Het grote sporthorloge met GPS topic.

Pagina: 1 ... 111 ... 326 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Nu online
Het gezeur met de barometer is vooral op de Fenix (5) serie omdat deze van metaal is en met regelmaat stuk gaat door statische electriciteit.
Mijn 935 heeft hier totaal geen last van terwijl ik er met de Fenix 5 wel last van had.
Hmmm, all4running heeft de tri-bundle van de 945 op voorraad (nu hoef ik die sowieso niet, maar goed om te zien dat er een NL winkel is die een variant aanbiedt).

Stiekem hoop ik dat de ING rentepuntenwinkel hem ook gaat aanbieden maar eigenlijk schat ik die kans laag in, de fenix 5+ serie bieden ze bijv ook niet aan. Alleen de F5 sapphire verie, 645 music en enkele andere modellen, maar toch. Zou wel schelen en het iets acceptabeler maken qua prijs ;)

Iemand hier toevallig enige info over wanneer andere nl winkels hem aan kunnen bieden?

• Hathi
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 13:17
Hier ook de bundel alleen nog. Gisteren stond de gewone versie ook op voorraad.

https://www.gps.nl/fitnes...orerunner_945_bundel.html
Hathi schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 13:08:
Hier ook de bundel alleen nog. Gisteren stond de gewone versie ook op voorraad.

https://www.gps.nl/fitnes...orerunner_945_bundel.html
Ah, tnx... had hem daar gister idd ook gezien (gewone versie), maar toen ook op 'niet op voorraad'. Goed te weten dat het wel even anders is geweest...

Volgens mij gelijk aan vorige release met de 935, begon het ook heel mondjes maat. Maar goed te zien dat het hier en daar wel begint te komen.

*Edit*

Teken van bovenaf? Wilde net de knoop doorhakken en de 945 bestellen in engeland, maar kan daar alleen betalen via creditcard en daar zit ik net aan mijn limiet mee (door een aantal hotelbetalingen van andere loopjes).

Moet me dus nog een paar dagen inhouden als deze weer verrekend is :P

[ Voor 21% gewijzigd door m0ridin op 03-05-2019 15:48 ]

• Galois
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06:55

Galois

1811 - 1832

m0ridin schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 13:30:
[...]

Ah, tnx... had hem daar gister idd ook gezien (gewone versie), maar toen ook op 'niet op voorraad'. Goed te weten dat het wel even anders is geweest...

Volgens mij gelijk aan vorige release met de 935, begon het ook heel mondjes maat. Maar goed te zien dat het hier en daar wel begint te komen.

*Edit*

Teken van bovenaf? Wilde net de knoop doorhakken en de 945 bestellen in engeland, maar kan daar alleen betalen via creditcard en daar zit ik net aan mijn limiet mee (door een aantal hotelbetalingen van andere loopjes).

Moet me dus nog een paar dagen inhouden als deze weer verrekend is :P
Je kunt toch op elk willekeurig moment aflossen? Ik kan mijn MasterCard (van de ING) ook handmatig aflossen. Anders gebeurt dat automatisch aan het begin van de maand.

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 14:52
Vandaag epische faal met mijn garmin fenix 5x plus. Was bezig een aantal sensoren te koppelen en eindigde met de fenix in een constante bootloop. Maar weer terug gevallen op m'n oude F3.
Nu maar een forced reinstall van de laatste firmware, hopelijk lost dat het op. Anders toestel reset en nog een keer reinstall mocht dat beide niet helpen dan maar support.
*zucht* altijd aan het begin van het weekend....

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Zie hier en daar nog wel wat leuke Fenix 3HRs op oa Marktplaats. Is dat nog iets, of is die ondertussen al dusdanig verouderd dat je die beter kunt laten liggen?

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 14:22
tlpeter schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 07:49:
Het gezeur met de barometer is vooral op de Fenix (5) serie omdat deze van metaal is en met regelmaat stuk gaat door statische electriciteit.
Mijn 935 heeft hier totaal geen last van terwijl ik er met de Fenix 5 wel last van had.
Heb je daar ook onderbouwing voor of is dat je eigen conclusie?

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• RR46
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 02:43
pjlgt schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 20:18:
Zie hier en daar nog wel wat leuke Fenix 3HRs op oa Marktplaats. Is dat nog iets, of is die ondertussen al dusdanig verouderd dat je die beter kunt laten liggen?
Ligt er natuurlijk aan wat je exact wilt/wenst, maar is zeker nog steeds een fraai horloge.

Afhankelijk van je wensen, moet je je zelf afvragen of dit prijstechnisch interessant is (ik ben niet bekend met de MP prijzen).

Verwijderd

nowherebound123 schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 22:19:
[...]

Bedankt voor de tip, heb m daar besteld
Heb je hem al binnen? Vind die website wat vaag namelijk.

Ben benieuwd hoe de 245 er in het echt uit ziet. Ik wil hem ook als gewoon horloge dragen maar dan moet hij niet te plastic zijn zoals de 230/235. De Vivoactive heeft dat bijvoorbeeld minder.

• nowherebound123
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10:45
Verwijderd schreef op zaterdag 4 mei 2019 @ 07:42:
[...]

Heb je hem al binnen? Vind die website wat vaag namelijk.

Ben benieuwd hoe de 245 er in het echt uit ziet. Ik wil hem ook als gewoon horloge dragen maar dan moet hij niet te plastic zijn zoals de 230/235. De Vivoactive heeft dat bijvoorbeeld minder.
Ik kreeg meteen track en trace en had hem de volgende dag binnen, helemaal top.

Persoonlijk gebruik ik hem ook als dagelijks horloge. Ik vind dat prima gaan, maar dat is persoonlijk natuurlijk. Valt vrij klein uit, al zitten er wel 5 van die dikke kroon knoppen aan de zijkant.

[ Voor 18% gewijzigd door nowherebound123 op 04-05-2019 08:50 ]

Verwijderd

nowherebound123 schreef op zaterdag 4 mei 2019 @ 08:47:
[...]

Ik kreeg meteen track en trace en had hem de volgende dag binnen, helemaal top.

Persoonlijk gebruik ik hem ook als dagelijks horloge. Ik vind dat prima gaan, maar dat is persoonlijk natuurlijk. Valt vrij klein uit, al zitten er wel 5 van die dikke kroon knoppen aan de zijkant.
Goed om te horen. Hoe 'plastic' oogt de 245 in het echt, vooral de bezel? Zou hem graag ergens bekijken maar nog vrijwel nergens beschikbaar.

• noodel1988
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 15-12 21:39
Verwijderd schreef op zaterdag 4 mei 2019 @ 08:53:
[...]

Goed om te horen. Hoe 'plastic' oogt de 245 in het echt, vooral de bezel? Zou hem graag ergens bekijken maar nog vrijwel nergens beschikbaar.
Vanmorgen mail gehad van all4running...

https://all4running.nl/bl...iling+%23134+-+4+mei+2019

[ Voor 18% gewijzigd door noodel1988 op 04-05-2019 09:39 ]

Trakt | Last.fm | discogs

Verwijderd

Thx. Zojuist daar besteld. Vanochtend mijn Fenix 5 verkocht dus dit is een mooie opvolger. Hopelijk ziet de 245 er mooi genoeg uit als dagelijks horloge, anders ga ik toch voor de Vivoactive.
Galois schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 16:53:
[...]

Je kunt toch op elk willekeurig moment aflossen? Ik kan mijn MasterCard (van de ING) ook handmatig aflossen. Anders gebeurt dat automatisch aan het begin van de maand.
Oh, dat zou kunnen... geen idee eigenlijk. Nooit nodig gehad, maar goed om te weten evt. Ondertussen is het al verwerkt dus in dit geval geen punt, maar zal er eens naar kijken :)

• frye
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14:05
Heb nu al anderhalf jaar de Suunto Spartan Sports Wrist HR Baro versie.
Echter betwijfel ik wel of de barometer zijn werk wel goed doet.

