Lijkt er wel op...Dirk0s schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 17:17:
[...]
Hoe zet je alleen PulseOX uit? heb verder alleen een watchface met de tijd zoals 17:15 (zonder seconde) daaronder de datum en daarboven een batterij logo.
Hij staat bij mij ook op GPS + Glonass, wat hebben jullie?
Vanmorgen dus gewoon op tafel laten liggen op 28% kom net thuis van werken nog 11% heb ik dan een slecht model te pakken?
Pulse OX zet je uit in Garmin Connect. Ik zou je 245 sowieso even resetten naar Factory en kijken of het dan beter gaat. Ik zit nu op 82% na 22 uur inclusief 1.5 uur mountainbike gelogd en draag de 245 overigens 24/7.
Als bluetooth aanstaat en je laat het horloge thuis dan blijft het horloge zoeken naar de telefoon.
Dit kost meer batterij dan dat deze verbonden is.
Mijn telefoon is stuk en heb een tijdelijk toestel en merk ook meer batterij verbruik.
Dit kost meer batterij dan dat deze verbonden is.
Mijn telefoon is stuk en heb een tijdelijk toestel en merk ook meer batterij verbruik.
Ga ik hem zo even resetten.Aghanim schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 18:55:
Pulse OX zet je uit in Garmin Connect. Ik zou je 245 sowieso even resetten naar Factory en kijken of het dan beter gaat. Ik zit nu op 82% na 22 uur inclusief 1.5 uur mountainbike gelogd en draag de 245 overigens 24/7.
Bluetooth staat uit als je geen connectie heb met Garmin Connect als je deze opent op je telefoon?
Heb zelf een 945, maar daar is het:Dirk0s schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 17:17:
[...]
Hoe zet je alleen PulseOX uit? heb verder alleen een watchface met de tijd zoals 17:15 (zonder seconde) daaronder de datum en daarboven een batterij logo.
Hij staat bij mij ook op GPS + Glonass, wat hebben jullie?
Vanmorgen dus gewoon op tafel laten liggen op 28% kom net thuis van werken nog 11% heb ik dan een slecht model te pakken?
Menu/Settings (omhoog ingedrukt houden) --> Sensors & Accessories --> Pulse Oximeter --> Sleep Pulse Ox/Off en All Day mode/off
En zelf gebruik ik GPS only, goed genoeg en net iets zuiniger. Maar zou niet al te veel uit moeten maken hoor...
Bluetooth kan je uitschakelen door het knopje je voor het licht (linksboven) ingedrukt te houden en dan kiezen voor verbinding uitschakelen. Dit is het icoontje van een telefoonhoorn met het bluetooth teken.Dirk0s schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 19:06:
[...]
Ga ik hem zo even resetten.
Bluetooth staat uit als je geen connectie heb met Garmin Connect als je deze opent op je telefoon?
Ben benieuwd, om 19:45 met 100% van de lader gehaald, toen factory reset en alles even ingesteld en veranderd.
Door het vele gebruik en instellen is hij nu 1,5 uur later 97% benieuwd hoe het komende tijd gaat nu.
Update: ongeveer 12 uur verder, 25% verbruikt. Heel klote dit ;-)
Door het vele gebruik en instellen is hij nu 1,5 uur later 97% benieuwd hoe het komende tijd gaat nu.
[ Voor 13% gewijzigd door Dirk0s op 17-08-2019 07:59 ]
Nee dit gaat niet goed. Je hebt mij al ingehaald nu. Ik zit op 77% na 36 uur inclusief sporten en PulseOx aan. Heb je ook de firmware al geüpdate naar de laatste versie?Dirk0s schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 21:06:
Ben benieuwd, om 19:45 met 100% van de lader gehaald, toen factory reset en alles even ingesteld en veranderd.
Heb Garmin al een mail gestuurd.Aghanim schreef op zaterdag 17 augustus 2019 @ 09:51:
[...]
Nee dit gaat niet goed. Je hebt mij al ingehaald nu. Ik zit op 77% na 36 uur inclusief sporten en PulseOx aan. Heb je ook de firmware al geüpdate naar de laatste versie?
Volgens mij gaf hij op mijn laptop aan dat ik firmware: 3.0.0 erop had staan. Waren ook geen updates beschikbaar.
Welke heb jij?
[ Voor 3% gewijzigd door Dirk0s op 17-08-2019 10:20 ]
Dat is inderdaad de meest recente versie.Dirk0s schreef op zaterdag 17 augustus 2019 @ 10:19:
[...]
Heb Garmin al een mail gestuurd.
Volgens mij gaf hij op mijn laptop aan dat ik firmware: 3.0.0 erop had staan. Waren ook geen updates beschikbaar.
Welke heb jij?
Klinkt niet best @Dirk0s Ik zou er ook geen genoegen mee nemen. Je kan eigenlijk alleen de punten die al genoemd zijn nalopen waarop bluetooth (en wifi, maar dat zit volgens mij niet op jouw model) de grootste idle sluip-verbruikers zijn, naast brakke 3rd party apps vanuit de GIQ store.
Het kan ook nog dat je horloge om een één of andere redenen gps aan laat staan al zie je dat meestal aan de ring rond het toestel (heb nog geen 245 vastgehad, dus geen idee hoe het precies met dat model zit)
Maar ik verwacht eigenlijk niet dat dát de problemen veroorzaken dus gevalletje garantie lijkt me waarschijnlijker. Ik ben benieuwd wat Garmin / de winkel er van maakt.
@Cyberpope Mooi toch? Het hoeft gelukkig niet altijd slecht te zijn. En ik merk zelf ook niet genoeg verschil om me er druk om te maken. Maar ik vind het wel leuk om verschillen te vergelijken. Eigenlijk zijn die verschillen voor mij alleen licht noemenswaardig (pixel-peeping niveau) onder de lastige omstandigheden, dik bladerdek of nauwe straten bij hoge gebouwen en dan liefst ook nog eens zwaar bewolkt weer. Maar ik blijf bij mijn mening dat er eigenlijk geen slechte gps toestellen zijn uitgegeven de laatste paar jaar (bij de grote merken) al zit er misschien wel een uitzondering bij die de regel bevestigd...
Het kan ook nog dat je horloge om een één of andere redenen gps aan laat staan al zie je dat meestal aan de ring rond het toestel (heb nog geen 245 vastgehad, dus geen idee hoe het precies met dat model zit)
Maar ik verwacht eigenlijk niet dat dát de problemen veroorzaken dus gevalletje garantie lijkt me waarschijnlijker. Ik ben benieuwd wat Garmin / de winkel er van maakt.
@Cyberpope Mooi toch? Het hoeft gelukkig niet altijd slecht te zijn. En ik merk zelf ook niet genoeg verschil om me er druk om te maken. Maar ik vind het wel leuk om verschillen te vergelijken. Eigenlijk zijn die verschillen voor mij alleen licht noemenswaardig (pixel-peeping niveau) onder de lastige omstandigheden, dik bladerdek of nauwe straten bij hoge gebouwen en dan liefst ook nog eens zwaar bewolkt weer. Maar ik blijf bij mijn mening dat er eigenlijk geen slechte gps toestellen zijn uitgegeven de laatste paar jaar (bij de grote merken) al zit er misschien wel een uitzondering bij die de regel bevestigd...
[ Voor 31% gewijzigd door rockhopper op 17-08-2019 12:25 ]
Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II
WiFi zit er wel op, maar daar heb ik geen verbinding mee. Lees wel op internet dat ik hem misschien een paar keer naar 100% moet laden en weer helemaal leeg. Maar het blijft raar.rockhopper schreef op zaterdag 17 augustus 2019 @ 12:22:
Klinkt niet best @Dirk0s Ik zou er ook geen genoegen mee nemen. Je kan eigenlijk alleen de punten die al genoemd zijn nalopen waarop bluetooth (en wifi, maar dat zit volgens mij niet op jouw model) de grootste idle sluip-verbruikers zijn, naast brakke 3rd party apps vanuit de GIQ store.
Heb Garmin een mail gestuurd, misschien zo ook maar eens een mail naar de webshop.
Als je webshop een officiële dealer is zullen ze waarschijnlijk direct kostenloos je toestel omwisselen. Via Garmin krijg je ook een refurbished toestel alleen duurt dat vaak wat langer. Een paar laad cycli is wel aan te raden om de accu 'in te leren' als zijn theoretische 0 al op 40% ligt is het niet vreemd dat het met zulke flinke sprongen zakt.
Helemaal leeg laten lopen is niet het allerbeste wat je kan doen, maar het is ook niet zo'n enorme ramp als wat iedereen er vaak van maakt. Ten eerste zit je al met een toestel waarmee je problemen hebt, dus verder stuk gaan zal het niet snel, ten tweede worden toestellen ook beveiligd tegen deep-discharge, ze schakelen dus eerder te vroeg uit dan dat de accu schade lijdt. Je moet er natuurlijk geen gewoonte van maken, dat zorgt wel voor verhoogde slijtage van de accu.
