Het grote sporthorloge met GPS topic.

Pagina: 1 ... 110 ... 326 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:22
dennisfr schreef op zondag 28 april 2019 @ 08:53:
Hoe zie je dat voor je? Een pols die in 10 stukken ligt gewoon naast je lichaam laten bungelen terwijl je naar huis loopt?
Ja, of ondersteunen als dat prettiger is.
Ik heb zelf nooit wat gebroken, maar ik kan me voorstellen dat je niet eens overeind kan komen van de pijn.
Dat valt over het algemeen wel mee. Het is erger als je iets aan je benen hebt waardoor het lopen belemmerd wordt of als je met je hoofd ergens tegenaan komt.
Ik moet wel zeggen dat ik altijd buitenaf loop (gisteren in de regen in een uur tijd 1 persoon tegengekomen) en haast nooit mijn telefoon meeneem. Ook beslis ik vaak onderweg pas welke kant ik op ga. Dit heeft me wel een beetje aan het denken gezet.
Als het überhaupt discutabel is of ik iemand tegen en niemand weet waar ik heen ga dan neem ik hem ook mee, maar liever niet.
We hebben vele vormen van vervoer waarbij ook van alles kan gebeuren maar daarbij denken we er niet eens zo over na.
Dus ik heb er begrip voor als je hem mee neemt omdat jij je daarbij prettiger voelt, maar maak het ook niet groter dan het is. :)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• dennisfr
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 12:43
Gonadan schreef op zondag 28 april 2019 @ 09:42:
[...]

Ja, of ondersteunen als dat prettiger is.

[...]

Dat valt over het algemeen wel mee. Het is erger als je iets aan je benen hebt waardoor het lopen belemmerd wordt of als je met je hoofd ergens tegenaan komt.

[...]

Als het überhaupt discutabel is of ik iemand tegen en niemand weet waar ik heen ga dan neem ik hem ook mee, maar liever niet.
We hebben vele vormen van vervoer waarbij ook van alles kan gebeuren maar daarbij denken we er niet eens zo over na.
Dus ik heb er begrip voor als je hem mee neemt omdat jij je daarbij prettiger voelt, maar maak het ook niet groter dan het is. :)
Oh, ik maak het zeker niet groter dan het is, maar er zijn situaties waarin je niet verder kunt (voet/been blessures, onwel, etc.). Daarnaast kan het ook zo zijn dat je toevallig iemand anders tegen komt die hulp nodig heeft. Als je dan ergens buitenaf zit is het wel fijn als je kunt bellen.

Sinds ik een sporthorloge heb, is de behoefte om mijn telefoon mee te nemen er niet meer, maar verstandig is het wel.

Waar de smartphone eerder een hulpmiddel was (registreren van de route/snelheid) is het nu een veiligheidsvoorziening.

[ Voor 5% gewijzigd door dennisfr op 28-04-2019 10:51 ]

• Gonadan
Dat noem ik dus groter maken dan het is. Fijn kan het zeker zijn in bepaalde scenario's, maar om het een veiligheidsvoorziening te noemen die je maar beter bij je kunt hebben vind ik zwaar overdreven.
We hebben ook langere tijd geleefd zonder mobiele telefoon, zou je dan een lichtkogel meenemen bij het hardlopen?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Frenz64
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15-12 09:11
Dat het verstandig is een telefoon mee te nemen vind ik nou niet bepaald 'het groter maken dan het is' en de vergelijking met een lichtkogel in het pre mobiele tijdperk ietsje over de top. Ik had toen altijd een aansteker mee, zodat ik rooksignalen kon geven, dat lichtkogelgeweer paste niet in m'n belt.

On a more serious note, het heeft mij ook een beetje doen denken: whoa, mooie reden om een dumbphoontje aan te schaffen, hahaha. Oh nee, serieus zei ik hè. Ik liep ook een tijdje met runkeeper en daarna strava via de telefoon en kreeg een keer een serieuse (alweer serieus) kuitblessure en kon niet verder. Dat was zo ongeveer op het verste punt van de 19K die ik aan het doen was. Was wel heel prettig dat ik kon bellen om opgehaald te worden en dat was alleen nog maar gemak. Gaat daarnaast tijdens het lopen ook wel een enkele keer door m'n hoofd, what if... En dan zegt zo'n ambulancebroeder, wie moeten we bellen? Uh, ik weet het nummer van mijn vrouw en kinderen niet uit m'n hoofd :X

• Gonadan
Oh maar daar bestaat al een oplossing voor. Een label met huisadres en telefoonnummer in je jas of shirt naaien. ;)

Verstandig of beter gezegd handig, maar veiligheidsvoorziening die je beter bij je kunt hebben suggereert dat je niet slim bent als je zonder gaat lopen. Waarschijnlijk niet zo bedoeld, maar die stelling wil ik wel bestrijden. Je kunt ook te angstig leven. Zelf heb ik hem bijvoorbeeld alleen mee als ik echt de natuur in ga en de kans dat niemand mij gaat vinden richting de 100% gaat. Maar dan heb je meestal ook gewoon geen bereik. :F

Maar om iets meer ontopic te gaan, dan kan je beter ook gewoon livetracking aan zetten dan kan je thuisfront gewoon zien waar je ligt te creperen. Alleen valt die tussenstop op het terrasje wel ineens een stuk meer op. O-)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Frenz64
Gonadan schreef op zondag 28 april 2019 @ 11:41:
Oh maar daar bestaat al een oplossing voor. Een label met huisadres en telefoonnummer in je jas of shirt naaien. ;)
Oh ja, labeltjes laten maken en in al die loop- en fietskleding labeltjes naaien? Da's echt veel meer werk dan een telefoontje scoren (en een stuk minder leuk). Bovendien lost dat het incidentele blessure probleem niet op (hooguit dat je het nummer weet als je iemand moet lastig vallen om te bellen)

Livetracking werkt toch alleen icm verbinding (en dus telefoon)?

• Gonadan
Frenz64 schreef op zondag 28 april 2019 @ 11:49:
Oh ja, labeltjes laten maken en in al die loop- en fietskleding labeltjes naaien? Da's echt veel meer werk dan een telefoontje scoren (en een stuk minder leuk). Bovendien lost dat het incidentele blessure probleem niet op (hooguit dat je het nummer weet als je iemand moet lastig vallen om te bellen)
Het was een grapje omdat je dat bij kinderen doet die een adres of telefoonnummer nog niet kunnen onthouden. :>
Livetracking werkt toch alleen icm verbinding (en dus telefoon)?
Klopt, dus als je die toch al mee neemt waarom dan niet meteen livetracking? Want stel dat je bewusteloos raakt of je kaak breekt, dan kan je niet bellen. Of als je bereik weg is dan weten ze in ieder geval nog je route tot aan het punt waar je bereik weg viel. Veel veiliger. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Frenz64
Nou , om de reden die je zelf al aangaf, mijn jongste zoon suggereerde ooit ook al eens zo'n familie app, waar je kon zien waar iedereen was (hij was toen 12 ofzo). Iew, moet er niet aan denken, krijg daar hele erge big brother-gevoelens bij (big wife in dit geval :| )

Nee, ik ga op zoek naar een minimale formfactor, uiteraard voor weinagh. Credit card telefoon, diemoejehebbe

• MacPoedel
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 10:27
Over de discussie al dan niet telefoon meenemen bij het sporten, bij het lopen laat ik die ook vaak thuis, ik doe toch bijna altijd dezelfde toer. Vorige week was ik voor mijn werk in Noord-Ierland, regio Belfast, en ging ik 's avonds ook nog een stukje lopen, dan liet ik ook mijn telefoon op hotel (wist wel de weg naar het hotel even niet meer terug :D, moet ik dan toch upgraden naar een horloge dat kan navigeren), maar dan vooral omdat ik mijn FlipBelt thuis vergeten was. Men heeft nogal de neiging om mij te bellen wanneer ik aan het lopen ben, en als ik dat ding bij me heb, kan ik het niet laten om op te nemen. Dan is een andere telefoon met prepaid sim misschien wel een oplossing.

Maar bij het fietsen ga ik het huis niet uit zonder telefoon, het is daarbij nauwelijks een last (behalve dan weer collega's/klanten/ouders die bellen), de kans op averij is groter en je kunt een stuk verder van huis stranden als je bv een 100K gaat rijden. Ik heb altijd een reserveband en herstelkit mee, maar laatst had ik een gebroken spaak en moest ik toch nog een eindje rijden. Had er geen vertrouwen in met zo'n krom wiel verder te rijden, dan heb ik mijn vriendin maar gebeld.