Ik moet dagelijks de hoogte kalibreren want dan zit hij onder zeeniveau. Andere dagen lijkt het alsof ik in de bergen zit. (+200m)

Net nog eens een test gedaan:
Gekalibreerd naar de huidige hoogte op mijn locatie (42m).

Horloge gaf direct erna het volgende weer:
http://prntscr.com/nk99bg (ik ken niet zo veel van druk en barometers maar lijkt dit niet te laag?)

Daarna ben ik begonnen aan een wandeling.
http://prntscr.com/nk99t6 Dit is het hoogteprofiel van de wandeling uitgetekend met Geopunt vlaanderen (Neem aan dat dit wel correct is?)

Hoogteprofiel op Strava:
http://prntscr.com/nk9ab4 Start van 42m. Om een of andere reden ga ik naar -2m hoogte als laagtepunt. :( Het einde van de rit, zelfde locatie kom ik uit op 9m.

Vraag: Is dit normaal gedrag of is er toch iets serieus mis?

• Calitomnication
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-03 08:21

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Eigenlijk was ik al een tijdje op zoek naar een vervanger voor mijn FR235, niet omdat deze niet meer goed of defect is. Maar ik ben nu toe/klaar voor een horloge dat mij meer insights kan bieden. Met de lancering van de FR245 zit ik echt in tweestrijd of ik nu voor de 245 of toch voor de 645 moet gaan.

Op sommige punten biedt de 645 meer functionaliteit (Garmin Pay) en statistieken (lactaat & running power). Vooral die running power klinkt wel interessant. In onze loopgroep lopen nu verschillende mensen met zo'n Stryde, als de Garmin Pod dit kan evenaren zou dit natuurlijk een geweldige combinatie zijn!
De 245 biedt nu ook de running Dynamics & Pulse Ox (iets wat via Firmware naar de 645 kan (??). Daarnaast houdt de 245 tijdens het bereken van de Vo2 nu rekening met weersomstandigheden en hoogteverschillen. Iets wat mij via een firmware wel naar de 645 lijkt te pushen.

Waar ik achter probeer te komen is (heb de filmpjes van DC Rainmaker, Rizknows al bekeken & de DC Rainmaker pagina al helemaal doorgelezen), is de FR245 op sommige gebieden niet meer geavanceerd dat de 645 en waarom zou je nu nog een 645 halen? Los van de looks, maar dat is persoonlijk. De 235 heb ik nu ook dagelijks als activity tracker om.
De 245 Music heeft ook WIFI, is dit alleen voor overdracht van muziek (via Bluetooth zou een beetje traag gaan) of sync hij dan ook (automatisch) met Garmin Connect zonder dat Bluetooth aanstaat?

In de Music functionaliteit heb ik geen interesse, loop toch altijd zonder muziek en ben niet van plan muziek mee te gaan luisteren. Overigens wel apart dat Garmin eerder heeft aangegeven, met Music kun je tot 500 nummers op horloge zetten en je kunt je telefoon thuis laten!!! En 1 release later zeggen ze; we hebben een nieuwe functionaliteit, geweldig, je kunt in geval van nood 3 nummers als contactpersoon opgeven. Ow ja, je moet wel (weer( je telefoon meenemen ander werkt het niet.

Garmin Forerunner 245 | hardlopen ftw! | Voeg me toe op Gamin Connect of Strava
tips voor New York

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
pjlgt schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 20:18:
Als basis toestel is een ex-flagship model nooit verkeerd. Je mist de nieuwere features (kaart, galileo, garmin pay enzo) en een paar nieuwere apps uit de connect iq store die niet compatible zijn met de oudere toestellen. Maar voor sportgebruik zonder extra toeters en bellen is het nog een prima toestel. Ik moest zelf gisteren ook gewoon terugvallen op m'n fenix 3 (die nog iets ouder is) omdat m'n 5x+ kuren had.

Het ligt uiteindelijk wel aan de prijs. Ik zou er zelf niet meer dan rond de 200 voor geven, misschien 250 met extra's als de hartslagband en saffier, maar misschien vind je ze wel goedkoper of duurder. :)

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

• Frij5fd
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 14-12 21:14
rockhopper schreef op vrijdag 3 mei 2019 @ 17:03:
Vandaag epische faal met mijn garmin fenix 5x plus. Was bezig een aantal sensoren te koppelen en eindigde met de fenix in een constante bootloop. Maar weer terug gevallen op m'n oude F3.
Nu maar een forced reinstall van de laatste firmware, hopelijk lost dat het op. Anders toestel reset en nog een keer reinstall mocht dat beide niet helpen dan maar support.
*zucht* altijd aan het begin van het weekend....
H'm, de Fenix 5x plus is nu toch wel uit de bèta fase en dan toch nog dit soort problemen? Ik begreep dat er nu eindelijk wel een firmware fix is voor de pieken die de Fenix 5 plus serie met externe powermeters (fiets en Stryd) gaf.
Kopers van de FR245 en FR945 zijn in mijn ogen op dit moment nog echt bèta testers.

• Calitomnication
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-03 08:21

Calitomnication

Dream Of Calitomnication

Hier is de keuze gevallen op de Forerunner 245. Was vandaag bij Run2Day en ging naar binnen met het idee dat het de FR645 zou worden (ter vervanging van de FR235). Maar bij het proberen om de pols bleek de 645 toch wel veel kleiner uit te vallen dan gedacht. De FR245 voelde gewoon veel beter en qua functionaliteit doet hij niet veel onder.

Het eerste wat opvalt als de 235 & 245 naast elkaar liggen; De behuizing van de 245 is aanzienlijk kleiner, scheelt best wel veel. Het scherm van de 245 is ondanks het verschil in behuizing wel groter en veel duidelijker, helderheid is ontzettend toegenomen. Qua positionering van de knoppen is het nog even wennen, de 235 stuurt je duim door een slim geplaatste inkeping in de behuizing naar de rondeknop. Doordat de 245 iets kleiner is lijkt dit minder het geval, maar kan ook 'muscle memory", dus een kwestie van wennen zijn.

Een paar leuke toevoegingen in Garmin Connect, zo kun je nu je live hartslag in de Garmin Connect app zien, stress en body battery worden meteen bijgehouden. Het configureren van de data velden is nu ontzettend uitgebreid, live cadans, paslengte, metronoom, en nog meer Running Dynamics zijn allemaal in te stellen.
Qua functionaliteit kan ik er nog niet heel veel over vermelden, heb hem pas sinds een uur of 15.00 om de pols, vrij vers. Dinsdag loop ik er een eerste echte training mee, dus dan kan ik er meer zinnigs over vermelden.

Garmin Forerunner 245 | hardlopen ftw! | Voeg me toe op Gamin Connect of Strava
tips voor New York

Nou... de 945 is besteld via clevertraining, hopelijk kan hij snel geleverd worden... Heel benieuwd :)

• tlpeter
  • Nu online
@m0ridin Ik wacht wel effe af tot hij in Nederland beter beschikbaar is.
@tlpeter Bij mij gaf de 10% korting vooral de doorslag... Nu was hij in totaal 533 incl verzenden.

