Ook staat er bij de 'wereldbol' bij de internet app "w'n'w" in een grijs vlakje en krijg je een aantal t-mobile specifieke bookmarks; niets schokkends dusradicalEMT schreef op donderdag 29 april 2010 @ 10:46:
Ik heb de HTC Desire i.c.m. een T-Mobile abo. De enige verwijzing naar T-Mobile die ik zie is bij het opstarten van de telefoon. Dan zie je even het logo van T-Mobile langskomen. Verder eigenlijk nauwelijks iets, behalve een T-Mobile Scene die je zelf in kunt stellen.
Zit er een calibratie optie on? Vind em out of the box al erg nauwkeurig.mace schreef op donderdag 29 april 2010 @ 10:08:
Het is niet zo fijn als een echt toetsenbord, maar na calibratie(!) vind ik het toetsenbord erg prettig.
Kan je mij toch vertellen waar de calibratie zit verstopt?
Ja hoor.Mart81 schreef op donderdag 29 april 2010 @ 11:43:
[...]
Zit er een calibratie optie on? Vind em out of the box al erg nauwkeurig.
Kan je mij toch vertellen waar de calibratie zit verstopt?
Menu ingedrukt houden tot het toetsenbord komt > op het tandwieltje drukken > tekstinvoer > IJkhulpmiddel.
Wel voelbaar, maar niet duidelijk nee.Verwijderd schreef op donderdag 29 april 2010 @ 10:15:
[...]
Heb je trillen tijdens typen aan? Zoja als de telefoon op een vlak oppervlakte ligt (tafel) en je typt dan, is die trilling duidelijk voelbaar?
[ Voor 28% gewijzigd door mace op 29-04-2010 11:48 ]
Toch ben ik hier ook wel benieuwd naar.. GPS is uiteraard gratis, maar ik neem aan dat de Desire ook A-GPS (assisted) gebruikt voor positiebepaling..? Dus een paar gegevens over satellietposities downloaden, voor een snellere fix. In dat geval gebruik je dus WEL mobiel internet. Is dat automatisch uitgeschakelt zodra je mobiel internet uitzet (automatisch bij roaming) of....?Fly-guy schreef op donderdag 29 april 2010 @ 11:32:
[...]
GPS gaat nooit over een "verbinding". Het is een ontvanger van satellieten. Dat is kosteloos en gebruikte geen data over het internet en wordt alleen gebruikt voor de bepaling van je plaats.
Wat jij denk ik door elkaar haalt id het verschil tussen (bijv) tomtom en google maps. Beide apps gebruiken GPS voor de plaatsbepaling, maar tomtom heeft de kaart die je ziet al op het toestel staan, terwijl google maps de kaarten na de plaatsbepaling van het internet afhaalt, wat je mogelijk kosten oplevert.
Los daarvan kan een programma zoals footprints en google maps ook je positie bepalen ten opzicht van een aantal zendmasten, echter dat is een stuk minder nauwkeurig dan GPS.
Nu weet ik niet hoe footprints werkt qua navigeren naar je opgenomen punt, maar als dat alleen met google maps gaat, dan kost het wel geld ja, maar dat staat dus los van GPS.
Canon 760D // EF-S 15-85mm f/3.5-5.6 IS USM // EF 70-200mm f/4L USM -- My pictures @ airliners.net -- iPhone X -- DJI Mavic Air
Verwijderd
Voor plaatsbepaling is niet perse internet nodig, dit kan ook op andere manierenSmithNL schreef op donderdag 29 april 2010 @ 11:52:
[...]
Toch ben ik hier ook wel benieuwd naar.. GPS is uiteraard gratis, maar ik neem aan dat de Desire ook A-GPS (assisted) gebruikt voor positiebepaling..? Dus een paar gegevens over satellietposities downloaden, voor een snellere fix. In dat geval gebruik je dus WEL mobiel internet. Is dat automatisch uitgeschakelt zodra je mobiel internet uitzet (automatisch bij roaming) of....?
Helder! Dank jeFly-guy schreef op donderdag 29 april 2010 @ 11:32:
[...]
GPS gaat nooit over een "verbinding". Het is een ontvanger van satellieten. Dat is kosteloos en gebruikte geen data over het internet en wordt alleen gebruikt voor de bepaling van je plaats.
Wat jij denk ik door elkaar haalt id het verschil tussen (bijv) tomtom en google maps. Beide apps gebruiken GPS voor de plaatsbepaling, maar tomtom heeft de kaart die je ziet al op het toestel staan, terwijl google maps de kaarten na de plaatsbepaling van het internet afhaalt, wat je mogelijk kosten oplevert.
Los daarvan kan een programma zoals footprints en google maps ook je positie bepalen ten opzicht van een aantal zendmasten, echter dat is een stuk minder nauwkeurig dan GPS.
Nu weet ik niet hoe footprints werkt qua navigeren naar je opgenomen punt, maar als dat alleen met google maps gaat, dan kost het wel geld ja, maar dat staat dus los van GPS.
Als je roaming aan hebt staan, dan gaat schakelt de Desire mobiel internet dus automatisch uit als je op een ander netwerk komt? Dan zou een eventuele A-GPS inderdaad ook niet meer actief zijn, want juist een assisted GPS maakt gebruik van een mobiel netwerk volgens mij (of Wifi uiteraard). Wat ik van de FAQ onderstaand begrijp kun je de A-GPS dus aan of uitzetten door middel van het menu in stap 1. (ik heb nu even de Desire niet bij de hand, dus kan het niet bekijken)SmithNL schreef op donderdag 29 april 2010 @ 11:52:
[...]
Toch ben ik hier ook wel benieuwd naar.. GPS is uiteraard gratis, maar ik neem aan dat de Desire ook A-GPS (assisted) gebruikt voor positiebepaling..? Dus een paar gegevens over satellietposities downloaden, voor een snellere fix. In dat geval gebruik je dus WEL mobiel internet. Is dat automatisch uitgeschakelt zodra je mobiel internet uitzet (automatisch bij roaming) of....?
Van de FAQ van HTC:
How do I use GPS on my phone?
In order for you to use GPS on your phone in applications such as Footprints and Google Maps, please first turn on GPS. On the Home screen tap MENU > Settings > Location > Use GPS satellites.
If you are having trouble connecting to a GPS satellite, try the following to see if you can help.
1. Make sure that Use Wireless Networks is checked in the settings menu located at MENU > Settings > Location > Use GPS satellites.
2. Make sure you have a clear unobstructed view of the sky. Things such a ceilings, roofs, and weather may affect GPS performance.
3. To achieve the best performance, try to place yourself in an area for there is a 360 degree view of the sky. Tall buildings and walls may slightly affect GPS performance.
[ Voor 38% gewijzigd door hars73 op 29-04-2010 12:18 ]
Bedankt voor je reactie. Maar ik bedoel dus de andere kant op. Soms zit je een dagje te werken in een ziekenhuis, of een ondergrondse faciliteit. Wel internet via de PC, maar geen GSM ontvangst. Al dan niet gedwongen. Tethering is internetten op je PC via je mobiel. Ik wil die telefoon dan aan een computer hangen zodat hij verbonden blijft met het internet.l3art schreef op donderdag 29 april 2010 @ 09:33:
Dat kan, gebruik het programma easy tether, dat vond ik vrij makkelijk te gebruiken (via usb)
Moet ook kunnen met gewoon de standaard tether client op je Desire (staat als optie erbij als je je Desire aansluit op de pc, had je dus al kunnen zien) maar die werkte bij mij niet op mn Windows 7 X64 bak.
Vreemd, ik heb ook een Desire icm T-Mobile abbo, maar geen branding hoor. Heb er wel een vodafone sim inzitten, maar dat zou niet uit moeten maken. Is die T-mobile-versie misschien ook gesimlockt? Mijne was dat niet gelukkig.TheRookie schreef op donderdag 29 april 2010 @ 11:42:
[...]
Ook staat er bij de 'wereldbol' bij de internet app "w'n'w" in een grijs vlakje en krijg je een aantal t-mobile specifieke bookmarks; niets schokkends dus
Inderdaad daar ben ik ook naar an het kijken maar heb nog niets kunnen vinden. Symbian en WM kunnen dit via de usb dat zou ik graag zien.sphere schreef op donderdag 29 april 2010 @ 12:34:
[...]
Bedankt voor je reactie. Maar ik bedoel dus de andere kant op. Soms zit je een dagje te werken in een ziekenhuis, of een ondergrondse faciliteit. Wel internet via de PC, maar geen GSM ontvangst. Al dan niet gedwongen. Tethering is internetten op je PC via je mobiel. Ik wil die telefoon dan aan een computer hangen zodat hij verbonden blijft met het internet.