Je zou dan ook bij iemand kunnen aankloppen om te bellen, maar als introvert vind ik dat heel eng, en telefooncellen zijn er ook niet meer. Als iemand naar mij zou komen om te vragen mijn telefoon te mogen gebruiken, zou ik er ook geen vertrouwen in hebben, tenzij die persoon echt duidelijk in nood is.

• Freeaqingme
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12:27
Asgaro schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 20:18:
Interessant, die nieuwe Garmins!
Verwachten jullie dat die interface wijzigingen ook naar de Fenix reeks komen?
Ik vrees van niet. Ik krijg zojuist sw update 7.10 (vanaf 6.0) op m'n Fenix 5+ gepushed. Volgens de changelog staan nagenoeg geen nieuwe features en eigenlijk alleen maar bugfixes (tenzij je golft, de Xero widget gebruikt, of de DogTrack widget).

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

• Roos79
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 12:13
Gonadan schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 22:33:
[...]

Want je hebt je pols nodig om naar huis te lopen? :?

Ik loop altijd zonder telefoon, tenzij ik door onbekend gebied ga zonder dat iemand m'n route weet. Bij een normale loop weet m'n vriendin gewoon welke kant ik op ga en hoe lang ik ongeveer weg blijf.
Ik geloof niet dat je enig idee heb hoeveel pijn elke stap doet in een verbrijzelde pols?

In ieder geval de tip voor hier ga je in gebied lopen of verder weg de tip zorg dat je iets mee heb waardoor je hulp kan inschakelen 😉

• Gonadan
Roos79 schreef op zondag 28 april 2019 @ 20:10:
Ik geloof niet dat je enig idee heb hoeveel pijn elke stap doet in een verbrijzelde pols?
Jij hebt het ondervonden begrijp ik?

Nee, ik heb nooit een gebroken pols gehad, maar wel allerlei andere ellende. Vriendin heeft ook wel eens met een gebroken arm naar huis moeten lopen, heel erg vervelend maar als je naar huis wil dan wil je naar huis. ;)
In ieder geval de tip voor hier ga je in gebied lopen of verder weg de tip zorg dat je iets mee heb waardoor je hulp kan inschakelen 😉
Of een zakje morfine. :P

Maar ik heb het eigenlijk wel gehad met deze zijstap, zullen we weer over Sporthorloges met GPS babbelen? O-)

[ Voor 8% gewijzigd door Gonadan op 28-04-2019 20:26 ]

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Gonadan schreef op zondag 28 april 2019 @ 11:57:
[...]

Het was een grapje omdat je dat bij kinderen doet die een adres of telefoonnummer nog niet kunnen onthouden. :>
geen grap
https://byadelaar.nl/producten/original-4-holes/

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

• Melkaz
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 18:48

Melkaz

Melkazar

Gonadan schreef op zondag 28 april 2019 @ 20:26:
[...]

Maar ik heb het eigenlijk wel gehad met deze zijstap, zullen we weer over Sporthorloges met GPS babbelen? O-)
Met wat geluk over 2 dagen als Garmin de 45, 245 & 945 aankondigd! Maar insiders roepen nou al sinds begin April dat het "next tuesday" zo ver is, we zullen zien.

Ik ben wel toe aan een nieuwe watch, de prijzen zijn alleen een beetje schrikken voor iemand die 4/5 jaar per watch doet. Mn eerste was rond de 200, mn 2e (huidige) 299 en het ziet erna uit dat het 399 gaat worden minimaal voor de 245 music ;(

Inflatie op bepaalde elektronica loopt niet gelijk met mijn salaris inflatie correctie :D

PSN: Melkazar | Steam: Melkaz

• YoGi_Berra
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 16:04
Garmin US heeft volgens mij een actie. Fenix 5+ met saffier is nu 538,-
Wil je een refurbished (sapphire) hebben ze die voor 400,-

Grote schoonmaak voordat de 945 komt?

Edit: was wel een sapphire-editie

[ Voor 14% gewijzigd door YoGi_Berra op 29-04-2019 12:10 ]

Melkaz schreef op zondag 28 april 2019 @ 23:09:
[...]

Met wat geluk over 2 dagen als Garmin de 45, 245 & 945 aankondigd! Maar insiders roepen nou al sinds begin April dat het "next tuesday" zo ver is, we zullen zien.

Ik ben wel toe aan een nieuwe watch, de prijzen zijn alleen een beetje schrikken voor iemand die 4/5 jaar per watch doet. Mn eerste was rond de 200, mn 2e (huidige) 299 en het ziet erna uit dat het 399 gaat worden minimaal voor de 245 music ;(

Inflatie op bepaalde elektronica loopt niet gelijk met mijn salaris inflatie correctie :D
Als je het over 4 a 5 jaar hebt dan vind ik het nog hardstikke meevallen, als je het over 4-vijfde van een jaar hebt, dan wordt het lastiger inderdaad ;)

En dan heb je het nog niet eens over de high-end range...

Ik heb mijn 935 nu 2 jaar en denk er alsnog aan om te upgraden naar de 945 wanneer deze uitkomt, maar doordat ik hem 24/7 om heb en ik semi-fanatiek hardloop kan ik het nog net verantwoorden voor mezelf (en door het feit dat hij er bijna identiek uitziet kan ik net doen alsof ik niet geupgrade heb)

• caroliensdhr
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 16-11-2021
Ik gebruik sinds twee weken de FR645. Ik heb in die twee weken zo'n 180 km gefietst, 5 sessies in redelijk tempo. Mijn horloge geeft bij VO2 max aan: geen gegevens beschikbaar. Ook wordt er geen hersteltijd en trainingsstatus aangegeven.
Kan ik deze gegevens alleen achterhalen als ik ga hardlopen? Ik doe namelijk niet aan hardlopen...

En stel dat ik dan toch één keer een rondje hardloop, gebruikt de FR645 die VO2max-waarde dan om mijn hersteltijd en trainingsstatus bij het wielrennen weer te geven?

[ Voor 25% gewijzigd door caroliensdhr op 29-04-2019 16:03 ]

• Melkaz

Melkaz

Melkazar

m0ridin schreef op maandag 29 april 2019 @ 14:42:
[...]

Als je het over 4 a 5 jaar hebt dan vind ik het nog hardstikke meevallen, als je het over 4-vijfde van een jaar hebt, dan wordt het lastiger inderdaad ;)

En dan heb je het nog niet eens over de high-end range...

Ik heb mijn 935 nu 2 jaar en denk er alsnog aan om te upgraden naar de 945 wanneer deze uitkomt, maar doordat ik hem 24/7 om heb en ik semi-fanatiek hardloop kan ik het nog net verantwoorden voor mezelf (en door het feit dat hij er bijna identiek uitziet kan ik net doen alsof ik niet geupgrade heb)
Uiteraard bedoelde ik 4 a 5 jaar! :D Ik kan het ook prima verantwoorden hoor, ik stap over van Fitbit+Garmin naar 1 device voor beide. Het is alleen spijtig dat de 245 waarschijnlijk geen Garmin Pay heeft terwijl de 645 en 945 dit wel hebben.

Overigens heeft DC rainmaker geteased over 7 reviews! 3 heeft hij er al gehad (De twee fietscomputers en speed & cadence meter). 35, 345 en 945 = 6 ?
SO…MUCH…WRITING
7 In-Depth Product Reviews in 7 days. That’s what I’m in the midst of. Typically, I do about one a week, sometimes less. But it’s not just 7 written product reviews, but the detailed product review videos as well – each of which usually takes 4-8 hours to film and edit.
laat maar komen, misschien komt er een nieuwe 645+ omdat de 245 en 945 wel heel erg dichtbij zitten qua specs?

[ Voor 3% gewijzigd door Melkaz op 29-04-2019 15:39 ]

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
caroliensdhr schreef op maandag 29 april 2019 @ 15:24:
Ik gebruik sinds twee weken de FR645. Ik heb in die twee weken zo'n 180 km gefietst, 5 sessies in redelijk tempo. Mijn horloge geeft bij VO2 max aan: geen gegevens beschikbaar. Ook wordt er geen hersteltijd en trainingsstatus aangegeven.
De VO2max berekening voor fietsen werkt alleen in combinatie met de vectorpedalen.
Kan ik deze gegevens alleen achterhalen als ik ga hardlopen? Ik die namelijk niet aan hardlopen...

