Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie
rockhopper schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 10:34:
@PatrickC is dat jouw eigen ervaring? Het lijkt erop dat ik het gedeelte over het oude horloge terugsturen en de nieuwe er gratis bij gemist heb ergens (minor details?). Toch blijf ik erbij dat bij die Amerikaanse bedrijven de customer service en after sale service in eigen land het beter en zeker sneller afhandelen. CT-uk loopt achter in snelheid en daarnaast ook in aanbod, wat gewoon jammer is. Het is ook jammer dat ze niet synchroon dezelfde acties hebben. Ik zou verwachten dat het hoofdkantoor toch alle inkopen regelt en zo de acties ook opzet, maar kennelijk is het ingewikkelder dan dat.

Anyway ik wacht na 42 maanden nog altijd op informatie over een vraag die ik stelde ;) Maar het is altijd goed te lezen dat aftersale in ieder geval traag maar goed is.

Om weer wat meer ontopic te geraken. De geruchtenmolen is inmiddels in volle gang over de nieuwe fenix 6
Persoonlijk loop ik er nog niet erg warm voor, minor updates behalve in prijs, die gaat met sprongen omhoog. De grote vraag is nu wanneer ze 'm aankondigen en/of in de winkel brengen. Ik zou marketing technisch zorgen dat ze meedoen in de kerst verkoop, maar ik kan er naast zitten natuurlijk. Sowieso vreemd dat het in deze periode zou gebeuren (tussen nu en kerst) omdat het sport seizoen (zomer) er bijna op zit.
Nee, niet mijn eigen ervaring, maar alleen een voorbeeld van hoe het ook zou kunnen gaan. Ik begrijp de CT-UK de nieuwe toestuurt en dan de oude mee retour neemt. Dan kun je in ieder geval ook het horloge blijven gebruiken (mits die dan nog wel werkt, maar dat was in dit geval zo omdat alleen de batterij wat te snel leeg liep) en zit je dan niet zonder horloge.

42 maanden wachten... jij bent dus wel een heel erg geduldig persoon! ;)

En ontopic... Fenix 6... ik ben vooral benieuwd naar wat dat met de prijzen van de 5 plus gaat doen. Niet voor mezelf, want die FR645M kan nog wel een heel tijdje mee, maar voor mijn broer, die een vervanger zoekt voor z'n VA HR en graag full color maps op z'n nieuwe sporthorloge heeft (voor trails). De 5 plus is dan een goede optie, maar ook de FR945 natuurlijk.

• Xaverius
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 18:31

Xaverius

Ultraloper (#patser)

Topicstarter
Ik had dinsdag een FB-bericht gezien van Run2Day Arnhem dat de Fenix 6 binnen was en dat de Fenix 5 met 20% korting te koop was. Het bericht heeft niet lang online gestaan. :+
Als ik me niet vergis wordt (deels gebaseerd op dat bericht) de Fenix 6 vandaag aangekondigd/geïntroduceerd en zal het bericht weer opnieuw geplaatst worden.

Volgende trail: Indian Summer Ultra 50k
https://smashrun.com/hans.vandermeer/invite
Stop de verwelking!

• bvsteyn
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 17:11
Xaverius schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 12:18:
Ik had dinsdag een FB-bericht gezien van Run2Day Arnhem dat de Fenix 6 binnen was en dat de Fenix 5 met 20% korting te koop was. Het bericht heeft niet lang online gestaan. :+
Als ik me niet vergis wordt (deels gebaseerd op dat bericht) de Fenix 6 vandaag aangekondigd/geïntroduceerd en zal het bericht weer opnieuw geplaatst worden.
https://www.coolblue.nl/p...G_Wu-Q2Lt7pYaAvqZEALw_wcB

• RR46
  • Registratie: maart 2019
  • Laatst online: 15:27
@bvsteyn je was me net voor...

https://buy.garmin.com/nl-NL/NL/p/641375/pn/010-02157-21#

Ik lees zojuist, dat er dus ook een zonnecel (Uitvoeringen met Power™ Glass lenzen die zonne-energie opwekken) erop zit bij de 51mm versie. Dat zijn natuurlijk wel fraaie technieken, weliswaar in de kinderschoenen maar dan toch.

Verder vind ik de wijzigingen dusdanig klein tov de F5+ dat ik erg blij ben met de aankoop van mijn F5+ in jan. 2019.

• Xaverius
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 18:31

Xaverius

Ultraloper (#patser)

Topicstarter
Ik heb zelf geen interesse @bvsteyn , mijn FR935 functioneert nog prima. Ik heb wel daar even alle F6 modellen naast elkaar gezet en volgens de specs zijn ze op maat en gewicht na het zelfde. :+

Volgende trail: Indian Summer Ultra 50k
https://smashrun.com/hans.vandermeer/invite
Stop de verwelking!

• bvsteyn
  • Registratie: november 2003
  • Laatst online: 17:11
Xaverius schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 12:31:
Ik heb zelf geen interesse @bvsteyn , mijn FR935 functioneert nog prima. Ik heb wel daar even alle F6 modellen naast elkaar gezet en volgens de specs zijn ze op maat en gewicht na het zelfde. :+
Haha... ik zelf ook niet. Heb nu een FR235 en merk een achteruitgang van de batterij. Dus ik neig nu naar de FR945.

• shoombak
  • Registratie: september 2008
  • Niet online
Ik zag via Amazon al diverse Fenix 5 plus varianten flink in prijs gezakt. Voor mij hangt het echt af van de Spotify integratie of ik overstap van mijn huidige Fenix 5.
Onze Amsterdamse vriend uit Washington heeft zijn review inmiddels ook online staan.

Ik wist eerlijk gezegd niet dat vandaag al de aankondiging en release zou zijn. Zoals gezegd een beetje mosterd na de maaltijd zo. Maar ruim op tijd voor de kerst. Goed moment om een 5+ te kopen denk ik.

En de video voor de ongeletterden onder ons ;)

rockhopper wijzigde deze reactie 29-08-2019 13:22 (18%)

Canon 7D || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

• YoGi_Berra
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 16:09
Ze mochten vandaag na 13.00u verkocht worden (uit betrouwbare bron).

• dreamscape
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 19:32
Mijn Fenix 3 wordt wat traag, dus misschien is dat een goed excuus om een Fenix 6 te gaan kopen :)

Maar het ding een keer echt leeg vegen en een factory reset geven, dat helpt ook wel. Ik denk gewoon dat zijn geheugen vol zit met activiteiten. Dan een nieuwe kopen is zoiets als je auto inruilen omdat de asbak vol is...

Het is een mooi ding en zou voor mij een flinke stap vooruit zijn, maar eerlijk gezegd kan ik het niet voor mezelf verantwoorden om weer honderden euro's uit te geven aan een nieuw sporthorloge.

Punctuality is the politeness of kings

• Sphinkx
  • Registratie: maart 2007
  • Laatst online: 17:21
Nette horloge die Fenix 6.. Maar ook een fllinke prijs. Maar dat was te verwachten.. Zo'n horloge is echt wel voor de intensieve sporter veronderstel ik. Voor iemand die sporadisch of amper sport is dit zware overkill veronderstel ik.
Ik zie de Fenix serie ook niet als puur sport horloge. Ik vermoed dat er ook maar weinig mensen zijn die dat doen. Je betaald ook voor de extra features en vooral het uiterlijk. Ik vergelijk het dan ook met de edge 1030, daar zitten ook zoveel functies op dat niemand ze allemaal gebruikt en/of nodig heeft. Hetzelfde met de F6. Maar als je iets mist en de F6 heeft het net wel (dat kan ook uiterlijk zijn) is dat genoeg reden om ervoor te kiezen.

Daarbij is overkill natuurlijk geen argument om iets niet te kopen. Zeg dan gewoon dat het te duur is, dan is het wel overkill.

Losgelaten daarvan vind ik de prijs ook absurd hoog, maar zo denk ik ook over de mobiele telefoon markt en kennelijk leggen mensen er toch zo het geld voor neer.

Canon 7D || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

• Gonadan
  • Registratie: februari 2004
  • Niet online
rockhopper schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 15:15:
Ik zie de Fenix serie ook niet als puur sport horloge. Ik vermoed dat er ook maar weinig mensen zijn die dat doen. Je betaald ook voor de extra features en vooral het uiterlijk.
Dit. Ik ben verre van een fanatiek sporter maar wilde graag een sporthorloge wat (in mijn ogen) niet te lelijk is om dagelijks te dragen en wel serieuze smart features heeft. Aangezien gewone smartwatches daar niet aan voldoen kwam ik uiteindelijk bij de F5+ uit.

