Het grote sporthorloge met GPS topic.

Pagina: 1 ... 116 ... 324 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim301292
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 24-07-2024
Is er iemand die al wat ervaringen wil delen over de Forerunner 945 na enkele weken gebruik? Over batterijduur bijvoorbeeld, of over de nauwkeurigheid van de sensoren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
tim301292 schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 16:55:
Is er iemand die al wat ervaringen wil delen over de Forerunner 945 na enkele weken gebruik? Over batterijduur bijvoorbeeld, of over de nauwkeurigheid van de sensoren?
Batterijduur lijkt gelijkwaardig maar iets minder (qua standby, iets beter qua activiteiten) dan de 935... Dat houdt in, laatste meting iets meer dan 10 dagen (en op adt moment nog 5% over) incl 5:30 uur aan gps-activiteiten met daarvan 30 minuten kaarten gebruiken.

Dat is met weinig qua 'smart watch', en alles redelijk zuinig ingesteld (wel een custom watchface).

GPS is goed genoeg maar lijkt minder nauwkeurig dan de voorganger, zal vast ngo verbeterd worden met sw updates en hij is dus wel zuiniger.

OHR, durf ik weinig van te zeggen nog... lijkt vergelijkbaar met de 935. Merk niet zozeer verbeteringen eigenlijk.

Reageert wel sneller dan mijn 935 en dat is fijn in dagelijks gebruik.

Mocht je specifieke vragen hebben, ik hoor het wel ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaPi36
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08-10 10:40
Sinds een week de forerunner 945.... Wat een top ding komend van de Fenix 3. Geweldige batterij duur en dat met Bluetooth constant aan. Daarbij is de ui zoveel sneller en rijker.

Enige downside is dat er noord Amerikaanse Maps op staan ipv Europese. Is met open Maps prima te doen maar zou graag een oplossing vinden om toch de noord Amerikaanse Maps eraf te gooien en de officiële Europese Maps erop te zetten.

Iemand een idee hoe dat te doen is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaverius
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-10 13:43

Xaverius

Ultraloper - korte dan... 😎

Topicstarter
Ik had ooit een FR305 met hartslagmeterband maar heb die redelijk vlot opzij geschoven omdat deze band mij een mooie rode irritatievlek opleverde.

Inmiddels ben ik druk bezig met een schema op hartslag te trainen met mijn FR935 en de training gisteren begon redelijk ruk qua hartslag want er klopte ( :+ ) niks van. Hij begon van 140 te stijgen naar 170 terwijl ik op ongeveer Z0/Z1 liep en ik zelf een goed gevoel had. Na twee kilometer vloog hij ineens omlaag naar ongeveer 120 wat beter klopte.

Dus jeukt ( :+ ) het toch een beetje om te kijken of die HRM RUN band wat is. Zijn er hier mensen aanwezig die met die oude band ook irritaties/rode vlek kregen en inmiddels op een nieuwere band hier geen last van hebben? Even 70-90 euro uitgeven aan iets wat ik misschien nooit ga gebruiken gaat me ook weer net wat te ver namelijk.

https://smashrun.com/hans.vandermeer/invite
Stop de verwelking!
COVID19 resultaat: 30% meer hardgelopen dan ooit, langste afstand van 52 -> 69km gebracht

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Mooi te lezen dat de 945 bij de meesten goed bevalt. Volgens mij heeft Garmin een goede stap gezet met de x45 serie. Ik ben, na een 230 en Fenix 5, heel erg tevreden met mijn 245. Daar mis ik eigenlijk niks en er zijn ook geen zaken die me storen. Het enige dat ik persoonlijk had gewild is een hogere schermresolutie en feller display (zoals de Galaxy Watch of Apple Watch) ten koste van batterij duur. Maar dat is meer een nice to have.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FrankGNL
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online
PaPi36 schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 09:26:
Sinds een week de forerunner 945.... Wat een top ding komend van de Fenix 3. Geweldige batterij duur en dat met Bluetooth constant aan. Daarbij is de ui zoveel sneller en rijker.

Enige downside is dat er noord Amerikaanse Maps op staan ipv Europese. Is met open Maps prima te doen maar zou graag een oplossing vinden om toch de noord Amerikaanse Maps eraf te gooien en de officiële Europese Maps erop te zetten.

Heb je het horloge wel in Europa gekocht? Dan zou ik contact opnemen met de verkoper en uitleggen dat je niet de Europa maps hebt

Ander ben ik bang dat je de Garmin Europa maps moet kopen

[ Voor 8% gewijzigd door FrankGNL op 10-07-2019 10:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoGi_Berra
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 12:01
Gister een wedstrijd (triatlon) gehad waarbij de 945 geen GPS-gegevens had bij het zwemgedeelte. Zag op DCR dat dit wel vaker voorkomt, jammer. Helaas nog geen fix hiervoor.

Voor de rest tevreden over de 945. Batterijduur is zeer goed, echter gebruik ik amper de smartwatch-functies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PaPi36 schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 09:26:

Eglobalcentral?

Je krijgt simpelweg de maps van de regio waarvoor het apparaat bestemd is, denk niet dat Garmin je even de andere maps gaat leveren, je kan ze evt kopen:

https://buy.garmin.com/nl-NL/NL/p/586905

Of anders garmin.openstreetmap.nl of openfietsmap.nl gebruiken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tim301292
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 24-07-2024
m0ridin schreef op dinsdag 9 juli 2019 @ 17:19:
[...]

Batterijduur lijkt gelijkwaardig maar iets minder (qua standby, iets beter qua activiteiten) dan de 935... Dat houdt in, laatste meting iets meer dan 10 dagen (en op adt moment nog 5% over) incl 5:30 uur aan gps-activiteiten met daarvan 30 minuten kaarten gebruiken.

Dat is met weinig qua 'smart watch', en alles redelijk zuinig ingesteld (wel een custom watchface).

GPS is goed genoeg maar lijkt minder nauwkeurig dan de voorganger, zal vast ngo verbeterd worden met sw updates en hij is dus wel zuiniger.

OHR, durf ik weinig van te zeggen nog... lijkt vergelijkbaar met de 935. Merk niet zozeer verbeteringen eigenlijk.

Reageert wel sneller dan mijn 935 en dat is fijn in dagelijks gebruik.

Mocht je specifieke vragen hebben, ik hoor het wel ;)
Top, klinkt goed. Ik was vooral benieuwd naar de batterijduur omdat ik daar hier en daar nog wat gemixte reacties over lees. Fijn om te lezen dat de handelingen ook sneller gaan op de 945.

Zelf zou ik de 945 voornamelijk aanschaffen voor bij het sporten. Fijne bijkomstigheid vind ik dat je geen telefoon meer nodig hebt nu je 1000 nummers kunt uploaden, rent toch iets lekkerder. Daarnaast vind ik het heel interessant mijn gezondheid in bredere zin te analyseren (met bijv. slaapmonitor, body battery, stress monitor). Tot slot ben ik ook toe aan het thuislaten van portemonnee door contactloos betalen en minder je telefoon erbij pakken door de smartwatchfuncties. Daarbij: 1 boete op de fiets met je smartphone is tegenwoordig al zo'n 1/6e Garmin FR 945 :+

Mijn conclusie is eigenlijk dat ik een zo compleet mogelijk horloge wil. Mijn aanname daarbij is dat de 945 op dit moment naast het meest complete, ook het meest accurate horloge is (kinderziektes door software-updates daargelaten). Mijn angst is dat een goedkoper horloge mij op den duur gaat beperken. Je wil natuurlijk wel kloppende gegevens analyseren en hoe meer metrics hoe beter. Maar men mag me gerust challengen als ik ergens de plank mis sla, zoveel weet ik er namelijk ook nog niet van af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@tim301292

Er waren/zijn idd wat mensen die een rare battery drain met de 945 rapporteren, maar van wat ik weet is dit bijna altijd opgelost na een hard reset en een evt update naar de laatste firmware. Ik schat in dat ik met 3-4x (gps) sporten in de week ik op een dag of 9 a 10 aan batterij duur kom (excl smartwatch functionaliteiten, die gebruik ik nog niet echt).

