Het grote sporthorloge met GPS topic.

Pagina: 1 ... 104 ... 327 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Poekie
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

ye-roon schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 09:23:
Ik heb een Vivoactive 3 en tot nu toe bevalt het me prima, maar nu ik dichter en dichter bij m'n 5k doel kom(hardlopen) en het warmer word en een 6.3inch telefoon mee slepen in korte broek niet de beste optie is vind ik de output niet het leukste. Ik kan een foto selecteren en daar wat stats op zetten, maar ik zou graag de optie hebben om ook de afgelegde route daarin te kunnen zien. Ik heb zitten zoeken, maar kon het niet als feature van de app vinden. Kunnen andere garmin devices dit wel? Of is het een limitatie van de garmin connect app?
Dat is een dingetje van Connect. Met een omweg kan je natuurlijk eerst een screenshot van je route maken en die dan als foto selecteren om de stats op te zetten.

Smashrun | Strava | Citystrides | Brickset

• stokmeister
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 20:59
lateef schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 08:13:
@stokmeister nee, volgens mij kan je dat specifieke intervalveld niet aanpassen. Ik heb zelf één veld aangemaakt met rondetijd, -tempo, -afstand en hartslag. Die telt echter niet af.
Dat zou wel jammer zijn, op m'n 230 stond het wel goed. Weet niet meer of dat vanzelf goed stond of dat ik dat ooit een keer ingesteld heb. Wie wil er tijdens een interval nu weten wat zijn staplengte is :?

• MrAcid
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
stokmeister schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 20:35:
Ik ben sinds kort van een 230 naar een 735xt gegaan. De menu's zijn natuurlijk zo'n beetje hetzelfde. Er is alleen 1 ding niet ik niet goed ingesteld krijg. Als ik via het menu training een interval instel en ga lopen, dan zie ik op het gegevensveld de staptempo, stapafstand en de ingestelde tijd die aftelt. Nu wil ik daar graag m'n snelheid zien en de tijd die aftelt. Dit krijg ik dus niet aangepast via activiteit instellingen en dan gegevens schermen. Daar staat het helemaal niet tussen. Het is dus een apart interval veld. Iemand een idee hoe dat aangepast kan worden?
Kun je niet aanpassen. Maar: hier betekent 'stap' niet 'je ene voet voor je andere voet' maar 'fase in de workout'.

Ergo je ziet je tempo en de resterende tijd/afstand* + de verstreken tijd/afstand* van elke stap.

* Welke aftelt en welke optelt is afhankelijk van het ingestelde doel. Als het doel van de stap "tijd" is (bijv. 5:00 tempo) dan telt tijd af, afstand op. Als het doel van de stap "afstand" is (bijv. 400m tempo) dan telt de afstand af, tijd op.

Volgens mij is dat éxact wat je wilt weten tijdens loopintervallen. :)

Moraal van het verhaal: bij elektronica nooit je taal op Nederlands zetten. :+

[ Voor 3% gewijzigd door MrAcid op 27-02-2019 12:01 ]

• slow whoop
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 18-12 15:55
@MrAcid Bedoel je met "stap" en "fase in de workout" niet gewoon "ronde" (Engels: "lap")?

Het zou wel slecht zijn als Garmin "lap" vertaalt als "stap". Mijn Forerunner staat inderdaad op Engels om dit soort verwarring door matige vertalingen te voorkomen.

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Een fase in de workout is in het Nederlands stap en in het Engels step. Staat dus los van ronde/lap.

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

• slow whoop
Ik zou persoonlijk de fase in een workout in het Nederlands fase noemen...

• Frenz64
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17-12 19:27
Da's een fase waar je doorheen moet

• slow whoop
Nou, het is een hele stap voor mij (en nu hou ik er over op).

• stokmeister
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 20:59
MrAcid schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 12:00:
[...]

Kun je niet aanpassen. Maar: hier betekent 'stap' niet 'je ene voet voor je andere voet' maar 'fase in de workout'.

Ergo je ziet je tempo en de resterende tijd/afstand* + de verstreken tijd/afstand* van elke stap.

* Welke aftelt en welke optelt is afhankelijk van het ingestelde doel. Als het doel van de stap "tijd" is (bijv. 5:00 tempo) dan telt tijd af, afstand op. Als het doel van de stap "afstand" is (bijv. 400m tempo) dan telt de afstand af, tijd op.

Volgens mij is dat éxact wat je wilt weten tijdens loopintervallen. :)

Moraal van het verhaal: bij elektronica nooit je taal op Nederlands zetten. :+
Ah dat verklaart een hoop. Had ik zelf ook wel kunnen bedenken |:(. Vertaling blijft wel vaag. In het Engels staat er nu step pace en step distance. En die informatie wil ik inderdaad wel weten. Al had kilometer per uur nog beter geweest. Thanks.

• MrAcid
  • Niet online
Bij hardlopen is km/h nooit beter dan min/km. :+ Just the way it is.

• Darkzell
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18-12 15:48
Na lang twijfelen, wil ik een Forerunner 645 Music gaan aanschaffen. Is er nog ergens een goede aanbieding momenteel?

• Mistraller
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 18-12 14:32
ye-roon schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 09:23:
Ik heb een Vivoactive 3 en tot nu toe bevalt het me prima, maar nu ik dichter en dichter bij m'n 5k doel kom(hardlopen) en het warmer word en een 6.3inch telefoon mee slepen in korte broek niet de beste optie is vind ik de output niet het leukste. Ik kan een foto selecteren en daar wat stats op zetten, maar ik zou graag de optie hebben om ook de afgelegde route daarin te kunnen zien. Ik heb zitten zoeken, maar kon het niet als feature van de app vinden. Kunnen andere garmin devices dit wel? Of is het een limitatie van de garmin connect app?
Is dWmap niks voor je? Ik heb het zelf nog niet gebruikt, dus ik weet niet of dit iets heeft wat je zoekt.
https://apps.garmin.com/n...-4f21-a32c-57acc7ce4870#0

My solar panels | Soladin loggen? | Strava
---------------
Gemak dient de mens, moeite dient de mensheid.

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-12 17:42
Darkzell schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 20:23:
Na lang twijfelen, wil ik een Forerunner 645 Music gaan aanschaffen. Is er nog ergens een goede aanbieding momenteel?
Volgens mij is de beste aanbieding voor als je sowieso exact dat model wilt kopen nog steeds via ING met rentepunten, uit mijn hoofd 389 inclusief een foot pod en een tasje. Zelfs als je die foot pod niet gebruikt lijkt dat de beste deal. Uitzonderingen zijn kopen via vage sites, grijze import, etc., dan vallen er vast nog een paar tientjes te winnen.

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
En de meegeleverde Garmin pod heeft een waarde van 70 euro, die kan je eventueel doorverkopen.

March of the Eagles

• Darkzell
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 18-12 15:48
Dat lijkt idd het beste wat er momenteel te koop is, kwam vooral veel wazige sites tegen waar ik liever mijn geld niet op uitgaf. Maar via de ING heb je wel een ING rekening nodig, en die heb ik zelf geen. In ieder geval bedankt alvast.
XWB schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 22:13:
En de meegeleverde Garmin pod heeft een waarde van 70 euro, die kan je eventueel doorverkopen.
€52 bij Amazon.de met gratis verzending. ;)

Maar die FR645M aanbieding bij ING met rentepunten is nog steeds een erg goede deal natuurlijk, want er zit ook nog het dure leren bandje bij van Garmin, en spullen om je horloge aan een fiets te bevestigen.

[ Voor 13% gewijzigd door PatrickC op 27-02-2019 23:52 ]

Horloge: Garmin Epix (Gen2) Sapphire Titanium
PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

• ye-roon
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-11 08:57

ye-roon

knaak

Mistraller schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 21:35:
[...]

Is dWmap niks voor je? Ik heb het zelf nog niet gebruikt, dus ik weet niet of dit iets heeft wat je zoekt.
https://apps.garmin.com/n...-4f21-a32c-57acc7ce4870#0
Oeh, leuk. Niet echt wat ik zocht, maar zo kom je wel op leuke dingen :)

Ik doel eigenlijk meer op de afgelegde route in de foto, zonder de hele plattegrond, gewoon alleen het "rondje" zeg maar. Een collega van me krijgt die wel in z'n foto's met z'n nike running app.

Harder, Better, Faster, Stronger | Battletag: yeroon#2383

• Valorian
  • Laatst online: 18-12 17:42
Darkzell schreef op woensdag 27 februari 2019 @ 22:49:
Dat lijkt idd het beste wat er momenteel te koop is, kwam vooral veel wazige sites tegen waar ik liever mijn geld niet op uitgaf. Maar via de ING heb je wel een ING rekening nodig, en die heb ik zelf geen. In ieder geval bedankt alvast.
Laat het "niet hebben van een rekening" vooral geen belemmering zijn. Er zijn 8 miljoen rekeninghouders in Nederland, dus dan moet je toch wel iemand kennen met een rekening? Verder spaar je zo snel zo veel punten (waar je in 90% van de gevallen ook eigenlijk niets aan hebt) dat je je ook niet bezwaard hoeft te voelen om iemand in je familie/kennissen/collega-kring te vragen of die voor je wilt bestellen ;)

• Galois
  • Laatst online: 18-12 15:54

Galois

1811 - 1832

Maar let op: de 645 bij de ING komt zonder lader (laad/datakabel)! Erg bijzonder, aangezien het geen standaard USB-aansluiting oid is (dan had ik het kunnen begrijpen).

Bij Amazon heb je ook regelmatig mooie Garmin aanbiedingen.