Oh ja, de korting EN mijn ongeduld en gebrek aan impulscontrole natuurlijk ;)

• tlpeter
  • Nu online
@m0ridin hmmm dat klinkt toch ook wel interesant.
Ik ga er eens heel effe over nadenken :P

Edit: pre order nu dus je hebt of geluk gehad of ook pre order

[ Voor 26% gewijzigd door tlpeter op 06-05-2019 09:35 ]

Mijn enige reden om uit te stellen zou zijn als hij via de ING webshop aangeboden zou worden, maar eigenlijk verwacht ik niet dat dat gaat gebeuren... ze hebben enkele modellen, de 645, F5, F5s, S60 golf en vivoactive maar de + versies bijv en ook de 935 staan er niet in.
tlpeter schreef op maandag 6 mei 2019 @ 08:54:
@m0ridin hmmm dat klinkt toch ook wel interesant.
Ik ga er eens heel effe over nadenken :P

Edit: pre order nu dus je hebt of geluk gehad of ook pre order
Hier ook pre-order, maar ach... hier in NL ook niet op voorraad dus dan maar iets langer wachten in ruil voor ~65 euro korting ;)

[ Voor 42% gewijzigd door m0ridin op 06-05-2019 11:20 ]

• Gunth
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 30-10 11:13
m0ridin schreef op zondag 5 mei 2019 @ 20:14:
Nou... de 945 is besteld via clevertraining, hopelijk kan hij snel geleverd worden... Heel benieuwd :)
Bedankt,net ook besteld.
Wel de 245,scheelt toch dik 40€ goedkoper.
Perfecte verjaaardags cadeau voor me vandaag.
Nu afwachten 😊

[ Voor 7% gewijzigd door Gunth op 06-05-2019 11:40 ]

iPhone 15 pro max nat tita|tv4 64|Airpods pro|airpods pro2|AW 6 grey| iPad Air 2020 blue| homepod mini grey|Airpods max blauw|Samsung s23 ultra green 512|Google pixel 7|

• tlpeter
  • Nu online
m0ridin schreef op maandag 6 mei 2019 @ 09:34:
Mijn enige reden om uit te stellen zou zijn als hij via de ING webshop aangeboden zou worden, maar eigenlijk verwacht ik niet dat dat gaat gebeuren... ze hebben enkele modellen, de 645, F5, F5s, S60 golf en vivoactive maar de + versies bijv en ook de 935 staan er niet in.

[...]

Hier ook pre-order, maar ach... hier in NL ook niet op voorraad dus dan maar iets langer wachten in ruil voor ~65 euro korting ;)
Ik zie 593 euro bij clever en bij run2day voor 599 euro.
Dan bestel ik hem liever bij een winkel bij mij in de buurt.

• mrwolf
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
m0ridin schreef op maandag 6 mei 2019 @ 09:34:

[...]

De ING had de 645M vorig jaar vrij snel na introductie al in de rentepuntenwinkel liggen (binnen een paar maanden), dus als je je impulsen kunt beheersen om nununu te kopen is dat wellicht een optie.
tlpeter schreef op maandag 6 mei 2019 @ 11:45:
[...]

Ik zie 593 euro bij clever en bij run2day voor 599 euro.
Dan bestel ik hem liever bij een winkel bij mij in de buurt.
Met deze code van dcrainmaker krijg je 10% korting... DCR10BTF

Ik was uiteindelijk geloof ik 533 euro kwijt incl verzenden.
mrwolf schreef op maandag 6 mei 2019 @ 12:14:
[...]

De ING had de 645M vorig jaar vrij snel na introductie al in de rentepuntenwinkel liggen (binnen een paar maanden), dus als je je impulsen kunt beheersen om nununu te kopen is dat wellicht een optie.
Enkele maanden is niet mijn definitie van snel ;) Maar sowieso is het maar de vraag of ze hem uberhaupt gaan aanbieden, zoals ik zei is de 935 bijv uberhaupt nooit aangeboden.

En ach, als ze hem met korting aanbiedenz zal het waarschijnlijk om een ~100 euro gaan. Zeer zeker de moeite waard maar als ik hem dan nu met met iets minder dan 70 euro korting kan kopen is dat het wachten voor mij niet waard.

[ Voor 3% gewijzigd door m0ridin op 06-05-2019 12:35 ]

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13:51
Lastig hoor, al die nieuwe Garmins. Geeft weer luxe-problemen (meer keuze). En i.c.m. de feature-sets op de 245 vs 645 (d.w.z.: geen van de twee modellen is nu op alle punten beter dan de ander) zou je bijna denken dat ze de 245 alleen maar hebben geïntroduceerd als teaser zodat mensen uit frustratie de duurdere 945 kopen :)

• Melkaz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15-12 15:11

Melkaz

Melkazar

Valorian schreef op maandag 6 mei 2019 @ 13:08:
..... zou je bijna denken dat ze de 245 alleen maar hebben geïntroduceerd als teaser zodat mensen uit frustratie de duurdere 945 kopen :)
Jup! Toch ga ik voor de 245, ik wilde heel graag een Altimeter en leesbare maps maar achteraf gezien waarom eigenlijk? Het hoogste dat ik ooit loop is een viaduct en ik kom qua afstanden nooit de stad uit dus verdwalen is ook niet echt een vaak voorkomend probleem.

PSN: Melkazar | Steam: Melkaz

• slow whoop
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 14:47
Nou die FR 245 lijkt inderdaad erg veel op de FR 645. "Gelukkig" heb ik mijn FR 645 begin dit jaar gekocht, en heb ik nu geen keuze-stress. Begrijp ik nu dat de FR 245 geen lactaat drempel test ondersteunt? Die gebruik ik nog wel eens en zou ik misschien het meest missen op een FR 245.

Overigens zie ik dat een FR 245 features als "Incident detection" en "UltraTrac" na de laatste update nu ook m'n FR 645.beschikbaar is. Wellicht geldt dit voor meer features die ik nog niet ontdekt heb, waarmee de horloges nog meer op elkaar lijken.

• Valorian
Tsja, uiteindelijk als je het helemaal “platslaat” komt het gewoon op het volgende neer: na de release van de nieuwe series heb je bij Garmin nóg meer keuze-opties om een horloge uit te zoeken wat bij jouw gewenste gebruik past. Dat is dus eigenlijk een luxe-probleem, maar hoewel er online veel “gezeurd” wordt blijft het een verrijking van de mogelijkheden. De 645(m) wordt immers niet slechter na de release van de 245(m). Als potentiele koper heb je nu gewoon een enorm palet om uit te kiezen, en als je echt niet kan kiezen ga je voor de topmodellen waar álles in zit. Maar dat laatste heeft uiteraard ook een flinke prijs ;)

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
m0ridin schreef op maandag 6 mei 2019 @ 12:34:
[...]

Met deze code van dcrainmaker krijg je 10% korting... DCR10BTF

Ik was uiteindelijk geloof ik 533 euro kwijt incl verzenden.
Was heel verleidelijk, maar die code is inmiddels niet meer actief.

March of the Eagles

• Vinales
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 09-12 17:21
Hiervoor hebben we V&A

[ Voor 85% gewijzigd door 13art op 06-05-2019 18:24 ]

XWB schreef op maandag 6 mei 2019 @ 16:46:
[...]

Was heel verleidelijk, maar die code is inmiddels niet meer actief.
Hoe kom je daar bij? Zojuist nog even getest en €59,28 korting op de FR945, dus voor €533,51. Ik heb 'm niet gekocht natuurlijk. ;)

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

• slow whoop
knip

[ Voor 94% gewijzigd door 13art op 06-05-2019 18:25 ]

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
PatrickC schreef op maandag 6 mei 2019 @ 16:53:
[...]

Hoe kom je daar bij? Zojuist nog even getest en €59,28 korting op de FR945, dus voor €533,51. Ik heb 'm niet gekocht natuurlijk. ;)
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/Jd50pks/Screenshot-from-2019-05-06-17-11-06.png

Of kijk ik op de verkeerde website?

March of the Eagles

• Crxtreem
  • Registratie: Augustus 2007
  • Niet online
Ik heb nu een tijdje een hartslagband bij mijn 645.
En als ik een training afgerond heb krijg ik de melding van hartslaggegevens bijwerken oid.

Zijn dat dan de gegevens van de lactaatdrempel?

• Martiveen
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 14:35
Crxtreem schreef op maandag 6 mei 2019 @ 20:54:
Ik heb nu een tijdje een hartslagband bij mijn 645.
En als ik een training afgerond heb krijg ik de melding van hartslaggegevens bijwerken oid.

Zijn dat dan de gegevens van de lactaatdrempel?
Dat heb je goed. je kan kiezen om t accepteren of te negeren als jij jezelf die dag niet goed voelde, want hij stelt het ook nog wel eens naar beneden bij.

