Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• Harmen
  • Registratie: oktober 1999
  • Nu online
@dreamscape, oeps! Ga daar eens vragen. ;)

Whatever.

• xray79
  • Registratie: augustus 2013
  • Laatst online: 13:27
PatrickC schreef op woensdag 17 april 2019 @ 23:40:
Garmin heeft een aparte Connect IQ app uitgebracht om de Connect IQ wijzerplaten, widgets, toestel-apps, gegevensvelden en muziek-apps te beheren. Ik hem ‘m zojuist geïnstalleerd en mijn horloge staat er automatisch in en alles is veel overzichtelijker dan via de Garmin Connect app. Dit ziet er uit als een echte app store. Er werd ook meteen automatisch alles geupdate waarvoor een update beschikbaar was. Dus, eerste ervaringen/indruk zijn erg positief.
Klinkt goed en sneller dan de bestaande web pagina/IQ store. Kon hem eerst niet vinden in de Google play store maar zoeken op Garmin IQ store en hij is net geïnstalleerd en werkt idd beter en sneller dan via de 'oude' app. Bedankt voor de tip anders had ik het niet geweten. Wel raar dat Garmin dit niet bekend maakt......

xray79 wijzigde deze reactie 18-04-2019 13:26 (9%)

• Melkaz
  • Registratie: maart 2010
  • Laatst online: 10:27

Melkaz

Melkazar

Er lijkt weer een beetje vaart te komen in de Forerunner 345 en 945, op reddit zijn nu images gepost, voornamelijk van de 945:

https://www.reddit.com/r/...images_of_forerunner_945/

Map support op de 945! Zo te zien wordt het de lichtere (en plasticy) variant op de Fenix reeks _/-\o_

PSN: Melkazar | Xbox Live: Melkaz | Nintendo: Melkaz |

• Pathogen
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 10:04
Dat lag in de lijn der verwachting aangezien de 935 dat ook is :) maar mooi! Lekker volpompen met features en gewoon de firmware delen met eentje die al goed ontwikkeld is/wordt :Y
Kans op snellere en meer bugfixes.

Waar je mee omgaat, word je mee besmet.

• m0ridin
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 13:03
Melkaz schreef op donderdag 18 april 2019 @ 15:37:
Er lijkt weer een beetje vaart te komen in de Forerunner 345 en 945, op reddit zijn nu images gepost, voornamelijk van de 945:

https://www.reddit.com/r/...images_of_forerunner_945/

Map support op de 945! Zo te zien wordt het de lichtere (en plasticy) variant op de Fenix reeks _/-\o_
Bwoah, interessant... benieuwd naar de uiteindelijke specs. Jammer dat het scherm en design eigenlijk een beetje hetzelfde als de 935 is, maar onder de looks lijkt wel veel veranderd.

Eventueel nieuwe gps chipset van sony, eventueel nieuwe ohr, nfc, maps, wellicht nieuwe cpu en dus sneller, etc.

En als 599 de uiteindelijke prijs wordt is het prijzig, maar nog enigzins te doen.

Nog steeds zeer happy met mijn 935, maar hou deze met veel interesse in de gaten!

• XWB
  • Registratie: januari 2002
  • Niet online

XWB

Order!

En naar zeggen ook nieuwe FirstBeat statistieken :)
Confirms maps, music, new FirstBeat metrics - Garmin Pay was confirmed with a separate leak. Will be priced at $599.

It takes two fools to argue.

• Melkaz

Melkaz

Melkazar

Persoonlijk ben ik meer aan het wachten op de 245 aangezien ik hem alleen gebruik puur voor het hardlopen. Mijn 225 was een leuk modelletje maar die was enorm snel vervangen door de 230 en 235 en voelde alleen als een eerste experiment met de pols hartslagmeter. Alles na deze watch heeft bijv. wel phone notificaties en non running support (fietsen etc.), ook al heten ze Forerunner.

Echter..ik draag nu een Fitbit als stappenteller maar de QA van Fitbit is echt om te huilen, ik heb al zoveel bandjes versleten sinds 2016 dat het wellicht geen gek idee is om van m'n nieuwe Garmin gelijk mn daily watch te maken. De 225 is daar veel te bulky voor en heeft zoals eerder vermeld 0,0 notificaties ingebouwd. Daarom voorzichtig aan het kijken naar de Forerunner 645 (mooi design,) Fenix reeks (heel mooi design maar beetje te bulky) en eventueel dus de 945.

Spannende tijden! Wel vreemd dat Garmin deze watches niet heeft uitgebracht vóór de lente om zo het hardloop season voor te zijn. Of het is een bewussie geweest om nog van oude voorraden af te komen :D

• XWB
  • Niet online

XWB

Order!

Van de 245 was recentelijk ook een leak:

Deze krijgt naar alle waarschijnlijkheid ook muziek en Garmin Pay.

Benieuwd of er dan gelijk een opvolger van de 735XT komt. Voor triathlons is dat namelijk de goedkoopste in het Garmin assortiment.

Dat de 945 deze week aangekondigd wordt is bijna een zekerheid, ik heb immers net een Fenix 5x plus besteld. Er is een geheime wet die er dan voor zorgt dat er direct een opvolger aangekondigd, zo niet uitgebracht wordt ;)

Maar goed, map support is wel gaaf, even kijken wat het gaat brengen qua kosten en features.

Canon 7D || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

xray79 schreef op donderdag 18 april 2019 @ 10:51:
[...]

Klinkt goed en sneller dan de bestaande web pagina/IQ store. Kon hem eerst niet vinden in de Google play store maar zoeken op Garmin IQ store en hij is net geïnstalleerd en werkt idd beter en sneller dan via de 'oude' app. Bedankt voor de tip anders had ik het niet geweten. Wel raar dat Garmin dit niet bekend maakt......
Ik ben op het youtube channel van Garmin geabonneerd en deze kwam voorbij:

• hgkertjed
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 28-09 17:43
Ragger schreef op woensdag 10 april 2019 @ 17:42:
[...]

Mijn 405CX (precies even oud als de 310XT) doet het nog wel.
Afgelopen weekend bleef mijn 310XT problemen geven na een harde reset, maar gisteren bleek hij het weer goed te doen na nog een harde reset. Voorlopig kunnen we dus weer even door met de 310XT :)

• Ragger
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 19-11 12:03

Ragger

slopen. alles kapot maken.

hgkertjed schreef op donderdag 18 april 2019 @ 20:58:
[...]

Afgelopen weekend bleef mijn 310XT problemen geven na een harde reset, maar gisteren bleek hij het weer goed te doen na nog een harde reset. Voorlopig kunnen we dus weer even door met de 310XT :)
Groot gelijk, hij is nog maar 10 jaar oud :)

• hgkertjed
  • Registratie: augustus 2008
  • Laatst online: 28-09 17:43
Ragger schreef op donderdag 18 april 2019 @ 21:53:
[...]

Groot gelijk, hij is nog maar 10 jaar oud :)
Zolang iets doet wat het moet doen, vervang ik het niet. In al die jaren dat ik het horloge heb, was dit het eerste probleem :)

• Frenz64
  • Registratie: januari 2010
Zouden meer mensen moeten doen (inclusief mezelf)

• Xaverius
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 13:35

Xaverius

Ultraloper 😎

Topicstarter
Gisteravond is het lusje van mijn horlogeband kapot gegaan van mijn Forerunner 935. Nu heb ik het provisorisch met wat plakband weer gemaakt maar natuurlijk is het handiger om een nieuwe te hebben.

