Het grote sporthorloge met GPS topic.

Pagina: 1 ... 129 ... 324 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Net contact gehad met dwmaps support en het probleem is opgelost. Via andere pc was het probleem snel opgelost en werkte het zoals beschreven. Bedankt bleek voor de snelle reactie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 06-10 17:33
SanderL schreef op maandag 2 december 2019 @ 17:57:
[...]

Een 245 voor het equivalent van 200 dollar heb ik deze BF periode toch niet gezien. Ik ga er wel blindelings vanuit dat ik zo’n aanbieding hier wel ergens hier op GoT zou lezen :+
Het was 200 dollar excl taksen, kwam dan op 240 dollar. Ik heb aanbiedingen van rond de 250 euro gezien voor de 245, wel iets duurder maar niet veel.
https://geizhals.eu/?fs=Garmin+245

De 645 zit nog rond de 300 euro in Europa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RangedNeedles
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
MacPoedel schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 07:28:
[...]

Het was 200 dollar excl taksen, kwam dan op 240 dollar. Ik heb aanbiedingen van rond de 250 euro gezien voor de 245, wel iets duurder maar niet veel.
https://geizhals.eu/?fs=Garmin+245

De 645 zit nog rond de 300 euro in Europa.
Daar heb je inderdaad gelijk in :) Ik werd dankzij iemand hier op een aanbieding gewezen en betaalde €249,99 bij All4Running. Als je de hele heisa rond BF meetelt, kon er imho wel wat meer van de prijs af, maar ach. Ik ga er niet minder van genieten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:16
@SanderL Ik merkte dat de nieuwste modellen van Garmin maar nauwelijks echt in aanbieding kwamen. 245 is ook nog heel nieuw, dus denk dat dat niet meehelpt.

Zelf gekeken naar de 945, die was normaal 599 euro. Bij Amazon.de was 'ie op den duur 540 ofzo, en bij de meeste winkels in NL überhaupt niet afgeprijsd. Goedkoopste waar ik hem gevonden heb is bij Wiggle.nl, voor 523 (12% korting dus), en dat is niet eens BF maar gewoon een doorlopende aanbieding. O ja, en op amazon.com gaat 'ie voor 489 (441 euro). Dat scheelt wel echt enorm, maar na btw etc zit je dan alsnog op 500+ euro en heb je een horloge zonder EU-kaarten en met mogelijk meer gedoe bij garantie.

Ook de fenix 6 reeks werd nauwelijks afgeprijsd.

Grootste aanbiedingen zaten volgens mij op de net wat verouderde topmodellen. Zo ging de Fenix 5XPlus Sapphire bij runningxpert voor 549... En de 645 ging ook op veel plekken weg voor relatief weinig. De Fenix 5-zonder-plus serie ligt nu helemaal in de Ramsj maar zou ik niet snel meer nieuw aanschaffen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nogeeninlog
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 08:49
Even een wellicht stomme vraag: Waar op Garmin connect of anders Strava kun je jaartotalen per sport zien? Ik meen het ergens gezien te hebben, maar ik kan het nu niet meer vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KevinK92
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 09-10 08:43
Valorian schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 21:03:
@SanderL Ik merkte dat de nieuwste modellen van Garmin maar nauwelijks echt in aanbieding kwamen. 245 is ook nog heel nieuw, dus denk dat dat niet meehelpt.

Zelf gekeken naar de 945, die was normaal 599 euro. Bij Amazon.de was 'ie op den duur 540 ofzo, en bij de meeste winkels in NL überhaupt niet afgeprijsd. Goedkoopste waar ik hem gevonden heb is bij Wiggle.nl, voor 523 (12% korting dus), en dat is niet eens BF maar gewoon een doorlopende aanbieding. O ja, en op amazon.com gaat 'ie voor 489 (441 euro). Dat scheelt wel echt enorm, maar na btw etc zit je dan alsnog op 500+ euro en heb je een horloge zonder EU-kaarten en met mogelijk meer gedoe bij garantie.

Grootste aanbiedingen zaten volgens mij op de net wat verouderde topmodellen. Zo ging de Fenix 5XPlus Sapphire bij runningxpert voor 549... En de 645 ging ook op veel plekken weg voor relatief weinig. De Fenix 5-zonder-plus serie ligt nu helemaal in de Ramsj maar zou ik niet snel meer nieuw aanschaffen denk ik.
Ik zat zelf ook te wachten op een aanbieding voor een 945, is 'em niet geworden. Daarom hem maar besteld via Run2Day, maar daar moet ik nu ook al een tijdje wachten op een verzendbevestiging.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
nogeeninlog schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 21:13:
Even een wellicht stomme vraag: Waar op Garmin connect of anders Strava kun je jaartotalen per sport zien? Ik meen het ergens gezien te hebben, maar ik kan het nu niet meer vinden.
Via de Garmin Connect website en dan voor Rapporten kiezen. Voor hardlopen vind ik Smashrun echter mooier werken. Deze kun je koppelen aan je Garmin account.

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
KevinK92 schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 21:32:
[...]

Ik zat zelf ook te wachten op een aanbieding voor een 945, is 'em niet geworden. Daarom hem maar besteld via Run2Day, maar daar moet ik nu ook al een tijdje wachten op een verzendbevestiging.
Ik heb hem nog niet besteld, denk dat ik hem via wiggle koop. Dan komt ie uit UK maar wel betrouwbare winkel.

Ps: las dat de laatste update die de 945 gehad heeft nog voor veel mooie fenix-6 features heeft gezorgd, waaronder 6 datavelden (ipv 4) en “pacepro”. Dat laatste klinkt wel interessant om een heuvelparcours te laten opsplitsen in splits. In NL niet zo nuttig maar voor op een vakantie of buitenlandse run met bergen wel weer leuk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KevinK92
Valorian schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 21:50:
[...]

Ik heb hem nog niet besteld, denk dat ik hem via wiggle koop. Dan komt ie uit UK maar wel betrouwbare winkel.

Ps: las dat de laatste update die de 945 gehad heeft nog voor veel mooie fenix-6 features heeft gezorgd, waaronder 6 datavelden (ipv 4) en “pacepro”. Dat laatste klinkt wel interessant om een heuvelparcours te laten opsplitsen in splits. In NL niet zo nuttig maar voor op een vakantie of buitenlandse run met bergen wel weer leuk.
Zul je net zien; ik typ m'n bericht en een halve minuut later krijg ik de bevestigingsmail van PostNL dat hij morgen geleverd wordt _/-\o_

Ik heb daar ook over gelezen inderdaad. Ik twijfelde nog om de bundel aan te schaffen met HRM Run en HRM Tri; maar omdat ik ook wil gaan zwemmen en de update ervoor zou moeten zorgen dat de optische HR ook onder water werkt heb ik afgezien van de bundel en ben voor de HRM Run gegaan die ik vandaag binnenkreeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Valorian schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 21:50:
[...]
Erg jammer dat Garmin zijn 645 klanten hier in de steek laat. Je zou vewachten dat als de 245 en 945 pacepro krijgen, dat ook zou moeten kunnen op de 645. Het zijn namelijk allemaal horloges uit de X45 serie. De 645 is natuurlijk wel ouder, maar had ‘m dan 635 genoemd.

PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Valorian
@PatrickC Tsja, keuzes, op zich zijn ze het aan niemand verplicht om oude modellen allemaal te voorzien van nieuwe features, maar ben het wel met je eens dat het jammer is. Maar sowieso is de hele positionering nu wat merkwaardig, je zou denken dat je het positioneert op zo'n manier dat in de hele 45-245-645-945 reeks elke 'hoger' horloge ook op zijn minst alles heeft van de voorganger en daarnaast wat extra's. Maar niets is minder waar...

@KevinK92 Ah, dat is wel gaaf, van die optische HR onder water! Ik vond de kosten van de bundel nogal astronomisch, denk dat ik eerst de losse watch haal. Misschien kan mijn oude HR band van TomTom er ook wel op (weet niet wat voor systeem dat is). Ik loop eigenlijk maar zelden met band, alleen als ik echt iets nauwkeurig wil testen of als ik een specifieke hartslagtest/training doe. Verder alles gewoon met optische HR van mijn huidige TomTom. Ja, zal iets minder nauwkeurig zijn dan met band, maar grosso modo komt 'ie heel aardig mee ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10-10 12:16
Voor de koopjesjagers er is een comment bij DCR voor een scherpe 945 aanbieding. Aankoop bij een Duitse webwinkel. Met code in de comment zou hij op €424 uit moeten komen. Linkje naar discussie

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
rockhopper schreef op woensdag 4 december 2019 @ 00:03:
Voor de koopjesjagers er is een comment bij DCR voor een scherpe 945 aanbieding. Aankoop bij een Duitse webwinkel. Met code in de comment zou hij op €424 uit moeten komen. Linkje naar discussie
Gelijk geprobeerd, maar helaas:
Es ist ein technischer Fehler aufgetreten. Wir entschuldigen uns für die Umstände. Bitte versuche es später nochmal.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
XWB schreef op woensdag 4 december 2019 @ 00:13:
[...]

Gelijk geprobeerd, maar helaas:

[...]
@rockhopper

Dank voor de tip!

Ik kom helaas niet door de aanmeldprocedure, de Duitse site vraagt om postcode en kan geen letters invoeren ..

@XWB jij al succes gehad hier? Zelfs zonder code een goede aanbieding...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bram34
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 09-10 15:29
Valorian schreef op dinsdag 3 december 2019 @ 21:03:

Je hebt dus helaas het forum niet gevold. Dankzij een tip van @kuota 1 pagina geleden heb ik de FR945 voor €470 bij AS Adventure gehaald. Deze winkel had een €100 BF korting.

Komt vandaag binnen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KevinK92
Bram34 schreef op woensdag 4 december 2019 @ 09:26:
[...]

Je hebt dus helaas het forum niet gevold. Dankzij een tip van @kuota 1 pagina geleden heb ik de FR945 voor €470 bij AS Adventure gehaald. Deze winkel had een €100 BF korting.

Komt vandaag binnen :D
Wel tof! Ik heb ook gekeken bij AS Adventure maar durfde het door verschillende negatieve recensies niet aan bij deze partij. Dan betaal ik liever de volle mep en weet ik (nagenoeg) zeker dat ik de service krijg die ik zou willen, mocht dit nodig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram34
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 09-10 15:29
KevinK92 schreef op woensdag 4 december 2019 @ 09:58:
[...]