Teringduur maar ik gebruik naast de sportfunctie met grote regelmaat: gewoon als horloge op werk, navigatie, contactloos betalen, muziek luisteren. Of de F6 meerwaarde heeft weet ik nog niet, maar ik weet wel dat je zo'n ding niet alleen maar voor de sport koopt. Daar vind ik het ook te duur voor. Omgerekend naar gebruiksuren is mijn F5+ nu stukken goedkoper dan wanneer ik iets als een F235 had gekocht om alleen maar mee te sporten. :P

Canon 70D ~ 10-18 IS STM ~ 18-135 IS STM ~ 24 f/2.8 STM ~ 50 f/1.8 STM ~ 430EX II
Sigma 100-400 DG OS HSM Contemporary

Het is voor mij ook een Zwitsers zakmes. En ik gebruik denk ik maar een kwart van alle functies, het is net als een smartphone, je kan er echt heel veel mee. Voor een sport horloge pur sang en dan alleen voor sport gebruik zou ik niet meer overhebben dan 150 € tot € 200, maar omdat het meer is kan ik voor mezelf de meerprijs verantwoorden (al vind ik het nog altijd erg aan de prijs)

Even de eerste indrukken van de nieuwe serie voor mij:
  • Solar - kan een interessante ontwikkeling worden, meer accuduur door middel van solar kan een interessante ontwikkeling zijn. Vooralsnog is de winst zo'n 10% als ik de cijfertjes moet geloven maar wat de praktijk uitbrengt zullen we zien.
  • Maps - leuke vooruitgang, keuzes uit diverse map layouts met niet onbelangrijk de heatmap als één van de opties en verder een nacht modus.
  • Accuduur - besparingen aan en uitzetten en meteen feedback krijgen wat het extra of minder verbruik oplevert. Dit mogen ze van mij wel retro actief doorvoeren naar alle toestellen. Voor mijn gevoel zou dit tot de basis functies moeten horen. Zeker een welkome aanvulling. Maar omdat ik dit eigenlijk als iets essentieels beschouw zou ik er niet meer voor willen (hoeven) betalen.
  • Grootte - Leuk dat het wat compacter en lichter wordt, geen meerprijs waard.
  • Nog meer modellen - Alsof er nog niet genoeg keuzestress is. De splitsing Base / Pro snap ik nog wel al vind ik wederom dat de functies die standaard op de 5 plus zaten (kaarten, muziek) ook bij de base zouden moeten. Nu worden kaarten, wifi, muziek en golfbanen geschrapt. Tja verschil moet er zijn maar bleh...

rockhopper schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 17:11:
Het is voor mij ook een Zwitsers zakmes. En ik gebruik denk ik maar een kwart van alle functies, het is net als een smartphone, je kan er echt heel veel mee. Voor een sport horloge pur sang en dan alleen voor sport gebruik zou ik niet meer overhebben dan 150 € tot € 200, maar omdat het meer is kan ik voor mezelf de meerprijs verantwoorden (al vind ik het nog altijd erg aan de prijs)

• Solar - kan een interessante ontwikkeling worden, meer accuduur door middel van solar kan een interessante ontwikkeling zijn. Vooralsnog is de winst zo'n 10% als ik de cijfertjes moet geloven maar wat de praktijk uitbrengt zullen we zien.
Gerommel in de marge in de praktijk.
• Maps - leuke vooruitgang, keuzes uit diverse map layouts met niet onbelangrijk de heatmap als één van de opties en verder een nacht modus.
Wanneer ga je nou echt óp je horloge nog navigeren. Dat doe je 99% van de tijd vóóraf. Onnodig wat mij betreft.
• Accuduur - besparingen aan en uitzetten en meteen feedback krijgen wat het extra of minder verbruik oplevert. Dit mogen ze van mij wel retro actief doorvoeren naar alle toestellen. Voor mijn gevoel zou dit tot de basis functies moeten horen. Zeker een welkome aanvulling. Maar omdat ik dit eigenlijk als iets essentieels beschouw zou ik er niet meer voor willen (hoeven) betalen.
Van mij mogen ze dat soort dingen juist 'verbergen' en op een slimme manier op de achtergrond goed regelen. De Apple manier zeg maar. Hoog tweak(er) gehalte om het zo expliciet neer te zetten. Dit is typisch zo'n functie die ontstaat uit de wensen van een heel actieve (tech-)gebruikerscommunity.
• Grootte - Leuk dat het wat compacter en lichter wordt, geen meerprijs waard.
Eens. Maakt over een paar generaties (3-4) cumulatief natuurlijk wel een leuk verschil dus fijn dat ze er wel aandacht voor hebben!
• Nog meer modellen - Alsof er nog niet genoeg keuzestress is. De splitsing Base / Pro snap ik nog wel al vind ik wederom dat de functies die standaard op de 5 plus zaten (kaarten, muziek) ook bij de base zouden moeten. Nu worden kaarten, wifi, muziek en golfbanen geschrapt. Tja verschil moet er zijn maar bleh...
Eens. Dit is je topmodel - die moeten gewoon allemaal álles hebben.

Nog een paar persoonlijke toevoegingen:
  • Prijs: veel te duur. Absurd
  • Interface: hele mooie update! Ziet er echt véél beter uit dan mijn 5s
Al met al niet erg onder de indruk. Mooi moment om een 5 of een 5+ te kopen.

MrAcid wijzigde deze reactie 29-08-2019 17:55 (3%)

Twitter | Strava

• MacPoedel
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 14:17
rockhopper schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 17:11:
Hopelijk klopt hun eigen data van wat welke functie doet of zou moeten besparen dan wel. Ik zette een paar weken geleden "Activity Tracking" uit op mijn FR 935. Dit staat daarover in de manual:
Activiteiten volgen uitschakelen
Als u het volgen van activiteiten uitschakelt, worden het aantal stappen, het aantal opgelopen trappen, het aantal minuten intensieve training, uw slaaptijd en Move IQ gebeurtenissen niet vastgelegd.
Dat zegt weinig over mij als sporter vind ik, ik hoef toch niet zo te weten hoeveel stappen/trappen ik gedaan heb. Als ik een activiteit wil tracken, start ik die zelf wel, horloge hoeft niet te detecteren dat ik een keer op mijn dooie gemak naar de winkel gefietst ben. Zou me toch een stuk batterij moeten opleveren.

Dat deed het ook, maar een week later blijkt die optie àlle 24/7 tracking uit te zetten, dus ook hartslag. En ik geef wél om rusthartslag. Beetje gek want in al die tijd bleef de optische hartslagsensor gewoon werken, het werd alleen nergens opgeslagen, ik denk niet dat er op dat punt dus batterij bespaard is.

Over de Fenix 6 dan, ik kan er niet enthousiast over worden. De basisversie kan minder dan de voorganger (kost gelukkig ook minder, maar we zijn ook wel een jaar verder) en Garmin heeft zelf een even duur model dat méér kan (FR 945). Je kunt het dagelijks dragen, is een argument tegenover goedkopere sporthorloges, maar ik vind dat mijn 935 ook op bijna elke gelegenheid past, ik heb zelfs liever de gladde plastic rand dan een metalen rand met schroeven. De Fenix serie blijft ook een plastic body hebben met alleen een metalen randje. Sowieso past geen enkele echt onder een hemd wegens de dikte (mijn 935 ook niet, die is zo dik als een F6S). Onder een casual hemd gaat het nog, maar niet bij een kostuum. Ik heb dunne polsen, paar weken geleden vroegen iemand me nog waarom ik een wandklok aan mijn arm draag, moet je eens voorstellen hoe dat met een Fenix X zou zijn, dus nee voor het strakke uiterlijk zou ik geen Fenix nemen.

Ik ben wel positief over het zonnepaneeltje, het levert nu misschien weinig op, maar het is een begin, en kan er misschien voor zorgen dat opofferingen die nu gemaakt worden om batterij te besparen niet meer nodig zijn. Op zich is wekelijks herladen voor mij prima, als ik dan een scherm met mooiere kleuren krijg omdat het horloge wat energie kan recupereren zou dat fijn zijn. En ik ben ook blij dat het Garmin logo van de bezel weg is, heb er een hekel aan dat een merk er zo zichtbaar op moet staan, je bent eigenlijk een wandelend reclamebord, die daar dan nog voor betaald heeft.
MrAcid schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 17:51:
[...]

Gerommel in de marge in de praktijk.

Wanneer ga je nou echt óp je horloge nog navigeren. Dat doe je 99% van de tijd vóóraf. Onnodig wat mij betreft.

Al met al niet erg onder de indruk. Mooi moment om een 5 of een 5+ te kopen.
Die opmerking over gerommel in de marge begrijp ik niet wat je bedoelt... ?

Ik moet toch bekennen dat ik al twee keer puur op horloge heb genavigeerd en het werkt bij de 5xplus goed. Het zal nooit mijn eerste keuze zijn, maar het is beter dan via de telefoon (voor mij) en ik heb m'n horloge toch altijd om terwijl die telefoon een enkele vergeten wordt. Maar dit is precies wat ik bedoelde met de vergelijking met de Edge 1030. Het zit volgepakt met allerlei snufjes die je nooit allemaal gebruikt, maar wat de één overbodig vind is voor de ander noodzaak of een dealbreaker.

