Ik heb nu al 2x een bod op Marktplaats gedaan op Garmin watched. 2x een melding over malafide advertenties en dat deze is verlopen/inactief is gezet. Is er zoveel "gedoe" in deze sector? Ik vind het maar vreemd, de advertenties waren netjes en het contact ook.
Wat een curieuze titelchange... Ik snap dat het topic vooral over Garmins gaat, maar er zijn ook nog TomToms, Polars, Suunto's en zo nog wat merken.
En van Garmin is er ook meer dan alleen de Forerunner-serie. Hierboven wordt nog gesproken over de Venu, de Vivoactive en de Fenix. Alledrie geen Forerunner.
Of moeten de andere merken en de andere Garmin-modellen nu eigen topics krijgen
En van Garmin is er ook meer dan alleen de Forerunner-serie. Hierboven wordt nog gesproken over de Venu, de Vivoactive en de Fenix. Alledrie geen Forerunner.
Punctuality is the politeness of kings
Daarvoor ben ik verantwoordelijk moet ik opbiechten.dreamscape schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 11:04:
Wat een curieuze titelchange... Ik snap dat het topic vooral over Garmins gaat, maar er zijn ook nog TomToms, Polars, Suunto's en zo nog wat merken.
Klikte deze thread aan en zag in de start post staan: "Welkom in dit topic over de Forerunners van Garmin (met GPS)". Dus heb ik verzocht of de titel aangepast kon worden bij het onderwerp zodat dit voor iedereen duidelijk is.
Heb de titel niet gekozen, maar volgens mij sluit de titel goed aan bij de startpost. Begrijp ik het goed dat dit een algemene thread over gps horloges had moeten zijn?
Ieder merk en type krijgt gewoonlijk zijn eigen topic namelijk.
Als het de bedoeling is dat dit een algemene thread is over gps horloges, dan zal ook de startpost aangepast moeten worden vermoed ik? of een nieuwe thread starten met dit doel?
^
Heb je uberhaupt eerst overleg gevoerd met de topicstarter.
Je komt voor het eerst in een topic en je gaat gelijk een change aanvragen. Vind het maar een rare actie.
Je komt voor het eerst in een topic en je gaat gelijk een change aanvragen. Vind het maar een rare actie.
PC Specs
Asus ROG Strix B650E-E | AMD 9800X3D |TR Phantom Spirit 120 SE | G-Skill 32GB DDR5 6000C30 M-die | 4090 FE | 3840*1600p 160Hz | Corsair RM1000x Shift
Echt?!?Help!!!! schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 11:39:
^

Het is RAAR dat een medetweaker constateert dat de titel en start topic niet overeenkomen en ondanks dat hierop 8 jaar geen onderhoud gedaan is door de topicstarter, had hij deze topicstarter moeten vragen of hij zin had om wat onderhoud te doen?
Geen enkele synaps bij jou legt nu verbanden hoe dit met de beste bedoelingen gedaan kan zijn en vanuit dat perspectief niet direct raar is? Zoals onderstaande greep uit mogelijkheden?
- In het start topic staat expliciet dat dit topic over garmin gaat.
- de titel komt inderdaad niet overeen komt met de startpost.
- met een vluchtige scan zul je ook zien dat er voornamelijk Garmin horloges besproken worden vergeleken met andere horloges.
- het start topic is ook oud en aangemaakt in 2010
- het start topic is voor laatst in 2011 is bijgewerkt.
- het op tweakers gebruikelijk om voor iedere merk/type een thread aan te maken
Lang verhaal kort: Ik vind het niet raar en wil best mijn fout herstellen, maar hoopte op iets meer inlevingsvermogen.
[ Voor 6% gewijzigd door 2green op 01-10-2019 12:27 ]
Het is ooit begonnen als het grote Garmin sporthorloge-topic. Nadat andere merken ook populair werden is de titel ooit aangepast, maar de startpost steunt inderdaad erg veel op Garmin. Dat die startpost nog zo is, is volgens mij geen reden om dan maar te gaan vragen om een titelwijziging.2green schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 11:33:
Klikte deze thread aan en zag in de start post staan: "Welkom in dit topic over de Forerunners van Garmin (met GPS)". Dus heb ik verzocht of de titel aangepast kon worden bij het onderwerp zodat dit voor iedereen duidelijk is.
Een topic is een levend iets, dat in de loop der jaren groeit vanuit een startpost die na verloop van tijd wellicht minder relevant is. Dat levende karakter is wat een forum zo geweldig maakt en is de reden dat ooit in de loop der tijd de titel veralgemeniseerd is.
Het lijkt mij iets om als moderator in ieder geval kritisch naar te kijken wanneer iemand zo'n wijziging voorstelt. Ook al is die wijziging in de ogen van de aanvrager en met het zicht op een oude topicstart volkomen gerechtvaardigd.
Maar goed, genoeg offtopic geleuter. Ik heb laatst in die sale van Garmin een lederen band gekocht voor mijn Fenix 3. Ik had er eerst even mijn twijfels over, maar ineens krijg ik van allerlei mensen complimenten over mijn mooie horloge.
Nu dus een oranje siliconen band voor bij het sporten, een lederen band voor als het er netjes uit moet zien (al is hij te groot voor onder een overhemd of pak) en daarnaast de nylon straps (zwart en olijfgroen) voor een meer casual / outdoor look.
* dreamscape is blij met een Fenix die ineens aanvoelt als een nieuw horloge.
(of is een Fenix nu ook offtopic omdat het geen Forerunner is?
Punctuality is the politeness of kings
De vraag is al vaker voorbij gekomen en alle horloges komen hier aan bod. Alleen interesseert niemand zich om de titel. Dus ook helemaal geen reden om hier een "fittie" door te laten ontstaan.
Ontopic: Heeft iemand een Fenix 6 en heeft diegene ook problemen met spotify synchroniseren op wifi. Ik krijg het maar niet aan de praat. Al 4 verschillende wifi netwerken geprobeerd :\
Ontopic: Heeft iemand een Fenix 6 en heeft diegene ook problemen met spotify synchroniseren op wifi. Ik krijg het maar niet aan de praat. Al 4 verschillende wifi netwerken geprobeerd :\
Ik gaf meer redenen voor mijn actie en verder denk ik dat een topic dat doorgroeit tot iets anders een update in titel en starttopic hoort te krijgen. Anders wordt het een wildgroei aan onherkenbare threads.dreamscape schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 12:41:
[...]
*knip*
Nadat andere merken ook populair werden is de titel ooit aangepast, maar de startpost steunt inderdaad erg veel op Garmin. Dat die startpost nog zo is, is volgens mij geen reden om dan maar te gaan vragen om een titelwijziging.
*knip*
Bedankt voor je toelichting, al was dat inmiddels wel duidelijk. Heb intussen een verzoek ingediend om de titel weer aan te passen.
Hier was geen fittie om de titel, dat was iets anders en ging ook niet over de titelMartiveen schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 12:43:
De vraag is al vaker voorbij gekomen en alle horloges komen hier aan bod. Alleen interesseert niemand zich om de titel. Dus ook helemaal geen reden om hier een "fittie" door te laten ontstaan.
Titel is weer aangepast. Back on topic
Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis
moet eerlijk gezegd zeggen dat het mij ook nooit echt opgevallen is dat er forerunner in de titel staat... Van de andere kant, voor nieuwkomers die iets aan het zoeken zijn is het niet meteen duidelijk dat ook niet-Garmin horloges er terecht kunnen.. misschien is een wijziging in bv het grote GPS sporthorloges topic niet eens een slecht idee.. Ok dat impliceert dat er dus een GPS in moet zitten..."het grote sporthorloges topic" dan?
ah is gedaan
ah is gedaan
[ Voor 3% gewijzigd door Hopjesvla79 op 01-10-2019 12:58 ]
Hi Ha Hopjesvla
Nu alleen met quotes die stonden er eerder niet volgens mijn (althans in mijn bookmark niet).
[ Voor 1% gewijzigd door noodel1988 op 01-10-2019 14:29 . Reden: aangepast top ]
Heeft iemand ervaring met een Polar M430 en vibratie/piepje als je een km gelopen hebt.
Doet deze horloge dat?
Ik had een Polar M400, deze gaf een piepje bij een kilometer afstand.
Doet deze horloge dat?
@Worstkaas
Deze functie ondersteund de 430. Het is beide of enkel de piep.