Wel tof! Ik heb ook gekeken bij AS Adventure maar durfde het door verschillende negatieve recensies niet aan bij deze partij. Dan betaal ik liever de volle mep en weet ik (nagenoeg) zeker dat ik de service krijg die ik zou willen, mocht dit nodig zijn.
De negatieve recensies vond ik niet zo bijzonder. 75% gaat over B-post. De keuze die het maakt m.b.t. verzendingen is misschien niet het meest handig. Echter is tijd voor mij niet echt een probleem. Sporten zonder horloge is soms ook een verademing ;-). Daarnaast ben ik zeker van mijn keuze, dus hoef geen bedenktijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KevinK92
Bram34 schreef op woensdag 4 december 2019 @ 10:52:
[...]

De negatieve recensies vond ik niet zo bijzonder. 75% gaat over B-post. De keuze die het maakt m.b.t. verzendingen is misschien niet het meest handig. Echter is tijd voor mij niet echt een probleem. Sporten zonder horloge is soms ook een verademing ;-). Daarnaast ben ik zeker van mijn keuze, dus hoef geen bedenktijd.
Begrijpelijk. Ik zat zelf meer met het feit dat ik service zou willen zoeken op het moment dat er iets met het horloge aan de hand is, maar ieder maakt zijn eigen keuze daaromtrent :) . Ik hoop dat we er allebei veel plezier van beleven :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
@Valorian @XWB Vervelend dat het niet werkt, ik heb het zelf niet geprobeerd omdat ik eerder dit jaar al een F5x plus heb gehaald, anders was ik hier waarschijnlijk wel voor gegaan.
Ik heb verder geen ervaring met de winkel, maar wel met koop vanuit dld, meestal is dat geen probleem als je er een mailtje aan waagt. (des noods in het Engels). Dat de inschrijving lastig gaat kan te maken hebben dat het alleen ingericht is op Duitse adressen, een reactie op een mailtje geeft meestal weer of er mogelijkheden zijn. Misschien dat de originele poster op DCR vandaag nog reageert, want er zijn er meer die er moeite hebben met aanmelden.

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
@KevinK92 @rockhopper @Bram34
Deze kwam ik ook nog tegen:

https://www.t-dimension.c...arch/result/?q=garmin+945

Daar gaat 'ie voor 484 euro. Bij trustpilot goede reviews. Zou het op zich aandurven maar vind vooral de combi item uit HongKong kopen en garantie / service een beetje tricky. En eigenlijk zou ik ook wel EU kaarten willen, dus dan moet je er nog 5 tientjes bij op tellen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KevinK92
Valorian schreef op woensdag 4 december 2019 @ 12:09:
@KevinK92 @rockhopper @Bram34
Deze kwam ik ook nog tegen:

https://www.t-dimension.c...arch/result/?q=garmin+945

Daar gaat 'ie voor 484 euro. Bij trustpilot goede reviews. Zou het op zich aandurven maar vind vooral de combi item uit HongKong kopen en garantie / service een beetje tricky. En eigenlijk zou ik ook wel EU kaarten willen, dus dan moet je er nog 5 tientjes bij op tellen.
Precies dat laatste is waar ik voor wil waken. Hij staat inmiddels bij mij op het bureau nu dus vanavond kan ik uitgebreid aan de slag! Eerst maar eens wat updates doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rockhopper
Je hebt bij Honk Kong ook nog het nadeel op mogelijk South East Asia modellen, die krijgen een ander update beleid bij Garmin (lees: minder frequente updates van firmware en potentieel achterlopende functionaliteit.)
Garantie van Garmin is verder wel wereldwijd gedekt zover ik weet, garantie via de winkel zou ik persoonlijk vergeten maar dat laat ik aan de koper zelf over. En ja garantie via garmin gaat traag.

@Valorian Je kan de officiële kaarten kopen, maar waarom zou je? Je hebt prima alternatieven als open street maps en de open fiets map. Die zijn gewoon gratis en werken ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
rockhopper schreef op woensdag 4 december 2019 @ 13:48:
Je hebt bij Honk Kong ook nog het nadeel op mogelijk South East Asia modellen, die krijgen een ander update beleid bij Garmin (lees: minder frequente updates van firmware en potentieel achterlopende functionaliteit.)
Garantie van Garmin is verder wel wereldwijd gedekt zover ik weet, garantie via de winkel zou ik persoonlijk vergeten maar dat laat ik aan de koper zelf over. En ja garantie via garmin gaat traag.

@Valorian Je kan de officiële kaarten kopen, maar waarom zou je? Je hebt prima alternatieven als open street maps en de open fiets map. Die zijn gewoon gratis en werken ook.
Ah ja dat las ik al eens ja, dat zijn die APAC modellen toch? Misschhien maar weg van blijven ja.

Ah van die kaarten wist ik niet., dat dat ook no -garmin kaarten kunnen zijn. Ben nog geen Garmin gebruiker dus als ik de 945 koop zal ik sowieso een paar dagen nodig hebben om door de 1000001 functies te lopen 😬

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rockhopper
DCR heeft er ooit een post over gemaakt voor Edge toestellen. Bij horloges werkt het verder ook.
De mensen van open fiets kaart updaten regelmatig en met de beneluxde kaart zit je buiten de vakanties om eigenlijk altijd goed. Detail is beter, maar daar heb je op een horloge niet zo heel veel aan. Zo fantastisch werkt het nou ook weer niet op een klein scherm.

Qua apac of niet, er zit als het goed is altijd een artikelcode bij een bestelling. Trek die na en je ziet of het een US EU of Apac model is. Garmin heeft die codes gewoon op de website staan in de respectievelijke gebieden en anders weet google het wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kuota
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 05-03 20:02
Voor aanbieding van de 945 kan je ook.nog kijken bij Keller sports.
Voor lidmaatschap van 10 euro kost ie dan 495 euro.
Of de webwinkel betrouwbaar is geen idee inzake garanties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacPoedel
  • Laatst online: 06-10 17:33
rockhopper schreef op woensdag 4 december 2019 @ 14:25:
DCR heeft er ooit een post over gemaakt voor Edge toestellen. Bij horloges werkt het verder ook.
De mensen van open fiets kaart updaten regelmatig en met de beneluxde kaart zit je buiten de vakanties om eigenlijk altijd goed. Detail is beter, maar daar heb je op een horloge niet zo heel veel aan. Zo fantastisch werkt het nou ook weer niet op een klein scherm.

Qua apac of niet, er zit als het goed is altijd een artikelcode bij een bestelling. Trek die na en je ziet of het een US EU of Apac model is. Garmin heeft die codes gewoon op de website staan in de respectievelijke gebieden en anders weet google het wel.
Voor horloges heeft hij ook een post gemaakt ondertussen :) : https://www.dcrainmaker.c...or-marq-series-watch.html.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JUST_me
  • Laatst online: 06-10 15:05
Goed, het is zo'n beetje de duurste die je kan kopen . Maar de 6X Solar is in de aanbieding voor 853 bij V&D.

*knip* Linken naar Pepper posts is niet gewenst. Graag de volgende keer gewoon de link naar de aanbieding posten.

[ Voor 29% gewijzigd door rens-br op 06-12-2019 08:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
JUST_me schreef op woensdag 4 december 2019 @ 18:26:
Goed, het is zo'n beetje de duurste die je kan kopen . Maar de 6X Solar is in de aanbieding voor 853 bij V&D.

*knip*
Oeh - oeh oeps, we hebben de pagina niet kunnen vinden

[ Voor 14% gewijzigd door rens-br op 06-12-2019 08:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oculus
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-10 11:57
Betreft een FR245 Music
K'ben d'r al een poosje mee aan het prutsen en ik weet niet zeker of ik het wel goed doe/begrijp.

Maar via de Garmin IQ app heb ik een "gegevensvelden" gedownload. Deze zou ik willen gebruiken als ik aan het hardlopen ben. Dit krijg ik niet voor elkaar... :| ik kan hem nergens vinden/activeren op het horloge.

Is er iemand die mij dit kan uitleggen, hoe ik dat voor elkaar krijg?
Of is dat niet de functie van "gegevensvelden" en is het ergens anders voor bedoelt?

[ Voor 4% gewijzigd door Oculus op 04-12-2019 20:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Oculus schreef op woensdag 4 december 2019 @ 20:29:
Betreft een FR245 Music
K'ben d'r al een poosje mee aan het prutsen en ik weet niet zeker of ik het wel goed doe/begrijp.

Maar via de Garmin IQ app heb ik een "gegevensvelden" gedownload. Deze zou ik willen gebruiken als ik aan het hardlopen ben. Dit krijg ik niet voor elkaar... :| ik kan hem nergens vinden/activeren op het horloge.

Is er iemand die mij dit kan uitleggen, hoe ik dat voor elkaar krijg?
Of is dat niet de functie van "gegevensvelden" en is het ergens anders voor bedoelt?
Zie: https://www8.garmin.com/m...6.html?local=true&nav=toc
Als gegegensveld een van de Connect IQ velden selecteren.

[ Voor 3% gewijzigd door PatrickC op 04-12-2019 20:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Toekan
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 23:59
Vandaag gebeld naar de webshop. Maar helaas, ze verzenden alleen binnen Duitsland.
Valorian schreef op woensdag 4 december 2019 @ 07:24:
[...]

@rockhopper

Dank voor de tip!

Ik kom helaas niet door de aanmeldprocedure, de Duitse site vraagt om postcode en kan geen letters invoeren ..

@XWB jij al succes gehad hier? Zelfs zonder code een goede aanbieding...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
Toekan schreef op donderdag 5 december 2019 @ 18:08:
Vandaag gebeld naar de webshop. Maar helaas, ze verzenden alleen binnen Duitsland.
[...]
Duidelijk, je kan dan een mule dienst gebruiken of misschien een deal sluiten met een grens tankstation of iets dergelijks voor verzending, maar beide zijn niet ideaal. Blijft jammer dat webshops toch regelmatig beperkt blijven tot hun eigen land.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik had beloofd mijn ervaringen te delen mbt de nieuwe 6.4 firmware versie op m’n Garmin FR645M. Na flink wat activiteiten (wandelen, hardlopen, fietsen) te hebben gedaan, heb ik nog geen enkele freeze gehad. Dus waarschijnlijk heeft deze firmware versie dit probleem opgelost. Ik heb wel 1 activiteit gehad waar de GPS even de weg kwijt was, waardoor ik in een wereldrecord een km hardgelopen heb. >:) Maar dat is me op andere firmware versies ook wel eens overkomen. Dus... deze firmware versie is een blijvertje en ik heb de automatische update nu dan ook uitgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toekan
rockhopper schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 15:32:
[...]