Muziek gebruik ik ook (nog) niet dus daar kan ik weinig zinnigs over zeggen, de statistieken zijn leuk (body battery, stress en sleep monitoring) zolang je ze met een korreltje zout kan nemen... zie het als leidraad en indicatie en dan heb je er genoeg aan, zie je het als ultieme metingen en wil je het nauwkeurig dan zal het gaan irriteren ;)

Denk eraan dat garmin pay hier alleen door abnamro en rabo ondersteund wordt, ING bijv niet. Of je moet een ICS creditcard nemen oid, maar dat kost ook weer extra.

De gegevens op een goedkoper horloge zullen niet slechter zijn (hooguit dat dit per merk kan verschillen), je hebt er misschien alleen minder. Goedkopere horloges zullen vaak ook inleveren op batterijduur en andere mogelijkheden. De kracht van de 945 is wat ij betreft de compleetheid, goede batterijduur, mooi casual uiterlijk, veel mogelijkheden (qua sporten en statistieken maar ook zaken als kaarten, pay, music), snel en de laatste versies van sensoren.

En verder is de enige aan wie je het moet kunnen verantwoorden jezelf ;) ALs jij het geld hebt en er voor over hebt voor bijv de 945 dan is dat toch al helemaal goed? Voor mij is het mijn dagelijks horloge EN sporthorloge, ik heb er dus continu plezier van en tja... dan betaal ik maar de hoofdprijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• veertje
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20:59
Ik zoek een sporthorloge voor hardlopen en zwemmen.
Fenix horloges vallen echt ver buiten mijn budget, dus zit meer te denken aan een Stratos of Huawei GT active (geen strava dus valt mogelijk af). Hebben jullie nog andere tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
veertje schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 13:04:
Fenix horloges vallen echt ver buiten mijn budget, dus zit meer te denken aan een Stratos of Huawei GT active (geen strava dus valt mogelijk af). Hebben jullie nog andere tips?
Garmin Forerunner 645 wellicht?

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 19:44
Na een lange reeks van vlekkeloze betalingen met mijn F5+ dan toch tegen een onoverkomelijk probleem aan gelopen. De doe-het-zelf-benzinepomp ondersteund geen contactloos. }:|

Verder werkt het echt perfect, zelfs met die nieuwere mobiele apparaatjes die meer op een Raboreader lijken dan een pinautomaat. Slechts één keer lukte het niet, en dat was omdat de kabel van de pinautomaat los zat. :D

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• retlaw
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22:10

retlaw

<GoT> RetLaw#2411

Je kunt ook eens op marktplaats zoeken. Daar vind je best wat aanbod voor aardige prijzen.

Battle.net || Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Open water zwemmen of zwembad? En als de Stratos je budget is, dan heb je niet zo veel keus vrees ik als je een nieuw horloge wilt kopen.

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• veertje
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20:59
PatrickC schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 13:58:
[...]

Open water zwemmen of zwembad? En als de Stratos je budget is, dan heb je niet zo veel keus vrees ik als je een nieuw horloge wilt kopen.
Bijna alleen zwembad, wel openluchtzwembaden.
En budget is niet de stratos, maar er is een groot verschil tussen stratos prijs en fenix prijzen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 14:59
@Xaverius Ik denk niet dat er in de gebruikte stoffen veel veranderd is de laatste jaren. Je moet wel de band spoelen na gebruik (doe ik zelf misschien eerder om de 2-3 keer, als ik die 's morgens gebruikt heb, heb niet zoveel zin in een klammige band als ik die 's avonds ook wil gebruiken) en met de hand wassen met een beetje zeep na een aantal keer. Ik heb wel weet van iemand die ook een lelijke uitslag kreeg van de band die bij zijn Edge 520 bundel zat, maar die waste de band niet.

Wat misschien ook kan, is dat je de band niet vast genoeg had en dat die kon schuren? Of deed je heel lange activiteiten? Kan me wel voorstellen dat die band irriteert als je die een halve dag draagt.
Verder heeft iedereen natuurlijk een unieke huid, de ene is sneller geïrriteerd dan de andere.

Zelf draag ik nu ongeveer 2 jaar een Wahoo Tickr bij het sporten, en heb er geen last van ook al heb ik een behoorlijk droge huid. Ik moet bv mijn horloge uitdoen bij het slapen, anders krijg ik na een paar weken uitslag op mijn pols.

@tim301292 Ivm contactloos betalen, je kunt natuurlijk altijd je portomonnee thuis laten en alleen je bankkaart meenemen, ik neem sowieso altijd mijn identiteitskaart mee. Er zijn nog altijd meer plaatsen waar een bankkaart werkt dan waar contactloos betalen werkt.
Ook ivm muziek, ik heb niet echt last van mijn telefoon in een Flipbelt als ik rustige duurlopen doe of een korte hersteltraining. Voor intervaltrainingen en wedstrijden zou het wel storen, maar die doe ik zonder muziek, voor een intervaltraining zou je al een goed afgestemde playlist moeten maken.

Verder natuurlijk wel eens dat je nooit genoeg data hebt, zolang je dan iets met die data kunt :).

@veertje Elk merk heeft wel een aantal modellen van 200-300 euro waar je mee kunt hardlopen en zwemmen in een zwembad (binnen of buiten is hetzelfde, met openwater zwemmen wordt bedoeld of je een GPS track wilt van het zwemmen). Er worden ook oudere modellen aan verlaagde prijzen verkocht.

Polar : Ignite en Vantage M (en ouder M430)
Suunto : Suunto 3, Suunto 5 (en ouder Spartan Trainer)
Garmin : Forerunner 245, Forerunner 645, Vivoactive 3, Music varianten van voorgaande (ouder Forerunner 235, 735XT)
Fitbit : Versa (geen GPS), Ionic
Apple Watch Series 3 - 4 (moet je een iPhone hebben)
Samsung Galaxy Active (naar Strava uploaden werkt niet met een iPhone)

Ik vergeet er waarschijnlijk nog, bv TomTom, zolang hun servers blijven werken kun je die heel goedkoop op de kop tikken.

De meeste onderscheiden zich van elkaar met een aantal features, maar lopen, zwemmen en uploaden naar Strava doen ze allemaal. Sommige zijn helemaal sporthorloges en hebben nauwelijks iets "smart" (geen notificaties bv), terwijl de echte smartwatches dan weer niet zo goed bedienen bij het sporten (touchscreen) en een accu hebben die te snel leeg is voor lange activiteiten. Je noemt niet echt vereisten dus is moeilijk je in een richting te wijzen, moest je nu zeggen dat je muziek wilt zonder telefoon, of dat de batterij lang moet meegaan, kun je al wat meer elimineren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
veertje schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 14:43:
[...]

Bijna alleen zwembad, wel openluchtzwembaden.
En budget is niet de stratos, maar er is een groot verschil tussen stratos prijs en fenix prijzen.
Zolang het maar een zwembad is waar je dus baantjes zwemt. Open water is b.v. bij triathlons belangrijk. Bij Garmin zou je dan ook voor de Forerunner 245 (Music) kunnen gaan. Die is een heel stuk goedkoper dan een Fenix 5 (plus) en zo’n €100 goedkoper dan een Forerunner 645 (Music).

PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xaverius
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-10 13:43

Xaverius

Ultraloper - korte dan... 😎

Topicstarter
Bedankt @MacPoedel . Ik was al van plan hem opnieuw te testen maar schoonmaken is misschien wel handig. Eens zien of dat voor het trainen vanavond nog lukt. En of de batterij nog wel werken.

https://smashrun.com/hans.vandermeer/invite
Stop de verwelking!
COVID19 resultaat: 30% meer hardgelopen dan ooit, langste afstand van 52 -> 69km gebracht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaPi36
m0ridin schreef op woensdag 10 juli 2019 @ 11:33:
[...]

Eglobalcentral?

