Toon posts:

HTC Desire - Deel 3 Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 2 3 ... 23 Laatste
Acties:
  • 223.073 views

• Tenshu
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
HTC Desire - Deel 3

Inhoudsopgave

Introductie

HTC heeft op een persbijeenkomst tijdens Mobile World Congress de HTC Desire aangekondigd, eerder bekend als de HTC Bravo. Het toestel heeft een 1 GHz Snapdragon-processor, een 3,7 inch AMOLED-scherm en draait op Android 2.1 met HTC Sense en multitouch.

De HTC Desire is bedoeld voor intensieve gebruikers: dat blijkt uit de keuze van de processor (1GHz Snapdragon) en het relatief grote scherm (3,7 inch AMOLED). Ook opvallend: de optische trackball onder het scherm. De HTC Legend, ook vandaag aangekondigd, moet het met iets mindere specs doen: slechts een 3,1 inch scherm en een 600 MHz processor. Veeleisende gebruikers zullen daarom eerder naar de HTC Desire uitkijken, de verwachte release datum voor de Desire is 9 April 2010.

Officiele HTC Pagina

Nieuws

Gebruikersinterface

Met de nieuwe versie van HTC Sense blijft HTC zich focussen op het verbeteren van interactie met de meest belangrijke contacten van de gebruiker. Dit onder meer met de nieuwe HTC Friend Stream-applicatie en -widget. Hiermee worden alle updates en nieuwsfeeds via sociale netwerken als Facebook, Twitter en Flickr in één 'stream' verzameld. Naast Friend Stream, kunnen contacten worden ingedeeld in specifieke groepen. Daarnaast is er een nieuwsapplicatie en widget aan HTC Sense toegevoegd en is er via een icoon snel toegang tot de zeven verschillende homescreens. Ook ondersteunt Sense nu multitouch-input.

Friend Stream widget
Previously on HTC Sense, you could view all of your contact's social networking streams from their contact card. Now there's a widget called Friend Stream that sits on your homesreen and streams every tweet, post, comment and new posting from every contact's Facebook, Twitter and Flickr. It's pretty similar to Motorola's MOTOBLUR, but we think it's clearer and therefore better.

Calendar widget
Another new widget that HTC has added with the new version of Sense, due to debut on the Legend and Desire, is an improved Calendar widget. Instead of just viewing your calendar by month, you can now see a calendar stream, so any new events that are coming up are displayed in a list view rather than a calendar per se.

Email
Exchange email has never worked as effectively on Android devices as it has on the iPhone, BlackBerry and Windows Mobile devices. Now, it's been improved with extra tabs to display handy options including unread mail and calendar requests. You can also search Exchange mail, whether it's been downloaded from the server or not.

Helicopter View

Helicopter View is probably the most exciting aspect of the new version of HTC Sense. Just by pinching the screen, you can enter into Helicopter View that displays a mini version of each homescreen. Sketched on each mini homescreen are the widgets (albeit 1-pixel icons). It's pretty much like a slimmed down version of Expose on Mac, but is pretty handy when you can't be bothered with sweeping across seven screens to find the widget you want.

People widget
Although the People widget was previously available on HTC Sense, the new improved version opens the widget up to groups. If you do have your phonebook divided into groups, rather than just contacts, you can add these to the People tab too, so it's not just limited to your favourite contacts anymore.

Apparently, older Android devices wil be upgradable to this new version of HTC Sense (including the Magic and Hero), although some features won't be available, and HTC hasn't advised us of the release date. This will presumably be up to the operator if you have a network-specific device.

Prijzen

De HTC Desire zal verkrijgbaar zijn vanaf ongeveer 9 April 2010 voor een adviesprijs van 499,- euro. Voor de laagste prijs voor zowel de Bruine als de Zilveren versie kan je hieronder vinden.

Bruin

Zilver

Specificaties

ProcessorQualcomm Snapdragon QSD8250 1GHz
BesturingssysteemAndroid 2.1 (Eclair) met HTC Sense
Scherm3,7 inch AMOLED aanraakgevoelig (capacitive) 480 x 800 WVGA
Geheugen512 MB ROM, 576 MB RAM
GeheugenuitbreidingMicroSD t/m 32GB
Gewicht135 gram met batterij
Afmetingen119 x 60 x 11,9 mm
NetwerkGSM/GPRS/EDGE 850/900/1800/1900 MHz, HSPA 900/2100 MHz (tot 2 Mbps upload en 7,2 Mbps download)
TrackballOptische trackball
GPS:interne GPS-antenne
Sensorennabijheidssensor, lichtsensor, G-sensor en digitaal kompas
Camera5-megapixel met led-flash
VerbindingenUMTS/HSDPA, BT2.1+EDR, Wi-Fi, GPS
BluetoothBluetooth 2.1 met FTP/OPP voor bestandsverkeer, A2DP voor draadloos stereo muziekluisteren en PBAP voor adresboektoegang vanaf je carkit
Audio 3,5 mm stereo audio-aansluiting
Aansluiting Micro USB (USB 2.0)
Camera5 megapixels met video (800 x 480px), gezichtsdetectie, geotagging, autofocus en flitser
Muziekformaten afspelen .aac, .amr, .ogg, .m4a, .mid, .mp3, .wav, .wma
Videoformaten afspelen .3gp, .3g2, .mp4, .wmv
Batterij1400mA
Batterijduur340 uur standby, 6 uur spraak
HTC WidgetsBookmarks, Calendar, Clock, Footprints, Friend Stream, Mail, Messages, Music, News, People, Photo Album, Photo Frame, Search, Settings, Stocks, Twitter, Weather and Downloadable widgets
Social NetworkingFacebook™ integration, Friend Stream, Photo sharing (on Facebook, Flickr, and Twitter), Video sharing on YouTube™, HTC Peep for twittering.
TetheringInternet delen via USB
Bijzondere toepassingen
Automatically lowers the ringer volume as soon as the phone is picked up
Mutes the ringer when the phone is flipped face down
Backs up certain data and settings to the microSD card automatically, such as SMS/MMS messages, bookmarks, Wi-Fi passwords, and more

Foto's

Videos

HTC Desire - First Look

HTC Presentation at the 2010 Mobile World Congress

HTC Desire Quick hands-on

HTC Desire Hands-on demo video

HTC Desire Unboxing

Reviews

[...]

De verschillen met de Google Nexus One, die in Nederland vooralsnog alleen via grijze import te krijgen is, zijn klein: de layout is iets anders, de Nexus heeft een mechanische trackball tegenover de optische trackpad van de Desire en uiteraard heeft de HTC de Sense-interface. De Nexus One heeft wel een tweede microfoon voor noise cancellation, en dat is een handige feature die op de Desire ontbreekt.

Met de Desire zet HTC een smartphone op de markt die zowel uiterlijk als in termen van prestaties hoge ogen gooit. Het is zonder enige twijfel de fijnste Android-smartphone die tot nu toe op de redactie heeft gebivakkeerd. Het mooie scherm en de snelle software maken dat dit voor veel tweakers momenteel de beste smartphone zal zijn die in de winkel ligt.

Pluspunten:
+ Mooi, groot scherm
+ Krachtige processor
+ Handige, snelle Sense-interface

Minpunten:
- Camera steekt iets uit
- Minder stevig dan Legend
Tweakers
So, circling back to our earlier questions, for the extra cost of the Desire over the Legend you get a larger and sharper screen, faster processor, live wallpapers and video capture at a slightly higher resolution. On the other hand the Legend’s button positions may provide better single-handed operation, and some may even prefer its silver metallic look and feel to go with certain Apple products (sorry, it’s unavoidable), so you’d best get your hands on the two devices before handing over the cash. As for the Nexus One, despite the fancy dual-mic noise cancellation, unibody frame, touch-sensitive buttons and a trackball that glows, the only real advantage we see in it is its slightly better camera (and this might only apply to certain batches since HTC might be sourcing from multiple sensor suppliers). We prefer the Desire with its more natural call voice (with its single mic), buttons that respond better, durable optical trackpad (which may not be everyone’s cup of tea), and an excellent social networking aggregation service.
Engadget
Pluspunten
Flash Lite browsing is better than no Flash browsing
HTC Sense makes for a better social experience
Extremely fast
Animated wallpapers are a welcome novelty

Minpunten
Battery life could be better
Flash Lite can still be clunky at times
Gizmodo
However, one of the more surprising factors was the absence of docking cradle support as on the Nexus One. The Google-branded device has battery charging contacts along its bottom edge, which can be used with the optional docking station; the Desire lacks those contacts. Where we find we usually drop the Nexus One into its cradle periodically through the day, giving it a brief top-up as we go, we were less likely to plug in the microUSB cable to the Desire. It’s a similar behavioural change to what we observed with the Palm Pre and its Touchstone inductive charger: the easier it is to dock, the more likely you are to feed your phone at periods through the day.
Slashgear

FAQ

Sinds mensen veel problemen hebben met de Desire. Daarbij heb ik jullie hulp nodig. Heb je problemen met de Desire gevonden en eventueel een oplossing. Stuur deze doormiddel van een DM naar mij toe en ik voeg deze in de startpost toe.

