Het grote sporthorloge met GPS topic.

Pagina: 1 ... 123 ... 324 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17:34
Voor mij zijn die Torx schroeven ook een afknapper, maar moet wel zeggen dat ze op een volledig zwarte Fenix 5 nauwelijks te zien zijn. Ik heb ook behoorlijk smalle polsen dus zou een S variant sowieso beter passen, de behuizing van mijn FR 935 is bijna zo breed als mijn volledige pols.

In verband met de discussie touchscreen/knoppen eerder, Coros heeft de Apex Pro uitgebracht die beide heeft en ook een behoorlijk premium behuizing https://the5krunner.com/2...runs-rides-swims-opinion/. De gewone Apex had minder knoppen, geen touchscreen en de 46mm variant had ook schroefjes in de bezel. Moet je natuurlijk wel open staan voor Coros, de GPS nauwkeurigheid zou niet echt consistent zijn, navigatie is ook zonder kaart i.t.t. recentere Fenix modellen en er is ook geen muziek streaming. Maar de prijs is lager.

Ik ben het wel niet helemaal eens dat een touchscreen noodzakelijk een makkelijker te beschadigen scherm heeft. Mijn Vivoactive 3 had een Gorilla glass , het was niet nodig een screenprotector te dragen en heb toch tegen wat dingen gezeten, de bezel was wat afgesleten, maar het scherm zat ook wel wat dieper verzonken. Niet dat Gorilla glass hetzelfde is als een safierglas, maar voor mij heeft het toch een goede combinatie van kras- en valbestendigheid. Op mijn Forerunner 935 heb ik wel een screenprotector geplakt, de textuur van het glas geeft me de indruk dat dit kwetsbaarder is, en het is ook geen Gorilla glass (de 945 heeft dat dan weer wel, de non-sapphire Fenix 6 modellen ook). Een touchscreen sluit ook geen safierglas uit, er zijn varianten van de Apple Watch die dat hebben.

@Tacoos De Strava app ondersteunt geen gekoppelde sensoren meer sinds kort. Ik betwijfel ook dat dat Honor horloge een broadcast functionaliteit heeft. Volgens mij zou het ook alleen zinvol zijn om de hartslag sensor van het horloge te broadcasten, voor de rest heeft zo'n horloge niet meer sensoren dan een smartphone. Ik denk niet dat je hier iemand snel zult vinden die weet of dit horloge die functionaliteit heeft, is toch meer een smartwatch dan een sporthorloge. Honor/Huawei adverterteert het ook nergens... Een activiteit kunnen synchroniseren met verschillende platformen (of exporteren naar een volgens standaarden door anderen leesbaar bestand) is tegenwoordig een basisvereiste voor een sporthorloge, niet dat het zonder geen sporthorloge is, maar mij zullen ze in hun walled garden niet zien. Verder is het inderdaad een mooi en goedkoop horloge, als je je activiteiten alleen binnen de Huawei app hoeft te zien, kan het de moeite waard zijn.

En over Strava gesproken, ik wist niet goed waar ik het anders kon plaatsen, maar Strava heeft eindelijk de Fitness grafiek van het Summit lidmaatschap overgezet naar de mobiele apps. En daarnaast kun je voor activiteiten aangeven hoe vermoeiend die geweest zijn (perceived effort), wat voor de Fitness grafiek gebruikt kan worden in de plaats van hartslag. Dat lost wel mijn probleem op dat zwemmen niet meetelde in de Fitness grafiek, maar ik moet nog bekijken hoe goed hartslag en perceived effort door elkaar te gebruiken zijn.

Ik heb gemengde gevoelens bij Strava, op zich vind ik de Fitness grafiek een beter overzicht geven van mijn conditie dan de VO2max grafiek van Garmin. Maar aan de andere kant duurt het jaren voor er nieuwe features bij komen en zijn er nog steeds features half gebakken.

[ Voor 35% gewijzigd door MacPoedel op 20-09-2019 13:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chaola
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14:49
Tacoos schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 12:10:
[...]

Blijkbaar draait strava niet op de Honor Watch Magic.
Is het alternatief wel mogelijk om strava op je phone te draaien en de honor daarin als hartslag sensor te gebruiken?
En mogelijk ook andere sensor functies van de Honor?
Het probleem is dat er blijkbaar geen webservice draait tussen Huawei health en Strava=>geen automatische sync van je data naar Strava zoals bij Polar, Garmin e.a. wel kan. En manueel downloaden en opladen zou ook al niet kunnen, wegens een eigen bestandsformaat van Huawei, als ik het me goed herinner. Dus als je voor zo'n horloge gaat, moet je er vrede mee nemen dat je in de Huawei bubble zult blijven. Ik vrees dat de Amerika boycot richting Huawei er voor zal zorgen dat hier niet snel een oplossing voor komt.
Deze horloges zijn echt wel in de markt gezet om te concurreren met de betere sporthorloges, maar zo gaat het niet lukken natuurlijk...

It's just technology, not religion

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

Tacoos schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 12:10:
[...]

Blijkbaar draait strava niet op de Honor Watch Magic.
Is het alternatief wel mogelijk om strava op je phone te draaien en de honor daarin als hartslag sensor te gebruiken?
En mogelijk ook andere sensor functies van de Honor?
De functie om BT/ANT+ sensoren aan Strava te koppelen is de nek omgedraaid laatst. Dus dat is geen mogelijkheid meer, tenzij je hem al voor 28 augustus had gepaird. Maar ook dan is het een aflopende zaak.
Schijnbaar maakt die functionaliteit de boel instabiel zelfs voor mensen die niets hebben gepaird...

Bron

[ Voor 9% gewijzigd door Poekie op 20-09-2019 15:07 . Reden: Bron toegevoegd ]

Smashrun | Strava | Citystrides | Brickset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:12
vhal schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 09:16:
Ben ik de enige die de vormgeving van de Fenix 5s/6s mooier vind dan de standaard 5/6 ? Eigenlijk vind ik het jammer dat de 46mm kast (en groter) die in-your-face torx-schroeven heeft, de 42mm kast vind ik eigenlijk te klein voor mij en zou qua formaat al een downgrade zijn ten opzichte van mijn FR235.
Voor mij waren die schroefjes juist leuk om het beeld te breken. Ze vallen amper op maar geven het wel een iets ruiger uiterlijk. De S vond ik meer als een dameshorloge ogen. In het echt vallen de schroeven namelijk best wel mee.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frij5fd
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 12-10 22:06
m0ridin schreef op donderdag 19 september 2019 @ 14:03:
[...]

En het is een APAC toestel geloof ik toch? Oftewel, updates komen meestal wat later naar die toestellen...
Ik heb de Fenix 5s plus van eglobalcentral.nl nu een paar dagen binnen. Het is geen APAC horloge, gezien het typenummer wat de watch-API teruggeeft. Gezien de kaarten van Noord-Amerika die erop zitten had ik dat ook niet verwacht. Ik vraag me overigens af hoe de gemiddelde gebruiker dat moet vaststellen. Voor mij is het simpel, omdat ik het in een appje even kan opvragen en kan vergelijken met de typenummers die in het devices.xml bestand staan van de SDK.
Ik heb de Open fietsmap er even opgezet, ziet er prima uit, al lijkt me het volgen van een onbewegwijzerde route bij een trailrun wel een uitdaging met de kaart op het horloge.
Vergeleken met mijn FR935 en Vivoactive 3 is de Fenix 5s plus toch merkbaar zwaarder tijdens hardlopen. Een Fenix 5/6(x) moet dan helemaal te voelen zijn... :? . Bij onze atletiekvereniging ken ik overigens ook maar 1 persoon die met een Fenix hardloopt.
Het ding voelt wel degelijk en premium aan, ook de stalen knopjes hebben een mooie feedback. Voor sporten zijn plastic knopjes wat mij betreft echter lekkerder qua gevoel. Gezien de prijs echter bij eglobalcentral.nl (389 euro) een prima kosten/baten-verhouding, als je zoals ik er ook voor de ontwikkeling van apps mee werkt. Maar bij mijn atletiekvereniging raadt ik medelopers toch gewoon de goedkopere Garmin forerunner horloges aan. En als men triathlon aspiraties heeft de FR735xt of de FR935 (of 2e hands de FR920xt).
Vandaag komt mijn Venu binnen als opvolger van de 245. Oled en hogere resolutie is wat ik tot nu toe gemist heb dus voor mij zou dit de perfecte Garmin moeten zijn. Ben benieuwd hoe deze zich verhoudt tegenover de 245.

Helaas heb ik ook ING en dus geen Garmin Pay. Nu lijkt een Visa World Card via ICS de goedkoopste optie. Die is het eerste jaar gratis namelijk. Over een jaar zal ING hopelijk wat stappen gezet hebben.

[ Voor 31% gewijzigd door Aghanim op 21-09-2019 13:33 ]

• Tacoos
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:04

Tacoos

i am i

Poekie schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 15:01:
[...]

De functie om BT/ANT+ sensoren aan Strava te koppelen is de nek omgedraaid laatst. Dus dat is geen mogelijkheid meer, tenzij je hem al voor 28 augustus had gepaird. Maar ook dan is het een aflopende zaak.
Schijnbaar maakt die functionaliteit de boel instabiel zelfs voor mensen die niets hebben gepaird...

Bron
Bizar dat ze aanraden om de data dan via een third party app als de Wahoo fitness app in strava te importeren als je nog steeds externe sensoren wil gebruiken! Wat is dan het nut van Strava op je telefoon nog als dat niet meer kan?
Als je strava wil blijven gebruiken moet je dus een sporthorloge kiezen waarop strava draait of waarvan je de info later in strava kan importeren, of een fietscomputer als een garmin of wahoo icm hartslagband?
Dan valt voor mij de Honor Watch Magic iig af, ja. Jammer, prijs en looks bevallen me wel.

Doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg...

• blavlaa
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:07
Aghanim schreef op zaterdag 21 september 2019 @ 08:30:
Vandaag komt mijn Venu binnen als opvolger van de 245. Oled en hogere resolutie is wat ik tot nu toe gemist heb dus voor mij zou dit de perfecte Garmin moeten zijn. Ben benieuwd hoe deze zich verhoudt tegenover de 245.
Ik heb hem zelf nog niet bekeken, maar misschien brengt het wat meer duidelijkheid voor je.

https://www.dcrainmaker.c...-ever-wanted-to-know.html

PV 8x355 W45 & 8x355 O45 / 2x MT 5.12 kWh V151.215-V153.215 / CT003 V117 / L&G E350 1P DSMR4.2

Acties:
  • +1 Henk 'm!
blavlaa schreef op zaterdag 21 september 2019 @ 13:34:
[...]

Ik heb hem zelf nog niet bekeken, maar misschien brengt het wat meer duidelijkheid voor je.

Hij zit ondertussen aan mijn pols ;)

Eerste indruk is goed. Het voelt wel alsof hij minder lekker zit dan mijn fr245. Maar dat kan ook zijn omdat het altijd even wennen is aan een ander horloge. Het horloge is vrijwel identiek behalve natuurlijk het scherm. Dat is in mijn ogen wel echt een upgrade, waar je natuurlijk aan batterijduur inlevert. Alleen nog ruzie met Spotify maar dat zal ook wel opgelost worden.

Aangezien ik het horloge de hele dag draag en regelmatig in pak rond wandel past de Venu ook wat beter dan de fr245. Al vind ik het contrast tussen een pak en sporthorloge ook altijd wel leuk :)

Denk dat de 245 op Marktplaats gaat ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Aghanim op 21-09-2019 14:06 ]

@Xaverius Ben vooral benieuwd naar de accuduur, en hoe zichtbaarheid van het display is in 'lichte' omstandigheden...