Je krijgt simpelweg de maps van de regio waarvoor het apparaat bestemd is, denk niet dat Garmin je even de andere maps gaat leveren, je kan ze evt kopen:

https://buy.garmin.com/nl-NL/NL/p/586905

Of anders garmin.openstreetmap.nl of openfietsmap.nl gebruiken...
Inderdaad eglobalcentral.nl er stond bij dat Europese talen ondersteund werd maar niet dat het een noord Amerikaanse versie zou betreffen. Heb email contact gehad maar moet een rma aanmaken. Vrees dat evt terugsturen enige optie is...maar dat wil ik eigenlijk niet want ik ben verkocht aan het horloge (en de prijs was goed). Als ik antwoord op rma krijg laat ik het weten.
Als iemand een trucje weet om toch Europese map erop te zetten, houd ik me aanbevolen ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PaPi36 schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 16:50:
[...]

Inderdaad eglobalcentral.nl er stond bij dat Europese talen ondersteund werd maar niet dat het een noord Amerikaanse versie zou betreffen. Heb email contact gehad maar moet een rma aanmaken. Vrees dat evt terugsturen enige optie is...maar dat wil ik eigenlijk niet want ik ben verkocht aan het horloge (en de prijs was goed). Als ik antwoord op rma krijg laat ik het weten.
Als iemand een trucje weet om toch Europese map erop te zetten, houd ik me aanbevolen ;-)
Kopen is de enige truc, voordeel is dat je met kopen bij eglobalcentral dan waarschijnlijk weer wat bespaard hebt maar ja... ze zijn goedkoper doordat ze buitenlandse toestellen aanbieden.

Met telefoons nooit echt een punt, met dit soort zaken minder handig.

Zie trouwens dat ie daar nu voor 455 staat wat idd een hele lage prijs is, zelfs als je die 50e voor de officiele kaarten betaald ben je alsnog 100e goedkoper uit dan in de winkel

[ Voor 9% gewijzigd door m0ridin op 11-07-2019 17:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaPi36
m0ridin schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 17:12:
[...]

Kopen is de enige truc, voordeel is dat je met kopen bij eglobalcentral dan waarschijnlijk weer wat bespaard hebt maar ja... ze zijn goedkoper doordat ze buitenlandse toestellen aanbieden.

Met telefoons nooit echt een punt, met dit soort zaken minder handig.

Zie trouwens dat ie daar nu voor 455 staat wat idd een hele lage prijs is, zelfs als je die 50e voor de officiele kaarten betaald ben je alsnog 100e goedkoper uit dan in de winkel
triathlon bundel scheelt zelfs 175€....dat is wel heel erg veel geld. Heb nu een openmaps kaart van Nl erop gezet en dat toont ook goed. Hoop dat ze wellicht nog een goedmakertje hebben want ze zouden wel al met Garmin in contact staan gaven ze in de mail aan.

Overigens...wat ik nergens in reviews gelezen had... de triathlon bundel versie van de 945 heeft een blauw randje rondom en blauw accent op de rechter boven knop. Moest ik even aan wennen maar heeft wel iets sportiefs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 00:58
PaPi36 schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 16:50:
[...]

Iemand van Garmin lief aanspreken, of genoegen nemen met de gratis OSM / OFM kaarten. En je kan altijd de buidel trekken en gewoon een kaart kopen natuurlijk, wellicht krijg je nog een 10% kortingsbon, maar dan blijft het nog een hoop geld voor iets wat ook gratis alternatieven heeft.
Je hebt nog geluk dat je een Noord-Amerikaanse versie hebt, want de Aziatische versies krijgen andere firmwares en minder vaak updates.

Oh ja en voor de koopjesjagers: 15 en 16 juli is het prime day op amazon waar ongetwijfeld de meeste gps horloges (zo niet alle) tegen scherpe prijs zullen worden aangeboden. Maar waarschijnlijk in beperkte voorraad, dus doe je huiswerk nu en sla toe als je het ziet want ze zijn over het algemeen snel uitverkocht met de laagste prijzen.

[ Voor 14% gewijzigd door rockhopper op 11-07-2019 18:08 ]

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Frij5fd
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 14-10 20:35
Bij iBood vandaag enkele Fenix horloges te koop: https://www.ibood.com/ele...6/7616/garmin-smartwatch/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenz64
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-10 09:09
MacPoedel schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 15:21:
@Xaverius
@veertje Elk merk heeft wel een aantal modellen van 200-300 euro waar je mee kunt hardlopen en zwemmen in een zwembad (binnen of buiten is hetzelfde, met openwater zwemmen wordt bedoeld of je een GPS track wilt van het zwemmen). Er worden ook oudere modellen aan verlaagde prijzen verkocht.

Polar : Ignite en Vantage M (en ouder M430)
Suunto : Suunto 3, Suunto 5 (en ouder Spartan Trainer)
Garmin : Forerunner 245, Forerunner 645, Vivoactive 3, Music varianten van voorgaande (ouder Forerunner 235, 735XT)
Fitbit : Versa (geen GPS), Ionic
Apple Watch Series 3 - 4 (moet je een iPhone hebben)
Samsung Galaxy Active (naar Strava uploaden werkt niet met een iPhone)

Ik vergeet er waarschijnlijk nog, bv TomTom, zolang hun servers blijven werken kun je die heel goedkoop op de kop tikken.

De meeste onderscheiden zich van elkaar met een aantal features, maar lopen, zwemmen en uploaden naar Strava doen ze allemaal. Sommige zijn helemaal sporthorloges en hebben nauwelijks iets "smart" (geen notificaties bv), terwijl de echte smartwatches dan weer niet zo goed bedienen bij het sporten (touchscreen) en een accu hebben die te snel leeg is voor lange activiteiten. Je noemt niet echt vereisten dus is moeilijk je in een richting te wijzen, moest je nu zeggen dat je muziek wilt zonder telefoon, of dat de batterij lang moet meegaan, kun je al wat meer elimineren.
Enkele toevoegingen op een hele goede post, @veertje :

Bij vrijwel geen enkel horloge, ook niet de Fenix 5+, klopt er ook maar ene ruk (pardon my french) van de GPS registratie tijdens borstcrawl. Ieder horloge raakt letterlijk de weg kwijt. Trucs zijn je horloge onder je badmuts dragen of in/aan de zwemboei als je die gebruikt in open water (qua veiligheid wel beter). Ik gebruik zo'n boei sinds kort en dan nog twijfel ik aan de gezwommen route.

Polar M600 is ook een goedkope en beste goede optie, android wear, dus iets smarter dan het gemiddelde sporthorloge, maar accuduur ook navenant matiger.

Suunto Spartan Trainer is het meest bi-athlon niet-Garmin horloge imo, hoewel de Vantage M ook wel.

[ Voor 27% gewijzigd door Frenz64 op 11-07-2019 21:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nogeeninlog
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15-10 18:46
Frenz64 schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 21:33:
[...]
Bij vrijwel geen enkel horloge, ook niet de Fenix 5+, klopt er ook maar ene ruk (pardon my french) van de GPS registratie tijdens borstcrawl. Ieder horloge raakt letterlijk de weg kwijt. Trucs zijn je horloge onder je badmuts dragen of in/aan de zwemboei als je die gebruikt
Nadeel hiervan is dat je je slagfrequentie kwijt bent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenz64
nogeeninlog schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 22:06:
[...]