En stel dat ik dan toch één keer een rondje hardloop, gebruikt de FR645 die VO2max-waarde dan om mijn hersteltijd en trainingsstatus bij het wielrennen weer te geven?
Helaas niet, want de VO2max berekening voor hardlopen is anders dan fietsen. Dat zijn ook twee losse velden in Garmin Connect.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/rEtRBJTMdzDZLF89lrYOzH1Z/full.png

March of the Eagles

• caroliensdhr
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 16-11-2021
XWB schreef op maandag 29 april 2019 @ 16:00:
De VO2max berekening voor fietsen werkt alleen in combinatie met de vectorpedalen.
[Afbeelding]
De vectorpedalen kunnen niet gekoppeld worden aan de FR645.

Kan de hersteltijd en trainingsstatus ook niet worden berekend adv handmatige invoer van de VO2max?

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
caroliensdhr schreef op maandag 29 april 2019 @ 16:06:
[...]

Ik was de fietscomputer vergeten melden.

Je koppelt de pedalen aan een Garmin fietscomputer, die je op zijn beurt koppelt aan je horloge. Alleen dan kan Garmin een VO2max voor fietsen berekenen.
Kan de hersteltijd en trainingsstatus ook niet worden berekend adv handmatige invoer van de VO2max?
Misschien, maar dat heb ik nog nooit geprobeerd.

March of the Eagles

• chaola
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 20:19
chaola schreef op maandag 22 april 2019 @ 20:09:
[...]

[...]

Die nieuwe Sony chips steken ook in de Vantage en zouden enkel qua accuduur een stap vooruit zijn. Qua nauwkeurigheid net een stap achteruit. DCRainmaker haalde eerder al aan dat Garmin hiermee een risico neemt en dat ze er een beetje op rekenen dat zij de problemen gaan kunnen rechttrekken. Maar als het dezelfde richting uitgaat als de andere toestellen gebouwd op deze chips dan zul je in het begin povere GPS resultaten krijgen. Suunto en Coros zouden er al in geslaagd zijn de nauwkeurigheid op te krikken, bij Polar heb ik de indruk van niet.

EDIT: Eventuele Vantage gebruikers mogen mijn indruk over de GPS nauwkeurigheid altijd tegenspreken. Maar die zijn hier niet al te dik gezaaid vrees ik.
Er is een nieuwe firmware verschenen die beterschap belooft op het vlak van GPS nauwkeurigheid. Ik ben zeer benieuwd naar de reviews (if any...) https://support.polar.com...age-m-32-firmware-updates.
Iemand al gehoord van SBAS?
"SBAS (Egnos EU & WAAS US satellites) enabled by default - Provides ground station correction data to satellites (GPS, Glonass and SBAS) which improves overall GNSS data accuracy."
Straks kan ik toch nog in de Polar stal blijven, ondanks al het geweld dat we de komende dagen/weken uit Garmin hoek over ons zullen krijgen :Y)
Wel nog steeds geen sprake van Galileo support. Ik hoop dat ze toch de meest recente chip van Sony hebben gebruikt (CXD5603GF) en niet de 6 jaar oude CXD5600GF want die kent Galileo niet. https://www.sony-semicon.co.jp/products_en/gps/index.html Dat zou toch een domper zijn :F

It's just technology, not religion

Zojuist de 5.2 firmware op m’n Garmin FR645M gezet en vreemd om te constateren dat er wijzigingen in zitten die Garmin helemaal niet noemt. Er is een optie ‘Veiligheid’ toegevoegd (b.v. automatisch berichten versturen via je telefoon bij ongevallen) en ze hebben het trillen bij notificaties ook aangepast (trilt nu veel harder dan voorheen). Wel benieuwd of de batterijduur is verbeterd (was al ok, maar langer is altijd beter), want dat werd wel gemeld bij de eerdere beta versies.

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

• Sinned123
  • Laatst online: 12-12 09:09
PatrickC schreef op maandag 29 april 2019 @ 20:34:
Zojuist de 5.2 firmware op m’n Garmin FR645M gezet en vreemd om te constateren dat er wijzigingen in zitten die Garmin helemaal niet noemt. Er is een optie ‘Veiligheid’ toegevoegd (b.v. automatisch berichten versturen via je telefoon bij ongevallen) en ze hebben het trillen bij notificaties ook aangepast (trilt nu veel harder dan voorheen). Wel benieuwd of de batterijduur is verbeterd (was al ok, maar langer is altijd beter), want dat werd wel gemeld bij de eerdere beta versies.
Het zit nu ook op mijn fenix5 plus.
Heb eigenlijk geen idee of het hiervoor wel er op stond.

9xLG335N Neon2 + P370 + Phase SE3000

Verwijderd

caroliensdhr schreef op maandag 29 april 2019 @ 16:06:
[...]

Nee dat gaat ook niet. Hersteltijd wordt na fietsen wel weergegeven, volgens mij op basis van hartslag en tijd in zones. Trainingsstatus is gerelateerd aan VO2Max en gaat dus ook niet werken.

Feitelijk heb je niks aan een horloge als je die voor fietsen gebruikt, anders dan wat basis gegevens als hartslag, afstand en snelheid.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 29-04-2019 21:30 ]

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
PatrickC schreef op maandag 29 april 2019 @ 20:34:
Dat harder trillen was me inderdaad ook opgevallen. Als het maar niet ten koste gaat van de accuduur :p

Ook de animaties van de menu's zijn wat veranderd.

March of the Eagles

• Melkaz

Melkaz

Melkazar

Oeps :D de 245 is al in het wild gespot.

Edit: waarschijnlijk een fake,bij deze maar weggehaald, sorry!

[ Voor 63% gewijzigd door Melkaz op 29-04-2019 23:43 ]

XWB schreef op maandag 29 april 2019 @ 22:27:
[...]

Dat harder trillen was me inderdaad ook opgevallen. Als het maar niet ten koste gaat van de accuduur :p

Ook de animaties van de menu's zijn wat veranderd.
Harder trillen kost sowieso meer batterij, dus een positief effect op de batterijduur zal deze aanpassing zeker niet hebben. Maar het trillen was eerst zo licht, dat ik het vaak niet eens merkte. Nu is dat zeker niet meer het geval.

En inderdaad, animaties van de menu’s zijn ook veranderd... lijkt ook allemaal wat vloeiender te gaan.

PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 19:32
Melkaz schreef op maandag 29 april 2019 @ 15:38:
[...]
Overigens heeft DC rainmaker geteased over 7 reviews! 3 heeft hij er al gehad (De twee fietscomputers en speed & cadence meter). 35, 345 en 945 = 6 ?
[...]
laat maar komen, misschien komt er een nieuwe 645+ omdat de 245 en 945 wel heel erg dichtbij zitten qua specs?
Ik gok dat de 7e de wahoo Roam fietscomputer is. Er zijn al plaatjes en data gelekt via amazon nota bene. Afwachten of het inderdaad zo is en compleet offtopic voor dit topic, maar ik verwacht dat het een mooie stap omhoog is van de Bolt.

Die 645+ snap ik eerlijk niet zo goed, als de 245 en de 945 al dichtbij zitten, wat voor meerwaarde heeft een tussen model dan volgens jou? Ik verwacht eerlijk niet zoveel meer van garmin qua nieuwe speeltjes, ik ben eigenlijk al verbaasd dat ze zowel de edge als de x45 forerunners gaan aankondigen. Daar zit toch een stuk overlap in zodat garmin met zichzelf aan het concurreren is...

Misschien toch nog iets van polar of suunto, al zou ik niet zo snel weten wat, dus ik denk nr 7 wordt de roam review :Y)

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

• Freeaqingme
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12:27
Sinned123 schreef op maandag 29 april 2019 @ 21:18:
[...]

Het zit nu ook op mijn fenix5 plus.
Heb eigenlijk geen idee of het hiervoor wel er op stond.
Same. Ik durf met 99% zekerheid te zeggen dat ik die een paar maanden geleden nog niet op m'n Fenix 5+ had.

Ik heb laatst wat zitten lezen over de nieuwe features van Apple om een Cardiogram te kunnen maken. Daar heb ik bij Garmin nog niets over gehoord. Zou dat met de gebruikte sensor in theorie wel kunnen?

[ Voor 23% gewijzigd door Freeaqingme op 29-04-2019 23:01 ]

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 16:20
De nieuwe forerunners 45,245 en 945 staan online.
Alleen de 945 geeft nu nog een 404 op de pagina.
De forerunner 245 met muziek is €350 wat ik nog best redelijk vind.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/paHBTJTm8JYWUMaatA17XNCG/full.jpg

[ Voor 30% gewijzigd door tlpeter op 30-04-2019 07:54 ]

• YoGi_Berra
Denk dat de Nederlanders iets te enthousiast zijn. Zowel de UK als US staat er nog niks op.