Ik vind het scherm ook het enige 'minpunt' (minpunt is overdreven, maar zou graag scherper en oled-achtiger beeld hebben ;) ) van mijn 945. Maar ben niet bereid er veel accuduur voor op te geven.

Dus ben benieuwd hoe de accuduur zich verhoudt tot je oude 245 bij eenzelfde gebruik. Heb je nou eigenlijk 24/7 tijd weergave op de venu? Ook dat is voor mij wel een eis.

Niet dat ik overweeg naar de venu te gaan, maar zou mooi zijn als de ontwikkelingen op dat gebied de, wat mij betreft, goede kant op gaan :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17:34
Tacoos schreef op zaterdag 21 september 2019 @ 13:23:
[...]

Bizar dat ze aanraden om de data dan via een third party app als de Wahoo fitness app in strava te importeren als je nog steeds externe sensoren wil gebruiken! Wat is dan het nut van Strava op je telefoon nog als dat niet meer kan?

Als je strava wil blijven gebruiken moet je dus een sporthorloge kiezen waarop strava draait of waarvan je de info later in strava kan importeren, of een fietscomputer als een garmin of wahoo icm hartslagband?
Goede vraag, ik denk dat Strava zou antwoorden dat de app er vooral voor het sociale aspect is, ik zou zeggen om kudo's uit te delen. Om je statistieken en activiteiten te herbekijken is de website lang (nog steeds) completer dan de app, ook al hebben ze nu wat dingen over gezet. Routes tekenen gaat ook nog steeds beter op de website, je kunt mobiel wel ruwweg een route tekenen, maar niet aanpassen...

Vind het ook opmerkelijk dat ze iets moeten verwijderen wegens stabiliteitsproblemen dat een andere app wél kan. De Wahoo Fitness app doet ook wel niet veel anders, dus het is niet dat die personeel moet verdelen over connectiviteit met sensoren, het opbouwen van een sociale feed en het integreren van een routebouwer.

Maar uiteindelijk is het een minderheid die gaat lopen met een hartslagsensor of sporthorloge, ik zie veel mensen met alleen een smartphone bij zich, zelfs op wedstrijden. Als je verder niets met die hartslagdata doet behalve die op te slaan, heb je er toch ook niets aan (behalve misschien een waarschuwing dat je te hard gaat, maar dan nog moet je weten wat je maximale hartslag is), de meeste mensen lopen gewoon een rondje.

@Frij5fd Ik vond de overgang van Vivoactive 3 naar Forerunner 935 al een enorm verschil in gewicht, van 39g naar 49g, laat staan dat ik er nog eens 10g bij zou willen. Maar het is niet bij het sporten dat het gewicht me zo opviel, eerder gewoon bij het dagelijks dragen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xaverius
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-10 13:43

Xaverius

Ultraloper - korte dan... 😎

Topicstarter
m0ridin schreef op zaterdag 21 september 2019 @ 14:31:
@Xaverius Ben vooral benieuwd naar de accuduur, en hoe zichtbaarheid van het display is in 'lichte' omstandigheden...
Mijn FR935 heb ik nog niet leeg kunnen trekken tijdens een ultra. Of tagde je nu de verkeerde tweaker met X als startletter. :+

https://smashrun.com/hans.vandermeer/invite
Stop de verwelking!
COVID19 resultaat: 30% meer hardgelopen dan ooit, langste afstand van 52 -> 69km gebracht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:20
Grumble, vandaag D-Day om de DtD te gaan lopen breekt eerst mijn bandjeshouder af van mijn originele FR645 band. Ok, niks aan de hand want ik heb nog wel ergens een AliExpress bandje liggen. Zie ik tijdens het wisselen het inmiddels bekende breuk probleem. Het zijn bij mij gelukkig alleen wat voelbare scheurtjes maar balen doe ik er wel van.

Morgen maar even contact opnemen met Garmin of is het toch handiger om even langs Run2Day te gaan? Dat is waar ik het horloge gekocht heb.

[ Voor 8% gewijzigd door Miki op 22-09-2019 09:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
m0ridin schreef op zaterdag 21 september 2019 @ 14:31:

Ik vind het scherm ook het enige 'minpunt' (minpunt is overdreven, maar zou graag scherper en oled-achtiger beeld hebben ;) ) van mijn 945. Maar ben niet bereid er veel accuduur voor op te geven.

Dus ben benieuwd hoe de accuduur zich verhoudt tot je oude 245 bij eenzelfde gebruik. Heb je nou eigenlijk 24/7 tijd weergave op de venu? Ook dat is voor mij wel een eis.

Niet dat ik overweeg naar de venu te gaan, maar zou mooi zijn als de ontwikkelingen op dat gebied de, wat mij betreft, goede kant op gaan :)
Ik denk dat je mij bedoelde dus bij deze een antwoord op de vraag die misschien niet voor mij was :+

Accuduur ben ik tot nu toe 23% kwijt in de eerste 24 uur. Horloge kwam met 82% batterij uit de doos. Direct omgedaan en nog niet geladen. Ik heb het scherm niet op 'always-on' staan dus dat staat grotendeels uit. Wel heb ik natuurlijk alles ingesteld, firmware update gedaan etc. dus in werkelijkheid zal het verbruik wat beter zijn. PulseOx staat overigens aan. Heb nog niet gesport.

Het Oled beeld is erg mooi en bijzonder fel in zonlicht. Ikzelf heb de helderheid op 20% staan maar heb het idee dat er een automatische helderheid aan staat want in zonlicht zie ik de helderheid oplopen. Het display is in felle zon goed leesbaar maar dat kost dus ongetwijfeld extra batterij. Het scherm kan op 'always-on' maar ik vermoed dat je dan inderdaad maar 2 dagen haalt.

De interface is een stuk mooier en scherper op deze resolutie al merk je wel dat Garmin het nog niet echt geoptimaliseerd heeft voor dit display. Het is nu meer de 245 interface die een hogere resolutie heeft. Een horloge van Samsung of Apple heeft een mooiere interface waardoor het scherm beter tot zijn recht komt. Daaraan zie je dat Garmin dit pas voor het eerst doet. Ook qua watch faces in de Connect store is niks te vinden dat het display tot zijn recht doet komen.

Als je het scherm negeert dan is het niet veel anders dan een ander recent Garmin horloge. Ik zou de meerprijs tegenover een VA4 het zeker waard vinden (als je batterijduur in wilt leveren). Of het voor een echte sporter/hardloper een betere keuze is dan een FR245 vind ik lastig te stellen. Je mist veel Firstbeat indicatoren, al zijn die via Stravistix etc. ook prima te bekijken en hebt natuurlijk touchscreen. Als de FR245M ook Garmin Pay zou hebben dan zou dat denk ik het perfecte 'budget' horloge zijn tegenover de 945 en Fenix.

Als je iets specifieks wilt weten of een foto van zonlicht bij beide horloges wilt zien dan hoor ik het wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Xaverius en @Aghanim

Oops, die ging niet helemaal goed nee ;) Tnx voor het antwoord iig! Is niet de batterijduur waar ik voor zou kiezen though, hou ik het liever bij een minder scherp/mooi scherm en een anderhalve week batterij (incl activiteiten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twowheeler
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14:37
Beste allen,

Ik kan een garmin Forerunner lenen om te kijken of een gps horloge wat voor me is. Ik zal de gegevens uit garmin syncen met google fit (ik zal hiervoor deze app https://play.google.com/s...ppyhapps.healthsync&hl=nl gebruiken).

Is er een mogelijkheid dat ik het horloge leen zonder aan de instellingen van de eigenaar te knoeien? Dat ik enkel de gegevens die ik gebruik ga uploaden. Of kan ik wisselen en worden er backups gemaakt.

Belangrijkste is dat het horloge weer terug gaat naar de eigenaar zoals hij hem aan mij gaf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xray79
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 09-10 20:14
Denk dat als je je eigen profiel maakt in Garmin en dat op het horloge zet je weinig 'schade' aanricht. Schermindeling etc kun je voor zover ik weet gene backup van maken maar zoveel werk is dat nu ook weer niet om in te stellen.
Dat profiel kan je dan gebruiken om de hartslagzones etc. te laten bepalen als je dat zou willen en zo voorkom je ook dat jouw loopjes/fietstochten etc. op het eigenaarsprofiel terecht komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kleine update over de Venu qua batterij. Na 52 uur heb ik 40% batterij verbruikt:
- nog nooit aan oplader gelegen
- nog niet gesport
- display niet always on
- eerste dag behoorlijk mee gespeeld en alles ingesteld
- pulseOX 's nachts actief

Op zich niet ontevreden tot zoverre. Eens kijken hoe het verbruik is bij het sporten.

Mijn FR245 kan op marktplaats in elk geval :)

[ Voor 6% gewijzigd door Aghanim op 23-09-2019 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plong
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 11:31
Frij5fd schreef op vrijdag 20 september 2019 @ 23:30:
[...]

....

Maar bij mijn atletiekvereniging raadt ik medelopers toch gewoon de goedkopere Garmin forerunner horloges aan. En als men triathlon aspiraties heeft de FR735xt of de FR935 (of 2e hands de FR920xt).
Ik fiets heel regelmatig met de racefiets (en heb een fietscomputer met GPS) en wandel ook heel vaak.
Als beginnend loper en zwemmer had ik de 735XT in gedachten, al doe je mij nu twijfelen. Ik ben geen triatleet en heb ook niet die ambities, doe geen wedstrijden (terug, niet de ambitie), hoef ik dan wel zo'n duur pro-ding op m'n pols of ben ik dan beter geboden met het goedkoper segment?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Aghanim

Specifieke reden waarom je pulseox aan hebt staan? Voor zover ik weet slurpt dat batterij en hebben wij er op zee-niveau toch niets aan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
m0ridin schreef op maandag 23 september 2019 @ 16:51:
@Aghanim

Specifieke reden waarom je pulseox aan hebt staan? Voor zover ik weet slurpt dat batterij en hebben wij er op zee-niveau toch niets aan...
Nee eigenlijk niet. Een keer aangezet en heb het idee dat het altijd 95% moet zijn dus vandaar leuk om te checken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenz64
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:49
Zwemmen luistert nogal nauw, @plong Er zijn maar een paar 'pro' horloges die dat goed doen. De 735XT hoort daar niet bij afaik. Er zijn wel trukjes (horloge in badmuts, horloge aan boei als je die gaat gebruiken, zeer aan te raden overigens).

Voor jouw doel kan je ook goedkopere alternatieven als tri watch proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RangedNeedles
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Guys, ik geraak er even niet meer aan uit. Hopen willen jullie even jullie licht hier op laten schijnen :>

Ik ben op zoek naar een sporthorloge met een focus op het, obviously, sportgedeelte maar het smartgedeelte is zeker ook niet onbelangrijk. Ik doe aan hardlopen, af en toe zwemmen (zwembad, geen ambitie voor open water), krachttraining in de fitness en mountainbiken. Lopen en MTB doe ik het vaakst en lijkt mij dus ook het meest relevant in deze zoektocht. Ik ben zeker geen hardcore sporter maar ben ook niet vies van eens goed te zweten :+

Budget ligt tussen de € 200 à € 300. Met als opmerking dat als er net een heel geschikt horloge boven deze limiet zou liggen deze alsnog wel OK zou zijn ;)

In het Polarkamp ben ik nog wat aan het twijfelen tussen de Polar Ignite en de Vantage M. De Ignite is nieuwer en heeft meer functies maar de Vantage M heeft zich al meer bewezen, krijgt deze nieuwe features zogezegd ook en z'n GPS is wat nauwkeuriger - ondanks ze beide 'n Sonychip hebben. Ook het gebrek aan een touchscreen en dus onbedoelde aanrakingen lijkt me wel 'n plus. Ook ziet Polar Flow er duidelijk en gestructureerd uit. Wat heel wat minder is, is dat je enkel berichtmeldingen kan zien. Geen muziekbediening of andere appmeldingen mogelijk blijkbaar.