Je zou natuurlijk Internet Connection Sharing kunnen doen als je wifi op ja laptop hebt of een kaart in je pc steken echter is dat op sommige bedrijven uitgeschakeld vanwege veiligheid lekken.
Xiaomi 13T Pro
Ik heb nu voor de 2e keer in een week dat multitouch (touchscreen) het niet meer doet. Hierdoor kan ik bijvoorbeeld niet meer in- of uitzoomen. Een pinch registreert de telefoon als een klik. Een reboot van de telefoon lost het gelukkig wel op, ik hoop niet dat dit probleem zich blijft voordoen. Ik heb nog geen andere ervaringen met dit probleem gevonden.
Apps welke ik sinds deze week heb geïnstalleerd (misschien relevant mocht iemand anders dit probleem ook tegenkomen):
9292 (GPS) 1.2
Asphalt 3.0.7
Barcode Scanner 3.22
Battery Left 2.1.2
Bonsai Blast 1.5
Buka 2.7
Google Sky Map 1.5.1
Market 1.713
Movie Finder 1.6.4
Netcounter 0.13.1
NOS Teletekst 1.0.3
Phit Droid 3rd Edition 4
Plox 1.0.6
Pobs 1.2.1
Quick Settings 1.8.9 p3
Radiant 2.3.1
System 1.0.b8
Totemo 1.17
Uninstaller 1.3.4
Apps welke ik sinds deze week heb geïnstalleerd (misschien relevant mocht iemand anders dit probleem ook tegenkomen):
9292 (GPS) 1.2
Asphalt 3.0.7
Barcode Scanner 3.22
Battery Left 2.1.2
Bonsai Blast 1.5
Buka 2.7
Google Sky Map 1.5.1
Market 1.713
Movie Finder 1.6.4
Netcounter 0.13.1
NOS Teletekst 1.0.3
Phit Droid 3rd Edition 4
Plox 1.0.6
Pobs 1.2.1
Quick Settings 1.8.9 p3
Radiant 2.3.1
System 1.0.b8
Totemo 1.17
Uninstaller 1.3.4
........................................................................................................................................................
Goeie tip van die calibratie, het toetsenbord typt nu bijna net zo goed als op de iPhone. Kun je zoiets ook doen met het scherm? Ik heb vaak dat ik een linkje wil aanklikken, maar dat ie dan de link eronder kiest.mace schreef op donderdag 29 april 2010 @ 10:08:
Het is niet zo fijn als een echt toetsenbord, maar na calibratie(!) vind ik het toetsenbord erg prettig.
Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD
Deze zoek ik ookadem9elf schreef op zondag 25 april 2010 @ 13:25:
Hoe kan ik direct de tijd en datum op mijn desire zien zonder mn scherm te unlocken? Is hier een screensaver ofzo voor in de desire??
Heb alleen je abbo bij T-Mobile gehaald, of ook de telefoon daar besteld ?W1LL3M schreef op donderdag 29 april 2010 @ 12:40:
[...]
Vreemd, ik heb ook een Desire icm T-Mobile abbo, maar geen branding hoor. Heb er wel een vodafone sim inzitten, maar dat zou niet uit moeten maken. Is die T-mobile-versie misschien ook gesimlockt? Mijne was dat niet gelukkig.
Aangezien je zegt dat ie niet gesimlockt is, gok ik dat je 'm niet bij T-Mobile besteld hebt...
@michie23: als ik m'n scherm aanzet zie ik m'n provider, de tijd én de datum ?
[ Voor 7% gewijzigd door TheRookie op 29-04-2010 13:22 ]
Verwijderd
Ik ook, vergelijkbaar met Large Time Screensaver voor Symbian S60v3
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 29-04-2010 13:38 ]
Waarom zoeken als Sense dit standaard al laat zien?
Tijd staat er zelfs 2x.
Blog | PVOutput Zonnig Beuningen
Ik weet niet of de vraag al eens voorbij is gekomen maar hier komt ie. Werkt de Desire ook samen met een Nokia carkit (CK-15W). Als ik er gewoon een handsfree set aan heb is het genoeg.
Verwijderd
We hebben het over een screensaver, datgeen wat ie laat zien als het scherm is uitgeschakeld.Nakebod schreef op donderdag 29 april 2010 @ 13:42:
[...]
Waarom zoeken als Sense dit standaard al laat zien?
Tijd staat er zelfs 2x.
Begrijp me goed, de envelop hoeft niet worden weergegeven, daar hebben we de ledje voor, maar een zichtbare klok zonder hem te ontgrendelen ben ik gewend op de N82 en dat mis ik dan een beetje op de Desire.
Ik heb ontdekt dat de Desire ook vcf bestanden kan exporteren. Maar dit gaat steeds per 1 contact. Als ik er 72 moet doen ben ik paar uren verder met selecteren, verzenden via mail naar mijn gmail adres, teruggaan, ander contactpersoon selecteren.
Ik vind het wel handig eigenlijk dat mijn telefonische contacten in mijn gmail staan. Weet echt helemaal niemand iets om snel alles te selecteren en te verzenden als vcf bestand (mijn N82 kan dat notabene)? Via mijn N82 had ik alle contacten als 1 grote csv bestand geupload naar gmail maar dan voegt hij alleen de voor en achternamen toe en geen nummers ook al staan deze wel in de csv bestand.
[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 29-04-2010 14:20 ]
Je wilt dus dat het scherm niet wordt uitgeschakeld. Zal op zich wel mogelijk zijn, maar ik vrees dat je ervan terug gaat komen als je accu het dan maar 8 uur volhoudt oid. Nu moet je enkel het aan/uit knoppie indrukken, unlock hoeft niet eens.Verwijderd schreef op donderdag 29 april 2010 @ 14:07:
[...]
We hebben het over een screensaver, datgeen wat ie laat zien als het scherm is uitgeschakeld.
Begrijp me goed, de envelop hoeft niet worden weergegeven, daar hebben we de ledje voor, maar een zichtbare klok zonder hem te ontgrendelen ben ik gewend op de N82 en dat mis ik dan een beetje op de Desire.
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Hebben meer mensen er last van dat als ze op 'Berichten' klikken dat die dan hele andere dingen gaat openen ipv je SMSjes? Dat heb ik nu al 2x ondervonden en er was een reboot noodzakelijk.
Van 1 tot 4 mei wil ik geen gebruik maken van internetdiensten, omdat dan mijn Vodafone Blox niet actief is en 4 mei mijn nieuwe contract pas ingaat. Is het voldoende om de setting "Mobiele gegevens altijd aan" uit te zetten? En wat moet ik doen als ik naar het buitenland ga? Ik heb gegevensroaming uit staan.
hoi
Verwijderd
Ja heb ik ook al is gehad.. kwam ik ineens in belmenu..Nickalicious schreef op donderdag 29 april 2010 @ 15:31:
Hebben meer mensen er last van dat als ze op 'Berichten' klikken dat die dan hele andere dingen gaat openen ipv je SMSjes? Dat heb ik nu al 2x ondervonden en er was een reboot noodzakelijk.
Ik gooi ook steeds mijn simkaart leeg van SMSjes maar elke keer als ik mijn tel reboot dan staan ze er weer, heel vaag.
Mja, over 3 weken de nieuwe sim van het nieuwe abbo er in dan is dat ook weer opgelost.
Mja, over 3 weken de nieuwe sim van het nieuwe abbo er in dan is dat ook weer opgelost.
@Obviously: [HTC Desire] Rooten & Custom ROM's
Ik kan met de zoekfunctie nog steeds geen antwoord vinden op het bekende Hi probleem. Als ik buiten bereik ben van mijn WiFi verbinding gaat mijn toestel niet automatisch over op 3G. Tenminste in 50 procent van de gevallen niet. Iemand al een idee waar dit aan kan liggen. Ik las wel het volgende: "Nu heb ik bij proxy: 10.10.100.20 en bij poort: 5080 toegevoegd en opslagen en tot nu toe nog geen last gehad het weg vallen van de dataconnectie."
Werkt dit?
Werkt dit?
Ik heb dit probleem ook gehad en toen heb ik alles ff via deze link ingesteld... en nu doet ie het echt perfect!!reemprive schreef op donderdag 29 april 2010 @ 16:37:
Ik kan met de zoekfunctie nog steeds geen antwoord vinden op het bekende Hi probleem. Als ik buiten bereik ben van mijn WiFi verbinding gaat mijn toestel niet automatisch over op 3G. Tenminste in 50 procent van de gevallen niet. Iemand al een idee waar dit aan kan liggen. Ik las wel het volgende: "Nu heb ik bij proxy: 10.10.100.20 en bij poort: 5080 toegevoegd en opslagen en tot nu toe nog geen last gehad het weg vallen van de dataconnectie."
