Verwijderd
Golden cheetah! Ik gebruik het als desktop applicatie, maar het kan ook als server draaien: https://github.com/Golden...cs_REST-API-documentation. Geen idee welke functionaliteit je dan krijgt, maar het kan.Verwijderd schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 20:43:
Vroeger gebruikte ik Strava, Endomondo en Garmin voor het bijhouden van activiteiten. Op een gegeven moment stapte ik over naar Runalyze omdat je dat op een eigen server kon hosten. Helaas is de ontwikkeling voor het zelf hostversie gestopt waardoor er geen updates meer verschijnen. Gebruikt of kent iemand hier een optie om sportactiviteiten bij te houden op een eigen server?
Het aardige is dat het open source is, hardlopen met Stryd power ondersteunt, fietsen met powermeters idem (daar was de applicatie ooit voor bedoeld) en dat een R-plugin gebruikt kan worden (voor eigen statische grafieken). Aan het laatste nog niet toegekomen trouwens.
Verwijderd
Bedankt. Ik ken Golden Cheetah ook alleen als desktopapplicatie inderdaad. Binnenkort zal ik mij gaan verdiepen in de servervariant!Frij5fd schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 23:03:
[...]
Golden cheetah! Ik gebruik het als desktop applicatie, maar het kan ook als server draaien: https://github.com/Golden...cs_REST-API-documentation. Geen idee welke functionaliteit je dan krijgt, maar het kan.
Het aardige is dat het open source is, hardlopen met Stryd power ondersteunt, fietsen met powermeters idem (daar was de applicatie ooit voor bedoeld) en dat een R-plugin gebruikt kan worden (voor eigen statische grafieken). Aan het laatste nog niet toegekomen trouwens.
Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
RuuH nog wel goed geregistreerd? Erg irritant dat je niet terug kunt naar een vorige versie, heb dit ook al vaker gehad, en wacht tegenwoordig wat langer met updaten.PatrickC schreef op zaterdag 11 mei 2019 @ 23:55:
Garmin heeft het weer eens voor elkaar door met nieuwe firmware een perfect werkend horloge slechter te maken!Sinds de 5.2 firmware op de FR645M heb ik last van cadance locks.
In vorige firmware versies heb ik hier nooit last van gehad.
Dit gebeurde juist tijdens RuuH. Maar tijdens het hardlopen let ik eigenlijk nooit op mijn hartslag. Ik heb met wat reserve gelopen gisteren omdat volgend weekend de Den Helder - Maastricht estafetteloop is. Na afloop vond ik mijn gemiddelde hartslag nogal hoog tov het gevoel wat ik had gehad en kwam erachter dat er ineens een sprong van 40 in mijn hartslag zat en deze gelijk op ging met mijn cadans (180-190). De gemeten afstand was trouwens 10,20 km. De vriendin van mijn broer heeft ook de FR645M en bij haar was het 10,18 km (ze heeft de 10 km trouwens ook gewonnen!coldasice schreef op zondag 12 mei 2019 @ 16:01:
[...]
RuuH nog wel goed geregistreerd? Erg irritant dat je niet terug kunt naar een vorige versie, heb dit ook al vaker gehad, en wacht tegenwoordig wat langer met updaten.
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm
Eerst bevindingen, wow wat is hij klein en licht ivm mijn oude Forerunner 225. Maar zelfs met een veel kleinere footprint heeft hij toch een groter scherm.
Bij het lopen vandaag beviel hij prima, wel vreemd dat ik een nieuw horloge koop voor 349 en het rondje langzamer liep dan vorige week. Wat is dat nou voor onzin, door een nieuw horloge wordt je toch automatisch sneller?
Alle additionele stats zijn leuk en aardig, body battery, vo2max, Pulse Ox etc. maar ach dat zal allemaal wel, ik gebruik hem vooralsnog voor tijd, pace & cadans dus ik zal me nog even moeten inlezen hierop.
De notificaties zijn verder ook handig, dat is eigenlijk alles dat ik van een smartwatch nodig heb dus ook op dit gebied 2 vliegen in 1 klap.
Kortom, alle dingen die ik nu handig vind zaten ook al op de 235, toont maar weer eens aan dat de 225 toch een matig horloge was die nogal gerushed was destijds.
Enige opvallende tot nu toe is dat de stappenteller tot nu enorm veel verschillen onderling:
Garmin: 13227
- Fitbit: 15782
Met als opmerking dat op dagjes weg met de vriendin haar Apple Watch ook altijd zo'n 10% afweek in de lagere zin. Is de fitbit altijd te positief geweest of de Garmin juist nu bepaalde stappen over het hoofd aan het zien?
PSN: Melkazar | Steam: Melkaz
Segal's law is an adage that states:Melkaz schreef op zondag 12 mei 2019 @ 23:26:
Enige opvallende tot nu toe is dat de stappenteller tot nu enorm veel verschillen onderling:
Met als opmerking dat op dagjes weg met de vriendin haar Apple Watch ook altijd zo'n 10% afweek in de lagere zin. Is de fitbit altijd te positief geweest of de Garmin juist nu bepaalde stappen over het hoofd aan het zien?
"A man with a watch knows what time it is. A man with two watches is never sure."
Je kan natuurlijk een simpele stappenteller koppen voor 2 tientjes. Als je geluk hebt loopt deze gelijk op met 1 van je andere stappentellers, en dan zeg je gewoon dat die -kennelijk- het meest accuraat is.
No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.
Fitbit is altijd al veel te optimistisch geweest als het om stappen tellen gaat (flink bewegen met je arm levert al 'stappen' op). Toen ik overstapte van een Fitbit Charge HR naar de Garmin vivoactive HR, zag ik ook een behoorlijke afname van het aantal stappen. Garmin's algoritme is wat strikter. Deze telt ook pas vaak pas nadat minimaal 10 stappen gedaan zijn. Verder had ik bij de vivoactive HR altijd het probleem dat er veel te weinig stappen werden geteld als ik sneller wandelde (>=6 km/u). Bij mijn huidige FR645M heb ik dat probleem echter niet meer.Melkaz schreef op zondag 12 mei 2019 @ 23:26:
Dus... Fitbit telt er te veel en Garmin telt er te weinig... de waarheid ligt zoals vaker... in het midden.