Het andere kamp, het Garminkamp, heb ik lang genegeerd maar hoe langer ik rondkijk hoe meer ik hier naartoe neig. Ik loop alleen wat verloren in alle modellen die er zijn. Ik was aan het kijken naar de 45, 245, VA3 en 735XT. Allemaal grote verschillen waarbij de 45 zich meer op het smartgedeelte richt en de 735XT zich vooral op multisporten richt. De transflectieve schermen lijken me erg handig overdag en de batterijduur die hieraan gekoppeld is ook.

Maar dus, welke modellen zou ik kunnen schrappen gezien m'n wensen? Heb ik gekke keuzes gemaakt (ongetwijfeld :+) of heb ik watches op m'n lijstje staan die niet echt geschikt zijn voor de sporten die ik doe? Alvast bedankt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
SanderL schreef op maandag 23 september 2019 @ 20:13:
Guys, ik geraak er even niet meer aan uit. Hopen willen jullie even jullie licht hier op laten schijnen :>

Ik ben op zoek naar een sporthorloge met een focus op het, obviously, sportgedeelte maar het smartgedeelte is zeker ook niet onbelangrijk. Ik doe aan hardlopen, af en toe zwemmen (zwembad, geen ambitie voor open water), krachttraining in de fitness en mountainbiken. Lopen en MTB doe ik het vaakst en lijkt mij dus ook het meest relevant in deze zoektocht. Ik ben zeker geen hardcore sporter maar ben ook niet vies van eens goed te zweten :+

Budget ligt tussen de € 200 à € 300. Met als opmerking dat als er net een heel geschikt horloge boven deze limiet zou liggen deze alsnog wel OK zou zijn ;)

In het Polarkamp ben ik nog wat aan het twijfelen tussen de Polar Ignite en de Vantage M. De Ignite is nieuwer en heeft meer functies maar de Vantage M heeft zich al meer bewezen, krijgt deze nieuwe features zogezegd ook en z'n GPS is wat nauwkeuriger - ondanks ze beide 'n Sonychip hebben. Ook het gebrek aan een touchscreen en dus onbedoelde aanrakingen lijkt me wel 'n plus. Ook ziet Polar Flow er duidelijk en gestructureerd uit. Wat heel wat minder is, is dat je enkel berichtmeldingen kan zien. Geen muziekbediening of andere appmeldingen mogelijk blijkbaar.

Het andere kamp, het Garminkamp, heb ik lang genegeerd maar hoe langer ik rondkijk hoe meer ik hier naartoe neig. Ik loop alleen wat verloren in alle modellen die er zijn. Ik was aan het kijken naar de 45, 245, VA3 en 735XT. Allemaal grote verschillen waarbij de 45 zich meer op het smartgedeelte richt en de 735XT zich vooral op multisporten richt. De transflectieve schermen lijken me erg handig overdag en de batterijduur die hieraan gekoppeld is ook.

Maar dus, welke modellen zou ik kunnen schrappen gezien m'n wensen? Heb ik gekke keuzes gemaakt (ongetwijfeld :+) of heb ik watches op m'n lijstje staan die niet echt geschikt zijn voor de sporten die ik doe? Alvast bedankt! :)
Er is geen Jack of all trades, dus bepaal eerst wat voor jou zwaarder weegt het smart gedeelte of het sport gedeelte. Nogmaals en/ en bestaat niet.

Polar, Suunto en Garmin zijn volledig gericht op sport en gezondheid maar bieden zeer basic smart functies aan. Als je voor 1 van deze 3 kiest, kies dan voor een recent model. Door de hoge omloop in modellen verliezen veel producten snel hun ondersteuning in 12 a 18 maanden. Garmin is hier kampioen in terwijl Polar en Suunto vaak nieuwe toestellen uitbrengen en gaande weg het toestel voorzien van allerlei functies die er eigenlijk al in hadden moeten zitten bij de launch.

Samsung, Apple, Huawei, Fossil, Amazfit zijn veel meer gericht op smartwatch en hebben wat sport functies maar dat komt in de verste verte niet in de buurt van het bovenstaande trio. Voor een simpel rondje hardlopen voldoet het uiteraard meer dan uitstekend maar als je wat serieuze intervallen wilt gaan doen dan heb je er vrij weinig aan. Wellicht dat je met wat 3rd party apps dit euvel kunt verhelpen maar geen populaire oplossing binnen dit topic.

Succes met je verkenning verder :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RR46
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 21:45
@SanderL lopen en mtb doe je het vaakst geef je aan, wil je hierbij navigatie functionaliteit gaan gebruiken? Of denk je dit te gaan gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RangedNeedles
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Miki schreef op maandag 23 september 2019 @ 20:41:
[...]

Er is geen Jack of all trades, dus bepaal eerst wat voor jou zwaarder weegt het smart gedeelte of het sport gedeelte. Nogmaals en/ en bestaat niet.

Polar, Suunto en Garmin zijn volledig gericht op sport en gezondheid maar bieden zeer basic smart functies aan. Als je voor 1 van deze 3 kiest, kies dan voor een recent model. Door de hoge omloop in modellen verliezen veel producten snel hun ondersteuning in 12 a 18 maanden. Garmin is hier kampioen in terwijl Polar en Suunto vaak nieuwe toestellen uitbrengen en gaande weg het toestel voorzien van allerlei functies die er eigenlijk al in hadden moeten zitten bij de launch.

Samsung, Apple, Huawei, Fossil, Amazfit zijn veel meer gericht op smartwatch en hebben wat sport functies maar dat komt in de verste verte niet in de buurt van het bovenstaande trio. Voor een simpel rondje hardlopen voldoet het uiteraard meer dan uitstekend maar als je wat serieuze intervallen wilt gaan doen dan heb je er vrij weinig aan. Wellicht dat je met wat 3rd party apps dit euvel kunt verhelpen maar geen populaire oplossing binnen dit topic.

Succes met je verkenning verder :)
RR46 schreef op maandag 23 september 2019 @ 21:11:
@SanderL lopen en mtb doe je het vaakst geef je aan, wil je hierbij navigatie functionaliteit gaan gebruiken? Of denk je dit te gaan gebruiken?
Bedankt beiden! Ik zoek toch meer een horloge die zich focust op het sportgedeelte. Uiteindelijk heb ik voor het smartgedeelte m'n smartphone. Het zou wel 'n mooie extra zijn gezien de hardware er wel toe in staat is en het maakt dat ik m'n gsm gewoon in m'n broekzak of rugzak kan laten zitten.

Suunto ben ik als merk nog tegengekomen en ondanks dat het m'n keuze er niet makkelijker zal op maken, ga ik dit merk toch ook eens verkennen. Wie weet..

Navigatiefunctionaliteit lijkt me wel handig als ik op voorhand een GPX kan inladen. Dit zou me wel helpen bij het MTB'en.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frij5fd
Frenz64 schreef op maandag 23 september 2019 @ 16:59:
Zwemmen luistert nogal nauw, @plong Er zijn maar een paar 'pro' horloges die dat goed doen. De 735XT hoort daar niet bij afaik. Er zijn wel trukjes (horloge in badmuts, horloge aan boei als je die gaat gebruiken, zeer aan te raden overigens).

Voor jouw doel kan je ook goedkopere alternatieven als tri watch proberen
Ik zie bij degenen die een FR735xt hebben niet heel veel andere tracks voor open water zwemmen dan degene die een FR935 hebben (allebei matig). DC Rainmaker had voor open water zwemmen het beste resultaat met de Apple watch (versie 4 op dat moment), terwijl de Fenix 5 plus dramatisch slecht was. Ik hang 'm aan een boei als ik bij een training echt wil weten wat ik gezwommen heb (je mist dan alleen je slaganalyse).
In het zwembad werken de meeste horloges wel aardig. De Vivoactive 3 is een stukje goedkoper en ondersteunt zwemmen in het zwembad. Het is alleen wat lastig met natte handen de activiteit af te sluiten. Als je verder geen handmatige ronden bij hardlopen hoeft te gebruiken, dan is dat ook een optie (gebruik ikzelf bij baantraining). De FR735xt is ook weer niet zoveel duurder dan de Vivoactive 3, dat ik een VA3 zou aanbevelen. De FR735xt werkt gewoon lekkerder als sporthorloge in mijn beleving

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi, misschien een beetje laat maar ik ben op zoek naar de bevestiging van de band van de sma 007.
Is deze nog wel heel?
Of heb je dat ding inmiddels al in de prullenbak gegooid?

Mvg sven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CaptainKansloos
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 18:55
Samsung, Apple, Huawei, Fossil, Amazfit zijn veel meer gericht op smartwatch en hebben wat sport functies maar dat komt in de verste verte niet in de buurt van het bovenstaande trio. Voor een simpel rondje hardlopen voldoet het uiteraard meer dan uitstekend maar als je wat serieuze intervallen wilt gaan doen dan heb je er vrij weinig aan.
Ik heb zelf een Amazfit Stratos en ben van mening dat deze toch wel een beetje tussen de Samsung/Fossils en Garmin/Polars van van deze wereld bevind. De Stratos heeft support voor triathlons, heeft een lange accutijd en een transflective scherm. Ook bv VO2max, dat ze - net als Garmin - gewoon bij Firstbeat afnemen. De app erbij is in de laatste versie weer niet zo uitgebreid als Garmin/Polar. Er is ook geen website waar je een 'volledig overzicht' van al je prestaties kunt inzien. Er zijn wel thirdparty apps, die een wat meer gedetailleerd overzicht geven.

Ik gebruik hem voor MTB/Race en hardlopen. Daar volstaat ie prima wat mij betreft. OHR is meestal goed; bij hardlopen altijd OK, MTB soms korte dip (blijft wat gevoelig voor stof en zweet), GPS is 'uitstekend' wat mij betreft. Ik zwem er niet mee overigens. GPX op een horloge kan ook, maar is m.i. zeker bij MTB beperkt bruikbaar (je kunt zien of je nog op het spoor zit, maar het is geen optie als realtime navi wat mij betreft).

Het ligt er ook maar aan wat je wensen zijn. Ik wil vooral een betrouwbare GPS registratie en redelijk betrouwbare OHR. Maar m.i. zit iig de Amazfit Stratos qua functionaliteit echt in de sporthorloge hoek (zoals Garmin) en niet in de smartwatch hoek (zoals Samsung).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Caayn
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Requiem19 schreef op woensdag 18 september 2019 @ 13:19:
[...]

Ben benieuwd naar je uitgebreidere eerste indrukken / review.

Keep us posted 8)
Ondertussen ben ik een kleine week verder. Heb er nu twee keer mee hard gelopen en het gene wat mij het meeste opvalt, in de positieve zin, is het gewicht en formaat tegenover de Fenix 5 Plus. Ik had niet verwacht dat het kleine verschil zo merkbaar zou zijn. Wel vind ik het apart dat Garmin op de website 47mm aangeeft en op de doos 46mm.

Qua GNSS accuraatheid lijkt alles ook dik in orde te zijn, bij de DtD afgelopen weekend had ik een verschil van 50 meter op een parcours van 16.1km.

Verder, tja. Het is een Fenix, voelt goed aan en kan hoogstwaarschijnlijk tegen een stootje. Het lijkt veel op de Fenix 5 Plus die ik hiervoor had. De interface is net wat gelikter en lijkt iets vloeiender te lopen (maar dat kan ook placebo zijn).

(het opschrijven van mijn gedachten en ervaringen is niet mijn sterkste punt)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• CT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:39

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

Mijn ervaringen tot nu toe met allerlei pluimage van "sport" holorges - doe alleen aan hardlopen overigens;

- Huawei Watch 2 icm Huawei Health
Dikke prima, duidelijke mooie App (oa. vo2max) goede gps en hr.
Wel erg locked in, je kan niet echt goed je data exporteren.. helaas.
't Holorge zit ook lekker en zelfs een sim erin om te bellen in nood :-)
Touchscreen is wat gevoelig bij regen/sneeuw, en gaat spoken.
Music is alleen wat lastig als je geen spotify gebruikt en gewoon mp3's wilt kopieren.
Reden dat ik de samsung ging proberen.