Verder... een toestel dat een half jaar niet gebruikt wordt zal het daarna ook weer moeten doen, ook al is het ondertussen leeg. Ik ken niemand die reserve toestellen altijd aan laat en bij laad alsof het ieder moment weer in gebruik genomen wordt.
Helemaal leeg laten lopen is niet het allerbeste wat je kan doen, maar het is ook niet zo'n enorme ramp als wat iedereen er vaak van maakt. Ten eerste zit je al met een toestel waarmee je problemen hebt, dus verder stuk gaan zal het niet snel, ten tweede worden toestellen ook beveiligd tegen deep-discharge, ze schakelen dus eerder te vroeg uit dan dat de accu schade lijdt. Je moet er natuurlijk geen gewoonte van maken, dat zorgt wel voor verhoogde slijtage van de accu.
Verder... een toestel dat een half jaar niet gebruikt wordt zal het daarna ook weer moeten doen, ook al is het ondertussen leeg. Ik ken niemand die reserve toestellen altijd aan laat en bij laad alsof het ieder moment weer in gebruik genomen wordt.
Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II
Net een duurloop van 16km gehad, 10% gezakt. Had meer verwacht.rockhopper schreef op zaterdag 17 augustus 2019 @ 12:37:
Als je webshop een officiële dealer is zullen ze waarschijnlijk direct kostenloos je toestel omwisselen. Via Garmin krijg je ook een refurbished toestel alleen duurt dat vaak wat langer. Een paar laad cycli is wel aan te raden om de accu 'in te leren' als zijn theoretische 0 al op 40% ligt is het niet vreemd dat het met zulke flinke sprongen zakt.
Dus wat kan ik nu het beste doen? Aantal keer leeg laten lopen tot 0% en weer opladen tot 100?
Heeft iemand een tip hoe en waar ik voor een Fenix5 kant en klare workouts kan downloaden (naast de drie bestaande van Garmin, schema's voor 5, 10 en 21 km)
TrainAsOne. Is wel betaald. Maar daarmee kan er een schema gegenereerd worden en gesynct naar je horlogeRdam schreef op zaterdag 17 augustus 2019 @ 16:44:
Heeft iemand een tip hoe en waar ik voor een Fenix5 kant en klare workouts kan downloaden (naast de drie bestaande van Garmin, schema's voor 5, 10 en 21 km)
Je hebt naast de al genoemde Trainasone, Trainingpeak maar dit soort platformen kosten een flinke duit iedere maand.Rdam schreef op zaterdag 17 augustus 2019 @ 16:44:
Ik ben nu zelf doende met het adaptieve trainingsplan 10km van Garmin met McMillan als coach en het bevalt me prima. De workouts worden netjes iedere week ingeladen en zijn lekker afwisselend als ook uitdagend. Ik was in het begin wat sceptisch maar Garmin heeft dit echt goed voor elkaar.
Dat, met de kans dat het wel of niet werkt, dus of het gaat verder goed, einde probleem of je bent een week of twee later met indienen van je gevalletje garantie.Dirk0s schreef op zaterdag 17 augustus 2019 @ 14:56:
[...]
Net een duurloop van 16km gehad, 10% gezakt. Had meer verwacht.
Dus wat kan ik nu het beste doen? Aantal keer leeg laten lopen tot 0% en weer opladen tot 100?
10% is toch niet overdreven veel voor een duurloop van 16km? Een uur GPS gebruik bij mijn FR645M kost ook ongeveer 10%.Dirk0s schreef op zaterdag 17 augustus 2019 @ 14:56:
[...]
Net een duurloop van 16km gehad, 10% gezakt. Had meer verwacht.
Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
@PatrickC Ik denk dat hij bedoelt dat hij verwacht had meer verbruikt te hebben... althans zo las ik het.
Omdat de rest zo hard gaat had ik verwacht dat hij van 60 naar 20 zou zijn gegaan na die loop, toen ik klaar was en zag dat er maar 10 af was, was ik dus verrast.PatrickC schreef op zaterdag 17 augustus 2019 @ 19:13:
[...]
10% is toch niet overdreven veel voor een duurloop van 16km? Een uur GPS gebruik bij mijn FR645M kost ook ongeveer 10%.
Hopelijk gaat het beter na een aantal laad cycli
Na lang twijfelen de FR645 music bundle via ing rentepunten besteld. Ben benieuwd hoe die gaat bevallen.pc01 schreef op zaterdag 20 juli 2019 @ 10:29:
Ik heb ze allebei in gebruik gehad. Het voordeel aan de FR245 vind ik dat alles net wat nieuwer is (vormgeving / graphics); nieuwe metrics als body battery [die met een software update naar de 645 zouden moeten kunnen maar daar is nooit iets over bekend gemaakt]. De 245 heeft ook een nieuwe slaapmetric (spO2) die in ieder geval niet naar de 645 gaat omdat die sensor niet aanwezig is op de 645.
De 645 heeft lactate treshold; die gebruik ik zelf toch wel vaak voor trainen op hartslag en dan de zones te bepalen. Ik kan je niet vertellen hoe nuttig / nauwkeurig dat is; maar het is een manier [en voor mij de favoriete manier] om op dit moment zones vast te stellen. 645 heeft ook de hoogtemeter daarmee kun je trap op/af meten; waarbij ik meteen moet zeggen dat die metingen vaak toch niet (helemaal) kloppen.
Wat wel heel fijn is aan de 645 is garmin pay; waarmee je dus snel & makkelijk met je horloge ergens kunt betalen (in ieder geval rabo/abn en ics mastercard).
Als ik nu zou moeten kiezen zou ik de 645 houden die net wat completer is in mijn ogen.
Dat is dus wat al meermaals gezegd is... ;-) Een net nieuw product met accu (of het een gsm, horloge of weet ik veel wat is) moet vaak enkele laadcycli doorstaan om goed te kunnen functioneren.Dirk0s schreef op zaterdag 17 augustus 2019 @ 19:49:
[...]
Omdat de rest zo hard gaat had ik verwacht dat hij van 60 naar 20 zou zijn gegaan na die loop, toen ik klaar was en zag dat er maar 10 af was, was ik dus verrast.
Hopelijk gaat het beter na een aantal laad cycli
Ik weet de duur van je duurloop niet, maar uitgaande van 16km vind ik het zeker niet heel slecht. Was dit ook nog met muziek?
Dit was zonder muziek, enkel GPS. De 16KM is gelopen in 1uur 13 min.RR46 schreef op zondag 18 augustus 2019 @ 09:21:
[...]
Dat is dus wat al meermaals gezegd is... ;-) Een net nieuw product met accu (of het een gsm, horloge of weet ik veel wat is) moet vaak enkele laadcycli doorstaan om goed te kunnen functioneren.
Ik weet de duur van je duurloop niet, maar uitgaande van 16km vind ik het zeker niet heel slecht. Was dit ook nog met muziek?
Nog even een update qua percentages, vrijdag avond 19:45 100% - zondagochtend 09:25 7%
De 48 uur gaat hij niet halen
Horloge sinds dinsdag in bezit.RR46 schreef op zondag 18 augustus 2019 @ 09:41:
Wanneer heb je het horloge gekocht? Settings heb je gecontroleerd?
Ik heb veel settings uitgezet, heb eigenlijk alleen tracker aanstaan voor aantal stappen en slapen en hartslag meting continue.
Ook maak ik alleen verbinding met telefoon na een sportsessie.
Met deze gebruikers manier lijkt me dat hij toch langer mee moet gaan dan 48 uur.
[ Voor 3% gewijzigd door Dirk0s op 18-08-2019 09:58 ]
Sinds iets meer dan een maand heb ik de 945, inderdaad ging de batterij status in het begin erg snel omhoog, nu geef het een reële waarde weer.RR46 schreef op zondag 18 augustus 2019 @ 09:21:
[...]Dat is dus wat al meermaals gezegd is... ;-) Een net nieuw product met accu (of het een gsm, horloge of weet ik veel wat is) moet vaak enkele laadcycli doorstaan om goed te kunnen functioneren.
Het kan zijn dat het helpt om de batterij een paar keer richting de 0 laten gaan, heb ik ook gedaan maar of dat ook geholpen heeft weet ik niet.
Ik zie op de forerunner site dat er livetrack functionaliteit in de nieuwe forerunner serie zit. Nu vroeg ik me af: hoe verstuurt dat horloge de gegevens naar de garmin servers? Die watches hebben toch geen eigen data verbinding, ofwel?
Waarschijnlijk kan dat alleen als je verbinding maakt met je telefoon, lijkt me?
Ik denk overigens dat dit bij alle Garmin horloges/fietscomputers is... bv. als je valt wordt er gebeld/sms/email gestuurd, en hiervoor heb je - bij mijn weten - altijd een gsm(verbinding) voor nodig.