Duidelijk, je kan dan een mule dienst gebruiken of misschien een deal sluiten met een grens tankstation of iets dergelijks voor verzending, maar beide zijn niet ideaal. Blijft jammer dat webshops toch regelmatig beperkt blijven tot hun eigen land.
Helaas.
Dan toch maar voor Wiggle gaan. Hier is de 945 alsnog voor een goede prijs (€511) beschikbaar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frij5fd
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 11-10 12:59
Eglobalcentral.nl heeft de FR945 voor 425 euro. Is geen Apac model, maar kaarten zijn voor Noord-Amerika. Levering vanuit Hong Kong is 8 tot 10 dagen en garantie een jaar..
https://www.eglobalcentra...support-eu-languages.html

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Valorian
@Toekan @Frij5fd
Ik heb de laatste tijd ook aanbiedingen in de gaten gehouden voor de 945, kwam hier op uit (meeste hier al genoemd overigens):

Wiggle: nu 511 euro inc vezendkosten, UK model (dus West-Europa kaarten).
Keller Sports: 494 euro (bij premium lidmaatschap a 10 euro) inc verzendkosten, komt uit Duitsland
Amazon.com: 442 euro, maar excl. btw etc. en Amerikaanse kaarten.
Eglobalcentral: 425 euro, maar ook hier excl. btw, invoerkosten, etc. denk ik? Of is 425 netto?

Amazon is natuulijk alleen interessant als je iemand kent die regelmatig in VS is en hem kan meenemen. Wiggle en Keller Sports krijgen allebei goede reviews, Wiggle iets beter dan Keller. Maar echt dramatische verhalen zijn er niet, 99% van de 'zeer slecht' reviews gaan over de tijd die retouren / geld terug kost. Dat komt omdat dit soort winkels in NL-depots alles een paar weken opsparen en dan in een keer alles naar eigen land sturen.

Iemand noemde hier ook nog AS Adventure (470 euro), die is inmiddels niet meer in de sale. Baalde dat ik die gemist had, maar na lezen reviews van die shop zou ik daar toch weggebleven zijn denk ik. 60% van de reviews op Trustpilot is slecht tot zeer slecht en ze houden er nogal een vreem beleid op na. Horloges kan je daar niet retourneren omdat ze onder 'gepersonaliseerde producten' vallen. Maar goed, als je in een keer ontvangt wat je besteld hebt en het werkt goed dan mooie aanbieding natuurlijk.

Ik ga zelf voor Wiggle denk ik.

PS: Het valt mij op de de Garmin hartslagband vrij prijzig is. Doet zo'n officiele band nu nog iets extra's bovenop de goedkopere aftermarket banden? Dus qua features? Of is er hooguit verschil in nauwkeurigheid? Ik heb nog een TomTom hartslagband met smart-bluetooth, die zou dan ook gewoon moeten werken toch?

[ Voor 9% gewijzigd door Valorian op 07-12-2019 13:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Valorian schreef op zaterdag 7 december 2019 @ 13:16:
@Toekan @Frij5fd

PS: Het valt mij op de de Garmin hartslagband vrij prijzig is. Doet zo'n officiele band nu nog iets extra's bovenop de goedkopere aftermarket banden? Dus qua features? Of is er hooguit verschil in nauwkeurigheid? Ik heb nog een TomTom hartslagband met smart-bluetooth, die zou dan ook gewoon moeten werken toch?
Ik heb zowel de HRM-Tri als de hartslagband van de Decathlon. Qua hartslag nauwkeurigheid is er geen verschil. Maar de Garmin meet ook de running dynamics (waar je normaal de Garmin Pod voor nodig hebt), zoals ground contact time, vertical oscillation, vertical ratio en nog wat andere metingen waarvan ik de naam vergeten ben.

Verder kan de Garmin het water in, wat voor obstacle running wel zo handig is.

[ Voor 5% gewijzigd door XWB op 07-12-2019 13:43 ]

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toekan
@Toekan @Frij5fd
Ik heb de laatste tijd ook aanbiedingen in de gaten gehouden voor de 945, kwam hier op uit (meeste hier al genoemd overigens):

Keller Sports: 494 euro (bij premium lidmaatschap a 10 euro) inc verzendkosten, komt uit Duitsland
Eglobalcentral: 425 euro, maar ook hier excl. btw, invoerkosten, etc. denk ik? Of is 425 netto?

Amazon is natuulijk alleen interessant als je iemand kent die regelmatig in VS is en hem kan meenemen. Wiggle en Keller Sports krijgen allebei goede reviews, Wiggle iets beter dan Keller. Maar echt dramatische verhalen zijn er niet, 99% van de 'zeer slecht' reviews gaan over de tijd die retouren / geld terug kost. Dat komt omdat dit soort winkels in NL-depots alles een paar weken opsparen en dan in een keer alles naar eigen land sturen.

Iemand noemde hier ook nog AS Adventure (470 euro), die is inmiddels niet meer in de sale. Baalde dat ik die gemist had, maar na lezen reviews van die shop zou ik daar toch weggebleven zijn denk ik. 60% van de reviews op Trustpilot is slecht tot zeer slecht en ze houden er nogal een vreem beleid op na. Horloges kan je daar niet retourneren omdat ze onder 'gepersonaliseerde producten' vallen. Maar goed, als je in een keer ontvangt wat je besteld hebt en het werkt goed dan mooie aanbieding natuurlijk.

Ik ga zelf voor Wiggle denk ik.

Amazon.com zou heel toevallig nog een optie kunnen zijn. Maar ik zit dan toch met de Amerikaanse kaarten (ook al zijn er gratis Europese kaarten), maar nog meer met een eventuele garantie afhandeling.

Dan betaal ik liever iets meer voor een Europees horloge.

Of zal ik toch gaan voor een goed geprijsde refurb Fenix 5x plus.....

Of nog weer 100 euro bijleggen en voor de 600 euro kostende Fenix 6 Pro sapphire gaan....

Ahh de keuzestress

[ Voor 3% gewijzigd door Toekan op 07-12-2019 23:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Positron
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-07 15:06

Positron

Immer positief! +1,6*10^-19 C

Toekan schreef op zaterdag 7 december 2019 @ 15:23:
[...]
Of nog weer 100 euro bijleggen en voor de 600 euro kostende Fenix 6 Pro sapphire gaan....
Waar kun je voor 600 euro een Fenix 6 Pro Sapphire kopen?

Garmin Fenix 6 Sapphire | Swim.. Bike.. Run!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toekan
Positron schreef op zondag 8 december 2019 @ 09:41:
[...]

Waar kun je voor 600 euro een Fenix 6 Pro Sapphire kopen?
Keller sports.
Rond de 610 moet mogelijk zijn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Positron
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-07 15:06

Positron

Immer positief! +1,6*10^-19 C

Toekan schreef op zondag 8 december 2019 @ 09:43:
[...]

Keller sports.
Rond de 610 moet mogelijk zijn
Dat is een nette prijs. De reguliere Fenix 6 Pro heb ik niet goedkoper gezien dan 620 euro op Amazon.de en ook rond die prijs bij Clevertraining.co.uk.

De meerwaarde van Sapphire Glass is wat mij betreft niet groot. Ik heb inmiddels bijna vijf jaar een Fenix 3 zonder screenprotector en daar zit nog enkel geen krasje op het glas. Wel op de metalen ring, dus die vangt de klappen waarschijnlijk goed op. Laatst wel een video bekeken waarin je duidelijk ziet dat zwart op het display een stuk zwarter is met Sapphire, maar dat zie je alleen als je ze naast elkaar hebt.

Dank voor de tip.

Garmin Fenix 6 Sapphire | Swim.. Bike.. Run!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RR46
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 09-10 20:39
Zojuist even de F5+ aan de pc gehangen, om te updaten, en zie dat er een update is van ''topoactive europe 2019.20''. Blijkbaar duurt dit 3 uur en is deze 7,13 Gb groot...?

iemand ervaring met deze update?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
RR46 schreef op zondag 8 december 2019 @ 11:49:
Zojuist even de F5+ aan de pc gehangen, om te updaten, en zie dat er een update is van ''topoactive europe 2019.20''. Blijkbaar duurt dit 3 uur en is deze 7,13 Gb groot...?

iemand ervaring met deze update?
Het is een nieuwere kaart, het duurt even... Wat wil je er nog meer erover weten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RR46
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 09-10 20:39
Is het additoneel 7gb of ter vervanging van de oude (9.10)? Schrok nogal van de omvang...

Wellicht vanavond maar enkele uurtjes aan de pc hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
Ter vervanging van en waarschijnlijk gesplitst over verschillende continenten, althans dat was het bij mij. Overigens stellen de buiten de EU kaarten niet veel voor qua omvang. (dan ga ik er even vanuit dat je een EU toestel hebt met EU kaarten)

Op zich nog best klein. Als je de open fiets kaart van BENELUXDLD pakt is deze al bijna 3GB, daar is het detail wel een stuk hoger nog maar mis je dus de rest van de landen.

En verder zijn die tijden zijn meer een indicatie, al ging het updaten verder bij mij ook niet helemaal soepel, maar daar heb ik een tijdje terug in dit topic al het een en ander over geschreven. Uiteindelijk allemaal wel gelukt, maar het is niet een proces waar ik heel vrolijk van werd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toekan
Voor werk ben ik nu toevallig in Amerika. Komende woensdag kan ik de Forerunner 945 voor 425 dollar (384 euro) kopen.

Is een Amerikaans model een groot nadeel? Je hebt natuurlijk niet de Europese kaarten. Garantie zal wat lastiger zijn.

De kaarten zijn op te lossen door Open Street Maps op het horloge te laden.
Verlies je functies door OSM te gebruiken?
Blijft bijvoorbeeld Trendline werken? Hier kan ik niks over vinden.
Of blijven de functies precies hetzelfde werken als de officiële Garmin map.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HurryUp
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 10-10 19:36
Weet niet, voor de volledige 100% of dit zomaar mag maar voor wie nog zoekende is.
Heb hier, op tweakers een Garmin fēnix 6X Sapphire te koop staan.

V&A aangeboden: Garmin fēnix 6X Sapphire Zwart (Zwart)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09-10 17:08
En voor wie een iets duurder kerstcadeau zoekt heeft Garmin weer wat moois bedacht. Kun je niet kiezen welk type MARQ je wilt hebben, dan koop je ze toch alle vijf in een mooi doosje?

Afbeeldingslocatie: https://newsroom.garmin.com/system/files/styles/landscape_xl/private/mms-images/marq.jpg?h=5d1acb0e&itok=jbqFYWwt

https://newsroom.garmin.c...ition-marqr-signature-set

Het is mij net iets te prijzig en ik vermoed dat niemand hier dit overweegt. 8)7

[ Voor 9% gewijzigd door dreamscape op 09-12-2019 09:19 ]

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:26
Sinds een tijdje Bootcamp ik om mijn core te versterken en heb ik het hardlopen op een iets lager pitje gezet. Minder kilometers meer core.
Wat ik enorm grappig vind is dat rondom het hardlopen (bijna) iedereen wel een Garmin heeft. Raad eens rondom het Bootcampen? Daar loopt iedereen weg met Polar. Dit wordt nog eens versterkt doordat mijn instructeur ook nog eens een specifieke app (polar team) op een iPad heeft waarmee hij alle polar gebruikers die hun hartslagmeters hebben gekoppeld kan volgen.