Ik weet niet of een piepje ook kan, maar hij trilt welWorstkaas schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 16:57:
Heeft iemand ervaring met een Polar M430 en vibratie/piepje als je een km gelopen hebt.
Doet deze horloge dat?
Zonder AOD. Zie eerder hierboven wat ik precies gebruik en hoe vaak in die week om een goede indruk te krijgen.greenlizzard schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 10:03:
[...]
Dat klinkt goed!
Is dat met of zonder always-on-display (AOD)?
Ben als potentiële koper ook benieuwd naar het touchscreen. Reageert deze goed en zonder vertraging? En klopt het dat je enkel met voorgeprogrammeerde reacties kan reageren op bijvoorbeeld Whatsapp-berichten?
Had eerst de Active2 van Samsung op het oog, maar neig toch steeds meer naar de Venu (Garmin Pay, Deezer support, accuduur, (veel) beter op het gebied van sports tracking).
Whatsapp kan alleen voorgeprogrammeerd voor zover ik kan zien.
Heb zelf de Active 1 en de GW gehad maar beiden waren super onnauwkeurig. Een rusthartslag van 38 terwijl ik wakker was was geen uitzondering.
Nee ik kan alleen de pols kiezen maar niet aan welke kant de knoppen zitten.Michaelg schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 07:43:
[...]
Het zou dan onder toestelinstellingen --> Orientatie moeten staan. Bij de VivoActive3 kun je in ieder geval kiezen aan welke kant je de knop hebt zitten.
Ik weet het niet zeker voor de Fenix maar voor de FR245M heb ik bij Ali Express 3 bandjes besteld voor 7 euro. Duurt wel even voor ze er zijn maar lijken verder van normale kwaliteit.Requiem19 schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 07:29:
Wie heeft een tip voor goede en goedkope bandjes voor de Fenix 5X?
Hij heeft na 1.5 jaar echt de geest gegeven. Is een Eglobalcentral model, verwacht dus geen garantie van Garmin Nederland..
Je verwachtingen zijn laag, toch geeft Garmin normaal gesproken wereldwijde garantie. Ik zou er dus zeker een telefoontje aan wagen naar Garmin NL. Je kan immers best een tijdje in HK gewoond hebben voor werk en nu weer in NL wonen. Om binnen de garantie te vallen heb je een aankoop bon nodig / factuur nodig zodat ze kunnen kijken of het binnen de 2j valt.Requiem19 schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 07:29:
Wie heeft een tip voor goede en goedkope bandjes voor de Fenix 5X?
Hij heeft na 1.5 jaar echt de geest gegeven. Is een Eglobalcentral model, verwacht dus geen garantie van Garmin Nederland..
Garantie via eglobal zou ik me denk ik niet aan wagen...
Maar goed wat bandjes betreft, ik heb er een paar via amazon besteld, net wat vlugger. Kwaliteit is wel ok, vrouwlief was allergisch voor de standaard F5s siliconen band.
Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II
Weet je waar ik die instelling kan vinden? Is me nog nooit opgevallen.YoGi_Berra schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 18:14:
@Worstkaas
Ik heb een paar Garmin zoekopdrachten opgeslagen op Marktplaats en het viel me op dat een bepaalde advertentie elke keer terug kwam met dezelfde tekst en foto's. De verkoper en woonplaats van deze verkoper wijzigde elke keer, dus ben ik dit gaan melden richting Marktplaats. Gaat over een Forerunner 645M. Ik zou dus erg waakzaam zijn op Marktplaats.THxZ0NE schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 10:47:
Ik heb nu al 2x een bod op Marktplaats gedaan op Garmin watched. 2x een melding over malafide advertenties en dat deze is verlopen/inactief is gezet. Is er zoveel "gedoe" in deze sector? Ik vind het maar vreemd, de advertenties waren netjes en het contact ook.
[ Voor 57% gewijzigd door Eric1985 op 02-10-2019 07:22 ]
De instelling zit waarschijnlijk verborgen onder de naam 'auto-lap' waarbij je dan instelt piep, trillen of beide na xxxx afstand. Ik heb al een tijdje geen polar meer liggen dus ik kan het niet controleren/verifiëren helaas.Eric1985 schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 07:17:
[...]
Weet je waar ik die instelling kan vinden? Is me nog nooit opgevallen.
[...]
Ik heb een paar Garmin zoekopdrachten opgeslagen op Marktplaats en het viel me op dat een bepaalde advertentie elke keer terug kwam met dezelfde tekst en foto's. De verkoper en woonplaats van deze verkoper wijzigde elke keer, dus ben ik dit gaan melden richting Marktplaats. Gaat over een Forerunner 645M. Ik zou dus erg waakzaam zijn op Marktplaats.
Wat betreft marktplaats, prima plek om deals te scoren maar hou in het achterhoofd een paar richtlijnen aan. De belangrijkste is eigenlijk dat je beter langsgaat om af te halen dan dat je iets koopt en op laat sturen. Daarnaast de gouden regel die voor alle 'koopjes' geldt: if it's too good to be true, it usually is.
Persoonlijk bedenk ik me altijd of ik iets zou verkopen tegen zoveel of zo weinig geld met in het achterhoofd hoe oud het voorwerp is en hoeveel minder de prijs is en of het in lijn ligt met de meeste andere advertenties.
Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II
Ik heb inmiddels op de Active2 ontdekt hoe ik op mijn Whatsapp kan reageren en binnenkomende whatsapp kan lezen.
Klopt het dat ik niet uit het niets een whatsapp kan versturen naar iemand?
Garantie bij eglobalcentral.nl is sowieso een jaar, dus het probleem met een bandje na 1,5 jaar is redelijk kansloos.rockhopper schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 23:49:
....
Garantie via eglobal zou ik me denk ik niet aan wagen.
....
In hoeverre eglobalcentral.nl binnen een jaar na aankoop goed acteert is mij niet duidelijk.
[ Voor 0% gewijzigd door Frij5fd op 02-10-2019 22:59 . Reden: Typo ]
Hoewel de eglobal shop bespreking offtopic is, wil ik er wel over kwijt dat het voor mij een winkel is (die voor mij altijd goed heeft gewerkt) waarvan ik van te voren afweeg of ik er garantie wil hebben.
Garantie is verder wettelijk voor Nederland geregeld dat er hier 2 jaar garantie is. Als een webshop in Nederland verkoopt zouden ze zich hieraan moeten houden, maar gelijk/recht hebben en recht/gelijk krijgen zijn helaas niet hetzelfde in de praktijk. (het is een .nl domeinnaam, dus zouden ze zich in principe ook aan onze Europese wetten moeten houden)
Maar daarnaast is sowieso binnen 1 jaar iets opsturen naar Hongkong met alle douane poespas niet fijn, ik heb er al geen zin in als ik er aan denk, maar dat is dus iets dat je overweegt voordat ik bestel. Je hebt een koopje qua prijs, dat kan goed of slecht uitpakken. Ik verwacht door de korting ook minder service en ik heb daar verder vrede mee.
Weer even on topic:
Ik heb regelmatig dat mijn F5x de verbinding verliest met mijn telefoon, in die zin dat de garmin connect app eigenlijk wil dat ik om de zoveel tijd mijn telefoon moet rebooten. Of misschien dat ik alleen de app moet herstarten, maar ik krijg dus soms berichten / sms en dergelijke niet binnen omdat ik kennelijk niet gereboot heb en ergens de verbinding verloren is gegaan. Hebben jullie hier ook last van? Zijn er dingen die ik zou kunnen doen zonder meteen de hele telefoon uit te moeten zetten (niet dat dat zo'n probleem is, ik vergeet het alleen) Telefoon is trouwens een oneplus 3t op android 8.nogwat...
Garantie is verder wettelijk voor Nederland geregeld dat er hier 2 jaar garantie is. Als een webshop in Nederland verkoopt zouden ze zich hieraan moeten houden, maar gelijk/recht hebben en recht/gelijk krijgen zijn helaas niet hetzelfde in de praktijk. (het is een .nl domeinnaam, dus zouden ze zich in principe ook aan onze Europese wetten moeten houden)
Maar daarnaast is sowieso binnen 1 jaar iets opsturen naar Hongkong met alle douane poespas niet fijn, ik heb er al geen zin in als ik er aan denk, maar dat is dus iets dat je overweegt voordat ik bestel. Je hebt een koopje qua prijs, dat kan goed of slecht uitpakken. Ik verwacht door de korting ook minder service en ik heb daar verder vrede mee.