Enige reden waarom beide watches aan had afgelopen weekend was om de slaap te vergelijken. Inmiddels is de fitbit thuis gebleven en zit ik hier op werk met de FR245
Over slaap gesproken, ik had slechte dingen gelezen over Garmins sleep tracking maar de afgelopen 2 dagen lagen ze beide redelijk bij elkaar.
za/zo Garmin: 8h 09m , fitbit: 7h 53 m
zo/ma Garmin 7h 32m, fitbit: 7u,08 m
dan is het wel zo dat mijn Fitbit Aria ook niet meer de nieuwste was.
PSN: Melkazar | Steam: Melkaz
Ik ken al:
(open deur) https://www.dcrainmaker.com/
https://the5krunner.com/
https://www.nakan.ch/wp/ (Frans)
https://www.lesnumeriques.com/ (Frans, beperkt)
https://www.uhrenundtouren.com/en/ (Duits/Eng)
Er zijn enorm veel reviews te vinden, maar vele zijn gewoon clickbait, half gesponsord en geven nauwelijks extra info. Wie vult aan?
It's just technology, not religion
Wat mij betreft is het sowieso tijd voor een nieuwe startpost (topic) om e.e.a. een flinke opfrisbeurt te geven (na 9 jaar). Om het tijdlozer te houden kunnen we daarbij inderdaad een verwijzing maken naar de goede/onafhankelijke en écht op sport gerichte reviewsites.
Ik draag het stokje graag over aan een ander, dus mocht er iemand interesse hebben...?
Zelfde geldt voor de sleeptracking bij TT was die niet goed genoeg en deed ik het horloge af. Ook hier niet een eerlijk vergelijk omdat de TT en veel ouder is en ze al een tijdje gestopt zijn met de SW ontwikkeling.
Nu bij de F5+ is de meting best accuraat alhoewel ik niet weet hoe accuraat de diepe slaap/REM en lichte slaap zijn. Maar ook dat is een leuke indicatie voor me en wie weet wat er in de toekomst mee gedaan kan worden.
Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.
ah, daar had ik niet bij stilgestaan, ik herinnerde me di site en zag 'm nog niet op je lijstje staan.chaola schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 10:41:
Fellrnr mag er inderdaad ook bij, maar die site is uitdovend, recente toestellen bespreekt hij niet meer, heb ik begrepen. Dus die zal hoogstens nog 1/2 jaar relevant zijn, vrees ik...
Sowieso is er wat discussie over zijn meetmethode als ik het goed gevolgd heb.....
Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.
Er zijn wel wat geruchten over een nieuwe Suunto, de Suunto 5: https://gpsrumors.com/suunto-5
www.gpsrumors.comchaola schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 10:31:
Ideetje voor in de startpost? Een overzichtje van goede reviewsites= min of meer objectief en een beetje kritisch met eigen testgegevens die niet gewoon het lijstje met specs opdreunen of informatie herkauwen van de fabrikant.
Ik ken al:
(open deur) https://www.dcrainmaker.com/
https://the5krunner.com/
https://www.nakan.ch/wp/ (Frans)
https://www.lesnumeriques.com/ (Frans, beperkt)
https://www.uhrenundtouren.com/en/ (Duits/Eng)
Er zijn enorm veel reviews te vinden, maar vele zijn gewoon clickbait, half gesponsord en geven nauwelijks extra info. Wie vult aan?
https://appelmoessite.wordpress.com/
Waar heb jij hem besteld?tlpeter schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 16:17:
Zojuist een mailtje dat mijn Garmin 945 verstuurd wordt naar de winkel waar ik hem ga ophalen![]()
![]()
![]()
Ze zijn niet duur en kwaliteit is ook wel OK zo te zien, maar 1 probleem werd duidelijk toen ik hem om deed:
Het is een gewoon canvas bandje met daaraan een click mechanisme om aan de 5x te klikken.. slim bedacht, maar het gevolg is dat de gaatjes niet meer kloppen.. de kleinste stand is nog steeds net te ruim..
Dus tenzij je een dikke pols hebt zou ik deze vermeiden..
Nu maar eens kijken hoe goed die ** 100% MONEY-BACK GUARANTEE ** is..
Of anders ruilen voor deze:
https://www.parkfieldsupp...ap?variant=20008757100655
[ Voor 17% gewijzigd door ToolkiT op 14-05-2019 18:23 ]
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Zulke fietscomputers bestaan wel maar heb liever een horloge gezien ik ook hardloop. Daarnaast is de kans op overleving van het horloge bij een val groter dan een fietscomputer.
Ik heb gekeken naar horloges van o.a. Xiaomi, bijvoorbeeld de Amazfit Stratos of Bip, maar die kunnen het beiden niet. Mijn oude Garmin Forerunner 225 kan het ook niet, maar door alle nieuwe modellen van Garmin zie ik door de bomen het bos niet meer. Iemand die hierbij kan helpen? Of een bepaalde term waar ik op kan zoeken? Op dit moment zoek ik naar horloge waarbij .gpx bestanden geupload kunnen worden, maar tot nu toe dus zonder succes.
Als je doel navigatie van A naar B via C is: met Google Maps + Smartphone notifications op elk modern sporthorloge kom je een heel eind.
Ik snap je gedachtegang, maar bedenk wel dat navigeren door middel van een horloge terwijl je fietst verre van ideaal is. Je hebt meestal beide handen aan het stuur en in die houding kan je niet op je horloge kijken, tenzij je deze weer op je stuur wilt binden. Maar dan kan je weer beter een losse fietscomputer pakken omdat deze een beter scherm hebben.barzi schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 20:44:
Kent iemand een betaalbare sporthorloge met GPS waarbij je routes kan uploaden (bijvoorbeeld racefiets routes) en waarbij je turn-by-turn navigatie krijgt, naast alle andere gegevens zoals snelheid, afstand etc.?
Zulke fietscomputers bestaan wel maar heb liever een horloge gezien ik ook hardloop. Daarnaast is de kans op overleving van het horloge bij een val groter dan een fietscomputer.
Ik heb gekeken naar horloges van o.a. Xiaomi, bijvoorbeeld de Amazfit Stratos of Bip, maar die kunnen het beiden niet. Mijn oude Garmin Forerunner 225 kan het ook niet, maar door alle nieuwe modellen van Garmin zie ik door de bomen het bos niet meer. Iemand die hierbij kan helpen? Of een bepaalde term waar ik op kan zoeken? Op dit moment zoek ik naar horloge waarbij .gpx bestanden geupload kunnen worden, maar tot nu toe dus zonder succes.