Ik krijg ook vaak te horen, jij hebt een Garmin om. Jij loopt vast hard niet waar :P

Anyway ik zal niet zomaar overstappen tenzij mijn nokjes van mijn FR645 opnieuw inscheuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-10 09:24

Pathogen

Shoop Da Whoop

rockhopper schreef op vrijdag 6 december 2019 @ 15:32:
[...]

Ik heb het gevoel dat dit met name in Duitsland het geval is. Heb voldoende in UK/BE/FR/ES webshops besteld zonder enig probleem, zelfs meerdere dingen in Estland omdat het daar flink goedkoper was :P maar Duitsers zijn op sommige punten nét iets strikter dan anderen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Valorian
Nou ik ben eruit. Zojuist 511 euro naar Wiggle gestuurd voor een nieuwe 945. Met creditcard betaald (voor wat extra safety én 1/2 jaar verzekering). Overmorgen in huis (koste wel 7 euro extra, maar ach, zo vaak doe ik mijzelf ook niet iets cadeau ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
In mijn ervaring wisselt het sterk. Ik waag er meestal een persoonlijk mailtje aan om te kijken of er iets te regelen valt, maar meestal is dit bij items die nagenoeg uitverkocht zijn en ik op zoek ben naar iets dat dus slecht leverbaar is voor mij. Het is een beetje 50-50 ongeacht waar ik het vraag.

Maar ik denk dat de overvloed van regels van zowel de EU als binnen het land zelf, het niet veel makkelijker maken voor webshops en ik heb begrip dat ze kiezen voor de weg van de minste weerstand. In DLD is natuurlijk een grote markt met mensen die ook geld hebben, dus binnen hun taalgebied genoeg klanten. Buitenlandse talen (niet Duits) zijn de Duitsers in mijn ervaring geen helden in, uitzonderingen daargelaten, buiten de grensgebieden althans.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freeaqingme
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 10-10 17:27
Doorgaans loop ik met een cadence van ongeveer 178spm. Bijvoorbeeld mijn long run van afgelopen weekend liep ik 11km in 5:43min/km met een cadence van 181spm.

Vanochtend liep ik 5km in 4:42min/km (yay, 80s van m'n PR af :)). Beide runs waren met m'n Fenix 5+, met dat verschil dat ik van 't weekend een losse HRM droeg, en die vanochtend vergeten was om te doen.

Zoals te zien klopt er niets van m'n cadence vanochtend, switcht een beetje tussen de 95spm en de 185spm. Zou dat verschil komen door het missen van de externe HRM? Qua hartslag weet ik dat met externe HRM het uitlezen nauwkeuriger is, maar over de cadence had ik nog niet eerder iets dergelijks gelezen.

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kort antwoord: jep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:39
Dan ben ik wel benieuwd naar het lange antwoord, want daar heb ik nog nooit van gehoord. Voor hartslag kan zo'n band meerwaarde bieden, maar voor cadans is mij niets bekend. :)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gonadan schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 08:28:
Dan ben ik wel benieuwd naar het lange antwoord, want daar heb ik nog nooit van gehoord. Voor hartslag kan zo'n band meerwaarde bieden, maar voor cadans is mij niets bekend. :)
Garmin HRM band meet ook je cadans (naast de andere running data).

Omdat je torso relatief stil staat, is dit een veel beter meetpunt dan je bewegende armen.

Afaik is alle running data van een band stuk accurater dan running data van een horloge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
Requiem19 schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 08:33:
[...]

Omdat je torso relatief stil staat, is dit een veel beter meetpunt dan je bewegende armen.

Afaik is alle running data van een band stuk accurater dan running data van een horloge.
Ik ben maar een leek, maar je zou toch denken dat als je 'normaal' loopt en dus steeds je linkerarm naar voren beweegt als je rechter voet naar voren zet en visa versa, dat je dan juist door die grote (en dus makkelijk meetbare) 'uitslag' een hele accurate cadansmeting hebt bij meting via horloge? Of werkt het niet zo?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
De cadans wordt meer gemeten door de schokken van je loop geloof ik, niet zozeer een armzwaai. Maar er zit vast één of ander algoritme achter wat complexer is dan een simpel IF-je. ;)
Requiem19 schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 08:33:

Dat is wat bandfans graag roepen inderdaad, maar buiten de hartslagdiscussie heb ik daar nooit eerder iemand over gehoord. Heb je daar ook meer informatie/ervaringen van?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RangedNeedles
  • Niet online
Freeaqingme schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 06:41:
Doorgaans loop ik met een cadence van ongeveer 178spm. Bijvoorbeeld mijn long run van afgelopen weekend liep ik 11km in 5:43min/km met een cadence van 181spm.

Vanochtend liep ik 5km in 4:42min/km (yay, 80s van m'n PR af :)). Beide runs waren met m'n Fenix 5+, met dat verschil dat ik van 't weekend een losse HRM droeg, en die vanochtend vergeten was om te doen.

Zoals te zien klopt er niets van m'n cadence vanochtend, switcht een beetje tussen de 95spm en de 185spm. Zou dat verschil komen door het missen van de externe HRM? Qua hartslag weet ik dat met externe HRM het uitlezen nauwkeuriger is, maar over de cadence had ik nog niet eerder iets dergelijks gelezen.
Even terzijde maar hoe pas je je username in de URL op Garmin Connect aan? Lijkt me handiger wanneer ik even m’n profiel ergens wil bekijken dan “a6bg28-ed552a-...” te onthouden :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gonadan schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 09:49:
De cadans wordt meer gemeten door de schokken van je loop geloof ik, niet zozeer een armzwaai. Maar er zit vast één of ander algoritme achter wat complexer is dan een simpel IF-je. ;)

[...]

Dat is wat bandfans graag roepen inderdaad, maar buiten de hartslagdiscussie heb ik daar nooit eerder iemand over gehoord. Heb je daar ook meer informatie/ervaringen van?
Mijn cadans grafiekjes zijn iets gelijkmatiger als ik met HRM loop.

Aangezien - naar mijn mening idd - alle metingen met HRM preciezer zijn, is het voor mij waarschijnlijker dat dit betrouwbaarder is.

Het is overigens best makkelijk te testen als iemand het leuk zou vinden:

Stukje hardlopen terwijl je je armen niet beweegt. 1x met band, 1x zonder band. Dat is een 'extreme' situatie waarin je best goed zou moeten kunnen zien welke van de twee opties er het beste mee omgaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11-10 15:36

Niku

Alagaesii

Ik heb sinds vanochtend een Garmin HRM-DUAL in gebruik. Ben overgestapt van een Polar M400 naar een Vivoactive 4(s), en daar ook maar meteen een nieuwe hartslagband bij gekocht ter vervanging van mijn oude Polar H7. Gekoppeld aan elkaar, en een wat vreemd verloop vanochtend. Hartslag kelderde in de derde kilometer van 140 naar 116, leek wel alsof de verbinding even weg was (en dat had ik bij mijn oude vertrouwde Polar oprecht nooit).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zazabez1
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 11-10 07:21
Hallo allemaal,

Ik heb sinds dit weekend een Garmin 245 en ben deze een beetje aan het ontdekken.
De pulse ox functie heb ik nu aangezet op 'slaap', echter zie ik deze niet terug in Garmin Connect.

Weet iemand hoe deze toegevoegd kan worden?
Of is deze functie voor de 245 niet zichtbaar in Connect?

Thanks!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Poekie
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

Zazabez1 schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 11:30:
Hallo allemaal,

Ik heb sinds dit weekend een Garmin 245 en ben deze een beetje aan het ontdekken.
De pulse ox functie heb ik nu aangezet op 'slaap', echter zie ik deze niet terug in Garmin Connect.

Weet iemand hoe deze toegevoegd kan worden?
Of is deze functie voor de 245 niet zichtbaar in Connect?

Thanks!
Dit is alleen zichtbaar in het 'Slaap' tabje - in de app linksboven hamburgermenu -> Health Stats (ik gok Gezondheidsstatistieken) -> Sleep (Slaap) OF in de 'My Day' (Mijn dag?) op het 'Sleep' blokje drukken.
In de webapplicatie vergelijkbaar -> met je muis helemaal naar links tot het menu tevoorschijn komt en ook daar Health Stats -> Sleep.
Daar vind je dan een tabblad met diagram van je Sleep stages en een tabblad met grafiekje van je SpO2 (pulse ox).

Smashrun | Strava | Citystrides | Brickset

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zazabez1
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 11-10 07:21
Gevonden, thanks! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
Requiem19 schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 09:55:
Stukje hardlopen terwijl je je armen niet beweegt. 1x met band, 1x zonder band. Dat is een 'extreme' situatie waarin je best goed zou moeten kunnen zien welke van de twee opties er het beste mee omgaat.
Haha en ik vind het al bizar onhandig lopen als ik iets aan m'n kleding/uitrusting moet aanpassen tijdens het lopen en dus niet lekker in m'n ritme kan blijven. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08:14

vhal

ಠ_ಠ

Altijd fijn, keuzestress :+

Ik ben dus op zoek naar een opvolger van mijn FR235. Zo gezegd zo gedaan maar ik twijfel tussen de FR245, de FR245M en eventueel nog de Fenix 6SPRO. Eigenlijk vond ik de Fenix 6S wel het mooiste qua looks maar ik vraag mij vervolgens af of de stap van de FR245 naar de Fenix6s merkbaar is qua looks en gevoel qua kwaliteit. Mijn huidige FR235 voldoet (nog) wel maar het blijft een plastic ding die ik desondanks toch bijna 24/7 draag. Verder vind ik de PacePro functie wel erg handig in de app en het zou fijn zijn als dit ook kan op de horloge (beide hebben het inmiddels wel). Wi-Fi en BT-audio is handig maar (nog) geen must. Overigens kan ik via mijn werk ik een 600€ bol.com bon aanschaffen met bruto/netto belastingvoordeel, al is dat niet gelijk de meest goedkoopste winkel voor deze modellen maar de Fenix 6sPro zou dan rond de 360€ kosten

Hoe dan ook, zijn er meerdere mensen die dezelfde keuze hebben gemaakt tussen de genoemde modellen en/of een soortgelijke stap hebben gemaakt vanaf een FR235?