- Samsung Watch icm Samsung health
Matig.. ziet er wel mooier uit allemaal maar de App is een draak.
Weinig overview-stats, alle software voelt vrij gammel aan, veel runs dat de gps ineens niks meten en je weer uren op fora moest zoeken naar oplossingen, was er snel klaar mee.
Music is NOG irritanter en maf in de app geregeld.. om gillend gek van te worden.
Draai-ring is wel een uitvinding en je kan wel health data makkelijker exporteren..

- Fenix 5s plus icm Garmin Connect.
Batterij gaat icm non-stop HR en always on dagen mee, had ik niet verwacht.
App is nog uitgebreider kwa statistieken dan huawei health.
Veel extra opties zoals zelf training progs en routes maken.
Music is hier voor mijn usecase ook geregeld zoals ik wil, gewoon ouderwetsch mp3's kopieren (is dat nou zo moeilijk?)
Wel is de bluetooth erg slap en heb ik nieuwe oortjes gekocht met de zender in het snoer aan de linker kant, met bijv. de galaxy buds heb je nonstop onderbrekingen.

"smartwatch":
Fenix's integratie met android is naar mijn mening beter dan de Samsung, maar wel slechter (logisch, androidwear) dan de Huawei.
Maar dat gat, zoals Maps navigatie op horloge is wel netjes opgelost met enthousiaste developers voor de garmin. Iets dat bij Samsung echt een ramp is (veel troep in die samsung store dat half werkt).
Garmin pay is ook grappig (en kan je dus ook gebruiken itt samsung pay of android pay).

Huawei voelt wel als een goed sport horloge met de beste integratie met je telefoon.
Fenix voelt als 't meest betrouwbare sport horloge met veel uithoudingsvermogen.
Samsung voelt als een sieraad.

Dus alles heeft voors en tegens :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arie-
  • Registratie: December 2008
  • Niet online
plong schreef op maandag 23 september 2019 @ 16:44:
[...]

Ik fiets heel regelmatig met de racefiets (en heb een fietscomputer met GPS) en wandel ook heel vaak.
Als beginnend loper en zwemmer had ik de 735XT in gedachten, al doe je mij nu twijfelen. Ik ben geen triatleet en heb ook niet die ambities, doe geen wedstrijden (terug, niet de ambitie), hoef ik dan wel zo'n duur pro-ding op m'n pols of ben ik dan beter geboden met het goedkoper segment?
https://www.strava.com/activities/2491600706 en https://www.strava.com/activities/1845420302
Twee openwater zwemsessies van mij met een 735XT, kun je voor jezelf bepalen of deze lijnen recht genoeg zijn voor jou. Ik doe bij zo'n open water sessie niet alles borstcrawl, ~25% zal schoolslag zijn geweest. gps wordt niet gemeten tijdens schoolslag.

Verder:
- Baantjes bijhouden in het zwembad gaat super goed, zie: Arie- in "Het grote zwemtopic (deel 1)"
- Accuduur is ~12uur op gps.
- Optische HF gaat bij mij waardeloos bij fietsen en rennen, HRM-Run werkt voor mij super. Bij anderen werkt optische HF soms wel goed. In het water werkt OHF voor niemand.
- 't Is een echt sporthorloge. Smart functionaliteiten zijn aanwezig, maar nutteloos.
- 't Is wel een relatief oud model, misschien rekening mee houden ivm updates?
- Om overdag te dragen: de 935xt oogt veel luxer.
- Als je geen haast het met aanschaffen: black friday deals zijn de horloges vaak echt goedkoper te krijgen.

Zoals ik het zie: als 'budget' (budget is natuurlijk relatief) model voldoet de 735XT super goed.

edit: Wat aanvullingen

[ Voor 19% gewijzigd door Arie- op 24-09-2019 10:40 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:05
@Arie- @plong Het is maar wat je budget noemt, de 735xt is inmiddels al een flink stuk verouderd (uitgebracht in mei 2016) en het is van begin af aan een soort vlees-noch-vis tussenmodel geweest. In mijn ogen niet veel bang for buck. Het is inmiddels beter, omdat de prijs flink gezakt is, maar het is ook al een oud toestel (voor gps begrippen). Ik zou persoonlijk niet voor een 735 gaan, maar eerder voor een 920/935/fenix3/3hr/5/5plus omdat je dan tenminste niet een uitgekleed toestel krijgt. Maar dat is vanuit mijn ogen bekeken en met mijn budget.

Maar goed zo'n horloge helpt je uiteindelijk niet om sneller te gaan, dus of je überhaupt een horloge nodig hebt, waarschijnlijk niet. Het is vooral een leuk middel om soms een analyse op los te laten en verder een gadget. En afhankelijk van het model (en smaak) kan het ook een mode item zijn. Ik zou me in ieder geval niet gek laten maken door de "tag" triatlon geschikt. Ga voor jezelf na of je echt de multisport mode nodig hebt (want dat is het hele sell point van triatlon geschikt) of dat het vooral voor gebruik tijdens één sport gaat. Je hebt waarschijnlijk al een edge of bolt, dus het gaat vooral om het hardlopen en zwemmen.

Ik zou zeker met een beperkt budget met een instap hardloophorloge beginnen, van marktplaats, kijken of het bevalt en of je meer data wilt. Als je dat eenmaal weet dan verkoop je dat horloge weer met minimaal verlies en koopt dan iets waar je zeker van bent en achter kan staan.

Verder een update over mijn fenix 5x plus. Dit weekend weer even een reboot cycle gehad, het lijkt toch te maken te hebben met externe sensoren want daar was ik ook weer mee bezig. Gelukkig was het na één reboot verholpen.

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arie-
  • Registratie: December 2008
  • Niet online
rockhopper schreef op dinsdag 24 september 2019 @ 20:13:
@Arie- @plong Het is maar wat je budget noemt, de 735xt is inmiddels al een flink stuk verouderd (uitgebracht in mei 2016) en het is van begin af aan een soort vlees-noch-vis tussenmodel geweest. In mijn ogen niet veel bang for buck. Het is inmiddels beter, omdat de prijs flink gezakt is, maar het is ook al een oud toestel (voor gps begrippen). Ik zou persoonlijk niet voor een 735 gaan, maar eerder voor een 920/935/fenix3/3hr/5/5plus omdat je dan tenminste niet een uitgekleed toestel krijgt. Maar dat is vanuit mijn ogen bekeken en met mijn budget.

[...]

Lichtelijk offtopic en weet niet of 't @plong verder helpt.
Het uitgekleede uitvoering verhaal als nadeel heb ik nooit begrepen. Tuurlijk is een 935/fenix etc. 'higher-end', ik zocht twee jaar geleden echter gewoon een multisport horloge, geen poespas. Multisport voor mij betekent daadwerkelijk multisport, niet losse activiteiten, dus 235 etc. vielen af. Destijds gold voor mij dat €300 voor 735XT+HRM-Run vs €400-500 voor 935XT zonder borstband een no brainer was: de 735XT. De fenix serie was stukken duurder en/of ouder (afhankelijk van uitvoering), of je komt op de tweedehands markt. Smart functionliteiten interesseerden me niet. De enige overweging die je zou kunnen hebben is als je een hele triatlon wil doen en je niet onder de 12uur gaat komen, tja dan voldoet de 735xt niet. Enige alternatief was misschien de 920 geweest, daar ken ik de prijzen zo niet van, maar mogelijk was die wel voor dik onder de €200 te verkrijgen geweest op Marktplaats.

@plong Als je nog niet goed weet wat je er precies mee wilt gaan doen mbt. zwemmen: je moet even voor jezelf bepalen of je in open water en/of 't zwembad wilt gaan zwemmen. Dat bepaalt nogal uit welke horloges je kan kiezen. Als 't je alleen een beetje om rennen en zwemmen gaat, is denk ik een 2e hands 920XT een heel goede optie voor je! Die zijn denk ik wel voor < €100 op marktplaats te vinden: een gewoon serieus goed horloge, wat @rockhopper al aangeeft.

[ Voor 12% gewijzigd door Arie- op 25-09-2019 09:44 ]

• THxZ0NE
  • Laatst online: 12-10 20:04
De Garmin 645 in bundle en music versie is rond de 360 euro via de ING rentepuntenwinkel. Wellicht interessant.

• Wallie
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07:25

Wallie

Herr

Toevallig een twee maanden geleden de 735XT gekocht (in de aanbieding bij Amazon.de voor 175euro), als opvolger van mijn 620. Tja, hij is niet van vandaag, maar de hartslagmeter en de gps doen het prima, veel meer heb ik voor hardlopen ook niet nodig. Gebruik hem nu ook als dagelijks horloge incl smart notifications (tegen de 14 dagen accuduur _/-\o_ ). Voor 175euro, prima ding!

Dat is niet gênant, dat is professioneel.

Acties:
  • +2 Henk 'm!
Kleine update na 4 dagen de Venu in gebruik te hebben. Overall ben ik erg blij mee. Het is vrijwel hetzelfde als ieder ander recent Garmin toestel maar het betere scherm, en vooral de hogere resolutie, vind ik erg prettig. Telefoon notifcaties zijn beter leesbaar omdat er meer tekst op het scherm past. Je went er snel aan :)

Verder:
- al 3 software updates gehad
- nog geen bugs of problemen gehad (best uniek)
- batterij valt me erg mee

Na 24 uur van de oplader (scherm niet continu aan, bluetooth + wifi aan, activity tracking aan, pulseOX uit) heeft de Venu 8% batterij verbruikt. Na 1 uur krachttraining (geen GPS, scherm continu aan, hartslag continu) is er nog eens 5% verbruikt. Ik heb nog geen GPS activiteit gedaan maar die buiten beschouwing gelaten lijk ik toch prima 5 dagen of meer te gaan halen op 1 batterij.

Het scherm continu aan maakt natuurlijk veel verschil maar ik vind dat onnodig. Ik kijk niet de hele dag op mijn horloge en als ik mijn pols draai gaat het scherm 10/10 direct aan.

Touchscreen zal even wennen zijn met hardlopen maar dat komt wel goed. Nu nog een Visa card aanvragen voor Garmin Pay :)

• Miki
Wat zijn de ervaringen met Garmin en respons tijden mbt het webformulier voor garantie afhandeling?
Het blijft vooralsnog akelig stil na 2,5 dag maar wellicht is dit voor hun volkomen normaal :?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Poekie
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

Miki schreef op woensdag 25 september 2019 @ 14:06:
Wat zijn de ervaringen met Garmin en respons tijden mbt het webformulier voor garantie afhandeling?
Het blijft vooralsnog akelig stil na 2,5 dag maar wellicht is dit voor hun volkomen normaal :?
Webformulier kan je rustig een week of twee (of zelfs nog langer) op wachten. Bellen heb je diezelfde middag een RMA-formulier in je mail.

• Miki
Poekie schreef op woensdag 25 september 2019 @ 14:24:
[...]

Webformulier kan je rustig een week of twee (of zelfs nog langer) op wachten. Bellen heb je diezelfde middag een RMA-formulier in je mail.
Thx dan ga ik zo maar even bellen :)

• ArnoutV
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19:09
Ik heb al jaren een 920 en een 735 en aangezien ik maximaal een halve triathlon doe is de capaciteit van de 735 meer dan voldoende.
De 920 ziet eruit als een speelgoed horloge voor dagelijks gebruik, de 735 ziet er fraai uit.
Niet te groot, notificaties, pols HF, stappenteller, nog steeds zeer tevreden mee.
De 920 sinds de 735 niet meer gebruikt.

