Het grote sporthorloge met GPS topic.

Pagina: 1 ... 119 ... 324 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 21:29
Dirk0s schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 14:22:
[...]

Met inladen wil je zeggen dat je zelf eerst een route moet maken?
Ja, hij verzint het niet zelf voor je helaas ;). maar er staan al heel veel routes op garmin zelf van anderen die je kunt inladen ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk0s
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 14:51
Bartske schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 14:27:
[...]

Ja, hij verzint het niet zelf voor je helaas ;). maar er staan al heel veel routes op garmin zelf van anderen die je kunt inladen ook.
Oké, hoorde van collega’s die veel fietsen dat op de gps van fietsers dit wel mogelijk is.

Was mooi geweest ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2024 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk0s
Verwijderd schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 14:36:
[...]

Garmin Connect kan wel automatisch een 'koers' voor je maken, aan de hand van je wensen (beginpunt; afstand; ...), dus dat komt heel dichtbij jouw wensen :)
Top! Die app even beter bekeken. (Bekijk alles in strava normaal)
Is de info die je dan op je horloge krijgt wel duidelijk?

[ Voor 4% gewijzigd door Dirk0s op 06-08-2019 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:13
Ik weet niet of Garmin Connect dat kan, zoals @Verwijderd dat zegt. Als dat zo is zou ik er graag instructie in krijgen want het is wel iets dat ik even zou willen uitproberen.

Wat er wel kan bij de nieuwere toestellen is een soort van "surprise me" feature, daarin maakt het apparaat voor jou een rondje op basis van je startplek (meestal de plek waar je op dat moment staat) op basis van afstand en eventueel richting krijg je een keuze uit 3 met een mini preview waar het allemaal heengaat.
Hier zitten wel wat haken en ogen aan:
Routes worden bepaald aan de hand van het aanwezige kaartmateriaal maar -ook- op basis van aanwezige paden/wegen. Als er niet veel te kiezen is zullen optie 2 en 3 misschien niet lukken.

De navigatie instructies op een fenix 3 (oud toestel uit 2015) zijn duidelijk al is het daar behelpen doordat je geen kaart hebt (en geen surprise me functie) op de fenix 5x plus (nieuw toestel) is het kristalhelder. Ruim van te voren trillen en geluid en bij de afslag nog een keer. Plus je hebt hier wel een kaart.

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hathi
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 23:21
Een automatische koers maken in de Garmin Connect app Kan via training / koersen / maak koers / automatisch.
Via de (desktop) website van Garmin Connect heb je nog wat meer mogelijkheden om een koers te plannen en bijvoorbeeld de trendline popularity kaart als onderlaag te tonen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

Verwijderd

.

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2024 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 14-10 14:00
Ik heb nog niet zo lang een FR935 en wist ook niet dat dat kon in de app. Wel leuk!

Heb er wel dezelfde opmerking bij als bij de fietsroutes, de eerste poging om een route te maken vond ik echt niet geschikt om te lopen. Tweede poging was wel ongeveer mijn trainingsrondje, dus dat heeft Garmin dan toch van me geleerd :). Liefst zonder passanten door mijn tuin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk0s
Dit had ik zelf ook al gevonden in de app inmiddels, vraag me dan alleen af hoe hij je de route doorgeeft op he horloge, pijltje na zoveel meter links b.v. ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RR46
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 19:58
Sinds kort heb ik naast de GC connect app, ook nog een Explore app. Dit is ook voor routes te maken/wijzigen. Ik ben er zelf nog een beetje mee aan het stoeien. Zoals ik het nu zie, is dit een mobile versie voor Basecamp (correct me if I'm wrong).

Zijn er mensen hier de ''Explore'' app gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dirk0s schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 19:23:
[...]

Dit had ik zelf ook al gevonden in de app inmiddels, vraag me dan alleen af hoe hij je de route doorgeeft op he horloge, pijltje na zoveel meter links b.v. ?
Ja zo ongeveer. Check anders even op YouTube een filmpje over course navigation van een Garmin zonder kaarten, dan zie je het live in actie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Foute topic.

[ Voor 78% gewijzigd door Aghanim op 06-08-2019 20:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itarix
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14-10 09:35

itarix

404 soul not found

Dubrillion schreef op dinsdag 6 augustus 2019 @ 11:02:
[...]
Ik ben ook wel geinteresseerd in de Polar Ignite, want deze heeft een hele sloot meer aan HR sensors. Alleen mis ik dan alle smart functies, die ik er nu juist weer bij wilt hebben
Ik zou zelf niet zo snel voor een Ignite gaan, in mijn ogen heeft ie het slechtste van 2 werelden: het lelijke van een scherm dat uit gaat (net zoals de meeste smart watches) en echt op sport gericht zijn dus minder / geen smart features.

Als het om de precission prime HR sensor gaat zou ik voor de Vantage M / V gaan.

Realiseer je ook dat de Polar smart watches verder niet uitbreidbaar zijn met apps. Ik weet niet precies hoe het bij Garmin zit, maar het lijkt mij dat je met sommige apps ze min of meer "smart" kan maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk0s
Iemand bekend met bestellen bij clevertraining? Er staat Paypal onder in de site, maar bij bestelprocedure kan ik alleen betalen met creditcard??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
Dirk0s schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 06:55:
Iemand bekend met bestellen bij clevertraining? Er staat Paypal onder in de site, maar bij bestelprocedure kan ik alleen betalen met creditcard??
Geen ervaring. Verder is het niet duidelijk of je de USA site bedoelt of de UK. Als je snel reactie wilt en DCRainmaker wilt sponsoren dan kan je het beste vragen via hem stellen. Hij is er bij gebaat om dit goed draaiende te houden en reageert daarom meestal snel.

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk0s
rockhopper schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 13:05:
[...]

Geen ervaring. Verder is het niet duidelijk of je de USA site bedoelt of de UK. Als je snel reactie wilt en DCRainmaker wilt sponsoren dan kan je het beste vragen via hem stellen. Hij is er bij gebaat om dit goed draaiende te houden en reageert daarom meestal snel.
Krijg niet echt gevonden hoe ik met hem in contact kom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JDFS
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
@Dirk0s, letterlijk eerste hit op Google: https://www.dcrainmaker.com/contact

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14-10 05:23
Heb daar mijn Forerunner 945 besteld, maar idd met creditcard... geen idee of dit was omdat Paypal niet kon of dat het zo uitkwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als ik op Clevertraining.co.uk kijk dan zie ik onderaan:

ACCEPTED PAYMENTS
Visa
Master Card
Discover

En nergens Paypal. Dat staat dan wel weer in de FAQ op die website.

Ik weet alleen niet hoe DCR je gaat helpen om via een partner website een 'blijkbaar' niet ondersteunde betaalmethode te accepteren. Ik zou gewoon met CreditCard bestellen en als dat lastig is gewoon via NL?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk0s
Aghanim schreef op woensdag 7 augustus 2019 @ 15:51:
[...]

Als ik op Clevertraining.co.uk kijk dan zie ik onderaan:

ACCEPTED PAYMENTS
Visa
Master Card
Discover

En nergens Paypal. Dat staat dan wel weer in de FAQ op die website.

Ik weet alleen niet hoe DCR je gaat helpen om via een partner website een 'blijkbaar' niet ondersteunde betaalmethode te accepteren. Ik zou gewoon met CreditCard bestellen en als dat lastig is gewoon via NL?
Het staat er wel
Afbeeldingslocatie: http://i66.tinypic.com/suy1dj.png

maar ben aan zoeken naar iemand in mijn omgeving met CC. Komt goed :) FR245 gaat het worden!
Als ik overigens omreken als ik in ponden betaal ben ik nog iets goedkoper uit! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TradeMarkNL
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 14-10 09:26

TradeMarkNL

Videoproducer
Ik ben me aan het oriënteren voor een sporthorloge. Het wordt m'n eerste en ik wil hem voor sporten in het algemeen gebruiken, dus niet specifiek voor hardlopen of fietsen bv. Wat smartwatch-functionaliteiten zijn leuk maar niet noodzakelijk, een goede gps en accuduur vind ik wel belangrijk. Het liefst geef ik er max 200E aan uit. Iemand suggesties? Tot nu toe twijfel ik tussen de Vivoactive 3 (muziek interesseert me niet) en de Forerunner 235. Zouden jullie de 235 nu nog kopen of echt voor de 245 dan gaan? Hij heeft een mooie prijs maar is natuurlijk al een paar jaar oud en dat is m'n grootste twijfel over dit model. Maar ik vind het design wel een stuk mooier dan die van de Vivoactive 3. De Forerunner 35/45 voldoet misschien ook wel?