De FR645M heb ik nog overwogen maar daarvan ben ik niet helemaal content met het huidige updatebeleid van Garmin, de FR245 lijkt meer prioriteit te krijgen.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Nu online
De 945 misschien nog een optie?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frij5fd
@Toekan @Frij5fd

.....
Bij eglobalcentral.nl heb ik altijd betaald wat er stond. De 425 euro voor de FR945 is netto. Ze garandeerden een paar jaar geleden ook dat je geen invoerrechten hoefde te betalen. Ik heb het ook niet meegemaakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Valorian
vhal schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 20:37:

Ik ben dus op zoek naar een opvolger van mijn FR235. Zo gezegd zo gedaan maar ik twijfel tussen de FR245, de FR245M en eventueel nog de Fenix 6SPRO. Eigenlijk vond ik de Fenix 6S wel het mooiste qua looks maar ik vraag mij vervolgens af of de stap van de FR245 naar de Fenix6s merkbaar is qua looks en gevoel qua kwaliteit. Mijn huidige FR235 voldoet (nog) wel maar het blijft een plastic ding die ik desondanks toch bijna 24/7 draag. Verder vind ik de PacePro functie wel erg handig in de app en het zou fijn zijn als dit ook kan op de horloge (beide hebben het inmiddels wel). Wi-Fi en BT-audio is handig maar (nog) geen must. Overigens kan ik via mijn werk ik een 600€ bol.com bon aanschaffen met bruto/netto belastingvoordeel, al is dat niet gelijk de meest goedkoopste winkel voor deze modellen maar de Fenix 6sPro zou dan rond de 360€ kosten

Hoe dan ook, zijn er meerdere mensen die dezelfde keuze hebben gemaakt tussen de genoemde modellen en/of een soortgelijke stap hebben gemaakt vanaf een FR235?

De FR645M heb ik nog overwogen maar daarvan ben ik niet helemaal content met het huidige updatebeleid van Garmin, de FR245 lijkt meer prioriteit te krijgen.
Ik zou zelf nooit 300+ euro betalen voor een horloge wat een barometer mist. Dat is essentieel voor enigszins nauwkeurige hoogtemeting. Maar als je nooit in bergen / heuvels sport/wandelt/etc dan is dat natuurlijk minder relevant.

De 645 heeft die wel maar heb ik om dezelfde reden als jij links lagen liggen, dan liever iets meer betalen en de 945 , dat is in praktijk alles wat in de Fenix 6 pro zit maar dan in een plastic jasje, een paar honderd euro goedkoper én lichter (daarmee naar mijn idee iets meer geschikt voor hardlopen).

Mocht het je meer om esthetiek dan featureset gaan dan zou je ook de 5xplus nog kunnen overwegen, die heeft ook min of meer dezelfde features (maar een paar dingen niet) en is overal afgeprijsd omdat het een ouder model is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rockhopper

Het zijn bijna twee uitersten waar je tussen twijfelt. Maar het lijkt erop dat je een goed excuus wilt horen voor een fenix 6, dus bij deze: ga ervoor, je krijgt er geen spijt van, het is bijna kerst, je hebt het verdient, waarvoor zou je anders die bon gebruiken, als je voor de 235 gaat zul je altijd jezelf blijven afvragen ... what if... })

Maar goed, als de 235 niet meer voldoet (waarom eigenlijk niet meer?), wat bied de 245 / 245M meer ten opzichte van de 235 dat het de aanschaf rechtvaardigt?

Eigenlijk zou je meer moeten vertellen wat je zelf belangrijk vind, of wat meer vertellen waarom je nou juist tussen deze twee modellen twijfelt (en waarom je een upgrade nodig vind). Ik gun iedereen verder zijn of haar gps speeltje maar het is lastig om met weinig info goed advies te geven.

Persoonlijk ben ik ooit van de FR220 naar de F3 gegaan, maar toen waren er veel minder tussen modellen en was de F3 het enige toestel dat er fatsoenlijk uitzag in een markt vol met plastic jaren '80 horloges. Eenmaal in het fenix segment wilde ik niet meer "downgraden" maar ik wacht meestal wel meerdere generaties voordat ik weer upgrade, dus de logische opvolger voor mij was pas de Fenix 5 plus serie.

Als ik nu een nieuw toestel haal zou het voor mij de F6 of de 945 zijn, waar weinig verschil tussen zit buiten looks en prijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
@vhal Wat verder nog kan helpen is om de modellen waar je tussen twijfelt in een comparison tool (bijv die van DC rainmaker) naast elkaar te zetten, eventueel ook met je huidige 235 erbij. Dan zie je álle features die de andere modellen extra hebben. Zet dan van die enorme lijst de extra features waarvan jij denkt dat je ze ook echt gaat gebruiken even apart in lijstjes per model en op volgorde van hoe belangrijk je ze vindt. Alles wat je nooit verwacht te gebruiken kan je dan negeren, dat maakt het overzichtelijk.

Als je dan per model ziet wat je “extra” krijgt kan je makkelijker afwegen hoeveel euro die extra’s jou waard zijn. En het puntje “uiterlijk” / degelijkheid kan je natuurlijk ook een waarde aan hangen. Zelf vond ik die laatste 150-200 euro extra voor de 945 wel de moeite waard van het krijgen van echt alle features die er zijn. En van het hebben van een courant horloge wat nog een tijdje geupdate wordt etc. En vervolgens zal ik net als de meeste mensen met dit horloge een heel groot deel nooit gebruiken ;)

[ Voor 16% gewijzigd door Valorian op 10-12-2019 22:57 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rockhopper
Valorian schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 22:54:
@vhal En vervolgens zal ik net als de meeste mensen met dit horloge een heel groot deel nooit slechts één keer om te testen gebruiken ;)
Fixed it for you ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

rockhopper schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 22:36:
[...]

Het zijn bijna twee uitersten waar je tussen twijfelt. Maar het lijkt erop dat je een goed excuus wilt horen voor een fenix 6 , dus bij deze: ga ervoor, je krijgt er geen spijt van, het is bijna kerst, je hebt het verdient, waarvoor zou je anders die bon gebruiken, als je voor de 235 gaat zul je altijd jezelf blijven afvragen ... what if... })
Je slaat de spijker op z’n kop :+
Maar goed, als de 235 niet meer voldoet (waarom eigenlijk niet meer?), wat bied de 245 / 245M meer ten opzichte van de 235 dat het de aanschaf rechtvaardigt?
Eigenlijk zou je meer moeten vertellen wat je zelf belangrijk vind, of wat meer vertellen waarom je nou juist tussen deze twee modellen twijfelt (en waarom je een upgrade nodig vind). Ik gun iedereen verder zijn of haar gps speeltje maar het is lastig om met weinig info goed advies te geven.
Nou ja, de FR235 voldoet prima maar op een gegeven moment wil je toch wat anders en er zijn een paar zaken die ik uiteindelijk toch wel mis (of ik er echt wat mee zal gaan doen is een ander verhaal). Zo zou ik graag running dynamics willen gebruiken (kan de 245M ook al icm de bijbehorende borstband), is de Music/Wi-fi variant i.c.m. Spotify wel handig voor de niet al te lange toekomst (mijn telefoon loopt op zijn eind en de meeste hebben geen bedrade 3,5mm aansluiting meer), zou ik graag meer dan 4 datavelden op 1 scherm kwijt willen (dan ga je al richting de F6 of 945 want de 245 kan dit (nog) niet) en lijkt mij PacePro-functie wel een handige functie om wedstrijden in te delen (negative split e.d.). De F6/945 zal eerder voor mij té high-end zijn gezien de opties die ik ws. toch nooit gebruik maar ook voor mij telt het uiterlijk. In dat geval is het van ‘mooi’ naar ‘minder mooi’ de F6s > 945 > 245(M) > 235.
Valorian schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 22:35:
[...]

Ik zou zelf nooit 300+ euro betalen voor een horloge wat een barometer mist. Dat is essentieel voor enigszins nauwkeurige hoogtemeting. Maar als je nooit in bergen / heuvels sport/wandelt/etc dan is dat natuurlijk minder relevant.
Wat ik overigens afvraag, heeft de barometrische hoogtemeter nut voor ‘aangelegde’ heuvels (viaducten e.d.) van pak hem beet 5/7 meter verloop?
De 645 heeft die wel maar heb ik om dezelfde reden als jij links lagen liggen, dan liever iets meer betalen en de 945 , dat is in praktijk alles wat in de Fenix 6 pro zit maar dan in een plastic jasje, een paar honderd euro goedkoper én lichter (daarmee naar mijn idee iets meer geschikt voor hardlopen). Mocht het je meer om esthetiek dan featureset gaan dan zou je ook de 5xplus nog kunnen overwegen, die heeft ook min of meer dezelfde features (maar een paar dingen niet) en is overal afgeprijsd omdat het een ouder model is.
De Fenix6s weegt 61 gram, dat is 19 gram meer dan mijn huidige FR235 (wat ~31% meer maar of het merkbaar is…), schijnbaar weegt de FR245 een stuk minder en zit de FR945 er weer tussenin met 50 gram. De normale Fenix6 zit op 82gram maar die vind ik sowieso te groot voor mijn polsen
Valorian schreef op dinsdag 10 december 2019 @ 22:54:
@vhal Wat verder nog kan helpen is om de modellen waar je tussen twijfelt in een comparison tool (bijv die van DC rainmaker) naast elkaar te zetten, eventueel ook met je huidige 235 erbij. Dan zie je álle features die de andere modellen extra hebben. Zet dan van die enorme lijst de extra features waarvan jij denkt dat je ze ook echt gaat gebruiken even apart in lijstjes per model en op volgorde van hoe belangrijk je ze vindt. Alles wat je nooit verwacht te gebruiken kan je dan negeren, dat maakt het overzichtelijk.
Als je dan per model ziet wat je “extra” krijgt kan je makkelijker afwegen hoeveel euro die extra’s jou waard zijn. En het puntje “uiterlijk” / degelijkheid kan je natuurlijk ook een waarde aan hangen. Zelf vond ik die laatste 150-200 euro extra voor de 945 wel de moeite waard van het krijgen van echt alle features die er zijn. En van het hebben van een courant horloge wat nog een tijdje geupdate wordt etc. En vervolgens zal ik net als de meeste mensen met dit horloge een heel groot deel nooit gebruiken ;)
[/quote]

Die tool heb ik inderdaad gebruikt en verder diverse filmpjes bekeken op YT. Eigenlijk gebruik ik de FR235 nu alleen voor het hardlopen, een stukje activity/sleeptracking en als ‘daily’ horloge. Maar met name voor het laatste zou ik eigenlijk wel wat anders willen en dan komt het stukje uiterlijk weer om de hoek kijken. Als ik dit combineer met mijn eisen, dan zou je ergens uitkomen tussen een 945/F6s en wellicht een 245(M) als compromis. Of dat de meerprijs waard is, is iets wat ik zelf moet beslissen :)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!
F6s all the way - zeker als je hem dagelijks gaat dragen.