Het volgen van een spoor (track), dus geen echte turn by turn maar wel een lijn die je volgt met de aankondiging dat de lijn van richting gaat veranderen en eventueel hoever je van deze lijn afzit kan al vanaf de Fenix 3. Maar "tomtom" achtige toestanden of zoals je telefoon het kan is nog relatief nieuw en duur.
Mijn advies, haal een aparte fietscomputer, des noods 2e hands, daar heb je meer plezier van en hoeft niet duur te zijn. Je hebt al een edge of etrex in de ing rentepunten winkel voor 220€ en waarschijnlijk voor minder op MP.
Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II
Bij run2day.
Ik ben verbaasd dat het zo snel is.
Verwijderd
Mijn ervaring is dat dit vrij matig werkt. Heb een paar maanden op de racefiets met een Fenix 5 gereden maar regelmatig de route gemist omdat ik niet voldoende goed kon zien welke afslag ik moest nemen. Of je links of rechts moet haal je er wel uit, maar bijvoorbeeld een rotonde met 7 fietspaden gaat geheid mis (of ik ben een slechte gokkerMrAcid schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 21:46:
Bij Garmin heet het “Course navigation”. Hou er rekening mee dat het vrij rudimentair is op horloges. Échte turn-by-turn (instructies + alternatieve routes als je afwijkt) doen alleen de allernieuwste modellen van Garmin (Fenix 5X, 5 plus serie en de 945) als ik het goed heb onthouden.
Als je doel navigatie van A naar B via C is: met Google Maps + Smartphone notifications op elk modern sporthorloge kom je een heel eind.
Ik ben na 1 week ook erg tevreden over de FR245. Doet niks minder goed dan mijn Fenix 5 en vooral het comfort qua grootte en gewicht is een stuk fijner. Had gisteren wel ruzie met de Wahoo Tickr, die bleef weer flink hangen qua hartslag. Dat gebeurde op mijn Fenix ook af en toe dus ik verdenk niet de 245 maar de Tickr.
Ben op zoek naar nieuwe bandjes voor mijn FR245. Ik vermoed dat dit de standaard Garmin bandjes zijn en ik dus ook prima een 645 of Vivoactive bandje kan gebruiken? Kan iemand dat bevestigen? Omdat het horloge nog nieuw is staat dit namelijk niet vermeld op Ebay etc.
Die drie typen gebruiken allemaal bandjes van 20mm, dus dat zou moeten passen. Zie bijvoorbeeld dit bandje van Garmin:Verwijderd schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 08:40:
Ben op zoek naar nieuwe bandjes voor mijn FR245. Ik vermoed dat dit de standaard Garmin bandjes zijn en ik dus ook prima een 645 of Vivoactive bandje kan gebruiken? Kan iemand dat bevestigen? Omdat het horloge nog nieuw is staat dit namelijk niet vermeld op Ebay etc.
https://buy.garmin.com/nl-NL/NL/p/pn/010-12691-04#devices
En dan meer specifiek de lijst met 'compatibele toestellen'.
Punctuality is the politeness of kings
Die ruzie heb ik de laatste tijd ook regelmatig met mijn Wahoo Tickr (in combinatie met een FR645M). Hij geeft dan een vrij constante, maar veel te hoge hartslag aan, die redelijk onafhankelijk is van het tempo en cadans waarmee ik loop. Pas na ruim een kwartier hardlopen, en herhaaldelijk de hartslagband een beetje verplaatst te hebben, pakt ie het ineens wel goed op, en dan blijft ie het ook goed doen.Verwijderd schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 08:40:
[...]
Had gisteren wel ruzie met de Wahoo Tickr, die bleef weer flink hangen qua hartslag. Dat gebeurde op mijn Fenix ook af en toe dus ik verdenk niet de 245 maar de Tickr.
Voorheen had ik daar geen last van en deed ie het gewoon meteen goed. Ik heb geen idee wat er nu anders is. M'n FR645M heeft recentelijk wel een software update gekregen, maar ik verwacht niet dat dat m'n Wahoo Tickr metingen in de war schopt.
Verwijderd
Voordat ik begin met hardlopen gaat het goed. Ik let altijd bewust op veranderingen in de HR om te zien dat de band daadwerkelijk werkt. De HR fluctureert vrijwel continu dus prima. Dan ga ik hardlopen en binnen een seconde of 30 heb ik een veel te hoge HR die een seconde of 10-15 hetzelfde blijft en daarna bijvoorbeeld 20 slagen hoger is en daar weer 10-15 seconden op blijft staan. Na een tijd gaat het inderdaad wel goed maar meestal heb ik de band dan al afgedaan en in mijn broekzak gestopt.slow whoop schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 10:05:
[...]
Die ruzie heb ik de laatste tijd ook regelmatig met mijn Wahoo Tickr (in combinatie met een FR645M). Hij geeft dan een vrij constante, maar veel te hoge hartslag aan, die redelijk onafhankelijk is van het tempo en cadans waarmee ik loop. Pas na ruim een kwartier hardlopen, en herhaaldelijk de hartslagband een beetje verplaatst te hebben, pakt ie het ineens wel goed op, en dan blijft ie het ook goed doen.
Voorheen had ik daar geen last van en deed ie het gewoon meteen goed. Ik heb geen idee wat er nu anders is. M'n FR645M heeft recentelijk wel een software update gekregen, maar ik verwacht niet dat dat m'n Wahoo Tickr metingen in de war schopt.
Vreemd genoeg lijkt er dus iets te gebeuren waardoor het van goed naar waardeloos naar goed gaat. Heb dit op mijn FR245 en Fenix 5 gehad dus specifiek aan 1 horloge ligt het niet, zeker niet als jij de 645 hebt.
Ik herken veel in je verhaal. Voordat ik ga hardlopen check ik nu ook of de hartslagband doet (=ledjes van horloge uit) en kijk ik of de waardes ongeveer kloppen. Dat lijkt allemaal in orde. Als ik met hardlopen begin zit ie na een minuut op een veel te hoge hartslag, die overigens niet gekoppeld lijkt te zijn aan mijn cadans. Na langere tijd hardlopen (en wat gefriemel aan de hartslagband) lijkt ie in stapjes terug te gaan de werkelijke hartslag.Verwijderd schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 12:03:
[...]