Voor mij waren de kaarten één van de belangrijkste redenen om te upgraden en ik zou graag zien dat de verschillende layouts ook naar de 5 serie komen (ik verwacht het niet, maar een mens durft te dromen)
Wat me nog niet duidelijk is, is de vraag of je nu wel of niet de kaarten van de wereld tot je beschikking krijgt of weer afgescheept wordt met een regio en tegen bij betalen een andere regio kan kopen... En ik wil er graag eentje in het wild zien. Toch even vergelijken met de mijne. Nieuwe speeltjes zijn altijd leuk om te zien en om even aan te zitten.

@MacPoedel Les 1 bij Garmin: de eerste 6 maanden na uitkomen van een nieuw toestel ben je betaalde beta tester. Les 2 de handleiding zit bij Garmin vaker wel vol met fouten dan niet. Les 3 Als ze iets fixen met een patch/firmware upgrade kan je er op wachten dat ze het later weer een keer 'per ongeluk' unfixen.

rockhopper wijzigde deze reactie 29-08-2019 21:21 (9%)

• Freeaqingme
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 19:57
@MrAcid ik fiets toch ook wel met enige regelmaat puur op de kaart van m'n horloge. Als ik een route uitstippel van bijv. 60km dan weet ik globaal wel waar ik zou moeten afslaan, maar echt niet op detailniveau. Gelukkig heb ik dan een horloge die mij dat keurig vertelt.

De rondjes waar ik 5-15km loop doe ik in principe sowieso zonder kaart.

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

@rockhopper qua minder batterijverbruik bedoel ik. Dat solar gaat amper wat opleveren in de praktijk. Dan leg je ‘m gewoon een kwart dag eerder aan de lader.

Qua navigatie: handig dat je kunt navigeren (volgen), maar routes MAKEN op je horloge zie ik het nut niet zo van in. Doe dat lekker (goed) in een app.

@Gonadan onze Posts hebben elkaar gekruist. Ik bedoel dus routes maken.

MrAcid wijzigde deze reactie 29-08-2019 22:08 (10%)

Twitter | Strava

• Gonadan
  • Registratie: februari 2004
  • Niet online
MrAcid schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 17:51:
Echt altijd als ik in een gebied ben wat ik niet ken. Op basis van de heatmaps van anderen laat je de app of horloge een route samenstellen. Daarna lekker en rondje rennen, fietsen of wandelen gestuurd door het horloge. Werkt briljant, kaartje erbij tegen fout lopen/fietsen, echt zes stappen beter dan gewoon op GPS coördinaten met een richtingspijltje.

@MrAcid inderdaad, maar dan nog. Ik gebruik best vaak de functionaliteit dat je Garmin zelf een rondje laat bepalen op basis van de heatmap. Afstand en richting opgeven en hij doet de rest.
Dat kan inderdaad ook prima met de app maar dan moet je het daar alsnog doen en weer synchroniseren.
Voor routes waar ik zelf meer invloed op wil gebruik ik altijd mijn mobiel inderdaad.
Het is een nice to have, zeker geen must. :)

Gonadan wijzigde deze reactie 29-08-2019 22:11 (27%)

Canon 70D ~ 10-18 IS STM ~ 18-135 IS STM ~ 24 f/2.8 STM ~ 50 f/1.8 STM ~ 430EX II
Sigma 100-400 DG OS HSM Contemporary

• stokmeister
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 19:50
rockhopper schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 23:06:
@PatrickC redelijke goede service, trage reacties (meerdere dagen of langer) zijn flinke minpunten. Maar de geboden oplossing is wel netjes inderdaad.

@Dirk0s Fijn dat er beweging in de zaak zit, hopelijk lost dit het op.

@stokmeister Je krijgt waarschijnlijk -geen- nieuw exemplaar maar een refurbished unit. Op zich merk je daar weinig van, maar het is wel handig om dat in de gaten te houden.
Zoiets dacht ik inderdaad al. Maar thanks voor je bevestiging.

Ik ga het nog even aankijken, want vandaag begon m'n 735 als een dolle uit zich zelf, door alle menu's heen te scrollen. Alsof hij alle keren dat ik het naar boven knopje ingedrukt had, wilde inhalen. De schermverlichting is uit en hij lijkt het weer te doen. Misschien is het vocht van binnen weg. Kijken hoe lang hij het volhoudt....

• Wokker
  • Registratie: september 2001
  • Nu online

Wokker

De avond wokkel

Gisteren heb ik de Garmin Forrrunner 245 music besteld, ter vervanging van mijn Tomtom runner 3 wegens het gebrek aan goede ondersteuning voor interval training (voornamelijk het gemiddelde tempo van de interval is tijdens het lopen niet te zien). Deze wordt een deze dagen bezorgt. Ben erg benieuwd.

Ondertussen alvast in de documentatie gedoken.Ik had de aanname gedaan dat Garmin automatisch de gemiddelde snelheid van de huidige interval zou kunnen tonen. Het lijkt er nu echter op dat ik handmatig zelf aan het einde van de interval op de lap knop moet drukken klopt dat?

bonus vraag: weet iemand waarom de forrunner 245 op heel weinig plekken te verkrijgen is?

Het oneindige X 0

• SuperPoekie
  • Registratie: november 2004
  • Laatst online: 13:05

SuperPoekie

Super Furry Animal

Wokker schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 11:30:
Ondertussen alvast in de documentatie gedoken.Ik had de aanname gedaan dat Garmin automatisch de gemiddelde snelheid van de huidige interval zou kunnen tonen. Het lijkt er nu echter op dat ik handmatig zelf aan het einde van de interval op de lap knop moet drukken klopt dat?
Je kan kiezen of je current pace of lap pace in je horlogescherm zichtbaar hebt - als je je snelle stuk apart houdt dmv de lap-knop óf door van te voren programmeren, heb je bij 'lap pace' dus je snelheid van je interval te pakken.
Wat je dus ook kan doen is voorprogrammeren, bijvoorbeeld:
warm up 5 min
interval repeat 10x 400m fast (met ev.t target pace/HR) 400m pauze
cool down until lap button press of ook 5 min ofzo.

En dan als je naar het volgende stuk gaat krijg je ook te zien wat je snelheid was over het laatste stuk.
Er is echt veel mogelijk maar een aantal dingen zitten veel beter op de website/in de app (ik vind de website fijner met programmeren - en in t horloge kan het maar fuuuu).

• Wokker
  • Nu online

Wokker

De avond wokkel

SuperPoekie schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 11:49:
[...]

Je kan kiezen of je current pace of lap pace in je horlogescherm zichtbaar hebt - als je je snelle stuk apart houdt dmv de lap-knop óf door van te voren programmeren, heb je bij 'lap pace' dus je snelheid van je interval te pakken.
Wat je dus ook kan doen is voorprogrammeren, bijvoorbeeld:
warm up 5 min
interval repeat 10x 400m fast (met ev.t target pace/HR) 400m pauze
cool down until lap button press of ook 5 min ofzo.

En dan als je naar het volgende stuk gaat krijg je ook te zien wat je snelheid was over het laatste stuk.
Er is echt veel mogelijk maar een aantal dingen zitten veel beter op de website/in de app (ik vind de website fijner met programmeren - en in t horloge kan het maar fuuuu).
Ja daar gaat het mij om. Dus van te voren interval instellen op horloge of site en dan automatisch naar de volgende lap op basis van de interval instelling. Dan moet dat helemaal goed komen!

Het oneindige X 0

• Dirk0s
  • Registratie: mei 2004
  • Laatst online: 19-10 19:52
De ruil van horloge heeft inmiddels plaatsgevonden, hopelijk doet deze het beter! ;-)

• gysman11
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 18:26
zo dan. Met de F6 heeft ie ook zn spraaktempo een beetje opgevoerd... :P

• m-vw
  • Registratie: mei 2013
  • Laatst online: 11:38

m-vw

GEZOCHT: De Kluts

@Wokker Ik heb zelf ook een 245M en kan je melden dat je netjes het tempo per interval kan zien. Verder sluit ik mij aan bij @SuperPoekie dat het programmeren via de site veel makkelijker is dan via horloge.

Garmin FR245M + HRM-RUN

• EdwinW
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 18:38
Freeaqingme schreef op donderdag 29 augustus 2019 @ 21:42:
@MrAcid ik fiets toch ook wel met enige regelmaat puur op de kaart van m'n horloge. Als ik een route uitstippel van bijv. 60km dan weet ik globaal wel waar ik zou moeten afslaan, maar echt niet op detailniveau. Gelukkig heb ik dan een horloge die mij dat keurig vertelt.