Ik denk overigens dat dit bij alle Garmin horloges/fietscomputers is... bv. als je valt wordt er gebeld/sms/email gestuurd, en hiervoor heb je - bij mijn weten - altijd een gsm(verbinding) voor nodig.
Maar wat is dan het nut? De telefoon zelf biedt deze functionaliteit ook al? Beetje wassen neus, right?
RR46 schreef op zondag 18 augustus 2019 @ 12:44:
Waarschijnlijk kan dat alleen als je verbinding maakt met je telefoon, lijkt me?
Je hebt inderdaad je telefoon nodig. Het is ook meer een functionaliteit van de connect app dan van het horloge. Er zijn zeker andere apps die het zelfde kunnen; maar hier is het idee dus dat je via Garmin Connect gratis je contacten je live lokatie kunt laten zien. Bij Strava heet dit "beacon" en is het een premium functie.smeerbartje schreef op zondag 18 augustus 2019 @ 12:44:
Maar wat is dan het nut? De telefoon zelf biedt deze functionaliteit ook al? Beetje wassen neus, right?
[...]
Je kan ook met een app op je telefoon hardlopen met gps. Is een gps horloge dan een wassen neus?smeerbartje schreef op zondag 18 augustus 2019 @ 12:44:
[...]
Idee van livetrack is dat in 1 ecosysteem mensen je kunnen volgen. Volgens mij ook met de performance data (?) zoals HR en pace.
Het werkt in praktijk alle jaren matig overigens.
Verwijderd
Weet niet of deze vraag al beantwoord is hoor, maar ik had vroeger (zeg 2 tot 4 jaar geleden) nog weleens dat Garmin niet goed snapte wat een brug was. Of heuvels uberhaupt.Dirk0s schreef op donderdag 1 augustus 2019 @ 22:31:
[...]
Wat voor voordelen heeft een barometrische hoogtemeter? Gezien de GPS problemen die ik hier lees over Vantage is mijn interesse wel wat afgezwakt.
Op de een of andere manier had ik altijd tussen de 50 en 100 meter afwijking als ik in Gelderland een rondje liep door heuvelachtig terrein. Of ik stak de Rijn of de IJssel over. Altijd drama. Dan zou een hoogtemeter goed geholpen hebben.
Inmiddels is dit geen probleem meer, de kaarten worden beter en beter. Een zijstapje dit maar wellicht interessant.
Bij mij lukt dat niet eerlijk gezegd. Omdat ik er niet mee slaap, valt het mij niet op maar hij gaat wel ongeveer elke twee dagen ('s nachts) aan de prik. Ik probeer dat altijd te combineren met het updaten en/of vernieuwen van playlists want dat vreet batterij.Dirk0s schreef op zondag 18 augustus 2019 @ 09:57:
[...]
Met deze gebruikers manier lijkt me dat hij toch langer mee moet gaan dan 48 uur.
De feiten van vandaag: gisterenavond op 100%, daarna nog even gedragen (uurtje), afgedaan voor de nacht. Vanochtend weer om, playlists geupdate (zonder op te laden), muziek aangedaan, HM gelopen met muziek. Bij terugkomst automatische upload naar telefoon (die gaat niet meer mee met lopen). Batterijstand: 49%.
Die zou nu dus ongeveer 10% hoger zijn zonder de playlist update.
Helpt dit?
PS: ohja, mocht je een Pi-hole in je netwerk hebben hangen, kan het zinvol zijn om te controleren of er niet teveel wordt geblokkeerd. Ik kwam erachter dat mijn Pi-hole sommige Spotify connecties blokkeerde en daardoor liep de batterij ook sneller leeg.
De hele nacht aan lader is ook niet goed toch? Ik ga hem overigens niet meer dragen met slapen, vind het niet fijn en kan niet zoveel met die gegevens. Voel smorgens wel of ik goed geslapen heb ja of nee.Tigertje schreef op zondag 18 augustus 2019 @ 14:41:
[...]
Bij mij lukt dat niet eerlijk gezegd. Omdat ik er niet mee slaap, valt het mij niet op maar hij gaat wel ongeveer elke twee dagen ('s nachts) aan de prik. Ik probeer dat altijd te combineren met het updaten en/of vernieuwen van playlists want dat vreet batterij.
De feiten van vandaag: gisterenavond op 100%, daarna nog even gedragen (uurtje), afgedaan voor de nacht. Vanochtend weer om, playlists geupdate (zonder op te laden), muziek aangedaan, HM gelopen met muziek. Bij terugkomst automatische upload naar telefoon (die gaat niet meer mee met lopen). Batterijstand: 49%.
Die zou nu dus ongeveer 10% hoger zijn zonder de playlist update.
Helpt dit?
PS: ohja, mocht je een Pi-hole in je netwerk hebben hangen, kan het zinvol zijn om te controleren of er niet teveel wordt geblokkeerd. Ik kwam erachter dat mijn Pi-hole sommige Spotify connecties blokkeerde en daardoor liep de batterij ook sneller leeg.
Muziek moet ik er nog op gaan zetten dus nog niet getest met lopen.
Ja, dat kan dus niet hè, data moeten we hebben, tssss, beetje zomaar gaan voelenDirk0s schreef op zondag 18 augustus 2019 @ 14:52:
[...]
......Voel smorgens wel of ik goed geslapen heb ja of nee......
Ik vind om de week laden al een lichte ergernis, want het komt nooit goed uit.
Dan zou om de 2 dagen laden me echt te onhandig zijn. Doe dan maar een Apple watch.
Dan zou om de 2 dagen laden me echt te onhandig zijn. Doe dan maar een Apple watch.
Sleep data interesseren mij ook niet. Klopt toch meestal niet veel van bij mij (volgens Garmin slaap ik gemiddeld 2 uur per dag langer dan wat ik werkelijk slaap). Maar ik draag ‘m wel ‘s nachts omdat zo ook de rest heart rate goed bepaald wordt. En dat vind ik een belangrijk gegeven om in de gaten te houden. Het is namelijk een erg goede indicatie over hoe uitgerust je bent en voorspelt zelfs vaak wanneer je ziek gaat worden.Dirk0s schreef op zondag 18 augustus 2019 @ 14:52:
[...]
Ik ga hem overigens niet meer dragen met slapen, vind het niet fijn en kan niet zoveel met die gegevens. Voel smorgens wel of ik goed geslapen heb ja of nee.
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Ik dacht dat het hele trainen van een batterij een dingetje uit het verleden was maar misschien vergis ik me. Ik vind het prima zo. Uiteindelijk moet het horloge in elk geval een uur of 4 mee kunnen (met muziek) voor een eventuele marathon. Momenteel is dat nog flink langer.Dirk0s schreef op zondag 18 augustus 2019 @ 14:52:
[...]
De hele nacht aan lader is ook niet goed toch? Ik ga hem overigens niet meer dragen met slapen, vind het niet fijn en kan niet zoveel met die gegevens. Voel smorgens wel of ik goed geslapen heb ja of nee.
Muziek moet ik er nog op gaan zetten dus nog niet getest met lopen.
@Dirk0s Persoonlijk zou ik even kijken wat je mogelijkheden zijn rondom garantie nog voordat je uit de WKOA/DOA termijn (voor zover dat geldt voor clevertraining aankopen) loopt. Het 'trainen' van je batterij zou inderdaad kunnen helpen maar dat is bij mijn laatste 4 Garmins nooit nodig geweest. Het risico lopen dat dit niets helpt en je daardoor uit je eerste rechten loopt qua termijn is zonde. Ik zou dus zeker aansturen op vervanging.
Mijn VA3 heeft ongeveer 15% per dag aan batterij nodig zonder activity, en 12 á 15% per uur bij activity metingen.
Tijdens afgelopen 4daagse (11 á 12 uur onderweg) heb ik elke dag 1x een half uur ongeveer aan de lader gehangen. (en in de avond tot 100% geladen uiteraard) Dat was voldoende.
Laden gaat zo enorm snel dat ik het niet als ongemak zie. Ik heb een laadkabeltje op mijn werkplek liggen, een klein uurtje en de batterij is alweer helemaal vol.
Tijdens afgelopen 4daagse (11 á 12 uur onderweg) heb ik elke dag 1x een half uur ongeveer aan de lader gehangen. (en in de avond tot 100% geladen uiteraard) Dat was voldoende.
Laden gaat zo enorm snel dat ik het niet als ongemak zie. Ik heb een laadkabeltje op mijn werkplek liggen, een klein uurtje en de batterij is alweer helemaal vol.
My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.
Je kan vaak al voor minder dan 5€ een usb docking station halen waarmee het (bij)laden tijdens een activiteit via een powerbank ook gaat. Zo'n docking station is mooi plat zodat het onder het horloge plat op de pols past in plaats van een onmogelijke hoek met een rechtstreekse usb kabel.
Zeker de moeite waard om op twee plekken te hebben liggen (werk en thuis) en je kan ze ook in duopacks halen. Aangezien ik vaak de enige kabel kwijt ben heb ik al snel twee dubbel setjes gehaald zodat ik er meestal wel eentje kan vinden.
