Het grote sporthorloge met GPS topic.

Pagina: 1 ... 127 ... 324 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14:37
Haha, het blijft toch wel een vaag verhaal hoor. Ook altijd lastig om een schuldig aan te wijzen.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• schoene
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11-10 18:39
yoekel schreef op woensdag 6 november 2019 @ 09:16:
Sinds vorige week de Forerunner 645, komend van een TomTom Multisport (eerste versie) waarvan de optische hartslagmeting kapot ging, is dat natuurlijk een enorme uitbreiding aan mogelijkheden en fijn dat nu fietsen en lopen allebei op het Garmin platform staat.

Ik had al wat dingen gelezen over de firmware updates welke steeds meer issues veroorzaakten, helaas had ik na een paar dagen 's ochtends ineens update 6.2 er op staan.. vergeten automatische updates uit te zetten :(

Na de update telkens enorm veel vertraging in het door de menu's heen scrollen, en ook was een gedeelte van m'n activiteit niet opgenomen omdat 'ie compleet vastliep. Volgens de diverse fora had dit met name te maken met de wifi, blijkbaar kun je wel de bluetooth-verbinding met telefoon uitschakelen maar wifi kan niet uit. Dus dan maar het netwerk helemaal verwijderd, en warempel geen last meer van vastlopers.

Inmiddels hier gelezen dat er een beta 6.36 update is welke deze issues zou moeten verhelpen, heb het zelf niet geprobeerd nog omdat 'ie het op zich weer prima doet.
Ik lees toch ook heel wat problemen met de beta, dus ik zou even wachten hiermee. Ik heb met 6.20 niet veel problemen indien ik ipv op 'OK' klik nadat een activiteit is opgeslaan, terugkeer via 'Back'

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bert74
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19-09 09:00
Wokker schreef op maandag 4 november 2019 @ 11:44:
Vraagje, ik draag mijn FR 245 dag en nacht om zo mijn rust hartslag te monitoren. Wat me opvalt is dat de rust hartslag na de nacht altijd vrij hoog is 67 en dan gedurende de dag loopt het gemiddelde naar beneden om rond het middag uur gemiddeld 58 aan te geven voor die dag (wat overeenkomt met mijn week gemiddelde. Hebben meer mensen daar last van of is iets ernstig mis met mijn nachten ;)?
Heb exact hetzelfde met mijn FR 245, mijn vrouw heeft hetzelfde met haar VA3.

Mijn rusthartslag ligt rond de 55. Gelijk na het opstaan piekt hij even naar 60+ waarna hij binnen een half uur de juiste waarde aangeeft. Waarschijnlijk zit er een algoritme achter dat hij pas na het opstaan, de rusthartslag van die nacht berekent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slow whoop
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10-10 16:57
Volgens de meeste (medische) definities is je rust hartslag de laagst gemeten hartslag terwijl je wakker bent. (Zie ook DC Rainmaker hierover.)

Als Garmin ook zo'n definitie hanteert, zal je horloge eerst bepalen wanneer je sliep, en die periode niet meenemen in de bepaling van je laagste hartslag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xray79
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 09-10 20:14
Dat doet Garmin denk ik ook want als ik de hartslag grafiek van de nacht bekijk is de laagst gemeten waarde daar lager dan de rusthartslag en de gem. rusthartslag.
Ook in de GC webpagina (de app is daar minder duidelijk in) zie je dat de hartslag grafiek pas vanaf de wektijd icoontje met wekker gaat tellen tot aan de slaaptijd aangegeven met het zzz icoontje.
Bij mij is die van vandaag tot nu toe 51 bpm In rust, 49 bpm Gem. rusttijd, 148 bpm Hoog (ik fiets snaar het werk) in de nacht zie ik waardes van midden 40 BPM dus de nacht wordt niet meegenomen in de berekening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frij5fd
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 11-10 12:59
Aghanim schreef op woensdag 6 november 2019 @ 10:28:
[...]

En toch geldt dit voor mij niet. Ik heb een S8 gehad en nu een S10 en daarop hebben een 245, VA3, VA3M, F5 en Venu probleemloos gewerkt met bluetooth. Echt altijd een sync. Nu, out of the blue, weigert de koppeling S10 - Venu. Er is geen update geweest van de Venu of de S10 en ook de GC app is sinds 25-10 niet meer geupdate. Niks werkt. Reinstall GC, factory reset Venu, bluetooth koppeling opnieuw opzetten etc.

Ik begrijp dan niet wat er nu ineens voor een probleem kan zorgen?

EDIT: in elk geval mijn S10 (dus toch @Gonadan ) want een Galaxy A40 werkt ook prima naast de iPad.
Helpt het uitzetten van bluetooth op de Samsung Galaxy A40 en de iPad misschien? Bij mijn Fenix 5s plus heb ik met mijn Samsung Galaxy A8 geen verbinding, daar die met mijn Samsung tablet verbinding heeft. Zet ik daar bluetooth even uit dan koppelt de Fenix wel met de A8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TAVL
  • Registratie: Augustus 2016
  • Laatst online: 06-06-2022
Er lijkt gehint te worden op een wearable van OnePlus. Deze zou dan uit komen met de OP8, die verwacht wordt in Q2 2020.

https://www.firstpost.com...th-oneplus-8-7608891.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• richards3
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Laatste update van Garmin Connect zorgt er weer voor dat op de iPhone de sync weer werkt 😀

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Frij5fd schreef op donderdag 7 november 2019 @ 18:36:
[...]

Helpt het uitzetten van bluetooth op de Samsung Galaxy A40 en de iPad misschien? Bij mijn Fenix 5s plus heb ik met mijn Samsung Galaxy A8 geen verbinding, daar die met mijn Samsung tablet verbinding heeft. Zet ik daar bluetooth even uit dan koppelt de Fenix wel met de A8
Thx voor de tip. Dat heeft bij mij helaas niet het resultaat. Hij doet het nu alleen als ik de Venu uit mijn S10 gooi en dan als nieuw device opnieuw koppel.

Eens kijken of er ook een nieuwe versie van GC op Android beschikbaar is. Wellicht helpt dat.

EDIT: het werkt steeds 1x als ik in GC mijn Venu als nieuw device toevoeg. Dan is er een sync totdat mijn S10 op standby gaat (scherm uit). Daarna wordt er niet meer gesyncd.

[ Voor 12% gewijzigd door Aghanim op 08-11-2019 16:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoReseth
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-10 21:18
Ik heb zelf een Garmin 245 en heb het idee dat hij mijn cadans relatief vaak niet goed berekend.
Hierbij een voorbeeldje: Voorbeeld

Gezien de enorme hoeveelheid "rode" stipjes op de onderste lijn geeft het mij het idee dat hij mijn stappen niet goed registreerd. Ik weet dat ik een relatief lichte loper ben. Waardoor mijn vermoeden alleen maar versterkt wordt.

Grond contact tijd kan de 245 toch niet terug zien ? Als ik de gegevens schermen van een type loop aanpas zie ik namelijk wel een scherm met : grond contact tijd en balans, maar die zie ik alleen nooit terug in de statistieken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15:25

vhal

ಠ_ಠ

NoReseth schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 12:58:

Grond contact tijd kan de 245 toch niet terug zien ? Als ik de gegevens schermen van een type loop aanpas zie ik namelijk wel een scherm met : grond contact tijd en balans, maar die zie ik alleen nooit terug in de statistieken.
daarvoor heb je running dynamics borstband nodig of (voet)pod :)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NoReseth
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-10 21:18
vhal schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 15:51:
[...]

daarvoor heb je running dynamics borstband nodig of (voet)pod :)
Dacht ik al ja.
Maar het blijft vreemd dat mijn cadans er best vaak naast lijkt te zitten.

[ Voor 5% gewijzigd door NoReseth op 08-11-2019 16:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frij5fd
NoReseth schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 12:58:
Ik heb zelf een Garmin 245 en heb het idee dat hij mijn cadans relatief vaak niet goed berekend.
Hierbij een voorbeeldje: Voorbeeld

Gezien de enorme hoeveelheid "rode" stipjes op de onderste lijn geeft het mij het idee dat hij mijn stappen niet goed registreerd. Ik weet dat ik een relatief lichte loper ben. Waardoor mijn vermoeden alleen maar versterkt wordt,.
Het lijkt mij dat de "lijn" met rode datapunten precies de helft is van je echte cadans. Toevallig heb ik vandaag een vraag op het developer forum van Garmin gesteld, omdat mij Datarun datafield cadans in stappen/minuut weergeeft als deze gebruikt wordt in een hardloop-activiteitenprofiel maar de helft ervan als deze weergegeven wordt in het activiteitenprofiel overig. Terwijl het precies hetzelfde dataveld met dezelfde code is.
Misschien heeft jouw probleem daar ook iets mee te maken? Worden er misschien zelfs 2 cadans waarden tegelijkertijd opgeslagen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gisteren wederom niet gelukt te betalen met Garmin Pay in een restaurant helaas. Nu kwam de serveerster met de slimme vraag of ik toevallig een credit card gekoppeld heb. Dat klopt want ik gebruik een Visa bij gebrek aan ABN of Rabobank.