Werkt dit?
http://www.hi.nl/Klantenservice/Toesteluitleg.htm
Heb ik gewoon de Legend aangeklikt
[ Voor 2% gewijzigd door ronaldm3 op 29-04-2010 17:34 . Reden: ff wat aangepast ]
Power to the beat.
damn....ziet er super uit alleen is dit toch wel andere koek dan me Nokia 6500 slide 
Voel me gewoon oud wat je er allemaal mee kan doen hehehe
btw dat HTC sync werkt wel traaggggggggggggg
Voel me gewoon oud wat je er allemaal mee kan doen hehehe

btw dat HTC sync werkt wel traaggggggggggggg
Zijn er hier meer gebruikers met problemen met de bij de desire meegeleverde sd-card?
Op mijn desire krijg ik de melding onbekende sd-card.
Ik kan 'm niet meer unmounten of formateren op de telefoon.
Als ik 'm op de pc probeer te formateren kan ik maar iets van 30 MB formateren.
Zij er meer mensen met dit probleem?
Heeft er iemand een oplossing of is de sd-card gewoon gestorven?
Op mijn desire krijg ik de melding onbekende sd-card.
Ik kan 'm niet meer unmounten of formateren op de telefoon.
Als ik 'm op de pc probeer te formateren kan ik maar iets van 30 MB formateren.
Zij er meer mensen met dit probleem?
Heeft er iemand een oplossing of is de sd-card gewoon gestorven?
Verwijderd
Het viel mij ook al op dat ik perse wifi moest uitzetten anders had ik geen internet. Ik dacht dat het aan UltimateJuice lag die de internetverkeer reguleert om de battery te sparen maar dankzij jou weet ik dat die 2 regeltjes niet ingevult waren. Nu ingevuld en moet nog ff uitproberen.ronaldm3 schreef op donderdag 29 april 2010 @ 16:59:
[...]
Ik heb dit probleem ook gehad en toen heb ik alles ff via deze link ingesteld... en nu doet ie het echt perfect!!
Dat lijkt me inderdaad voldoende. Gegevensroaming uit = geen internet in het buitenland, neem aan dat de Desire dat goed oppikt!Phrantic schreef op donderdag 29 april 2010 @ 15:34:
Van 1 tot 4 mei wil ik geen gebruik maken van internetdiensten, omdat dan mijn Vodafone Blox niet actief is en 4 mei mijn nieuwe contract pas ingaat. Is het voldoende om de setting "Mobiele gegevens altijd aan" uit te zetten? En wat moet ik doen als ik naar het buitenland ga? Ik heb gegevensroaming uit staan.
Canon 760D // EF-S 15-85mm f/3.5-5.6 IS USM // EF 70-200mm f/4L USM -- My pictures @ airliners.net -- iPhone X -- DJI Mavic Air
Dit kan, maar makkelijker is even APNdroid installerenSmithNL schreef op donderdag 29 april 2010 @ 19:50:
[...]
Dat lijkt me inderdaad voldoende. Gegevensroaming uit = geen internet in het buitenland, neem aan dat de Desire dat goed oppikt!
[ Voor 47% gewijzigd door wontcachme op 29-04-2010 19:55 ]
GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)
Kan je bij het alarm ook een eigen geluid kiezen? En dan bedoel ik zonder een externe app.
Ben iets te enthousiast aan het downloaden geweest van apps in de market.
Heb nu nog maar 80MB telefoon geheugen vrij, bestaat er een app dat ik dit over kan zetten na mijn SD kaart?
Heb er ook Astro file manager op staan maar kan de apps niet vinden op de telefoon.
Welke app trouwens gebruiken voor het verwijderen van andere apps of kunnen apps op een andere manier makkelijk verwijdert worden?
Heb nu nog maar 80MB telefoon geheugen vrij, bestaat er een app dat ik dit over kan zetten na mijn SD kaart?
Heb er ook Astro file manager op staan maar kan de apps niet vinden op de telefoon.
Welke app trouwens gebruiken voor het verwijderen van andere apps of kunnen apps op een andere manier makkelijk verwijdert worden?
er bestaat zoiets als zoekfunctie en handleiding.MX-Arjen schreef op donderdag 29 april 2010 @ 21:22:
1. Nee. Je kan wel de telefoon rooten en dan apps2sd installeren. Die doet dit voor je
2. Astro is daar ook niet voor
3. zoek op uninstaller of gebruik de zoekfunctie. Verwijderen zit gewoon in android zelf en daar is een hele mooie handleiding voor geschreven door HTC bijgeleverd met de telefoon
GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)
Ben aan het oriënteren op een nieuw toestel, echter wordt deze zakelijk ingezet.
Nu wordt deze standaard gekoppeld aan een private APN van het bedrijf, via het Vodafone netwerk.
Nu is de vraag: kan de Desire met een zelf ingestelde private APN in het Android OS Exchange mail, contacts & agenda realtime syncen? Zonder extra apps?
Nu wordt deze standaard gekoppeld aan een private APN van het bedrijf, via het Vodafone netwerk.
Nu is de vraag: kan de Desire met een zelf ingestelde private APN in het Android OS Exchange mail, contacts & agenda realtime syncen? Zonder extra apps?
Mobile IPVPN van Vodafone? Dat gaan wij binnenkort ook uitrollen, dan kan ik je vertellen of ik met de Desire bij m'n Exchange mail kandnhelle schreef op donderdag 29 april 2010 @ 21:31:
Ben aan het oriënteren op een nieuw toestel, echter wordt deze zakelijk ingezet.
Hi Kazuka,
Eigenlijk zoiets: http://www.vodafone-dataworld.co.uk/default.aspx?pageId=41
Ipv. office.vodafone.nl hebben wij bijvoorbeeld apn.xxx.nl, waar xxx de bedrijfsnaamafkorting is.
Eigenlijk zoiets: http://www.vodafone-dataworld.co.uk/default.aspx?pageId=41
Ipv. office.vodafone.nl hebben wij bijvoorbeeld apn.xxx.nl, waar xxx de bedrijfsnaamafkorting is.
Even een vraag: ik wilde gisteren mijn telefoon een keer rebooten, alleen het afsluiten heb ik na 30 minuten afgebroken, door de batterij eruit te halen. Ik heb al wel gelezen dat meer mensen dit hebben, maar is er ook een oplossing voor ?
Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw
Rebooten is dat niet alleen voro windows 
nog niet gelezen of gehoord. denk eerder dat de OS vastzit. Misschien omdat er teveel apps open stonden.
Net de N1 sense erop gezet, maar er zijn aanzienlijk minder widgets vooral de handige die ik mis
de widgets die ik met de desire sense erop had zitten geven nu ook "problem laoding widgets"aan. jammer dat het niet samen werkt. door het menu scrollen is wel vetjes vooral dat 3D effect met N1
nog niet gelezen of gehoord. denk eerder dat de OS vastzit. Misschien omdat er teveel apps open stonden.
Net de N1 sense erop gezet, maar er zijn aanzienlijk minder widgets vooral de handige die ik mis
Weet er al iemand waar ik een heel goed niet te onhandig hoesje kan krijgen? liefst 1 die je in elkaar klikt net als bij de Iphone.
Heb al gemerkt dat die erg snel onder de krassen zit. dus maar snel een hoesje erom...
Heb al gemerkt dat die erg snel onder de krassen zit. dus maar snel een hoesje erom...
Uiteindelijk zit onze manager er alleen voor spek en bonus.. - Loesje
Jawel, is al een aantal keer langs gekomen. Volgens mij bleek het elke keer toch te liggen aan een brak programma wat niet goed wil afsluiten op de Desire.Unknown Alien schreef op donderdag 29 april 2010 @ 23:31:
Rebooten is dat niet alleen voro windows
nog niet gelezen of gehoord.
Wanneer een potvis in een pispot pist heb je pispot vol met potvispis
Lol nog maar 80mb? Das best veel aangezien je maar 100mb hebt. Dus heb je pas 20mb gebruikt. Kan je dus nog wel even vooruit met jou enthousiaste downloaden van de marketMX-Arjen schreef op donderdag 29 april 2010 @ 21:22:
dán gebruik je net als elk OS de kill knop, is op windows, osx en linux niet anders, rebooten zou nooit hoeven.l3art schreef op vrijdag 30 april 2010 @ 00:23:
[...]
Jawel, is al een aantal keer langs gekomen. Volgens mij bleek het elke keer toch te liggen aan een brak programma wat niet goed wil afsluiten op de Desire.
EAC > Ogg vorbis -q6 > Cowon S9 > Westone ES3X > Oor
Bij belcompany besteld (via de bekende actie) met nieuw t-mobile abbo, dus niet direct via t-mobile.TheRookie schreef op donderdag 29 april 2010 @ 13:21:
[...]
Heb alleen je abbo bij T-Mobile gehaald, of ook de telefoon daar besteld ?
Aangezien je zegt dat ie niet gesimlockt is, gok ik dat je 'm niet bij T-Mobile besteld hebt...
