Het grote sporthorloge met GPS topic.

Pagina: 1 ... 117 ... 324 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZuinigeRijder
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online
Frenz64 schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 22:40:
Ook hier maar even attenderen op het feit dat er een nieuwe Amazfit variant geïntroduceerd is vandaag, de GTR.

Amoled 326 ppi scherm, 24 dagen (!) batterij, 47 en 42 mm uitvoeringen in Alu, Stainless Steel & Titanium, fancy biometrische OHR en verder de usual specs incl. NFC

Amazfit china site

Als de eerste reviews positief zijn, wordt het de opvolger van mijn Stratos, met name de accuduur is bij mijn huidig sportgebruik steeds vaker een dingetje, de GTR zou een forse verbetering betekenen met mogelijk minder dan 1 keer per week opladen.
Hij staat ook op tweakers front-page.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lh0mgsRENWRdm-qdBj0mhPLG7zM=/656x/filters:strip_icc()/i/2002940430.jpeg?f=imagenormal

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 14-10 14:00
RR46 schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 23:02:
Regelmatig krijg ik per Whatsapp/e-mail een .GPX bestand toegestuurd welke ik op de F5+ wil opslaan om vervolgens te gebruiken tijdens een activiteit (bv MTB, trail).

Nu kan je in iOS “open met Garmin Connect” app vanuit Whatsapp b.v., maar vervolgens gebeurd er niets in de GC app?

Momenteel sla ik deze dus op @ icloud, ga naar Safari, www.garminconnect.com, log in en upload daar de file. Vanaf dan is deze ook zichtbaar in de app en kan ik synchroniseren met horloge.

Hoe doen jullie dit (zonder pc)? Dit moet toch ook makkelijker kunnen?
Dat doe ik met Komoot, op mijn (Android) telefoon het GPX bestand openen met Komoot, die maakt daar een route van, en die kan ik dan synchroniseren met mijn Forerunner 935 met de Komoot ConnectIQ app: Komoot app starten, route kiezen en starten, of aanduiden de route offline op te slaan en dan kun je de route starten wanneer je je activiteit op de normale manier start. Kan wel zijn dat Komoot bij het importeren de route een beetje hertekent om op de eigen kaarten te passen, er is bij het importeren de optie om dat niet te doen, maar bij de GPX die ik net testte, deed die het dan toch.

Komoot is wel een eenmalig betalende app (€30 voor wereldwijde kaarten, maar ik kreeg bij het proberen al korting, heeft me €20 gekost), misschien zijn er gratis alternatieven. Ik gebruik Komoot ook voor het zelf tekenen van routes dus vond het wel de investering waard. Voor mijn fietscomputer (Wahoo Elemnt Bolt) was het één van de weinige alternatieven waarmee ik turn-by-turn navigatie kon krijgen.

Er is ook de Garmin Explore app, maar het is mij niet zo duidelijk wat die doet, omdat mijn FR 935 er niet compatibel mee is, maar je Fenix is dat wel. Hier kan iemand anders misschien inspringen of die app dan wel gpx bestanden kan openen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Regelmatig krijg ik per Whatsapp/e-mail een .GPX bestand toegestuurd welke ik op de F5+ wil opslaan om vervolgens te gebruiken tijdens een activiteit (bv MTB, trail).

Nu kan je in iOS “open met Garmin Connect” app vanuit Whatsapp b.v., maar vervolgens gebeurd er niets in de GC app?

Momenteel sla ik deze dus op @ icloud, ga naar Safari, www.garminconnect.com, log in en upload daar de file. Vanaf dan is deze ook zichtbaar in de app en kan ik synchroniseren met horloge.

Zoals jij het beschrijft (open in Connect app) zou het gewoon moeten werken.

[ Voor 7% gewijzigd door MrAcid op 17-07-2019 12:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:42
@RR46 Het zou eigenlijk moeten werken, tenzij je misschien nog op een hele oude versie draait. Het kan natuurlijk ook dat het gpx bestand corrupt is (not likely), maar de stappen lijken zoals het hoort.
Desalniettemin is het via komoot vaak net iets intuïtiever, dus ondanks dat het een éénmalig betaalde optie is, is deze van harte aan te bevelen. Bij de Bolt is het zelfs de 'enige gratis' manier om tbt navigatie te krijgen.

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RR46
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 12:47
Thnx voor de tips, ik zal eens alles updaten cq checken op updates, misschien dat dat helpt :-)

Vandaag weer een heerlijke MTB route gedaan, is dan misschien helemaal ideaal met de F5+, maar ben zeer blij en content met de keuze - na heel lang wikken en wegen - om toch voor de F5+ te gaan versus de F5. Toch wel erg fraai die kaarten optie! 😎

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rockhopper
Niks is zo vervelend als een boel geld uitgeven aan een nieuw toestel en er dan niet van kunnen genieten omdat er een stemmetje in je achterhoofd blijft afvragen of het andere, nieuwere, duurdere model niet stiekum een betere keuze was.

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xray79
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 09-10 20:14
@RR46 hier kan ik de .gpx openen op mijn Android toestel en dan vraagt die of die dat in connect moet doen of een andere gpx viewer app. Als ik voor connect kies dan opent die hem daar en kan ik synchroniseren met mijn F5+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 15:38
Pff even een rant. 4 daagse huttentocht inde bergen gedaan, elke dag gelogd op de 5X+, einde van de dag de track gestopt met de optie om later verder te gaan en dan de volgende dag weer verder starten (eerst zorgen voor goede GPS fix uieeraard) Lees ik nu de track uit blijkt dat hij een heel stuk tussen 2 dagen heeft overgeslagen (en het dus plot als een rechte lijn) hoewel ik zeker weet dat hij op dat moment een goede fix had. Alsof er gewoon een stuk data weggevallen is.. Jammer....

[ Voor 17% gewijzigd door Hopjesvla79 op 18-07-2019 15:42 ]

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • +1 Henk 'm!
@Hopjesvla79 Dat is wel flink balen. :'( Ik weet verder niet of de ‘hervat later’ optie bedoeld is voor een activiteit die over meerdere dagen gaat. Ik heb ‘m op m’n 645M alleen nog maar gebruikt als ik een activiteit nog op dezelfde dag (vaak binnen een uur) weer ging hervatten. Waarom heb je er niet voor gekozen om per dag een activiteit vast te leggen trouwens?

Heb je de fit file die voor de activiteit is aangemaakt al eens bekeken of je daar iets meer kunt zien?
Voor handige fit file tools, zie o.a. https://www.dcrainmaker.com/tools

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
PatrickC schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 15:56:
@Hopjesvla79 Dat is wel flink balen. :'( Ik weet verder niet of de ‘hervat later’ optie bedoeld is voor een activiteit die over meerdere dagen gaat. Ik heb ‘m op m’n 645M alleen nog maar gebruikt als ik een activiteit nog op dezelfde dag (vaak binnen een uur) weer ging hervatten. Waarom heb je er niet voor gekozen om per dag een activiteit vast te leggen trouwens?

Heb je de fit file die voor de activiteit is aangemaakt al eens bekeken of je daar iets meer kunt zien?
Voor handige fit file tools, zie o.a. https://www.dcrainmaker.com/tools
File moet ik inderdaad eens bekijken als ik weer thuis ben.

Heb die 'hervat later' functie gebruikt juist omdat ik een totaal plaatje van de hele tocht wilde. Het vreemde is ook dat het missende gedeelte niet zit op het moment van stoppen van de ene dag en starten van de andere, maar gewoon ergens halverwege de ene dag en dan de volgende dag wanneer we weer een uur bezig waren (en zeker toen bij opnieuw starten me verzekerd had dat er een goede fix was). (ik weet dat de GPS in de bergen bij nauwe kloven bv wel eens vreemd kan gaan driften, maar dat is hier niet het geval)

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Hopjesvla79 Ik heb het ook wel eens gehad dat de gps lock tijdens een activiteit compleet de mist in ging, b.v. dat hij gelocked keek op één satelliet en er een rechte streep op de gps map kwam te staan. In jouw geval lijkt de gps lock een tijd compleet weg te zijn geweest. Maar als het goed is zou je horloge een signaal (visueel, piep en trillen) af moeten leveren als dat gebeurt. Misschien heb je dat niet gemerkt tijdens de wandeling door de bergen?

PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheOmen
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 15:23
PatrickC schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 16:10:
@Hopjesvla79 Ik heb het ook wel eens gehad dat de gps lock tijdens een activiteit compleet de mist in ging, b.v. dat hij gelocked keek op één satelliet en er een rechte streep op de gps map kwam te staan. In jouw geval lijkt de gps lock een tijd compleet weg te zijn geweest. Maar als het goed is zou je horloge een signaal (visueel, piep en trillen) af moeten leveren als dat gebeurt. Misschien heb je dat niet gemerkt tijdens de wandeling door de bergen?
Niet met een Garmin, maar ik had onlangs dat ik bij het openen van een hekje in het bos m'n pols zover naar boven klapte dat ie precies het stop-knopje van m'n horloge indrukte. Had het gelukkig op tijd door, en heb toen m'n horloge wat strakker en hoger op de pols gedaan. Zou zoiets ook gebeurt kunnen zijn? Dat zou je kunnen checken als je de file op de kaart projecteert....

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
TheOmen schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 16:19:
[...]

Niet met een Garmin, maar ik had onlangs dat ik bij het openen van een hekje in het bos m'n pols zover naar boven klapte dat ie precies het stop-knopje van m'n horloge indrukte. Had het gelukkig op tijd door, en heb toen m'n horloge wat strakker en hoger op de pols gedaan. Zou zoiets ook gebeurt kunnen zijn? Dat zou je kunnen checken als je de file op de kaart projecteert....
Als je per ongeluk de activiteit gestopt hebt, dan zou je dat ook moeten kunnen zien aan de totaaltijd van je activiteit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
TheOmen schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 16:19:
[...]

Ik zet mijn horloge altijd op slot tijdens activiteiten. Dit is mij al veel te vaak gebeurt. Gewoon zelf een snelkoppeling maken van een combi van 2 knoppen aan weerszijde van het toestel. Dan weet je zeker dat het niet per ongeluk erop of eraf gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/iyOkG35RP9tcCqgF6pi5KwHK/full.jpg
Dit is de situatie. Rood is de opgenomen track. Groen is het gedeelte van de track die ik op dag 1 mis, blauw het gedeelte wat ik van dag 2 mis.(even door mij ingetekend)

Stel dat ergens de stopknop ingedrukt zou zijn (dan had ik dat snel opgemerkt want ik check vaak de hoogte en afstand) dan zou de rode track ieg moeten eindigen of starten bij de hut (overgang van mijn getekende groene en blauwe lijn) idem zou ik zeggen voor een lock op 1 satelliet. Kan me niet voorstellen dat dat na een nacht zonder GPS nog steeds aan de hand zou zijn. Ik ben dag 2 ook pas gaan lopen toen ik een fix had dus de rode lijn had dan minimaal het blauwe gedeelte moeten volgen.

Ach ja, thuis maar eens de file checken en kijken of er nog wat mee gedaan kan worden.

[ Voor 4% gewijzigd door Hopjesvla79 op 18-07-2019 16:34 ]

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
@Hopjesvla79 op die postzegel zie ik niet veel helaas. Zou je 'm ook groter neer kunnen zetten (of er naar linken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
rockhopper schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 16:34:
@Hopjesvla79 op die postzegel zie ik niet veel helaas. Zou je 'm ook groter neer kunnen zetten (of er naar linken)
Als het goed is nu gefixt :-)

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Hopjesvla79 Wanneer was dit? Er zijn wat problemen geweest Gallileo netwerk de laatste dagen. Misschien dat het horloge daar niet zo goed mee is omgegaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
Jazeker! Ziet eruit alsof hij gewoon dienst heeft geweigerd, al is de knik wel een beetje vreemd, ik zou juist één rechte lijn verwachten. Van de andere kant zou hij bij 'wake up' misschien er even naast hebben kunnen gezeten wat dat ene punt in de knik verklaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
Positive is trouwens wel dat ik pas op het einde van de 3e dag de Fenix een beetje heb bijgeladen (was toen 15%)

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
rockhopper schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 16:37:
Jazeker! Ziet eruit alsof hij gewoon dienst heeft geweigerd, al is de knik wel een beetje vreemd, ik zou juist één rechte lijn verwachten. Van de andere kant zou hij bij 'wake up' misschien er even naast hebben kunnen gezeten wat dat ene punt in de knik verklaart.
Hmm die knik zal misschien nog goed zijn, kan aan mijn tekenkunsten liggen (de exacte route weet ik niet, was geen pad wat op Google staat). Heb het net snel even ingetekend en heb die knik over het hoofd gezien.

Wat betreft Galileo... Kak dat zou zomaar kunnen: staat ingesteld op GPS + Galileo maar zou verwachten (had gehoopt, als dit het probleem is) dat GPS het zou overrulen)

Van de andere kant maakt het hoogteprofiel ook een flinke sprong, iets wat me anders wel zou zijn opgevallen. Sterker, heb bij dag 2 bij de hut nog geijkt (en dat is lager dan het einde van het rechte stuk van de rode track). Dus toch weer iets wat me zegt dat ik gewoon data mis.

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Tip voor een volgende keer, gewoon tussendoor opstaan. Kun je later gewoon 1 fitfile van maken door ze aan elkaar te knopen.

En ja, volgens mij mis je gewoon data.. Je kunt het track nog een keer handmatig uitlezen door het fit-file van de horloge af te halen. Daar zat bij mij een keer verschil tussen. (Zou niet moeten kunnen en was een 735xt)

Bij de weg... Wangenitzsee? Of vegis ik me?

[ Voor 55% gewijzigd door Cyberpope op 18-07-2019 17:31 ]

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
Cyberpope schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 17:22:
Tip voor een volgende keer, gewoon tussendoor opstaan. Kun je later gewoon 1 fitfile van maken door ze aan elkaar te knopen.

En ja, volgens mij mis je gewoon data.. Je kunt het track nog een keer handmatig uitlezen door het fit-file van de horloge af te halen. Daar zat bij mij een keer verschil tussen. (Zou niet moeten kunnen en was een 735xt)

Bij de weg... Wangenitzsee? Of vegis ik me?
Klopt ;) Prachtig daar. :)

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

Ik open hem eigenlijk altijd gewoon met de app en maak er dan direct een koers van, werkt prima. (Android)
Heb het wel meegemaakt dat het bestand wel een GPX was maar toch niet helemaal de standaard volgde, dan deden meer apps moeilijk en moest ik eerst iets vinden wat hem accepteerde zodat ik hem opnieuw kon exporteren.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 07:31

Aight!

'A toy robot...'

Ben al een tijd aan het neuzen voor een nieuwe sporthorloge als vervanger voor mijn Polar M400, ik dacht eerst die Polar Ignite die lijkt me top! (Ik doe crossfit en hardlopen voornamelijk) en voor €220 best een mooie deal.

Maar nu zit ik toch stiekem te kijken naar een Vantage V serie, via Amazon zijn ze een stuk goedkoper dan via Coolblue of bol.com. Is het de meerprijs waard? Betere batterij duur lees ik op reviews en krijgt met een update ook bijna dezelfde features als een Ignite. De Ignite is wel weer mooier en helderder scherm.

Iemand die ze allebei heeft of heeft getest en die me er wat tips over kan geven?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RR46
Ik heb er zelf geen ervaring mee, maar wellicht kan de review van DC Rainmaker je ook helpen bij je keuze (mocht je deze nog niet gezien hebben): https://www.dcrainmaker.c...-v-multisport-review.html ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chaola
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 07:25
Pro Ignite: mooi design en scherm, veel features, prijs,...
Contra: geen always-on display, slechts 1 fysieke button, GPS nauwkeurigheid (nog?) niet goed, geen audio alerts,...
Bronnen: https://the5krunner.com/2019/07/15/polar-ignite-review/ en https://www.dcrainmaker.c...-ever-wanted-to-know.html

Ik denk dat je voor een stuk dezelfde afwegingen kunt maken als iemand die twijfelt tussen een Vivoactive 3 en een Forerunner 645. Daarover is ook al veel geschreven op dit forum.
EDIT: dit kan ook helpen: https://www.polar.com/be-...uct1=95291&product2=91122

[ Voor 10% gewijzigd door chaola op 19-07-2019 13:11 ]

It's just technology, not religion

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 14:56
Er is een nieuwe beta beschikbaar voor de 945 waar OHR wordt ondersteund bij zwemmen. Alleen horloges met multisport en de nieuwe elevate sensor worden ondersteund.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TR1969
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 14:48
Aight! schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 10:11:
Ben al een tijd aan het neuzen voor een nieuwe sporthorloge als vervanger voor mijn Polar M400, ik dacht eerst die Polar Ignite die lijkt me top! (Ik doe crossfit en hardlopen voornamelijk) en voor €220 best een mooie deal.

Maar nu zit ik toch stiekem te kijken naar een Vantage V serie, via Amazon zijn ze een stuk goedkoper dan via Coolblue of bol.com. Is het de meerprijs waard? Betere batterij duur lees ik op reviews en krijgt met een update ook bijna dezelfde features als een Ignite. De Ignite is wel weer mooier en helderder scherm.