• rockhopper
@Arie- Ik zie dat uitgeklede verhaal wel in het licht met de prijs hoe die was bij de release. Het bood eigenlijk niet veel meer dan de FR 630 en was niet veel goedkoper dan de 900/fenix serie, en tja een beetje crippled dus. Het liet bij mij een nare smaak achter, maar dat maakt het natuurlijk niet tot een essentieel slecht toestel. Voor alles wat ik doe qua sport zou het zelfs prima geschikt zijn, maar ja dingen kopen is soms ook emotie, bij mij in ieder geval wel. En met de huidige prijs is het helemaal niet slecht verder.

(en ik vind gewoon dat als een triatlon horloge zichzelf als triatlon horloge op de markt zet, het tenminste de accuduur van een complete amateur triatlon moet volhouden iets dat de 735 net aan haalt als je niet te slecht bent)

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

• Miki
Miki schreef op zondag 22 september 2019 @ 08:44:
Grumble, vandaag D-Day om de DtD te gaan lopen breekt eerst mijn bandjeshouder af van mijn originele FR645 band. Ok, niks aan de hand want ik heb nog wel ergens een AliExpress bandje liggen. Zie ik tijdens het wisselen het inmiddels bekende breuk probleem. Het zijn bij mij gelukkig alleen wat voelbare scheurtjes maar balen doe ik er wel van.

Morgen maar even contact opnemen met Garmin of is het toch handiger om even langs Run2Day te gaan? Dat is waar ik het horloge gekocht heb.
Update: naar van de tip van @Poekie contact opgenomen met Garmin en met wat klein heen en weer gemail met foto’s te horen gekregen dat ik mijn horloge mag omruilen *O*

• cverkooyen
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 21:40
Ik ben me aan je oriënteren op een opvolger van mijn TomTom horloge. Wat is nou, behalve het scherm, het verschil tussen de Garmin venu en de 245 (muziek). De 245 heeft 4 GB opslag maar heeft deze verder nog functies die de venu niet heeft? Ik kan niet echt een duidelijke vergelijking vinden.

• canonball
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 21:14
cverkooyen schreef op woensdag 25 september 2019 @ 18:21:
Ik ben me aan je oriënteren op een opvolger van mijn TomTom horloge. Wat is nou, behalve het scherm, het verschil tussen de Garmin venu en de 245 (muziek). De 245 heeft 4 GB opslag maar heeft deze verder nog functies die de venu niet heeft? Ik kan niet echt een duidelijke vergelijking vinden.
Een antwoord heb ik niet, maar wel een vergelijking tussen de fr245 en vivoactive3. De vivoactive 3 is de voorloper van de vivoactive 4, die weer gelijk ik aan de venu op het scherm uitgezonderd.

hieronder een vergelijking van de vivoactive 3(niet 4!) en de fr245
https://www.dcrainmaker.c...ids=98016%2C87803#results

Je kunt dus een paar mogelijke () verschillen zien. Kort gezegd is de foreruner iets maar sport gericht, maar veel is waarschijnlijk niet relevant, maar mischien zie je iets om op te letten. Zelf zou ik bv de accuduur een puntje vinden, maar voor de meeste zal de venu voldoen. Het zal gewoon een keuze worden van wat jij belangrijk vind.

En nog de reviews die je waarschijnlijk al gevonden hebt:
https://www.dcrainmaker.c...atch-in-depth-review.html

• cverkooyen
canonball schreef op woensdag 25 september 2019 @ 18:41:
[...]

Een antwoord heb ik niet, maar wel een vergelijking tussen de fr245 en vivoactive3. De vivoactive 3 is de voorloper van de vivoactive 4, die weer gelijk ik aan de venu op het scherm uitgezonderd.

hieronder een vergelijking van de vivoactive 3(niet 4!) en de fr245
https://www.dcrainmaker.c...ids=98016%2C87803#results

Je kunt dus een paar mogelijke () verschillen zien. Kort gezegd is de foreruner iets maar sport gericht, maar veel is waarschijnlijk niet relevant, maar mischien zie je iets om op te letten. Zelf zou ik bv de accuduur een puntje vinden, maar voor de meeste zal de venu voldoen. Het zal gewoon een keuze worden van wat jij belangrijk vind.

En nog de reviews die je waarschijnlijk al gevonden hebt:
https://www.dcrainmaker.c...atch-in-depth-review.html
Bedankt! Het is eigenlijk bizar hoeveel verschillende horloges ze hebben bij Garmin. Doordat het een best bedrag is, vind ik de keuze erg lastig

• Sphinkx
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 25-08 21:16
Aghanim schreef op woensdag 25 september 2019 @ 11:34:
Kleine update na 4 dagen de Venu in gebruik te hebben. Overall ben ik erg blij mee. Het is vrijwel hetzelfde als ieder ander recent Garmin toestel maar het betere scherm, en vooral de hogere resolutie, vind ik erg prettig. Telefoon notifcaties zijn beter leesbaar omdat er meer tekst op het scherm past. Je went er snel aan :)

Verder:
- al 3 software updates gehad
- nog geen bugs of problemen gehad (best uniek)
- batterij valt me erg mee

Na 24 uur van de oplader (scherm niet continu aan, bluetooth + wifi aan, activity tracking aan, pulseOX uit) heeft de Venu 8% batterij verbruikt. Na 1 uur krachttraining (geen GPS, scherm continu aan, hartslag continu) is er nog eens 5% verbruikt. Ik heb nog geen GPS activiteit gedaan maar die buiten beschouwing gelaten lijk ik toch prima 5 dagen of meer te gaan halen op 1 batterij.

Het scherm continu aan maakt natuurlijk veel verschil maar ik vind dat onnodig. Ik kijk niet de hele dag op mijn horloge en als ik mijn pols draai gaat het scherm 10/10 direct aan.

Touchscreen zal even wennen zijn met hardlopen maar dat komt wel goed. Nu nog een Visa card aanvragen voor Garmin Pay :)
Thx. Was aan het wachten op persoonlijke ervaringen.

Strerk aan het twijfelen die te kopen. Het is dit of allicht de nieuwe vivoactive. Maar ik ben maar sporadisch sporter. Squash, Fietsen, jaarlijks skiën. Dit zal allemaal geen probleem zijn 😊. Waarom heb je pulseOX uit staan?
cverkooyen schreef op woensdag 25 september 2019 @ 18:21:
Op de Garmin site kun je ze gewoon vergelijken: :)
https://buy.garmin.com/nl...690&compareProduct=643260
De FR245M is een stuk uitgebreider qua hardloopfuncties/data/trainingen en de Venu gaat wat meer richting een smartwatch (met Garmin Pay) en met sport functies. Verder is een groot verschil natuurlijk de bediening en het scherm.

Waar wil je het horloge met name voor gaan gebruiken?

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

• cverkooyen
PatrickC schreef op woensdag 25 september 2019 @ 20:05:
[...]

Op de Garmin site kun je ze gewoon vergelijken: :)
https://buy.garmin.com/nl...690&compareProduct=643260
De FR245M is een stuk uitgebreider qua hardloopfuncties/data/trainingen en de Venu gaat wat meer richting een smartwatch (met Garmin Pay) en met sport functies. Verder is een groot verschil natuurlijk de bediening en het scherm.

Waar wil je het horloge met name voor gaan gebruiken?
Meen je niet! Moet toch is wat vaker met de laptop ipv telefoon websites bezoeken want heb dit helemaal gemist! Ik wil het horloge vooral gebruiken om meer uit het hardlopen te halen. Daarnaast zou ik hem dagelijks willen gebruiken voor de tijd / Whatsapp berichtjes ontvangen.

Hierbij mag het horloge er dus ook we een beetje knap uit zien want de tomtom heeft naar mijn mening een hoog nerd gehalte qua looks

Acties:
  • +1 Henk 'm!
cverkooyen schreef op woensdag 25 september 2019 @ 20:25:
[...]

Meen je niet! Moet toch is wat vaker met de laptop ipv telefoon websites bezoeken want heb dit helemaal gemist! Ik wil het horloge vooral gebruiken om meer uit het hardlopen te halen. Daarnaast zou ik hem dagelijks willen gebruiken voor de tijd / Whatsapp berichtjes ontvangen.

Hierbij mag het horloge er dus ook we een beetje knap uit zien want de tomtom heeft naar mijn mening een hoog nerd gehalte qua looks
Als je wat serieuzer aan de gang wilt gaan met hardlopen, dan zou ik eerder voor een Forerunner kiezen ipv de Venu (wat in principe een vivoactive 4 is met een ander type scherm). De Venu wint het wel weer wat betreft de ‘looks’. Ik heb zelf de FR645M (met RVS bezel), welke ik weer net wat mooier vind dan de FR245M. Verder heeft deze ook Garmin Pay en een barometrische hoogtesensor.

PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:47

vhal

ಠ_ಠ

THxZ0NE schreef op woensdag 25 september 2019 @ 11:18:
De Garmin 645 in bundle en music versie is rond de 360 euro via de ING rentepuntenwinkel. Wellicht interessant.
Ik wist eigenlijk niet dat ING ook Garmins verkoopt, die Fenix 5 Sapphire is ook gunstig geprijsd waarbij ook nog een extra leren bandje bij geleverd wordt.

Strava

Sphinkx schreef op woensdag 25 september 2019 @ 19:47:
[...]

Thx. Was aan het wachten op persoonlijke ervaringen.

Strerk aan het twijfelen die te kopen. Het is dit of allicht de nieuwe vivoactive. Maar ik ben maar sporadisch sporter. Squash, Fietsen, jaarlijks skiën. Dit zal allemaal geen probleem zijn 😊. Waarom heb je pulseOX uit staan?
PatrickC schreef op woensdag 25 september 2019 @ 20:36:
[...]

Als je wat serieuzer aan de gang wilt gaan met hardlopen, dan zou ik eerder voor een Forerunner kiezen ipv de Venu (wat in principe een vivoactive 4 is met een ander type scherm). De Venu wint het wel weer wat betreft de ‘looks’. Ik heb zelf de FR645M (met RVS bezel), welke ik weer net wat mooier vind dan de FR245M. Verder heeft deze ook Garmin Pay en een barometrische hoogtesensor.
Als je maar beperkt sport dan ga je denk ik niet inleveren op features tegenover een FR of Fenix. Ik sport wel regelmatig maar de extra FR features (firstbeat) zijn in mijn ogen meer een gimmick dan onmisbaar. Na ze 3 jaar te hebben gebruikt weet ik wel wat mijn training load etc. zijn.

PulseOX heb ik nog niet echt onderzocht wat het voor nut heeft. Het is vrijwel altijd 95% bij mij en kost veel batterij dus zie geen directe reden om het continu/tijdens slaap te meten.

Na 50 uur van de oplader en 1x 60min krachttraining zit ik op 77% batterij. Prima dus.

Als je iets specifieks wilt weten over de Venu dan hoor ik het wel. Overigens heeft de Venu, net als de FR645 ook de barometrische hoogtesensor en Garmin Pay, in tegenstelling tot de 245.

[ Voor 23% gewijzigd door Aghanim op 26-09-2019 09:56 ]

• rockhopper
Aghanim schreef op donderdag 26 september 2019 @ 09:55:
PulseOX heb ik nog niet echt onderzocht wat het voor nut heeft. Het is vrijwel altijd 95% bij mij en kost veel batterij dus zie geen directe reden om het continu/tijdens slaap te meten.
PulseOX zegt wat over de zuurstof verzadiging van je bloed. Dit is met name interessant als je luchtweg problemen hebt (door ziekte of andere oorzaken) of als je flink de hoogte in gaat (denk aan 2000 meter en hoger, waarbij de zuurstof in de lucht afneemt (ijlere lucht). Het is dus maar bestemd of geschikt voor een beperkte doelgroep, verder wel leuk speelgoed maar ik gebruik het ook slechts zelden.

