Cookies op Tweakers

Tweakers maakt gebruik van cookies, onder andere om de website te analyseren, het gebruiksgemak te vergroten en advertenties te tonen. Door gebruik te maken van deze website, of door op 'Ga verder' te klikken, geef je toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

Meer informatie

• slow whoop
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 19-07 22:59

• mhr-zip
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 22:20
Thx

Kost 65 euro, dan is die polar 10 euro duurder.

Ik weet ook niet waar ik goed aan doe.

• Frenz64
  • Registratie: januari 2010
  • Laatst online: 23:18
Als jet om dagelijks dragen gaat (mijn zoon heeft een bip) en accuduur, dan zou het voor mij een no-brainer zijn. De Polar is nogal dik en vond ik niet prettig om continue om te houden. Hij hield het bovendien 1,5 tot 2 dagen uit, de bip makkelijk meerdere weken (!).

• slow whoop
Heeft iemand wel eens een lactaatdrempel test gedaan met z'n Garmin horloge? Ik zou dat wel eens willen doen met mijn FR645, maar daar heb je kennelijk een hartslagband voor nodig. Het is me alleen niet duidelijk welke hartslagband je daar voor nodig hebt. Werkt het met alle, of moet je specifiek een (dure) Garmin hebben?

• Freeaqingme
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 22:57
Ik heb nooit specifiek de lactaatdrempeltest gedaan met m'n Fenix 5+. Wel ben ik recent begonnen met het 5km trainingsschema die Garmin aanbiedt (5km ging op zich prima, maar doel is 'm nog wat sneller te gaan lopen). Als onderdeel van dat trainingschema krijg je ook wat intervallen.

Tijdens het lopen van die intervallen meldde m'n Garmin ineens dat er een nieuwe Lactate Threshold gemeten was. Dat is dan met de Soft Strap HRM van Garmin. Weet verder nog niet wat ik exact met de gemeten threshold ga doen. Doorgaans voel je toch wel redelijk of je benen verzuren, of nog (net) niet.

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

slow whoop schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 09:47:
Heeft iemand wel eens een lactaatdrempel test gedaan met z'n Garmin horloge? Ik zou dat wel eens willen doen met mijn FR645, maar daar heb je kennelijk een hartslagband voor nodig. Het is me alleen niet duidelijk welke hartslagband je daar voor nodig hebt. Werkt het met alle, of moet je specifiek een (dure) Garmin hebben?
Ik wil 'm binnenkort gaan doen, maar ik heb wel een Garmin hartslagband, maar dat is er wel eentje van jaren geleden (tegelijkertijd gekocht met een FR610). Volgens de manual heb je een Garmin hartslagband nodig... "This feature requires a Garmin® chest heart rate monitor." Maar dat hoeft dan dus niet een dure HRM-Run of HRM-Swim te zijn. Dat kan ook de 'standaard' hartslagmeter zijn. Of hartslagbanden van andere merken ook gebruikt kunnen worden, weet ik zo niet.

PatrickC wijzigde deze reactie 13-02-2019 10:18 (4%)

• Martiveen
  • Registratie: januari 2009
  • Laatst online: 22-07 15:06
Ik doe m zelf elke 4 weken. Heb wel de HRM-Run aangeschaft en geen spijt van. Vind de stats achteraf de helft van de lol van het rennen. En meer data = meer lol :D

• Gonadan
  • Registratie: februari 2004
  • Niet online
Jep. Test was niet succesvol maar hij werkte wel.
Heb toen gewoon m'n oude band van mijn 310XT gepakt, daarmee mocht ik hem gewoon doen.
Volgens mij is de enige voorwaarde dat je horloge de accessoire herkent als hartslagmeter.

Canon 70D ~ 10-18 IS STM ~ 18-135 IS STM ~ 24 f/2.8 STM ~ 50 f/1.8 STM ~ 430EX II
Sigma 100-400 DG OS HSM Contemporary

• slow whoop
PatrickC schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 10:16:
[...]

Ik wil 'm binnenkort gaan doen, maar ik heb wel een Garmin hartslagband, maar dat is er wel eentje van jaren geleden (tegelijkertijd gekocht met een FR610). Volgens de manual heb je een Garmin hartslagband nodig... "This feature requires a Garmin® chest heart rate monitor." Maar dat hoeft dan dus niet een dure HRM-Run of HRM-Swim te zijn. Dat kan ook de 'standaard' hartslagmeter zijn. Of hartslagbanden van andere merken ook gebruikt kunnen worden, weet ik zo niet.
Ik begrijp dat Garmin zegt dat je een band van Garmin nodig hebt. Zou ik ook doen als ik hun was. Maar is het echt nodig? Als je geen dure band nodig hebt die ook nog Run Dynamics door geeft, maar gewoon eentje die alleen je hartslag bij houdt, zou het in principe ook met een non-Garmin band moeten kunnen. Ik overweeg bijvoorbeeld een Wahoo TICKR aan te schaffen. Die is niet te duur, en heeft goede recensies, ook van bv DC Rainmaker. Maar ik zou het jammer vinden als ik daarmee niet de lactaatdrempel test zou kunnen doen. Dan geeft ik liever een paar tientjes meer uit. Voor Garmin zou het natuurlijk simpel zijn om in hun software te zorgen dat het alleen met Garmin banden kan.
Martiveen schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 10:24:
[...]

Ik doe m zelf elke 4 weken. Heb wel de HRM-Run aangeschaft en geen spijt van. Vind de stats achteraf de helft van de lol van het rennen. En meer data = meer lol :D
Ik heb volgens mij dezelfde stats nu ook al via mijn RD-pod die bij m'n FR645 kwam. Inderdaad erg leuk. Reden voor een hartslagband zijn voor mij een nauwkeurigere hartslag meting, voornamelijk bij interval training, en de mogelijkheid om de lactaatdrempel test te kunnen doen.
Gonadan schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 10:53:
[...]

Jep. Test was niet succesvol maar hij werkte wel.
Heb toen gewoon m'n oude band van mijn 310XT gepakt, daarmee mocht ik hem gewoon doen.
Volgens mij is de enige voorwaarde dat je horloge de accessoire herkent als hartslagmeter.
Die oude band van je 310XT was dan denk ik ook een Garmin band, toch?

Niemand die een niet-Garmin band heeft die er iets over kan zeggen?

• rensonthemove
  • Registratie: augustus 2011
  • Laatst online: 16:31
slow whoop schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 11:19:
[...]

Ik begrijp dat Garmin zegt dat je een band van Garmin nodig hebt. Zou ik ook doen als ik hun was. Maar is het echt nodig? Als je geen dure band nodig hebt die ook nog Run Dynamics door geeft, maar gewoon eentje die alleen je hartslag bij houdt, zou het in principe ook met een non-Garmin band moeten kunnen. Ik overweeg bijvoorbeeld een Wahoo TICKR aan te schaffen. Die is niet te duur, en heeft goede recensies, ook van bv DC Rainmaker. Maar ik zou het jammer vinden als ik daarmee niet de lactaatdrempel test zou kunnen doen. Dan geeft ik liever een paar tientjes meer uit. Voor Garmin zou het natuurlijk simpel zijn om in hun software te zorgen dat het alleen met Garmin banden kan.

[...]

Ik heb volgens mij dezelfde stats nu ook al via mijn RD-pod die bij m'n FR645 kwam. Inderdaad erg leuk. Reden voor een hartslagband zijn voor mij een nauwkeurigere hartslag meting, voornamelijk bij interval training, en de mogelijkheid om de lactaatdrempel test te kunnen doen.

[...]

Ik heb een Polar H7 in gebruik in combinatie met mijn Fenix 5X, en kan daarmee gewoon de lactaattest lopen (y)

• xray79
  • Registratie: augustus 2013
  • Laatst online: 21-07 19:45
Ik heb net een 5s plus aangeschaft en heb wel een Wahoo TICKR liggen dus kan dat wel eens proberen. Hoe lang duurt die test want dat zou dan een mooie kunnen zijn voor mijn lunchrondje morgen.
En hoe zorg ik ervoor dat de fenix van OHR naar TICKR gaat met meten? Even in de manual duiken.....

• MacPoedel
  • Registratie: oktober 2007
  • Laatst online: 00:00
xray79 schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 12:27:
Ik heb net een 5s plus aangeschaft en heb wel een Wahoo TICKR liggen dus kan dat wel eens proberen. Hoe lang duurt die test want dat zou dan een mooie kunnen zijn voor mijn lunchrondje morgen.
En hoe zorg ik ervoor dat de fenix van OHR naar TICKR gaat met meten? Even in de manual duiken.....
TICKR verbinden met je horloge en normaal gezien geeft die daar dan automatisch de voorkeur aan bij activiteiten. De band verbinden doe je in de instellingen op het horloge ("Sensors en accessoires").

• TheOmen
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 16:56
Hier nog mensen die uit nostalgische overwegingen een oud GPS-horloge gebruiken?
Kans bestaat dat apparaten met bouwjaar voor 2010 problemen kunnen krijgen in april:

Nav gadgets will be Gah, Properly Screwed if you don't or can't update firmware

Mijn good-old SpoQ heeft een certificering uit 2012, maar daarbij wordt niet gerefereerd aan de ICD-200/IS-GPS-200 specificatie......

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

• slow whoop
rensonthemove schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 11:30:
[...]

Ik heb een Polar H7 in gebruik in combinatie met mijn Fenix 5X, en kan daarmee gewoon de lactaattest lopen (y)
Top! Dat is goed om te weten. Dat geeft goede hoop dat een TICKR het ook zal doen bij mijn FR645.
TheOmen schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 13:06:
Hier nog mensen die uit nostalgische overwegingen een oud GPS-horloge gebruiken?
Kans bestaat dat apparaten met bouwjaar voor 2010 problemen kunnen krijgen in april:

Mijn good-old SpoQ heeft een certificering uit 2012, maar daarbij wordt niet gerefereerd aan de ICD-200/IS-GPS-200 specificatie......
Dit begrijp ik niet helemaal. De GPS timestamp wordt toch niet geheel opgehangen aan een doorlopend weeknummer? De datum zal/kan toch ook gewoon in "normaal" formaat opgenomen worden (bv 20190213T135830+1)? Dan zou alles gewoon kunnen blijven werken, en zelfs het weeknummer kan dan ook gewoon correct bepaald worden aan de hand van de timestamp.

• XWB
  • Registratie: januari 2002
  • Niet online

XWB

The empress

rensonthemove schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 11:30:
[...]

