Het kleine-mismoderatietopic deel XVII Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste
Acties:
  • 20.937 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-02 22:45

TheCapK

It's always tease, tease,

pcgek schreef op zaterdag 22 mei 2010 @ 15:11:
Deze post is misschien voor een groot gedeelte offtopic,dus 0 of +1 zou prima kunnen. Na een beetje wikken en wegen ben ik toch nog uitgekomen op +1.
Op het moment dat ik hem tegenkwam was er alleen maar -1 voor gegeven,dat snap ik niet echt.Of zie ik nu iets over het hoofd :?
Verwijderd in 'nieuws: Europese toezichthouders onderzoeken Google om Streetview-data'
Het gaat erom dat Google wordt onderzocht ivm het opslaan van data die ze nooit hadden mogen verzamelen en dan weet degener er EN een flinke sneer uit te delen naar MS (wat hebben die er mee te maken?) en daarna nog even Apple (alweer: wat hebben die hiermee te maken?) omhoog te pushen. Hij is dus inderdaad heel erg off-topic. Het feit dat ie meent MS en Apple erbij te moeten halen waarbij hij de een afbrandt (flamed) en de ander de hemel inprijst (fanboy gedrag) is genoeg om deze reactie gewoon ook af te branden door hem een keiharde -1 te geven! Jouw +1 is dan zelfs modmisbruik te noemen!
Die mag gerust op 0 staan. -1 is te sterk voor deze duidelijke, alhoewel misschien voorspelbare, grap.

[ Voor 15% gewijzigd door TheCapK op 22-05-2010 15:43 ]

Keep smiling! It makes people wonder what you've been up to!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Registratie: April 2007
  • Niet online

pcgek

Nee Jij trekt volle zalen.

Lijkt mij meer een gevalletje anologie doortrekken,en is volgens mij niets mis mee. Oke,hij haalt wat hard uit naar ms,maar dat is niet helemaal ongegrond. Ik heb er verder geen problemen mee dat ie op deze wijze zijn mening verkondigd,het is geen oneliner.

Enne, mooi dat je jouw visie even uiteenzet wat betreft de reactie, maar laat het daar dan bij. Uitspraken als:''Jouw +1 is dan zelfs modmisbruik te noemen!'' zit ik niet op te wachten. Je doet net of je de wijsheid in pacht hebt met het doen van dit soort uitspraken.

Computers maken fouten, maar om er een puinhoop van te maken heb je mensen nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:35

Herman

FP ProMod
pcgek schreef op zaterdag 22 mei 2010 @ 15:11:
Deze post is misschien voor een groot gedeelte offtopic,dus 0 of +1 zou prima kunnen. Na een beetje wikken en wegen ben ik toch nog uitgekomen op +1.
Op het moment dat ik hem tegenkwam was er alleen maar -1 voor gegeven,dat snap ik niet echt.Of zie ik nu iets over het hoofd :?
Verwijderd in 'nieuws: Europese toezichthouders onderzoeken Google om Streetview-data'
Het is een kompleet irrelevante reactie waarin alles wordt aangehaald om maar tot de volgende conclusie te komen:
(...) Windows7 is heel stabiel en betrouwbaar.
Ik lees nooit Apple gebruikers dit soort claims maken, waarom niet? Omdat Apple systemen altijd goed in elkaar zitten, Gebruikers verwachten gewoon niets anders.(...)
Dit is totaal niet relevant voor het nieuwsitem of de draad. +1 is m.i. absoluut te hoog. Gezien die ene fanboy-zin zou wellicht -1 ook kunnen maar ik geef een 0.

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Die van degener vind ik een -1, het is gewoon zijn gebruikelijke ellenlange flamerige c.q. trollerige verhaal dat-ie al minstens 10x gepost heeft, gewoon copy/paste-werk met hier en daar een paar cosmetische aanpassingen.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Er wordt hier weer heel streng gemodereerd redactieblog: Kijk live mee met de overklokdemo

Bij zoiets luchtigs horen wat mij betreft gewoon alle reacties een 1 te krijgen, want ze zijn on-topic bij het minste of geringste. Tenzij het een troll of onzinnige opmerking is uiteraard.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2010 17:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sleeplift
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 24-08-2022
wildhagen schreef op zaterdag 22 mei 2010 @ 17:40:
Die van degener vind ik een -1, het is gewoon zijn gebruikelijke ellenlange flamerige c.q. trollerige verhaal dat-ie al minstens 10x gepost heeft, gewoon copy/paste-werk met hier en daar een paar cosmetische aanpassingen.
Aan het e-mailadres in zijn/haar profiel te zien zou het ook wel eens een vrouw kunnen zijn :)

Maar inderdaad, echt altijd een ellenlange offtopic post. En het zijn er echt véél meer dan 10. Maar ze worden wel vaak afwisselend gemod. Soms -1, vaak 0 en af en toe zelfs +1.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan iemand mij uitleggen waarom mijn post off-topic is? Er was iemand te zien die eerst iets te drinken uit een frisdrankflesje goot in een drinkbeker, om er volgens LN2 bij te gooien. Zo leek het in ieder geval en dat heeft toch direct met de feed te maken, of niet?

Verwijderd in 'redactieblog: Kijk live mee met de overklokdemo'

Ook dit is gewoon on-topic: willemdemoor in 'redactieblog: Kijk live mee met de overklokdemo'

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2010 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Laatst online: 17:59

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
wildhagen schreef op zaterdag 22 mei 2010 @ 17:40:
aomlives schreef op zaterdag 22 mei 2010 @ 19:37:
[...]

Aan het e-mailadres in zijn/haar profiel te zien zou het ook wel eens een vrouw kunnen zijn :)

Maar inderdaad, echt altijd een ellenlange offtopic post. En het zijn er echt véél meer dan 10. Maar ze worden wel vaak afwisselend gemod. Soms -1, vaak 0 en af en toe zelfs +1.
Soms zijn het ook mooie ontopic betogen. Ik ben het er lang niet altijd mee eens, maar betogen kan deze persoon. Het probleem is inderdaad dat de betogen (te) vaak offtopic gaan, dit is een redelijk extreem voorbeeld, meestal zijn ze meer ontopic.
Verwijderd schreef op zaterdag 22 mei 2010 @ 17:40:
Er wordt hier weer heel streng gemodereerd redactieblog: Kijk live mee met de overklokdemo

Bij zoiets luchtigs horen wat mij betreft gewoon alle reacties een 1 te krijgen, want ze zijn on-topic bij het minste of geringste. Tenzij het een troll of onzinnige opmerking is uiteraard.
Verwijderd schreef op zaterdag 22 mei 2010 @ 21:22:
Kan iemand mij uitleggen waarom mijn post off-topic is? Er was iemand te zien die eerst iets te drinken uit een frisdrankflesje goot in een drinkbeker, om er volgens LN2 bij te gooien. Zo leek het in ieder geval en dat heeft toch direct met de feed te maken, of niet?