De rondjes waar ik 5-15km loop doe ik in principe sowieso zonder kaart.
En hoe stippel je dan een bepaalde route uit? Is dat puur op het horloge in te stellen of gebruik je daarvoor een externe dienst van bv. Strava routebuilder, Komoot of RideWithGps? Ik heb het dan niet over een route maken om van A naar B te rijden, maar een route via een aantal tussenpunten.
Overigens zullen veel (serieuze) fietsers al gauw navigeren met een fietscomputer die op het stuur wordt gemonteerd en dan gebruik maken van één van de online routebouwers.

• Freeaqingme
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 19:57
Ik doe dat via de Garmin Connect. Dan stippel ik inderdaad een route uit via de punten waar ik langs wil fietsen/lopen, en Garmin bedenkt de rest. Zodra ik m'n horloge dan synchroniseer staat die route ook op m'n horloge.

Ik heb wel eens zitten kijken naar een Garmin Edge. Het lijkt me dat je daarbij exact dezelfde workflow zou aanhouden. Maar voor die paar keer dat ik fiets vond ik dat de investering niet waard.

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

• Galois
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 19:39

Galois

1811 - 1832

Ik doe dat via Komoot. Vind de routeplanner van Garmin beperkt. Zeker bij hardlopen over onverhard.

Ik heb sinds een half jaartje de F5+ en ben supertevreden over die kaarten. Zou voor mij bij een volgend horloge echt wel een eis zijn.

Ik gebruik ze om op bv vakantie een rondje te lopen (i.p.v. een heen en weertje om niet te verdwalen), maar zelfs in mijn eigen hardloopgebied (waar ik duizenden km heb hardgelopen) kom ik vaak op paden waar ik nooit geweest ben door de route in Komoot te maken en via kruimelspoor te volgen (heb alle aanwijzingen uitstaan, vind ze irritant).

Loop vrijwel nooit verkeerd en als het gebeurd is dat vaak 20 meter en dan heb je het door...

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

• XeNeRgY
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 19:31
Ikzelf maak routes via Garmin en navigeer dan met mijn telefoon op het stuur via Osmand. Dat is een gratis en erg goede navigatie app. Zelfs MTB btracks navigeren prima. Mijn FR245 ernaast op het stuur voor de statistieken en daarmee heb ik geen Edge meer nodig.

XeNeRgY wijzigde deze reactie 01-09-2019 18:00 (7%)

I can choose to try to control the outcome, or I can trust in the moment.

• Frij5fd
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 19-10 22:45
Net de Garmin Fenix 5s plus voor 280 euro besteld bij Amazon.de... Is een goede aanbieding
Frij5fd schreef op maandag 2 september 2019 @ 21:47:
Net de Garmin Fenix 5s plus voor 280 euro besteld bij Amazon.de... Is een goede aanbieding
Lijkt me ‘to good to be true’? Zo te zien zit de verkoper Buyer Star ergens in Azie (China). En dan zal het ook wel een APAC versie zijn.

• Frij5fd
Het zal inderdaad wel de APAC versie zijn, maar dan nog.... Ik gebruik meestal de Open fietsmap op mijn Edge fietscomputers en die kan ik erop zetten. Ik schat in dat ik de DEM kaart desgewenst ook over kan zetten vanaf mijn 520+, mochten er geen Europese kaarten op zitten. Het is overigens sowieso wel handig om deze te hebben bij het ontwikkelen van datavelden voor de Garmin horloges, dus ik hoefde niet meer dan een seconde of 3 na te denken toen ik 't zag. Ook nooit spijt gehad van mijn snelle aankoop van een FR935 bij eglobalcentral.nl 2 jaar geleden voor 220 euro goedkoper dan normaal.

Edit: in de bevestigingsmail staat kaart van Europa (ik dacht al dat ik het ergens gelezen had)

Frij5fd wijzigde deze reactie 02-09-2019 22:25 (7%)
Reden: Nog effe goed gekeken naar de bestelling

@Frij5fd Ben benieuwd! Het is natuurlijk een geweldige aanbieding, een 5S plus voor dat bedrag.
Mooie prijs en niks mis mee zolang je bewust een APAC koopt. Prima toestel verder, ik heb er alleen een hekel aan als mensen denken de volwaardige EU te kopen. Via amazon verwacht ik verder ook geen levering problemen.

• Valorian
  • Laatst online: 16-10 16:29
Wokker schreef op vrijdag 30 augustus 2019 @ 11:30:
Gisteren heb ik de Garmin Forrrunner 245 music besteld, ter vervanging van mijn Tomtom runner 3 wegens het gebrek aan goede ondersteuning voor interval training (voornamelijk het gemiddelde tempo van de interval is tijdens het lopen niet te zien). Deze wordt een deze dagen bezorgt. Ben erg benieuwd.

bonus vraag: weet iemand waarom de forrunner 245 op heel weinig plekken te verkrijgen is?
Beetje mosterd na de maaltijd, maar als je je Runner 3 op "rondes" zet kan je gewoon manual of automatisch je intervallen aftikken en heb je in je lijst met weergaves ook gewoon "average lap time" staan. Even met een slag om de arm, want heb zelf de adventurer, maar dacht dat die optie op alle laatste modelreeksen zat...

Desalniettemin slim om over te stappen, de TomTom gaat er toch uit. Kwestie van tijd voor de ondersteuning weg is. Ik merk dat mijn horloge nog perfect werkt, maar dat de app online al kuren vertoont. Vooral mijn lap times worden daar regelmatig niet goed berekend. Gelukkig pakt Strava op basis van de horloge-data wel alles netjes op.

Wat betreft 245: geen idee. Viel mij destijds ook op bij de 645, dat was is ook zo'n model waarvan je denkt dat 'ie heel breed weggezet wordt maar die je maar op weinig plekken vindt.
Het schijnt dat de PacePro feature ook naar de FR945 en FR245 gaat komen. FR645 wordt niet genoemd helaas. Ik blijf de positionering van de FR245 tov de FR645 vreemd vinden, met meer hardloop features voor een lagere prijs. En ondertussen is Garmin ook nog eens bezig van een stabiel horloge opnieuw een beta product te maken van de FR645. Sinds de recente v6.2 firmware is m’n horloge al 2 keer vastgelopen. En zo te lezen op het Garmin forum ben ik niet de enige.

• Miki
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 19:24
PatrickC schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 00:07:
Het schijnt dat de PacePro feature ook naar de FR945 en FR245 gaat komen. FR645 wordt niet genoemd helaas. Ik blijf de positionering van de FR245 tov de FR645 vreemd vinden, met meer hardloop features voor een lagere prijs. En ondertussen is Garmin ook nog eens bezig van een stabiel horloge opnieuw een beta product te maken van de FR645. Sinds de recente v6.2 firmware is m’n horloge al 2 keer vastgelopen. En zo te lezen op het Garmin forum ben ik niet de enige.
Dit is typisch Garmin en toch blijf ik erin trappen :+

Ik merk dat met fw 6.20 mijn 645 ook minder stabiel is. Inmiddels ook al 2x gehad dat na een training de boel vast liep.
En dat ze zo kort na de 645 een goedkoper en nagenoeg beter horloge uitbrengen is me ook al eens overkomen met de 225 vs 235.
Ik hoop dat ze de 645 nog voorzien van wat features maar ik vrees dat deze snel EOL gaat worden.

PVOutput

• CT
  • Laatst online: 17:36

CT

📱💻 🎮 ⌚🖥

Frij5fd schreef op maandag 2 september 2019 @ 21:47:
Ik zag ze ook voorbij komen, maar de 'accounts' welke deze aanbieden, bieden allerlei 'dure' electronica voor halve prijs.. zoals de x9900 voor 200 euro, en allemaal 'nog 9 op voorraad'.
Dus ik heb 'm niet besteld, het zijn bijna 99% zeker 'gehackde' china accounts.
Uiteindelijk, als ik gelijk heb :P krijg je wel je geld terug via amazon, las ik na wat onderzoek.
Dus, niet geschoten is altijd mis maar ik vond de kans van missen wel erg groot en dan ben je toch tijdelijk je geld even kwijt :P

Op eglobal (eu) is de 5s plus nu rond de 370, wel een US versie overigens.

CT wijzigde deze reactie 03-09-2019 07:01 (5%)

• Frij5fd
CT schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 06:56:
[...]
.....
Dus, niet geschoten is altijd mis maar ik vond de kans van missen wel erg groot en dan ben je toch tijdelijk je geld even kwijt :P

Het is inderdaad een gok. Maar vooral op het vlak van garantie; daar verwacht ik niet veel van.
Ik krijg echter weinig vragen van gebruikers met een Fenix 5 plus serie horloges om een nieuwe licentie voor een vervangend horloge. Dat is vooral bij de FR945 en de Fenix 5 serie.

• Wokker
  • Nu online

Wokker

De avond wokkel

Valorian schreef op maandag 2 september 2019 @ 23:38:
[...]