[ Voor 3% gewijzigd door Galois op 28-02-2019 16:39 ]

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

• mrwolf
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online
Galois schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 16:38:
Maar let op: de 645 bij de ING komt zonder lader (laad/datakabel)! Erg bijzonder, aangezien het geen standaard USB-aansluiting oid is (dan had ik het kunnen begrijpen).
Dat is al eerder besproken hier, en niet waar. Daar ben ik het levende bewijs van, er zit gewoon een laadkabel bij :)

[ Voor 9% gewijzigd door mrwolf op 28-02-2019 16:52 ]

• slow whoop
Ik kan ook bevestigen dat de FR645 van de ING gewoon compleet is, inclusief laadkabel. Wat er op de website staat klopt niet, de kabel zit er gewoon bij.

• Galois

Galois

1811 - 1832

Vreemd dat het op de website staat dan...

Ik ben ook in de running voor een nieuw horloge (heb nu de 620, prima ding, maar geen zwemdunctie). Ik heb de keuze uitgedund tot de Fenix 5 plus (helaas 600 euro, via Amazon op zn goedkoopst) of toch deze 645 (mooi via ING).

Liefst wil ik toch de Fenix, ben nog een excuus aan het bedenken... een onverwachte bonus op mn werk of zo... ;)

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

• Poekie
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Poekie

Super Furry Animal

Galois schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 19:07:

Ik ben ook in de running voor een nieuw horloge (heb nu de 620, prima ding, maar geen zwemdunctie). Ik heb de keuze uitgedund tot de Fenix 5 plus (helaas 600 euro, via Amazon op zn goedkoopst) of toch deze 645 (mooi via ING).

Liefst wil ik toch de Fenix, ben nog een excuus aan het bedenken... een onverwachte bonus op mn werk of zo... ;)
Ze hebben een standaard tekstje over die losse stekkeroplader gepakt, daar zit niet standaard en kabel bij. In het gewone standaard doosje van de 645 zit volgens Garmin zelf een kabel (hoort ook natuurlijk, hoe wil je m anders opladen?). Vroeger toen er nog met van die ANT sticks gewerkt werd zat zo'n stekkeroplader standaard bij een horloge, nu niet meer want de USB voor gegevensoverdracht met een computer kan het apparaat ook opladen. Net als met telefoons tegenwoordig.

Smashrun | Strava | Citystrides | Brickset

• rockhopper
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 18-12 15:16
Galois schreef op donderdag 28 februari 2019 @ 19:07:

De 5S plus is nog wat goedkoper via amazon.co.uk (de 5 plus (non S non X) is ook goedkoper geweest, dus blijf het in de gaten houden. Ik zie dat de prijs van de 5X plus in ieder geval langzaam aan het dalen is de afgelopen twee maanden. Maar ook ik heb m'n prijs op max 500 € staan, dus nog geen aanschaf.

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

• Galois

Galois

1811 - 1832

rockhopper schreef op vrijdag 1 maart 2019 @ 00:12:
[...]

De 5S plus is nog wat goedkoper via amazon.co.uk (de 5 plus (non S non X) is ook goedkoper geweest, dus blijf het in de gaten houden. Ik zie dat de prijs van de 5X plus in ieder geval langzaam aan het dalen is de afgelopen twee maanden. Maar ook ik heb m'n prijs op max 500 € staan, dus nog geen aanschaf.
Ook erg aantrekkelijk!! Tnx.

Want het enig verschil tussen de 5 plus en de 5S plus is het formaat (toch?).
(Met als gevolg kleinere accu en dus kortere accuduur.)

• MrAcid
  • Niet online
Klopt. En uiterlijk.

• Galois

Galois

1811 - 1832

Hmmm... deze aanbieding doet mij misschien ook wel wat twijfelen.

Qua grootte vind ik de 5 plus al best fors, wat dat betreft is de 5S wat 'chiquer/fijner/...'.

Enig wat mij wel doet twijfelen is de levensduur van de batterij met GPS. Ik zal 'm voornamelijk gebruiken om te sporten en stel, stel, stel, ik wil ooit een hele triathlon doen... dan red ik dat niet met 11 uur. De 5 plus heeft 18 uur, dat is een beter haalbare tijd ;)

Dus toch maar wachten op een mooie 5 plus aanbieding (vorige maand stond ik op het punt om 'm te kopen bij de Mediamarkt, met die 20% korting op alles voor 540 euro, toch maar niet gedaan... zou het nu wel doen :) )

De enige verschillen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/ext/f/ue17qjvTfpIlliifAuJnjwIB/full.jpg

• rockhopper
Hier een link naar een overzicht site met plaatjes van de overeenkomsten en verschillen. Bij de vorige generatie was ook de resolutie van de 5S lager, maar dat is bij de plus gelijk getrokken.

Overigens kon ik de drie toestellen eindelijk eens fatsoenlijk naast elkaar vergelijken op de bikemotion. De 5x is even groot als de oude fenix 3, mijn huidige toestel. Wel iets zwaarder maar dan zit er dus wel een extra OHR en puls oxy meter bij.

Verder is een lichter toestel vaker nauwkeuriger bij OHR. Ik tel voor mezelf de accuduur wel zwaar mee, maar eerlijk gezegd hoef je bij normaal gebruik je horloge minder vaak aan de lader te hangen dan je mobiel. Dus in hoeverre dit verschil (en de bijbehorende zwaarte) terecht is om er meer voor te betalen ... 8)

[ Voor 46% gewijzigd door rockhopper op 02-03-2019 17:53 ]

Canon R7 || RF 100-500mm F/4.5-7.1 L IS USM || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

Heeft hier iemand ervaring met een Garmin Running Dynamics pod? Ik heb er eentje aangeschaft en deze verbonden met mijn Forerunner 645M. In het lijstje van de verbonden sensoren en accesoires op m’n horloge staat deze er nu tussen, maar met de naam ‘RD-sensor - 1%’. Iemand enig idee waar die 1% op slaat? Ik heb het op het officiële Garmin forum ook al gevraagd en daar geeft iemand aan dat het wellicht het batterij level is, maar dat geloof ik niet. Ten eerste staat dit er ook gewoon als de sensor niet verbonden is. Ten tweede, als ik de status van de sensor opvraag, dan staat daar ‘battery ok’. Ten derde, ik heb 2 weken terug een keertje een RD pod van iemand anders aan mijn horloge gekoppeld en ook daar stond die 1% er bij. Beide pods zijn nieuw (eentje via de FR645 aanbieding bij ING en eentje via amazon.de). In de handleidingen en op het internet kan ik hier verder niets over terugvinden.

[ Voor 4% gewijzigd door PatrickC op 03-03-2019 08:14 ]

PC: Fractal Design North, Asus ROG strix B650E-F gaming wifi, Ryzen 7 7800X3D, INNO3D® GEFORCE® RTX™ 4080 16GB X3 DLSS 3, 32GB, Meta Quest 3, Fanatec GT DD Pro 8nm

• RvdS
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 30-07 14:32
Na ongeveer 1.5 jaar heeft het bandje om het bandje (sorry voor de uitleg van mijn forerunner 935 het begeven. Een quickfit is een beetje zonde geld vind ik, omdat dat dit alleen zin heeft als je verschillende (kleuren) bandjes wil gebruiken.
Weet iemand welke gewone bandjes er bij de 935 passen? Zijn deze bijvoorbeeld dezelfde als de fenix 5 or zijn er goedkopere plekken waar je bandjes hebt die ook een beetje dezelfde kwaliteit kan kopen?

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-12 15:08
De band zelf is nog goed, maar alleen het 'bandje om het bandje' is stuk? Ik neem aan dat je het lusje bedoelt waar je het uiteinde van de band in kunt steken?

Je zou via Ali/DX/Ebay een goedkope Chinese quickfit-kloon kunnen kopen en daarvan alleen het lusje gebruiken. Of eens bij een horlogemaker binnenwandelen en kijken of hij een passend lusje (22mm) heeft liggen?

Punctuality is the politeness of kings

• RvdS
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 30-07 14:32
@dreamscape Bedankt voor de tip, klopt, het is het lusje

• tlpeter
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 18-12 15:24
Aliexpress. Kost en paar euro per stuk voor een compleet bandje.
Ik heb nu drie verschillende kleuren en een metalen voor naar het werk.
@RvdS Je zit toch nog gewoon binnen de garantie periode van 2 jaar? Gewoon Garmin Support benaderen en dan sturen ze je een nieuw bandje op. Heb ik destijds ook met mijn oude vivoactive HR gedaan, waar het lusje van het bandje ook stuk ging in het 2e jaar.

• slow whoop
PatrickC schreef op zondag 3 maart 2019 @ 08:12:
Heeft hier iemand ervaring met een Garmin Running Dynamics pod? Ik heb er eentje aangeschaft en deze verbonden met mijn Forerunner 645M. In het lijstje van de verbonden sensoren en accesoires op m’n horloge staat deze er nu tussen, maar met de naam ‘RD-sensor - 1%’. Iemand enig idee waar die 1% op slaat? Ik heb het op het officiële Garmin forum ook al gevraagd en daar geeft iemand aan dat het wellicht het batterij level is, maar dat geloof ik niet. Ten eerste staat dit er ook gewoon als de sensor niet verbonden is. Ten tweede, als ik de status van de sensor opvraag, dan staat daar ‘battery ok’. Ten derde, ik heb 2 weken terug een keertje een RD pod van iemand anders aan mijn horloge gekoppeld en ook daar stond die 1% er bij. Beide pods zijn nieuw (eentje via de FR645 aanbieding bij ING en eentje via amazon.de). In de handleidingen en op het internet kan ik hier verder niets over terugvinden.
Ik heb ook een FR645M en een RD pod (gekocht als ING bundel). Ik kan me herinneren dat ik eerder ook "RD-sensor 1%" heb zien staan als ik de RD-pod met het horloge verbond.