Ik ben eigenlijk nooit tevreden met mijn gadgets en vernieuw ze (te) snel. Maar er zijn 3 dingen waar ik vanaf het begin echt tevreden mee ben (ondanks wat onhebbelijkheden bij alle 3):

- Model 3
- LG B6 Oled
- Fenix 3 eerst en nu Fenix 5X

Als een dagelijks horloge is de Fenix gewoon heerlijk. De F5X is stukken groter en lomper dan de F6S en zelfs de 5X went qua omvang en gewicht. Ik doe hem eigenlijk nooit af. Hij is rugged, kan tegen een stootje. Heeft zelden rare bugs oid. Het werkt gewoon. Accu is fantastisch.

Enige minpuntje is de GPS, maar daar mag ik niet meer over zeuren hier :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Requiem19 schreef op woensdag 11 december 2019 @ 09:42:

Enige minpuntje is de GPS, maar daar mag ik niet meer over zeuren hier :D.
Ik heb het gelezen in dit topic, voor de F6-series kan ik niet echt de GPS chart vinden. DCR geeft aan dat het goed genoeg is voor de gemiddelde gebruiker. Zo ver ik begreep zit er nu een Sony chipset in voor de GPS, althans voor de 2019-modellen. Mijn FR235 heeft ook wel eens zijn onnauwkeurigheden maar zelden tot nooit hinderlijk.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!
vhal schreef op woensdag 11 december 2019 @ 14:58:
[...]

Ik heb het gelezen in dit topic, voor de F6-series kan ik niet echt de GPS chart vinden. DCR geeft aan dat het goed genoeg is voor de gemiddelde gebruiker. Zo ver ik begreep zit er nu een Sony chipset in voor de GPS, althans voor de 2019-modellen. Mijn FR235 heeft ook wel eens zijn onnauwkeurigheden maar zelden tot nooit hinderlijk.
Ik kan er ook mee leven. Maar het is ook maar net wat je verwachtingen zijn idd.

Het is zeker niet zo dat GPS volledig onbruikbaar is. Dus laat dat je niet weerhouden. Je koopt zo'n horloge eens in de paar jaar.. dus ik zou zeggen ga ervoor ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@vhal Volgens mij was het ‘probleem’ met de Fenix modellen en GPS het materiaal van de behuizing waardoor het signaal minder sterk was en de nauwkeurigheid iets minder. Een FR935, van dezelfde generatie als de Fenix 5 en dus eigenlijk de plastic versie van de Fenix 5, zou een betere GPS nauwkeurigheid hebben. De Fenix 6 serie heeft nu een Sony GPS sensor, welke energiezuiniger is. Volgens DCR zou de Sony chip iets onnauwkeuriger zijn, maar ik heb ook weer andere testen gezien die dit tegenspreken. Dus... ook ik zou zeggen... ga ervoor!

[ Voor 3% gewijzigd door PatrickC op 11-12-2019 15:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rockhopper
vhal schreef op woensdag 11 december 2019 @ 08:52:
Je slaat de spijker op z’n kop :+
[...]
Wat ik overigens afvraag, heeft de barometrische hoogtemeter nut voor ‘aangelegde’ heuvels (viaducten e.d.) van pak hem beet 5/7 meter verloop?
[...]
De Fenix6s weegt 61 gram, dat is 19 gram meer dan mijn huidige FR235 (wat ~31% meer maar of het merkbaar is…), schijnbaar weegt de FR245 een stuk minder en zit de FR945 er weer tussenin met 50 gram. De normale Fenix6 zit op 82gram maar die vind ik sowieso te groot voor mijn polsen
[...]
Ik zou zeggen ga er voor!
Wat betreft barometrische hoogtemeting. Het werkt tot op de meter nauwkeurig voor het meten van verschillen tijdens activiteiten, als ik op een grote stoel ga staan of een keukentrapje dan gaat inderdaad de huidige hoogte met een meter omhoog. Vergis je verder niet dat dit geen invloed heeft op de juistheid van de huidige hoogte, deze kan sterk variëren. Maar mij interesseert de huidige hoogt meestal weinig en kan ik prima leven met onnauwkeurigheid, het gaat mij nou juist om die hoogteverschillen tijdens de activiteit (de klim en daal meters) en daar zie ik bij mijn gebruik in Nederland nooit problemen mee.
Ik zou er niet blind op varen tijdens een klim expeditie, dat niet ;)

Qua gewicht, het is een kwestie van gewenning. Ik heb de f5x plus, hetzelfde formaat als de f3. Ik ben er inmiddels aan gewend. Het is een soort tank, kan wel wat hebben, ik ben werkzaam in de bouw dus hij krijgt regelmatig wat te verduren dat ik bij een FR200-serie niet zou durven toelaten. Maar als het te zwaar is, F6s is een prima keuze, of de 945.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frij5fd
PatrickC schreef op woensdag 11 december 2019 @ 15:28:
@vhal Volgens mij was het ‘probleem’ met de Fenix modellen en GPS het materiaal van de behuizing waardoor het signaal minder sterk was en de nauwkeurigheid iets minder. Een FR935, van dezelfde generatie als de Fenix 5 en dus eigenlijk de plastic versie van de Fenix 5, zou een betere GPS nauwkeurigheid hebben. De Fenix 6 serie heeft nu een Sony GPS sensor, welke energiezuiniger is. Volgens DCR zou de Sony chip iets onnauwkeuriger zijn, maar ik heb ook weer andere testen gezien die dit tegenspreken. Dus... ook ik zou zeggen... ga ervoor!
En mocht vooral de afstand- en snelheidbepaling je zorg zijn, tengevolge van een matige GPS ontvanger, dan gewoon de Stryd footpod erbij kopen. Volgens fellrnr.com ben je dan op dat vlak ook helemaal gecovered. Alleen nog 200 euro extra uit de schoenendoos halen ;)

• Valorian
rockhopper schreef op woensdag 11 december 2019 @ 16:27:
[...]

Ik zou zeggen ga er voor!
Wat betreft barometrische hoogtemeting. Het werkt tot op de meter nauwkeurig voor het meten van verschillen tijdens activiteiten, als ik op een grote stoel ga staan of een keukentrapje dan gaat inderdaad de huidige hoogte met een meter omhoog. Vergis je verder niet dat dit geen invloed heeft op de juistheid van de huidige hoogte, deze kan sterk variëren. Maar mij interesseert de huidige hoogt meestal weinig en kan ik prima leven met onnauwkeurigheid, het gaat mij nou juist om die hoogteverschillen tijdens de activiteit (de klim en daal meters) en daar zie ik bij mijn gebruik in Nederland nooit problemen mee.
Ik zou er niet blind op varen tijdens een klim expeditie, dat niet ;)
Mooi samengevat. Mijn TomTom Adventurer zat er qua absoklute hoogte in mijn klimvakanties vaak een beetje naast, nooit meer dan 100 meter gelukkig en bij het soort routes wat ik doe is navigeren op hoogtemeter gelukkig nog niet echt noodzakelijk. In oktober ben ik er mee naar Nepal geweest en daar tot 6100+ meter, dat is wel erg leuk om terug te zien op je horloge. Wat ik jammer vond is dat je die TomToms onmogeljk kan 'ijken'. Dat kan met de huidige high end Garmins gelukkig wel. Dus dat betekent dat je ook als je echt blind wilt varen op je hoogte (bijvoorbeeld op een gletschjer in een white-out op het juiste moment een 'afslag' vinden) je daarop kan vertrouwen. Je zet dan 's ochtends bij de hut (waarvan je de exacte hoogte weet) de juiste hoogte in je horloge zodat 'ie vanuit dat punt gaat rekeken. Eigenlijk net zoals bij een ouderwetse mechanische.
vhal schreef op woensdag 11 december 2019 @ 08:52:
[...]
In mijn ervaring werkt dat dus prima met barometer. De vraag is hoe wel hoe nuttig je het vind om na die stadse loopjes terug te zien dat je 40 hoogtemeters gemaakt hebt aan bruggen maar het werkt dus wel ;) .. Een groot voordeel is dat het dus ook niet uitmaakt of je GPS er net naast zit. Als je over bijv een fietsbrug loopt is de route vaak zo smal dat je GPS denkt dat je gewoon in het water loopt. Dan is je hoogtemeting met een horloge zonder barometer ineens 0 meter ipv een paar meter boven nap ;)

[ Voor 18% gewijzigd door Valorian op 12-12-2019 08:08 ]

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Ik ben van een FR230 naar een Fenix 5+ gegaan. Wat wil je weten? :P
- Kwaliteit: ja. Een enorm verschil tussen een plastic sporthorloge en een high-end apparaat. Het gewicht was even wennen, maar tegenwoordig merk ik er niks meer van. Ik draag hem 24/7, behalve oplaadmomenten.
- Features: hot diggety damn zoveel features. WiFi gebruik ik niet bewust aangezien mijn telefoon altijd in de buurt is als ik bekende WiFi netwerken tegenkom (thuis kom). Maar het staat aan, tis leuk. Garmin Pay is een leuke extra die ik zo af en toe gebruik, maar ik ben er niet uit of het handig is of er juist voor zorgt dat ik mijn portemonnee sneller vergeet :P

Dat allemaal gezegd hebbende: als ik mijn eigen geld ervoor neer zou moeten leggen had ik een 645 gekocht. Visueel praktisch hetzelfde, zeker als je al voor de S uitvoering van de Fenix opteert.
En vergeet niet, ook een high-end model krijgt gewoon krassen en butsen na verloop van tijd. Ik heb een paar mooie exemplaren in glas en bezel zitten.

Overigens: de F6 serie is duidelijk een slagje kleiner uitgevoerd dan de 5 en 5+, ik zou in jouw geval ook de standaardmaat overwegen als het niet om de looks van de S draait. Heb dit in levende lijve mogen aanschouwen bij DCRainmaker tijdens het open house event :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

@Valorian ik ben zo'n figuur die een "heuvel" wel een paar keer op en neer rent als alternatief voor een echte heuveltraining bij gebrek aan heuvels in de polder. En natuurlijk om op plek 1 terecht te komen in mijn loopgroepranking voor hoogtemeters op Strava :P

In ieder geval heb ik gisteravond de knoop maar doorgehakt en een Fenix 6s Pro besteld. Al met al denk ik dat ik daar uiteindelijk het langste mee zal gaan doen en de drang naar "upgraderitus" weet te voorkomen. :+
Pathogen schreef op donderdag 12 december 2019 @ 09:30:
[...]