Links

Weet je handige links, wat te maken heeft met de HTC Desire? Stuur deze doormiddel van een DM naar mij toe en ik voeg deze in de startpost toe.

Verwante topics

• Discussie over abonnementen: [url="http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/33480473"][ABO] HTC Desire levertijden- en abonnemententopic[/url]
  • [url="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1406714"][HTC Desire] Rooten & Custom ROM's[/url]
  • Problemen betreft de Desire: [url="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1403396"]HTC Desire "multitouch" bug[/url]
  • [url="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1404167"]Accessoires voor de HTC Desire[/url]

Documents

• [url="http://www.htc.com/europe/userguide.aspx?p_id=312"]HTC Desire Handleiding[/url]
  • [url="http://www.htc.com/europe/help_howtos.aspx?p_id=312"]HTC Support - Help & How-tos[/url]

Firmware over the Air

• [url="http://www.htc.com/europe/support.aspx"]HTC Support - FOTA 'Firmware over the Air' Update[/url] [b]Nieuwste Versie: [/b]1.15.405.4
Don'ts
Dit is een HTC Desire topic. Alles wat te maken heeft m.b.t berichten over bestellingen, prijzen, winkels, abonnementen en al het andere wat niet met de telefoon zelf te maken heeft worden verwijderd. Voor accessoires mag er in dit topic gepost worden.

Verdere opmerkingen
Heb je vragen of opmerkingen betrekking tot deze start post, dan kan je mij een DM sturen.

Topic changelog:
  • 16-02-2010: Eerste aankondiging Desire
  • 18-02-2010: Video's en Foto's toegevoegd
  • 10-03-2010: Nieuwe foto's Desire Zilver toegevoegd
  • 27-03-2010: Andere foto's toegevoegd
  • 28-03-2010: Layout gewijzigd
  • 04-04-2010: Reviews toegevoegd en kleine wijziging
  • 07-04-2010: Deel 2 gestart
  • 16-04-2010: Deel 3 gestart

[Voor 4% gewijzigd door Tenshu op 04-05-2010 17:18]

• Tenshu
  • Niet online
Vorige topic werd overvol. We gaan hier verder.

• thriller
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20:10
Heb deze schitterende telefoon nu 6 dagen in mijn bezit, maar hij werkt niet echt perfect. Er zijn een aantal problemen en ik wil graag weten of dit bij meer mensen is of dat mijn telefoon gewoon niet goed werkt.

1. geluid valt soms geheel weg.
- Ik heb geen beltoon meer of geluid in een spel, oplossing is herstart, maar hierdoor mis ik dus wel telefoontjes.

2. Data verbinding doet het niet na een herstart.
- Om een data verbinding te krijgen dien ik deze eerst uit te zetten en daarna weer aan te zetten, anders krijg ik gewoon geen verbinding.

3. pinch van de tabs loopt soms vast, waardoor ik alleen het 3de tabblad van links zie, dit heeft denk ik te maken met de folders die ik daar heb staan. Deze openen soms niet of verdwijnen nadat ze geopend zijn.

4. Er zijn 2 mail apps hoe verwijder ik er 1 van? Nu moet ik 2x mijn email bekijken om de notificatie weg te krijgen.

5. De rss reader van Htc werkt voor geen meter, hij geeft alles hier op tweakers door elkaar weer. Als ik synchroniseer dan zie ik nieuwe berichten van een paar dagen geleden.

6. Synchroniseren gaat niet automatisch, dit geldt soms voor email en zo goed als altijd voor de friend stream en rss reader.

Hopelijk kunnen jullie mij helpen, vooral het eerste 1 probleem is erg irritant en genoeg reden om deze telefoon weg te doen.

Verder ben ik trouwens heel tevreden hij is lekker snel en het scherm is schitterend. Daarbij zijn er zoveel programma's te krijgen dat ik amper een keuze kan maken.

PS. Zou een schone installatie kunnen helpen tegen deze problemen? Ik weet niet eens of dat met android kan, maar anders doe ik dat van het weekend wel even.

• Deston
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 24-11-2019
Dadelijk bestellen, hopelijk krijg ik hem ook snel binnen.

Ik snap trouwens dat de Legend dat unibody uiterlijk heeft, maar ligt het aan mij of is die foeilelijk vergeleken met de HTC Desire die ik er persoonlijk wel goed uit vind zien?

• Thijs_V
  • Laatst online: 12-04 19:38
Het bereik (gsm netwerk) is waardeloos!!!

Ik heb een Vodafone abo met een duo sim en als ik het bereik vergelijk met mijn nokia 6233 heb ik met de nokia zowel binnenshuis als buitenshuis vol bereik en met de HTC binenshuis geen bereik tot 1 streepje en buiten 1 tot 2 streepjes.

Zijn er anderen die hetzelfde probleem hebben?

• Cyw00d
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09:36
thriller schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 14:45:
Heb deze schitterende telefoon nu 6 dagen in mijn bezit, maar hij werkt niet echt perfect. Er zijn een aantal problemen en ik wil graag weten of dit bij meer mensen is of dat mijn telefoon gewoon niet goed werkt.

- Ik heb geen beltoon meer of geluid in een spel, oplossing is herstart, maar hierdoor mis ik dus wel telefoontjes.

- Om een data verbinding te krijgen dien ik deze eerst uit te zetten en daarna weer aan te zetten, anders krijg ik gewoon geen verbinding.

3. pinch van de tabs loopt soms vast, waardoor ik alleen het 3de tabblad van links zie, dit heeft denk ik te maken met de folders die ik daar heb staan. Deze openen soms niet of verdwijnen nadat ze geopend zijn.

4. Er zijn 2 mail apps hoe verwijder ik er 1 van? Nu moet ik 2x mijn email bekijken om de notificatie weg te krijgen.

5. De rss reader van Htc werkt voor geen meter, hij geeft alles hier op tweakers door elkaar weer. Als ik synchroniseer dan zie ik nieuwe berichten van een paar dagen geleden.

6. Synchroniseren gaat niet automatisch, dit geldt soms voor email en zo goed als altijd voor de friend stream en rss reader.

Hopelijk kunnen jullie mij helpen, vooral het eerste 1 probleem is erg irritant en genoeg reden om deze telefoon weg te doen.

Verder ben ik trouwens heel tevreden hij is lekker snel en het scherm is schitterend. Daarbij zijn er zoveel programma's te krijgen dat ik amper een keuze kan maken.

PS. Zou een schone installatie kunnen helpen tegen deze problemen? Ik weet niet eens of dat met android kan, maar anders doe ik dat van het weekend wel even.
je hebt er helemaal niks aan, maar ik heb het toestel nu sinds vorige week donderdag in mijn bezit en ik heb geen enkel probleem ermee, bovenstaande punten ben ik nog niet tegengekomen.

[ Tesla MIG MYP ]

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:13

janvanduschoten

Moderator Mobile / General Chat

Nr. 346

Thijs_V schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 14:48:

Ik heb een Vodafone abo met een duo sim en als ik het bereik vergelijk met mijn nokia 6233 heb ik met de nokia zowel binnenshuis als buitenshuis vol bereik en met de HTC binenshuis geen bereik tot 1 streepje en buiten 1 tot 2 streepjes.

Nee, ik heb zelfs beter bereik dan met m'n oude telefoon, en streepjes zeggen mij niet echt zoveel. Ligt ook een beetje aan jou locatie denk ik. Ik zou ook eens de sim wisselen.