@michie23: als ik m'n scherm aanzet zie ik m'n provider, de tijd én de datum ?
Ik heb de mijne sinds gister, de zilvere en ik ben nu al verliefd
Hoe kan ik mijn contacten naar mijn toestel copieren vanaf mijn sim?
Contacten openen, op Menu drukken, Importeren/ExporterenUnknown Alien schreef op vrijdag 30 april 2010 @ 07:46:
Hoe kan ik mijn contacten naar mijn toestel copieren vanaf mijn sim?
Ik heb mijn Desire ook gehaald
bij de gsm-shop, het duurt 2 dagen voordat mijn abbonement in werking word gesteld.
Allereerst is dat de bruine versie in het daglicht meer paars is, het is een heel mooie, klassieke kleur, maar wel paars! ik had liever een rodere tint gehad.
De motionsensor is een beetje crap in de interface gebouwd, als ik liggend iets doe, dan zit je net op zon punt dat continue het beeld van portrait naar landscape en andersom veranderd.
Ik vond het niet gruwelijk erg, maar je bent gewaarschuwd
De camera vond ik daarentegen echt heel redelijk, gruwelijk snel, relatief goede flits, en een aardig beeld.
Nog iets, het ding word warm, dit is normaal? want dat heb ik nog niet met een andere gsm gehad
Allereerst is dat de bruine versie in het daglicht meer paars is, het is een heel mooie, klassieke kleur, maar wel paars! ik had liever een rodere tint gehad.
De motionsensor is een beetje crap in de interface gebouwd, als ik liggend iets doe, dan zit je net op zon punt dat continue het beeld van portrait naar landscape en andersom veranderd.
De camera vond ik daarentegen echt heel redelijk, gruwelijk snel, relatief goede flits, en een aardig beeld.
Nog iets, het ding word warm, dit is normaal? want dat heb ik nog niet met een andere gsm gehad
Feli met je Desire... Een 1 gig processor wordt onder load warm, dus dat is normaal
Mijn meest recente productreview.
GoT; een haast oneindige bron van technologische kennis. Experts die elkaar helpen, en ik ben trots, hieraan een bijdrage -nsfw- te mogen leveren!
thxKef schreef op vrijdag 30 april 2010 @ 07:52:
[...]
Contacten openen, op Menu drukken, Importeren/Exporteren
Thanks, het werkt nu perfect.ronaldm3 schreef op donderdag 29 april 2010 @ 16:59:
[...]
Ik heb dit probleem ook gehad en toen heb ik alles ff via deze link ingesteld... en nu doet ie het echt perfect!!
WTF 
Vannacht heeft m'n Desire ongeveer een half uur lang 100% cpu load gehad (achterhaald via de app SystemPanel). Batterij helemaal leeg... Iemand enig idee om te achterhalen welke (brakke) app dit heeft veroorzaakt?
Ook al een check gedaan met de code *#*#4636#*#* hier valt helaas niets te achterhalen.
Vannacht heeft m'n Desire ongeveer een half uur lang 100% cpu load gehad (achterhaald via de app SystemPanel). Batterij helemaal leeg... Iemand enig idee om te achterhalen welke (brakke) app dit heeft veroorzaakt?
Ook al een check gedaan met de code *#*#4636#*#* hier valt helaas niets te achterhalen.
[ Voor 16% gewijzigd door Dix0r op 30-04-2010 10:31 ]
Denk niet dat dat na een reboot nog te achterhalen is.
Als je via *#*#4636#*#* bij battery history kijkt, zou het eventueel bij Partitial wake usage kunnen staan.
Kan zijn dat er een app uitspringt, maar de kans dat je die app vind is klein, of hij moet altijd al veel gebruiken.
Gezien "total since boot" en "since last unplugged" al afvallen.
Op XDA hebben ze wel 2 mogelijke oorzaken gevonden die het batterij verbruik kunnen verkorten: kalender die af en toe zorgt dat de telefoon niet kan slapen, en iets met facebook sync.
Als je via *#*#4636#*#* bij battery history kijkt, zou het eventueel bij Partitial wake usage kunnen staan.
Kan zijn dat er een app uitspringt, maar de kans dat je die app vind is klein, of hij moet altijd al veel gebruiken.
Gezien "total since boot" en "since last unplugged" al afvallen.
Op XDA hebben ze wel 2 mogelijke oorzaken gevonden die het batterij verbruik kunnen verkorten: kalender die af en toe zorgt dat de telefoon niet kan slapen, en iets met facebook sync.
Blog | PVOutput Zonnig Beuningen
Als je met de kill knop gebruiken bedoelt dat de user zelf het programma moet killen, dan is dat niet mogelijk, aan gezien het probleem (slecht afsluitende app) zich pas voordoet als je de telefoon wilt uitzetten en dan is elke input geblokkeerd.LightYears schreef op vrijdag 30 april 2010 @ 00:27:
[...]
dán gebruik je net als elk OS de kill knop, is op windows, osx en linux niet anders, rebooten zou nooit hoeven.
Ik heb sinds gisteren ook de Desire, geweldige telefoon maar ik heb er eigenlijk 1 vraag over.
Ik heb contacten op mijn simkaart en in het telefoon geheugen staan, nu wil ik als ik op telefoon druk, alleen de contacten zien die in het telefoon geheugen staan. Maar hij laat hier alle contacten zien, sim en geheugen door elkaar.
Nu heb ik in de instellingen al ingesteld dat hij alleen de contacten mag laten zien die in het geheugen staan, maar die optie wordt alleen doorgevoerd voor 'contacten'.
Wie o wie weet de oplossing
En nog 1 klein vraagje
, op al mijn vorige telefoons zag ik smiley's in mijn smsjes, ik zie dat dit nu niet meer ondersteund word, is er een manier om deze weer terug te krijgen?
Ik heb contacten op mijn simkaart en in het telefoon geheugen staan, nu wil ik als ik op telefoon druk, alleen de contacten zien die in het telefoon geheugen staan. Maar hij laat hier alle contacten zien, sim en geheugen door elkaar.
Nu heb ik in de instellingen al ingesteld dat hij alleen de contacten mag laten zien die in het geheugen staan, maar die optie wordt alleen doorgevoerd voor 'contacten'.
Wie o wie weet de oplossing
En nog 1 klein vraagje
BlaBlaBla
Handcent SMS of ChompSMS gebruikenStrider schreef op vrijdag 30 april 2010 @ 11:15:
En nog 1 klein vraagje, op al mijn vorige telefoons zag ik smiley's in mijn smsjes, ik zie dat dit nu niet meer ondersteund word, is er een manier om deze weer terug te krijgen?
[ Voor 20% gewijzigd door Brad Pitt op 30-04-2010 11:23 ]
Nickname does not reflect reality
Ik heb gemerkt dat de 'back' toets vaak programma's afsluit, je kan het testen:Fly-guy schreef op vrijdag 30 april 2010 @ 11:11:
[...]
Als je met de kill knop gebruiken bedoelt dat de user zelf het programma moet killen, dan is dat niet mogelijk, aan gezien het probleem (slecht afsluitende app) zich pas voordoet als je de telefoon wilt uitzetten en dan is elke input geblokkeerd.
Open google maps > druk de back toets in totdat je in een andere programma ben of totdat je op je home-scherm bent. > Start google maps nog een keer en kijk of hij opnieuw je mappen laad etc
Doe nu hetzelfde maar dan de home knop i.p.v. de back toets. Nu zul je zien dat je mappen die hij geladen heeft nog steeds openstaan en dat maps veel sneller laad.
[ Tesla MIG MYP ]
Klopt, er zit een verschil tussen die twee knoppen.. staat ook in de veelgelinkte documentatie
Dat zit wel Schnorr.
Dit is wat HTC mij meldde:Verwijderd schreef op maandag 19 april 2010 @ 13:18:
In verband met het roze scherm:
Geachte,
Dank u wel voor uw vraag over de HTC Desire.
Inderdaad is het probleem van het roze scherm bij ons bekend. Op het moment zijn wij nog bezig de oorzaak nader te onderzoeken en we willen niet uw telefoon bij u weghalen totdat we er zeker van zijn een oplossing gevonden te hebben. U kunt uw contact details aan ons doorgeven, en dan zullen we u zo snel mogelijk op de hoogte stellen van een fix. Wij zullen ook notificiates op onze website zetten en op sociale netwerken zoals Facebook of Twitter zodra er meer over bekend is. We begrijpen dat het probleem frustrerend is, en verzekeren u dat er hard wordt gewerkt aan een oplossing.