Nu zullen die kleine dingen vast niet los verkocht te worden. Ik heb net gezocht op horlogebanden en zie vooral via Aliexpress hits. Zitten hier mensen die ervaring hebben met alternatieve horlogebanden voor een Garmin bestellen? Is zo'n bandje van 3 dollar nou net zo "goed" als die van Garmin?

Volgende langere trails: Texeltrail 42km - Vuurtorentrail 60km
https://smashrun.com/hans.vandermeer/invite
Stop de verwelking!

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Patrick
  • Registratie: juli 1999
  • Laatst online: 14:03
Xaverius schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 07:04:
Gisteravond is het lusje van mijn horlogeband kapot gegaan van mijn Forerunner 935. Nu heb ik het provisorisch met wat plakband weer gemaakt maar natuurlijk is het handiger om een nieuwe te hebben.

Nu zullen die kleine dingen vast niet los verkocht te worden. Ik heb net gezocht op horlogebanden en zie vooral via Aliexpress hits. Zitten hier mensen die ervaring hebben met alternatieve horlogebanden voor een Garmin bestellen? Is zo'n bandje van 3 dollar nou net zo "goed" als die van Garmin?
Voor mijn 230 gewoon een Ali bandje besteld. Kost geen drol en kwaliteit is prima. Kun je ook nog eens wisselen van kleur en materiaal.

• tlpeter
  • Registratie: oktober 2005
  • Laatst online: 12:38

Ik heb er meerdere bij ali express vandaan.
Deze zijn zeker net zo goed.
ik loop mijn survivalruns met horloge en dit bandje.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Marcopano
  • Registratie: mei 2017
  • Laatst online: 13:21
Zelfs de quick release mechanismes zijn prima, ik heb er ook meerdere

• xray79
  • Registratie: augustus 2013
  • Laatst online: 13:27
Ik heb de mijne via Amazon meteen met het horloge besteld zodat ik kan wisselen van kleur. Prima kwaliteit en prijs. En had ze snel binnen.

https://www.amazon.co.uk/...itle_o01_s00?ie=UTF8&th=1

Acties:
  • +1Henk 'm!
@Bl0cKeR Mijn Fenix 5x plus is vandaag binnen gekomen. Mooi moment kan ik er gelijk tijdens Pasen mee spelen.
Verzonden vanuit Italië en het is het goede model. Leuk detail, op de verpakking staat dan weer gewoon €849 als prijs. Ik hoop dat jij ook goed nieuws krijgt vandaag

Canon 7D || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

• elastiek
  • Registratie: november 2009
  • Laatst online: 11:59
Appelmoessite heeft gisteren info gepubliceerd over de nieuwe Garmin Forerunner 45 (waarschijnlijk de opvolger van de 35 én 230/235) en de 945: https://appelmoessite.wordpress.com/.

En ook the 5k runner heeft er over geschreven: https://the5krunner.com/2...e-first-images-ukrunchat/ en https://the5krunner.com/2...ual-music-maps-confirmed/.

AI driven marathoner with a sub-2:45 BHAG (PB 2:57:35 and counting...)

• Xaverius

Xaverius

Ultraloper 😎

Topicstarter
Bedankt voor de reacties. Ik zal even kijken welk kleurtje ik naast zwart ga bestellen.
Nog een vraag, heb je een speciale schroevendraaier nodig voor die schroefjes?

Volgende langere trails: Texeltrail 42km - Vuurtorentrail 60km
https://smashrun.com/hans.vandermeer/invite
Stop de verwelking!

• Bl0cKeR
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 17-11 15:00

Bl0cKeR

titel

rockhopper schreef op vrijdag 19 april 2019 @ 12:49:
@Bl0cKeR Mijn Fenix 5x plus is vandaag binnen gekomen. Mooi moment kan ik er gelijk tijdens Pasen mee spelen.
Verzonden vanuit Italië en het is het goede model. Leuk detail, op de verpakking staat dan weer gewoon €849 als prijs. Ik hoop dat jij ook goed nieuws krijgt vandaag
Yep, de mijne gister ook ontvangen, prachtig mooi uitgebreid klokje. Gaan we vast veel plezier van hebben! 🙂

sigh

• Frenz64
..... Nu heb ik het provisorisch met wat plakband weer gemaakt .......
Plakband? Datkandusniethè, duct tape natuurlijk! (vooruit, tiewrap kan ook wel, maar schuurt mss teveel)

Acties:
  • +2Henk 'm!

• Melkaz

Melkaz

Melkazar

Het ziet erna uit dat de aankondiging later deze week zal gebeuren van de 45, 245 & de 945 serie, een aantal webshops hebben per ongeluk de specs al geleaked.

Specs:
https://www.activejr.com/...-245-and-45-specs-leaked/

Mooie plaatjes:
https://imgur.com/a/gN9wPvC

Acties:
  • +1Henk 'm!

• m0ridin
Nom nom, 945... komt u maar!

De 935 is eigenlijk al dikke prima, maar de 945 kan hem nog perfecter maken met:

een wat snelle processor
betere gps? (sony chipset, en deze schijnt ook zuiniger te zijn dus betere accuduur)
betere ohr? (nieuwe elevate ohr)

en in de categorie 'niet omdat het moet, maar omdat het kan:
maps
muziek
garmin pay

ben zeer benieuwd, en ook niet in het minst naar de prijs :/

Acties:
  • +1Henk 'm!

• tlpeter
@m0ridin Ik ook :P
De verschillen tussen de 245 en 645 zijn erg klein zo te zien. Buiten het uiterlijk en Garmin Pay (naar het lijkt) zie ik weinig verschillen.

• chaola
  • Registratie: april 2012
  • Nu online
Een review die positief is over de GPS nauwkeurigheid, die heb ik nog niet vaak gezien. En het strookt ook niet met wat ik zelf vaststel als ik routes van Vantage gebruikers bekijk op Strava. Ze zullen mij bij Polar toch nog moeten overtuigen met een paar software updates vooraleer ik de overstap durf te wagen.
m0ridin schreef op maandag 22 april 2019 @ 12:58:
...
betere gps? (sony chipset, en deze schijnt ook zuiniger te zijn dus betere accuduur)
...
ben zeer benieuwd, en ook niet in het minst naar de prijs :/
Die nieuwe Sony chips steken ook in de Vantage en zouden enkel qua accuduur een stap vooruit zijn. Qua nauwkeurigheid net een stap achteruit. DCRainmaker haalde eerder al aan dat Garmin hiermee een risico neemt en dat ze er een beetje op rekenen dat zij de problemen gaan kunnen rechttrekken. Maar als het dezelfde richting uitgaat als de andere toestellen gebouwd op deze chips dan zul je in het begin povere GPS resultaten krijgen. Suunto en Coros zouden er al in geslaagd zijn de nauwkeurigheid op te krikken, bij Polar heb ik de indruk van niet.

En de prijs die daar vermeld staat is 749 euro, dat zou wel eens kunnen kloppen. Vrees ik...
Ik zie veel goede bedoelingen, zoals het aanpassen van de Vo2Max aan de weersomstandigheden. Da's inderdaad een heel belangrijke factor. Maar laat ze daarvoor dan wel niet de sensoren van het uurwerk zelf gaan gebruiken, zoals de temperatuursensor, want dat zit er toch altijd naast. Gebruik dan gewoon een goede webservice....

EDIT: Eventuele Vantage gebruikers mogen mijn indruk over de GPS nauwkeurigheid altijd tegenspreken. Maar die zijn hier niet al te dik gezaaid vrees ik.

chaola wijzigde deze reactie 22-04-2019 20:17 (4%)

It's just technology, not religion

• XWB
  • Niet online

XWB

Order!

