[dislectie] hoeveel forum deelnemers heb je nodig om een peertje te vervangen ?
Hij doet deze beschuldiging wel:Delerium schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 12:02:
Voor wat het waard is, het is niet dat Quacka een beschuldiging doet, hij post de samenvatting van een boek (incl bronvermelding). Het is dus een andere schrijver die de beschuldiging poneert.
Maar door de formulatie van deze beschuldiging en de rest van het verhaal kan ik daar niet over struikelen.Ik vermoed sterk dat iets dergelijks hier ook het geval is. Het is alleen lastig te bewijzen
Inhoudelijk onjuiste informatie hoort op 0 en moet doormiddel van een reactie gecorrigeerd worden, als dat nog niet is gebeurd. (De corrigerende reactie kan recht onder de reactie staan, maar ook elders in de discussie, zolang de reactie maar weerlegd wordt.)player-x schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 12:01:
Pixeltje in 'nieuws: Computex: Sapphire toont passief gekoelde HD 5670'
Een vast goed bedoelde reactie maar totaal fout (heeft zelfs een paar +2 gekregen)
Heb hem nu een -1 gegeven want foute informatie is ongewenst of is dat onjuist?
Inhoudelijk onjuiste informatie is alleen een -1 is deze duidelijk is neergezet om te trollen, anders valt inhoudelijk onjuiste informatie niet onder sociaal ongewenst gedrag (en dus -1).
All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.
Verwijderd
Dat is zo ongeveer de ergste beschuldiging die je kunt uiten... daar moet dan wel iets meer tegenover staan.
Gissen kan verschillende kanten op maar zoals Quacka het aankaart is het nog best netjes. Het gebeurt en Quacka trekt nog verbanden ook. Voorspellende verbanden zelfs: http://frontpage.fok.nl/n...et-advocaat-eyeworks.html
Verwijderd in 'HP introduceert luxe Envy 14-notebooks eind juli in Nederland'
Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic
All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.
johnkeates in 'nieuws: Microsoft zal geen aparte desktop-Windows voor ARM-tablets maken'
johnkeates in 'nieuws: Microsoft zal geen aparte desktop-Windows voor ARM-tablets maken'
Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir
.oisyn in 'nieuws: Sony gaat meer oude games naar 3d omzetten' 12x +1
koelpasta in 'nieuws: Sony gaat meer oude games naar 3d omzetten' 4x +2
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Wat vinden jullie daarvan? Commentaar op het artikel hoort in GR, niet op FP, toontje is nogal onvriendelijk, en reactie heeft een hoog FiPo-gehalte, binnen één minuut na posten artikel.
Ik maak er daarom een -1 van? Die +1's en zeker die +2 vind ik sowieso wel érg hoog.
Virussen? Scan ze hier!
Enerzijds vind ik sommige aspecten wel informatief. Anderzijds vind ik het heel jammer dat vrijwel elk nieuwsitem van elk willekeurig merk weer gaat over Apple.
ppl in 'HP introduceert luxe Envy 14-notebooks eind juli in Nederland'
Zelf overweeg ik om een +2 te geven. Met name het gedeelte over de constructie van een laptop vind ik informatief. Anderzijds, zoals eerder gezegd, vind ik jammer dat overal Apple bij betrokken wordt.
[ Voor 1% gewijzigd door Herman op 04-06-2010 11:07 . Reden: Kromme zin ]
Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic
Ondertussen heeft deze al 12x een +1 gekregen, maar zelf twijfel ik tussen een 0 en een -1? Ik heb eerder de neiging om het als troll te zien dan een onderbouwde ontopic reactie.
Verder verdienen nog wel meer reacties onder dit nieuwsitem wat aandacht, er zijn veel meer mensen die hun onderbuikgevoelens over overheden aan het spuien zijn en daar steevast een +1 voor krijgen.
