Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dricus
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:10

Dricus

ils sont fous, ces tweakers

SinergyX schreef op zondag 25 april 2010 @ 12:57:
Bestaat er ook een soort van addon die je mats in je bankstorage kan bekijken? Ik verzamel nu alle herbalism spul in mijn bank, maar moet elke keer gaan zoeken of ik nu genoeg mats heb om weer wat potjes te maken.
Altoholic, punt. Alles wat je maar zou willen weten over je huidige char en je alts. Professions, inhoud van je bags/bank, goud, mail, auctions, guildbank, gear, reputation, achievements, verzin het en hij heeft het. Dat alles inclusief handige zoekfunctie. Absolute must-have voor de rechtgeaard altoholic, IMO :P.

Stel niet uit tot morgen wat je vandaag nog tot morgen kunt uitstellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor alle antwoorden, heb nu weer effe een trail aangevraagd om effe te kijken welke class ik wil enzo. Kan iemand me een server aanraden om op te beginnen? Het liefste in een actieve PvP battlegroup, op een redelijk bevolkte server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dricus schreef op zondag 25 april 2010 @ 14:17:
[...]

Altoholic, punt. Alles wat je maar zou willen weten over je huidige char en je alts. Professions, inhoud van je bags/bank, goud, mail, auctions, guildbank, gear, reputation, achievements, verzin het en hij heeft het. Dat alles inclusief handige zoekfunctie. Absolute must-have voor de rechtgeaard altoholic, IMO :P.
Die heb ik eerder gehad, later bagnon, maar daarmee kan je enkel bekijken (athans, laatste versie heb ik jaar ofzo geleden gebruikt). Ik heb in het ver ver verleden een addon gehad die bij recipes meteen liet zien waar ik die materials had (dus in het recipe-tooltip), zo kon ik bij de AH snel zien wat ik dan nodig had.

edit, nieuwe altoholic ziet er stuk beter uit, die gaan we eens proberen dan maar :)

[ Voor 5% gewijzigd door SinergyX op 25-04-2010 15:53 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
  • Laatst online: 13-09 16:51
Verwijderd schreef op zondag 25 april 2010 @ 12:18:
Ik heb even een vraagje voor jullie. ^^

Ik heb al een hele tijd geleden een keer WoW gespeeld, 1 maandje wat standaard erbij zit, en vond het opzich wel leuk. Alleen waren me de maandelijkse kosten te hoog op dat moment om door te gaan met spelen. Nu is er veel veranderd, en ondertussen kan ik het wel betalen, maar is het nog de moeite waard om nu in te stappen ( ook vanwege het gezeur vond ik zelf om een goede server/battlegroup te vinden). Ik hoor veel mensen zeggen dat het eigenlijk alleen maar om end game draait, en dat oude dungeons etc gewoon niet meer gespeeld worden, en dat raiden bijna alleen maar laat in de avond plaatsvind. Nu heb ik 's avonds zo goed als nooit tijd, en ik wil dit spel eigenlijk gewoon casual spelen. Is dit nog mogelijk of is het echt erg hardcore geworden? (Al heb ik gehoord dat het systeem om dungeons te zoeken in je eigen battlegroup goed schijnt te werken als je casual speelt)
Ik ben een erg casual speler. Ik ben in januari begonnen en dat gaat allemaal prima. Ook op lage levels worden veel dungeons gespeeld. Ik kan nog niets zeggen over level 80 omdat ik niet zo ver ben. Tot nu toe vind ik het erg leuk en relaxed. :)

http://hawvie.deviantart.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11-09 22:54

prutser001

Vaak zit het tegen en soms zi

Redelijk rustig weekend gehad, beetje met m'n paladin gespeeld en zit nu op lvl74.
Paar instances gedaan, Borean Tundra klaar en nog een aantal quests te gaan in Howling Fjords dan door naar Dragonblight.

Moet zeggen dat ret wel heel leuk is, krijg er al leuke dps uit overall ~1600-1800, alleen op bosses valt het een beetje tegen. Misschien dat iemand me hier tips kan geven?

Voor trash gebruik ik seal of command, voor bosses heb ik al geprobeerd om met seal of corruption te gaan maar ik krijg er niet veel meer uit. Heb het 1 keer voorelkaar gekregen om 1.7k dps te doen op de 2de boss in AN maar ik had meer het idee dat de RNG meer meewerkte.

Het enige waar ik me over verbaas is dat ik Hammer of Wrath niet in mijn macro verwerkt krijg, mijn macro is als volgt:

#showtooltip Crusader Strike
/use 13 (trinket)
/cast Crusader Strike
/cast Hammer of Wrath

Toch wordt hammer niet gebruikt zodra het kan.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
Klein verslagje van deze dag. Denk ik wel de moeite waard om even te plaatsen. Vandaag vierden wij de verjaardag van Dutch Twilight. Wel twee hele jaartjes oud, en dat moet natuurlijk gevierd worden. Dus werd er een speciaal event georganiseerd. Wat het event precies inhield werd pas bekend gemaakt vlak voor het begin. De prijzen waren 500g voor nummer één, 200g voor twee, en 100g voor nummer drie. Onder de aanwezigen werd een pandaren monk verloot. De opdracht was als volgt: maak op de realm hellfire een gnome character aan. Daarna kregen we de instructies om een aantal items te verzamelen en die in Dun Morogh naar een vliegveld toe te brengen. De betreffende plek was moeilijk te bereiken. Al met al een heel leuk event waar de meeste toch zo wel 1,5 uur bezig waren. Ik heb er zelf de pandaren monk aan over gehouden. Ghehe, toch wel leuk omdat het een item is die ik zelf never nooit niet zou kopen. Ik heb zelf vanuit hellfire iemand meegenomen naar een onze eigen realm, dus al met al een leuk dagje.

[ Voor 5% gewijzigd door HawVer op 25-04-2010 23:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Peter2_
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 09-09 11:45
prutser001 schreef op zondag 25 april 2010 @ 23:12:
Het enige waar ik me over verbaas is dat ik Hammer of Wrath niet in mijn macro verwerkt krijg, mijn macro is als volgt:

/use 13 (trinket)
/cast Crusader Strike
/cast Hammer of Wrath

Toch wordt hammer niet gebruikt zodra het kan.
Ik vermoed dat dit met GCD te maken heeft, 2 casts direct na elkaar

Diablo III: <GOT> Pteer#2475 --- POE: Dwergux

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dricus

Dricus

Weekendverslagje,

Dit weekend heb ik weinig met de guild geraid. Afgelopen vrijdag kon ik pas laat inloggen wegens andere verplichtingen. Ik kon toen nog wel aanhaken bij Festergut en Rotface in ICC10. Met beide bosses hadden we wat moeite, maar ze gingen allebei na 3 tries neer (als ik het me goed herinner). Gisteren ging de raid niet door wegens te weinig signups. We proberen dinsdag nog een groep bij elkaar te krijgen zodat we eindelijk die Blood Prince Council eens neer kunnen leggen.

Verder ben ik zaterdag nog meegegaan met een GDKP run naar ToC25. Het was een goede groep, dus alles ging in 1 keer neer. Het healen was een makkie omdat er een paar zwaar overgearde healers mee waren. Ik had het dus relatief rustig. Er werden geen mega hoge prijzen betaald, hoogste was 4.2k voor het Solace trinket. Alles bij elkaar heb ik 595 goud verdiend (goud van bosses niet meegerekend). Toch leuk meegenomen :).

Ook heb ik nog aardig wat lopen PvP'en. AB was de Call to Arms dit weekend, dus die heb ik aardig gefarmed samen met een paar guildies. Ook hebben we nog wat 3v3 gedaan. De Enhancement Shaman is ondertussen flink aan het gearen geweest en dat is te merken. Hij is niet meer zo makkelijk dood te krijgen en makkelijker te healen. Uiteindelijk zijn we qua rating nog niet opgeschoten, we zitten nu rond de 1050.

De gefarmde honor is omgezet in de Wrathful wrists en da's dan voor mij meteen het laatste Wrathful item wat ik zonder rating requirement kan kopen. We hopen deze week ons team naar de 1300 rating te kunnen krijgen (stiekem hoop ik op 1400, maar of dat gaat lukken...). Dan kan ik de Wrathful Waist gaan kopen. De arena punten van aanstaande woensdag gaan besteed worden aan m'n 3e Relentless set item (head, chest of legs).

Daarnaast heb ik ook alweer meer dan 100 Triumphs. Aangezien ik de 4-piece T10 bonus voor Holy Paladins niet echt interessant vind (2-pieces heb ik al), ga ik mijn T9 head eerst maar eens vervangen door Heaume of the Restless Watch. Ook ga ik voor 60 Frosts de ilvl 264 Waist kopen, dat is een flinke upgrade voor mij. Op mijn Shaman ga ik denk ik maar eens Inscription levelen met als doel om Darkmoon Card: Greatness (de intellect versie) te gaan craften als vervanger voor de trinket uit ToC5 normal die ik heb. M'n Libram ga ik hoogst waarschijnlijk downgraden naar de ilvl200 Libram of Renewal omdat ik daar meer aan heb dan de huidige extra spellpower op Holy Light.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Menace_1981
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 05-01 00:40
HawVer schreef op zondag 25 april 2010 @ 23:30:
Klein verslagje van deze dag. Denk ik wel de moeite waard om even te plaatsen. Vandaag vierden wij de verjaardag van Dutch Twilight. Wel twee hele jaartjes oud, en dat moet natuurlijk gevierd worden. Dus werd er een speciaal event georganiseerd. Wat het event precies inhield werd pas bekend gemaakt vlak voor het begin. De prijzen waren 500g voor nummer één, 200g voor twee, en 100g voor nummer drie. Onder de aanwezigen werd een pandaren monk verloot. De opdracht was als volgt: maak op de realm hellfire een gnome character aan. Daarna kregen we de instructies om een aantal items te verzamelen en die in Dun Morogh naar een vliegveld toe te brengen. De betreffende plek was moeilijk te bereiken. Al met al een heel leuk event waar de meeste toch zo wel 1,5 uur bezig waren. Ik heb er zelf de pandaren monk aan over gehouden. Ghehe, toch wel leuk omdat het een item is die ik zelf never nooit niet zou kopen. Ik heb zelf vanuit hellfire iemand meegenomen naar een onze eigen realm, dus al met al een leuk dagje.
Gefeliciteerd!
Zat van het weekend in VoA25 met een Rogue uit jullie guild. Dropte de 264 legs voor mijn paladin die ik verloor... Arghhhh...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chefbierrr
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 30-08 17:09
/use 13 (trinket)
/cast Crusader Strike
/cast Hammer of Wrath
2 casts die op de GCD zitten, dat werkt niet :) tenzij je de button blijft klikken.