Met vriendelijke groeten,
Nikki
HTC
Bedankt voor het contact opnemen met betrekking tot uw Htc Desire. Graag de toestel terug sturen naar de winkel en om ruilen voor een andere toestel. Hierbij vertrouw ik erop u voldoende te hebben geïnformeerd. Mocht u echter nog vragen hebben, dan horen wij graag van u. Bedankt voor het emailen met HTC. Met vriendelijke groet,
Now I am confused.. Is het nou wel of niet inherent aan het Amoled scherm? Pas als ik van HTC uitsluitsel heb geloof ik wat er allemaal geschreven is. Maar het feit dat zij mij zeggen dat ik hem moet terugsturen is of wel een advies om mij te geven wat ik wil horen, ofwel ze erkennen het echt als een probleem, en gaan er van uit dat een ander toestel het niet heeft.
Verwijderd
De led van meldingen deed niks meer, ook niet bij binnenkomende smsjes. Heb reboot gedaan en dat hielp niks. Toen handcentsms verwijderd en nu doet de led het weer gewoon.... Bug van handcentsms
Dat kan och niet in een professionele mail?ffb schreef op vrijdag 30 april 2010 @ 12:49:
[...]
Graag de toestel terug sturen naar de winkel en om ruilen voor een andere toestel.

Ik snap ook niet waarom ze nou verschillende berichten de wereld ingooien. Lijkt mij inderdaad het beste om gewoon maar af te wachten. Niet dat ik me er aan stoor, maar als het verholpen kan worden dan vind ik het ook niet erg.
Haha ja volledig mee eens,maar ik heb van de week ook al met ze gebeld en volgens mij zijn het Nederlands sprekende Chinezen. Dat verklaart het taalgebruik. Maar dat maakt me allemaal niet uit. Het probleem is natuurlijk dat hoe langer je wacht, hoe minder makkelijk je hem omgeruild krijgt.bog schreef op vrijdag 30 april 2010 @ 13:13:
[...]
Dat kan och niet in een professionele mail?![]()
Ik snap ook niet waarom ze nou verschillende berichten de wereld ingooien. Lijkt mij inderdaad het beste om gewoon maar af te wachten. Niet dat ik me er aan stoor, maar als het verholpen kan worden dan vind ik het ook niet erg.
kom kom, hoe jullie nederlanders er in slagen om -dt fouten en spellingsfouten aan de lopende band te schrijven, is nog een pak ergerffb schreef op vrijdag 30 april 2010 @ 13:19:
[...]
Haha ja volledig mee eens,maar ik heb van de week ook al met ze gebeld en volgens mij zijn het Nederlands sprekende Chinezen. Dat verklaart het taalgebruik. Maar dat maakt me allemaal niet uit. Het probleem is natuurlijk dat hoe langer je wacht, hoe minder makkelijk je hem omgeruild krijgt.
Ik heb hier hetzelfde probleem alleen is mijn vraag is er een ander manier om het toestel uit te zetten/rebooten? Ik heb zo het gevoel dat het batterij klepje het anders niet zo lang vol houdt.janvanduschoten schreef op donderdag 29 april 2010 @ 21:59:
Even een vraag: ik wilde gisteren mijn telefoon een keer rebooten, alleen het afsluiten heb ik na 30 minuten afgebroken, door de batterij eruit te halen. Ik heb al wel gelezen dat meer mensen dit hebben, maar is er ook een oplossing voor ?
OFF topic: Ja klopt, maar ik ben dan ook niet Nederlands;)pina schreef op vrijdag 30 april 2010 @ 13:29:
[...]
kom kom, hoe jullie nederlanders er in slagen om -dt fouten en spellingsfouten aan de lopende band te schrijven, is nog een pak erger
Wellicht helpt ditnatasdiamon schreef op vrijdag 30 april 2010 @ 08:45:
uit de manual van de phoneDe G-sensor opnieuw kalibreren
Kalibreer het scherm opnieuw als u denkt dat de stand van het scherm niet goed
overeenkomt met de manier waarop u de telefoon vasthoudt.
Druk op BEGIN > MENU en tik op Instellingen > Geluiden en weergave.
Schuif omlaag en tik op G-Sensor kalibreren.
Leg de telefoon op een plat oppervlak en tik op Kalibreren.
Tik na afloop van deze procedure op OK.
Dat snap ik, maar dat heeft niets met het probleem te maken. Probleem is dat bij het aflsuiten van het toestel, dit soms erg lang duurt. Iemand wijdt dit aan het android OS wat moeite zou hebben met het afsluiten van een bepaalde, op dat moment nog lopende app. Tegen de tijd dat jij als user merkt dat (mits dit inderdaad de reden voor de lange "afsluit tijd"), kan je als user niets meer doen. Het toestel is al aan het afsluiten en alle input is dan al geblokkeerd.Cyw00d schreef op vrijdag 30 april 2010 @ 11:52:
[...]
Ik heb gemerkt dat de 'back' toets vaak programma's afsluit, je kan het testen:
Open google maps > druk de back toets in totdat je in een andere programma ben of totdat je op je home-scherm bent. > Start google maps nog een keer en kijk of hij opnieuw je mappen laad etc
Doe nu hetzelfde maar dan de home knop i.p.v. de back toets. Nu zul je zien dat je mappen die hij geladen heeft nog steeds openstaan en dat maps veel sneller laad.
Nu heb ik, aangezien ik het probleem ook heb, met een taskiller (welke ik normaal gesproken nooit gebruik) alle lopende apps afgesloten en daarna het toestel uit gedaan. Helaas leidde dit niet tot een oplossing. Dat doet mij vermoeden dat het probleem niet per se zit in een 3th party app, maar meer in sense of android zelf.
Verwijderd
Omdat ik me eerst helemaal geen raad wist met dit toestel hoe ik em moest gebruiken, wil ik em nu graag resetten naar fabrieksinstellingen. Maar ik wil wel de sms-jes behouden.
Kan dit op een of andere manier?
En wie weet een leuke indeling om de 7 schermpjes te gebruiken? Ik ben een beetje inspiratieloos.
En nog een vraag. Er staan zoveel programmaatjes op, zoals "aandelen" terwijl ik die helemaal niet wil. Zijn die niet te verwijderen?
En wie weet een leuke indeling om de 7 schermpjes te gebruiken? Ik ben een beetje inspiratieloos.
En nog een vraag. Er staan zoveel programmaatjes op, zoals "aandelen" terwijl ik die helemaal niet wil. Zijn die niet te verwijderen?
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 30-04-2010 14:51 ]
Ben ik nou zo dom of laat Seesmic gewoon NIETS zien in de notification bar, ondanks dat ik dat wel heb ingesteld? Ik heb background notifications aan staan en aangevinkt dat ik bij Tweets, Replies en DM's een notificatie wil zien, maar ik zie ze niet.
Ik heb bij 'Accounts en Synchronisatie' van Android zelf de sync met Twitter uitgezet, want dat is volgens mij gekoppeld aan Peep, en dan start die steeds weer. Dat moet toch niet aan staan? Want het is een beetje duf om alsnog 2 progs voor hetzelfde aan te hebben.
Zo te zien op de Seesmic site ben ik ook niet de enige die de standaard Seesmic widget crap vindt. Veel te klein. Erg jammer. Twitdroid doet op zich wel wat ik wil, maar de écht leuke features moet je weer voor dokken.
Verder vertikt Seesmic het om een foto mee te nemen met een tweet. Ik moet eerst de foto maken en dan nóg een keer op het knopje drukken om een foto toe te voegen en dan kiezen dat ik 'm maar uit het fotoalbum haal.
Kortom: waarom is iedereen zo lyrisch over Seesmic, terwijl ik toch wel een paar minpunten zie. Of doet ie dat alleen bij mij? Lijkt me niet, want ik heb 'm al eerder gehad, deinstall gedaan en nu maar weer geïnstalleerd. Apparaat helemaal uitgezet en weer opgestart helpt ook niets.
Of heeft iemand een suggestie voor een (gratis) twitter client die wél doet wat ie moet doen? (ja ik ben een cheapskate!)
Ik heb bij 'Accounts en Synchronisatie' van Android zelf de sync met Twitter uitgezet, want dat is volgens mij gekoppeld aan Peep, en dan start die steeds weer. Dat moet toch niet aan staan? Want het is een beetje duf om alsnog 2 progs voor hetzelfde aan te hebben.
Zo te zien op de Seesmic site ben ik ook niet de enige die de standaard Seesmic widget crap vindt. Veel te klein. Erg jammer. Twitdroid doet op zich wel wat ik wil, maar de écht leuke features moet je weer voor dokken.
Verder vertikt Seesmic het om een foto mee te nemen met een tweet. Ik moet eerst de foto maken en dan nóg een keer op het knopje drukken om een foto toe te voegen en dan kiezen dat ik 'm maar uit het fotoalbum haal.