[ Voor 8% gewijzigd door TradeMarkNL op 08-08-2019 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TradeMarkNL schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 09:47:
Ik ben me aan het oriënteren voor een sporthorloge. Het wordt m'n eerste en ik wil hem voor sporten in het algemeen gebruiken, dus niet specifiek voor hardlopen of fietsen bv. Wat smartwatch-functionaliteiten zijn leuk maar niet noodzakelijk, een goede gps en accuduur vind ik wel belangrijk. Het liefst geef ik er max 200E aan uit. Iemand suggesties? Tot nu toe twijfel ik tussen de Vivoactive 3 (muziek interesseert me niet) en de Forerunner 235. Zouden jullie de 235 nu nog kopen of echt voor de 245 dan gaan? Hij heeft een mooie prijs maar is natuurlijk al een paar jaar oud en dat is m'n grootste twijfel over dit model. Maar ik vind het design wel een stuk mooier dan die van de Vivoactive 3. De Forerunner 35/45 voldoet misschien ook wel?
Ik heb de 235 gehad en nu de 245. De 245 biedt heel veel meer voor een relatief hoger bedrag en is natuurlijk gloednieuw, wat in elk geval betekent dat je de komende jaren qua updates ook goed zit. Deze is echter wel 50% boven je budget. Zelf heb ik mijn 235 destijds voor 90 euro verkocht (zat een krasje op het scherm) dus als je op Marktplaats een goedkope 235 kunt vinden kan dat ook een goede koop zijn. Het ligt er echt aan wat je uit wilt geven.

Als je liever nieuw koopt en wel 200 euro uit wil geven dan zou ik voor een Vivoactive gaan. Tenzij je een hekel aan touchscreen hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TradeMarkNL

TradeMarkNL

Videoproducer
Ja die 245 lijkt me tof maar is inderdaad wel echt een stuk duurder. Touchscreen hoef ik ook niet per se, geen idee eigenlijk hoe goed dat werkt met zweetvingers. Maar een tweedehands 235 kan ik wel even voor kijken ja 👍🏻.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:30
TradeMarkNL schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 09:47:
Als ik zo je naar je wensen kijk kom ik op de volgende horloges uit:
  1. Vivoactive 3
  2. Polar Ignite
  3. Fitbit Versa
  4. Amazfit Stratos
  5. Garmin 245
Ik heb bewust deze volgorde aangehouden ivm dat je geen specifieke sport wensen hebt. De 245 is mijn ogen overkill als je niet specifiek gaat hardlopen met een doel.

Wellicht kun je afhankelijk van welke telefoon je gebruikt ook nog uitwijken naar een Samsung of Apple Watch maar dan zul je door moeten sparen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TradeMarkNL

TradeMarkNL

Videoproducer
Ja die Vivoactive 3 is volgens mij ook wel een goeie allrounder. Zijn er hier mensen met de Forerunner 35/45? Of is die écht heel erg basic? De prijs is wel goed nl...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
De prijs is alleen goed als je niet iets tekort komt. Want het is duurkoop als je kort na aanschaf toch een model hoger gaat zitten omdat je xxx of xxx mist / had willen.
Sowieso is prijs wel belangrijk, maar een slechte leidraad om tot een modelkeuze te komen.
Bedenk overigens ook dat er buiten een bandje en wat kleine krasjes er weinig slijtage is aan horloges in het algemeen, dus je kan vaak via MP een beter model voor een kleinere prijs vinden, met wat geduld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tigertje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05-02 18:50
@TradeMarkNL Jouw beschrijving van een sporthorloge past prima bij de Forerunner 45. Is een sporthorloge zonder noemenswaardige smartfuncties. Echt zo'n ding dat je omdoet als je gaat sporten en verder niet. Reviews zijn prima. Kost 199 euro.
ik zou die gekocht hebben ware het niet dat ik graag muziek op mijn horloge wilde en dus de FR245M moest nemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacPoedel
@TradeMarkNL
35/45 zijn als je andere sporten doet dan lopen en fietsen wel heel basic. Je kunt er bv zwemmen niet mee opvolgen. Met de 235 ook niet trouwens, uit de opgenoemde horloges kunnen alleen de Vivoactive en de 245 dat. Qua sporten is de 45 nogal sterk gericht op cardio, beschikbare sporten zijn (lijstje komt van DC Rainmaker):
Running (outdoors), Treadmill, Cycling (outdoors), Walk, and Cardio (catch-all bucket). Indoor Track, Bike Indoor, Walk Indoor, Elliptical, Stair Stepper, Yoga, and the mythical ‘Other’.
Je kunt ten allen tijde 6 van die sporten op het horloge bijhouden, wil je een andere doen dan moet je eerst een andere sport verwijderen voor je de andere kan toevoegen vanop een telefoon.

De Vivoactive reeks is eigenlijk bedoeld voor sporten in het algemeen, zonder heel diepgaande data. Je kunt met een Vivoactive net wat meer sporten volgen dan de 235 en 245, bv krachttraining of roeien. De Forerunner apparaten doen wel wat meer aan opvolgen van je conditie. Ik heb zelf anderhalf jaar lang een Vivoactive 3 gehad en kon er op zich goed mee sporten, maar het scherm bedienen tijdens het sporten kon eigenlijk niet, door water (regen/zwembad), zweet en omdat het gewoon moeilijk is zo precies te zijn met een vinger tijdens het sporten. Dus ik kon eigenlijk alleen starten/stoppen met de ene hardware knop. Verder activeerde ik buiten het sporten regelmatig per ongeluk het touchscreen, waardoor instellingen dan veranderden, bv plots een ander watchface. Dat heb ik niet meer sinds ik een horloge met exclusief knoppen bediening heb. Ik had de zwarte VA3 en vind dat wel het mooiste horloge dat Garmin tot nu toe gemaakt heeft, maar over smaken valt niet te twisten. Klein voordeel van de Forerunners tegenover de Vivoactive reeks is dat de Forerunners geluidssignalen kunnen geven (biepjes), de Vivoactive kan alleen trillen.

Ik denk dat de community hier iets meer high-end gericht is, meer Fenix'en dan 45's vrees ik :). De vriendin van een collega van me heeft een FR 35, die is daar best tevreden mee, alleen heeft die daar nauwelijks aan sport mee gedaan sinds ze het ding heeft (nu 1,5 jaar), ze gebruikt het vooral als stappenteller en voor notificaties.

De reviews van DC Rainmaker zijn heel interessant, als ik een keer de review van mijn eigen horloge open, leer ik er nog steeds over bij. En ook de comments blijven nog heel lang actief, veel gebruikers posten hier ook hun ervaringen (wel eerder de negatieve dan de positieve). Hier bv de FR 45 review: https://www.dcrainmaker.c...atch-in-depth-review.html.

En het is niet omdat dit het Garmin sporthorloge topic is, dat er geen andere merken besproken worden. In die prijsklasse is de Polar Ignite, een goed alternatief (accuduur zal wel wat minder zijn omwille van het scherm), en de Polar Vantage M is soms voor ongeveer €200 te vinden en is wel een heel compleet sporthorloge.

Als je er uit komt, misschien iets voor de highlight van de week als je nog eens mee aanschuift bij de podcast? :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TradeMarkNL

TradeMarkNL

Videoproducer
Bedankt voor de uitgebreide reacties! Ik weet natuurlijk heel goed dat de FR45 te low-end is voor de meeste tweakers. Maar voor mij wordt het een eerste sporthorloge dus ik wil ook weer niet meteen all-in gaan en dat dan blijkt dat het toch niets voor mij is.

Ik zat vanmiddag al even op DC Rainmaker dus daar ga ik zeker nog de reviews van m’n kandidaten checken. De Polar Vantage M was ik ook tegengekomen en is zeker een interessante optie. Voor zover ik het nu kan beoordelen heeft touch-bediening ook niet mijn voorkeur.

Ik weet niet wanneer ik eruit ben wat het wordt, maar als ik weer eens in de podcast zit kan ik zeker m’n bevindingen bespreken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Vgens mij is de GPS van de Polars matig maar heb me er niet in verdiept. Overigens kun je met de 245 ook krachttraining als sport kiezen. Hij telt dan je herhalingen en je kan een schema inprogrammeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TradeMarkNL

TradeMarkNL

Videoproducer
Aghanim schreef op donderdag 8 augustus 2019 @ 19:27:
Vgens mij is de GPS van de Polars matig maar heb me er niet in verdiept. Overigens kun je met de 245 ook krachttraining als sport kiezen. Hij telt dan je herhalingen en je kan een schema inprogrammeren.
Ja dat van de gps las ik ook. Bovendien schijnt het scherm erg donker te zijn. De 245 is tot nu toe m’n favoriet, afgezien vd prijs 😅

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik moet zeggen dat ik aangenaam verrast ben door de nauwkeurigheid van de barometrische hoogtesensor van m’n FR645M in de Zwitserse bergen. Vaak wijkt deze maar een paar meter af van de hoogtes die op de bordjes wordt aangegeven (zit nu constant tussen 1400m-2000m). Tijdens het hardlopen en wandelen in het hooggebergte is zo’n sensor toch wel een toegevoegde waarde.