Weer even on topic:
Ik heb regelmatig dat mijn F5x de verbinding verliest met mijn telefoon, in die zin dat de garmin connect app eigenlijk wil dat ik om de zoveel tijd mijn telefoon moet rebooten. Of misschien dat ik alleen de app moet herstarten, maar ik krijg dus soms berichten / sms en dergelijke niet binnen omdat ik kennelijk niet gereboot heb en ergens de verbinding verloren is gegaan. Hebben jullie hier ook last van? Zijn er dingen die ik zou kunnen doen zonder meteen de hele telefoon uit te moeten zetten (niet dat dat zo'n probleem is, ik vergeet het alleen) Telefoon is trouwens een oneplus 3t op android 8.nogwat...
Ik heb hier ook wel eens last van op mijn FR645M icm een iPhone 6. De telefoon geeft dan in de BT settings gewoon aan dat hij verbonden is met het horloge, maar volgens de GC app niet. Ik kan dit altijd oplossen door alleen BT uit te schakelen op de telefoon en dan meteen weer in te schakelen. Dat kost maar een paar seconden. Jij hebt wel een ander horloge en telefoon, maar... je weet maar nooit!rockhopper schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 23:23:
Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Ik denk dat je meer en betere antwoorden krijgt in het topic van de Galaxy Watch/active dan hier. Over het algemeen worden hier toch wat meer de 'echte' sportmerken besproken zoals Garmin en Polar. Het merendeel in dit topic zal Whatsapp notificaties ook uit hebben staan omdat dit meer een smartwatch feature is. Voor zover ik mijzelf kan herinneren kun je idd niet een Whatsapp gesprek starten vanaf je watch maar wel beantwoorden.Mirage010 schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 21:52:
Ik heb inmiddels op de Active2 ontdekt hoe ik op mijn Whatsapp kan reageren en binnenkomende whatsapp kan lezen.
Hoe is het display van de Fenix 6 ten opzichten van de Fenix 5? Ik vond het display van de 5 namelijk best flets en onscherp.
Dat is inherent aan de techniek, batterijduur heeft de prioriteit. Wat betreft scherpte is de F6 geloof ik wel wat scherper (en groter). Is dus een verbetering, maar qua kleuren en helderheid zal het redelijk hetzelfde blijven. (Scheelt ook of je sapphire of gorilla glass hebt)Croccifixio83 schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 10:56:
Hoe is het display van de Fenix 6 ten opzichten van de Fenix 5? Ik vond het display van de 5 namelijk best flets en onscherp.
Ik zie idd dat het scherm iets groter is geworden 1,3 vs 1,2 en dat de resolutie is verhoogd 260x260 vs 240x240. Misschien toch maar weer proberen
Ik heb de Fenix 6 pro dus een stapje groter scherm. Maar wel 47mm en ik vind het echt een verademing tov de forerunner 645. Dat kleine beetje extra scherm voelt echt heerlijk.Croccifixio83 schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 10:56:
Als ik deze video zie is het scherm van de Fenix 6 wel beter leesbaar en iets scherper dan de 5plus:Croccifixio83 schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 11:10:
Ik zie idd dat het scherm iets groter is geworden 1,3 vs 1,2 en dat de resolutie is verhoogd 260x260 vs 240x240. Misschien toch maar weer proberen
Top dat filmpje!Requiem19 schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 11:24:
[...]
Als ik deze video zie is het scherm van de Fenix 6 wel beter leesbaar en iets scherper dan de 5plus:
[YouTube: Garmin Fenix 6 vs Fenix 5 Plus - Three reasons to upgrade & one reason why you should not]
Past dat nog wel om je pols dan? Ik heb vorig jaar na het passen van de Fenix 5 besloten om voor een 645 te gaan juist ivm afmetingen.Martiveen schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 11:23:
[...]
Ik heb de Fenix 6 pro dus een stapje groter scherm. Maar wel 47mm en ik vind het echt een verademing tov de forerunner 645. Dat kleine beetje extra scherm voelt echt heerlijk.
Edit gevonden: Miki in "Het grote sporthorloge met GPS topic."
[ Voor 9% gewijzigd door Miki op 03-10-2019 11:47 ]
De 6 serie is juist weer wat kleiner geworden, dankzij een kleinere behuizing, dit is te zien op onderstaande foto van dcrainmaker. Zelf heb ik de overstap van de Fenix 5 Plus naar een 6 pro gemaakt en kan bevestigen dat de 6 serie een stuk compacter aanvoelt om je pols.Miki schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 11:44:
[...]
Past dat nog wel om je pols dan? Ik heb vorig jaar na het passen van de Fenix 5 besloten om voor een 645 te gaan juist ivm afmetingen.

(Links: Fenix 5S Plus. Rechts: Fenix 6S)
Het ging om een 6Pro niet een 6S.Caayn schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 12:15:
[...]
De 6 serie is juist weer wat kleiner geworden, dankzij een kleinere behuizing, dit is te zien op onderstaande foto van dcrainmaker. Zelf heb ik de overstap van de Fenix 5 Plus naar een 6 pro gemaakt en kan bevestigen dat de 6 serie een stuk compacter aanvoelt om je pols.
[Afbeelding]
(Links: Fenix 5S Plus. Rechts: Fenix 6S)
De oude 5s is trouwens kwa afmetingen, de lugs steken namelijk behoorlijk uit, niet veel kleiner dan de Fenix 5. Uiteraard is de horlogekast zelf kleiner.
Ik heb vorig jaar letterlijk allerlei modellen om mijn pols gehad, zie ook linkje
Past voor m'n gevoel zelfs peter om m'n pols. Vond de 645 net wat te klein. En dit is precies goedMiki schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 11:44:
[...]
Past dat nog wel om je pols dan? Ik heb vorig jaar na het passen van de Fenix 5 besloten om voor een 645 te gaan juist ivm afmetingen.
Dan heb je dus dikkere polsen dan ik hebMartiveen schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 12:30:
[...]
Past voor m'n gevoel zelfs peter om m'n pols. Vond de 645 net wat te klein. En dit is precies goed
Wellicht dat als ik mijn nieuwe 645 binnen krijg nog een keertje een Fenix 6 ga passen zodat ik kan besluiten of ik deze behoudt.
[ Voor 0% gewijzigd door Miki op 03-10-2019 13:34 . Reden: iOS 13 toetsenbord zuigt :( ]
Worstkaas schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 16:57:
Doet deze horloge dat?
Ik heb een M430, maar ik kan geen optie hiervoor vinden.YoGi_Berra schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 18:14:
@Worstkaas
Er is zoiets als "automatic lap". Als je dat instelt op 1 km, dan geeft hij waarschijnlijk wel feedback iedere kilometer, maar hij maakt dan automatisch een nieuwe ronde aan, dat moet je dan ook maar willen.
Hij zal in ieder geval nooit een piepje geven, want de M430 heeft alleen trillingsfeedback.
Leuk filmpje, maar alles met backlight en/of direct licht / direct zonlicht gefilmd. Ik zie op deze manier eigenlijk geen vooruitgang met betrekking tot leesbaarheid en dan heb ik het dus over hoe het horloge leesbaar is in schemer/donkere plaatsen en of de kleuren beter zijn (en of er meer kleuren beschikbaar zijn, vast ergens genoemd bij dcr maar ik ben het weer vergeten).Requiem19 schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 11:24:
[...]
Als ik deze video zie is het scherm van de Fenix 6 wel beter leesbaar en iets scherper dan de 5plus:
Ik zie wel de resolutie verhoging en dat daardoor de leesbaarheid beter wordt, dat is wel een stap vooruit (en long overdue) Ik was teleurgesteld dat de 5 plus serie dit al niet had, maar dat heeft natuurlijk ook weer met accuduur te maken)
Dus mijn conclusie: beter leesbaar, dunno, scherper, zeer zeker!
Ik moet 'm nog steeds in het wild tegenkomen wat nog niet is gebeurt.
Verder ken ik de reviewer van dat filmpje niet goed, dus ik heb dan ook altijd gezonde argwaan in hoeverre hij gesponsored wordt door garmin. Dat gezegd hebbende ben ik het eens met zijn oordeel over de afwezigheid van de meerwaarde van solar power.