Nadeel hiervan is dat je je slagfrequentie kwijt bent.
OHR onder water? Ook al zo'n succesnummer. Nee, vlgs mij doet alleen die garmin swim band en een suunto variant het onder water.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Slagfrequentie van je zwemslag. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frij5fd
Frenz64 schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 22:15:
[...]
OHR onder water? Ook al zo'n succesnummer. Nee, vlgs mij doet alleen die garmin swim band en een suunto variant het onder water.
Ik heb mijn Scosche Rhythm plus (OHR) soms wel eens direct naast mijn FR935 in het zwembad aan de pols om; dan krijg ik altijd een HR en vaak ziet hij er wel betrouwbaar uit. Ik gebruik daarvoor een zelfgemaakte app, het wordt niet opgeslagen (met ik nog steeds eens als functionaliteit toevoegen).
Mijn zwemmaatje heeft een Polar Vantage M en diens hartslag wordt wel opgeslagen; ziet er ook redelijk betrouwbaar uit.
Frenz64 schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 21:33:
[...]
....
Bij vrijwel geen enkel horloge, ook niet de Fenix 5+, klopt er ook maar ene ruk (pardon my french) van de GPS registratie tijdens borstcrawl. Ieder horloge raakt letterlijk de weg kwijt. Trucs zijn je horloge onder je badmuts dragen of in/aan de zwemboei als je die gebruikt in open water (qua veiligheid wel beter). Ik gebruik zo'n boei sinds kort en dan nog twijfel ik aan de gezwommen route.
Dinsdagavond mijn FR935 aan de Safer swimmer gedaan, op een hardlopenprofiel gezet, en toen 2km gezwommen. Ik zwom samen met mijn zwemmaatje (met de Polar Vantage M). Zijn afstand op 2 km week maar 60 meter af en op Strava bleek zijn route goed de route van mijn FR935 te volgen. De FR935 om de pols gaf tot nu toe met open water zwemmen een altijd behoorlijk afwijkende afstand en zeer grove weergave van de route. Inderdaad klopt daar weinig van.
De hardloopactiviteit kun je achteraf in Garmin Connect en Strava wijzigen, je mist alleen het type slag. Maar die weet ik zo ook wel; alleen maar borstcrawl :)

[ Voor 8% gewijzigd door Frij5fd op 11-07-2019 23:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
Het is natuurlijk heel begrijpelijk dat gps horloges het onderwater matig doen, er is immers geen gps ontvangst (of hele zwakke ontvangst). Het is een beetje alsof je een film kijkt en iedere 2 seconden één seconde je ogen dicht houdt en dan maar hopen dat je het hele verhaal snapt. Zo pakt het horloge het signaal hopelijk op als het boven water is, maar dat is natuurlijk ook weer kort tijd.

De badmuts dan wel boei is inderdaad de beste oplossing, maar ik weet natuurlijk ook weer niet in hoeverre een boei afwijkt (zwabbert) als je aan het zwemmen bent.

@Frij5fd de nieuwe scosche rhythm 24 kan wel zelf de hartslag van een activiteit opslaan, alleen het is dan weer wat extra werk om het terug naar de activiteit te koppelen.

Over een ander onderwerp:
Zijn er hier ook gebruikers van relive (meer een fiets app, al kan het met alle sporten gebruikt worden)? Ik was nogal geschokt van het nieuws dat de samenwerking met strava opeens is opgehouden met bestaan. Dus verwacht ik dat of strava zelf met een gelijk alternatief komt of misschien wahoo (die de banden met strava lijkt aan te trekken). Wat maken jullie ervan? Of misschien heeft iemand meer info?

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenz64
Frij5fd schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 23:00:
[...]

Ik heb mijn Scosche Rhythm plus (OHR) soms wel eens direct naast mijn FR935 in het zwembad aan de pols om; dan krijg ik altijd een HR en vaak ziet hij er wel betrouwbaar uit. Ik gebruik daarvoor een zelfgemaakte app, het wordt niet opgeslagen (met ik nog steeds eens als functionaliteit toevoegen).
Mijn zwemmaatje heeft een Polar Vantage M en diens hartslag wordt wel opgeslagen; ziet er ook redelijk betrouwbaar uit.

[...]

Dinsdagavond mijn FR935 aan de Safer swimmer gedaan, op een hardlopenprofiel gezet, en toen 2km gezwommen. Ik zwom samen met mijn zwemmaatje (met de Polar Vantage M). Zijn afstand op 2 km week maar 60 meter af en op Strava bleek zijn route goed de route van mijn FR935 te volgen. De FR935 om de pols gaf tot nu toe met open water zwemmen een altijd behoorlijk afwijkende afstand en zeer grove weergave van de route. Inderdaad klopt daar weinig van.
De hardloopactiviteit kun je achteraf in Garmin Connect en Strava wijzigen, je mist alleen het type slag. Maar die weet ik zo ook wel; alleen maar borstcrawl :)
Had je zwemmaatje z'n Vantage wel om de pols? Dan is dat wel verrassend, ons alles goeroe DC Rainmaker (die ik 'lichtelijk' napraat), veegt de vloer aan met de betrouwbaarheid in het water.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Gonadan schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 13:26:
Na een lange reeks van vlekkeloze betalingen met mijn F5+ dan toch tegen een onoverkomelijk probleem aan gelopen. De doe-het-zelf-benzinepomp ondersteund geen contactloos. }:|

Verder werkt het echt perfect, zelfs met die nieuwere mobiele apparaatjes die meer op een Raboreader lijken dan een pinautomaat. Slechts één keer lukte het niet, en dat was omdat de kabel van de pinautomaat los zat. :D
Gruwelijk irritant is dit. Heb hetzelfde met parkeren op mijn werk, die automaat ondersteunt geen contactloos 8)7 . Nu is dat op zich niet erg maar het maakt wel dat ik dus niet kan vertrouwen op het feit dat ik altijd contactloos kan betalen en dus toch mijn portemonnee mee moet nemen. Dat is in een laptoptas natuurlijk geen groot probleem maar als je aan het hardlopen bent en je horloge wil niet is dat wel irritant. Jammer dat er bij dit soort dingen niet 1 standaard tegelijkertijd overal uitgerold wordt.
rockhopper schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 18:06:
Oh ja en voor de koopjesjagers: 15 en 16 juli is het prime day op amazon waar ongetwijfeld de meeste gps horloges (zo niet alle) tegen scherpe prijs zullen worden aangeboden. Maar waarschijnlijk in beperkte voorraad, dus doe je huiswerk nu en sla toe als je het ziet want ze zijn over het algemeen snel uitverkocht met de laagste prijzen.
Zeker een goede tip! Vorig jaar kocht ik een nieuwe Fenix 5 voor 301 euro. Deze was toen overal nog te koop voor 475 en duurder. Probleem bij dit soort aanbiedingen is alleen dat het zo interessant is dat ik zelf ook weer ga twijfelen om te upgraden :9

[ Voor 25% gewijzigd door Aghanim op 12-07-2019 07:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
rockhopper schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 23:21:
Zijn er hier ook gebruikers van relive (meer een fiets app, al kan het met alle sporten gebruikt worden)? Ik was nogal geschokt van het nieuws dat de samenwerking met strava opeens is opgehouden met bestaan. Dus verwacht ik dat of strava zelf met een gelijk alternatief komt of misschien wahoo (die de banden met strava lijkt aan te trekken). Wat maken jullie ervan? Of misschien heeft iemand meer info?
Wat ik denk: Relive heeft een nieuwe functie gemaakt waarmee ze je Strava contacten ophalen, en eventueel ook hun ritten, om zo groepsritten te kunnen laten zien in een soort FlyBy modus.

Strava is bang/realiseert zich dat Relive met deze informatie straks eigenlijk teveel data, die nu alleen Strava heeft, in bezit krijgt en wel eens snel kan gaan uitbreiden/groeien door de meer “sociale” features.

Ik denk dat het ver gezocht is dat Relive een bedreiging vormt daarvoor, maar blijkbaar zijn ze er bij Strava toch niet helemaal gerust op en grijpen ze een API-violation aan om deze stap te zetten. Wel jammer! Maar Relive wordt niet onbruikbaar want je kunt gewoon connecten met andere sites (zoals Garmin Connect). Enige is dat je daar niet foto’s en titels aanpast/plaatst (dus die moet je in Relive opnieuw toevoegen dan) en dat je niet die sociale data hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TR1969
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 15-10 16:54

Ik was in ieder geval onaangenaam verrast :(
De reactie van Relive vond eigenlijk ook logischer dan het verhaal van Strava, ik vermoed dat Strava binnenkort een eigen variant gaat opnemen (uiteraard in de betaalde versie's).

Via Garmin Connect, Polar Flow en een aantal andere platformen kun je er nog steeds gebruik van maken.