[ Voor 45% gewijzigd door Chefbierrr op 26-04-2010 09:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SnoeiKoei
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 22:09

SnoeiKoei

Koeien Snoeien Loeiend!

Ik wil mijn retridin gaan dual-speccen naar retri / prot. Ik heb nog nooit protidin en wil me eens gaan inlezen. Weet iemand een goed startpunt? Ik ken natuurlijk sites als Elitistjerks maar ik zoek iets wat niet op raiders is gericht maar op een beginnende tank.

SuBBaSS: "SnoeiKoei, de topic-Freek"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exitium
  • Laatst online: 22-08 10:49
Van 't weekend weer 'echt begonnen met WoW. Paar maandjes niets gedaan, vorig weekend UI gemaakt en eind vorige week weer wat gaan spelen. Van 't weekend vrijwel alleen maar op m'n shaman gezeten, die is van 52 naar 59.5 gegaan. Winterspring leeggequest, verder nog wat gedaan in Blasted Lands en WPL/EPL. Loop inmiddels in Outlands rond en dat gaat best lekker. Ben op jacht naar spelldamage gear, en wil binnen een paar lvls switchen naar elemental. Moet zeggen dat het me goed bevalt op m'n shammy. :)
junglebeast schreef op maandag 19 april 2010 @ 16:43:
Thar en mocks zijn er nog.. maar dat zijn ook de enige. Liefst hebben we een pala, dk en eventueel druid tank er bij. Hebben vaak nu Anessa (Ash), ken je wel denk ik, gevraagd om te tanken voor ons.
Late reactie. :+ Shan = Ash = Anessa. En ja, ken ik al sinds 2005 of 2006, samen mee in KoL, Resisted/Vision en Oasis (heeft 'ie een altje zitten) gezeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deTwisj
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11-09 10:01
Als je Hammer of Wrath prioriteit wilt geven, waarom staat deze dan als laatste in je macro? Ik weet zelf niet zo veel van WoW macros maar het lijkt me logisch dat de interpreter de macro top-down afwerkt.

-

Ik had mij gisteren helemaal voorbereid op een avondje progress in ICC25 aangezien we de raid avonden ervoor netjes alles dood hadden gemaakt tot aan LK. Jammergenoeg zijn we weer terug op de typische "ye olde raid cancelled". Alweer niet genoeg mensen om te kunnen oefenen op LK25. Nog 2 raid dagen te gaan en ik betwijfel het echt of sommige mensen ook wel eens een avond willen wipen om een daadwerkelijke moeilijke boss neer te krijgen.

Dit weekeind redelijk veel met m'n broer gaan questen. Het is zijn eerste character en ondertussen mijn vierde alweer. We zijn nu net klaar in Outlands en kunnen beginnen in Northrend (op 68). Het wordt nu weer ouderwets zonder flying mount questen al kan ik een beetje valsspelen omdat ik stiekem Cold weather Flying heb gekocht :P Verder heb ik ook een offspec (blood-tank) aangeschaft zodat we eventueel ook kunnen gaan dungeonen. Cobalt tank setje staat al klaar voor wanneer ik 70 ding. Nu alleen nog wat oefenen met ST en AoE threat bouwen op DK, dat heb ik nog niet eerder gedaan. Maar ik had als unholy dps al geen probleem om soms threat af te pakken van random tanks dus het zal hopelijk niet zo moeilijk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anakin24
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-01-2023
Wat ik wel es zou willen weten... wie van jullie zitten ook op de realm Karazhan als alliance ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DrFlash
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-03 12:59
SnoeiKoei schreef op maandag 26 april 2010 @ 09:35:
Ik wil mijn retridin gaan dual-speccen naar retri / prot. Ik heb nog nooit protidin en wil me eens gaan inlezen. Weet iemand een goed startpunt? Ik ken natuurlijk sites als Elitistjerks maar ik zoek iets wat niet op raiders is gericht maar op een beginnende tank.
Hier: http://www.wowwiki.com/Paladins_as_tanks staat ook veel informatie, ook EJ heeft veel informatie, voornamelijk voor raiders maar dat is grotendeels ook te gebruiken voor meer casuals (heroics/pugs) uiteindelijk wordt je geen tank om solo wat dingen te doen.

Wowhead profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SnoeiKoei schreef op maandag 26 april 2010 @ 09:35:
Ik ben altijd fan geweest van www.maintankadin.com toen ik mijn protpala aan het leren was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:30

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Exitium schreef op maandag 26 april 2010 @ 09:41:
Moet zeggen dat het me goed bevalt op m'n shammy. :)
Uhu daarom loopt mij shammy ook in 4P T9 gear nu en hard opweg voor frost badges >=)

Welkom terug trouwens ;) Zit helaas niet meer op de server maar ja misschien kom ik nog wel eens sneller terug dan iedereen denkt.
Late reactie. :+ Shan = Ash = Anessa. En ja, ken ik al sinds 2005 of 2006, samen mee in KoL, Resisted/Vision en Oasis (heeft 'ie een altje zitten) gezeten.
Ash <3 das lang geleden dat ik die naam hoorde. :P

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ShadowBumble schreef op maandag 26 april 2010 @ 10:04:
Uhu daarom loopt mij shammy ook in 4P T9 gear nu en hard opweg voor frost badges >=)
Ik ben maar ele gegaan vorig weekend, enh shaman lukt me niet echt om stabiele dps te doen. Maar waarom zit er spirit op shaman gear? Die hebben toch 0,0 baat bij spirit? (dacht de triumph 245 gear). Nu solo op dummie heb ik stabiele dps, rond de 4-4,5k DPS (5p T9 - 4889 GS).

Mijn oude apply bij een guild bleek nog te lopen, initieel voor mijn hunter maar ze waren nu hard op zoek naar een ele shaman, komt dat even goed uit :P Woensdag willen ze direct beginnen met ICC, enige wat ik eigelijk nog een keertje wil proberen. Heb nog wel een eisenpakket meegekregen die ik woensdag af moet hebben, maar dat lijkt wel haalbaar :P

[ Voor 4% gewijzigd door SinergyX op 26-04-2010 10:14 ]

Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

SinergyX schreef op maandag 26 april 2010 @ 10:13:
[...]

Ik ben maar ele gegaan vorig weekend, enh shaman lukt me niet echt om stabiele dps te doen. Maar waarom zit er spirit op shaman gear? Die hebben toch 0,0 baat bij spirit? (dacht de triumph 245 gear). Nu solo op dummie heb ik stabiele dps, rond de 4-4,5k DPS (5p T9 - 4889 GS).
Om eerlijk te zijn ik ben geen Ele Shammy maar een Enhance Shammy ;) Spirit word over het algemeen alleen voor resto's gebruikt ivm mana regen ik vermoed dat het een soort gelijk doel heeft voor ele maar van minder belang dan Resto, Enhance gear heeft zelfs geen eens spirit.

[ Voor 18% gewijzigd door ShadowBumble op 26-04-2010 10:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nibbz
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 17-09 16:25

Nibbz

Postmaster General

ShadowBumble schreef op maandag 26 april 2010 @ 10:24:
[...]

Om eerlijk te zijn ik ben geen Ele Shammy maar een Enhance Shammy ;) Spirit word over het algemeen alleen voor resto's gebruikt ivm mana regen ik vermoed dat het een soort gelijk doel heeft voor ele maar van minder belang dan Resto, Enhance gear heeft zelfs geen eens spirit.
Nee resto shamans gebruiken ook geen spirit.. maar MP5

maar.. wel appart dan dat er spirit gear op shaman gear zit (ik ben het iig nog nooit tegenkomen.. maar speel dan eigenlijk ook alleen maar resto.. op die gear zit iig geen spirit)

13:37

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ItMeAedri
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 22:19
Nibbz schreef op maandag 26 april 2010 @ 10:29:
[...]

maar.. wel appart dan dat er spirit gear op shaman gear zit (ik ben het iig nog nooit tegenkomen.. maar speel dan eigenlijk ook alleen maar resto.. op die gear zit iig geen spirit)
Op mail en plate zit sowieso geen spirit. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cleetje
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 07-08-2024

Cleetje

Psycho Slave ++

Dit weekend was weer een echt Bloodfeather weekend. Welgeteld heb ik 1x mogen aanschouwen dat Wintergrasp in ons bezit was, maar helaas was dat rond half 10 's ochtends met nog maar 30 minuten resterend. Oftewel, dat gaat wederom geen VoA worden deze week (dat ik er uberhaupt nog op hoop).

Verder heb ik nog een poging of 3 gewaagd in een ICC25 pug, maar dat was ook verspilde moeite. Hoewel je op bepaalde momenten versteld staat van hoe goed het gaat op trash, kom je bij Marrowgar de realiteit tegen. Iedereen die Marrowgar kent op normal difficulty zal verwachten dat dit een makkie is maar helaas is het toch altijd weer de DPS of de tanks die het weten te verprutsen (neen, de healers doen over t algemeen erg goed hun best). Uiteraard krijgen de healers altijd de schuld =/ Het concept van tanks die moeten huggen (en DPS die in de rug moeten blijven) lijkt menig persoon te verbazen. Misschien heeft dit iets te maken met een fobie voor (fictief) lichamelijk contact met fictieve personages? Of het zijn tanks die dusdanig blij zijn met hun "imba hp" dat ze wel ff de boel Rambo-stijl willen solo tanken.