En de simpele hartslagmeter van de Decathlon schijnt het ook prima te doen in combinatie met Garmin horloges.

It takes two fools to argue.

• Gonadan
  • Niet online
TheOmen schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 13:06:

Het artikel noemt specifiek dat slecht ontworpen apparaten mogelijk last krijgen, de vraag is dan hoeveel daar onder valt.
Het lijkt mij ook weer sterk dat het een veel voorkomend probleem is, want dan zouden alle auto's van voor 2010 ook ineens geen werkende navigatie meer hebben. Lijkt mij wel wat stof doen opwaaien. :D

Canon 70D ~ 10-18 IS STM ~ 18-135 IS STM ~ 24 f/2.8 STM ~ 50 f/1.8 STM ~ 430EX II

• TheOmen
  • Registratie: september 2011
  • Laatst online: 16:56
Uit een doorgelinkte PowerPoint:
GPS Time as defined in the legacy GPS navigation message (ICD-200), uses 10 bits to count GPS Week Numbers. This representation can only cover a finite period of 1024 weeks (19.7 year epoch).
  • GPS Time started on Jan 6, 1980
  • The first GPS Time Epoch ended on Aug 21/22 1999
  • GPS Time is presently in its second Epoch which will end on April 6, 2019
  • It’s up to the user receiver to resolve this week number ambiguity
  • Newer receivers fully compliant with GPS ICD should handle this event OK
  • In the Future the Modernized GPS Navigation (CNAV and MNAV) message has a 13-bit week number, which for all practical purposes solves this ambiguity
@slow whoop zie de dikgedrukte regel. Het gaat erom of het apparaat goed omgaat met die roll-over.
@Gonadan Die Spoq van mij is een budget-apparaatje, als die helemaal van z'n padje gaat in April heb ik een goede reden om iets nieuws te kopen :9

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

• slow whoop
Iets meer info over GPS vond ik hier.

GPS gebruikt kennelijk de week als eenheid, met de eerste week op 6 januari 1980.
3.3.4 GPS Time and SV Z-Count. GPS time is established by the Control Segment and is referenced to Coordinated Universal Time (UTC)as maintained by the U.S. Naval Observatory(UTC(USNO)) zero time-point defined as midnight on the night of January 5, 1980/morning of January 6, 1980. The largest unit used in stating GPS time is one week defined as 604,800 seconds.
6.2.4 GPS Week Number. The GPS week numbering system is established with week number zero (0) being defined as that week which started with the X1 epoch occurring at midnight UTC(USNO) on the night of January 5, 1980/ morning of January 6, 1980. The GPS week number continuously increments by one (1) at each end/start of week epoch without ever resetting to zero. Users must recognize that the week number information contained in the Nav Message may not necessarily reflect the current full GPS week number (see paragraphs 20.3.3.3.1.1, 20.3.3.5.1.5, 20.3.3.5.2.4, and 30.3.3.1.1.1).
En kennelijk werd die week eerst uitgedrukt in 10 bits (die dus na 1024 weken "vol" is), en nu in 13 bits (die dus na 8192 weken "vol" is):
20.3.3.3.1.1 Transmission Week Number. The ten MSBs of word three shall contain the ten LSBs of the Week Number as defined in 3.3.4.These ten bits shall be a modulo 1024 binary representation of the current GPS week number at the start of the data set transmission interval (see paragraph 3.3.4(b)). The GPS week number increments at each end/start of week epoch. For Block II SVs in long-term extended operations, beginning approximately 28 days after upload, the transmission week number may not correspond to the actual GPS week number due to curve fit intervals that cross week boundaries.
30.3.3.1.1.1 Transmission Week Number.Bits39 through 51 of message type 10 shall contain 13 bits which are a modulo-8192 binary representation of the current GPS week number at the start of the data set transmission interval (see paragraph 6.2.4).

• mhr-zip
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 22:20
Frenz64 schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 08:41:
Als het je alleen daarom gaat @mhr-zip , zou ik een Amazfit bip halen, is maar ca. €50 (nieuw) en geeft 24/7 HR, een waanzinige battery life en geeft je nog wat smartwatch functionaliteit ook, zie: [Xiaomi Huami Amazfit Bip] Levertijd & Prijzen
Ik heb er toch maar 1 besteld voor €57,- bij geekbuying.com

Kheb me er verder nog niet heel erg in verdiept.

• dedrogist
  • Registratie: mei 2005
  • Laatst online: 22:33
slow whoop schreef op woensdag 13 februari 2019 @ 11:19:
[...]

[...]

[...]

Tickr werkt prima. Heb hem 2 jaar lang gebruikt icm. Een Fenix 3. Nu een Garmin run vanwege de running dynamics stats.

• slow whoop
@dedrogist Thanks. Ik heb de Tickr gisteren besteld. Ben benieuwd hoe die gaat bevallen i.c.m. mijn FR645.

• nogeeninlog
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 19:55
Is het mogelijk om bij en Forerunner 935 een activiteit aan te passen? ik heb gisteren vergeten de activiteit te stoppen en ben toen op de fiets gestapt. :|

• Gonadan
  • Niet online
nogeeninlog schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 20:12:
Is het mogelijk om bij en Forerunner 935 een activiteit aan te passen? ik heb gisteren vergeten de activiteit te stoppen en ben toen op de fiets gestapt. :|
Niet op het horloge zelf, maar via Connect kan dat volgens mij gewoon.

• KappuhH
  • Registratie: augustus 2004
  • Niet online
chaola schreef op dinsdag 12 februari 2019 @ 12:37:
Zijn hier Polar Vantage bezitters die de update van 11/02 geïnstalleerd hebben: https://support.polar.com...age-m-30-firmware-updates ?
En zijn er verbeteringen merkbaar qua accuraatheid (GPS en oHR)? Tot dusver had ik de indruk dat het weinig zinvol is om over te stappen van mijn V800. Zeker GPS kwaliteit leek een stap terug, tenzij ze die nieuwe Sony chips softwarematig nog wat kunnen bijtimmeren.
EDIT: zie ook https://the5krunner.com/2...firmware-feb-2019-update/
Inmiddels 1x crossfit gedaan met het horloge om. Heb het idee dat hij de hartslag wat accurater weergeeft. Is iets stabieler maar geeft standaard ook wel een iets hogere waarde weer. Hij lijkt wat dichter bij de werkelijkheid te zitten. Wat dat betreft hoopgevend.

Heb er nog niet mee hard gelopen, alleen een stukje gewandeld. Nog niet super accuraat en lastig te vergelijken met hiervoor. Daarvoor moet ik echt een rondje hardlopen.

YEAH for it!

• nogeeninlog
  • Registratie: november 2007
  • Laatst online: 19:55
Gonadan schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 20:42:
[...]

Niet op het horloge zelf, maar via Connect kan dat volgens mij gewoon.
Je kunt algemene data aanpassen zoals afstand, tijd en hartslag. Maar ik weet dus niet welke afstand correct is.
Maar ik heb ontdekt dat het op Strava wel kan. Daar kon ik, met behulp van een kaart, het moment kiezen dat ik stopte met lopen. Daarna geëxporteerd naar GPX en dat heb ik geïmporteerd in Turtlesport en op mijn horloge gezet.
Naar mijn mening niet zo'n heel elegante oplossing, maar wel heel makkelijk.

• Gonadan
  • Niet online
nogeeninlog schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 21:15:
[...]

Je kunt algemene data aanpassen zoals afstand, tijd en hartslag. Maar ik weet dus niet welke afstand correct is.
Maar ik heb ontdekt dat het op Strava wel kan. Daar kon ik, met behulp van een kaart, het moment kiezen dat ik stopte met lopen. Daarna geëxporteerd naar GPX en dat heb ik geïmporteerd in Turtlesport en op mijn horloge gezet.
Kan dat niet ook gewoon met connect? Want ik heb eerder ook gewoon via de track bekeken waar het eindigde en dan de route daarna verwijderd en de tijd erop aangepast.

• Frenz64
nogeeninlog schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 21:15:
[...]

Met Srava kun je alleen begin en eindpunt aanpassen (inkorten heet de functie). Heb ik toevallig net gedaan toen ik er achter kwam waar die idiote geschatte beste prestaties vandaan kwamen. Uit oude records 2012-2014 toen ik nog met de telefoon in de hand liep met runkeeper ging de gps wel eens of the wall. Zodoende bedacht Strava dat 17:05 wel een realistische tijd was op de 5km. Ook was er skeelerritje gelogd als hardlopen. Affijn, staat nu allemaal goed en voor de eeuwigheid ben ik bang, want ik zie me niet meer onder de 43:50 duiken op de 10. De marathon zou nog kunnen, maar ik heb mezelf beloofd dat dat eenmalig was.

• Mistraller
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 13-07 14:30
Frenz64 schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 21:49:
[...]

Met Srava kun je alleen begin en eindpunt aanpassen (inkorten heet de functie). Heb ik toevallig net gedaan toen ik er achter kwam waar die idiote geschatte beste prestaties vandaan kwamen. Uit oude records 2012-2014 toen ik nog met de telefoon in de hand liep met runkeeper ging de gps wel eens of the wall. Zodoende bedacht Strava dat 17:05 wel een realistische tijd was op de 5km. Ook was er skeelerritje gelogd als hardlopen. Affijn, staat nu allemaal goed en voor de eeuwigheid ben ik bang, want ik zie me niet meer onder de 43:50 duiken op de 10. De marathon zou nog kunnen, maar ik heb mezelf beloofd dat dat eenmalig was.
Strava kan natuurlijk ook nog splitsen. Je hebt verder een heleboel tools om de files aan te passen. Ik gebruik heel vaak GOTOES om files aan elkaar te plakken, https://gotoes.org/strava/Combine_GPX_TCX_FIT_Files.php

Activiteit type kan je volgens mij vrijwel in alle apps wijzigen.

Als het niet meer kan met een tool dan pak ik meestal gewoon Notepad++
Hardcore de file editen tot het er weer een beetje toonbaar uit ziet. Je kunt gewoon datapunten weggooien, die niet kloppen, zolang het XML technisch blijft kloppen pakken de meeste apps het gewoon op. Ook onlangs een ritje gefietst met een verkeerd ingestelde speedsensor, gewoon met een regex alle speed data eruit gekiept, en strava ging de speed gewoon weer braaf met gps coordinaten berekenen.
Zelfs route data met HR samenvoegen kan schijnbaar zie ik, met GOTOES :)
https://gotoes.org/strava...TCX_With_Position_TCX.php

Mistraller wijzigde deze reactie 14-02-2019 23:30 (8%)

Onze zonnepanelen en zonneboiler: http://solar.reinieren.net | Soladin loggen? http://www.solget.nl

• chaola
  • Registratie: april 2012
  • Laatst online: 22-07 13:54
KappuhH schreef op donderdag 14 februari 2019 @ 21:11:
[...]