De eerste bagger is er ook alweer, zoals Eonfge in 'nieuws: Turkije blokkeert Google-diensten'. Dit gaat imho veel te ver.
majic in 'nieuws: Turkije blokkeert Google-diensten'
Is trollerig en inhoudelijk deels onjuist, verdient zeker geen +2 en die +3 zal ik maar niet over beginnen zeker? Meningmodden.
himlims_ in 'nieuws: Turkije blokkeert Google-diensten'
Gaat ook fors over de schreef
Verwijderd in 'nieuws: 'Nederlanders kopen 75.000 extra tv's vanwege WK Voetbal''
Lijkt me geen +3 waard...
[ Voor 11% gewijzigd door wildhagen op 04-06-2010 16:55 ]
Virussen? Scan ze hier!
Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
60% of the time, it works all the time. - Brian Fantana
Voor deze verheldering wil ik wel +2 geven.
Is geen +1 waard, en zeker geen +3. Gewoon een 0, is offtopic, want heeft niet eens zijdelings met het onderwerp van de nieuwspost te maken
Sowieso kan die hele newspost nog wel wat aandacht gebruiken, want het gaat meer over of Turkije bij de EU mag dan over het onderwerp zelf....
[ Voor 12% gewijzigd door wildhagen op 05-06-2010 10:27 ]
Virussen? Scan ze hier!
Je bedoelt de reacties? Helemaal mee eens, maar ja, dat krijg je natuurlijk redelijk snel op het moment dat een land recent nog in het nieuws is geweest.wildhagen schreef op zaterdag 05 juni 2010 @ 10:27:
CobraVE in 'nieuws: Turkije blokkeert Google-diensten'
[...]
Sowieso kan die hele newspost nog wel wat aandacht gebruiken, want het gaat meer over of Turkije bij de EU mag dan over het onderwerp zelf....
* the_shadow gaat eens met 0-etjes strooien
[ Voor 4% gewijzigd door the_shadow op 05-06-2010 10:39 ]
I'd rather be diving | The best thing about alcohol hand gel in hospitals isn't the hygiene, but that everyone walks around like they're hatching a dastardly plan. | "Cheese is just milk’s attempt at being immortal."
Inderdaad niet meer dan een 0. Ik heb de post nog even wat steviger op 0 gedrukt.RoD schreef op zaterdag 05 juni 2010 @ 10:37:
Erg offtopic inderdaad. Heb een 0 gegeven, en daar staat de reactie nu ook op.
Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum
La majestueuse égalité des lois, qui interdit au riche comme au pauvre de coucher sous les ponts, de mendier dans les rues et de voler du pain. - Anatole France
Virussen? Scan ze hier!
Verwijderd
Dit is overduidelijk geen -1 en wat mij betreft gewoon 1. De enige ferme uitspraak die hij doet is dat Limewire zuigt, maar om daarom nu maar de hele post te downmodden?
Edit: deze ook een beetje streng? RealAlcatraZ in 'nieuws: Computex: Arctic Cooling toont nieuwe producten'
[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2010 18:53 ]
Wat heeft die hele post voor connectie met het topic? Niet echt veel behalve inderdaad die uitspraak dat Limewire zuigt. Dat mensen daar een -1 voor geven kan ik best snappen. Zelf vind ik een 0 hoog genoeg.Verwijderd schreef op zaterdag 05 juni 2010 @ 18:30:
rob12424 in 'nieuws: Platenmaatschappijen vragen rechtbank Limewire offline te halen'
Dit is overduidelijk geen -1 en wat mij betreft gewoon 1. De enige ferme uitspraak die hij doet is dat Limewire zuigt, maar om daarom nu maar de hele post te downmodden?
Edit: deze ook een beetje streng? RealAlcatraZ in 'nieuws: Computex: Arctic Cooling toont nieuwe producten'
Die tweede heeft commentaar op oudere producten van Arctic wat niet eens zo slecht is. Het is alleen ononderbouwd en dus is een 0 hoog genoeg!
Keep smiling! It makes people wonder what you've been up to!
DutchMuffin90 in 'nieuws: 'Sony Ericsson gaat nog een X10-toestel uitbrengen''
Tja,en deze moet dan voor informatief/interessant doorgaan, ik zie er niet meer in dan een +1.
Verwijderd in 'nieuws: 'Sony Ericsson gaat nog een X10-toestel uitbrengen''
Ach ja,het was ook zo warm vandaag
Computers maken fouten, maar om er een puinhoop van te maken heb je mensen nodig.