Mocht ik het geluk hebben tanks tegen te komen die dit concept kennen en beheersen, dan komen de geweldige DPSers mijn lachspieren bewerken. Target switchen is duidelijk een talent waar geen enkele zichzelf respecterende DPS zijn waardevolle talents aan besteed. Uiteraard geven de melee al snel de ranged DPS de schuld, ondanks het feit dat 90% van de spikes juist in melee range staan. Je kunt dan wel leuk de ranged de schuld gaan lopen geven, maar kijkende naar de DPS die je verliest door de gespieste medemens zul je toch wel erg veel uit de kast moeten halen om dat te gaan compenseren. En dan heb ik het voor het gemak nog maar niet over het simpele feit dat je nauwelijks DPS verliest door ff te switchen naar de spikes. Maar ja, we hebben het over Bloodfeather Alliance hier, waarvan de reactiesnelheid van de gemiddelde DPSer zich het best laat vergelijken met een comateuze schildpad. Overigens blijkt dat ook de gemiddelde speelstijl te zijn volgens Recount: grofweg de helft van de DPSers komen niet veel verder dan de gemiddelde tank in een pug :( Gelukkig laat ik hierbij maar even achterwege dat van de "top" DPSers een aardig deel al na een halve minuut op de grond gaat liggen.

Natuurlijk zijn dit het type personen dat na elke poging even de DPS meters linkt. Het nuanceren van deze cijfers met behulp van een lijstje met "Deaths" of "Damage done" is vloeken in de kerk. Het spreekt toch voor zich dat 9000 DPS voor 30s beter is dan 7000 DPS over 3 minuten. Jawel, Bloodfeather kent heuse Einsteins waar ik elke dag met bewondering van hoop te leren ;)

Gelukkig is zo'n weekend wel goed voor een frisse blik op de realiteit en het trainen van je lachspieren. Je moet toch wat als je je begeeft onder sterren :)

In ander nieuws: na een inventarisatie van de vele stappen die ondernomen moeten worden om Shadowmourne te bemachtigen heb ik maar besloten dit doel (voorlopig) te schrappen. Daar er momenteel geen fatsoenlijke 25-man guilds aanwezig zijn op de server en ik van pugs geen Marrowgar kill verwacht -laat staan Festergut, Rotface en Putricide- is de kans miniscuul dat ik ooit verder zal komen dan Shadow's Edge. En aangezien ik de komende tijd hoofdzakelijk als tank zal optreden in onze ICC10 guildruns, heb ik besloten mijn primordial saronites te besteden aan de Pillars of Might. Het gebrek aan defense op deze legs is niet zo'n ramp (ik zit momenteel rond de 578 defense) en wordt ruimschoots gecompenseerd doordat deze legs extra armor hebben. Nu nog even farmen voor wat extra frost emblems en titansteel bars en dan kan ik hopelijk zonder al te veel kosten dit weekend op zoek naar een geschikte Blacksmith.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Irritante PuG's en spelers, maar hulde voor je schrijfstijl ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ShadowBumble schreef op maandag 26 april 2010 @ 10:24:
Even terug gekeken, ik zat dus bij leather gear te kijken :X (die 245 head/shoulders die je kan kopen met triumph badges).

Iets met maandag, koffie en vroeg :P

En machtig stukje tekst cleetje :D Al is het geval op lightning's blade niet anders voor WG, nagenoeg altijd heeft horde WG in bezit.. mij hoor je in ieder geval niet klagen :P

[ Voor 13% gewijzigd door SinergyX op 26-04-2010 10:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Nibbz schreef op maandag 26 april 2010 @ 10:29:
[...]

De reden dat ik het aannam is dit

" Every 10 points of spirit regenerates 1 mana per second. This can also be described as "five spirit yields 1 mana per tick" or "2 spirit restores 1 mana per five seconds" "

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vonk
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 05-04-2024
Lightning's blade?! ik ben niet de enigste?! woohoo!

Ik ga er standaard vanuit dat we WG hebben daar :)

Battle.net: Vonk#21469 PSN: Vonkgaming

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiance
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08-09 18:18
ShadowBumble schreef op maandag 26 april 2010 @ 10:52:
[...]

" Every 10 points of spirit regenerates 1 mana per second. This can also be described as "five spirit yields 1 mana per tick" or "2 spirit restores 1 mana per five seconds" "
Spirit regenned alleen mana while not casting, voor shamans tenminste.
En aangezien we maar 1 instant spell hebben zijn we de rest van de tijd aan het casten waardoor spirit niet echt mana regenned :)

Youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vangelis
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 17-09 11:14
ShadowBumble schreef op maandag 26 april 2010 @ 10:52:
[...]

Dat is de regel voor spirit buiten casting (tijdens en 5 seconde na de laatste spell die is gecast). Tijdens het casten (en die 5 secondes erna) heeft een shaman geen mana regeneration van spirit. Priest en Druid heeft hebben hier talents voor die ervoor zorgen dat de mana regeneration doorgaat. (op 30% van buiten het casten zo uit mijn hoofd).

(Dacht ook dat er nog talents zijn voor bepaalde classes die zorgen dat spirit in spellpower of crit omgezet wordt.)

Edit: Radiance, een instant spell is ook een cast. Dus hierbij is deze 5 seconde regel ook van toepassing.

[ Voor 14% gewijzigd door Vangelis op 26-04-2010 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey Radiance, heb van het weekend nog uitgebreid jullie guildpage doorgelopen en het ziet er zeer goed uit!!

Ik ga nog even goed nadenken of ik 45 euro wil neerleggen om server + faction change te doen, maar als ik het doe dan kunnen je een apply verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Thorval
  • Laatst online: 19-04 11:37

Thorval

Thorval#2567

Weekend dagboekje:

Ondanks het mooie weer toch nog wel gespeeld het weekend.

We hadden een beginners raid op OS10 gepland staan afgelopen zaterdag. Was er ooit eerder geweest met mijn DK, maar nog niet op mijn priest.

Zoals je wel kunt verwachten waren de meeste niet voorbereid op de walls. Dus we zijn een keer of 3 gewiped, omdat met name de melee dps vrolijk in deze walls bleven staan. Maar goed al doende leert men en uiteindelijk ging het allemaal toch goed. Helaas niet met een drake up kunnen doen. Mede door de hoeveelheid beginners.

Verder ook enorm veel HC's gedaan. Nu ook HoR volledig gedaan. Dus de questlines zijn af. Best een lastige boss die eerste. Veel fears. Werd er gek van. Gelukkig wel zonder problemen neer gekregen. 1 wipe gehad op LK achtervolging. Maar 2e ging makkelijk omdat ik toen door had wat er allemaal gebeurt :)

Eindelijk ook mijn tailoring boots kunnen vervangen en nieuwe gloves en een ring aangeschaft van badges. Nu alleen nog een goede belt upgrade en mijn chest vervangen. De rest komt vanzelf (al mag mijn cape en off hand ook wel)

En morgenavond een guild avond "For the Horde" zal mij benieuwen hoever we komen

WoW: Kishar, Thorval, Råndan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBplap
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

JBplap

Powered by:

bloodfeather
lightning's blade
Nou hier dan ook mijn weekend updatje,
Niet al te veel kunnen spelen, andere dingen gedaan :)
Toch nog een paar stukjes gear gepakt, en het begint er al wat meer op te lijken.
Had in HC TotC ook nog geluk, de 232 prot boots dropten voor mij, samen met de ret boots _/-\o_
DK blij en ik ook blij :)

Kan ik rawr ook merken dat mn upgrades kleiner worden, 4k punten omhoog ipv de 20k per item eerst :)

In /2 op Nagrand (horde) was er op een gegeven moment een group aan het vormen voor Nax 10, ik gemeld dat ik best wel mee zou willen maar niet bepaald overgeared ben.
Was geen probleem, ik zou dan OT zijn.

Prima, toen was er discussie over HC/normal, groot aantal mensen had nax nog niet eerder gedaan, dus de logische keuze voor HC te gaan (toch?).

1e Boss gaat neer, vervolgens kiest de RL (na een hoop geschreeuw was hij dat geworden, en MT healer) de boss rechts.
Ik als OT adds pakken om en om met MT die de adds van andere boor pakt, no problem.
Bossy komt naar beneden en weer omhoog en weer naar beneden.
Bijna dood, tank gaat dood? MT healer zegt soz zat niet op te letten :z.
Ik pak over, maar het was al te laat.
Raid wiped, np in mijn ogen kan gebeuren, hup weer verzamelen en gaan. (Toch? O-) )

RL zegt fck dit, DPS zuigt te hard. (Eh WUT? jij laat MT dood gaan omdat je neit oplet)
en de group valt uit elkaar 8)7

Nou bleek na navraag raiden op nagrand een drama te zijn :X.
Zou het zin hebben om een realm transfer te doen? Wil wel horde side blijven, of is het overal zo'n drama op het moment?
En wat zijn dan geschikte realms?
Wil het liefst in een serieus guild, dat ook afspraken nakomt en toch wel een aantal maal per weerk raid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
Cleetje schreef op maandag 26 april 2010 @ 10:33:
[...] Het concept van tanks die moeten huggen (en DPS die in de rug moeten blijven) lijkt menig persoon te verbazen. [...]
Haha leuke schrijfstijl. Kun je eens wat meer vertellen over deze tactiek? Komt mij niet bekend voor, heb ook nog geen raids gedaan overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dricus

Dricus

JBplap schreef op maandag 26 april 2010 @ 11:23:
In /2 op Nagrand (horde) was er op een gegeven moment een group aan het vormen voor Nax 10, ik gemeld dat ik best wel mee zou willen maar niet bepaald overgeared ben.

Prima, toen was er discussie over HC/normal, groot aantal mensen had nax nog niet eerder gedaan, dus de logische keuze voor HC te gaan (toch?).
Die is grappig, Naxxramas heeft helemaal geen heroic mode...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deTwisj
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 11-09 10:01
Dricus schreef op maandag 26 april 2010 @ 11:38:
[...]

1e Boss gaat neer, vervolgens kiest de RL (na een hoop geschreeuw was hij dat geworden, en MT healer) de boss rechts.
Ik als OT adds pakken om en om met MT die de adds van andere boor pakt, no problem.
Ik vermoed dat dit Razorscale is in Ulduar. Ik kan mij geen andere boss bedenken die op en neer gaat en adds uit boren komen. Ulduar heeft dan wel weer hard modes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:23

Ik pak over, maar het was al te laat.
Raid wiped, np in mijn ogen kan gebeuren, hup weer verzamelen en gaan. (Toch? O-) )

RL zegt fck dit, DPS zuigt te hard. (Eh WUT? jij laat MT dood gaan omdat je neit oplet)
en de group valt uit elkaar 8)7
Naxx 10 heroic?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Peter2_
Dricus schreef op maandag 26 april 2010 @ 11:38:
[...]