• Dreanor
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11-10 16:56

Dreanor

Joene

Zijn hier trouwens mensen met een Garmin Vivoactive 3 die sinds (een van de) laatste update(s) ineens de batterijduur gigantisch omlaag hebben zien gaan?

Voorheen kon ik bijna een week doen op één lading, met ongeveer 3 uur hardloop activiteiten opnemen en 2 uur watersport (kanopolo).

Tegenwoordig haal ik nog geen 2 dagen op één lading, met maar 1 uur hardloop activiteit opnemen...

Vind hierover wel informatie en mogelijke oplossingen maar die werken bij mij niet (zoals factory reset, andere watch face en dergelijke).

Het is een hoogst irritant probleem gezien de lange batterijduur belangrijk is en ik het ding 24/7 draag, dus mocht iemand dit herkennen en een oplossing hebben ben ik heel benieuwd... ;)

PlayerUnknown's Battleground: TryingDutchman

Als je maar beperkt sport dan ga je denk ik niet inleveren op features tegenover een FR of Fenix. Ik sport wel regelmatig maar de extra FR features (firstbeat) zijn in mijn ogen meer een gimmick dan onmisbaar. Na ze 3 jaar te hebben gebruikt weet ik wel wat mijn training load etc. zijn.
Mee eens, maar @cverkooyen gaf aan wat 'wat meer uit het hardlopen' te willen halen. Daarbij vind ik zaken zoals trainingsstatus, trainingsbelasting, trainingseffect (aeroob,anaeroob), aanpasbare waarschuwingen, finishtijd, virtual partner/racer en prestatieconditie persoonlijk toch best wel handig en dus geen gimmick. Maar dat is natuurlijk persoonlijk. :) En als je nog 'dieper' wilt gaan met 'advanced running dynamics', dan moet je sowieso de FR hebben (icm RD pod of HRM belt). Verder kun je op de FR de hartslagzones instellen obv % HSR.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twowheeler
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14:37
xray79 schreef op maandag 23 september 2019 @ 13:20:
Denk dat als je je eigen profiel maakt in Garmin en dat op het horloge zet je weinig 'schade' aanricht. Schermindeling etc kun je voor zover ik weet gene backup van maken maar zoveel werk is dat nu ook weer niet om in te stellen.
Dat profiel kan je dan gebruiken om de hartslagzones etc. te laten bepalen als je dat zou willen en zo voorkom je ook dat jouw loopjes/fietstochten etc. op het eigenaarsprofiel terecht komen.
Duidelijk, dus ik kan de watch aan mijn account koppelen en daarna weer aan dat van de originele eigenaar

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
[...]

[...]

Na 50 uur van de oplader en 1x 60min krachttraining zit ik op 77% batterij. Prima dus.

Als je iets specifieks wilt weten over de Venu dan hoor ik het wel. Overigens heeft de Venu, net als de FR645 ook de barometrische hoogtesensor en Garmin Pay, in tegenstelling tot de 245.
Je hebt wel m'n aandacht gewekt voor de Venu, maar ik denk dat ik toch op de 645 uit ga komen als vervanger van de 235HR. Redenen:

Venu ziet er super uit, maar nu na bijna 3 jaar met de FR235HR haal ik nog steeds structureel 7+ dagen op een batterij inclusief 2 x sporten in de week met GPS (uurtje hardlopen, 2 uurtjes fietsen met ANT+ broadcast naar Wahoo). Dat betekent dat bij werkreizen, weekendje weg etc de lader altijd thuis blijft en ik eigenlijk alleen op m'n buro een lader heb liggen waar ik hem eens in de week (als ik eraan denk aan hang).

Touch is voor mij juist een minder ding, ik vind het nog steeds super dat alles met fysieke knoppen werkt op de FR235 met name omdat het per ongeluk indrukken een stuk minder makkelijk gaat

Garmin Pay is voor mij een pré en maakt daarmee de 245 minder interessant (we'll see of dat zo blijft :P)

Ben erg benieuwd wat nu echt je usage time in de venu is als je er dus niet heel erg op zit te letten en vroeg oplaadt etc.

• PatrickPR
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 14:38
Dreanor schreef op donderdag 26 september 2019 @ 12:13:
Zijn hier trouwens mensen met een Garmin Vivoactive 3 die sinds (een van de) laatste update(s) ineens de batterijduur gigantisch omlaag hebben zien gaan?

Voorheen kon ik bijna een week doen op één lading, met ongeveer 3 uur hardloop activiteiten opnemen en 2 uur watersport (kanopolo).

Tegenwoordig haal ik nog geen 2 dagen op één lading, met maar 1 uur hardloop activiteit opnemen...

Vind hierover wel informatie en mogelijke oplossingen maar die werken bij mij niet (zoals factory reset, andere watch face en dergelijke).

Het is een hoogst irritant probleem gezien de lange batterijduur belangrijk is en ik het ding 24/7 draag, dus mocht iemand dit herkennen en een oplossing hebben ben ik heel benieuwd... ;)
Ik merk dit inderdaad ook aan mijn VA3. Het is bij mij niet zo erg als dat jij beschrijft, maar een dag eraf merk ik wel. Moet hem in ieder geval wel sneller opladen.

Ik heb sowieso het idee dat het stukje software dat het percentage bepaalt nogal buggy is. Heb al vaak genoeg een halve dag door kunnen doen terwijl er 1% in het scherm stond. Volgens mij helpt bijv. 's nachts aan laten staan ook beter voor de totale batterijduur dan iedere ochtend opnieuw aanzetten (dat deed ik tenminste altijd).

Acties:
  • +1 Henk 'm!
PatrickC schreef op donderdag 26 september 2019 @ 13:35:
Mee eens, maar @cverkooyen gaf aan wat 'wat meer uit het hardlopen' te willen halen. Daarbij vind ik zaken zoals trainingsstatus, trainingsbelasting, trainingseffect (aeroob,anaeroob), aanpasbare waarschuwingen, finishtijd, virtual partner/racer en prestatieconditie persoonlijk toch best wel handig en dus geen gimmick. Maar dat is natuurlijk persoonlijk. :) En als je nog 'dieper' wilt gaan met 'advanced running dynamics', dan moet je sowieso de FR hebben (icm RD pod of HRM belt). Verder kun je op de FR de hartslagzones instellen obv % HSR.
Ik ben het ook met jou eens, al ligt het erg aan de interpretatie van 'wat meer'. Persoonlijk vind ik de functies die je noemt niet randvoorwaardelijk om 'wat meer' uit het hardlopen te halen. Ik heb bewust een Fenix 5 gekocht voor die features en daarna de FR245 aangeschaft omdat die de meeste features ook bevat. Als ik na 1.5 - 3 jaar gebruik van de features kijk:
- Trainingsstatus: prima statistiek, de variatie qua status was uiteindelijk vrij beperkt
- Trainingsbelasting: gezond verstand (1 dag rust) en rustig opbouwen voldoende. Stond bij mij altijd groen.
- Trainingseffect: nuttig en betrouwbaar. na een maand kon ik het zelf ook voorspellen. Als je een standaard
schema volgt (interval - D1 - D2/D3) dan is je TE over het algemeen ook op orde.
- Finishtijd (bedoel je geschatte PR?) klopt niks van, veel te optimistisch
- Prestatieconditie: 90% van de keren was die binnen -2 en 2. Merkte pas echt verschil bij -5 tot +5. Remde mij ook af. Als ik een PR wilde gaan lopen en ik kreeg na 10min -5 dan ging ik mentaal gelijk op de rem.

Ik vind het zeker informatieve features maar zonder deze kun je ook prima hardlopen, zeker met een goed schema, en aangevuld met Stravistix/Runalyze krijg je ook een groot deel van bovenstaande features tot je beschikking. Het kan inderdaad helpen om meer uit het hardlopen te halen maar als je eenmaal je eigen stats kent dan is de mate waarin die nog wijzigen dusdanig beperkt (bij mij in elk geval :+ ) dat het niet veel blijft toevoegen voor mij*.

Hartslag instellen zie ik nu pas, daarin is de Venu beperkter in de GC-app dan de FR. Rare keuze van Garmin.

* ik moet nog de eerste keer gaan hardlopen met de Venu dus misschien kom ik volgende week wel op hangende pootjes tot een andere conclusie :)
@AghanimDie geschatte PR’s gaan inderdaad nergens over, maar Finishtijd is volgens mij dat je tijdens een run een voorspelling krijgt van je finishtijd (kwam er zojuist achter dat die functie ook op mijn FR645M zit).
https://www8.garmin.com/m...9E-9027-9245A6CA8628.html
Maar daar heb je ook Connect IQ datavelden voor, maar ik weet niet of die ook werken op een Venu. En ik ben het verder met je eens dat je na een aantal jaar je lichaam zo goed kent dat je de meeste van deze data wel ‘aanvoelt’. Ben wel benieuwd hoe de Venu gaat bevallen, want het is wel een mooi horloge.

[ Voor 15% gewijzigd door PatrickC op 26-09-2019 19:00 ]

• Frij5fd
Dreanor schreef op donderdag 26 september 2019 @ 12:13:

Niets opvallends ten aanzien van batterijduur gemerkt. Ik gebruik 'm alleen als smartwatch en om apps op te te testen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THxZ0NE
vhal schreef op donderdag 26 september 2019 @ 08:03:
[...]

Ik wist eigenlijk niet dat ING ook Garmins verkoopt, die Fenix 5 Sapphire is ook gunstig geprijsd waarbij ook nog een extra leren bandje bij geleverd wordt.
Welke sporten doe je en waarom zal je voor de Fenix gaan? Ik zie dat de Fenix wat robuuster maar ook zwaarder is. Zelf hike ik veel en ben een aantal maanden geleden bij de Atletiek club gegaan (hardlopen heeft nu mijn focus). Binnenkort hebben we een vakantie gepland met hoogtes, dus daarom spreekt de FR645 mij weer meer aan dan bv de FR235 / FR245. Het verschil met de Fenix ken ik verder niet.

Daarnaast.. ik ben een beetje bang dat ik van de koude kermis thuis kom met de FR645 Music functie. Ik heb de Bose QC30 bluetooth in-ears. Nergens komt dit voor op de compatibility list en ik hoor veel over bluetooth drops. Die "voorwaarde" heb ik dus maar los gelaten helaas.

Kortom de FR645 doet het voor mij voor multi-sport purpose, barometer, wat robuuster dan de FR235/245 en ietsjes chiquer. Wat zou de Fenix meer voor jou doen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
THxZ0NE schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 07:23:
[...]

Welke sporten doe je en waarom zal je voor de Fenix gaan? Ik zie dat de Fenix wat robuuster maar ook zwaarder is. Zelf hike ik veel en ben een aantal maanden geleden bij de Atletiek club gegaan (hardlopen heeft nu mijn focus). Binnenkort hebben we een vakantie gepland met hoogtes, dus daarom spreekt de FR645 mij weer meer aan dan bv de FR235 / FR245. Het verschil met de Fenix ken ik verder niet.

Daarnaast.. ik ben een beetje bang dat ik van de koude kermis thuis kom met de FR645 Music functie. Ik heb de Bose QC30 bluetooth in-ears. Nergens komt dit voor op de compatibility list en ik hoor veel over bluetooth drops. Die "voorwaarde" heb ik dus maar los gelaten helaas.

Kortom de FR645 doet het voor mij voor multi-sport purpose, barometer, wat robuuster dan de FR235/245 en ietsjes chiquer. Wat zou de Fenix meer voor jou doen?
Je zou ze hier even kunnen vergelijken. Volgens mij heeft de F5 wat meer multisport, power meter ondersteuning en open water zwemmen features. Ik weet niet hoe groot je pols is maar ikzelf vond de F5 vrij lomp en vooral zwaar. Toen ik overging op de 245 voelde dat als dag en nacht verschil.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miki
Zojuist mijn 645 op de post gedaan voor omwisseling :)

Het voelt wel raar om even helemaal niets om je pols te hebben als ook de suffe situatie dat je steeds je pols draait maar de tijd niet kunt aflezen.