Kortom: waarom is iedereen zo lyrisch over Seesmic, terwijl ik toch wel een paar minpunten zie. Of doet ie dat alleen bij mij? Lijkt me niet, want ik heb 'm al eerder gehad, deinstall gedaan en nu maar weer geïnstalleerd. Apparaat helemaal uitgezet en weer opgestart helpt ook niets.
Of heeft iemand een suggestie voor een (gratis) twitter client die wél doet wat ie moet doen? (ja ik ben een cheapskate!)
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
http://code.google.com/p/android-sms/wiki/UserGuideVerwijderd schreef op vrijdag 30 april 2010 @ 14:47:
Omdat ik me eerst helemaal geen raad wist met dit toestel hoe ik em moest gebruiken, wil ik em nu graag resetten naar fabrieksinstellingen. Maar ik wil wel de sms-jes behouden.
en nee.
(ff zoeken he?)
[ Voor 9% gewijzigd door Fly-guy op 30-04-2010 15:22 ]
Ik heb er een paar geprobeerd en ben bij Twidroid blijven hangen. De extra betaalde features gebruik ik nog niet dus mis ze ook niet. Wat ik vooral mis bij andere clients is dat als je op een tweet klikt je geen mooi schermpje krijgt met reageren, links openen ed.mphilipp schreef op vrijdag 30 april 2010 @ 15:12:
Ben ik nou zo dom of laat Seesmic gewoon NIETS zien in de notification bar, ondanks dat ik dat wel heb ingesteld? Ik heb background notifications aan staan en aangevinkt dat ik bij Tweets, Replies en DM's een notificatie wil zien, maar ik zie ze niet.
iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky
Ik gebruik sinds een aantal dagen Twicca (alleen voor 2.1), wat erg goed werkt. Maar ik geloof dat deze discussie in het "Android Software" topic thuis hoortmphilipp schreef op vrijdag 30 april 2010 @ 15:12:
Joejoe!
Weet iemand of een autolader van 1000 mAh @ 5v werkt voor de Desire? want normaal zijn ze allemaal 500 mAh, maar ik kan er nu een krijgen van 1000 mAh..
Je normale lader is ook 1Ah/5VImperium schreef op vrijdag 30 april 2010 @ 15:46:
Weet iemand of een autolader van 1000 mAh @ 5v werkt voor de Desire? want normaal zijn ze allemaal 500 mAh, maar ik kan er nu een krijgen van 1000 mAh..
Alsof de duvel ermee speelt...ik hoor nét een 'riedeltje' en Seesmic weet me te vertellen dat er 2 nieuwe tweets zijn en 1 reply. Dat is dus voor het eerst dat ie me iets vertelt...
even een vraag over de accu zelf... ik heb het programma system erop staan en daarmee kan je ook de accu status checken....en hij geeft bij mij aan dat er nog 3732mV in zit en nog 23%... wat is dit dan precies... Ik bedoel... er zou dan toch veel meer uit de accu moeten zijn?
Of vergis ik me?
Of vergis ik me?
Power to the beat.
Hoezo veel meer uit de accu moeten zijn?
Heb de Desire nu ruim een dag en ben er erg tevreden mee! Accuduur valt me ook erg mee, heb hem vannacht aan de oplader gehangen en zit nu nog voor 60% vol, terwijl ik er toch wel redelijk wat mee gespeeld heb
Scherm bevalt me ook erg goed, geen last van een roze waas (is er alleen heel licht op de laagste brightness).
Heb alleen nog wel 2 vragen:
- Is er een applicatie / widget die bijhoudt hoeveel dataverkeer je per verbinding (3G, Wifi) verstuurd en waarmee je simpel (nu moet ik eerst Settings > Wireless & Networks doen)
- Hoe blokkeer je het scherm (hoe doe je handmatig wat er automatisch na 1 minuut gebeurd)?
- Is er een applicatie / widget die bijhoudt hoeveel dataverkeer je per verbinding (3G, Wifi) verstuurd en waarmee je simpel (nu moet ik eerst Settings > Wireless & Networks doen)
- Hoe blokkeer je het scherm (hoe doe je handmatig wat er automatisch na 1 minuut gebeurd)?
1. NetCounter voor bijhouden verkeer + De widget 'Energiebeheer' die al standaard in de desire zit.hostname schreef op vrijdag 30 april 2010 @ 18:04:
2. Gewoon op de knop drukken links boven op de hoek van de telefoon
[ Voor 7% gewijzigd door Deem op 30-04-2010 18:09 ]
"May our framerates be high and our temperatures low."
Ik dacht namelijk dat er veel meer uit de accu zou zijn..maar goed dit hoort dus zo.l3art schreef op vrijdag 30 april 2010 @ 17:56:
Hoezo veel meer uit de accu moeten zijn?
Wat was nou de beste manier om de accu te gebruiken als die nieuw is?
In 1 keer opladen of mee gaan spelen in de tel totdat de accu leeg is?
Power to the beat.
Is hetzelfde antwoord op de vraagronaldm3 schreef op vrijdag 30 april 2010 @ 18:16:
[...]
Ik dacht namelijk dat er veel meer uit de accu zou zijn..maar goed dit hoort dus zo.
Wat was nou de beste manier om de accu te gebruiken als die nieuw is?
In 1 keer opladen of mee gaan spelen in de tel totdat de accu leeg is?
En ik snap je eerlijk gezegd ook niet.
Kan je iets beter omschrijven wat je bedoeld?
En voor zover ik hier en in andere topics heb gelezen is het het beste om m gewoon zo vaak mogelijk op te laden.
[ Voor 10% gewijzigd door Xiliath op 30-04-2010 18:22 ]
1. Het wifi-gedeelte van NetCounter werkt niet op de Desire + Met energiebeheer kan ik 3G volgens mij niet uitzetten?Deem schreef op vrijdag 30 april 2010 @ 18:07:
1. NetCounter voor bijhouden verkeer + De widget 'Energiebeheer' die al standaard in de desire zit.
2. Gewoon op de knop drukken links boven op de hoek van de telefoon
2. Ah, stom

Hmm volgens mij lees ik het verkeert in die diagram... 3684...is de hoeveelheid die er inzit als die vol is en 20% daarvan heb je nu nog over... en dat is dan dus niet die 3684 maar een heel stuk minder...736.80 Mv.Xiliath schreef op vrijdag 30 april 2010 @ 18:21:
[...]
Is hetzelfde antwoord op de vraag
En ik snap je eerlijk gezegd ook niet.
Kan je iets beter omschrijven wat je bedoeld?
En voor zover ik hier en in andere topics heb gelezen is het het beste om m gewoon zo vaak mogelijk op te laden.
Power to the beat.
Ik heb geen desire, maar mijn kenning van electriciteit zegt mij dat de 3684mv de spanning/voltage is die de accu geeft en dat je nog 20% van de capaciteit over hebt: dus accu is 80% leeg.ronaldm3 schreef op vrijdag 30 april 2010 @ 18:39:
[...]
Hmm volgens mij lees ik het verkeert in die diagram... 3684...is de hoeveelheid die er inzit als die vol is en 20% daarvan heb je nu nog over... en dat is dan dus niet die 3684 maar een heel stuk minder...736.80 Mv.
De accu heeft een capaciteit van 1500mah, dus je hebt nog 300mah over.
[ Voor 6% gewijzigd door The Anarchist op 30-04-2010 18:47 ]
Nee. De spanning daalt naarmate de de accu lager wordt. Als die vol is, is er iets van 4 volt in. Hanf hem maar eens 3 uur aan de lader.ronaldm3 schreef op vrijdag 30 april 2010 @ 18:39:
[...]
Hmm volgens mij lees ik het verkeert in die diagram... 3684...is de hoeveelheid die er inzit als die vol is en 20% daarvan heb je nu nog over... en dat is dan dus niet die 3684 maar een heel stuk minder...736.80 Mv.
data counter voor het verkeer.hostname schreef op vrijdag 30 april 2010 @ 18:04:
Heb de Desire nu ruim een dag en ben er erg tevreden mee! Accuduur valt me ook erg mee, heb hem vannacht aan de oplader gehangen en zit nu nog voor 60% vol, terwijl ik er toch wel redelijk wat mee gespeeld hebScherm bevalt me ook erg goed, geen last van een roze waas (is er alleen heel licht op de laagste brightness).
[ Voor 51% gewijzigd door wontcachme op 30-04-2010 18:52 ]
Helaas nog geen reacties die praktijkervaring uitspreken.dnhelle schreef op donderdag 29 april 2010 @ 21:31:
Somebody an idea?
Verwijderd
Kan iemand mij vertellen waarom, sinds gisteren mijn data en nummer via vodafone is ingegaan, Google sync ineens niet meer werkt?
En kan iemand mij vertellen waar ik in de HTC Desire een wachtwoord voor de Google services kan veranderen? Is echt onvindbaar. Zelfs het Removen van de hele account mag niet, dus ik kan 'm ook niet opnieuw invoeren.