• Arie-
  • Registratie: December 2008
  • Niet online
Ook HR-Max volgens mij. Dus als je vreemde pieken hebt is het misschien ook wijs om dit te negeren. Volgens mij kan ik op men 735 instellen dat nieuwe HR-Max waarden worden genegeerd en lactaatdrempel wel wordt meegenomen.

• slow whoop
Martiveen schreef op maandag 6 mei 2019 @ 23:16:
[...]

Dat heb je goed. je kan kiezen om t accepteren of te negeren als jij jezelf die dag niet goed voelde, want hij stelt het ook nog wel eens naar beneden bij.
Als je realistische waardes wilt zou je natuurlijk ook moeten accepteren als het een keertje wat minder gaat, niet alleen als je een top-dag hebt.

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:57
Het is weer eens raak met Garmin Connect, ik kan momenteel op de app (iOS) mijn recente activiteiten niet bekijken. Iedere keer crashed de app, opnieuw installeren heeft niet geholpen :(

Online via de browser lukt wel als ook dat de activiteit correct gepushed wordt naar Strava.

• xray79
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 12-12 19:10
@Miki Hier op Android geen probleem met synchroniseren en de connect app werkt ook gewoon. Net de fietsrit naar het werk bekeken in de app.

• RR46
  • Registratie: Maart 2019
  • Laatst online: 02:43
@Miki hier met iOS 12.2 ook geen problemen. Zojuist even activiteiten van de laatste dagen geupload naar GC (+ Strava)

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:57
Wellicht omdat ik nu een trainingsplan volg van GC dat eea niet lekker loopt. Zal wel weer gefixed worden tzt.

• TheOmen
  • Registratie: September 2011
  • Nu online
Ik kreeg via Strava een kortingscode voor de Polar Vantage V of M.
Type STRAVA42 in (hoofdletters!) op de polarsite voor 20% korting.

Geldig tot 12 mei

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

• Gunth
TheOmen schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 10:49:

Geldig tot 12 mei
Mooie korting,twijfel of ik de 245 niet zou afzeggen 🤔

iPhone 15 pro max nat tita|tv4 64|Airpods pro|airpods pro2|AW 6 grey| iPad Air 2020 blue| homepod mini grey|Airpods max blauw|Samsung s23 ultra green 512|Google pixel 7|

• chaola
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 08:00

Geldig tot 12 mei
Vreemd dat ik die korting niet krijg. Ik kreeg de laatste tijd nl. wel gesponsorde berichten in mijn tijdlsijn: "Persoon X heeft hardgelopen met Polar Vantage" met onderaan een link naar de Polar site. Strava weet dus blijkbaar dat ik de Vantage in de gaten houd. Als ze er van uitgaan dat ik al over de streep ben en dus geen incentive via korting nodig heb, zitten ze er wel naast. De berichten over de GPS nauwkeurigheid staan me nog steeds niet aan, zelfs na de laatste update. N.a.v. het uitbrengen van de Vantage V Titanium heeft DCR afgelopen zondag een vergelijkingstochtje gemaakt samen met de FR945: https://www.dcrainmaker.c...-ios.html#comment-3202418
De Vantage M zou iets beter zijn qua GPS, maar mist dan wel basic functionaliteiten als bv. "audio alerts". Lijkt een detail maar als je zoiets gewend bent, is het gemis ervan irritant...

It's just technology, not religion

• Pathogen
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 28-11 23:44

Pathogen

Shoop Da Whoop

Geldig tot 12 mei
Getest en bevestigd, werkt hier ook (Y) maar niet op de Titan uitvoering, alleen de normale.

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 10:27
chaola schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 12:12:
[...]

Vreemd dat ik die korting niet krijg. Ik kreeg de laatste tijd nl. wel gesponsorde berichten in mijn tijdlsijn: "Persoon X heeft hardgelopen met Polar Vantage" met onderaan een link naar de Polar site. Strava weet dus blijkbaar dat ik de Vantage in de gaten houd. Als ze er van uitgaan dat ik al over de streep ben en dus geen incentive via korting nodig heb, zitten ze er wel naast. De berichten over de GPS nauwkeurigheid staan me nog steeds niet aan, zelfs na de laatste update. N.a.v. het uitbrengen van de Vantage V Titanium heeft DCR afgelopen zondag een vergelijkingstochtje gemaakt samen met de FR945: https://www.dcrainmaker.c...-ios.html#comment-3202418
De Vantage M zou iets beter zijn qua GPS, maar mist dan wel basic functionaliteiten als bv. "audio alerts". Lijkt een detail maar als je zoiets gewend bent, is het gemis ervan irritant...
Dat jij reclame krijgt voor Polar Vantage horloges komt niet omdat Strava weet dat jij er geïnteresseerd in bent, maar omdat de persoon die je volgt de "partner integrations" aan heeft staan. Zie hier voor een uitleg over die ads en hoe je ze uit zet: https://www.dcrainmaker.c....html#strava-integrations.

Kort gezegd, het is de persoon die een activiteit logt met een dienst of toestel van een partner van Strava die kan kiezen of er een ad onder zijn of haar activiteit komt. Blijkbaar is Polar momenteel zo'n partner, vroeger was Wahoo dit ook, die partner integration heb ik dan uitgeschakeld, maar nu zie ik die niet meer terug in de partnerlijst.

• TheOmen
  • Registratie: September 2011
  • Nu online
[...]

Vreemd dat ik die korting niet krijg.
Ik had een Strava uitdaging volbracht, de 'Polar Challenge april 2019 ' en daar was die korting aan gekoppeld. Was inderdaad niet voor de Titan series, vergeten te melden.

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

• chaola
@MacPoedel Thanks voor de uitleg. Ik dacht dat het kwam omdat ik de laatste tijd gericht op zoek ben gegaan naar activiteiten die opgenomen waren met een Vantage om de GPS kwaliteit te kunnen beoordelen. Als ze willen, kunnen ze dat bij Strava ook wel achterhalen...

[...]

De berichten over de GPS nauwkeurigheid staan me nog steeds niet aan, zelfs na de laatste update. N.a.v. het uitbrengen van de Vantage V Titanium heeft DCR afgelopen zondag een vergelijkingstochtje gemaakt samen met de FR945: https://www.dcrainmaker.c...-ios.html#comment-3202418
Volgens mij interpreteer je het verkeerd want de Titan lijkt slechter dan de 945 (en als ik zijn comment eronder lees "RE: Track accuracy: Yes, it’s that bad on the Titan. No, that’s not terribly unusual. Note the FR945 did slip up in the final hundred meters or so, putting me slightly in the canal." lijkt dat het te bevestigen).

In de stad zelf is het lastig te zien maar in het park lijkt de 945 veel beter de paden te volgen. Overigens lees ik op het garmin forum ook positieve verhalen over de 945 gps...

*edit* nevermind, volgens mij bedoelde je dat de vantage M weer beter zou zijn dan de titan...

[ Voor 17% gewijzigd door m0ridin op 07-05-2019 14:10 ]

• chaola
Inderdaad, een beetje onduidelijk van mijn kant, sorry.
In die onderlinge test laat de Polar VT het duidelijk afweten. Al lees ik in de verdere commentaren wel een pertinente vraag: aan welke arm droeg DCR de VT: blijkt rechts te zijn en los in de hand. Bij Polar en Garmin moet je instellen aan welke kant je je horloge draagt, links of rechts. Ik denk dat die algoritmes dan een soort correctiefactor toepassen om de GPS track meer te aligneren op het centrum van je lichaam. En als het horloge dan ingesteld staat op links en je draagt het rechts, dan zal de afwijking automatisch groter zijn. DCR geeft geen uitsluitsel over zijn instellingen. De afwijking t.o.v. de FR945 is in dit geval toch wel meestal aan de rechterkant t.o.v. zijn looprichting, dus wie weet? Al kun je het dan nog altijd niet echt goed noemen...
[Edit] "a bit overthinking" wellicht van mijn kant ;) Ik zou zo graag die Vantage goed vinden als opvolger van mijn V800, maar dat lukt gewoon niet met alles wat ik zie en lees...