Werd Naxx 25 vroeger niet heroic genoemd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiance
Verwijderd schreef op maandag 26 april 2010 @ 11:04:
Hey Radiance, heb van het weekend nog uitgebreid jullie guildpage doorgelopen en het ziet er zeer goed uit!!

Ik ga nog even goed nadenken of ik 45 euro wil neerleggen om server + faction change te doen, maar als ik het doe dan kunnen je een apply verwachten.
Leuk om te horen :)
Maar wil je er wel op wijzen dat ik geen officer ben en dus niet of ze er nog een melee bij willen hebben.
Mocht je willen transferen en faction swappen zou ik wel eerst een apply maken voor je dit doet, word je aangenomen als trial dan pas transfer en faction change doen :P Zou zonde zijn als we je niet nodig hebben en je hebt de kosten al gemaakt.

Ga er van uit dat je dit al van plan was maar je weet maar nooit!

Youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

_Peter2_ schreef op maandag 26 april 2010 @ 11:45:
[...]
Werd Naxx 25 vroeger niet heroic genoemd?
jup.

Zijn hier eigenlijk mensen op Xavius?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:58

vhal

ಠ_ಠ

HawVer schreef op maandag 26 april 2010 @ 11:23:
[...]

Haha leuke schrijfstijl. Kun je eens wat meer vertellen over deze tactiek? Komt mij niet bekend voor, heb ook nog geen raids gedaan overigens.
als je iedereen de tank laat huggenbij marrowgar creeër je de volgende voordelen

- Spikes spawnen in melee range waardoor ze supersnel neergaan agv splash melee dmg e.d. De boss wordt dan ook geraakt = profit!
- Raiders worden amper geraakt door de flames
-Aoe healing gaat een stuk makkelijker

Alleen hunters zijn een uitzondering. Die moeten helaas buiten zijn hitbox staan (die achtelijk groot is)

Ben trouwens een maandje gestopt met het raiden, raid nu alleen op casual niveau met een vast groepje wat mij prima bevalt. Niks verplichtingen, gewoon lekker spelen en mijn ding doen ipv me irriteren aan slackers in de raid die het vertikken om uit putricides goo te stappen

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kowapanga
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07-09 01:58
SinergyX schreef op maandag 26 april 2010 @ 10:43:
[...]

Even terug gekeken, ik zat dus bij leather gear te kijken :X (die 245 head/shoulders die je kan kopen met triumph badges).

En machtig stukje tekst cleetje :D Al is het geval op lightning's blade niet anders voor WG, nagenoeg altijd heeft horde WG in bezit.. mij hoor je in ieder geval niet klagen :P
Spirit is inderdaad gewoon useless voor shamans.

Zou ook maar niet teveel kijken of het leather is of mail of whatever
Vor bijvoorbeeld Elemental bestaat onze BiS lijst gewoon lekker uit een stuk of 5 Cloth items , dus staar je niet blind of het Mail is of niet :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cleetje

Cleetje

Psycho Slave ++

HawVer schreef op maandag 26 april 2010 @ 11:23:
[...]

Eigenlijk is het heel simpel: Marrowgar heeft een ability genaamd Saber Slash welke erg veel dmg doet, verspreid over het aantal personen dat hij raakt. In 25-mans raakt deze ability de MT en de 2 personen die het dichtste bij hem staan. Naar mijn weten raakt hij hier geen personen mee die achter hem staan.

Het gevolg is dat als er maar 1 tank in range staat, deze nagenoeg ge-oneshot wordt. Staan er 3 tanks voor de boss, dan is dit prima bij te houden met heals. Staat er echter een of andere grapjas voor Marrowgar te dansen zonder plate+veel hp, dan krijg je vieze vlekken op de vloer (en het nodige verwijt naar de healers "uiteraard") ;)

Om deze reden moeten tanks dus dicht bij elkaar staan voor Marrowgar. Slimme raidleaders zorgen er dan ook voor dat de tanks een mark op hun hoofd krijgen zodat ze elkaar gemakkelijk kunnen vinden. Bijkomstig voordeel is dat de rest v/d raid ziet waar ze niet moeten staan. In pugs lijken marks echter een vreemde aantrekkingskracht te bezitten. Helaas is die aantrekkingskracht vele malen sterker dan het besef dat doodgaan slecht is en geen loot oplevert (niet in de laatste plaats omdat dit besef vaak verdacht afwezig lijkt te zijn).

Kortom: het huggen van tanks is normaal gesproken een best-practice, maar in bij Marrowgar gewoon een must. En wat DPS betreft horen deze altijd in de rug van bosses te staan: veel bosses hebben een cleave en bovendien doe je meer DPS (van achteren kunnen mobs geen parry doen). Dragon bosses zijn overigens een uitzondering, die doen van voren een cleave en van achteren een tailswipe. Bij dragons moet de DPS aan de zijkant staan (en dan wel achter de voorpoten blijven).

P.s. Mocht je een wat beter beeld krijgen van de fights dan raad ik aan om wowwiki.com te lezen of tankspot.com te bezoeken. Beide hebben zowel geschreven tactics als bijbehorende filmpjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blacksnak
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-07-2024
HawVer schreef op zondag 25 april 2010 @ 23:30:
Klinkt inderdaad best wel leuk. Tof om hier toch ff te kunnen lezen wat die event juist omvatte vermits ik er helaas zelf niet bij kon zijn. Proficiat met je Monk :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HawVer
Bedankt voor je uitgebreide antwoord. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBplap
  • Niet online

JBplap

Powered by:

deTwisj schreef op maandag 26 april 2010 @ 11:45:

Ik vermoed dat dit Razorscale is in Ulduar. Ik kan mij geen andere boss bedenken die op en neer gaat en adds uit boren komen. Ulduar heeft dan wel weer hard modes.
Ik zet dan ook deze maar even in ;)
Was idd ulduar (die twee lijken kwa naam ook teveel op elkaar)
SinergyX schreef op maandag 26 april 2010 @ 10:43:
[...]
Trouwens gister ook 1 van de leukere gasten in ons guild geleaved :(
Omdat hij meer een PvPer is en niet een PvE speler.
In tegenstelling tot andere leavers (die max slots van guild bank mee nemen en dan stilletjes gquit doen) deposit hij 1200g en vertrekt dan -_-

Was erg aardige gast, hem ontmoet toen ik als nooby van lvl 12 rondliep en hij toen 15 was met die char :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Peter2_
Afgelopen weekend weer verder gegaan met mijn nieuwe horde DK.
Het minen en gatheren opgewerkt naar Outland niveau en vervlgens doorgegaan in "The Old World" tot level 60 (Ik weet het, in Outland gaat het allemaal makkelijker en sneller, maar ik probeer eens uit hoe hand Zygor werkt als je een DK leveled).

De DK (Ghrolm@The Sha'tar) is intussen level 61.

Ik heb nu 2 maal Hellfire ramparts met hem gdaan (zonder drops), de 2e run merkte ik dat ik hem al beter onder controle had en wist ik 600+ DPS overall te doen over de instance.

Maar ik vraag me nu af welke stats het best zijn om op te focussen als (dps) DK.
Str > Sta > Agi > overige stats?
AP > Exp > Hit > Crit > andere stats?

Vooral met de items die je in Outland als quest reward krijgt is het soms goed kijken of iets nu beter is of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 17-09 14:15

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Qua levellen maakt gear bijzonder weinig uit, maar als je het echt wil weten; hit (tot 8%) > expertise (tot 25) > str > crit afaik.

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiance
Hangt dat niet van je spec af?
Wat jij zegt zijn volgens mij Unholy stats, Blood stats waren geloof ik Str --> Arp --> hit --> expertise maar het is al weer maanden geleden dat ik m'n DK serieus speelde.
Gebruik hem nu alleen maar om te DE'en :P

Youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dev10
  • Laatst online: 17-09 09:37
Radiance schreef op maandag 26 april 2010 @ 13:19:
Hangt dat niet van je spec af?
Wat jij zegt zijn volgens mij Unholy stats, Blood stats waren geloof ik Str --> Arp --> hit --> expertise maar het is al weer maanden geleden dat ik m'n DK serieus speelde.
Gebruik hem nu alleen maar om te DE'en :P
Zou ik niet zo doen. ;) Het is precies zoals Kees hierboven al zegt, Hit > Expertise > Strength > Crit, maar tijdens het levellen moet je gewoon gaan voor strength + stamina gear. Daar zit het meeste aan hit en crit wel op en dan doe je genoeg damage.

Afgelopen zaterdag heb ik mezelf op m'n DK maar eens een dual-wield frost build aangemeten. Het is weer heel wat anders dan het simpele rotatie afdraaien op unholy en met 4 stuks T9 een Blood DK met 4 stuks T10 er uit DPS-en. (Was afgelopen donderdag in raid, maar dat is een ander verhaal.) Even snel uit de AH een Titansteel Bonecrusher gehaald en ik had nog een Peacekeeper blade in m'n bags zitten van een ToC HC run, dus eventjes uitproberen.

Tijdens een heroic netjes 4K damage gedaan met op een boss 7K als uitschieter, dus niet geheel ontevreden. Ik moet nog eventjes twee andere wapens zien te krijgen, want om met een tank wapen en een iLevel 200 wapen te gaan DPS-en levert nogal wat vreemde gezichten op. Ik zit te kijken om FoS te gaan farmen voor Nighttime, tenzij iemand een beter idee heeft voor een item wat te verkrijgen is in heroics.

[ Voor 41% gewijzigd door dev10 op 26-04-2010 13:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

dev10 schreef op maandag 26 april 2010 @ 13:31:
[...]
farmen voor Nighttime, tenzij iemand een beter idee heeft voor een item wat te verkrijgen is in heroics.
2 x nighttime indeed voor DW frost. Een met Crusader rune en je offhand met Razorice.

