Zoals te lezen in de link die PatrickC hierboven postte, de houders van het bandje op de body van het horloge kunnen scheuren, dat begint met kleine scheurtjes maar het horloge kan er onbruikbaar door worden, ook als je er voorzichtig mee bent.
Zoals bij veel defecten zul je zien dat dit bij een kleine minderheid gebeurt, maar die posten daar dan allemaal iets over. In dit topic zijn een aantal gevallen naar voren gekomen, op het Garmin forum ook en op de Garmin subreddit ook, vanuit verschillende regio's, dus het lijkt mij niet een gevalletje van een slechte maandag ochtend batch.
Daarmee wil ik niet zeggen dat elke 645 dit gegarandeerd zal hebben, die kans is heel klein, maar ik zou dan toch wel opletten waar je die koopt. Door in de VS te kopen heb je a) slechts één jaar garantie, en b) die garantie claimen wordt veel moeilijker.
Ik bedoel zeker niet dat een 645 kopen helemaal af te raden is, van mijn 935 zijn er ook een aantal gevallen bekend waarbij de hartslagsensor gebarsten is, maar als dat bij die van mij gebeurt, kan ik nog tot mei 2020 terecht bij Waypoint. Maar hopelijk gebeurt het niet, het is al een refurbished exemplaar dat ik overgenomen heb van een mede Tweaker

.
Op zich is 200 dollar ook wel een goede prijs voor een 645, maar omdat die nu qua functionaliteit zo kort bij een 245 zit, die hier ook (met een goede korting) voor ongeveer dezelfde prijs te krijgen is, had ik het risico niet genomen. Zeker als het cosmetische je niet zo interesseert.