Ik heb mijzelf getrakteerd op mijn eerste slimme horloge, een Fenix 6 Saphire, niet voor echt sporten, maar vanwege het uiterlijk en de navigatie mogelijkheden (we wandelen graag overal naar toe, en dan is met een telefoon in je hand lopen niet ideaal, zeker niet tussen hoogbouw, en de Garmin zou beter moeten zijn hiervoor). Er moeten Topoactive kaarten geladen zijn, maar nu ben ik op zoek naar een goede beschrijving hoe die te gebruiken, de handleiding die er bij zit en die op de website zijn daar niet heel duidelijk in, en een welkomstmail verwees me naar een site om Topoactive kaarten te kopen, maar die zouden bij deze versie er op moeten zitten. Ik heb in Google gezocht, maar waarschijnlijk gebruik ik de verkeerde zoektermen, of is het model nog te nieuw.
Lang verhaal kort, kan iemand mij verwijzen naar een goede handleiding hoe deze wandel navigatie functionaliteit te gebruiken?
Lang verhaal kort, kan iemand mij verwijzen naar een goede handleiding hoe deze wandel navigatie functionaliteit te gebruiken?
Je geeft aan dat de website niet duidelijk is, maar wat wil je precies doen? Naar een punt toe wandelen met navigatie bijvoorbeeld?: https://www8.garmin.com/m...95-82AC-9FD82EF40CE5.htmlswhnld schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 16:16:
Ik heb mijzelf getrakteerd op mijn eerste slimme horloge, een Fenix 6 Saphire, niet voor echt sporten, maar vanwege het uiterlijk en de navigatie mogelijkheden (we wandelen graag overal naar toe, en dan is met een telefoon in je hand lopen niet ideaal, zeker niet tussen hoogbouw, en de Garmin zou beter moeten zijn hiervoor). Er moeten Topoactive kaarten geladen zijn, maar nu ben ik op zoek naar een goede beschrijving hoe die te gebruiken, de handleiding die er bij zit en die op de website zijn daar niet heel duidelijk in, en een welkomstmail verwees me naar een site om Topoactive kaarten te kopen, maar die zouden bij deze versie er op moeten zitten. Ik heb in Google gezocht, maar waarschijnlijk gebruik ik de verkeerde zoektermen, of is het model nog te nieuw.
Verder staan hier volgens mij alle opties: https://www8.garmin.com/m...20-9442-8A53F3498ED2.html
Ik heb hier verder geen ervaring mee, dus kan geen ervaringen hierover delen.
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Zoiets, maar dan uitgebreider als het er is. Alles wat er op kan is best overweldigend. Vroeger had je gedrukte handleidingen bij producten maar ook "voor dummies" boekjes, ik zoek iets in dat laatste genre.
[ Voor 40% gewijzigd door swhnld op 03-10-2019 19:46 ]
@swhnld Ik verwacht niet dat zulke boekjes er zijn. Je kunt de pdf (http://static.garmin.com/..._6_6S_6X_Pro_OM_NL-NL.pdf) downloaden en afdrukken. Als ik naar de kaarten sectie in die handleiding kijk, dan ziet dat er redelijk overzichtelijk uit. Je hebt maar een paar opties die maar een beperkt aantal stappen hebben. Ik weet niet hoe je dit nog uitgebreider zou kunnen beschrijven? Gewoon gaan gebruiken en dan zul je zien dat je het zo in de vingers hebt.
Hetzelfde hier met een FR245 en een Galaxy S6. Die app van Garmin is gewoon gaar, je leert er mee te leven als Garmin-gebruiker zijnde. Dat doe ik al sinds de FR305 waarbij Windows spontaan crashte als je hem aanslootPatrickC schreef op woensdag 2 oktober 2019 @ 23:37:
[...]
Ik heb hier ook wel eens last van op mijn FR645M icm een iPhone 6. De telefoon geeft dan in de BT settings gewoon aan dat hij verbonden is met het horloge, maar volgens de GC app niet. Ik kan dit altijd oplossen door alleen BT uit te schakelen op de telefoon en dan meteen weer in te schakelen. Dat kost maar een paar seconden. Jij hebt wel een ander horloge en telefoon, maar... je weet maar nooit!
Als je zonder achtergrond erin stapt is het voor iedereen overweldigend. Je hebt dan inderdaad een leercurve nodig. Omdat er zoveel keuze is en verschillende manieren zijn om bepaalde dingen te doen is het handig om voor jezelf eerst duidelijk te maken wat je precies wilt. En daarnaast de nodige youtube video's of gps fora aflezen. Als het geld mag kosten kan je natuurlijk ook nog een gps navigatie cursus volgen of één van de boeken in de boekhandel halen. Maar dat zou ik niet als eerste stap doen.swhnld schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 19:36:
Zoiets, maar dan uitgebreider als het er is. Alles wat er op kan is best overweldigend. Vroeger had je gedrukte handleidingen bij producten maar ook "voor dummies" boekjes, ik zoek iets in dat laatste genre.
Het probleem met zo'n beetje alle software en gps hardware is dat de generaties elkaar snel opvolgen en daarmee veranderen de plaatsen waar bepaalde functies staan en ook wat toestel x en y op een bepaald moment kan.
Hopelijk is het bij de F6 hetzelfde maar bij de F5x is het als volgt:
Je kaart staat waarschijnlijk onder de "activiteit" kaart. Hier kom je door op de rechterboventoets te drukken waarmee je alle activiteiten start en dan naar kaart te scrollen. Een tweede druk rechtsboven om het te kiezen je kaart opent dan en er verschijnt een kleine pop-up " ^ " (pijltje omhoog) met daaronder "opties".
Druk op de linker middenknop (ook wel omhoog knop genoemd) die bedoelt wordt met ^ en er komt een keuze menu met de opties pan/zoom - om me heen - kaart instellingen. Kies de laatste. Nieuw scherm met daarin de opties Kaart - GPS - wijzig naam. Hier kies je weer Kaart en dan kom je bij de configureer kaarten, Als het goed is heb je daar een aantal kaarten zitten waaronder minimaal de worldwide DEM basemap en 2 topo active kaarten (Europa NE en Europa SW) zorg dat deze alledrie aan staan. (groen is aan)
Het tweede wat misschien handig is om te weten:
Maak snel een rondje op je horloge: Ga naar activiteit "navigeer", kies in dat menu "rondrit" > kies type activiteit wandelen of fietsen. Stel je afstand in en even wachten je rondjes worden gemaakt.
Verplicht filmpje:
En je Engelse handleiding voor dummies:
Al gelukt ondertussen? Ik kreeg het op mijn Venu ook niet voor elkaar. Na 30x opnieuw de Spotify app opnieuw installeren kreeg ik ineens wel een inlog scherm en toen werkte het.Martiveen schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 12:43:
Nope ik ga maandag maar eens bellen..Aghanim schreef op zaterdag 5 oktober 2019 @ 16:29:
[...]
Al gelukt ondertussen? Ik kreeg het op mijn Venu ook niet voor elkaar. Na 30x opnieuw de Spotify app opnieuw installeren kreeg ik ineens wel een inlog scherm en toen werkte het.
Laatst zei het horloge dat hij een update gedaan had een toen ik later keek bleek m'n portemonnee ineens leeg. Moest m'n bankpas weer opnieuw toevoegen. Iemand hetzelfde ervaren?

Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Bedoel je dat de gps van de Garmin beter is dan die in je telefoon?swhnld schreef op donderdag 3 oktober 2019 @ 16:16:
Ik heb mijzelf getrakteerd op mijn eerste slimme horloge, een Fenix 6 Saphire, niet voor echt sporten, maar vanwege het uiterlijk en de navigatie mogelijkheden (we wandelen graag overal naar toe, en dan is met een telefoon in je hand lopen niet ideaal, zeker niet tussen hoogbouw, en de Garmin zou beter moeten zijn hiervoor).
Bij lange na niet. Dat heb ik tijdens mijn afgelopen vakantie in de bergen in een wandeling door een kloof (vergelijkbaar met hoogbouw?) wel ervaren. Mijn F5+ zat steeds naast het pad en verloor ook regelmatig verbinding. Mijn telefoon (iPhone XS) had binnen no time een fix en zat steeds OP het pad.
Ik gebruik de navigatie functie via Komoot. Ik maak een route in Komoot en via de IQ app zend ik ‘m naar mijn Garmin. Op de Garmin volg ik dan het spoor dat op de topografische kaart getekend is. Werkt ideaal voor mij. Tijdens wandelingen in de bergen was elk klein paadje te zien op het horloge.Er moeten Topoactive kaarten geladen zijn, maar nu ben ik op zoek naar een goede beschrijving hoe die te gebruiken, de handleiding die er bij zit en die op de website zijn daar niet heel duidelijk in, en een welkomstmail verwees me naar een site om Topoactive kaarten te kopen, maar die zouden bij deze versie er op moeten zitten. Ik heb in Google gezocht, maar waarschijnlijk gebruik ik de verkeerde zoektermen, of is het model nog te nieuw.