Beetje mosterd na de maaltijd, maar als je je Runner 3 op "rondes" zet kan je gewoon manual of automatisch je intervallen aftikken en heb je in je lijst met weergaves ook gewoon "average lap time" staan. Even met een slag om de arm, want heb zelf de adventurer, maar dacht dat die optie op alle laatste modelreeksen zat...

Desalniettemin slim om over te stappen, de TomTom gaat er toch uit. Kwestie van tijd voor de ondersteuning weg is. Ik merk dat mijn horloge nog perfect werkt, maar dat de app online al kuren vertoont. Vooral mijn lap times worden daar regelmatig niet goed berekend. Gelukkig pakt Strava op basis van de horloge-data wel alles netjes op.

Wat betreft 245: geen idee. Viel mij destijds ook op bij de 645, dat was is ook zo'n model waarvan je denkt dat 'ie heel breed weggezet wordt maar die je maar op weinig plekken vindt.
Inmiddels is de 245 binnen. En kan bevestigen dat de intervallen precies werken zoals ik verwacht had _/-\o_ ! Enige wat ik nog niet heb gevonden is de metric die aftelt naar het einde van de interval (bv. tijd tot einde interval dan wel afstand tot einde interval).

Het oneindige X 0

• Poeles
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 08:10
CT schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 06:56:
[...]

Ik zag ze ook voorbij komen, maar de 'accounts' welke deze aanbieden, bieden allerlei 'dure' electronica voor halve prijs.. zoals de x9900 voor 200 euro, en allemaal 'nog 9 op voorraad'.
Dus ik heb 'm niet besteld, het zijn bijna 99% zeker 'gehackde' china accounts.
Uiteindelijk, als ik gelijk heb :P krijg je wel je geld terug via amazon, las ik na wat onderzoek.

De 5 plus sapphire black was ook €300,- via hetzelfde Chinese account, ik had hem al bijna besteld maar uiteindelijk besloten om het niet te doen. Ik zie wel dat alle aanbiedingen nu weer verdwenen zijn..

Na mijn zoektocht kwam ik tot dezelfde conclusie. Soms zijn het nep aanbiedingen, geld terug krijgen lukt in bijna alle gevallen wel maar hier gaat wel wat tijd in zitten. Dit gecombineerd met de slechte garantie en eventuele andere problemen met updates vond ik het het risico toch niet waard.

• m-vw

m-vw

Wokker schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 08:08:
[...]

Inmiddels is de 245 binnen. En kan bevestigen dat de intervallen precies werken zoals ik verwacht had _/-\o_ ! Enige wat ik nog niet heb gevonden is de metric die aftelt naar het einde van de interval (bv. tijd tot einde interval dan wel afstand tot einde interval).
Volgens mij kan je op het standaard scherm per stap zien hoe ver je bent/hoe ver je nog moet en wat je gemiddelde is. Werkt ten minste zo bij een zelfgemaakte training. Heb mijn horloge niet om, anders had ik even een foto geplaatst.

Garmin FR245M + HRM-RUN

• SuperPoekie

SuperPoekie

Super Furry Animal

m-vw schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 08:31:
[...]

Volgens mij kan je op het standaard scherm per stap zien hoe ver je bent/hoe ver je nog moet en wat je gemiddelde is. Werkt ten minste zo bij een zelfgemaakte training. Heb mijn horloge niet om, anders had ik even een foto geplaatst.
Klopt, er staan altijd 3 veldjes in dat scherm. Bovenaan degene die het 'hoofddoel' duidelijk maakt - bijv. je tempo of de afstand (bij een 400m interval op tempo x is tempo meest belangrijke die bovenaan staat). Die heeft ook een rood/groen of een aflopend/oplopend randje aan de bovenkant.
Linksonder en rechtsonder staan dan vervolgens nog tijd in stap (aftellend of optellend, alnaargelang je een tijd hebt ingesteld of lap button push) en de afstand/tempo (degene die niet bovenaan staat, of als je HR of spm als doel hebt staat daar afstand volgens mij).

• Frij5fd
PatrickC schreef op maandag 2 september 2019 @ 21:58:
[...]

Lijkt me ‘to good to be true’? Zo te zien zit de verkoper Buyer Star ergens in Azie (China). En dan zal het ook wel een APAC versie zijn.
Net een mail gekregen dat de bestelling gecanceld wordt en het geld gestorneerd. Helaas, altijd aardig om te proberen >:)

• joebarbier
  • Registratie: november 2017
  • Laatst online: 18-10 14:36
Interessant dat de prijzen nu al zakken voor de 5 plus. Denken jullie dat er al kortingen komen tijdens Black Friday op de Forerunner 945?
Ik veronderstel zeker niet op de Fenix 6.

Ik zie ook heel veel 2e hands verkoop van de Fenix 5 plus, maar een moeilijk belissing. Goedkoper gaan voor de vorige versie OF wachten op Black Friday en hopen op een goede deal voor de nieuwe versies.

• SaURoN
  • Registratie: januari 2001
  • Niet online

SaURoN

PSN: MethosNL

Heb een hele lange tijd met Fenix 3 HR hardgelopen, gezwommen en gefietst. Sinds 1-1,5 jaar eigenlijk altijd met Apple Watch met WorkoutDoors, maar nu ik die Fenix 6 zag begint een garmin horloge toch wel weer te kriebelen voor het sporten...

Weer even een rondje met de fenix 3hr gelopen en het blijft toch wel veel fijner met echte knoppen etc, niet elke dag opladen maar Ik kan alleen niet weer 600+ euro voor een horloge goedpraten bij mij zelf, want opzich doet de AW meeste ook prima voor mij en voor dagelijks gebruik wint hij het gewoon dik van de Fenix3HR.

Als je een garmin wil die NFC Pay & Music en Outdoor swimming heeft dan kom je toch eigenlijk altijd uit bij 935 of 945 of hoger of zijn er tegenwoordig al andere soorten die dat ook kunnen?
Ik doe aan Hardlopen, Mountainbiken/Wielrennen, Zwemmen (meeste indoor af en toe outdoor)
SaURoN schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 11:38:
Heb een hele lange tijd met Fenix 3 HR hardgelopen, gezwommen en gefietst. Sinds 1-1,5 jaar eigenlijk altijd met Apple Watch met WorkoutDoors, maar nu ik die Fenix 6 zag begint een garmin horloge toch wel weer te kriebelen voor het sporten...

Weer even een rondje met de fenix 3hr gelopen en het blijft toch wel veel fijner met echte knoppen etc, niet elke dag opladen maar Ik kan alleen niet weer 600+ euro voor een horloge goedpraten bij mij zelf, want opzich doet de AW meeste ook prima voor mij en voor dagelijks gebruik wint hij het gewoon dik van de Fenix3HR.

Als je een garmin wil die NFC Pay & Music en Outdoor swimming heeft dan kom je toch eigenlijk altijd uit bij 935 of 945 of hoger of zijn er tegenwoordig al andere soorten die dat ook kunnen?
Ik doe aan Hardlopen, Mountainbiken/Wielrennen, Zwemmen (meeste indoor af en toe outdoor)
Vivoactive 3 Music kan dit ook, voor outdoor zwemmen moet je dan alleen een aparte app hebben. Zoals dit: https://apps.garmin.com/e...87-46ce-83c4-514764400171

Dus dan ben je voor €260 klaar.

Aanvulling: die heeft alleen wel weer wat minder knopjes.

Twitter | Strava

• SaURoN
  • Registratie: januari 2001
  • Niet online

SaURoN

PSN: MethosNL

MrAcid schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 12:04:
[...]

Vivoactive 3 Music kan dit ook, voor outdoor zwemmen moet je dan alleen een aparte app hebben. Zoals dit: https://apps.garmin.com/e...87-46ce-83c4-514764400171

Dus dan ben je voor €260 klaar.

Aanvulling: die heeft alleen wel weer wat minder knopjes.
Maar dan ga ik volgens mij niet heel veel er vooruit in vergelijking met een Fenix 3 HR, zat meer in de nieuwere ranges te kijken maar idd wel goeie app, die werkt ook op een 245 zo te zien (heeft alleen geen nfc).
SaURoN schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 12:13:
[...]

Maar dan ga ik volgens mij niet heel veel er vooruit in vergelijking met een Fenix 3 HR, zat meer in de nieuwere ranges te kijken maar idd wel goeie app, die werkt ook op een 245 zo te zien (heeft alleen geen nfc).
En de FR645M? NFC, Music en via de eerder genoemde app ook open water swimming?

• xray79
  • Registratie: augustus 2013
  • Laatst online: 19-10 14:31
PatrickC schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 00:07:
Weet je ook of de Felix 5(S)+ die feature krijgt? Lijkt me handiger dan de IQ apps werken.

• Cyberpope
  • Registratie: april 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Iemand hier een HRM-Run band van Garmin en ook zo veel last van batterij-drain?