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

• fmbos
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-05 09:55

Treden deze problemen op vanaf het begin, of nadat je allerlei progs hebt geinstalleerd?

Anoniem: 219809

Iemand al problemen met de radio ondervonden?

Had vanochtend 2 x een vastloper als de radio aanstaat; geen volume meer, geen zender meer te krijgen.
Hij bleef constant opdezelfde zender staan met hetzelfde volume; niets reageerde meer.

Moest de telefoon uitzetten en opnieuw opstarten en toen deed hij het weer.

Moet natuurlijk geen gewoonte worden. :(

• Flix83
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16-02 07:34
Nou na lang kijken naar de desire en X10. vandaag de Desire besteld. was even bij de BC geweest en even met beide gespeeld. Het beeld van de desire vind ik persoonlijk mooier dan dat van de x10 en ook van de roze waas had ik geen last, (ben wel kleurenblind :)). Het scherm is wel iets kleiner maar wel meer kras bestendig...
En niet onbelangrijk. Bij een Vodafone abb van 150 min is de Desire gratis en de X10 nog 180E.

Ik hoop hem snel te ontvangen en dan kan ik er fijn mee gaan spelen.

[Voor 10% gewijzigd door Flix83 op 16-04-2010 15:06]

Anoniem: 167272

@fmbos probleem 4, de twee mailclients, is makkelijk op te lossen. Druk lang op het icoontje dat je weg wilt hebben, onderaan het scherm verschijnt een soort prullenbak, sleep 'm daarheen en toedeledokie.

• thriller
fmbos schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 14:58:
[...]

Treden deze problemen op vanaf het begin, of nadat je allerlei progs hebt geinstalleerd?
Ja dat weet ik eigenlijk niet, de eerste paar dagen ben ik zo druk bezig geweest dat ik niet echt op problemen heb gelet, maar als niemand anders dit heeft dan zal het vast wel aan bepaalde software liggen.

• BastiaanN
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Anoniem: 219809 schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 15:01:

Had vanochtend 2 x een vastloper als de radio aanstaat; geen volume meer, geen zender meer te krijgen.
Hij bleef constant opdezelfde zender staan met hetzelfde volume; niets reageerde meer.

Ja. Ik kan dat ding nooit afsluiten. Enigste manier waarop ik hem uit krijg is via de taskmanager maar dan krijg ik de daarop volgende keren geen geluid meer totdat ik het toestel reboot. Die radio app is naar mijn inziens nogal buggy.

Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Ik heb hem sinds gisteravond ook binnen en moet zeggen dat ik echt sta te kijken hoe snel het allemaal gaat in vergelijking met mijn Touch Diamond. Vooral ook dat je bijvoorbeeld kunt blijven browsen tijdens het muziek luisteren, je wél je toestel op standby kunt zetten terwijl de muziek doorspeelt en hoe snel de browser is.

Heb nog een hoop te ontdekken en in te stellen, met name op het gebied van verbindingen zoek ik iets ala de oude Comm Manager zoals die in Windows Mobile zat :)

Website

• GG---77
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 22-05 16:59
Anoniem: 167272 schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 15:04:
@fmbos probleem 4, de twee mailclients, is makkelijk op te lossen. Druk lang op het icoontje dat je weg wilt hebben, onderaan het scherm verschijnt een soort prullenbak, sleep 'm daarheen en toedeledokie.
Dan ben je alleen de snelkoppeling kwijt niet het programma!

PSN id: GG--77

• BastiaanN
  • Niet online
J0YR1D3R schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 15:11:
Ik heb hem sinds gisteravond ook binnen en moet zeggen dat ik echt sta te kijken hoe snel het allemaal gaat in vergelijking met mijn Touch Diamond. Vooral ook dat je bijvoorbeeld kunt blijven browsen tijdens het muziek luisteren, je wél je toestel op standby kunt zetten terwijl de muziek doorspeelt en hoe snel de browser is.

Heb nog een hoop te ontdekken en in te stellen, met name op het gebied van verbindingen zoek ik iets ala de oude Comm Manager zoals die in Windows Mobile zat :)
Je bedoeld waarschijnlijk de energiebeheer widget. Die kan je gewoon op een van je startschermen toevoegen en dat is volgens mij vrijwel het zelfde als die Comm Manager die je bedoeld.

• wontcachme
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22:04

wontcachme

You catch me? No you wont

J0YR1D3R schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 15:11:

Die zitten bij Widget>Instellingen.

Damn you BastiaanN

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

• hengeveld
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-01-2022
Mijn Desire lijkt WPA2 niet te ondersteunen. Met de zoekfunctie vind ik geen antwoord. Is er een applicatie op Android Market die deze functie kan toevoegen?

• Michie23
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 27-05 21:45
Flix83 schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 15:03:
Nou na lang kijken naar de desire en X10. vandaag de Desire besteld. was even bij de BC geweest en even met beide gespeeld. Het beeld van de desire vind ik persoonlijk mooier dan dat van de x10 en ook van de roze waas had ik geen last, (ben wel kleurenblind :)). Het scherm is wel iets kleiner maar wel meer kras bestendig...
En niet onbelangrijk. Bij een Vodafone abb van 150 min is de Desire gratis en de X10 nog 180E.

Ik hoop hem snel te ontvangen en dan kan ik er fijn mee gaan spelen.
2 jr neem ik aan?

• J0YR1D3R
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
wontcachme schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 15:14:
[...]

Die zitten bij Widget>Instellingen.
Dat is een net zo snel antwoord als dat de Desire zelf is, geweldig d:)b Heb nog een hoop te ontdekken, maar ik geloof dat dat helemaal goed gaat komen :)

Website

• Pacjack
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 27-05 08:13
Ik heb thuis een Thomson Speedtouch ST780 router die WLAN doet op 802.11b/g en beveiligd is met WPA2-PSK.
Ik kan het WLAN netwerk niet vinden, ook al sta ik naast mijn router. Handmatig toevoegen van het WLAN netwerk aan het lijstje in mijn HTC Desire lost het probleem ook niet op.

Kan iemand dit probleem reproduceren? Of lukt het bij jou wel?

| PC | deze gebruiker weet waar zijn handdoek is

• FabianNL
  • Laatst online: 21:30
janvanduschoten schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 14:56:
[...]

Nee, ik heb zelfs beter bereik dan met m'n oude telefoon, en streepjes zeggen mij niet echt zoveel. Ligt ook een beetje aan jou locatie denk ik. Ik zou ook eens de sim wisselen.
Heb ook beter bereik (heb ik het idee) dan mijn oude HTC. Kan niet testen met andere telefoons, heb wel een oude Nokia hier liggen maar die ondersteunt (naar mijn weten) geen 3G.

• wontcachme
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22:04

wontcachme

You catch me? No you wont

[...]

^^With stupid

ben van 1 streepje G (HTC Diamond) gegaan naar 3 streepjes G of net 3G. Buiten op de stoep 1 a 2 streepjes 3G nu ook itt de vorige telefoon
Pacjack schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 15:21:
Ik heb thuis een Thomson Speedtouch ST780 router die WLAN doet op 802.11b/g en beveiligd is met WPA2-PSK.
Ik kan het WLAN netwerk niet vinden, ook al sta ik naast mijn router. Handmatig toevoegen van het WLAN netwerk aan het lijstje in mijn HTC Desire lost het probleem ook niet op.

Android ondesteunt geen wpa2 volgens mij

[Voor 35% gewijzigd door wontcachme op 16-04-2010 15:26]

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Cyw00d schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 14:50:
[...]

je hebt er helemaal niks aan, maar ik heb het toestel nu sinds vorige week donderdag in mijn bezit en ik heb geen enkel probleem ermee, bovenstaande punten ben ik nog niet tegengekomen.
Ook mij zeggen die punten niets.... (zou een app die je hebt geïnstalleerd voor deze problemen zorgen?)
[...]

Ook ik heb een beter ontvangst vergeleken met mijn touchHD.

• Joost
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 15-05 16:56
Weird shit. Volgens de specs van de HTC-site:
Storage
ROM: 512 MB
RAM: 576 MB
Fijn, maar volgens diverse monitor-apps die ik heb uitgeprobeerd heb ik niet meer dan 147MB aan opslag en 398MB aan werkgeheugen. Ik heb nu dus nog 30MB aan opslag over, omdat ik enthousiast aan het downloaden ben geweest in de Android market :') Om over het beschikbare geheugen nog maar niet te spreken.