PatrickC schreef op maandag 22 april 2019 @ 15:04:
De verschillen tussen de 245 en 645 zijn erg klein zo te zien. Buiten het uiterlijk en Garmin Pay (naar het lijkt) zie ik weinig verschillen.
Ik verwacht dat de 245 minder sportprofielen heeft. En wellicht ook minder Firstbeat metingen, zoals dat met de 235 ook het geval is.

• m0ridin
@chaola Hmmm, had juist wat positiefs gehoord over de Sony gps chip, maar we merken het wel....

Volgens mij was die 749 voor het pakket met trots hem en zou de kale versie 599 gaan kosten (100 meer dan de 935, dus te verwachten... gelijk aam de f5+ serie. Blijft een hoop geld natuurlijk .

Hoe dan ook, eerst de aankondiging/ release überhaupt maar afwachten.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• jelmer_g
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 18-11 21:03
Xaverius schreef op zaterdag 20 april 2019 @ 10:15:
Bedankt voor de reacties. Ik zal even kijken welk kleurtje ik naast zwart ga bestellen.
Nog een vraag, heb je een speciale schroevendraaier nodig voor die schroefjes?
Heel vaak krijg je er een klein schroevendraaiertje bij, ook bij de goedkope van AE. Ik merk zelf weinig verschil tussen de originele band en die van Garmin, het voelt iets minder duurzaam maar ondertussen houdt hij het al een paar maanden zonder problemen uit (inclusief slapen, rennen, zwemmen, outdoor; eigenlijk alles).

• chaola
  • Nu online
m0ridin schreef op maandag 22 april 2019 @ 20:45:
@chaola Hmmm, had juist wat positiefs gehoord over de Sony gps chip, maar we merken het wel....

Volgens mij was die 749 voor het pakket met trots hem en zou de kale versie 599 gaan kosten (100 meer dan de 935, dus te verwachten... gelijk aam de f5+ serie. Blijft een hoop geld natuurlijk .

Hoe dan ook, eerst de aankondiging/ release überhaupt maar afwachten.
Hopelijk komt het goed. Het zou al te gek zijn dat we accurate GPS moeten inruilen voor wat batterijduur. Dan kun je al evengoed een gewoon digitaal horloge op celbatterijen kopen. Als ik me niet vergis is de Marq reeks de eerste van Garmin met die chip. Ik denk niet dat daar al veel reviews van zijn?
Bij de Polar Vantage leek de M iets betere resultaten te geven dan de V. Grootste verschilpunt: M= plastiek omhulsel, V= metaal. Vertaald naar Garmin, zou dat betekenen dat een FR945 iets beter zou kunnen scoren dan de Marq (en later ook de Fenix?). Allemaal speculatie. Afwachten...

• m0ridin
chaola schreef op dinsdag 23 april 2019 @ 09:51:
[...]

Hopelijk komt het goed. Het zou al te gek zijn dat we accurate GPS moeten inruilen voor wat batterijduur. Dan kun je al evengoed een gewoon digitaal horloge op celbatterijen kopen. Als ik me niet vergis is de Marq reeks de eerste van Garmin met die chip. Ik denk niet dat daar al veel reviews van zijn?
Bij de Polar Vantage leek de M iets betere resultaten te geven dan de V. Grootste verschilpunt: M= plastiek omhulsel, V= metaal. Vertaald naar Garmin, zou dat betekenen dat een FR945 iets beter zou kunnen scoren dan de Marq (en later ook de Fenix?). Allemaal speculatie. Afwachten...
Kan zeker kloppen, brakke GPS op de Fenix5 (door metalen behuizing) was voor mij juist reden naar de FR935 te switchen. Als GPS hetzelfde blijft ben ik tevreden, daar heb ik geen klagen over, al is de GPS op deze devices ook niet top-notch.

Maar denk dat dat een balans is van zuinigheid vs accuraatheid...

• chaola
  • Nu online
Ik heb er nog eens het artikel van DCR op nagelezen:
https://www.dcrainmaker.c...#initial-workout-accuracy
Zoals hij stelt is ook "antenne design" heel belangrijk en hangt het niet enkel van de chip af.
Als dat echter het probleem is bij de Vantage, dan vrees ik dat software updates daar ook niet veel gaan uithalen...

• omnom
  • Registratie: mei 2012
  • Laatst online: 10:06
Ik loop al jaren met een Fenix 3 HR maar probeer de laatste tijd m'n techniek wat te verbeteren. Een wat hogere cadans, kortere staplengte, dat soort dingen. Nou zat ik te denken aan een footpod om dat wat nauwkeuriger te meten maar ik las dat ook sommige hartslagbanden running dynamics meten... En dan heb ik ook meteen een betere hartslagmeting (al loop ik daar nog niet op). Zit je wel iedere keer met zo'n band die je om moet doen.

Wat zou nou de handigste/beste optie zijn? RD pod? HRM-Run of toch gewoon een footpod? Zit af en toe ook te denken om m'n F3 te vervangen maar eigenlijk is dat nog niet echt nodig denk ik :D
omnom schreef op donderdag 25 april 2019 @ 11:43:
Ik loop al jaren met een Fenix 3 HR maar probeer de laatste tijd m'n techniek wat te verbeteren. Een wat hogere cadans, kortere staplengte, dat soort dingen. Nou zat ik te denken aan een footpod om dat wat nauwkeuriger te meten maar ik las dat ook sommige hartslagbanden running dynamics meten... En dan heb ik ook meteen een betere hartslagmeting (al loop ik daar nog niet op). Zit je wel iedere keer met zo'n band die je om moet doen.

Wat zou nou de handigste/beste optie zijn? RD pod? HRM-Run of toch gewoon een footpod? Zit af en toe ook te denken om m'n F3 te vervangen maar eigenlijk is dat nog niet echt nodig denk ik :D
Ik gebruik sinds kort de Garmin Running Dynamics Pod (€55 bij amazon.de) icm een FR645M en dat werkt prima. Van het dragen van de pod merk je niets en de extra data die je krijgt kan erg nuttig zijn als je aan je looptechniek wilt werken. Een HRM-Run zou ook kunnen, maar die zou ik alleen overwegen als je een nauwkeurigere hartslagmeting wilt, b.v. tijdens intervaltraing. Voor de normale duurloop (waar je hartslag geleidelijk hoger of lager wordt) vind ik de optische hartslagmeting via de pols nauwkeurig genoeg.

• XWB
  • Niet online

XWB

Order!

Zelf gebruik ik de HRM-Tri in combinatie met de FR645M. Ik wil de hartslagmeting gewoon nauwkeurig hebben, én dat ding verzamelt dezelfde metingen als de running pod. Twee vliegen, één klap :)

• omnom
PatrickC schreef op donderdag 25 april 2019 @ 12:07:
[...]

Ik gebruik sinds kort de Garmin Running Dynamics Pod (€55 bij amazon.de) icm een FR645M en dat werkt prima. Van het dragen van de pod merk je niets en de extra data die je krijgt kan erg nuttig zijn als je aan je looptechniek wilt werken. Een HRM-Run zou ook kunnen, maar die zou ik alleen overwegen als je een nauwkeurigere hartslagmeting wilt, b.v. tijdens intervaltraing. Voor de normale duurloop (waar je hartslag geleidelijk hoger of lager wordt) vind ik de optische hartslagmeting via de pols nauwkeurig genoeg.
Lees nu dat de Fenix 3HR niet werkt met de RD pod?