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rockhopper
@TradeMarkNL Er zijn geen echt foute keuzes, tussen alle toestellen die hier genoemd zijn en die op je short list staan, zitten geen 'lemons' tussen.
Bovendien is klein beginnen niet slecht, ik ben ook begonnen met een simpele FR220, maar ik wilde gewoon snel meer. Dus eigenlijk was het weggegooid geld voor mij, gelukkig heeft vrouwlief 'm nog een tijdje gebruikt.

Nu je toch bezig bent op de site van DCR, zijn 'my recommended' list en 'stuff I use' lists zijn altijd de moeite waard en lichten vaak toe waarom er iets gekozen is. Bij de recommended list wordt ook een goede splitsing gemaakt tussen instap - midrange - high end.

Tot slot, er komen soms toestellen voorbij in de ING rentepuntenwinkel die net wat budgetvriendelijker zijn, maar het aanbod wisselt en je moet maar net jouw keuze vinden. Toch kan het interessant zijn om er even te kijken.

@PatrickC Ik moet zeggen dat ik ook tevreden ben met de hoogteweergave op de F5x+ maar ik dacht dat het kwam doordat er terugkoppeling is vanuit de kaartendata. Dat zal bij jouw toestel niet kunnen. Hoe vaak ijk je de hoogte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@rockhopper Een aantal maanden terug één keer manuaal gekalibreerd. Het viel me al op dat het toen ik in Zwitserland aankwam eigenlijk meteen al klopte. Tijdens wandelen heb ik live het hoogteprofiel aan staan en dit klopt erg goed.

PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slow whoop
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 17:13
Weet iemand hoe je op een Forerunner 645 tijdens een zwemactiviteit kan weergeven hoeveel baantjes je gezwommen hebt? Tijdens mijn vakantie trok ik soms wat baantjes in een 17m bad, en m'n horloge gaf perfect aan hoeveel meter ik gezwommen had. Maar de tafel van 17 zit niet zo goed in mijn hoofd, dus ik had moeite om dat te vertalen naar het aantal baantjes.

Iemand een tip? Ik kon het bij de normale data velden niet vinden. Uiteindelijk heb een een app gedownload die een data veld liet zien met een hele berg data, waaronder het aantal baantjes. Het kan dus wel, maar ik vond het datascherm te druk en rommelig, dus ik heb die app er weer afgegooid.

Eigenlijk zou ik tijdens het zwemmen 3 dingen willen zien: Aantal gezwommen meters, aantal gezwommen baantjes, de tijd die ik gezwommen heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nogeeninlog
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19:17
slow whoop schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 10:55:
Weet iemand hoe je op een Forerunner 645 tijdens een zwemactiviteit kan weergeven hoeveel baantjes je gezwommen hebt?
Heeft de 645 geen optie van baanzwemmen? Die telt je baantjes en berekent zo de afstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.

[ Voor 96% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2024 21:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slow whoop
nogeeninlog schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 17:25:
[...]

Heeft de 645 geen optie van baanzwemmen? Die telt je baantjes en berekent zo de afstand.
Jawel, en de afstand meten doet ie ook goed. Maar hij hij laat het aantal gezwommen baantjes niet zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpjedi
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 24-08 16:41
Weet iemand hoe je op een Forerunner 645 tijdens een zwemactiviteit kan weergeven hoeveel baantjes je gezwommen hebt? Tijdens mijn vakantie trok ik soms wat baantjes in een 17m bad, en m'n horloge gaf perfect aan hoeveel meter ik gezwommen had. Maar de tafel van 17 zit niet zo goed in mijn hoofd, dus ik had moeite om dat te vertalen naar het aantal baantjes.

Iemand een tip? Ik kon het bij de normale data velden niet vinden. Uiteindelijk heb een een app gedownload die een data veld liet zien met een hele berg data, waaronder het aantal baantjes. Het kan dus wel, maar ik vond het datascherm te druk en rommelig, dus ik heb die app er weer afgegooid.

Eigenlijk zou ik tijdens het zwemmen 3 dingen willen zien: Aantal gezwommen meters, aantal gezwommen baantjes, de tijd die ik gezwommen heb.
Op mn FR630 gebruikte ik altijd poolswim. Mn F5+ doet overigens ook geen baantjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Altazar
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 07-08 12:15
De polar ignite in-depth review staat online bij dcrainmaker! Ik ga m even aandachtig lezen. Ben zelf aan het twijfelen tussen de garmin 245 en de polar ignite.
https://www.dcrainmaker.c...-gps-in-depth-review.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacPoedel
@slow whoop Op mijn Forerunner 935 kan ik, als ik een nieuw gegevensscherm maak, onder de categorie "Baanvelden" een veld "Banen" vinden, wat het aantal afgelegde banen toont. 935 is natuurlijk wel triatlon gericht dus misschien is het er niet op de 645.

Maar ik zou eerder verwachten dat het veld er toch moet zijn, @Jpjedi zeker op een F5+, die heeft toch meer functionaliteit dan een 935...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De FR645 ondersteunt gewoon zwemmen in een zwembad waarbij je de lengte van het bad kunt aangeven en ook een banen veld aan je data pagina’s kunt toevoegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpjedi
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 24-08 16:41
MacPoedel schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 23:07:
@slow whoop Op mijn Forerunner 935 kan ik, als ik een nieuw gegevensscherm maak, onder de categorie "Baanvelden" een veld "Banen" vinden, wat het aantal afgelegde banen toont. 935 is natuurlijk wel triatlon gericht dus misschien is het er niet op de 645.

Maar ik zou eerder verwachten dat het veld er toch moet zijn, @Jpjedi zeker op een F5+, die heeft toch meer functionaliteit dan een 935...
Dan moet ik eens gaan zoeken, nu je het zo zegt..

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Altazar schreef op vrijdag 9 augustus 2019 @ 21:36:
De polar ignite in-depth review staat online bij dcrainmaker! Ik ga m even aandachtig lezen. Ben zelf aan het twijfelen tussen de garmin 245 en de polar ignite.
https://www.dcrainmaker.c...-gps-in-depth-review.html
Zitten een aantal gave nieuwe features op zo te lezen, maar wel wederom een matige GPS. Dat heeft Polar met de nieuwe horloges niet onder controle zo te zien. Persoonlijk zou ik iedere horloge met matige GPS direct overslaan maar dat ligt er ook aan hoe vaak je buiten sport en hoeveel waarde je aan nauwkeurigheid/lang wachten op een fix hecht natuurlijk.

Wat ik niet snap is waarom ze aan de onderkant zo nodig het grote Polar logo moesten plaatsen en daardoor het beeldscherm rigoureus afgekapt hebben. Ziet er imo niet zo mooi uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Altazar
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 07-08 12:15
Aghanim schreef op zaterdag 10 augustus 2019 @ 08:47:
[...]

Zitten een aantal gave nieuwe features op zo te lezen, maar wel wederom een matige GPS. Dat heeft Polar met de nieuwe horloges niet onder controle zo te zien. Persoonlijk zou ik iedere horloge met matige GPS direct overslaan maar dat ligt er ook aan hoe vaak je buiten sport en hoeveel waarde je aan nauwkeurigheid/lang wachten op een fix hecht natuurlijk.