Ik snap niet waarom ik minder geheugen/opslag heb dan er in de specs staat. Ik kan me voorstellen dat een deel van het werkgeheugen/opslag wordt gebruikt door Android en HTC Sense, maar je zou het toch op z'n minst moeten kunnen zien?

Iemand hier ideeën over? :/

Ik ben helemaal geen stagiair

• BastiaanN
  • Niet online
wontcachme schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 15:25:
[...]
Android ondesteunt geen wpa2 volgens mij
Zou niet goed zijn :P

Mijn Desire werkt prima met de volgende settings:
http://tweakers.net/ext/f/vFP54aOPc1iBFVHF14vbQ2oq/thumb.png

• Fly-guy
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
GWX schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 15:27:
Weird shit. Volgens de specs van de HTC-site:

[...]

Fijn, maar volgens diverse monitor-apps die ik heb uitgeprobeerd heb ik niet meer dan 147MB aan opslag en 398MB aan werkgeheugen. Ik heb nu dus nog 30MB aan opslag over, omdat ik enthousiast aan het downloaden ben geweest in de Android market :') Om over het beschikbare geheugen nog maar niet te spreken.

Ik snap niet waarom ik minder geheugen/opslag heb dan er in de specs staat. Ik kan me voorstellen dat een deel van het werkgeheugen/opslag wordt gebruikt door Android en HTC Sense, maar je zou het toch op z'n minst moeten kunnen zien?

Iemand hier ideeën over? :/
Het "verdwenen" geheugen is inderdaad opgegaan aan android en sense, wat zou je willen zien dan?

• Flix83
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 16-02 07:34
Yep
Nu weer verder Ontopic

• Joost
Fly-guy schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 15:38:
[...]

Het "verdwenen" geheugen is inderdaad opgegaan aan android en sense, wat zou je willen zien dan?
Ik wil weten of het er daadwerkelijk ís. Als ik doe:

code:
1
$ cat /proc/meminfo

Krijg ik iets rond de 400MB. Waarom?

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 21:13

janvanduschoten

Moderator Mobile / General Chat

Nr. 346

[...]

Android ondersteunt geen wpa2 volgens mij
Volgens mij wel :) (of ik heb een bijzondere Desire ;) )

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

• BastiaanN
  • Niet online
GWX schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 15:40:
[...]

Ik wil weten of het er daadwerkelijk ís. Als ik doe:

code:
1
$ cat /proc/meminfo

Krijg ik iets rond de 400MB. Waarom?
http://tweakers.net/ext/f/hmnpQKNiaOsq7ylfC6cFGPBy/thumb.png
Hier zie je dat er 250MB voor system van de opslag is gereserveerd voor het systeem, en er 145MB is waar je applicaties op kan zetten. Vermoedelijk zit er ergens ook nog een recovery partitie die rest van de ruimte wegneemt.

http://tweakers.net/ext/f/eYAzNV7BHb4ltV2jEOuWwnmu/thumb.png
Hier in het midden zie je het geheugen gebruik van mijn toestel waarbij hij aangeeft dat er 58% vrij is. Dit is 231.6MB. Het programma suggereert dus dat 100% 400MB zal zijn. De rest zal wel weggesnoept worden door o.a. de videokaart...

• Joost
BastiaanN schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 15:51:
[...]

[afbeelding]
Hier zie je dat er 250MB voor system van de opslag is gereserveerd voor het systeem, en er 145MB is waar je applicaties op kan zetten. Vermoedelijk zit er ergens ook nog een recovery partitie die rest van de ruimte wegneemt.

[afbeelding]
Hier in het midden zie je het geheugen gebruik van mijn toestel waarbij hij aangeeft dat er 58% vrij is. Dit is 231.6MB. Het programma suggereert dus dat 100% 400MB zal zijn. De rest zal wel weggesnoept worden door o.a. de videokaart...
Thanks voor de info. Zo te zien wordt de baseband gescheiden van de normale software, en is dit daarom niet zichtbaar. Zie ook http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=547636

Welke app is dat trouwens? :)

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09:28
SystemPanel ;)

[Voor 22% gewijzigd door Brad Pitt op 16-04-2010 16:02]

Nickname does not reflect reality

• Dix0r
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20:59
janvanduschoten schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 15:50:
[...]

Volgens mij wel :) (of ik heb een bijzondere Desire ;) )
WPA2 Personal en Enterprise moet gewoon werken hoor

Wat mij echter niet lukt is connecten via 802.1x PEAP.

• BastiaanN
  • Niet online
GWX schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 15:57:
[...]

Thanks voor de info. Zo te zien wordt de baseband gescheiden van de normale software, en is dit daarom niet zichtbaar. Zie ook http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=547636

Welke app is dat trouwens? :)
SystemPanel :)

• Trumpske
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19:14
In deel 2 ook al een keer de vraag gesteld, heeft iemand ook het probleem dat bij inkomende sms-jes de telefoon niet gaat trillen. Hij speelt wel geluid af maar gaat niet trillen. Het maakt niet uit of de telefoon op stil, trillen of op geluid staat.. Iemand enig idee?

There are 10 kinds of people; those who can count binary and those who can't

• Joost
IC3M4N schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 16:05:
In deel 2 ook al een keer de vraag gesteld, heeft iemand ook het probleem dat bij inkomende sms-jes de telefoon niet gaat trillen. Hij speelt wel geluid af maar gaat niet trillen. Het maakt niet uit of de telefoon op stil, trillen of op geluid staat.. Iemand enig idee?
Kun je instellen in de sms-bericht-app :)

• BastiaanN
  • Niet online
IC3M4N schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 16:05:
Heb je Berichten -> Instellingen -> Trillen wel aan staan?
Damnit, iedereen is sneller dan mij vandaag :+

[Voor 6% gewijzigd door BastiaanN op 16-04-2010 16:07]

• RutgerB
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 12:05
Zijn er al mensen die skype aan de praat hebben?

• Joost
RutgerB schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 16:09:
Nee, ik kan 'm niet eens vinden in de Android Market :/

(Oh, en thanks @ hierboven voor die SystemPanel-app, mooi stukje software)

• Trumpske
BastiaanN schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 16:07:
[...]
Heb je Berichten -> Instellingen -> Trillen wel aan staan?
Ja, dat is het hem juist.. die staan aan!

[Voor 135% gewijzigd door Trumpske op 16-04-2010 16:14. Reden: Verkeerde quote..]

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:07

vhal

ಠ_ಠ

wontcachme schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 15:25:
[...]

^^With stupid

ben van 1 streepje G (HTC Diamond) gegaan naar 3 streepjes G of net 3G. Buiten op de stoep 1 a 2 streepjes 3G nu ook itt de vorige telefoon
^ /agree

Zelfs thuis heb ik nu redelijk goed bereik, wat voorheen met mijn Sony Ericsson 810i echt een ramp was (maar op 1 plek in het huis kunnen bellen zonder weg te vallen). Nieubouw appartementen zijn leuk maar tegenwoordig funest voor je ontvangst agv beton/ijzer/etc

STRAVA

• BastiaanN
  • Niet online
IC3M4N schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 16:13:
[...]

Ja, dat is het hem juist.. die staan aan!
Hmm, kom er net achter dat hij bij mij ook niet trilt als ik een smsje binnenkrijg.

Heb jij er toevallig een programma opstaan voor automatische profielen?

[Voor 13% gewijzigd door BastiaanN op 16-04-2010 16:23]

• DikkeDijk
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 02-05 13:16
Pacjack schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 15:21:

Ik heb een Thomson TWG 850-4U die is beveiligd (heb even gekeken voor je) als volgt;
WPA/WPA2 encryption : TKIP+AES
Zonder problemen maakt mijn Desire contact met het beveiligde netwerk.

Anoniem: 218826

Werkt skype via Fring niet? Ik heb het nog niet geprobeerd hoor.

Trouwens houd mijn telefoon het prima uit na 1 avond op de charger. Vanmorgen 7.30 lost van de charger, constant push twitter/facebook, email, streamen van shoutcast naar school (ong. 2uur totaal heen en terug), showen @ school. Beetje browsen, google maps+buzz en wifi aan hele dag (tenzijn in de trein ofc). Nu op 25%

Hoophet zal verbeteren in de aankomende weken.