Iemand die ze allebei heeft of heeft getest en die me er wat tips over kan geven?
Ik stond voor dezelfde keuze en heb uiteindelijk voor de Vantage V gekozen.
Het scherm van de Vantage is wel weer wat groter dan die van de Ignite.

In mijn beleving is de Ignite meer een opvolger van de A370 en M200 serie en andere trackers.
De Vantage M is meer een opvolger van de M400/430 serie en VV gaat weer een stap verder.

Bij de Prime dagen was de Vantage V incl. hartslagmeterband bij Amazon.fr "slechts" €320 dus liggen de prijzen dan in een keer erg dicht bij elkaar.

De Vantage M is nu bij Amazon.de 203 euro dus ook wel redelijk scherp.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 14-10 14:00
Aight! schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 10:11:

Ik heb ook geen ervaring met Polar, wat ik nu zeg is alleen gebaseerd op reviews van DCR.

Over die features die ook naar de Vantage zouden komen, dat klopt, alleen blijft FitSpark, de feature die dagelijkse workouts suggereert, exclusief voor de Ignite. Die updates voor de Vantage horloges worden pas verwacht in oktober trouwens, nu weet ik niet of jij het volhoudt om het hele jaar door te trainen, maar voor mij is dat net op tijd voor mijn winterslaap vanaf november :).

Het scherm van de Ignite is inderdaad wel helderder, maar het heeft ook een "lekke band", het is niet helemaal rond, de onderkant is vlak. Het minder kleurrijke, maar wel always-on en zuiniger transflectieve scherm van een Vantage V of M vind ik voor sporten geschikter.

Als je twijfelt tussen Vantage V en Ignite, waarom dan niet de Vantage M?

@chaola Dat GPS nauwkeurigheid nog niet goed is, geldt toch net zo goed voor de Vantage als voor de Ignite? Nu is Polar niet het enige merk dat sukkelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaola
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 07:25
Wat betreft GPS nauwkeurigheid had ik toch gelezen dat het bij de Vantage iets beter ging (nog verre van super weliswaar) maar dat het bij de Ignite terug naar af was. Dat wijzen de tests bij DCR en TFK toch uit.

It's just technology, not religion

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenz64
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 09:09
Het gaat toch om de sony gps chip die bij al die modellen (geldt voor Garmin & Suunto ook) voor minder nauwkeurige resultaten zorgt tov de mediatek die voorheen de standaard was?

Lijkt me een tijdelijk probleem voor allemaal, gps nauwkeurigheid is zo'n beetje prio 1 voor elk sporthorlogemerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aight!
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 07:31

Aight!

'A toy robot...'

MacPoedel schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 15:17:
[...]

Ik heb ook geen ervaring met Polar, wat ik nu zeg is alleen gebaseerd op reviews van DCR.

Over die features die ook naar de Vantage zouden komen, dat klopt, alleen blijft FitSpark, de feature die dagelijkse workouts suggereert, exclusief voor de Ignite. Die updates voor de Vantage horloges worden pas verwacht in oktober trouwens, nu weet ik niet of jij het volhoudt om het hele jaar door te trainen, maar voor mij is dat net op tijd voor mijn winterslaap vanaf november :).

Het scherm van de Ignite is inderdaad wel helderder, maar het heeft ook een "lekke band", het is niet helemaal rond, de onderkant is vlak. Het minder kleurrijke, maar wel always-on en zuiniger transflectieve scherm van een Vantage V of M vind ik voor sporten geschikter.

Als je twijfelt tussen Vantage V en Ignite, waarom dan niet de Vantage M?

@chaola Dat GPS nauwkeurigheid nog niet goed is, geldt toch net zo goed voor de Vantage als voor de Ignite? Nu is Polar niet het enige merk dat sukkelt.
Ja als ik de Vantage M zou kiezen, dan lijkt me touch en maar 1 knop toch mooier/makkelijker. Vandaar dat mij de Ignite ook wel top lijkt. Vanaf augustus moet ik aan mijn sportrust training beginnen, dus een fijne horloge is wel gewenst (heb nu een M400).

@TR1969 bedankt voor je bericht, ik denk dat ik toch voor de Vantage V ga. Net iets meer functies dan de ignite en vooral de langere batterij duur (wat ik in de reviews heb gelezen).

Thnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• semaj
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 13-10 14:13
Ben enorm aan het twijfelen of ik de fr245 of 645 ga kopen. Prijs in nu nagenoeg gelijk.
Gebruik hem voornamelijk voor het rennen en af en toe fitnes en indoor fietsen.
Verschil zit hem in de gebruikte sensor zover ik het kan vergelijken.
Welke is voor voornamelijk rennen de betere keuze?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pc01
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 13:37
Ik heb ze allebei in gebruik gehad. Het voordeel aan de FR245 vind ik dat alles net wat nieuwer is (vormgeving / graphics); nieuwe metrics als body battery [die met een software update naar de 645 zouden moeten kunnen maar daar is nooit iets over bekend gemaakt]. De 245 heeft ook een nieuwe slaapmetric (spO2) die in ieder geval niet naar de 645 gaat omdat die sensor niet aanwezig is op de 645.

De 645 heeft lactate treshold; die gebruik ik zelf toch wel vaak voor trainen op hartslag en dan de zones te bepalen. Ik kan je niet vertellen hoe nuttig / nauwkeurig dat is; maar het is een manier [en voor mij de favoriete manier] om op dit moment zones vast te stellen. 645 heeft ook de hoogtemeter daarmee kun je trap op/af meten; waarbij ik meteen moet zeggen dat die metingen vaak toch niet (helemaal) kloppen.

Wat wel heel fijn is aan de 645 is garmin pay; waarmee je dus snel & makkelijk met je horloge ergens kunt betalen (in ieder geval rabo/abn en ics mastercard).

Als ik nu zou moeten kiezen zou ik de 645 houden die net wat completer is in mijn ogen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
Frenz64 schreef op vrijdag 19 juli 2019 @ 21:26:
Het gaat toch om de sony gps chip die bij al die modellen (geldt voor Garmin & Suunto ook) voor minder nauwkeurige resultaten zorgt tov de mediatek die voorheen de standaard was?

Lijkt me een tijdelijk probleem voor allemaal, gps nauwkeurigheid is zo'n beetje prio 1 voor elk sporthorlogemerk.
Ik denk dat die laatste opmerking niet helemaal klopt, ik denk dat voor alle merken de eerste prioriteit winst maken is. Het gevolg is dat er concessies gemaakt worden waarbij er een afweging gemaakt wordt in features (die tegenwoordig het belangrijkste criterium zijn om onderlinge modellen van elkaar te laten verschillen), gps nauwkeurigheid, batterijduur en gebruikt materiaal.

Ik ben het wel met je eens dat het prioriteit nummer 1 zou moeten zijn. Maar bekijk het eens van de andere kant, als je het slechts gebruikt voor casual beoefenen van een hobby, maakt het veel uit of je op een nauwkeurigheid zit van 1 meter of 3 meter of 5?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
Hopjesvla79 schreef op donderdag 18 juli 2019 @ 16:04:
[...]

File moet ik inderdaad eens bekijken als ik weer thuis ben.
file ingelezen met Fit File Repair Tool en ik zie dat er idd GPS data mist. Voor de rest alles opgenomen, ik kan dus ook mijn snelheid terug zien op de punten waarbij er geen locatiedata is. Op de een of andere manier is de file dus corrupt geworden wat betreft het wegschrijven van de GPS data. Vreemde is dus wel snelheid, maar geen positie (snelheden zien er reëel uit).

Vreemde is dat ik inderdaad even de activiteit op pause heb gezet op het punt waarbij de GPS data wegvalt, dit valt samen met een stop event. Het start event is ook geregistreerd, snelheid wordt geregisterd etc, maar dus geen GPS. Men zou dus kunnen zeggen dat deze pauze het niet opnemen van de data heeft getriggerd...ware het niet dat het punt waarbij ik dus wel weer data heb er geen event is (dus gewoon op een willekeurig moment de volgende dag). Blijft vreemd. Het feit dat ik wel alle andere data heb, inclusief snelheid zegt me dat er dus op het moment zelf wel locatiedata beschikbaar was, maar deze dus niet is weggeschreven.

Jammer, niets aan te doen.

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Hopjesvla79 Is GPS wel altijd nodig voor snelheidsbepaling? Volgens mij nemen de andere sensoren dit over bij uitvallen van de GPS lock, dus vergelijkbaar met rennen op een loopband. Mijn horloge (645M) laat gewoon snelheid zien en afstand op een loopband zonder GPS.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
PatrickC schreef op zaterdag 20 juli 2019 @ 21:11:
@Hopjesvla79 Is GPS wel altijd nodig voor snelheidsbepaling? Volgens mij nemen de andere sensoren dit over bij uitvallen van de GPS lock, dus vergelijkbaar met rennen op een loopband. Mijn horloge (645M) laat gewoon snelheid zien en afstand op een loopband zonder GPS.
hmmm daar heb je ene punt, wellicht op basis van de stappen zou dat goed kunnen..