Verwijderd in 'redactieblog: Kijk live mee met de overklokdemo'

Ook dit is gewoon on-topic: willemdemoor in 'redactieblog: Kijk live mee met de overklokdemo'
Slowchat moet hier inderdaad gewoon als ontopic gemod kunnen worden. Het is een blog van een live-event, daar moeten zulke dingen gewoon kunnen.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

pcgek schreef op zaterdag 22 mei 2010 @ 17:35:
Lijkt mij meer een gevalletje anologie doortrekken,en is volgens mij niets mis mee. Oke,hij haalt wat hard uit naar ms,maar dat is niet helemaal ongegrond. Ik heb er verder geen problemen mee dat ie op deze wijze zijn mening verkondigd,het is geen oneliner.

Enne, mooi dat je jouw visie even uiteenzet wat betreft de reactie, maar laat het daar dan bij. Uitspraken als:''Jouw +1 is dan zelfs modmisbruik te noemen!'' zit ik niet op te wachten. Je doet net of je de wijsheid in pacht hebt met het doen van dit soort uitspraken.
Ik geef alleen maar aan hoe dit volgens de FAQ werkt. Dat jij dat als een persoonlijke aanval voelt is dan helaas ook jouw probleem. Ik heb met jou totaal geen probleem en ben niet van plan 1 moderatie hier verandering in te laten brengen, jij wel? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sleeplift
Hier gaan we weer: Verwijderd in 'nieuws: Usenet-indexeerder Newzbin keert mogelijk terug na 'diefstal' code'

Dit is toch gewoon -1 (staat momenteel op +1 met oa 1x +3 en 2x +2)? In het begin misschien niet maar daarna weer heel offtopic, het (voor de zoveelste keer) proberen goedpraten van kopiëren, een Nazivergelijking en nog een aantal andere halve flames. Bovendien houdt de argumentatie imo weinig steek.

[ Voor 4% gewijzigd door sleeplift op 23-05-2010 15:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Nee. Dit is een voorbeeld van een sterk betoog, en ontopic ook nog.
In het begin misschien niet maar daarna weer heel offtopic,
Wat is er offtopic? In een betoog haal je altijd zaken van buiten bij je argumentatie, de hoofdlijn blijft constant gaan over het delen van auteursrechtelijk beschermd materiaal, iets wat ik voldoende ontopic vind.
het (voor de zoveelste keer) proberen goedpraten van kopiëren,
Dat is een mening, die je mag verkondigen.
een Nazivergelijking
Die vind ik inderdaad ook niet leuk, maar daar wordt het betoog niet aan opgehangen, het blijft zijn waarde houden, ook zonder deze vergelijking. Ik kan hier dus niet over struikelen.
en nog een aantal andere halve flames.
Die zie ik eigenlijk niet? Er wordt een sterke mening verkondigd (redelijk letterlijk hier), maar alles wordt beargumenteerd op een redelijk manier.
Bovendien houdt de argumentatie imo weinig steek.
Mja, dat mag je in een reactie laten weten, dat mag je niet terug te laten komen in je moderatie.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Niet online

pcgek

k1n8fisher schreef op zondag 23 mei 2010 @ 12:22:
[...]

Ik heb met jou totaal geen probleem en ben niet van plan 1 moderatie hier verandering in te laten brengen, jij wel? ;)
En ik met jou ook niet. Maargoed, juist daarom was het nergens voor nodig om met het woord ''modmisbruik'' te gaan gooien,ook al zou iemand er een keer naast zitten. Een post komt vanzelf daar terecht waar hij thuishoort :)

Computers maken fouten, maar om er een puinhoop van te maken heb je mensen nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sleeplift
Dirk schreef op zondag 23 mei 2010 @ 16:06:

Nee. Dit is een voorbeeld van een sterk betoog, en ontopic ook nog.

[...]

Wat is er offtopic? In een betoog haal je altijd zaken van buiten bij je argumentatie, de hoofdlijn blijft constant gaan over het delen van auteursrechtelijk beschermd materiaal, iets wat ik voldoende ontopic vind.
Mja het artikel zelf gaat eigenlijk gewoon over dat Newzbin eventueel gaat terugkeren, dat hun broncode 'gestolen' is en dat de leden een mail zouden gekregen hebben. Dat kopiëren ethisch gezien geen diefstal is heeft hier weinig mee te maken (was eerder ontopic geweest in het oorspronkelijke artikel over de sluiting van Newzbin). Het feit dat dit de eerste zin is, van een reactie rechtstreeks op het artikel over Newzbin, en louter hierop gefocust, komt nogal opdringering over en een beetje als een rant. De posthistory van degener bevestigt dit ook gewoon. En daar waar de meeste andere niet-geneste reacties toch echt gewoon gaan over Newzbin, de gestolen code enz.
Dirk schreef op zondag 23 mei 2010 @ 16:06:
Die zie ik eigenlijk niet? Er wordt een sterke mening verkondigd (redelijk letterlijk hier), maar alles wordt beargumenteerd op een redelijk manier.
quote: degener
Wij zien banken gewone mensen uitbuiten op een manier die ethisch gezien alleen maar diefstal genoemd kan worden. We zien bestuurders de organisaties wiens belangen zij zouden moeten vertegenwoordigen leegroven voor het eigengewin.
quote: degener
We zien dan ook dat de overheid geleidelijk aan de burger zelf als vijand is gaan zien. Op grote schaal worden de mensen afgeluisterd en de overheid stuurt er opaan om alle internet verkeer te monitoren.
Het zijn niet de gebruikelijke MS of Apple flames, maar ik vind het toch erg ongefundeerd en flamerig overkomen, ondanks dat er natuurlijk een kern van waarheid inzit :)
Mja, dat mag je in een reactie laten weten, dat mag je niet terug te laten komen in je moderatie.
Klopt, maar in de reactie eronder wordt het al vrij goed ontkracht. En de uitspraak dat de eigenaar niets verliest als iets gekopieerd wordt, is denk ik toch ook al vaak genoeg tegengesproken door onderzoeken etc. om te mogen stellen dat het feitelijk onjuist is? Dus ik redeneerde dat ik volgens de moderatie faq dan een puntje mag aftrekken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

aomlives schreef op zondag 23 mei 2010 @ 17:32:
[...]