Wat ik niet snap is waarom ze aan de onderkant zo nodig het grote Polar logo moesten plaatsen en daardoor het beeldscherm rigoureus afgekapt hebben. Ziet er imo niet zo mooi uit.
Ja vooral die fitspark feature is wel echt een unique selling point. Dat een paar dingen dan matiger zouden zijn, kan ik misschien wel voor lief nemen. Ik ga nog eens wat andere watches kijken. Wordt een lastige keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik weet niet in hoeverre de body battery feature van Garmin anders is of afwijkt. Zou je nog eens kunnen onderzoeken. Persoonlijk zou ik een matige GPS niet voor lief nemen. Heel irritant als je ergens staat en het duurt 5min om een fix the hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frij5fd
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 20:35

Je kan ook het gegevensveld Dozenswim eens downloaden uit de IQ store. Ik gebruik het bij het baanzwemmen soms wel eens op mijn FR935 en het biedt veel data. Nadeel ervan is dat je met een zwembrilletje het niet allemaal zo goed kan lezen als je brilletje een beetje beslagen is of er druppels op zitten. Ik heb zelf ook wel eens iets gemaakt voor baanzwemmen, meeste data wordt via de API wel aangeleverd. Ik vond 4 velden met grote cijfers nog wel werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itarix
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 14-10 09:35

itarix

404 soul not found

Aghanim schreef op zaterdag 10 augustus 2019 @ 18:09:
Persoonlijk zou ik een matige GPS niet voor lief nemen. Heel irritant als je ergens staat en het duurt 5min om een fix the hebben.
De matige gps uit zich niet in de fix snelheid maar hoe accuraat de track is. (+/- meter naast de weg in plaats van op de weg) dit leek eerst een probleem te zijn van de Sony gps chipset maar blijkbaar heeft de Garmin 945 dezelfde chip en werkt die beter.
Dan blijft software en antenne ontwerp over. Dus het zou theoretisch beter kunnen worden als het met software te fixen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
Dat is niet alleen theoretisch maar ook praktisch nodig. Je hebt nu eenmaal testers nodig die er IRL mee gaan sporten / lopen / fietsen etc. En dan zelfs met die testers die je zelf in huurt is het maar een druppel in vergelijking met de hoeveelheid echte gebruikers nadat een toestel uitgebracht wordt. Het is daarom redelijk normaal dat er in de maanden na release enige verbetering komt nadat er wat firmware revisies geweest zijn.

Maar als de basis slecht is zal het eindpunt vaak ook slechter liggen, bovendien kan firmware geen ontwerpfouten verbeteren ;) zoals je al aangaf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Crawl NL
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 21:39
Aghanim schreef op zaterdag 10 augustus 2019 @ 18:09:
Ik weet niet in hoeverre de body battery feature van Garmin anders is of afwijkt. Zou je nog eens kunnen onderzoeken. Persoonlijk zou ik een matige GPS niet voor lief nemen. Heel irritant als je ergens staat en het duurt 5min om een fix the hebben.
Heb de Polar Ignite nu een paar weken in gebruik en uit ervaring kan ik je vertellen dat het secondenwerk is en geen minuten. Meestal heb ik een fix rond de 10 seconden. Overdrijven is ook een vak :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slow whoop
PatrickC schreef op zaterdag 10 augustus 2019 @ 08:08:
De FR645 ondersteunt gewoon zwemmen in een zwembad waarbij je de lengte van het bad kunt aangeven en ook een banen veld aan je data pagina’s kunt toevoegen.
Dan kijk ik dus kennelijk niet goed. Mijn FR645 staat op Engelstalig, en bij de activiteit Pool Swim (standaard app van Garmin) kan ik uiteraard wel data velden toevoegen, maar ik zie nergens een banenveld. Ik zou verwachten dat dat in het Engels "Lanes" of "Laps" of zo heet, maar ik kan het niet vinden. Wat doe ik fout?

Acties:
  • +1 Henk 'm!
slow whoop schreef op zondag 11 augustus 2019 @ 21:55:
[...]

Dan kijk ik dus kennelijk niet goed. Mijn FR645 staat op Engelstalig, en bij de activiteit Pool Swim (standaard app van Garmin) kan ik uiteraard wel data velden toevoegen, maar ik zie nergens een banenveld. Ik zou verwachten dat dat in het Engels "Lanes" of "Laps" of zo heet, maar ik kan het niet vinden. Wat doe ik fout?
Je zoekt ‘Lenghts Fields’ volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• slow whoop
Lengths Fields zou hem zo maar eens kunnen zijn, ja. Ben nu helaas niet in de gelegenheid om het te testen. Zal ik als ik in het zwembad lig eens doen.

Bedankt voor de tip! Moet eerlijk zeggen dat ik de naam wat verwarrend vind.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
slow whoop schreef op zondag 11 augustus 2019 @ 22:24:
Lengths Fields zou hem zo maar eens kunnen zijn, ja. Ben nu helaas niet in de gelegenheid om het te testen. Zal ik als ik in het zwembad lig eens doen.

Bedankt voor de tip! Moet eerlijk zeggen dat ik de naam wat verwarrend vind.
Misschien dat deze uitleg het verduidelijkt:
https://support.garmin.com/en-US/?faq=z7QHGpBDDH7wDJsSKjxRi9

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Crawl NL schreef op zondag 11 augustus 2019 @ 21:54:
[...]

Heb de Polar Ignite nu een paar weken in gebruik en uit ervaring kan ik je vertellen dat het secondenwerk is en geen minuten. Meestal heb ik een fix rond de 10 seconden. Overdrijven is ook een vak :)
Ik zie niet in waarom ik overdrijf. Heb meerdere horloges met een matige GPS gehad, waaronder recent de Fenix 5, en als ik dan ergens ver weg van mijn normale hardloopronde een GPS fix zocht duurde het regelmatig enkele minuten. Dat is irritant als je al helemaal start klaar staat. Bovendien schommelt de pace dan nog meer dan normaal al het geval is. Voor mij reden om een ander horloge te nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:23
Aghanim schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 07:51:
[...]

Ik zie niet in waarom ik overdrijf. Heb meerdere horloges met een matige GPS gehad, waaronder recent de Fenix 5, en als ik dan ergens ver weg van mijn normale hardloopronde een GPS fix zocht duurde het regelmatig enkele minuten. Dat is irritant als je al helemaal start klaar staat. Bovendien schommelt de pace dan nog meer dan normaal al het geval is. Voor mij reden om een ander horloge te nemen.
Zoals door anderen al eerder vermeldt, ‘matige gps’ ziet meestal op het gebrek aan nauwkeurigheid en niet op de snelheid van de fix. Als je fix langzaam is bij een Garmin horloge, kun je hem verbinden aan je computer met kabel en Garmin express opstarten. Dan zal hij relevante satelieten cachen, zodat je vlg keer een snellere fix hebt.

Ik heb ook een F5(x), brakke gps, maar supersnelle fix (paar seconden meestal).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan
  • Laatst online: 21:59
Daarbij is het ook gewoon een eigenschap van GPS. Hoe meer tijd en/of afstand eroverheen gaat des te langer nodig is om de satellieten te vinden en de positie weer te bepalen. De ene chip/software doet dat iets sneller dan de ander, maar het principe blijft gelijk.
Als je daar steeds tegenaan loopt kan je beter naar je eigen lerend vermogen kijken. Ik zorg namelijk gewoon dat ik de GPS gewoon wat eerder inschakel zodat wanneer ik daadwerkelijk klaar sta de fix ook klaar is. :P

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Wat ik onder matige GPS versta is zowel onnauwkeurigheid van de route registratie alsook de tijd die het duurt om een fix te krijgen. Als dat erg lang duurt dan vind ik de GPS kwaliteit ook matig. De vraag ging over een Polar toestel en daarvan geef ik aan dat ik gelezen heb dat de GPS matig is, niet specifiek wat er dan matig is, dat is ongetwijfeld in de reviews te vinden.

Voor mij persoonlijk moet zowel de fix als de registratie in orde zijn. En in sommige gevallen gaf mijn F5 me een dikke vinger als ik ergens wilde gaan hardlopen, ongeacht of mijn telefoon gekoppeld was of niet. Daarom vervangen voor een FR245 die het gewoon direct doet. Zal misschien met de plastic behuizing te maken hebben of een betere chip.

Na 500+ gelogde GPS activiteiten op 6 verschillende devices zit het met het lerend vermogen wel goed, maar soms vergeet je om je horloge alvast te laten zoeken naar GPS ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Aghanim op 12-08-2019 09:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rdam
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 13-10 17:38
Ik heb een Fenix 5, na een tip in dit forum heb ik een "Koers" laten bepalen. Deze koers heb ik aan de hardloopactiviteit gekoppeld, so far so good maar tijdens het lopen van de koers mis ik mijn kilometertijden. Bij het opslaan is er ook maar 1 segment, in mijn geval van 17,5 kilometer, is er een mogelijkheid tussentijden te zien en op te slaan? Het lopen met een klein rood driehoekje als kompas werkt overigens verbazingwekkend goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MacPoedel
Ergens logisch want die kilometertijden zijn eigenlijk je rondetijden, als je een koers loopt, dan is dat één grote ronde.

Je kunt ook een notificatie instellen op basis van afstand, dus ook elke km, maar ik ben niet zeker welk scherm je dan krijgt.

Wat ik ook zie is dat je aan een koers tussenpunten kunt toevoegen, maar daar weet ik ook eigenlijk niet van wat voor melding je dan krijgt. En het is ook nutteloos werk om voor elke koers handmatig elke km te moeten markeren.

Zal vanavond eens lopen met een koers en bovenstaande dingen proberen.

EDIT: Wel gelopen, maar vergeten een koers in te stellen 8)7 . Was sowieso niet zo handig om een koers te volgen bij een intervalloop. Ik had wel een melding aan staan om de 1 km, maar ook autolap stond aan, en het lijkt alsof die de voorkeur kreeg. Het was in elk geval niet anders dan hoe ik het gewend ben.