Verwijderd
De rest van de post slaat wel degelijk ook op Limewire, hoewel hij het dan toevallig over Frostwire heeft. Bovendien was het zeker geen flame of troll, dus een 0 is sowieso op zijn plaats, maar omdat het wel gewoon betrekking heeft op het onderwerp maak ik er toch echt +1 van.k1n8fisher schreef op zondag 06 juni 2010 @ 11:52:
Wat heeft die hele post voor connectie met het topic? Niet echt veel behalve inderdaad die uitspraak dat Limewire zuigt. Dat mensen daar een -1 voor geven kan ik best snappen. Zelf vind ik een 0 hoog genoeg.
Dus de uitlatingen over hoe goed of slecht het programmaatje zou zijn doet er maar weinig toe. Althans naar mijn mening dan."De schaal van auteursrechtinbreuken die door Limewire worden gefaciliteerd doet je hoofd tollen",
[ Voor 4% gewijzigd door pcgek op 06-06-2010 20:27 ]
Computers maken fouten, maar om er een puinhoop van te maken heb je mensen nodig.
Eens. Een +1 vind ik te hoog voor die post. Het is, hoewel het over het programma in kwestie gaat, niet echt ontopic als je kijkt naar het echte onderwerp van de nieuwspost. De troll / flame waarmee de poster opent vind ik ook onnodig. Ik heb er een 0 voor gegeven maar kan een -1 ook begrijpen.pcgek schreef op zondag 06 juni 2010 @ 20:25:
Dus de uitlatingen over hoe goed of slecht het programmaatje zou zijn doet er maar weinig toe. Althans naar mijn mening dan.
Verwijderd
Ik lees toch echt een heel stuk over het gebruik van het programma en de reden van het inbreuk maken van sommige mensen. Of ben ik nou gek?Bor de Wollef schreef op zondag 06 juni 2010 @ 20:32:
Eens. Een +1 vind ik te hoog voor die post. Het is, hoewel het over het programma in kwestie gaat, niet echt ontopic als je kijkt naar het echte onderwerp van de nieuwspost. De troll / flame waarmee de poster opent vind ik ook onnodig. Ik heb er een 0 voor gegeven maar kan een -1 ook begrijpen.
@Camacha: we hebben het nog steeds over deze post neem ik aan?
rob12424 in 'nieuws: Platenmaatschappijen vragen rechtbank Limewire offline te halen'
In hoeverre is de reden waarom de poster het programma gebruikt relevant? Hij plaatst erg persoonlijke ervaringen en draagt daarmee niet echt bij aan de discussie.
Wat geven jullie overigens voor deze post:
X_lawl_X in 'nieuws: Hackers stoppen virus in reguliere Windows Mobile-games'
In relatie met het topic slaat de oplossing nergens op zoals in de reactie op deze post ook is te lezen.
[ Voor 72% gewijzigd door Bor op 06-06-2010 20:40 ]
Verwijderd
Het gaat over de discussie dat Limewire offline moet/zou moeten en dat er veel materiaal illegaal gedeeld wordt. Hij geeft vervolgens zelf redenen op waarom dat soms niet zo gek is:Bor de Wollef schreef op zondag 06 juni 2010 @ 20:36:
@Camacha: we hebben het nog steeds over deze post neem ik aan?
In hoeverre is de reden waarom de poster het programma gebruikt relevant? Hij plaatst erg persoonlijke ervaringen en draagt daarmee niet echt bij aan de discussie.
Het beeld bestaat dat downloaders alleen maar pubers zijn die geen cent willen uitgeven, maar wat hij aanstipt is zeker ook een deel van de zaak: een behoorlijk slecht aanbod van de rechthebbende partijen.Ik moest pas nog een film hebben maar die was niet meer in de winkels te krijgen en ook via boll niet meer dus ja wat doe je dan!??
Zelf heb ik liever het orgineel, en heb hem nu ergens anders nog kunnen bestellen amar het verzenden is duurder dan de hele film nu waard zou zijn.