Hier nog even een stukje van DC Rainmaker die er dieper is ingedoken.

https://www.dcrainmaker.c...app-platform-dispute.html

Zijn er toevallig hier ook lopers die al wat ervaring hebben opgedaan met de Polar Ignite?
Ik twijfel om van Garmin over te stappen naar een Polar Ignite (of Vantage M)

edit link toegevoegd

[ Voor 9% gewijzigd door TR1969 op 12-07-2019 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jch88
  • Registratie: September 2015
  • Laatst online: 10-10 21:27
Ik verwacht niet dat Strava een eigen Relive feature gaat lanceren. De reden voor het opschorten van de API-toegang ligt in het feit dat Relive onlangs een sociale component heeft toegevoegd (in de vorm van een feed) wat direct concureert met de diensten van Strava zelf en ook duidelijk niet is toegestaan volgens de API-voorwaarden van Strava. De 'banden' met Wahoo zijn minder nauw dan je denkt, Wahoo betaalt fors geld om gepromoot te worden in je feed, niets meer, niets minder.

Edit: #spuit11, wat MrAcid zei :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frij5fd
Frenz64 schreef op donderdag 11 juli 2019 @ 23:51:
[...]

Had je zwemmaatje z'n Vantage wel om de pols? Dan is dat wel verrassend, ons alles goeroe DC Rainmaker (die ik 'lichtelijk' napraat), veegt de vloer aan met de betrouwbaarheid in het water.
Yes, dat had hij. Hij heeft wel een lage slagfrequentie (te laag misschien wel, 40 sl/min) en misschien helpt dat voor de GPS lock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frij5fd
@Frij5fd de nieuwe scosche rhythm 24 kan wel zelf de hartslag van een activiteit opslaan, alleen het is dan weer wat extra werk om het terug naar de activiteit te koppelen.

Ik begreep dat je handmatig achteraf de data uit de Scosche rhythm 24 moest combineren met de data uit het horloge. Dat klinkt niet aantrekkelijk. Ik moest 't opslaan van de HR data nog even inbouwen in mijn appje , voor mij handiger.

Bij dcrainmaker.com het Relive verhaal gelezen en mijn Strava abonnement op Summit maar meteen opgezet en mijn account gedelete. Meerwaarde van Strava vond ik toch al beperkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenz64
Frij5fd schreef op vrijdag 12 juli 2019 @ 13:00:
[...]

Yes, dat had hij. Hij heeft wel een lage slagfrequentie (te laag misschien wel, 40 sl/min) en misschien helpt dat voor de GPS lock
Heb DC er nog even op nageslagen, maar die bewuste track was mss in de buurt van de werkelijkheid, overall (bij alle horloges, m.u.v. de Apple watch in de multie test) klopt mijn bewering toch echt wel.

Ik ga iig mijn horloge blijvend aan de boei hangen en fietsen als activiteit kiezen, zodat het de track niet vern**kt met het zwem algoritme (deed ik niet, koos ook open water swim). Vandaag ff testen.

Onder je badmuts kan ook natuurlijk, maar start/stop is zo'n gedoe en ik heb al een horloge in de zee af laten zinken (met windsurfen weliswaar, maar toch).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
Tijd voor een externe GPS ontvanger die aan je Garmin gekoppeld kan worden. Kan je die in je badmuts naaien.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
Frij5fd schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 00:29:
[...]

Ik begreep dat je handmatig achteraf de data uit de Scosche rhythm 24 moest combineren met de data uit het horloge. Dat klinkt niet aantrekkelijk. Ik moest 't opslaan van de HR data nog even inbouwen in mijn appje , voor mij handiger.
Ik moet bekennen dat ik er nog niet mee geëxperimenteerd heb omdat het hele proces uiterst onaantrekkelijk klinkt of in ieder geval omslachtig. Het werkt voor mij gekoppeld met mijn F5x+ in ieder geval wel altijd goed, maar ik ga er nooit mee zwemmen, dus dat geeft geen info over het probleem wat we willen oplossen helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shoombak
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Ik heb sinds een week of 2 problemen met mijn F5. Ik gebruik tijdens het fietsen een Edge 800 en ook aan F5 gekoppelde cadans /snelheidsensor. Willekeurig tijdens het fietsen schiet de F5 op autopauze terwijl de Edge nog gewoon doorloopt, ik neem aan dat de F5 de sensoren over gps gebruikt voor de snelheid. Als ik de activiteit stop en start lijkt het allemaal weer te werken.

Weet niet waar ik het probleem moet zoeken, is het misschien Ant+ issue?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
shoombak schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 13:11:
Ik heb sinds een week of 2 problemen met mijn F5. Ik gebruik tijdens het fietsen een Edge 800 en ook aan F5 gekoppelde cadans /snelheidsensor. Willekeurig tijdens het fietsen schiet de F5 op autopauze terwijl de Edge nog gewoon doorloopt, ik neem aan dat de F5 de sensoren over gps gebruikt voor de snelheid. Als ik de activiteit stop en start lijkt het allemaal weer te werken.

Weet niet waar ik het probleem moet zoeken, is het misschien Ant+ issue?
Misschien de batterij bijna leeg van de sensor. Zet anders auto pauze uit op de F5 (ik ga er voor het gemak vanuit dat geen signaal snelheid = 0 is, al zou hij eigenlijk moeten controleren via zijn eigen gps of dit ook echt zo is, maar dat zal wel niet gebeuren) dan zou in ieder geval de auto pauze functie wegvallen en de opname doorlopen, dat kijkt makkelijker terug.
En zoals altijd, bekijk de logs van beide toestellen even in een app zoals deze:
http://www.mygpsfiles.com/app/ (neutraal zonder nabewerking)

Nog even over strava / relive. Ik heb inmiddels ook het artikel op dcrainmaker gelezen. Het lijkt er inderdaad op dat strava een smerig spelletje aan het spelen is. Het verklaart waarom de kleine speler als tapiirik (spelling?) er niet meer is (niet meer werkt zoals het hoort) en nu relive, dit is dan wel een feature die ik veel gebruik en ook erg gewaardeerd wordt door het thuisfront.

Het zet mijn vertrouwen in strava in ieder geval op een laag pitje en ik denk dat ik maar eens op zoek moet gaan naar een alternatief. Gelukkig heb ik geen geld uitgegeven aan summit / premium, als dit wel het geval zou zijn zou deze per direct door mij opgezegd zijn. Er is weinig vooruitgang bij strava op dit moment en ze lijken vooral bezig te zijn -mijn- data te beschermen alsof het -strava- data is, en dat zint me niet.

*update* eerste stap: mijn archief opvragen is gedaan, hiermee krijg je via de email een link om al je ritten/activiteiten en foto's te downloaden. Dat zal bij mij wel een flink bestand worden gezien ik meestal veel foto's erbij zet...
*update 2* Het blijkt bij mij ongeveer 700 MB aan data te zijn, behoorlijk veel, waarvan het grootste gedeelte uiteraard de foto's zijn.

[ Voor 8% gewijzigd door rockhopper op 13-07-2019 18:41 . Reden: stukje over strava bulk download erbij gezet ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nogeeninlog
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 15-10 18:46
Gonadan schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 10:09:
Tijd voor een externe GPS ontvanger die aan je Garmin gekoppeld kan worden. Kan je die in je badmuts naaien.
komt die GPS-info dan wel goed in het horloge? Onder water werkt bluetooth minder goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenz64
Frenz64 schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 09:50[/message]:[/b]
[...]
....Ik ga iig mijn horloge blijvend aan de boei hangen en fietsen als activiteit kiezen, zodat het de track niet vern**kt met het zwem algoritme (deed ik niet, koos ook open water swim). Vandaag ff testen.
Moet je niet na 1,5 km zwemmen de meting weggooien ipv opslaan, zonder leesbril zie ook ik niet wat ik doe eigenlijk, ik zag wel een ander scherm dan normaal. Gelukkig krijg ik binnenkort lenzen waarmee ik ook kan lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
nogeeninlog schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 17:46:
komt die GPS-info dan wel goed in het horloge? Onder water werkt bluetooth minder goed.
Daar moeten ze dan voor zorgen, desnoods middels caching. Het zal allicht beter werken dan een signaal vanaf de satelliet. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaPi36
hmmm nu aantal hardloop trainingen gemeten met de forerunner 945....
Valt mij op dat de aerobe effect en de hersteltijd veel hoger zijn dan daarvoor met mijn Fenix 3 met hartslagband....iemand een idee waarom dat is?? Moet de forerunner nog meer "leren" van mijn waardes?