Voordat ik begin met hardlopen gaat het goed. Ik let altijd bewust op veranderingen in de HR om te zien dat de band daadwerkelijk werkt. De HR fluctureert vrijwel continu dus prima. Dan ga ik hardlopen en binnen een seconde of 30 heb ik een veel te hoge HR die een seconde of 10-15 hetzelfde blijft en daarna bijvoorbeeld 20 slagen hoger is en daar weer 10-15 seconden op blijft staan. Na een tijd gaat het inderdaad wel goed maar meestal heb ik de band dan al afgedaan en in mijn broekzak gestopt.
Vreemd genoeg lijkt er dus iets te gebeuren waardoor het van goed naar waardeloos naar goed gaat. Heb dit op mijn FR245 en Fenix 5 gehad dus specifiek aan 1 horloge ligt het niet, zeker niet als jij de 645 hebt.
Voor een gewone duurloop draag ik hem niet, maar met interval training vind ik het wel handig. En soms doe ik een lactaatdrempel test en dan is de band zelfs noodzakelijk. Maar ja, als ie dan structureel te hoge waardes geeft is dat niet bevorderlijk voor het testresultaat.
Ik heb de hartslagband nog maar een paar maanden. Bij het eerste gebruik had ik dit probleem niet. Dan kon ik hem gewoon omdoen en gaan. Het is iets van de laatste weken. Ik zal er de volgende keren eens goed op letten dat de elektrodes goed vochtig zijn voordat ik hem om doe.
En net opgehaald, me happytlpeter schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 08:07:
[...]
Bij run2day.
Ik ben verbaasd dat het zo snel is.
Tweede helft ging niet los en nu is de schroef (draad) kapot gesleten doordat de schroevendraaier er overheen ging....
Iemand ervaring mee?
https://smashrun.com/hans.vandermeer/invite
Stop de verwelking!
COVID19 resultaat: 30% meer hardgelopen dan ooit, langste afstand van 52 -> 69km gebracht
Nu moet ik van mezelf nog wel 2 weken wachten oid op kunnen brengen in ruil voor een 65 euro goedkopere 945, maar lastig is het wel wetende dat run2day hem gewoon op voorraad heeft
Ik gebruik OsmAnd met turn by turn navigatie. Gewoon over een enkel BT dopje in één oor. Is even wennen maar meestal hoef ik niet meer op het scherm te kijkenXWB schreef op dinsdag 14 mei 2019 @ 22:28:
Voor navigatie op de fiets kan ik BikeGPX aanradenBeetje fatsoenlijke telefoonhouder erbij en gaan met die banaan.
My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.
Ondanks dat alles duidelijk gepeild was, toch erg gemakkelijk (en ben ik blij dat ik de keuze heb gemaakt om voor de 5+ te gaan ivm navi).
Mijn ervaring is juist dat het uitermate goed werkt. Alleen is dat met hardlopen of toerend fietsen, dan heb je wellicht iets meer tijd om de route te volgen dan op de racefiets.Verwijderd schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 08:40:
Mijn ervaring is dat dit vrij matig werkt. Heb een paar maanden op de racefiets met een Fenix 5 gereden maar regelmatig de route gemist omdat ik niet voldoende goed kon zien welke afslag ik moest nemen. Of je links of rechts moet haal je er wel uit, maar bijvoorbeeld een rotonde met 7 fietspaden gaat geheid mis (of ik ben een slechte gokker).
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Verwijderd
Het is inderdaad de combinatie van snelheid en complexiteit van het wegennet. Maar ook bij hardlopen moest ik tijdens het lopen wel eens flink inzoomen om zeker te weten of ik de eerste of tweede afslag op de rotonde moest nemen.Gonadan schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 23:44:
[...]
Mijn ervaring is juist dat het uitermate goed werkt. Alleen is dat met hardlopen of toerend fietsen, dan heb je wellicht iets meer tijd om de route te volgen dan op de racefiets.
Ga hem maar gewoon daar halen, als je dat pas over een week doet is het zonde van het wachtenm0ridin schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 21:59:
Blegh, clevertraining krijgt hun levering pas eind mei... 'due to unforseen issues with the units delivered to us'.
Nu moet ik van mezelf nog wel 2 weken wachten oid op kunnen brengen in ruil voor een 65 euro goedkopere 945, maar lastig is het wel wetende dat run2day hem gewoon op voorraad heeft
Ik heb hem ook besteld bij run2day, hopelijk komt ie snel binnen en net ook opgehaald
[ Voor 6% gewijzigd door Farrell op 16-05-2019 12:28 ]
Telefoontje naar Garmin gepleegd. Als alles goed gaat wordt er een schroefje toegestuurd. Dan knip ik de oude mooi door. Dat keuzemenu is best irritant maar die supportkerel was prima!Xaverius schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 19:20:
Heb ik weer. Nieuwe bandjes voor mijn FR935 binnen. Eerste ging moeizaam los, nieuw bandje ging er redelijk op.
Tweede helft ging niet los en nu is de schroef (draad) kapot gesleten doordat de schroevendraaier er overheen ging....
Iemand ervaring mee?
Stop de verwelking!
COVID19 resultaat: 30% meer hardgelopen dan ooit, langste afstand van 52 -> 69km gebracht
Whehe, normaal gesproken zou dat een zeer realistisch scenario zijnVerwijderd schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 08:05:
[...]
Ga hem maar gewoon daar halen, als je dat pas over een week doet is het zonde van het wachten
Fijn dat het opgelost is, zelf soortgelijke ervaring met de garmin support... Niet altijd even handig en snel maar prima service (leren quickfit band die na een jaar defecten begon te tonen, zonder problemen een nieuwe opgestuurd gekregen).Xaverius schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 10:04:
[...]
Telefoontje naar Garmin gepleegd. Als alles goed gaat wordt er een schroefje toegestuurd. Dan knip ik de oude mooi door. Dat keuzemenu is best irritant maar die supportkerel was prima!
Welke bluetooth headsets worden er gebruikt gekoppeld aan jouw sporthorloge?
Ik lees verschillende reviews maar ik hoor liever gebruikers ervaringen hier.