Ik ben van een FR230 naar een Fenix 5+ gegaan. Wat wil je weten? :P
- Kwaliteit: ja. Een enorm verschil tussen een plastic sporthorloge en een high-end apparaat. Het gewicht was even wennen, maar tegenwoordig merk ik er niks meer van. Ik draag hem 24/7, behalve oplaadmomenten.
- Features: hot diggety damn zoveel features. WiFi gebruik ik niet bewust aangezien mijn telefoon altijd in de buurt is als ik bekende WiFi netwerken tegenkom (thuis kom). Maar het staat aan, tis leuk. Garmin Pay is een leuke extra die ik zo af en toe gebruik, maar ik ben er niet uit of het handig is of er juist voor zorgt dat ik mijn portemonnee sneller vergeet :P

Dat allemaal gezegd hebbende: als ik mijn eigen geld ervoor neer zou moeten leggen had ik een 645 gekocht. Visueel praktisch hetzelfde, zeker als je al voor de S uitvoering van de Fenix opteert.
En vergeet niet, ook een high-end model krijgt gewoon krassen en butsen na verloop van tijd. Ik heb een paar mooie exemplaren in glas en bezel zitten.

Overigens: de F6 serie is duidelijk een slagje kleiner uitgevoerd dan de 5 en 5+, ik zou in jouw geval ook de standaardmaat overwegen als het niet om de looks van de S draait. Heb dit in levende lijve mogen aanschouwen bij DCRainmaker tijdens het open house event :)
De normale 6 en de 945 zijn toch weer een stapje groter dan de 245/6s, mijn huidige 235 is groot genoeg voor mij en de 6s is redelijk vergelijkbaar met wat ik nu heb. De looks zijn toch nog wel een redelijk groot percentage geweest in mijn besluitvorming, ik ben niet echt fan van de zilverkleurige bezel en zocht eigenlijk een zwart horloge zonder al te veel poespas. Dat er krassen en butsen opkomen is wel inherent aan het gebruik tijdens het sporten en het 24/7 dragen van het horloge, ik maak mij er niet zo druk om. Mijn huidige 235 heeft ook her en der zijn krassen en butsen, het blijft tenslotte een gebruiksvoorwerp. De 645 heb ik nog even overwogen maar ik krijg het gevoel dat Garmin het toestel als 'obsolete' gaat beschouwen, zoveel ouder als de 245 is hij niet en je merkt bij de updates (toevoegen van PacePro bij de 245) dat ze dit toestel min of meer bewust vergeten. Het gedoe met de FR225 zit nog redelijk vers in mijn geheugen (Garmin lanceerde doodleuk de opvolger binnen 2 maanden na release)

Grappig dat je nog begint over Garmin Pay, ik heb een ING-rekening maar ik kan niet echt zien - afgezien van een bericht van 2018 - dat ze het ook gaan implementeren voor ING-klanten.

[ Voor 72% gewijzigd door vhal op 12-12-2019 09:52 ]

Strava

• Gonadan
Pathogen schreef op donderdag 12 december 2019 @ 09:30:
Had je dan ook maar saffier moeten nemen. :+

Dat is overigens wel de afweging in mijn ogen. De 645/5S vond ik te glad en klein en heb daarom voor de looks bij dagelijks gebruik gekozen, dus de 5+. Vind je die schroefjes juist niet zo mooi of heb je nogal smalle polsen dan is die 645 een leuk alternatief.
Oh is dat zo? Dat wist ik niet. Op zich wel logisch want zeker de X was een flink ding.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pathogen

Pathogen

Shoop Da Whoop

Gonadan schreef op donderdag 12 december 2019 @ 09:53:
[...]

Had je dan ook maar saffier moeten nemen. :+

Dat is overigens wel de afweging in mijn ogen. De 645/5S vond ik te glad en klein en heb daarom voor de looks bij dagelijks gebruik gekozen, dus de 5+. Vind je die schroefjes juist niet zo mooi of heb je nogal smalle polsen dan is die 645 een leuk alternatief.

[...]

Oh is dat zo? Dat wist ik niet. Op zich wel logisch want zeker de X was een flink ding.
Tsja, iets met gegeven paard en kijken in de bek ;) Ik ben hartstikke blij met de F5+ en nog véél blijer dat ik me niet zo druk maak om de krassen :P

• Valorian
vhal schreef op donderdag 12 december 2019 @ 09:30:
@Valorian ik ben zo'n figuur die een "heuvel" wel een paar keer op en neer rent als alternatief voor een echte heuveltraining bij gebrek aan heuvels in de polder. En natuurlijk om op plek 1 terecht te komen in mijn loopgroepranking voor hoogtemeters op Strava :P

In ieder geval heb ik gisteravond de knoop maar doorgehakt en een Fenix 6s Pro besteld. Al met al denk ik dat ik daar uiteindelijk het langste mee zal gaan doen en de drang naar "upgraderitus" weet te voorkomen. :+

[...]

De normale 6 en de 945 zijn toch weer een stapje groter dan de 245/6s, mijn huidige 235 is groot genoeg voor mij en de 6s is redelijk vergelijkbaar met wat ik nu heb. De looks zijn toch nog wel een redelijk groot percentage geweest in mijn besluitvorming, ik ben niet echt fan van de zilverkleurige bezel en zocht eigenlijk een zwart horloge zonder al te veel poespas. Dat er krassen en butsen opkomen is wel inherent aan het gebruik tijdens het sporten en het 24/7 dragen van het horloge, ik maak mij er niet zo druk om. Mijn huidige 235 heeft ook her en der zijn krassen en butsen, het blijft tenslotte een gebruiksvoorwerp. De 645 heb ik nog even overwogen maar ik krijg het gevoel dat Garmin het toestel als 'obsolete' gaat beschouwen, zoveel ouder als de 245 is hij niet en je merkt bij de updates (toevoegen van PacePro bij de 245) dat ze dit toestel min of meer bewust vergeten. Het gedoe met de FR225 zit nog redelijk vers in mijn geheugen (Garmin lanceerde doodleuk de opvolger binnen 2 maanden na release)

Grappig dat je nog begint over Garmin Pay, ik heb een ING-rekening maar ik kan niet echt zien - afgezien van een bericht van 2018 - dat ze het ook gaan implementeren voor ING-klanten.
Ik zat qua formaat ook nog te twijfelen, maar uiteindelijk vind ik 47mm (945) vs 42mm (F6s) nog wel te overzien, en vind ik de combi van langer meegaan op batterijen én toch ook meer ruimte om die 6 datavelden ook echt te kunnen lezen wel erg prettig. O ja, en ik geef niet zoveel om uiterlijk, dus dat maakt de keuze om niet voor een metalen versie die duurder is te gaan ook wel makkelijker

Ik heb overigens ook ING. Erg jammer dat die nog niet 'om' zijn. Ik weet niet of dat nog komt, ben nu aan het overwegen om de allegoedkoopste rekening te nemen die wel Pay heeft (denk ABN of Rabo, en dan meest uitgeklede versie) want lijkt mij toch wel erg prettig om zonder mobiel, cash of pas de deur uit te rennen en dan én muziek te kunnen luisteren én onderweg zelfs nog de optie te hebben om iets te drinken te halen, of als ik mijzelf heb overschat een bus terug te kunnen nemen ;)

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11-10 19:45
Zit zelf ook bij de ING icm de 945 en heb hetzelfde punt, alleen zie ik nu bij de 'ondersteunde banken' voor NL oa ookdeze staan:

TransferWise: Mastercard

(En hier https://www.garmin.com/nl...-met-jouw-garmin-horloge/ ook de bijenkorf card...)

Maar die transferwise mastercard klinkt wel interessant, als ik dat even bekijk lijkt het een debet kaart te zijn en gratis (behalve bij daadwerkelijk gebruik evt?)

https://transferwise.com/gb/pricing/

Zou ik er bijv 100 euro op kunnen zetten voor allerlei noodgevallen (vervoer, etentje :p)

*edit*

Hmmm, denk dat het ~0.75 euro is per 'gebruik'... das toch weer minder. Vooral wanneer je het voor kleinere bedragen wil gebruiken. Maar als het voor de noodgevallen is en je het misschien 5 tot 10x per jaar gebruikt alsnog de moeite waard? (En als je het veel vaker gebruikt is die ABN AMro/Rabo rekening het ook wel waard)

*Edit2*

Of niet, als je betaalt in en met de valuta die je op je kaart hebt staan zou het gratis zijn? Wel wordt als nadeel genoemd dat betalen met een mastercard in NL lastig kan zijn, zou dat ook gelden voor een koppeling met je garmin/wireless betalen?

[ Voor 37% gewijzigd door m0ridin op 12-12-2019 15:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:57
m0ridin schreef op donderdag 12 december 2019 @ 15:09:

Of niet, als je betaalt in en met de valuta die je op je kaart hebt staan zou het gratis zijn? Wel wordt als nadeel genoemd dat betalen met een mastercard in NL lastig kan zijn, zou dat ook gelden voor een koppeling met je garmin/wireless betalen?
Is al een keer gemeld hier: Een creditcard is een creditcard. Of ie nu als plastic schijfje in je portemonnee zit of als chipje in je horloge.
Winkelier bepaalt of ie geaccepteerd wordt en dat is niet altijd gebruikelijk in NL. Bij de AlbertHeijn bijvoorbeeld niet.
En de aanbieder van de card bepaalt of er kosten zijn verbonden aan extra passen. Ik heb een mastercard classic, daar wordt geen fee gevraagd.

Bovendien vind ik het persoonlijk wel zo prettig om cash bij te hebben, al is het maar voor de veerpont, fietsenmaker, of behulpzame medesporter die je een binnenbandje leent oid.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11-10 19:45
ah, die had ik gemist...