Inmiddels 1x crossfit gedaan met het horloge om. Heb het idee dat hij de hartslag wat accurater weergeeft. Is iets stabieler maar geeft standaard ook wel een iets hogere waarde weer. Hij lijkt wat dichter bij de werkelijkheid te zitten. Wat dat betreft hoopgevend.

Heb er nog niet mee hard gelopen, alleen een stukje gewandeld. Nog niet super accuraat en lastig te vergelijken met hiervoor. Daarvoor moet ik echt een rondje hardlopen.
Hmm, vlgs een reactie hier: https://the5krunner.com/forum/showthread.php?tid=919&page=2 nog geen wijzigingen op GPS vlak... Voorlopig geen reden om mijn V800 te dumpen dus.
Wat me ook nog over de streep zou kunnen halen, is een gerucht dat ik zowel bij DCRainmaker als 5kRunner heb gelezen over een verborgen feature bij de H10 HRM, nl. een accelerometer. Als ze die zouden activeren i.c.m. de Vantage, zou je in principe ook running dynamics kunnen krijgen, zoals bij de HRM tri/run of Wahoo Tickr X. Leuk extraatje aangezien ik die H10 nu toch heb en wil blijven gebruiken. Maar het kan evengoed een vaag gerucht blijven of het zou ook kunnen dat ze de H10 opnieuw uitbrengen met dezelfde hardware in een ander jasje onder een andere naam, maar dan wel met de accelerometer actief...

It's just technology, not religion

• slow whoop
Gisteren de Wahoo Tickr gebruikt met mijn Garmin Forerunner 645 om een lactaatdrempel test te doen. Dat ging prima!
De Tickr verbond meteen met m'n horloge en registreerde mijn hartslag zonder problemen. Heb er ook geen last van tijdens het hardlopen. Ben er blij mee. :)

• xray79
slow whoop schreef op zaterdag 16 februari 2019 @ 10:45:
Gisteren de Wahoo Tickr gebruikt met mijn Garmin Forerunner 645 om een lactaatdrempel test te doen. Dat ging prima!
De Tickr verbond meteen met m'n horloge en registreerde mijn hartslag zonder problemen. Heb er ook geen last van tijdens het hardlopen. Ben er blij mee. :)
Hier ook 2 rondjes gelopen met de Wahoo Tickr verbinding ging probleemloos met de Fenix 5s plus. Ga vandeweek ook die lactaat test doen. Hoe wordt die opgebouwd?
Zo nu en dan verdwijnen er wat widgets geen idee waarom, iemand een idee? Ben nog wel veel aan het spelen met settings op horloge en in de app dus wie weet ligt het daaraan.
@xray79 Verdwijnen is niet hetzelfde als niet meer zichtbaar. Ik vermoed dat het tweede gebeurt en dat je ze weer op zichtbaar moet zetten.

rockhopper wijzigde deze reactie 16-02-2019 15:03 (4%)

Canon 7D || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

• slow whoop
xray79 schreef op zaterdag 16 februari 2019 @ 12:47:
[...]
Ga vandeweek ook die lactaat test doen. Hoe wordt die opgebouwd?
Bij mij ging het zo: Eerst 10-15 warmlopen. Daarna 4x hardlopen (4 min, 4 min, 4 min, 3 min) in oplopende hartslag zones. En dan is ie klaar. Ik denk dat je redelijk binnen die hartslagzones moet blijven om de test te laten slagen. Bij mij ging het goed, alhoewel de eerste vier minuten hartlopen met nog een lagere hartslag moest dan mijn warmloop-hartslag.

• Miki
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 00:02
Ligt Garmin Connect er bij jullie ook uit met server onderhoud :?

PVOutput

Miki schreef op zondag 17 februari 2019 @ 17:56:
Ligt Garmin Connect er bij jullie ook uit mer server onderhoud :?
Yup! Het is een puinhoop. Ik kwam er vandaag achter dat ik al dagen grote delen van mijn hartslagdata mis op Garmin Connect en ook de 'Sleep data' is niet aanwezig of onvolledig. Als ik in de GC App op m'n iPhone kijk, dan zie ik een uitroepteken bij m'n horloge icoontjes staan. Het syncen lijkt goed te gaan, maar de cirkel wordt maar gedeeltelijk gevuld en stopt dan gewoon zonder error. Als ik dan op mijn horloge klik, dan zie ik pas het uitroepteken staan en als ik daar dan weer op klik dan krijg ik een error te zien dat er problemen zijn met het syncen met de server.

Gisteren ook al bij een vriendin van me die haar nieuw FR645M horloge voor de eerste keer via Garmin Connect op een MacBook Pro will syncen. Laatste versie van Garmin Express geinstalleerd, maar op het moment dat we willen connecten maar haar account (ze komt van een FR235 af), krijg je gewoon een leeg wit scherm. Op het Garmin forum wordt dit probleem ook al gemeld.

Verder hadden we natuurlijk al het probleem dat bij de laatste versie van de GC iOS app, de grafiek voor het hoogteprofiel pleite is en de grafiek voor de snelheid onbruikbaar vanwege de gebruikte schaalverdeling.

Laat ik ook maar niet beginnen over hun forum software, want dit is al meer dan een jaar een drama. Ik wordt steeds uitgelogd, waardoor ik steeds errors krijg bij het posten. Tsja.. werkende forum software... hoe moeilijk kan dat zijn?

Nee... Garmin maakt mooie horloges, maar op het gebied van software is het op dit moment dramatisch.

• Miki
PatrickC schreef op zondag 17 februari 2019 @ 18:09:
[...]

Yup! Het is een puinhoop. Ik kwam er vandaag achter dat ik al dagen grote delen van mijn hartslagdata mis op Garmin Connect en ook de 'Sleep data' is niet aanwezig of onvolledig. Als ik in de GC App op m'n iPhone kijk, dan zie ik een uitroepteken bij m'n horloge icoontjes staan. Het syncen lijkt goed te gaan, maar de cirkel wordt maar gedeeltelijk gevuld en stopt dan gewoon zonder error. Als ik dan op mijn horloge klik, dan zie ik pas het uitroepteken staan en als ik daar dan weer op klik dan krijg ik een error te zien dat er problemen zijn met het syncen met de server.

Gisteren ook al bij een vriendin van me die haar nieuw FR645M horloge voor de eerste keer via Garmin Connect op een MacBook Pro will syncen. Laatste versie van Garmin Express geinstalleerd, maar op het moment dat we willen connecten maar haar account (ze komt van een FR235 af), krijg je gewoon een leeg wit scherm. Op het Garmin forum wordt dit probleem ook al gemeld.

Verder hadden we natuurlijk al het probleem dat bij de laatste versie van de GC iOS app, de grafiek voor het hoogteprofiel pleite is en de grafiek voor de snelheid onbruikbaar vanwege de gebruikte schaalverdeling.

Laat ik ook maar niet beginnen over hun forum software, want dit is al meer dan een jaar een drama. Ik wordt steeds uitgelogd, waardoor ik steeds errors krijg bij het posten. Tsja.. werkende forum software... hoe moeilijk kan dat zijn?

Nee... Garmin maakt mooie horloges, maar op het gebied van software is het op dit moment dramatisch.
Tot vandaag aan toe mag ik mijn handen dicht knijpen als het gaat om stabiliteit. Ik heb 1x in de 9 maanden dat ik de FR645 heb dat deze is vastgelopen. Voor de rest heeft het horloge het prima gedaan. Het Garmin platform idem, alleen de laatste 4 weken moet ik workouts 2x laden omdat de eerste keer deze niet goed synchroniseren in GC voor iOS, app afsluiten en opnieuw synchroniseren werkt dan.

Maar dit is wel uitzonderlijk, ben benieuwd naar het tumult. Vorig jaar lag Suunto er een dag uit en de wereld was te klein :/

PVOutput

De sync met Garmin Connect via de GC app lijkt nu weer te werken, maar het lijkt er op dat de gemiste data van de afgelopen dagen gewoon ‘kwijt’ is.

Met mijn FR645M heb ik ook nog iets vreemds. Ik heb de afgelopen weken verschillende keren de melding gehad op m’n horloge dat het geheugen bijna vol was op het moment dat een activiteit werd opgeslagen, met het advies deze naar GC te uploaden. Maar... alle activiteiten staan al op GC! Ik heb m’n horloge aan de PC gekoppeld en de ‘primary’ folder was bijna vol (een paar honderd kb was nog vrij). Wat me opviel was dat er meer dan 200 actviteit fit files op het horloge stonden vanaf begin augustus 2018. Waarom worden deze niet automatisch verwijderd na een bepaalde tijd? Garmin Express weigerde ook om updates op mijn horloge te zetten (er was een update van een watchface en een timezone update), omdat het geheugen vol was. De enige oplossing was om alle activiteiten op het horloge te wissen, maar... dat moet toch niet nodig zijn? Op mijn vorige Garmin horloges heb ik nooit activiteiten handmatig moeten verwijderen om ruimte vrij te maken.
Zie ook: https://forums.garmin.com...-upload-to-garmin-connect

PatrickC wijzigde deze reactie 17-02-2019 20:15 (6%)

• Gonadan
  • Niet online
Om eens een positief geluid over GPS te brengen: Vandaag heeft m'n Fenix mij zonder problemen over allerlei bospaadjes gestuurd. Navigatie gebruikt voor een loop waar ik de paden niet exact ken. Als hij tussen die bomen zorgt dat ik al die kruisingen en vijfsprongen en dergelijke goed weet te lopen dan noem ik dat op m'n minst prima. :P

• Mistraller
PatrickC schreef op zondag 17 februari 2019 @ 20:09:
De sync met Garmin Connect via de GC app lijkt nu weer te werken, maar het lijkt er op dat de gemiste data van de afgelopen dagen gewoon ‘kwijt’ is.
Op zich ook raar, want mijn data is helemaal compleet. Het wordt toch eerst naar je mobiel gehaald, en vervolgens gaat dat pas online, mits je dat hebt toegestaan.

Ik heb zowel op mijn VA3, android, als in de cloud overal alle data compleet van de afgelopen dagen.

Onze zonnepanelen en zonneboiler: http://solar.reinieren.net | Soladin loggen? http://www.solget.nl

Mistraller schreef op maandag 18 februari 2019 @ 00:18:
[...]