Pagina van de 945 is nu up

[ Voor 62% gewijzigd door YoGi_Berra op 30-04-2019 08:10 ]

• Melkaz

Melkaz

Melkazar

Op de US site staan ze ook al, maar ze zijn een beetje verstopt.
https://buy.garmin.com/en-US/US/p/646690
https://buy.garmin.com/en-US/US/p/pn/010-02063-00

Wel netjes dat de Dollar naar US conversion relatief laag is gebleven, vaak zie je dat 350 dollar 380 Euro wordt. Maar in dit geval hebben ze alleen het icoontje veranderd en de prijs hetzelfde gelaten.

Op de US site staat alleen leverbaar in 7 tot 10 dagen, op de NL site Q2 2019.

Wel jammer, dit bevestigd het ontbreken van Garmin Pay op de 245 :'( Even wachten op de final reviews, wellicht dan toch maar een 645 of 945.

[ Voor 13% gewijzigd door Melkaz op 30-04-2019 08:22 ]

• YoGi_Berra
Q2 begint op 1 april, dus eigenlijk al beschikbaar :Y)
Melkaz schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 08:17:
Wel jammer, dit bevestigd het ontbreken van Garmin Pay op de 245 :'( Even wachten op de final reviews, wellicht dan toch maar een 645 of 945.
Waarom een 945 en geen Fenix 5 plus?

[ Voor 73% gewijzigd door YoGi_Berra op 30-04-2019 08:58 ]

• Melkaz

Melkaz

Melkazar

YoGi_Berra schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 08:57:

[...]

Goede vraag, ik neigde voornamelijk naar de 245 omdat ik liever geen bulky daily watch wil. De 245 is maar 38,5 g zwaar. Echter lijkt de 245 het volgende niet te hebben:

- Barometrische hoogtemeter
- Thermometer
- Gyroscoop
- Garmin Pay
- Live segmenten van Strava En garmin

Op zich begrijpelijk, als de 245 dit allemaal had zou niemand een 945 (of 645) kopen, maar 599 voor een GPS horloge is toch aardig wat geld.

YoGi_Berra schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 08:57:

[...]

Waarom geen 945 en wel een fenix5 plus? (Enige reden die ik kan bedenken is design namelijk... en als je liever de 'oudere' gps en ohr wil).

Ik hoop echt heel hard dat de ING rentepuntenwinkel een mooie deal gaat leveren met de 945... maar verwacht er maar niet teveel van.

[ Voor 15% gewijzigd door m0ridin op 30-04-2019 09:55 ]

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 19:57
Heeft de 245 iets wat de 645 niet heeft? Anders is dat via de rentepuntenwinkel van ING wel een betere deal misschien.
Bartske schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 10:01:
Heeft de 245 iets wat de 645 niet heeft? Anders is dat via de rentepuntenwinkel van ING wel een betere deal misschien.
Volgens mij heeft de 245 in ider geval de nieuwe sony gps sensor en nieuwe elevate OHR... Zal verder ook nieuwe versie van connectiq en interface hebben.

• YoGi_Berra
@m0ridin
Ik zit nog eventjes te wachten op DCR om te kijken wat nou de echte verschillen zijn.
Het is nu inderdaad een design-kwestie.

• Gunth
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 30-10 11:13
Eindelijk, voor mij word het de 245.
Mooi klokje.

iPhone 15 pro max nat tita|tv4 64|Airpods pro|airpods pro2|AW 6 grey| iPad Air 2020 blue| homepod mini grey|Airpods max blauw|Samsung s23 ultra green 512|Google pixel 7|

• Bartske
Dan ga ik even afwachten. Als de OHR beter is dan is dat wel een sterk en belangrijk punt om te hebben voor de 245. Ik zat even te kijken en de 645 heeft dan bijvoorbeeld een hoogtemeter maar dat is in Nederland toch niet zo interessant.

• chaola
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 20:19
"Acclimatisering pulse oxymeter" op de 245? Wat tot dusver enkel op de Fenix 5X Plus en Vivosmart 4 zat. Daar willen ze bij Garmin echt wel op inzetten blijkbaar. Duidelijk gericht naar Fitbit die daar ook mee bezig zijn.
En zo te zien alle Firstbeat features van de 645.

[ Voor 12% gewijzigd door chaola op 30-04-2019 12:35 ]

It's just technology, not religion

Het kan beginnen:

Forerunner 945:
https://www.dcrainmaker.c...atch-in-depth-review.html

Forerunner 245:

Forerunner 45:

Snel even de 945 review doorgelezen (aangezien ik daarin geinteresseerd ben) en de conclusie:

I WANT!

Blijkbaar is de GPS (nog) iets minder dan die van de 935 maar alsnog beter dan de Vantage (welke ook deze sony chipset gebruikt en reden was voor pessimisme aangezien deze niet denderend blijkt te zijn qua tracking zullen we maar zeggen). GPS zal vast alleen nog maar beter worden, dus ik ben daar redelijk positief over.

OHR lijkt wat verbeterd ten opzichte van de vorige versie(s), interval test lijkt redelijk te werken. Andere dingen (fiets) had wat issues met de 945 in het begin, maar werkte prima met de 45 oftewel niet pere een sensor punt maar wellicht meer een 'niet helemaal lekker om de pols' punt?

Hoe dan ook, blijft het minpunt met OHR... gevoeliger voor storingen. Maar overall positief...

Damnit, hoop dat hij snel beschikbaar is :)

[ Voor 54% gewijzigd door m0ridin op 30-04-2019 13:25 ]

• tlpeter
@m0ridin ik kan niet wachten :P

• peterkuli
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14-12 21:39
Weet iemand of TomTom gestopt is met de verkoop van horloges? Op hun website staan alle horloges op 'Niet meer beschikbaar'.
@peterkuli

Klopt, nu stopten ze al heel lang met gps horloges maar waren ze nog steeds wel te krijgen of 'etterde het een beetje voort' maar dacht niet heel lang gelezen idd te lezen gehebben dat het nu echt klaar was.

Zonde, want op zich prima dingen en veel waar voor je geld...

• Valorian
  • Laatst online: 15:56
@peterkuli @m0ridin Ah, dat ze nu écht gestopt zijn met verkopen (vanuit eigen site) is wel een teken aan de wand.. Hopelijk houden ze de website toch nog wel even online, gezien de enorme hoeveelheid horloges die er nog in omloop zijn. Geen idee of dat naar gebruikers toe nog een minimum-tijd moet? Immers: zonder site heb je geen volwaardig functionerend product, iets wat je toch nog wel een jaar of 5 moet kunnen bieden bij horloges van tot 300 euro lijkt mij?

Ben zelf nog altijd erg blij met een Adventurer.

En heb nog een multisports cadio (destijds het topmodel en de enige van de oude series met barometrische hoogtemeting) als reserve. Die vind ik te gaaf om voor een paar tientjes te verkopen en niemand geeft er veel meer voor. Dus nu rouleert 'ie tussen bekenden die eens willen testen met hardloophorloges en hartslag of een mooie wandeling willen loggen ;)

• peterkuli
Jammer dat ze er mee stoppen inderdaad. Ik heb nog de eerste versie Runner Cardio (denk nu zo'n 5 jaar) en doet wat hij moet doen. Misschien wordt het wel eens tijd om een nieuwe te kopen, zodat ik eens kan kijken of mijn hartslag met een eventueel nieuw horloge overeenkomt met de huidige TomTom. De Garmin Forerunner 45 ziet er uit als een mooie vervanger...
Heb zelf ook de cardio van de tomtom gehad en die OHR deed het voor mij echt perfect, sindsdien de 235, 735xt en de 935 gehad en volgens mij deed de OHR het minimaal zo goed en vaak zelfs beter op de tomtom (hoewel ik met de 935 eigenlijk ook ampter tot geen klachten heb).

Hoe dan ook, ik vond de tomtom wel spuuglelijk en gebruikte hem dan ook puur als sportwatch, de 935 heb ik gewoon 24/7 om. Maar het is denk ik gewoon lastig een voet in de markt te krijgen, polar en garmin zijn toch de grote spelers.

• Valorian
m0ridin schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 14:29:
Heb zelf ook de cardio van de tomtom gehad en die OHR deed het voor mij echt perfect, sindsdien de 235, 735xt en de 935 gehad en volgens mij deed de OHR het minimaal zo goed en vaak zelfs beter op de tomtom (hoewel ik met de 935 eigenlijk ook ampter tot geen klachten heb).