En tja, als ik altijd geld mee heb hoef ik ook niet contactloos betalen te hebben. Normaal heb ik altijd geld mee, maar mij hele idee met lopen is minimaliseren wat ik mee moet dus ook geen contant geld. Maar dan is de enige echte praktische optie in NL dus via abnamro of rabobank voor nu

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gonadan
Zelf ook ING klant en ik heb gewoon een Raborekening geopend. Kost je €1,50 per maand of zoiets, saldo alert erop en gaan. Heb ik er altijd wat geld op staan maar ook weer niet te veel. Het is toch een relatief nieuwe dienst en mocht er een keer toch een onwijs lek in blijken te zitten dan kost het mij niet meer dan het zakgeld op m'n secundaire rekening. :)

Het grote voordeel ten opzichte van contactloos betalen via pas of mobiel is dat deze manier zich écht gedraagt als bankpas. Geen 25 euro limiet bij betalen, PIN-code éénmalig op je horloge en dan gewoon betalen wat je wilt. Ongeëvenaard gemak. O-)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Valorian
Gonadan schreef op donderdag 12 december 2019 @ 16:00:
Zelf ook ING klant en ik heb gewoon een Raborekening geopend. Kost je €1,50 per maand of zoiets, saldo alert erop en gaan. Heb ik er altijd wat geld op staan maar ook weer niet te veel. Het is toch een relatief nieuwe dienst en mocht er een keer toch een onwijs lek in blijken te zitten dan kost het mij niet meer dan het zakgeld op m'n secundaire rekening. :)

Het grote voordeel ten opzichte van contactloos betalen via pas of mobiel is dat deze manier zich écht gedraagt als bankpas. Geen 25 euro limiet bij betalen, PIN-code éénmalig op je horloge en dan gewoon betalen wat je wilt. Ongeëvenaard gemak. O-)
Zoiets ga ik ook doen denk ik. Verder is mijn plan dan om gewoon ergens een briefje van 20 achter de hand te houden, die kan dan als reserve in een broekzakje. Maar juist door gemak van garmin pay zal die dan zelden nodig zijn, dus ook geen gedoe met muntjes die je terugkrijgt etc. Alleen als het dan ergens onverhoopt niet kan heb ik cash achter de hand. Streven is dat dat briefje er gewoon in kan blijven zitten en een keer per zoveel maanden een keer nodig is, dan thuis muntjes eruit en nieuw briefje erin...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
Contactloos betalen kan onderhand echt bijna overal, maar het komt inderdaad nog wel eens voor dat ze geen pinautomaat hebben of nog zo'n hele oude.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Valorian
Mijn 945 is binnen! De interface / setup / software update etc kostte me wel een avond. En uberhaupt een beetje wegwijs worden in dit horloge (als niet garmin gebruiker) gaat mij nog wel een weekendje kosten haha. Maar ja, dat krijg je met 1001 features. 🤪

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Valorian schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 08:19:
Mijn 945 is binnen! De interface / setup / software update etc kostte me wel een avond. En uberhaupt een beetje wegwijs worden in dit horloge (als niet garmin gebruiker) gaat mij nog wel een weekendje kosten haha. Maar ja, dat krijg je met 1001 features. 🤪
Dat gevoel kreeg ik gisteren ook met mijn Fenix 6S Pro :X In ieder geval heb ik mijn hardloopprofiel en vensters wel redelijk op orde, wel moest ik iets wennen aan de bediening die toch net iets anders werkt dan mijn oude FR235. Uiteindelijk heb ik hem maar even aan Garmin Express gehangen op de laptop want het updaten via de app ging niet bepaald snel. De softwareversie stond nog op 3.00 terwijl 5.00 al weer een tijdje uit is (inclusief de Wi-Fi/Spotify fix). Het is wel fijn dat je al die activiteiten die je niet gebruikt gewoon weg kan halen uit de horloge. Skiën doe ik niet dus weg er mee, dit scheelt weer 4 activiteitsoorten :P

Het horloge is nagenoeg hetzelfde qua grootte maar toont wel wat ‘eleganter’ dan de FR235. Voor mijn pols is het prima maar ik kan mij voorstellen als je wat bredere polsen hebt, dat een Fenix 6 een betere optie is. Wel vind ik het bandje aan de korte kant, ik hou zo’n 6 gaatjes over na de sluitpin.

Wel ga ik nog even een rekening openen bij de Rabobank voor Garmin Pay als blijkt dat ING er voorlopig echt niks aan zal doen.

[ Voor 4% gewijzigd door vhal op 13-12-2019 08:32 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
@vhal De installatie / set-up duizelde mij nogal. Wat ook niet meehielp is dat er nergens in de handleiding of app stond dat het handig is om eerst horloge aan computer te hangen voor software-update. Via app had ik al een connect en alles afgewerkt, en ook wifi ingesteld. Maar vervolgens bleek die wifi helemaal niet te werken (ondanks groen vinkje bij installatie), door een bug in de oude software. Daardoor kon update ook niet via wifi. Gelukkig na aan computer hangen en softwareupdate volgens mij alles opgelost.

Dit weekend denk ik maar eens icm site van DC Rainmaker en wat youtube filmpjes alles echt goed instellen, want op basis van de gebruikshandleiding wordt ik niet echt wijzer. Misschien wordt ik wel te oud voor zoveel instellingen haha.

Hoop dat ik straks alles goed onder controle heb, want wil de 945 actief gebruiken voor:
- hardlopen 3-4x pw
- wandklimmen (indoor) 1x pw
- outdoor klimweekendjes 3-6x per jaar
- alpine-trips en wandelvakanties 1-2x per jaar
- skieën 1x per jaar
- sleep tracking dagelijks
- bediening muziek op telefoon (nu)
- afspelen muziek op horloge zonder telefoon (na aanschaf bluetooth dopjes, toekomst)
- garmin pay (eerst nog nieuwe bankrekening voor erbij openen want ING)
- als dagelijks horloge

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RangedNeedles
  • Niet online
Valorian schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 11:01:
@vhal De installatie / set-up duizelde mij nogal. Wat ook niet meehielp is dat er nergens in de handleiding of app stond dat het handig is om eerst horloge aan computer te hangen voor software-update. Via app had ik al een connect en alles afgewerkt, en ook wifi ingesteld. Maar vervolgens bleek die wifi helemaal niet te werken (ondanks groen vinkje bij installatie), door een bug in de oude software. Daardoor kon update ook niet via wifi. Gelukkig na aan computer hangen en softwareupdate volgens mij alles opgelost.

Dit weekend denk ik maar eens icm site van DC Rainmaker en wat youtube filmpjes alles echt goed instellen, want op basis van de gebruikshandleiding wordt ik niet echt wijzer. Misschien wordt ik wel te oud voor zoveel instellingen haha.

Hoop dat ik straks alles goed onder controle heb, want wil de 945 actief gebruiken voor:
- hardlopen 3-4x pw
- wandklimmen (indoor) 1x pw
- outdoor klimweekendjes 3-6x per jaar
- alpine-trips en wandelvakanties 1-2x per jaar
- skieën 1x per jaar
- sleep tracking dagelijks
- bediening muziek op telefoon (nu)
- afspelen muziek op horloge zonder telefoon (na aanschaf bluetooth dopjes, toekomst)
- garmin pay (eerst nog nieuwe bankrekening voor erbij openen want ING)
- als dagelijks horloge
Wat moet je dan net nog allemaal instellen? Is het niet gewoon optioneel door de instellingen gaan en wat kleine dingetjes aanpassen die je niet bevallen? Bv. 12- of 24-uursformaat, welke gegevens laat je net zien op de watchface en dergelijke.

Ik heb nu wel geen 945 en misschien verschilt die hard met m'n twee weken "oude" 245 maar bij mij was het weinig meer dan de horloge aan m'n pols hangen, Connect app downloaden, die pairen met de 245, m'n lengte en gewicht ingeven en het uurformaat veranderen. Ik heb inmiddels ook al iets aangepast op de watchface en ongetwijfeld dat er nog zo'n kleine dingetjes zullen komen, maar je doet het serieus klinken alsof het een halve dag werk in beslag gaat nemen :P
Standaard staat dat ding toch "OK genoeg" ingesteld om te gaan sporten, of mis ik nu serieus iets? -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

SanderL schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 11:22:

Standaard staat dat ding toch "OK genoeg" ingesteld om te gaan sporten, of mis ik nu serieus iets? -O-
De velden die je tijdens een sport kan zien kun je instellen - bijvoorbeeld dat je op 1 scherm je tijd, tempo, HR en afstand kan zien, op een volgend scherm je rontetijd/-tempo, dat soort dingen. Als je niets veranderd loop je prima, je statistieken worden niet beter of slechter (al kun je een ConnectIQ-veld met running power aanzetten - extra stats - als je een rundynamics pod hebt of een HRM RUN). Het is gewoon dat je tijdens het sporten bepaalde info wil zien. En dat instellen is ietsje werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnOeFz
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-10 10:44

KnOeFz

no comment...

@SanderL Vergeet niet je hr max in te stellen :)

I don't mind going nowhere, as long as it's an interesting path. - Ronald Mabbitt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

SanderL schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 11:22:
[...]
Ik heb inmiddels ook al iets aangepast op de watchface en ongetwijfeld dat er nog zo'n kleine dingetjes zullen komen, maar je doet het serieus klinken alsof het een halve dag werk in beslag gaat nemen :P
Hehe, ik ben inmiddels ruim een halve dag verder en ik heb nog niet eens alles kunnen configureren van wat ik wil (zien) :+

Zojuist heb ik de barometer/hoogtemeter gekalibreerd, deze stond doodleuk op 235m terwijl je hier op zeeniveau zit. Overigens kent hij beneden NAP niet of ik mis iets want lager dan 0 gaat hij niet :/

Maar “Ok genoeg” gaat niet samen met mijn neurotische tick om alles geordend in beeld te krijgen tijdens het hardlopen :P Zo heb ik nu een ‘algemeen’ scherm met cadans/verstreken tijd/batterij/stijging/kompas, een specifiek “ronde scherm” met huidige rondetijden/gemiddelde tijd en ik zie nog wel wat andere schermen tzt komen als ik die 1001 mogelijkheden heb bekeken :P

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

vhal schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 13:11:
[...]

Hehe, ik ben inmiddels ruim een halve dag verder en ik heb nog niet eens alles kunnen configureren van wat ik wil (zien) :+

Zojuist heb ik de barometer/hoogtemeter gekalibreerd, deze stond doodleuk op 235m terwijl je hier op zeeniveau zit. Overigens kent hij beneden NAP niet of ik mis iets want lager dan 0 gaat hij niet :/

Maar “Ok genoeg” gaat niet samen met mijn neurotische tick om alles geordend in beeld te krijgen tijdens het hardlopen :P Zo heb ik nu een ‘algemeen’ scherm met cadans/verstreken tijd/batterij/stijging/kompas, een specifiek “ronde scherm” met huidige rondetijden/gemiddelde tijd en ik zie nog wel wat andere schermen tzt komen als ik die 1001 mogelijkheden heb bekeken :P
Da's raar, want als ik in Leiden loop komt mijn 645 wél beneden NAP terwijl ik hier in Hengelo boven NAP zit. Moet eerlijk zeggen dat ik niet tijdens het lopen kijk maar naderhand in de data. En als de 645 het kan moet de F6 het helemaal kunnen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RangedNeedles
  • Niet online
vhal schreef op vrijdag 13 december 2019 @ 13:11:
[...]

Oh OK, op die manier, dan zeg ik niets meer :+
Dat moet ik misschien ook wel eens doen dan, ook al heb ik ongetwijfeld veel minder in te stellen met een 245. Ik dacht initieel meer aan "verplichte" dingen die anders niet goed werkten of zo. Oef :P
Pagina: 1 ... 129 ... 324 Laatste