Heb de product: Skullcandy Method Wireless en product: Sony WH-1000XM2 gebruikt in combinatie met m'n F5+. Werkt allemaal prima.tlpeter schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 14:22:
Gedeeltelijk off/on topic:
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ik zie deze net op de lijst van Garmin zelf staan.Gonadan schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 14:27:
Heb de product: Skullcandy Method Wireless en product: Sony WH-1000XM2 gebruikt in combinatie met m'n F5+. Werkt allemaal prima.
Trekz Titanium en Trekz air, beide van Aftershokz. Er zijn vast betere speakers op de markt, maar ik heb als ik buiten ben geen behoefte om me af te sluiten van de wereld. Deze zorgen ervoor dat je alles om je heen ook gewoon hoort (mits je niet absurd hard volume aan hebt), wel zo veilig in mijn ogen.tlpeter schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 14:22:
Gedeeltelijk off/on topic:
Het zijn dus bluetooth spelers die werken met botgeleiding. De air zit het beste van de twee, die wordt dus ook meer gebruikt.
Gekoppeld aan Fenix 5x plus.
Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II
Hoe zit dit? Kan je er wel QuickFit horlogebandjes op zetten?
[ Voor 7% gewijzigd door Farrell op 16-05-2019 19:11 ]
Standaard krijg je er een gewoon bandje bij en je kan de QuickFit bandjes er gewoon opzettenFarrell schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 19:10:
Mijn Garmin 945 heeft geen QuickFit horlogebandjes, terwijl er op de website van wel staat. https://buy.garmin.com/nl...922/pn/010-02063-01#specs
Hoe zit dit? Kan je er wel QuickFit horlogebandjes op zetten?
Ah oke, dus met de horlogepin die er nu in zit. En dan moet ik dus 2 bandjes kopen, wil ik er profijt van hebben.FrankGNL schreef op donderdag 16 mei 2019 @ 19:17:
[...]
Standaard krijg je er een gewoon bandje bij en je kan de QuickFit bandjes er gewoon opzetten
Ik heb zojuist deze er bij besteld.
Dit zijn goede bandjes welke ik zelfs gebruik bij survivalrun.
https://nl.aliexpress.com...042311.0.0.27424c4dXXeCxx
Verwijderd
Ik krijg dan de melding 'externe HR sensor gekoppeld' en de hartslag blijft dan op 123 vast staan, ook wanneer ik het horloge van mijn pols af haal. De Tickr staat dan ineens ook op 'verbonden' terwijl deze gewoon op de kast ligt. Als ik deze dan via de FR245 ontkoppel is het probleem opgelost.
Vreemd genoeg had ik dit op mijn Fenix niet en met mijn eerdere FR's ook nooit het probleem gehad dat een borstband die niet gedragen wordt ineens wordt herkend.
Iemand hier ervaring mee?
Waarom: doe de laatste tijd vaker MTB routes navigeren met 5+ (wat overigens perfect werkt), maar start locatie is steeds net wat anders.
No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.
Ik zoek eigenlijk een optie waarbij je op een punt kunt instappen en vanaf daar de hele koers (ronde) doet... iemand tips?
Verwijderd
Aan het eind van de route de route opnieuw starten? Dan begint ie weer aan 't begin, en doe je effectief een heel rondje.RR46 schreef op zaterdag 18 mei 2019 @ 22:47:
Dat dacht ik ook (nog niet getest).
Ik zoek eigenlijk een optie waarbij je op een punt kunt instappen en vanaf daar de hele koers (ronde) doet... iemand tips?
Ter aanvulling, op https://explore.garmin.com/en-US/forerunner/ staat onderin een uitgebreide tabel die alle verschillen tussen de FR245 en FR645 goed laat zien.PatrickC schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 16:25:
[...]
Wat betreft de FR245M maakt Garmin er nu echt een zooitje van. Op een aantal gebieden is deze nu nog geavanceerder dan de FR645M, maar om dan toch maar een verschil te maken, stoppen ze er geen barometrische hoogtemeter in
, welke sommige goedkopere Garmins dan juist weer wel hebben. Het ontbreken van Garmin Pay begrijp ik dan nog wel, want dit komt alleen nog maar voor op de duurdere nieuwe horloges van Garmin.
Opvallend dat de FR945 dan weer geen Virtual Partner functie heeft
Lijkt mij een foutje in de specs.XWB schreef op zondag 19 mei 2019 @ 15:35:
[...]
Zal het eens uit testen deze week.
Normaal draag ik geen band meer.
Is wel een Garmin band
Edit: hier voorlopig geen problemen.
Alles werkt goed en blijft niet hangen
[ Voor 14% gewijzigd door Gunth op 21-05-2019 10:50 ]
iPhone 15 pro max nat tita|tv4 64|Airpods pro|airpods pro2|AW 6 grey| iPad Air 2020 blue| homepod mini grey|Airpods max blauw|Samsung s23 ultra green 512|Google pixel 7|
De geschiedenis heeft ons geleerd dat de "tabellen" en overzichten van garmin regelmatig fouten bevatten, dus ga hier niet blind op varen.XWB schreef op zondag 19 mei 2019 @ 15:35:
[...]
Ter aanvulling, op https://explore.garmin.com/en-US/forerunner/ staat onderin een uitgebreide tabel die alle verschillen tussen de FR245 en FR645 goed laat zien.
YouTube: Suunto 5 - Smartwatch
Inderdaad: https://www.dcrainmaker.c...d-to-know-first-runs.htmlVerona27 schreef op maandag 20 mei 2019 @ 13:43:
Lijkt erop dat de Suunto 5 morgen wordt gepresenteerd, hierbij al een promo filmpje
YouTube: Suunto 5 - Smartwatch
of
https://the5krunner.com/2...w-preview-specifications/
Mooi alternatief voor een FR245 of Polar Vantage M.
Niet mee eens, heb je de software op pc/mobiel wel eens gezien bij Suunto? Is echt een grap. Zou tot daar verbetering in komt zeker geen Suunto kopen. Bovendien is de Vantage M bv ook wel wat goedkoper (ong 60 euro)chaola schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 12:42:
[...]
Inderdaad: https://www.dcrainmaker.c...d-to-know-first-runs.html
of
https://the5krunner.com/2...w-preview-specifications/
Mooi alternatief voor een FR245 of Polar Vantage M.