1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.
De ene telefoon is de andere niet. Die van iphone zijn bewezen goed, waarschijnlijk zelfs het beste van alle mobieltjes. Ik heb er zelf geen ervaring mee omdat ik strikt android ben, maar dat is de indruk die ik krijg als ik de ervaringen van anderen moet geloven.Galois schreef op zaterdag 5 oktober 2019 @ 22:15:
[...]
Bedoel je dat de gps van de Garmin beter is dan die in je telefoon?
Bij lange na niet. Dat heb ik tijdens mijn afgelopen vakantie in de bergen in een wandeling door een kloof (vergelijkbaar met hoogbouw?) wel ervaren. Mijn F5+ zat steeds naast het pad en verloor ook regelmatig verbinding. Mijn telefoon (iPhone XS) had binnen no time een fix en zat steeds OP het pad.
[...]
Bij android toestellen is het meer hit & miss. Vuistregel is min of meer des te meer je richting budget segment gaat, des te wisselvalliger de kans op goede gps ontvangst is. Desalniettemin zal in de regel ontvangst beter zijn omdat er meer ruimte is en ook genomen wordt voor gps ontvangst. Deze maakt deels mede gebruik van de telefoon ontvangst antenne en daarnaast zal ook de telefoon communicatie (en soms zelfs wifi netwerken) gebruikt worden als assistent voor betere ontvangst.
Kloven zijn altijd lastig, net als hoogbouw, al hangt het natuurlijk af van hoe smal en diep de kloof is (net zoals hoe dicht en hoog de hoogbouw is).
Ik denk overigens dat de nadruk in de opmerking van @swhnld meer op gemak lag dan op nauwkeurigheid, maar misschien vergis ik me daarin.
(en ik vind het gebruik om te navigeren op een telefoon weer fijner, zo zijn we het dus op beide fronten oneens met hem)
Mij ging het name om het magnetisch compas wat er in zit:[b]rockhopper schreef op zaterdag 5 oktober 2019 @ 23:49
Ik denk overigens dat de nadruk in de opmerking van @swhnld meer op gemak lag dan op nauwkeurigheid, maar misschien vergis ik me daarin.
(en ik vind het gebruik om te navigeren op een telefoon weer fijner, zo zijn we het dus op beide fronten oneens met hem)
https://the5krunner.com/2...in_Fenix_6_Outdoors_Usage
Kaart lezen en richting bepalen is voldoende tussen hoogbouw.
Dat is meer oriënteren dan navigeren in mijn ogen. Daar ben ik het met je eens dat een horloge beter volstaat.
Naar schijnt zijn er wel Wifi problemen met de venu en vivoactieve 4. Vooral in Europa, niet in de USA. Dus misschien ligt het daar aan?Aghanim schreef op zaterdag 5 oktober 2019 @ 16:29:
[...]
Al gelukt ondertussen? Ik kreeg het op mijn Venu ook niet voor elkaar. Na 30x opnieuw de Spotify app opnieuw installeren kreeg ik ineens wel een inlog scherm en toen werkte het.
Ik heb vandaag eindelijk een reactie gekregen van Garmin Support op het ticket wat ik heb aangemeld op 31 augustus over het regelmatig vastlopen van mijn FR645M na het synchroniseren van een activiteit sinds firmware versie 6.2. Er werden wel excuses aangeboden voor de vertraagde reactie trouwens, maar met de reactie zelf kan ik niet zoveel mee. Ze vinden het een 'vreemde situatie'. Dus ik heb ze gevraagd of ze ook wel eens op hun eigen forum kijken? Daar staat het bij de FR645M namelijk vol van meldingen over freezes sinds de laatste firmware.Nu moet ik zeggen dat ik geen freezes meer gehad heb sinds een week of 2-3, dus misschien heeft het probleem zichzelf opgelost bij mij. Op het forum worden echter nog wel meldingen gemaakt, waarbij het bij sommigen gebeurt na elke activiteit.
Verder ging vorige week helaas het bandje stuk wat ik destijds los had aangeschaft bij mijn FR645M. Het was weer het 'lusje', net als bij mijn voorgaande Garmin horloges. Dit is toch echt wel een zwak punt van de Garmin bandjes, want ik zie dit probleem regelmatig, ook bij andere Garmin gebruikers. Het zou wellicht een mooi gebaar van Garmin zijn om deze bandjes standaard te leveren met een extra lusje? De bandjes zijn er duur genoeg voor! 29.99 EUR voor een nieuwe namelijk.
Verder ging vorige week helaas het bandje stuk wat ik destijds los had aangeschaft bij mijn FR645M. Het was weer het 'lusje', net als bij mijn voorgaande Garmin horloges. Dit is toch echt wel een zwak punt van de Garmin bandjes, want ik zie dit probleem regelmatig, ook bij andere Garmin gebruikers. Het zou wellicht een mooi gebaar van Garmin zijn om deze bandjes standaard te leveren met een extra lusje? De bandjes zijn er duur genoeg voor! 29.99 EUR voor een nieuwe namelijk.
Zolang het nog in garantie is kan je proberen een nieuw lusje te krijgen, dat is mij toen bij mijn vivosmart HR (waar het lusje inderdaad stuk ging maar uiteindelijk de hele band los kwam van het horloge omdat er een lijmverbinding niet goed was) twee keer gelukt, tot hij uit garantie was.PatrickC schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 15:02:
Tijdelijk werken van die hobbyelastiekjes (of voor slotjes-/blokjesbeugels) wel.
Smashrun | Strava | Citystrides | Brickset
In dit geval was het niet het originele bandje wat bij het horloge zat. Ik heb het horloge detsijds (juni '18) gekocht met 25% korting, maar dat was de versie met het cerise bandje. Dat bandje heb ik aan een vriendin gegeven die ook een FR645M had gekocht. Ik heb er toen meteen een nieuw zwart bandje bij gekocht (bleek achteraf het standaard bandje van een VA 3 te zijn, door een eigen foutje), maar die werkt natuurlijk ook gewoon op een FR645M. Ik vraag me af of op losse bandjes ook een garantie van 2 jaar geldt. Ik zal het eens proberen bij Garmin.Poekie schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 15:27:
[...]
Zolang het nog in garantie is kan je proberen een nieuw lusje te krijgen, dat is mij toen bij mijn vivosmart HR (waar het lusje inderdaad stuk ging maar uiteindelijk de hele band los kwam van het horloge omdat er een lijmverbinding niet goed was) twee keer gelukt, tot hij uit garantie was.
Tijdelijk werken van die hobbyelastiekjes (of voor slotjes-/blokjesbeugels) wel.
Garantie van het toestel bedoelde ik, maar inderdaad, een nieuw bandje zou ook enige garantie moeten hebben zou je denken (maar ik dacht dat er maar 1 jaar op bandjes was).PatrickC schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 15:50:
[...]
In dit geval was het niet het originele bandje wat bij het horloge zat. Ik heb het horloge detsijds (juni '18) gekocht met 25% korting, maar dat was de versie met het cerise bandje. Dat bandje heb ik aan een vriendin gegeven die ook een FR645M had gekocht. Ik heb er toen meteen een nieuw zwart bandje bij gekocht (bleek achteraf het standaard bandje van een VA 3 te zijn, door een eigen foutje), maar die werkt natuurlijk ook gewoon op een FR645M. Ik vraag me af of op losse bandjes ook een garantie van 2 jaar geldt. Ik zal het eens proberen bij Garmin.
Respons op mail is bij Garmin echt een dramatisch. Bellen is de enige mogelijkheid om vlot antwoord te krijgen.
Inmiddels zijn we een week verder en alles behalve bevestiging van de ontvangstbevestiging van mijn horloge nog geen verdere acties gezien. Ik merk dat ik mijn horloge erg mis tijdens het sporten als ook als semi smart watch (notificaties).
De relatie tussen mij en Garmin is niet al te best. Ik heb zowel producten heb gehad met buggy software als producten die in kwaliteit te wensen over liet. Wellicht eis ik teveel is het bij andere merken idem maar er lijkt altijd wat te zijn met Garmin.