Mja het artikel zelf gaat eigenlijk gewoon over dat Newzbin eventueel gaat terugkeren, dat hun broncode 'gestolen' is en dat de leden een mail zouden gekregen hebben. Dat kopiëren ethisch gezien geen diefstal is heeft hier weinig mee te maken (was eerder ontopic geweest in het oorspronkelijke artikel over de sluiting van Newzbin). Het feit dat dit de eerste zin is, van een reactie rechtstreeks op het artikel over Newzbin, en louter hierop gefocust, komt nogal opdringering over en een beetje als een rant. De posthistory van degener bevestigt dit ook gewoon. En daar waar de meeste andere niet-geneste reacties toch echt gewoon gaan over Newzbin, de gestolen code enz.
Klopt, maar ik vind de reactie nog wel voldoende ontopic. Hij is niet zo offtopic dat ik daar een punt voor af wil trekken.
Het zijn niet de gebruikelijke MS of Apple flames, maar ik vind het toch erg ongefundeerd en flamerig overkomen, ondanks dat er natuurlijk een kern van waarheid inzit :)
Tja, sterke meningen, ik zie hier geen flames.
Klopt, maar in de reactie eronder wordt het al vrij goed ontkracht. En de uitspraak dat de eigenaar niets verliest als iets gekopieerd wordt, is denk ik toch ook al vaak genoeg tegengesproken door onderzoeken etc. om te mogen stellen dat het feitelijk onjuist is? Dus ik redeneerde dat ik volgens de moderatie faq dan een puntje mag aftrekken :)
Verwijderd in 'nieuws: Usenet-indexeerder Newzbin keert mogelijk terug na 'diefstal' code' is inderdaad een mooie reactie. Duikt in ieder gat dat ik heb gezien in het betoog en meer. :)
Maar ik ga op basis van slechte argumentatie een reactie niet ongewenst verklaren, of het moet een discutabele reactie zijn die zonder argumentatie als flame opgevat kan worden, wat hier niet het geval is. Dus als je deze reactie al een 0 zou geven wegens offtopic, hoef je hier niet nog een punt voor af te trekken.
Al met al houd ik wel van betogen en wil ik nog wel een +1 geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sleeplift
Dirk schreef op zondag 23 mei 2010 @ 17:59:

Verwijderd in 'nieuws: Usenet-indexeerder Newzbin keert mogelijk terug na 'diefstal' code' is inderdaad een mooie reactie. Duikt in ieder gat dat ik heb gezien in het betoog en meer. :)
Maar ik ga op basis van slechte argumentatie een reactie niet ongewenst verklaren, of het moet een discutabele reactie zijn die zonder argumentatie als flame opgevat kan worden, wat hier niet het geval is. Dus als je deze reactie al een 0 zou geven wegens offtopic, hoef je hier niet nog een punt voor af te trekken.
Ok, allemaal valabele punten. Ik moet nog leren om soms niet te streng te modden en zal mijn moderatie optrekken naar gewoon een nulletje :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

Dirk schreef op zondag 23 mei 2010 @ 17:59:
Er is niks mis met een betoog, zeker niet als deze solide is. Maar als het totaal off-topic is dan is +1 nog steeds te veel. -1 komt dan eerder in de richting omdat het gewoon FP vervuiling is. Als er dan nog wat halve flames in staan dan is de -1 zeker niet ver meer uit de buurt!

Neemt niet weg dat dat weerwoord van ZeBoxToo zo mooi is dat ie van mij een +3 heeft gekregen. Hij reageert netjes op zijn parent, heeft veel valide punten en is veel meer on-topic daarbij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 09:47

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Verwijderd in 'nieuws: Pentagon benoemt eerste generaal voor 'Cyber Command''
Grappige parodie op de standaard rifle pledge. Mag daarom zeker +1 van mij. :)

ziekloon in 'nieuws: Pentagon benoemt eerste generaal voor 'Cyber Command''
Deze reactie, hoewel kort, bevat zulke essentiële informatie bij het artikel (ik snap niet dat dit niet in het artikel zelf staat), dat ik deze wel +3 moet geven.

Colors relate to numbers relate to SOUND | Last.fm! | Band!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TimMer
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik zou graag willen weten waarom mijn reacties op dit nieuwsartikel als offtopic gemod worden:

Gigabyte introduceert mini-itx-moederbord met usb 3.0

Mijn reacties:
Door TimMer, maandag 24 mei 2010 14:28
Score: 0
Volgens mij wordt dit verre van ideaal voor een HTPC; je hebt namelijk geen ruimte voor een grote koeler en hoe kleiner de koeler, hoe groter de herrie. Zit je continu met zo'n cirkelzaaggeluid door je films en muziek heen...
Door TimMer, maandag 24 mei 2010 15:51
Score: 0
Processoren die op een 1156 socket gaan zijn over het algemeen niet bepaald zuinig en dus ook niet bepaald koel.
Misschien discutabel, maar zo ontopic als het maar zijn kan. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

TimMer schreef op maandag 24 mei 2010 @ 16:48:
Misschien discutabel, maar zo ontopic als het maar zijn kan. :)
Die laatste is wat mij betreft gewoon incorrect (dat zeg ik ook in mijn reactie op die van jou), dus 0.

Ook je eerste reactie is twijfelachtig in waarde. Hij draagt niet zoveel bij, en mITX-bordjes zijn nou eenmaal klein, en de ruimte om te koelen dus ook. Een beetje stating the obvious dus, maar ik heb hem het voordeel van de twijfel gegeven.