Ter vergelijk:
Fenix3: 12km; 6:05 p/km; Gem hartslag 140; 22 uur hersteltijd en Aerobe score 3.3
F945: 12km; 6:07 p/km; Gem hartslag 141; 44 uur hersteltijd en Aerobe score 4.1

Vooral die hersteltijd die 2 keer zo hoog is vind ik heel vreemd....die probeer ik namelijk altijd netjes na te leven maar met de forerunner 945 zou ik ineens de drie wekelijkse trainingen niet meer af kunnen werken want zit regelmatig op 4 dagen hersteltijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
@rockhopper vertrouwen in Strava heb ik al een tijdje niet. Het is dat ik een aantal kennissen heb zonder Garmin anders had ik het al weggedaan.
De primaire focus ligt al een tijdje op summit opdringen en geld verdienen met lelijke blauwe sponsorbalken.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freeaqingme
  • Laatst online: 16:49
@PaPi36 kijk vooral even naar wat beide apparaten hanteren als HRmax en eventueel gebruikte hardslagzones. Denk dat dat het verschil verklaart.

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• route99
  • Registratie: Augustus 2017
  • Laatst online: 05-06-2024

route99

just passionately curious...

PaPi36 schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 19:59:
......Vooral die hersteltijd die 2 keer zo hoog is vind ik heel vreemd....die probeer ik namelijk altijd netjes na te leven maar met de forerunner 945 zou ik ineens de drie wekelijkse trainingen niet meer af kunnen werken want zit regelmatig op 4 dagen hersteltijd.
Tja.... wat is nu de waarheid...?
Het blijven algoritmen dus als je niet de uitgangspunten kent daarvan, dus niet weet hoe ze het berekenen dan blijft het een zgn black box.
Dan vertrouw ik toch liever op de combi van mijn ratio/ ervaring/gevoel met de ochtend pols als prima graadmeter of je wel uitgerust bent, of toch een verkoudheid onder de leden hebt.
Daarmee kon ik na een harde training toch een rustige duurloop doen van richting de 14 km/u.
Ochtendpols veel te hoog.. RUST.

Ik weet dan in ieder geval WAT en HOE ik het meet, wees dus terughoudend met de apps of zaken als de Forerunner 945
Ben nog steeds tevreden met de 910XT, een down to earth horloge.

Ben totaal niet tegen nieuwe technieken, maar zoals in jouw geval dat de verschillen zo uit elkaar liggen over de te volgen rust, heb ik zo mijn twijfels over de juistheid. Zijn er eigenlijk artikelen die eea valideren tav zulke metingen/adviezen.....?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gotez
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 21:42

Gotez

42

Ik heb sinds gisteren een 945 als vervanger voor mijn 235. Geniaal apparaat. Alleen kan ik in de Garmin app nergens training status vinden. Wel training effect. Maar niet status. Op mijn horloge en online zie ik het wel. Kijk ik iets over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
Gotez schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 21:56:
Ik heb sinds gisteren een 945 als vervanger voor mijn 235. Geniaal apparaat. Alleen kan ik in de Garmin app nergens training status vinden. Wel training effect. Maar niet status. Op mijn horloge en online zie ik het wel. Kijk ik iets over het hoofd?
Staat twee plaatsen hoger in het menu.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gotez

Gotez

42

Gonadan schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 21:59:
[...]

Staat twee plaatsen hoger in het menu.
Onder performance stats heb ik alleen vo2 max, training effect en power curve. Verder niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
Gotez schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 22:01:
Onder performance stats heb ik alleen vo2 max, training effect en power curve. Verder niets.
Vreemd, ik heb onder prestatiestatistieken: trainingsstatus, vo2 max, training effect, vermogenscurve, functioneel drempelvermogen, lactaatdrempel, hsv stress.

Is dat afhankelijk van het type wat de app laat zien dan?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Gotez Duurt het niet een weekje voordat zaken als trainingstatus zichtbaar worden op een nieuw horloge? Meestal moet je er eerst een paar activiteiten mee gedaan hebben. Maar wel vreemd dat je het op het horloge dan wel al ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gotez

Gotez

42

Gonadan schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 22:12:
[...]

Vreemd, ik heb onder prestatiestatistieken: trainingsstatus, vo2 max, training effect, vermogenscurve, functioneel drempelvermogen, lactaatdrempel, hsv stress.

Is dat afhankelijk van het type wat de app laat zien dan?
Vreemd. Ik heb de app opnieuw geïnstalleerd en nu zie ik helemaal geen performance stats meer. Hele menuoptie is weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
Gotez schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 22:22:
Vreemd. Ik heb de app opnieuw geïnstalleerd en nu zie ik helemaal geen performance stats meer. Hele menuoptie is weg.
Wellicht even horloge opnieuw koppelen en synchroniseren? Wellicht iets met cache?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Vreemd ja. Dit is wat je hoort te zien:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/hTzEQxLp5uQ8FKGPsjmwpY9P/full.png

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blavlaa
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 21:47
Ik heb daar nog "Functional Threshold Power" bij staan via mijn F5+.

PV 8x355 W45 & 8x355 O45 / 2x MT 5.12 kWh V151.215-V153.215 / CT003 V117 / L&G E350 1P DSMR4.2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gotez

Gotez

42

Ik heb die hele menu optie niet meer dus. Vreemd. Ik heb Garmin gemaild erover. Ben benieuwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gotez schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 22:33:
Ik heb die hele menu optie niet meer dus. Vreemd. Ik heb Garmin gemaild erover. Ben benieuwd
Ook niet via ‘Meer’ rechtsonder en dan ‘Wijzig’ rechtsboven kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gotez

Gotez

42

PatrickC schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 22:38:
[...]

Ook niet via ‘Meer’ rechtsonder en dan ‘Wijzig’ rechtsboven kiezen?
Ik heb die meer optie ook niet. Dit is wel apart. Gebruik een lg V30. Dus geen slechte telefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kramerty88
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 12-09 18:48

kramerty88

Soms geniaal... (meestal niet)

Is het niet zo dat je eerst een activiteit moet hebben gesynchroniseerd waarbij hij tenminste een van die metrics hoort? Dus dat je voor FTP wel een rit moet hebben?

http://team450.nl/ | 31:39 10k | 2:33:02 Marathon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gotez

Gotez

42

kramerty88 schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 22:45:
Is het niet zo dat je eerst een activiteit moet hebben gesynchroniseerd waarbij hij tenminste een van die metrics hoort? Dus dat je voor FTP wel een rit moet hebben?
Ik heb vanavond een hardlooprondje met 945 gedaan. Die zou moeten werken

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gotez schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 22:45:
[...]

Ik heb die meer optie ook niet. Dit is wel apart. Gebruik een lg V30. Dus geen slechte telefoon.
Horloge is nog wel gekoppeld in de app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gotez schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 22:47:
[...]

Ik heb vanavond een hardlooprondje met 945 gedaan. Die zou moeten werken
Obv één training kan geen trainingsstatus worden berekend. Dat duurt meestal 1-2 weken met enkele activiteiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gotez

Gotez

42

PatrickC schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 22:48:
[...]

Horloge is nog wel gekoppeld in de app?
Ja! Met real time hardslag informatie. Dus de link werkt prima. Alleen dus missende menu's.

Welke versie van de app hebben jullie? Ik de 4.20

Acties:
  • 0 Henk 'm!
4.20.0.14 (iOS)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
PatrickC schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 22:49:
[...]

Obv één training kan geen trainingsstatus worden berekend. Dat duurt meestal 1-2 weken met enkele activiteiten.
Correct.