Ik vind het wel een toevoeging aan een eventuele discussie. Daarnaast, het gaat gewoon over het onderwerp, al is het niet bijzonder ofzo. Daarom gewoon +1.
ZpAz in 'nieuws: Steve Jobs kondigt iPhone 4 aan'
Daarvoor wordt er imo teveel op de man gespeeld. Qua inhoud is het niet onaardig, maar de toonzetting is dat wel.Emile schreef op maandag 07 juni 2010 @ 23:34:
Deze van imo wel een +1 krijgen.
ZpAz in 'nieuws: Steve Jobs kondigt iPhone 4 aan'
Waarom is dit een +1? Lijkt me veel te laag, minimaal een +2 lijkt me beter. Zelf geef ik een +3.
ik geef een +2.RoD schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 17:55:
RM-rf in 'nieuws: Adobe en Greystripe werken aan 'Flash-banners' voor iPhone'
Waarom is dit een +1? Lijkt me veel te laag, minimaal een +2 lijkt me beter. Zelf geef ik een +3.
Ramoncito in 'nieuws: FTD gaat in hoger beroep tegen Eyeworks'
Is ook een -1, geen 0. Beschuldiging van corruptie zonder onderbouwing is behoorlijk zwaar. De eerste alinea, over dat lage IQ van andersdenkenden, is ook al een troll.
Netto dus een -1 imho.
Virussen? Scan ze hier!
ook een -1, wat zitten er toch veel trollen tussen elk bericht dat met downloaden en afsluiten/brein enz, te maken heeftwildhagen schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 20:39:
Your wish is my command, staat nu op -1.
Ramoncito in 'nieuws: FTD gaat in hoger beroep tegen Eyeworks'
Is ook een -1, geen 0. Beschuldiging van corruptie zonder onderbouwing is behoorlijk zwaar. De eerste alinea, over dat lage IQ van andersdenkenden, is ook al een troll.
Netto dus een -1 imho.

Dus ergens is de beschuldiging van corruptie niet helemaal uit de lucht gegrepen. En het IQgedeelte vind ik nog wel meevallen, ik zie hem niemand aanwijzen. Tis een manier van brengen, en volgens hem zou het eigenlijk voor iedereen wel overduidelijk moeten zijn.
Moest er natuurlijk wel wat over zeggen omdat ik 1 van de 2 modders ben die er na enige aarzeling toch maar een 0 aan gegeven heb.
[ Voor 5% gewijzigd door pcgek op 08-06-2010 22:42 ]
Lijkt me een post met een hoog fipo-gehalte, en dus eerder -1 dan 0? Voegt relatief weinig toe ook...
Virussen? Scan ze hier!
Ik neem aan dat de poster voor het tikken op de hoogte was van dit verhaal:
http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=3949407 wat al 5 uur!! eerder gepost is.
Overigens neem ik dat helemaal niet aan, want dat soort mensen leest helemaal geen andere posts voordat ze zelf gaan blaten.
Bij die reacties zie je ook weer allemaal mensen die daar bovenaan de discussiethread overnieuw over beginnen terwijl verder naar onderen velen uren (of zelfs een dag eerder) al die dingen al weerlegd zijn.
Mag je hier alleen post's melden van anderen of mag eigen post ook?
Virussen? Scan ze hier!
Verwijderd
(Tip)fout in de topic, dat is toch iets dat op het forum moet worden gemeld en dus niet als reactie er op moet komen en dus zeker geen +2, informatief krijgen?
Duidelijke -1.JanW schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 13:59:
Verwijderd in 'reviews: Preview: FIFA 11'
Deze kan ook wel naar -1 toe lijkt me zo.
Dat is inderdaad offtopic en hoeft niet meer dan een 0 te krijgen.Verwijderd schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 15:05:
Verwijderd in 'nieuws: Acer introduceert twee Aspire One-netbooks en een ultraportable'
(Tip)fout in de topic, dat is toch iets dat op het forum moet worden gemeld en dus niet als reactie er op moet komen en dus zeker geen +2, informatief krijgen?