Verder is het handiger om directe links naar je reacties te posten, dat scheelt weer zoekwerk. ;)

[ Voor 51% gewijzigd door Ghost Dog op 24-05-2010 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

johnkeates in 'nieuws: Pentagon benoemt eerste generaal voor 'Cyber Command'' krijgt 6 keer +1, terwijl het (net zoals die hele draad trouwens) zo offtopic is als maar zijn kan :|

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Boeboe schreef op maandag 24 mei 2010 @ 19:40:
johnkeates in 'nieuws: Pentagon benoemt eerste generaal voor 'Cyber Command'' krijgt 6 keer +1, terwijl het (net zoals die hele draad trouwens) zo offtopic is als maar zijn kan :|
Tja, ze staan verder toch gewoon op 0 en -1? :)
Ik heb ook nog even wat 0letjes en -1tjes uitgedeeld. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman

Herman

FP ProMod
Ik zie veel mods die ik niet begrijp in het Nieuwsitem: EVGA X58-FTW3-moederbord duikt op.

Allereerst lijkt mij een zinloze FiPo, die ook nog de nieuwswaarde op de verkeerde plaats betwijfeld, gewoon een -1? *)1
Orwell in Nieuwsitem: EVGA X58-FTW3-moederbord duikt op

Vervolgens begrijp ik niet waarom deze 3 antwoorden als '0' wordt gemod. Zijn deze reacties niet gewoon 'ontopic'? Ik vind ze wel relevant voor het nieuwsitem.
DeluxZ in Nieuwsitem: EVGA X58-FTW3-moederbord duikt op
thekip in Nieuwsitem: EVGA X58-FTW3-moederbord duikt op
tss68nl in Nieuwsitem: EVGA X58-FTW3-moederbord duikt op

Last but not least: Een hele mooie bondige post. Staat nu op +1. Deze reactie mag van mij wel naar +2 :
Terw_Dan in Nieuwsitem: EVGA X58-FTW3-moederbord duikt op

Edit:
*)1 Twijfelgevalletje tussen 0 en -1

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Herman87 schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 11:16:
Ik zie veel mods die ik niet begrijp in het Nieuwsitem: EVGA X58-FTW3-moederbord duikt op.

Allereerst lijkt mij een zinloze FiPo, die ook nog de nieuwswaarde op de verkeerde plaats betwijfeld, gewoon een -1? *)1
-1.
Vervolgens begrijp ik niet waarom deze 3 antwoorden als '0' wordt gemod. Zijn deze reacties niet gewoon 'ontopic'? Ik vind ze wel relevant voor het nieuwsitem.
DeluxZ in Nieuwsitem: EVGA X58-FTW3-moederbord duikt op
Deze vind ik geen +1 waard.
+1 inderdaad.
Ook deze +1.
Last but not least: Een hele mooie bondige post. Staat nu op +1. Deze reactie mag van mij wel naar +2 :
Terw_Dan in Nieuwsitem: EVGA X58-FTW3-moederbord duikt op
En een +2-tje. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10:18
Uiteraard krijgt hij nu na zijn edit een 0, maar het was alleen regel 1 en 2 minuten na de artikel-post. Een -1 vind ik dus als fipo: Deem in 'nieuws: Filmrechten Mass Effect verkocht'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrAngry
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:43
Ow, ik kwam hier net om te posten dat het nergens op slaat dat die post op -1 staat.
Hij is nu gewoon on-topic en relevant en ik dacht bij het zien van de kop ook gelijk uh oh, als het maar geen Uwe is. Anyway, lastig dat ge-edit van de FiPo. Ik mod hem wel niet dan, want een -1 slaat zoals ie nu is ook nergens meer op.

Er is maar één goed systeem en dat is een geluidsysteem - Sef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Topicstarter
Gewoon modereren hoe je hem zelf op dat moment ziet. Is het positief is aangepast zal deze een hogere moderatie krijgen. Mogelijk heeft hij zichzelf verbeterd en mocht het een echte fipo geweest zijn valt deze persoon vanzelf wel door de mand.

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Niet online

pcgek

Herman87 schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 11:16:

Volgens mij bedoeld hij te zeggen dat het bordje niet zoveel nieuws brengt,kan wmb nog wel op 0.

Deze lijkt me nog wel interessant en bovengemiddeld,+2 van mij
Pathogen in 'nieuws: EVGA X58-FTW3-moederbord duikt op'

En als een poster niks anders toe te voegen heeft dan dit, lijkt het me eerder een -1 dan een 0,en ook gegeven dus.
Sjaakys in 'nieuws: EVGA X58-FTW3-moederbord duikt op'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman

Herman

FP ProMod
pcgek schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 18:00:
[...]

Volgens mij bedoeld hij te zeggen dat het bordje niet zoveel nieuws brengt,kan wmb nog wel op 0.
(...)
Je kunt 'm inderdaad op 2 manieren lezen:
1. 'Er zit weinig nieuws aan dit MoBo'; alsnog zinloze FiPo ofwel 0 danwel -1
2. 'Het zoveelste gemiddelde MoBo dat als nieuwsitem wordt gepost'; m.i. Sowieso een -1.
Deze lijkt me nog wel interessant en bovengemiddeld,+2 van mij
Pathogen in 'nieuws: EVGA X58-FTW3-moederbord duikt op'
Jammer van de laatste zin waar hij de prijs vergelijkt als een high-end model terwijl in het nieuwsitem duidelijk staat dat het een mainstream model is.
Verder zeker wel een informatieve post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dtech
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-09 15:37
Verwijderd in ''Ontwikkelaar maakt Android 2.2-rom voor HTC Hero'

Lijkt me absoluut geen -1: dit is een oprechte mening van de gebruiker over de rom, zeker geen troll oid. Goed, het had misschien iets beter neergezet kunnen worden, maar hoogstends een nul, zeker geen -1. Zelf heb ik +1 gestemd.

(Kijk, dat de gebruiker het misschien niet bij het rechte eind hebben gehad, maar daar zijn reacties op deze reactie voor natuurlijk, het zou de score niet moeten aanpassen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dtech
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 19-09 15:37
Upquark in 'Ontwikkelaar maakt Android 2.2-rom voor HTC Hero'

In het oude systeem zou ik +1 grappig stemmen, is dat tegenwoordig een nul?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

dtech schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 15:03:

Lijkt me absoluut geen -1: dit is een oprechte mening van de gebruiker over de rom, zeker geen troll oid. Goed, het had misschien iets beter neergezet kunnen worden, maar hoogstends een nul, zeker geen -1. Zelf heb ik +1 gestemd.