Verder vond ik het irritant dat de bij geleverd USB vollop kort is. :(

• Joost
Anoniem: 218826 schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 16:26:
Werkt skype via Fring niet? Ik heb het nog niet geprobeerd hoor.
Jawel, maar Fring vind ik echt een hele slechte app eigenlijk.

Wel raar dat er wel een Skype-app voor Symbian is, terwijl de Android-app alleen maar op een bepaald aantal toestellen werkt. (Waaronder niet de Desire).

• Pacjack
DikkeDijk schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 16:26:
[...]
Ik heb een Thomson TWG 850-4U die is beveiligd (heb even gekeken voor je) als volgt;
WPA/WPA2 encryption : TKIP+AES
Zonder problemen maakt mijn Desire contact met het beveiligde netwerk.
Bedankt voor het checken. Ik heb nu tijdelijk de beveiliging uitgeschakeld op de SpeedTouch maar mijn Desire kan 't WLAN nog niet vinden :'(

Zie ik iets over het hoofd, iets dat ik nog kan controleren? WLAN kan toch wel tegelijkertijd met 3G gebruikt worden?

• Trumpske
BastiaanN schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 16:19:
[...]

Hmm, kom er net achter dat hij bij mij ook niet trilt als ik een smsje binnenkrijg.

Heb jij er toevallig een programma opstaan voor automatische profielen?
Nee, heb er niks opstaan qua automatische profielen..
Vreemd, bij jou staat ook gewoon het trillen vinkje aan bij berichten?

• BastiaanN
  • Niet online
IC3M4N schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 16:36:
[...]

Nee, heb er niks opstaan qua automatische profielen..
Vreemd, bij jou staat ook gewoon het trillen vinkje aan bij berichten?
Ja, maar zodra ik via een programma zoals Settings Profiles een profiel aanzet waarbij ik zeg dat hij moet trillen bij sms werkt het opeens wel :?

• Dadona
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19-05 15:44
@Pacjack Zie je de naam van het netwerk wel? Zo niet, zet even SSID broadcast aan. Als deze uitstaat dan wordt de naam van je WiFi verborgen en kan je deze alleen handmatig instellen (met weer een extra mogelijkheid om een typfout te maken).

De CSL/OT kroeg !

Anoniem: 237701

Gisteren via Vodafone de Desire binnen gekregen. Top toestel. Ik heb echter een probleem met inkomende gespreken. Soms kunnen mensen mij niet bereiken. En het doet zich alleen voor als ik me in een GPRS gebied begeef (op kantoor) en als er daadwerkelijk gebruik wordt gemaakt van GPRS dataverkeer (bv mail ophalen op feeds downloaden). Nu kwam ik dit bericht tegen op iphoneclub.nl: http://www.iphoneclub.nl/...ens-mobiel-internet-gprs/ Zoals het stuk al vermeld zijn het niet alleen de iPhones die dit probleem vertonen.

Iemand die hier al eens tegenaan gelopen is? En wellicht een oplossing heeft voor dit probleem?

Mijn dank is bij voorbaat groot.

• Pacjack
Dadona schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 16:39:
@Pacjack Zie je de naam van het netwerk wel? Zo niet, zet even SSID broadcast aan. Als deze uitstaat dan wordt de naam van je WiFi verborgen en kan je deze alleen handmatig instellen (met weer een extra mogelijkheid om een typfout te maken).
Bedankt voor de tip :) maar ik krijg het nog niet voor elkaar.
Ik heb het geprobeerd met zowel SSID broadcast aan als uit. Als het aan staat dan kan ik 't netwerk niet vinden. Als het uit staat dan voer ik de SSID handmatig in maar ook dan wordt geen verbinding gemaakt. Ik heb beide pogingen voldoende tijd gegeven (10 minuten) om verbinding te kunnen maken...

• thamm
  • Laatst online: 02-04 21:57
Zo, na een tijdje meelezen m'n eerste bericht op tweakers :) heb een tijdje geleden via gsmweb bij vodafone een Desire aangevraagd; die is zo'n 2 weken geleden geleverd en ben er meer dan tevreden over! (alhoewel het helaas nog zo'n 3 weken duurt voordat m'n nieuwe abonnement ingaat en ik overal internet heb). Omdat ik toch af en toe een vraag heb of misschien zelfs bij iets kan helpen (onwaarschijnlijk :P) leek het me handig hier mee te posten.

Eerste vraagje dan maar! Iemand had het hier een keer over de mogelijkheid om de hyves-integratie van de X10 over te zetten naar de Desire. Als ik het goed begrijp moet de telefoon daarvoor geroot worden oid, en ik snap dat dat nog wel even zal duren. Maar is het mogelijk dat dit over een tijdje ook in de friendstream op de Desire is geïntegreerd? Werkt namelijk erg fijn met facebook zo, maar feit blijft dat driekwart van m'n vrienden alleen op hyves zit. Dus integratie zou mooi zijn :)

[Voor 14% gewijzigd door thamm op 16-04-2010 16:49]

Anoniem: 218826

maar feit blijft dat driekwart van m'n vrienden alleen op hyves zit. Dus integratie zou mooi zijn :)
Overstappen die hap! Hyves is zo 2007.

Ik vind het ook ideaal, twitter+fb in 1 window, maar gebruik ook gewoon de fb app en de twidroid.

• Victor.S
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16:22
Thijs_V schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 14:48:

Nee.

• thamm
  • Laatst online: 02-04 21:57
Anoniem: 218826 schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 16:51:
[...]

Overstappen die hap! Hyves is zo 2007.

Ik vind het ook ideaal, twitter+fb in 1 window, maar gebruik ook gewoon de fb app en de twidroid.
Ach het heeft elk zo z'n voordelen; iedereen naar fb zou natuurlijk ideaal zijn, heb het helaas niet zelf in de hand :P

• Dadona
Pacjack schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 16:44:
[...]

Bedankt voor de tip :) maar ik krijg het nog niet voor elkaar.
Ik heb het geprobeerd met zowel SSID broadcast aan als uit. Als het aan staat dan kan ik 't netwerk niet vinden. Als het uit staat dan voer ik de SSID handmatig in maar ook dan wordt geen verbinding gemaakt. Ik heb beide pogingen voldoende tijd gegeven (10 minuten) om verbinding te kunnen maken...
Staat je WiFi wel aan (op Desire en op de router)? :+
Als SSID broadcast aanstaat dan zou je sowieso je WiFi netwerk moeten zien. Of je binnenkomt is een tweede. (Dit kan bijvoorbeeld ook nog afhangen van mac adres filtering.) Zie je uberhaupt netwerken en kunnen andere apparaten wel bij je WiFi?

De CSL/OT kroeg !

• SAICRJMPM
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 06:01
BastiaanN schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 15:08:
[...]

Ja. Ik kan dat ding nooit afsluiten. Enigste manier waarop ik hem uit krijg is via de taskmanager maar dan krijg ik de daarop volgende keren geen geluid meer totdat ik het toestel reboot. Die radio app is naar mijn inziens nogal buggy.
Je moet de radio uitzetten via de power-off toets rechtsboven in FM Radio scherm. Gewoon tappen met je vinger op die toets. Ik heb geen problemen.

• NokNok12
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 25-01 16:42
RutgerB schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 16:09:
Ja maar je kan alleen maar chatten

HTC Sensation, Samsung Galaxy Tab 10.1

• BastiaanN
  • Niet online
SAICRJMPM schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 17:02:
[...]

Je moet de radio uitzetten via de power-off toets rechtsboven in FM Radio scherm. Gewoon tappen met je vinger op die toets. Ik heb geen problemen.
Ja, maar dan gebeurd er niks bij mij ;)
Ik zie het knopje wel oplichten in het blauw maar daar blijft het bij. Kan ik wachten totdat ik een ons weeg maar de applicatie sluit niet af.

[Voor 18% gewijzigd door BastiaanN op 16-04-2010 17:12]

• SAICRJMPM
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 06:01
BastiaanN schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 17:03:
[...]