Als ik nu kijk zie ik dat niet meer. Nu staat er "RD-sensor" met daarachter een getal van zes cijfers (wellicht het serienummer van de RD pod?). Ik heb geen idee wat ik daar (onbewust) voor heb gedaan. Het is volgens mij vanzelf gegaan, wellicht met een software update of zo.

Dat beantwoordt natuurlijk nog niet je vraag wat "RD-sensor - 1%" betekent. Maar misschien is het bij jou ook iets tijdelijks.

• rockhopper
Volgens mij kan je ook zelf die naam aanpassen van de sensor (om ze wat makkelijker uit elkaar te houden). Nee, ik weet verder ook niet wat de 1% betekend, misschien is ie zo zeldzaam dat maar 1% van alle gebruikers zo'n sensor heeft? Maar als je je eraan stoort kan je dus in ieder geval de naam aanpassen.

@slow whoop
Ok, dus ik ben niet de enige! :P
@rockhopper
Ik had de naam op het horloge al aangepast naar ‘RD Pod’, maar in de lijst blijft gewoon de oude naam met die 1% staan. 8)7

Op het Garmin forum heeft iemand het juiste antwoord gegeven. Het is een probleem in de language file. Als de taal op NL staat op het horloge krijg je dit probleem. Ik heb de taal nu aangepast naar Engels en nu staat er ‘RD Pod - RD Pod’.

[ Voor 38% gewijzigd door PatrickC op 04-03-2019 16:41 ]

• slow whoop
PatrickC schreef op maandag 4 maart 2019 @ 16:37:
@slow whoop
Ok, dus ik ben niet de enige! :P
@rockhopper
Ik had de naam op het horloge al aangepast naar ‘RD Pod’, maar in de lijst blijft gewoon de oude naam met die 1% staan. 8)7

Op het Garmin forum heeft iemand het juiste antwoord gegeven. Het is een probleem in de language file. Als de taal op NL staat op het horloge krijg je dit probleem. Ik heb de taal nu aangepast naar Engels en nu staat er ‘RD Pod - RD Pod’.
Ah, is dat het! :) Ik heb op mijn FR645M de taal inderdaad gewijzigd naar Engels. Ik vond e.e.a. soms wat verwarrend in de Nederlandse taal.

• chaola
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 22:21
Dan toch een FR 245 en zelfs in maart al? https://the5krunner.com/2...min-forerunner-245-music/
Ik ben ook terug in de running voor een nieuw horloge.
Mijn Polar V800 wil voor de derde keer in 5 maanden niet meer opladen, 2 keer hersteld (=vervangen) in garantie, maar ik heb geen zin om hem een derde keer op te sturen. Ik heb aan de support gevraagd of ze mij in plaats geen Vantage M met korting konden geven. Zou dat lukken?
Ik heb mij nu voorlopig een M430 aangeschaft. Die doet wat hij moet doen, maar voelt een stuk minder stevig dan de V800, de batterijduur zal ook nog niet half zo goed zijn en die watch faces zijn om triest van te worden. Ziet er zo goedkoop en gedateerd uit. Als ik dat vergelijk met de interfaces die je op een Garmin kunt instellen :o

It's just technology, not religion

• rockhopper
Tot er een echte announcement is, blijft het speculatie. Maar het lijkt erop dat er inderdaad een 245 komt. Dat was ook wel te verwachten, want de CES had nauwelijks nieuws vanuit Garmin.

Dat kan op een aantal dingen wijzen, maar dat is dan weer speculatie van mijn kant: het toestel heeft vertraging opgelopen vanwege hardware/software (waarschijnlijker hardware) problemen die voor de CES zijn gevonden. Of Garmin wil meer aandacht voor zichzelf in plaats van verzuipen op een groot evenement als de CES, dit zie je wel meer bedrijven doen die juist weer de grote(re) beurzen vermijden. Om dan vervolgens zelf een evenement te houden of in ieder geval een aankondiging.

@chaola Begrijp ik het nu goed dat je een niet goed werkende V800 hebt en je daarom Polar beloont door er een M430 bij te kopen? En dan wil je eigenlijk een Vantage M ter vervanging.... Daar begrijp ik niet veel van. Geld te veel? Vies van andere merken?

Dan zal de FR245 wel een 'FR645 lite' worden verwacht ik. Dus wel met muziek en Garmin Pay, maar qua trainings/hardloop features die van de FR235. Differentiatie wordt best wel ingewikkeld als je ook nog de FR25. FR35, VA3(M), FR735XT, FR645(M), FR925, Fenix 5(S/X) Plus en Instinct in je assortiment hebt. In ieder geval keus genoeg! >:)

• chaola
rockhopper schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 12:06:

@chaola Begrijp ik het nu goed dat je een niet goed werkende V800 hebt en je daarom Polar beloont door er een M430 bij te kopen? En dan wil je eigenlijk een Vantage M ter vervanging.... Daar begrijp ik niet veel van. Geld te veel? Vies van andere merken?
In het algemeen was ik tevreden met wat mijn V800 kon, maar de laatste maanden is de betrouwbaarheid dus zoek. Ik ben ondertussen wel gehecht aan het Polar "ecosysteem" (Polar Flow). Ik heb begin dit jaar even met een Vivosmart rondgelopen en zo (terug) kennisgemaakt met Garmin Connect (ik had vroeger een FR210): da's toch even knipperen met de ogen... Maar je kunt natuurlijk met je data wel uitwijken naar derde platformen, dat kan een oplossing zijn.
Die M430 heb ik "op proef" (140 euro); ik kan hem dus nog retourneren. En die Vantage vind ik gewoon heel mooi, al zal ik op dit Garmin georiënteerd forum misschien niet veel medestanders vinden ;) Ze hebben bij Polar wel nog wat werk om die op niveau te krijgen, maar naar het schijnt was de V800 bij het begin ook niet je dat.
Maar kijk: ook een Garmin sluit ik dus niet langer uit en ook een Suunto Spartan Trainer volg ik met belangstelling al heb ik geen idee van wat Movescount voorstelt.

• rockhopper
Een vivosmart vergelijken met een V800 is net alsof je een jaren '90 mobieltje vergelijkt met een android/apple telefoon. Echt twee verschillende beesten.
Ik denk dat er vooral meer garmin gebruikers zijn omdat het beter verkrijgbaar is, anders gezegd, polar doet niet veel aan merchandising en is lang niet zo goed verkrijgbaar. Dat maakt ze onbekend en daardoor onbemind. Persoonlijk ben ik geen fan van polar, maar eigenlijk ook niet van garmin. Beide bedrijven hebben tekortkomingen waar ik niet heel erg tevreden mee ben. Bij polar is dat het achterliggende platform/ecosysteem en de toestellen zelf kunnen me niet heel erg bekoren, kwestie van smaak. Bij garmin is met name de support / software kant matig. Niet de support als er iets mis is met je toestel, maar meer wat en hoe ze omgaan op customer feedback en de manier waarop ze naar klanten communiceren (helemaal niet dus).

Het liefst zie ik iets van wahoo die het goed aanpakt op de punten waar ik nadelen zie bij polar / garmin, maar ja, ze hebben nog geen hardware, dus spelen ze ook niet mee voor mij. Al zijn er wel geruchten :)

Mijn advies, stuur de 430 terug, je bent niet tevreden als je hier al advies aan het inwinnen bent voor alternatieven. Dus je gaat er toch spijt van krijgen / hem weinig gebruiken. Verdiep je even in de toestellen van suunto en garmin, begin even met kijken op de advies topics van dcrainmaker en gpsrumor en probeer in ieder geval iets beters dan de vivosmart.

• chaola
Voor alle duidelijkheid: die Vivosmart was niet ter vervanging van de V800, eerder ter aanvulling: ik was nieuwsgierig naar die permanente HR monitoring en "geavanceerde" slaapanalyse. Twee dingen die ontbreken op mijn V800. De 430 heeft die wel, dus op die manier is het zelfs een kleine vooruitgang voor mij. Maar ik zie dus wel minpunten, ik heb ze hierboven al genoemd.
Ik ben mijn huiswerk al een tijdje aan het doen en heb dus al veel bekeken en vergeleken. Ik wil liefst niet boven de 200 euro en als je dan toch die 24/7 OHR en slaapanalyse wil, redelijke batterijduur, goede GPS, bluetooth om met mijn HR10 te koppelen, degelijk kleurenscherm, en nog een paar dingen, dan blijft er niet zo veel over: Vivoactive 3 (twijfels over touchscreen en batterij), Spartan Trainer (twijfels over batterij, slaap analyse stelt niet veel voor, Movescount ken ik niet, hoe ziet die er uit om dag in dag uit te dragen?). De Vantage M zit ook nog niet aan de 200 euro, tenzij Polar met een flinke "loyalty discount" over de brug komt. En anders doe ik gewoon een tijdje met die 430 en wacht ik wel tot er ergens iets te scoren valt...