(Kijk, dat de gebruiker het misschien niet bij het rechte eind hebben gehad, maar daar zijn reacties op deze reactie voor natuurlijk, het zou de score niet moeten aanpassen)
Tja, dit ziet er toch heel sterk uit als een fipo, hoger dan een 0 kom ik in ieder geval niet...
dtech schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 15:06:

Goede grappen mogen op +1, maar schoolmeesters zijn niet grappig. Zijn eerste zin voorkomt nog net dat ik hem een -1 geef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Ik vind ze beide prima waar ze staan.
Die eerste is gewoon een fipo, en voegt absoluut niets toe, en kan zelfs als een flame gelezen worden.
De tweede is inderdaad voor de helft een schoolmeesterreactie, en het andere gedeelte is misschien net +1 (maar eigenlijk wmb 0), dus netto maximaal 0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman

Herman

FP ProMod
Modmisbruik:
Deze reactie is nooit +2 of +3 waard:
Arnoud Engelfriet in Sony rolt oled-scherm met spelende video om pen
(Ik weet trouwens niet hoe ik 'm wél moet modden)

Zijn hier de +1 'tjes ook modmisbruik?
Zelf heb ik die -1 gemod. Die discussie hoort daar m.i. niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Herman87 schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 16:45:
Modmisbruik:
Als je hem erg grappig vindt geef je hem een +1, anders een 0.
Zijn hier de +1 'tjes ook modmisbruik?
Zelf heb ik die -1 gemod. Die discussie hoort daar m.i. niet.
Dat is inderdaad op zijn minst zwaar offtopic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Dirk schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 16:51:
[...]
Als je hem erg grappig vindt geef je hem een +1, anders een 0.
Eens. :)
Dat is inderdaad op zijn minst zwaar offtopic.
Ook eens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Ghost Dog in 'nieuws: Nederland en Frankrijk willen gedragscode tegen internetcensuur'
Ik vind een +2 voor mijn reactie (fipo, HA! In your face! 8) >:) 8)7) best leuk hoor, maar dat is volgens mij toch echt meningmodden (door 2 +6 modjes nog wel :o). +1 lijkt me beter. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Topicstarter
dtech schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 15:03:

Zinloze reactie en nogal een fipo. Een -1 is daarom niet onterecht, imo.
dtech schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 15:06:

Spelfouten en dergelijke melden wordt vaak als storend opgevat. Ik kom daardoor niet hoger dan een 0.
Herman87 schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 16:45:
Modmisbruik:
Wel geinig, dus mag wel op +1 imo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ghost Dog in 'nieuws: Nederland en Frankrijk willen gedragscode tegen internetcensuur'

Is een +2 niet een beetje overdreven? Het is een beetje een open deur, zo vreselijk informatief is het nu ook wee niet.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

wildhagen schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 17:49:

Is een +2 niet een beetje overdreven? Het is een beetje een open deur, zo vreselijk informatief is het nu ook wee niet.
Psst, F5 ;) :
Ghost Dog schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 17:37:
Ik vind een +2 voor mijn reactie (fipo, HA! In your face! 8) >:) 8)7) best leuk hoor, maar dat is volgens mij toch echt meningmodden (door 2 +6 modjes nog wel :o). +1 lijkt me beter. :)
Hij staat nu op +1. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

* wildhagen slaps himself. Helemaal overeen gelezen. Mea maxima culpa! :P

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Verwijderd in 'nieuws: Nederland en Frankrijk willen gedragscode tegen internetcensuur'

Beetje onzinnige vergelijking met WO2...

En die laatste regel, over het tegen de muur zetten van anderen is ook niet helemaal koosjer.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Die kan in elk geval wel een modbreak hebben, en blijkbaar reageert hij vaker zo, gezien de referentie naar HW.info. Een -2 zou in mijn ogen ook wel kunnen, want hij draagt echt absoluut niets bij, behalve een onzinnige verwijzing en opruiende opmerking die veel mensen als aanstootgevend kunnen opvatten.

[ Voor 6% gewijzigd door Ghost Dog op 26-05-2010 21:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

duizend in 'nieuws: Nederland en Frankrijk willen gedragscode tegen internetcensuur'

Zomaar een losse URL komen dumpen, zonder enige relevantie of begeleidende tekst, is volgens mij niet echt een +2 waard, eerder een 0.

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wildhagen schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 06:15:
duizend in 'nieuws: Nederland en Frankrijk willen gedragscode tegen internetcensuur'

Zomaar een losse URL komen dumpen, zonder enige relevantie of begeleidende tekst, is volgens mij niet echt een +2 waard, eerder een 0.
Hoewel eigenlijk te marginaal, vind ik de link wel erg interessant. Daarom heb ik er toch maar een +1 van gemaakt, hoewel ik dat normaal niet zo snel zou geven aan iemand met alleen een URL.

Let wel, voordat ik beschuldigd word van meningmodden, het gaat mij hierbij om de relevantie die ik aan de URL toeken en of andere tweakers daar wat aan hebben en niet om mijn mening over de inhoud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Topicstarter
Ik denk niet dat iedereen gelijk denkt dat het meningmodden is, aangezien het gewoon een valide reden is ;)
Edit: feli ghost dog *O*

[ Voor 10% gewijzigd door Kixtart op 27-05-2010 07:45 ]

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

wildhagen schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 06:15:

Voor het filmpje op die site geef ik graag een +1. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dubbeldrank
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Dubbeldrank

Get lucky!

It takes one to know one...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Topicstarter
Iemand is -1tjes het zetten bij gewoon nette en goede reacties dus maar even modrechten afgenomen.
Aan andere PowerMod of FPM, zou iemand hem even kunnen mailen, want ik ben nu gelijk weer weg ;) Eventueel komt het morgen mocht het niet gaan.