[ Voor 21% gewijzigd door MacPoedel op 13-08-2019 08:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bauer078
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 25-09 19:27
Ik overweeg om een hartslagsensor te kopen om te koppelen aan mijn Samsung Galaxy S9 i.c.m. de Runkeeper. Het liefst wil ik mijn telefoon in mijn broekzak blijven dragen zoals ik dat nu ook doe, omdat ik een telefoonarmband niet lekker vind zitten.

In de instellingen van de Runkeeper app zag ik dat ik naast de gebruikelijke audiomeldingen ook mijn gemiddelde en huidige hartslag/hartslagzone kan laten afspelen. Heeft iemand hier ervaring mee?

Of is een sporthorloge toch echt een stuk prettiger in gebruik? Ik vind de nieuwe Garmin Forerunner 245 (Music) erg mooi, maar deze is natuurlijk wel een stuk duurder dan een losse hartslagsensor.

Stel dat ik eerst bijvoorbeeld de Polar H7 koop, en uiteindelijk toch het horloge van Garmin, kan ik deze dan met elkaar koppelen (omdat een borstband toch net iets nauwkeuriger schijnt te zijn)? Of is dit merkgebonden? (Alleen Polar met Polar, en Garmin met Garmin?)

Alvast hartelijk dank voor jullie hulp! :)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Putifar
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 24-09 15:12
Erikbauer schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 02:57:
[...]

Stel dat ik eerst bijvoorbeeld de Polar H7 koop, en uiteindelijk toch het horloge van Garmin, kan ik deze dan met elkaar koppelen (omdat een borstband toch net iets nauwkeuriger schijnt te zijn)? Of is dit merkgebonden? (Alleen Polar met Polar, en Garmin met Garmin?)

Ik heb een Polar H7 gekoppeld aan mijn Fenix 5 plus en dat werkt prima d:)b

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan
Rdam schreef op maandag 12 augustus 2019 @ 10:24:
Ik heb een Fenix 5, na een tip in dit forum heb ik een "Koers" laten bepalen. Deze koers heb ik aan de hardloopactiviteit gekoppeld, so far so good maar tijdens het lopen van de koers mis ik mijn kilometertijden. Bij het opslaan is er ook maar 1 segment, in mijn geval van 17,5 kilometer, is er een mogelijkheid tussentijden te zien en op te slaan? Het lopen met een klein rood driehoekje als kompas werkt overigens verbazingwekkend goed.
Je kunt een koers op verschillende manieren lopen, dat heeft invloed op hoe hij zich gedraagt. Ik ben er nog niet helemaal uit hoe het precies zit maar volgens mij ongeveer zo:
• als je hem gewoon selecteert als koers en die start dan volgt hij die gewoon en ziet hij elk koerspunt* als segmentgrens. Je krijgt dan ook alleen maar aanwijzingen bij een koerspunt. Heb je een koers zonder punten dan heb je geen segmenten.
• als je hem selecteer bij navigeren en dan gaat hardlopen dan word je echt gestuurd en zal hij gewoon je autolaps hanteren (bij mij 1km).

* Een koerspunt is ene punt op de kaart wat je hebt ingevoerd bij het maken van de koers, dat staat los van de GPS-coördinaten die de koers volgt.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MacPoedel
Erikbauer schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 02:57:
Ik overweeg om een hartslagsensor te kopen om te koppelen aan mijn Samsung Galaxy S9 i.c.m. de Runkeeper. Het liefst wil ik mijn telefoon in mijn broekzak blijven dragen zoals ik dat nu ook doe, omdat ik een telefoonarmband niet lekker vind zitten.

In de instellingen van de Runkeeper app zag ik dat ik naast de gebruikelijke audiomeldingen ook mijn gemiddelde en huidige hartslag/hartslagzone kan laten afspelen. Heeft iemand hier ervaring mee?

Of is een sporthorloge toch echt een stuk prettiger in gebruik? Ik vind de nieuwe Garmin Forerunner 245 (Music) erg mooi, maar deze is natuurlijk wel een stuk duurder dan een losse hartslagsensor.

Die audio meldingen, bedoel je dan via een hoofdtelefoon? Want de luidspreker van je telefoon in je broekzak, ik denk dat je dan veel zult missen. Ik heb geen ervaring met Runkeeper, maar speel je dan je muziek ook af via die app? Ik hoop dan toch dat die de audio pauzeert tijdens meldingen (luister soms podcasts tijdens lange en trage trainingen, dan is een onderbreking verschrikkelijk vervelend). Sowieso, hardlopen met een telefoon in de broekzak kan ook heel storend zijn, maar ik veronderstel dat je dat al geprobeerd hebt. Ik loop zelf altijd met tights en heb een Decathlon broek met behoorlijk goede telefoonzak, sluit goed aan. Maar meestal gebruik ik een FlipBelt als ik mijn telefoon mee wil nemen en dan voel ik die ook niet zitten.

De voornaamste reden dat ik een paar jaar geleden een sporthorloge gekocht heb en mijn telefoon niet meer gebruikte om te hardlopen, was dat de batterij van mijn telefoon na een werkdag soms onvoldoende is om dan nog een uur GPS te loggen. Nu zou ik niet meer zonder kunnen omdat het het mij veel makkelijker maakt om een trainingsschema te volgen, intervals met gesproken audio cues zou mij te ingewikkeld zijn.

Als je eerst een hartslagband koopt, zou ik er wel één nemen die zowel met Bluetooth Smart als ANT+ werkt. Hartslagbanden zijn niet merkgebonden, maar niet alle horloges werken met beide protocollen. Ik heb zelf een Wahoo Tickr, die zou ik dan eerder nemen dan de Polar H7 die alleen BT Smart doet. De Polar H10 doet wel BT Smart en ANT+ maar is een stuk duurder.

De hartslagsensor in bv een FR 245 is op zich wel bruikbaar voor hardlopen, maar dan vooral wanneer de hartslag langere tijd hetzelfde blijft en je het niet erg vindt dat de meting een stuk kan naijlen. Dus niet voor intervals, maar ik gebruik de ingebouwde sensor van mijn FR 935 wel als ik weet dat ik traag zal lopen. Het voornaamste probleem op vlak van nauwkeurigheid met de (optische) hartslagsensor in horloges is dat de pols niet de beste plaats is om die meting te doen. Er zijn ook optische hartslagsensoren die je hoger rond je arm kunt dragen, die vormen een compromis tussen nauwkeurigheid (benaderen elektrische hartslagband) en comfort (niet iedereen kan een band rond z'n middel verdragen, ik heb er zelf echter helemaal geen last van). De bekendste van dat soort sensoren zijn de Polar OH1(+), de Scosche Rythm serie en de Wahoo Tickr Fit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rdam
Gonadan schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 10:13:
[...]

Je kunt een koers op verschillende manieren lopen, dat heeft invloed op hoe hij zich gedraagt. Ik ben er nog niet helemaal uit hoe het precies zit maar volgens mij ongeveer zo:
• als je hem gewoon selecteert als koers en die start dan volgt hij die gewoon en ziet hij elk koerspunt* als segmentgrens. Je krijgt dan ook alleen maar aanwijzingen bij een koerspunt. Heb je een koers zonder punten dan heb je geen segmenten.
als je hem selecteer bij navigeren en dan gaat hardlopen dan word je echt gestuurd en zal hij gewoon je autolaps hanteren (bij mij 1km).

* Een koerspunt is ene punt op de kaart wat je hebt ingevoerd bij het maken van de koers, dat staat los van de GPS-coördinaten die de koers volgt.
Ik had mijn autolaps wel bij hardlopen op 1 km ingesteld, het blijkt ook bij navigeren apart te moeten worden (of kunnen) ingesteld.

Ronden op afstand markeren: U kunt Auto Lap gebruiken om een ronde bij een bepaalde afstand automatisch te markeren. Dit is handig als u uw prestaties tijdens verschillende gedeelten van een activiteit wilt vergelijken (bijvoorbeeld elke 1 mijl of 5 km).

Houd MENU ingedrukt.
Selecteer Instellingen > Activiteiten en apps.
Selecteer een activiteit. (hier moest ik dus navigeren kiezen)
OPMERKING: Deze functie is niet beschikbaar voor alle activiteiten.
Selecteer de activiteitinstellingen.
Selecteer Auto Lap.
Selecteer een optie:

Selecteer Auto Lap om Auto Lap in of uit te schakelen.
Selecteer Automatische afstand om de afstand voor elke ronde automatisch in te stellen.