Zeker de moeite waard om op twee plekken te hebben liggen (werk en thuis) en je kan ze ook in duopacks halen. Aangezien ik vaak de enige kabel kwijt ben heb ik al snel twee dubbel setjes gehaald zodat ik er meestal wel eentje kan vinden.
Weet iemand hier of de nieuwe LTE functionaliteiten van de Galaxy Active 2 ook te gebruiken zijn in Nederland? Of is dit alleen voor de Amerikaanse markt?
Wonder boven wonder lijkt het al iets beter te gaan.Aghanim schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 10:57:
@Dirk0s Persoonlijk zou ik even kijken wat je mogelijkheden zijn rondom garantie nog voordat je uit de WKOA/DOA termijn (voor zover dat geldt voor clevertraining aankopen) loopt. Het 'trainen' van je batterij zou inderdaad kunnen helpen maar dat is bij mijn laatste 4 Garmins nooit nodig geweest. Het risico lopen dat dit niets helpt en je daardoor uit je eerste rechten loopt qua termijn is zonde. Ik zou dus zeker aansturen op vervanging.
De horloge zondag rond 15:00-16:00 met 100% van de lader gehaald en staat nu op 63%.
Het lijkt toch te helpen die leeg loop naar 0% en weer laden naar 100.
@Dirk0s ik vind het persoonlijk een erg matig resultaat. Na ongeveer 36 uur ben je ruim 37% kwijt zonder dat je een activiteit hebt gedaan (toch?). Dat is 1% per uur en dus 100% zal ongeveer 100 uur (4 dagen) zijn. Volgens de specs zou je 7 dagen moeten halen. Dat is bijna het dubbele.
Als jij tevreden bent is het natuurlijk prima, maar persoonlijk zou ik een apparaat waarover je direct na aanschaf je twijfels hebt proberen te laten vervangen voor een versie waar je wel vertrouwen in hebt.
Als jij tevreden bent is het natuurlijk prima, maar persoonlijk zou ik een apparaat waarover je direct na aanschaf je twijfels hebt proberen te laten vervangen voor een versie waar je wel vertrouwen in hebt.
Let wel op dat de battery drain een stuk erger is als je het een activiteit combineerd met muziek.
Heb nu mijn 645 music 20 uur van de lader en totaal 2,5 uur gerend met muziek. En de batterij is 33%.
Als dit zonder muziek was geweest had het rond de 60% geweest.
Verder met betrekking standby tijd. Ik kan een weekend halen met 5 uur rennen erin. Maar dan doe ik wel muziek via m'n telefoon.
Heb nu mijn 645 music 20 uur van de lader en totaal 2,5 uur gerend met muziek. En de batterij is 33%.
Als dit zonder muziek was geweest had het rond de 60% geweest.
Verder met betrekking standby tijd. Ik kan een weekend halen met 5 uur rennen erin. Maar dan doe ik wel muziek via m'n telefoon.
waarom zijn de baandjes van de tomtom sport toch zo ontiegelijk slecht.
Binnen 2 jaar nu al het 3de bandje kapot. Heb niet eens zin om de garantie op te zoeken bij coolblue.
Het bandje breekt nu gewoon als ik het buig. Ik douche er nooit mee en zwem er hooguit 1 x per maand mee...
Belabberde levensduur
Binnen 2 jaar nu al het 3de bandje kapot. Heb niet eens zin om de garantie op te zoeken bij coolblue.
Het bandje breekt nu gewoon als ik het buig. Ik douche er nooit mee en zwem er hooguit 1 x per maand mee...
Belabberde levensduur
Absoluut relatief, relatief absoluut.
Klopt ook, maar de eerste cycli was het na 12 uur 50%, dus misschien zit er verbetering in.Aghanim schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 10:26:
@Dirk0s ik vind het persoonlijk een erg matig resultaat. Na ongeveer 36 uur ben je ruim 37% kwijt zonder dat je een activiteit hebt gedaan (toch?). Dat is 1% per uur en dus 100% zal ongeveer 100 uur (4 dagen) zijn. Volgens de specs zou je 7 dagen moeten halen. Dat is bijna het dubbele.
Heb al contact met Garmin gehad waarin ze dit dus vertelde.
Moest het even afkijken en later me melden als het nog slecht is.
@Dirk0s Welke watchface heb je, een stock face? Want custom watchfaces gebruiken vaak ook meer batterij.
Ik heb zelf de F5S+ en die heeft volgens de specs werkt de 5s+ tot 7 dagen in smartwatch mode en 11u met gps.
Die specs zijn altijd in ideale omstandigheden dus realtime gebruik zal altijd iets minder zijn.
Ik heb 24/7 tracking aanstaan (HR, slaap, stress, stappen, verdiepingen)
BT altijd aan en verbonden met mobiel, ook SMS, telefoontjes en whatsapp berichten krijg ik binnen op horloge niet veel maar doet ook wel iets met de batterij. Verder heb ik tot nu toe 2x één uur gelopen met HR band 1 x andere keer met OHR en GPS. En 1.5 uur gefietst met OHR en GPS. Is 40-45% met 1.5 dag gebruik ook zo'n 20% eraf.
Muziek gebruik ik alleen op de fiets woon-werk verkeer maar via mobiel.
Ik heb nu 33% over en zondagavond met 100% gaan slapen. Lijkt snel te gaan en dat is het ook maar verbruik hier komt wel aardig overeen met de specs.
Ik heb zelf de F5S+ en die heeft volgens de specs werkt de 5s+ tot 7 dagen in smartwatch mode en 11u met gps.
Die specs zijn altijd in ideale omstandigheden dus realtime gebruik zal altijd iets minder zijn.
BT altijd aan en verbonden met mobiel, ook SMS, telefoontjes en whatsapp berichten krijg ik binnen op horloge niet veel maar doet ook wel iets met de batterij. Verder heb ik tot nu toe 2x één uur gelopen met HR band 1 x andere keer met OHR en GPS. En 1.5 uur gefietst met OHR en GPS. Is 40-45% met 1.5 dag gebruik ook zo'n 20% eraf.
Ik heb nu 33% over en zondagavond met 100% gaan slapen. Lijkt snel te gaan en dat is het ook maar verbruik hier komt wel aardig overeen met de specs.
Die volgens de specs duur is meer een richtlijn dan werkelijkheid. Ja je kan het halen, maar alleen als je alles uit hebt behalve de tijd zelf zeg maar. Alles wat je extra doet, backlight aan, hartslag meting, activiteit, wifi, bluetooth etc dragen allemaal in meer of mindere mate bij aan snellere drain. Daarbij zijn de garmin specs zelf ook al iets dat ik met een korreltje zout neem, want ze staan niet bekend om juiste specs te plaatsen.Aghanim schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 10:26:
Daarbij kun je je afvragen hoeveel mensen er zin hebben om allerlei toeters en bellen (wifi / bluetooth) te pas en te onpas aan en uit te zetten om wat extra procenten uit de duur te persen. Ik denk dat het er maar weinig zijn, dus stel ik mijzelf de vraag hoe realistisch die inschatting specs van garmin zijn.
Dat veranderd natuurlijk niks aan het verhaal van @Dirk0s waarbij de initiële drain gewoon veel te groot was. Gelukkig lijkt het nu beter te gaan.
Ik heb zelf ook een hekel aan het horloge op te laden, een van de belangrijkste redenen om uiteindelijk voor een F5X plus te gaan, de grotere accu. Ik ben zeer tevreden met de accuduur die ik daarmee haal. Of ik de specs haal weet ik niet, ik doe eigenlijk iedere week wel één of meer activiteiten, dus ik zou strikt gesproken 20 dagen niks moeten doen om het echt te testen en dat gaat 'm niet worden. Voor wat het waard is, ik zit nu halverwege week twee (dag 9 of 10 na opladen) en heb er drie activiteiten mee gedaan van ieder zo'n uurtje. Draai er verder een aantal alarmen op die iedere dag afgaan en de hartslagmeting draait gewoon in de achtergrond. Daarmee sta ik nu op nog 26% resterend. Uitgaande van 5% drain per dag genoeg om de week mee door te komen. Maar de kans is groot dat hij morgen avond aan het infuus gaat omdat ik 4 drukke dagen heb met fietsen vanaf donderdag.
De meerwaarde lijkt me niet erg groot; Pols HR meting gaat toch uit als je een kabel aansluit. Bovendien heb ik er een metalen band aan gezet, dus mijn band heeft een fixed lengte. Tijdens afstandsmarsen vind ik hartslag niet belangrijk, en de GPS blijft toch wel opnemen, ook als je het horloge los in de hand houdt. (Meestal laadde ik het grootste deel tijdens een rust op, en dan nog een kwartiertje lopend tot ik het beu was)rockhopper schreef op maandag 19 augustus 2019 @ 23:41:
Je kan vaak al voor minder dan 5€ een usb docking station halen waarmee het (bij)laden tijdens een activiteit via een powerbank ook gaat. Zo'n docking station is mooi plat zodat het onder het horloge plat op de pols past in plaats van een onmogelijke hoek met een rechtstreekse usb kabel.