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

• OneMoreThing
  • Registratie: mei 2010
  • Laatst online: 19-10 21:02
Cyberpope schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 20:08:
Ik heb vorige maand een nieuwe HRM-Run gekocht om deze reden. Batterij van de oude ging nog maar enkele weken mee en de kwaliteit van de metingen werd ook steeds slechter. De hartslag grafiek ging alle kanten op en viel meerdere keren minuten lang uit tijdens een run. Ook de run dynamics sloegen soms helemaal nergens op (stap lengte van 5 meter, balans grondcontacttijd van 10% - 90%). Daarom maar een nieuwe gekocht en alles lijkt weer normaal.

Ik verweet het aan slijtage aangezien ik hem al een paar jaar had.

OneMoreThing wijzigde deze reactie 03-09-2019 20:37 (5%)

xray79 schreef op dinsdag 3 september 2019 @ 19:59:
[...]

Weet je ook of de Felix 5(S)+ die feature krijgt? Lijkt me handiger dan de IQ apps werken.
Deze worden niet genoemd, maar ik verwacht van niet. De Fenix 5+ is van 2018, net als de FR645 en de Fenix 5 is nog ouder. De FR245 en FR945 zijn van 2019.

• m-vw

m-vw

Tot nu toe geen last van.

Garmin FR245M + HRM-RUN

• Chillz
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 06-10 16:08
Gisteren een FR245 gehaald.
Flinke stap vooruit vanaf een TomTom Runner (2e generatie dacht ik).

Nu eerst maar eens alles uitvogelen...
Mocht iemand nog (linkjes hebben naar) tips/tricks/howto's... altijd welkom :)

Leeg - Sinds 20180907

• Martiveen
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 06:57
Deze week na 7 maanden intensief gebruik de batterij vervangen

• Miki
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 19:24
Chillz schreef op woensdag 4 september 2019 @ 08:33:

Als het goed is, heb je toegang tot Garmin coach en de bijbehorende trainingsplannen. Persoonlijk is deze functie voor mij echt het beste van het gehele Garmin platform te bieden heeft naast de lactaat drempel test maar deze functie heeft de 245 niet.

Maw minder spelen en lekker mee gaan trainen :P

PVOutput

• m-vw

m-vw

Het meeste gaat vanzelf. Het enige dat ik je kan aanbevelen is om zeker niet enkel de app te gebruiken maar ook op de connect site te kijken. Vind ik zelf toch wat overzichtelijker en zoals eerder beschreven een stuk gemakkelijker om eigen workouts te maken.

Garmin FR245M + HRM-RUN

• Frij5fd
Nope, batterij gaat lang mee. Zit er al weer een jaar in

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Dat was de eerste 1,5 jaar bij mij ook. Maar sinds een maand of 2 is hij binnen 2 weken leeg. Wel vaker dit probleem op internet kunnen vinden, maar geen oplossing helaas.

Net weer batterij vervangen en hij werkt weer... Lijkt wel of hij niet meer uit gaat..

Cyberpope wijzigde deze reactie 04-09-2019 22:40 (21%)

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

• Poeles
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 08:10
De Vivoactive 4 komt eraan, prijs lijkt €350,- te gaan worden:

https://d2y5sgsy8bbmb8.cl...t.jobtemplate.mp4.480.mp4

https://www.amazon.com/gp/product/B07W6RWL2R

Daarnaast launcheert Garmin de Venu, met AMOLED Scherm:

https://www.amazon.com/gp/product/B07W6RWL2R
https://www.amazon.com/dp/B07WLN9RYD

De Venu lijkt erg op de Vivoactive, touchscreen met 2 knoppen. Daarentegen zal het AMOLED schermen meer lijken op de normale smartwatches dan een "fitnesswatch". Lever je waarschijnlijk wel je altijd on display en batterijduur voor in. Ik vind zelf de Vivoactive 4 er mooi uitzien, nu is er ook een Vivoactive met muziek zonder die grote plastic bezel.

Maakt mijn keuze alleen niet makkelijker, ik ben al tijden aan het twijfelen wat aan te schaffen. Ik fiets veel en zal in de winter meer gaan hardlopen. Er is ook een redelijke kans dat ik volgend jaar ga trainen voor mijn eerste triathlon. Ik zou het horloge graag ook dagelijks willen dragen, voorkeur gaat dus uit naar een style vollere versie en geen plastic look. Daarnaast vind ik het leuk om de data van mijn workouts te analyseren. Mijn huidige opties zijn:

Fenix 5+ titanium (2e hands voor €450 - €550): Voldoet denk ik aan al mijn eisen, wellicht ga ik in de toekomst toch de nieuwe features missen. Daarnaast is de Fenix lijn redelijk bulky.
Fenix 6+ titanium (€900,-): Prijs is natuurlijk het grootste nadeel, hij is wel een stukje dunner dan de 5+ wat ik fijn vind. Ik weet niet of ik de PacePro en Body Battery zou gebruiken. Ik zou deze dus voornamelijk aanschaffen om het nieuwste model te hebben met een kleinere vorm factor.
Vivoactive 4 (€350): Kleiner en strakker horloge wat vermoedelijk beter zal zitten. Wel lever je Maps in wat ik jammer vind. Zijn er gebruikerservaringen met de Maps vanaf het horloge op de racefiets? Werkt dit lekker als je je arm steeds op moet tillen?

Poeles wijzigde deze reactie 05-09-2019 07:57 (78%)

• CurtPoindexter
  • Registratie: februari 2017
  • Niet online
-edit
Never mind, dit is een horloge :P

CurtPoindexter wijzigde deze reactie 05-09-2019 07:44 (92%)

• joebarbier
  • Registratie: november 2017
  • Laatst online: 18-10 14:36
Poeles schreef op donderdag 5 september 2019 @ 07:42:
Er is ook een redelijke kans dat ik volgend jaar ga trainen voor mijn eerste triathlon. Ik zou het horloge graag ook dagelijks willen dragen, voorkeur gaat dus uit naar een style vollere versie en geen plastic look. Daarnaast vind ik het leuk om de data van mijn workouts te analyseren.
Ik kan je echt een Forerunner945 aanraden, zeker als je triathlon vermeld! De plastic look valt echt wel mee, zeker als je het bijvoorbeeld voor dagelijks gebruik draagt met een metalen of lederen bandje.

• RR46
  • Registratie: maart 2019
  • Laatst online: 15:27
@Poeles als je zelf nu al aan geeft dat je voor een triathlon wilt gaan trainen, zou ik zeker(!) de Vivoactive 4 (of alles wat hier op lijkt) links laten liggen.

Met een Fenix of een 935/945 horloge ga je veel meer (sport)plezier aan beleven.

Zelf heb ik de F5+ Titanium en fiets ook veel, met arm is het prima te doen maar het is natuurlijk niet ideaal. Maar het is meer dan voldoende als ondersteuning (ik kijk dan ook niet bij iedere bocht of ik naar links of rechts moet...). Daarbij, zijn er ook mounts beschikbaar (of zelfs printbaar :o ) voor op het stuur (icm een hartslagband).

Begin met de in depth review van DC zou ik zeggen. Linkje gaat naar de music versie, het is me niet duidelijk welke versie jij hebt. Verder lekker aanklooien en kijken wat er allemaal wel niet in te stellen valt (heel veel). Eventueel even wat YT filmpjes bekijken.

Ik zie dat de feature overview van de 245 al op DCRainmaker staat.
Net zoals een review / intro filmpje over de Venu (wat een r*knaam zeg)

Amoled, nou mooi scherm hoor, maar voegt voor mij niks toe aan een schermpje. Sterker nog, je levert ongetwijfeld accuduur in. Goed het ziet er gelikter uit, maar het is niet zo dat je opeens filmpjes op je mini scherm gaat kijken. Leuk als dat misschien ooit kan, maar dan nog is het meer een gimmick dan nuttig. Het opent natuurlijk wel de deur naar technische vooruitgang, hopelijk ook eindelijk wat hogere resoluties, maar al met al niet de stappen vooruit waar ik op hoopte.

@Poeles Ik sluit me bij @RR46 aan. Je gaat veel meer plezier halen uit een 935 / 945 of Fenix 5 (+) / Fenix 6. In jou geval zou ik persoonlijk voor de 945 gaan, maar dat is makkelijk praten als ik het niet hoef te betalen ;) Overweeg hem zeker en ik zou de Vivoactive serie niet overwegen.

rockhopper wijzigde deze reactie 05-09-2019 14:51 (8%)
Reden: advies voor poeles erbij gezet

• XeNeRgY
De Venu ziet er heel interessant uit moet ik zeggen. Precies wat ik mis bij Garmin om de horloges als dagelijkse smartwatch te dragen is een mooi scherm. Ik ben bereid daar batterij duur voor in te leveren.