Telkens wanneer u een ronde voltooit, wordt er een bericht weergegeven met de rondetijd. Het toestel laat ook een pieptoon horen of trilt als geluidssignalen zijn ingeschakeld (Systeeminstellingen).

Het werkt nu, kan navigeren en elke km rondetijd krijgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Of éérst de activiteit starten (Hardlopen) dan het Menu in en "Navigatie" kiezen en je "Koers" selecteren.

En je apparaat op Engels instellen. Interfacetaal van apparaten op Nederlands, brrrrr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15:27
MrAcid schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 14:04:
Of éérst de activiteit starten (Hardlopen) dan het Menu in en "Navigatie" kiezen en je "Koers" selecteren.

En je apparaat op Engels instellen. Interfacetaal van apparaten op Nederlands, brrrrr.
Dat. Vertalingen komen vaak vanuit tabellen en die worden zonder besef van context gemaakt. Op mijn FR220 was dat destijds heel storend. De sport 'hardlopen' is in het Engels gewoon Run. Dat werkt ook als werkwoord, dus die knop was ook prima om de activiteit te starten. Als je dat echter als grote knop wilt gebruiken, is Hardlopen te lang. In plaats van 'START' stond er dan 'HARDL.' :X

* dreamscape houdt zich tegenwoordig werkgerelateerd bezig met computergestuurde vertalingen en translation memories en probeert hier iets aan te doen...

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan
MrAcid schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 14:04:

Aansteller. Ik heb bijna alles op Nederlands. :D

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rdam
dreamscape schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 19:21:
[...]

Dat. Vertalingen komen vaak vanuit tabellen en die worden zonder besef van context gemaakt. Op mijn FR220 was dat destijds heel storend. De sport 'hardlopen' is in het Engels gewoon Run. Dat werkt ook als werkwoord, dus die knop was ook prima om de activiteit te starten. Als je dat echter als grote knop wilt gebruiken, is Hardlopen te lang. In plaats van 'START' stond er dan 'HARDL.' :X

* dreamscape houdt zich tegenwoordig werkgerelateerd bezig met computergestuurde vertalingen en translation memories en probeert hier iets aan te doen...
Ook die techniek heeft een sprong voorwaarts gemaakt, heb op mijn Fenix5 goed als nooit meer last van slechte vertalingen. Evenals op mijn Android telefoon of LG Oled tv. Zo heb ik laatst een stuk Nederlandse tekst laten vertalen door Google translate naar het Engels toe, was verbaasd hoe goed het resultaat was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bauer078
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 25-09 19:27
MacPoedel schreef op dinsdag 13 augustus 2019 @ 12:12:
[...]

Die audio meldingen, bedoel je dan via een hoofdtelefoon? Want de luidspreker van je telefoon in je broekzak, ik denk dat je dan veel zult missen. Ik heb geen ervaring met Runkeeper, maar speel je dan je muziek ook af via die app? Ik hoop dan toch dat die de audio pauzeert tijdens meldingen (luister soms podcasts tijdens lange en trage trainingen, dan is een onderbreking verschrikkelijk vervelend). Sowieso, hardlopen met een telefoon in de broekzak kan ook heel storend zijn, maar ik veronderstel dat je dat al geprobeerd hebt. Ik loop zelf altijd met tights en heb een Decathlon broek met behoorlijk goede telefoonzak, sluit goed aan. Maar meestal gebruik ik een FlipBelt als ik mijn telefoon mee wil nemen en dan voel ik die ook niet zitten.

De voornaamste reden dat ik een paar jaar geleden een sporthorloge gekocht heb en mijn telefoon niet meer gebruikte om te hardlopen, was dat de batterij van mijn telefoon na een werkdag soms onvoldoende is om dan nog een uur GPS te loggen. Nu zou ik niet meer zonder kunnen omdat het het mij veel makkelijker maakt om een trainingsschema te volgen, intervals met gesproken audio cues zou mij te ingewikkeld zijn.

Als je eerst een hartslagband koopt, zou ik er wel één nemen die zowel met Bluetooth Smart als ANT+ werkt. Hartslagbanden zijn niet merkgebonden, maar niet alle horloges werken met beide protocollen. Ik heb zelf een Wahoo Tickr, die zou ik dan eerder nemen dan de Polar H7 die alleen BT Smart doet. De Polar H10 doet wel BT Smart en ANT+ maar is een stuk duurder.

De hartslagsensor in bv een FR 245 is op zich wel bruikbaar voor hardlopen, maar dan vooral wanneer de hartslag langere tijd hetzelfde blijft en je het niet erg vindt dat de meting een stuk kan naijlen. Dus niet voor intervals, maar ik gebruik de ingebouwde sensor van mijn FR 935 wel als ik weet dat ik traag zal lopen. Het voornaamste probleem op vlak van nauwkeurigheid met de (optische) hartslagsensor in horloges is dat de pols niet de beste plaats is om die meting te doen. Er zijn ook optische hartslagsensoren die je hoger rond je arm kunt dragen, die vormen een compromis tussen nauwkeurigheid (benaderen elektrische hartslagband) en comfort (niet iedereen kan een band rond z'n middel verdragen, ik heb er zelf echter helemaal geen last van). De bekendste van dat soort sensoren zijn de Polar OH1(+), de Scosche Rythm serie en de Wahoo Tickr Fit.
Superrrrr bedankt voor je uitgebreide reactie en alle tips!!! Dit is precies waar ik naar op zoek was :) :) :). Ik heb mijn keuze gemaakt: ik ga eerst de Wahoo Tickr proberen met m'n telefoon, oordopjes en muziek (en dus met audio cues). Wanneer dit niet bevalt koop ik denk ik alsnog het Garmin horloge en koppel ik deze aan elkaar voor een nauwkeurige hartslagsensor. :*)

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:04

Galois

1811 - 1832

Toch wel erg teleurgesteld in de GPS ontvangst van mijn Garmin Fenix 5+.

Tijdens de vakantie in de bergen een mooie wandeling gemaakt in een kloof. Nu is het bekend dat het bereik in een kloof vaak wat minder is. En dat snap ik.

Dat was dus ook het geval. Veelvuldig viel het ontvangst weg of bevond ik mij ver naast het pad, of maakte ik rare bochten (wat niet het geval was). Kennelijk komt dat dus door het zicht op de satellieten in zo’n kloof... dacht ik.

Maar nu... op mijn iPhone (XS) had ik binnen enkele seconden een fix, continu en ook nauwkeurig: ik bevond mij zo goed als óp het pad, in tegenstelling tot op de Garmin.

De hele route overigens keurig ontvangst op de iPhone. Terwijl er geen (mobiel, gsm, 3G, 4G...) bereik was, de telefoon werd niet geholpen door agps oid.

Gebruikt de iPhone dus zoveel betere sensoren itt Garmin? Kan er helaas verder weinig info over vinden...

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TR1969
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 18:18
Na heel kort de Polar Vantage V te hebben gebruikt heb ik deze weg gedaan.
In mijn beleving is het en mooi apparaat maar eentje dat nog niet helemaal af is.
En de afleesbaarheid van het scherm was op zijn best matig, zeker bij dagelijks gebruik.
Ik zal ook eerlijk toegeven dat ik uit een Garmin omgeving kom en daardoor er wat gekleurd naar kijk (het is een beetje iOs en Android verhaal, allebei prima maar als je er lang in zit is het altijd lastiger).

Heb daarom nu sinds gisteren een Forerunner 645 music in gebruik, via de ING lekker scherp geprijsd.
Bediening en functionaliteit zoals altijd maar het valt me wel op dat de afleesbaarheid van het scherm een stuk beter is dan bij mijn Fenix 3 het geval was.
Ook meldingen komen uitgebreider in beeld.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RR46
Zie net per toeval dat er al info gelekt is over de nieuwe Fenix 6 serie:

https://www.fitness-tracker-test.info/en/garmin-fenix-6/

Vooralsnog relatief weinig nieuwe dingen tov een F5+ als je het mij vraagt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dirk0s
De forerunner 245 is inmiddels in huis, en prima keuze geweest!
Alleen valt me op dat de batterij echt energie vreet, gisteren van de lader gehaald en klein rondje van 5 km gelopen. Toen de hele nacht om gehad om eens te kijken naar die slaap statistieken.
De volgende ochtend af gedaan en kijk er nu net naar en alweer 50% er vanaf.

Iemand besparing tips??

• RR46
Ik zou de horloge eerst even enkele dagen gebruiken, helemaal leeg laten trekken en volledig opladen. Neem even aan dat je geen gekke - energie slurpende - widgets en apps hebt geïnstalleerd...