[ Voor 46% gewijzigd door Kixtart op 27-05-2010 19:43 ]

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kixtart schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 07:44:
Ik denk niet dat iedereen gelijk denkt dat het meningmodden is, aangezien het gewoon een valide reden is ;)
Dat vind ik ook, maar omdat er laatst een paar keer wat snel naar die term werd gegrepen leek voorkomen mij beter dan genezen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emile|IA
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 03-04-2015
Emile|IA in 'nieuws: T-Mobile-klanten kampen met problemen bellen en internetten'
Een 0 kan ik me goed voorstellen, maar een -1 niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is ook door een onervaren mod gedaan, want hij staat voorlopig nog op 0 tot hij bevestigd is. Niet gelijk bij één -1 gaan lopen miepen hè :p

Geen flame, geen troll (ondanks de iPhone ;)) dus inderdaad 0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yzord
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 12:00

Yzord

Ubi fumus, ibi ignis

Yzord in 'nieuws: T-Mobile-klanten kampen met problemen bellen en internetten'

Ik krijg een ongewenst op een ontopic reactie. Ik krijg langzamerhand het idee dat men het leuk vindt om mensen verkeerd te beoordelen. Offtopic had ik nog mee kunnen leven, al zou ik daar ook mijn twijfels over hebben, maar ongewenst :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

Yzord schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 20:31:
Yzord in 'nieuws: T-Mobile-klanten kampen met problemen bellen en internetten'

Ik krijg een ongewenst op een ontopic reactie. Ik krijg langzamerhand het idee dat men het leuk vindt om mensen verkeerd te beoordelen. Offtopic had ik nog mee kunnen leven, al zou ik daar ook mijn twijfels over hebben, maar ongewenst :S
Zie reactie van Camacha op Emile! Is hetzelfde! Als je een bladzijde terug kijkt zie je dat Kixtart al iemand hiervoor geband heeft en het zou me niet verbazen dat dit om dezelfde persoon gaat die jullie heeft gemod!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Topicstarter
Is weg. Vreemde -1's (1x waarde) in het T-mobile hoeven niet meer gemeld te worden, want dat is allemaal vanwege één user die geen rechten meer heeft. Het is alleen wel handig als we even kijken of er geen reacties te laag staan vanwege deze user.

[ Voor 24% gewijzigd door Kixtart op 28-05-2010 13:51 ]

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remz
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 01-10 16:54
morten in 'nieuws: Bureau schat Nederlandse gamesmarkt op 600 miljoen euro'

1 woord, zonder onderbouwing is geen 2x Must Read waard. Wie o wie heeft deze persoon omhoog gemod?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Topicstarter
Even een klein mailtje gestuurd naar deze persoon. Naast een aantal vreemde moderaties valt het wel mee.

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

humbug in 'nieuws: 'Downloadverbod moet worden gehandhaafd''

Lijkt me een -1, geen 0. Speelt gewoon snoeihard op de man.

Verwijderd in 'nieuws: 'Downloadverbod moet worden gehandhaafd''

Ook een -1, geen 0. Niet-onderbouwde beschuldiging van én corruptie én omkoping. Troll en dus -1.

[ Voor 37% gewijzigd door wildhagen op 28-05-2010 17:52 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

sdk1985 in 'reviews: Twee eenvoudig overklokbare Core i-processors getest'

Is een +2 niet een beetje aan de hoge kant? Het is gewoon een quote uit het artikel met één weinig zeggend en niet onderbouwend zinnetje erbij. Een +1 lijkt me beter op zijn plek?

Verwijderd in 'nieuws: Mozilla en Opera willen Googles VP8-codec in html5-specificatie'

Is een 0 ipv +1, zeker na de edit. Inhoudelijk onjuist.

[ Voor 25% gewijzigd door wildhagen op 29-05-2010 10:56 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Niet online

pcgek

Poster probeert er nog een aardige draai aan te geven. Ook al zou je het grappige er niet van in kunnen zien,dan nog lijkt ie me geen -1 waard. Ik geef er een 0 voor
arjankoole in 'nieuws: Politie wil auto's voorzien van meer technologie'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Dat mag inderdaad rustig nog op 0.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

koudepinda in 'nieuws: Politie wil auto's voorzien van meer technologie'

Is offtopic, want heeft niks met het onderwerp van de newspost te maken, en is ook nog eens inhoudelijk volkomen onjuist. Dus een 0 ipv +1 lijkt me.

[ Voor 8% gewijzigd door wildhagen op 30-05-2010 06:46 ]

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:22

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

wildhagen schreef op zondag 30 mei 2010 @ 06:46:
koudepinda in 'nieuws: Politie wil auto's voorzien van meer technologie'

Is offtopic, want heeft niks met het onderwerp van de newspost te maken, en is ook nog eens inhoudelijk volkomen onjuist. Dus een 0 ipv +1 lijkt me.
Die staat inmiddels erg stevig (46x0) op 0.

Deze vind ik overigens echt niet kunnen:

Ruuddie in 'nieuws: Kinderen moeten vingerafdruk plaatsen om boeken te lenen'

De post staat reeds op -1 maar kan nog wel een paar duwtjes in de rug gebruiken om hem daar voor goed te houden.

[ Voor 26% gewijzigd door Bor op 30-05-2010 18:49 ]

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Dat lijkt mij gewoon een babelfish of andere web vertaling welke iedereen gewoon via Internet kan maken.

"Opgepast, exclusief." , "Nog steeds volgens dezelfde bron zou deze plotse ommezwaai gelegen zijn aan interne problemen".

Hier ga ik geen +3 voor uitdelen hoor.

Waarom is deze trouwens offtopic: Bor de Wollef in "Het kleine-mismoderatietopic deel XVII"

Dit is volledig ontopic en tijdens het posten stond die informatie er nog niet.

[ Voor 14% gewijzigd door Bor op 30-05-2010 23:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Bor de Wollef schreef op zondag 30 mei 2010 @ 22:53:
Waarom is deze trouwens offtopic: Bor de Wollef in "Het kleine-mismoderatietopic deel XVII"

Dit is volledig ontopic en tijdens het posten stond die informatie er nog niet.
Het is redelijk offtopic in dit topic om te vragen waarom een reactie in dit topic offtopic zou zijn hoor. ;)
Maar ik denk dat je naar een fp reactie wilde linken? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YellowOnline
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 28-03-2023

YellowOnline

BEATI PAVPERES SPIRITV

[...]

Dat lijkt mij gewoon een babelfish of andere web vertaling welke iedereen gewoon via Internet kan maken.

"Opgepast, exclusief." , "Nog steeds volgens dezelfde bron zou deze plotse ommezwaai gelegen zijn aan interne problemen".