Anders ben je toch verbonden aan de raid dungeons wat betreft goede dps wapens.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cleetje

Cleetje

Psycho Slave ++

deadsy33 schreef op maandag 26 april 2010 @ 13:54:
[...]

2 x nighttime indeed voor DW frost. Een met Crusader rune en je offhand met Razorice.

Anders ben je toch verbonden aan de raid dungeons wat betreft goede dps wapens.
En vergeet vooral Battered Hilt niet ;) Tuurlijk, de kans is minimaal dat je hem ziet droppen -laat staan winnen- maar het geeft je wat te doen. Overigens dropt er van Lootship in ICC10 ook een leuke 1H axe, maar dan moet je daar wel binnen komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dev10
Cleetje schreef op maandag 26 april 2010 @ 14:00:
En vergeet vooral Battered Hilt niet ;) Tuurlijk, de kans is minimaal dat je hem ziet droppen -laat staan winnen- maar het geeft je wat te doen. Overigens dropt er van Lootship in ICC10 ook een leuke 1H axe, maar dan moet je daar wel binnen komen.
Battered hilt heb je niet zo veel aan als DW Frost. ;) Voor m'n unholy spec zou het aardig zijn, maar ik hoop eigenlijk dat die axe van marrowgar een keer dropt voor mij op ICC25.

En ICC10 is lastig binnenkomen in mijn guild, ICC25 mag ik vaak wel meekomen, maar daar beginnen ze meestal pas om 21.30 uur mee en als ik de dag erna moet werken, wil ik gewoon om 0.00 stoppen. Meestal wordt het met raiden dan een uur of 1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001

prutser001

_Peter2_ schreef op maandag 26 april 2010 @ 08:09:
[...]

Ik vermoed dat dit met GCD te maken heeft, 2 casts direct na elkaar
Ik blijf er dus op drukken, dat is de reden waarom ik me afvraag waarom HoW helemaal niet gebruikt wordt, op trash krijg je meestal de kans niet maar met bosses.. wil hij gewoon niet, ik heb al geprobeerd HoW en CS te wisselen maar dan gebeurt er gewoon helemaal niets totdat de mobs op 20% zitten.

Wel erg irritant omdat ik 100% gebruik wil maken van HoW en met bosses dat je moet bewegen ga je niet naar de CD zitten staren.

Asus Z390 Maximus IX Hero, Intel 9900K, RTX3080, 64GB DDR4 3000, 2TB NVME, Samsung 850Evo 1TB, 4 x 14TB Toshiba, Be Quiet SB 801, Samsung 34"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens mij moet je er een /castsequence macro van maken om te krijgen wat jij wilt...

#showtooltip
/use 13
/use 14
/castsequence reset=3 Crusader Strike; Hammer of Wrath

Iets in deze richting volgens mij, dat reset=3 is het aantal seconden dat je wilt dat hij na je CS de tijd heeft om HoW te casten dus moet je ff kijken wat de cooldown op CS is en dan die reset er iets onder doen.
die ; zou ook gewoon een , kunnen zijn trouwens dus google gewoon even op castsequence macro's en kijk wat andere gedaan hebben :)

Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dricus

Dricus

prutser001 schreef op maandag 26 april 2010 @ 14:33:
Wel erg irritant omdat ik 100% gebruik wil maken van HoW en met bosses dat je moet bewegen ga je niet naar de CD zitten staren.
Dan zou je de addon CLCRet kunnen gebruiken, een FCFS helper voor Retri Paladins. Die geeft aan welke ability je wanneer gebruiken kunt (houdt ook rekening met instant Excorcism enzo).

@Aliza:
Die castsequence macro lijkt me erg onhandig. Als HoW nog niet beschikbaar is moet je je knop voor elke CS 2x indrukken, denk ik. (door die reset tijd heb je daar geen last van) Ook heb je een (grote?) kans dat je, zodra HoW beschikbaar is, eerst nog een CS moet doen voordat je HoW kunt gebruiken. Dan ga je dus niet 100% gebruik maken van de beschikbaarheid van HoW, wat prutser001 wil.

[ Voor 36% gewijzigd door Dricus op 26-04-2010 14:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bechown
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09-05-2023
SinergyX schreef op maandag 26 april 2010 @ 10:13:
[...]
Mijn oude apply bij een guild bleek nog te lopen, initieel voor mijn hunter maar ze waren nu hard op zoek naar een ele shaman, komt dat even goed uit :P Woensdag willen ze direct beginnen met ICC, enige wat ik eigelijk nog een keertje wil proberen. Heb nog wel een eisenpakket meegekregen die ik woensdag af moet hebben, maar dat lijkt wel haalbaar :P
Ele is wel fun.. probleem is alleen dat sommige gear in pugs lastig te halen zijn ook al is het een upgrade omdat resto/holy paladin en nog wat anderen op je gear rollen en dan nog moeilijk doen als je ook op een cloth/leather rolled.. Doe nu 7 tot 8k dps in 10m en 25m gemiddeld ietsje hoger.. moet nog 1 frost gear item halen en dan ben ik qua frostgear klaar op 2 specs.. ben dus nu mijn 3de spec enh bijelkaar aan het verzamelen.. En enh is lastiger om goed gegeared mee te raken.. zit nu op een gs van 5320 en doe maar 5k dps in raid.. in HC pugs haal ik niet eens 4k.. Dus enh is veel meer buff afhankelijk naar mijn mening.. Kan zomaar zijn dat ik zwaar wat verkeerd doe..

Succes met je ele spec en ik zou resto ernaast nemen aangezien je dan makkelijker van gear kan switchen, makkelijker kan puggen(als extra healer op boss nodig is) en meer kan looten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiance
Cooldowns is een addon die een simpele timer op je action bars zet als iets op cooldown is.
Simpel maar effectief :)

HoW is ook een abilitie die op range te gebruiken is, Crusador Strike niet dus misschien wil je tijdens die movement je hamertje alvast gebruiken maar kan of doe je dit niet omdat je niet kan zien of je al in range bent voor HoW?

Youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cleetje

Cleetje

Psycho Slave ++

dev10 schreef op maandag 26 april 2010 @ 14:15:
[...]

Battered hilt heb je niet zo veel aan als DW Frost. ;) Voor m'n unholy spec zou het aardig zijn, maar ik hoop eigenlijk dat die axe van marrowgar een keer dropt voor mij op ICC25.
Waarom zou deze niet interessant zijn? Battered Hilt geeft je een keus tussen verschillende swords (maces voor classes die geen swords kunnen gebruiken), waaronder een 1H sword van +/- 2.7 speed. Hiermee is de max dmg sowieso hoger dan Nighttime. Qua stats hoef je het volgens mij ook niet te laten aangezien er geen enkele 1Her is met STR tegenwoordig ;)

Maar goed, heel erg heb ik me er ook niet in verdiept, dus misschien zie ik iets over het hoofd. Dan hoor ik het graag :) Het lijkt er echter op dat jij impliceerde dat Battered Hilt enkel een 2H geeft, wat niet het geval is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Cleetje schreef op maandag 26 april 2010 @ 14:48:
Qua stats hoef je het volgens mij ook niet te laten aangezien er geen enkele 1Her is met STR tegenwoordig ;)
DPS sword bedoel je? Want afaik hebben alle tank 1H'ers wel altijd str.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiance
Probleem met tank wapens is, is dat deze bijna altijd heel snel zijn (1.6 sec speed meestal geloof ik) en als dual wield DK wil je juist 2 zo langzaam mogelijke wapens hebben (vanaf 2.6 speed geloof ik?) :)

Youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dricus schreef op maandag 26 april 2010 @ 14:41:
[...]
@Aliza:
Die castsequence macro lijkt me erg onhandig. Als HoW nog niet beschikbaar is moet je je knop voor elke CS 2x indrukken, denk ik. (door die reset tijd heb je daar geen last van) Ook heb je een (grote?) kans dat je, zodra HoW beschikbaar is, eerst nog een CS moet doen voordat je HoW kunt gebruiken. Dan ga je dus niet 100% gebruik maken van de beschikbaarheid van HoW, wat prutser001 wil.
Ik wil ook zeker niet zeggen dat hij met die macro het maximale uit HoW haalt hoor, maar als hij perse die 2 spells onder 1 macro wilt hebben zal dit de beste oplossing zijn imo.
Verder zorgt die reset=? er dus voor dat je indien HoW niet beschikbaar is (of wel en gecast word) hij na die tijd (3 sec dus in mijn voorbeeld) weer reset naar spell 1 (CS dus in mijn voorbeeld). << En dat heb je zelf net dus ook al verbeterd :-) >>
Daarom moet je zorgen dat als de cd op CS 3 seconden is, dat die reset onder de 3 sec ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001

prutser001

Dricus schreef op maandag 26 april 2010 @ 14:41:
[...]

Dan zou je de addon CLCRet kunnen gebruiken, een FCFS helper voor Retri Paladins. Die geeft aan welke ability je wanneer gebruiken kunt (houdt ook rekening met instant Excorcism enzo).

@Aliza:
Bedankt, ik ga deze addon gelijk installeren
Verwijderd schreef op maandag 26 april 2010 @ 14:39:
Volgens mij moet je er een /castsequence macro van maken om te krijgen wat jij wilt...

#showtooltip
/use 13
/use 14
/castsequence reset=3 Crusader Strike; Hammer of Wrath

Iets in deze richting volgens mij, dat reset=3 is het aantal seconden dat je wilt dat hij na je CS de tijd heeft om HoW te casten dus moet je ff kijken wat de cooldown op CS is en dan die reset er iets onder doen.
die ; zou ook gewoon een , kunnen zijn trouwens dus google gewoon even op castsequence macro's en kijk wat andere gedaan hebben :)

Succes!
Ik ga dit ook even proberen, was even vergeten dat castsequence ook kan.

Hoop dat ik met deze tips mijn dps nog een beetje op kan schroeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• addictive
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 23-05 19:48
dev10 schreef op maandag 26 april 2010 @ 14:15:
[...]