Op zich ook raar, want mijn data is helemaal compleet. Het wordt toch eerst naar je mobiel gehaald, en vervolgens gaat dat pas online, mits je dat hebt toegestaan.

Ik heb zowel op mijn VA3, android, als in de cloud overal alle data compleet van de afgelopen dagen.
Volgens mij staat er helemaal geen data lokaal op je mobiel. De GC app stuurt data van je horloge naar GC tijdens een sync. Hierna wordt deze data getoond in de app door deze van Garmin Connect te downloaden.

• Miki
Heeft er iemand een idee of je trainingsdata van dit weekend nog gepushed gaat worden naar strava of dien je dit nu handmatig te doen?

PVOutput

• Freeaqingme
  • Registratie: april 2006
  • Laatst online: 22:57
Staat de data al wel in Garmin Connect? Ik had vanochtend ook een rondje gelopen die maar niet in Garmin Connect wilde komen, ondanks dat de app continue (15 minuten) aan het syncen was. Uiteindelijk wifi uitgezet op m'n fenix 5+, en een paar minuten later was m'n horloge gesynchroniseerd met Garmin Connect (en Strava).

Of het uitzetten van de wifi hierop invloed had weet ik niet. Had het idee dat de servers erg traag zijn, en kon me voorstellen dat de software op het horloge daar minder goed mee om kon gaan dan de software op Android.

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

• Miki
Freeaqingme schreef op maandag 18 februari 2019 @ 08:38:
Staat de data al wel in Garmin Connect? Ik had vanochtend ook een rondje gelopen die maar niet in Garmin Connect wilde komen, ondanks dat de app continue (15 minuten) aan het syncen was. Uiteindelijk wifi uitgezet op m'n fenix 5+, en een paar minuten later was m'n horloge gesynchroniseerd met Garmin Connect (en Strava).

Of het uitzetten van de wifi hierop invloed had weet ik niet. Had het idee dat de servers erg traag zijn, en kon me voorstellen dat de software op het horloge daar minder goed mee om kon gaan dan de software op Android.
Dat geluk heb ik dan weer wel, dat mijn run zichtbaar is op GC :)
Ik heb geen hele bijzondere dingen gedaan, gisterenavond kon ik toevallig weer synchroniseren met mijn iPhone. Alleen ik zie dus nog niks in Strava.

PVOutput

• xray79
rockhopper schreef op zaterdag 16 februari 2019 @ 15:02:
@xray79 Verdwijnen is niet hetzelfde als niet meer zichtbaar. Ik vermoed dat het tweede gebeurt en dat je ze weer op zichtbaar moet zetten.
Dat was er idd aan de hand. Moest weer wat in de lijst omhoog zetten. Nu niet meer voorgekomen. Geen idee waar het door kwam zal wel een glitch zijn geweest.
slow whoop schreef op zaterdag 16 februari 2019 @ 16:32:
[...]

Bij mij ging het zo: Eerst 10-15 warmlopen. Daarna 4x hardlopen (4 min, 4 min, 4 min, 3 min) in oplopende hartslag zones. En dan is ie klaar. Ik denk dat je redelijk binnen die hartslagzones moet blijven om de test te laten slagen. Bij mij ging het goed, alhoewel de eerste vier minuten hartlopen met nog een lagere hartslag moest dan mijn warmloop-hartslag.
tnx dan zal ik die vanmiddag in de lunch eens gaan lopen. Gistern ook de Tickr voor de stresstest (HSV stress) gebruikt ging goed. Kwam er alleen vanochtend pas achter dat de OHR uitstond hierna.... Dacht dat het horloge vanzelf switchte tussen deze 2?

Over de sync issues, die heb ik niet gezien hier. Alles op GC (mobiel) en Strava pakte 'gewoon' al mijn activiteiten van het weekend (vrijdag en zaterdag) en de ochtendrit naar werk vanmorgen.
Heb WiFi op fenix uitstaan en sync via de app op mobiel. Soms is Strava traag met uploaden/opppakken van de data van 3rd party apps, tenminste dat viel me vaak op met de TomTom.

Hoeveel activiteiten, stappen, slaap etc. kan je op je horloge opslaan voordat die vol is? Kan me voorstellen dat je wel eens een tijdje geen data (Wifi of BT) aan hebt staan om batterij te sparen als je bijvoorbeeld in de bergen/bossen ofzo bent.

• slow whoop
xray79 schreef op maandag 18 februari 2019 @ 09:22:
[...]
tnx dan zal ik die vanmiddag in de lunch eens gaan lopen. Gistern ook de Tickr voor de stresstest (HSV stress) gebruikt ging goed. Kwam er alleen vanochtend pas achter dat de OHR uitstond hierna.... Dacht dat het horloge vanzelf switchte tussen deze 2?
[...]
Bij mijn FR 645 switch ie automagisch tussen OHR en de Tickr, waarbij de voorkeur wordt gegeven aan de Tickr als deze verbonden is.

@PatrickC Ik heb geen problemen met het geheugen van mijn FR 645, maar ik heb hem dan ook nog niet zo lang (begin dit jaar gekocht). Ik heb er overigens zelf (nog) geen apps opgezet. Ik heb niet het idee dat ik iets mis.
Ook geen (sync) issues met Garmin Connect, alle data is compleet. Ik gebruik het met Windows en Android.

• Mistraller
PatrickC schreef op maandag 18 februari 2019 @ 07:06:
[...]

Volgens mij staat er helemaal geen data lokaal op je mobiel. De GC app stuurt data van je horloge naar GC tijdens een sync. Hierna wordt deze data getoond in de app door deze van Garmin Connect te downloaden.
Denk dat je gelijk hebt, maar dan vraag ik me wel af hoe het werkt als je ervoor kiest om de data niet naar de cloud te laten gaan. Volgens mij kon dat namelijk.

• XWB
  • Registratie: januari 2002
  • Niet online

XWB

The empress

PatrickC schreef op zondag 17 februari 2019 @ 20:09:
Met mijn FR645M heb ik ook nog iets vreemds. Ik heb de afgelopen weken verschillende keren de melding gehad op m’n horloge dat het geheugen bijna vol was op het moment dat een activiteit werd opgeslagen, met het advies deze naar GC te uploaden. Maar... alle activiteiten staan al op GC! Ik heb m’n horloge aan de PC gekoppeld en de ‘primary’ folder was bijna vol (een paar honderd kb was nog vrij). Wat me opviel was dat er meer dan 200 actviteit fit files op het horloge stonden vanaf begin augustus 2018. Waarom worden deze niet automatisch verwijderd na een bepaalde tijd? Garmin Express weigerde ook om updates op mijn horloge te zetten (er was een update van een watchface en een timezone update), omdat het geheugen vol was. De enige oplossing was om alle activiteiten op het horloge te wissen, maar... dat moet toch niet nodig zijn? Op mijn vorige Garmin horloges heb ik nooit activiteiten handmatig moeten verwijderen om ruimte vrij te maken.
Zie ook: https://forums.garmin.com...-upload-to-garmin-connect
Uit dezelfde thread die je linkt:
The message about low memory is normal and found on other models as well. This itself is not a bug. The watch does not (and in fact should not) automatically remove synced activities, unless there is a setting to do so. It should, though, remove oldest activities when memory gets full. You'd receive the low memory warning nonetheless (which is supposed to give you a hint that you'd start loosing your oldest activities soon). So the question is whether oldest activities are deleted automatically from your watch when it runs out of memory. The warning itself is not a bug.
Je zou dus even in de gaten moeten houden of de oudste files automatisch verwijderd worden zodra het geheugen daadwerkelijk vol is.
slow whoop schreef op maandag 18 februari 2019 @ 10:19:
[...]

@PatrickC Ik heb geen problemen met het geheugen van mijn FR 645, maar ik heb hem dan ook nog niet zo lang (begin dit jaar gekocht). Ik heb er overigens zelf (nog) geen apps opgezet. Ik heb niet het idee dat ik iets mis.
Ook geen (sync) issues met Garmin Connect, alle data is compleet. Ik gebruik het met Windows en Android.
Ik heb de memory warning ook nog niet gezien, maar ik heb "maar" 160 activiteiten terwijl @PatrickC er meer dan 200 heeft.

XWB wijzigde deze reactie 18-02-2019 14:47 (12%)

It takes two fools to argue.

• slow whoop
@XWB Maar zoals in dezelfde draad ook vermeld wordt, is het op zich prima dat je een melding krijgt dat het geheugen bijna vol is. Maar het is op z'n zachts gezegd vreemd dat je een melding krijgt dat je je activiteiten moet uploaden naar Garmin, ook als je dat al gedaan hebt.
Er worden wel degelijk oude activiteiten automatisch verwijderd (ik heb mijn horloge al langer dan begin augustus), maar naar mijn mening te laat en met een te lage treshold. Het lijkt er op dat dat namelijk pas gebeurt op het moment dat je een nieuwe toevoegt en het geheugen bijna vol is. Maar er zijn nog andere processen die geheugen nodig hebben en daar lijken dan problemen op te gaan treden. B.v. de foutmelding die ik kreeg bij Garmin Express mbt de timezone update en update van een watchface. Hier kreeg ik doodleuk de melding dat deze updates niet konden worden gedaan omdat het geheugen vol was. Misschien was dat ook wel het probleem dat ik hartslagdata en sleep data miste, omdat deze data ook in het primary geheugen worden opgeslagen. Op het moment dat deze data niet gesynct kan worden met GC, dan loopt het geheugen dus een keertje vol.

• jelmer_g
  • Registratie: september 2012
  • Laatst online: 20-07 15:49
Miki schreef op maandag 18 februari 2019 @ 08:51:
[...]

Dat geluk heb ik dan weer wel, dat mijn run zichtbaar is op GC :)
Ik heb geen hele bijzondere dingen gedaan, gisterenavond kon ik toevallig weer synchroniseren met mijn iPhone. Alleen ik zie dus nog niks in Strava.
Idem, activiteit wel in GC maar niet geüpload naar Strava. Dacht dat het te maken het met het feit dat het een langdurende activiteit was die ik tussentijds een aantal keer heb gepauzeerd, maar dat blijkt dus niet de oorzaak te zijn geweest. Heb hem handmatig kunnen exporteren en uploaden.