En kan iemand mij vertellen waarom ik *knip* niet eens foto's kan maken met dat kreng omdat 'ie zegt dat 'ie geen schrijfrechten heeft op de sdcard? Wat een waardeloos slecht getest spul allemaal, voor een toestel van 400 euro verwacht ik meer kwaliteit moet ik zeggen. De software werkt eigenlijk maar nèt, merk ik.
Overigens had ik deze week ineens dat de hele sdcard zogenaamd niet aanwezig was. Wat een rommel.
En waarom starten met een fel wit scherm? Wat een stom idee. Zuipt batterij, ziet er niet uit, zit toch niemand op te wachten?
En welke gek ontwerpt er nu zo'n fragile achterklepje op een smartphone die toch wel jarenlang mee zou moeten gaan? Wedden dat dat klepje eraf knalt bij de eerste de beste val, en wedden dat de klik-optie ervan wegvalt na een paar keer openen en sluiten? Wat een cheap crap, zeg.
Volgens mij is die HTC Desire echt véél te vroeg de markt op gesmeten. Heeft iemand dat ding ueberhaupt even goed bekritiseerd voordat 'ie de markt op werd geknald?
En kan iemand mij vertellen waar ik in de HTC Desire een wachtwoord voor de Google services kan veranderen? Is echt onvindbaar. Zelfs het Removen van de hele account mag niet, dus ik kan 'm ook niet opnieuw invoeren.
En kan iemand mij vertellen waarom ik *knip* niet eens foto's kan maken met dat kreng omdat 'ie zegt dat 'ie geen schrijfrechten heeft op de sdcard? Wat een waardeloos slecht getest spul allemaal, voor een toestel van 400 euro verwacht ik meer kwaliteit moet ik zeggen. De software werkt eigenlijk maar nèt, merk ik.
Overigens had ik deze week ineens dat de hele sdcard zogenaamd niet aanwezig was. Wat een rommel.
En waarom starten met een fel wit scherm? Wat een stom idee. Zuipt batterij, ziet er niet uit, zit toch niemand op te wachten?
En welke gek ontwerpt er nu zo'n fragile achterklepje op een smartphone die toch wel jarenlang mee zou moeten gaan? Wedden dat dat klepje eraf knalt bij de eerste de beste val, en wedden dat de klik-optie ervan wegvalt na een paar keer openen en sluiten? Wat een cheap crap, zeg.
Volgens mij is die HTC Desire echt véél te vroeg de markt op gesmeten. Heeft iemand dat ding ueberhaupt even goed bekritiseerd voordat 'ie de markt op werd geknald?
[ Voor 29% gewijzigd door BastiaanN op 01-05-2010 10:17 ]
Is er misschien een probleem met je SD card? Ik krijg dezelfde error als ik de telefoon aan de computer heb hangen.
Het wijzigen van je Google account ode je toch gewoon bij google? Waarom via de telefoon? Als je het wachtwoord wijzigt zal de telefoon vanzelf niet meer syncen en vragen om het nieuwe wachtwoord. Tenminste zo werkte het bij mij.
Werkt je gegevensverbinding via Vodafone wel naar behoren? Je zegt dat die gisteren is ingegaan, dus wellicht moet je nog e.e.a. instellen. (De tips in het topic MMS op de desire maken dit heel makkelijk)
Last resort: (harde) reset?
Het wijzigen van je Google account ode je toch gewoon bij google? Waarom via de telefoon? Als je het wachtwoord wijzigt zal de telefoon vanzelf niet meer syncen en vragen om het nieuwe wachtwoord. Tenminste zo werkte het bij mij.
Werkt je gegevensverbinding via Vodafone wel naar behoren? Je zegt dat die gisteren is ingegaan, dus wellicht moet je nog e.e.a. instellen. (De tips in het topic MMS op de desire maken dit heel makkelijk)
Last resort: (harde) reset?
“What could I say to you that would be of value, except that perhaps you seek too much, that as a result of your seeking you cannot find.” - Hermann Hesse
Ik weet niet welke product reviews (hier staan er een paar: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=652893) jij gelezen hebt...Verwijderd schreef op vrijdag 30 april 2010 @ 21:44:
Kan iemand mij vertellen waarom, sinds gisteren mijn data en nummer via vodafone is ingegaan, Google sync ineens niet meer werkt?
En kan iemand mij vertellen waarom ik verdomme niet eens foto's kan maken met dat kreng omdat 'ie zegt dat 'ie geen schrijfrechten heeft op de sdcard? Wat een waardeloos slecht getest spul allemaal, voor een toestel van 400 euro verwacht ik meer kwaliteit moet ik zeggen. De software werkt eigenlijk maar nèt, merk ik.
Vraag me ook af wat voor een Desire jij hebt gekocht, maar je moet niet naar de intertoys gaan voor een telefoon
HTC Desire een wachtwoord voor de Google services kan veranderen? -> account en synchronisatie onder instellingen
'ie zegt dat 'ie geen schrijfrechten heeft op de sdcard? -> http://www.google.nl/sear...official&client=firefox-a
En unmount is een mooie functie.
fragile achterklepje -> de vrinden van de t-mobile kregen dat klepje er niet eens af, laat staan als hij valt.
Fel wit scherm -> heeft iets met "huisstijl" te maken en serieus, die 5 sec?
Als je nog meer vragen hebt moet je trouwens hier eens kijken: http://member.america.htc...407_Desire_HTC_UM_WWE.pdf
Dit wil ook helpen: www.google.com
[ Voor 6% gewijzigd door Ma_rK op 30-04-2010 22:07 ]
Verwijderd
Ik heb 'm al bijna een maand. Je hoeft mij geen reviews te laten zien. De meesten zijn veel te lovend en lyrisch over dat het ding ueberhaupt bestaat, en blij dat ze 'm mogen aanraken dat ze zijn allemaal. Weinig kloppende kritiek gezien in ieder geval. In het dagelijks gebruik, zeker na een maand, kom je er pas achter wat er niet aan deugt. En dat is verbazingwekkend veel, voor die prijs.Ma_rK schreef op vrijdag 30 april 2010 @ 22:02:
[...]
Ik weet niet welke product reviews (hier staan er een paar: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=652893) jij gelezen hebt...
Dus als je een HTC Desire van dealer X koopt, dan krijg je een ander dan van dealer Y? Is dat wat je wilt zeggen? Dat zou des te kwalijker zijn, als je dat toe zou staan als fabricant/distributeur. Ik heb 'm via GSMWEB, bij een abonnement.Vraag me ook af wat voor een Desire jij hebt gekocht, maar je moet niet naar de intertoys gaan voor een telefoon
Je weet niet waar je het over hebt. Staat er niet bij als je reeds een account hebt ingevoerd, waar die mee behoort te syncen. "Sync is currently experiencing problems. It will be back shortly.", dat staat er al 24 uur nu. Al het andere synced just fine. De andere apparaten in mijn huis kunnen overal bij, qua google services.HTC Desire een wachtwoord voor de Google services kan veranderen? -> account en synchronisatie onder instellingen
Overigens prefereer ik de engelstalige interface. Die nlse vertalingen van een UI suck ass.
Dus ik moet eerst heel lang low-level in het ding gaan prutsen teneinde er ueberhaupt betrouwbaar foto's mee te kunnen maken? Dat is toch waanzin man? Als je een smartphone koopt, en die is meer dan 400 euro waard, dan behoeft 'ie geen voor-configuratie om er foto's mee te kunnen schieten. Ik zou dit ontwerp zelf nooit hebben durven releasen in hardware-vorm, er is veel 'stuk' aan. Waarschijnlijk is dat waarom HTC 'm van de frontpage af heeft gehaald; Teveel klachten van (onschuldige) gebruikers. Allemaal slachtoffers van de geldzucht en het profit-based werkschema van HTC.'ie zegt dat 'ie geen schrijfrechten heeft op de sdcard? -> http://www.google.nl/sear...official&client=firefox-a
En unmount is een mooie functie.
By the way, de camera levert niet goede foto's en film op, heb ik inmiddels ook geleerd. Samsung doet dat véél beter op véél minder CPU. Ook dat had ik niet verwacht. HTC is toch een grote naam zou je denken. Camera's kunnen ze in ieder geval beter niet maken. Probeer voor de gein eens de Sharpening op maximaal te zetten en dan een fotootje maken. Daar heb je gewoon helemaal niets aan. Ziet er echt niet uit, ik weet niet welke cheapo sharpening module ze daar op los hebben gelaten, maar er zijn véél betere open-source modules verkrijgbaar dan wat er standaard in de Desire is gepropt voor de foto-processing.
Tuurlijk. Je gelooft het zelf?fragile achterklepje -> de vrinden van de t-mobile kregen dat klepje er niet eens af, laat staan als hij valt.