Als er in dat (erg dikke?) rondje meteen een accu zat, dan zou het nog wel handig zijn misschien.
---------------
@Mistraller Het is ook niet voor iedereen een oplossing, maar omdat er geen quickrelease set is (zover ik weet) en je soms toch je activiteit wilt verlengen buiten de normale accuduur is dit een goedkoop alternatief. Maar als je aan dit soort oplossingen denkt zit je niet aan problemen te denken als een metalen band maar denk je oplossingsgericht. Iets in de hand houden is bij wandelen prima te doen, maar ik zit op de fiets en ik hou dan toch graag beide handen aan het stuur zonder daarbij het horloge in één van de twee handen te houden.
De accu om op te laden komt aan het andere eind van de kabel, het punt van kritiek dat ik naar garmin toe had is dat ze van een cradle laadsysteem waarbij een horloge min of meer ingeklikt wordt in een platte houder met daaraan een lader (iets dat dus in principe draagbaar is) zijn overgestapt naar een laadsysteem waarbij je gedwongen wordt een kabel onder een hoek van 90 graden in je horloge te steken. Daarmee ontneem je dus de mogelijkheid om het horloge te dragen en tegelijkertijd op te laden.
Dat de hartslagmeting daarnaast stopt lijkt me niet meer dan logisch, ik zie niet in hoe je een usb kabel aan kan sluiten op je horloge en tegelijk goed contact houdt tussen huid en optische sensor. (even een scenario waarin je zelf half robot bent weggelaten) Daarnaast gebruik ik bij serieuze metingen altijd een externe hartslagsensor, daar heb ik meer vertrouwen in dan die van het toestel zelf.
Maar zoals gezegd, het is niet voor iedereen een oplossing, en als je problemen en obstakels zoekt vind je die toch wel. Voor de prijs van een kopje koffie vind ik het een mooie oplossing voor iets dat bij mij wel een probleem was en daarom deelde ik 'm graag.
De accu om op te laden komt aan het andere eind van de kabel, het punt van kritiek dat ik naar garmin toe had is dat ze van een cradle laadsysteem waarbij een horloge min of meer ingeklikt wordt in een platte houder met daaraan een lader (iets dat dus in principe draagbaar is) zijn overgestapt naar een laadsysteem waarbij je gedwongen wordt een kabel onder een hoek van 90 graden in je horloge te steken. Daarmee ontneem je dus de mogelijkheid om het horloge te dragen en tegelijkertijd op te laden.
Dat de hartslagmeting daarnaast stopt lijkt me niet meer dan logisch, ik zie niet in hoe je een usb kabel aan kan sluiten op je horloge en tegelijk goed contact houdt tussen huid en optische sensor. (even een scenario waarin je zelf half robot bent weggelaten) Daarnaast gebruik ik bij serieuze metingen altijd een externe hartslagsensor, daar heb ik meer vertrouwen in dan die van het toestel zelf.
Maar zoals gezegd, het is niet voor iedereen een oplossing, en als je problemen en obstakels zoekt vind je die toch wel. Voor de prijs van een kopje koffie vind ik het een mooie oplossing voor iets dat bij mij wel een probleem was en daarom deelde ik 'm graag.
Ik heb de standaard watchface waarin alleen uren en minuten staan, dus geen bewegende teller voor seconde.xray79 schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 12:28:
@Dirk0s Welke watchface heb je, een stock face? Want custom watchfaces gebruiken vaak ook meer batterij.
Ook heb ik telefoon verbinding uit.
Wat alleen aanstaat is HR, stappen, stress en slaap.
Hopelijk gaat het na de volgende leegloop tot 0 en vol laden weer wat beter.
Mjah, met een 7 dagen officiele 'smwartwatchtijd' is 4-5 dagen best realistisch hoor. Zoals al eerder gezegd 'max haalbare' is echt met minimaal gebruik, alles uit... bluetooth, backlight af, misschien zelfs geen OHR, etc.Dirk0s schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 13:40:
[...]
Ik heb de standaard watchface waarin alleen uren en minuten staan, dus geen bewegende teller voor seconde.
Ook heb ik telefoon verbinding uit.
Wat alleen aanstaat is HR, stappen, stress en slaap.
Hopelijk gaat het na de volgende leegloop tot 0 en vol laden weer wat beter.
Hoe zijn je backlight instellingen? Daar is ev took nog wel winst te behalen (zelf heb ik die op 5% staan en alles na zonsondergang bij een polsbeweging).
Kan ik dit bij de 245 aanpassen? Volgens mij nietm0ridin schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 13:59:
[...]
Mjah, met een 7 dagen officiele 'smwartwatchtijd' is 4-5 dagen best realistisch hoor. Zoals al eerder gezegd 'max haalbare' is echt met minimaal gebruik, alles uit... bluetooth, backlight af, misschien zelfs geen OHR, etc.
Hoe zijn je backlight instellingen? Daar is ev took nog wel winst te behalen (zelf heb ik die op 5% staan en alles na zonsondergang bij een polsbeweging).
Oh, my bad... zie dat brightness en 'after sunset' idd geen opties zijn op de 245. Dat maakt het wel wat lastiger iddDirk0s schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 14:02:
[...]
Kan ik dit bij de 245 aanpassen? Volgens mij niet

https://www8.garmin.com/m...D0-8087-F6E2EAC625D6.html
[ Voor 15% gewijzigd door m0ridin op 20-08-2019 14:33 ]
Dat ben ik met je eens, daarom vergelijk ik het ook met mijn eigen 245 die beduidend langer mee gaat, 24/7 gebruikt wordt inclusief PulseOX en 5 activiteiten per week registreert. Ik zit nu op 38% sinds donderdag avond 21:00 en ga, met dit partroon, de specs van Garmin ook halen.rockhopper schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 13:00:
[...]
Die volgens de specs duur is meer een richtlijn dan werkelijkheid. Ja je kan het halen, maar alleen als je alles uit hebt behalve de tijd zelf zeg maar. Alles wat je extra doet, backlight aan, hartslag meting, activiteit, wifi, bluetooth etc dragen allemaal in meer of mindere mate bij aan snellere drain. Daarbij zijn de garmin specs zelf ook al iets dat ik met een korreltje zout neem, want ze staan niet bekend om juiste specs te plaatsen.
Daarbij kun je je afvragen hoeveel mensen er zin hebben om allerlei toeters en bellen (wifi / bluetooth) te pas en te onpas aan en uit te zetten om wat extra procenten uit de duur te persen. Ik denk dat het er maar weinig zijn, dus stel ik mijzelf de vraag hoe realistisch die inschatting specs van garmin zijn.
Naar aanleiding van mijn e-mail, waarin ik duidelijk vermeld had dat ik de nodige functies en verbindingen had uitgeschakeld kreeg ik de volgende link voor betere batterij besparing, beetje jammer.
https://www8.garmin.com/m...08-9010-675124116CD9.html
Typisch gevalletje protocol volgen "have you tried turning it off and on again?" [IT crowd reference intended]Dirk0s schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 22:09:
Naar aanleiding van mijn e-mail, waarin ik duidelijk vermeld had dat ik de nodige functies en verbindingen had uitgeschakeld kreeg ik de volgende link voor betere batterij besparing, beetje jammer.
Dus gewoon antwoord geven en door de volgende hoepel springen om geholpen te worden. Je kan jezelf er aan ergeren, maar het is gewoon iets wat ze verplicht moeten volgen helaas.
@Dirk0s : Volgens mij heb je ook op het Garmin forum gepost? Moet eerlijk zeggen dat ik daar nog niet vaak hele goede antwoorden gezien heb. Zou proberen om het horloge om te ruilen.
Was gisteren zelf ook in de digitale pen gekropen ivm met mijn verdwijnende 200m bug toen ik zag dat v3.0 van de firmware uit was. De omschrijving is wat vaag, maar dit stukje tekst doet mij hopen dat het probleem opgelost is:
Change Log 3.00 Forerunner 245 Music
Added Connect IQ 3.1 functionality
Addressed rare issue causing hourly alert to drift off of hour
Fixed lapping issues in adaptive training plans and workouts
Fix issue that could add short laps to the end of activities
Prevent unnecessary phone prompts for calendar access
Improvements for iOS notifications
Various other minor bug fixes and improvements
Was gisteren zelf ook in de digitale pen gekropen ivm met mijn verdwijnende 200m bug toen ik zag dat v3.0 van de firmware uit was. De omschrijving is wat vaag, maar dit stukje tekst doet mij hopen dat het probleem opgelost is:
Daar heb ik de vraag ook gesteld idd.m-vw schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 07:56:
@Dirk0s : Volgens mij heb je ook op het Garmin forum gepost? Moet eerlijk zeggen dat ik daar nog niet vaak hele goede antwoorden gezien heb. Zou proberen om het horloge om te ruilen.