Maar voor zover ik weet zou je het kopje "training status" altijd moeten zien in de navigatie, zelf wanneer er nog geen training status berekend kan worden. En wanneer erop geklikt wordt krijg je de melding dat er nog niet voldoende data beschikbaar is.

Maar misschien heeft Garmin dat in een recente versie van de app gewijzigd.

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pc01
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21:07
op het garmin forum wordt meer geklaagd over verdwenen items in connect 4.20. Ik ben zelf het kopje "training plans" & garmin coach weer kwijt.... komt helaas toch af&toe voor.. bij de vorige firmware was garmin coach verdwenen op de forerunner 645; met de laatste update op het horloge in ieder geval daar wel weer terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

voor mensen met interesse in een fenix 5x plus. ik verkoop mijn toestel.

Hiervoor hebben we V&A, niet het forum (y) . Link in je handtekening zetten mag wel. Haal hem svp ook even weg in het andere topic.

[ Voor 66% gewijzigd door 13art op 14-07-2019 18:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freeaqingme
  • Laatst online: 16:49
Waarom verkoop je 'm? Denk dat de vraagprijs wat aan de hoge kant is, maar wie weet kan je er iemand gelukkig mee maken :)

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Freeaqingme schreef op zondag 14 juli 2019 @ 18:09:
Waarom verkoop je 'm? Denk dat de vraagprijs wat aan de hoge kant is, maar wie weet kan je er iemand gelukkig mee maken :)
Al het geen wat hij kan gebruik ik eigenlijl niet.. kan het met een minder toestelletje ook wel.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaPi36
Freeaqingme schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 20:17:
@PaPi36 kijk vooral even naar wat beide apparaten hanteren als HRmax en eventueel gebruikte hardslagzones. Denk dat dat het verschil verklaart.
Thanx.....Net even gecheckt...max hartslag lag inderdaad iets van 7 slagen te laag....waarschijnlijk omdat de stand de hoogst gemeten waarde is in de afgelopen anderhalve week dat ik het horloge gebruik. Kijken of dat effect heeft. De hartslag zones is op % dus die zou dan mee moeten wijzigen.

@route99 diezelfde twijfels heb ik dan uiteraard ook. Wellicht dat de hogere max hartslag een effect gaat hebben (hoewel de verschillen wel erg groot zijn). Ga er ook nog wel meer info over zoeken zodra ik meer tijd heb. Verschil aeroob en anaeroob is bv ook iets waar ik meer over wil weten. Meer data en mogelijkheden met de 945 is wel echt geweldig om in te duiken en te begrijpen komende tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gotez

Gotez

42

pc01 schreef op zondag 14 juli 2019 @ 08:43:
op het garmin forum wordt meer geklaagd over verdwenen items in connect 4.20. Ik ben zelf het kopje "training plans" & garmin coach weer kwijt.... komt helaas toch af&toe voor.. bij de vorige firmware was garmin coach verdwenen op de forerunner 645; met de laatste update op het horloge in ieder geval daar wel weer terug.
Ik heb het kunnen oplossen. Allebei de horloges verwijderd. En toen de 945 opnieuw toegevoegd. Vreemd. Maar lijkt te werken. Een mooie unproductive na 40km wielrennen met nieuw pr. Blijft mooi die data

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
Prime day is begonnen. De nieuwere toestellen lijken allemaal weggelaten, op dit moment geen fenix 5+ of 945. Meest interessante 'instapper' is denk ik de 235 voor 139,99€ (dld) maar neem zelf vooral een blik op amazon in het land naar keuze. Die van de UK is nog niet van start, dus meer kan volgen. Er doen ook fietscomputers mee trouwens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frij5fd
Frenz64 schreef op zaterdag 13 juli 2019 @ 09:50:
[...]

Heb DC er nog even op nageslagen, maar die bewuste track was mss in de buurt van de werkelijkheid, overall (bij alle horloges, m.u.v. de Apple watch in de multie test) klopt mijn bewering toch echt wel.

Ik ga iig mijn horloge blijvend aan de boei hangen en fietsen als activiteit kiezen, zodat het de track niet vern**kt met het zwem algoritme (deed ik niet, koos ook open water swim). Vandaag ff testen.

Onder je badmuts kan ook natuurlijk, maar start/stop is zo'n gedoe en ik heb al een horloge in de zee af laten zinken (met windsurfen weliswaar, maar toch).
Ik was er ook verrast over, gezien de reviews van Ray Maker. Een goede kans dat de zeer lage slagfrequentie de oorzaak is en dat die Polar bij jou en mij het lang niet zo goed zou doen. Ik houd mijn horloge voortaan ook op mijn Saver swimmer, maar ik wil nog kijken of het zwemprofiel dan ook niet goed werkt. Dat scheelt weer een handeling achteraf

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TR1969
rockhopper schreef op maandag 15 juli 2019 @ 00:06:
Prime day is begonnen. De nieuwere toestellen lijken allemaal weggelaten, op dit moment geen fenix 5+ of 945. Meest interessante 'instapper' is denk ik de 235 voor 139,99€ (dld) maar neem zelf vooral een blik op amazon in het land naar keuze. Die van de UK is nog niet van start, dus meer kan volgen. Er doen ook fietscomputers mee trouwens
Er zijner nog wel een paar interessante bijgekomen dacht ik zo:

Polar Vantage V voor 330
Polar Vantage M voor 175
Garmin Forerunner 735 XT voor 180

En waarschijnlijk is dit nog niet alles :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
De Garmin Fenix 5 Plus is een Prime aanbieding voor £379.99 op de UK Amazon site. Maar het schijnt dat je dan ook in de UK Prime moet hebben? Ik heb nl. al Prime op amazon.de, je logged in met hetzelfde account, maar toch staat op de UK site ‘Join Prime’?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TR1969
PatrickC schreef op maandag 15 juli 2019 @ 09:01:
De Garmin Fenix 5 Plus is een Prime aanbieding voor £379.99 op de UK Amazon site. Maar het schijnt dat je dan ook in de UK Prime moet hebben? Ik heb nl. al Prime op amazon.de, je logged in met hetzelfde account, maar toch staat op de UK site ‘Join Prime’?
Prime gaat inderdaad per Amazon land/store
Gelukkig kun je het wel per maand opzeggen.

Er zijn soms ook best grote verschillen tussen de engelse en duitse winkel.
Snel even gekeken maar ook in de franse en spaanse winkels zijn leuke aanbiedingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenz64
Polar Vantage aanbiedingen zijn niet verkeerd. Het is dat ik wil zien hoe de nieuwe Stratos (GTR) eruit gaat zien, qua specs, 24 dagen accu klinkt aanlokkelijk. Mijn Stratos voldoet prima, alleen sport ik nu zo veel dat de accuduur een dingetje gaat worden.

Naja, wat vaker laden is niet het einde van de wereld, we wachten gewoon af.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkaz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12:15

Melkaz

Melkazar

Wat zijn de ervaringen met Garmin support? Helaas heb ik afgelopen donderdag een support ticket moeten aanmaken omdat een aantal sensoren ermee op zijn gehouden op mijn FR245, maar tot op heden nog geen reactie.

PSN: Melkazar | Steam: Melkaz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAcid
  • Niet online
Melkaz schreef op maandag 15 juli 2019 @ 10:23:
Wat zijn de ervaringen met Garmin support? Helaas heb ik afgelopen donderdag een support ticket moeten aanmaken omdat een aantal sensoren ermee op zijn gehouden op mijn FR245, maar tot op heden nog geen reactie.
Begin dit jaar gebruik van gemaakt met een defect scherm op mijn Fenix 5s.

18-3 om 7:52: webformulier ingevuld om defect te melden
18-3 om 9:54: reactie van Garmin voor meer informatie

Op 27-3 had ik een nieuwe in huis (nadat ik op 23-3 het defecte horloge had opgestuurd).