Die zou dus afvallen in dat geval...

omnom wijzigde deze reactie 25-04-2019 12:24 (64%)

• omnom
XWB schreef op donderdag 25 april 2019 @ 12:10:
Zelf gebruik ik de HRM-Tri in combinatie met de FR645M. Ik wil de hartslagmeting gewoon nauwkeurig hebben, én dat ding verzamelt dezelfde metingen als de running pod. Twee vliegen, één klap :)
Ik snap die wens maar ik denk dat ik daar zelf niet heel veel aan mis. Ik heb nu m'n hartslag via m'n pols en op zich stoort me dat niet. Ik train niet op HR en weet ook niet of ik dat in de toekomst wel van plan ben :)

Maar goed, als het dat is of een Garmin footpod en die HRM-run is beter/nauwkeuriger dan wil ik wellicht wel voor die optie gaan. Lijkt me gewoon niet zo comfortabel.

• Nielson
  • Laatst online: 13:50
Het is schijnbaar al een flink ouder model, maar bol.com heeft nu de M400 HR voor € 65,- in de aanbieding, goeie deal?

https://www.bol.com/nl/f/...gsensor/9200000035085648/

Nielson wijzigde deze reactie 25-04-2019 12:32 (3%)

• Verona27
  • Registratie: november 2013
  • Laatst online: 18-11 11:26
Nielson schreef op donderdag 25 april 2019 @ 12:30:
Het is schijnbaar al een flink ouder model, maar bol.com heeft nu de M400 HR voor € 65,- in de aanbieding, goeie deal?

oeh das echt een mooie prijs voor een prima horloge, alleen batterijduur is wat matig maar voor de beginner is het zeker een goede aankoop zou ik zeggen.

• dreamscape
  • Laatst online: 13:46
omnom schreef op donderdag 25 april 2019 @ 12:19:
[...]

Lees nu dat de Fenix 3HR niet werkt met de RD pod?

Die zou dus afvallen in dat geval...
Klopt. Die RD Pod werkt alleen met nieuwere modellen. De laatste versie van de HRM-Run band (met die rode sensor) doet ook uitgebreide running dynamics en die werkt wel met de F3. Dat je daarmee nauwkeuriger hartslagmeting krijgt, dat maakt voor jouw manier van lopen blijkbaar nog niet echt uit, maar het kan natuurlijk wel handig zijn.

Beter gezegd: als je dan toch op al dat soort technische details wilt gaan letten, dan wil je misschien ook wel een nog accuratere registratie van je hartslag.

Volgens mij doet de oudere HRM-Run (die met los te klikken sensor, met het logo van een rennend mannetje erop) dat ook allemaal, maar dat weet ik niet zeker.

Punctuality is the politeness of kings

• omnom
dreamscape schreef op donderdag 25 april 2019 @ 12:44:
[...]

Klopt. Die RD Pod werkt alleen met nieuwere modellen. De laatste versie van de HRM-Run band (met die rode sensor) doet ook uitgebreide running dynamics en die werkt wel met de F3. Dat je daarmee nauwkeuriger hartslagmeting krijgt, dat maakt voor jouw manier van lopen blijkbaar nog niet echt uit, maar het kan natuurlijk wel handig zijn.

Beter gezegd: als je dan toch op al dat soort technische details wilt gaan letten, dan wil je misschien ook wel een nog accuratere registratie van je hartslag.

Volgens mij doet de oudere HRM-Run (die met los te klikken sensor, met het logo van een rennend mannetje erop) dat ook allemaal, maar dat weet ik niet zeker.
Dat is waar. Maar dat ding kost wel weer €80-100.

Weet niet wat ik voor een gebruikte F3 krijg maar dan wordt een nieuw horloge misschien ook een optie ;)

Overigens wel apart dat die RD pod niet werkt op de F3, dat staat me toch wel tegen van de huidige 'gadgets'. Mijn F3 is zeker niet nieuw maar 2016 is nou ook weer niet zo lang geleden...

omnom wijzigde deze reactie 25-04-2019 13:08 (9%)

• dreamscape
  • Laatst online: 13:46
@omnom We zijn natuurlijk tweakers, dus we willen grafiekjes en data, maar je kunt je afvragen in hoeverre dat echt nodig is. Je schrijft dat je je techniek wilt verbeteren met een hogere cadans en kortere staplengte. Aannemende dat je qua snelheid gelijk wilt blijven: vergeet dat soort gadgets en zet op je Fenix 3 gewoon de metronoomfunctie aan. Het piepje is wat irritant, dus als je bijvoorbeeld met een cadans van 180 wilt lopen, stel je hem in op 60 of 90 en zet je twee of drie stappen per piepje.

Dat werkt misschien wel beter dan al die extra data die je alleen goed kunt analyseren op je computer en waar je tijdens het lopen heel weinig aan hebt.

Punctuality is the politeness of kings

• omnom
dreamscape schreef op donderdag 25 april 2019 @ 13:11:
@omnom We zijn natuurlijk tweakers, dus we willen grafiekjes en data, maar je kunt je afvragen in hoeverre dat echt nodig is. Je schrijft dat je je techniek wilt verbeteren met een hogere cadans en kortere staplengte. Aannemende dat je qua snelheid gelijk wilt blijven: vergeet dat soort gadgets en zet op je Fenix 3 gewoon de metronoomfunctie aan. Het piepje is wat irritant, dus als je bijvoorbeeld met een cadans van 180 wilt lopen, stel je hem in op 60 of 90 en zet je twee of drie stappen per piepje.

Dat werkt misschien wel beter dan al die extra data die je alleen goed kunt analyseren op je computer en waar je tijdens het lopen heel weinig aan hebt.
Haha, ik kwam er dus vandaag na het struinen in o.a. dit topic achter dat die optie erop zit :D

Heb 'm ook meteen aangezet dus ik ben wel benieuwd of dat een beetje werkt. Om te beginnen inderdaad geen probleem. Maar ik dacht als ik nou voor een euro of 50 zo'n footpod o.i.d. kan kopen die me wat meer inzicht geeft dan is dat ook wel leuk. Bedankt in elk geval :)

• Melkaz

Melkaz

Melkazar

Persoonlijk heb ik mijn cadans (op advies van de fysio) verhoogd door te hardlopen met een MP3 speler en een 170/180 steps per minute mp3tje. Ik loop zelf nog op een Forerunner 225 en het was altijd wel interessant om te zien als ik het 170 mp3tje pakte dat Garmin ook precies op 170 uitkwam. Vandaar dat ik nooit een Footpod heb aangeschaft.

Als ik ooit zou willen uitbreiden zou ik eerder voor een SCOSCHE RHYTHM 24 Hr band gaan die niet om je borst moet maar de (boven)arm. Het beste van twee werelden lijkt mij zo :) Maar vooralsnog geen echte behoefte aan aangezien ik ook niet echt loop op HR.

Overigens loop ik nu weer hard zonder mp3 speler, hierdoor is mijn gemiddelde cadans teruggevallen naar zo rond de 165 maar dit was voorheen <155 en ik heb geen nieuwe blessures meer gehad dus ik ben tevreden :*)

• chaola
  • Nu online
@omnom heb je de "Milestone pod", nu "Zwift running pod" overwogen? Ik heb die enkele maanden geleden voor 40 euro gekocht op amazon uk. Of hij koppelt aan een F3 weet ik niet, maar dat hoeft ook niet per se. Achteraf lees je de data gewoon uit in de app. Cadans en staplengte zijn maar een paar van de parameters die je krijgt.
Ik heb me nu ook ingeschreven op hun"insights" nieuwsbrief voor wat betreft "ground contact time". En dan krijg je tips als: ga touwtje springen. Niet zo'n vernieuwend inzicht, dat had ik nu ook wel elders kunnen halen, maar goed.