• Mistraller
Ik vraag me af hoe lang een activiteit mag duren qua geheugen? Vorig jaar met mijn FR35 een kennedymars gewandeld, toen waren we toch ruim 18 uur onderweg, en alles was gewoon aanwezig. Ben benieuwd hoe dat met de VA3 uitpakt. (Ik moest wel met notepad aan de slag toen, omdat de FR35 niet fatsoenlijk kan pauzeren zonder de activiteit te beeindigen, en bij de rust (binnen) sloeg de GPS natuurlijk zwaar op hol dus die sprongen heb ik eruit gehaald. De VA3 doet dat veel fijner) https://www.strava.com/activities/1833297304

• Canis Lupus
  • Registratie: december 2000
  • Laatst online: 21:12
Mistraller schreef op maandag 18 februari 2019 @ 22:51:
Vorig jaar met mijn FR35 een kennedymars gewandeld, toen waren we toch ruim 18 uur onderweg, en alles was gewoon aanwezig. Ben benieuwd hoe dat met de VA3 uitpakt. ..
Ik dacht dat de VA3 max 13 uur GPS battery life heeft?

PSN: eric-010 - About.me

Mistraller schreef op maandag 18 februari 2019 @ 22:51:
Ik vraag me af hoe lang een activiteit mag duren qua geheugen? Vorig jaar met mijn FR35 een kennedymars gewandeld, toen waren we toch ruim 18 uur onderweg, en alles was gewoon aanwezig. Ben benieuwd hoe dat met de VA3 uitpakt. (Ik moest wel met notepad aan de slag toen, omdat de FR35 niet fatsoenlijk kan pauzeren zonder de activiteit te beeindigen, en bij de rust (binnen) sloeg de GPS natuurlijk zwaar op hol dus die sprongen heb ik eruit gehaald. De VA3 doet dat veel fijner) https://www.strava.com/activities/1833297304
Niet heel makkelijk te beantwoorden, ik ben daarom benieuwd of mensen hier nog meer data over hebben.
Wat ik uit de officiële antwoorden van garmin op kan maken is dat het hem meer in het aantal punten dan in de tijd. Als je natuurlijk het energieprobleem oplost om de boel draaiende te houden.
Er zitten verschillen per toestel maar de meeste toestellen kunnen een 'track' opslaan van 10.000 punten, sommige recente modellen zelfs tot 20.000
Bij opname van 1 punt per seconde is dit echter niet zo heel veel (5,5 uur bij 20.000 punten), dus er zal toch meer aan de hand zijn. Dit gaat overigens over specifieke limieten in tracks bij navigatie, dus ik vermoed dat er bij een log minder limieten zijn.

Een ander topic zegt 'totdat je interne opslag geheugen op is' (klinkt aannemelijker) waarbij de snelheid waarmee het geheugen volloopt natuurlijk afhangt van de opnamesnelheid (smart of iedere 1s) en hoeveel externe sensoren je eraan hangt. (tempe, cadense, snelheids, powermeter hartslagband etc)
Cijfers die ik even van het andere topic lift: 6kb/min tot 30kb/min waarbij de hogere waarde niet gek veel sensoren heeft gekoppeld (toestel edge 705)

Dus als je dat extrapoleert naar een theoretische max waarde van bv 100kb/min heft kan je met een rekensommetje je max duur uitrekenen voordat je in geheugen problemen komt, mits je het opslaggeheugen weet dat beschikbaar is. Dit hangt natuurlijk ook weer van het toestel af, maar zover ik weet gebruikt garmin altijd het interne geheugen en niet een externe sd kaart voor de huidige log.

Dan zou de fenix 5 plus serie hier het beste uitkomen met een zover mij bekend is het grootste interne geheugen van 16 GB. (dat zijn héééél veel uren zelfs al zou je 1 Mb/min erdoorheen branden)

Canon 7D || 100-400mm F/4.5-5.6 L IS USM || EF-S 15-85mm F/3.5-5.6 IS USM || 50mm F1.4 USM || Speedlite 430EX II

• Mistraller
Een hoge nauwkeurigheid van 1 per seconde vind ik op zich niet nodig, maar op de FR35 heb ik ook niet gezien dat je dat kan instellen. Als de HR en cadans ook maar een beetje klopt. Dus ik zal hem zeker niet op 1/sec zetten, aangezien ik wel eens vaker van die lange loopdingen doe.

Het energieprobleem is natuurlijk op te lossen met een accupack. Met de FR35 kon ik hem dan zelfs omhouden, maar de VA3 is prima bij te laden bij de pauzes, die laadt zo snel op. En met wandelen is een gap in HR natuurlijk ook niet heel erg. Accupack zit standaard in de wandelrugzak.

• m0ridin
  • Registratie: mei 2006
  • Laatst online: 22:52
Mistraller schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 16:50:
Een hoge nauwkeurigheid van 1 per seconde vind ik op zich niet nodig, maar op de FR35 heb ik ook niet gezien dat je dat kan instellen. Als de HR en cadans ook maar een beetje klopt. Dus ik zal hem zeker niet op 1/sec zetten, aangezien ik wel eens vaker van die lange loopdingen doe.

Het energieprobleem is natuurlijk op te lossen met een accupack. Met de FR35 kon ik hem dan zelfs omhouden, maar de VA3 is prima bij te laden bij de pauzes, die laadt zo snel op. En met wandelen is een gap in HR natuurlijk ook niet heel erg. Accupack zit standaard in de wandelrugzak.
Zou hem inderdaad op smart recording zetten ipv 1sec... scheelt een hoop data (en dus opslag/sync gebeuren en kans op problemen). Heel veel voegt 1sec niet toe, behalve dat je na afloop wat meer in detail kan napluizen maar voor het moment zelf heb je er niet veel meer aan (de realtime data tijdens het lopen wordt hier namelijk niet door beinvloed).

• slow whoop
m0ridin schreef op dinsdag 19 februari 2019 @ 17:19:
[...]

Zou hem inderdaad op smart recording zetten ipv 1sec... scheelt een hoop data (en dus opslag/sync gebeuren en kans op problemen). Heel veel voegt 1sec niet toe, behalve dat je na afloop wat meer in detail kan napluizen maar voor het moment zelf heb je er niet veel meer aan (de realtime data tijdens het lopen wordt hier namelijk niet door beinvloed).
Het hangt er denk ik ook een beetje vanaf welke activiteit je doet. Bij (lang) wandelen zoals @Mistraller doet is het denk ik minder relevant om 1-second recording te gebruiken. Je hartslag en positie veranderen dan typisch niet zo snel.

Maar bij interval training kan het denk ik wel degelijk nut hebben om 1-second recording te gebruiken. Ik gebruik mijn horloge met name voor hardlopen, waaronder interval, dus ik heb hem op 1-second recording staan. DC Rainmaker geeft het ook als tip om te doen. Nu hoeven we natuurlijk niet klakkeloos alles over te nemen wat hij zegt, maar hij is wel iemand die over dit soort dingen na denkt.

Misschien verander ik ook van mening als mijn horloge gaat piepen over gebrek aan opslag ruimte, en zet ik hem op smart recording. Ik gebruik mijn FR nog te kort (1,5 maand) om daar iets over te zeggen.

• m0ridin
slow whoop schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 08:47:
[...]

Het hangt er denk ik ook een beetje vanaf welke activiteit je doet. Bij (lang) wandelen zoals @Mistraller doet is het denk ik minder relevant om 1-second recording te gebruiken. Je hartslag en positie veranderen dan typisch niet zo snel.

Maar bij interval training kan het denk ik wel degelijk nut hebben om 1-second recording te gebruiken. Ik gebruik mijn horloge met name voor hardlopen, waaronder interval, dus ik heb hem op 1-second recording staan. DC Rainmaker geeft het ook als tip om te doen. Nu hoeven we natuurlijk niet klakkeloos alles over te nemen wat hij zegt, maar hij is wel iemand die over dit soort dingen na denkt.

Misschien verander ik ook van mening als mijn horloge gaat piepen over gebrek aan opslag ruimte, en zet ik hem op smart recording. Ik gebruik mijn FR nog te kort (1,5 maand) om daar iets over te zeggen.
1-sec recording verandert alleen het aantal opgeslagen punten, het betekent niet dat hij ze niet meet :) Voor hartslag, pace, etc amakt het dus niet uit (wat je tijdens het hardlopen op je horloge ziet verandert niet, alleen wat je achteraf in strava/connect ziet qua maps en punten daarin).

Als je daarin per seconde wil analyseren, of extreem precies, dan is het inderdaad nutting maar veder volgens mij amper...

• slow whoop
@m0ridin Precies. En juist met korte explosieve sprintjes vind ik het fijn om na afloop te kunnen zien snel mijn tempo/hartslag is opgelopen of juist is gedaald. Tijdens zo'n sprint is het ondoenlijk om dan op je horloge te kijken.

Het is ook maar net wat met het horloge wilt, en wat je er van verwacht. Of iets nuttig is, is ook heel persoonlijk. Ik ben blij met de extra statistieken en data die ik nu heb ten opzichte van mijn TomTom Spark. Maar ook daar zat gewoon GPS en OHR op, dus in hoeverre een FR645 dan nuttiger is, kan iemand alleen voor zichzelf bepalen.

1-second recording hoort wat mij betreft in het rijtje van fitness load/recovery, training effect, lactaat drempel test, etc. Zonder al die dingen kun je nog steeds prima (hard)lopen, maar alles bij elkaar voegt het voor mij wel iets toe (en kan ik voor mezelf rechtvaardigen zo'n duur sporthorloge te kopen.)

Nuttig? Tja, mijn hardloopschoenen zijn nuttig. De rest is bijzaak.

• Frenz64
Mwah, als ik zou moeten kiezen tussen bare foot of 'bare everthing' maar met schoenen, dan ga ik toch 's proberen waar dat barefoot running over gaat 8) @slow whoop

On topic, Strava is toch een beetje van slag vlgs mij, hij syncte gisteren niet meer automagisch de laatste activiteit, moest een gpx importeren.

• Galois
  • Laatst online: 23:12

Galois

1811 - 1832

Ik kan nergens vinden hoe de polshartslagmeting zich bij Garmin heeft ontwikkeld. Dus wat het verschil is in de sensoren bij (bv) de 735XT en de nieuwe 645 of Fenix 5 Plus.

Ik neem aan dat het niet dezelfde sensoren zijn toch? Wie weet hier meer van (of vindt wel een linkje?).

1 - Mathematics is the language of nature. 2 - Everything around us can be represented and understood through numbers. 3 - If you graph the numbers of any system, patterns emerge.

Galois schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 10:27:
Ik kan nergens vinden hoe de polshartslagmeting zich bij Garmin heeft ontwikkeld. Dus wat het verschil is in de sensoren bij (bv) de 735XT en de nieuwe 645 of Fenix 5 Plus.