[ Voor 9% gewijzigd door chaola op 07-05-2019 15:13 ]

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 10:27
chaola schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 14:53:
Inderdaad, een beetje onduidelijk van mijn kant, sorry.
In die onderlinge test laat de Polar VT het duidelijk afweten. Al lees ik in de verdere commentaren wel een pertinente vraag: aan welke arm droeg DCR de VT: blijkt rechts te zijn en los in de hand. Bij Polar en Garmin moet je instellen aan welke kant je je horloge draagt, links of rechts. Ik denk dat die algoritmes dan een soort correctiefactor toepassen om de GPS track meer te aligneren op het centrum van je lichaam. En als het horloge dan ingesteld staat op links en je draagt het rechts, dan zal de afwijking automatisch groter zijn. DCR geeft geen uitsluitsel over zijn instellingen. De afwijking t.o.v. de FR945 is in dit geval toch wel meestal aan de rechterkant t.o.v. zijn looprichting, dus wie weet? Al kun je het dan nog altijd niet echt goed noemen...
[Edit] "a bit overthinking" wellicht van mijn kant ;) Ik zou zo graag die Vantage goed vinden als opvolger van mijn V800, maar dat lukt gewoon niet met alles wat ik zie en lees...
Ray weerlegt die theorie iets lager, en hij loopt regelmatig met allerlei horloges los in zijn hand of aan een andere arm. Andere horloges vertonen geen gek gedrag vertonen als die los of aan de andere arm gedragen worden.
Het is ook niet alleen die ene loop waarbij de Vantage er slecht uit kwam, en Ray en anderen zullen niet elke keer los met het horloge aan de verkeerde hand gelopen hebben.

Het aangeven of je horloge links of rechts gedragen wordt, heeft meer met cadansmeting te maken.

Volgens mij is gps niet nauwkeurig genoeg om enig verschil te merken tussen een linker of rechterarm, dat is minder dan een halve meter.

Kortbij gebouwen langs één kant lopen kan wel een verschil tussen links en rechts.

Maar aan de andere kant moet je zelf uitmaken hoe belangrijk een nauwkeurige gps voor je is, ik lig er niet van wakker dat het vastgelegde traject een beetje afwijkt, zolang de totale afstand niet teveel afwijkt. Tijdens een wedstrijd vind ik een juiste weergave van het tempo wel belangrijk.

Wat mij meer zou storen aan de Vantage tegenover de V800 is dat die op features een beetje achteruit is gegaan en dat Polar veel te langzaam "missende" features terug aanvult. Ze hebben de Vantage horloges gewoon te vroeg uitgebracht.

• chaola
MacPoedel schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 15:45:
[...]

Het is ook niet alleen die ene loop waarbij de Vantage er slecht uit kwam.
Zeg dat wel. Het was ook de bedoeling om te checken of Titanium beterschap biedt tgo. metaal. Niet dus...
Maar aan de andere kant moet je zelf uitmaken hoe belangrijk een nauwkeurige gps voor je is, ik lig er niet van wakker dat het vastgelegde traject een beetje afwijkt, zolang de totale afstand niet teveel afwijkt. Tijdens een wedstrijd vind ik een juiste weergave van het tempo wel belangrijk.
Idem. De v800 slaagt daar redelijk in op basis van de Gps.
Ze hebben de Vantage horloges gewoon te vroeg uitgebracht.
Het lijkt er wel op, maar de v800 is ondertussen 5 jaar oud. Veel langer konden ze niet meer wachten denk ik. En als ze aan 5 jaar niet genoeg hadden voor een degelijk product, kun je je afvragen of Polar de concurrentie met de andere grote spelers nog wel aankan...

• Killertjuh
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11:20
Al enige gebruiker van de polar vintage m.

Er waren inderdaad wat GPS issues maar bij een firmware upgrade zijn deze stukken verbeterd. Vooral voor de V variant. Heb ik ergens gelezen

Als er behoefte is kan ik wel wat screenshots plaatsen.

Ik gebruik ook notifications vanuit me telefoon naar de M. Echter bij whatsapp gebruikt hij nog een oude methode om berichten te laten zien. Alleen eerste bericht is leesbaar. De alle volgende berichten is niet meer leesbaar dan krijg je de melding: 2 messages from 1 user ofzo. (even uit me hoofd)

Ik heb hiervoor al een ticket lopen bij polar alleen konde ze me niet vertellen wanneer dit opgelost wordt. Dit is een flow app issue op de android.

[ Voor 67% gewijzigd door Killertjuh op 07-05-2019 16:28 ]

Verwijderd

Vandaag de 245 ontvangen. Eerste indruk is goed. Heb ook een Vivoactive 3 music en daarmee vergeleken heeft de 245 natuurlijk veel meer functies. Wel is de VA3 net wat dunner en heeft deze een ander bandje, waardoor het draagcomfort een stuk beter is. Ik vind het scherm van de VA3 ook wat sprankelender. De resolutie lijkt bij de 245 weer wat hoger, al kan dat ook de gewijzigde interface zijn.

Hopelijk neemt het draagcomfort toe als ik aan het bandje gewend ben.

• ZuinigeRijder
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

Geldig tot 12 mei
Thanks. Besteld. Zat nog te twijfelen tussen Garmin Forerunner 45. Maar de batterijduur van de Polar Vantage M is toch beter.

• pjlgt
  • Niet online
Wel benieuwd naar de ervaringen met de Vantage van @Killertjuh en @ZuinigeRijder Meeste wat ik ondertussen lees is wel positief, dus sta zelf eigenlijk ook op het punt om er 1 aan te schaffen.

• Killertjuh
pjlgt schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 08:17:
Wel benieuwd naar de ervaringen met de Vantage van @Killertjuh en @ZuinigeRijder Meeste wat ik ondertussen lees is wel positief, dus sta zelf eigenlijk ook op het punt om er 1 aan te schaffen.
Hiervoor heb ik de M430 horloge gehad. Eerlijk gezegd zie ik weinig verschil hierin. Kwa hartslag en GPS.
Ik sport allround dus 2x per week bootcamp en dan ren en fiets ik erbij en soms een obstakel run.

Voor HIIT trainingen zijn beide horloges nutteloos. De piek hartslagen (bijvoorbeeld 5min burpee`s doen) kan hij al niet meten. Ik durf te wedde dat me hartslag tegen de 170 zit echter laat hij max 120 a 130 zien.

Hierbij een grafiek van iets meer dan 8km rennen. Hartslag komt aardig overheen met wat ik voel. Ik heb geen hartslag band om te meten.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/IfxGrD1.png

GPS ziet er op het oog goed uit. Echter bij ver inzoomen krijg je dit:
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/dd7cU7E.png

In de flow zie je voornamelijk het grote verschil dat je een extra optie krijgt namelijk de Cardiobelastingrapport: Echter snap ik deze nog niet echt. 8)7
Voorbeeld van 19-04 en 20-4. Van hoog belasting kans op blessure naar ondertraining.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/jpTRJul.png

Is het de moeite waard om voor de Vintage te kiezen tegenover de m430 betwijfel ik. Echter ik vind de vintage voor dagelijks gebruik stuk mooier. O-)

edit:
Whatsapp notification werkt alleen bij 1e bericht. De rest zie je in de vorm van "2 nieuwe berichten van gebrukera" . Ik had hiervoor al een ticket aangemaakt maar ze wisten niet wanneer ze dit gingen oplossen.