Iemand heeft een poosje terug persoonsgegevens bij een reactie gezet. Als je niet overvallen wilt worden met spam, is dit in ieder geval geen goede optie.
Moet dit weggehaald worden of is dit eigen verantwoordelijkheid?
Verwijderd in 'gallery pagina van 'baafie'
Edit: Thanks voor je antwoord DirkW. Wist ik trouwens niet, dat Google niet alles indexeert. Weer wat geleerd!
[ Voor 12% gewijzigd door Herman op 09-06-2010 19:03 ]
Check http://tweakers.net/robots.txt maar eens
[ Voor 54% gewijzigd door Dirk op 09-06-2010 19:34 ]
Het mag voor die lui dan wel de normaalste zaak van de wereld zijn dat ze vrij close met elkaar omgaan,maar dat wil nog niet zeggen dat het grote publiek daar net zo over denkt. Kan me voorstellen dat het bij die mensen op zijn minst veel vraagtekens oproept, en of alles er op deze manier nog wel eerlijk aan toe kan gaan.mjtdevries schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 09:51:
@pcgek
Ik neem aan dat de poster voor het tikken op de hoogte was van dit verhaal:
http://tweakers.net/react...=Posting&ParentID=3949407 wat al 5 uur!! eerder gepost is.
Mensen weten vaak niet eens wat er achter de schermen gebeurt bij allerlei instanties,totdat er een keer iets naar buiten komt. En die verontwaardiging of ongeloof lees je dan terug in de reacties,en dat is best begrijpelijk. Maargoed, de poster had in dat licht beter woorden als ''waarschijnlijk corrupte rechter'' kunnen gebruiken.
Deze is imo een goede +1, voor de +2 waar hij nu op staat vind ik hem te offtopic en de inhoud ervan is al velen malen langsgekomen.
Never attribute to malice that which can be adequately explained by stupidity. - Robert J. Hanlon
Verwijderd
-=bas=- in 'nieuws: Intel introduceert towerkoeler voor socket LGA1156'
w.l in 'nieuws: Intel introduceert towerkoeler voor socket LGA1156'
Mijn gedacht:
De eerste reactie = 0 (Goede gedachte, maar feitelijke onjuistheid.)
De tweede reactie= 2 (Interessante informatie dat die switch daarvoor dient, hoewel 2 misschien wat te gul is. Aan de andere kant staat er bij "+2" wel: "waarvan de inhoud een nuttige toevoeging is op de discussie in een thread of de informatie in het artikel." En het lijkt mij toch wel een nuttige toevoeging op het artikel te zijn.)
Het grote verschil is in feite dat er in het artikel niets over het switchke wordt verteld, maar dat dat wel interessante informatie is, echter is deze in de eerste reactie incorrect (er staat helemaal geen "S") en in de 2de reactie lijkt mij deze juist te zijn.
Ook heb ik het geval dat er over het algemeen teveel "on-topic" wordt gemodereerd. Waarom is dit immers 'on-topic':
Dakreal in 'nieuws: Intel introduceert towerkoeler voor socket LGA1156'
Dat is duidelijk geen relevante bijdrage, is geen interessante vraag, geen grap, geen onderbouwing en slecht geformuleerd.Het niveau +1 is bedoeld voor alle overgebleven reacties die een relevante bijdrage leveren aan de discussie en niet voldoen aan de strengere criteria voor een +2 of +3. +1-reacties bevatten kennis die bij het grote publiek aanwezig is. Ook interessante vragen en geslaagde grappen kunnen op dit niveau ingedeeld worden. Bij een +1-reactie verwachten we enige onderbouwing van een mening. Ook vragen moeten goed geformuleerd zijn en de schrijver moet bijvoorbeeld zelf al mogelijke oplossingen of oorzaken aanreiken om een +1-waardering te ontvangen.
Nu, ik wil zeker niet papegaaimodereren, maar aan de andere kant wil ik graag modereren zoals er in de FAQ staat aangegeven, maar het lijkt er op dat ik dan veel ga afwijken van het gemiddelde, en zo mogelijks mijn modereerrechten kwijt speel.
Enig advies?