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gisteren een pricewatch: Fossil Sport Gen 4S Zwart (Zwart) gekocht. Ben erg tevreden over mijn FR245 maar gebruik deze toch een stuk meer als smartwatch (notificaties, agenda) dan ik vooraf had gedacht. Wat me dan tegenvalt aan de FR is het scherm. De resolutie is matig en de helderheid ook, bovendien niet instelbaar.

Dat is met de Fossil (390x390 OLED) een heel stuk beter. Qua smartwatch is dit wat ik eigenlijk zoek. Probleem met de Fossil is dan weer dat een externe HRM koppelen alleen met omslachtige omweg kan en dat het Google Fit platform een stuk minder uitgebreid is. Bovendien is de UI van Garmin een stuk gebruiksvriendelijker en minder complex. Batterijduur is natuurlijk veel minder dan de FR.

Beide horloges gebruiken wil ik niet doen dus het is helaas echt kiezen waar de voorkeur naar uit gaat: een sporthorloge met smartwatch basis features of een smartwatch met basis sport features. Ik had eigenlijk gehoopt dat het (WearOS en Tizen) toch wat verder doorontwikkeld was of dat Garmin ook horloges met high-res scherm zou bieden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:50
Aghanim schreef op zondag 21 juli 2019 @ 07:53:
Gisteren een pricewatch: Fossil Sport Gen 4S Zwart (Zwart) gekocht. Ben erg tevreden over mijn FR245 maar gebruik deze toch een stuk meer als smartwatch (notificaties, agenda) dan ik vooraf had gedacht. Wat me dan tegenvalt aan de FR is het scherm. De resolutie is matig en de helderheid ook, bovendien niet instelbaar.

Dat is met de Fossil (390x390 OLED) een heel stuk beter. Qua smartwatch is dit wat ik eigenlijk zoek. Probleem met de Fossil is dan weer dat een externe HRM koppelen alleen met omslachtige omweg kan en dat het Google Fit platform een stuk minder uitgebreid is. Bovendien is de UI van Garmin een stuk gebruiksvriendelijker en minder complex. Batterijduur is natuurlijk veel minder dan de FR.

Beide horloges gebruiken wil ik niet doen dus het is helaas echt kiezen waar de voorkeur naar uit gaat: een sporthorloge met smartwatch basis features of een smartwatch met basis sport features. Ik had eigenlijk gehoopt dat het (WearOS en Tizen) toch wat verder doorontwikkeld was of dat Garmin ook horloges met high-res scherm zou bieden.
Ik herken het dilemma maar al te goed maar helaas is er nog geen horloge op de markt die beide functies (smart en sport) goed kan uitvoeren.

De reden waarom sporthorloges allemaal een e-ink achtig (het heeft een naam, kan er niet op komen) scherm hebben is vanwege het simpele feit dat batterijduur voor sporters zo ontzettend belangrijk is. Het verschil is door de bank genomen een dag vs een week aan batterij duur.

Als je 100% weet dat je een casual loper bent en een smartwatch je het meest aanspreekt dan is de Apple Watch een goede aankoop. Eventueel zou je ook kunnen uitweiden naar een Amazfit Stratos. Die draait als ik het goed heb op een zwaar gemodificeerde Android wear versie.

Andersom als je serieus wilt gaan hardlopen, zeg minstens 2x in de week en af en toe een wedstrijdje, dan kun je beter uitwijken naar de instap of mid range modellen van Suunto, Polar of Garmin. Daarbij is het smart gedeelte ondergeschikt aan de sport functies.

Anyway ik hoop dat je met je Fossil hebt gevonden wat je zocht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenz64
rockhopper schreef op zaterdag 20 juli 2019 @ 14:59:
[...]

Ik denk dat die laatste opmerking niet helemaal klopt, ik denk dat voor alle merken de eerste prioriteit winst maken is. Het gevolg is dat er concessies gemaakt worden waarbij er een afweging gemaakt wordt in features (die tegenwoordig het belangrijkste criterium zijn om onderlinge modellen van elkaar te laten verschillen), gps nauwkeurigheid, batterijduur en gebruikt materiaal.

Ik ben het wel met je eens dat het prioriteit nummer 1 zou moeten zijn. Maar bekijk het eens van de andere kant, als je het slechts gebruikt voor casual beoefenen van een hobby, maakt het veel uit of je op een nauwkeurigheid zit van 1 meter of 3 meter of 5?
Daar ben ik het weer niet mee eens, je hebt m.i. gelijk dat voor Garmin, Suunto & Polar winst (of continuïteit of welk criteria de eigenaren/aandeelhouders ook aanhouden) prio 1 is. Voor Huami en bijv. Coros lijkt me marktaandeel en/of reputatie realiseren belangrijker. Dat kun je doen door een hele goede prijs/prestatie verhouding (Huami) t.o.v. de gevestigde orde. Want de Bip en Stratos bieden ontegenzeggelijk veel horloge voor het geld, maar ik kan me niet voorstellen dat ze er veel aan verdienen.

En 1, 3 of 5 meter of links van het pad terwijl de gps het lijntje later recht trekt maakt alleen de professor gadgets hier uit (zijn er zat trouwens, het blijft tweakers natuurlijk), maar regelmatige glitchen en echt slechte punten ertussen zijn wel dealbreakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
En toch zullen ze, als ze als bedrijf willen blijven bestaan, winst moeten maken. Veel horloge voor het geld laat eigenlijk alleen zien hoeveel absurde marge de grotere merken hebben op hun toestellen.
Hou hierbij in het achterhoofd wat een simpele 100€ android telefoon al allemaal kan in vergelijking met een 'one trick pony' als een gps horloge.

Je opmerking klopt op zich wel dat een dergelijke glitch met slechte punten er niet bijhoort, maar wie kan van buitenaf (niet voor het bedrijf werkend) zeggen waar de prioriteit ligt? Uiteindelijk kan en zal een bedrijf alleen blijven bestaan als er genoeg geld binnenkomt om de boel rendabel te houden.

Op het gps signaal zelf valt niet heel veel meer te verbeteren omdat we inmiddels al nauwkeurig genoeg zitten voor het casual gebruik voor de grote markt, iets wat je zelf ook aangeeft. Dus buiten het wegwerken van fouten via firmware zit het verschil maken toch in andere dingen. Mijn punt is daarom dat het nooit echt de eerste prioriteit kan zijn. Wat betreft de tweakers die mm nauwkeurigheid willen, tja dat soort mensen blijf je ook houden.
Military grade accuracy blijft voor ons burgers nog niet haalbaar tenzij we misschien wat minder legaal toegang verschaffen tot de gps satellieten, maar dat is natuurlijk geen business model.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpjedi
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 24-08 16:41
Kak, de start/stop knop van mn F5+ doet het niet goed meer. Moet hem keihard indrukken om hem te activeren. Hij ging altijd wel moeizaam tov de overige knoppen maar plots is het deze ellende. Maat van me heeft kapotte trilmotor en die gaat ook retour. Garmin heeft de boel qua software weer beter voor elkaar dan enkele jaren terug maar hardware gaat achteruit imo. Moest ook al een E520+ retourneren onder garantie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13:02
rockhopper schreef op zondag 21 juli 2019 @ 13:18:
En toch zullen ze, als ze als bedrijf willen blijven bestaan, winst moeten maken. Veel horloge voor het geld laat eigenlijk alleen zien hoeveel absurde marge de grotere merken hebben op hun toestellen.
Hou hierbij in het achterhoofd wat een simpele 100€ android telefoon al allemaal kan in vergelijking met een 'one trick pony' als een gps horloge.

Je opmerking klopt op zich wel dat een dergelijke glitch met slechte punten er niet bijhoort, maar wie kan van buitenaf (niet voor het bedrijf werkend) zeggen waar de prioriteit ligt? Uiteindelijk kan en zal een bedrijf alleen blijven bestaan als er genoeg geld binnenkomt om de boel rendabel te houden.