Mijn ervaring is dus zeer goed en ze waren snel met reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Reageren niet snel maar prima, had een issue met mijn leren bandje na een jaar... zonder gedoe een nieuwe opgestuurd gekregen. Maar idd, reactiesnelheid was laag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Poekie
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

Als het haast heeft - bellen. Dan krijg je een bandje waar je je nummer kan intoetsen en bellen ze je terug als het rustig is (of je hoeft niet zo lang te wachten dat je dat niet krijgt).
Mail/formulier op de website doet er rustig paar werkdagen over.

Smashrun | Strava | Citystrides | Brickset

Acties:
  • 0 Henk 'm!
@Melkaz Voor de paar keer dat ik Garmin Support benaderd heb duurde het ook zeker 4-5 dagen voordat ze reageerden. En dan was het vaak ook nog eens een standaard antwoord zoals factory reset en installeer de laatste firmware. Toen het lusje van het bandje van mijn vivoactive HR stuk ging, stuurden ze me wel snel een nieuw bandje op.

Ik zou ook gewoon even bellen net zoals @Poekie hierboven al aangeeft.

Wat betreft je probleem... ik neem aan dat je al een factory reset hebt uitgevoerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Melkaz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12:15

Melkaz

Melkazar

Ik zal inderdaad maar eens bellen, hardlopen zonder hartslag, stappenteller dus ook geen cadense is niet handig.

Alle standaard zaken zijn inderdaad al gechecked, meedere keren uit en aangezet, factory resets en geüpdate naar de laatste firmware. Nog steeds staat m'n dagelijks stap teller op 0 :( gelukkig heb ik dat gemeld op het formulier dus ik neem aan dat er geen standaard eerste reply gaat komen.

[ Voor 15% gewijzigd door Melkaz op 15-07-2019 12:44 ]

PSN: Melkazar | Steam: Melkaz

Acties:
  • 0 Henk 'm!
PatrickC schreef op maandag 15 juli 2019 @ 09:01:
Het lijkt er op dat de Prime Day aanbieding voor de Fenix 5 Plus is weggehaald? Er stond een uur geleden nog dat de aanbieding nog 33 uur zou gelden. 8)7 Niet dat ik ‘m zelf wilde kopen, maar mijn broer had serieus interesse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 14:59
PatrickC schreef op maandag 15 juli 2019 @ 16:31:
[...]

Het lijkt er op dat de Prime Day aanbieding voor de Fenix 5 Plus is weggehaald? Er stond een uur geleden nog dat de aanbieding nog 33 uur zou gelden. 8)7 Niet dat ik ‘m zelf wilde kopen, maar mijn broer had serieus interesse.
Prime aanbiedingen zijn niet noodzakelijk de volle 2 dagen geldig, kunnen maar voor een paar uur zijn naargelang de voorraad. Ik zie Amazon zelf niet meer tussen de verkopers van de F5 Plus op Amazon UK, voorraad zal dus op zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
MacPoedel schreef op maandag 15 juli 2019 @ 17:10:
[...]

Prime aanbiedingen zijn niet noodzakelijk de volle 2 dagen geldig, kunnen maar voor een paar uur zijn naargelang de voorraad. Ik zie Amazon zelf niet meer tussen de verkopers van de F5 Plus op Amazon UK, voorraad zal dus op zijn.
Dank voor de uitleg. Verwarrende is dat er 3 uur terug stond dat de deel nog 33 uur geldig was en ik zag nergens ‘op is op’ staan, maar... weer wat geleerd... zo snel mogelijk toeslaan dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Skizzik0
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19:22
Polar heeft ook de Vantage V op Amazon.co.uk halverwege de dag van 220 pond naar 275 verhoogd. Vind ik persoonlijk 'n beetje lullig als er staat dat de deal tot 's avonds duurt maar dat kan aan mij liggen.
Het was dan ook wel een héél goede prijs voor de Vantage V.

[ Voor 13% gewijzigd door Skizzik0 op 15-07-2019 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockhopper
PatrickC schreef op maandag 15 juli 2019 @ 17:48:
[...]
Dank voor de uitleg. Verwarrende is dat er 3 uur terug stond dat de deel nog 33 uur geldig was en ik zag nergens ‘op is op’ staan, maar... weer wat geleerd... zo snel mogelijk toeslaan dus.
Dat was ook een beetje het advies dat ik voor de prime sale gaf. Maar troost je met de gedachte dat het nog een keer terug kan komen zowel in het land waarin je het zag, als in de andere landen. (geen garantie helaas)

Die 33uur is meer een 'richtlijn', en vaak zijn de lightning deals het scherpst geprijsd, maar het is niet altijd even duidelijk bij amazon helaas.

@Gotez Zijn een paar van die dingen niet exclusief voor de garmin hrm hartslagmeter? Ik kan uit je reacties niet goed uitmaken of je deze ook gebruikt/hebt.

[ Voor 10% gewijzigd door rockhopper op 16-07-2019 00:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheOmen
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 14:43
Iemand interesse in een groot vergelijkend warenonderzoek?
BVA-auctions heeft een partij smartwatches in de veiling :9

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13-10 12:00

Pathogen

Shoop Da Whoop

TheOmen schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 09:19:
Iemand interesse in een groot vergelijkend warenonderzoek?
BVA-auctions heeft een partij smartwatches in de veiling :9
Hey, welke reviewer is er failliet gegaan?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheOmen
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 14:43
Pathogen schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 09:40:
[...]

Hey, welke reviewer is er failliet gegaan?
DCRainmaker zit toch in Nederland tegenwoordig.... 8)

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13-10 12:00

Pathogen

Shoop Da Whoop

TheOmen schreef op dinsdag 16 juli 2019 @ 09:42:
[...]

DCRainmaker zit toch in Nederland tegenwoordig.... 8)
Dan had je een hoop meer Garmin in dat kavel gezien :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenz64
Best geinige handel, ben benieuwd waar het voor weggaat. Zo'n G-Shock is wel stoer natuurlijk

Voor elke dag een ander horloge twee weken lang?

Nieuwwaarde €3388,95 tuurlijk

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Poekie
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

Mijn Garmin 645M is gistermiddag weer retour gekomen - of naja, ik heb een volledig nieuwe gekregen. Nu heb ik wel fijn 2 laadkabeltjes :) Al met al heeft het een ruime week gekost. Garmin was heel netjes (en ook toen ik zag dat t al bezorgd was maar ik nog geen bevestiging van hun had gehad, haha, en lichtelijk paniekte).

Smashrun | Strava | Citystrides | Brickset

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TR1969
Zojuist nog een leuke deal kunnen scoren bij Amazon.fr met de Polar Vantage V incl. H10 borstband, deze kunnen aanschaffen voor 322 euro.

Uit mijn omgeving heb ik gehoord dat de VV door de updates behoorlijk is verbeterd en er komen nog updates aan (zoals veel functie's van de Polar Ignite). Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frenz64
Ook hier maar even attenderen op het feit dat er een nieuwe Amazfit variant geïntroduceerd is vandaag, de GTR.

Amoled 326 ppi scherm, 24 dagen (!) batterij, 47 en 42 mm uitvoeringen in Alu, Stainless Steel & Titanium, fancy biometrische OHR en verder de usual specs incl. NFC

Amazfit china site

Als de eerste reviews positief zijn, wordt het de opvolger van mijn Stratos, met name de accuduur is bij mijn huidig sportgebruik steeds vaker een dingetje, de GTR zou een forse verbetering betekenen met mogelijk minder dan 1 keer per week opladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RR46
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 15:27
Regelmatig krijg ik per Whatsapp/e-mail een .GPX bestand toegestuurd welke ik op de F5+ wil opslaan om vervolgens te gebruiken tijdens een activiteit (bv MTB, trail).

Nu kan je in iOS “open met Garmin Connect” app vanuit Whatsapp b.v., maar vervolgens gebeurd er niets in de GC app?

Momenteel sla ik deze dus op @ icloud, ga naar Safari, www.garminconnect.com, log in en upload daar de file. Vanaf dan is deze ook zichtbaar in de app en kan ik synchroniseren met horloge.

Hoe doen jullie dit (zonder pc)? Dit moet toch ook makkelijker kunnen?
Pagina: 1 ... 116 ... 324 Laatste