Zou het kunnen dat de pin apparaten waar je niet met credit card kunt betalen daarom ook Garmin Pay via CC afwijzen? 1x kreeg ik de vraag over een magneetstrip.

Op de website van Garmin is het niet super duidelijk:

Als de betaalterminal om een chip/pincode vraagt, betekent dit dat de terminal in de winkel de echte kaart nodig heeft voor alle pincodeaankopen. U moet uw fysieke kaart gebruiken.

[ Voor 29% gewijzigd door Aghanim op 10-11-2019 09:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinW
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-10 20:51
Wat is daar niet duidelijk aan? Het type pinautomaat is blijkbaar van een type (wellicht verouderd) dat hoe dan ook de pincode van je creditcard nodig heeft. Wellicht wordt bij betaling toch de voorkeur gegeven aan de CC i.p.v. ABN of Rabo. Misschien een optie om de CC niet bij Garmin Pay te gebruiken de komende periode / verwijderen?
(Offtopic: Iets vergelijkbaars had ik met Apple Pay, maar tegenwoordig kun je je standaard kaart instellen als je meerdere kaarten hebt ingesteld In je wallet: https://support.apple.com/nl-nl/HT205583)

[ Voor 17% gewijzigd door EdwinW op 10-11-2019 11:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shinji
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15:32
Heb een Garmin 645 Music en mij viel de laatste tijd wat op met betrekking tot de temperatuur dat dat volgens mij echt compleet nutteloos is.

Gister buiten gesport (50 min) denk dat het buiten rond de 10 graden was? De temperatuur tijdens de activiteit begint bij 26 graden en daalt vrij snel naar zo'n 20/21 graden.

Het lijkt er op dat het een soort gemiddelde is tussen lichaamstemperatuur en buiten temperatuur.

26 graden zit grofweg halverwege tussen de 37 en 19 graden binnen.
20 graden zit grofweg halverwege tussen de 37 en 10 graden.

Hebben anderen deze ervaring ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itarix
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

itarix

404 soul not found

Polar heeft hetzelfde, bij mijn wandeling gisteren starte de temperatuur op 24°C en daalde geleidelijk naar 18.5°C. Ik denk dat het haast niet anders kan met een sensor zo dicht op het lichaam (en vaak ook bedekt met een mouw)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 11-10 19:45
De temperatuursensoren zijn gewoon dingen die in het horloge zitten en dus een combi zijn van lichaaam, horloge en buitentemperatuur... dus ja, dit is gewoon normaal gedrag.

Is volgens mij meer voor andere berekeningen bedoeld dan voor nuttige temperatuurinfo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ericplan
  • Laatst online: 12:55

ericplan

5180 Wp PV

Wordt het niet eens tijd voor een deeltje 2? Zat gisteren eens rond te kijken of ik een horloge met GPS zou willen en een goed begin is dan meestal de topicstart. Maar deze topicstart is, voorzichtig geformuleerd, nogal gedateerd.

A'dam PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EdwinW
Je zou een voorzetje kunnen maken en de topicstarter @MrAcid kunnen vragen om deze aan te vullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
EdwinW schreef op zondag 10 november 2019 @ 10:52:
Wat is daar niet duidelijk aan? Het type pinautomaat is blijkbaar van een type (wellicht verouderd) dat hoe dan ook de pincode van je creditcard nodig heeft. Wellicht wordt bij betaling toch de voorkeur gegeven aan de CC i.p.v. ABN of Rabo. Misschien een optie om de CC niet bij Garmin Pay te gebruiken de komende periode / verwijderen?
(Offtopic: Iets vergelijkbaars had ik met Apple Pay, maar tegenwoordig kun je je standaard kaart instellen als je meerdere kaarten hebt ingesteld In je wallet: https://support.apple.com/nl-nl/HT205583)
Dat er niet duidelijk staat of betalen met Garmin Pay via een CC alleen werkt als de betaal terminal (ook) een normale CC ondersteunt. Oftewel: ligt het er aan dat ik met een CC niet kan betalen (dus ook niet met de fysieke CC) en daarom een error krijg op mijn horloge? Of ligt het aan Garmin Pay zelf en was het ook bij een Rabo of ABN gekoppelde rekening niet gelukt?

Afhankelijk daarvan vraag ik een rekening aan bij een bank ipv betalen via CC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
EdwinW schreef op zondag 10 november 2019 @ 14:22:
Je zou een voorzetje kunnen maken en de topicstarter @MrAcid kunnen vragen om deze aan te vullen.
Nieuw deel lijkt me een prima plan. Ik ga het alleen niet doen. ;) @ericplan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-10 23:57
Aghanim schreef op zondag 10 november 2019 @ 08:56:
Gisteren wederom niet gelukt te betalen met Garmin Pay in een restaurant helaas. Nu kwam de serveerster met de slimme vraag of ik toevallig een credit card gekoppeld heb. Dat klopt want ik gebruik een Visa bij gebrek aan ABN of Rabobank.

Zou het kunnen dat de pin apparaten waar je niet met credit card kunt betalen daarom ook Garmin Pay via CC afwijzen? 1x kreeg ik de vraag over een magneetstrip.

Op de website van Garmin is het niet super duidelijk:

Als de betaalterminal om een chip/pincode vraagt, betekent dit dat de terminal in de winkel de echte kaart nodig heeft voor alle pincodeaankopen. U moet uw fysieke kaart gebruiken.
Een CC is een CC. Of het nou een chippie in een plastic pasje is, of in een horloge. Garmin Pay is niks meer dan een virtuele CC. Winkelier betaalt dezelfde kosten, of het nou via garmin pay of een pasje loopt. Dus dat is inderdaad helemaal logisch.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mistraller schreef op zondag 10 november 2019 @ 22:05:
[...]

Een CC is een CC. Of het nou een chippie in een plastic pasje is, of in een horloge. Garmin Pay is niks meer dan een virtuele CC. Winkelier betaalt dezelfde kosten, of het nou via garmin pay of een pasje loopt. Dus dat is inderdaad helemaal logisch.
Misschien ben ik niet duidelijk. Wat ik bedoel:

Garmin Pay + ABN/Rabo bankpas wordt gezien als 'betaalrekening'.
Garmin Pay + Creditcard wordt gezien als 'creditcard'.

Als een betaal terminal een betaling via Garmin Pay weigert, weigert deze dan feitelijk een betaling omdat de terminal een credit card niet ondersteunt of weigert deze Garmin Pay (en dus ook wanneer die gekoppeld is met een ABN/Rabo bankpas)?

Oftewel: heeft het zin om van Visa naar ABN/Rabo te gaan als ik een betere succesratio dan 50% wil?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mistraller
Aghanim schreef op zondag 10 november 2019 @ 22:19:
[...]

Misschien ben ik niet duidelijk. Wat ik bedoel:

Garmin Pay + ABN/Rabo bankpas wordt gezien als 'betaalrekening'.
Garmin Pay + Creditcard wordt gezien als 'creditcard'.

Als een betaal terminal een betaling via Garmin Pay weigert, weigert deze dan feitelijk een betaling omdat de terminal een credit card niet ondersteunt of weigert deze Garmin Pay (en dus ook wanneer die gekoppeld is met een ABN/Rabo bankpas)?

Oftewel: heeft het zin om van Visa naar ABN/Rabo te gaan als ik een betere succesratio dan 50% wil?
Die terminal heeft feitelijk geen idee waar het aangeboden nfc chipje in zit :)

Garmin pay staat er los van. Het is niet "gezien als" het is een maestro of VPay pas (debitcards) of een mastercard of VISA (creditcard)

Als je contactloos kunt betalen, kan je er elke chip bij houden. OF dat nou fitpay, garminpay of desnoods een onderhuidse chip is. Mits de winkelier de aangeboden "pas" maar accepteert.

BTW: Je kunt met garmin pay meerdere passen aanmaken / opslaan. Je hoeft dus niet over te stappen, maar je kan het erbij zetten.
Ik hoop zelf in elk geval ook zelf op een mogelijkheid voor mijn betaalpas, maar ik denk dat de bank nog in onderhandeling is over de kosten.