Hoe dan ook, ik vond de tomtom wel spuuglelijk en gebruikte hem dan ook puur als sportwatch, de 935 heb ik gewoon 24/7 om. Maar het is denk ik gewoon lastig een voet in de markt te krijgen, polar en garmin zijn toch de grote spelers.
Tjsa, de tomtom's zijn inderdaad niet erg mooi. Wel functioneel. Grootste manko wat ik had met de tomtom was de gebrekkige interval-optie, maar dat is een paar jaar terug netjes op site opgelost. Je kan nu alle intervallen custom in je horloge zetten. Het enige wat mij nu nog frustreert is het brakke touch-screen bij aftikken van manual laps bij nat weer. Dat is tevens mijn enige echte excuus om mogelijk 400 euro uit te geven aan een Garmin 645M, want verder heb ik nog altijd niets te klagen ;)

• peterkuli
Valorian schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 15:00:
.... Grootste manko wat ik had met de tomtom was de gebrekkige interval-optie, maar dat is een paar jaar terug netjes op site opgelost. Je kan nu alle intervallen custom in je horloge zetten. ...
Op het horloge zelf kun je wel snel een interval instellen als je een bepaalde afstand of tijd 'intensief' wil lopen met daarna een bepaalde afstand of tijd 'rust', en dat dan x keer achter elkaar. Maar wat je niet kunt doen, is bijvoorbeeld een piramide-loop instellen, dus bijvoorbeeld: 5 min intensief-1 min rust; 10 min intensief-2 min rust; 15 min intensief-3 min rust. Het moeten altijd x secties zijn met een vaste tijd/afstand voor intensief en rust.

• Valorian
peterkuli schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 15:13:
[...]

Op het horloge zelf kun je wel snel een interval instellen als je een bepaalde afstand of tijd 'intensief' wil lopen met daarna een bepaalde afstand of tijd 'rust', en dat dan x keer achter elkaar. Maar wat je niet kunt doen, is bijvoorbeeld een piramide-loop instellen, dus bijvoorbeeld: 5 min intensief-1 min rust; 10 min intensief-2 min rust; 15 min intensief-3 min rust. Het moeten altijd x secties zijn met een vaste tijd/afstand voor intensief en rust.
Dat klopt, en is mij al bekend. Daarom zei ik ook “gebrekkige intervaloptie” , want dat was dan ook precies wat ik als probleem ervaarde: de interval die je op horloge zelf kon instellen leende zich niet voor wat ingewikkeldere schema’s dan een set rust-work herhalingen. Maar sinds een jaartje of iets meer kan dat gelukkig via het online platform wél, dus ik ben helemaal tevreden 😊

• peterkuli
Valorian schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 15:34:
Maar sinds een jaartje of iets meer kan dat gelukkig via het online platform wél, dus ik ben helemaal tevreden 😊
Je bedoelt in de TomTom Sports website, waar je ook je account kunt beheren en je activiteiten kunt bekijken? Waar zit dat dan, want ik kan dat niet. Of is het wellicht afhankelijk van het type horloge?

[ Voor 24% gewijzigd door peterkuli op 30-04-2019 15:39 ]

• Valorian
@peterkuli Weet niet 100% zeker of de oude series het ook ondersteunen, maar op de Mysports site (waar je runs kan terugvinden) staat bij mij bovenaan vier tabjes: latest, activities, planning en progress. Klik je op "planning" -> "custom" -> "Add new workout" dan kun je die invoeren. Er zit daar ook een tabje "trails" waar je een eigen GPX kan uploaden (maar dat ondersteunen niet alle versies denk ik).

Edit: gepersonaliseerde workouts zijn beschikbaar op TomTom Runner 2 en 3, alle Spark versies en de adventurer. https://www.tomtom.com/nl_nl/sports/personalised-workouts/

[ Voor 17% gewijzigd door Valorian op 30-04-2019 16:01 ]

• peterkuli
@Valorian Thanks voor je uitleg! Het is waarschijnlijk device specifiek, want de custom optie die je beschrijft zie ik niet. Dat is wel jammer, want dat is wel iets wat ik mis...
Wat betreft de FR245M maakt Garmin er nu echt een zooitje van. Op een aantal gebieden is deze nu nog geavanceerder dan de FR645M :o, maar om dan toch maar een verschil te maken, stoppen ze er geen barometrische hoogtemeter in 8)7, welke sommige goedkopere Garmins dan juist weer wel hebben. Het ontbreken van Garmin Pay begrijp ik dan nog wel, want dit komt alleen nog maar voor op de duurdere nieuwe horloges van Garmin.

• Valorian
PatrickC schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 16:25:
[...]

Wat betreft de FR245M maakt Garmin er nu echt een zooitje van. Op een aantal gebieden is deze nu nog geavanceerder dan de FR645M :o, maar om dan toch maar een verschil te maken, stoppen ze er geen barometrische hoogtemeter in 8)7, welke sommige goedkopere Garmins dan juist weer wel hebben. Het ontbreken van Garmin Pay begrijp ik dan nog wel, want dit komt alleen nog maar voor op de duurdere nieuwe horloges van Garmin.
Onbegrijpelijk ja. Geen barometrische hoogtemeting toevoegen in de 245 maar in datzelfde horloge wél 'pulse ox', een feature die eigenlijk alleen interessant is in de bergen en pas echt nuttig boven de 4000m. 8)7 .. Op welke doelgroep mik je dan? Soms heb ik bij Garmin het idee dat er gewoon iemand zegt "dit horloge krijgt 100 feature-punten" en "deze krijgt er 150" en er vervolgens een bingo-systeem bepaalt welke features er in welk model komen...

• arcanis
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13-06 10:25
-

[ Voor 100% gewijzigd door arcanis op 30-01-2020 10:49 ]

Valorian schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 16:39:
[...]

Onbegrijpelijk ja. Geen barometrische hoogtemeting toevoegen in de 245 maar in datzelfde horloge wél 'pulse ox', een feature die eigenlijk alleen interessant is in de bergen en pas echt nuttig boven de 4000m. 8)7 .. Op welke doelgroep mik je dan? Soms heb ik bij Garmin het idee dat er gewoon iemand zegt "dit horloge krijgt 100 feature-punten" en "deze krijgt er 150" en er vervolgens een bingo-systeem bepaalt welke features er in welk model komen...
Ik had het logischer gevonden als men b.v. de running dynamics en pulse ox achterwege had gelaten en de barometrische hoogtemeting wel in dit horloge had gestopt. Dan is lineup ook wat logischer: FR245 < FR645 < FR945.

• nowherebound123
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20:42
Iemand enig idee van een releasedatum van de 245

• Gunth
  • Laatst online: 30-10 11:13
nowherebound123 schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 20:14:
Iemand enig idee van een releasedatum van de 245
Volgens ik lees half weg mei.
Ik twijfel enkel nog tss music of niet,scheelt toch weer 50€
Ik heb Apple music dus werkt niet volgens mij en heb altijd gsm bij

iPhone 15 pro max nat tita|tv4 64|Airpods pro|airpods pro2|AW 6 grey| iPad Air 2020 blue| homepod mini grey|Airpods max blauw|Samsung s23 ultra green 512|Google pixel 7|

• Hathi
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 21:54
Volgens mij is de zwarte music variant al leverbaar. Hier wel tenminste: https://snelbalie.gps.nl/...estellen:Forerunner-serie

• rockhopper
arcanis schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 16:44:
Ik mis bij de nieuwe modellen wel een goedkopere multisport variant. Had graag ook een 745 gezien.
Die zal er wel niet komen, ze houden bewust multisport in het hogere duurdere segment.
De 700 serie zal waarschijnlijk geen opvolger krijgen omdat het voorgaande model meer een 'tussen oplossing model' was. Beetje vlees noch vis, maar goed je weet het bij garmin nooit zeker ;)

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

• nowherebound123
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20:42
Hathi schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 20:59:
Volgens mij is de zwarte music variant al leverbaar. Hier wel tenminste: https://snelbalie.gps.nl/...estellen:Forerunner-serie
Bedankt voor de tip, heb m daar besteld

• Roozzz
  • Laatst online: 22:18

Roozzz

Plus ultra

Is er iemand die kleurenlogica van de 945 al heeft kunnen vinden? Voorlopig zie ik zwart voor watch-only en blauwe band voor de bundel. Is er nog meer en kan dit ook anders? :P

Wat mij betreft is de 945 wel een horloge dat ik overweeg. Niet zo overpriced als de fenix en mooie trainingsfeatures. (en eindelijk acceptabele batterijduur in een niet top horloge...).
Het gat naar de concurrentie is nog groter geworden :'(

If you can see, look. If you can look, observe

• Marjoko
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 10-12 09:03
Ik heb de drie nieuwe modellen van Garmin even bekeken in de reviews van DC Rainmaker. Ik zie zelf geen directe aanleiding om mijn VA3M te upgraden. De VA3M zit er een beetje tussen in, met Garmin Pay, Muziek, best wel heel veel sporten die je kunt tracken, etc. Ben er nog steeds blij mee.