• Gonadan
  • Registratie: februari 2004
  • Niet online
@Melkaz voor cadans heb je inderdaad van die fijne podcasts zodat je precies in de beat kunt lopen.

* Gonadan had laatst de beweegnotificatie eens aangezet.

Was wel benieuwd hoe Garmin mij zou stimuleren niet te lang stil te zitten. Nou, dat lijkt dus puur op stappen gebaseerd te zijn.
Sta ik een beetje tuin uit te graven en zakken vol zand weg te sjouwen dan komt dat horloge doodleuk met een conclusie dat ik een luie tadder ben en in beweging moet komen. :(

Canon 70D ~ 10-18 IS STM ~ 18-135 IS STM ~ 24 f/2.8 STM ~ 50 f/1.8 STM ~ 430EX II
Sigma 100-400 DG OS HSM Contemporary

• omnom
Melkaz schreef op donderdag 25 april 2019 @ 13:48:
Persoonlijk heb ik mijn cadans (op advies van de fysio) verhoogd door te hardlopen met een MP3 speler en een 170/180 steps per minute mp3tje. Ik loop zelf nog op een Forerunner 225 en het was altijd wel interessant om te zien als ik het 170 mp3tje pakte dat Garmin ook precies op 170 uitkwam. Vandaar dat ik nooit een Footpod heb aangeschaft.

Als ik ooit zou willen uitbreiden zou ik eerder voor een SCOSCHE RHYTHM 24 Hr band gaan die niet om je borst moet maar de (boven)arm. Het beste van twee werelden lijkt mij zo :) Maar vooralsnog geen echte behoefte aan aangezien ik ook niet echt loop op HR.

Overigens loop ik nu weer hard zonder mp3 speler, hierdoor is mijn gemiddelde cadans teruggevallen naar zo rond de 165 maar dit was voorheen <155 en ik heb geen nieuwe blessures meer gehad dus ik ben tevreden :*)
Ik ga het eerst maar eens proberen met die piepjes inderdaad. Met een mp3-speler loop ik liever niet maar dat zou nog een 2e optie zijn :)
chaola schreef op donderdag 25 april 2019 @ 13:49:
@omnom heb je de "Milestone pod", nu "Zwift running pod" overwogen? Ik heb die enkele maanden geleden voor 40 euro gekocht op amazon uk. Of hij koppelt aan een F3 weet ik niet, maar dat hoeft ook niet per se. Achteraf lees je de data gewoon uit in de app. Cadans en staplengte zijn maar een paar van de parameters die je krijgt.
Ik heb me nu ook ingeschreven op hun"insights" nieuwsbrief voor wat betreft "ground contact time". En dan krijg je tips als: ga touwtje springen. Niet zo'n vernieuwend inzicht, dat had ik nu ook wel elders kunnen halen, maar goed.
Ken ik niet maar ik zal eens kijken!

• CuttingStorm
  • Registratie: april 2011
  • Laatst online: 12:58
Gonadan schreef op donderdag 25 april 2019 @ 13:52:
Was wel benieuwd hoe Garmin mij zou stimuleren niet te lang stil te zitten. Nou, dat lijkt dus puur op stappen gebaseerd te zijn.
Sta ik een beetje tuin uit te graven en zakken vol zand weg te sjouwen dan komt dat horloge doodleuk met een conclusie dat ik een luie tadder ben en in beweging moet komen. :(
Wacht maar tot die keer dat je tocht van 100+ achter de kiezen hebt en je na uurtje rusten of terug in de auto doodleuk de melding krijgt dat je moet bewegen :P

• ToolkiT
  • Laatst online: 13:28

ToolkiT

brit-tweaker

CuttingStorm schreef op donderdag 25 april 2019 @ 13:59:
[...]

Wacht maar tot die keer dat je tocht van 100+ achter de kiezen hebt en je na uurtje rusten of terug in de auto doodleuk de melding krijgt dat je moet bewegen :P
Haha, dat wou ik net zeggen dat had ik laatst ook..
Het algoritme is vrij simpel zullen we maar zeggen.. maar beter dan niks..

ToolkiT wijzigde deze reactie 25-04-2019 14:03 (10%)

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

• ToolkiT

ToolkiT

brit-tweaker

Wow, mijn leren bandje van mijn Garmin Fenix 5x begon los te laten bij het klik mechanisme.
Ik had hem bij Amazon besteld, even de support chat aangeslingert en morgen ligt er een nieuwe op de stoep.
Geen gezeur, ook al was het bijna 2 jaar oud..

• Cyberpope
  • Registratie: april 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

CuttingStorm schreef op donderdag 25 april 2019 @ 13:59:
[...]

Onderzoek heeft uitgewezen dat b.v. in de ochtend 15km rennen en daarna de rest van de dag stil zitten funest is. Het is beter om gedurende de gehele dag een bewegingsniveau aan te houden. Daar zijn ze op ingesteld.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

@chaola @omnom Ik heb de Milestonepod ook een tijdje gebruikt en die werkte best goed, maar kreeg op een gegeven moment steeds meer battery connections errors. Support heeft me destijds erg goed geholpen (die reageren zelfs in het weekend binnen enkele uren, daar kan Garmin nog wat van leren!). Volgens support verloor de pod intern contact met de batterij. Het vervangen van de batterij loste het probleem niet echt op (bleef nog steeds voorkomen). Verder had ik de data graag in Garmin Connect gehad, maar dat was zelfs niet zo toen ik de MS pod kon koppelen aan mijn FR645M. Het enige wat zichtbaar was, was de cadans, maar die heeft het horloge eigenlijk zelf al, dus voegt niets toe. Met de Running Dynamics pod, zie je de meeste data live op je horloge en achteraf allemaal op GC. Zelfs 'running power', mocht je dat interessant vinden.De MS pod verzamelde ook andere gegevens zoals 'leg swing' en 'ground impact'. Maar de RD Pod heeft dan weer verticale oscillatie, verticale ratio en GCT-balans.

De MS pod is verder eigenlijk bedoeld om per schoenenpaar te gebruiken, omdat automatisch het aantal km gelopen op een schoen wordt gemeten en via een led wordt aangegeven wanneer je je schoenen zou moeten vervangen. Ik zelf loop wel op 6 verschillende paar schoenen regelmatig. dus zou dan, als ik het 'goed' zou willen doen, heel wat MS podjes moeten aanschaffen. Het kan wel met 1 pod, maar dat is dan niet optimaal, omdat je de pod eigenlijk moet kalibreren op 1 soort schoen.

@omnom Dat de RD Pod niet op de Fenix 3HR werkt had ik me niet gerealiseerd, dus dat is helaas geen optie voor je, behalve als je ook nog een ander horloge aanschaft.

• RR46
  • Registratie: maart 2019
  • Laatst online: 19-11 21:29
ToolkiT schreef op donderdag 25 april 2019 @ 14:19:
Wow, mijn leren bandje van mijn Garmin Fenix 5x begon los te laten bij het klik mechanisme.
Ik had hem bij Amazon besteld, even de support chat aangeslingert en morgen ligt er een nieuwe op de stoep.
Geen gezeur, ook al was het bijna 2 jaar oud..
Netjes, maar zo hoort het natuurlijk ook, ze zijn immers ook niet goedkoop.

Wissel je vaak van band of vanwaar deze slijtage?

• serge75
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 09-11 00:07

Inderdaad, een prima instapmodel nog. En de batterijduur is ruim zat voor met name hardlopers. Ik heb hem nu een paar jaar gehad en zie de batterijduur nu wel flink teruglopen, vandaar dat er maandag een FR 935 op de mat ligt op (buitenkansje op Amazon voor maar 339).