Hier ga ik geen +3 voor uitdelen hoor.
[...]
Excuseer, maar ondergetekende is een tweetalig Brusselaar. De insinuatie dat ik middels een bot zou vertalen is nogal beledigend. Als er twijfelachtige zinswendingen instaan is dat omdat ik getracht heb zo dicht mogelijk bij de originele tekst te blijven. Als je het verschil met een bot wil zien moet je de tekst maar eens door een bot laten vertalen. Ik wil gerust eens met je Skypen in het Frans om je te overtuigen... . 't Is vertalingsequivalent van "it's photoshopped, I can see the pixels" blijkbaar.

Puh.

Over het quoteren laat ik me overigens niet uit.

[ Voor 24% gewijzigd door YellowOnline op 30-05-2010 23:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

[...]

Shht. ;)
Ik vind die informatie een erg welkome aanvulling op het niewsartikel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Verwijderd in 'nieuws: 'Amazon komt in augustus met dunnere Kindle''
Degener is ook weer wakker, en heeft weer eens de tijd genomen om een rant fikse reactie te typen.
Ik weet alleen niet zo goed wat ik er mee moet.
Voor een (vrij klein) gedeelte gaat zijn verhaal wel over de Kindle, maar de toon is redelijk flamerig in mijn ogen. Een groot deel van het epistel gaat over (jaja, daar is 'ie weer) de iPad, en hoe geweldig dat apparaat eigenlijk is, en is wat mij betreft dus keihard offtopic. Omdat zijn meningen aardig onderbouwd zijn, kan ik me wat dat betreft nog wel +2 voorstellen, maar de flamerige toon is wat mij betreft een 0 waard, en ook het redelijk hoge offtopicgehalte.
Ik kom dus uiteindelijk uit op een krappe +1 - een 0 kan wat mij betreft ook, maar zeker geen +2.

[ Voor 3% gewijzigd door Ghost Dog op 31-05-2010 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Hij is inderdaad voldoende ontopic voor de +1, maar het verheerlijken van de iPad hoeft van mij ook niet hoger te staan dan dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is deze user
[Verwijderde gebruiker]
mogelijk anoniem zijn eigen guru3d reviews op Webwereld aan het promoten en hoe staat men daar hier tegenover ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Topicstarter
21 reacties in 3 jaar. Vind het nog wel meevallen, want ze zijn toch wel interessant en aan het aantal te zien niet alleen geplaatst om reclame te maken.

[ Voor 24% gewijzigd door Kixtart op 31-05-2010 16:19 ]

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Dirk schreef op zondag 30 mei 2010 @ 23:40:
[...]

Het is redelijk offtopic in dit topic om te vragen waarom een reactie in dit topic offtopic zou zijn hoor. ;)
Maar ik denk dat je naar een fp reactie wilde linken? :P
Lol inderdaad. Ik had de verkeerde tekst onder de sneltoetsen na een gesprek op irc :P
YellowOnline schreef op zondag 30 mei 2010 @ 23:53:
[...]

Excuseer, maar ondergetekende is een tweetalig Brusselaar. De insinuatie dat ik middels een bot zou vertalen is nogal beledigend.
Je kunt het ook overdrijven natuurlijk. Wanneer je dan de bron post aanpast met een rant help je de eigen zaak ook niet echt. Sterker nog, je krijgt er van mij een punt aftrek voor.
Edit2 naar aanleiding van een forumpost: FFS, er zijn Tweakers die effectief Frans kennen. Dit is geen Babelfishvertaling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Niet online

pcgek

Deze is volgens mij gewoon ontopic en relevant, en hoort dus op +1 thuis. :)
Verwijderd in 'nieuws: Nvidia introduceert goedkopere Fermi-kaart: GTX 465'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Ik heb er een +1 voor gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Niet online

pcgek

Iemand aanspreken op zijn gedrag lijkt me op z'n minst volledig offtopic, ik zie er niets anders in dan een -1.
pizzaislekker in 'nieuws: Nvidia introduceert goedkopere Fermi-kaart: GTX 465'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Dat lijkt overigens idd behoorlijk op spam. De eerste reacties die ik doorkeek waren niets anders dan linkjes naar reviews op 3dguru.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

pcgek schreef op maandag 31 mei 2010 @ 19:33:
Iemand aanspreken op zijn gedrag lijkt me op z'n minst volledig offtopic, ik zie er niets anders in dan een -1.
Voor offtopic is de 0 score bedacht.
Verder is het best passend denk ik dat als iemand op de frontpage een linkje plaatst naar zijn einge werk er even duidelijk gemaakt wordt dat het iemand is die zichzelf aan het promoten is met zijn "leuke review". Ik vind het namelijk wel nuttige informatie dat iemand dat geen objectieve opinie is voor ik op een linkje klik.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2010 22:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pcgek
  • Niet online

pcgek

En voor té offtopic is de -1 bedacht :P Of het zijn eigen werk is kan ik er niet uit opmaken,zie hem alleen maar linken naar nog eens een review, en daar lijkt me niks mis mee.
Gaat erom dat jouw reactie verder totaal geen andere inhoud heeft dan ''Zit je hier je eigen reviews te promoten ?''. Is wat mij betreft niet iets voor op de FP,en daarom kom ik uit op een -1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Omdat ik het ook inhoudelijk relevant vind of iemand zijn eigen reviews promoot geef ik geen -1 voor deze reacties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spheroid
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 28-06 22:10
wfh in China klimt in Top500 van supercomputers is misschien een -2 waard?

edit:
Het is nu iets ge-edit door de poster, maar nog steeds niet netjes

[ Voor 21% gewijzigd door Spheroid op 01-06-2010 10:30 ]

La majestueuse égalité des lois, qui interdit au riche comme au pauvre de coucher sous les ponts, de mendier dans les rues et de voler du pain. - Anatole France

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Topicstarter
Beetje aangepast en ergste eruit gemikt.

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16:23

MsG

Forumzwerver

Wat vinden jullie eigenlijk van zoiets? DeMoN in 'nieuws: Opta: Nederland heeft hoogste breedbandpenetratie ter wereld'

Ik zie daar zelfs ongewenst tussenstaan, ik zit zelf te twijfelen tussen ontopic en +2, ik vind het best een goede scherpe grap. Wat gebruiken jullie normaliter voor in jullie ogen goede grappen.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

LOL, -1 is idd wat fout ja, ik denk een 0 óf +1, een +2 en zeker die +3's vind ik way overdreven, maar dat is mijn mening.