[ Voor 6% gewijzigd door Verona27 op 21-05-2019 13:07 ]
Qua uitzicht vind ik deze wel beter dan die andere 2.
En ik vraag me ook af hoeveel meerwaarde de eigen platformen nog bieden tgo. Strava, Runalyze, enz. Ik heb het bv. wel voor Polar Flow, maar als ik eerlijk moet zijn, zit ik veel meer op Strava om mijn activiteiten te bekijken en terug te bekijken. En recent is daar ook Runalyze bijgekomen: interessant voor VO2Max, trimp, recovery,.... Slaapdata durf ik nog wel eens bekijken in Polar Flow en hier heeft de Suunto 5 deze feature aan boord: https://www.firstbeat.com...sleep-quality-assessment/
Ik denk dat al die Firstbeat magic met een flinke schep zout genomen moet worden, maar het klinkt altijd zo goed
Tsja, ik denk dat je een punt hebt, je kunt met de data van je horloge veel meer kanten op dan alleen de software van de fabrikant, maar ik vind wel dat dat niet nodig zou moeten zijn, zeker als je ziet dat Garmin bv best een compleet inzicht geeft qua software bij hun horloges. Ik heb zelf een Suunto trianer maar ben echt niet te spreken over hun software, het is een grote chaos en gewoon slecht uitgewerkt op dit moment. Veel dingen die je bij Garmin bv hebt heb je gewoon niet op de Suunto.chaola schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 13:54:
Geen ervaring met Suunto inderdaad, dus dat zou sowieso een barrière zijn voor mij. DCR is ook niet te spreken over hun software, al zou de app verbeterd zijn.
Qua uitzicht vind ik deze wel beter dan die andere 2.
En ik vraag me ook af hoeveel meerwaarde de eigen platformen nog bieden tgo. Strava, Runalyze, enz. Ik heb het bv. wel voor Polar Flow, maar als ik eerlijk moet zijn, zit ik veel meer op Strava om mijn activiteiten te bekijken en terug te bekijken. En recent is daar ook Runalyze bijgekomen: interessant voor VO2Max, trimp, recovery,.... Slaapdata durf ik nog wel eens bekijken in Polar Flow en hier heeft de Suunto 5 deze feature aan boord: https://www.firstbeat.com...sleep-quality-assessment/
Ik denk dat al die Firstbeat magic met een flinke schep zout genomen moet worden, maar het klinkt altijd zo goed
Hmm, dingen zoals het feit dat je de startdag van de week niet kunt aanpassen en deze niet gelijk is tussen horloge en app vind je niet storend? Ik heb daarnaast ook super vaak geen gelijke waardes tussen app en horloge (bv aantallen stappen, aantal calorieën ed). De app doet er vaak echt súper lang over om te synchroniseren met Strava (heb ik het over meerdere dagen). De app heeft geen webintervace en zo kan ik nog wel even doorgaan. Begrijp wel dat de een andere verwachtingen/manieren van gebruik heeft maar ik vind de huidige software staat van Suunto echt slecht en ben niet de enige, ga maar eens op hun forum kijkenpjlgt schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 14:49:
Sinds deze week een tweedehans Suunto Spartan Trainer en vind de Suunto app prima te pruimen. Stuk minder uitgebreid dan Garmin Connect, maar verder geen klagen. Zolang het broodnodige erin zit en het kan op 1 of andere manier activiteiten exporteren of synchroniseren is het wel prima wat mij betreft.
Welke app heb je het over in deze discussie? In theorie zou dat een domme vraag zijn, maar suunto hinkt momenteel op 2 systemenVerona27 schreef op dinsdag 21 mei 2019 @ 14:57:
[...]
Hmm, dingen zoals het feit dat je de startdag van de week niet kunt aanpassen en deze niet gelijk is tussen horloge en app vind je niet storend? Ik heb daarnaast ook super vaak geen gelijke waardes tussen app en horloge (bv aantallen stappen, aantal calorieën ed). De app doet er vaak echt súper lang over om te synchroniseren met Strava (heb ik het over meerdere dagen). De app heeft geen webintervace en zo kan ik nog wel even doorgaan. Begrijp wel dat de een andere verwachtingen/manieren van gebruik heeft maar ik vind de huidige software staat van Suunto echt slecht en ben niet de enige, ga maar eens op hun forum kijken.
De oude (movescount) ziet er outdated uit, maar functioneert gewoon oké (hoewel je in mijn optiek vooral de website wilt gebruiken), het nieuwe platform (...?) schijnt absoluut hopeloos te zijn met tal van ontbrekende basale features.
Voorlopig weerhoudt dit gezanik qua software mij al tijden om een nieuwe Suunto aan te schaffen, ondanks dat ik waanzinnig tevreden ben over de oude Ambits. It simply works.
Anderzijds, als ik de Garmin app voor mijn fietscomputer gebruik word ik ook niet vrolijk. Het ziet er wel fancy uit, maar basale dingen als simpelweg activiteiten uploaden zonder keer op keer gezeik met de bluetooth verbinding zijn kennelijk te moeilijk.
Dus waar ik mijn centjes heen ga brengen? Voorlopig staat Garmin ruim voor op punten, maar er is weinig liefde...
If you can see, look. If you can look, observe
Haha en dan vergeet je nog even Sports Tracker app welke ook werkt met Suunto horloges en waar de nieuwe Suunto app op is gebaseerd. Als ik jou was zou ik zeker even afwachten en zien wat Suunto de komende tijd nog gaat doen qua software, want het is allemaal net niks inderdaad. Als ik nu zou moeten kiezen zou ik voor een Garmin 245 of 645 gaan, denk ik. De suunto 5 ziet er ook net uit maar goed..Roozzz schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 10:00:
[...]
Welke app heb je het over in deze discussie? In theorie zou dat een domme vraag zijn, maar suunto hinkt momenteel op 2 systemen![]()
De oude (movescount) ziet er outdated uit, maar functioneert gewoon oké (hoewel je in mijn optiek vooral de website wilt gebruiken), het nieuwe platform (...?) schijnt absoluut hopeloos te zijn met tal van ontbrekende basale features.
Voorlopig weerhoudt dit gezanik qua software mij al tijden om een nieuwe Suunto aan te schaffen, ondanks dat ik waanzinnig tevreden ben over de oude Ambits. It simply works.