Ik neem aan dat het niet dezelfde sensoren zijn toch? Wie weet hier meer van (of vindt wel een linkje?).
Volgens mij gebruiken ze allemaal (735XT, 645 en Fenix 5) de 'Elevate' sensor, dus hardwaretechnisch geen verschil lijkt mij.
Sinds Garmin zijn eigen sensoren maakt in plaats van 3rd party inkoop is het minder bekend of en welke ontwikkelingen er zijn doormaakt. Het enige verschil dat je uitwendig kan zien is dat bij verschillende modellen de sensor van heel ver uitstekend (relatief) wat minder ver is gaan uitsteken. Maar mocht hier iemand meer details over weten hou ik me wederom graag aanbevolen tot een linkje hierover.

@PatrickC ik zeg niet dat je ongelijk hebt, maar je aanname lijkt me enigszins voorbarig omdat er zo weinig over wordt gemeld.

@rockhopper Klopt, is misschien wat kort door de bocht van mij. Maar als ik Garmin was zou ik 'reclame maken' als de sensor in een nieuwe apparaat ook verbeterd was tov de vorige generatie en dat heb ik ze sinds de eerste aankondiging van 'elevate' sensor niet meer zien doen. Ook DCR heb ik hier nooit iets over horen zeggen.

Ik ben zelf van een sensor in de vivoacive HR (dit was geen Garmin 'elevate' sensor maar een Mio sensor) naar een sensor in de FR645 gegaan en daar is het verschil wel duidelijk. Of het uitsteken van de sensor nog iets te maken heeft met de sensor zelf, of dat het gewoon een design feature is van het horloge (b.v. voor het huisvesten van de batterij), is natuurlijk ook niet helemaal duidelijk.

• m0ridin
PatrickC schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 12:19:
[...]

Volgens mij gebruiken ze allemaal (735XT, 645 en Fenix 5) de 'Elevate' sensor, dus hardwaretechnisch geen verschil lijkt mij.
Mwah, een verschil is dat de F5/935 serie (en nieuwe) echte continue OHR heeft waabrij dat met de 735XT nog een 'slimme' manier was. Dus met de nnieuwe serie heb je gewoon elke seconde meting waar het bij de 735XT een kortere interval was bij beweging maar intervallen van velen minuten kon zijn in rust.

Er IS dus wel wat anders, qua nauwkeurigheid durf ik er weinig over te zeggen... Denk dat het op dat vlak nog wel meevalt (of tegenvalt) allemaal.
m0ridin schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 17:06:
[...]

Mwah, een verschil is dat de F5/935 serie (en nieuwe) echte continue OHR heeft waabrij dat met de 735XT nog een 'slimme' manier was. Dus met de nnieuwe serie heb je gewoon elke seconde meting waar het bij de 735XT een kortere interval was bij beweging maar intervallen van velen minuten kon zijn in rust.

Er IS dus wel wat anders, qua nauwkeurigheid durf ik er weinig over te zeggen... Denk dat het op dat vlak nog wel meevalt (of tegenvalt) allemaal.
Weet je dat zeker, omdat de 735XT ook al de Elevate sensor heeft en die was volgens mij vanaf het begin een sensor die elke seconde de harslag meet?

• Gonadan
  • Niet online
Meten is wat anders dan registreren, maar daar staat volgens mij nog een hele discussie over in dit topic. De sensor is één, het algoritme iets heel anders.

• m0ridin
PatrickC schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 20:27:
[...]

Weet je dat zeker, omdat de 735XT ook al de Elevate sensor heeft en die was volgens mij vanaf het begin een sensor die elke seconde de harslag meet?
Hmmm, nu ineens niet meer ;) Was ik dan in de war met de 235 -> 735xt?

• Frenz64
Die Galaxy Active Watch ziet er niet verkeerd uit, ook niet qua spec list. Kan nergens iets vinden over battery life, met een always on display (transreflective is dat toch?) zou dat wel eens aardig kunnen zijn. Ben benieuwd of het een alternatief zou kunnen zijn voor de traditionele merken, of tie een beetje accuraat is dus.
m0ridin schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 22:36:
[...]

Hmmm, nu ineens niet meer ;) Was ik dan in de war met de 235 -> 735xt?
De 235 had ook al de Elevate sensor. ;) De 225 had de eerste generatie, die van Mio afkomstig was (net als de vivoactive HR).

• m0ridin
PatrickC schreef op woensdag 20 februari 2019 @ 23:15:
[...]

De 235 had ook al de Elevate sensor. ;) De 225 had de eerste generatie, die van Mio afkomstig was (net als de vivoactive HR).
Ok, even in connect teruggezocht en ik zie voor de 735xt bijv tijdens mijn slaap gewoon rechte strepen in mijn 'continue ohr', terwijl dat nu bij mijn 935 varieert...

Overdag is er wel meer variatie bij de 735xt, maar als ik inzoom is de 935 alsnog veel preciezer... dus ik blijf bij mijn standpunt dat er toch echt iets veranderd is (dacht dus idd vd 735xt -> 935).

• m-vw
  • Registratie: mei 2013
  • Laatst online: 21:59

m-vw

GEZOCHT: De Kluts

Omdat er in het glas van mijn El Cheapo horloge (€55) een barst zit ben ik aan het rondkijken voor een nieuw horloge.
Hoewel ik eigenlijk niet op zoek ben naar een smartwatch, zit niet te wachten op Whatsapp meldingen tijdens het lopen, lijk ik toch uit te komen bij een Amazfit Stratos of een Forerunner 235.

Zijn er andere goede alternatieven die veel informatie geven en een export functie hebben? Een Forerunner 35 lijkt mij relatief duur ivm de andere twee.

Garmin FR245M + HRM-RUN

• mrwolf
  • Registratie: maart 2001
  • Niet online
Het mocht even duren, maar voor de VA3 Music-gebruikers nu eindelijk ook Spotify-ondersteuning
m-vw schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 15:37:
Omdat er in het glas van mijn El Cheapo horloge (€55) een barst zit ben ik aan het rondkijken voor een nieuw horloge.
Hoewel ik eigenlijk niet op zoek ben naar een smartwatch, zit niet te wachten op Whatsapp meldingen tijdens het lopen, lijk ik toch uit te komen bij een Amazfit Stratos of een Forerunner 235.

Zijn er andere goede alternatieven die veel informatie geven en een export functie hebben? Een Forerunner 35 lijkt mij relatief duur ivm de andere twee.
Elke horloge dat in dit topic besproken wordt heeft een 'export functie' dus als dat je enige selectiecriterium is dan kun je gewoon de goedkoopste nemen. ;)

Twitter | Strava

• Frenz64
m-vw schreef op donderdag 21 februari 2019 @ 15:37:
....Hoewel ik eigenlijk niet op zoek ben naar een smartwatch, zit niet te wachten op Whatsapp meldingen tijdens het lopen......
Als je je telefoon niet meeneemt, gaat dat ook bij geen enkel horloge gebeuren

Amazfit bip is je goedkoopste (nieuwe) alternatief, €50-60

• m-vw
  • Registratie: mei 2013
  • Laatst online: 21:59

m-vw

GEZOCHT: De Kluts

Frenz64 schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 11:10:
[...]

Als je je telefoon niet meeneemt, gaat dat ook bij geen enkel horloge gebeuren

Amazfit bip is je goedkoopste (nieuwe) alternatief, €50-60
Hier heb ik naar gekeken, maar volgens het topic hier op GOT is de hartslagmeting beperkt tot 1x per minuut. Zal hier nog eens induiken.
Edit: opmerkingen in topic lijken niet te kloppen. Dan wordt het een serieuze optie.

m-vw wijzigde deze reactie 22-02-2019 14:10 (9%)

Garmin FR245M + HRM-RUN

MrAcid schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 09:36:
Is er een GPS-guru die hier antwoord op weet?

Link: MrAcid in "Hardlopen - Deel 8"
Volgens mij kan glympse dat, althans zo wordt het bij mij bij sygic gebruikt (navigatie app) Geen idee hoe goed zoiets werkt bij hardlopen/fietsen, maar in de auto werkt het super.

Alleen als je een ELEMNT hebt voor zover ik kan zien (heb ik niet). Wel goeie optie inderdaad!
rockhopper schreef op vrijdag 22 februari 2019 @ 15:17:
[...]

Volgens mij kan glympse dat, althans zo wordt het bij mij bij sygic gebruikt (navigatie app) Geen idee hoe goed zoiets werkt bij hardlopen/fietsen, maar in de auto werkt het super.
Die had ik vanmorgen bekeken maar de losse Glympse app kan het niet.

Heb tot nu toe hier de beste tip gehad: TheOmen in "Hardlopen - Deel 8"
Twijfel echter aan de betrouwbaarheid voor meerdere uren achter elkaar. Als iemand nog iets anders weet: graag!

Twitter | Strava

• m0ridin
Vandaag voor het eerst eens op de baan gelopen, en ik ben verbaasd hoe precies de 935 eigen is! Het idee was 300/100 intervallen, 2 sets van 5 met 400m rust tussendoor:

https://connect.garmin.com/modern/activity/3407648111

Liepen idd op de binnenste 2 banen, dus in totaal zo'n 11 rondjes... maar heel strak getracked wat mij betreft :)

Meer ter info aangezien er altijd genoeg onenigheid is over hoe precies gps kan/moet zijn en hoe precies de 935 is... Heb er zelf dus over het algemeen geen enkel probleem mee, maar ben alsnog positief verrast over de tracking op de baan. Ok, het was ook een hele mooie dag ;)

• Card Nox
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 20:06
Garmin Vivoactice 3 waarvan de HR sensor het plots niet meer doet. Bekend euvel of is er ergens een instelling die plots is veranderd (kon niets vinden)?
Card Nox schreef op zondag 24 februari 2019 @ 13:55:
Garmin Vivoactice 3 waarvan de HR sensor het plots niet meer doet. Bekend euvel of is er ergens een instelling die plots is veranderd (kon niets vinden)?
Voor het aan of uitzetten van de HR sensor, zie:
https://www8.garmin.com/m...F2-AF52-8033A9695572.html
En als dat niet helpt, heb je het horloge al een keertje opnieuw opgestart?

• Card Nox
  • Registratie: januari 2006
  • Laatst online: 20:06
@PatrickC, mijn dank is groot. Stond inderdaad uit. Waarschijnlijk gebeurd toen ik aan het douchen was. Dan registreert hij allerlei aanrakingen. Soms heb ik een andere watch face, andere widgets etc. Had het zelf op de een of andere manier niet gevonden.