• Frenz64
rockhopper schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 13:46:
....Ik denk dat er vooral meer garmin gebruikers zijn omdat het beter verkrijgbaar is, anders gezegd, polar doet niet veel aan merchandising en is lang niet zo goed verkrijgbaar. Dat maakt ze onbekend en daardoor onbemind. Persoonlijk ben ik geen fan van polar, maar eigenlijk ook niet van garmin. .......
Om even de knuppel in het bekende hoenderhok te gooien, ik vind dat @chaola wel gelijk heeft met zijn stelling dat men hier nogal Garmin minded is. Op zich wel begrijpelijk, Garmin is een beetje de Apple van de sporthorloges en er is geen Android equivalent ook. Met Polar even wel trouwens, maar de wear 2.0 M600 was niet echt een doorslaand succes (bij mij iig niet).
Dat gezegd hebbend, had ik hier meer Polar en vooral Suunto aanhangers verwacht, verkrijgbaarheid is niet iets waar een tweaker zich door laat weerhouden (mijn Stratos kwam van ver ;-) )

• chaola
Suunto en Polar richten zich veel meer op de niche van die hard sporters. Die zijn er uiteraard ook bij Garmin, maar zij proberen ook een veel breder publiek aan te spreken. Ze vissen in dezelfde vijver als Fitbit en proberen tergelijk ook concurrentieel te blijven tegen de smartwatch fabrikanten. Dat "vulgariserende" merk je m.i. duidelijk in Garmin Connect: veel vrolijke kleurtjes en statistiekjes en "motiverende boodschappen" als: "Proficiat, je hebt vandaag twee trappen meer gedaan dan gisteren". :/ Zoiets heb ik echt niet nodig.
Polar Flow komt gewoon veel serieuzer en strakker over.

Garmin is wel meer "tweakable" met hun Connect IQ. Dat kan ook meespelen in hun populariteit hier?

• slow whoop
Regel 1 uit de start post van dit topic:
Welkom in dit topic over de Forerunners van Garmin (met GPS).
Dit topic is dus kennelijk ooit bedoeld als Garmin topic.En ik denk dat Garmin het grootste marktaandeel heeft als het om sporthorloges gaat (maar ik kan er geen bron van vinden).

Mede daarom heb ik ook gekozen voor Garmin. Ik wilde een sporthorloge en bijbehorend platform waar budget is voor updates en ontwikkeling (in tegenstelling tot bv TomTom). Het feit dat er hier ook het meest over Garmin wordt gesproken heeft ook meegeholpen voor mijn keuze. Het is fijn om ervaringen te kunnen delen en/of vragen te stellen aan een gemeenschap (zoals Tweakers) waar mensen een soortgelijk product gebruiken.

• rockhopper
Tja voor ieder niet garmin gps toestel (horloge / fietscomputer / handheld gps) dat verkocht wordt, worden er voor garmin minstens 10 verkocht. Het is nou eenmaal de grootste speler (met een hele hele ruime marge) op de markt. Bovendien zitten ze op alle segmenten, iets dat wahoo, polar, suunto, tomtom en alle andere concurrenten niet kunnen zeggen.

Dat maakt ze ervaren en je kan ook alle vragen en antwoorden terugvinden omdat het zoveel gebruikt wordt. Maar daarmee zijn er natuurlijk ook meer zeurpieten die de fouten vinden en hun beklag doen. Ik kan zelf wel klagen over m'n hammerhead karoo, maar dan heb je dat 95% van de lezers denkt, de wat? who the hell cares? @Frenz64 Dus ik begrijp je opmerking wel, ik zou ook liever meer spelers (en betere spelers) op de markt zien, zeker nu de toestelprijzen eigenlijk te hoog worden en de verhouding bang for buck verslechterd.

Vooralsnog blijf ik bij m'n standpunt, er is nog geen perfect toestel. Er zijn wel goede toestellen voor specifieke situaties, en deze komen echt niet allemaal van garmin af. Maar je weet meestal wel je wat in huis haalt bij een garmin en ook welke gebreken je van te voren kan verwachten. Als je tenminste het geduld hebt om de eerste 6 maanden beta-testen door kopers af te wachten 8)

@slow whoop Overigens is denk ik de OP niet helemaal mee gegroeid met de veranderende markt. In 2010 waren de mobieltjes nog niet ingeburgerd, was gps iets voor in de auto. Tegenwoordig heb je smart watches, sportwatches, hybrides en weet ik wat nog allemaal. De highlighted toestellen van toen kan je misschien met veel moeite nog op MP vinden, maar eigenlijk zijn het inmiddels museumstukken geworden :+

[ Voor 7% gewijzigd door rockhopper op 05-03-2019 15:59 ]

• Frenz64
Geen speld tussen je argumentatie te krijgen @rockhopper , maar daarom roep ik nogal eens een ander merk als er zich iemand meldt met een vraag welke Garmin hij moet kiezen ;-)

Al was het alleen maar om te voorkomen dat diegene achteraf spijt het van een inderdaad forse aanschafprijs, terwijl je diezelfde functionaliteit voor veel minder kan krijgen. Ik weet ook wel dat mijn use case is vrij makkelijk is: goede GPS ontvangst waar ik 99% van de tijd loop, OHR werkt prima, batterijduur top, dus die goedkope Stratos voldoet perfect voor mij.

• Froggy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05-12 10:09

Froggy

...

Heb ook een Stratos, maar bij mij bakt OHR er helemaal niets van... Vandaar toch maar weer naar wat anders aan het kijken, nadat mijn Garmin VivoActive HR op dat gebied ook te wensen over liet.
De Stratos is verder een leuk klokje, maar de sportfuncties vind ik maar zo-zo.

iRacing

• Roozzz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 22:04

Roozzz

Plus ultra

Tja, zeer tevreden Suunto gebruiker hier. Maar met de huidige onzekerheid qua overgang tussen softwareplatforms vind ik het moeilijk om aan te raden. Ik kan mezelf er al niet toe zetten de 9 te kopen, mijn good old ambit is nog prima en doet wat ie moet doen.

Diverse tierelantijnen van garmin zijn leuk om te hebben, maar 90% is voor mij niet heel nuttig en ik vind ze domweg veel te duur. Ik wil gewoon een belachelijk lange accuduur, barometer, navigatie en indien mogelijk een steviger glas (ultratrailen). Bij garmin betekent dat de hoofdprijs. (en dan ben ik ook nog steeds geen vriendjes met hun ecosysteem, of verdienmodel, of hun bèta producten die op de markt gezet worden...).

Polar slaat de plank mis met rare feature keuzes en schijnt nogal wat issues te hebben met het waar maken van de claims.

Ik zie graag een écht alternatief (al was het maar suunto die zijn zaakjes weer op orde krijgt). Maar voorlopig begrijp ik volledig waarom garmin alleenheerser is geworden.

[ Voor 3% gewijzigd door Roozzz op 05-03-2019 21:14 ]

If you can see, look. If you can look, observe

• rockhopper
@Roozzz Ik begrijp je helemaal. Eigenlijk zou het ideaal zijn als Wahoo of desnoods Apple met een vergelijkbare Fenix 5X voor de helft van de prijs op de markt zou komen. Nu is het gewoon wachten tot garmin de prijzen bij een nieuw toestel wederom verhoogt. En wie kan ze tegenhouden...

@rockhopper Apple die een horloge maakt met een vergelijkbare accuduur als een Fenix 5X? Volgens mij heeft Apple een andere doelgroep voor ogen dan hardcore sporters. ;) Verder moet je bij Garmin gewoon een beetje geduld hebben tot er een goede aanbieding voorbij komt. Ik heb zelf de FR645 Music gekocht voor €330 terwijl deze nog maar net een paar maanden uit was... gewoon bij een NL retail winkel (Intersport Twinsport). En €330 vind ik een mooi bedrag voor een dergelijk horloge. >:)

• rockhopper
Laat mij nou lekker wishful thinking :)
Ik ben overigens ook helemaal voor aanbiedingen, zoals ik al eerder schreef ik ben eigenlijk op zoek naar de F5X voor om en nabij 500€ (eu versie) maar eigenlijk zou het nog veel minder mogen zijn. De huidige adviesprijs van 850€ is absurd, laat staan als je de 'luxe' versie pakt. En als er een gelijkwaardig horloge uitkomt van merk xx dan maakt het mij weinig uit welk merkje erop staat. Ik ondersteun liever de kleinere spelers zodat er geen monopolie ontstaat (die er min of meer al bijna is)

• Roozzz

Roozzz

Plus ultra

rockhopper schreef op dinsdag 5 maart 2019 @ 22:52:
[...]
Nu is het gewoon wachten tot garmin de prijzen bij een nieuw toestel wederom verhoogt. En wie kan ze tegenhouden...
De grootste grap vind ik nog wel dat de fenix door meer en meer gebruikers wordt gekocht die hem als een soort statussymbool zien en die ruim buiten de ooit beoogde doelgroep vallen. Hoe duurder ze worden hoe gewilder kennelijk.
Dus reken maar dat garmin het premium imago, met het bijbehorende prijskaartje, keihard zal blijven pushen. Dus die 20%? verhoging voor de volgende kan je alvast opschrijven :P

Iets als de 645m mikt veel meer op de echte hardloper die gewoon bang for buck wenst. Andere doelgroep ander prijsbeleid. Ik begrijp het, maar wordt er niet zo vrolijk van ;)

• kdbruin
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12-10 17:40
Nu bijna 4 maanden een tevreden gebruiker van de Polar Vantage M. Gebruik het voornamelijk bij het wandelen en het bijhouden van m'n dagelijkse activiteiten. Ook bij het sporten is het een aanwinst om toch duidelijker te krijgen wat je nu allemaal doet en wat de impact is (via Polar Flow).

Qua functionaliteit is het voor mij meer dan genoeg en het horloge ziet er ook nog redelijk uit zodat je het gewoon de gehele dag kunt dragen.

• KappuhH
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
kdbruin schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 10:07:
Nu bijna 4 maanden een tevreden gebruiker van de Polar Vantage M. Gebruik het voornamelijk bij het wandelen en het bijhouden van m'n dagelijkse activiteiten. Ook bij het sporten is het een aanwinst om toch duidelijker te krijgen wat je nu allemaal doet en wat de impact is (via Polar Flow).