Op het gps signaal zelf valt niet heel veel meer te verbeteren omdat we inmiddels al nauwkeurig genoeg zitten voor het casual gebruik voor de grote markt, iets wat je zelf ook aangeeft. Dus buiten het wegwerken van fouten via firmware zit het verschil maken toch in andere dingen. Mijn punt is daarom dat het nooit echt de eerste prioriteit kan zijn. Wat betreft de tweakers die mm nauwkeurigheid willen, tja dat soort mensen blijf je ook houden.
Military grade accuracy blijft voor ons burgers nog niet haalbaar tenzij we misschien wat minder legaal toegang verschaffen tot de gps satellieten, maar dat is natuurlijk geen business model.
En toch merk ik dat bij Garmin de betrouwbaarheid van het apparaat hoog in het vaandel staat. Ik loop er al meerdere jaren mee en hij heeft het nog nooit opgegeven tijdens een run. Zelfs toen de batterij een keer op was sloeg hij gewoon alles op wat tot toen gelopen was. Nu denk ik dat de Amazfit etc eerder focussen op meer functies en toeters en bellen en zich dan pas focussen op betrouwbaarheid. Dat zie je ook wel in de bijbehorende topics dat er vaak nog best wat bugs in zitten. En ik denk dat je daar vooral meer voor betaald bij de gerenommeerde merken, die kunnen het zich echt niet veroorloven om grote bugs erin te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
Bartske schreef op maandag 22 juli 2019 @ 18:16:
[...]
En toch merk ik dat bij Garmin de betrouwbaarheid van het apparaat hoog in het vaandel staat. Ik loop er al meerdere jaren mee en hij heeft het nog nooit opgegeven tijdens een run. Zelfs toen de batterij een keer op was sloeg hij gewoon alles op wat tot toen gelopen was. Nu denk ik dat de Amazfit etc eerder focussen op meer functies en toeters en bellen en zich dan pas focussen op betrouwbaarheid. Dat zie je ook wel in de bijbehorende topics dat er vaak nog best wat bugs in zitten. En ik denk dat je daar vooral meer voor betaald bij de gerenommeerde merken, die kunnen het zich echt niet veroorloven om grote bugs erin te hebben.
n=1 Ik heb hier een tijdje terug mijn ellende met de F5x+ die steeds in reboot loop ging gedeeld. Dat was gewoon mid activiteit, onbruikbaar. Het blijven electronische speeltjes, en helaas gaat er regelmatig wat mis, zeker als toestellen net op de markt komen.
En zelfs als de firmware inmiddels stabiel is, kan je altijd nog "maandagochtend exemplaren" tegenkomen, zelfs bij grote spelers.

Overigens kan -juist- de grote speler Garmin zich deze ellende veroorloven helaas, ze zijn zo groot en bekend dat men min of meer automatisch op Garmin uitkomt. Dat zie je ook weer terug in hun houding naar de gebruikers, schaarse of afwezige communicatie. Begrijp me niet verkeerd, de after sale custom service is goed, maar het luisterend oor naar de achterban is slecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online
N=1, meerdere Garmin toestellen gehad, nog nooit problemen met hardware of software of wat dan ook. Daarnaast ken ik ook niemand met problemen, dus dan vraag ik mij wel af hoe erg het daadwerkelijk is. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Gonadan schreef op maandag 22 juli 2019 @ 23:23:
N=1, meerdere Garmin toestellen gehad, nog nooit problemen met hardware of software of wat dan ook. Daarnaast ken ik ook niemand met problemen, dus dan vraag ik mij wel af hoe erg het daadwerkelijk is. :)
Groot genoeg hoor. Hier aardig wat ervaring met Garmin en als je kijkt op het Garmin-forum zul je ook genoeg vinden.

- Van features die eruti gesloopt worden via firmware om nooit meer terug te komen ((310xt, GPSmap 64S)
- Ongellovelijk onbetrouwbare verbinding met de computer (310xt, Legend Cx)
- spontaan brekende bandjes, waarbij je mazzel moet hebben wie je treft bij Garmin Aftersale (Vivosmart serie, ik heb ze allemaal gehad)
- Spontane bootloop (Legend, Vivosmart)
- Brakke firmware update (735xt, trouwens allemaal wel een keer)

Is het bruikbaar -> jazeker.
Aftersales -> wisselende ervaring
Luisteren ze naar hun klanten? -> totaal niet.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeeftZijWeer
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 20-08-2024
Ik lees ook voornamelijk positieve reacties over Garmin, maar heb helaas zelf niet die ervaring. Ben al heel lang aan het mailen over een haperende Vivoactive 3, moet elke keer een maand wachten op reactie (waar ik tot nu toe niks aan heb). Laatst eindelijk bericht dat ik het toestel op mocht sturen, maar dat is ook alweer twee weken geleden, dat ze een referentienummer zouden sturen. Kennelijk niet de juiste weg, die servicepagina.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 14-10 20:31
@HeeftZijWeer En waarom niet via de verkopende partij?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online
Cyberpope schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 07:20:
Groot genoeg hoor. Hier aardig wat ervaring met Garmin en als je kijkt op het Garmin-forum zul je ook genoeg vinden.
Een forum geeft nooit een goed beeld, de meeste tevreden mensen komen niet op een forum.
Maar dan nog lees ik ook veel positieve ervaringen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!
F220, F630, Fenix 3 (ik en vriendin), Fenix 5X en Fenix 5 (vriendin), Garmin Edge 530.

Geen enkel groot probleem tegen het lijf gelopen. Dat zijn 7 Garmin devices dus in iets van 3-4 jaar tijd.

Wel veel klein geneuzel. GPS is matig, bandjes van Fenix scheuren, hoogtemeter perikelen.

Maar wat mij betreft is Garmin voor de serieuze data nerds nog steeds het beste. Betrouwbaarheid van hun producten is in mijn ervaring beter dan veel andere tech merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m-vw
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 10:03

m-vw

Dus?

@HeeftZijWeer.

@Poekie had het volgens mij zo voor elkaar.
Wellicht kan zij je verder helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

@HeeftZijWeer ik had gebeld, toen was het zo geregeld. Soms heb ik het idee dat die e-mails beantwoord worden buiten openingstijden van de telefoonlijnen - aangezien dat 9-16u is, is er niet veel tijd voor de mail. Want inderdaad, mail vanaf de servicepagina gaat vrij langzaam. Dat zou ik alleen doen voor dingen die geen haast hebben zoals van die oogjes om je bandje vast te houden bij krijgen of rare softwaredingen waar je wel even mee kan leven.
En inderdaad, wat @Roos79 zegt, eigenlijk moet je bij de verkopende partij zijn. Ik heb mijn forereunner toen niet via de ING rentepuntenwinkel teruggedaan omdat ik er van uit ging dat zelf naar Garmin bellen sneller zou zijn. En daar doen ze niet moeilijk over, maar ze hadden me terug mogen sturen naar de ING aangezien dat de verkoper is.

Smashrun | Strava | Citystrides | Brickset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeeftZijWeer
Poekie schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 10:46:
@HeeftZijWeer ik had gebeld, toen was het zo geregeld.
Bedankt voor je reactie, ga ik er maar eens telefonisch achteraan. De verkopende partij reageerde helemaal niet, toen heb ik het maar bij Garmin geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
*nevermind... spuit 11 ;) *

[ Voor 95% gewijzigd door m0ridin op 23-07-2019 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roos79
HeeftZijWeer schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 11:52:
[...]

Bedankt voor je reactie, ga ik er maar eens telefonisch achteraan. De verkopende partij reageerde helemaal niet, toen heb ik het maar bij Garmin geprobeerd.
Waar kocht je hem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeeftZijWeer
Ibood

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roos79
@HeeftZijWeer dat verklaart een hoop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

Gonadan schreef op dinsdag 23 juli 2019 @ 09:34:
[...]

Een forum geeft nooit een goed beeld, de meeste tevreden mensen komen niet op een forum.
Maar dan nog lees ik ook veel positieve ervaringen.
Zou ook raar zijn als je het niet in 90% van de gevallen goed doen... sterker nog 95% van de gevallen zou een mimimale score moeten zijn. Maar zoals ook hier al bekend, als je snel een garmin koopt, ben je beta-tester. en lang niet iedereen gebruik alle funkties van een horloge of device, dus als je wat schrapt heeft het merendeel er weinig last van.

Dus natuurlijk moeten er meer positieve reacties zijn als negatieve reacties. Maar dat stellen dat Garmin luistert naar hun klanten, dat is een heel ander verhaal. Zoals je ook bij rainmaker kunt vinden, heeft Garmin regelmatig hele groepen van hun klanten in de kou laten staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
@Cyberpope Ik klop het even af maar ik heb echt nul problemen gehad tot nu toe met mijn 945.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

En vooral zo houden. En geldt vast voor meer mensen. Maar stellen dat mensen die problemen ervaren N=1 gaat echt te ver. Garmin heeft zoals gezegd ene historie van matige firmware (die soms ook dingen sloopt), dingen aan kondigen maar eigenljk niet werkend implementeren (b.v. live-tracking), slechts bandjes (Vivosmart serie), data-hugging (niet zijn platform willen opstellen voor of willen delen van data), slechte ver bindingen (zie b.v. hun weegschaal) en daarbij niet luisteren na zijn klanten. Maar ik doe het ook weer en koop weer een Garmin.