• route99
  • Registratie: augustus 2017
  • Laatst online: 22:09
nokie schreef op zaterdag 13 juni 2015 @ 22:18:
[...]Gpx kan je direct exporteren vanaf de website. Je hebt de website eigenlijk bijna voor alles nodig. Lastigste vind ik persoonlijk intervallen en waypoints voor een route, dat zou leuker zijn op de horloge zelf (in de veronderstelling dat je horloge ipv telefoon bedoelde).

Nu zit ik toch 90% van mijn (wakkere) tijd in de buurt van een pc dus valt dat wel mee, alleen op vakantie zonder internet is het lastig (en moet die pc ook mee daarvoor).
Ik denk dat de 3 rechtstreeks met de app op je telefoon kan werken, maar daar heb ik geen ervaring mee hoe dat gaat.
Een vriendin van mij vraag hoe je van de Garmin Vivo Active 3 zonder internet de gegevens op de pc zonder kunt krijgen? Ze kwam er niet uit, en ik heb hem niet.
Tips welkom.

• Sinned123
  • Registratie: april 2000
  • Laatst online: 20:37
Je kunt je horloge als file system benaderen via de pc en gewoon de fit/gpx file er vanaf kopiëren.

9xLG335N Neon2 + P370 + Phase SE3000

• route99
  • Registratie: augustus 2017
  • Laatst online: 22:09
Aha.. .das simpel...
Moet je voor Garmin Vivo Active 3 daarvoor nog eens speciale usb driver installeren om meer te kunnen dan alleen maar opladen? Heb je daar een link van zodat ik zeker weet dat die het is?

Als mensen het via BT en een app doen op hun mobiel speelt dit nl allemaal niet en ik heb geen Garmin Vivo Active 3 bij de hand om het zelf ff te checken.... dan had ik de vraag wrs vrijwel zeker hier niet hoeven te stellen... ;)
Mijn eigen 910XT daar haal ik met de ANT stick de data eraf en die stopt ze in een verborgen map...
C:\Users\route99\AppData\Roaming\Garmin\Devices\1234567890\History
vanuit hier kan ik het dan in elke software importeren die TCX ondersteunt (of het conversion bestand ervan)

Maar jouw optie is veel simpeler...voor de Garmin Vivo Active 3.
Tnx... 8)

route99 wijzigde deze reactie 25-02-2019 08:07 (9%)

• JMaster
  • Registratie: december 2009
  • Laatst online: 22-07 12:18
Misschien een hele dome vraag over mijn Garmin Vivoactive 3:
Is het ergens mogelijk om een prediction finishing time (op basis van je huidige gemiddelde looptempo oid) in te stellen? Ik kan het nergens vinden, maar ik vind de logica van het menustructuur ook wel onlogisch.

In april wil ik graag de 10 mijl lopen tijdens de cascaderun, en dan is het wel zo fijn dit in mijn scherm te kunnen zien.

• slow whoop
JMaster schreef op maandag 25 februari 2019 @ 09:46:
Misschien een hele dome vraag over mijn Garmin Vivoactive 3:
Is het ergens mogelijk om een prediction finishing time (op basis van je huidige gemiddelde looptempo oid) in te stellen? Ik kan het nergens vinden, maar ik vind de logica van het menustructuur ook wel onlogisch.

In april wil ik graag de 10 mijl lopen tijdens de cascaderun, en dan is het wel zo fijn dit in mijn scherm te kunnen zien.
Dat kan volgens mij alleen met de Race Predictor App.

• mrwolf
  • Registratie: maart 2001
  • Niet online
Inderdaad, zelf gebruik ik race screen

• slow whoop
Ik heb een Garmin Forerunner 645 met Optical Heart-Rate (OHR) en sinds kort ook een hartslagband van Wahoo Tickr. Ik was benieuwd naar de verschillen tussen beide, dus ik heb een testje gedaan, waarbij ik mijn horloge zowel de OHR als de Tickr laat registeren.

Standaard gaat dat niet, omdat de OHR niet meer geregistreerd wordt als je een hartslagband verbinding laat maken met je horloge, maar met de app Auxiliary Heart Rate kan het wel. Met deze app kun je een nieuw dataveld toevoegen tijdens je hardloopsessie waarin de hartslag van de hartslagband wordt weergegeven. De truc is dat je de hartslagband zelf niet laat verbinden met je horloge (ook niet als het horloge daar expliciet om vraagt), dat doet het dataveld zelf automagisch. Zodoende heb ik een nieuw data venster aangemaakt met daarin 2 velden: De OHR van het horloge zelf, en daaronder de hartslag van de Tickr.

Na het rennen zie je in Garmin Connect (op je telefoon en/of op de computer) zowel de grafiek van de OHR als de Auxiliary Heart Rate. Heel mooi, maar niet heel makkelijk om te vergelijken. Je kunt beide laten weergeven in 1 grafiek met de overlay functie, maar dan krijg je twee afzonderlijke verticale assen, hetgeen een kwantitatief vergelijk lastig maakt. De hartslag data van de Tickr wordt ook weggeschreven in de FIT-file, maar niet in de TCX en GPX files. Ik vond online een software pakketje waarmee je de FIT-file kunt omzetten naar een CSV-file. Dat kan in een command prompt window met het commando:

code:
1
java -jar FitCSVTool.jar -b filename.fit filename.csv

De CSV-file is een beetje een rommeltje. De structuur en het aantal kolommen varieert nogal van regel tot regel. Dat maakt verdere data-analyse in Excel wat lastig (voor mij) dus ik heb de boel met Matlab ingelezen. Zie hieronder de resultaten:

Bovenste grafiek laat zowel de OHR (blauw) als de Tickr hartslag (rood) zien. Onderste grafiek is het verschil tussen beide (OHR - Tickr).
Observaties:
  • OHR en Tickr komen redelijk goed overeen op stukken waar de hartslag stabiel is.
  • Tussen de 2000 en 2500 seconden heb ik 3 intervalletjes gedaan. Zoals ik verwachtte pakt de Tickr dat beter op dan de OHR.
  • Net na 3000 seconden ben ik een klein heuveltje op gerend en ging mijn hartslag omhoog. De Tickr heeft dit geregistreerd, de OHR niet.
  • Het verschil tussen de OHR en de Tickr op het stabiele stuk tussen 1000 en 2000 seconden is gemiddeld 1.4 bpm. De OHR geeft daar een hogere hartslag aan.
En wat hebben we hier nu allemaal aan? Niet veel, maar ik vond het op dit forum wel gepast. :) Als ik een nauwkeurige hartslagregistratie wil tijdens een gewone duurloop kan ik met een gerust hart mijn Tickr thuis laten. Tijdens interval training lijkt de Tickr betrouwbaarder te zijn dan de OHR. Geen verrassende conclusies, lijkt me. Maar wel leuk om nog een keer bevestigd te zien aan de hand van eigen metingen.
@slow whoop Mooi overzichtje. Het geeft ook goed weer dat je eigenlijk twee verschillende dingen aan het meten bent: elektriciteit (tickr) en doorstroming (OHR). Uiteraard nauw met elkaar verbonden, maar nooit echt 1 op 1 vergelijkbaar.

• Requiem19
  • Laatst online: 00:51
slow whoop schreef op maandag 25 februari 2019 @ 14:58:
Ik heb een Garmin Forerunner 645 met Optical Heart-Rate (OHR) en sinds kort ook een hartslagband van Wahoo Tickr. Ik was benieuwd naar de verschillen tussen beide, dus ik heb een testje gedaan, waarbij ik mijn horloge zowel de OHR als de Tickr laat registeren.

Standaard gaat dat niet, omdat de OHR niet meer geregistreerd wordt als je een hartslagband verbinding laat maken met je horloge, maar met de app Auxiliary Heart Rate kan het wel. Met deze app kun je een nieuw dataveld toevoegen tijdens je hardloopsessie waarin de hartslag van de hartslagband wordt weergegeven. De truc is dat je de hartslagband zelf niet laat verbinden met je horloge (ook niet als het horloge daar expliciet om vraagt), dat doet het dataveld zelf automagisch. Zodoende heb ik een nieuw data venster aangemaakt met daarin 2 velden: De OHR van het horloge zelf, en daaronder de hartslag van de Tickr.

Na het rennen zie je in Garmin Connect (op je telefoon en/of op de computer) zowel de grafiek van de OHR als de Auxiliary Heart Rate. Heel mooi, maar niet heel makkelijk om te vergelijken. Je kunt beide laten weergeven in 1 grafiek met de overlay functie, maar dan krijg je twee afzonderlijke verticale assen, hetgeen een kwantitatief vergelijk lastig maakt. De hartslag data van de Tickr wordt ook weggeschreven in de FIT-file, maar niet in de TCX en GPX files. Ik vond online een software pakketje waarmee je de FIT-file kunt omzetten naar een CSV-file. Dat kan in een command prompt window met het commando:

code:
1

De CSV-file is een beetje een rommeltje. De structuur en het aantal kolommen varieert nogal van regel tot regel. Dat maakt verdere data-analyse in Excel wat lastig (voor mij) dus ik heb de boel met Matlab ingelezen. Zie hieronder de resultaten:
[Afbeelding]
Bovenste grafiek laat zowel de OHR (blauw) als de Tickr hartslag (rood) zien. Onderste grafiek is het verschil tussen beide (OHR - Tickr).
Observaties:
  • OHR en Tickr komen redelijk goed overeen op stukken waar de hartslag stabiel is.
  • Tussen de 2000 en 2500 seconden heb ik 3 intervalletjes gedaan. Zoals ik verwachtte pakt de Tickr dat beter op dan de OHR.
  • Net na 3000 seconden ben ik een klein heuveltje op gerend en ging mijn hartslag omhoog. De Tickr heeft dit geregistreerd, de OHR niet.
  • Het verschil tussen de OHR en de Tickr op het stabiele stuk tussen 1000 en 2000 seconden is gemiddeld 1.4 bpm. De OHR geeft daar een hogere hartslag aan.
En wat hebben we hier nu allemaal aan? Niet veel, maar ik vond het op dit forum wel gepast. :) Als ik een nauwkeurige hartslagregistratie wil tijdens een gewone duurloop kan ik met een gerust hart mijn Tickr thuis laten. Tijdens interval training lijkt de Tickr betrouwbaarder te zijn dan de OHR. Geen verrassende conclusies, lijkt me. Maar wel leuk om nog een keer bevestigd te zien aan de hand van eigen metingen.
Geweldige test! Well done :).