Sorry, maar het is echt véél langer dan dat, en dat weet je best; De boottime van de HTC Desire is berucht om zijn duur, inmiddels.Fel wit scherm -> heeft iets met "huisstijl" te maken en serieus, die 5 sec?
Even gemeten: De witte schermen zijn bij mij 39 seconden in beeld. Belachelijk, zonde van de power. Gaat er het eerste uit als ik 'm rooted heb.
En wat betreft die huisstijl; Dan invert je die toch gewoon, net als Apple en Samsung dat doen?
Een goed ontworpen UI behoeft geen verwijzing naar een Manual, dat is nu net de kracht van een 'smart' phone en een goed OS. Die Manual is trouwens niet goed geschreven en ingedeeld. Al even snel op de markt gesmeten als het toestel zelf waarschijnlijk.Als je nog meer vragen hebt moet je trouwens hier eens kijken: http://member.america.htc...407_Desire_HTC_UM_WWE.pdf
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 30-04-2010 23:48 ]
Dat is waarschijnlijk ook de reden dat de Desire topics bol staan van de kritiek op dit waardeloze toestel.. oh wacht, valt best mee eigenlijk
Of is iedereen die niet klaagt in dit topic geen kritische gebruiker?
Met andere woorden; dat jij het een slecht toestel vindt máákt het geen slecht toestel. Misschien heb je een maandagmorgen model, kan gebeuren, meldt 'm dan RMA bij Gsmweb.
Met andere woorden; dat jij het een slecht toestel vindt máákt het geen slecht toestel. Misschien heb je een maandagmorgen model, kan gebeuren, meldt 'm dan RMA bij Gsmweb.
Ik ben toch malle pietje niet!
Misschien moet je hem maar laten maken, en dan verkopen... maarja met welke foon kun je hem dan vervangen heVerwijderd schreef op vrijdag 30 april 2010 @ 21:44:
Wat gebeurd er als je alles naar fabrieksinstellingen terug zet?
En kan iemand mij vertellen waarom ik verdomme niet eens foto's kan maken met dat kreng omdat 'ie zegt dat 'ie geen schrijfrechten heeft op de sdcard? Wat een waardeloos slecht getest spul allemaal, voor een toestel van 400 euro verwacht ik meer kwaliteit moet ik zeggen. De software werkt eigenlijk maar nèt, merk ik.
Lijkt me een RMA gevalletje![]()
idem als hierboven
Heb je nooit de HTC reclame gezien![]()
Ik vind het klepje juist erg goed zitten, maar ik ben het met je eens dat het geen klepje is wat je iedere dag open moet maken.
Nix mis met de Desire (iig dat is mijn eerste ervaring), dit is de beste smartphone waar ik ooit mee gewerkt heb![]()
BlaBlaBla
Lol, je kan goed overdrijven gast. Een hoop kritische mensen in dit topic en geen toestel is perfect, maar zoals jij tekeer gaat is echt lachwekkend. Ik heb al vele smartphones gehad en gebruik echt alle functies van deze apparaten. Ik ervaar echt geen 1 van de door jou beschreven problemen.

Verwijderd
Jullie zijn te bang om ècht kritisch naar zo'n gebruiksvoorwerp te kijken, dat komt misschien doordat jullie 'tweakers' zijn. Ik begrijp dat wel, maar objectief zijn de meesten van jullie niet, merk ik.
Sorry, maar ik verwacht meer van een ding in deze prijsklasse. De QC van HTC is echt beroerd, in ieder geval, dat is mij wel duidelijk. Ze hebben het gewoon niet goed getest, dat weet ik zeker. Ik ben een beetje thuis in software en firmware dev, dit ding is op veel punten echt beschamend slecht afgewerkt.
En dan heb ik het nog niet eens over de hardware. Waarom moet het allemaal zo fragile? Zodat ze er meer van verkopen omdat ze sneller stuk gaan? Dat maakt de prijs NOG erger.
Feit blijft dat ik 'm nu gewoon niet kan gebruiken voor de Google apps, omdat er zogenaamd geen Sync is. Bagger voor een smartphone van nog geen maand oud.
Sorry, maar ik verwacht meer van een ding in deze prijsklasse. De QC van HTC is echt beroerd, in ieder geval, dat is mij wel duidelijk. Ze hebben het gewoon niet goed getest, dat weet ik zeker. Ik ben een beetje thuis in software en firmware dev, dit ding is op veel punten echt beschamend slecht afgewerkt.
En dan heb ik het nog niet eens over de hardware. Waarom moet het allemaal zo fragile? Zodat ze er meer van verkopen omdat ze sneller stuk gaan? Dat maakt de prijs NOG erger.
Feit blijft dat ik 'm nu gewoon niet kan gebruiken voor de Google apps, omdat er zogenaamd geen Sync is. Bagger voor een smartphone van nog geen maand oud.
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 30-04-2010 23:30 ]
Wow, wel 39 seconden.Verwijderd schreef op vrijdag 30 april 2010 @ 22:36:
Sorry, maar het is echt véél langer dan dat, en dat weet je best; De boottime van de HTC Desire is berucht om zijn duur, inmiddels.
Even gemeten: De witte schermen zijn bij mij 39 seconden in beeld. Belachelijk, zonde van de power. Gaat er het eerste uit als ik 'm rooted heb.
Die opstarttijd zou eerder berucht zijn omdat het een Android telefoon is die zo snel opstart.
Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)
Speciaal voor jou de oplossing van je probleem : oplossingVerwijderd schreef op vrijdag 30 april 2010 @ 23:13:
Jullie zijn te bang om ècht kritisch naar zo'n gebruiksvoorwerp te kijken, dat komt doordat jullie 'tweakers' zijn. Ik begrijp dat wel, maar objectief zijn de meesten van jullie niet, merk ik.
Sorry, maar ik verwacht meer van een ding in deze prijsklasse. De QC van HTC is echt beroerd, in ieder geval, dat is mij wel duidelijk. Ze hebben het gewoon niet goed getest, dat weet ik zeker. Ik ben een beetje thuis in software en firmware dev, maar dit ding is op veel punten echt beschamend slecht afgewerkt.
Verwijderd
39 seconden wit in beeld. Totaal geloof ik 42 of zo.BastiaanN schreef op vrijdag 30 april 2010 @ 23:16:
[...]
Wow, wel 39 seconden.
Die opstarttijd zou eerder berucht zijn omdat het een Android telefoon is die zo snel opstart.
Verwijderd
Je beseft trouwens dat hier helemaal geen gangbare oplossing staat genoemd? Dat het een permissie-probleem is begrijp ik ook nog wel. En dat het misschien komt doordat ik er eerder via USB foto's vanaf gehaald heb, of een app die permissies heeft vermangeld zou kunnen.Ma_rK schreef op vrijdag 30 april 2010 @ 22:02:
[...]
'ie zegt dat 'ie geen schrijfrechten heeft op de sdcard? -> http://www.google.nl/sear...official&client=firefox-a
Ik heb niets gedaan wat niet vanuit de default kan op de HTC Desire. Zelfs geen illegale of obscure apps, allemaal via de Market. Dan is dit toch bepaald geen situatie die wenselijk is voor een smartphone, dat je op het moment-suprème ineens geen foto's kunt schieten? Ik heb echt staan vloeken vanmiddag, uitgerekend op het moment dat je dat ding nodig hebt laat 'ie het afweten in functionaliteit, daar kunnen ze je beter vooraf voor waarschuwen;
Your HTC Desire is in alpha phase. Don't trust anything with it.
Wat ook zo leuk is: Alle voicemails en ING TAN codes komen volgens mijn Desire van een nichtje van me uit mijn facebook-contact list. Hoezo amateuristisch? Ook dat probleem zullen velen ervaren, ik las het hier ook al een paar keer. Dit ding is gewoon nog lang niet in beta.
Verwijderd
Waarom zo giftig?Verwijderd schreef op vrijdag 30 april 2010 @ 23:13:
Jullie zijn te bang om ècht kritisch naar zo'n gebruiksvoorwerp te kijken, dat komt misschien doordat jullie 'tweakers' zijn.
Ik heb nog geen van jouw issues gehad met mijn Desire. Alles werkt naar wens en behoren. Dat advies om de jouwe eens terug te sturen klinkt zo slecht nog niet. Misschien word je van een nieuwe wat blijer.
Dit topic is gesloten.
Let op:
Berichten over bestellingen, prijzen, winkels, abonnementen en al het andere wat niet met de telefoon zelf te maken heeft worden verwijderd.
Voor accessoires mag er in dit topic gepost worden.
Berichten over bestellingen, prijzen, winkels, abonnementen en al het andere wat niet met de telefoon zelf te maken heeft worden verwijderd.
Voor accessoires mag er in dit topic gepost worden.