Waarom? Tja, de rest is minder en ik zit toch al vast aan hun platform.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
@Cyberpope Dat ik geen problemen heb wil inderdaad niks zeggen over anderen.
Kun je meer vertellen over de Garmin scale?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Zelfs na een matige ervaring komt een deel van de mensen gewoon opnieuw bij Garmin/andere leverancier uit omdat de data op de platformen vrijwel gesloten is. Dus het wordt kiezen tussen een device dat maximaal bij je wensen aansluit ten koste van al je data in 1 platform als je eens wat anders wilt.

Ik wil een smartwatch met hoge resolutie scherm maar wel de activity tracking in Garmin connect syncen naast mij FR245 voor sport activiteiten. Helaas....de stap om dan op een Samsung of Fitbit platform, na 8 jaar Garmin Connect, alles opnieuw op te bouwen vind ik groot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TR1969
Het is inderdaad vaak al het "ecosysteem" waar je in zit die al veel bepaald over je keuze.

Zelf heb ik nu, na jaren Garmin, een Polar Vantage V om toch eens te zien of dit een stap vooruit is.
Ik zal er straks ook nog wel een productreview over schrijven.

@tlpeter de 945 is natuurlijk ook nog maar relatief kort op de markt

Zelf met diverse Garmin's gelopen : Forerunner 210, 610 en Fenix 3.
Hiermee heb ik regelmatig "kleine" probleempjes gehad variërend van moeilijk/niet kunnen synchroniseren, Bluetooth verbindingen die weg vielen en daardoor de batterij leeg trokken, slechte laadconnectoren e.d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparco
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 15:27
Als ik een FR245m of FR945 koop in Hong Kong, kan ik deze dan probleemloos gebruiken in de EU? Ze zijn wel aanzienlijk goedkoper daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Sparco schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 09:35:
Als ik een FR245m of FR945 koop in Hong Kong, kan ik deze dan probleemloos gebruiken in de EU? Ze zijn wel aanzienlijk goedkoper daar.
Ja die kun je probleemloos gebruiken. Je krijgt waarschijnlijk een Asia Pacific versie (APAC) in plaats van een "Rest of World" (ROW) versie. Van de APAC versies lopen de updates vaak (iets, paar weken) achter en je kunt geen beta versies installeren. Verder zijn er geen beperkingen/andere zaken.

Het zou mij persoonlijk niet tegenhouden als het prijsverschil groot is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpjedi
Ik heb een structureel probleem dat mn Edge 520+ niet synced (wel verbonden) in GC als mijn fenix 5+ ook verbonden is. Ik heb uitgevonden dat als ik mn fenix uitzet en dan de Edge sync, dat er geen probleem is. Als ze tegelijk verbonden zijn geweest tijdens het syncen met GC dan synced mn Edge niet meer en ziet geen workout meer. Echter via Express werkt het gewoon wel. Altijd zo geweest eigenlijk sinds ik de apparaten samen heb. Typisch zo’n Garmin miskleuntje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Jpjedi schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 11:57:
Ik heb een structureel probleem dat mn Edge 520+ niet synced (wel verbonden) in GC als mijn fenix 5+ ook verbonden is. Ik heb uitgevonden dat als ik mn fenix uitzet en dan de Edge sync, dat er geen probleem is. Als ze tegelijk verbonden zijn geweest tijdens het syncen met GC dan synced mn Edge niet meer en ziet geen workout meer. Echter via Express werkt het gewoon wel. Altijd zo geweest eigenlijk sinds ik de apparaten samen heb. Typisch zo’n Garmin miskleuntje.
Jup, had ik ook bij mijn Edge 530 icm Fenix 5s. Dit lijkt sinds de laatste FW (3.5) van de Edge 530 verholpen. Wellicht dat die wijziging zijn weg ook nog vindt naar de 520+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenz64
Ik zie eigenlijk wel parallellen tussen Apple en Garmin, allebei premium producten, maar zeker premium pricing. Zeer uitgebreid platform met een buy-in/walled garden (Apple nog sterker) waarbij overstappen op een ander product/plalform best lastig wordt. Ook beiden met gebruikers met een rotsvast vertrouwen, geloof soms dat het met afstand het beste is dat er op de markt is op hun respectievelijke deelmarkten.

Ook hier wordt vaak de superioriteit van Garmin tov van andere merken gepredikt, maar godzijdank komen er zoals hierboven nuanceringen, ook Garmin laat steken vallen.

My point being? Migreer (parallel) naar een merkneutraal platform zoals Strava (ook niet het beste voorbeeld, toegegeven) zodat je je keuze voor het volgende device niet persé "gedwongen" hoeft te zijn. Toen ik na twee iPhone (3Gs & 4s, dus ff geleden) overging bleek de Android/windows omgeving alleen maar voordelen te bieden en vooral: keuze! (en ik was af van het absolute drama geheten iTunes op Windows).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Frenz64 schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 12:52:
My point being? Migreer (parallel) naar een merkneutraal platform zoals Strava (ook niet het beste voorbeeld, toegegeven) zodat je je keuze voor het volgende device niet persé "gedwongen" hoeft te zijn. Toen ik na twee iPhone (3Gs & 4s, dus ff geleden) overging bleek de Android/windows omgeving alleen maar voordelen te bieden en vooral: keuze! (en ik was af van het absolute drama geheten iTunes op Windows).
Voor sporten is het geen echt probleem wat mij betreft want Strava (of alternatief) voldoet prima. Voor activity tracking is dat anders in mijn ogen. Ik ken geen gratis platform waar vanuit ieder merk horloge automatisch naartoe gesynct kan worden en dat stats als kcal, slaap, rusthartslag kan tracken. Samsung Health komt in de buurt maar de automatische sync wordt complex via Garmin Connect (Sport) - MyFitnessPal (Voeding) - Samsung Health (Activity tracking) en Strava.

Daar loop ik nu tegenaan omdat ik een smartwatch/uitgebreide activity tracker wil gebruiken naast mijn FR245 maar niet een extra platform wil nemen. De Vivosmart, Vivofit etc. voldoen niet aan mijn eisen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Aghanim schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 07:47:
Ik wil een smartwatch met hoge resolutie scherm maar wel de activity tracking in Garmin connect syncen naast mij FR245 voor sport activiteiten. Helaas....de stap om dan op een Samsung of Fitbit platform, na 8 jaar Garmin Connect, alles opnieuw op te bouwen vind ik groot.
Een collega loopt met een Samsung watch rond en moet dat ding elke dag opladen ;w Doe dan toch maar een Garmin of een Polar.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online
Cyberpope schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 07:22:
En vooral zo houden. En geldt vast voor meer mensen. Maar stellen dat mensen die problemen ervaren N=1 gaat echt te ver. *knipzoveelsterant*
Er is echter niemand die dat doet, dus waar ben je dan die getriggered?
Je lijkt je behoorlijk te focussen op de negatieve scenario's die je onthouden heb, waarom?

@Frenz64 ja maar jij stelt toch ook dat het assortiment van de Decathlon kwalitatief identiek is aan duurdere producten? :> ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 11:38

Roozzz

Plus ultra

Deze verstokte Suunto gebruiker stapt ook over naar het vijandige kamp ;)
De 945 is besteld en als het goed is morgen in huis. Nu het sporten weer ergens op begint te lijken mezelf maar eens getrakteerd.

Garmin lijkt op dit moment gewoon de zaakjes het beste op orde te hebben voor mijn wensen. Suunto al vrij snel terzijde geschoven ivm hun huidige platformperikelen, ondanks super tevreden over mijn Ambit. Flink getwijfeld tussen polar en garmin. Platform van polar is prima, maar qua features koop ik nu iets dat hopelijk na de oktober patch zal voldoen. Dus garmin, voelt een beetje als een verstandshuwelijk :P

If you can see, look. If you can look, observe

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frenz64
Gonadan schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 13:33:
[...]

@Frenz64 ja maar jij stelt toch ook dat het assortiment van de Decathlon kwalitatief identiek is aan duurdere producten? :> ;)
Mjnee, niet identiek, ik vind de meerprijs die Nike/UA/vul in andere topmerken vragen voor hun hyper overdreven tech beschrijvingen materialen compleet over the top. Qua duurzaamheid zullen die shirtjes wel beter zijn, maar je kan ook makkelijk 4 tot 6 Decathlon shirtjes verslijten tov 1 zo'n shirt, qua prijs.