Inmiddels zijn we een week verder en alles behalve bevestiging van de ontvangstbevestiging van mijn horloge nog geen verdere acties gezien. Ik merk dat ik mijn horloge erg mis tijdens het sporten als ook als semi smart watch (notificaties).
De relatie tussen mij en Garmin is niet al te best. Ik heb zowel producten heb gehad met buggy software als producten die in kwaliteit te wensen over liet. Wellicht eis ik teveel is het bij andere merken idem maar er lijkt altijd wat te zijn met Garmin.
Bij mijn vorige VA HR had ik hetzelfde probleem, maar toen wel met het originele bandje wat bij het horloge zat. Garmin heeft mij toen een compleet nieuw bandje opgestuurd.Poekie schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 15:53:
[...]
Garantie van het toestel bedoelde ik, maar inderdaad, een nieuw bandje zou ook enige garantie moeten hebben zou je denken (maar ik dacht dat er maar 1 jaar op bandjes was).
Ik heb nu een ticket aangemeld bij Garmin hierover. Ben benieuwd waar ze mee komen. Niet geschoten is altijd mis!
Je kritiek is uiteraard volkomen terecht en begrijpelijk en als je gebruik kan maken van garantie dan zeker doen. Maar voor alle andere situaties: scoor gewoon een paar nieuwe bandjes bij Ali Express. Voor €8 heb je er al drie (inclusief verzendkosten) en dan kun je ook nog eens andere versies kiezen. Verzenden duurt wel even dus voor nu heb je er niets aan.PatrickC schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 15:02:
Ik heb ook bandjes via Ali Express geregeld en die zitten zelf prettiger dan de originele van Garmin.
AliExpress. Paar euro voor een compleet bandje. Daar ga ik echt niet meer moeilijk voor doen.PatrickC schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 15:02:
Zo ik heb inmiddels voor een bedrag van net onder de 100 euro een Garmin 235 gekocht via Marktplaats. Erg blij mee! Mooi nu aan het uitzoeken hoe het met de watchfaces en apps zit, leuk!
Hebben meer mensen last van een onnauwkeurige GPS van de vivoactive 3? Vooral aan het begin van het lopen ligt de snelheid de eerste KM voor mijn gevoel veel lager dan werkelijk, ook al leg ik mijn toestal 10 min van te voren even buiten voor een GPS lock, welke die ook bijna meteen vind. Heb er last van met gegevensopslag op slim en als ik op elke seconde instel.
Heb net even een rondje gelopen en op een afstand van 6km zit ie er 400m naast. (6km aangeven na werkelijk 6.4km).
De gelopen route klopt wel behoorlijk goed, op een paar bochten die dan op de kaart flink afgestoken zijn na.
Heb net even een rondje gelopen en op een afstand van 6km zit ie er 400m naast. (6km aangeven na werkelijk 6.4km).
De gelopen route klopt wel behoorlijk goed, op een paar bochten die dan op de kaart flink afgestoken zijn na.
Ik herken dit overigens volledig: bij mij crashte mijn FR645 na de firmware upgrade af en toe bij het synchroniseren, daarna enkele weken totaal niet meer, en de laatste weken bijna bij elke synchronisatie.PatrickC schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 15:02:
Ik heb vandaag eindelijk een reactie gekregen van Garmin Support op het ticket wat ik heb aangemeld op 31 augustus over het regelmatig vastlopen van mijn FR645M na het synchroniseren van een activiteit sinds firmware versie 6.2. Er werden wel excuses aangeboden voor de vertraagde reactie trouwens, maar met de reactie zelf kan ik niet zoveel mee. Ze vinden het een 'vreemde situatie'. Dus ik heb ze gevraagd of ze ook wel eens op hun eigen forum kijken? Daar staat het bij de FR645M namelijk vol van meldingen over freezes sinds de laatste firmware.Nu moet ik zeggen dat ik geen freezes meer gehad heb sinds een week of 2-3, dus misschien heeft het probleem zichzelf opgelost bij mij. Op het forum worden echter nog wel meldingen gemaakt, waarbij het bij sommigen gebeurt na elke activiteit.
En ook bij mij was het lusje na 2 weken al stuk. Ik heb voor 2 euro 11 lusjes gekocht op aliexpress: https://nl.aliexpress.com/item/33027312645.html
garantie moet ik vermoedelijk niet op rekenen, aangezien ik mijn toestel op eglobalcentral gekocht heb.
Fair enough dat bandjes via Ali Express super goedkoop zijn. Maar ik lees ook zat verhalen online van mensen die niet originele bandjes gebruikten waarbij het horloge vervolgens op de grond gevallen is doordat het bandje het begeven heeft.tlpeter schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 18:13:
[...]
AliExpress. Paar euro voor een compleet bandje. Daar ga ik echt niet meer moeilijk voor doen.
Ik zit er persoonlijk niet op te wachten dat mijn Fenix 5+ op de grond valt, of nog erger, dat ik hem verlies tijdens het (open water) zwemmen. Indien zoiets gebeurd is goedkoop toch echt duurkoop.
Heb idd prima en slechte kwaliteit bandjes gezien...
Heb zelf enkele bandjes gekocht via aliexpress en die zijn echt prima, maar ik doe alleen aan hardlopen en heb een FR945. Dus lichter en minder extreem qua krachten (hardlopen in vergelijking met zwemmen).
Had 1 bandje welke enorm crap was, sluit clip liet na 3 keer al los.
Dat is vooral het probleem met die dingen, geen garantie qua kwaliteit.
Heb zelf enkele bandjes gekocht via aliexpress en die zijn echt prima, maar ik doe alleen aan hardlopen en heb een FR945. Dus lichter en minder extreem qua krachten (hardlopen in vergelijking met zwemmen).
Had 1 bandje welke enorm crap was, sluit clip liet na 3 keer al los.
Dat is vooral het probleem met die dingen, geen garantie qua kwaliteit.
Maar ja.. De bandjes van Garmin zelf zijn ook berucht om breuk.
With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......
Ik koop gewoon iedere 6-9 maanden een ander Garmin horloge. Nooit problemen gehad met een bandje
Net een mail gehad van Garmin dat mijn 645 niet voorradig is en daardoor het langer duurt om het horloge om te ruilen
Zou ik kans maken als ik vraag of ik tegen bijbetaling een ander model mag uitkiezen?

Zou ik kans maken als ik vraag of ik tegen bijbetaling een ander model mag uitkiezen?
Schiet lekker op zo.Miki schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 16:47:
Net een mail gehad van Garmin dat mijn 645 niet voorradig is en daardoor het langer duurt om het horloge om te ruilen![]()
Ik moet de mijne ook nog steeds opsturen maar als ik het zo lees is Garmin niet zo vlot.
Beetje jammer als in een maand zonder horloge zit.
Ik had wel de winkel gemaild maar zij moesten het uitzoeken maar de 645 was daar ook niet voorradig.
Je zou het kunnen vragen, maar ook dat ander model moet op voorraad zijn natuurlijk.Miki schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 16:47:
Kans heb je altijd, zelfs al is het maar 0%Miki schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 16:47:
Net een mail gehad van Garmin dat mijn 645 niet voorradig is en daardoor het langer duurt om het horloge om te ruilen![]()
De prijzen in de garmin webshop zijn 'adviesprijzen' dus alles behalve scherp. Maar je kan het natuurlijk altijd vragen, misschien benadrukken dat je toch wel snel weer aan de slag wilt met sporten en dat je je horloge erg mist en misschien niet had verwacht dat het zo lang duurt.
Helaas hebben dingen soms tijd nodig. Ik ben zelf recentelijk toch bijna 5 weken bezig geweest om een pixel tablet binnen garantie om te ruilen bij google. Uiteindelijk lukt het, maar de tijd dat je er mee bezig bent is

Is dat echt zo of zingt dat lekker rond? Want uiteraard zal het gebeuren en zal je er over lezen, maar berucht vind ik wel wat sterk. Dan denk ik eerder dat de prijs bij velen mee speelt in de beoordeling.Cyberpope schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 12:30:
Maar ja.. De bandjes van Garmin zelf zijn ook berucht om breuk.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ik denk dat het ook van het bandje afhangt. Bij m'n F3 heb ik zo'n nylon "nato" strap gekocht en dat ding is nagenoeg onverwoestbaar (en duur bij garmin, maar ik had wat 'coupons' over in een winkel voor de extra band aanschaf). Die rubberen dingen zijn natuurlijk sowieso wat kwetsbaarder. Bij mijn oude casio, die een dunnere band had dan de 26mm van m'n F5x+, moest ik toch wel iedere 2 jaar een nieuw bandje kopen. Ik ben benieuwd hoe dat met m'n huidige toestel gaat. Als er iets stuk gaat verwacht ik het eerder in het quickfit mechanisme dan de band zelf. Maar veel staat en valt met gebruik.