---------------

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BigEagle
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:10
Sinds zaterdag overgestap gemaakt van een Garmin Fenix 5 naar een Fenix 6. Mijn Fenix 5 viel eind vorige week van een bureau op de grond (op tapijt nota bene) met dit als resultaat:

Fenix 5

Heb nu een Fenix 6 Pro Sapphire Titanium, gelijk maar goed gedaan... :P

Met een hamer in je hand lijkt alles op een spijker...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
En, wat vind je van de overstap?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
BigEagle schreef op maandag 11 november 2019 @ 10:10:
Sinds zaterdag overgestap gemaakt van een Garmin Fenix 5 naar een Fenix 6. Mijn Fenix 5 viel eind vorige week van een bureau op de grond (op tapijt nota bene) met dit als resultaat:

[Afbeelding: Fenix 5]
Dat moet toch niet kunnen? Op het Garmin forum zie ik wel wel klachten voorbij komen voor de FR645(M) wat betreft afbrekende bandjes op die plek, maar een Fenix 5... Maar zowel een Fenix 5 en FR645M moeten een val op tapijt toch kunnen overleven lijkt mij. Heb je Garmin hierover benaderd?

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JMaster
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-09 11:46
PatrickC schreef op maandag 11 november 2019 @ 12:16:
[...]

Dat moet toch niet kunnen? Op het Garmin forum zie ik wel wel klachten voorbij komen voor de FR645(M) wat betreft afbrekende bandjes op die plek, maar een Fenix 5... Maar zowel een Fenix 5 en FR645M moeten een val op tapijt toch kunnen overleven lijkt mij. Heb je Garmin hierover benaderd?
Hij wilde gewoon een Fenix 6 en zocht een excuus ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BigEagle
  • Registratie: Oktober 2000
Prima overstap tot nu toe! Scherm is duidelijk scherper en iets groter. Ook de kaart mogelijkheid is een goede en handige toevoeging. Ik ga vanmiddag voor het eerst ermee sporten (cardio en krachttraining) maar verwacht geen problemen.
PatrickC schreef op maandag 11 november 2019 @ 12:16:
[...]

Ik vermoed dat er al barsten inzaten en dit gewoon de druppel was. Je ontkomt er soms gewoon niet aan dat je ergens achter blijft haken. :/ Steken best wel uit op de pols. De Fenix 5 was uit juli 2017 en is al dik over de garantie heen. Geen idee hoe coulant Garmin is...
JMaster schreef op maandag 11 november 2019 @ 12:22:
[...]

Hij wilde gewoon een Fenix 6 en zocht een excuus ;)
De Fenix 6 stond al wel op mijn lijstje, maar nog niet voor dit jaar. :P

Uiteindelijk wel voor de titanium gekozen omdat de bezel van de Fenix 5 (met donkere coating) al helemaal onder de krassen zat. Dat schijnt met deze veel minder snel zichtbaar te zijn.

Ik zoek nog wel een foto van iemand ook deze Fenix 6 Sapphire Ti en de RVS band. Mijn huidige band (Slate Gray Stainless Steel) past niet echt bij de lichtere bezel van de Fenix 6. Luxe probleem, I know... :+

Met een hamer in je hand lijkt alles op een spijker...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
BigEagle schreef op maandag 11 november 2019 @ 14:03:
Uiteindelijk wel voor de titanium gekozen omdat de bezel van de Fenix 5 (met donkere coating) al helemaal onder de krassen zat. Dat schijnt met deze veel minder snel zichtbaar te zijn.
Kan ik uit ervaring beamen. Ik heb om die reden voor de 5+ titanium/saffier gekozen. Ik heb hem al tegen van alles aan gehengst inclusief stenen muren en metalen voorwerpen. De rand zit dan ook onder de krassen, maar die vallen van gebruiksafstand niet op, je ziet ze van dichtbij uiteraard wel. Het saffier is nog 100% gaaf.
Ik zoek nog wel een foto van iemand ook deze Fenix 6 Sapphire Ti en de RVS band. Mijn huidige band (Slate Gray Stainless Steel) past niet echt bij de lichtere bezel van de Fenix 6. Luxe probleem, I know... :+
Leren band halen. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 10-10 12:16
BigEagle schreef op maandag 11 november 2019 @ 14:03:
[...]
Ik vermoed dat er al barsten inzaten en dit gewoon de druppel was. Je ontkomt er soms gewoon niet aan dat je ergens achter blijft haken. :/ Steken best wel uit op de pols. De Fenix 5 was uit juli 2017 en is al dik over de garantie heen. Geen idee hoe coulant Garmin is...
[...]
De Fenix 6 stond al wel op mijn lijstje, maar nog niet voor dit jaar. :P

Je mag bij normaal gebruik en een simpele val toch verwachten dat een toestel dit zonder breuken overleeft. Ik snap dat de upgrade welkom is, gefeliciteerd daarmee trouwens ;) , maar ik zou er toch werk van maken bij garmin zelf. Mogelijk kan je voor een schappelijk bedrag een refurbished krijgen die je vervolgens op MP kan dumpen om zo een gedeelte van de kosten terug te verhalen, of in het beste scenario vervangen ze het kostenloos (al zou ik hier niet van uitgaan).

Het voordeel van metaal / titanium is dat je sowieso met heel fijn schuurpapier krassen eruit kan schuren, al is dit natuurlijk veel werk en zeker bij titanium niet het makkelijkst. Ik ben benieuwd of je veel verschil merkt met de accuduur.

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Iemand hier die een nylon bandje van Garmin heeft? Hoe bevalt dit en hoe is de kwaliteit van het bandje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ted038
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 10-10 17:56
miniscuul krasje op glas van mijn Fenix 5 plus ( niet-saffier ) :o

Wat is mooier : Alsnog folie erover om te verbergen, of gewoon zo laten ?

( Ga ervanuit dat het laten polijsten van dit glas niet gaat ivm aanwezige filters etc ? )

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mistraller
Ted038 schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 13:04:
miniscuul krasje op glas van mijn Fenix 5 plus ( niet-saffier ) :o

Wat is mooier : Alsnog folie erover om te verbergen, of gewoon zo laten ?

( Ga ervanuit dat het laten polijsten van dit glas niet gaat ivm aanwezige filters etc ? )
Kans dat je het niet eens meer ziet met een protectortje erop. Die glazen protectors kosten tegenwoordig minder dan een dollar en zien er prima uit, gewoon proberen dus.

---------------

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
Caayn schreef op maandag 11 november 2019 @ 18:55:
Iemand hier die een nylon bandje van Garmin heeft? Hoe bevalt dit en hoe is de kwaliteit van het bandje?
Ik gebruikte de groene nylon band op de Fenix 3. Kwaliteit is stevig, dik genoeg om je geen zorgen te hoeven maken over scheuren of zoiets. Het nadeel is dat deze band specifiek één lengte is en dus bij de opvolgende modellen niet meer bruikbaar was omdat het dan de OHR sensor bedekte. Ik heb geen ervaring met de quick fir nylon bandjes van garmin zelf. Eentje die ik via amazon bestelde bezorgde me huidirritatie, dat heb ik bij de garmin versie in ieder geval niet gehad.

Beetje een brede vraag verder, waar maak je je zorgen over of wat wil je nou eigenlijk specifiek erover weten...?

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
rockhopper schreef op dinsdag 12 november 2019 @ 17:58:
[...]

Ik gebruikte de groene nylon band op de Fenix 3. Kwaliteit is stevig, dik genoeg om je geen zorgen te hoeven maken over scheuren of zoiets. Het nadeel is dat deze band specifiek één lengte is en dus bij de opvolgende modellen niet meer bruikbaar was omdat het dan de OHR sensor bedekte. Ik heb geen ervaring met de quick fir nylon bandjes van garmin zelf. Eentje die ik via amazon bestelde bezorgde me huidirritatie, dat heb ik bij de garmin versie in ieder geval niet gehad.

Beetje een brede vraag verder, waar maak je je zorgen over of wat wil je nou eigenlijk specifiek erover weten...?
Dank voor je reactie :)

Ik was met name benieuwd naar de kwaliteit van het bandje. Hoe snel je het bandje verwisseld en daarbij hoe stevig het mechanisme blijft na verloop van tijd en veel wisselen. Is het bandje geschikt om mee te sporten of kan je dan toch beter het standaard siliconen bandje gebruiken?

Wil eventueel het zwart/rode nylon bandje voor mijn Fenix 6 halen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skank
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10-10 11:45
Hoi,
Enkele vraagjes ivm garmin app (ik heb een vivoactive 3)

Iemand die weet hoe ik mn garmin agenda in mn google agenda krijg.
Heb die gepubliceerd van garmin en dan toegevoegd in google, maar komt precies niks in.

Tweede vraag. Weet iemand hoe ik een eigen trainingsplan maak? Lukt me ook niet. Ik kan wel losse workouts maken , maar hoe maak ik daar dan een plan van en zet die in mn agenda?

Derde vraag: mn VO2 max schatting, klopt langs geen kanten denk ik. Ik kom op 38 !!! en zit op fitness leeftijd van 53 !