Ik twijfel alleen of ik na de omwisseling mijn 645 te koop zet en voor de 945/ Fenix 6 ga. Niet dat ik ontevreden ben met mijn 645 maar om mijn “nieuwe” gadget honger te stillen.

[ Voor 13% gewijzigd door Miki op 27-09-2019 10:02 . Reden: Spelling ;) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

THxZ0NE schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 07:23:
[...]

Alleen hardlopen :P Ik heb nu een kleine 2 jaar een FR235 en eigenlijk voldoet hij gewoon prima voor wat ik er mee wil gaan doen. De OHM is niet de beste maar dit boeit mij niet zo veel gezien ik toch met een hartslagband loop. Maar eigenlijk kriebelt het nu om iets nieuws te kopen. De FR245 lijkt een logische stap, hetzelfde geldt voor de FR645 maar dit is wel een wat ouder model maar dat geldt ook voor de F5.

Wel zou ik graag de running dynamics willen hebben met de bijbehorende hartslagband maar helaas doet deze het niet op de FR235.

Eigenlijk gaat het voornamelijk om de looks :+ Al ben ik wel benieuwd of de hoogtemeter in de 645 en F5 ook een voordeel kan bieden om hoogtemeters bij te houden bij het op en neerrennen van een viaduct.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THxZ0NE
vhal schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 09:22:
[...]

Alleen hardlopen :P Ik heb nu een kleine 2 jaar een FR235 en eigenlijk voldoet hij gewoon prima voor wat ik er mee wil gaan doen. De OHM is niet de beste maar dit boeit mij niet zo veel gezien ik toch met een hartslagband loop. Maar eigenlijk kriebelt het nu om iets nieuws te kopen. De FR245 lijkt een logische stap, hetzelfde geldt voor de FR645 maar dit is wel een wat ouder model maar dat geldt ook voor de F5.

Wel zou ik graag de running dynamics willen hebben met de bijbehorende hartslagband maar helaas doet deze het niet op de FR235.

Eigenlijk gaat het voornamelijk om de looks :+ Al ben ik wel benieuwd of de hoogtemeter in de 645 en F5 ook een voordeel kan bieden om hoogtemeters bij te houden bij het op en neerrennen van een viaduct.
vhal schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 09:22:
[...]

Je hebt een beetje dezelfde eisen en wensen als ik heb, alleen heb ik nu nog niets haha. Maar qua functies is het bij jou nu meer een keuze om de looks want praktisch gezien hebben ze nagenoeg dezelfde functies afgegaan op Xenergy's post. Lastig he :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

THxZ0NE schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 09:42:
[...]

[...]

Je hebt een beetje dezelfde eisen en wensen als ik heb, alleen heb ik nu nog niets haha. Maar qua functies is het bij jou nu meer een keuze om de looks want praktisch gezien hebben ze nagenoeg dezelfde functies afgegaan op Xenergy's post. Lastig he :)
Het valt wel mee, gelukkig speelt er nog een andere factor mee namelijk mijn bankrekening :P Maar die F5 met saffierglas die ik tegenkwam op de ING-site vond ik wel een gunstige prijs hebben.

Misschien moet ik gewoon maar een hardloopdoel voor ogen stellen voordat ik iets nieuws koop. De 15KM in 1h15 of zo tijdens de 7H-loop. :P

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Miki
Het is makkelijker gezegd dan gedaan. Mijn 645 beviel me heel goed namelijk. Fijne afmeting en gewicht voor de trainingen. Ook kwa stabiliteit van software niets te klagen gehad. 2x vastgelopen in een jaar tijd.

Alleen de looks van de Fenix 6 en de extra data mogelijkheden vind ik echt :9
Oh well, eerst maar eens mijn horloge terug krijgen.
vhal schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 09:45:
[...]

Het valt wel mee, gelukkig speelt er nog een andere factor mee namelijk mijn bankrekening :P Maar die F5 met saffierglas die ik tegenkwam op de ING-site vond ik wel een gunstige prijs hebben.

Misschien moet ik gewoon maar een hardloopdoel voor ogen stellen voordat ik iets nieuws koop. De 15KM in 1h15 of zo tijdens de 7H-loop. :P
Als het een gewone Fenix 5 is zou ik er niet zo snel aan beginnen. Met de 5 plus serie en 6 series zal Garmin waarschijnlijk vrij snel de software ondersteuning staken.
Als het je echt om het saffierglas gaat zou je ook een gewone 5plus of 6 kunnen bemachtigen met een screenproctector.

[ Voor 64% gewijzigd door Miki op 27-09-2019 10:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!
[...]

Ik ben hier heel gemakkelijk in (uiteraard omdat het natuurlijk goed uitkomt voor mezelf :P). Geld uitgeven aan sporten vind ik geen zonde van je geld. Het draagt bij aan zowel je fysieke als mentale gezondheid en daar mag je best in investeren. Daarvoor hoef je niet per sé vaak te upgraden qua gear maar jezelf belonen omdat je goed bezig bent mag best :)

@Miki Ik denk dat de F5 inderdaad niet veel updates meer zal krijgen, dat was afgelopen jaar bij mij al erg beperkt. Positief bekeken is deze ondertussen heel stabiel dus ook geen updates meer nodig. Dat er geen nieuwe software matige features bij komen is jammer, maar de F5 is ook al weer een paar jaar oud.

Nog even een update over de Venu batterij. Vandaag 30 minuten hardgelopen met scherm aan + GPS aan + borstband op bluetooth. Batterij -6%. Dat brengt de huidige status op:
- 75 uur van de oplader
- 1x 60 min krachttraining (scherm + hartslag aan)
- 1x 30 min hardlopen (scherm + bluetooth borstband + GPS aan)
- 1 nacht PulseOX aan
- activity tracking + wifi + bluetooth continu aan
- scherm uit (draaien met pols om beeld te krijgen)
- 2 firmware updates

Batterij 60%. Dit valt mij zeer mee. Ik vermoed dat ik op ongeveer 80 uur kom en dan 50% over heb. Dan kan ik dus ongeveer 160 uur (7 dagen) op 1 batterij doen met daarbij 2x krachttraining en 2x hardlopen.

[ Voor 9% gewijzigd door Aghanim op 27-09-2019 10:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itarix
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13:24

itarix

404 soul not found

Tja qua krachttraining is de batterij inpakt niet zo bijzonder omdat ie dan alleen maar hartslag meet.

Heb je trouwens de 24/7 hartslag functie aanstaan? (en draag je hem 24/7)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
itarix schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 11:59:
Tja qua krachttraining is de batterij inpakt niet zo bijzonder omdat ie dan alleen maar hartslag meet.

Heb je trouwens de 24/7 hartslag functie aanstaan? (en draag je hem 24/7)
De impact is wel groot want het scherm staat 60min lang aan (en dat is bij dit oled scherm natuurlijk de reden dat de batterij snel doet afnemen). Hartslag staat op 24/7 en draag het horloge 24/7.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Voor de liefhebbers en degene die een 645 hebben, check je horloge!!!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/unPv4vjdPstudcllofU4wVqD/thumb.jpg
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/wVkuPcgbEPqb6EIxHnaZaUKG/thumb.jpg

Zoals het er nu naar uitziet hebben de eerste lichting van de 645 fabricage problemen, ik ben niet de enige ;)
https://forums.garmin.com...forerunner-645-music-body

[ Voor 24% gewijzigd door Miki op 27-09-2019 15:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

Miki schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 14:01:

[Afbeelding]
[Afbeelding]

Zoals het er nu naar uitziet hebben de eerste lichting van 645 fabricage problemen, ik ben niet de enige ;)
Gelukkig (nog) niet te zien, maar deze is pas ook weer 2 maand oud nu... Dus hopelijk heb ik er dan geen last van met deze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martiveen
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20:38

[Afbeelding]
[Afbeelding]

Zoals het er nu naar uitziet hebben de eerste lichting van 645 fabricage problemen, ik ben niet de enige ;)
Ik zie bij die van mij ook lichte barstjes opkomen :\

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maartenvand
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 11:33

[Afbeelding]
[Afbeelding]

Dit probleem heb ik ook met twee FR645M's gehad, wel twee keer een replacement gekregen van Garmin. Maar dat was voor mij wel de reden om na de tweede keer de FR645M door te verkopen, en zelf voor een FR945 te gaan ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Martiveen schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 14:29:
[...]

Ik zie bij die van mij ook lichte barstjes opkomen :\
Wat foto’s maken nabij een raam zodat het licht in de scheurtjes valt en dan Garmin bellen. De foto’s heb je namelijk nodig op de opvolgende mail die je krijgt toegezonden.

Ze doen trouwens niet heel moeilijk op dit moment met omruilen ondanks dat ze niet bekend zijn met het probleem ;)
Maartenvand schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 15:01:
[...]

Dit probleem heb ik ook met twee FR645M's gehad, wel twee keer een replacement gekregen van Garmin. Maar dat was voor mij wel de reden om na de tweede keer de FR645M door te verkopen, en zelf voor een FR945 te gaan ;)
Dat is voor mij een andere reden waarom ik twijfel of ik na de omwisseling mijn 645 nog wil aanhouden naast mijn “nieuwe gadget” honger te stillen. Als ik hem doorverkoop zal ik er waarschijnlijk goed verlies op maken :')

[ Voor 48% gewijzigd door Miki op 27-09-2019 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martiveen
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20:38
Miki schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 15:05:
[...]

Wat foto’s maken nabij een raam zodat het licht in de scheurtjes valt en dan Garmin bellen. De foto’s heb je namelijk nodig op de opvolgende mail die je krijgt toegezonden.

Ze doen trouwens niet heel moeilijk op dit moment met omruilen ondanks dat ze niet bekend zijn met het probleem ;)
Lees in het topic wat je linkte wat andere verhalen. Heb jij hem al kunnen ruilen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Martiveen schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 15:13:
[...]

Lees in het topic wat je linkte wat andere verhalen. Heb jij hem al kunnen ruilen dan?
Miki schreef op vrijdag 27 september 2019 @ 09:06:
Zojuist mijn 645 op de post gedaan voor omwisseling :)

Het voelt wel raar om even helemaal niets om je pols te hebben als ook de suffe situatie dat je steeds je pols draait maar de tijd niet kunt aflezen.

Ik twijfel alleen of ik na de omwisseling mijn 645 te koop zet en voor de 945/ Fenix 6 ga. Niet dat ik ontevreden ben met mijn 645 maar om mijn “nieuwe” gadget honger te stillen.
Garmin support bood dus na het bekijken van de foto’s aan om mijn 645 om te ruilen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THxZ0NE
[...]

Dit is een mooie uitgebreide review. Misschien heb je er iets aan: YouTube: Garmin Forerunner 645 MUSIC Review (Long-Term) - Fitness and Smartwatch

• hansv89
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 10-09 13:14
Graag zou ik wat willen vragen.
Ik zag wat discussie over de FR245 en de Venu/Vivoactive 4. Zelf ben ik aan het twijfelen tussen deze modellen

De FR245 mist een barometer voor de hoogte. Ik kom jaarlijks wel in de alpen om daar te lopen en ga ook nog wel eens naar Limburg/Ardennen. Is een barometer nodig om die wandelingen/hoogte goed te tracken of kan dat ook met de GPS van de FR245?