Battered hilt heb je niet zo veel aan als DW Frost. ;)
nou http://www.wowhead.com/item=50046 misschien niet optimaal, maar als je de kans hebt zou ik hem niet laten liggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

addictive schreef op maandag 26 april 2010 @ 15:16:
[...]

nou http://www.wowhead.com/item=50046 misschien niet optimaal, maar als je de kans hebt zou ik hem niet laten liggen :)
De dmg range is zo'n beetje het belangrijkste voor DW Frost (DPS en Tank) omdat de meeste abilities daarop scalen (meeste zijn toch al instant). Zelfs de ICC10 wapens zitten lager. Als je een hilt kan bemachtigen dan zou ik bovenstaande wapen echt overwegen. Ik heb hem zelf ook voor mijn Frost tank, als human zijnde geeft ie ook nog wat extra expertise.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaseriaN
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 16-09 11:34

RaseriaN

So much choices..

Lief dagboek,

Nadat het alweer 2 weken kriebelde, was ik vorige week helemaal weer over.. 2 vrienden van me blijken ook weer te gamen en blijkt dat een stagiar bij ons ook op dezelfde server zit :) Dus reden te meer om weer een maandje mee te doen..

Gelijk een meevallertje gehad.. had nog een BoE Chest liggen uit ICC en die gelijk verkocht voor 9k.
Daarna mezelf getrakteerd op Epic Flying, dus ben voor mij eigen gevoel lekker gestart :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dev10
Cleetje schreef op maandag 26 april 2010 @ 14:48:
[...]
Het lijkt er echter op dat jij impliceerde dat Battered Hilt enkel een 2H geeft, wat niet het geval is.
Ja, had ik even niet aan gedacht. 8)7 Ik heb die Battered Hilt sowieso nog nooit zien droppen en de kans dat ik hem krijg is gewoon niet zo groot. Dan is twee keer Nighttime een beter idee. (En mocht die dan nog een keer droppen, zie ik wel waarvoor ik hem zou gebruiken.)
Radiance schreef op maandag 26 april 2010 @ 14:55:
Probleem met tank wapens is, is dat deze bijna altijd heel snel zijn (1.6 sec speed meestal geloof ik) en als dual wield DK wil je juist 2 zo langzaam mogelijke wapens hebben (vanaf 2.6 speed geloof ik?) :)
Vanaf 2.5 volgens EJ. Net weer even FoS gedaan, nighttime dropte niet maar wel een overall damage done van 5.6K. Ondertussen kreeg ik ook [Master of Arms] omdat m'n mace en sword skill op 400 zaten. Ben benieuwd wat dat gaat doen als ik twee beter geschikte wapens krijg. :)

[ Voor 37% gewijzigd door dev10 op 26-04-2010 16:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wij gingen de Forge of Souls in op de eerste ochtend dat hij uitkwam en de 2e mob die we killde dropte een "battered hilt" niemand wist wat het was maar de druid won de roll. Nadien dat ding nooit meer zien droppen, later kwam ik er achter dat hij 9k gold waard was :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bartske
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17-09 15:20
Ik zit er aan te denken om weer te beginnen met WoW, heb tot afgelopen december gespeeld en toen was ik het raiden enzo behoorlijk zat. Ik wil mn healer pally gaan lvlen en ondertussen misschien nog wat raiden met mn lvl 80 DK:

http://wow-heroes.com/ind...rver=Alonsus&name=Bartske

http://eu.wowarmory.com/c....xml?r=Alonsus&cn=Bartske

Ik vraag me af of het nog een beetje raiden is met deze (dwz makkelijk een PuG of een guild krijgen). En het zal vast dat je met heroics nu al betere gear kan krijgen, klopt dit? Met emblems of conquest ofzo. Dan kan ik dat iig nog even upgreaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zertaxka
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Dricus schreef op maandag 26 april 2010 @ 08:21:
Weekendverslagje,

Dit weekend heb ik weinig met de guild geraid. Afgelopen vrijdag kon ik pas laat inloggen wegens andere verplichtingen. Ik kon toen nog wel aanhaken bij Festergut en Rotface in ICC10. Met beide bosses hadden we wat moeite, maar ze gingen allebei na 3 tries neer (als ik het me goed herinner). Gisteren ging de raid niet door wegens te weinig signups. We proberen dinsdag nog een groep bij elkaar te krijgen zodat we eindelijk die Blood Prince Council eens neer kunnen leggen.

Verder ben ik zaterdag nog meegegaan met een GDKP run naar ToC25. Het was een goede groep, dus alles ging in 1 keer neer. Het healen was een makkie omdat er een paar zwaar overgearde healers mee waren. Ik had het dus relatief rustig. Er werden geen mega hoge prijzen betaald, hoogste was 4.2k voor het Solace trinket. Alles bij elkaar heb ik 595 goud verdiend (goud van bosses niet meegerekend). Toch leuk meegenomen :).

Ook heb ik nog aardig wat lopen PvP'en. AB was de Call to Arms dit weekend, dus die heb ik aardig gefarmed samen met een paar guildies. Ook hebben we nog wat 3v3 gedaan. De Enhancement Shaman is ondertussen flink aan het gearen geweest en dat is te merken. Hij is niet meer zo makkelijk dood te krijgen en makkelijker te healen. Uiteindelijk zijn we qua rating nog niet opgeschoten, we zitten nu rond de 1050.

De gefarmde honor is omgezet in de Wrathful wrists en da's dan voor mij meteen het laatste Wrathful item wat ik zonder rating requirement kan kopen. We hopen deze week ons team naar de 1300 rating te kunnen krijgen (stiekem hoop ik op 1400, maar of dat gaat lukken...). Dan kan ik de Wrathful Waist gaan kopen. De arena punten van aanstaande woensdag gaan besteed worden aan m'n 3e Relentless set item (head, chest of legs).

Daarnaast heb ik ook alweer meer dan 100 Triumphs. Aangezien ik de 4-piece T10 bonus voor Holy Paladins niet echt interessant vind (2-pieces heb ik al), ga ik mijn T9 head eerst maar eens vervangen door Heaume of the Restless Watch. Ook ga ik voor 60 Frosts de ilvl 264 Waist kopen, dat is een flinke upgrade voor mij. Op mijn Shaman ga ik denk ik maar eens Inscription levelen met als doel om Darkmoon Card: Greatness (de intellect versie) te gaan craften als vervanger voor de trinket uit ToC5 normal die ik heb. M'n Libram ga ik hoogst waarschijnlijk downgraden naar de ilvl200 Libram of Renewal omdat ik daar meer aan heb dan de huidige extra spellpower op Holy Light.
Leuk om wat verhalen van andere Holy Paladins te lezen.
Je hebt toch wel geboden op Solace hoop ik? Is 1 van de betere in slot voor je in combo met een intel trinket. En de ilevel 200 libram is inderdaad beter dan de 245/264 librams.

Ben zelf vorige week ook begonnen met arena. Eerst met een fun 3v3 voor 10 games. Samen met een rogue en feral tot 6-6 gekomen. Had wel zin om iets serieuzer arena te gaan spelen. Dus samen met een DK van de guild een 2v2 gemaakt.
In het begin veel dubbel dps teams tegenover ons. Dat is dus een kwestie van de burst overleven en dan win je zeker 8 van de 10 keer wel (misschien wel alle 10 als je niet zoals ik wat beginner foutjes maakt). Gisteren weer een aantal games gedaan. Veel rogue/priest combo's. Als ik een manaburning priest tref verliezen we vaak, doet de priest dat niet dan winnen we wel vaak. Ook kregen we vaak de arena met die verhoogde brug in het midden (blade edge?) altijd met een warlock/healer combo. En die portal van de lock is daar echt een voordeel. Gelukkig zijn sommige healers nog slechter dan ik ben dus we winnen dan nog wel eens.
Ook nog tegen een ele shaman/holy pala dik een half uur bezig geweest. Shaman was na 5 min al zonder mana. Daarna 25 minuten lang mana totems lopen slopen en proberen om 1 van de 2 neer te krijgen. Uiteindelijk de shaman neer weten te krijgen. Echt een goed gevoel om na zo een lang gevecht als overwinnaar uit de ring te komen. Zitten inmiddels op 1290 rating, nog 10 meer om mijn belt naar wrathfull te brengen. En dan nog 1 furious set piece vervangen voor relentless en dan heb ik een hogere rating nodig voor de rest.
Ik heb er plezier in tot nu toe. Alleen het nadeel is dat je soms een combo treft waar je bij voorbaat al kansloos tegen bent.

World of Warships proberen ? Klik hier voor Recruit a Friend Benefits !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
Bedenk wel dat HoW lang niet zo hard slaat als je denkt. Ik zelf gebruik HoW alleen als Judgement, Divine Storm en Crusader strike op CD zijn. HoW procced namelijk geen seal.

Voor mij is de DPSe* van HoW ongeveer 1750, CS ongeveer 2400, DS ~2800, en judgement ongeveer 1700. In theorie zou ik dus HoW boven judgement moeten kiezen (DS > CS > HoW > Jud) maar in de praktijk loop ik dan tegen mana problemen aan, dus gebruik ik DS > CS > Jud > HoW als priority list.

*DPSe = Damage Per Second (effective), dus avg damage hit / cooldown. Let er wel op dat CS en DS beide een seal proccen, dus die damage moet je er ook bij nemen.

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op maandag 26 april 2010 @ 16:59:
Wij gingen de Forge of Souls in op de eerste ochtend dat hij uitkwam en de 2e mob die we killde dropte een "battered hilt" niemand wist wat het was maar de druid won de roll. Nadien dat ding nooit meer zien droppen, later kwam ik er achter dat hij 9k gold waard was :P
De eerste dagen had dat ding ook een bizar hoge droprate, heb hem toen 2-3x zien langskomen (natuurlijk need roll verliezen), na de fix dat ding ook echt nooit meer gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 09-09 13:58

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Cataclysm Raid Progression Refinements
Cataclysm will change a couple of things to the raiding system apparently. "Too long didn't read" version:
  • 10-Man and 25-Man raids will share the same lockout.
  • 10-Man and 25-Man raids difficulty will be as close as possible to each other.
  • 10-Man and 25-Man raids will drop the exact same loot, but 25-man will drop a higher quantity of items.
  • Normal versus Heroic mode will be chosen on a per-boss basis in Cataclysm raids, the same way it works in Icecrown Citadel
  • For the first few raid tiers, our plan is to provide multiple smaller raids. Instead of one raid with eleven bosses, you might have a five-boss raid as well as a six-boss raid.
Seriously? Blizzard, wat denken jullie nou? Een 10-man is altijd veel makkelijker dan een 25-man. Er zijn minder mensen om te coördineren, minder mensen die kunnen falen. Waarom zou ik dan nog 25-mans doen? Wat, behalve iets stoms als een achievement, gaat mensen nog pushen om 25-mans te doen als ze alles ook op 10-man kunnen halen? Of, als mensen dan toch 25-mans spelen, betekent dat dan dat ze geen current tier 10-mans kunnen spelen? Een wekelijkse Karazhan of 2 maal weekse Zul'Aman was geweldig, was nog wat afwisseling. En nu moeten we het doen met één raiding instance op de huidge tier per week? Dank je wel, Blizzard.