Mn fysiek is beter dan die van mn vrouw en die komt op leeftijd van 28 uit en ik ben ouder ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
skank schreef op woensdag 13 november 2019 @ 14:41:
Derde vraag: mn VO2 max schatting, klopt langs geen kanten denk ik. Ik kom op 38 !!! en zit op fitness leeftijd van 53 !

Mn fysiek is beter dan die van mn vrouw en die komt op leeftijd van 28 uit en ik ben ouder ;)
Die is afhankelijk van je prestaties, gewicht, hartslagzones (kloppen die wel?), de stand van Orion, hartslagmeting (gaat die goed?) en kan best wel wat variëren per keer. Kijk een paar weken aan hoe die zich ontwikkeld en je kunt er meer over zeggen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
Caayn schreef op woensdag 13 november 2019 @ 10:57:
[...]
Dank voor je reactie :)

Ik was met name benieuwd naar de kwaliteit van het bandje. Hoe snel je het bandje verwisseld en daarbij hoe stevig het mechanisme blijft na verloop van tijd en veel wisselen. Is het bandje geschikt om mee te sporten of kan je dan toch beter het standaard siliconen bandje gebruiken?

Wil eventueel het zwart/rode nylon bandje voor mijn Fenix 6 halen :)
Met die snel sluiting gaat het wisselen in een paar seconden. De oude band die ik had is nog wat sneller (onder de pinnen schuiven, klaar). Je kan er mee sporten, je kan het ook weer wassen, het nylon is toch een vorm van textiel. Alleen in de overgang plastic nylon kan vuil kruipen, maar dat heb je met alle bandjes met de snel sluiting, dus ook de siliconen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Tweede vraag. Weet iemand hoe ik een eigen trainingsplan maak? Lukt me ook niet. Ik kan wel losse workouts maken , maar hoe maak ik daar dan een plan van en zet die in mn agenda?

Klopt niets van. Ik heb een fitnessleeftijd van 20. Met een BMI van bijna 30 en mijn 40 jaar :')

Maar over trainingsplan: Gamrin Connect-> Training -> Trainingsplan?

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hoe lang gebruik je het horloge al en heb je je hartslagzones en maximum hartslag wel goed ingesteld staan? Mijn VO2 max schommelt meestal tussen de 48-51, met een fitnessleeftijd van 20, en ik ben 47! Dus dat zal wel wat te hoog en optimistisch zijn, maar het gaat mij ook meer om de trend van de VO2 max, om te zien of mijn conditie vooruit of achteruit gaat.

PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• skank
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 10-10 11:45
anandus schreef op woensdag 13 november 2019 @ 16:33:
[...]
Klopt niets van. Ik heb een fitnessleeftijd van 20. Met een BMI van bijna 30 en mijn 40 jaar :')

Maar over trainingsplan: Gamrin Connect-> Training -> Trainingsplan?
Daar kan je enkel trainingsplannen selecteren, maar geen zelf toevoegen
PatrickC schreef op woensdag 13 november 2019 @ 16:48:
[...]

Hoe lang gebruik je het horloge al en heb je je hartslagzones en maximum hartslag wel goed ingesteld staan? Mijn VO2 max schommelt meestal tussen de 48-51, met een fitnessleeftijd van 20, en ik ben 47! Dus dat zal wel wat te hoog en optimistisch zijn, maar het gaat mij ook meer om de trend van de VO2 max, om te zien of mijn conditie vooruit of achteruit gaat.
Al 1 jaar ofzo

ik denk dat de zones juist staan, hoe controleer ik die? Wijzig ik die en hoe weet ik of die kloppen?

[ Voor 45% gewijzigd door skank op 13-11-2019 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Met een sportmedische keuring kun je achter je hartslag zones komen. Met een simpele test van continu versnellen kun je je max hartslag achterhalen. Je rusthartslag via je OHR. Heb je een Fenix of 6xx/9xx Dan kun je je lactaat drempel testen. Afhankelijk van welke Garmin je hebt kun je dan een methode kiezen in GC onder gebruikersinstellingen van je toestel die bij jouw metingen past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frij5fd
PatrickC schreef op woensdag 13 november 2019 @ 16:48:
[...]

VO2 max zit bij 3x/week hardlooptraining (40 km totaal, helft interval) en 2x/week beperkte zwemtraining (2 km totaal) gemiddeld op 51. Bij 5x per week in aanloop naar marathon 54 à 55. De VO2 max voor fietsen hangt daarbijop 49 à 50, als ik 1x of 2x dat een uurtje doe. Ik zou bij de beste 5% van twintigjarigen zitten volgens Garmin, maar met mijn 56 jaar moet ik daar toch echt hard om lachen. Tot mijn 50e nog regelmatig gevoetbald tegen 20 jarigen, het verschil was groot. |:(
De absolute waarde van de VO2 max die Garmin geeft neem ik met een grote korrel zout. Als trend voor mijn eigen conditie door het jaar heen is het echter redelijk bruikbaar.

• EdwinW
Frij5fd schreef op woensdag 13 november 2019 @ 22:08:
[...]

... volgens Garmin, maar met mijn 56 jaar moet ik daar toch echt hard om lachen. Tot mijn 50e nog regelmatig gevoetbald tegen 20 jarigen, het verschil was groot. |:(
Hmmm .... volgens je Tweakers bio ben je nog maar 46 jaar ;)

• Frij5fd
EdwinW schreef op donderdag 14 november 2019 @ 08:30:
[...]

Hmmm .... volgens je Tweakers bio ben je nog maar 46 jaar ;)
Yep, daar zet ik meestal fantasie gegevens in 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnOeFz
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 11-10 10:44

KnOeFz

no comment...

Advies/mening gevraagd
Wil een borstband bij mijn Garmin 735XT kopen.
Ik ben de laatste tijd wat serieuzer op hartslag aan het letten tijden het hardlopen en heb tijdens regenachtige trainingen niet zo'n betrouwbare resultaten van m"n optische meting.

Ik twijfel tussen de hrm4 die ik voor €70,- vind of de hrm dual voor €69,-.
Extra dynamics stats die ik denk ik weinig zal bekijken vs bluetooth connectiviteit die ik nu niet nodig heb maar misschien in de toekomst bij en ander merk horloge...

Hoe kijken jullie tegen deze keuze? En waarom?

I don't mind going nowhere, as long as it's an interesting path. - Ronald Mabbitt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jpjedi
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 24-08 16:41
KnOeFz schreef op vrijdag 15 november 2019 @ 22:23:
Advies/mening gevraagd
Wil een borstband bij mijn Garmin 735XT kopen.
Ik ben de laatste tijd wat serieuzer op hartslag aan het letten tijden het hardlopen en heb tijdens regenachtige trainingen niet zo'n betrouwbare resultaten van m"n optische meting.

Ik twijfel tussen de hrm4 die ik voor €70,- vind of de hrm dual voor €69,-.
Extra dynamics stats die ik denk ik weinig zal bekijken vs bluetooth connectiviteit die ik nu niet nodig heb maar misschien in de toekomst bij en ander merk horloge...

Hoe kijken jullie tegen deze keuze? En waarom?
Mocht je ooit gaan fietsen met zwift op ipad of gsm dan is BT wel handig ipv ant+. Dat mis ik namelijk met mn hrm4 dus heb zwift nu op de laptop.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frij5fd
Running dynamics zijn aardig om eens te bekijken, maar voor een beperkte groep interessant. Als je echt je looptechniek wil verbeteren is afname van grondcontacttijd wel een waarde die iets zegt, daar heb ik wel een tijdje naar gekeken. In combinatie met video opnames en gerichte drills om looptechniek te verbeteren is het wel iets zinvols. Voor de casual loper echter niet. Bij mij snijdt de HRM-run in de zomer in mijn huid trouwens, dan gebruik ik 'm niet.

Bij iBood bij de restanten sportspullen een Suunto Spartan horloge voor 250 euro trouwens te koop. Geen idee of dat aantrekkelijk is, maar ik meld het maar even

[ Voor 7% gewijzigd door Frij5fd op 16-11-2019 07:53 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Aan de andere kant kost een nieuwe borstband ook maar een paar tientjes. Dan is dat eventuele bluetooth probleem in de toekomst ook wel op te lossen. Ik zou kijken naar wat je nu nodig hebt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• KnOeFz

KnOeFz

no comment...

Ok, thanks. Heb net de HRM Run besteld... Statistieken verkozen boven connectiviteit :D

I don't mind going nowhere, as long as it's an interesting path. - Ronald Mabbitt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janar
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 06-10 17:47

Janar

Geen

Afgelopen Donderdag na exact 3 weken zonder enig bericht van Garmin een Garmin Vivoactive 3 refurbished ontvangen. Helaas werd het horloge zonder oplaadkabel verstuurd Terwijl aan mij gevraagd werd compleet op te sturen. Dat is dus erg jammer.

Batterij is wel super in orde; van 42% op Donderdag naar 5% nu. Dit is wel zonder enige activiteit(alleen via Edge 820 activiteiten gedaan)

Verwarming: Daiking Altherma Hybride 8kW met vloerverwarming & Jaga Strada radiatoren § Domotica Domoticz, Z-wave, Hue, Slimme meter § Audio/HT Linn Majik DSM, Linn Majik 140, Apple TV 4K, Sony PS4 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

Janar schreef op zondag 17 november 2019 @ 08:20:
Afgelopen Donderdag na exact 3 weken zonder enig bericht van Garmin een Garmin Vivoactive 3 refurbished ontvangen. Helaas werd het horloge zonder oplaadkabel verstuurd Terwijl aan mij gevraagd werd compleet op te sturen. Dat is dus erg jammer.

Batterij is wel super in orde; van 42% op Donderdag naar 5% nu. Dit is wel zonder enige activiteit(alleen via Edge 820 activiteiten gedaan)
Dat is raar, dat je hem compleet moest opsturen. Meestal zeggen ze juist expliciet dat alleen het horloge met evt bandje moet en niet de kabels. Kan zijn omdat jij batterijproblemen had ze die wel kabel wilden onderzoeken, maar dan zou ik even bellen dat er met terugzending geen kabels bij zaten (wat dus standaard is).

Smashrun | Strava | Citystrides | Brickset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edwardmila
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 01-10 18:35
Fenix 6x heeft tijdens een activiteit (bijv wandelen) een witte achtergrond (datavelden).
Soms kijk ik op het horloge en dan is de achtergrond zwart.

Wat maakt dat deze van kleur wisselt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
edwardmila schreef op maandag 18 november 2019 @ 16:31:
Fenix 6x heeft tijdens een activiteit (bijv wandelen) een witte achtergrond (datavelden).

Je kan voor iedere activiteit een custom kleurenschema instellen. Ik vermoed dat je dus wisselt tussen wel (witte) en geen (donkere) activiteit en dat het dan anders kijkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edwardmila
Je kan voor iedere activiteit een custom kleurenschema instellen. Ik vermoed dat je dus wisselt tussen wel (witte) en geen (donkere) activiteit en dat het dan anders kijkt?
Dank voor je reactie, echter ik wissel niet tussen wel/geen activiteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frij5fd
edwardmila schreef op maandag 18 november 2019 @ 16:31:

Bij onder andere de autoclimb functie kunnen de kleuren inverteren: https://www8.garmin.com/m...AD-B2E3-F70B1FACE4B6.html
Misschien staat er zoiets aan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• edwardmila
Bij onder andere de autoclimb functie kunnen de kleuren inverteren: https://www8.garmin.com/m...AD-B2E3-F70B1FACE4B6.html
Misschien staat er zoiets aan?
Dank! Daar stond inderdaad “keer kleuren om”. Ik heb het uitgeschakeld en ga proberen wat het doet —> 15 km wandeling; geen wisselende kleuren meer 👍🏻

[ Voor 8% gewijzigd door edwardmila op 19-11-2019 14:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crimby
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 16:20
Aghanim schreef op vrijdag 8 november 2019 @ 12:44:
[...]

Thx voor de tip. Dat heeft bij mij helaas niet het resultaat. Hij doet het nu alleen als ik de Venu uit mijn S10 gooi en dan als nieuw device opnieuw koppel.

Eens kijken of er ook een nieuwe versie van GC op Android beschikbaar is. Wellicht helpt dat.

EDIT: het werkt steeds 1x als ik in GC mijn Venu als nieuw device toevoeg. Dan is er een sync totdat mijn S10 op standby gaat (scherm uit). Daarna wordt er niet meer gesyncd.
Ik heb de Garmin Venu sinds zondag en had ook sync problemen. Daarnaast lukte het ook niet om spotify offline beschikbaar te maken op de Garmin vanwege wifi problemen. Dit laatste had ik al snel kunnen oplossen met de geboden workaround middels een certificaat, maar de sync problemen waren instantly opgelost nadat ik een firmware update had gedaan naar 3.60.

Ik zag dat je in het verleden al enkele firmware updates had gedaan, maar misschien helpt het :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
crimby schreef op woensdag 20 november 2019 @ 09:37:
[...]

Ik heb de Garmin Venu sinds zondag en had ook sync problemen. Daarnaast lukte het ook niet om spotify offline beschikbaar te maken op de Garmin vanwege wifi problemen. Dit laatste had ik al snel kunnen oplossen met de geboden workaround middels een certificaat, maar de sync problemen waren instantly opgelost nadat ik een firmware update had gedaan naar 3.60.

Ik zag dat je in het verleden al enkele firmware updates had gedaan, maar misschien helpt het :-)
Thx voor de info. Ik heb 2.60 ook geïnstalleerd en sindsdien werkt het weer prima. Vooralsnog lijkt mijn battery drain ook verleden tijd, al heb ik op 2.60 nog geen activity gedaan. Sinds zondagmiddag ben ik nu 30% batterij kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crimby
Aghanim schreef op woensdag 20 november 2019 @ 10:33:
[...]

Thx voor de info. Ik heb 2.60 ook geïnstalleerd en sindsdien werkt het weer prima. Vooralsnog lijkt mijn battery drain ook verleden tijd, al heb ik op 2.60 nog geen activity gedaan. Sinds zondagmiddag ben ik nu 30% batterij kwijt.
Gisteren ongeveer 25 min hardgelopen met spotify aan en dat kostte enkele procenten, niks geks. Vergeleken met een Apple Watch doet die batterij het in ieder geval echt super!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
crimby schreef op woensdag 20 november 2019 @ 11:03:
[...]

Gisteren ongeveer 25 min hardgelopen met spotify aan en dat kostte enkele procenten, niks geks. Vergeleken met een Apple Watch doet die batterij het in ieder geval echt super!
Lees als je wilt even mijn posts terug dan zie je wat ik aan drain ervaar. Mocht jij dat ook ervaren zou het goed zijn als je het herkent. Ik ben met Garmin in contact over dit probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Niku
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 16:27

Niku

Alagaesii

Ik gebruik momenteel (sinds juni 2017) een Polar M400 + hartslagband naar volle tevredenheid. Naar volle tevredenheid tijdens het hardlopen, bedoel ik dan. Buiten dat vind ik het (qua looks) een ongeschikt horloge om 'de hele dag' te dragen. Dat is de reden dat ik aan het kijken ben naar een horloge met wat meer esthetische eigenschappen. Heb me redelijk ingelezen en mijn aandacht gaat uit naar de Vivoactive 4(s). Ik lees daar in dit topic relatief veel negatieve berichten over. Dat doet me dan weer wat meer twijfelen. Denken jullie dat ik tijdens het hardlopen goed uit de voeten kan met een Vivoactive 4 (vergeleken met een Polar M400)?

• crimby
Aghanim schreef op woensdag 20 november 2019 @ 18:57:
[...]

Lees als je wilt even mijn posts terug dan zie je wat ik aan drain ervaar. Mocht jij dat ook ervaren zou het goed zijn als je het herkent. Ik ben met Garmin in contact over dit probleem.
Was even zoeken, maar gevonden! Geen last van gehad gelukkig. Wel connectivity issues gehad en kan me voorstellen als de garmin continu zoekt en probeert te connecten via Wifi en Bluetooth dat ie dan snel op is.
Hopelijk heeft firmware 3.60 het voorgoed voor je opgelost!
Niku schreef op woensdag 20 november 2019 @ 20:15:
Ik gebruik momenteel (sinds juni 2017) een Polar M400 + hartslagband naar volle tevredenheid. Naar volle tevredenheid tijdens het hardlopen, bedoel ik dan. Buiten dat vind ik het (qua looks) een ongeschikt horloge om 'de hele dag' te dragen. Dat is de reden dat ik aan het kijken ben naar een horloge met wat meer esthetische eigenschappen. Heb me redelijk ingelezen en mijn aandacht gaat uit naar de Vivoactive 4(s). Ik lees daar in dit topic relatief veel negatieve berichten over. Dat doet me dan weer wat meer twijfelen. Denken jullie dat ik tijdens het hardlopen goed uit de voeten kan met een Vivoactive 4 (vergeleken met een Polar M400)?
Het ligt er aan wat je nodig hebt tijdens hardlopen denk ik. Zelf ben ik van een Fenix5 naar FR245 naar Venu (Vivoactive 4 met mooier scherm) gegaan. Hardlopen is met de Venu prima. Ik mis de uitgebreide stats zoals Trainingeffect/VO2MAX/Trainingstatus etc. wel enigszins maar die data is via andere platformen ook te krijgen.

Zelf nog nooit problemen gehad met het touchscreen tijdens lopen. Mijn Venu staat op auto scroll en verandert iedere 2 seconden wat ik op het scherm zie. Er zijn voor mij ook voldoende features aanwezig.

Goed om bijvoorbeeld in de product vergelijken bij DC Rainmaker eens te vergelijken op feature niveau en voor jezelf te bepalen wat je gaat missen. Dan weet je ook beter of de VA4 gaat tegenvallen.

Ik heb geen spijt in elk geval. Vooral omdat ik het horloge 24/7 draag en deze een stuk mooier en handzamer is dan de FR.

• edwardmila
Toch apart ... mijn vrouw gebruikt tegenwoordig de Fenix 5, sinds ik de Fenix 6x heb.

Vandaag gaan we samen wandelen. Zij heeft 10,4 km op de watchface staan. Ik heb 8,9 km op de watchface staan.
Enige verschil is dat ik een activiteit heb gestart (wandelen) en zij niet.

Wat maakt deze afwijking?

[ Voor 14% gewijzigd door edwardmila op 21-11-2019 15:08 ]

• m0ridin
Zonder links naar tracks bijzonder weinig over te zeggen natuurlijk...

Maar een slechte verbinding van 1 vd 2 bijvoorbeeld... zeker weten dat de rest hetzelfde is? Smart vs 1sec (zou overigens niet uit moeten maken), gps, glonass, galileo... Fenix6x heeft een andere chip dan de F5, overigens vond ik de F5 echt heel matig qua GPS, vooral in matige omstandigheden (dichtbij water, onder dik bladerdek).

Helemaal met wandelen leverde dit ellende op dus vermoedelijk is het gewoon de brakke gps.

• Poekie
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

edwardmila schreef op donderdag 21 november 2019 @ 15:06:
Toch apart ... mijn vrouw gebruikt tegenwoordig de Fenix 5, sinds ik de Fenix 6x heb.

Vandaag gaan we samen wandelen. Zij heeft 10,4 km op de watchface staan. Ik heb 8,9 km op de watchface staan.
Enige verschil is dat ik een activiteit heb gestart (wandelen) en zij niet.

Wat maakt deze afwijking?
Zij heeft geen activiteit gestart, dus wordt haar activiteit via MoveIQ bijgehouden, dus met de accelerometer etc, niet GPS, en dan wordt de gemiddelde paslengte gebruikt zoals deze in het bijbehorende Garmin account staat - als die dus verkeerd staat of jullie hebben veel tempowisselingen gehad (meestal loop je iets sneller als je langere passen neemt), klopt die afstandsmeting niet. En de jouwe heeft het via GPS/glonass/.. bijgehouden e dan gebruikt het activiteitengedeelte díe afstandsmeting.

Smashrun | Strava | Citystrides | Brickset

• Niku
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 16:27

Niku

Alagaesii

Aghanim schreef op donderdag 21 november 2019 @ 08:41:
[...]

Het ligt er aan wat je nodig hebt tijdens hardlopen denk ik. Zelf ben ik van een Fenix5 naar FR245 naar Venu (Vivoactive 4 met mooier scherm) gegaan. Hardlopen is met de Venu prima. Ik mis de uitgebreide stats zoals Trainingeffect/VO2MAX/Trainingstatus etc. wel enigszins maar die data is via andere platformen ook te krijgen.

Zelf nog nooit problemen gehad met het touchscreen tijdens lopen. Mijn Venu staat op auto scroll en verandert iedere 2 seconden wat ik op het scherm zie. Er zijn voor mij ook voldoende features aanwezig.

Goed om bijvoorbeeld in de product vergelijken bij DC Rainmaker eens te vergelijken op feature niveau en voor jezelf te bepalen wat je gaat missen. Dan weet je ook beter of de VA4 gaat tegenvallen.

Ik heb geen spijt in elk geval. Vooral omdat ik het horloge 24/7 draag en deze een stuk mooier en handzamer is dan de FR.
Zit er op de VA4 (en op de Venu) niet ook een tweede fysieke knop om van scherm te kunnen wisselen tijdens een activiteit?

• _Piwi_
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 09-10 23:27
@Aghanim volgens de specs zou de Venu wel intervallen moeten kunnen. Weet je zeker dat het niet kan want dat is wel een grote wens van een sporthorloge imo.
Niku schreef op donderdag 21 november 2019 @ 15:53:
[...]

Zit er op de VA4 (en op de Venu) niet ook een tweede fysieke knop om van scherm te kunnen wisselen tijdens een activiteit?
Op de Venu in elk geval wel. Daarmee wissel je overigens niet mee van scherm tijdens het lopen. De ene knop is 'bevestigen' en dan andere knop 'terug'. Wisselen van scherm is dus met touchscreen of door 'auto scroll' te kiezen.
_Piwi_ schreef op donderdag 21 november 2019 @ 15:54:
@Aghanim volgens de specs zou de Venu wel intervallen moeten kunnen. Weet je zeker dat het niet kan want dat is wel een grote wens van een sporthorloge imo.
Ik kan me niet herinneren dat ik aangegeven heb dat interval niet kan? Dit werkt namelijk prima en gebruik ik regelmatig. Via GC een training maken en dan naar mijn Venu sturen en klaar.

[ Voor 32% gewijzigd door Aghanim op 21-11-2019 16:50 ]

• _Piwi_
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 09-10 23:27
Aghanim schreef op donderdag 21 november 2019 @ 16:49:
[...]

Op de Venu in elk geval wel. Daarmee wissel je overigens niet mee van scherm tijdens het lopen. De ene knop is 'bevestigen' en dan andere knop 'terug'. Wisselen van scherm is dus met touchscreen of door 'auto scroll' te kiezen.

[...]

Ik kan me niet herinneren dat ik aangegeven heb dat interval niet kan? Dit werkt namelijk prima en gebruik ik regelmatig. Via GC een training maken en dan naar mijn Venu sturen en klaar.
Ah top! Dacht gelezen te hebben dat je die functie miste in een reactie van je maar mogelijk dat ik dit verkeerd gelezen had. Bedankt voor je bevestiging dat het wel kan :)

• edwardmila
Zij heeft geen activiteit gestart, dus wordt haar activiteit via MoveIQ bijgehouden, dus met de accelerometer etc, niet GPS, en dan wordt de gemiddelde paslengte gebruikt zoals deze in het bijbehorende Garmin account staat - als die dus verkeerd staat of jullie hebben veel tempowisselingen gehad (meestal loop je iets sneller als je langere passen neemt), klopt die afstandsmeting niet. En de jouwe heeft het via GPS/glonass/.. bijgehouden e dan gebruikt het activiteitengedeelte díe afstandsmeting.
Duidelijk ... door het niet starten van een activiteit (en dus geen gps) ten opzichte van het wel starten van een activiteit is het verschil ontstaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
edwardmila schreef op donderdag 21 november 2019 @ 23:42:
[...]
Duidelijk ... door het niet starten van een activiteit (en dus geen gps) ten opzichte van het wel starten van een activiteit is het verschil ontstaan.
Beperk het niet tot dat alleen. De andere argumenten die @Poekie en @m0ridin aanhalen spelen ook mee. Je wil uitgaan van de perfecte situatie dat twee verschillende toestellen exact hetzelfde zouden meten en dat jullie beiden op een onmogelijke manier toch exact hetzelfde pad hebben afgelegd. Dat is gewoon niet realistisch haalbaar.

Ik ben het verder wel eens dat het grootste gedeelte van het verschil wordt veroorzaakt door het wel en/of niet starten van een activiteit. Maar ook als jullie beide de activiteit gestart waren, of geen activiteit dan nog is er grote kans op (flinke) afwijking.

Je kan alleen al een paar honderd meter extra krijgen door je toestel stil in de achtertuin te leggen tijdens een activiteit om maar even aan te geven hoe "betrouwbaar" gps echt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
@edwardmila

Ah, ik las het verkeerd en dacht dat er 2 verschillende soorten activiteiten waren gestart (wandelen en niet wandelen). Maar idd, dan is dit het vooral. Metingen op basis van stappen en volgens mij wordt dat wel gecalibreerd op basis van gps data tijdens ativiteiten.

Als het jouw oude horloge is zullen de stappen op basis van jouw data gecalibreerd zijn (en er vanuit gaande dat jij groter bent, grotere stappen neemt. Dus als zijn meer stappen moet nemen, die als groter geinterpreteerd worden...).

Tenzij het horloge factory reset is, maar dan hou je de onnauwkeurigheid van 'stappen tellen + inschatten stapgrootte' vs gps.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edwardmila
Dank voor de reacties 👍🏻

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnOeFz

KnOeFz

no comment...

Ff checken...

Heb nu m'n nieuwe hrm run4 borstband gekoppeld aan m'n FR735XT.

Klopt het dat hij zelf automatisch de borstband gebruikt ipv de optische polsmeting van het horloge? Met andere woorden, ik hoef niets in te stellen (optische sensor uitschakelen bijvoorbeeld) om de meting door de borstband te later doen? Lijkt haast te makkelijk :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• slow whoop
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10-10 16:57
@KnOeFz Als het goed het zal de optische sensor van je horloge uit gaan als je je borstband om hebt en een activiteit start. Zo kun je het eenvoudigst zien of je HR van je borstband komt. LED van horloge uit = borstband aan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17:26

Roozzz

Plus ultra

KnOeFz schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 10:47:
Ff checken...

Heb nu m'n nieuwe hrm run4 borstband gekoppeld aan m'n FR735XT.

Klopt het dat hij zelf automatisch de borstband gebruikt ipv de optische polsmeting van het horloge? Met andere woorden, ik hoef niets in te stellen (optische sensor uitschakelen bijvoorbeeld) om de meting door de borstband te later doen? Lijkt haast te makkelijk :)
Ja, schakelt automatisch :)
Je kan het ook direct zien aan de datavelden van jouw activiteit. Met de nieuwe borstband heb je een stuk meer informatie en de datavelden hiervoor worden automagisch geactiveerd. Ik ga er even vanuit dat de 735 hetzelfde werkt als mijn 945...

If you can see, look. If you can look, observe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11-10 22:16
Ik ben aan het kijken naar een nieuw horloge en mik op Garmin. Nu zie ik bij eglobalcentral dat de 945 daar voor 429 te koop is (170 euro onder de NL-winkel prijs)

Er staat dan bij:

"Garmin Forerunner 945 GPS Wrist-based Heart Rate Sport Horloge - Zwart (Ondersteuning van EU-talen) (Enkel met VS en Canadese mappen)"

https://www.eglobalcentra...support-eu-languages.html

Nu weet ik de risico's van kopen bij een partij als eglobalcentral met oog op op het pakketje wel/niet aankomt, maar stel dat ik dat risico bereid ben te nemen, én het pakket komt gewoon aan, waar moet ik dan verder nog rekening mee houden?

- Werkt garantie anders bij dit soort import, of kan ik bij problemen gewoon naar Garmin NL?
- Kan ik ook EU-mappen (neem aan dat ze hiermee bedoelen "kaarten") op het horloge zetten?

En: heeft iemand zelf toevallig ervaring met eglobalcentral icm horloges?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• m0ridin
EU mappen moet je voor betalen (voor de officiele garmin mappen) of OSM mappen gebruiken...

Garantie, geen idee. Hoor wel eens dat Garmin moeilijk kan doen als horloge niet gekocht is in land van claimen garantie...

Voor zover ik begreep is eglobal in ieder geval wel de juiste firmware (garmin heeft APAC en ROW, asian pacfici en rest of world, frimwares waarbij APAC achter loopt).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KnOeFz

KnOeFz

no comment...

slow whoop schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 11:18:
@KnOeFz Als het goed het zal de optische sensor van je horloge uit gaan als je je borstband om hebt en een activiteit start. Zo kun je het eenvoudigst zien of je HR van je borstband komt. LED van horloge uit = borstband aan.
Ja ik zie het, perfect geregeld hoor. Kan dus niet fout gaan , daar hou ik van :)
Roozzz schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 13:40:
[...]

Ja, schakelt automatisch :)
Je kan het ook direct zien aan de datavelden van jouw activiteit. Met de nieuwe borstband heb je een stuk meer informatie en de datavelden hiervoor worden automagisch geactiveerd. Ik ga er even vanuit dat de 735 hetzelfde werkt als mijn 945...
Ja, bij de 735 krijg ik idd ook automatisch een aantal extra grafieken in connect, leuk :) er komt geen eind aan al die data.... nu maar eens opsnorren wat voor waarden bij 'netjes' lopen horen :)

Bedankt voor de snelle feedback

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RangedNeedles
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Ik ben heel sterk aan het denken om me in deze hele Cyber Friday periode een FR245 aan te schaffen. Alleen valt het me wat tegen dat er nog steeds zo weinig winkels zijn die deze verkopen. In de PW staan er slechts drie prijzen (pricewatch: Garmin Forerunner 245 Zwart (Grijs)). Is de watch moeilijk leverbaar omdat ie nog relatief nieuw is of verkoopt die gewoon niet zo goed? De Venu daarentegen heeft dan weer wel veel aanbieders en overwoog ik ook eerst (als de batterijduur min of meer dezelfde is).

Iemand 'n idee? Of waar hebben de 245-bezitters hier hem gehaald? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
Er zijn twee versies een met en één zonder muziek, beide zijn in april / mei dit jaar uitgebracht.
Normaal gesproken genoeg tijd om plenty voorraad te hebben. Ik weet niet of je op beide modellen hebt gezocht, maar ik kan me indenken dat de muziek versie beter verkoopt.

Ik vermoed dat de batterijduur van de venu slechter tot veel slechter is, gezien die een amoled scherm heeft. Maar deze is zo nieuw dat ik 'm nog niet gezien heb in het wild. Laatste paar maanden weinig in winkels geweest waar ze gps spul verkopen. Hij is in ieder geval nieuwer dan de 245/245M dus als de venu wel overal verkrijgbaar is, is dat in ieder al een antwoord op je vraag.

Winkels waar je 'm kan halen: sportzaken in je lokale stad, waypoint is een speciaalzaak-keten en heeft meestal alles op voorraad, coolblue, bever en bij garmin zelf ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@SanderL ik heb de 245 destijds bij All4running.nl gekocht. Was als een van de eersten waar voorraad was en dag later keurig geleverd.

@rockhopper de batterijduur van de Venu is niet veel slechter dan de 245, althans als je niet je scherm 24/7 aan hebt staan. Ik vind dat ook onnodig want zodra ik mijn pols naar me toe draai (wat je altijd doet om op je horloge te kunnen kijken) is de Venu 99/100x direct aan. Mijn Venu is nu exact 6 dagen van de oplader met 1x 25min hardlopen en 1x 55min krachttraining en ik heb nog 35% batterij op. De 245 moest ik ook 1x per week opladen. De Venu gaat nu naar 1x in 10 dagen.

Als het scherm per se 24/7 aan moet is het een ander verhaal, maar de vergelijking ligt dus wat genuanceerder vind ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frij5fd
Valorian schreef op vrijdag 22 november 2019 @ 16:14:
Ik ben aan het kijken naar een nieuw horloge en mik op Garmin. Nu zie ik bij eglobalcentral dat de 945 daar voor 429 te koop is (170 euro onder de NL-winkel prijs)

Er staat dan bij:

"Garmin Forerunner 945 GPS Wrist-based Heart Rate Sport Horloge - Zwart (Ondersteuning van EU-talen) (Enkel met VS en Canadese mappen)"

https://www.eglobalcentra...support-eu-languages.html

Nu weet ik de risico's van kopen bij een partij als eglobalcentral met oog op op het pakketje wel/niet aankomt, maar stel dat ik dat risico bereid ben te nemen, én het pakket komt gewoon aan, waar moet ik dan verder nog rekening mee houden?

- Werkt garantie anders bij dit soort import, of kan ik bij problemen gewoon naar Garmin NL?
- Kan ik ook EU-mappen (neem aan dat ze hiermee bedoelen "kaarten") op het horloge zetten?

En: heeft iemand zelf toevallig ervaring met eglobalcentral icm horloges?
Fenix 5s plus daar 2 maanden geleden gekocht. Ook met kaarten van Noord-Amerika, maar de TopoActive kaarten van Garmin zijn niet zo super; openfietsmap kaart erop gezet (zit ook hoogte in en vormgeving is zelfs wat mooier, vind ik). Levering was iets meer dan een week, de track en trace in Nederland werkte een beetje raar. Er werd tot het depot van DPD in Berkel-Rodenrijs tracking aangegeven, daar stond "overgedragen aan derden". Bleek uiteindelijk mijn buurman het pakje gekregen te hebben, maar daar kwam ik pas achter toen ik een dag later met DPD belde.
Garantie is 1 jaar bij eglobalcentral.nl en ik vraag me af of Garmin 2 jaar garantie verleent. De verkoper is tenslotte eglobalcentral.nl en die heeft de verplichting

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-lex
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 17:18
Ik zoek een low-budget waerable die 2 dingen heel goed moet doen tijdens het hardlopen:

Continu betrouwbaar/accuraat hartslag meten
Hardloop afstand/tijd/snelheid tracken.

Telefoon is ook altijd aanwezig ivm muziek, dus koppeling iOS is een nice to have.

Ik heb zelf al wat zitten kijken naar de xiaomi’s maar lees in de reviews vaak dat de hartslagmeting onnauwkeurig is.

Hier nog suggesties? Budget ligt in de xiaomi range (alles tot 50 euro).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RangedNeedles
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
rockhopper schreef op zaterdag 23 november 2019 @ 11:36:
Er zijn twee versies een met en één zonder muziek, beide zijn in april / mei dit jaar uitgebracht.
Normaal gesproken genoeg tijd om plenty voorraad te hebben. Ik weet niet of je op beide modellen hebt gezocht, maar ik kan me indenken dat de muziek versie beter verkoopt.