• Dirk0s
RR46 schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 22:27:
Ik zou de horloge eerst even enkele dagen gebruiken, helemaal leeg laten trekken en volledig opladen. Neem even aan dat je geen gekke - energie slurpende - widgets en apps hebt geïnstalleerd...
Alleen spotify. En hij stond telkens op verbinden met telefoon al was die natuurlijk niet in de buurt.
Mijn 245 gaat een kleine week mee, inclusief 3x 1 uur krachttraining en 2x 1,5 uur cardio op GPS (fietsen of hardlopen). Gebruik hem verder ook voor slaap etc.

Verwijderd

.

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2024 21:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk0s
Aghanim schreef op donderdag 15 augustus 2019 @ 22:41:
Mijn 245 gaat een kleine week mee, inclusief 3x 1 uur krachttraining en 2x 1,5 uur cardio op GPS (fietsen of hardlopen). Gebruik hem verder ook voor slaap etc.
Gister verbinding met telefoon uitgezet, wel om met slapen, van 55% naar 28%.

Ik doe hem nooit om met werken, ik gok dat hij na het werk bij thuiskomst weer helemaal leeg is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dirk0s schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 06:20:
[...]

Ik doe hem nooit om met werken, ik gok dat hij na het werk bij thuiskomst weer helemaal leeg is.
Bij mij is het 3% geweest sinds 21.00 gisterenavond. Misschien even updaten en inderdaad een keer leeg laten lopen en vol laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greenlizzard
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 22:09
Vivoactive 4(s), Vivomove 3(s), Vivomove Style en nieuwe serie Venu:
https://www.wareable.com/...ase-date-price-specs-7495 8)

Afbeeldingslocatie: https://www.wareable.com/media/images/2019/08/vivoactive-4-4s-inline-1565872990-qX0c-column-width-inline.jpg
Vivoactive 4s 40mm (left) and Vivoactive 4 44mm (right), aankondiging verwacht tijdens IFA (6-11 sept)

[ Voor 53% gewijzigd door greenlizzard op 16-08-2019 10:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
RR46 schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 18:19:
Zie net per toeval dat er al info gelekt is over de nieuwe Fenix 6 serie:

https://www.fitness-tracker-test.info/en/garmin-fenix-6/

Vooralsnog relatief weinig nieuwe dingen tov een F5+ als je het mij vraagt.
Hopelijk gaat die resolutie nou ook eens flink omhoog.

Ik heb nu 2 jaar de 5x, dus de kans is groot dat ik mezelf niet kan inhouden als de 6 op de markt komt. Naast de resolutie hoop ik vooral op meer data die een indicatie geven van het herstel van je lichaam na zware trainingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dirk0s schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 06:20:
[...]

Heb het nog extra in de gaten gehouden voor je. Nu 14 uur van de oplader af en continu gedragen (dus slaap monitoring aan) en vanochtend 1.5 uur op de mountainbike gezeten (GPS + hartslagband gekoppeld). Momenteel nog 86% over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RR46
Requiem19 schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 10:09:
[...]

Hopelijk gaat die resolutie nou ook eens flink omhoog.

Ik heb nu 2 jaar de 5x, dus de kans is groot dat ik mezelf niet kan inhouden als de 6 op de markt komt. Naast de resolutie hoop ik vooral op meer data die een indicatie geven van het herstel van je lichaam na zware trainingen.
Accuraat herstel advies (wat natuurlijk zeker niet makkelijk zal zijn) zou wel een absolute toevoeging zijn. Het huidige herstel advies stel ik wel regelmatig mijn vraagtekens bij...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verona27
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 11-10 16:13
RR46 schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 10:41:
[...]

Accuraat herstel advies (wat natuurlijk zeker niet makkelijk zal zijn) zou wel een absolute toevoeging zijn. Het huidige herstel advies stel ik wel regelmatig mijn vraagtekens bij...
Ik heb een suunto ook met hersteladvies maar dat slaat echt nergens op. Vaak na ieder rondje wielrennen 30 uur herstellen. Eergisteren 75km gefietst, wat resulteerde in hersteltijd van om en nabij de 72 uur. Ik ben gisteren naar de sportschool geweest en moet nu nog 39 uur herstellen volgens mijn horloge. Zo kom je natuurlijk nooit aan trainen toe :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!
greenlizzard schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 09:03:
[...]

[Afbeelding]
Vivoactive 4s 40mm (left) and Vivoactive 4 44mm (right), aankondiging verwacht tijdens IFA (6-11 sept)
Gaaf! Hopelijk een betere resolutie en hogere helderheid zodat het toch iets meer een horloge wordt dan een sport hulpmiddel. Als het dan nog voldoende sport features houdt zou het voor mij de perfecte horloge zijn.

@RR46 zo slecht vind ik het hersteladvies bij Garmin niet. Geen idee of het nou echt klopt en dat ik ook echt zo lang moet herstellen maar het is wel consistent. Rijd ik fors in het rood qua hartslag (drempel of daarboven) dan loopt het advies al snel op naar 2-3 dagen. Bij een rustige rit/hardlooprondje in D2 is het vaak 1-2 dagen. Dat kan ik me best wel voorstellen qua realisme. Anderzijds weet je na een jaar sporten zelf ook wel wanneer je hersteld bent. Echt meer dan een gimmick is het dan ook weer niet.

[ Voor 25% gewijzigd door Aghanim op 16-08-2019 11:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk0s
Aghanim schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 10:30:
[...]

Heb het nog extra in de gaten gehouden voor je. Nu 14 uur van de oplader af en continu gedragen (dus slaap monitoring aan) en vanochtend 1.5 uur op de mountainbike gezeten (GPS + hartslagband gekoppeld). Momenteel nog 86% over.
Ga mijne vanavond aan lader gooien, hopelijk gaat het bij mij ook beter. Dit is niet handig, zelfs mijn 225 van 4 jaar oud ging veeeeel langer mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m0ridin
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 14-10 05:23
Dirk0s schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 12:50:
[...]

Ga mijne vanavond aan lader gooien, hopelijk gaat het bij mij ook beter. Dit is niet handig, zelfs mijn 225 van 4 jaar oud ging veeeeel langer mee
Heb je PulseOX toevallig aan staan? Dat vreet geloof ik batterij en voegt weinig toe...

Verder, draai je een custom watchface toevallig? Kan ook veel schelen (vooral als het een hele drukke is met veel statistieken).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MacPoedel
Aghanim schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 11:33:
[...]

Gaaf! Hopelijk een betere resolutie en hogere helderheid zodat het toch iets meer een horloge wordt dan een sport hulpmiddel. Als het dan nog voldoende sport features houdt zou het voor mij de perfecte horloge zijn.

@RR46 zo slecht vind ik het hersteladvies bij Garmin niet. Geen idee of het nou echt klopt en dat ik ook echt zo lang moet herstellen maar het is wel consistent. Rijd ik fors in het rood qua hartslag (drempel of daarboven) dan loopt het advies al snel op naar 2-3 dagen. Bij een rustige rit/hardlooprondje in D2 is het vaak 1-2 dagen. Dat kan ik me best wel voorstellen qua realisme. Anderzijds weet je na een jaar sporten zelf ook wel wanneer je hersteld bent. Echt meer dan een gimmick is het dan ook weer niet.
Volgens de geruchten zou de VA4 een OLED scherm krijgen, dan wordt het helemaal je droomhorloge ;).

@Verona27 Hoe lang heb je je Suunto? Volgens mij gebruikt Suunto hetzelfde FirstBeat algoritme voor hersteltijd als Garmin. Toen ik mijn FR 935 nog niet lang had en nadat ik daarmee de eerste keer een interval training deed, moest ik iets van een 68 uur rusten, al bedoelt men dan vooral rustig trainen en niet helemaal niets doen. Maar nu twee maanden later, zie ik geen rusttijden van meer dan 24-36 uren, wat niet zo absurd is na een interval training van 4 x 2km in Z4. Die absurd lange rusttijd was er vooral omdat het horloge me nog niet goed kende.

Klopt dat je na een tijd zelf wel voelt wanneer je het rustiger aan moet doen, maar ik denk wel dat recovery time heel handig is voor beginnende lopers. Ik was toen ik begon veel te gemotiveerd en zou dagelijks lopen, en elke keer harder en verder dan de vorige keer. En dan nog zondig ik nog steeds :*) , maar soms heb je weken dat je door omstandigheden geen tijd hebt, dan laat ik niet graag wanneer ik dan wel tijd heb een mooie looptocht schieten omdat ik de dag ervoor al een interval training gedaan heb. Die tocht doe ik het dan wel rustiger aan, al vind ik het niet makkelijk mezelf te overtuigen om "onder" te presteren, dan helpt het me wel voor mezelf dat te relativeren als ik nog recovery time heb staan.