Qua functionaliteit is het voor mij meer dan genoeg en het horloge ziet er ook nog redelijk uit zodat je het gewoon de gehele dag kunt dragen.
Hoe ervaar jij de nauwkeurigheid van de GPS en hartslagmeter?

• chaola
@kdbruin Een tevreden Vantage gebruiker, het is weer eens iets anders :D want de meesten klagen steen en been over de onnauwkeurigheid van GPS en oHR. Maar dat zullen vooral lopers en fietsers zijn. Zelf loper zijnde, twijfel ik daarom ook enorm. Polar heeft wel een reputatie om hun producten na de lancering door te ontwikkelen, dus ik heb er wel goede hoop op dat die toestellen nog beter gaan worden.
@Roozzz Ik snap inderdaad ook niet waar die fascinatie voor de Fenix reeks vandaan komt. Want dat is toch een toestel met een hoop toeters en bellen die de doorsnee sporters niet nodig hebben? En volgens mij is het toch ook niet in de eerste plaats in de markt gezet voor gewone lopers en fietsers, meer voor avonturiers, hikers, ultratrailers, enz.

• Roozzz

Roozzz

Plus ultra

chaola schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 10:53:
[...]
@Roozzz Ik snap inderdaad ook niet waar die fascinatie voor de Fenix reeks vandaan komt. Want dat is toch een toestel met een hoop toeters en bellen die de doorsnee sporters niet nodig hebben? En volgens mij is het toch ook niet in de eerste plaats in de markt gezet voor gewone lopers en fietsers, meer voor avonturiers, hikers, ultratrailers, enz.
Exact. Maar kennelijk spreekt een horloge met een stoerder/mooier uiterlijk dan een doorsnee sporthorloge en een premium imago toch een hele hoop mensen aan.

Ik kom nog wel eens mensen tegen met een top-fenix die nooit langer dan een uurtje lopen en nog nooit de navigatiefuncties e.d. gebruikt hebben. Maar ja, ziet er mooi uit he :?

• slow whoop
Roozzz schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 09:28:
[...]

De grootste grap vind ik nog wel dat de fenix door meer en meer gebruikers wordt gekocht die hem als een soort statussymbool zien en die ruim buiten de ooit beoogde doelgroep vallen. Hoe duurder ze worden hoe gewilder kennelijk.
Dus reken maar dat garmin het premium imago, met het bijbehorende prijskaartje, keihard zal blijven pushen. Dus die 20%? verhoging voor de volgende kan je alvast opschrijven :P

Iets als de 645m mikt veel meer op de echte hardloper die gewoon bang for buck wenst. Andere doelgroep ander prijsbeleid. Ik begrijp het, maar wordt er niet zo vrolijk van ;)
Helemaal waar. Maar gelukkig mag iedereen zelf weten wat ie mooi vindt en waar ie zijn geld aan wil uitgeven.

Ik blijf het overigens uitermate vreemd vinden dat de FR645(M) maar zo matig verkrijgbaar is, en niet via dezelfde distributiekanalen te koop is als de bijvoorbeeld de Fenix of de Forerunner 30. In die zin is het een nog exclusiever sporthorloge dan de Fenix. Het lijkt wel of Garmin het liever niet wil verkopen.

• kdbruin
KappuhH schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 10:48:
Hoe ervaar jij de nauwkeurigheid van de GPS en hartslagmeter?
Voor wat ik doe (voornamelijk wandelen en dus niet hardlopen/fietsen) is de GPS nauwkeurigheid goed mits je wacht tot je een fix hebt. Als ik tussen station en werk loop (langs hoge gebouwen) dan zie je wel wat afwijking in de route maar die zie ik af en toe ook als ik m'n telefoon gebruik om de route vast te leggen. In het vrije veld of lage bebouwing zie ik noemenswaardige afwijking.

Wat betreft de OHR heb ik geen verdere referenties en kan dus niet zeggen of deze enigzins klopt. Afgaande op mijn eigen meting aan de pols komt het wel overeen met wat het horloge aangeeft. Aangezien ik geen explosieve dingen doe, weet ik niet of de OHR deze snelle verschillen goed meeneemt.

• kdbruin
chaola schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 10:53:
@kdbruin Een tevreden Vantage gebruiker, het is weer eens iets anders :D want de meesten klagen steen en been over de onnauwkeurigheid van GPS en oHR. Maar dat zullen vooral lopers en fietsers zijn. Zelf loper zijnde, twijfel ik daarom ook enorm. Polar heeft wel een reputatie om hun producten na de lancering door te ontwikkelen, dus ik heb er wel goede hoop op dat die toestellen nog beter gaan worden.
Qua functionaliteit zijn er inderdaad al een aantal firmware updates geweest om nieuwe zaken toe te voegen. Dus op dat gebied zit het wel goed met Polar. Zie mijn vorige antwoord omtrent de nauwkeurigheid van GPS en OHR.

• Roozzz

Roozzz

Plus ultra

slow whoop schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 11:23:
[...]

Helemaal waar. Maar gelukkig mag iedereen zelf weten wat ie mooi vindt en waar ie zijn geld aan wil uitgeven.

Ik blijf het overigens uitermate vreemd vinden dat de FR645(M) maar zo matig verkrijgbaar is, en niet via dezelfde distributiekanalen te koop is als de bijvoorbeeld de Fenix of de Forerunner 30. In die zin is het een nog exclusiever sporthorloge dan de Fenix. Het lijkt wel of Garmin het liever niet wil verkopen.
Helemaal waar. Helaas zie ik de prijsontwikkeling, als ooit beoogde doelgroep, soms met lede ogen aan :P
Ik vind het het simpelweg niet meer waard en neig net als @rockhopper om mijn centjes eerder naar een kleinere speler te brengen.

Roozzz schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 11:18:
[...]

Exact. Maar kennelijk spreekt een horloge met een stoerder/mooier uiterlijk dan een doorsnee sporthorloge en een premium imago toch een hele hoop mensen aan.

Ik kom nog wel eens mensen tegen met een top-fenix die nooit langer dan een uurtje lopen en nog nooit de navigatiefuncties e.d. gebruikt hebben. Maar ja, ziet er mooi uit he :?
Als je de Fenix met een wat oudere Forerunner vergelijkt (b.v. een FR235), dan is het verschil in uiterlijk behoorlijk groot, maar met de FR645 is dat naar mijn inziens niet meer. Dat is een horloge dat je prima casual kunt dragen en is ook lang niet zo ‘bulky’ als een Fenix. Als ik een triathleet zou zijn, zou ik gaan voor een FR935 of Fenix. Ben je een trailrunner en vind je full color maps belangrijk, ga dan voor de Fenix 5 plus. Maar voor de fanatieke hardloper zie ik geen enkel voordeel van een Fenix boven een FR645.

• chaola
slow whoop schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 11:23:
[...]

Hmm, of we "zelf" wel weten wat we mooi vinden en wat we willen hebben en daarin niet vooral gestuurd worden door marketing, peer groups en andere externe beïnvloeding, daarover kun je nog een eindje filosoferen, maar dan gaan we ver off topic... :D

• EdwinW
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:18
En als er voldoende consumenten een dure iPhone of Fenix links laten liggen, worden leveranciers gedwongen om de prijzen aan te passen.
Chinese webwinkels verlagen opnieuw iPhone-prijzen

• slow whoop
chaola schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 11:47:
[...]

Hmm, of we "zelf" wel weten wat we mooi vinden en wat we willen hebben en daarin niet vooral gestuurd worden door marketing, peer groups en andere externe beïnvloeding, daarover kun je nog een eindje filosoferen, maar dan gaan we ver off topic... :D
Nou, in die zin is de marketing bij mij goed gelukt. Ik ben toch maar mooi overgestapt van een nog goed werkende TomTom naar een FR645M, en dat heeft me een bak geld gekost. Het heeft me een paar maanden gekost om aan de hoge aanschafprijs te wennen, en om het mezelf te gunnen en mezelf cadeau te doen.

Overigens heb ik er geen spijt van. Ik vind de extra functionaliteit en data die ik zie na mijn hardlooprondjes erg leuk. Maar ik ben me bewust dat het vooral de fun-factor is, en maar een klein beetje extra nut toevoegd om beter te hardlopen.

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

^
Naar mijn mening zijn de basisfuncties van de (goedkopere) horloges meer dan voldoende voor laten we zeggen 80% van de sporters om inzicht te verkrijgen en training bij te sturen.

De rest is m.i. vooral leuk omdat het kan en de dure mooie horloges zijn vooral ook leuk omdat ze er goed uitzien, statussymbool / imagebuilding.

Dat geeft niet en ik doe er zelf ook wel aan mee maar krijg toch wel het gevoel dat teveel mensen zichzelf aanpraten dat het om functionaliteit gaat terwijl ze het aanschaffen om andere redenen.

For Sale: Case Phanteks P600S. Zeer fijne, nette en in goede staat verkerende Case.

• slow whoop
Help!!!! schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 12:20:
^
Naar mijn mening zijn de basisfuncties van de (goedkopere) horloges meer dan voldoende voor laten we zeggen 80% van de sporters om inzicht te verkrijgen en training bij te sturen.

De rest is m.i. vooral leuk omdat het kan en de dure mooie horloges zijn vooral ook leuk omdat ze er goed uitzien, statussymbool / imagebuilding.