Ja, maar dan gebeurd er niks bij mij ;)
klopt, je moet even een paar seconden wachten. Hij is niet instant uit. Het duurt een tel of 3. Als dan nog niks bij je gebeurt weet ik het niet. Dat is wel gek dan.

• Gersomvg
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 19-05 11:09
Heb m'n desire binnen.. :D Eerste indruk:

- Ontzettend snel t.o.v. m'n hero
- Zo goed als alle flash doet het (zolang het maar niet al te zwaar wordt). Echt supercool dat je nu ook alle JWPlayers, spelletjes en weet ik wat kan draaien
- Scherm is supermooi. Iets minder gedetaileerd dan Hero maar verder wel mooi. Roze tint alleen bij een enkele grijstint zichtbaar.. kan me er eigenlijk niet aan storen (terwijl ik daar wel bang voor was.. zie poll op pagina 1 van het 2e desiretopic)

• MrBarBarian
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07-03 09:19
Ik probeer CalDAV te installeren, maar vind hem niet in de market.. Doe ik iets fout?

Tis nieuw voor me allemaal :)

iRacing Profiel

• WPN
  • Laatst online: 19-05 09:39
Anoniem: 219809 schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 15:01:

ik zet de radio via de knop bovenin uit, de radio zelf verdwijnt niet, geluid gaat wel uit. Sluit dan af met de back-knop.
soms krijg ik de radio helemaal niet weg (wel geluid uit) druk ik op de homeknop en moet ik een taskkiller gebruiken om de radio te sluiten.
Daarnaast heb ik nu 3 keer gehad dat de radio niet wilde starten en ik de telefoon moest rebooten om de radio aan te krijgen (heb er alleen niet op gelet of ik daarvoor de radio via mn taskkiller had uitgezet, volgens mij niet)

Als ik denk zoals ik dacht, dan doe ik zoals ik deed, als ik doe zoals ik deed, dan denk ik zoals ik dacht! Cogito Ergo Sum

• Pacjack
Dadona schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 17:01:
[...]
Staat je WiFi wel aan (op Desire en op de router)? :+
Als SSID broadcast aanstaat dan zou je sowieso je WiFi netwerk moeten zien. Of je binnenkomt is een tweede. (Dit kan bijvoorbeeld ook nog afhangen van mac adres filtering.) Zie je uberhaupt netwerken en kunnen andere apparaten wel bij je WiFi?
Ja ;) WiFi staat zeker aan op de Desire en op de router. Ik kan met mijn Nokia 5800, een pc, laptop wel verbinding maken met 't WLAN.
Ik filter niet op MAC-adressen.

Dit heb ik nog niet mee gemaakt :'( Misschien helpt het als ik nieuwe firmware op de SpeedTouch installeer.

Anoniem: 133890

Problemen 2, 5 en 6 heb ik dus ook. Hij pakt niet automatisch een dataverbinding nadat hij van wifi of van de oplader af gaat (hoewel dit zo staat ingesteld bij instellingen). Enige oplossing bij mij is de telefoon in vliegtuigmodus en weer aan te zetten. Erg irritant!

Ook heb ik een probleem met de standaard browser. Die doet het prima met wifi, maar weigert pagina's te laden bij dataverbinding (terwijl mail e.d. wel normaal werkt). Dit tijdelijk kunnen omzeilen door Opera Mini te installeren, die wel goed werkt met dataverbinding... Heb hiervoor trouwens een mailtje gestuurd naar HTC, maar nog geen antwoord gehad.

Heb ook al een schone installatie gedaan, maar dit verhelpt het probleem niet.

• Blerp
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

Blerp

Geüpgegraded

Pacjack schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 17:34:
[...]

Ja ;) WiFi staat zeker aan op de Desire en op de router. Ik kan met mijn Nokia 5800, een pc, laptop wel verbinding maken met 't WLAN.

Dit heb ik nog niet mee gemaakt :'( Misschien helpt het als ik nieuwe firmware op de SpeedTouch installeer.
controlleer ff op welk channel je wifi zit... de meesta routers kunnen broadcasten tot channel 13 of 14, maar veel appliances/drivers kunnen maar tot en met level 11 connecten. Komt omdat niet overal evenveel channels gebruikt mogen worden (bv amerika)

heb het probleem zelf een keer met een nieuwe ubuntu-install gehad, heb me ziek zitten zoeken waarom k m'n wifi niet kon vinden :P

• thriller
Anoniem: 133890 schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 17:34:
[...]

Problemen 2, 5 en 6 heb ik dus ook. Hij pakt niet automatisch een dataverbinding nadat hij van wifi of van de oplader af gaat (hoewel dit zo staat ingesteld bij instellingen). Enige oplossing bij mij is de telefoon in vliegtuigmodus en weer aan te zetten. Erg irritant!

Ook heb ik een probleem met de standaard browser. Die doet het prima met wifi, maar weigert pagina's te laden bij dataverbinding (terwijl mail e.d. wel normaal werkt). Dit tijdelijk kunnen omzeilen door Opera Mini te installeren, die wel goed werkt met dataverbinding... Heb hiervoor trouwens een mailtje gestuurd naar HTC, maar nog geen antwoord gehad.

Heb ook al een schone installatie gedaan, maar dit verhelpt het probleem niet.
dat is minder, ben benieuwd of HTC reageert op jouw email. Als dat zo is kan je die dan hier posten, ben benieuwd wat het probleem is.

Heb trouwens net voor het eerst echt goed geluid. geen idee waarom heb een reset gedaan en nu hoor ik opeens geluid als ik een foto maak of een map open, wist niet eens dat dit normaal was. Hopelijk is probleem 1 dus opgelost al heb ik niets gedaan.

• Anoniem: 69767
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
tja veel problemen kunnen ook veroorzaakt worden door 3rd party stuff als locale. immers de htc draait sense boven op android, en niet de native versie van Android heb je draaien waardoor soms nieuwe bugs ontstaan. Mss wel ff handig om bij evt problemen er bij te vermelden welke tools je in de background draait...

[Voor 10% gewijzigd door Anoniem: 69767 op 16-04-2010 18:22]

• muksie
  • Laatst online: 29-05 11:41
Ik heb de Desire sinds dinsdagmiddag, bevalt prima.

Ook ik had eerst problemen met dat ik vaak niet bereikbaar was. Woensdagmiddag daarom No Signal Alert geinstalleerd, en deze liet me zien dat ik om de 4 a 5 minuten weer 1 minuut geen signaal had. Gisterochtend had ik de telefoon enkele uren uitstaan (tentamen) en daarna heb ik geen problemen meer gehad, No Signal Alert heeft nog steeds een leeg logboek :)

Dus waarschijnlijk dat de reboot geholpen heeft ofzo, geen idee waar het anders aan kan liggen.

• Dujardinn
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-02-2021
Post van 14-04

Beste mensen,
Sinds enkele dagen ben ik ook de bezitter van dit enorm fijne toetsel.
Ik zit echter met een probleem. Ik zou graag mijn netwerk provider (kpn/hi + eindeloos online in mijn geval) willen vergrendelen op mijn telefoon. Ik woon namelijk aan de Belgische grens waardoor soms de telefoon overschakelt naar BASE netwerk. Het gaat natuurlijk een heel duur grapje worden als de telefoon zich steeds op Belgisch netwerk bevind. Daarom zou ik hem graag vast willen zetten op KPN/NL (vergrendelen).

Ik heb de uitgebreide handleiding van de desire al doorgenomen (gedownload bij portablegear) daarnaast heb ik het hele forum HTC Desire deel 2 al doorgenomen maar tot op heden nog niets kunnen vinden.
Kan iemand mij vertellen hoe dit moet? Alvast dank!

EDIT:
Net met HTC gebeld en die hebben mij verteld dat zodra dataroaming uitstaat en mijn netwerk geselecteerd is de telefoon niet automatisch mag overspringen naar een andere provider (Belgische).

EDIT II (16-04)
Ik houd nog steeds last van het probleem.
Mijn datanetwerk/internet is niet bruikbaar in het buitenland (roaming uitgezet) echter me netwerkoperator veranderd wel bij zwak signaal in BASE.