@Dirk0s Je had als enige ConnectIQ app Spotify toch? Heb je die ingesteld om te synchroniseren met wifi, en ligt je horloge ver van de router? Als de batterij snel blijft leeggaan, een keer proberen die app uit te schakelen.
Maar het kan altijd zijn dat je een maandagmorgen model hebt gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RR46
@MacPoedel ik heb geen Suunto maar een F5+ ;-).

Ik doe zelf weinig met de hersteladviezen, maar zie soms wel eens waardes waarvan ik mijn bedenkingen heb... Zoals reeds al gezegd door @Aghanim , na enige tijd trainen (of dit nu hardlopen, fietsen of wat dan ook mag zijn), weet en voel je wel wat goed is maar vooral ook wat niet goed voor je is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Verona27
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 11-10 16:13
MacPoedel schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 13:54:
[...]

@Verona27 Hoe lang heb je je Suunto? Volgens mij gebruikt Suunto hetzelfde FirstBeat algoritme voor hersteltijd als Garmin. Toen ik mijn FR 935 nog niet lang had en nadat ik daarmee de eerste keer een interval training deed, moest ik iets van een 68 uur rusten, al bedoelt men dan vooral rustig trainen en niet helemaal niets doen. Maar nu twee maanden later, zie ik geen rusttijden van meer dan 24-36 uren, wat niet zo absurd is na een interval training van 4 x 2km in Z4. Die absurd lange rusttijd was er vooral omdat het horloge me nog niet goed kende.

Klopt dat je na een tijd zelf wel voelt wanneer je het rustiger aan moet doen, maar ik denk wel dat recovery time heel handig is voor beginnende lopers. Ik was toen ik begon veel te gemotiveerd en zou dagelijks lopen, en elke keer harder en verder dan de vorige keer. En dan nog zondig ik nog steeds :*) , maar soms heb je weken dat je door omstandigheden geen tijd hebt, dan laat ik niet graag wanneer ik dan wel tijd heb een mooie looptocht schieten omdat ik de dag ervoor al een interval training gedaan heb. Die tocht doe ik het dan wel rustiger aan, al vind ik het niet makkelijk mezelf te overtuigen om "onder" te presteren, dan helpt het me wel voor mezelf dat te relativeren als ik nog recovery time heb staan.
Heb em nu sinds maart, dus denk al wel ruim lang genoeg dat dat geen punt meer zou moeten zijn. Maar ik merk inderdaad na een intensieve trainingsweek ook wel aan mijn lichaam dat er wat meer rust nodig is, dat is een betere graadmeter dan het horloge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaola
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 14-10 13:36
greenlizzard schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 09:03:
[...]

[Afbeelding]
Het aantal knoppen van de VA4 is alvast verdubbeld, merk ik. d:)b Het zou handig zijn, mocht je een ervan kunnen gebruiken voor manual laps/intervallen.
Andere grote wijziging zit wellicht aan de binnenkant: het valt te verwachten dat ze ook de Sony GPS chip gaan gebruiken.
Dit kan een mooi alternatief worden voor de FR245. Afwachten wat ze er allemaal van software/Firstbeat features willen bij proppen.

It's just technology, not religion

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk0s
m0ridin schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 13:03:
[...]

Heb je PulseOX toevallig aan staan? Dat vreet geloof ik batterij en voegt weinig toe...

Verder, draai je een custom watchface toevallig? Kan ook veel schelen (vooral als het een hele drukke is met veel statistieken).
Dit heb ik geloof ik uitstaan, verder moet ik misschien die WiFi ook uitzetten. Zal vanavond eens wat dingen proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
Galois schreef op woensdag 14 augustus 2019 @ 09:06:
Toch wel erg teleurgesteld in de GPS ontvangst van mijn Garmin Fenix 5+.

Tijdens de vakantie in de bergen een mooie wandeling gemaakt in een kloof. Nu is het bekend dat het bereik in een kloof vaak wat minder is. En dat snap ik.

Dat was dus ook het geval. Veelvuldig viel het ontvangst weg of bevond ik mij ver naast het pad, of maakte ik rare bochten (wat niet het geval was). Kennelijk komt dat dus door het zicht op de satellieten in zo’n kloof... dacht ik.

Maar nu... op mijn iPhone (XS) had ik binnen enkele seconden een fix, continu en ook nauwkeurig: ik bevond mij zo goed als óp het pad, in tegenstelling tot op de Garmin.

De hele route overigens keurig ontvangst op de iPhone. Terwijl er geen (mobiel, gsm, 3G, 4G...) bereik was, de telefoon werd niet geholpen door agps oid.

Gebruikt de iPhone dus zoveel betere sensoren itt Garmin? Kan er helaas verder weinig info over vinden...
Allereerst n=1
Dan ongehinderd door kennis of ervaring met de iphone toestellen: Het zijn in principe grotere toestellen met daarin meer ruimte voor de antenne, hierdoor kan zowel de plaatsing als de ontvangst beter zijn. Ik heb geen info over wat er precies in die telefoons zit, maar in de fenix 5x+ zit de nieuwe sony antenne waar wisselende resultaten mee gehaald worden. Echter veel keuze is er niet meer op horloge gebied.

Wat er ook meespeelt buiten de omgeving: je horloge beweegt tijdens een activiteit vaak meer (armzwaai bewegingen) terwijl een telefoon meestal een fixed position heeft. Broekzak, tas, jaszak en zal daarom minder schommelen en daardoor een betere ontvangst hebben en houden.
Dat zal allemaal wel niet genoeg om het verschil tussen compleet slecht en zeer goed te verklaren, maar factoren spelen altijd mee.

Zo is bijna bij alle hardloop / wandel activiteiten mijn gps spoor veel slechter dan als ik deze na een fietstocht vergelijk. Bij fietsen zit het toestel ook gefixt op één plek en schommelt ook minder (kasseien daargelaten) en dat zorgt gewoon voor betere resultaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Galois
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:04

Galois

1811 - 1832

Ik denk dat je wel een punt hebt @rockhopper. Vooral dat heen en weergezwaai met je armen zal van invloed zijn.

Als ik mijn fietstochten vergelijk (gelogd met Garmin Edge 1000) met mijn hardlooptochten (Garmin Fenix 5+) dan zijn die fietstochten véél nauwkeuriger. Vrijwel OP de weg terwijl de hardlooptochten er veelal naast slingeren...

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Requiem19
Kak - verkeerde topic :). Even verplaatsen.

[ Voor 86% gewijzigd door Requiem19 op 16-08-2019 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
Galois schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 16:07:
Ik denk dat je wel een punt hebt @rockhopper. Vooral dat heen en weergezwaai met je armen zal van invloed zijn.

Als ik mijn fietstochten vergelijk (gelogd met Garmin Edge 1000) met mijn hardlooptochten (Garmin Fenix 5+) dan zijn die fietstochten véél nauwkeuriger. Vrijwel OP de weg terwijl de hardlooptochten er veelal naast slingeren...
Sowieso heeft een stuurcomputer nagenoeg altijd vrij zicht (niks in de directe buurt dat blokkeert) en zit midden voor je plek terwijl een arm toch redelijk aan de zijkant van het lichaam zit (men noemt het niet voor niks een extremiteit), daarbij moeten de ontwikkelaars van horloges ook nog rekening houden dat er mensen zijn die rechts en/of links dragen en soms zelfs de bezel aan de binnenkant pols zijde.
Je zou natuurlijk zelf een keertje een onderzoekje kunnen doen door je edge mee te nemen aan een carbijn haak terwijl je hardloopt, kijken of ie dan ook beter resultaat geeft (al snap ik dat het geen vervanger gaat worden)

Ik wandel regelmatig met de oregon aan een haak/mijn riem en dat geeft ook beter resultaat dan het horloge. Maar wederom: groter toestel, grotere antenne.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

rockhopper schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 16:24:
Ik wandel regelmatig met de oregon aan een haak/mijn riem en dat geeft ook beter resultaat dan het horloge. Maar wederom: groter toestel, grotere antenne.
Nou. Ik heb een GPSmap64, die heeft een grote antenne en is geprezen om zijn gps ontvangst.
Maar mijn 735xt doet er echt niet voor onder.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk0s
m0ridin schreef op vrijdag 16 augustus 2019 @ 13:03:
[...]

Hoe zet je alleen PulseOX uit? heb verder alleen een watchface met de tijd zoals 17:15 (zonder seconde) daaronder de datum en daarboven een batterij logo.
Hij staat bij mij ook op GPS + Glonass, wat hebben jullie?

Vanmorgen dus gewoon op tafel laten liggen op 28% kom net thuis van werken nog 11% heb ik dan een slecht model te pakken?

[ Voor 4% gewijzigd door Dirk0s op 16-08-2019 17:27 ]

Pagina: 1 ... 119 ... 324 Laatste