Ik ga meestal in tegen de mensen die na een aangekondigde wijziging roepen dat ze stoppen met spelen, maar deze change zou voor mij alle lol uit het spel halen. Ik denk niet dat ik Cataclysm ga spelen als deze wijziging er komt...

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
NMe schreef op maandag 26 april 2010 @ 18:39:
[...]

Seriously? Blizzard, wat denken jullie nou? Een 10-man is altijd veel makkelijker dan een 25-man. Er zijn minder mensen om te coördineren, minder mensen die kunnen falen. Waarom zou ik dan nog 25-mans doen? Wat, behalve iets stoms als een achievement, gaat mensen nog pushen om 25-mans te doen als ze alles ook op 10-man kunnen halen? Of, als mensen dan toch 25-mans spelen, betekent dat dan dat ze geen current tier 10-mans kunnen spelen? Een wekelijkse Karazhan of 2 maal weekse Zul'Aman was geweldig, was nog wat afwisseling. En nu moeten we het doen met één raiding instance op de huidge tier per week? Dank je wel, Blizzard.

Ik ga meestal in tegen de mensen die na een aangekondigde wijziging roepen dat ze stoppen met spelen, maar deze change zou voor mij alle lol uit het spel halen. Ik denk niet dat ik Cataclysm ga spelen als deze wijziging er komt...
Omdat mensen op dit moment zowel 10 als 25 mans raiden, en elke week de hele instance twee keer van binnen zien, en daar dus twee keer zo snel spuugzat van worden. Verder omdat mensen zoals ik vrijwel niets nodig hebben in 10 mans op een enkel stukje gear of trinket na, en het puur runnen voor.. ja waarvoor eigenlijk? Op dit moment voor LK heroic, maar daar moeten we dus eerste 11 bosses voor neerleggen waarbij elk stukje loot dat dropped *bam* gedissed wordt (en de tokens gevendord). En ja, mischien is 10 man makkelijker, maar wat je straks wel gaat krijgen zijn mensen die de 25 mans doen, en de overgebleven mains die niet in die run zaten doen een 10 mans, eventueel aangevult met (propere) tank alts.

En wees nu eerlijk, een 10 mans ICC voegt weinig toe aan een 25 mans ICC, maar iha zal je dus meer voldoening halen uit 10 mans dan nu het geval is, want nu gaan 10 mans helemaal nergens meer over en 10 man guilds zijn meer een joke dan een serieuze bezigheid.

Daarnaast ben ik het niet met je eens dat een 10 mans altijd makkelijker is. 10 man Sartharion 3D bijvoorbeeld was een heel erg stuk lastiger dan de 25 mans versie. Zelfde met bijvoorbeeld Heroic PP, daar zijn delen van het gevecht op 10 mans harder dan op 25 mans. En het is veel lastiger om een goede raidsetup te krijgen met elke mogelijke buff die er ingame is. Met een 25 mans raid is dat een stuk eenvoudiger. Verder wil je nu ook 25 mans blijven doen, want een boss zal op 10 mans 1 item droppen en 1 badge en 10 gold per player, maar een 25 mans boss zal 3 items, 3 badges en 15 gold per player droppen. Of 2 items op 10 man, en 5-6 op 25 mans.

Verder, een wekelijkste karazhan + TK + gruul + mag + SSC was heel normaal, gevolgt door een wekelijkse BT + (TK + SSC voor attunements) + Hyjal + ZA, en later een wekelijkse SWP + BT. Wat ik nu doe is ICC25 + ICC10. boooooring alle bosses elke week twee keer zien op heroic. Dan heb ik liever twee verschillende raids in Cataclysm, met eventueel nog een 10 man op een lower tier als ik me verveel ofzo.

Kortom, dit is wel een reden om te blijven raiden in cataclysm voor mij.

[ Voor 25% gewijzigd door Kees op 26-04-2010 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• junglebeast
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16-09 15:30

junglebeast

hier staat iets

Interessant die aankondiging. Weet niet helemaal wat ik er van moet denken.
Bij ons zou het minder problemen veroorzaken omdat we steeds moeite hebben om een 25 man te maken.
Waarvan we de loot gebruiken om ons verder in 10 man te brengen.

Ik lees ook dat ze meerdere raid instances per patch uit brengen. Maar dan iets kleiner 5 á 6 bosses.

Maar het epic raiden met 40 man ergens na binnen stormen (ja inc leechers) was er al niet meer in TBC en nu zal 25 man toch wel een eind op z'n retour zijn in Cata.

Ik zie nu zo iets als 10 man guild, en 25 man pug of iets dergelijks.. Ja en dan heeft al helemaal geen zin om in een 25 man guild te zitten.

B.NET: Junglebeast#2495 | Stormscale Horde

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Divak
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 17-09 12:05
NMe schreef op maandag 26 april 2010 @ 18:39:
[...]

Seriously? Blizzard, wat denken jullie nou? Een 10-man is altijd veel makkelijker dan een 25-man. Er zijn minder mensen om te coördineren, minder mensen die kunnen falen. Waarom zou ik dan nog 25-mans doen?
Omdat het leuk is? Omdat het voldoening geeft om met 25 mensen iets te bereiken? Omdat er meer loot per speler te verdelen is in 25-man raids?

Ik vind het echt super nieuws. Dat het één lockout wordt vind ik ook erg leuk, zeker als je bedenkt dat er meerdere kleine raids komen in plaats van één grote raid. Het enige wat je in feite doet is ICC10 en ICC25 elke week keer op keer doorlopen. Op een gegeven moment word je daar wel moe van. Daarbij hoef je dus ook niet meer 5 dagen in de week te raiden als je mee wilt komen met andere spelers. Op deze manier is er meer tijd over om overige raids te doen, een rated battleground, oid.

Ik zit zelf in een guild die niet genoeg mensen heeft voor 25-man runs, en de enige reden dat ik op dit moment 25-man runs doe: De loot. Ik vind dat Blizzard hun beslissing heel goed uitleggen:
Whether you're a big guild or a small guild the choice won't be dependent on what items drop, but instead on what you enjoy the most.
En daar gaat het toch om, dat je het naar je zin hebt? Er zijn enorm veel guilds die problemen hebben om mensen bij elkaar te krijgen voor 25-man raids, en zeker voor meerdere dagen in een week. Kleinere en kortere raids is dan de ideale oplossing om het raiden voor meer mensen toegankelijk te maken. Dat jij toevallig meer tijd hebt en in een grote guild zit, betekent nu gewoon dat je veel betere gear kan bemachtigen dan iemand die in een kleinere guild zit of maar één of twee avonden per week kan gamen. Misschien in jouw ogen oneerlijk, maar ik vind dat iedereen die moeite in een spel stopt evenveel recht heeft op goede items.

En het verschil in coordinatie/meer retards wordt uitbetaald met meer loot. En er zullen vast en zeker nog genoeg bonussen aan hangen om het interessant te houden.

Plezier staat voorop, en niet de loot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Amen. ;)

helemaal mee eens.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 26-04-2010 22:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ImdaMned
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 17-09 12:54
Het leuke van ICC 10 was de uitdaging met een kleinere groep om het toch te redden (en inderdaad minder kans op fail), ondanks de vaak niet gebalanceerde group setup. Daarnaast is de 10 mans HC loot vaak beter itemized dan de 25 mans normal gear ondanks dat ze hetzelfde itemlvl hadden.

Oh, en niet onbelangrijk. De sfeer is vaak was losser. Meer gepraat op vent. etc etc

[ Voor 13% gewijzigd door ImdaMned op 26-04-2010 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garagaholic
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-08 08:39
Kees schreef op maandag 26 april 2010 @ 19:00:
[...]
En wees nu eerlijk, een 10 mans ICC voegt weinig toe aan een 25 mans ICC, maar iha zal je dus meer voldoening halen uit 10 mans dan nu het geval is, want nu gaan 10 mans helemaal nergens meer over en 10 man guilds zijn meer een joke dan een serieuze bezigheid.
10 man guilds zijn meer voor fun dan een serieuze bezigheid.*fixed*

Of het wenselijk is om een onderdeel van een game als 'serieuze bezigheid' te willen zien, laat ik maar in het midden. Dat is ieder z'n meug denk ik dan maar ;-).

10 man raids zijn o.a. gemakkelijker voor de doorgewinterde 25 raider doordat ze flink in de slappe gearwas zitten. Zeker wanneer van het vorige tier de heroics (bijna) op farm waren, dan zit je bijvoorbeeld vanuit ToC25HC naar ICC10 normal. Dat is een ilvl258HC item vergelijken met een normaal 251 item. Je hebt dan in principe ook niets te zoeken in zo'n 10 mans. Als jij en jouw guild uberhaupt 10 man ToC deed, dan liggen de zaken al een heel stuk anders..

Overigens ligt de 'moeilijkheid' van 25 mans naar mijn mening vooral in coördinatie van die 25 jongetjes en meisjes. Ik vraag mij dus af hoe blizzard dit makkelijker gaat maken, of eventueel dat ze de 10 mans moeilijker gaan maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prutser001

prutser001

Kees schreef op maandag 26 april 2010 @ 17:12:
Bedenk wel dat HoW lang niet zo hard slaat als je denkt. Ik zelf gebruik HoW alleen als Judgement, Divine Storm en Crusader strike op CD zijn. HoW procced namelijk geen seal.