Dat geeft niet en ik doe er zelf ook wel aan mee maar krijg toch wel het gevoel dat teveel mensen zichzelf aanpraten dat het om functionaliteit gaat terwijl ze het aanschaffen om andere redenen.
Dat "goed uitzien" is natuurlijk heel persoonlijk. Zo vind ik de TomTom Spark 3 echt een lelijk ding. Altijd gevonden. Maar toen ik een sporthorloge wilde met OHR en GPS was het op dat moment de goedkoopste. Ik droeg hem alleen met hardlopen, en daarna ging ie snel af.

Mijn FR645 vind ik mooi genoeg om ook op het werk te kunnen dragen, en draag ik daarom wel de hele dag. Ik ben dus zeker gevoelig voor hoe het horloge er uit ziet. Mede daarom heb ik ook niet gekozen voor een Fenix. Die zijn voor mij te groot en te grof (komt ook door mijn smalle polsen) en zou ik bijvoorbeeld niet op het werk willen dragen. Qua uitstraling heeft de FR645 voor mij een goede balans tussen casual en sportief. Daar komt bij dat ik primair geïnteresseerd was/ben in hardloophorloges, dus mijn voorkeur ging uit naar de Forerunner serie, die daar specifiek op getarget is.
Zojuist mijn eerste probleem met Garmin Pay. Ik heb een nieuwe pinpas gekregen van ABN Amro en nu moet ik deze dus registreren binnen Garmin Pay. Ik heb mijn oude pinpas al uit de Garmin portemonnee verwijderd en mijn nieuwe pinpas is al actief, want daar heb ik nu al 2 keer mee gepind.

Nu moet ik dus het nieuwe kaartnummer opvragen bij ABN Amro internetbankieren, via Instellingen, Wearables beheren om het kaartnummer op te vragen, maar... daar staat dus alleen mijn oude pas. Ik kan nu dus niet het kaartnummer van de nieuwe pas opvragen. Bij de chat van ABN Amro konden ze mij niet helpen, dus ik moest de helpdesk bellen. En die hebben mij ook niet direct kunnen helpen, maar gaan het verder voor mij uitzoeken. Het lijkt er op dat ABN Amro er nog geen rekening mee heeft gehouden dat pinpassen ook vervangen worden. Er zijn ook helemaal geen instructies wat je in zo’n geval moet doen.

Dit alles is natuurlijk een ABN Amro probleem en ligt dus niet aan Garmin.

• Frenz64
Leuke discussie

Bij de Fenix ligt de verhouding tussen specs en noodzaak goed scheef, maar hey, wie heeft er in NL meer dan 100pk nodig in zijn auto en kijk eens wat er links veelal passeert.

Begon ooit met een Suunto t5, een vriend van mij adviseerde die en ik vond het een mooi eigenwijs Fins merk (toen stelde Nokia ook nog wat voor). Via TomTom (idd spuuglelijk, maar op zich prima ding) bij Polar terecht gekomen. Garmin was geen optie, want ik vond bij het weinige hardlopen wat ik toen deed ridicuul om zoveel voor een horloge uit te geven. Toen kwam ik hier via de bip de Stratos tegen en aangezien ik het draagcomfort (en de knopjes) van de M600 niet fijn vond, kon ik zonder geld uit te geven over.

@Froggy wat gaat er fout dan met je OHR? Fietsen? interval? Want als het een Stratos misgaat, gaat het dan met een ander merk wel goed? OHR heeft z'n beperkingen.

Moraal van het verhaal: Garmin als merk is net als het flagshipmodel van elk telefoonmerk, het kan veel meer dan de gemiddelde gebruiker nodig heeft, maar je wil het wel gewoon hebbe.

Is de Coros Apex geen potentiële Garmin killer?

• Froggy
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 05-12 10:09

Froggy

...

Frenz64 schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 15:59:
@Froggy wat gaat er fout dan met je OHR? Fietsen? interval? Want als het een Stratos misgaat, gaat het dan met een ander merk wel goed? OHR heeft z'n beperkingen.
Duurtraining op de fiets gaat mis. Verschil met mijn Garmin Edge 520 (met borstband dus) is te groot om op te noemen. Grapje! Verschil is makkelijk 30 en fluctueert behoorlijk.
Schaatsen gaat ook niet goed. Hartslag geeft dan ca. 120 -130 aan terwijl ik net een paar rondjes tempo heb gereden en geen pap meer kan zeggen. En als dat het geval is zit ik toch zeker boven de 170.

Succesvolle ervaring met OHR met andere klokjes heb ik niet. De Garmin VivoActive HR die ik hiervoor had presteerde al even slecht.

Naar het schijnt is de Polar Vantage wel behoorlijk nauwkeurig, maar daar heb ik nog geen ervaring mee.

iRacing

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02:07
Help!!!! schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 12:20:
^

Ja en nee. Ik ben in het bezit van een 5+ titanium en heb mijzelf wijs gemaakt dat ik hem het geld waard vind.

Het was voor mij een combinatie. Ik wilde naast de basis functies voor sport die ze allemaal kunnen ook de navigatie met kaarten graag hebben. Goede accuduur en prettig als smartwatch.
Daarnaast draag ik hem ook gewoon naar werk, met leren band. Door de titanium rand met klassieke wijzerplaat vind ik hem veel mooier staan dan gewoon een zwart plastic sporthorloge.

Die combinatie was alleen maar te vinden in de 5 reeks helaas. Ik snap het heel goed als je dat zonde van het geld vindt, maar ik ben er al langere tijd blij mee.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Help!!!!
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

Help!!!!

Mr Majestic

Ik vind het niet perse zonde hoor. :) En vet horloge heb je !

En ik begrijp de afwegingen wel en je hebt er volgensmij goed over na gedacht. Alleen denk ik dat er maar zeer weinig mensen de extra functies/functionaliteiten nodig hebben en veel mensen vooral ook gewoon een vet horloge willen met de "gewenste" uitstraling. :) Maar zeg dat dan gewoon (niet jij, maar in het algemeen :> ).

Er zijn heel wat bijv. polar/suunto wereldkampioenen en als die zouden vinden dat de functionaliteit niet goed genoeg is om wereldkampioen te worden dan gaan ze die dingen echt niet gebruiken denk ik.

For Sale: Case Phanteks P600S. Zeer fijne, nette en in goede staat verkerende Case.

• Gonadan
Tuurlijk, we zijn ook gewoon gadgethoer. :P

Overigens ben ik gewoon een bagger trage loper en ga nooit kampioen worden, maar daar zorgt een horloge ook niet voor. Hij is voor mij ook vervanging voor fiets of wandeltochten in onbekend gebied, daar gebruikte ik normaal mijn telefoon als navigatie en dat hoeft nu niet meer.
In de app en rondje verzinnen, versturen en je kunt gewoon los. Lekker makkelijk.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Frenz64
Froggy schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 20:26:
[...]

Duurtraining op de fiets gaat mis. Verschil met mijn Garmin Edge 520 (met borstband dus) is te groot om op te noemen. Grapje! Verschil is makkelijk 30 en fluctueert behoorlijk.
Schaatsen gaat ook niet goed. Hartslag geeft dan ca. 120 -130 aan terwijl ik net een paar rondjes tempo heb gereden en geen pap meer kan zeggen. En als dat het geval is zit ik toch zeker boven de 170.

Succesvolle ervaring met OHR met andere klokjes heb ik niet. De Garmin VivoActive HR die ik hiervoor had presteerde al even slecht.

Naar het schijnt is de Polar Vantage wel behoorlijk nauwkeurig, maar daar heb ik nog geen ervaring mee.
Niet onverwacht, fietsen is bij elke OHR slecht (bij mij ook), zit bij schaatsen niet kleding in de weg? Anyhow, wil je goede hartslag, dan koppel je simpelweg een (BT) borstband aan de Stratos, probleem opgelost.

• rockhopper
De Fenix heeft naast statussymbool helaas ook echt dingen die andere toestellen niet hebben. Momenteel de langste accuduur (met mogelijk om in-activity bij te laden), kaarten, puls oxy, Titanium.
Maar het klopt veel van de toeters en bellen heb je zelden tot nooit nodig.
Het is een beetje zoals de edge 1030, kan en heeft alles en is ook vreselijk duur. Maar als je gewoon op zoek bent naar net die ene functie erbij die andere toestellen niet hebben kan het het geld waard zijn.
@Gonadan Mooie versie, ik zit ook scheef naar de Titanium te kijken omdat ik het gewoon heel mooi materiaal vind, de 5+ Ti vind ik zelfs nog iets mooier dan de 5x + Ti, maar ik ben ook weer zo iemand die dan meteen de langere accuduur wilt ;) Maar zolang alle versies ver boven de 500€ kan ik rustig verder dromen gelukkig.

Tja, het is idd (net als met telefoons) dat de dure modellen uiteindelijk toch het meest compleet zijn (en dus alles hebben wat ik persoonlijk zoek)... De overige modellen moeten altijd op ten minste 1 punt tekort schieten.

Ik was op zoek naar een horloge met:

- Uitstekende accuduur
- Mooi uiterlijk (draag hem 24/7 en vind 9vd10 sporthorloges lomp en lelijk, mede door mijn smalle polsen)
- Return to start/route mogelijkheden
- Kleuren scherm
- Mogelijkheden tot uitgebreide trainingen en schemas
- Flexibiliteit (connect iq ole!)
- Ondersteuning en ecoysysteem
- 24/7 OHR en activity tracking

Ik kwam, na eerst even de fenix5 te hebben geprobeerd, uit op de forerunner 935 en ben daar na bijna 2 jaar nog steeds zeer happy mee. Ik heb hem letterlijk 24/7 om (ok, soms behalve met het douchen en bij het opladen). Leren bandje voor werk, siliconen voor sport, ding is gewoon zo'n beetje alles wat ik zoek.