Ben in contact met Garmin en wacht ondertussen even het verloop van de volgende cycli af.
Klopt, maar in dat opzicht was de "knijper" van Garmin een betere oplossing (Die zat op mijn eerdere FR35) want dan kan je gewoon met de native plug het horloge omhouden, én blijft HR functioneren.rockhopper schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 13:20:
@Mistraller Het is ook niet voor iedereen een oplossing, maar omdat er geen quickrelease set is (zover ik weet) en je soms toch je activiteit wilt verlengen buiten de normale accuduur is dit een goedkoop alternatief.
De metalen band is helaas geen cosmetisch dingetje, maar vanwege het feit dat ik allergisch ben voor de standaard band. Bij laden op de fiets (wat bij mij niet vaak voorkomt), heb ik het horloge overigens met batterypack, in mijn jersey pocket. Maar dan zie je inderdaad de data niet.... idd, zoveel mensen, zoveel wensen
---------------
Ik ben ook nog op zoek naar een alternatieve band. Had al wat via amazon gehaald maar die nylon bandjes die ik bestelde hadden weer een soort matige afwerking zodat ik alsnog reageerde op de randen (geen puur nylon dus).
Metaal trekt me persoonlijk niet zo, dus me nooit in verdiept. Op zich is het standaard bandje wel ok maar helemaal lekker zit het niet na langere tijd. En de NATO straps die ik voor m'n Fenix 3 gebruik bedekken weer de OHR... zo is er altijd wel weer een probleem
Om het eerlijk te zeggen begrijp ik het hele ontwerp niet van die "nieuwe" oplaadkabel, maar ze zullen wel iets universeels hebben willen ontwerpen en cradles vallen dan door de diverse formaten af...
Metaal trekt me persoonlijk niet zo, dus me nooit in verdiept. Op zich is het standaard bandje wel ok maar helemaal lekker zit het niet na langere tijd. En de NATO straps die ik voor m'n Fenix 3 gebruik bedekken weer de OHR... zo is er altijd wel weer een probleem
Om het eerlijk te zeggen begrijp ik het hele ontwerp niet van die "nieuwe" oplaadkabel, maar ze zullen wel iets universeels hebben willen ontwerpen en cradles vallen dan door de diverse formaten af...
Lederen band geen idee?rockhopper schreef op woensdag 21 augustus 2019 @ 21:45:
Ik ben ook nog op zoek naar een alternatieve band. Had al wat via amazon gehaald maar die nylon bandjes die ik bestelde hadden weer een soort matige afwerking zodat ik alsnog reageerde op de randen (geen puur nylon dus).
https://www.ebay.com/itm/...-235-620-630/183793310972
Heel "Genuine" zal specifiek deze ebay band wel niet zijn gezien de kosten, maar het gaat om het idee
---------------
Alleen in de VS voor zover ik weet. En alleen in de rvs-uitvoering.hollandje schreef op dinsdag 20 augustus 2019 @ 00:48:
Weet iemand hier of de nieuwe LTE functionaliteiten van de Galaxy Active 2 ook te gebruiken zijn in Nederland? Of is dit alleen voor de Amerikaanse markt?
Nepleer gaat hem denk ik ook niet worden, daarbij heb ik wegens slechte ervaringen alle reden om liever geen ebay te gebruiken. Maar bedankt voor het meedenken. Ik denk dat ik gewoon weer eens binnenkort een zoektochtje op het web ga doen naar alternatieven, maar zoveel haast heeft het niet voor mij.Mistraller schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 13:13:
[...]
Lederen band geen idee?
https://www.ebay.com/itm/...-235-620-630/183793310972
Heel "Genuine" zal specifiek deze ebay band wel niet zijn gezien de kosten, maar het gaat om het idee
Over accuverbruik: Praktijk test vandaag:
Vandaag activiteit van 9u vanochtend tot ongeveer 17u, dus pak 'm beet 8 uur lang. Hele tijd gps + galileo aan, bluetooth aan met koppeling telefoon, wifi aan (buiten bereik wifi thuis), externe hartslagmeter en verder verbonden met de Tempe (temperatuur sensor), begonnen op 100% en na afloop 67% over. GPS tot 32 uur ga ik niet halen, 24u wel maar ik zal denk ik galileo uit moeten zetten net zoals de BT en wifi (even verwijzend naar de officiële specs van garmin).
Oh ja een paar keer een bunker / fort in geweest waarop gps bereik nul was, dus misschien dat ie dan ook meer vermogen vraagt....
Eergisteren was ineens de knop van mijn VA3M stuk. Reageerde nergens meer op. Geen idee hoe dat kan, ik ben er erg zuinig op.
Hij was nog maar 7 maanden oud. Netjes ingepakt en meegenomen naar de plaatselijke Coolblue winkel, ik ging ervan uit dat ze m zouden opsturen om te repareren ofzo, en ik vreesde al dat ik minimaal een week zonder Garmin zou zitten. Uiteindelijk hebben ze daar in de winkel een nieuwe besteld voor me, "kom morgen terug, dan ruilen we de kapotte om voor de nieuwe". De volgende dag inderdaad de kapotte ingeleverd en een splinternieuwe meegekregen, dus maar 1 dag zonder Garmin gezeten. Goede service, echt heel blij mee.
Om nog even terug te komen op mijn batterij probleem.
Zou het uitmaken in batterij duur als ik mijn horloge doe opladen via mijn laptop of via iPhone lader?
Heb hem zondag via laptop opgeladen en toen ging hij stuk langer mee, gisteren weer via iPhone lader en is hij 24 uur later weer 50%??
Zou het uitmaken in batterij duur als ik mijn horloge doe opladen via mijn laptop of via iPhone lader?
Heb hem zondag via laptop opgeladen en toen ging hij stuk langer mee, gisteren weer via iPhone lader en is hij 24 uur later weer 50%??
Dat zou geen verschil mogen maken lijkt mij. Het enige verschil zal misschien zijn de tijd om die nodig is om ‘m tot 100% op te laden, maar.. 100% is 100%.Dirk0s schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 21:17:
@Dirk0s Ik bewonder je vasthoudendheid, maar denk dat je gewoon terug naar de winkel/Garmin moet.Requiem19 schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 07:26:
Maakt niets uit @Dirk0s, terug naar Garmin ermee.
Alle opties die langsgekomen zijn zullen wel iets van effect hebben, maar compenseren nooit de snelheid van leeglopen die jij aangeeft.
Zit nu in het buitenland, maandag pas terug. Heb al mail contact gehad met Garmin, helaas duren de reacties van hun kant een tijd.Requiem19 schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 07:26:
Maakt niets uit @Dirk0s, terug naar Garmin ermee.
Maandag maar eens bellen!
Terug naar de verkopende partij is meestal het snelste.Dirk0s schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 10:50:
[...]
Zit nu in het buitenland, maandag pas terug. Heb al mail contact gehad met Garmin, helaas duren de reacties van hun kant een tijd.
Maandag maar eens bellen!
Succes in ieder geval!
Lijkt me typisch gevalletje garantie. Mijn 945 had de eerste charge er ook in amper 1 dag doorheen geduwd. Fast forward naar vandaag: gister om 15:00u de Garmin van de charger gehaald en op dit moment, bijna 24 uur later nog 96% over. Ik red er ongeveer een week mee, dat zou jij ook moeten kunnen!Dirk0s schreef op donderdag 22 augustus 2019 @ 21:17:
Hier dag 2 fietsvierdaagse met de Fenix 5x plus, wederom 8,5 uur aan geweest. Dit keer geen diepe ondergrondse forten, wel veel bos. Nog over 35% (gisteren stond hij op 67%) Omdat de tocht morgen iets langer duurt gaat hij vanavond aan de lader, maar drie dagen zou hij net wel net niet trekken bij ongeveer 8 uur gebruik (gps + galileo aan) per dag.
@Dirk0s Genoeg aangeprutst, je hebt gewoon een ondeugdelijk exemplaar helaas. Kan gebeuren, laat het de verkopende partij oplossen, dit zou gratis moeten gebeuren onder garantie. Als je er daar niet mee uitkomt kan je het altijd nog via garmin spelen. Of heb je 'm via zo'n gare import site gekocht?
@Dirk0s Genoeg aangeprutst, je hebt gewoon een ondeugdelijk exemplaar helaas. Kan gebeuren, laat het de verkopende partij oplossen, dit zou gratis moeten gebeuren onder garantie. Als je er daar niet mee uitkomt kan je het altijd nog via garmin spelen. Of heb je 'm via zo'n gare import site gekocht?