Bijkomend voordeel van deze M400 Bol.com aanbiedingen is dat er een Polar H7 hartslag band bij zit. Die is alleen al bijna dat geld waard.

• ToolkiT

ToolkiT

brit-tweaker

RR46 schreef op donderdag 25 april 2019 @ 15:52:
[...]

Netjes, maar zo hoort het natuurlijk ook, ze zijn immers ook niet goedkoop.

Wissel je vaak van band of vanwaar deze slijtage?
Als ik sport doe ik de rubberen band weer erop.
Ik denk dat het gewoon de lijm is die losliet.. gister met afwassen spatte er wel wat water op misschien had dat invloed.. verder is hij eigenlijk nooit echt nat geweest..

• YoGi_Berra
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 08:06
Mijn 920XT vreet die bandjes op alsof het TicTacs zijn. De bandjes kunnen blijkbaar niet zo goed tegen zeewater. Dit zijn de originele bandjes en neig nu om inderdaad over te stappen richting Alie-bandjes. Of gewoon een F5+/945 :Y)

• RR46
  • Registratie: maart 2019
  • Laatst online: 19-11 21:29
@ToolkiT ja, ik doe hetzelfde. Dagelijks voor werk de lederen band, sporten de oranje :) (F5+)

• Raymond
  • Registratie: maart 2000
  • Laatst online: 13:49

Ik heb de m400 ook en voor strict hardlopen voor de recreatieve loper heeft dit horloge alles aan boord wat je zou willen (alleen gaat HR meten via een band, dus geen optische HR).

Voor dit geld echt een aanrader voor mensen die voor weinig een hardloophorloge willen. De website erachter (polar flow) is ook prima!

• Gonadan
  • Niet online
ToolkiT schreef op donderdag 25 april 2019 @ 14:03:
Haha, dat wou ik net zeggen dat had ik laatst ook..
Het algoritme is vrij simpel zullen we maar zeggen.. maar beter dan niks..
Disagree, die takkefunctie staat allang weer uit. O-)
RR46 schreef op donderdag 25 april 2019 @ 16:14:
@ToolkiT ja, ik doe hetzelfde. Dagelijks voor werk de lederen band, sporten de oranje :) (F5+)
Same here. :)

Canon 70D ~ 10-18 IS STM ~ 18-135 IS STM ~ 24 f/2.8 STM ~ 50 f/1.8 STM ~ 430EX II

Acties:
  • +2Henk 'm!

• chaola
  • Nu online
Eyecandy ;) Zeer dichtbij nu...

EDIT: link aangepast

chaola wijzigde deze reactie 26-04-2019 11:48 (23%)

• Russica
  • Registratie: november 2016
  • Laatst online: 12:35

Russica

HEAT is all you need.

Even een vraag tussendoor. Ik ben zelf een recreatieve hardloper. Voorheen liep ik altijd met mijn smartphone om de activiteit te tracken en om lekker muziek te luisteren. Nu is mijn smartphone hierbij een paar keer uit m'n handen gevallen en heb dus wijselijk besloten m'n smartphone maar thuis te laten. Zo'n band voor je smartphone om m'n arm lijkt me ook niet echt alles dus zit ik ondertussen te kijken naar een smart-/sportwatch.

Ik zoek er een die naast lopen ook nog andere activiteiten kan tracken (fietsen/zwemmen) en waar ik muziek (Spotify) mee af kan spelen. Nu liep ik tegen de Garmin Forerunner 235 aan welke volgens de specificaties ook muziek af zou kunnen spelen? Of in elk geval je kunt er je muziek mee bedienen zo staat er. Nu heb ik het vermoeden dat je dus alsnog je smartphone mee zou moeten nemen? Ik kan er niet echt achter komen.

• tlpeter
@Russica de 235 kan geen muziek afspelen, wel bedienen op een telefoon die je dus niet meer mee wil nemen :)
De 645 music kan dat wel maar ik weet niet of zwemmen een optie is.
De Fenix 5 plus kan dat allemaal wel maar die heeft een behoorlijke prijs.
Ok heb je bluetooth oortjes nodig.

• Russica

Russica

HEAT is all you need.

tlpeter schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 12:01:
@Russica de 235 kan geen muziek afspelen, wel bedienen op een telefoon die je dus niet meer mee wil nemen :)
De 645 music kan dat wel maar ik weet niet of zwemmen een optie is.
De Fenix 5 plus kan dat allemaal wel maar die heeft een behoorlijke prijs.
Ok heb je bluetooth oortjes nodig.
Bedankt voor je snelle antwoord, mijn vermoeden is dus bevestigd. Die 645 vind ik anders ook al best aan de prijs haha. Denk dat ik dan voorlopig maar af moet zien van een dergelijk horloge.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Verona27
Russica schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 12:09:
[...]

Bedankt voor je snelle antwoord, mijn vermoeden is dus bevestigd. Die 645 vind ik anders ook al best aan de prijs haha. Denk dat ik dan voorlopig maar af moet zien van een dergelijk horloge.
Ik weet niet hoeveel je wilt uitgeven maar volgens mij is het goedkoopste horloge dat dit kan de Vivoactive 3 Music, die kost 240 euro op amazon.de

• tlpeter
Verona27 schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 12:29:
[...]

Ik weet niet hoeveel je wilt uitgeven maar volgens mij is het goedkoopste horloge dat dit kan de Vivoactive 3 Music, die kost 240 euro op amazon.de
Die was ik vergeten maar die heeft geen fietsen en zeker geen zwemmen.

• YoGi_Berra
  • Registratie: februari 2003
  • Laatst online: 08:06
@tlpeter
Fietsen en (zwembad) zwemmen.

Specs:

YoGi_Berra wijzigde deze reactie 26-04-2019 12:35 (45%)

• Verona27
tlpeter schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 12:32:
[...]

Die was ik vergeten maar die heeft geen fietsen en zeker geen zwemmen.
Huh waar baseer je dat op? Check de dcrainmaker review, is gewoon allrounder

• Asgaro
  • Registratie: februari 2007
Kan iemand met een Garmin Fenix 5 (Plus) even laten weten welke toets moet ingedrukt worden om een afgaand alarm te stoppen? Ik ben het even vergeten en vind een afgaand alarm niet op Youtube/Google Images...
(Mijn Garmin ligt uitzonderlijk thuis maar deze zal straks afgaan dus wil ik iemand inlichten om die af te zetten)

Asgaro wijzigde deze reactie 26-04-2019 13:30 (3%)

Strava profile - Steam profile

Acties:
  • +2Henk 'm!

• jeroenvdnberg
  • Registratie: juni 2005
  • Laatst online: 14:09
Asgaro schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 13:26:
Kan iemand met een Garmin Fenix 5 (Plus) even laten weten welke toets moet ingedrukt worden om een afgaand alarm te stoppen? Ik ben het even vergeten en vind een afgaand alarm niet op Youtube/Google Images...
(Mijn Garmin ligt uitzonderlijk thuis maar deze zal straks afgaan dus wil ik iemand inlichten om die af te zetten)
De bovenste knop aan de rechterkant van het horloge.

• Russica

Russica

HEAT is all you need.

Verona27 schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 12:29:
[...]

Zat zo iets rond het bedrag van die Forerunner 235 te denken. Maar gezien de hoeveelheid extra opties die de Vivoactive 3 Music lijkt te hebben t.o.v. de Forerunner lijkt mij die 40 euro nog wel te overzien. Hoe komt het eigenlijk dat het verschil in prijs slechts zo klein is als je kijkt naar de best grote verschillen in mogelijkheden?