[ Voor 47% gewijzigd door Verwijderd op 10-06-2010 11:49 ]
Die eerste lijkt me dan een +1; het is ontopic, maar voegt verder niets toe (omdat het onjuist is). Die tweede reactie is dan een +2, omdat deze wel iets toevoegt. Overigens heb ik niet zoveel verstand van deze materie.Verwijderd schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 11:43:
Ik heb pas het modereren weer opgenomen, en om zeker te zijn dat ik het van het begin fatsoenlijk aanpak, weeral een vraagje, betreffende deze reacties:
-=bas=- in 'nieuws: Intel introduceert towerkoeler voor socket LGA1156'
w.l in 'nieuws: Intel introduceert towerkoeler voor socket LGA1156'
Mijn gedacht:
De eerste reactie = 0 (Goede gedachte, maar feitelijke onjuistheid.)
De tweede reactie= 2 (Interessante informatie dat die switch daarvoor dient, hoewel 2 misschien wat te gul is. Aan de andere kant staat er bij "+2" wel: "waarvan de inhoud een nuttige toevoeging is op de discussie in een thread of de informatie in het artikel." En het lijkt mij toch wel een nuttige toevoeging op het artikel te zijn.)
Het grote verschil is in feite dat er in het artikel niets over het switchke wordt verteld, maar dat dat wel interessante informatie is, echter is deze in de eerste reactie incorrect (er staat helemaal geen "S") en in de 2de reactie lijkt mij deze juist te zijn.
De reactie beschrijft het product wat in het artikel besproken wordt. Verder is het geen vervelende reactie, dus mag deze wel op +1, imo. Vergeet niet dat er een stuk eigen interpretatie vastzit aan de richtlijnenOok heb ik het geval dat er over het algemeen teveel "on-topic" wordt gemodereerd. Waarom is dit immers 'on-topic':
[...]
Dat is duidelijk geen relevante bijdrage, is geen interessante vraag, geen grap, geen onderbouwing en slecht geformuleerd.
Nu, ik wil zeker niet papegaaimodereren, maar aan de andere kant wil ik graag modereren zoals er in de FAQ staat aangegeven, maar het lijkt er op dat ik dan veel ga afwijken van het gemiddelde, en zo mogelijks mijn modereerrechten kwijt speel.
Enig advies?
Verwijderd
De score 0 is bedoeld voor opmerkingen die geen relevante bijdrage leveren aan de discussie, maar ook geen kwaad in de zin hebben. Reacties met eenvoudige vragen, vriendelijke doch onvoldoende onderbouwde opmerkingen, open deuren, opmerkingen die reeds vele malen in een thread zijn gemaakt, onschuldige off-topic posts en reacties die feitelijke onjuistheden bevatten, blijven steken op het 0-niveau.RoD schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 12:01:
[...]
Die eerste lijkt me dan een +1; het is ontopic, maar voegt verder niets toe (omdat het onjuist is). Die tweede reactie is dan een +2, omdat deze wel iets toevoegt. Overigens heb ik niet zoveel verstand van deze materie.
[...]
De reactie beschrijft het product wat in het artikel besproken wordt. Verder is het geen vervelende reactie, dus mag deze wel op +1, imo. Vergeet niet dat er een stuk eigen interpretatie vastzit aan de richtlijnen
Deze 2 reacties vallen toch duidelijk onder de beschrijving van "0" hier? Geen relevante bijdrage, maar ook geen kwaad en feitelijke onjuistheden.
Volgens de faq is dat dus een 0RoD schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 12:01:
Die eerste lijkt me dan een +1; het is ontopic, maar voegt verder niets toe (omdat het onjuist is).
Verwijderd schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 12:06:
[...]
De score 0 is bedoeld voor opmerkingen die geen relevante bijdrage leveren aan de discussie, maar ook geen kwaad in de zin hebben. Reacties met eenvoudige vragen, vriendelijke doch onvoldoende onderbouwde opmerkingen, open deuren, opmerkingen die reeds vele malen in een thread zijn gemaakt, onschuldige off-topic posts en reacties die feitelijke onjuistheden bevatten, blijven steken op het 0-niveau.