Weet iemand aub hoe je je netwerkprovider echt kan vergrendelen??????????????
:( |:(

[Voor 3% gewijzigd door Dujardinn op 16-04-2010 18:32]

Anoniem: 219809

Peluso schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 17:31:
[...]

ik zet de radio via de knop bovenin uit, de radio zelf verdwijnt niet, geluid gaat wel uit. Sluit dan af met de back-knop.
soms krijg ik de radio helemaal niet weg (wel geluid uit) druk ik op de homeknop en moet ik een taskkiller gebruiken om de radio te sluiten.
Daarnaast heb ik nu 3 keer gehad dat de radio niet wilde starten en ik de telefoon moest rebooten om de radio aan te krijgen (heb er alleen niet op gelet of ik daarvoor de radio via mn taskkiller had uitgezet, volgens mij niet)
Afsluiten doe ik ook op dezelfde manier; is er een andere manier mogelijk?
Vind het wel raar dat je de radio wel kunt afsluiten, maar hij verdwijnt niet van het scherm, tenzij je de
backknop gebruikt.

Heb ondekt dat het vastlopen vooral gebeurd bij het snel zappen.
Zal task-killer maar weer instaleren en kijken of deze dan afsluit bij een vastloper of dat ik
dan alsnog moet rebooten.

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Zijn er hier meer mensen die last hebben van trage downloadsnelheden vanuit de Android Market? Elke app die ik download wordt tergend traag binnengehaald. En dat is gek, want de instellingen staan wel goed, en ik heb gewoon 3G. Een reboot helpt ook niet. Al het andere gaat trouwens wel snel: browsen gaat allemaal prima en vlot.

Iemand enig idee?

• Imperium
  • Niet online
Dujardinn schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 18:30:
Post van 14-04

Beste mensen,
Sinds enkele dagen ben ik ook de bezitter van dit enorm fijne toetsel.
Ik zit echter met een probleem. Ik zou graag mijn netwerk provider (kpn/hi + eindeloos online in mijn geval) willen vergrendelen op mijn telefoon. Ik woon namelijk aan de Belgische grens waardoor soms de telefoon overschakelt naar BASE netwerk. Het gaat natuurlijk een heel duur grapje worden als de telefoon zich steeds op Belgisch netwerk bevind. Daarom zou ik hem graag vast willen zetten op KPN/NL (vergrendelen).

Ik heb de uitgebreide handleiding van de desire al doorgenomen (gedownload bij portablegear) daarnaast heb ik het hele forum HTC Desire deel 2 al doorgenomen maar tot op heden nog niets kunnen vinden.
Kan iemand mij vertellen hoe dit moet? Alvast dank!

EDIT:
Net met HTC gebeld en die hebben mij verteld dat zodra dataroaming uitstaat en mijn netwerk geselecteerd is de telefoon niet automatisch mag overspringen naar een andere provider (Belgische).

EDIT II (16-04)
Mijn datanetwerk/internet is niet bruikbaar in het buitenland (roaming uitgezet) echter me netwerkoperator veranderd wel bij zwak signaal in BASE.

Je telefoonprovider handmatig selecteren
Draadloos en netwerken -> Mobiele netwerken -> Mobiele providers -> Netwerken zoeken en dan je provider selecteren. Dan staat ie vast.

• FrankNLD
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07-01 07:56
Bij Uitzending gemist kan ik enkel de zeer lage resolutie filmpjes draaien de normale wordt als 'niet gevonden' weergegeven. Op 'De wereld draait door'-website kan ik juist enkel voor de hoge resolutie-filmpjes kiezen :? Iemand een idee?

• PcFer
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13:27

Je kan per mail app instellen of deze een notificatie moet geven. Als je dit bij één van de 2 uitzet krijg je geen dubbele notificaties!

• Dujardinn
Imperium schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 18:40:
[...]

Je telefoonprovider handmatig selecteren
Draadloos en netwerken -> Mobiele netwerken -> Mobiele providers -> Netwerken zoeken en dan je provider selecteren. Dan staat ie vast.
Die had ik zelf als 1ste geprobeerd.
Dit hielp echter niet. Je registreert je bij het netwerk (krijg je z'n groen sterretje) echter zodra hij z'n netwerk signaal verliest springt hij over naar een andere provider.
Zoals ik al vertelde heb ik HTC dit probleem al voorgelegd, een techneut en een vriendelijke telefoniste verzekerde mij dat als je dataroaming uit zou zetten het netwerk op KPN (lees NL) zou blijven (ik was niet de enige met dit probleem vertelde ze me).
Dit blijkt dus alleen voor mijn databundel te werken. Die werkt idd niet als hij overschakelt op een Belgisch netwerk. Bij slecht signaal/geen signaal springt de Desire alsnog over naar een belgische provider.
Op al mijn vorige telefoons kon ik dit simpel verhelpen door netwerkoperator op "handmatig" in te stellen.
Zodra ik dan ooit netwerk verloor maakte hij geen verbinding met een andere provider maar wachte hij netjes tot ik weer bereik had (of vroeg of ik een nieuw netwerk wilde zoeken, handmatig dus).

Dus nog 1 maal: weet iemand aub hoe je je netwerkprovider echt kan vergrendelen??????????????

Dus wie o wie kan me helpen? :'(

ps is er een programma ofzo waardoor je in je startscherm/homescreen kan zien met welke operator je verbonden bent ipv alleen de sterkte van de verbinding?

[Voor 10% gewijzigd door Dujardinn op 16-04-2010 18:58]

• Imperium
  • Niet online
Imperium schreef op woensdag 14 april 2010 @ 22:42:
Ik heb soms wel last van het feit dat hij gewoon niet meer verbonden is met het internet en dat ik hem pas weer verbonden krijg als ik vliegmodus aan en uit zet. hebben meer mensen last van dit probleem?
Ik heb KPN en tevens heb ik het vandaag al 2 keer gehad.. iemand enig idee?

• bertalizer
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 24-05 14:02
Pacjack schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 17:34:
[...]

Wifi analyzer eens installeren op je Desire?
http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/33828719
Op die manier kom je misschien al iets meer te weten...

• Trumpske
BastiaanN schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 16:37:
[...]

Ja, maar zodra ik via een programma zoals Settings Profiles een profiel aanzet waarbij ik zeg dat hij moet trillen bij sms werkt het opeens wel :?
Zeer vreemd, settings Profiles lite is gratis zie ik maar kun je niet zoveel mee, weet jij nog een goede tool?

• PcFer
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 13:27
Dujardinn schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 18:30:
Post van 14-04
EDIT:

EDIT II (16-04)

Er is een app voor de situatie die jij beschrijft! Ik weet alleen niet meer hoe ie heet "Data Controller" was 't volgens mij!

[Voor 3% gewijzigd door PcFer op 16-04-2010 18:57]

• thriller
PcFer schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 18:48:
[...]

Je kan per mail app instellen of deze een notificatie moet geven. Als je dit bij één van de 2 uitzet krijg je geen dubbele notificaties!
Logisch, dat ik daar niet aan heb gedacht :o

Heb net trouwens een hard reset gedaan, ik ga niets installeren en even een dag kijken hoe het gaat. Hopelijk ligt het probleem bij 1 van de vele apps die ik geïnstalleerd had.

• Dujardinn
PcFer schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 18:55:
[...]

Er is een app voor de situatie die jij beschrijft! Ik weet alleen niet meer hoe ie heet "Data Controller" was 't volgens mij!
Data controller:
Its useful when you want to roam into other networks but not use data. It lets you decide on which network to allow data.

Ik ben meer opzoek naar een programma die zorgt dat ik simpelweg niet van netwerk kan veranderen, alleen handmatig. Ik wil gewoon altijd KPN er hebben staan en zodra ik daar geen ontvangst bij heb moet hij niet automatisch een andere provider switchen.
Data controller doet, naar ik lees, eigenlijk hetzelfde als roaming uitzetten --> dan kun je ook geen data contact (internet) meer maken met andere providers dan die van jezelf.
Toch super bedankt voor het meedenken!! _/-\o_

• JB
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

JB

Cédric roelt!