Anderzijds, als ik de Garmin app voor mijn fietscomputer gebruik word ik ook niet vrolijk. Het ziet er wel fancy uit, maar basale dingen als simpelweg activiteiten uploaden zonder keer op keer gezeik met de bluetooth verbinding zijn kennelijk te moeilijk.over de website zal ik maar niet beginnen...
Dus waar ik mijn centjes heen ga brengen? Voorlopig staat Garmin ruim voor op punten, maar er is weinig liefde...
Letterlijk iedere update aan Android of Garmin kant en het is weer prijs hiertlpeter schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 10:01:
Ik heb echt nooit last van bluetooth verbinding op al mijn Garmin producten.
Afwachten is inderdaad iets dat ik al zeker een jaar aan het doen benVerona27 schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 10:37:
[...]
Haha en dan vergeet je nog even Sports Tracker app welke ook werkt met Suunto horloges en waar de nieuwe Suunto app op is gebaseerd. Als ik jou was zou ik zeker even afwachten en zien wat Suunto de komende tijd nog gaat doen qua software, want het is allemaal net niks inderdaad. Als ik nu zou moeten kiezen zou ik voor een Garmin 245 of 645 gaan, denk ik. De suunto 5 ziet er ook net uit maar goed..
De 945 staat nu op pole position. Maar twijfels blijven...
Hoe lang is 'lang'?Roozzz schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 13:03:
Deel van het probleem is dat ik nogal lang sport, en dus puur geïnteresseerd ben in de topmodellen i.v.m. de batterij.
en nee, ik doel niet op die Chinees
Via de app koppelen zou gewoon goed moeten werken maar als ik dat via de telefoon zelf doe dan is het drama.
En de 945 is echt een mooi horloge met prima accuduur.
Wellicht nog afwachten tot Suunto nieuwe software update uitbrengt, kijken of dat wat oplevert volgens mij zou dit wel zeer binnenkort moeten komen, welke zeer uitgebreid zou moeten zijn..Roozzz schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 13:03:
[...]
Letterlijk iedere update aan Android of Garmin kant en het is weer prijs hier![]()
![]()
[...]
Afwachten is inderdaad iets dat ik al zeker een jaar aan het doen benDeel van het probleem is dat ik nogal lang sport, en dus puur geïnteresseerd ben in de topmodellen i.v.m. de batterij. Voor het geld wil ik dan ook wel iets waar ik echt tevreden mee ben
De 945 staat nu op pole position. Maar twijfels blijven...
24+ uur?Freeaqingme schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 13:08:
[...]
Hoe lang is 'lang'?
offtopic:
en nee, ik doel niet op die Chinees
Ik loop ultratrails in de bergen; en er staat met potlood al een loopje van 168km 10k stijgen/dalen in de agenda... en misschien durf ik ooit nog eens te beginnen aan de Tor des Geants (330km, 25k d+)
Kortom, deze chinees is best lang.
Ik ga er eens mee experimenteren. Thanks voor de tip!tlpeter schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 13:09:
@Roozzz heb je dan bluetooth gekoppeld via de telefoon zelf of via de Garmin app?
Via de app koppelen zou gewoon goed moeten werken maar als ik dat via de telefoon zelf doe dan is het drama.
En de 945 is echt een mooi horloge met prima accuduur.
[ Voor 28% gewijzigd door Roozzz op 22-05-2019 13:26 ]
Moet wel lukken denk ik
Ik heb de laatste paar keer dat ik ging hardlopen met mijn Wahoo Tickr de band bij de elektrodes even nat gemaakt onder de kraan. Dat hartslagband doet het dan perfect. De oplossing is in mijn geval dus simpel.Verwijderd schreef op woensdag 15 mei 2019 @ 12:03:
[...]
Voordat ik begin met hardlopen gaat het goed. Ik let altijd bewust op veranderingen in de HR om te zien dat de band daadwerkelijk werkt. De HR fluctureert vrijwel continu dus prima. Dan ga ik hardlopen en binnen een seconde of 30 heb ik een veel te hoge HR die een seconde of 10-15 hetzelfde blijft en daarna bijvoorbeeld 20 slagen hoger is en daar weer 10-15 seconden op blijft staan. Na een tijd gaat het inderdaad wel goed maar meestal heb ik de band dan al afgedaan en in mijn broekzak gestopt.
Tijdens de eerste maanden hoefde ik de band niet nat te maken. Wellicht geleidden de elektrodes toen nog beter. Ik spoel hem regelmatig af na gebruik, en misschien heeft dat ook invloed gehad op het geleidend vermogen van de band als je hem "droog" gebruikt.
Overigens staat er ook gewoon op de website van Wahoo dat je de Tickr moet nat maken voor gebruik:
Ik heb dat alleen eerder nooit gedaan omdat het toen gewoon niet nodig was. Nu kennelijk wel. Ik gebruik alleen geen speeksel of elektroden gel, maar gewoon water.Moisten the contact point (the back of the device) on the strap with saliva or electrode gel to improve conductivity.
Overigens geen idee of je activiteit dan aan kan blijven staan.
Stop de verwelking!
Net geprobeerd (ik heb een kabel op mijn werk) en ja tijdens het laden gaat de activiteit gewoon door.Xaverius schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 13:52:
Ik kreeg een tip te horen bij een trail clinic om een kleine batterypack mee te nemen. Bij die lange trails pak je toch altijd wel ergens rust toch? Kan het horloge durft bijladen.
Auto pauze staat bij mij aan, misschien van invloed.
Yes, dat is de standaard oplossing. Bij de meeste horloges werkt dat prima. Maar in de praktijk ga ik geen batterypack meesjouwen, dus doe je dat bijladen alleen bij de hele grote posten waar je een dropbag kwijt kan (en dan maar hopen dat de dropbag tussen deze posten wordt verplaatst, anders heb je meerdere batterypacks nodig). Vervolgens is de vraag of je er nog aan denkt om hem op te laden na x-uur onderweg te zijn. en dan ook nog eraan denkt om je horloge mee te nemen als je verder gaat (vriend van mij overkomen); je cognitieve vermogens takelen nogal hard af na te lang zonder slaapXaverius schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 13:52:
Ik kreeg een tip te horen bij een trail clinic om een kleine batterypack mee te nemen. Bij die lange trails pak je toch altijd wel ergens rust toch? Kan het horloge durft bijladen.