Nee via clever training, had al mail contact gehad met hun maar ook daar duren de reacties erg lang.rockhopper schreef op vrijdag 23 augustus 2019 @ 16:52:
Hier dag 2 fietsvierdaagse met de Fenix 5x plus, wederom 8,5 uur aan geweest. Dit keer geen diepe ondergrondse forten, wel veel bos. Nog over 35% (gisteren stond hij op 67%) Omdat de tocht morgen iets langer duurt gaat hij vanavond aan de lader, maar drie dagen zou hij net wel net niet trekken bij ongeveer 8 uur gebruik (gps + galileo aan) per dag.
Zojuist maar weer een mail gestuurd
[offtopic] Ik heb ooit een mail met een vraag naar CT gestuurd, ook geen reactie op gekregen. Tja dan krijg je mij ook niet als klant.
Vandaag iets korter onderweg vanaf 9u30 tot 16u Drain was van 100% naar 77%, weinig stops gehad. Het lijkt erop dat plekken met matige ontvangst een beetje extra energie kosten. Maar om het eerlijk te zeggen is het horloge ook een half uur stand by geweest tijdens een rondleiding door het Calamiteiten Hospitaal. Dus helemaal één op één vergelijken met de vorige twee dagen is het niet.
Vandaag iets korter onderweg vanaf 9u30 tot 16u Drain was van 100% naar 77%, weinig stops gehad. Het lijkt erop dat plekken met matige ontvangst een beetje extra energie kosten. Maar om het eerlijk te zeggen is het horloge ook een half uur stand by geweest tijdens een rondleiding door het Calamiteiten Hospitaal. Dus helemaal één op één vergelijken met de vorige twee dagen is het niet.
Zijn er nog mensen die de Casio Wsd F20 hebben? Hoe bevalt deze?
In september komt deze versie uit met hartslag (https://wsd.casio.com/intl/en/wsd-f21/). Ben er nieuwsgierig naar...
In september komt deze versie uit met hartslag (https://wsd.casio.com/intl/en/wsd-f21/). Ben er nieuwsgierig naar...
Als je het voor sporten wil gebruiken (zie titel van dit topic) snap ik niet wat een horloge gebaseerd op Wear OS by Google voor uniek verkoop argument kan hebben boven een "echt' sporthorloge zoals bijvoorbeeld een Garmin Fenix 5. Of het moet de smartfunctionaliteit zijn die op een sporthorloge vaak zeer matig zijn.TiSaE schreef op zaterdag 24 augustus 2019 @ 17:51:
Zijn er nog mensen die de Casio Wsd F20 hebben? Hoe bevalt deze?
Los van de "Gimmick" Android Wear, heeft het horloge een speciale sportmodus waarmee de batterijduur aanzienlijk verlengd kan worden (Casio Original App). Een soort dual OS; enerzijds Android Wear anderzijds Casio eigen functies welke specifiek voor sporten is bedacht en de batterijduur verlengd naar 3 dagen met vol GPS aan en dertig dagen met interval GPS. Lijkt me voor sporten handig, vandaar mijn vraagRdam schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 11:31:
[...]
Als je het voor sporten wil gebruiken (zie titel van dit topic) snap ik niet wat een horloge gebaseerd op Wear OS by Google voor uniek verkoop argument kan hebben boven een "echt' sporthorloge zoals bijvoorbeeld een Garmin Fenix 5. Of het moet de smartfunctionaliteit zijn die op een sporthorloge vaak zeer matig zijn.
Waar lees jij 3 dagen met GPS aan?TiSaE schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 12:03:
[...]
Los van de "Gimmick" Android Wear, heeft het horloge een speciale sportmodus waarmee de batterijduur aanzienlijk verlengd kan worden (Casio Original App). Een soort dual OS; enerzijds Android Wear anderzijds Casio eigen functies welke specifiek voor sporten is bedacht en de batterijduur verlengd naar 3 dagen met vol GPS aan en dertig dagen met interval GPS. Lijkt me voor sporten handig, vandaar mijn vraag
Volgens de Casio site is het 20 uur met GPS en optische HR.
De horloges zien er wel interessant uit, niet dat armzalige zwarte display als je even niet kijkt maar alsnog gewoon een klokje. Ik vermoed alleen dat de batterij duur en de sport metrics die eruit komen tegen gaan vallen. Ben ook benieuwd of ie 24/7 HR gaat ondersteunen en hoe lang die dan mee gaat.
Klinkt allemaal erg mooi wat Casio belooft, maar voor mij moeten ze zich eerst nog bewijzen. Het horloge gedeelte geloof ik wel dat ze kunnen, maar de gps en OHR .... En inderdaad eens kijken hoe ze die 24/7 OHR gaan uitvoeren.
Drie dagen accu: https://wsd.casio.com/intl/en/wsd-f30/design/ even naar beneden scrollen "Extend mode". Hierbij is WearOS uitgeschakeld.itarix schreef op maandag 26 augustus 2019 @ 15:11:
[...]
Waar lees jij 3 dagen met GPS aan?
Volgens de Casio site is het 20 uur met GPS en optische HR.
De horloges zien er wel interessant uit, niet dat armzalige zwarte display als je even niet kijkt maar alsnog gewoon een klokje. Ik vermoed alleen dat de batterij duur en de sport metrics die eruit komen tegen gaan vallen. Ben ook benieuwd of ie 24/7 HR gaat ondersteunen en hoe lang die dan mee gaat.
Mooi spul.
Kleine aanpassing
"Multi-Timepiece mode" geeft je een maand accu,
Kleine aanpassing
"Multi-Timepiece mode" geeft je een maand accu,
"Extend mode" 3 dagen* Wear OS by Google is turned off. The battery life may vary depending on sensor usage, etc.
* When recording GPS data (measured at one-minute intervals) and displaying maps during eight hours of activity per day. (Varies according to use.)
Ik heb wel een zwak voor Casio dus het horloge spreekt me wel aan. Alleen wat ik me sterk afvraag, hoe gericht is het horloge daadwerkelijk op hardlopen.
De standaard toeters en bellen zitten er op maar kan ik bijvoorbeeld ook gestructureerde workouts maken zoals ik dat met mijn Garmin kan inrichten. Hoe zit het verder met koppelingen naar derden zoals Strava en achterliggende data platform zodat je analyses kan maken van je eigen runs?
De standaard toeters en bellen zitten er op maar kan ik bijvoorbeeld ook gestructureerde workouts maken zoals ik dat met mijn Garmin kan inrichten. Hoe zit het verder met koppelingen naar derden zoals Strava en achterliggende data platform zodat je analyses kan maken van je eigen runs?
Nog even een update van mijn batterij probleem:
Met Clever training krijg ik geen reacties meer op mails, bellen leverde gister ook geen resultaat op. Wat mij betreft kan ik deze webshop afraden voor iedereen.
Garmin heb ik ook contact mee gehad, die stuurde me een link waarop ik batterij kon besparen. Deze had ik natuurlijk allemaal al uitstaan en is het dus duidelijk een batterij probleem. Dit reageerde ik dus ook en dat ik graag een andere oplossing zou zien. Dit was 3-4 werk dagen geleden en nog steeds geen reactie.
Misschien ook Garmin vandaag maar eens bellen al betwijfel ik of ik via hun dit kan gaan regelen.
Met Clever training krijg ik geen reacties meer op mails, bellen leverde gister ook geen resultaat op. Wat mij betreft kan ik deze webshop afraden voor iedereen.
Garmin heb ik ook contact mee gehad, die stuurde me een link waarop ik batterij kon besparen. Deze had ik natuurlijk allemaal al uitstaan en is het dus duidelijk een batterij probleem. Dit reageerde ik dus ook en dat ik graag een andere oplossing zou zien. Dit was 3-4 werk dagen geleden en nog steeds geen reactie.
Misschien ook Garmin vandaag maar eens bellen al betwijfel ik of ik via hun dit kan gaan regelen.
@Miki Idd, ik ging net hardlopen maar was nog niet klaar met het lezen wat het voor hardlopers echt nu iets is, tekstueel staan we er niet bij qua app... bij de plaatjes vaak wel, marketing alleen of?
https://wsd.casio.com/intl/en/wsd-f30/
https://wsd.casio.com/intl/en/app/featured/running/
Die apps zijn alleen voor Android.... geen iOS vanaf 2018...
Dan moet je terug naar hun eigen app... en die ondersteunt...
En dat zie je in dit overzicht ook terug.
https://support.casio.com...n_comparison_table_en.pdf
Geen Strava ondersteuning in dat overzicht???
https://www.techradar.com...pro-trek-wsd-f30-review/3
Dan lijkt me deze conclusie wel logisch:
De volledige naam Casio Pro Trek-wsd-f30
Zo wordt ie dus gepresenteerd/gezien.
Accent op Trek.
Best aardige features maar voor running? Ieder mag het zijne/hare van vinden.
https://wsd.casio.com/intl/en/wsd-f30/
Dan verwijzen ze via het plaatje naar:ACTIVITY Trekking, fishing, cycling, paddle, snow activities
https://wsd.casio.com/intl/en/app/featured/running/
Die apps zijn alleen voor Android.... geen iOS vanaf 2018...