• Verona27
Russica schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 14:03:
[...]

Zat zo iets rond het bedrag van die Forerunner 235 te denken. Maar gezien de hoeveelheid extra opties die de Vivoactive 3 Music lijkt te hebben t.o.v. de Forerunner lijkt mij die 40 euro nog wel te overzien. Hoe komt het eigenlijk dat het verschil in prijs slechts zo klein is als je kijkt naar de best grote verschillen in mogelijkheden?
De 235 komt uit 2015 en de vivoactive uit 2018, ik denk dat het vooral daardoor komt, techniek wordt natuurlijk steeds sneller steeds beter en ook goedkoper. Maar misschien hebben anderen daar een betere kijk op.

• JMaster
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 09:20
@Russica: Een beetje offtopic maar ik heb een flipbelt met een vakjes erin, waarin in 1 van de vakjes een telefoon past. Tevens kan ik er een kleine bidon aan hangen en eventueel een gelletje in doen.

Als je het niet nodig acht snelheid, hartslag etc te zien tijdens sporten, zou je dit als goedkope alternatief ook kunnen overwege. (ik heb overigens vivo active 3 en een flipbelt, de vrouw wil graag dat ik bereikbaar ben tijdens een 2 uur durende duurlop).
Verona27 schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 14:17:
[...]

De 235 komt uit 2015 en de vivoactive uit 2018, ik denk dat het vooral daardoor komt, techniek wordt natuurlijk steeds sneller steeds beter en ook goedkoper vooral Garmin wordt steeds duurder. Maar misschien hebben anderen daar een betere kijk op.
Fixed it for you!
Je hebt gelijk hoor, dingen worden sneller, sommige dingen gaan steeds beter, helaas ook soms ten koste van andere dingen. En met name Garmin, maar over de hele lijn zie je dat nieuwe modellen toch iedere keer meer kosten, denk aan prijsstijgingen van 100 tot 150€ meer voor een nieuwe generatie, al zullen daar wel uitzonderingen bij zitten.

• XWB
  • Niet online

XWB

Order!

Nieuwe firmware update voor de Forerunner 645 Music:
- Added Mono and Stereo audio playback options.
- Fixed an issue where one couldn't Race an activity from the activity history menu.
- Fixed an issue where the device will reboot if using Broadcast Heart Rate with the system language set to Russian.
- Fixed an issue that could sometimes cause a reboot while listening to music.
- Improved experience with syncing sleep data.
- CIQ Improvements 3.0.10
- Fixed several minor issues with the music experience.

• Frenz64
Russica schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 14:03:
[...]

En weer de pre-occupatie met Garmin, goedkope optie is bijv. ook de Polar M600 of nog goedkoper, Amazfit Stratos, op allebei kun je muziek opslaan en met allebei heb ik gezwommen (buiten).

• tlpeter
Verona27 schreef op vrijdag 26 april 2019 @ 12:35:
[...]

Huh waar baseer je dat op? Check de dcrainmaker review, is gewoon allrounder
Dan heb ik mij vergist.

• Gunth
  • Registratie: juni 2011
  • Laatst online: 13:17

Macbook pro 2017 TB|  ipad2 | iPad air 2 | | time capsule1tb| new time capsule 2 tb|  tv4 64| iPhone 11 black 128 ;  AirPods 2;  watch 4

• Russica

Russica

HEAT is all you need.

Frenz64 schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 09:54:
[...]

En weer de pre-occupatie met Garmin, goedkope optie is bijv. ook de Polar M600 of nog goedkoper, Amazfit Stratos, op allebei kun je muziek opslaan en met allebei heb ik gezwommen (buiten).
Daarmee kun je alleen muziek bedienen vanaf je telefoon.

• XWB
  • Niet online

XWB

Order!

En volgens Amazon volgt de aankondiging op 30 april :)

• Frenz64
Russica schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 11:03:
[...]

Daarmee kun je alleen muziek bedienen vanaf je telefoon.
Ik weet niet welke van de twee je bedoelt, maar in beide gevallen heb je ongelijk, M600 heb ik gehad en er muziek op gehad en Stratos heb ik nu, kan ook lokaal mp3's aan (maar maak er geen gebruik van). Je kan idd óók spotify bedienen vanaf je horloge als afstandsbediening van je telefoon

• Kees_frl
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 10:51
Ik blijf met telefoon lopen naast mijn sport horloge...

Mijn vriendin is donderdag tijdens hardlopen gevallen in een beetje natuurgebied, pols gebroken (10stukken 🤐 komende week operatie) en kon ze toch om hulp bellen.

Anders waren er uiteindelijk ook wel mensen langs gekomen, maar in dit soort situaties is het fijn dat je meteen iets kunt regelen.

Natuurlijk qua lopen routes voor iedereen weer anders, maar voor mij toch een kleine switch naar lopen met telefoon erbij wanneer ik eens laat een loopje ga doen of op een rustigere locatie.

• m0ridin
Kees_frl schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 13:20:

Mijn vriendin is donderdag tijdens hardlopen gevallen in een beetje natuurgebied, pols gebroken (10stukken 🤐 komende week operatie) en kon ze toch om hulp bellen.

Anders waren er uiteindelijk ook wel mensen langs gekomen, maar in dit soort situaties is het fijn dat je meteen iets kunt regelen.

Natuurlijk qua lopen routes voor iedereen weer anders, maar voor mij toch een kleine switch naar lopen met telefoon erbij wanneer ik eens laat een loopje ga doen of op een rustigere locatie.
Om die reden heb ik ooit zoiets gekocht met een prepaid kaartje:

https://www.gearbest.com/..._1219347.html?wid=1433363

Een mini telefoon puur voor noodgevallen, maar uiteindelijk neem ik hem alsnog niet mee... Maar inderdaad, stel dat. Nu loop ik vooral in de stad, dus dan ben je nooit alleen, maar toch.

• Roos79
  • Registratie: november 2011
  • Laatst online: 11:11
@Kees_frl Dat is een lelijke breuk dan viel ze lelijk of viel dat mee?
Waarom word ze pas zo laat geopereerd?
Kon ze wel opgehaald worden door de ambu of is ze er toch zelf weg gekomen?

Ik heb naast de smart watch ook altijd mijn mobiel mee zou niet zonder durven.

• XWB
  • Niet online

XWB

Order!

Kees_frl schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 13:20:

Een heel ongelukkige val.

Ik blijf lekker op afvalt lopen; fietspaden FTW. Niet alleen zijn er dan altijd mensen in de buurt, de paden zijn 's avonds verlicht, het struikelgevaar is kleiner en op onverharde paden krijg ik sowieso last van mijn linkerknie.

• serge75
Ik loop overal wel, van druk tot heel rustig, asfalt, bos of rustige landweggetjes. Naast m'n sporthorloge gaat ALTIJD mijn telefoon mee. Weggestopt in een spibelt om mijn middel, waar ik er totaal geen last van heb. Zelfs onder wedstrijden gaat hij gewoon mee (liever dan achterlaten in mijn sporttas).

Ik wil niet afhankelijk zijn van een toevallige passant. Bovendien heb ik dan ook alle belangrijke nummers bij de hand en ben ik in geval van nood ook zelf bereikbaar. En wie weet ben je zelf een keer de passant die hulp moet inroepen.

Het genoemde voorbeeld van de vriendin die haar pols breekt onderstreept voor mij het nut van de telefoon mee.