Dus in mijn optiek wil je dit zo min mogelijk doen, ergo je hebt een lange batterij nodig
Alhoewel ik laatst het huis al uit was om te trainen, zonder horloge. 😬
Maar ik snap helemaal.
Stop de verwelking!
Verwijderd
Ga ik ook eens doen, thx! Eerste maanden ging het inderdaad goed bij mij. Zal de resultaten eens posten.slow whoop schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 13:51:
[...]
Ik heb de laatste paar keer dat ik ging hardlopen met mijn Wahoo Tickr de band bij de elektrodes even nat gemaakt onder de kraan. Dat hartslagband doet het dan perfect. De oplossing is in mijn geval dus simpel.
Tijdens de eerste maanden hoefde ik de band niet nat te maken. Wellicht geleidden de elektrodes toen nog beter. Ik spoel hem regelmatig af na gebruik, en misschien heeft dat ook invloed gehad op het geleidend vermogen van de band als je hem "droog" gebruikt.
Overigens staat er ook gewoon op de website van Wahoo dat je de Tickr moet nat maken voor gebruik:
[...]
Ik heb dat alleen eerder nooit gedaan omdat het toen gewoon niet nodig was. Nu kennelijk wel. Ik gebruik alleen geen speeksel of elektroden gel, maar gewoon water.
Herkenbaar, dat is voor mij echt de horror. Ben je terug gelopen om hem vervolgens op te halen?Xaverius schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 14:31:
Vermoeidheid die gekke dingen met je. 😅
Niet gelogd is niet getraindXaverius schreef op woensdag 22 mei 2019 @ 14:31:
Vermoeidheid die gekke dingen met je. 😅
Maar ik snap helemaal.
Stop de verwelking!
Hah stom van me, dit werkt idd wel in de app maar niet in de webplayertlpeter schreef op donderdag 23 mei 2019 @ 15:48:
CTRL+A van de liked nummers en toevoegen aan een playlist?
Thx!
Dit is zowat de enige sellingpoint voor mij om in dergelijk sporthorloge te investeren. Ik vraag me af hoe betrouwbaar dit is gegeven de afwijking die er is op de hartslagmeting aan de pols. Dit is in principe op te vangen met een gewone hartslagband, maar dit sport voor mij niet prettig.
Sinds kort gebruik ik naast Polar Flow ook Runalyze. Vaak liggen die in mekaars lijn wanneer ik bv. na een belastende training het advies krijg om minstens een dagje te rusten.
Dan heb je ook Vo2Max (Runalyze) en Running Index (eigen parameter van Polar). En daar heb ik de laatste tijd een paar kleine verschillen gehad na activiteiten waarbij de ene mij wat achteruitgang toonde en de ander vooruitgang of status quo.
Qua presentatie vind ik de herstelstatus op Flow wel mooi weergegeven. Die grafiekjes zou ik nog missen als ik overstap naar bv. Garmin. https://support.polar.com.../Recovery%20status(1).jpg
Moet je investeren in een sporthorloge en meer betalen voor die analysesoftware? Ik begin er meer en meer aan te twijfelen als je kijkt naar wat Runalyze, Strava en Elevate kunnen. Maar als je dan wat minder uitgeeft aan het horloge, zou ik wél investeren in een band. oHR is veel te onbetrouwbaar en dan krijg je zeker: garbage in= garbage out.
Gezien mijn hartslagzones en de tijden waar ik in de verschillende zones zat zou mijn training effect iets van 3+ moeten zijn en het aantal verbrande calorieën 800+.
Het vreemde is dus dat die mijn hartslag prima meet en registreert, maar helemaal niet meeneemt in de berekening voor het aantal verbrande calorieën en training effect.
Herkend iemand dit probleem?
Er zijn zo een paar sensoren die je om op de bovenarm of op de onderarm maar dan korter naar de elleboog toe kan dragen. De meest bekende zijn de Scosche Rythm+ en Rythm24, de Polar OH1(Plus) en de Wahoo Tickr Fit. Hier een vergelijkend artikel: https://www.dcrainmaker.c...roh1-wahoo-tickr-fit.html.
Dat betekent natuurlijk wel nog een extra investering van bijna 100 euro bovenop het horloge, maar die sensoren zijn wel universeel compatibel (ondersteunen Bluetooth en ANT+), dus je zou ze bij een volgend horloge of met een ander toestel (fietscomputer, telefoon) ook nog kunnen gebruiken.
Voor de 24/7 analyse van je rusthartslag of eventuele pieken buiten training volstaat de OHR wel, dus het is ook niet dat je die andere sensor dan continu moet dragen.
@silencedead Waar vergelijk je dan mee, de optische hartslagsensor van je FR235? En als ik goed lees, is de gemeten hartslag wel plausibel en vergelijkbaar met wat je vroeger had, maar is het alleen het Training Effect dat afwijkt? Ik heb zelf geen TE op mijn Vivoactive 3, maar vind het eigenaardig dat dat niet met die AliExpress band zou werken, dat is gewoon ook een ANT+ sensor en dan zou het voor het horloge toch niet uit mogen maken van welk merk de band is.
Verwijderd
En garmin connect laat ook keurig mijn hartslag grafiek zien welke van de hartslagband af komt en niet van de optische van het horloge zelf.
Ik had namelijk gelijktijdig ook mijn Lezyne fietscomputer meelopen die dezelfde hartslag mee pikte. En ook de fiets computer gaf iets van 800+ calorieën aan, na afloop.
Lijkt dus een of andere softwarebug van de garmin...
Verwijderd
Ik zit met een vraag wat de Polar Vantage M en Garmin Forerunner 245 betreft, hopelijk heb ik het juiste topic gevonden en kunnen jullie me verder helpen.
Het gaat om het volgende:
1 van deze horloges wil ik aanschaffen (budget is immers 300 max) en ben op zoek naar een horloge voornamelijk voor hardlopen en roeien (outdoor). Welke van deze 2 raden jullie me aan? Deze vraag heeft denk ik met name betrekking op de roeifuncties... Volgens mij zijn beide horloges niet uitgerust met een roeifunctie voor outdoor, maar kan dit worden opgevangen door een app van 3den te downloaden, iemand ervaring en tips hiervoor?
Alvast erg bedankt!