[ Voor 7% gewijzigd door Killertjuh op 08-05-2019 09:10 ]

• chaola
@pjlgt Ik zal wel wat biased zijn omdat ik vooral let op de GPS nauwkeurigheid, en daar lijkt het nog steeds work in progress. De update van vorige week heeft geen wonderen gedaan. Het regende klachten bij een deel van de gebruikers, volgens DCR is Polar het aan het onderzoeken.
@Killertjuh die GPS afwijking bij het rondpunt valt me dan nog wel mee, ik heb al andere dingen gezien bij de Vantage, waar het GPS spoor er tientallen meters naast zit. Of op een jaagpad langs het water waar mijn V800 netjes een rechte lijn trekt, zie ik bij Vantage gebruikers een zigzagspoor, op en naast het pad en soms in het water. Misschien zijn dat dan gebruikers die nog nooit een update geïnstalleerd hebben, wie weet. Ofwel is er een deel toestellen uitgebracht met defecten, dat kan ook altijd natuurlijk.

• itarix
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11:27

itarix

404 soul not found

Met mijn Vantage V heb ik ongeveer dezelfde ervaring. Voor mijn gevoel was de m430 net iets accurater met gps. Echter op 42km fietsen heb ik een afwijking van +/- 100 meter vergeleken met mijn kilometer teller dus wat mij betreft valt het binnen de foutmarge.

Vantage V fiets 42km

Cardio belasting is vooral gebaseerd op historische data hoeveel tolerantie je hebt opgebouwd. Dit wordt na een tijdje gebruiken vanzelf beter. (hoewel ik als niet hardloper 36min in je hoogste hartslag zone wel bizar zwaar vind)

• chaola
Ik had ook al wel ergens in een of andere comment gelezen dat de GPS van de Vantage voor fietsactiviteiten, wél goed zou zijn. Maar dat is mijn ding niet, helaas :-)

• Killertjuh
itarix schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 09:21:
Met mijn Vantage V heb ik ongeveer dezelfde ervaring. Voor mijn gevoel was de m430 net iets accurater met gps. Echter op 42km fietsen heb ik een afwijking van +/- 100 meter vergeleken met mijn kilometer teller dus wat mij betreft valt het binnen de foutmarge.

[Afbeelding: Vantage V fiets 42km]

Cardio belasting is vooral gebaseerd op historische data hoeveel tolerantie je hebt opgebouwd. Dit wordt na een tijdje gebruiken vanzelf beter. (hoewel ik als niet hardloper 36min in je hoogste hartslag zone wel bizar zwaar vind)
Klopt echter zijn voor mijn gevoel bootcamp zwaarder dan rennen. Maar volgens polar niet.
Hieronder zie je bijvoorbeeld dat 1uur bootcamp een lage belasting heeft tegenover 30min rennen een hoge belasting.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/KLHt2yd.png

Heb jij jouw profiel ingesteld? Ik zie dat jij een maximale hartslag van 190 kunt halen ? Als ik dit instel zal de gemiddelde die ik haal van 170 ook wel mee vallen. Echter staat deze bij mij op 177.

Ik merk als ik boven de 172 kom krijg ik overal klachten. Pijn/steken in me nieren/lever (of wat dan ook 8)7 ) . Dus daar is een sport horloge heel fijn voor.
GPS doet het vaak beter bij hogere snelheden. Toen ik de Fenix5 had was deze bij fietsen prima, bij hardlopen redeijk en bij wandelen bagger... De onnauwkeurigheid zie je minder/heeft minder invloed bij hogere snelheden waarbij meetpunten dus verder uit elkaar liggen.

Verwijderd

m0ridin schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 09:44:
GPS doet het vaak beter bij hogere snelheden. Toen ik de Fenix5 had was deze bij fietsen prima, bij hardlopen redeijk en bij wandelen bagger... De onnauwkeurigheid zie je minder/heeft minder invloed bij hogere snelheden waarbij meetpunten dus verder uit elkaar liggen.
ik heb mijn Fenix 5 ingeruild voor een FR245 en ben wel benieuwd of de pace nauwkeuriger wordt. Heb wel eens gelezen dat de (meer) metalen case van de Fenix 5 problemen voor GPS veroorzaakte. Van die metalen case is geen sprake bij de 245 maar moet er nog mee gaan lopen.

Verwijderd

Killertjuh schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 09:36:
Heb jij jouw profiel ingesteld? Ik zie dat jij een maximale hartslag van 190 kunt halen ? Als ik dit instel zal de gemiddelde die ik haal van 170 ook wel mee vallen. Echter staat deze bij mij op 177.

Ik merk als ik boven de 172 kom krijg ik overal klachten. Pijn/steken in me nieren/lever (of wat dan ook 8)7 ) . Dus daar is een sport horloge heel fijn voor.
Kijkend naar jouw hartslag bij 8km hardlopen zit je volledig in Z5. Of je max hartslag klopt niet en je zou feitelijk dus in een lagere zone zitten of je bent jezelf kapot aan het lopen met blessures tot gevolg. Je geeft aan dat je pijn in je nieren etc. krijgt bij 172bpm dus daaruit concludeer ik dat je redelijk in de buurt van je max zit.

Het voordeel van hartslag meting is om te bepalen of je in de juiste zone traint. Z5 is (vrijwel) nooit een zone om in te trainen, tenzij je HIIT doet.

-EDIT-
Kan het bericht nu niet meer samenvoegen met de post hierboven.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 08-05-2019 10:05 ]

• Killertjuh
Hier trouwens nog een screenshot voor intervaltraining voorbeeld. Dit werkt erg goed op de horloge. Hij trilt wanneer je afwijkt kwa zone.
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/PzNbjLw.png

• kdbruin
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-10 17:40
Ik heb ook de Vantage M en ben er zeer tevreden mee. Qua sporten is het voornamelijk teamsport waarbij de GPS niet echt belangrijk is, de gemeten hartslag etc lijkt redelijk te kloppen. Zou dit eens moeten checken met een borst/armband voor een tweede meting.

De GPS gebruik ik voornamelijk bij het wandelen voor de afstand maar ook om m'n foto's de juiste GPS tags te geven.

Dingen als notificaties etc gebruik ik niet (staan ook uit op de telefoon) en het enige puntje is met de afteltimer. Deze kun je niet pauzeren.

• My-life
  • Registratie: Oktober 2002
Voor een beginnende loper zoek ik een sporthorloge. Degene is een behoorlijke digibeet dus het gebruiksgemak is heel belangrijk.
Ik heb me proberen in te lezen, maar kom er niet uit. Tweedehands kan ik, van een bekende, een TomTom Runner 3 Cardio Zwart/Groen (S) overnemen voor 55 euro.
Is dit een goede deal of is er voor < 100 euro een betere optie?

[ Voor 9% gewijzigd door My-life op 08-05-2019 10:28 ]

Verwijderd

My-life schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 10:25:
Voor een beginnende loper zoek ik een sporthorloge. Degene is een behoorlijke digibeet dus het gebruiksgemak is heel belangrijk.
Ik heb me proberen in te lezen, maar kom er niet uit. Tweedehands kan ik, van een bekende, een TomTom Runner 3 Cardio Zwart/Groen (S) overnemen voor 55 euro.
TomTom stopt met hardloop horloge's. Ik weet niet wat de impact hiervan is op (onderhoud van) de app/website voor het registreren van je activiteiten. Persoonlijk zou ik dan eerder naar een merk neigen dat nog volop actief is zoals Garmin (FR230 met beetje geluk) of Polar (M430/M600).

• Valorian
My-life schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 10:25:
Voor die prijs een prima deal denk ik. TomTom gaat langzaam maar zeker stoppen met die horloges, maar wat er nu is is nog prima. Voordeel van TomTom is – voor een digibeet – dat 'ie niet zo bizar veel opties heeft als de dure garmins. De Cardio 3 die je op het oog hebt is overigens een horloge uit de 200-300 euro categorie en qua model nog niet eens zo oud. Het is nagenoeg het topmodel uit de TomTom serie. Dus best high-end al en voor een beginnende loper echt meer dan voldoende. Verder heeft 'ie een hele duidelijke display, gaat 'ie lang mee op batterijen omdat het geen 'smartwatch' is. Verder werkt 'ie vrij intuitief.