Dan nog een vraag over bv body battery en VO2max. Tijdens fietsen/hardlopen kan mijn hartslag behoorlijk hoog zijn. In rust is die vaak rond de 55, maar tijdens fietsen/hardlopen kan die naar de 210 gaan. (hiervoor ook al een test bij het ziekenhuis gedaan overigens en alles met mijn hart is in orde). Kan de Garmin dan alsnog een goede berekening maken met z’n hoge hartslag of zal die denken dat mijn conditie waardeloos is?

Alvast bedankt voor jullie reactie!

• itarix
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13:24

itarix

404 soul not found

Hebben ze daadwerkelijk in het ziekenhuis vastgesteld dat je hartslag de 210 haalt? Het lijkt mij eerder een meetfout van je hartslag meter. Sommige (vooral optische) hartslag meters ontsporen soms wel eens. Mijn oude hartslag meter gaf rustig aan dat ik bij het wandelen een uur lang op de 220 zat.

• hansv89
In het ziekenhuis zat ik op 208. Daarna met cardioloog besproken en die zag verder geen problemen. Met fietsen en soms met lopen meet ik via borstband van Wahoo. Daarmee zit ik soms rond de 210. Mij lijkt dat te kloppen, vandaar dat ik mij afvraag of een Garmin dan nog wel een juiste analyse daarop kan loslaten.
hansv89 schreef op zaterdag 28 september 2019 @ 13:49:
Ik zag wat discussie over de FR245 en de Venu/Vivoactive 4. Zelf ben ik aan het twijfelen tussen deze modellen

De FR245 mist een barometer voor de hoogte. Ik kom jaarlijks wel in de alpen om daar te lopen en ga ook nog wel eens naar Limburg/Ardennen. Is een barometer nodig om die wandelingen/hoogte goed te tracken of kan dat ook met de GPS van de FR245?

Dan nog een vraag over bv body battery en VO2max. Tijdens fietsen/hardlopen kan mijn hartslag behoorlijk hoog zijn. In rust is die vaak rond de 55, maar tijdens fietsen/hardlopen kan die naar de 210 gaan. (hiervoor ook al een test bij het ziekenhuis gedaan overigens en alles met mijn hart is in orde). Kan de Garmin dan alsnog een goede berekening maken met z’n hoge hartslag of zal die denken dat mijn conditie waardeloos is?

Als je hoogte goed wilt tracken tijdens een activiteit, dan zou ik voor een horloge met barometrische hoogtesensor gaan.

Wat betreft je hartslag. Als je je hartslagzones goed instelt, zou dat geen probleem moeten zijn lijkt mij.

• Miki
hansv89 schreef op zaterdag 28 september 2019 @ 13:49:

Als je je hartslagwaardes goed instelt kan ieder horloge ermee overweg ongeacht hoe hoog je waardes zijn.

Wat betreft je vraag over barometer. Horloges met deze functie zijn een pak duurder dus ga na of echt een pre is voor die paar keer dat je op hoogte loopt. Dat gezegd hebbende de horloges zonder deze functie kunnen alsnog hoogte berekenen maar doen dat aan de hand van de gps chip. Minder nauwkeurig maar ze kunnen het dus wel als ook dat je bij plotselinge weersveranderingen geen waarschuwing zult ontvangen.
Garmin Fenix serie, Forerunner 645/m, 935/945 of Suunto 9 Baro zijn je opties als je er waarde aan hecht.

• rockhopper
hansv89 schreef op zaterdag 28 september 2019 @ 15:34:
In het ziekenhuis zat ik op 208. Daarna met cardioloog besproken en die zag verder geen problemen. Met fietsen en soms met lopen meet ik via borstband van Wahoo. Daarmee zit ik soms rond de 210. Mij lijkt dat te kloppen, vandaar dat ik mij afvraag of een Garmin dan nog wel een juiste analyse daarop kan loslaten.
Afhankelijk van je leeftijd is 208 behoorlijk hoog, maar het hoeft geen probleem te geven. Zeker niet als je cardioloog het groene licht geeft (al heb ik dan meteen vraagtekens hoe je bij een cardioloog terecht bent gekomen, maar dat zijn mijn zaken verder niet ;) )

Analyse van Garmin zou ik verder sowieso met een korreltje zout nemen. Dit zijn allemaal meer 'richtlijnen' losgelaten op statistieken van gemiddeldes en algoritmes waarbij het doel is het voor zo veel mogelijk mensen zo goed mogelijk te benaderen. Dat is een hele andere insteek als specifiek onderzoek doen naar één specifiek individu. En dan heb ik zelf daar de vraag bij of die voor onderzoeken op gezonden mannen in de jonge leeftijd is gedaan of dat het veel breder (en ook bij vrouwen) is uitgevoerd.... Maar zoals aangegeven als je je rust en max hartslag invult ben je al een heel eind in de goede richting. Let er overigens op dat deze max HR meestal per sport verschillend is voor je.

• hansv89
Dank voor jullie reacties! Als ik het goed begrijp kan ik mijn hartslagzones aanpassen en dan moet het goed komen. @rockhopper : het was ook niet mijn verwachting dat ik een sluitende analyse zou krijgen, maar wel een beetje een indicatie. Als dat door mijn hartslag helemaal niet zou kloppen zou dat wel jammer zijn.

(overigens ben ik bij de cardioloog gekomen doordat ik na het meten via diverse borstbanden een hoge hartslag had en voor de zekerheid een keertje naar de dokter ging die mij door verwees. Ben overigens nu 30 jaar)

@Aghanim Ik begrijp dat jij de FR245 en de Venu hebt (gehad). Wat zou jij adviseren. Zelf lijken mij die extra (loop) analyses wel interessant van de FR245. Maar de barometer van de Venu/Va4 zou ik ook wel fijn vinden (maar dat gebruik ik dus mogelijk maar echt 1 of 2 keer per jaar). Garmin pay ga ik misschien gebruiken, maar de golf functie en geanimeerde workouts verder niet.
Overigens loop ik 1 of 2 x per week hard en fiets ik 1 of 2 x per week.
Het zijn beide mooie horloges. Zie mijn analyse op de loop features van de 245 een paar posts terug. Anderzijds heb ik nog nooit nut gezien in de baro hoogtemeter. Als je echt Garmin Pay wilt gebruiken valt de 245 af dus goed om daar vooraf over na te denken. Als je de normale Garmin schermen en resolutie geen probleem vindt dan zou ik de 245 nemen. Die heeft meer running features. Ik ben wel erg blij met het mooiere display van de Venu maar dat gaat dus ten koste van die features.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redje
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01 15:49

[Afbeelding]
[Afbeelding]

Zoals het er nu naar uitziet hebben de eerste lichting van de 645 fabricage problemen, ik ben niet de enige ;)
Oops die van mijn heeft ook dit probleem....
Ik dacht misschien ontspring ik de dans maar na goed inspecteren hebben alle 4 de punten een barstje :(
Helemaal als je de band verwijderd is het goed te zien dat hij al gebarsten is.
Zal Garmin eens mailen, ging de afhandeling bij jou soepel?

Is het zeker dat alleen de eerste lichting dit euvel had? Anders moet ik kijken naar een ander model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
Redje schreef op maandag 30 september 2019 @ 16:08:
[...]

Oops die van mijn heeft ook dit probleem....
Ik dacht misschien ontspring ik de dans maar na goed inspecteren hebben alle 4 de punten een barstje :(
Helemaal als je de band verwijderd is het goed te zien dat hij al gebarsten is.
Zal Garmin eens mailen, ging de afhandeling bij jou soepel?

Is het zeker dat alleen de eerste lichting dit euvel had? Anders moet ik kijken naar een ander model.
Je kunt beter even bellen, dan kun je dezelfde dag nog je RMA ticket ontvangen.
Afhandeling ging tot nu toe soepel op basis van 2 foto’s. Maar goed, ik heb mijn “nieuwe refurb” horloge nog niet terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Laatste update over de Venu: batterij na 1 week non-stop dragen en 2x 30min hardlopen + 2x 60 min krachttraining is nog 20% resterend. Valt me absoluut niet tegen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sphinkx
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 25-08 21:16
@Aghanim Kan je bij de Venu de horloge omgekeerd dragen? Als linkshandige draag ik mijn horloge aan mijn rechterhand. De knoppen komen daarom aan de binnenkant te staan. Maar als je horloge zou omdraaien is dat geen probleem. Maar het beeld moet natuurlijk meedraaien daarvoor..

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Sphinkx schreef op maandag 30 september 2019 @ 20:32:
@Aghanim Kan je bij de Venu de horloge omgekeerd dragen? Als linkshandige draag ik mijn horloge aan mijn rechterhand. De knoppen komen daarom aan de binnenkant te staan. Maar als je horloge zou omdraaien is dat geen probleem. Maar het beeld moet natuurlijk meedraaien daarvoor..
Het beeld draait standaard in elk geval niet mee. Voor zover ik gezien heb kon je ook niet instellen aan welke hand je het horloge draagt, in tegenstelling tot andere devices. Echt 100% zeker ben ik niet maar kan het me niet herinneren en zie ook niet direct een optie in Garmin Connect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TR1969
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 11-10 22:19
Ik moet nu iedere keer mijn 645 op nieuw koppelen met mijn iPhone, (inclusief code invoeren).
Voorheen bleef hij gewoon verbonden met de telefoon.

Meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bvsteyn
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:19
TR1969 schreef op maandag 30 september 2019 @ 21:57:
Ik moet nu iedere keer mijn 645 op nieuw koppelen met mijn iPhone, (inclusief code invoeren).
Voorheen bleef hij gewoon verbonden met de telefoon.

Meer mensen hier last van?
Misschien dat de nieuwe IOS update uitkomst brengt? Zit een oplossing in die het spontaan verbreken van bluetooth verbindingen moet oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:32
Wie heeft een tip voor goede en goedkope bandjes voor de Fenix 5X?

Hij heeft na 1.5 jaar echt de geest gegeven. Is een Eglobalcentral model, verwacht dus geen garantie van Garmin Nederland..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Michaelg
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 07:18
Aghanim schreef op maandag 30 september 2019 @ 21:42:
[...]

Het beeld draait standaard in elk geval niet mee. Voor zover ik gezien heb kon je ook niet instellen aan welke hand je het horloge draagt, in tegenstelling tot andere devices. Echt 100% zeker ben ik niet maar kan het me niet herinneren en zie ook niet direct een optie in Garmin Connect.
Het zou dan onder toestelinstellingen --> Orientatie moeten staan. Bij de VivoActive3 kun je in ieder geval kiezen aan welke kant je de knop hebt zitten.

https://www.youtube.com/channel/UCb9hDbClUJUNw_a0v7qCBKA | https://www.strava.com/athletes/33148913

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TR1969
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 11-10 22:19
bvsteyn schreef op dinsdag 1 oktober 2019 @ 06:57:
[...]

Misschien dat de nieuwe IOS update uitkomst brengt? Zit een oplossing in die het spontaan verbreken van bluetooth verbindingen moet oplossen.
Zal hem even installeren.
Ik zag dat er gisteren ook een update is geweest van de Garmin Connect app, misschien dat daar ook wat in mis is gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greenlizzard
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 16:40
Aghanim schreef op maandag 30 september 2019 @ 20:04:
Laatste update over de Venu: batterij na 1 week non-stop dragen en 2x 30min hardlopen + 2x 60 min krachttraining is nog 20% resterend. Valt me absoluut niet tegen :)
Dat klinkt goed!
Is dat met of zonder always-on-display (AOD)?

Ben als potentiële koper ook benieuwd naar het touchscreen. Reageert deze goed en zonder vertraging? En klopt het dat je enkel met voorgeprogrammeerde reacties kan reageren op bijvoorbeeld Whatsapp-berichten?

Had eerst de Active2 van Samsung op het oog, maar neig toch steeds meer naar de Venu (Garmin Pay, Deezer support, accuduur, (veel) beter op het gebied van sports tracking).
Pagina: 1 ... 123 ... 324 Laatste