Een goede grap zet ik meestal op +1, een +2 doe ik voor grappen eigenlijk nooit. Een matige grap gaat bij mij op 0 (mits verder geen ontopic goede inhoud uiteraard).

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcm360
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Peter91 in 'nieuws: Qualcomm lanceert dualcore-variant Snapdragon' <- gewoon een first post. Heeft het nota bene over overklokken naar 1GHz terwijl er al duidelijk in het artikel staat dat deze processor op 1.2GHz werkt. Post tijd is ook nog eens vrij dubieus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreezeXJ
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15:44

FreezeXJ

DPC-Crew

Mooooh!

Een mooie +1 wat mij betreft, rake grappen mogen best waardering krijgen. +2 is lichtelijk overdreven...

Die Snapdragonier is gewoon een 0, voegt niks toe, bijt niet.

[ Voor 19% gewijzigd door FreezeXJ op 01-06-2010 14:28 . Reden: oepsje! ]

"It needs but one foe to breed a war, not two, master Warden. And those who have not swords can still die upon them" - Eowyn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcm360
  • Registratie: December 2006
  • Niet online

dcm360

Moderator Discord

HD7767 powered

Bijt niet nee, maar is wel een overduidelijke first post. Dat mag gerust ontmoedigt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• boe2
  • Registratie: November 2002
  • Niet online

boe2

'-')/

Kan iemand me uitleggen waarom mijn post massaal nul gemodereerd wordt terwijl de onwaarheid die als antwoord gegeven wordt massaal +1 krijgt. Hoezo, we zijn weeral eens anti-windows gekleurd? :|.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind.' - Pratchett.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

7x0 kan ik niet echt massaal noemen, waarschijnlijk zijn dat gewoon 2 of 3 mods. Daar hoef jij je nou echt niet druk om te maken.

En wie er gelijk heeft weet ik niet, wat ik wel weet is dat jullie allebei aan een hoop details voorbij gaan. Ik zie dus weinig reden om de ene reactie een lagere score te geven dan de andere.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sefyu
  • Registratie: November 2006
  • Niet online
Hier vast offtopic, maar het valt me op dat een groot deel van 0- en -1-reacties vaak door dezelfde gebruikers geplaatst wordt, is het niet mogelijk om nieuwe reacties van deze personen automatisch een score toe te bedelen als zeg, 90% van hun reacties in het verleden op 0 of -1 gezet zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

Sefyu schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 16:16:
Hier vast offtopic, maar het valt me op dat een groot deel van 0- en -1-reacties vaak door dezelfde gebruikers geplaatst wordt, is het niet mogelijk om nieuwe reacties van deze personen automatisch een score toe te bedelen als zeg, 90% van hun reacties in het verleden op 0 of -1 gezet zijn?
Nee. Iemand kan zijn leven beteren of gewoon ook wel eens een goede reactie ertussen zetten. Die kan je niet automatisch op 0 of -1 gaan zetten. Als je dit doortrekt dan zou iemand die altijd goede reacties post dus ook een trol op +2 kunnen laten beginnen! Dat is niet echt de bedoeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bor

Bor

Wie deelt voor deze open deur nou een +3 of +2 uit :?

Keypunchie in 'nieuws: 'Google dumpt Windows vanwege beveiligingsrisico's''

Alleen een meningmodder of mismodder imho.

[ Voor 9% gewijzigd door Bor op 01-06-2010 19:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheCapK

TheCapK

Bor de Wollef schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 19:48:
Wie deelt voor deze open deur nou een +3 of +2 uit :?

Keypunchie in 'nieuws: 'Google dumpt Windows vanwege beveiligingsrisico's''

Alleen een meningmodder of mismodder imho.
2x +3 en 4x +2 is wel heel erg veel voor zo'n open deur. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ghost Dog

Ghost Dog

FP ProMod

Paranoid Android

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vgroenewold
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 10:18

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Offtopic, niet ongewenst inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quacka
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-09-2020
Quacka in 'nieuws: Eyeworks wint kort geding tegen FTD over verwijzingen usenet-uploads'
Deze post wordt als ongewenst betiteld. Dit omdat mensen denken dat Nederland een rechtstaat is.
Ik geloof dit allang niet meer.

En binnen een dag krijg ik mijn gelijk:

http://www.geenstijl.nl/m..._zaak_ftd_vriendje_v.html

Ik had eigenlijk willen vragen om mijn post in elk geval op 0 te zetten, maar na deze info verwacht ik toch wel een +1. Het is precies dezelfde situatie als in de chipshol-zaal.

Hulp wordt niet gewaardeerd. Zoek het dus zelf uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Dat lijkt mij an sich een correcte ontopic reply incl motivatie. Ik zie ei'k niet wat het op -1 doet.

* Delerium doet +1

Edit: je edittijden van die post suggereren ook dat je de post allang met deze motivatie hebt neergezet. Bij deze bevestig ik dat dus. Zet je nu alsnog je geenstijllink erin heb je wel een dikke edittijd aan je broek wat 'iets oneerlijks' suggereert, maar soit. Bij de geenstijllink zet ik 'm direct op +2.

[ Voor 54% gewijzigd door Delerium op 03-06-2010 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk

Dirk

Quacka schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 10:33:
Quacka in 'nieuws: Eyeworks wint kort geding tegen FTD over verwijzingen usenet-uploads'
Deze post wordt als ongewenst betiteld. Dit omdat mensen denken dat Nederland een rechtstaat is.
Ik geloof dit allang niet meer.

En binnen een dag krijg ik mijn gelijk:

http://www.geenstijl.nl/m..._zaak_ftd_vriendje_v.html

Ik had eigenlijk willen vragen om mijn post in elk geval op 0 te zetten, maar na deze info verwacht ik toch wel een +1. Het is precies dezelfde situatie als in de chipshol-zaal.
Het is nogal een beschuldiging, maar voldoet aan een in dit geval heel belangrijke eis: hij is afdoende onderbouwd. Gooi jouw geenstijl-linkje er ook nog bij en je reactie wordt nog interessant ook.

Pagina: 1 ... 7 ... 11 Laatste

Dit topic is gesloten.