Uitkomst in lijn met wat vaak gezegd wordt in reviews en ook in persoonlijke ervaringen. Met intervallen heeft een OHR het erg moeilijk.

Het zou ook interessant zijn om een vergelijkbare test te doen met andere sporten zoals fietsen en HIIT training (bijv Crossfit).

http://www.instagram.com/gravelforbreakfast

• xray79
slow whoop schreef op maandag 25 februari 2019 @ 14:58:

code:
1

[Afbeelding]
Observaties:
Mooie test _/-\o_ en duidelijk in de grafiek zichtbaar dat interval en waarschijnlijk krachtraining, HIIT, crossfit etc. ook beter geregistreerd zullen worden met een borstband.
Heb zelf een Fenix 5s +, nog niet zolang dus nog zoekende maar al veel opties gevonden en gebruikt maar het is wel een tophorloge!
Maar vraag me af hoe vaak je zo'n lactaattest zou moeten doen om een ''accurate'' inschatting van je drempel te krijgen. Kan dat nergens terugvinden namelijk.
Ook mensen die weten hoe Garmin omgaat met de OHR en hartslagband hartslagwaardes in GC als je afwisselend met OHR en een borstband loopt? Heeft dat veel invloed op je hersteltijd, Vo2 etc? Loop namelijk liever zonder band...
en voor nu de laatste vraag ;) over de batterij :o
Heb de fenix zondag om 21.30 volgeladen en omgedaan. Ik heb een watchface Titanium donker draaien verder slaap, OHR24/7 MoveIQ, BT (alleen) overdag aanstaan wel verbinding met mobiel maar geen meldingen aanstaan.
Ik heb er sindsdien 3x 8km (een half uur commute naar werk en huis) mee gefietst met GPS en OHR en 1 hardloopsessie van 45 minuten interval met wahoo tickr borstband, en heb nu 36 uur later 50% batterij over. Is dat een beetje normaal of kan dat beter of is dat te stabiliseren na updates zoals bij telefoons? Want heb de fenix nu 2 weken.

• slow whoop
xray79 schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 10:58:
[...]
Maar vraag me af hoe vaak je zo'n lactaattest zou moeten doen om een ''accurate'' inschatting van je drempel te krijgen. Kan dat nergens terugvinden namelijk.
Tja, waarschijnlijk geldt gewoon: hoe vaker hoe beter. Ik heb de latctaatdrempeltest nu twee keer gedaan, en twee keer kwam er precies dezelfde waarde uit voor mijn hartslag. Ben van plan om het nog wel eens te herhalen, maar het lijkt er op dat de gevonden waarde wel goed reproduceerbaar is. Hoe nauwkeurig de waarde is (d.w.z. hoe veel die afwijkt van de werkelijke waarde) is denk ik moeilijk te zeggen, want de werkelijke waarde is denk ik bij maar weinig mensen bekend.
Ook mensen die weten hoe Garmin omgaat met de OHR en hartslagband hartslagwaardes in GC als je afwisselend met OHR en een borstband loopt? Heeft dat veel invloed op je hersteltijd, Vo2 etc? Loop namelijk liever zonder band...
Ik denk dat dat afhangt van hoe je traint. Bij een gewone duurloop met een redelijke constante hartslag maakt het niet zo veel uit of je OHR of een hartslagband gebruikt. Ik verwacht dat de manier waarop je je hartslag meet dan geen invloed heeft op zaken als hersteltijd en VO2max. Bij interval, HIIT, etc. kan dat wellicht anders zijn. Ik heb er geen ervaring mee.

Overigens heb ik tijdens het hardlopen weinig last van de hartslagband, maar voor mij geldt tijdens het hardlopen wel "alles wat je thuis laat is meegenomen", dus ik loop ook liever zonder. Zeker nu ik weet dat het voor mij tijdens een gewone duurloop niet uit maakt hoe ik mijn hartslag meet.

• Requiem19
  • Laatst online: 00:51
slow whoop schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 11:23:
[...]

Tja, waarschijnlijk geldt gewoon: hoe vaker hoe beter. Ik heb de latctaatdrempeltest nu twee keer gedaan, en twee keer kwam er precies dezelfde waarde uit voor mijn hartslag. Ben van plan om het nog wel eens te herhalen, maar het lijkt er op dat de gevonden waarde wel goed reproduceerbaar is. Hoe nauwkeurig de waarde is (d.w.z. hoe veel die afwijkt van de werkelijke waarde) is denk ik moeilijk te zeggen, want de werkelijke waarde is denk ik bij maar weinig mensen bekend.

[...]

Ik denk dat dat afhangt van hoe je traint. Bij een gewone duurloop met een redelijke constante hartslag maakt het niet zo veel uit of je OHR of een hartslagband gebruikt. Ik verwacht dat de manier waarop je je hartslag meet dan geen invloed heeft op zaken als hersteltijd en VO2max. Bij interval, HIIT, etc. kan dat wellicht anders zijn. Ik heb er geen ervaring mee.

Overigens heb ik tijdens het hardlopen weinig last van de hartslagband, maar voor mij geldt tijdens het hardlopen wel "alles wat je thuis laat is meegenomen", dus ik loop ook liever zonder. Zeker nu ik weet dat het voor mij tijdens een gewone duurloop niet uit maakt hoe ik mijn hartslag meet.
Een klein detail: Garmin meet ook je recovery hartslag nadat je de acticiteit gestopt hebt. Ik meen mij te herinneren dat deze data ook gebruikt wordt voor je trainingsstatus en wellicht ook andere metingen (?).

Ik kan me voorstellen dat je OHR die recovery hartslag minder goed meet dan een borstband...

http://www.instagram.com/gravelforbreakfast

• m0ridin
xray79 schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 10:58:
[...]

<knip>

en voor nu de laatste vraag ;) over de batterij :o
Heb de fenix zondag om 21.30 volgeladen en omgedaan. Ik heb een watchface Titanium donker draaien verder slaap, OHR24/7 MoveIQ, BT (alleen) overdag aanstaan wel verbinding met mobiel maar geen meldingen aanstaan.
Ik heb er sindsdien 3x 8km (een half uur commute naar werk en huis) mee gefietst met GPS en OHR en 1 hardloopsessie van 45 minuten interval met wahoo tickr borstband, en heb nu 36 uur later 50% batterij over. Is dat een beetje normaal of kan dat beter of is dat te stabiliseren na updates zoals bij telefoons? Want heb de fenix nu 2 weken.
Njah, volgens de specs werkt de 5s+ tot 7 dagen in smarwatch mode en 11u met gps.

Je hebt dus tegen de 2.5u aan gps 'gebruikt' en anderhalve dag gebruik... Is die watchface een stock face? Want custom watchfaces gebruiken vaak ook meer batterij.

Maar die 2.5u gps is al 20-25%, anderhalve dag normaal gebruik ook al zoiets... Die specs zijn altijd in ideale omstandigheden dus realtime gebruik zal altijd iets minder zijn.

Ben dus bang dat dit redelijk in lijn der verwachting is...

• xray79
slow whoop schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 11:23:
[...]

[...]

Denk dat ik die lactaattest ook eens in de zoveel tijd zal doen als ik wat gerichter ga trainen. Dan zou je verschil verwachten en idd zou je een 'echte' lactaattest moeten doen om je omslagpunt te weten maar deze lijkt nu wel redelijk te kloppen.

Heb niet veel last van de borstband maar ik loop ook liever minimalistisch ;) @Requiem19 heeft wel een punt met dat herstel maar denk dat in die 2 minuten de HR zo genormaliseerd is dat ook dat globaal wel zal kloppen.
m0ridin schreef op dinsdag 26 februari 2019 @ 12:01:
[...]

Njah, volgens de specs werkt de 5s+ tot 7 dagen in smarwatch mode en 11u met gps.

Je hebt dus tegen de 2.5u aan gps 'gebruikt' en anderhalve dag gebruik... Is die watchface een stock face? Want custom watchfaces gebruiken vaak ook meer batterij.

Maar die 2.5u gps is al 20-25%, anderhalve dag normaal gebruik ook al zoiets... Die specs zijn altijd in ideale omstandigheden dus realtime gebruik zal altijd iets minder zijn.

Ben dus bang dat dit redelijk in lijn der verwachting is...
watchface is een custom dus denk dat een dag of 3 met aardig wat sporten/GPS wel realistisch is.
Bedankt voor de snelle reacties allemaal! _/-\o_

• stokmeister
  • Registratie: juli 2010
  • Laatst online: 22:32
Ik ben sinds kort van een 230 naar een 735xt gegaan. De menu's zijn natuurlijk zo'n beetje hetzelfde. Er is alleen 1 ding niet ik niet goed ingesteld krijg. Als ik via het menu training een interval instel en ga lopen, dan zie ik op het gegevensveld de staptempo, stapafstand en de ingestelde tijd die aftelt. Nu wil ik daar graag m'n snelheid zien en de tijd die aftelt. Dit krijg ik dus niet aangepast via activiteit instellingen en dan gegevens schermen. Daar staat het helemaal niet tussen. Het is dus een apart interval veld. Iemand een idee hoe dat aangepast kan worden?

• lateef
  • Registratie: maart 2005
  • Laatst online: 00:30
@stokmeister nee, volgens mij kan je dat specifieke intervalveld niet aanpassen. Ik heb zelf één veld aangemaakt met rondetijd, -tempo, -afstand en hartslag. Die telt echter niet af.

• ye-roon
  • Registratie: maart 2004
  • Laatst online: 22-07 12:02

ye-roon

knaak

Ik heb een Vivoactive 3 en tot nu toe bevalt het me prima, maar nu ik dichter en dichter bij m'n 5k doel kom(hardlopen) en het warmer word en een 6.3inch telefoon mee slepen in korte broek niet de beste optie is vind ik de output niet het leukste. Ik kan een foto selecteren en daar wat stats op zetten, maar ik zou graag de optie hebben om ook de afgelegde route daarin te kunnen zien. Ik heb zitten zoeken, maar kon het niet als feature van de app vinden. Kunnen andere garmin devices dit wel? Of is het een limitatie van de garmin connect app?

Harder, Better, Faster, Stronger | Battletag: yeroon#2383

Pagina: 1 ... 103 ... 117 Laatste

OnePlus 7 Pro (8GB intern) Nintendo Switch Lite LG OLED C9 Google Pixel 3a XL FIFA 19 Samsung Galaxy S10 Sony PlayStation 5 Networking en security

Tweakers vormt samen met Tweakers Elect, Hardware.Info, Autotrack, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer de Persgroep Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2019 Hosting door True