Maar bij mij is het ook een mentaal dingetje, ik weiger simpelweg dat soort bedragen voor een shirtje te betalen als je uiteindelijk ook gewoon een plain katoenen t--shirt zou kunnen dragen, loop je geen seconde langzamer door. Dat gaat me dan ook te ver, maar bij wijze van spreken.

Deze allergie heb ik overigens ontwikkeld uit de windsurfsport, daar heb je zogenaamde slalom rijders (vroeger speeders genaamd) die elk nieuw seizoen probleemloos duizenden euro's aan nieuwe zeilen uitgaven, want x % sneller en niet onbelangrijk, iedereen ziet dat jij het nieuwste materiaal vaart. Dat materiaalfetisme maskeert vaak gebrekkig kunnen en het besef dat trainen en techniek de weg hoort te zijn, niet materiaal. Maar ja, lekker makkelijk [/rant]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sparco
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 15:27
MrAcid schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 10:03:
[...]

Ja die kun je probleemloos gebruiken. Je krijgt waarschijnlijk een Asia Pacific versie (APAC) in plaats van een "Rest of World" (ROW) versie. Van de APAC versies lopen de updates vaak (iets, paar weken) achter en je kunt geen beta versies installeren. Verder zijn er geen beperkingen/andere zaken.

Het zou mij persoonlijk niet tegenhouden als het prijsverschil groot is.
De 245m is zo'n 100 euro goedkoper, de 945 tri bundle zelfs 200.
Wordt alleen een gedoe met garantie als er in de weken na de aankoop iets niet goed blijkt te werken vrees ik...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenz64
Ah nee joh, met Garmin is nooit wat ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
XWB schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 13:25:
[...]

Een collega loopt met een Samsung watch rond en moet dat ding elke dag opladen ;w Doe dan toch maar een Garmin of een Polar.
Als dat een bewuste keuze is dan zie ik het probleem niet. Een Garmin vind ik niet geschikt als dagelijkse smartwatch bijvoorbeeld.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online
Aghanim schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 14:54:
Als dat een bewuste keuze is dan zie ik het probleem niet. Een Garmin vind ik niet geschikt als dagelijkse smartwatch bijvoorbeeld.
Oneens. Zelfs beter dan veel andere merken. :>

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
Ik neig zelf steeds meer om alle berichten uit te zetten. Het is alleen maar afleiding.
Bij een activiteit staan melding altijd al uit.

Een smartwatch zou ik niet eens meer kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gonadan schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 15:01:
[...]

Oneens. Zelfs beter dan veel andere merken. :>
Dat mag :) Ik vind de functionaliteit beperkt en het scherm qua resolutie en helderheid (van een FR245 en Fenix 5) ondermaats vergeleken met niet-sport merken als Samsung, Apple, Huawei en deels Fitbit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online
Aghanim schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 15:07:
Dat mag :) Ik vind de functionaliteit beperkt en het scherm qua resolutie en helderheid (van een FR245 en Fenix 5) ondermaats vergeleken met niet-sport merken als Samsung, Apple, Huawei en deels Fitbit.
Dat is inderdaad een kwestie van voorkeur, als telefoonscherm om je arm zijn andere merken weer meer geschikt.
Ik kan mij nu eigenlijk geen functionaliteit bedenken die ik echt mis en sinds ik pay gebruik wil ik echt nooit meer anders.
Ben op zich wel benieuwd, welke functionaliteit is voor jou belangrijk op dit vlak?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

tlpeter schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 07:30:
@Cyberpope Dat ik geen problemen heb wil inderdaad niks zeggen over anderen.
Kun je meer vertellen over de Garmin scale?
De garminscale heeft echt heel veel problemen met zijn wifi verbinding na een update.
Om de haverklap opnieuw pairen schijnt het advies te zijn. Of weer een factory-reset.
De prijs is daarbij wel erg hoog. Maar kun je genoeg over vinden hoor. Zie ook de beoordeling van Rainmaker.
Gonadan schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 13:33:
[...]

Er is echter niemand die dat doet, dus waar ben je dan die getriggered?
Je lijkt je behoorlijk te focussen op de negatieve scenario's die je onthouden heb, waarom?
Dat eerst werd volgens mij wel gedaan ergens terug.
Verder heb ik ze onthouden omdat ik er last van heb. Oke van de 310xt niet meer opdat die met pensioen is. Maar het is erg irritant als een funktie die je zeer regelmatig gebruikt niet meer doet., door een irrelevant update En Garmin dat erkent en aangeeft te zullen fixen, maar dat nooit meer doet en na 6 maanden je casus zo maar sluit. Dat blijft je wel bij.

Tegen de problemen met mijn GPSmap ben ik afgelopen vakantie nog tegenaan gelopen (funktie gesloopt, waarvoor ik hem eigenlijk mede gekocht had) en heb de neiging het bandje van mijn vivosmart bij elke laadcyclus te controleren. Ik zie nu al weer een breuk onstaan. En bandje stuk = heel apparaat waardeloos en onbruikbaar.

Dus onthouden is niet moeilijk als je er voortdurend mee geconfronteerd word hoor. Het zijn ook geen senarios, maar zaken die ik zelf meemaak. Feitelijkheden. Heb in totaal 11 devices in gebruik of gebruik gehad van onze vrienden van Garmin, waarbij ik de vervangingen (zoals nu mijn 3de! vivosmart 3) niet meetel.

Maar voor het merendeel werken ook mijn garmin's goed hoor. Maar laten wel eerlijk wezen. Garmin heeft gewoon lak aan zijn gebruikers. Altijd al gehad en heeft ze nog steeds. Daar wil ik wel een beetje voor waarschuwen als mensen te positief worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb de Garmin scale.

Setup ging niet zo soepel als mn fitbit Aria. Maar vanaf na installatie geen enkel probleem. Ik sta er elke dag op. Werkt nu 6 maanden flawless.

Maar n=1 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frij5fd
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 14-10 20:35
tlpeter schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 06:52:
@Cyberpope Ik klop het even af maar ik heb echt nul problemen gehad tot nu toe met mijn 945.
Omdat ik een aantal betaalde apps in de Garmin app store heb staan, krijg ik regelmatig vragen van gebruikers of ze een nieuwe licentie code kunnen krijgen vanwege wissel van een probleemhorloge. Ik schat dat het ergens tussen de 5 à 10% zit en relatief veel FR945. Waarschijnlijk vanwege de problemen met de knoppen.
Ik verbaas me wel een beetje over het hoge aantal, het laatste half jaar begint het toe te nemen.
NB: ik kan zien aan de input voor de code die men aanlevert dat het vervangede toestel van het zelfde type is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RR46
@Frij5fd wat van apps mag ik aan denken? Puur uit nieuwsgierigheid☺️

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gonadan schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 15:12:
[...]

Dat is inderdaad een kwestie van voorkeur, als telefoonscherm om je arm zijn andere merken weer meer geschikt.
Ik kan mij nu eigenlijk geen functionaliteit bedenken die ik echt mis en sinds ik pay gebruik wil ik echt nooit meer anders.
Ben op zich wel benieuwd, welke functionaliteit is voor jou belangrijk op dit vlak?
Het begint er eigenlijk mee dat de meeste Garmins te dik zijn om de mouw van mijn overhemd goed overheen te laten glijden. De FR 245 is een stuk beter dan Fenix maar nog steeds te dik. Alleen de Vivoactive voldoet.

Ik houd wel van eye candy en dan is een Oled met hoge resolutie en kleuren een goede match. Verder probeer ik mijn telefoon minder vaak te gebruiken. Als ik iets op mijn smartwatch doe is er minder verleiding om daarna wat anders te openen.

Op de Galaxy Watch gebruik ik de Spotify controls, notificaties lezen (ziet er strakker uit dan Garmin), alarm instellen, agenda (volgende afspraak) en flashlight.

Ik heb mijn FR245 ruim 2 maanden fulltime gedragen met veel plezier dus het kan prima. Dit geeft me gewoon net wat meer een (onnodig) wow gevoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tlpeter
Frij5fd schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 18:09:
[...]