Nog eens goed uitzoeken wat de Venu mist tegenover mijn 245 maar dat lijkt maar beperkt. Kan zomaar eens mijn nieuwe horloge worden :)

• Dirk0s
Ik zit met een probleempje, omdat mijn 1e forerunner 245 dus een slechte batterij had geeft hij in Garmin connect nu bij trainingsstatus aan dat er 2 toestellen zijn (ik denk tenminste dat dit komt door die toestel wissel)

Weet iemand hoe ik dit weer kan veranderen naar 1 toestel?

Dit zie je op het homescreen:

En dit als je in trainingsstatus zit, als je boven in tikt krijg je dus het scherm onderin:

• YoGi_Berra
@Dirk0s
Hoeveel apparaten staan er onder "My Devices" ? Wellicht daar verwijderen?

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Yep.. bij dat menu het device met pensioen sturen of wissen.

(of te wel bij instellingen van dat toestel, deactiveer of wissen).

Cyberpope wijzigde deze reactie 06-09-2019 10:06 (37%)

• Dirk0s
Cyberpope schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 10:05:
Yep.. bij dat menu het device met pensioen sturen of wissen.

(of te wel bij instellingen van dat toestel, deactiveer of wissen).
Je bedoeld: Rechts onder bij: meer-> Garmin toestellen ??

• YoGi_Berra
Dirk0s schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 10:24:
[...]

Je bedoeld: Rechts onder bij: meer-> Garmin toestellen ??
Inderdaad, volgens mij krijg je er nog een Badge bij ook. *O*

• Dirk0s
YoGi_Berra schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 10:26:
[...]

Inderdaad, volgens mij krijg je er nog een Badge bij ook. *O*
Helaas staat daar maar 1 toestel: Garmin forerunner 245M
Ook bij alle andere gegevens geeft hij het wel gewoon weer van mijn huidige model, alleen bij trainingsstatus geeft hij aan dat er 2 toestellen zijn

• YoGi_Berra
Alle apparaten verwijderen en daarna opnieuw toevoegen. Gaat waarschijnlijk mis met de activity tracker in GC

• Dirk0s
YoGi_Berra schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 10:37:
Alle apparaten verwijderen en daarna opnieuw toevoegen. Gaat waarschijnlijk mis met de activity tracker in GC
Helaas, het is nu nog 2 toestellen, en nu is er ipv 1 onbekend, zijn ze nu allebei onbekend :/

• Kees_frl
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 18:35
Komt dit niet doordat het systeem bedoelt dat er data is gegeven vanuit daadwerkelijk twee systemen?

Je hebt data verzameld met horloge a en met horloge b?

• Dirk0s
Kees_frl schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 10:49:
Komt dit niet doordat het systeem bedoelt dat er data is gegeven vanuit daadwerkelijk twee systemen?

Je hebt data verzameld met horloge a en met horloge b?
Dat klopt denk ik, maar waarom is dit bij alle andere gegevens dan vanaf 1 toestel?

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Weggooien in zowel je app, als je webpagina als je garmin connect.

• XeNeRgY
InZane schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 10:58:
[...]

Ik heb wel interesse in je 245 ;)

Denk dat ik me maar eens in ga schrijven voor de Posbankloop. Dat zou mijn eerste wedstrijd van dit jaar worden :$ In januari hamstring blessure opgelopen en daardoor een hele tijd niet/minder gelopen, maar inmiddels ben ik wel weer op 'oorlogsterkte'. De vakantie zit er weer op, de betere looptemperaturen komen er weer aan, dus geen reden meer voor smoesjes! :)
Goed om te weten! Ik wil wel even wachten op de Venu dus als dat voor jou te lang duurt dan wordt het lastig ben ik bang. Zo niet dan krijg je een berichtje van me tegen die tijd. Hopelijk kan er snel geleverd worden.

(was mijn post al kwijt in Het grote Sporthorloge met GPS topic , maar bleek dus verkeerd gepost te zijn :+ )

• Dirk0s
Cyberpope schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 10:52:
Weggooien in zowel je app, als je webpagina als je garmin connect.
Maar nergens staan nog de "onbekend" toestellen alleen in trainingsstatus

• SuperPoekie

SuperPoekie

Super Furry Animal

Had ik ook, mijn trainingsstatus bleef maar hangen op de datum dat ik m'n oude 645 had ingeleverd. Bleek dus dat dat per toestel wordt bijgehouden. Gewoon je meest recente aanklikken en daarna blijf je die zien.

• Delta737
  • Registratie: mei 2018
  • Laatst online: 06-09 15:10
Ik heb een probleem met mijn Garmin Fenix 5X Plus. Hij wil niet meer verbinden met mijn telefoon/Garmin Connect. Ik heb al veel geprobeerd:
- Garmin opnieuw opstarten
- Telefoon opnieuw opstarten
- Fenix verwijderd uit apparaten in Garmin Connect
- Garmin Connect opnieuw geïnstalleerd

Als ik een nieuw toestel wil toevoegen, ziet hij hem wel, maar krijg dan telkens de melding na een poosje (halve minuut tot een minuut) ¨Koppelen mislukt¨, ¨Instellen mislukt¨.

Iemand suggesties??

• Rhapsody
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 19-10 15:22

Rhapsody

In Metal We Trust

Ik weet niet wat voor telefoon je hebt, maar ik heb op mijn Nokia 7 plus ook Bluetooth issues gehad.

Via deze Android app is het mij wel gelukt om te pairen, en heb sindsdien geen issues gehad.

• Delta737
  • Registratie: mei 2018
  • Laatst online: 06-09 15:10
Ik heb een Samsung Galaxy Note 8.
Goed om toe te voegen is dat het wel werkte, maar de verbinding ineens weg was gevallen, en ik het dus niet meer terug krijg.

EDIT: uiteindelijk weer gelukt. Unpairen, telefoon opnieuw starten en pairen met de genoemde app hielp _/-\o_

Delta737 wijzigde deze reactie 06-09-2019 15:10 (26%)

Ik heb af en toe dat de connect app crasht en vraagt of ik de telefoon wil herstarten. Dit in combinatie met de fenix 5x plus. Na een herstart werkt het weer, in de tussentijd lijkt het er inderdaad op dat de BT verbinding telefoon > horloge weg is. Aangezien de verbinding met andere toestellen en sensoren wel goed gaat lijkt het meer een android connect issue in combinatie met mijn telefoon dan dat het aan het horloge ligt...
Fijn dat het inmiddels opgelost is.

Zojuist mijn derde vastloper met de FR645M sinds firmware versie 6.2. Na het stoppen van de 2e activiteit voor vandaag, kreeg ik de melding om mijn RD pod te verwijderen en het horloge reageerde nergens meer op. :( Hopelijk komt Garmin snel met een fix.

• Frij5fd
Poeles schreef op donderdag 5 september 2019 @ 07:42:
.... Mijn huidige opties zijn:

Fenix 5+ titanium (2e hands voor €450 - €550): Voldoet denk ik aan al mijn eisen, wellicht ga ik in de toekomst toch de nieuwe features missen. Daarnaast is de Fenix lijn redelijk bulky.
Fenix 6+ titanium (€900,-): Prijs is natuurlijk het grootste nadeel, hij is wel een stukje dunner dan de 5+ wat ik fijn vind. Ik weet niet of ik de PacePro en Body Battery zou gebruiken. Ik zou deze dus voornamelijk aanschaffen om het nieuwste model te hebben met een kleinere vorm factor.
Vivoactive 4 (€350): Kleiner en strakker horloge wat vermoedelijk beter zal zitten. Wel lever je Maps in wat ik jammer vind. Zijn er gebruikerservaringen met de Maps vanaf het horloge op de racefiets? Werkt dit lekker als je je arm steeds op moet tillen?
Net als anderen al aangegeven hebben zou ik voor de FR935 gaan voor een triathlon. De FR945 voegt voor triathlons echter niets wezenlijks toe en met een kaartje op je pols fietsen is niet super. Met een FR935 houdt je geld over voor een (simpele) fietscomputer, dat werkt beter.

• Thierry2
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 11-10 12:04
Hebben mensen hier ervaring met Polar Oh1?

Zelf loop ik met de Garmin FR645 maar de hartslagmeting is tijdens interval, tempo en wedstrijden niet heel accuraat.

Een borstband vind ik niet zo fijn zitten (polar h7) dus dacht ik aan de Polar OH1.

Komt de accuraatheid in de buurt van een borstband? vooral bij de meer uitdagende trainingen/wedstrijden?
@Thierry2 Als je de zoekfunctie even gebruikt dan kun je in dit topic al een boel vragen en antwoorden vinden over je vraag.
In het kort blijft borstband de meest betrouwbare methode, gevolgd door optische zelfstandige banden (scosche en polar) gevolgd door meting door horloge. Interval en optisch is sowieso een lastige (niet onmogelijke) combinatie.