Mijn broer heeft sinds vandaag ook een Desire en moet nog tot augustus wachten tot het nieuwe abbo in gaat van T-mobile (heeft nu Vodafone) en heeft de Desire via Wifi hier thuis aan het internet hangen met zijn kaart van Vodafone. Nu wil ik daar het email op configuren middels IMAP. Dit gaat prima maar bij de uitgaande mail vul ik de gegevens van KPN in (we hebben thuis KPN internet plus bellen) smtp.kpnplanet.nl en wil die #$%^& setup niet verder:

"De uitgaande server ondersteund geen authenticatie, controleer de instellingen van de uitgaande server"

Je kan dan ook niet verder configureren :/ alleen door onjuiste gegevens in te vullen kan ik de setup afronden maar dan kan ik alleen mail ontvangen en niet verzenden. Meer mensen die hier tegenaan lopen? En als er straks een internet abbo actief is op de Desire, moet ik dan steeds wanneer ik thuis op wifi zit die uitgaande mail server aanpassen naar de smtp.kpnplanet.nl?

Mijn boefje is liev!

Anoniem: 99190

Vraagje, ik ben tussen deze en de blackberry bold 9700 aan het twijfelen ik heb nu namelijk de blackberry 9000 en het enige wat ik daar eigenlijk mee doe is pingen met mijn vriendin en dat is meteen het belangrijkste wat ik er mee doe. Weet iemand toevallig een android applicatie waarmee ik kan chatten met een blackberry? Dan is dat probleem meteen opgelost en dan "mag" ik deze ook kopen :+

• Nyokki
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11:22
RoD schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 18:37:
Zijn er hier meer mensen die last hebben van trage downloadsnelheden vanuit de Android Market? Elke app die ik download wordt tergend traag binnengehaald. En dat is gek, want de instellingen staan wel goed, en ik heb gewoon 3G. Een reboot helpt ook niet. Al het andere gaat trouwens wel snel: browsen gaat allemaal prima en vlot.

Iemand enig idee?
hier hetzelfde probleem. zodra je wifi gaat supersnel maar over 3g is het een ramp om apps binnen te halen.
vanmorge 20 minuten bezig geweest voor een app van 1 mb

tevens lukt het me niet meer om via de twitterapp een foto geupload te krijgen.

• Dadona
Probeer eens: mail.kpnmail.nl of anders mail.planet.nl

De CSL/OT kroeg !

• BastiaanN
  • Niet online
Nyokki schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 20:06:
[...]
hier hetzelfde probleem. zodra je wifi gaat supersnel maar over 3g is het een ramp om apps binnen te halen.

In het geval van HI, probeer eens om bij de instellingen van het toegangspunt "portalmmm.nl" te veranderen in "internet"?

• henkna
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 29-05 21:05
Ik ben een legend eigenaar.
Was benieuwd of er hier ook mms problemen zijn icm. Vodafone.
Ik kan met mijn legend nog steeds geen mms versturen!

• Stamgastje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 02-02-2020
JB schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 19:45:
"De uitgaande server ondersteund geen authenticatie, controleer de instellingen van de uitgaande server"

Je kan dan ook niet verder configureren :/ alleen door onjuiste gegevens in te vullen kan ik de setup afronden maar dan kan ik alleen mail ontvangen en niet verzenden. Meer mensen die hier tegenaan lopen?
Bij mij wilde hij ook de configuratie van de SMTP server niet afmaken (SMTP met TLS). In de logs op mijn server zag ik de volgende foutmelding:
code:
1
"TLS error on connection from [<ip adres gsm>] (recv): A record packet with illegal version was received."

Ik heb zo twee verschillende oplossingen:
  1. Gebruik de SMTP servers van bijv. Google (zie http://mail.google.com/su...wer.py?hl=en&answer=13287)
  2. Gebruik niet de standaard Mail app, maar installeer K-9 Mail (te vinden in de Market)
Een ander "probleem" dat ik tegen kwam, was dat de standaard Mail app steeds opnieuw een drietal standaard mail folders met Nederlandse namen bleef aanmaken ("Concepten", "Verzonden" en "Prullenbak"), i.p.v. de bestaande folders met Engelse namen te gebruiken ("Drafts", "Sent" en "Trash"). K9 Mail gebruikt daarentegen gewoon de mappen met de Engelse naam.

[Voor 19% gewijzigd door Stamgastje op 16-04-2010 20:18]

• Icyzer
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 10-05 15:50

Icyzer

Goudvis

henkna schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 20:11:
Ik ben een legend eigenaar.
Was benieuwd of er hier ook mms problemen zijn icm. Vodafone.
Ik kan met mijn legend nog steeds geen mms versturen!
Die zijn hier ook al enkele malen langs gekomen inderdaad, met de desire lukt het ook niet. Volgens mij had al iemand contact gehad met vodafone hierover.

offtopic:
Alhoewel ik me niet voor kan stellen waarom je zou mmsen, achja

Anoniem: 352687

nog mensen die last hebben van zeer slechte tot soms zelfs geen ontvangst ?
kan nog al eens gevraagt zijn, maar er zijn al 3 topics voor de desire ondertussen...
beetje zot omdat allemaal door te nemen.

iemand enige oplossingen ?

• Dadona
Kwestie van zoeken in de topics (zoektool zit rechtsboven) en je had zo gezien dat er een aantal ook problemen hadden, maar dat dit niet lijkt op te gaan voor de meesten (integendeel). Daarnaast is het ook handig als je aangeeft om welke provider het gaat en waar je zit...

[Voor 7% gewijzigd door Dadona op 16-04-2010 20:20]

De CSL/OT kroeg !

Anoniem: 352687

ik zit bij proximus, in belgie(limburg)
met elke gsm en dezelfde simkaart heb ik geen problemen, maar met de desire dan weer wel, wat zeer eigenaardig is

• thriller
Na mijn harde rest merk ik gelijk verschil. Heb de hele max 2 strepen verbinding en nu opeens 4.

Is er ergens een lijst met apps die zeker goed werken op de desire?

• Nyokki
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 11:22
BastiaanN schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 20:08:
[...]

In het geval van HI, probeer eens om bij de instellingen van het toegangspunt "portalmmm.nl" te veranderen in "internet"?
ik dank uw vriendelijk!. kan weer foto's uploaden en downloaden lijkt sneller te gaan nu.

• FabianNL
Anoniem: 352687 schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 20:21:
ik zit bij proximus, in belgie(limburg)
met elke gsm en dezelfde simkaart heb ik geen problemen, maar met de desire dan weer wel, wat zeer eigenaardig is
Op de eerste en 2de pagina van dit topic staat iemand met dezelfde problemen, met daarbij ook juist reacties van mensen die helemaal hier geen last van hebben en een vergelijkbaar/beter signaal hebben dan met andere telefoons. Waar het probleem nou dus zit? :?

• FabianNL
thriller schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 20:22:
Na mijn harde rest merk ik gelijk verschil. Heb de hele max 2 strepen verbinding en nu opeens 4.

Is er ergens een lijst met apps die zeker goed werken op de desire?
Alle apps uit de Market zouden toch goed moeten werken. Ik denk vooral dat het een kwestie is van goed kijken wat een bepaalde app doet en dan pas gaan installeren. Mocht je hem niet nodig hebben, ook vooral niet gaan gebruiken. Daarnaast mocht het echt aan een app liggen, zal je ook snel zat het verschil merken. Oftewel alles goed > app installeren > alles slecht. Probleem meteen gevonden :)

• swoutr
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 16:42
whoooow wat is de desire RELAXT!! had eerst de legend maar de desire is echt een ENORM verschil!
Had iemand op marktplaats gevonden die zijn desire wou ruilen tegen mijn legend omdat hij de specs van de desire toch niet benutte en hij het design van de legend mooier vond, moest wel wat bijbetalen maar het is het dubbel en dwars waard! geweldig mooi scherm, lekker groot en kleurrijk echt een enorm verschil met de legend.
De desire wint het voor mij persoonlijk dik van de iphone 3gs wat een toestel zeg! whoow

denk dat de verkoper spijt heeft :D

[Voor 3% gewijzigd door swoutr op 16-04-2010 20:51]

• Odie
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 18:35
Nyokki schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 20:06:
[...]

Geen problemen hier. Uiteraard alleen als ik 3G heb, 2G is om te huilen. Ik heb Vodafone. Welk netwerk zit jij op?
Pagina: 1 2 3 ... 23 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Berichten over bestellingen, prijzen, winkels, abonnementen en al het andere wat niet met de telefoon zelf te maken heeft worden verwijderd.

Voor accessoires mag er in dit topic gepost worden.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee