Het grote sporthorloge met GPS topic.

Pagina: 1 ... 126 ... 324 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RR46
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 18:36
anandus schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 21:42:

Enfin. Een hardloophorloge dus. Liefst een Garmin (want zou het graag gebruiken met TrainAsOne).
Na rondkijken zijn de kanshebbers (voor mijn budget):
* Een ForeRunner 235
* Een ForeRunner 735XT (maar die is meer voor triathlon, geloof ik)
* Een Vivoactive 3
* Een tweedehands Feniks 5

Alleen voor hardlopen, ik doe niet aan fietsen of andere sporten.
Muziek luisteren doe ik via mijn telefoon, welke meegaat tijdens het rennen (dus het hoeft niet heel erg standalone te zijn).
Een pluspunt als ik hem 24/7 kan dragen (een- of tweemaal per week opladen is okee), maar is niet noodzakelijk. Slaaptracking is in dat geval een must.

Wat zouden jullie doen?
In feite voldoet een 235 al naar mijn idee (en is overigens meer dan een prima hardloop horloge, zelf 1 jaar intensief gebruikt), de vraag is hoe graag je de horloge 24/7 draagt met de daarbijbehorende looks... of beter gezegd, hoeveel waarde je geeft aan de looks?

Vivoactive raad ik je ten zeerste af, te beperkt in mogelijkheden als je het mij vraagt. 735 is meer gericht op triathlon maar eveneens een absolute topper en zal ongetwijfeld - meer dan - voldoen aan je voorwaarde, oke, misschien de looks niet icm 24/7 dragen? Tweedehands, sja, moet je net geluk mee hebben (en zou ik zelf niet snel doen maar dat is mijn persoonlijke mening).

Ik weet niet wat je budget is, maar denk dat je een fenix 5 ook wel voor leuk prijsje moet kunnen krijgen (met de komst van de 6, sinds pakweg 1,5 maand geleden). Met de F5 heb je natuurlijk een topper op alle fronten, maar deze kent zijn prijs tov de overige.

Oftewel, hoeveel ben je bereid uit te geven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maardiweb
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20:08
RR46 schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 21:57:
[...]

Vivoactive raad ik je ten zeerste af, te beperkt in mogelijkheden als je het mij vraagt.
Kan je dit nader verklaren? Ik zie in dit topic veel mensen met plezier praten over hun VA of Venu zelfs. Wat is er zo beperkt aan? De vraagsteller vraagt om een hardloophorloge, toch? Ik ben bezig met een zelfde zoektocht en neig juist naar een VA4 of Venu, vandaar de vraag :)

If you want to be the best, you need to work with the best :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
RR46 schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 21:57:
[...]
Oftewel, hoeveel ben je bereid uit te geven ;)
In principe is mijn budget 200 euro (of ietsje meer), en voor een tweedehands Feniks mag het ook 250 zijn.

Looks zijn overigens niet heel belangrijk, of laat ik het anders zeggen; de genoemde kandidaten vind ik allemaal mooi genoeg om mee over straat te gaan ;)

"Always remember to quick save" - Sun Tzu

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Maardiweb schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 22:03:
[...]

Kan je dit nader verklaren? Ik zie in dit topic veel mensen met plezier praten over hun VA of Venu zelfs. Wat is er zo beperkt aan? De vraagsteller vraagt om een hardloophorloge, toch? Ik ben bezig met een zelfde zoektocht en neig juist naar een VA4 of Venu, vandaar de vraag :)
Precies mijn vraag. Ik kan prima uit de voeten met mijn Venu en hardlopen. Het enige dat ik mis zijn:
1) hardloop statistieken (training effect etc.)
2) audio piepjes, bijvoorbeeld einde interval

Beide wist ik van te voren en ondanks dat het handig is kan ik er prima mee leven. Wat ik belangrijk vind:
- zelf je dataschermen in kunnen delen
- trainingen/workouts via Garmin Connect kunnen inladen

De touchscreen bediening is wat wennen tijdens het hardlopen maar gaat prima:
- start/stop en lap doe je gewoon met de knoppen
- scrollen kan je ook instellen dat het automatisch gebeurt, dan hoef je niet te vegen op je scherm
- onverwachte bewegingen/aanrakingen heb ik nog nooit gehad

Hier dus prima tevreden. En ik kom van een FR230 - Fenix 5 - FR245.

@anandus als je het horloge dagelijks wilt dragen let dan ook op de dikte. Als je kleine polsen hebt en overhemden draagt dan past (bij mij) de Fenix niet onder je mouw. Ik vond dat erg irritant.

[ Voor 7% gewijzigd door Aghanim op 22-10-2019 22:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frij5fd
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 22:06
@anandus Als het om hardlopen gaat zou ik nog steeds de FR735xt nemen, uit het rijtje. Geen rare beperkingen in de activiteitenprofielen (je kunt meerdere hardloopprofielen aanmaken in de FR735xt, met verschillende gegevensschermen voor verschillende situaties) en in de gegevensschermen (alle gegevensschermen verplicht hetzelfde aantal velden bij de VA3). Verder een hardmatige ronde toets bij de FR235 en de FR735xt, terwijl bij de VA3 dibbeltikken op scherm vereist is (lastige touch met regen). De VA3 maakt geen geluid, onhandig als je rondeinformatie wilt zien en je horloge zit om de mouw van een jack heen (waardoor je trillen ook niet goed voelt. De VA3 heeft alleen wel een iets mooier scherm dat de FR235 en de FR735xt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RR46
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 18:36
Maardiweb schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 22:03:
[...]

Terechte vraag ;-) Het is zeker niet per definitie een slecht horloge oid, echter beschouw ik het meer als smartwatch (a la Apple Watch) waarin de mogelijkheden net wat beperkter zijn en het touchscreen vind ik (persoonlijk) niets voor een sporthorloge. Enerzijds vanuit bedieningsgemak, anderzijds erg kwetsbaar.

Is het mogelijk om te gebruiken voor hardlopen, absoluut :) Beveel ik het aan als sporthorloge, nee ;-)
anandus schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 22:05:
[...]

In principe is mijn budget 200 euro (of ietsje meer), en voor een tweedehands Feniks mag het ook 250 zijn.

Looks zijn overigens niet heel belangrijk, of laat ik het anders zeggen; de genoemde kandidaten vind ik allemaal mooi genoeg om mee over straat te gaan ;)
Helder, reden dat ik het vroeg was evt. werk / dagelijks gebruik (zoals hieronder ook al ergens genoemd, hemd icm F5 b.v.).

Op basis van je budget en enkel hardlopen voldoet de 235 meer dan prima. Wil je in de toekomst andere sporten uitoefenen/registreren dan wordt je ietwat beperkt. Ik denk dan ook dat je voor je zelf een goed beeld moet vormen wat je er exact mee wilt gaan doen (wellicht heb je ook ambities voor andere sporten op langere termijn?).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
De vraag over de look heeft me aan het denken gezet. En ik vind zo'n metalen bezel eigenlijk wel mooi, heb ik nu ook op mijn horloge. Ziet er stylish uit en -weet ik uit ervaring- scheelt ook in botsingen met het scherm.

Dus mijn viertal is gereduceerd tot een tweetal, de Vivoactive 3 en de Fenix 5.

En het is uiteindelijk een tweedehands Fenix 5 geworden. Ik hoop niet dat-ie te groot is, maar dat merk ik snel genoeg ;)

Ik ben benieuwd!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frij5fd
anandus schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 11:47:
De vraag over de look heeft me aan het denken gezet. En ik vind zo'n metlen bezel eigenlijk wel mooi, heb ik nu ook op mijn horloge. Ziet er stylish uit en -weet ik uit ervaring- scheelt ook in botsingen met het scherm.

Dus mijn viertal is gereduceerd tot een tweetal, de Vivoactive 3 en de Fenix 5.

En het is uiteindelijk een tweedehands Fenix 5 geworden. Ik hoop niet dat-ie te groot is, maar dat merk ik snel genoeg ;)

Ik ben benieuwd!
Fenix 5 is een mooi horloge. Aangezien je niet wil gaan fietsen ermee zijn de ANT+ problemen van de Fenix 5(s) voor jou niet relevant; de Fenix 5 had moeite met powermeters van derden. Sommigen rapporteerden ook problemen met externe HR-banden, dat kan je nog wel tegen komen als je die gebruikt. De polshartslagmeting is iets gevoeliger voor de cadance lock, naar verluid, omdat het horloge zwaarder is dan een normaal sporthorloge. NB: bij een cadance lock geeft het horloge niet je hartslag weer maar het aantal stappen per minuut. Herkenbaar aan een hartslag die rond de 160 tot 180 zit terwijl je het tempo van een rustige loop hebt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Ik ben vooral bang dat-ie misschien te groot gaat zijn. Aan de andere kant, mijn LG Urbane heb ik heel lang als dagelijks horloge gedragen (elke nacht opladen, pffff) en die is ook ongeveer even groot. Wel minder dik en minder zwaar (20gram).

Mocht het te groot zijn, dan wordt het alsnog een Vivoactive, maar eerst even kijken hoe de Fenix 5 bevalt.

Zal die cadence lock in de gaten houden! Dank voor de opmerkingen, @Frij5fd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SaURoN
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Te groot vind ik zelf meestal geen probleem, maar te zwaar is wel vervelend(of tenminste kan het worden). Had nooit problemen met de Fenix3HR totdat ik tijdje met Apple Watch had gelopen en weer terug ging, toen vond ik hem te groot en te zwaar. Maar dat is dus maar net wat je gewend bent!

Denk dat je met de F5 geen miskoop hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Fenix 5 is echt top :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 11-10 23:57
anandus schreef op dinsdag 22 oktober 2019 @ 21:42:
Jemig, bomen en bos.
Ik wil een hardloophorloge.

Ik heb nu een smartwatch die ik gebruik tijdens het hardlopen. Op zich wel een fijne (een LG Urbane), maar de HR-meting daarvan is niet goed. Hij is wel redelijk accuraat, maar soms dan doet-ie het 5 of 10 minuten niet ofzo. Heel onhandig, dus ;) Hij begint ook al een dagje ouder te worden.

Ik heb ook een Xiaomi Miband 4 (welke ik de rest van de tijd om heb), maar ik merk dat ik rennen ermee niet fijn vind, het zijn dan hele kleine lettertje.

Enfin. Een hardloophorloge dus. Liefst een Garmin (want zou het graag gebruiken met TrainAsOne).
Na rondkijken zijn de kanshebbers (voor mijn budget):
* Een ForeRunner 235
* Een ForeRunner 735XT (maar die is meer voor triathlon, geloof ik)
* Een Vivoactive 3
* Een tweedehands Feniks 5

Alleen voor hardlopen, ik doe niet aan fietsen of andere sporten.
Muziek luisteren doe ik via mijn telefoon, welke meegaat tijdens het rennen (dus het hoeft niet heel erg standalone te zijn).
Een pluspunt als ik hem 24/7 kan dragen (een- of tweemaal per week opladen is okee), maar is niet noodzakelijk. Slaaptracking is in dat geval een must.

Wat zouden jullie doen?
Het lijkt me allemaal een beetje hetzelfde, ik kan de nuances niet precies vinden.
Een FR235 lijkt me meer dan prima toch.

VA3 voldoet ook, maar ligt denk ik een beetje aan je wensen. Wil je iets van feedback bij je activiteit, pak dan geen VA3. Touchscreen is al veel over gezegd volgens mij. Meesten hebben liever knopjes, maar je went eraan, en je kan het instellen dat ie bij activities gelocked is. Kwetsbaarheid van het scherm zal niet veel anders zijn verwacht ik? En evt is een screenprotector cheap en nagenoeg onzichtbaar, als je hem 24/7 gaat dragen.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• edwardmila
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 01-10 18:35
Iemand een idee waarom de Fenix 6x (zelf toegevoegde) watchfaces niet laadt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maardiweb
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20:08
RR46 schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 09:45:
[...]

Terechte vraag ;-) Het is zeker niet per definitie een slecht horloge oid, echter beschouw ik het meer als smartwatch (a la Apple Watch) waarin de mogelijkheden net wat beperkter zijn en het touchscreen vind ik (persoonlijk) niets voor een sporthorloge. Enerzijds vanuit bedieningsgemak, anderzijds erg kwetsbaar.

Is het mogelijk om te gebruiken voor hardlopen, absoluut :) Beveel ik het aan als sporthorloge, nee ;-)
Ah top, thanks. Ik wil zelf graag een smartwatch die een beetje stylish is voor dagelijks level en ook qua sport wat kan. Ik doe niet echt aan hardlopen. Fietsen en sportschool wel. Had eerst mn zinnen gezet op een Fossil of Skagen, maar Android Wear heeft te veel performance problemen dus ik ben nu gecharmeerd geraakt van de VA4 of Venu :)

If you want to be the best, you need to work with the best :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!
RR46 schreef op woensdag 23 oktober 2019 @ 09:45:

Kun je ook wat echt inhoudelijke argumenten noemen waarom je een Vivoactive 'ten zeerste afraadt'? Ik lees er nu wederom geen en op deze manier zet je een heel prima horloge neer als een beperkt model, terwijl de VA voor een grote groep sporters volledig voldoet. Qua budget vaak ook veel interessanter dan een FR/Fenix dus in mijn ogen een erg goede koop als je niet iets heel specifiek nodig hebt qua hardloop feature.

Waarom je het meer als een Apple Watch beschouwt snap ik ook niet want ik zie amper tot geen overeenkomsten.

Wat mis je nou concreet en waarom maakt dat een VA tot een te beperkt horloge om hard te lopen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik heb destijds de VA3 ook overwogen als opvolger van de VA HR, maar liep tegen 2 grote beperkingen aan wat hem voor mij niet geschikt maakte als hardloper. Ten eerste het gebrek aan een 2e fysieke button, waardoor de ‘laps’ via het touchscreen moeten worden geregistreerd. En tijdens het hardlopen het touchscreen bedienen is gewoon niet praktisch. Tweede beperking was dat je de data pagina’s niet afzonderlijk kon configureren qua aantal velden. Dus 1 veld op pagina 1, betekende dat de andere pagina’s ook maar 1 veld konden bevatten. De VA4 en Venu hebben tenminste weer 2 buttons en ik neem aan dat de data pagina’s ook beter geconfigureerd kunnen worden (heb me nog niet zo in beide nieuwe horloges verdiept).

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@PatrickC bij de Venu inderdaad 2 buttons en de mogelijkheid per scherm het aantal velden te kiezen. Zal dus bij de VA4 ook zo zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iisworks
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 13:12
Is hier iemand met een Huawei Watch GT die toevallig weet of je de 1 km trilling tijdens een workout uit kunt schakelen? Het viel me al op dat je vrij weinig in kunt stellen en heb ook hiervoor niets kunnen vinden.

[ Voor 4% gewijzigd door iisworks op 24-10-2019 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois
  • Laatst online: 22:10

Galois

1811 - 1832

Sinds kort een probleem met synchroniseren via Bluetooth met m’n Fenix 5 plus. Als ik een activiteit gedaan heb, dan wil deze niet geüpload worden via Bluetooth. Ik krijg zelfs geen melding, hij doet dus alsof het wel goed gaat. Via WiFi gaat het overigens wel goed.

Maar als ik op het horloge klik in de Connect app (waar keurig een groen bolletje bij staat):

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/3sS8mcdd62oFngVyrfKDn3hz/full.jpg

dan staat er een rood uitroepteken

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/TzbZQfdV3wzHWX1qG25ahKLc/full.jpg

En als ik daar op klik:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/sVHfXMxI4b5wLJ36yYT9NsKd/full.jpg

Ik heb alles geprobeerd: alles opnieuw opgestart, alles opnieuw ingesteld, alles opnieuw geïnstalleerd, enz.

Wie herkent dit probleem?

Hoe lang ik er last van heb, weet ik niet, omdat ik bijna altijd thuis mijn activiteiten upload en dan gaat het via WiFi. Nu ik op vakantie ben, ontdekte dat het niet lukte via Bluetooth (begin september ging het nog wel goed).

Dus alleen de activiteiten gaan mis. Stappen, hartslag, slapen, etc, gaat allemaal goed. Er is dus wel een werkende bt-verbinding. Maar ook een koers van Connect uploaden naar de Fenix gaat niet.

EDIT 25/10, 19:50:
bovenstaande lijkt dus een probleem te zijn van de nieuwe connect app.
Op dit forum van Garmin, wordt het probleem beschreven. En het lijkt erop dat in je iPhone bij de bluetooth apparaten het aan en uit doen van bluetooth (tijdelijk) werkt. Wellicht de oplossing totdat er een update komt van de app.

Maar man, man, man... wat een bedrijf dat Garmin. Ik kan mij toch niet voorstellen dat dit probleem door hun programmeurs niet eenvoudig op te lossen is? Een update van de app hoeft toch geen week te duren?

[ Voor 21% gewijzigd door Galois op 25-10-2019 19:52 ]

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xray79
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 09-10 20:14
Heb je toevallig een Iphone? Dacht dat ik op de Garmin Facebook groep eenzelfde soort problemen heb gezien. Heb zelf Android en kan je niet helpen synchroniseren gaat goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois

Galois

1811 - 1832

Ja, inderdaad een iPhone.

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janar
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 06-10 17:47

Janar

Geen

Mijn Garmin VA3 is opgestuurd naar Garmin ivm snel leeglopende batterij; binnen 24 uur telkens leeg; zelfs zonder activiteit. Dat alles gebeurde sinds de firmware update 6.60 en de volgende update 6.90 bleef hetzelfde. Nu even zien wat Garmin ervan zegt.

Ik zit mij nu al wel te oriënteren voor een nieuw horloge. Naast sport registratie; is rusthartslag; hrv(heart rate variability)/ stress score en slaapmonitoring.

Ik werk onregelmatige diensten en slaap dus regelmatig overdag en die hoeveelheid slaap krijg ik niet voldoende geregistreerd. Niet bij Garmin VA3 als bij een Polar horloge van 4 jaar geleden.

Wat mij bij VA3 altijd opviel was dat mijn stress score na een training altijd hoog was en dus geen goede referentie of ik daadwerkelijk stress heb.

Verwarming: Daiking Altherma Hybride 8kW met vloerverwarming & Jaga Strada radiatoren § Domotica Domoticz, Z-wave, Hue, Slimme meter § Audio/HT Linn Majik DSM, Linn Majik 140, Apple TV 4K, Sony PS4 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bluek
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11-10 22:32
@Galois : blijkbaar heeft de iOS update 13 iets aan instellingen veranderd, check even of dit het problem voor je oplost:
https://support.garmin.com/nl-NL/?faq=oMQAW20SpY06UD0itn27o7

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Janar schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 13:32:
Mijn Garmin VA3 is opgestuurd naar Garmin ivm snel leeglopende batterij; binnen 24 uur telkens leeg; zelfs zonder activiteit. Dat alles gebeurde sinds de firmware update 6.60 en de volgende update 6.90 bleef hetzelfde. Nu even zien wat Garmin ervan zegt.

Ik zit mij nu al wel te oriënteren voor een nieuw horloge. Naast sport registratie; is rusthartslag; hrv(heart rate variability)/ stress score en slaapmonitoring.

Ik werk onregelmatige diensten en slaap dus regelmatig overdag en die hoeveelheid slaap krijg ik niet voldoende geregistreerd. Niet bij Garmin VA3 als bij een Polar horloge van 4 jaar geleden.

Wat mij bij VA3 altijd opviel was dat mijn stress score na een training altijd hoog was en dus geen goede referentie of ik daadwerkelijk stress heb.
Sinds wanneer heb je hier last van? Ik heb sinds een week al 2x hetzelfde probleem met mijn Venu gehad nadat ik de firmware geüpdate heb.

Vanochtend helemaal leeg terwijl gisterenavond nog 70%. Bleek ik de hele nacht een hartslag van 160+ gehad te hebben en 42min geslapen. Alsof een activiteit de hele nacht heeft gelopen. Maar niks in GC daarover te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janar

Janar

Geen

Aghanim schreef op zaterdag 26 oktober 2019 @ 01:02:
[...]

Sinds wanneer heb je hier last van? Ik heb sinds een week al 2x hetzelfde probleem met mijn Venu gehad nadat ik de firmware geüpdate heb.

Vanochtend helemaal leeg terwijl gisterenavond nog 70%. Bleek ik de hele nacht een hartslag van 160+ gehad te hebben en 42min geslapen. Alsof een activiteit de hele nacht heeft gelopen. Maar niks in GC daarover te zien.
Sinds 6 weken of zo. Maar voor de rest ook geen gekke dingen gehad; hartslagregistratie was normaal. Maar contact met Garmin verloopt erg langzaam.

Momenteel zit ik met een schuin oog naar een Fenix 5s Plus te kijken; maar ben ook geïnteresseerd in Whoop(= geen gps horloge natuurlijk).

Verwarming: Daiking Altherma Hybride 8kW met vloerverwarming & Jaga Strada radiatoren § Domotica Domoticz, Z-wave, Hue, Slimme meter § Audio/HT Linn Majik DSM, Linn Majik 140, Apple TV 4K, Sony PS4 Pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois

Galois

1811 - 1832

bluek schreef op vrijdag 25 oktober 2019 @ 22:50:
[...]

@Galois : blijkbaar heeft de iOS update 13 iets aan instellingen veranderd, check even of dit het problem voor je oplost:
https://support.garmin.com/nl-NL/?faq=oMQAW20SpY06UD0itn27o7
Tnx, maar het is een ander probleem: een probleem met de app. Garmin is er mee bezig, in mijn edit Galois in "Het grote sporthorloge met GPS topic."

refereer ik daarna. Blijft het bijzonder vinden dat de programmeurs van Garmin dit niet snel op kunnen lossen (want ik wil niet geloven dat Garmin hier geen prioriteit aan geeft).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18:33
Aghanim schreef op zaterdag 26 oktober 2019 @ 01:02:
[...]
Is Dobby de huiself weer bezig geweest? 8)

Ik wil zelf ook nog wel eens per ongeluk een activiteit starten tijdens het klussen, maar dat heb je snel genoeg door meestal. Een paar rare bewegingen en je druk wel eens per ongeluk een knop in. Maar als je je horloge afdoet 's nachts (zoals ik zelf meestal doe) dan is het natuurlijk wel een heel vreemd verhaal. Sowieso HR van 160+ tijdens "rust" is zorgwekkend.
Scenario 2: je hebt een jonge toddler die ook nog eens een horloge-liefhebbend, sneaky nachtbraker blijkt te zijn en zijn of haar sporen goed weet te wissen.

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rockhopper schreef op zaterdag 26 oktober 2019 @ 10:41:
[...]

Is Dobby de huiself weer bezig geweest? 8)

Ik wil zelf ook nog wel eens per ongeluk een activiteit starten tijdens het klussen, maar dat heb je snel genoeg door meestal. Een paar rare bewegingen en je druk wel eens per ongeluk een knop in. Maar als je je horloge afdoet 's nachts (zoals ik zelf meestal doe) dan is het natuurlijk wel een heel vreemd verhaal. Sowieso HR van 160+ tijdens "rust" is zorgwekkend.
Scenario 2: je hebt een jonge toddler die ook nog eens een horloge-liefhebbend, sneaky nachtbraker blijkt te zijn en zijn of haar sporen goed weet te wissen.
Ik denk dat de OHR gewoon op hol geslagen is. Als ik een activiteit had gestart en dan was gaan slapen dan had ik met die 160+ voor 6 uur lang een hele spannende droom moeten hebben maar daar herinner ik me helaas niks meer van :+

Wel irritant want op de vorige 4 firmware versies 0 problemen gehad. Nu 2x een mega drain waarvan dus 1x zo'n vreemde nacht. En als ik gebeld word of een notificatie op mijn S10 krijg zie ik niks meer op mijn Venu binnenkomen, dat werkte op de vorige firmware prima en de instellingen staan goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rockhopper
Die notificaties gaan bij mij ook wel eens mis. Meestal volstaat een reboot van de telefoon om het op te lossen (zou niet mis moeten gaan, maar ja het is zoals het is en het is nog redelijk makkelijk op te lossen)
Drain gelukkig geen last van met mijn model, maar de venu is nog zo nieuw dat je nog in de "eerste zes maanden ben je altijd betaalde beta-tester bij garmin" fase zit.

Mocht je je spannende droom weer herinneren, vergeet niet dat er in Hollywood wel redelijk goed betaald wordt voor een goed script.

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Notificaties was mijn eigen schuld zag ik net. Geblokkeerd door mijn telefoon, al kan ik me niet herinneren iets uitgezet te hebben.

Net voor de 2e keer Garmin Pay gebruikt maar helaas werkt het niet op het pin apparaat. Steeds de melding dat ik een pas moest gebruiken. Hopelijk was dit toeval want nu is de succes rate 50%.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Galois

Galois

1811 - 1832

Aghanim schreef op zaterdag 26 oktober 2019 @ 16:03:
Notificaties was mijn eigen schuld zag ik net. Geblokkeerd door mijn telefoon, al kan ik me niet herinneren iets uitgezet te hebben.

Net voor de 2e keer Garmin Pay gebruikt maar helaas werkt het niet op het pin apparaat. Steeds de melding dat ik een pas moest gebruiken. Hopelijk was dit toeval want nu is de succes rate 50%.
Ik gebruik Garmin Pay alleen tijdens het sporten (dus niet heel veel ervaring mee, hoogstens 15-20x gebruikt). Als ik na/tijdens een fietstocht (oid) wat wil drinken/lunchen. Neem zelfs nooit andere betaalmiddelen mee. Het betalen is nog nooit niet gelukt. In zowel supermarkten als café's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frij5fd
Janar schreef op zaterdag 26 oktober 2019 @ 06:19:
[...]
.....
Momenteel zit ik met een schuin oog naar een Fenix 5s Plus te kijken; maar ben ook geïnteresseerd in Whoop (= geen gps horloge natuurlijk).
Ik heb de Fenix 5s plus nu zo'n 2 maanden. Het ding is geen topper op het vlak van batterij-drain en -grootte. Ik denk dat ik een marathon (net geen 4 uur in mijn geval) er misschien wel mee haal, maar het zal niet overhouden. Een wereld van verschil met de FR935 en ook mijn VA3 heeft zelfs nog wat minder drain.
Persoonlijk wel tevreden met het horloge. Ik wist dat het niet de FR935 zou zijn qua batterijduur, de knoppen zijn prettig, het ziet er mooi uit naar mijn smaak en de afmetingen zijn beperkt.
De Fenix 5 plus was even duur bij eglobalcentral.nl, maar vanwege het gewicht daarvan niet daarvoor gekozen. De FR945 was ook een optie, maar de prijs was nog een stuk hoger en regelmatig klachten over de knoppen van de FR945

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois

Galois

1811 - 1832

Accuduur van 4 uur? Dat is wel erg weinig. Hij zou tot 11 uur mee moeten kunnen. En dan snap ik wel dat 11 uur dan onder de meest optimale condities zal zijn, maar 8 uur zou toch moeten kunnen?

Ik heb de F5 plus en ben ook niet heel tevreden met de accu. Zou 18 uur mee moeten kunnen, maar dat haalt hij zeker niet.

Vorige week een wandeltocht gedaan van 5,5 uur (dus 5,5 uur met GPS aan) en de accu ging van 100% naar 26% (hartslag polssensor ook aan, 1-sec meting, verder niets).
Nu zal het wel niet lineair gaan, maar de 18 uur zoals de specificaties aangeven, zal hij niet gaan halen... met een beetje geluk 10 uur en dat is veel minder dan die 18 uur...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hathi
  • Registratie: Mei 2012
  • Nu online
4 uur zal met muziek aan zijn neem ik aan. Dat kan de forerunner 935 niet, dus ook geen eerlijke vergelijking.
4 uur zonder muziek is echt bizar weinig, dan is er echt iets mis.

Mijn broertje heeft ook een Fenix 5S plus en een 8 uurs adventure race haalde hij ook met gemak. Wel zonder muziek natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Frij5fd schreef op zaterdag 26 oktober 2019 @ 18:57:
[...]

Ik heb de Fenix 5s plus nu zo'n 2 maanden. Het ding is geen topper op het vlak van batterij-drain en -grootte. Ik denk dat ik een marathon (net geen 4 uur in mijn geval) er misschien wel mee haal, maar het zal niet overhouden. Een wereld van verschil met de FR935 en ook mijn VA3 heeft zelfs nog wat minder drain.
Persoonlijk wel tevreden met het horloge. Ik wist dat het niet de FR935 zou zijn qua batterijduur, de knoppen zijn prettig, het ziet er mooi uit naar mijn smaak en de afmetingen zijn beperkt.
De Fenix 5 plus was even duur bij eglobalcentral.nl, maar vanwege het gewicht daarvan niet daarvoor gekozen. De FR945 was ook een optie, maar de prijs was nog een stuk hoger en regelmatig klachten over de knoppen van de FR945
4 uur in GPS modus zonder muziek is wel heel erg weinig voor een Fenix 5S Plus lijkt mij? Mijn FR645M, welke dezelfde GPS sensor gebruikt volgens mij, verbruikt tussen 10% batterij per uur bij het gebruik van GPS. Nu zou volgens de specs op de Garmin site de FR645 wel iets langer mee moeten gaan, maar zo groot zal het verschil toch niet zijn?

PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frij5fd
PatrickC schreef op zaterdag 26 oktober 2019 @ 20:30:
[...]

4 uur in GPS modus zonder muziek is wel heel erg weinig voor een Fenix 5S Plus lijkt mij? Mijn FR645M, welke dezelfde GPS sensor gebruikt volgens mij, verbruikt tussen 10% batterij per uur bij het gebruik van GPS. Nu zou volgens de specs op de Garmin site de FR645 wel iets langer mee moeten gaan, maar zo groot zal het verschil toch niet zijn?
Tja, nog geen marathon mee gelopen, dus met zekerheid kan ik het niet zeggen. Voorbeeld van batterij-drain: vorige week woensdag rond de middag het horloge van de voeding gehaald, toen een half uur gezwommen (met HRM-swim) in het zwembad, aangehouden tot en met donderdagavond. Op donderdagavond 2 uur hardgelopen met Stryd footpod en Wahoo tickr fit OHR en erna nog 8% batterij over. Kaartfunctie stond uit, daar het baantraining was, WiFi aan, telefoon-synchronisatie aan (al lag deze thuis tijdens sporten), muziek uit en GPS aan op 1 seconde-modus. Watchface is Nofrills, die ook op mijn VA3 zit en daar een beperkte drain geeft met dezelfde instellingen (geen seconde weergave en geen animatie).
Over het algemeen is men op fora niet positief over de batterij duur van de Fenix 5s plus, maar 8 uur haalt men nog wel tijdens activiteiten met GPS en zonder muziek en kaartfunctie. De mijne blijkbaar niet. Ik zit er niet zo mee, ik draag 'm meestal alleen tijdens sporten en een marathon loop ik komend jaar nog niet. Een kwart triathlon lukt wel er mee; is minder dan 4 uur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mistraller
  • Laatst online: 11-10 23:57
Galois schreef op zaterdag 26 oktober 2019 @ 18:05:
[...]

Ik gebruik Garmin Pay alleen tijdens het sporten (dus niet heel veel ervaring mee, hoogstens 15-20x gebruikt). Als ik na/tijdens een fietstocht (oid) wat wil drinken/lunchen. Neem zelfs nooit andere betaalmiddelen mee. Het betalen is nog nooit niet gelukt. In zowel supermarkten als café's.
Ik durf dat nog altijd niet aan. Onlangs weer onverwacht uitgekomen bij een veerpontje (ik dacht dat er een brug was) en je kon er niet eens pinnen, laat staan contactloos... Ik heb altijd cash bij me.

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frij5fd
Een testje met de Fenix 5s plus gedaan ivm battterijverbruik. Vanmiddag 1:19 uur gefietst en 15% verbruik van de batterij, met GPS aan, zonder navigatie maar wel met kaartfunctie, een Stages powermeter verbonden en een Wahoo Tickr fit OHR. Geen specifieke datavelden gebruikt. Dat zou iets meer dan 8 uur gebru8ksduur voor 100% batterij betekenen. Een stuk beter dan wat ik vorige week had. Ik ga eens beter hierop letten....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anandus
  • Niet online
Heb nu 5 dagen de Fenix 5. Mooi dingetje hoor!
Gelukkig niet merkbaar veel zwaarder dan mijn vorige horloge.
Veel functies en een uitstekende accuduur. Display is wel minder dan wat ik had, maar daar maal ik niet om.

Wel even bij Ome Ali een paar nieuwe bandjes besteld, het meegeleverde bandje vind ik niet supercomfortabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xray79
Ik heb ook de F5 S Plus en inderdaad is de batterij snel leeg, maar ik zit ook gemiddeld op de 10% drain per uur met GPS activiteiten (lopen en fietsen) zonder muziek. Met kaart wat meer ook door het trillen van de route. Maar bij een trail van 28 km tijd geleden en 3.5 uur activiteit met kaart en aanwijzingen op het horloge was ik zo'n 40% kwijt gok ik. Dus een marathon moet wel lukken als die vol is
WiFi heb ik uitstaan gebruik ik soms als ik snel wil synchen en de telefoon ergens anders is. BT staat wel aan maar als ik de telefoon langere tijd niet bij me heb (als ik naar de sportschool ga bijvoorbeeld) dan gaat BT uit. Scheelt wel drain heb ik het idee. Ik heb nu de watchface SHN F6 en die vraagt niet overdreven veel van de batterij. Heb wle notificaties aanstaan van WA met trillen.
Ik laad de F5 S + wel vaak even op als ik ga douchen en 1 keer in per week ofzo gaat ie voor een uur of 2 aan de lader om naar de 100% te gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vannacht en vanochtend wederom last van de battery drain. Ook nu weer een continue hartslag van 140+ over een periode van uren en maar liefst 960 intensieve minuten gemaakt + mijn body battery die helemaal leeg is. Zodra ik de OHR uitgezet heb blijft de OHR gewoon continu doorscannen. Pas na een reboot is dit probleem opgelost. Maar goed, zonder OHR werken zo ongeveer alle features niet dus dat lost niks op. Ik twijfel om een factory reset uit te voeren, maar heb niet veel zin om alles opnieuw in te stellen als ik niet zeker weet dat het probleem opgelost is. Gek genoeg hoor ik geen andere klachten op het Garmin forum hierover.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Aghanim schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 13:14:
Vannacht en vanochtend wederom last van de battery drain. Ook nu weer een continue hartslag van 140+ over een periode van uren en maar liefst 960 intensieve minuten gemaakt + mijn body battery die helemaal leeg is. Zodra ik de OHR uitgezet heb blijft de OHR gewoon continu doorscannen. Pas na een reboot is dit probleem opgelost. Maar goed, zonder OHR werken zo ongeveer alle features niet dus dat lost niks op. Ik twijfel om een factory reset uit te voeren, maar heb niet veel zin om alles opnieuw in te stellen als ik niet zeker weet dat het probleem opgelost is. Gek genoeg hoor ik geen andere klachten op het Garmin forum hierover.
https://forums.garmin.com...-data-location-and-backup

Hiermee kun je een restore proberen te doen zonder al je data kwijt te raken. Zal (neem ik aan) redelijk hetzelfde werken voor de Venu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MrAcid schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 13:57:
[...]

https://forums.garmin.com...-data-location-and-backup

Hiermee kun je een restore proberen te doen zonder al je data kwijt te raken. Zal (neem ik aan) redelijk hetzelfde werken voor de Venu.
Thx! Zeer waardevol. Ik zie ook een firmware downgrade beschreven. Op eerdere firmwares had ik dit probleem sowieso niet dus dat is eventueel ook nog een optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janar

Janar

Geen

Ik had achteraf ook even moeten zoeken naar een downgrade van de firmware voor de Garmin VA3.

Voorlopig ga ik maar even de conclusie afwachten van Garmin support. en voorlopig moet ik mijn rusthartslag zelf bepalen; maar even zien of ik die routine weer kan oppakken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martiveen
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 19:42
Voor mij heeft de beta voor de Fenix6 het sync probleem verholpen. Vandaag eindelijk spotify kunnen syncen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:34
Laatst heb ik de F5+ maar eens aan de laptop gehangen want ik zag dat de EPO verouderd was. Stonden wat kaartupdates klaar en sindsdien is de EPO weer actueel, ook als ik alleen maar met de mobiele app sync.
Nu is een fix altijd binnen tien seconden gedaan, voorheen was dat altijd een minuut of twee/drie. Het lijkt er dan aardig op dat ik al dik een jaar met een verlopen EPO loop. :X

Ik doe even de aanname dat hij dus niet meer via de mobiele app wil syncen als er echte kaartupdates klaar staan. Toch maar wat beter in de gaten houden.

Wat de accuduur van de F5+ betreft, daar ben ik zeker niet ontevreden over. Misschien is het net waar je de lat legt.
Ik houd ook zo'n 10% per uur aan als richtlijn en loop dan met RD-pod en muziek, verder heb ik ook alle toeters en bellen (notificaties, BT, wifi) gewoon aan staan.
Mijn ervaring is dat wanneer je bovenmatig accuverbruik hebt het eigenlijk bijna altijd aan 3rd party wijzerplaten of apps ligt.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JMaster
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-09 11:46
Aangaande batterydrain, ik heb zelf ook een tijdje hetzelfde ondervonden met de vivoactive 3 (de oude zonder muziek). Ook mijn hartslagband (polar h10) batterij was erg snel leeg, ik liet het dingetje op de band.

Nu is de borstband nat na een training en dus actief blijft staan, en staat bluetooth aan van mijn horloge. Het zou kunnen zijn dat mijn horloge constant verbinding probeerde te maken met mijn hartslagband (al dan niet metende).

Sindsdien altijd de cel van de borstband geklikt en geen last meer van batterydrain gehad. Ik zeg niet dat dit de oorzaak is geweest, maar het viel te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

JMaster schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 11:56:
Aangaande batterydrain, ik heb zelf ook een tijdje hetzelfde ondervonden met de vivoactive 3 (de oude zonder muziek). Ook mijn hartslagband (polar h10) batterij was erg snel leeg, ik liet het dingetje op de band.

Nu is de borstband nat na een training en dus actief blijft staan, en staat bluetooth aan van mijn horloge. Het zou kunnen zijn dat mijn horloge constant verbinding probeerde te maken met mijn hartslagband (al dan niet metende).

Sindsdien altijd de cel van de borstband geklikt en geen last meer van batterydrain gehad. Ik zeg niet dat dit de oorzaak is geweest, maar het viel te proberen.
Had ik ook. In de handleiding staat volgensmij ook dat je het "dingetje" na training van de band moet halen.

PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
Gonadan schreef op maandag 28 oktober 2019 @ 21:26:
Laatst heb ik de F5+ maar eens aan de laptop gehangen want ik zag dat de EPO verouderd was. Stonden wat kaartupdates klaar en sindsdien is de EPO weer actueel, ook als ik alleen maar met de mobiele app sync.
Nu is een fix altijd binnen tien seconden gedaan, voorheen was dat altijd een minuut of twee/drie. Het lijkt er dan aardig op dat ik al dik een jaar met een verlopen EPO loop. :X

Ik doe even de aanname dat hij dus niet meer via de mobiele app wil syncen als er echte kaartupdates klaar staan. Toch maar wat beter in de gaten houden.

Wat de accuduur van de F5+ betreft, daar ben ik zeker niet ontevreden over. Misschien is het net waar je de lat legt.
Ik houd ook zo'n 10% per uur aan als richtlijn en loop dan met RD-pod en muziek, verder heb ik ook alle toeters en bellen (notificaties, BT, wifi) gewoon aan staan.
Mijn ervaring is dat wanneer je bovenmatig accuverbruik hebt het eigenlijk bijna altijd aan 3rd party wijzerplaten of apps ligt.
Die kaartupdates worden volgens mij nooit per mobiel gedaan, dit in verband met de tijdsduur die nodig is en dat je het niet mag loskoppelen tijdens de update in combinatie met eventuele kosten mocht je wifi wegvallen en je op het mobiele netwerk uitkomt. (althans dat is mijn gangbare theorie)
Wat betreft EPO, het zou kunnen. Het lijkt erop dat de 'automatische' sync niet altijd even automatisch gaat, vroeger ging de epo alleen via pc, dus het is ook niet onwaarschijnlijk dat er bij een firmware "upgrade" ze weer per ongeluk naar die modus zijn gegaan en het later weer terug gezet hebben.
Software en garmin is net als computers en mijn moeder, geen gelukkige combinatie |:(

Na aanleiding van je post ben ik zelf ook maar weer een naar garmin express gegaan, iets dat je niet doet als alles goed draait verder. Lijkt erop dat die nog niet wist dat mijn toestel al firmware 9.0.0 had, en gaf ook aan dat er kaartupdates waren. Wel een aantal problemen om m'n horloge goed aan windows te koppelen. *zucht het is altijd iets* maar goed we gaan er even mee aan de slag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
rockhopper schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 13:13:
Die kaartupdates worden volgens mij nooit per mobiel gedaan, dit in verband met de tijdsduur die nodig is en dat je het niet mag loskoppelen tijdens de update in combinatie met eventuele kosten mocht je wifi wegvallen en je op het mobiele netwerk uitkomt. (althans dat is mijn gangbare theorie)
Dat is mij bekend, maar EPO zou dat wel gewoon moeten doen. Wat hij sinds het volledig bijwerken ook braaf gedaan lijkt te hebben.
Wat betreft EPO, het zou kunnen. Het lijkt erop dat de 'automatische' sync niet altijd even automatisch gaat, vroeger ging de epo alleen via pc, dus het is ook niet onwaarschijnlijk dat er bij een firmware "upgrade" ze weer per ongeluk naar die modus zijn gegaan en het later weer terug gezet hebben.
Software en garmin is net als computers en mijn moeder, geen gelukkige combinatie |:(

Na aanleiding van je post ben ik zelf ook maar weer een naar garmin express gegaan, iets dat je niet doet als alles goed draait verder. Lijkt erop dat die nog niet wist dat mijn toestel al firmware 9.0.0 had, en gaf ook aan dat er kaartupdates waren. Wel een aantal problemen om m'n horloge goed aan windows te koppelen. *zucht het is altijd iets* maar goed we gaan er even mee aan de slag.
Niet zo zwaarmoedig, het werkt op zich prima. Van consumentenspul verwacht ik gewoon altijd wel wat gepruts, er is geen merk wat mij daarin teleurgesteld heeft. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
Die zucht is dat ik er al met al toch weer 45 minuten aan kwijt was, inclusief 3 reboots om de kaart erop te krijgen. Flink aantal foutmeldingen vanuit garmin express, sync errors en aan het begin windows die ook ligt te mekkeren dat het apparaat niet herkent werd.

Voor mij is het alleen ergerlijk, maar als ik dit aan mijn vrouw of ouders over zou moeten laten dan wordt het niks. Dat is voor mij genoeg aanleiding voor een zucht. Perfectie bestaat niet, maar dat betekend niet dat je er van hoeft weg te rennen zoals garmin doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xray79
EPO zou idd ook via de app moeten gaan. Controleer die eigenlijk nooit GPS fix gaat altijd snel.....Maar ik gebruik de express applicatie op W10 1 keer in de zoveel tijd omdat ik het horloge zo op het werk soms even aan de prik hang. @rockhopper Koppelen lukt altijd wel gelukkig, want wat jij omschrijft is niet wat je van software en producten in deze prijscategorie mag verwachten.....

Over prik gesproken heb de F5S+ nu vanaf zaterdag 16.00 gebruikt en had net om 16 uur 10% over. Heb BT altijd aan whatsapp komen binnen op horloge en draag hem in de nacht voor de slaap tracking en OHR 24/7. Ook wat wandel en korte fiets activiteiten zijn 'automatisch' gelogd. Watchface is SHNFenix6.
Zondag 1.5 uur trailen met even wat route volgen en pielen op horloge (GPS+GLONASS) mandag en vandaag in totaal 4 keer een half uur fietsen, huis-werk commute (GPS). En vanmiddag een een klein uurtje hardlopen (GPS+GLONASS). Komt wel overeen met de specs die zeggen tot 7 dagen in smartwatch mode en 11u met gps. Smartwatch mode 3 dagen is 40-50% en dan nog een kleine 50% aan GPS activiteiten.

[ Voor 5% gewijzigd door xray79 op 29-10-2019 16:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19:13

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Bij mijn VA3 doet de hoogtemeter het al enige tijd niet goed. Ik heb hier melding van gemaakt bij Garmin support en krijg de tip dat handmatig in te stellen door op knopjes te drukken. Die heeft de VA3 niet, dus dat kan niet.

Voorlopig start ik mijn workouts dus op -60 en eindig ze op -100. Of ik op de Utrechtse heuvelrug, Limburg of Zeeland ben. :(

Dit is overigens geen gevolg van een firmware update, want ik heb meerdere updates gehad in de tussentijd.

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk741
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 17:29
pjottum schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 16:58:
Bij mijn VA3 doet de hoogtemeter het al enige tijd niet goed. Ik heb hier melding van gemaakt bij Garmin support en krijg de tip dat handmatig in te stellen door op knopjes te drukken. Die heeft de VA3 niet, dus dat kan niet.

Voorlopig start ik mijn workouts dus op -60 en eindig ze op -100. Of ik op de Utrechtse heuvelrug, Limburg of Zeeland ben. :(

Dit is overigens geen gevolg van een firmware update, want ik heb meerdere updates gehad in de tussentijd.
Ik heb al enige tijd hetzelfde probleem met mijn VA3 music. Een vlak rondje hardlopen hier in het park en 200+ hoogtemeters waarvan de begin- en eindhoogte ook nog eens flink verschillen. Dit rondje deed ik met mijn vriendin die op haar VA3 dan weer een logischere 21 hoogtemeters had.

Ik ben er nog niet achter waar de problemen in zitten en of ik de garantie wil aanspreken via de winkel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
rockhopper schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 15:23:
Die zucht is dat ik er al met al toch weer 45 minuten aan kwijt was, inclusief 3 reboots om de kaart erop te krijgen. Flink aantal foutmeldingen vanuit garmin express, sync errors en aan het begin windows die ook ligt te mekkeren dat het apparaat niet herkent werd.

Voor mij is het alleen ergerlijk, maar als ik dit aan mijn vrouw of ouders over zou moeten laten dan wordt het niks. Dat is voor mij genoeg aanleiding voor een zucht. Perfectie bestaat niet, maar dat betekend niet dat je er van hoeft weg te rennen zoals garmin doet.
Pebkac, ik moest hem voor het eerst koppelen en dat was één minuutje werk. Vervolgens was het kaarten updaten een kwestie van aanklikken en wachten. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
Gonadan schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 20:50:
[...]

Pebkac, ik moest hem voor het eerst koppelen en dat was één minuutje werk. Vervolgens was het kaarten updaten een kwestie van aanklikken en wachten. ;)
Lekkere makkelijke conclusie, je moet maar voor de garmin helpdesk gaan werken.

Ik deel mijn ervaring, en dat is dat er op bepaalde momenten 2 fenix 5x plussen in de garmin express stonden, en nee ik heb er geen twee, ook geen twee toegevoegd, dat doet de software helemaal zelf.
Verder komen er ook synchronisatie fouten, een corrupte .fit file van mei, die kennelijk wel opgepakt werd via wifi maar via de usb wilde het er niet aan. Deze maar even handmatig verwijderd.
Bij de 'update alles' blijft vervolgens de hele boel meer dan 15 minuten hangen op "voorbereiden" (dit kan even duren) staat er dan letterlijk bij, dus weet je nog niet of het binnen 1 minuut verder moet of dat het inderdaad veel te lang duurt. Het antwoord bleek dus dat de voorbereidingsfase slechts enkele seconden hoorde te duren.
Ik hoop voor jou dat het bij jou wel blijft werken, want het is niet heel tof als je product niet meewerkt. En nee zo voor de hand liggend eenvoudig zijn de stappen helaas niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjottum
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 19:13

pjottum

¯\_(ツ)_/¯

Luuk741 schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 20:43:
[...]

Ik heb al enige tijd hetzelfde probleem met mijn VA3 music. Een vlak rondje hardlopen hier in het park en 200+ hoogtemeters waarvan de begin- en eindhoogte ook nog eens flink verschillen. Dit rondje deed ik met mijn vriendin die op haar VA3 dan weer een logischere 21 hoogtemeters had.

Ik ben er nog niet achter waar de problemen in zitten en of ik de garantie wil aanspreken via de winkel
Ik denk dat het in mijn geval garantie wordt - eens kijken wat fonq doet als je niet blij bent.

ping 127.212.23.124

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
rockhopper schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 23:02:
Lekkere makkelijke conclusie, je moet maar voor de garmin helpdesk gaan werken.
Vergeet de knipoog niet.
Ik deel mijn ervaring
Dat is toch prima? Maar meer moet je er ook niet van maken, daarom probeer ik wat nuance te brengen. Het klinkt soms alsof je bij Garmin echt alleen maar beta spul hebt en stelt letterlijk dat er 'altijd' wel iets is.
Zo erg is het ook weer niet en mocht jij dat als individu wel zo ervaren dan heb je onmeunige pech of er zijn andere factoren.
Mijn ervaring is namelijk ook dat een combinatie van Windows en drivers van andere fabrikanten ook nogal eens voor gedoe kan zorgen. Het leven is voor de gemiddelde consument wat dat betreft niet makkelijker geworden. :P
Ik hoop voor jou dat het bij jou wel blijft werken, want het is niet heel tof als je product niet meewerkt. En nee zo voor de hand liggend eenvoudig zijn de stappen helaas niet.
Dat ben ik met je eens, dat is nooit het geval als je buiten de flow van de handleiding raakt. Bij het lezen over de EPO kwamen er al zoveel trucjes voorbij die mensen uit halen dat je je afvraagt of sommigen de boel niet gewoon zelf verstieren.
Dat is wel weer het voordeel van internet, je vindt altijd wel een oplossing online als je een beetje je best doet. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• itarix
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 19:34

itarix

404 soul not found

Tja, het kan dat er een bias richting Garmin is omdat het over grote deel op dit forum een Garmin neemt, maar het verbaast mij wel hoeveel problemen jullie hebben. Van een top model Fenix zou je verwachten dat het goed zit. Ik heb nog even gekeken of ik een Fenix 6X zou nemen om de aanpasbaarheid maar als ik het gezeik hoor met battery life en instabiliteit ben ik toch blij met mijn on-aanpasbare doet wat het moet doen Polar Vantage V.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
Dat verbaast mij ook, vandaar mijn reactie. Je hebt een aantal mensen die vaker problemen hebben of daarvan horen en dat met regelmaat ventileren, het aantal unieke namen valt op zich ook wel mee. Dat is sowieso een effect online, klachten hoor je altijd wel.
Dat is ook één van de redenen dat ik vaak een positief geluid er tegenover zet (wat vaak als irritant ervaren wordt) omdat ik zelf gewoon nooit dergelijke problemen gehad heb en ook in mijn aanzienlijke Garmin-gebruikende kennissenkring dit soort zaken niet hoor.

Neemt niet weg dat er gerust wel problemen zijn en dat meer recht toe recht aan devices ook gewoon minder kans op problemen hebben. Ik geloof meteen dat mijn oude horloge veel minder kans op bugjes en ellende heeft dan m'n huidige, puur om de immense hoeveelheid soft- en hardware die er tegenwoordig in zit.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Ik denk dat mijn Fenix 5X één van de gadgets is met de minste problemen van al mijn gadgets! :).

Het werkt juist allemaal heel simpel en redelijk fool proof. Paar keer kleine dingen gehad (wilde keer niet meer goed opladen, boel goed schoon gemaakt en toen ging het weer).

We zitten hier natuurlijk ook op tweakers. Dus veel forumleden met dit soort gear zijn veeleisend en heel precies. Voor de gemiddelde consument is Garmin gewoon top imo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
@Gonadan Je reactie voelde nogal op de man gespeeld, ook met knipoog, waarschijnlijk ook doordat je nuance probeert aan te brengen. Ik ervaar de dingen zoals ik ze ervaar, extra commentaar daarop is niet nodig. Maar goed, dat ik mijn ervaring deel en dat deze dit keer slecht valt wil niet zeggen dat ik niet of nooit positief ben over garmin. Juist de accuduur van de 5x plus is super, er gaan weken (meestal 2, soms 3) voorbij voordat er weer een keer opgeladen moet worden. En gelukkig gaan de activiteiten meestal goed, maar om daar nu iedere dag een update van te geven is ook weer zoiets...

Sinds de aanschaf heb ik in normaal gebruik eigenlijk alleen drie keer de zogenaamde reboot-loop gehad, daarbij is het toestel echt onbruikbaar. Nog altijd niet echt een oorzaak kunnen vinden, al is er een samenhang met de koppeling van de wahoo speed en/of wahoo cadence sensoren. Als dit door was gegaan was het een gevalletje garantie geworden, maar tot op heden niet nodig.

Dat ik de software kant van garmin matig tot slecht vind is geen geheim, maar het werkt uiteindelijk wel. Die updates inclusief kaartupdates zijn niet per se nodig, maar ik verwacht als kritische consument toch dat ik er niet zoveel tijd of moeite in hoef te stoppen. Ook was het fijn geweest als ik in een app of op het horloge zelf een seintje had gekregen dat er nieuwe kaarten zijn, in plaats van dat ik het eerst in een forum moet lezen.

Mijn punt is dus gezien de marktleidende positie van garmin zou je het allemaal iets beter verwachten, zowel in communicatie naar de gebruiker als in de zaken voor elkaar hebben -voordat- ze er weer een nieuw toestel met rammelende software uitbrengen. Ze zijn heftig in prijs gestegen de afgelopen paar jaar, maar op dezelfde probleem gebieden zie ik weinig tot geen vooruitgang. Tot slot weet ik van mezelf dat ik erg kritisch ben op de spullen die ik koop, overweeg te kopen of gebruik. Het is daardoor een prestatie op zich om door mij gekocht te worden en ik geef daarom ook gewoon mijn kritiek op de punten die me wel en niet bevallen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
rockhopper schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 15:30:
@Gonadan Je reactie voelde nogal op de man gespeeld, ook met knipoog
Dat spijt mij, het was allemaal vriendelijk bedoeld. :)
Dat ik de software kant van garmin matig tot slecht vind is geen geheim, maar het werkt uiteindelijk wel. Die updates inclusief kaartupdates zijn niet per se nodig, maar ik verwacht als kritische consument toch dat ik er niet zoveel tijd of moeite in hoef te stoppen. Ook was het fijn geweest als ik in een app of op het horloge zelf een seintje had gekregen dat er nieuwe kaarten zijn, in plaats van dat ik het eerst in een forum moet lezen.
Het heeft vast tussen die bult e-mails gezeten die je krijgt, maar het zou inderdaad wel fijn zijn om gewoon via Connect een melding te krijgen dat het handig is om hem weer eens aan Express te hangen.
Mijn punt is dus gezien de marktleidende positie van garmin zou je het allemaal iets beter verwachten
Dat is het gekke, vaak is het juist zelfs andersom. Hetzelfde zie ik in andere hobbygebieden waar ik mij mee bezig houd. Neem fotografie, jou ook niet vreemd, daar zijn het ook juist de grote spelers waar men vaak kritiek heeft dat ze het net wat minder lijken te doen. Alsof men er wat makkelijker mee weg komt.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rockhopper
@Gonadan het is je vergeven, bedankt voor je excuses. :)

Mja misschien zit er gemakzucht en gebrek aan honger als je eenmaal op de top van de berg bent. Ik vermoed dat de grote bedrijven ook een aantal mensen aan de top hebben die geen of weinig feeling hebben met de producten die ze verkopen, maar misschien wel talent hebben om er zoveel mogelijk geld uit te persen. Het is één van de redenen dat ik liever lokaal koop en ook liever kleinere spelers een kans geef. Ik heb een aantal jaren geleden een hammerhead karoo gekocht voor als fietscomputer.
En ondanks grove fouten zoals het fysiek weglaten van geluidssignalen en andere opstartproblemen, is het toch een erg fijn apparaat. (maar dat is meer iets voor het fietscomputer topic, gezien dat ook gps based is, is er enige overlap met hier)
Eigenlijk zou het fijn zijn als wahoo ook met gps horloges op de markt gaan komen, het gerucht gaat al lang rond, maar voorlopig blijft het daar nog bij. Gewoon dat er wat meer concurrentie is om zowel de prijs te drukken, garmin scherp te houden en innovatie verder te pushen.
(om de fotografie analogie verder te trekken, zoals het met systeem camera's gaat dat de markt nu meerdere serieuze opties heeft naast de grote 2 canon/nikon)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Piv0
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 21:14
Voor degene met Spoitfy sync problemen over WiFi, er is een oplossing!
https://forums.garmin.com...es/196643/wifi-0200-error

Bij mij werkt het nu eindelijk op mijn Venu! :)

En werkt ook op:
vívoactive 3 Music
vívoactive 4
Forerunner 645 Muisc
Fenix 5 + Series

Helaas werkt deze fix nog niet op alle horloges:

This workaround will not work on Forerunner 245 Music, Forerunner 945, fenix 6 Series, or MARQ Series. The fix for these devices is still in progress and expect to have public beta in the near future.

Aangezien ze een stapje dichterbij zijn verwacht ik dat ze binnenkort wel met een update komen.

[ Voor 7% gewijzigd door _Piv0 op 30-10-2019 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tigertje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05-02 18:50
Vreemd genoeg zijn mijn connectie problemen een kleine week geleden opgehouden en ik gebruik Spotify gewoon weer met mijn FR245M.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Ik heb een vivoactive 3 met garmin connect en doe aan zowel indoorrennen (loopband dus) als buiten rennen. Wat ik irritant vind is dat garmin mijn PRs bijhoudt maar de loopband en buiten op 1 hoop gooit (wat echt verschillende dingen zijn).
Weten jullie of je hem dat kunt laten scheiden? Ik wil eigenlijk mijn buitenlooprecords als echte PRs bewaren... en loop binnen substantieel harder. Leuk om dat te zien maar niet echt eerlijk.

[ Voor 10% gewijzigd door Boudewijn op 30-10-2019 20:20 ]

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrE911
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 03:07
_Piv0 schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 18:23:
Voor degene met Spoitfy sync problemen over WiFi, er is een oplossing!
https://forums.garmin.com...es/196643/wifi-0200-error

Bij mij werkt het nu eindelijk op mijn Venu! :)

En werkt ook op:
vívoactive 3 Music
vívoactive 4
Forerunner 645 Muisc
Fenix 5 + Series

Helaas werkt deze fix nog niet op alle horloges:

This workaround will not work on Forerunner 245 Music, Forerunner 945, fenix 6 Series, or MARQ Series. The fix for these devices is still in progress and expect to have public beta in the near future.

Aangezien ze een stapje dichterbij zijn verwacht ik dat ze binnenkort wel met een update komen.
Twijfel tussen die Venu en de Vivoactive 4. Tevreden met uw keuze?

[ Voor 8% gewijzigd door FrE911 op 31-10-2019 11:17 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xray79
Boudewijn schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 20:20:
Ik heb een vivoactive 3 met garmin connect en doe aan zowel indoorrennen (loopband dus) als buiten rennen. Wat ik irritant vind is dat garmin mijn PRs bijhoudt maar de loopband en buiten op 1 hoop gooit (wat echt verschillende dingen zijn).
Weten jullie of je hem dat kunt laten scheiden? Ik wil eigenlijk mijn buitenlooprecords als echte PRs bewaren... en loop binnen substantieel harder. Leuk om dat te zien maar niet echt eerlijk.
Ik loop eigenlijk nooit op de loopband, maar volgens mij kan je je PR weigeren op de website en dacht ook in de app? Dat zou dan denk ik het makkelijkste zijn.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

xray79 schreef op donderdag 31 oktober 2019 @ 11:55:
[...]

Ik loop eigenlijk nooit op de loopband, maar volgens mij kan je je PR weigeren op de website en dacht ook in de app? Dat zou dan denk ik het makkelijkste zijn.....
Dank voor je antwoord!

Dat kan inderdaad op de website maar dan heb ik weer geen idee van mijn PR op de loopband. Dat is wat ik nu doe ,maar ik zou ook graag de loopband-PRs willen weten :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xray79
Snap ik zie nu dat mijn verste afstand een trail-run is , niet dat me dat wat uitmaakt maar snap dat indoor en uiten wel een verschil is.....
De categorie van de loop kan je aanpassen maar de PR's in connect zijn dan allemaal Hardlopen. Change request naar Garmin om een extra PR kolom te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JMaster
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-09 11:46
pjottum schreef op dinsdag 29 oktober 2019 @ 16:58:
Bij mijn VA3 doet de hoogtemeter het al enige tijd niet goed.
Je bent niet de enige persoon met een VA3 die hetzelfde probleem ervaart. Ik start vaak op 10.000 mtr hoogte of -10.000 mtr hoogte om vervolgens op 0 te eindigen na een hardloopsessie. Heel erg irritant idd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itarix

itarix

404 soul not found

Zijn er andere mensen die wandelen met GPS en hartslag via de optische pols sensor aan? Nu het koud weer is merk ik dat de sensor helemaal van slag raakt als ik mijn handen in mijn jas zakken doe tijdens het lopen. Hartslag van 160+. Hebben andere mensen ook last van dit fenomeen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janar

Janar

Geen

Tijdens wandelen had ik met de Garmin VA3 geen probleem; eventueel eerder te lage hartslag dan te hoge hartslag. Maar ik heb mijn bandje ook aardig strak en ik heb niet heel veel haar rond mijn pols.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itarix

itarix

404 soul not found

Janar schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 22:14:
Tijdens wandelen had ik met de Garmin VA3 geen probleem; eventueel eerder te lage hartslag dan te hoge hartslag. Maar ik heb mijn bandje ook aardig strak en ik heb niet heel veel haar rond mijn pols.
Had je je handen in je jaszakken?

Als ik dat namelijk niet doe gaat het wel goed.
(zowel met als zonder handschoenen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frij5fd
Boudewijn schreef op woensdag 30 oktober 2019 @ 20:20:
Een andere optie is om de luchtweerstand die je buiten hebt te emuleren op de loopband door deze iets omhoog te zetten. Dan raak je misschien je buiten-PR's niet meer kwijt. Ik zet, als ik op een loopband loop, altijd de helling op 0,5%

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Janar

Janar

Geen

itarix schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 22:38:
[...]

Had je je handen in je jaszakken?

Als ik dat namelijk niet doe gaat het wel goed.
(zowel met als zonder handschoenen)
Vorig jaar lange tijd wel! Ivm temperaturen rond 0 graden en geen handschoenen. Maar ik ben niet bewust wanneer ik handen in de zakken doe; zeker niet voor langere tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
Aghanim schreef op woensdag 5 juni 2019 @ 11:54:
Dit weekend een obstaclerun gelopen (en daarvoor maar een screenprotector aangeschaft, aangezien ik op deze manier mijn FR230 destijds volledig bekrast heb :+ ) en hierbij voor het eerst kennis gemaakt met de 'ongeval detectie' feature op de FR245. Ik moest al sprintend tegen een muur opspringen, en stond feitelijk dus ineens stil, en toen begon mijn 245 te piepen en trillen en kreeg ik de vraag of er een ongeval had plaatsgevonden. Werd vrolijk afgeteld van 9 naar 0 en ik vermoed dat als ik niet op ja/nee had geklikt er dan gebeld zou gaan worden naar 1 van mijn contacten. Lijkt dus prima te werken :)
Ah ik zat al te zoeken hoe die automatische detectie werkt. Ik dacht aan te lang geen beweging of het detecteren van hevige schokken (aanrijding). Het lijkt dus op dat laatste?
Heeft iemand wel eens een officiële definitie gevonden hoe het werkt?

De handmatige is vrij simpel, gewoon het lichtknopje inhouden en je contacten krijgen een SMS/email.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokker
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20:28

Wokker

De avond wokkel

Vraagje, ik draag mijn FR 245 dag en nacht om zo mijn rust hartslag te monitoren. Wat me opvalt is dat de rust hartslag na de nacht altijd vrij hoog is 67 en dan gedurende de dag loopt het gemiddelde naar beneden om rond het middag uur gemiddeld 58 aan te geven voor die dag (wat overeenkomt met mijn week gemiddelde. Hebben meer mensen daar last van of is iets ernstig mis met mijn nachten ;)?

Het oneindige X 0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpjedi
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 24-08 16:41
Is er iets bekend van een aankomende update voor de F5+? Sinds mijn nieuwe telefoon (iphone11, ios 13.2) kan ik de activities niet meer met GC syncen. Het sync cirkeltje gaat wel rond en ik heb wel live HS data maar activities niet. Ik leg dus de F5+ regelmatig aan de kabel met GE en dat werkt wel.

Mijn Edge werkt perfect met mijn iphone..

Soms word ik gek van Garmin, er is altijd wel iets dat niet goed werkt en oplossingen duren zo enorm lang.

[ Voor 13% gewijzigd door Jpjedi op 04-11-2019 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Frij5fd schreef op vrijdag 1 november 2019 @ 22:50:
[...]

Een andere optie is om de luchtweerstand die je buiten hebt te emuleren op de loopband door deze iets omhoog te zetten. Dan raak je misschien je buiten-PR's niet meer kwijt. Ik zet, als ik op een loopband loop, altijd de helling op 0,5%
Hmm ja dat zou op zich ook wel kunnen ja maar dan ben je wel iets heel anders aan het doen.
Ik ga denk ik garmin maar eens een mailtje sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smeerbartje
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-10 07:33
Sinds vorige week is de "garmin coach" functie uit de mobiel (iOS) app verdwenen. Van de één op de andere dag! Meer mensen hier last van? Online op garmin connect vind ik alles nog wel terug, echter niet meer in de mobile app. Ik neem aan dat dit een bug is en geen (permanente) wijziging... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wokker schreef op maandag 4 november 2019 @ 11:44:
Vraagje, ik draag mijn FR 245 dag en nacht om zo mijn rust hartslag te monitoren. Wat me opvalt is dat de rust hartslag na de nacht altijd vrij hoog is 67 en dan gedurende de dag loopt het gemiddelde naar beneden om rond het middag uur gemiddeld 58 aan te geven voor die dag (wat overeenkomt met mijn week gemiddelde. Hebben meer mensen daar last van of is iets ernstig mis met mijn nachten ;)?
Hoe ziet je hartslag grafiek van de hele dag er uit? Ik neem aan dat je minimale hartslag tijdens slaap de laagste van de dag is en dat deze ook lager is dan je rust hartslag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk741
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 17:29
smeerbartje schreef op maandag 4 november 2019 @ 19:53:
Sinds vorige week is de "garmin coach" functie uit de mobiel (iOS) app verdwenen. Van de één op de andere dag! Meer mensen hier last van? Online op garmin connect vind ik alles nog wel terug, echter niet meer in de mobile app. Ik neem aan dat dit een bug is en geen (permanente) wijziging... :(
Op Android is hij gewoon nog in de app aanwezig, dus dit klinkt wel als een bug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
Wokker schreef op maandag 4 november 2019 @ 11:44:
Dat klinkt alsof je lekker aan de borrels zit voordat je gaat pitten. Althans, dat is bij mij de reden waarom hij 's ochtends hoger is. In principe is normaal gesproken de ochtend juist het beste moment voor je rusthartslag bij mijn weten.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokker

Wokker

De avond wokkel

Gonadan schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 00:12:
[...]