Grootste reden om niet voor zo'n tom tom gaan zouden kunnen zijn:
- een horloge wat je ook dagelijks wilt dragen (chiquer)
- een smart-watch willen (ook notificaties, etc.)
- meer running dynamics / features / etc (dan moet je naar bijv. de Garmins)
- bang zijn dat ondersteuning of app-koppeling verdwijnt (omdat tomtom gaat stoppen), maar dat is denk ik de komende jaren nog niet het geval aangezien de horloges nu nog gewoon verkocht worden en dus ook als 'functioneel product' moeten kunnen blijven werken. Maar voor 55 euro zou ik daar sowieso niet druk om maken. Ik zou alleen geen nieuwe a 250 euro meer kopen ;)

Just my 2 cents (als ervaren hardloper en al 5 jaar TomTom horloge bezitter)

• Help!!!!
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Ik heb de Polar Vantage M ook en kwam van een Garmin FR310XT die ik een jaar of 9 heb gebruikt.

Die laatste deed het op zich nog prima alleen:
  • het syncen was wat problematisch en valt af en toe uit bij syncen
  • het vaak lang duurt voordat GPS gevonden is.
  • hij automatisch GPS opstart wat ik niet altijd wil gebruiken ivm de lange fixtijd. Om het uit te zetten moet je door teveel menu's .
  • wat moderners en gebruikersvriendelijkers wel fijn is.
Anyway wilde weer eens wat nieuws dus. Ik gebruik hem voor hardlopen, snowboarden en windsurfen. Hardlopen is 2 a 3 keer per week 6km run.

Ik heb de Vantage M gekocht ook omdat ik zonder borstband wilde lopen maar in de praktijk vind ik de OHR toch wat tegenvallen en ben weer een borstband gaan gebruiken die toch ook weer flink bedrag kostte. GPS nauwkeurigheid issues herken ik wel. Maar goed dit wordt hopelijk nog wel wat beter. Het is voor mij niet heel storend. Ik gebruik vooral basic functies dus notificaties en muziek boeit mij niet.

Voordelen Vantage M:
  • Erg gebruiksvriendelijk en intuitieve menu’s
  • Snelle GPS fix
  • Lange batterijduur
  • In theorie één van de beste OHR
  • (Redelijk) mooi design
  • Polar sync op PC werkt fijn.
Toch zijn er helaas ook nogal wat gemiste kansen:
  • Kunststof polsbandje vind ik niet echt lekker zitten bij lang gebruik. Ligt denk ik aan ontwerp en gebruikte materiaal.
  • Daadwerkelijk leesbare schermgrootte is kleiner dan verwacht. (Best dikke “ring” die niet gebruikt wordt wat erg zonde is.)
  • OHR valt me toch wat tegen
  • GPS tracking kan nauwkeuriger
  • Polar app op iPhone vind ik niet heel lekker werken.
  • Op zich veel updates alleen had meeste er al in moeten zitten bij launch.
  • Als je veel profielen hebt duurt syncen relatief lang. Heb dus alles wat ik niet echt gebruik eraf gegooid.
Toch ben ik er wel tevreden mee. Het doet voor mij wat het moet doen en is vooral gebruiksvriendelijker en intuitiever.

Dit is wat ik bedoel met dikke "ring". Overigens ben ik dit niet :P
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/C4GnJizTBa4rSz4OdH3bj7Ct/full.png

[ Voor 4% gewijzigd door Help!!!! op 08-05-2019 11:51 ]

For Sale: Case Phanteks P600S. Zeer fijne, nette en in goede staat verkerende Case.

• xray79
@My-life heb ook jaren een TT runner cardio gehad en overgestapt naar Garmin omdat ik toe was aan iets nieuws en betere workout opties wilde hebben. Maar Sluit me aan bij de mening van @Valorian Prima telefoon en denk dat de website/app nog wel een tijdje in de lucht zal blijven voor de basic statistieken.
Tja, an sich zijn TT Cardio watches prima dingen... vooral voor beginners en als je niet te diep in de statistieken en custom trainingen wil duiken. Voor 50e lijkt me het dan een prima horloge, maar zoals vermeld is TT er wel mee gestopt en is het dus maar de vraag hoe lang je nog kan blijven syncen ed.

Aan de andere kant een mooi 'probeer' horloge en mocht het goed bevallen kun je altijd nog voor een uitgebreider model gaan.

Clevertraining.co.uk heeft de expected data voor de 945 helaas aangepast van begin naar eind mei :/

Hoop dat het allemaal niet heel lang gaat duren... waarom het altijd zo moeilijk is die dingen te krijgen van Garmin na de release, ik weet het niet. De 935 was ook al lastig leverbaar een tijd...

• dotacom
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 12-12 14:13
Kan de Forerunner 245 Music al ergens besteld worden?

• slow whoop
dotacom schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 12:04:
Kan de Forerunner 245 Music al ergens besteld worden?
Ja. Sommigen hier hebben daar ook besteld, en al binnen.

• itarix
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11:27

itarix

404 soul not found

Wandelen is inderdaad een stuk minder accuraat. Echter vind ik het zelf nog wel voldoende en is een stuk beter dan mijn telefoon vanuit mijn broekzak registreerde.

Vantage v wandelen

Edit: Trouwens een beetje een slecht voorbeeld omdat ik schuin een parkeer plaats oversteek 8)7

Al met al geeft het voor mij gevoel een vrij goede inschatting van hoe je het doet.
Killertjuh schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 09:36:
[...]

Mijn max hartslag is gebaseerd op de hmax = 220-leeftijd formule. Dus ja 190 op dit moment.

[ Voor 38% gewijzigd door itarix op 08-05-2019 13:10 ]

• Gunth
Antwoord van clever ivm levering.
Good Morning,

I am contacting you in regards to the Garmin 245, I have been in contact with our head office about delivery dates for the product and they have responded saying we aren’t getting as many units as anticipated this week, they haven’t specified the number of units we are getting but they have stated there won't be many. There was no date specified for the next batch of Garmins.

I sincerely apologise for the delay and inconvenience this has caused.

Zal niet voor direct zijn precies

• cv8x
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 29-11-2023

cv8x

Tsjakkaaaa

Iemand al ervaring met de Fossil Sport? Is vanaf begin deze week te koop in de bekende webshops.

In theory, there is no difference between theory and practice; In practice, there is.

• slow whoop
Hopelijk heeft Garmin de distributie van de FR245 wat beter op orde dan bij de FR645. Die laatste is altijd maar slecht verkrijgbaar geweest. Bij de Pricewatch staat ie nu ook maar bij 1 winkel, en dat is nooit veel anders geweest. Zowel de goedkopere als duurdere Garmin horloges zijn bij meer winkels verkrijgbaar.
Ik begrijp die strategie niet helemaal.

• Arie-
  • Niet online
cv8x schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 14:02:
Iemand al ervaring met de Fossil Sport? Is vanaf begin deze week te koop in de bekende webshops.
Is dat dezelfde als uit dit verhaal: Verkoper schakelt incassobureau in, en nu??

• cv8x
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 29-11-2023

cv8x

Tsjakkaaaa

Geen idee. Ik lees in bovenstaand verhaal geen ervaring over de Fossil Sport.

In theory, there is no difference between theory and practice; In practice, there is.

• bert74
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12-12 12:03
Ik heb vanmorgen de Garmin FR 245 Music gekocht bij RunX in Groningen. Ze hadden ze net binnen.

De FR245 vervangt de FR235. Eerste indruk: het horloge is een stuk kleiner en eleganter dan de FR235. Het scherm is een stuk helderder.

Vanavond een stukje forensen op de fiets een een stukje hardlopen en kijken wat de GPS en de hartslag doet.

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
bert74 schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 15:26:
Ik heb vanmorgen de Garmin FR 245 Music gekocht bij RunX in Groningen. Ze hadden ze net binnen.

De FR245 vervangt de FR235. Eerste indruk: het horloge is een stuk kleiner en eleganter dan de FR235. Het scherm is een stuk helderder.

