest, waar ik na goed zoeken de FR945 voor omgerekend 385 euro heb kunnen kopen. Dit verschil was voor mij groot genoeg om genoegen te nemen met een mindere garantie en de US kaarten.

Wat een heerlijk horloge is de FR945 trouwens :)
Die is wel zeer scherp ja. Rond black-friday kwam ik prijzen tegen tot zo'n 499 dollar. Dat kwam op 450 euro vs 500 euro in de goedkoopste UK/DL shops. Hoewel ik meerdere kennissen had die rond die tijd in de VS zaten vond ik het verschil met EU-winkel dan nog net te klein om én niet die EU kaarten te hebben én andere mensen te vragen iets mee te 'smokkelen'. Dus uiteindelijk bij Wiggle gekocht voor zo'n 500 euro. Voor 385 had ik hem ook wel in de VS gekocht, mits ik daar ook zelf zou zijn op dat moment ;)

• just_lars91
  • Registratie: september 2010
Hij was eerst ook rond de 499 dollar, maar de winkel had nog een coupon actie waardoor er nog ongeveer 70 dollar afging

• Valorian
Mijn 945 wil geen weer-info meer laten zien. Krijg de "Waiting for data" melding. Connectie met app is goed, en privacy instelling "locatie" in iphone staat op "altijd" voor de connect app. Iemand een idee wat er nog mis zou kunnen zijn? Tot gisteren geen problemen...

• SuperPoekie
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 17:55

SuperPoekie

Super Furry Animal

Valorian schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 09:10:
Mijn 945 wil geen weer-info meer laten zien. Krijg de "Waiting for data" melding. Connectie met app is goed, en privacy instelling "locatie" in iphone staat op "altijd" voor de connect app. Iemand een idee wat er nog mis zou kunnen zijn? Tot gisteren geen problemen...
Heb ik ook af en toe op m'n vivosmart en op mn 645. En dan werkt het plots weer, zonder nou een goede reden te hebben voor uitval of het weer werken. Meestal een of twee dagen.

Smashrun | Strava | Citystrides | Brickset

• modelstudent
  • Registratie: maart 2011
  • Laatst online: 19:00
Zijn er hier nog geïnteresseerden in de
MI Watch Color? Lijkt me op het eerste gezicht veel troeven te hebben: wear os, stijlvol, goede batterij, GPS,...

• itarix
  • Registratie: juli 2005
  • Laatst online: 22:00

itarix

404 soul not found

modelstudent schreef op donderdag 16 januari 2020 @ 21:13:
Zijn er hier nog geïnteresseerden in de
MI Watch Color? Lijkt me op het eerste gezicht veel troeven te hebben: wear os, stijlvol, goede batterij, GPS,...
Persoonlijk vind ik een horloge die niet altijd de tijd weergeeft door het scherm uit te zetten niet zo stijlvol. Als ik het artikel https://m.gearbest.com/bl...electricity-anxiety-10348 zo vluchtig lees is her voordeel van wear os (uitbreidbaar met 3d party apps) ten gunste van de batterij duur uitgeschakeld.
Dus ik heb er niet echt intresse in.
Pagina: 1 ... 132 ... 138 Laatste

Apple iPhone 11 Microsoft Xbox Series X LG OLED C9 Google Pixel 4 CES 2020 Samsung Galaxy S20 4G Sony PlayStation 5 Nintendo Switch Lite

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2020 Hosting door True