Ik denk dat het wel meevalt met dat berucht om. Je hoort een enkel geval en dat wordt meteen breed uitgesmeerd, vaak zonder achtergrond over gebruik en ouderdom, en haters will hate.
Ik denk dat het wel meevalt met dat berucht om. Je hoort een enkel geval en dat wordt meteen breed uitgesmeerd, vaak zonder achtergrond over gebruik en ouderdom, en haters will hate.
De bandjes zelf zijn het probleem niet, maar de lusjes wat mij betreft wel. Bij mij is dat lusje stuk gegaan bij mijn FR645M (ik gebruikte hier een officieel Garmin bandje van een VA3) en bij mijn vorige VA HR (origineel bandje bij horloge). Mijn broer had exact hetzelfde bij zijn VA HR en een collega van mij bij een Fenix 3 HR. Bij al deze gevallen gebeurde het binnen 2 jaar.
En qua gebruik... ik draag mijn horloge bijna 24x7, behalve bij het zwemmen, douchen en als hij aan de lader hangt. Verder heeft het bandje niet veel te lijden tijdens mijn werk (kantoorbaan).
De bandjes van Garmin bevallen verder goed, maar zou er graag standaard een reserve lusje bij zien. Voor €30 zou dat toch moeten kunnen?
En ja... bij AliExpress zijn deze bandjes veel goedkoper, maar lees ook regelmatig over kwaliteitsproblemen. Maar dat risico loop je bij die lage prijzen.
En qua gebruik... ik draag mijn horloge bijna 24x7, behalve bij het zwemmen, douchen en als hij aan de lader hangt. Verder heeft het bandje niet veel te lijden tijdens mijn werk (kantoorbaan).
De bandjes van Garmin bevallen verder goed, maar zou er graag standaard een reserve lusje bij zien. Voor €30 zou dat toch moeten kunnen?
En ja... bij AliExpress zijn deze bandjes veel goedkoper, maar lees ook regelmatig over kwaliteitsproblemen. Maar dat risico loop je bij die lage prijzen.
Zit er nog veel kwaliteitsverschil tussen de VA en de duurdere horloges wellicht? Ik gebruik zelf al jaren Garmin en velen in mijn kennissenkring ook, maar ik heb nog nooit zoiets mee gekregen.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
@PatrickC Ik begrijp niet goed wat je bedoelt met "lusjes" (misschien is mijn definitie van een lusje wat anders ofzo...) bedoel je daar de 'nieuwe' quickfit sluiting mee (vast met 2 mini torx schroefjes per zijde)?
Daar mag van mij ook wel een reserve bij, maar ik heb het nog niet nodig gehad. Wel gaat het maar matig open en dicht (behoorlijk gepruts, dus om nou te zeggen dat het makkelijk en snel gaat ...)
Dat zie ik inderdaad wel als zwakste punt, al zit het vooralsnog goed sluitend bij mij. Bij die oude casio scheurde echt de band uit na ongeveer 2 tot 3 jaar. En ik ben niet bepaald voorzichtig, dus dat speelde zeker mee.
@Gonadan Er zal vast een verschil zitten in die overpriced ambachtelijk gemaakte bandjes van de marq serie en de gewone, en de luxe (legacy / saga) serie. Maar zelfs bij de ultra dure titanium band van 299€ (ja voor alleen het bandje) zie ik dezelfde prul quick fit sluiting.
Daar mag van mij ook wel een reserve bij, maar ik heb het nog niet nodig gehad. Wel gaat het maar matig open en dicht (behoorlijk gepruts, dus om nou te zeggen dat het makkelijk en snel gaat ...)
Dat zie ik inderdaad wel als zwakste punt, al zit het vooralsnog goed sluitend bij mij. Bij die oude casio scheurde echt de band uit na ongeveer 2 tot 3 jaar. En ik ben niet bepaald voorzichtig, dus dat speelde zeker mee.
@Gonadan Er zal vast een verschil zitten in die overpriced ambachtelijk gemaakte bandjes van de marq serie en de gewone, en de luxe (legacy / saga) serie. Maar zelfs bij de ultra dure titanium band van 299€ (ja voor alleen het bandje) zie ik dezelfde prul quick fit sluiting.
Die quick fit sluiting werkt perfect, daar heb ik geen klachten over. Ik vermoedt hij de lusjes bedoeld waar je het restant van het bandje doorheen steekt. Die zouden best wat kwetsbaarder kunnen zijn.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Met ‘lusje’ bedoel ik de bandhouder die het bandje op z’n plek houdt. Voor een aantal horloges verkoopt Garmin ze los (helaas niet voor het type bandjes wat compatible is met de FR645), dus ze weten zelf ook dat ze stuk gaan.rockhopper schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 22:05:
@PatrickC Ik begrijp niet goed wat je bedoelt met "lusjes" (misschien is mijn definitie van een lusje wat anders ofzo...) bedoel je daar de 'nieuwe' quickfit sluiting mee (vast met 2 mini torx schroefjes per zijde)?
https://www.garmin.com/nl-NL/search/?query=bandhouder
[ Voor 12% gewijzigd door PatrickC op 08-10-2019 22:24 ]
Na een FR230/245, Fenix 5, VA3 en Venu heb ik niet het idee dat de bandjes beter waren op de duurdere horloges. Volgens mij gewoon allemaal dezelfde kwaliteit, wel zijn niet alle bandjes identiek qua ‘layout en patroon’. Misschien zit daar nog wat.Gonadan schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 21:35:
Zit er nog veel kwaliteitsverschil tussen de VA en de duurdere horloges wellicht? Ik gebruik zelf al jaren Garmin en velen in mijn kennissenkring ook, maar ik heb nog nooit zoiets mee gekregen.
@Aghanim Nou ja in die de luxe serie zie je wel verschil in kwaliteit, zowel materiaalkeuze als afwerking. Maar daar is de prijs dan ook naar (keer vijfentwintig).
Zoals dit Italiaans vacchetta leren bandje.
@PatrickC Ik wist niet dat ze die los verkoopten, maar ik begrijp nu wel wat je bedoelt. Ik had overigens geen idee dat deze stuk kunnen, maar ze zijn zeker minder stevig dan de band zelf, dus ik geloof het meteen.
Zoals dit Italiaans vacchetta leren bandje.

@PatrickC Ik wist niet dat ze die los verkoopten, maar ik begrijp nu wel wat je bedoelt. Ik had overigens geen idee dat deze stuk kunnen, maar ze zijn zeker minder stevig dan de band zelf, dus ik geloof het meteen.
Als het alleen om het lusje gaat dan nog via aliexpress. En paar euro en je bent klaar.
Al mijn bandjes komen daar vandaag een pas een keer een probleem gehad.
Al mijn bandjes komen daar vandaag een pas een keer een probleem gehad.
Weet iemand of dat scheurtjes probleem bij de FR645M een tijdelijk probleem is geweest? Vriendin is er naar aan het kijken, maar zou het jammer vinden als er nog steeds problemen mee zijn.
*edit* hmm wat ik zo zie op het Garmin forum zijn er nog steeds problemen mee (natuurlijk lees je altijd alleen maar de negative ervaringen..maar toch)
*edit* hmm wat ik zo zie op het Garmin forum zijn er nog steeds problemen mee (natuurlijk lees je altijd alleen maar de negative ervaringen..maar toch)
[ Voor 29% gewijzigd door Hopjesvla79 op 09-10-2019 09:41 ]
Hi Ha Hopjesvla
Bij m'n 920 heb ik 5x nieuwe bandjes moeten aanschaffen in 4/5 jaar. Dit allemaal omdat het bandje scheurde.Gonadan schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 20:49:
[...]
Is dat echt zo of zingt dat lekker rond? Want uiteraard zal het gebeuren en zal je er over lezen, maar berucht vind ik wel wat sterk. Dan denk ik eerder dat de prijs bij velen mee speelt in de beoordeling.
Zwom er wel geregeld in zee mee, maar zelfs dan vond ik het vrij snel stukgaan.