Deze 2 reacties vallen toch duidelijk onder de beschrijving van "0" hier? Geen relevante bijdrage, maar ook geen kwaad en feitelijke onjuistheden.
Ik weet wat er in de faq staat, maar persoonlijk vind ik een dergelijke reactie meer onder "ontopic" vallen dan onder "zinloos". Ik vind die post nog wel enige waarde bevatten, ondanks dat het schijnbaar niet klopt.
Verwijderd
Ik geloof dat de bedoeling toch is dat je zou kunnen filteren, zodat je enkel de "+1" reacties ziet en daarmee de interessantere reacties ziet, dit is geen interessantere reactie.
Je moet het volgens mij zeker niet als een negatieve commentaar zien op de post als je een "0" krijgt, dat is enkel bij "-1" het geval.
Welja, dat is mijn point of view.
Een +1 hier lijkt me te laag.
Het punt is dat die post daarmee de zoveelste dubbelpost is. En als dubbelposts 5 uur later plaats vinden omdat iemand gewoon geen reacties heeft gelezen dan is dat reden voor aftrek.pcgek schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 18:41:
[...]
Het mag voor die lui dan wel de normaalste zaak van de wereld zijn dat ze vrij close met elkaar omgaan,maar dat wil nog niet zeggen dat het grote publiek daar net zo over denkt. Kan me voorstellen dat het bij die mensen op zijn minst veel vraagtekens oproept, en of alles er op deze manier nog wel eerlijk aan toe kan gaan.
Mensen weten vaak niet eens wat er achter de schermen gebeurt bij allerlei instanties,totdat er een keer iets naar buiten komt. En die verontwaardiging of ongeloof lees je dan terug in de reacties,en dat is best begrijpelijk. Maargoed, de poster had in dat licht beter woorden als ''waarschijnlijk corrupte rechter'' kunnen gebruiken.
Dat is dus nog afgezien van het feit dat 5 uur eerder ook al de weerlegging van de beschuldiging te lezen was.
Wmb is dat een heldere 0, meer dan een 'oh wat groot!' opmerking is het niet en alhoewel dat 'scherp opgemerkt' is voegt het niets toe.Verwijderd schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 11:43:
Ook heb ik het geval dat er over het algemeen teveel "on-topic" wordt gemodereerd. Waarom is dit immers 'on-topic':
* botoo 0 doet
FXDLS 'S&S edition'
💀 memento mori 💀
Verwijderd
Ik weet natuurlijk niet hoe het systeem precies werkt, en misschien moet ik mij der allemaal niet zoveel van aan trekken. Maar ik kan toch ook moeilijk elke post die ik denk dat die een 0 verdient ipv +1 (wat een massa aan posts zijn wellicht), hier in deze topic gaan zetten ter correctie.
Verwijderd
Het ziet er naar uit dat ik wel op steun kan rekenen hier alleszins, dat is al fijn.
Zonder verdere onderbouwing of bron kan ik voor deze korte reactie geen +2 geven.
watercoolertje in 'nieuws: Google zou Maps met navigatie op iPhone willen uitbrengen - update'
Deze vind ik wel +1, want hij is gewoon ontopic, en voegt ook wat eigen ervaringen toe.
Tower410 in 'nieuws: Valve stelt Portal 2 uit tot 2011'
Leuke link, maar niet echt informatief wat mij betreft, dus gewoon +1. Het lijkt me meer meningmodden.
Verwijderd in 'nieuws: Valve stelt Portal 2 uit tot 2011'
-1, niets anders.
Leuk, maar zonder bron kun je daar inderdaad totaal niets mee.Ghost Dog schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 16:27:
Verwijderd in 'nieuws: Google zou Maps met navigatie op iPhone willen uitbrengen - update'
Zonder verdere onderbouwing of bron kan ik voor deze korte reactie geen +2 geven.
Waarom die op 0 zou moeten snap ik ook niet, ik nijg eerder nog naar een +2.watercoolertje in 'nieuws: Google zou Maps met navigatie op iPhone willen uitbrengen - update'
Deze vind ik wel +1, want hij is gewoon ontopic, en voegt ook wat eigen ervaringen toe.