Het is inderdaad een hoop geld maar een van de weinigen die, destijds in ieder geval, echt alles hadden.

Zoals ik zei, zelfde met telefoons. Wil het liefst zo min mogelijk bezel, oled display, camera is zeer belangrijk, etc en dan kom je toch al gauw weer op high end modellen uit omdat de goedkoperen (relatief begrip) vaak weer moeten toegeven op of de camera, of het scherm (of de sw).

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Gonadan schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 21:23:
Tuurlijk, we zijn ook gewoon gadgethoer. :P
Verder hou ik van statistiek, en grafiekjes maken mij blij :9

March of the Eagles

• Mistraller
rockhopper schreef op woensdag 6 maart 2019 @ 23:25:
(met mogelijk om in-activity bij te laden)
Bijladen kan toch altijd in-activity? Alleen heb je bij horloges met het kleine plugje dan geen OHR. (Bij de "knijperplug" wel)

---------------

• Frenz64
In-activity bijladen? Hoe werkt dat dan? Je zit op de fiets en met 30 km/h plus ga je ff een powerbank aan je horloge frotten?

• rockhopper
Mistraller schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 13:11:
[...]

Bijladen kan toch altijd in-activity? Alleen heb je bij horloges met het kleine plugje dan geen OHR. (Bij de "knijperplug" wel)
Er zijn helaas echt modellen die zodra je ze aan een stroom toevoer hangt de lopende activiteit voor je afbreken en opslaan. Dit komt steeds minder voor, maar zeker bij de oudere toestellen altijd even opletten. Ik weet niet bij welke merken het allemaal optreed, maar het kan dus wel degelijk.

Verder heb je bij de huidige oplaad poorten toch wel het nadeel dat de stekker er niet fijn in gaat als je het toestel om je pols hebt. De eerdere horloges hadden meer een soort 'knijper bedje" met een mooie vlakke ondergrond zodat je eventueel zo'n oplaadplug gewoon plat op je pols kon hebben. Nu moet je de kabel er met een 90 graden hoek insteken zodat de kabel in je pols zou moeten lopen. Ik weet niet of er inmiddels al gehoekte pluggen op de markt zijn die dit probleem enigszins verhelpen, maar de korte versie voor mij is wel: opladen tijdens een activiteit is niet ideaal.

@Frenz64 Dat bijladen is meer voor ultra activiteiten, denk aan hardlopen / wandelen waarbij je gewoon lang onderweg bent. Sowieso voor de veiligheid natuurlijk niet op volle snelheid met kabeltjes kloten, dat doe je tijdens een korte pauze. >:)

• Frenz64
Ja, maar dan nog, in een korte pauze laad je per definitie ook kort op, onvoldoende iig voor een ultra event.

Zeker als je ergens in the wild neem ik aan, alleen met een powerbank kan opladen, bomen met 230V zijn redelijk zeldzaam.

Bedoel het niet flauw, de use case is toch echt marginaal? Vlgs mij zijn ultra sporters alleen goed bediend met ultra goede battery performance (tweakbaar met GPS instellingen enzo)

• Gonadan
@Frenz64 gewoon kabeltje van de dynamo naar je stuur, kan prima hoor, geen powerbank nodig.

* Gonadan is veel te lui om zolang in beweging te blijven dat de accu leeg raakt

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Frenz64
Tuurlijk, dom, m'n dynamo, die zit vlak naast de bagagedrager 8)7

Maar ohne dollen, op de fiets is het niet abnormaal om 200 km te fietsen, dus meer dan 7 uur is dan wel handig. Aan de andere kant hebben echte wielrenners geen horloge maar een Garmin Edge unit (of een Wahoo Elemnt, daar is Garmin geen alleenheerser meer)

• Gonadan
Je sarcasme detector is stuk. :P

Overigens mag 7 uur geen enkel probleem zijn.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Frenz64
De smiley was niet goed. En trouwens, mijn sarcasme detector was niet stuk, hij was leeg, vreet energie dat ding

Speaking of accuduur, ik zat nog te kijken naar die Huawei Watch GT, best fraai ding, alleen geen koppeling met Strava of export van data, jammer, hij is voor weinig zgan op te pikken op MP van al die P20 pro kopers die 'm ditchen. Oled en 2 weken bij weinig sporten is niet verkeerd.

[ Voor 56% gewijzigd door Frenz64 op 07-03-2019 16:22 ]

• chaola
Interessant artikel over die Watch GT bij the 5k runner: https://the5krunner.com/2...-into-marketing-and-tech/ Zo zie je hoe veel review sites hun artikels ingelepeld krijgen door de fabrikanten...
Die Watch GT heeft voor een spotprijs inderdaad een scheepslading features aan boord, volgens hen is het zelfs in de markt gezet als concurrent voor de Fenix 5X Plus. Maar zonder die connectiviteit naar andere platformen kunnen ze het hier in het westen wel schudden. Ik vraag me af of de boycot van de VS tgo. Huawei hier ook niet speelt.
Ik heb hem al eens in het echt gezien en was best onder de indruk van het scherm.

• rockhopper
@Frenz64 Ik bedoelde eigenlijk alleen het aansluiten zelf, dat je dat beter niet op hoge snelheid kan doen :) Er is in principe niks wat je tegenhoud om met het toestel aan de lader verder te gaan (buiten eventuele fysieke beperkingen van de gebruiker (te moe) of kabels die in de weg zitten wegens vervelende hoeken)

Voor wat het waard is, ik heb op mijn toerfiets (geen racefiets dus) een forumslader, soort ingebouwde acculader die weer in verbinding staat met m'n naafdynamo, en daar hang ik dus wel regelmatig mijn gps aan. De bolt haalt het meestal net wel / net niet als ik niets doe, m'n garmin oregons halen het zeker niet zonder bijladen gedurende een lange dag (10u +)

@chaola Interessant artikel, maar het eerste wat ik denk is: Zolang een toestel of merk zich nog niet in het echt bewezen heeft heb je er weinig aan. De Hammerhead Karoo zou ook een edge killer kunnen zijn, zeker als je de kickstarter mocht geloven. Maar de praktijk wees anders uit. Zo zit er geeneens audio signaal op het toestel om je een seintje te geven bij een afslag, gewoon een simpel piepje zoals alle digitale horloges al sinds de jaren '80 hebben ontbreekt. 8)7
Zo wil ik dat andere horloge 'fenix 5x killer' ook wel zien. Eén belangrijk ding hebben ze in ieder geval alvast niet, namelijk een achterliggende 'connect iq' store met community. Verder maak ik me nu al zorgen over de 5ATM waterdichtheid, dat de helft is wat gangbaar is bij de meeste apparaten.

[ Voor 36% gewijzigd door rockhopper op 07-03-2019 16:59 . Reden: reactie op chaola toegevoegd ]

• Mistraller
rockhopper schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 14:28:
[...]

Er zijn helaas echt modellen die zodra je ze aan een stroom toevoer hangt de lopende activiteit voor je afbreken en opslaan. Dit komt steeds minder voor, maar zeker bij de oudere toestellen altijd even opletten. Ik weet niet bij welke merken het allemaal optreed, maar het kan dus wel degelijk.

Verder heb je bij de huidige oplaad poorten toch wel het nadeel dat de stekker er niet fijn in gaat als je het toestel om je pols hebt. De eerdere horloges hadden meer een soort 'knijper bedje" met een mooie vlakke ondergrond zodat je eventueel zo'n oplaadplug gewoon plat op je pols kon hebben. Nu moet je de kabel er met een 90 graden hoek insteken zodat de kabel in je pols zou moeten lopen. Ik weet niet of er inmiddels al gehoekte pluggen op de markt zijn die dit probleem enigszins verhelpen, maar de korte versie voor mij is wel: opladen tijdens een activiteit is niet ideaal.

@Frenz64 Dat bijladen is meer voor ultra activiteiten, denk aan hardlopen / wandelen waarbij je gewoon lang onderweg bent. Sowieso voor de veiligheid natuurlijk niet op volle snelheid met kabeltjes kloten, dat doe je tijdens een korte pauze. >:)
Ik weet in elk geval dat mijn VA3 gewoon blijft werken; buiten OHR. Er is dus ook geen reden om het horloge om te houden, dus een gehoekt kabeltje vond ik niet nodig. Ik heb wel een paar reservekabels gekocht in China trouwens (In eerste instantie om te modden trouwens, toen wist ik nog niet dat OHR direct uitgaat als je gaat laden). Zolang ie de GPS en stappen blijft monitoren is het prima voor mij. Hij is snel genoeg opgeladen. Mijn eerdere FR35, met die knijper dus, bleef gewoon monitoren, ook OHR.
Nu gebruik ik het ook voor lange-afstands wandelingen; vorig jaar had ik een traag wandelmaatje en waren we 19 uur onderweg met de 80 vd langstraat. Daar zou zelfs een Fenix al aardig op het eind beginnen te raken.

---------------

• BroederM
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 17-12 10:49
Ik ben ook in de markt aan het zoeken nadat mijn forerunner 410 afgebroken is.

Na een internet speur tocht bleef ik uitkomen op een rond model. En toch een weer Garmin.

Opties: Fenix, 235, 935xt of de gloednieuwe Instinct.
Dus langs MediaMarkt en Bever om even te voelen

De Fenix 5, ( s, + sapph.)

Maar tering dat is een unit zeg, ik heb geen kleine polsjes maar dat een ding en echt veel te zwaar voor mijn smaak. Verkoper zegt dat het gewicht zal wennen. Maar hij is gewoon. Te lomp voor mijn smaak.

De Forerunner 235

Mooi stijlvol klokkie, voelt alleen erg fragiel aan. Naast dat ik trails loop werk ik graag in de tuin en dat overleeft dan ding niet.