Omdat ik een aantal betaalde apps in de Garmin app store heb staan, krijg ik regelmatig vragen van gebruikers of ze een nieuwe licentie code kunnen krijgen vanwege wissel van een probleemhorloge. Ik schat dat het ergens tussen de 5 à 10% zit en relatief veel FR945. Waarschijnlijk vanwege de problemen met de knoppen.
Ik verbaas me wel een beetje over het hoge aantal, het laatste half jaar begint het toe te nemen.
NB: ik kan zien aan de input voor de code die men aanlevert dat het vervangede toestel van het zelfde type is
Het probleem met de knoppen herken ik gedeeltelijk, er zit verschil in hoe ze voelen maar het werkt bij mij goed dus ik vind het prima.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Frij5fd
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 14-10 20:35
RR46 schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 18:16:
@Frij5fd wat van apps mag ik aan denken? Puur uit nieuwsgierigheid☺️
Datavelden op het vlak van hardlopen, uit nood geboren:
* Datarun plus: vooral voor diverse vormen van training (van baantraining tot trails waarbij hoogte van belang was). Ik gebruikte een mooi dataveld met 7 parameters, maar de ontwikkeling ervan was gestopt. Toen zelf maar gaan code produceren. Zie https://apps.garmin.com/n...3f-4666-8451-da97e59b0d99 en nog 3 kopieën ervan (voor verschillende sets van instellingen)
* Datarun premium: vooral voor gebruik met de Stryd footpod gemaakt, omdat daar niets voor was. Is flexibeler qua indeling en heeft naast parameters van running power ook een aantal prestatie indicatoren die live weergegeven worden (bijvoorbeeld running efficiency en power2heartrate ratio). Ook in velden met 4, 5 of 6 parameters gemaakt. Zie https://apps.garmin.com/n...bb-45b7-8f97-2694ccf74eef
Ik heb ook nog wat gratis datavelden. Maar omdat ik daar wel veel downloads op kreeg, maar nagenoeg geen feedback, op gegeven moment maar geld gaan vragen. Dan verwachten mensen waar voor hun geld en gaan commentaar leveren en om extra functionaliteit vragen. Daar leerde ik wat van tenminste :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RR46
@Frij5fd Cool! Ik heb momenteel zelf een soortgelijke screens gemaakt, maar alleen niet met 7 (en natuurlijk missen sommige functionaliteiten).

Leuk om te zien dat er Tweakers zijn, die ook op dit gebied actief zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Aghanim schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 14:54:
[...]

Over dat laatste kan ik niet oordelen. Hoewel ik mijn Garmin de hele dag draag, heb ik notificaties juist uitstaan.

March of the Eagles

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frenz64
Ik had notificaties aanstaan, maar dat vond ik nog veel indringender dan op m'n telefoon. Mijn telefoon staan standaard op stil en het enige signaal is het ledje dat knippert. Ik heb het uitgezet omdat ik vind dat de "verleidingen" van de smartphone vanuit jezelf moet weerstaan en niet via andere devices.

Wel zie ik inkomende calls op m'n horloge, omdat ik vooral zakelijke gesprekken niet wil missen, omdat m'n telefoon op stil staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RR46
Hier idem, inkomende oproepen alleen en dat is meer dan prima. Zou gek worden als tijdens meetings voortdurend dat ding trilt en oplicht. Denk ook dat dit de batterij aanzienlijk zal beïnvloeden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

.

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2024 21:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TR1969
Moet eerlijk zeggen dat de smartphone functionaliteit van de Vantage V met erg tegen valt.
Ik heb hiervoor een Garmin Fenix 3 gehad en daar kreeg ik gewoon de meldingen die ik wilde.

Bij de Polar komen ze lang niet allemaal door, kan ook komen door de slechte BT verbinding met m'n iphone.
De Garmin Connect app is niet bijzonder maar Polar Flow overtuigd ook niet echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online
Aghanim schreef op woensdag 24 juli 2019 @ 18:27:
Het begint er eigenlijk mee dat de meeste Garmins te dik zijn om de mouw van mijn overhemd goed overheen te laten glijden. De FR 245 is een stuk beter dan Fenix maar nog steeds te dik. Alleen de Vivoactive voldoet.

Ik houd wel van eye candy en dan is een Oled met hoge resolutie en kleuren een goede match. Verder probeer ik mijn telefoon minder vaak te gebruiken. Als ik iets op mijn smartwatch doe is er minder verleiding om daarna wat anders te openen.

Op de Galaxy Watch gebruik ik de Spotify controls, notificaties lezen (ziet er strakker uit dan Garmin), alarm instellen, agenda (volgende afspraak) en flashlight.

Ik heb mijn FR245 ruim 2 maanden fulltime gedragen met veel plezier dus het kan prima. Dit geeft me gewoon net wat meer een (onnodig) wow gevoel.
Die redenatie kan ik best volgen, bij liggen de prioriteiten precies aan de andere kant.
Jij bent meer gericht op looks en oogsnoep, ik wilde een sporthorloge met handige smart features die niet lelijk genoeg was om op je werk te kunnen dragen. Dat werd dus een F5+ titanium met zwart lederen bandje. :P
In die zin is Garmin best geschikt als smartwatch, maar het hangt sterk van je prioriteiten af. Zo zou ik echt niet kunnen leven met een accuduur van minder dan een week. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jpjedi
Bij een sporthorloge interesseren de looks me echt geen reet. Ding moet makkelijk in gebruik zijn, nauwkeurig en veelzijdig qua data. Elke dag opladen is ook geen optie inderdaad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Crawl NL
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 13:32
Sinds afgelopen dinsdag eigenaar van een Polar Ignite. Mooi fitness horloge in een klassiek design (rond) maar zonder smartwatch functionaliteit (krijg al genoeg prikkels op een dag ;-)

Ook al aan het stoeien geweest met Polar Flow, Wat een berg data krijg je tot je beschikking. Als aankomend Analyst smul ik hier wel van. Ziet er naar mijn mening indrukwekkend uit zo op het eerste gezicht.

Heel blij met mijn keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gonadan schreef op donderdag 25 juli 2019 @ 18:21:
Die redenatie kan ik best volgen, bij liggen de prioriteiten precies aan de andere kant.
Jij bent meer gericht op looks en oogsnoep, ik wilde een sporthorloge met handige smart features die niet lelijk genoeg was om op je werk te kunnen dragen. Dat werd dus een F5+ titanium met zwart lederen bandje. :P
In die zin is Garmin best geschikt als smartwatch, maar het hangt sterk van je prioriteiten af. Zo zou ik echt niet kunnen leven met een accuduur van minder dan een week. :P
Accuduur is inderdaad wel een probleem. Ik heb nu een Galaxy Watch Active en een Fitbit Versa en zoals het er nu naar uit ziet is de Galaxy Watch te veel eye candy en daardoor binnen max 2 dagen leeg. Dat is wel erg krap. De Versa zou rond de 4 dagen moeten halen, wat ik prima acceptabel vind. Bovendien word je er ook handig in qua opladen. Zo douche ik iedere dag en laad ik mijn horloge op dat moment op. Dat is in totaal al snel 20-25 minuten en geeft 30% accu. Op die manier komt het slechts sporadisch voor dat het horloge echt leeg is.

Overigens is de Galaxy Watch als smartwatch wel echt top. Vanaf je horloge Spotify via je bluetooth speaker activeren is bijvoorbeeld geen probleem. Sommige features maken het echt eenvoudiger voor je. Waar hij voor mij toch op af valt is de kwaliteit van de hartslagmeter. De afgelopen 2 dagen had ik een rusthartslag van 38 en 34 tijdens de nacht. Terwijl ik met mijn Garmin al maanden op 45 - 48 zit en Fitbit de eerste nacht 51 aangaf. Dan is 38/34 in elk geval niet nauwkeurig en dat vind ik wel van belang.

Zoals het er nu uit ziet gebruik ik mijn FR245 voor sporten en Versa voor activity tracking/hartslag/slaap. Prima combi :)

Nu alleen nog kiezen tussen de smart weegschaal van Garmin of Fitbit :9

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JDFS
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Sinds vanochtend ben ik ook een trotse eigenaar van een Forerunner 945! Nieuw voor EUR 480 op de kop getikt als vervanging van mijn Apple Watch 3.

De Apple Watch voldeed nog prima, behalve het feit dat het elke dag aan de oplader moest mij op een gegeven moment erg begon te irriteren en het feit dat ik geen Apple Music subscription meer wilde puur voor het opladen van muziek. Geef mij maar Spotify.

Tot nu toe erg tevreden, heb zoals iedere Tweaker al meer dan genoeg research gedaan en wist hoe het apparaat ongeveer werkte. De mooie watch face Crystal geïnstalleerd en ben nu lekker Spotify muziek aan het syncen.

Ben benieuwd hoe lang hij meegaat op een lading!

Edit: okee, 1 dag verder en volgens mij gaat er iets mis... batterij gisteren om 11u tot 100% opgeladen, maar ik merkte al wat drain. Ook op Spotify een paar playlists gedownload en gister hardgelopen. Vannacht rond 5u is de 945 uitgegaan omdat de batterij op was? Net maar even een hard reboot van 15 seconden uitgevoerd en nu weer laden tot 100%. Laten we hopen dat het iets eenmaligs is...

[ Voor 22% gewijzigd door JDFS op 27-07-2019 08:09 ]

Pagina: 1 ... 117 ... 324 Laatste