Vanavond een stukje forensen op de fiets een een stukje hardlopen en kijken wat de GPS en de hartslag doet.
Gefeliciteerd met je aankoop!
spoiler:
GPS meet de afstand over de tijd, en daarvan afgeleid je tempo/snelheid.
Hartslag: gaat omhoog naarmate je harder/verder gaat - omlaag als je stopt/langzamer gaat.

O, het is nog geen vrijdag? Excuus! :+

• dotacom
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 12-12 14:13
bert74 schreef op woensdag 8 mei 2019 @ 15:26:

Leuk, ik ga hem eerstdaags ergens halen in België. Wel nog geen winkel gevonden die hem te koop aanbied. Bol & Coolblue hebben hem alleszins nog niet in hun assortiment. Hoeveel heb je voor betaald?

• Melkaz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15-12 15:11

Melkaz

Melkazar

dotacom schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 08:38:
[...]

Leuk, ik ga hem eerstdaags ergens halen in België. Wel nog geen winkel gevonden die hem te koop aanbied. Bol & Coolblue hebben hem alleszins nog niet in hun assortiment. Hoeveel heb je voor betaald?
Garmin lijkt meestal te kiezen om de eerste paar weken hun nieuwe hardware te leveren aan de specialistische zaken. Zo kan ik de mijne waarschijnlijk vandaag komen ophalen bij de Run2Day en hebben in Nederland nu all4running en GPS.nl hem op voorraad. Zover ik het mij kan herinneren heb ik de 225 destijds bij de launch ook bij een hardloop winkel gehaald omdat die er een handje vol van binnen kregen.

Grootste kans ga je dus hebben bij de hardloop ketens in België denk ik zo.

PSN: Melkazar | Steam: Melkaz

• bert74
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12-12 12:03
dotacom schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 08:38:
[...]

Ik heb gewoon de adviesprijs betaald, € 349 (FR245 Music). Ik ken de zaak waar ik koop goed, er zit weinig marge op deze devices. Ik heb als "korting" een paar hardloopstokken er bij gekregen.

Volgens mij geeft Garmin inderdaad de voorkeur voor gespecialiseerde retail in plaats van standaard webshops. Bij Coolblue is bijvoorbeeld de FR645 ook niet leverbaar.

• Gunth
bert74 schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 10:46:
[...]

Ik heb gewoon de adviesprijs betaald, € 349 (FR245 Music). Ik ken de zaak waar ik koop goed, er zit weinig marge op deze devices. Ik heb als "korting" een paar hardloopstokken er bij gekregen.

Volgens mij geeft Garmin inderdaad de voorkeur voor gespecialiseerde retail in plaats van standaard webshops. Bij Coolblue is bijvoorbeeld de FR645 ook niet leverbaar.
Als er natuurlijk geen haast bij is krijg je bij clever via DC toch een mooie korting.
Toch altijd mooi mee genomen.

• slow whoop
Is er een handige manier om na een run te zien of de HR-data nu van je horloge komt (OHR) of van een hartslagband?

Gisteren een interval training gedaan met m'n Forerunner 645(M) en een Wahoo Tickr hartslagband. Toen ik thuis kwam zag ik dat m'n gemeten hartslag veel te vlak was niet in lijn was met m'n tempo.Volgens m'n horloge was m'n hartslagband wel verbonden ("Connected"). Traning effect was daardoor ook anders dan ik verwachtte (Anaeroob 0.0).

Heb uiteindelijk de fit-file doorgespit, en ik kon nergens een entry vinden met "manufacturer 32" (= Wahoo Fitness). In fit-files van eerdere runs waar m'n hartslagband het wel deed kon ie die entry wel vinden.

Kennelijk was m'n hartlsagband toch niet (goed) verbonden met m'n horloge en is er geen data opgeslagen van de hartslagband, maar gewoon van de OHR van het horloge. Heb nu de hartslagband verwijderd als sensor in m'n horloge, en zal het binnenkort nog eens proberen door opnieuw te verbinden.

Iemand die dit herkent? Misschien heeft het iets te maken met de recente software update (4.20 --> 5.20) voor m'n FR645. Maar het zou handig zijn als er een simpelere manier zou zijn om te zien waar de HR-data nu precies vandaan komt.

• Arie-
  • Niet online
Toevallig heb ik een soort van hetzelfde probleem (ik denk dat m'n HRM-Run kapot is). Volgens het internet is de methode om 't snel te zien even onder je horloge kijken: branden de groene lampjes, dan is je borstband niet verbonden.

• slow whoop
Thanks. Dat is niet eens zo'n slecht idee. Toen ik gisteren m'n horloge af deed brandde de ledjes gewoon, en had ik m'n hartslagband nog om. Dat is misschien een teken aan de wand. Wel vreemd dat m'n horloge gewoon zegt dat de hartslagband verbonden is.

Meestal doe ik trouwens eerst de hartslagband af, en dan zouden de ledjes van m'n horloge het natuurlijk wel moeten doen. Vanavond nog eens testen.

• tlpeter
  • Nu online
Zodra je stopt met een activiteit dan gaat de polsmeting meteen van start en niet meer via de band.

• slow whoop
Ah. Ok, da's goed om te weten. Dan zal ik het testen als ik een activiteit gestart heb.

• xray79
Bij mij geeft het horloge aan dat er een externe sensor connected is als ik een activiteit start. Heb een F5+ met de Wahoo Tickr maar neem aan dat de andere versies dat ook hebben?
Als ik die mis of twijfel kijk ik idd of de OHR lampjes uit zijn wat eigenlijk altijd is als ik de band omdoe.
Doe de band ook alleen nog maar om bij intervaltraining de rest van de tijd klopt OHR wel aardig en neem ik de afwijking voor lief. Zou misschien anders zijn als een HR-Run ofzo zou hebben met GCT, Vert. Osc etc.

• slow whoop
xray79 schreef op donderdag 9 mei 2019 @ 16:32:
Bij mij geeft het horloge aan dat er een externe sensor connected is als ik een activiteit start. Heb een F5+ met de Wahoo Tickr maar neem aan dat de andere versies dat ook hebben?
Als ik die mis of twijfel kijk ik idd of de OHR lampjes uit zijn wat eigenlijk altijd is als ik de band omdoe.
Doe de band ook alleen nog maar om bij intervaltraining de rest van de tijd klopt OHR wel aardig en neem ik de afwijking voor lief. Zou misschien anders zijn als een HR-Run ofzo zou hebben met GCT, Vert. Osc etc.
Mijn FR645 geeft ook netjes aan als de hartslagband verbonden is. Ik weet niet zeker of ik er gisteren een melding van heb gekregen op het schermpje, maar toen ik bij de instellingen keek stond er wel "Connected". In ieder geval is de HR data ervan kennelijk niet geregistreerd. Hoe dat precies zit snap ik ook niet. Ik ga in het vervolg ook maar kijken naar de ledjes van m'n horloge als ik een activiteit heb gestart met de hartslagband om: Als die niet branden zou het dus OK moeten zijn.

Overigens gebruik ik mijn hartslagband ook alleen voor interval training. Voor een gewone duurloop vind ik de OHR goed genoeg. Ik heb ook nog een RD-pod die ik wel altijd draag.

Edit: Ik heb het nog niet kunnen testen met een training, maar de hartslagband lijkt het wel gewoon te doen. Ik heb hem eerst verwijderd als sensor als van horloge, en daarna weer opnieuw toegevoegd. Zodra ik een activiteit start krijg ik nu een melding op m'n horloge dat de hartslagband verbonden is, en zie ik dat de ledjes van m'n horloge (OHR) uit gaan. Dat lijkt dus goed. Komend weekend ga ik het testen tijdens een training, in combinatie met m'n RD-pod (dus met nog een extra ANT-device).

[ Voor 15% gewijzigd door slow whoop op 10-05-2019 08:37 ]

• Gunth
Forerunner 245 geannuleerd bij clever.
Gaat daar nog een tijdje duren denk ik.
Besteld bij as adventure. Straks mag ik erachter 😊

Pagina: 1 ... 111 ... 326 Laatste