Ik zag ook dat Garmin nu 'Female period tracking' heeft toegevoegd, dat was het enige dat nog miste ten opzichte van Fitbit, lijkt mij een zinvolle toevoeging.

Verder prutsend in de Connect App zag ik (is dit nieuw of was dit er al?) ook dat je drie telefoonnummers kunt opgeven voor 'Ongeval detectie en assistentie'. Voor zoiets als dat je je pols breekt tijdens het rennen, ofzo. Maar dan moet je nog steeds wel je telefoon bij je hebben. :)
Marjoko schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 23:25:
Verder prutsend in de Connect App zag ik (is dit nieuw of was dit er al?) ook dat je drie telefoonnummers kunt opgeven voor 'Ongeval detectie en assistentie'. Voor zoiets als dat je je pols breekt tijdens het rennen, ofzo. Maar dan moet je nog steeds wel je telefoon bij je hebben. :)
Dit werkt nu ook al op de FR645M sinds de nieuwe 5.2 firmware die een aantal dagen terug is uitgekomen. Wellicht dat de VA3M dit in de toekomst ook nog krijgt?

Vandaag kwam ik wel een probleem tegen met deze nieuwe feature. Een soft reset op de FR645M doe je door de knop linksboven 15s ingedrukt te houden, maar als je dat nu dus doet gaat het horloge na zo’n 3 seconden emergency messages versturen. 8)7

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
PatrickC schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 23:32:
[...]

Dit werkt nu ook al op de FR645M sinds de nieuwe 5.2 firmware die een aantal dagen terug is uitgekomen. Wellicht dat de VA3M dit in de toekomst ook nog krijgt?
Ook nieuw in de Connect app op je smartphone is de optie "power curve" onder performance stats.

March of the Eagles

• Marjoko
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 10-12 09:03
PatrickC schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 23:32:
[...]

[...]
Dat heeft de VA3M nu dus al. :)
XWB schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 23:34:
[...]

Ook nieuw in de Connect app op je smartphone is de optie "power curve" onder performance stats.
Volgens mij een nutteloze feature als je een FR645M hebt, omdat deze de power functie alleen ondersteunt voor hardlopen en dus niet voor fietsen. Verder zag ik nog een vertaal foutje in de GC app op iOS. I.p.v. 3 maanden staat er 3 meter.

• Hathi
  • Registratie: Mei 2012
  • Laatst online: 21:54
Roozzz schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 22:34:
Is er iemand die kleurenlogica van de 945 al heeft kunnen vinden? Voorlopig zie ik zwart voor watch-only en blauwe band voor de bundel. Is er nog meer en kan dit ook anders? :P
Bij de bundel wordt toch ook nog gewoon een zwarte band extra meegeleverd? Of bedoel je dat niet?
Andere kleurtjes zal je er los bij aan moeten schaffen lijkt me.

• tlpeter
Roozzz schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 22:34:

Wat mij betreft is de 945 wel een horloge dat ik overweeg. Niet zo overpriced als de fenix en mooie trainingsfeatures. (en eindelijk acceptabele batterijduur in een niet top horloge...).
Het gat naar de concurrentie is nog groter geworden :'(
Alle kleuren zijn te bestellen op aliexpress.
Ik heb zwarte, blauwe en gele quick fit bandjes.

• YoGi_Berra
m0ridin schreef op dinsdag 30 april 2019 @ 09:53:
[...]
Waarom geen 945 en wel een fenix5 plus? (Enige reden die ik kan bedenken is design namelijk... en als je liever de 'oudere' gps en ohr wil).
Ik gebruik altijd al een HRM en ik ben nog niet totaal overtuigd van de nieuwe (Sony) GPS. Ik vraag me af of Garmin hiermee een goede stap heeft gezet.

[ Voor 13% gewijzigd door YoGi_Berra op 01-05-2019 08:41 ]

YoGi_Berra schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 08:20:
[...]

Ik gebruik altijd al een HRM en ik ben nog niet totaal overtuigd van de nieuwe (Sony) GPS. Ik vraag me af of Garmin hiermee een goede stap heeft gezet.
Garmin kiest met de Sony GPS chip duidelijk voor batterijduur. De FR245M gaat tot 10 uur langer mee dan de FR645M (24 tov 14 uur), wat toch wel een flinke verbetering is. Ik ben benieuwd of dit in de praktijk ook gehaald gaat worden en of de Sony GPS nauwkeurig genoeg is.

Ik had nog wat opmerkingen geplaats op Garmin’s FB pagina over de FR245 tov andere modellen zoals de FR645 en heb hierop ook een antwoord gekregen.
De PulseOX sensor de fr245 is iets anders dan zoals we deze hebben op bijvoorbeeld de fenix 5X Plus. De PulseOx sensor op de fr 245 is bedoeld om de zuurstofsaturatie in het bloed te meten, waardoor je weet hoe het lichaam zuurstof absorbeert. Vooral wanneer je slaapt. Met deze toepassing is het bijvoorbeeld mogelijk om bijvoorbeeld slaap-apneu patronen te herkennen. Sommige features zullen inderdaad ook met een FW-update naar andere toestellen komen, maar op dit moment kunnen we nog niet zeggen welke features en wanneer. Houd hiervoor onze kanalen dus goed in de gaten.
Met name dat laatste vind ik hoopvol voor mijn FR645M...

• fo0
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 12-01-2023

fo0

Ik heb nu nog de FR210, ongeveer 10 jaar in bezit en hij werkt nog steeds. Echter is het bandje afgebroken en begint hij soms wat raar te doen; vooral op het begin met fix te zoeken en snelheid.

Ik begrijp nu dat de 245 de nieuwste opvolger is?

• dennisfr
Is het mogelijk om in Garmin Connect de Y-as verschaling aan te passen in de grafieken? Ik loop in heuvelachtig/glooiend terrein, maar doordat de Y-as schaal van -100 to + 200m loopt is de hoogte grafiek een zo goed als vlakke lijn. Ik zou liever een verschaling instellen van (in mijn geval) +30 tot +80 meter.

Voor de tempografiek geldt een beetje hetzelfde: als ik onderweg even stil heb gestaan (om een drukke weg over te kunnen steken), is het contrast gelijk weg.

Edit: jaren geleden was er blijkbaar en zoom knopje om de verschaling in Y-richting aan te passen maar die is verdwenen.

[ Voor 11% gewijzigd door dennisfr op 01-05-2019 10:58 ]

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:04
Wie gebruikt hier een polar horloge, via polar flow gekoppeld aan myfitnesspal?

Ik heb sinds 3 dagen dat de caloriën niet meer goed doorkomen vanuit polar flow naar MFP. Het aantal stappen wordt wel keurig weergegeven, maar het aantal kcaloriën dus niet. Met als gevolg dat die veel te laag zijn in MFP en ik elke dag 680kcal als negatieve bijstelling krijg.

Ik heb al een keertje MFP en polar flow ontkoppeld en gekoppeld. Maar dat hielp niet. Ik wil nog wel even proberen de app te deinstalleren en te installeren, maar daar verwacht ik niks van: De sync gebeurt volgens mij op de achtergrond, tussen de beide clouds. En niet via m'n horloge en telefoon rechtstreeks.

Herkent iemand dit en weet er een oplossing voor?
dennisfr schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 10:37:
Is het mogelijk om in Garmin Connect de Y-as verschaling aan te passen in de grafieken? Ik loop in heuvelachtig/glooiend terrein, maar doordat de Y-as schaal van -100 to + 200m loopt is de hoogte grafiek een zo goed als vlakke lijn. Ik zou liever een verschaling instellen van (in mijn geval) +30 tot +80 meter.

Voor de tempografiek geldt een beetje hetzelfde: als ik onderweg even stil heb gestaan (om een drukke weg over te kunnen steken), is het contrast gelijk weg.

Edit: jaren geleden was er blijkbaar en zoom knopje om de verschaling in Y-richting aan te passen maar die is verdwenen.
Klopt, alleen als je flink hoogteverschil hebt, dan heb je wat aan de grafiek op de Garmin Connect website. Maar in de GC App past de schaal zich wel automatisch aan, aan de min en max waarde en is het hoogteverschil dus wel beter zichtbaar.

• dennisfr
PatrickC schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 13:00:
[...]

