chaola schreef op dinsdag 7 mei 2019 @ 14:53:
Inderdaad, een beetje onduidelijk van mijn kant, sorry.
In die onderlinge test laat de Polar VT het duidelijk afweten. Al lees ik in de verdere commentaren wel een pertinente vraag: aan welke arm droeg DCR de VT: blijkt rechts te zijn en los in de hand. Bij Polar en Garmin moet je instellen aan welke kant je je horloge draagt, links of rechts. Ik denk dat die algoritmes dan een soort correctiefactor toepassen om de GPS track meer te aligneren op het centrum van je lichaam. En als het horloge dan ingesteld staat op links en je draagt het rechts, dan zal de afwijking automatisch groter zijn. DCR geeft geen uitsluitsel over zijn instellingen. De afwijking t.o.v. de FR945 is in dit geval toch wel meestal aan de rechterkant t.o.v. zijn looprichting, dus wie weet? Al kun je het dan nog altijd niet echt goed noemen...
[Edit] "a bit overthinking" wellicht van mijn kant

Ik zou zo graag die Vantage goed vinden als opvolger van mijn V800, maar dat lukt gewoon niet met alles wat ik zie en lees...
Ray weerlegt die theorie iets lager, en hij loopt regelmatig met allerlei horloges los in zijn hand of aan een andere arm. Andere horloges vertonen geen gek gedrag vertonen als die los of aan de andere arm gedragen worden.
Het is ook niet alleen die ene loop waarbij de Vantage er slecht uit kwam, en Ray en anderen zullen niet elke keer los met het horloge aan de verkeerde hand gelopen hebben.
Het aangeven of je horloge links of rechts gedragen wordt, heeft meer met cadansmeting te maken.
Volgens mij is gps niet nauwkeurig genoeg om enig verschil te merken tussen een linker of rechterarm, dat is minder dan een halve meter.
Kortbij gebouwen langs één kant lopen kan wel een verschil tussen links en rechts.
Maar aan de andere kant moet je zelf uitmaken hoe belangrijk een nauwkeurige gps voor je is, ik lig er niet van wakker dat het vastgelegde traject een beetje afwijkt, zolang de totale afstand niet teveel afwijkt. Tijdens een wedstrijd vind ik een juiste weergave van het tempo wel belangrijk.
Wat mij meer zou storen aan de Vantage tegenover de V800 is dat die op features een beetje achteruit is gegaan en dat Polar veel te langzaam "missende" features terug aanvult. Ze hebben de Vantage horloges gewoon te vroeg uitgebracht.