Voor mij is de DPSe* van HoW ongeveer 1750, CS ongeveer 2400, DS ~2800, en judgement ongeveer 1700. In theorie zou ik dus HoW boven judgement moeten kiezen (DS > CS > HoW > Jud) maar in de praktijk loop ik dan tegen mana problemen aan, dus gebruik ik DS > CS > Jud > HoW als priority list.

*DPSe = Damage Per Second (effective), dus avg damage hit / cooldown. Let er wel op dat CS en DS beide een seal proccen, dus die damage moet je er ook bij nemen.
Mana problemen heb ik niet, maar HoW crit meestal voor 2,5-3.2k (voor zover) wat toch wel een leuke boost geeft in dps wat ik gemerkt heb, zat in VH op 1.8kdps overall, op sommige trashpacks op 2.4 tot 2.8k. Heb op dit moment alleen een beetje moeite met single target dps, blijf je dan in SoCom of gebruik je SoC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Kees schreef op maandag 26 april 2010 @ 19:00:
[...]
Verder, een wekelijkste karazhan + TK + gruul + mag + SSC was heel normaal, gevolgt door een wekelijkse BT + (TK + SSC voor attunements) + Hyjal + ZA, en later een wekelijkse SWP + BT. Wat ik nu doe is ICC25 + ICC10. boooooring alle bosses elke week twee keer zien op heroic. Dan heb ik liever twee verschillende raids in Cataclysm, met eventueel nog een 10 man op een lower tier als ik me verveel ofzo.

Kortom, dit is wel een reden om te blijven raiden in cataclysm voor mij.
Je verwacht dat er meer content komt dan in WotLK? We gaan nog steeds één à twee raids per tier krijgen. Zeker die eerste tier gaat bloedsaai worden omdat je naast je 25-mans raid eigenlijk niks meer kan doen, hooguit wat heroics farmen ofzo. Jippie. :/ En die tweede tier wordt vast óók geweldig omdat je dan naast je nieuwe raid bijna verplicht heroic 10-mans van de vorige tier, die je dan vast alweer kan uitkotsen, moet gaan doen voor upgrades. En de enige reden dat dat nog steeds upgrades zijn is dezelfde reden dat 258 items vaak nog steeds beter zijn dan 264 items.

Waarom kan Blizzard niet gewoon wat 10-man only instances maken? Wat verliezen ze daarmee? Behalve dan dat ze toe moeten geven dat het 10/25-man concept helemaal niet goed in elkaar zit? Ik mis gewoon echt raids als Karazhan en Zul'Aman, die maakten TBC leuk. Gewoon even relaxt raiden op de regenachtige zondagmiddag met wat vrienden, waar mensen het niet alleen maar voor achievements, mounts of badges deden maar gewoon voor de lol.
RichardvdD schreef op maandag 26 april 2010 @ 21:42:
[...]
Omdat het leuk is? Omdat het voldoening geeft om met 25 mensen iets te bereiken? Omdat er meer loot per speler te verdelen is in 25-man raids?
Er droppen nu 3-4 items per baas in een 25-man raid. Er droppen er 2 per baas in een 10-man. Ik zie dat ook in Cata niet snel veranderen. De kans op een item is per raider in een 10-man dus 2/10 = 20%, en in een 25-man is het 4/25 = 16%. Ik zou het wel weten als de 10-man dezelfde items dropt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Darkasantion
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 17-09 11:09

Darkasantion

Just keep swimming!

Korte samenvatting over 10/25 mans:
KUT!!!
Blizzard kan blijkbaar niet toegeven dat ze een fout hebben gemaakt met de 10/25 mans, dus dan gaan ze dit maar doen, want ook geheid fout gaat, om maar niet te hoeven te zeggen dat ze fout zaten....

Join het DPC Whatpulse team Intel/ATI.AMD Powered PC!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blouweKip
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 07:08
Het zal vooral moeilijker worden om 25 mans te maken, als 25 man content niet undertuned wordt dan betekend dat dat 10 man ws net als nu een stuk makkelijk wordt, of blizzard moet ineens na al die jaren het magische antwoord hebben hoe het verschil in player aantal in 10 man om te zetten naar signficante wijzigingen in de gameplay van 10 mans tov 25 die de uitdaging wel weer terug kunnen brengen in 10 mans (en nee, outgearen is niet de primaire reden dat 10 mans makkelijker zijn voor veel mensen)

Juist de slackers (voor wie dit primair wordt gedaan - ik weiger slackers casual te noemen zoals zoveel mensen doen - casual heeft niets te maken met slecht spelen) zullen hier last van gaan krijgen, minder pugs waar ze loot in gaan krijgen, geen boosts in 10 mans meer van mensen die wel hun toon kennen en op bossfights kunnen performen, men is zo blij nu dat andere mensen (25 man guilds) genaaid gaan worden dat ik er gewoon een naar gevoel aan over houd: het is nooit goed als een wijzigingen ten koste gaat van het speelplezier van een substantiele minderheid.

Dit zal ook de verschillen tussen de classes minder groot gaan maken, immers: je kunt 10 man niet goed tunen als classes niet meer generieke abilities gaan krijgen (ik merk als healer dat de eerste aanzetten er al inzitten als ik naar de buffs en nerfs kijk die voorlopig op de lijst staan voor cata)

Ik begin steeds meer te hopen dat iemand (desnoods blizzard zelf) in het gat in de markt springt dat wow nu aan het verlaten is, niet iedereen speelt voor paarse pixels en het spel wordt in toenemende mate daarop afgestemd, en dat terwijl men eindelijk weer eens wat uitdagingen had toegevoegd in icc kwa gevechten, misschien dat het meevalt maar die activision mentaliteit van minder kwaliteit en meer kwantiteit vind ik zelf niet echt interessant.

wtb een non-slacker mmo (niet pvp) voor mensen die voor hun plezier een uitdaging aangaan

"For my friends, anything; for my enemies, the law."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
blouweKip schreef op maandag 26 april 2010 @ 23:46:
wtb een non-slacker mmo (niet pvp) voor mensen die voor hun plezier een uitdaging aangaan
Een MMO zonder slackers is niet een MMO die heel erg veel mensen spelen.

Ik vind het persoonlijk een zeer goede keuze van blizzard vanuit een 25 mans heroic guild op dit moment. Wat we nu krijgen is dat mensen die 10 mans met succes gedaan hebben, zo een 25 mans in kunnen. Iets wat nu niet kan. Bovendien zijn 10 mand volledige ondergewaardeerd omdat ik met een groep van 10 mensen met voornamelijk 277 gear zo'n instance in notime plat leg.

Daarnaast ben ik er als hardcore raider gewoon spuugzat van dat ik elke week op 2 chars 4 keer dezelfde bosses kill, en tijdens TOC zelfs 8 keer per week. Dan heb ik liever gewoon 2x.

Het allermoeilijkste van een 25 mans guild op dit moment is het organizeren van een 10 mans 'elitist' groep die een daadwerkelijke kans heeft op heroics. En dat hebben we straks niet meer. EINDELIJK. Niet zozeer lastig omdat het moeilijk is om goede spelers te vinden, maar je hebt 15+ mensen die zich buiten de groep gezet voelen. Omdat een beetje een goede guild maar 3 tanks heeft, en als je daar dus 2-3 vandaan trekt, dan heeft de tweede groep geen goede tanks, en ook niet de beste healers..

[ Voor 12% gewijzigd door Kees op 27-04-2010 00:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NMe

NMe

Quia Ego Sic Dico.

En hoe precies is dat anders na deze wijziging? Ook in jouw guild ga je mensen krijgen die liever 10-mans spelen dan 25-mans alleen omdat ze daar toch óók de gear kunnen krijgen zonder per se met retards te hoeven raiden. Elk raiding team heeft wel een of twee idioten die gedragen worden door de rest in 25-mans. In 10-mans is dat gewoon veel minder. Ik voel me op deze manier bijna gedwongen door Blizzard om 10-mans te gaan doen in plaats van 25-mans als ik binnen enigszins afzienbare tijd bosses wil killen.

Wat 10-man betreft ben ik halverwege heroic ICC10 op het moment, en dat zonder echt een vast team te hebben. Wat 25-man betreft hebben we wekenlang vast gehangen op Sindragosa omdat een paar mensen het niet in hun dikke schedel kregen waar nou precies de ice blocks moesten komen of dat het misschien toch wel belangrijk is om na die pull weg te rennen. Waarom zou ik daar in Cata nog tijd aan verspillen als ik in een 10-man wél alle content kan doen?

Begrijp me niet verkeerd, ik vind 25-mans raids leuk. Maar op deze manier heeft het geen zin. Je raidt om te looten en je loot om te raiden. Als ik 10-mans doe krijg ik sneller meer gear, dus zie ik meer content. Waarom zou ik me dan nog op 25-mans richten?

De huidige insteek van 86 verschillende resets per instance is inderdaad goed brak. Neemt niet weg dat een nieuwe insteek waar alles maar op één reset zit niet ook compleet brak kan zijn. Nogmaals: geef ons asjeblieft een dedicated 10-man instance om naast die 25-mans te doen en je zal mij niet meer horen. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JeroenNietDoen
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07:23
Het hele nut van het hebben van een 25-mans raiding guild is straks echt weg. Dedicated raiders zullen voor het grootste deel gaan willen samenspelen met hun favoriete clubje. Er is immers toch een gesharde lockout, loot is hetzelfde ook.

Denk dat we in Cata heel veel elitaire 10 man guilds gaan zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roxors
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 17-09 12:59
NMe schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 02:19:
..
Waarom zou ik me dan nog op 25-mans richten?
..
Ik kan het verkeerd hebben gelezen, maar volgens mij is er in Cata in een 25 man meer kans op loot, meer gold en meer badges dan in een 10man.
Vooral dat 'higher quantity of loot per player' doet me denken dat ze ipv 4 stuks loot per baas er straks meer loot dropt, misschien wel 6, zodat het efficiënter is om 25 te runnen. Daarnaast ook meer gold(lekker belangrijk) en meer badges.

[ Voor 3% gewijzigd door Roxors op 27-04-2010 08:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JBplap
  • Niet online

JBplap