Klopt, alleen als je flink hoogteverschil hebt, dan heb je wat aan de grafiek op de Garmin Connect website. Maar in de GC App past de schaal zich wel automatisch aan, aan de min en max waarde en is het hoogteverschil dus wel beter zichtbaar.
Eens, maar mijn probleem daarmee is, dat de app zo te zien altijd de barometrische hoogtemeting uit het horloge zelf gebruikt. Die is bij mij hopeloos onbetrouwbaar. Op de website kun je hoogtecorrecties inschakelen, waardoor dan de GPS hoogte wordt gebruikt.

• Galois
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06:55

Galois

1811 - 1832

Ik heb sinds een maandje de Fenix 5+ en op vakantie in Noord Portugal geweest.

Op een topografische kaart de hoogte opgezocht van ons huisje. Deze was 190 m. Deze hoogte handmatig op m’n horloge ingevoerd.

Dagtocht in de regio gedaan en aangezien hier alles op en neer gaat, worden er flink wat hoogtemeters gemaakt. Staat er na zo’n dag (terug bij het huisje op 190 m) 250 (+) m op m’n horloge. En dat elke dag weer... dit terwijl het weer stabiel was en geen weersveranderingen geweest zijn.

Irritant. Dus even googelen kom ik op de website van het horloge wat info tegen hoe deze sensoren werken...

Dingen als 15 meter nauwkeurig en elk uur opnieuw invoeren wat daar genoemd worden, maken deze informatie toch wel waardeloos? Of overdrijf ik nu...? Wat zijn jullie ervaringen? De hoogte uit GPS bepaling gebruiken schijnt nog vele malen slechter te zijn...

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

• rockhopper
@Galois Tja wat vraag je nou precies van ons? Of wij net zo teleurgesteld zijn? Of wij dezelfde problemen ervaren? Of je verwachtingen misschien een beetje te hoog zijn?

GPS is nu eenmaal ontworpen om in principe op het x-y vlak te werken en laat de z-as er een beetje buiten. (mijn poging om aan te geven dat het vooral plaatsbepaling is zonder focus op hoogte te leggen) Mocht je een paar satellieten zien die aan de horizon staan zal de hoogte (gps) wat beter zijn.

Dan 15 meter nauwkeurig, in hoeverre is dit problematisch voor jouw gebruik? Alleen bij duiken zou ik me zorgen maken als de nauwkeurigheid in die mate kan afwijken, maar voor mijn dagelijks gebruik geloof ik het verder wel. Daarbij boeit het mij in de bergen ook niet of ik nou op 3800 meter hoogte sta, of 3815m (of 3785m). Waar het mij om gaat zijn de meters die ik klim of daal tijdens een activiteit, en die klopt in de regel aardig, ik wil niet zeggen exact omdat ik het niet na kan meten, maar hier is de afwijking klein. Daarnaast is dat info die mij wel wat zegt, namelijk hoeveel moeite ik heb gedaan om hoogte te overwinnen (if any)

Je hebt nog altijd de mogelijkheid om te kiezen, hybride, barometrisch of hoogtemeter. Voor wat het waard is, de hybride stand werkt matig. Suunto schijnt het beter te doen hiermee. Maar als je zelf er echt mee bezig bent kan je altijd wisselen. Verder kan je altijd je hoogtemeter ijken, dus in principe allemaal te doen.

De hoogtemeter drifting zie ik eigenlijk altijd bij mijn activiteiten, na 3 uur fietsen ligt mijn huis altijd hoger of lager in extremis tot wel 150 hoogtemeters afwijking, de hybride stand werkt waarschijnlijk in gemiddelden waarbij men hoopt goed uit te komen. In de praktijk heb je er niet heel veel aan. Maar je kan wel goed terug zien hoeveel je geklommen hebt en hoeveel je gedaald bent.

• Gonadan
Galois schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 21:55:
Op een topografische kaart de hoogte opgezocht van ons huisje. Deze was 190 m. Deze hoogte handmatig op m’n horloge ingevoerd.

Dagtocht in de regio gedaan en aangezien hier alles op en neer gaat, worden er flink wat hoogtemeters gemaakt. Staat er na zo’n dag (terug bij het huisje op 190 m) 250 (+) m op m’n horloge. En dat elke dag weer... dit terwijl het weer stabiel was en geen weersveranderingen geweest zijn.
Dan is er toch iets veranderd. Gaf de barometer ook een verschil?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Galois

Galois

1811 - 1832

Ik stel niet echt een gerichte vraag @rockhopper. Meer inderdaad ervaringen van anderen, dus jouw reactie bijvoorbeeld. Tnx.

Ik heb de hoogtemeter niet echt nodig of zo. Meer een leuk dingetje die dus m.i. onbruikbaar is zonder continu te kalibreren. Na een dag 60 meter afwijking, vind ik veel. Kennelijk werkt die ‘automatische’ functie zoals beschreven door Garmin niet zo goed als ik verwacht had.
De exacte hoogte is niet heel relevant, de gemaakte hoogtemeters wel meer. Maar hier zal dus (minstens?) dezelfde afwijking in zitten. Een afwijking van 10% (bv) in de gemaakte hoogtemeters is toch jammer. Maar kennelijk de beste schatting die we hebben...

Op de barometer heb ik eigenlijk niet gelet @Gonadan, maar ongetwijfeld zal deze ook veranderd zijn op een ‘foutieve’ manier.

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

• Melkaz

Melkaz

Melkazar

Heeft het in Nederland eigenlijk wel zin om een barometer te hebben voor lopen? Op mijn huidige FR 225 (zonder barometer) klopt het meestal voor geen meter, het stuk over een viaduct bij de snelweg wordt vaak gezien als +2 meter, een lang recht stuk dan ineens weer +6. Is dit bij een barometer horloge wel nauwkeuriger?

Ik twijfel namelijk tussen de FR 245 en 645, grootste voordeel van de 645 is de barometer, Garmin Pay en de, uiteraard persoonlijk, mooiere bezel. De FR 245 is lichter en waarschijnlijk jaartje langer ondersteuning maar natuurlijk is hij ook ietsje goedkoper.

Nu nog een fysieke winkel zien te vinden die de FR 245 op voorraad heeft. In het echt zien is ook wel fijn maar tot op heden weinig exemplaren te vinden.

• Gonadan
Galois schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 23:21:
Op de barometer heb ik eigenlijk niet gelet @Gonadan, maar ongetwijfeld zal deze ook veranderd zijn op een ‘foutieve’ manier.
Die meet gewoon, meer niet. Dus als die verandert dan verandert de druk, is niets fout aan.

Het punt is dat als jij op dezelfde plek blijft de automatische stand uit gaat van verschil in atmosferische druk. Wandelen verandert je locatie te weinig. Deed je trouwens aan activiteit tracken of gewoon lager op de dag weer naar de hoogte kijken?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Galois

Galois

1811 - 1832

Gonadan schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 23:28:
[...]

Die meet gewoon, meer niet. Dus als die verandert dan verandert de druk, is niets fout aan.

Het punt is dat als jij op dezelfde plek blijft de automatische stand uit gaat van verschil in atmosferische druk. Wandelen verandert je locatie te weinig. Deed je trouwens aan activiteit tracken of gewoon lager op de dag weer naar de hoogte kijken?
Ja, daarom staat ‘foutief’ ook tussen haakjes. Ik bedoel dus dat deze drukverandering dus deels is toegeschreven aan hoogtewinst, wat dus niet zo was.

Ik heb heen activity track gedaan. Dus terug bij het huisje viel het mij op. Die dagen waren een combinatie tussen wandelen (vaak inderdaad omhoog en omlaag) en met de auto ergens geen (dus ook weer omhoog en omlaag).

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Voor de geïnteresseerden wat foto's van de Huawei Watch GT Active Green;
Huawei Watch GT Active

Huawei Watch GT Active

Huawei Watch GT Active

Huawei Watch GT Active

Huawei Watch GT Active

Huawei Watch GT Active

Huawei Watch GT Active

Huawei Watch GT Active

[ Voor 4% gewijzigd door CLB op 02-05-2019 12:33 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• Bartske
Ziet er gaaf uit maar dat is vast geen always on display?

• Roozzz

Roozzz

Plus ultra

Melkaz schreef op woensdag 1 mei 2019 @ 23:22:
Heeft het in Nederland eigenlijk wel zin om een barometer te hebben voor lopen? Op mijn huidige FR 225 (zonder barometer) klopt het meestal voor geen meter, het stuk over een viaduct bij de snelweg wordt vaak gezien als +2 meter, een lang recht stuk dan ineens weer +6. Is dit bij een barometer horloge wel nauwkeuriger?
Als je nauwkeurig hoogteverschil wilt tracken is een barometer the way to go. Ook in Nederland. De verschillen tussen gps en een barometer zijn aanzienlijk als ik dezelfde rondjes met vrienden vergelijk.