Mijn eigen ervaring met o.a. vivosmart, 735xt, vivosmart 2, vivosmart HR en vivosmart 3 zijn bevestiging de zwakke punt van Garmin is. En je leest het ook veel op diverse fora. En kijk nu weer naar het probleem met de 645.Gonadan schreef op dinsdag 8 oktober 2019 @ 20:49:
[...]
Is dat echt zo of zingt dat lekker rond? Want uiteraard zal het gebeuren en zal je er over lezen, maar berucht vind ik wel wat sterk. Dan denk ik eerder dat de prijs bij velen mee speelt in de beoordeling.
Je krijgt niet voor niets zo gemakkelijk een nieuwe zolang je binnen de garantie zit. Maar ja, die is 2 jaar. En als je kijkt naar vivosmart 3 (en andere modellen), die is waardeloos zodra je band breekt. Niets te vervangen.
With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......
Net contact gehad met Garmin maar ik moet nog even wachten. Ze kunnen geen ander vervangend model aanbieden op dit moment. Naar verwachting wordt volgende week een nieuwe voorraad FR645’s aangeleverd.
Je voelt hem wel aankomen dat als ik aankomende vrijdag niets heb ontvangen ik weer aan de telefoon hang
Je voelt hem wel aankomen dat als ik aankomende vrijdag niets heb ontvangen ik weer aan de telefoon hang
Ik zou dit aankaarten bij Garmin USA, ze nemen hun customer support zeer serieus in de VS en als er aangestuurd wordt vanuit het hoofdkantoor zul je zien dat het soms opeens wel kan.Miki schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 10:39:
Net contact gehad met Garmin maar ik moet nog even wachten. Ze kunnen geen ander vervangend model aanbieden op dit moment. Naar verwachting wordt volgende week een nieuwe voorraad FR645’s aangeleverd.
Gewoon in een mailtje schrijven dat je je niet goed (adequaat) behandeld voelt omdat het lang duurt voordat je reacties krijgt en tegen de tijd dat je reacties krijgt duurt het weer lang voordat er iets geregeld wordt. En op voorstellen voor alternatieven wordt ook niet serieus op ingegaan door garmin nl. In het slechtste geval gaan ze de voorraad beter regelen in NL in het beste geval helpen ze je beter.
(uiteraard kan je ook gewoon pech hebben, maar ik zou me niet zomaar laten koeioneren)
[ Voor 22% gewijzigd door rockhopper op 09-10-2019 14:16 . Reden: extra inhoud voor een eventueel mailtje toegevoegd ]
Volgens mij lezen ze meerockhopper schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 14:13:
[...]
Ik zou dit aankaarten bij Garmin USA, ze nemen hun customer support zeer serieus in de VS en als er aangestuurd wordt vanuit het hoofdkantoor zul je zien dat het soms opeens wel kan.
Gewoon in een mailtje schrijven dat je je niet goed (adequaat) behandeld voelt omdat het lang duurt voordat je reacties krijgt en tegen de tijd dat je reacties krijgt duurt het weer lang voordat er iets geregeld wordt. En op voorstellen voor alternatieven wordt ook niet serieus op ingegaan door garmin nl. In het slechtste geval gaan ze de voorraad beter regelen in NL in het beste geval helpen ze je beter.
(uiteraard kan je ook gewoon pech hebben, maar ik zou me niet zomaar laten koeioneren)
Net een mail ontvangen met de verzend bevestiging. Best apart als je de dag ervoor nog een bericht stuurt dat het minimaal 5 dagen kan duren. Ach ja..
Fijn dat er beweging in zit. Bijna grappig, bij mij ging het ook zo. Duurde elke keer een maand voor ze (weer) reageerden en toen ik mijn horloge eindelijk mocht opsturen kreeg ik al vrij snel een mailtje met excuses voor enige vertraging want even geen voorraad (had nog lang geen reactie verwacht) en een paar dagen daarna lag een (in mijn geval refurbished) exemplaar in de bus.Miki schreef op woensdag 9 oktober 2019 @ 16:59:
[...]
Volgens mij lezen ze mee
Net een mail ontvangen met de verzend bevestiging. Best apart als je de dag ervoor nog een bericht stuurt dat het minimaal 5 dagen kan duren. Ach ja..
@Miki Fijn dat er schot in de zaak zit. @HeeftZijWeer Dat je een refurbished exemplaar krijgt is standaard. De enige uitzondering hierop is als het toestel zo nieuw is en toch omgewisseld wordt dat er nog geen refurbished exemplaren zijn. Verder heb ik met mijn refurbished exemplaren (fenix en oregon serie) nooit problemen gehad, dus het lijkt erop dat de kwaliteitscontrole na reparatie hoog genoeg ligt.
Ik had een vraagje over de Garmin forerunner 245. Ik heb vandaag een training van mijn Garmin coach gevolgd. 90 minuten hardlopen, ging allemaal prima zonder problemen.
Maar het synchroniseren van mijn horloge geeft hij aan. Niet productief en mijn VO2max is gezakt. Voor dat ik ging lopen was mijn status wel productief.
Iemand hier ervaring mee, of bekend met dit euvel?
Maar het synchroniseren van mijn horloge geeft hij aan. Niet productief en mijn VO2max is gezakt. Voor dat ik ging lopen was mijn status wel productief.
Dan sloot de training niet goed aan bij je fitheid. Niet teveel van aantrekken gewoon lekker blijven trainen, status veranderd met de tijd.Deninho85 schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 13:26:
Ik had een vraagje over de Garmin forerunner 245. Ik heb vandaag een training van mijn Garmin coach gevolgd. 90 minuten hardlopen, ging allemaal prima zonder problemen.
Herkenbaar. Mijn eigen conclusie is dat dit soort indicatoren maar beperkt kloppen. Het nadeel is dat het complexe algoritmes zijn waarvan je zelf niet precies weet hoe het tot stand komt en je dus ook niet kunt bepalen of het wel of niet klopt. In perioden dat ik slecht in vorm was krijg ik regelmatig de status Peaking. Echter, op basis van mijn pace en hartslag kon ik zelf wel bepalen dat ik verre van Peaking was. Ook dan geen enkel idee waarom het horloge dit aangeeft.Deninho85 schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 13:26:
Het is natuurlijk geen exacte wetenschap maar op het moment dat ik het gevoel krijg dat het maar half klopt dan verliest het voor mij zijn waarde.
Klinkt zeer bekend, maar niet druk om maken.Deninho85 schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 13:26:
Voorbeeld: Als je je te warm kleedt heeft je lichaam het al moeilijk met eenzelfde loop en dat zal je in de hartslag zien. Dan kan het voor jou nog steeds voelen als prima te doen maar de statistieken zeggen dat het zwaarder voor je is. Dat kan dus effect hebben op de schatting van je fitheid en het algoritme het zien als een gebrek aan vooruitgang. Ergo, niet productief.
Niet productief betekent voor Garmin in feite dat je belasting normaal is maar je fitheid vermindert. Incidenteel is dat helemaal niet erg, dat gebeurt gewoon wel eens. Zolang je over de langere termijn maar meestal productief, aanhouden of herstel ziet. Dan zit je wel goed en zal je fitheid en belasting mee zien groeien.
Na elke training weer naar de status gaan kijken is in ieder geval niet productief.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ik ben dus erg benieuwd wat fitheid Bij Garmin bepaalt.Hartslag bij bepaalde pace, rusthartslag, body battery, VO2max, performance conditie etc. Dan is het ook beter te begrijpen.
Body Battery niet, want 645M heeft die niet maar wel fitheid (die bij mij schommelt tussen peaking en unproductive... lol)Aghanim schreef op donderdag 10 oktober 2019 @ 14:59:
Ik ben dus erg benieuwd wat fitheid Bij Garmin bepaalt.Hartslag bij bepaalde pace, rusthartslag, body battery, VO2max, performance conditie etc. Dan is het ook beter te begrijpen.
Overigens las ik op het forum dat als je na het opslaan van je activiteit niet bevestigt via 'Done', maar terugkeert naar de watchface door meerdere keren 'Back' te klikken het horloge niet crasht. Sinds ik dit doe heb ik inderdaad geen crashes meerPatrickC schreef op maandag 7 oktober 2019 @ 15:02:
@Deninho85
Uitgebreide uitleg staat hier:
https://www.garmin.com/nl-NL/performance-data/running
Uitgebreide uitleg staat hier:
https://www.garmin.com/nl-NL/performance-data/running
[ Voor 10% gewijzigd door PatrickC op 10-10-2019 16:55 ]