Dat klinkt alsof je lekker aan de borrels zit voordat je gaat pitten. Althans, dat is bij mij de reden waarom hij 's ochtends hoger is. In principe is normaal gesproken de ochtend juist het beste moment voor je rusthartslag bij mijn weten.
Dat zeker niet, ben juist stuk minder gaan drinken(en dan dronk ik al niet veel) omdat het zo'n invloed op mijn hartslag had.

Als ik naar het absoluut laagste punt in de ochtend kijk is die ongeveer gelijk aan de de gemiddelde over de hele dag. Mijn oude tomtom horloge nam de hartslag in de nacht ook niet mee in de berekening mogelijk doet garmin iets gelijks waardoor je 's morgen nog relatief grote schommelingen in het dag gemiddelde krijgt. Maar hoe langer de dag duurt hoe meer data punten er zijn, waarover een gemiddelde berekend kan worden..

Het oneindige X 0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:01
Een griepje en stress kunnen ook veroorzakers zijn van die waarden.

Inmiddels vind mijn vrouw dat ik al klinisch dood ben met een nacht hartslag van 44 :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
Wokker schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 07:50:
[...]

Dat zeker niet, ben juist stuk minder gaan drinken(en dan dronk ik al niet veel) omdat het zo'n invloed op mijn hartslag had.

Als ik naar het absoluut laagste punt in de ochtend kijk is die ongeveer gelijk aan de de gemiddelde over de hele dag. Mijn oude tomtom horloge nam de hartslag in de nacht ook niet mee in de berekening mogelijk doet garmin iets gelijks waardoor je 's morgen nog relatief grote schommelingen in het dag gemiddelde krijgt. Maar hoe langer de dag duurt hoe meer data punten er zijn, waarover een gemiddelde berekend kan worden..
Dat zou goed kunnen, als ik het grafiek je kijk zie ik ook een specifieke indicator voor slapen. Dat zou kunnen betekenen dat ze er iets mee doen.
Die schommelingen in het gemiddelde herken ik echter niet zo. Doe je wellicht kantoorwerk waarbij je weinig van je plek komt? Want dan zou het nog kunnen dat je op je werk minder inspanning hebt dan wanneer je slaapt. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wokker

Wokker

De avond wokkel

Gonadan schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 08:19:
[...]

Dat zou goed kunnen, als ik het grafiek je kijk zie ik ook een specifieke indicator voor slapen. Dat zou kunnen betekenen dat ze er iets mee doen.
Die schommelingen in het gemiddelde herken ik echter niet zo. Doe je wellicht kantoorwerk waarbij je weinig van je plek komt? Want dan zou het nog kunnen dat je op je werk minder inspanning hebt dan wanneer je slaapt. ;)
Dat klopt inderdaad maar rust toch meestal meer uit van een nachtje slaap dan een dagje op kantoor zitten ;)

Het oneindige X 0

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zijn er toevallig meer mensen met Bluetooth problemen op een Android toestel? Sinds gisteren krijg ik met geen mogelijkheid meer verbinding tussen mijn Venu en Galaxy S10. Op een iPad werkt de verbinding wel, al gaat het daar ook niet vlekkeloos. Vervolgens mijn horloge een harde reset gegeven en toen werkte alles weer. echter blijkt dat een halve dag later er wederom geen verbinding meer gemaakt kan worden.

Mijn s10 doet het verder wel met andere apparaten, dus ik verdenk eerder het horloge of Garmin connect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
@Aghanim heb ik ooit wel eens gehad na wat updates, toen moest ik het horloge gewoon opnieuw koppelen met de connect app. Recent echter geen problemen gehad.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cannibal
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:29
Ik heb ook problemen met de 5x plus, Android en Bluetooth syncing. Soms komt ie er nog door, maar meestal nu eerst een reset van het horloge (heb bluetooth reset nog niet geprobeerd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Gonadan normaal lost een reinstall en nieuwe koppeling het probleem wel op maar nu niet. Op iPad werkt het nu probleemloos maar nu op Android dus weer niet. Je zou dus de S10 verdenken maar die koppelt probleemloos met carkit en bluetooth speakers. Irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpjedi
Yup, reinstall, nieuw pair, BT reset, etc niets helpt uiteindelijk. Door opnieuw te pairen krijg ik wel weer dagelijks meldingen van PRs **zucht**.

Garmin en software....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
@Aghanim Samsung gaat normaal gesproken ook niet echt vrijuit inderdaad. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois

Galois

1811 - 1832

Jpjedi schreef op maandag 4 november 2019 @ 11:56:
Is er iets bekend van een aankomende update voor de F5+? Sinds mijn nieuwe telefoon (iphone11, ios 13.2) kan ik de activities niet meer met GC syncen. Het sync cirkeltje gaat wel rond en ik heb wel live HS data maar activities niet. Ik leg dus de F5+ regelmatig aan de kabel met GE en dat werkt wel.

Mijn Edge werkt perfect met mijn iphone..

Soms word ik gek van Garmin, er is altijd wel iets dat niet goed werkt en oplossingen duren zo enorm lang.
Echt waardeloos dat Garmin zo lang op zich laat wachten... naar ik begreep is het probleem gevonden en is Garmin bezit met testen alvorens de update uit te rollen.

Op https://forums.garmin.com...fter-update-to-ios-13-1-3 wordt ook een en ander besproken.

Thuis heb ik overigens geen problemen omdat ik het via WiFi laat gaan (uploaden van activiteiten). Dat doe jij dus niet?

Wat de afgelopen paar keer (tijdelijk) bij mij geholpen heeft is om de Garmin app af te sluiten (dus omhoog seizoen) en Bluetooth even uit te schakelen op de iPhone (30 seconden? niet te kort). Dan alles weer aan en toen deed hij het weer...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpjedi
Galois schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 21:14:
[...]

Echt waardeloos dat Garmin zo lang op zich laat wachten... naar ik begreep is het probleem gevonden en is Garmin bezit met testen alvorens de update uit te rollen.

Op https://forums.garmin.com...fter-update-to-ios-13-1-3 wordt ook een en ander besproken.

Thuis heb ik overigens geen problemen omdat ik het via WiFi laat gaan (uploaden van activiteiten). Dat doe jij dus niet?

Wat de afgelopen paar keer (tijdelijk) bij mij geholpen heeft is om de Garmin app af te sluiten (dus omhoog seizoen) en Bluetooth even uit te schakelen op de iPhone (30 seconden? niet te kort). Dan alles weer aan en toen deed hij het weer...
Nu je het zegt, zou hij ook moeten doen. Zojuist gechecked maar wifi verbinding werkt en auto upload staat aan. Geen idee waarom hij dat dan ook niet doet 🤔

Er heerst echt een kwade Garmin geest in mijn huis denk ik. Mijn Edge 530 is geupdate maar net tijdens workout op de fiets ontdek ik dat alle instellingen weer op default staan. Sensoren unpaired, etc. Grrrr

En ik ben niet eens aan het prutsen ofzo, gewoon garmin express update uitgevoerd naar 9.10.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
Apple heeft met zijn recente updates wel meer aan gort geholpen. Doen die niet aan samenwerking of communicatie met koppelende partijen of zo? Ook in het AppleTV topic lees je ellende, bijvoorbeeld met Harmony die ineens niet meer lekker werkt.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yoekel
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 21-03 20:03
Sinds vorige week de Forerunner 645, komend van een TomTom Multisport (eerste versie) waarvan de optische hartslagmeting kapot ging, is dat natuurlijk een enorme uitbreiding aan mogelijkheden en fijn dat nu fietsen en lopen allebei op het Garmin platform staat.

Ik had al wat dingen gelezen over de firmware updates welke steeds meer issues veroorzaakten, helaas had ik na een paar dagen 's ochtends ineens update 6.2 er op staan.. vergeten automatische updates uit te zetten :(

Na de update telkens enorm veel vertraging in het door de menu's heen scrollen, en ook was een gedeelte van m'n activiteit niet opgenomen omdat 'ie compleet vastliep. Volgens de diverse fora had dit met name te maken met de wifi, blijkbaar kun je wel de bluetooth-verbinding met telefoon uitschakelen maar wifi kan niet uit. Dus dan maar het netwerk helemaal verwijderd, en warempel geen last meer van vastlopers.

Inmiddels hier gelezen dat er een beta 6.36 update is welke deze issues zou moeten verhelpen, heb het zelf niet geprobeerd nog omdat 'ie het op zich weer prima doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gonadan schreef op dinsdag 5 november 2019 @ 15:16:
@Aghanim Samsung gaat normaal gesproken ook niet echt vrijuit inderdaad. ;)
En toch geldt dit voor mij niet. Ik heb een S8 gehad en nu een S10 en daarop hebben een 245, VA3, VA3M, F5 en Venu probleemloos gewerkt met bluetooth. Echt altijd een sync. Nu, out of the blue, weigert de koppeling S10 - Venu. Er is geen update geweest van de Venu of de S10 en ook de GC app is sinds 25-10 niet meer geupdate. Niks werkt. Reinstall GC, factory reset Venu, bluetooth koppeling opnieuw opzetten etc.

Ik begrijp dan niet wat er nu ineens voor een probleem kan zorgen?

EDIT: in elk geval mijn S10 (dus toch @Gonadan ) want een Galaxy A40 werkt ook prima naast de iPad.

[ Voor 7% gewijzigd door Aghanim op 06-11-2019 10:49 ]

Pagina: 1 ... 126 ... 324 Laatste