@Galois Helaas staan de laatste generaties Garmin's erom bekend dat de barometer vaak kuren heeft/krijgt. Meestal werkt e.e.a. enkele maanden naar behoren en is het daarna klaar. Als je op bijvoorbeeld DC rainmaker het aantal garantiegevallen naleest is dat ronduit triest. Dus helaas een bekend probleem.

Ik "vrees" trouwens dat ik binnenkort hiernaar overstap (de 945 lijkt me wel wat...). Gezien de barometer voor mij (ultratrailloper, bergsport) wél belangrijk is, kan dit nog wel eens een dingetje worden :+

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Bartske schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 13:45:
Ziet er gaaf uit maar dat is vast geen always on display?
Nee

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• Gonadan
TRON?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• pjlgt
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
Heb sinds een week de zwarte versie en is wel een leuk ding. Scherm is erg mooi en de batterijduur is top. Enige wat mist is Strava sync of iets als gpx export. Daarom toevallig vandaag weer verkocht, net als mijn FR230 en toch maar weer een Garmin. Weet alleen nog niet welke, misschien een 735XT?

• rockhopper
Roozzz schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 13:54:
[...]

Als je nauwkeurig hoogteverschil wilt tracken is een barometer the way to go. Ook in Nederland. De verschillen tussen gps en een barometer zijn aanzienlijk als ik dezelfde rondjes met vrienden vergelijk.

@Galois Helaas staan de laatste generaties Garmin's erom bekend dat de barometer vaak kuren heeft/krijgt. Meestal werkt e.e.a. enkele maanden naar behoren en is het daarna klaar. Als je op bijvoorbeeld DC rainmaker het aantal garantiegevallen naleest is dat ronduit triest. Dus helaas een bekend probleem.

Ik "vrees" trouwens dat ik binnenkort hiernaar overstap (de 945 lijkt me wel wat...). Gezien de barometer voor mij (ultratrailloper, bergsport) wél belangrijk is, kan dit nog wel eens een dingetje worden :+
@Roozzz Dat het enkele maanden werkt en daarna klaar is heeft er ook vaak mee te maken dat mensen de opening voor de barometrische drukmeting niet goed schoon (en open) houden. Hardwarematig veranderd er namelijk niks en als het eerst wel werkt en daarna niet meer mag je een gebruikersfout niet uitsluiten. Ik zeg niet dat dat bij iedereen misgaat, het garmin algoritme zal ook niet perfect zijn, maar een flink aantal klagers zouden er goed aan doen hun horloge eens flink schoon te maken en eventueel alle meuk met een naaldje uit de gaten peuren.

@Galois Waar haal je die 10% afwijking die je noemt vandaan? Als ik nagenoeg vlak rij en dus in werkelijkheid maar 15 hoogtemeters maak zal mijn afwijking vele malen hoger -kunnen- liggen. Immers is 2 meter afwijking dan al meer dan 10%, heb ik op dezelfde manier 3000 hm gemaakt en de afwijking is wederom maar 2 meter is het weer een ander verhaal.

Maar goed nog even over mijn ervaring, het gros van mijn activiteiten zijn in de provincie Utrecht, zowel polder als heuvelrug. De hoogtemeters die ik maak worden meestal gemeten op 3 toestellen, een garmin oregon (outdoor serie handheld toestel) de wahoo bolt en de fenix 3. In de regel zit wahoo aan de lage kant, de fenix aan de hoge, en de oregon in het midden qua hoogtemeters die ik maak. De wahoo kan ik niet kalibreren (zover ik weet), de oregon kan potentieel de juiste hoogte uit kaartmateriaal halen (geen idee in hoeverre dit in de praktijk altijd klopt) en de fenix 3 kalibreer ik meestal bij mijn huis waar ik de hoogte op 0 meter zet, geen idee of het klopt, maar het geeft me een basis die in ieder geval consequent is.

Ik zie dan dat mijn fenix 3 na een rit van 4+ uur de meeste afwijking heeft, drift meestal ergens tussen de 0 en 35 meter, gemiddeld 6 meter. De oregon loopt synchroon met de fenix 3 qua hoogtemeters die ik maak maar drift weer minder, dus mogelijk speelt hier het kaart materiaal mee.

Voor de duidelijkheid met drift bedoel ik de hoeveelheid afwijking dat mijn huis opeens hoger of lager ligt dan 0 meter.

De bolt let ik eigenlijk het minste op, meer omdat ik er toch niks aan kan veranderen (zover ik weet) dus ik durf niet goed te zeggen hoeveel drift dit toestel heeft.

Maar goed omdat we het over een tocht van meerdere uren hebben spelen weersinvloeden wel degelijk mee. Nu heb ik ook een barometer in de tuin hangen, en er is een duidelijke samenhang met de mate van drift en de barometrische verandering die ik in mijn weerstation(netje) zie. (meer drukverschil gemeten in het station zorgt ook voor meer drift). Let wel dat dit dus mijn startpunt is en mijn station stationair is, dus een ideaal ijkpunt. Dat geeft mij eigenlijk het sein dat alles werkt zoals het moet, de drukverschillen die gemeten worden zijn juist, maar dat het gewoon erg lastig is tijdens een activiteit (bewegen is klimmen en dalen) óók nog eens de weersinvloeden mee te nemen. Met andere woorden, er wordt correct gemeten, maar de data wordt niet helemaal correct verwerkt in het algoritme.

[ Voor 47% gewijzigd door rockhopper op 02-05-2019 18:11 ]

• Roozzz

Roozzz

Plus ultra

@rockhopper Eens. Maar stiekem wel een ontwerpfoutje als dit structureel voorkomt. Anyway ik ga me eens verdiepen waar de opening exact zit :p

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Ik heb een garmin 735XT + HRM run

Daarbij heb ik een raar probleem. 1x in de zoveel tijd is het calorie verbruik er laag, hersteltijd is dan ook nul.
Hartslag word gewoon goed geregiseerd volgens mij (soms ook niet) en daar zie ik normale waarden. Snelheid en zo ook, dus alles lijkt normaal. Maar het calorieverbruik is ongeveer 20% van wat het normaal is.

Lijkt de laatste tijd steeds vaker voor te komen. Batterij van de band is al vervangen.

Wat zou dit kunnen zijn?

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

• rockhopper
Roozzz schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 18:22:
@rockhopper Eens. Maar stiekem wel een ontwerpfoutje als dit structureel voorkomt. Anyway ik ga me eens verdiepen waar de opening exact zit :p
Ik wil je bij deze uitdagen een plek te vinden of te bedenken zodat er geen troep in komt terwijl je toch het horloge bij alle activiteiten 24/7 kunt dragen. })

• Gonadan
Oké, dus we hebben een indicator die door twee verschillende factoren beïnvloed kan worden. De factoren hebben geen relatie tot elkaar en het is dus onmogelijk om te bepalen welke factor gewijzigd is als de indicator wijzigt. En toch verwachten we dat meetwaarden gebaseerd op de indicator feilloos werken? :D

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Roozzz

Roozzz

Plus ultra

rockhopper schreef op donderdag 2 mei 2019 @ 21:11:
[...]

Ik wil je bij deze uitdagen een plek te vinden of te bedenken zodat er geen troep in komt terwijl je toch het horloge bij alle activiteiten 24/7 kunt dragen. })
Maar eens kijken waar ie bij de Suunto's zit. Met jarenlang dagelijks gebruik van de ambit 2 en 3 peak nooit enig probleem gehad :>

• rockhopper
@Roozzz geen probleem gehad, of geen probleem gemerkt? De vraag is natuurlijk of al het gezeur bij garmin niet enige bias veroorzaakt. Ik heb me persoonlijk nooit gestoord aan de afwijkingen tussen start en finish (als deze hetzelfde punt zijn), zoals gezegd is het voor mij een schatting van de hoeveelheid die ik geklommen heb tijdens een rit, waarbij 90% in Nederland is en dus eigenlijk meteen niet relevant linksom of rechtsom.

Maar ik geef direct toe dat Suunto de outdoor dingen veel beter voor elkaar heeft dan bij garmin. Het is voor mij ook vreemd dat ze niet wat meer mensen van de outdoor afdeling (die de etrex en oregon/montana modellen doen) mee laten denken bij de Fenix lijn bij Garmin. Misschien dat ik minder 'drift' zie nu ik een Fenix 5x+ heb (ook met kaart dus). Al ben ik nog bezig het toestel in te stellen en te ontdekken waar alles zit en hoe het optimaal werkt voor mij. Helaas iets te druk de laatste tijd om er veel mee te kunnen spelen.

Pagina: 1 ... 110 ... 326 Laatste