Ik vermoed dat de batterijduur van de venu slechter tot veel slechter is, gezien die een amoled scherm heeft. Maar deze is zo nieuw dat ik 'm nog niet gezien heb in het wild. Laatste paar maanden weinig in winkels geweest waar ze gps spul verkopen. Hij is in ieder geval nieuwer dan de 245/245M dus als de venu wel overal verkrijgbaar is, is dat in ieder al een antwoord op je vraag.

Winkels waar je 'm kan halen: sportzaken in je lokale stad, waypoint is een speciaalzaak-keten en heeft meestal alles op voorraad, coolblue, bever en bij garmin zelf ;)
Aghanim schreef op zaterdag 23 november 2019 @ 11:50:
@SanderL ik heb de 245 destijds bij All4running.nl gekocht. Was als een van de eersten waar voorraad was en dag later keurig geleverd.

@rockhopper de batterijduur van de Venu is niet veel slechter dan de 245, althans als je niet je scherm 24/7 aan hebt staan. Ik vind dat ook onnodig want zodra ik mijn pols naar me toe draai (wat je altijd doet om op je horloge te kunnen kijken) is de Venu 99/100x direct aan. Mijn Venu is nu exact 6 dagen van de oplader met 1x 25min hardlopen en 1x 55min krachttraining en ik heb nog 35% batterij op. De 245 moest ik ook 1x per week opladen. De Venu gaat nu naar 1x in 10 dagen.

Als het scherm per se 24/7 aan moet is het een ander verhaal, maar de vergelijking ligt dus wat genuanceerder vind ik.
Okee, thanks! De muziekversie is nog veel duurder (met zelfs maar 1 winkel) maar aan de releasedate ligt het in ieder geval niet. De overige vermelde winkels zoals Waypoint en All4running zijn niet per se goedkoper, maar goed. We naderen het einde van het jaar, dan moet net wat meer geld uitgeven al wel eens kunnen :+

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Positron
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 04-07 15:06

Positron

Immer positief! +1,6*10^-19 C

Met Black Friday in zicht gaan er al wat prijzen omlaag van Garmin sporthorloges:

Forerunner 735XT voor 192 euro via Amazon.de
Fenix 5 voor 330 euro bij Amazon.es
Fenix 5 Plus voor 470 euro via Amazon.es

Prijzen lijken met wat tientjes te variëren over de dag. Ben zelf in de markt voor een Fenix 5 Plus, Forerunner 945 of eventueel een Fenix 6. Een beetje afhankelijk van de prijzen die nog voorbij gaan komen. Maar de verschillende Amazons (.de .fr .es .it en .co.uk) zijn dus aan het afprijzen en die houd ik in de gaten.

Garmin Fenix 6 Sapphire | Swim.. Bike.. Run!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De F5 is nog steeds behoorlijk duur zo te zien. Bizar eigenlijk dat die op Prime Day in juni 2018 voor 301€ te koop was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram34
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 09-10 15:29
SanderL schreef op zaterdag 23 november 2019 @ 11:24:
Ik ben heel sterk aan het denken om me in deze hele Cyber Friday periode een FR245 aan te schaffen. Alleen valt het me wat tegen dat er nog steeds zo weinig winkels zijn die deze verkopen. In de PW staan er slechts drie prijzen
Ik heb precies hetzelfde met de FR945. Terwijl de Fēnix 6 zo onderhand wel goed verkrijgbaar is, blijft dat uit bij de FR945. Waarbij het prijsverschil tussen beide eigenlijk geen reden is om voor de "goedkopere" FR945 te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie76
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 24-09 19:57
Zijn er ook modellen die er, ehm... minder "sportief" uitzien? Ik zoek een horloge met gps en hartslagmeting (pols, evt borstband als optie) en mogelijkheid tot sync met (bij voorkeur) Runkeeper (Strava oid zou ook ok zijn). Echter, het mag wel een beetje een "dress watch" zijn, dus wat zakelijker/chiquer voor gebruik overdag.

Modellen die me qua styling aanspreken zijn de Fossil Gen 4, Huawei GT, Amazfit GTR etc maar bij elke is wel weer iets aan de hand: geen export/sync mogelijkheid, slechte gps, batterijduur van minder dan een dag. De Garmins/Polars/Suuntos zijn op zich qua functie en batterij interessant, maar qua styling overduidelijk een sporthorloge. Is er misschien een model/merk dat ik over het hoofd zie en dat wat minder sportief oogt?

Edit: ik bedoel dus zoiets als dit (waarbij je de info op het scherm kunt aanpassen naar statistics voor running):

Afbeeldingslocatie: https://csmobiles.com/19569-large_default/xiaomi-amazfit-gtr-47mm-stainless-steel.jpg

[ Voor 12% gewijzigd door Appie76 op 24-11-2019 14:53 ]

Ik heb geen signature

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• blmp
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

blmp

Life is Strange

Appie76 schreef op zondag 24 november 2019 @ 14:46:
Zijn er ook modellen die er, ehm... minder "sportief" uitzien?
Garmin VivoActive 4, Fenix 6 of Garmin Venu geen optie?

7950x/32GB/860 Pro 2TB/MSI Suprim X RTX4090 | MacBook Pro M1 Pro 16"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie76
Bedankt voor je suggesties, ik heb ze meteen even bekeken. Deze zijn inderdaad iets minder "sporthorloge"-achtig, maar naar mijn mening nog niet genoeg...

Ik heb geen signature

Acties:
  • +2 Henk 'm!
@Appie76 Als ik m’n leren bandje gebruik op m’n FR645M dan ziet deze er meteen een stukje meer ‘dress watch’-achtig uit, zeker als ik dan ook nog een meer klassieke watchface gebruik.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• canonball
  • Registratie: Juli 2004
Appie76 schreef op zondag 24 november 2019 @ 16:50:
Bedankt voor je suggesties, ik heb ze meteen even bekeken. Deze zijn inderdaad iets minder "sporthorloge"-achtig, maar naar mijn mening nog niet genoeg...
Ik zat met het zelfde, maar vond te veel concessies als het 1 horloge moest zijn. Als casual horloge wil ik een erg clean horloge.

Nu heb ik de garmin 945 voor sport, licht, silicone band en erg uitgebreid in funties, en de garmin vivomove 3 (of HR als je die nog kunt vinden) voor overdag. De vivomove heeft geen gps, zeer beperkte sport functies, maar alles wat overdag nodig is en een lange baterijduur.
Ze delen echter wel dezelfde app, waarmee je met 1 overzicht alle info van beide horloges kunt zien en de info als 1 overzicht presenteert.

ps, een leren bandje is met sporten niet aan te raden, dus als je toch 1 horloge wilt, kijk dan na een quick release bandje en wissel het voor het sporten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• itarix
  • Registratie: Juli 2005
  • Nu online

itarix

404 soul not found

Zijn er ook modellen die er, ehm... minder "sportief" uitzien? Ik zoek een horloge met gps en hartslagmeting (pols, evt borstband als optie) en mogelijkheid tot sync met (bij voorkeur) Runkeeper (Strava oid zou ook ok zijn). Echter, het mag wel een beetje een "dress watch" zijn, dus wat zakelijker/chiquer voor gebruik overdag.

[Afbeelding]
Geen GPS wel HR https://www.withings.com/nl/en/watches

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Appie76
Ik was van plan om er een siliconen bandje op te zetten dat aan de buitenkant op leer lijkt / is.

EDIT: zoiets dus: https://nl.aliexpress.com/item/4000278995587.html

Afbeeldingslocatie: https://ae01.alicdn.com/kf/Hcc6df343482141b7b10cffd506822a6aP.jpg?width=1024&height=1024&hash=2048

[ Voor 49% gewijzigd door Appie76 op 24-11-2019 17:12 ]

Ik heb geen signature

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenz64
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09:56

Modellen die me qua styling aanspreken zijn de Fossil Gen 4, Huawei GT, Amazfit GTR etc maar bij elke is wel weer iets aan de hand: geen export/sync mogelijkheid, slechte gps, batterijduur van minder dan een dag. De Garmins/Polars/Suuntos zijn op zich qua functie en batterij interessant, maar qua styling overduidelijk een sporthorloge. Is er misschien een model/merk dat ik over het hoofd zie en dat wat minder sportief oogt?

Edit: ik bedoel dus zoiets als dit (waarbij je de info op het scherm kunt aanpassen naar statistics voor running):

[Afbeelding]
De nieuwe Stratos 3 ziet er vrijwel zo uit als de GTR op je plaatje, maar is qua functionaliteit een prima sporthorloge (over mijn Stratos 2 heb ik geen klagen), accuduur is beter zelfs en de flat tyre is verdwenen
Pagina: 1 ... 127 ... 324 Laatste