935xt

Ik ben geen triatlon-er :-D
Serieus, mooi ding maar ik krijg functies die ik nooit ga gebruiken.

De "Instinct"

Op voorhand was dit mijn favoriet, maar ik was al gewaarschuwd voor het jaren 80 gevoel.
Ik dacht dat dit ging over het uiterlijk.
Maar een rubber/plastic behuizing is dat zeg. Echt z'n jaren 80 ding. Nee dat word hem niet.

Maar bij toeval tegen de Garmin Vivoactive 3 aangelopen.
Niet zo lomp als de Fenix, iets steviger dan de 235, goedkoper dan de 935xt. Tsja en geen rubber zoals de Instinct.

Maak we wel wat zorgen over krassen.

Moet nog wel beslissing nemen of ik de Musical versie neem of niet. Nadeel is dat Spotify nog niet ondersteund word.

Iemand nog iets positiefs of negatiefs over de Vivoactive 3?

My life is in 2D, How about yours?

• rockhopper
BroederM schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 17:58:
Positief: Spotify is inmiddels wel supported.

Het lijkt verder alsof je prima zelf een keuze kan maken, maar als je echt advies van ons wilt mag je iets meer vertellen over wat je van plan bent :) Je noemt bv de 645 niet, waarom niet?

• Frenz64
rockhopper schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 16:53:......Zo wil ik dat andere horloge 'fenix 5x killer' ook wel zien. Eén belangrijk ding hebben ze in ieder geval alvast niet, namelijk een achterliggende 'connect iq' store met community. Verder maak ik me nu al zorgen over de 5ATM waterdichtheid, dat de helft is wat gangbaar is bij de meeste apparaten.
De 5ATM van mijn Stratos heeft anders een keer of 5 windsurfen so far overleefd. Met serieuze valpartijen klap je nogal hard op het water en kan de impact (lees: druk) best groot zijn, dus geen klachten daar.

• Frenz64
Ben geen gebruiker, maar ik weet wel dat er voor en tegenstanders zijn van het touchscreen gebruik met sporten

Mag ik vragen wat je bij de concurrentie mist? Suunto heeft aardig wat modellen die aardig passen als je de 935 wil, de Spartan Trainer Wrist HR bijvoorbeeld als veel goedkoper aanbod?

• dennisfr
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 17:54

Maar bij toeval tegen de Garmin Vivoactive 3 aangelopen.
Niet zo lomp als de Fenix, iets steviger dan de 235, goedkoper dan de 935xt. Tsja en geen rubber zoals de Instinct.

Maak we wel wat zorgen over krassen.

Moet nog wel beslissing nemen of ik de Musical versie neem of niet. Nadeel is dat Spotify nog niet ondersteund word.

Je kunt een screenprotector op het scherm plakken om krassen te voorkomen. Werkt prima en mits goed aangebracht haast niet te zien.

Wat betreft ervaringen met de VivoActive 3: er is in dit forum genoeg over te vinden, zowel positief als negatief.
Tip: zoek op VA3

• aap
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 18:17

aap

m0ridin schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 10:53:
Leren bandje voor werk, siliconen voor sport, ding is gewoon zo'n beetje alles wat ik zoek.
Ik lees dat hier regelmatig en ik kan eigenlijk nauwelijks geloven dat mensen verschillende keren per week van bandje gaan wisselen. Of kun je die bandjes sneller wisselen dan met het standaard bandjessysteem met die telescopische staafjes (die bij altijd door de kamer vliegen omdat ik onhandig ben)?

Ik hen een Polar M430 die te lelijk is om "casual" te dragen, maar in plaats van bandje wissel ik gewoon van horloge en dat gaat in ieder geval heel makkelijk.

• EdwinW
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:18
@aap Voor bv. Garmin heb je de Quick fit bandjes die je aan de achterzijde met een schuifsysteem los klikt. Zie https://buy.garmin.com/nl-NL/NL/p/553030 (afbeelding van de achterzijde bekijken)
@BroederM Je kunt op de Garmin site heel gemakkelijk horloges vergelijken en dan zelf bepalen welke opties je wel of niet belangrijk vindt.
https://buy.garmin.com/nl...068&compareProduct=529988
Voor mij viel de VA3 af omdat deze maar één fysieke knop had en dat vind ik voor een sporthorloge gewoon te weinig. Verder zijn de data pagina’s bij een activiteit maar beperkt te configureren. Je kunt bijvoorbeeld niet op pagina 1 drie velden zetten en op pagina 2 maar één. Verder ontbreekt er wat uitgebreidere hardloop data zoals training effect, training load, etc. (Firstbeat ondersteuning). Als je dat allemaal niet belangrijk vindt, dan is de VA3 Music een prima horloge lijkt mij.
Waarom staat de Forerunner 645 Music niet in je lijst?

• BroederM
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 17-12 10:49
PatrickC schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 19:39:
@BroederM Je kunt op de Garmin site heel gemakkelijk horloges vergelijken en dan zelf bepalen welke opties je wel of niet belangrijk vindt.
https://buy.garmin.com/nl...068&compareProduct=529988
Voor mij viel de VA3 af omdat deze maar één fysieke knop had en dat vind ik voor een sporthorloge gewoon te weinig. Verder zijn de data pagina’s bij een activiteit maar beperkt te configureren. Je kunt bijvoorbeeld niet op pagina 1 drie velden zetten en op pagina 2 maar één. Verder ontbreekt er wat uitgebreidere hardloop data zoals training effect, training load, etc. (Firstbeat ondersteuning). Als je dat allemaal niet belangrijk vindt, dan is de VA3 Music een prima horloge lijkt mij.
Waarom staat de Forerunner 645 Music niet in je lijst?
@rockhopper Thanks! duidelijk!

@Frenz64 Ik wilde geen Fanboy zijn en heb mezelf echt geforceerd om naar andere merken te kijken. Dus ik heb door jou ook deze Suuto uitgebreid bekeken op het web. En ik vind hem gewoon niet sexy.

@rockhopper en Patrick C, ik haat jullie, nee echt.
Ik was er redelijk uit dat om voor de vivo 3 te gaan, wederom deze stond niet hoog op het lijstje. Maar de 645 is een heel sexy ding.

Ik loop voor mij ontspanning, geen marathons of bepaalde wedstrijd tijden.
In het verleden heb ik schemas gevolgd om langere afstanden te lopen tot max 26km, maar kwam er achter dat ik het na 1 uur lopen gewoon zat word en dus loop ik 90% van de tijd 5-10km.

In doe interval trainingen om mijn snelheid te verhogen, maar eigenlijk alleen als ik er zin in heb.

Data verzamelen vind ik leuk, maar doe er vervolgens niets mee. Ik heb een milestonepod gebruikt. Leuk, maar als hij dood is koop ik geen nieuwe.

Mijn forerunner 410 mis ik voornamelijk als horloge en niet zozeer als sportloge. Maar ik wil gewoon weer een sporthorloge omdat ik dol ben op functionele apparaten en, zoals eerder gezegd, data vind ik wel leuk.

Ik heb dus voornamelijk naar het uiterlijk gekeken van de horloges en niet naar de extreme functionaliteit.

En nu hebben jullie mij bij de ballen, wat ik ben niet dol op "touchscreen", en de "extra knoppen op de 645 maken hem meer "horloge".

Probleem is het prijs verschil €239 (2de kans coolblue) vs €430, das gewoon 190 euro duurder.
Helemaal lastig omdat de 240 euro klopte met wat ik voor een nieuwe wilde betalen ( heb ik ook ooit voor mijn forerunner 410 betaald)

Ik ga er nog eens een nachtje over slapen. bedankt mannen. ik laat weten wat het is geworden

My life is in 2D, How about yours?

• rockhopper
BroederM schreef op donderdag 7 maart 2019 @ 21:23:
[...]
Ik heb dus voornamelijk naar het uiterlijk gekeken van de horloges en niet naar de extreme functionaliteit.

En nu hebben jullie mij bij de ballen, wat ik ben niet dol op "touchscreen", en de "extra knoppen op de 645 maken hem meer "horloge".

Probleem is het prijs verschil €239 (2de kans coolblue) vs €430, das gewoon 190 euro duurder.
Helemaal lastig omdat de 240 euro klopte met wat ik voor een nieuwe wilde betalen ( heb ik ook ooit voor mijn forerunner 410 betaald)

Ik ga er nog eens een nachtje over slapen. bedankt mannen. ik laat weten wat het is geworden
Bekijk eventueel nog even de prijzen op amazon mocht je in het buitenland aanschaffen geen probleem vinden, momenteel op amazon italie voor €399, dld voor €410, spanje heeft de 735 in de aanbieding (205€) (scherpe prijs, maar geen muziek, misschien niet helemaal geschikt voor jou) let wel dat je voor spanje / italie niet met ideal kan betalen en je waarschijnlijk aangewezen bent op credit card
Let verder goed op dat je 645 Music koopt en niet de gewone 645, er zijn dus twee versies in omloop, mocht je op deze uitkomen natuurlijk :)
Tot slot, let op mocht je 'budget' inkopen bij Aziatische sites als eglobal, zeer scherp geprijst, maar de firmware van deze modellen is anders en loopt vaak achter bij de europese versies. Je kan op garmin.nl de typenummers van de modellen vergelijken met die van bv eglobal, dan zie je dat in nederland de music versies op 3x eindigen (getallen in de 30) de non-music op 1x (getallen in de 10) en die van azie allemaal op Gx eindigen.

[ Voor 14% gewijzigd door rockhopper op 07-03-2019 21:42 ]

Pagina: 1 ... 104 ... 327 Laatste