Mja, leuke linkjes mogen van mij best beloond worden. Stel geen al te hoge eisen aan de +2.Tower410 in 'nieuws: Valve stelt Portal 2 uit tot 2011'
Leuke link, maar niet echt informatief wat mij betreft, dus gewoon +1. Het lijkt me meer meningmodden.
Totaal zinloos inderdaad.Verwijderd in 'nieuws: Valve stelt Portal 2 uit tot 2011'
-1, niets anders.
Lijkt me geen +2 waard, eerder een -1 wegens generalisaties, flames, trolls en discriminatie.
Sowieso is die persoon lekker bezig in die hele newspost, check zijn posts... bijna allemaal flames, trolls en discriminerende onzin.
Virussen? Scan ze hier!
nottofret in 'nieuws: 'Gevolgen verkiezingen voor privacy hangen af van coalitie'' -1
Anoniem: 167720 in 'nieuws: 'Gevolgen verkiezingen voor privacy hangen af van coalitie'' modbreak?
Verwijderd in 'nieuws: 'Gevolgen verkiezingen voor privacy hangen af van coalitie'' modbreak?
[ Voor 4% gewijzigd door Jesse op 11-06-2010 08:57 ]
Virussen? Scan ze hier!
Verwijderd in 'nieuws: Eerste benchmarks Sandy Bridge-cpu duiken op'
Starck in 'nieuws: Eerste benchmarks Sandy Bridge-cpu duiken op'
@Delerium
Dat kon natuurlijk ook nog. Maargoed, mogen ze nu alsnog naar de 0
[ Voor 10% gewijzigd door pcgek op 11-06-2010 21:23 ]
Eerste benchmarks Sandy Bridge duiken op
[ Voor 18% gewijzigd door Delerium op 11-06-2010 20:40 ]
Deze mag imo ook wel naar 0 / -1 ... Stond zelfs op +2 als enige
Waarom krijgt die zo massaal 0 en -1? Is toch gewoon ontopic, en zonder mensen aan te vallen of te trollen ofzo?
Ik geef er in deze vorm gewoon een +1 voor hoor.
Virussen? Scan ze hier!
Er stond kennelijk eerst één letter, maar dat kan evengoed een foutje geweest zijn (heb dat zelf ook wel eens gehad, zei het niet als 1e reactie). Als hij echt een Fipo wilde scoren had er vermoedelijk wel iets als 'eerste', 'fipo!' of iets in die trant gestaan.
En let wel: een aantal van die -1's, en alle 0's, waren toen hij er al stond in deze vorm, dus dat is toch echt niet de bedoeling.
Virussen? Scan ze hier!
Aangezien dat nu niet meer te controleren is, ga ik hem geen aftrek geven voor wat er zou kunnen hebben gestaan, en mod ik hem dus zoals hij er nu staat, en da's gewoon een +1 dus
Virussen? Scan ze hier!
+1 of 0?
Exact. Eigenlijk vind ik de post gewoon offtopic en daarmee 0 maar op het moment dat ik de post hier aandroeg bleek ik de enige met dit idee. Er zijn nu een aantal mede 0 stemmers echter nog niet genoeg om de post op de juiste score te zetten.dcm360 schreef op zaterdag 12 juni 2010 @ 21:05:
Ik neig wel aardig naar de 0 omdat de relevantie tot het nieuwsbericht wat ontbreekt.
[ Voor 13% gewijzigd door Bor op 12-06-2010 21:26 ]
Dan vind ik dat die hele sub-thread ook naar 0 moet, omdat die over hetzelfde gaat.dcm360 schreef op zaterdag 12 juni 2010 @ 21:05:
Ik neig wel aardig naar de 0 omdat de relevantie tot het nieuwsbericht wat ontbreekt.
Daar zijn dan nog wel wat 0-letjes nodig om dat zo ver te krijgen!Ghost Dog schreef op zondag 13 juni 2010 @ 01:08:
[...]
Dan vind ik dat die hele sub-thread ook naar 0 moet, omdat die over hetzelfde gaat.
Dit topic is gesloten.