• FreeShooter
  • Registratie: augustus 2005
  • Laatst online: 14:10
Iemand hier met een Suunto Spartan Trainer die wat kan zeggen over de correctheid van binnen en buiten zwemmen ? Lijkt me voor mij een perfect horloge maar ik koop hem ook vooral voor het zwemmen.

• dawofl
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 18-11 22:28
FreeShooter schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 17:24:
Iemand hier met een Suunto Spartan Trainer die wat kan zeggen over de correctheid van binnen en buiten zwemmen ? Lijkt me voor mij een perfect horloge maar ik koop hem ook vooral voor het zwemmen.
Gebruik hem alleen voor binnen zwemmen dat werkt, voor zover ik kan beoordelen, prima.

in het zwemtopic nog wat info https://gathering.tweaker...message/58041160#58041160

Gebruik hem verder voor hardlopen en fietsen maar ben geen super kritische gebruiker (het boeit me bijvoorbeeld niet als de hartslag iets zou afwijken oid). Dit horloge puur gekocht voor de prijs/prestatie verhouding :)

I wanted to change the world but god wouldnt give me the source code

• Asgaro
  • Registratie: februari 2007
Interessant, die nieuwe Garmins!
Verwachten jullie dat die interface wijzigingen ook naar de Fenix reeks komen?

Strava profile - Steam profile

• slow whoop
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 13:59
XWB schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 00:52:
Nieuwe firmware update voor de Forerunner 645 Music:

[...]
Update werd net geïnstalleerd via Garmin Express. Ik heb wel eens een reboot gehad tijdens een lange duurloop terwijl ik naar muziek luisterde. Ben benieuwd of ik dat na deze update verholpen is. Moeilijk te testen, want eerder ging het ook vaak gewoon wel goed.

• Gonadan
  • Niet online
serge75 schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 15:06:
Het genoemde voorbeeld van de vriendin die haar pols breekt onderstreept voor mij het nut van de telefoon mee.
Want je hebt je pols nodig om naar huis te lopen? :?

Ik loop altijd zonder telefoon, tenzij ik door onbekend gebied ga zonder dat iemand m'n route weet. Bij een normale loop weet m'n vriendin gewoon welke kant ik op ga en hoe lang ik ongeveer weg blijf.

• serge75
Gonadan schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 22:33:
[...]

Nee, natuurlijk niet. Maar als je een flinke smak maakt die hard genoeg is om je pols flink te breken en dat is pak hem beet halverwege je duurloopje van 20km is het nog best een eind lopen.

Sterker nog, een keertje dom 'verstappen' kan er soms al toe leiden dat je niet zomaar een paar km naar huis kunt lopen. Ik vind het in ieder geval een prettig idee en heb er geen last van dat ik hem bij me heb.
Ben benieuwd of die nieuwe Training Status, waarbij ook rekening wordt gehouden met weer/temperatuur, ook naar andere horloges (Fenix 5(+), F645M) gaat komen. Bij mij is het (prestatie)verschil tussen rennen in 20+ graden en 15- graden, best wel groot namelijk.

Acties:
  • +1Henk 'm!
De Garmin FR935 is nu voor €349 te koop op amazon.de. Scheelt toch zo’n €250 met de nieuw aangekondigde opvolger FR945.

• dennisfr
  • Registratie: december 2007
  • Laatst online: 12:57
Gonadan schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 22:33:
[...]

Ik loop altijd zonder telefoon, tenzij ik door onbekend gebied ga zonder dat iemand m'n route weet. Bij een normale loop weet m'n vriendin gewoon welke kant ik op ga en hoe lang ik ongeveer weg blijf.
Hoe zie je dat voor je? Een pols die in 10 stukken ligt gewoon naast je lichaam laten bungelen terwijl je naar huis loopt?
Ik heb zelf nooit wat gebroken, maar ik kan me voorstellen dat je niet eens overeind kan komen van de pijn.

Ik moet wel zeggen dat ik altijd buitenaf loop (gisteren in de regen in een uur tijd 1 persoon tegengekomen) en haast nooit mijn telefoon meeneem. Ook beslis ik vaak onderweg pas welke kant ik op ga. Dit heeft me wel een beetje aan het denken gezet.

dennisfr wijzigde deze reactie 28-04-2019 08:55 (4%)

• XeNeRgY
  • Laatst online: 10:33
PatrickC schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 23:53:
[...]

Ben benieuwd of die nieuwe Training Status, waarbij ook rekening wordt gehouden met weer/temperatuur, ook naar andere horloges (Fenix 5(+), F645M) gaat komen. Bij mij is het (prestatie)verschil tussen rennen in 20+ graden en 15- graden, best wel groot namelijk.
Dat zou erg mooi zijn want het is nu wel een flinke misser, de data klopt nu maar beperkt omdat er geen rekening mee gehouden wordt. Moet sowieso wel zeggen dat het meer gimmicks zijn dan nuttige features van Firstbeat. Had speciaal daarvoor mijn FR230 ingeruild voor een F5 maar de extra info is toch best beperkt, behoorlijk voorspelbaar en grotendeels gratis via Stravistix en Runalyze.

Sowieso best een interessante markt eigenlijk. Ik kon dit weekend mijn F5 verkopen voor 300€ en vond dat wel een optie omdat ik niet super tevreden ben en iets nieuws kopen altijd leuk vind. Smartwatch en activity tracking dingen gebruik ik niet en omdat ik minder hardloop (2x HIIT) en meer krachttraining doe (3x) heb ik ook maar beperkt behoefte aan speciale running features. Verder wilde ik geen extra geld bijleggen.

Loop er nu op stuk dat ik geen running horloge voor max 300 kan vinden die echt beter is dan de F5 qua features en als ik een forse stap terug wil doen (FR35) het me eigenlijk maar beperkt geld oplevert, wat in dit geval geen reden zou zijn om de overstap te maken. Een Vivoactive 3 music zou nog aardig zijn maar biedt eigenlijk alleen muziek extra in ruil voor fors mindere detail features bij hardlopen. En dan zit ik inderdaad met het feit dat ik het toch fijn vind om mijn mobiel mee te nemen waar ik nu muziek op gebruik. Een overstap naar een niet A-merk zie ik qua betrouwbaarheid van sensoren niet zitten (al is nu net de OHR en GPS van de F5 nogal bedroevend). Galaxy Watch geprobeerd maar die kan niet connecten met een borstwand (ook die OHR is nutteloos bij sporten). Polar v800 is een optie maar die vind ik dan weer erg lelijk :+

Er is in mijn ogen rond de 300 dus niks te krijgen dat echt beter is dan de 2 jaar oude F5. Dat vind ik best bijzonder voor een markt waar je nog veel innovatie zou verwachten. Wat dat betreft alleen spijt van het feit dat ik liever een 5S had gehad omdat die net wat minder groot is.

I can choose to try to control the outcome, or I can trust in the moment.

Acties:
  • +1Henk 'm!

• Pinguu
  • Registratie: februari 2019
  • Laatst online: 13:43
FreeShooter schreef op zaterdag 27 april 2019 @ 17:24:
Heb er redelijk wat met binnen gezwommen en op trainingssessies van 2000m varieerde de geregistreerde afstand tussen de 1975m en 2025m. Dus redelijk accuraat voor binnen zwemmen. Zelfs de hartslagmeting via de pols werkte nog redelijk goed als je het bandje strak aanspande.

Mocht je interesse hebben, ik doe mijn Suunto van de hand..
Pagina: 1 ... 109 ... 127 Laatste

Apple iPhone 11 Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 4 FIFA 20 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Elektrische auto

'14 '15 '16 '17 2018

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True