Dan moet je terug naar hun eigen app... en die ondersteunt...
HmmmmACTIVITY Trekking, fishing, cycling, paddle, snow activities
En dat zie je in dit overzicht ook terug.
https://support.casio.com...n_comparison_table_en.pdf
Geen Strava ondersteuning in dat overzicht???
https://www.techradar.com...pro-trek-wsd-f30-review/3
Dan lijkt me deze conclusie wel logisch:
https://www.digitaltrends...io-pro-trek-wsd-f30-news/Who's this for?
The Casio WSD F30 is the best Wear OS watch for outdoorsy types more interested in getting out into forests, mountains and hills than scoring a new personal best in a 10K run.
De volledige naam Casio Pro Trek-wsd-f30
Zo wordt ie dus gepresenteerd/gezien.
Accent op Trek.
Best aardige features maar voor running? Ieder mag het zijne/hare van vinden.
[ Voor 10% gewijzigd door route99 op 27-08-2019 09:41 ]
Vervelend, ik kreeg inderdaad ook die indruk van CT. Wel jammer want ik kan de website van DC wel waarderen en ik had ook daar spullen willen kopen, maar gebrek aan communicatie is een dealbreaker voor mij. Het lijkt erop dat het moeder bedrijf wel zijn zaken op orde heeft maar in de UK niet, misschien dat de Brexit daar ook een rol in speelt. Maar goed dit is natuurlijk geen topic voor shop reviews.Dirk0s schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 09:09:
Garmin is altijd traag met reacties helaas en ze moeten aan een vast protocol houden. Ik zou je adviseren nogmaals vooral nadruk te leggen dat de batterij veel te snel leeg loopt, overdrijven is misschien handig en inderdaad aangeven dat je de hulpstappen al hebt uitgevoerd. Dat het toestel niet voldoet aan wat ze beloven in de specificaties en aanhouden en benadrukken dat je van mening bent dat je een defect exemplaar hebt. Ik ben er altijd via de mail mee uitgekomen, maar als je denkt dat bellen beter is...
@Ardana heeft nog niet zolang geleden contact gehad met Garmin, wellicht kan zij je de goede kant op wijzen.Dirk0s schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 09:09:
Wie ik?? Volgens mij heb je de verkeerde getagged?m-vw schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 14:55:
[...]
@Ardana heeft nog niet zolang geleden contact gehad met Garmin, wellicht kan zij je de goede kant op wijzen.
Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!
Onverwachte wending:Dirk0s schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 09:09:
Vanavond e-mail van clever training, ze gaan me morgen nieuwe opsturen en bij aflevering nemen ze mijn oude mee. :-)
Klopt! Het was @Poekie .Ardana schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 17:48:
[...]
Wie ik?? Volgens mij heb je de verkeerde getagged?
Gisteren gezwommen met m'n 735xt. Nu blijft het omhoog knopje blijft hangen.... Alle knopjes geven een piepje, behalve het omhoog knopje. Het lijkt mij natuurlijk een hardware probleem maar toch even de reset geprobeerd, ook terug gezet naar fabrieksinstellingen. Het is al een vrij oud horloge, dus heeft het nog zin om hem bij garmin aan te bieden?
Misschien kunnen we dit ergens standaard duidelijk maken. Maar Garmin BELLEN als het haast heeft. Als je gewoon een vraag hebt over iets dat wel even kan wachten, gewoon mailen/contactformulier invullen.m-vw schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 14:55:
[...]
@Poekie heeft nog niet zolang geleden contact gehad met Garmin, wellicht kan zij je de goede kant op wijzen.
Iets met je horloge mis en je wil eigenlijk ding terug sturen of meer dan het 'have you tried turning it off and on again' -> bellen. Ze volgen hetzelfde script, maar omdat je meteen kan zeggen ik heb zus en zo al geprobeerd kunnen zij wat stappen vooruit. Ik kreeg toen meteen voor m'n FR645 een andere resetmogelijkheid dan de standaard en toen dat niet werkte was t meteen van ah, dan stuur ik je een RMA label gaan we dat voor je fixen.
Smashrun | Strava | Citystrides | Brickset
Gebeld met garmin. Kan hem kosteloos omruilen als ik kan aantonen dat hij nog in de garantie valt, of ongeveer 100€ betalen voor een nieuw exemplaar.stokmeister schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 08:20:
Gisteren gezwommen met m'n 735xt. Nu blijft het omhoog knopje blijft hangen.... Alle knopjes geven een piepje, behalve het omhoog knopje. Het lijkt mij natuurlijk een hardware probleem maar toch even de reset geprobeerd, ook terug gezet naar fabrieksinstellingen. Het is al een vrij oud horloge, dus heeft het nog zin om hem bij garmin aan te bieden?
Heb het horloge niet zelf aangeschaft, dus ff kijken of ik de bon of afschrift nog ergens kan achterhalen...
Dat is dan alsnog goede service van hun, maar wel jammer dat het zo lang duurde voordat je dit antwoord kreeg. Hopelijk heeft het nieuwe horloge een betere accuduur.Dirk0s schreef op dinsdag 27 augustus 2019 @ 20:34:
[...]
Onverwachte wending:
Vanavond e-mail van clever training, ze gaan me morgen nieuwe opsturen en bij aflevering nemen ze mijn oude mee. :-)
@PatrickC redelijke goede service, trage reacties (meerdere dagen of langer) zijn flinke minpunten. Maar de geboden oplossing is wel netjes inderdaad.
@Dirk0s Fijn dat er beweging in de zaak zit, hopelijk lost dit het op.
@stokmeister Je krijgt waarschijnlijk -geen- nieuw exemplaar maar een refurbished unit. Op zich merk je daar weinig van, maar het is wel handig om dat in de gaten te houden.
@Dirk0s Fijn dat er beweging in de zaak zit, hopelijk lost dit het op.
@stokmeister Je krijgt waarschijnlijk -geen- nieuw exemplaar maar een refurbished unit. Op zich merk je daar weinig van, maar het is wel handig om dat in de gaten te houden.
Mee eens. Maar zonder verder vragen te stellen of moeilijk te gaan doen en dan ook een nieuwe toesturen terwijl je de oude nog mag houden en pas terugsturen als je de nieuwe hebt, vond ik een grote PLUS. Ook geen gezeik dat ze dan beweren dat ze het horloge getest hebben, probleem niet gevonden en dan gewoon je oude horloge weer terugsturen. Dan maar iets tragere service, maar wel goed!rockhopper schreef op woensdag 28 augustus 2019 @ 23:06:
@PatrickC redelijke goede service, trage reacties (meerdere dagen of langer) zijn flinke minpunten. Maar de geboden oplossing is wel netjes inderdaad.
@PatrickC is dat jouw eigen ervaring? Het lijkt erop dat ik het gedeelte over het oude horloge terugsturen en de nieuwe er gratis bij gemist heb ergens (minor details?). Toch blijf ik erbij dat bij die Amerikaanse bedrijven de customer service en after sale service in eigen land het beter en zeker sneller afhandelen. CT-uk loopt achter in snelheid en daarnaast ook in aanbod, wat gewoon jammer is. Het is ook jammer dat ze niet synchroon dezelfde acties hebben. Ik zou verwachten dat het hoofdkantoor toch alle inkopen regelt en zo de acties ook opzet, maar kennelijk is het ingewikkelder dan dat.
Anyway ik wacht na 42 maanden nog altijd op informatie over een vraag die ik stelde
Maar het is altijd goed te lezen dat aftersale in ieder geval traag maar goed is.
Om weer wat meer ontopic te geraken. De geruchtenmolen is inmiddels in volle gang over de nieuwe fenix 6
Persoonlijk loop ik er nog niet erg warm voor, minor updates behalve in prijs, die gaat met sprongen omhoog. De grote vraag is nu wanneer ze 'm aankondigen en/of in de winkel brengen. Ik zou marketing technisch zorgen dat ze meedoen in de kerst verkoop, maar ik kan er naast zitten natuurlijk. Sowieso vreemd dat het in deze periode zou gebeuren (tussen nu en kerst) omdat het sport seizoen (zomer) er bijna op zit.
Anyway ik wacht na 42 maanden nog altijd op informatie over een vraag die ik stelde
Om weer wat meer ontopic te geraken. De geruchtenmolen is inmiddels in volle gang over de nieuwe fenix 6
Persoonlijk loop ik er nog niet erg warm voor, minor updates behalve in prijs, die gaat met sprongen omhoog. De grote vraag is nu wanneer ze 'm aankondigen en/of in de winkel brengen. Ik zou marketing technisch zorgen dat ze meedoen in de kerst verkoop, maar ik kan er naast zitten natuurlijk. Sowieso vreemd dat het in deze periode zou gebeuren (tussen nu en kerst) omdat het sport seizoen (zomer) er bijna op zit.