• JFS
  • Registratie: februari 2005
  • Nu online
PatrickC schreef op vrijdag 6 september 2019 @ 18:42:
Zojuist mijn derde vastloper met de FR645M sinds firmware versie 6.2. Na het stoppen van de 2e activiteit voor vandaag, kreeg ik de melding om mijn RD pod te verwijderen en het horloge reageerde nergens meer op. :( Hopelijk komt Garmin snel met een fix.
Garmin is echt slecht bezig laatste tijd. Ik ben ook niet meer heel erg tevreden. Altijd wel iets wat niet optimaal is. Jammer. Mijn buurman ook al veel problemen ermee. Misschien toch is overstappen. Polar Vantage ziet er goed uit. Helaas geen muziek functie. Vindt ik persoonlijk erg fijn. Als polar een muziek horloge uitbrengt misschien die toch eens proberen

• XWB
  • Niet online

XWB

Clever girl

Ik heb de HRM-Tri sinds november 2018 in gebruik - 4x per week - en de accu is nog steeds niet leeg.

Ik lees wel vaker dat een borstband na enige tijd niet meer goed werkt. Niet alleen de accu prestaties nemen af, zo schijnt ook de accuraatheid van de meting af te nemen. Misschien ben je aan een nieuwe band toe?

It takes two fools to argue.

Ik heb na 2 jaar net een nieuwe band gekocht.

Band registreerde HR droos bij intervallen niet meer goed. Tot nu toe iedere 2 jaar nieuwe band nodig gehad. Op een gegeven moment werken de contactpunten niet meer goed door het zweten.

http://www.instagram.com/gravelforbreakfast

• MacPoedel
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 14:17
Requiem19 schreef op maandag 9 september 2019 @ 07:47:
Ik heb na 2 jaar net een nieuwe band gekocht.

Band registreerde HR droos bij intervallen niet meer goed. Tot nu toe iedere 2 jaar nieuwe band nodig gehad. Op een gegeven moment werken de contactpunten niet meer goed door het zweten.
Voor mij was het zo dat ik het eerste jaar mijn band (een Wahoo Tickr) zo kon aandoen, zonder bevochtigen, maar dat ik na dat eerste jaar wel de contactpunten even onder de kraan moet houden (of met natte vingers bevochtigen, veel water is er niet nodig), zoniet heb ik vooral in het begin slechte metingen.

Spoel je de band ook na gebruik, en af en toe een handwasje met zeep? Nu heb ik mijn band ook nog maar iets meer dan 2 jaar en ik gebruik die +- 3 keer per week, maar hij ziet er in elk geval nog prima uit. Hij is wel een paar weken geleden per ongeluk gewassen in de machine, zat tussen mijn kleren, dus afwachten hoe lang die nog blijft werken.

@JFS Polar heeft ook z'n gebreken. GPS nauwkeurigheid bij de Vantage serie was in het begin treurig, en zou op de Ignite zelfs niet met software te verbeteren zijn. De Vantage miste ook verschillende features die de voorgangers wel hadden, omwille van de overstap van software platform, dat noem ik gewoon een halfbakken launch, en dan is Garmin dus niet de enige die klanten als betatesters gebruikt. Volgens mij is elke fabrikant hier schuldig aan. Ofwel blijven ze achter op vlak van features, ofwel lanceren ze die (te) vroeg.

Moet wel zeggen dat ik nu ook vind dat Garmin er een soep van maakt. De Fenix 6 kwam nog geen twee weken geleden uit, daar zitten dan nieuwe features in (bv PacePro) die ook nog naar een aantal horloges komen. Eén week later komen de Vivoactive 4 en Venu uit die dan wéér nieuwe features (Hydration widgets, Guided Breathing activiteit) hebben, die nog achteraf naar de Fenix 6 en een paar andere horloges komen (maar niet allemaal dezelfde als die de Fenix 6 features krijgen). Hoe moeilijk was het nu om te zorgen dat alle horloges die binnen dezelfde weken uitkomen ook alle nieuwe features hebben indien die van toepassing zijn... Maar goed dat Garmin een verschrikkelijk verwarrende line-up aan sporthorloges heeft, vind ik al langer. En zoveel verschillende modellen hebben, kan het software onderhoud daarvan alleen maar moeilijker maken.

• SOCO_cola
  • Registratie: januari 2005
  • Laatst online: 08-10 23:46
Ik ben inmiddels in bezit van een FR945 en ben er echt super blij mee. Ik heb alleen nog wat vragen over de navigatie app, en kan ze nergens anders beantwoord krijgen. Als ik bijvoorbeeld in garmin express kijk zie ik dat ik een aantal kaarten heb staan op mn device.

map coverage: North and South America,
map coverage: South pacific,
map coverage: Europe Middle east and Africa.

Daarbij heb ik ook topoactive kaarten van europa. (omdat ik device in NL heb gekocht)

Ik heb de navigatie al diverse keren gebruikt via de default Garmin app, om te navigeren (import GPX) in NL, Belgie en Frankrijk. Werkte perfect! Echter was ik laatst buiten de EU, en daar bleef mn maps app leeg.. Dus er was geen map.

Met welke app open je dan die "map coverage" kaarten? Heb ik daar een andere garmin app voor nodig? Of kan ik in de maps app aangeven dat ik niet topoactive kaarten wil gebruiken maar de standaard maps?

Ben vaak buiten europa dus ben erg benieuwd of iemand mij hiermee kan helpen!

En ik vraag mij ook af of ik de ski kaarten kan gebruiken op mn FR945 die net nieuw zijn op de Fenix 6

SOCO_cola wijzigde deze reactie 09-09-2019 15:54 (5%)

Nintendo SWITCH! FTW

Even een frustratie (of onnozelheid) van mijn kant.

Ik heb een Fenix 5X en sinds kort een Garmin Edge 530.

Garmin geeft aan dat Fysio TrueUp het volgende doet:
Physio TrueUp is a feature that lets you switch between compatible devices while keeping the following data in sync:

VO2 max
Recovery Time*
Training Load
Race Predictor
Last Sport Widget1
Last Run/Ride/Swim Widgets1
Weekly and Monthly totals1
Echter, als ik op zondag ga fietsen, dan ziet alleen mijn Garmin Edge een verbetering van mijn training load. Mijn Fenix 5X geeft rustig aan dat ik aan het onttrainen ben die dag. Vice versa ook. Nu ik een weekje meer hardgelopen en gecrossfit heb (en niet gefietst), ben ik volgens mijn Edge aan het onttrainen.

Kortom, de devices praten niet met elkaar. En ook op Garmin Connect zie je bij trainingsstatus alleen de cijfers per device en niet gezamenlijk.

Heb ik gemist hoe ik de Fysio True up aan zet, of is dit 'as designed'?

EDIT: ok user error: ik had Fysio True up wel aan gezet voor mn Edge, maar nog niet voor m'n Fenix. Nu voor m'n Fenix ook aangezet.. even kijken of het gaat werken...

Requiem19 wijzigde deze reactie 10-09-2019 10:21 (7%)

http://www.instagram.com/gravelforbreakfast

• Verona27
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 17:02
Klein vraagje in dit garmin topic: ik heb een suunto spartan trainer en sinds een klein weekje geeft ie tijdens het wielrennen vaak ineens gekke readings waarbij de hartslag ineens omhoog schiet. Ik draag het horloge ongeveer op de voorgeschreven locatie en maak em na iedere keer fietsen goed schoon en ook droog. Iemand enig idee hoe het kan dat ie dan zo omhoog schiet?
@Verona27 Ik gok dat je horloge te los zit en dat er op de piek momenten strooilicht bij de sensor komt. Sowieso is de OHR van een horloge lastiger bij het fietsen, heeft iets met de buiging van de polsen tijdens het fietsen te maken. (lastig != onmogelijk)

• Verona27
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 17:02
rockhopper schreef op dinsdag 10 september 2019 @ 11:39:
@Verona27 Ik gok dat je horloge te los zit en dat er op de piek momenten strooilicht bij de sensor komt. Sowieso is de OHR van een horloge lastiger bij het fietsen, heeft iets met de buiging van de polsen tijdens het fietsen te maken. (lastig != onmogelijk)
Hmm zou kunnen, maar had er hiervoor nooit echt last van. Denk dat ik toch maar een hartslagband moet kopen, dat werkt natuurlijk sowieso beter!
Ik rij altijd met een optische band. Die borstband krengen vind ik voor geen meter zitten (al is het wel de gouden standaard). Ik kan de Scosche Rhythm+ (oude model) en de Rhythm 24 (huidige model) van harte aanbevelen. De Polar OH1 schijnt ook goed te zijn, al heb ik daar geen persoonlijke ervaring mee.

De zeldzame keer dat ik zonder OHR band rij zie ik bij mij soms ook afwijkende waardes, meestal op stukken van kasseien of ander ruw wegdek.

Pagina: 1 ... 121 ... 125 Laatste

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Tesla

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True