HTC Desire - Deel 3 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 20 ... 23 Laatste
Acties:
  • 225.823 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Ik heb 14 dagen uptime (20 als ik mijn batterij niet een keer volledig leeg had laten lopen), versus een gemiddelde van 8 uur met een WiMo telefoon (2 stuks gehad sinds 2006). Je opmerking
Volgens mij is die HTC Desire echt véél te vroeg de markt op gesmeten. Heeft iemand dat ding ueberhaupt even goed bekritiseerd voordat 'ie de markt op werd geknald?
is nogal lachwekkend in het licht van mijn ervaringen met de Desire. Alles loopt, en voor een smartphone met veel third party appz rock solid.

Dat staat los van het feit dat mensen problemen ervaren met contacts, synchen en andere praktische zaken (synchen op de PC liep mij mij ook niet meteen lekker, nu wel). Zo mis ik een fatsoenlijke Bluetooth stack in Android (mijn bluetooth keyboard doet het niet op de Desire).

[ Voor 4% gewijzigd door Wekkel op 30-04-2010 23:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 03-09 23:47

mphilipp

Romanes eunt domus

Verwijderd schreef op vrijdag 30 april 2010 @ 23:43:
[...]
Je beseft trouwens dat hier helemaal geen gangbare oplossing staat genoemd? Dat het een permissie-probleem is begrijp ik ook nog wel. En dat het misschien komt doordat ik er eerder via USB foto's vanaf gehaald heb, of een app die permissies heeft vermangeld zou kunnen.
Misschien moet je beginnen met niet zo hysterisch te doen.

Wat het probleem met Google sync is weet ik niet; ik heb er geen probleem mee. Is het een optie om het account (op je Desire) opnieuw aan te maken?
Dat gedoe moet die SD kaart heb ik 1x gehad. Ik merkte toen dat er meer dingen niet goed gingen, dus heb ik 'm uit gezet en weer aan. Probleem opgelost. Niet meer terug gekomen.

Zo af en toe gaat ook Android een beetje de mist in, en ik ben ook zeker kritisch, maar dan meer naar apps toe. Er zijn apps als Seesmic die erg populair zijn, maar (in mijn ervaring) een aantal serieuze problemen vertonen. Erg vreemd dat het dan nog steeds zo populair is.
Ik denk dat veel problemen voortkomen uit de 3 totaal verschillende Android versies, iets dat Google probeert op te lossen met Android 2.2.

Maar al met al zou ik niet durven stellen dat Android en/of de Desire een product is dat nog niet klaar is. Als je dat na een maand concludeerd, vraag ik me af wat je ermee doet en vooral wat je ervaring is met dit soort dingen, en vooral wat je verwachtingen zijn. Ik werk al sinds het begin der tijden met PDA's (Psion Series 3 bv en wat vage voorstudies van dat soort dingen) en heb al 2 WiMo's versleten. Ik durf mezelf best een gevorderde gebruiker te noemen. En sinds de apparaten van Psion heb ik nog niet een apparaat in handen gehad dat zo lekker werkte. Je moet alleen wél de juiste apps hebben, en ik vrees dat er van de 50.000 die er in de Market zitten, maar een klein deel écht het predikaat bruikbaar/zinvol/robuust verdient.

Maar goed, your mileage may vary. Het is maar net wat je ermee doet en wat je ervan verwacht had.

En dat klepje, really...ik heb mijn nagel gebroken om 'm open te maken...dus ofwel je zeurt of je hebt gewoon een gammel ding gekregen. In dat geval: ruilen met die handel.

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Omdat ik er meer dan 400 euro voor moet betalen? Ik zou niemand zo'n product durven leveren voor dat geld. Zal wel aan mij liggen, maar ik vind dit gewoon asociaal, niet fatsoenlijk, een kwalijke ontwikkeling.

Tuurlijk, de HTC Desire kan een heleboel dingen heel goed, en zelfs meer dan dat, maar het zijn de fouten en storingen die in het werkelijke gebruik een belangrijker rol gaan spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 30 april 2010 @ 23:43:
[...]
Your HTC Desire is in alpha phase. Don't trust anything with it.
Volgens mij kun je op je klompen aanvoelen dat als je een telefoon koopt die net een paar weken op de markt is je geheid wat onvolkomenheden gaat tegenkomen. Je kunt een toestel nog zo goed testen, wanneer je het ding loslaat in het wild komen er altijd meer fouten boven water. Kijk eens naar de gemiddelde changelog van de eerste firmware na release van een willekeurige telefoon, dit zijn meestal flinke lijsten waarin heel veel bugs worden opgelost.

Ik snap dat je geïrriteerd bent omdat het niet werkt zoals jij het verwacht terwijl je waarschijnlijk een flink bedrag voor het toestel hebt moeten betalen, maar volgens mij heeft dat niks met objectiviteit te maken. Ik ben prima in staat om objectief naar een toestel te kijken en tot dusver is de Desire nog steeds de beste telefoon die ik heb gehad, ondanks de onvolkomenheden.

Naar mijn idee heeft die QC van HTC het overigens best goed gedaan ;)

[ Voor 3% gewijzigd door BastiaanN op 01-05-2010 00:15 ]

Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mphilipp schreef op zaterdag 01 mei 2010 @ 00:07:
[...]

Misschien moet je beginnen met niet zo hysterisch te doen.
Misschien moet je beginnen niet zoveel shit te accepteren alsof het normaal is en leren niet te tolereren dat er voor grote bedragen on-affe telefoontjes aan je worden verkocht. Ik doe helemaal niet hysterisch, verre van, zelfs.

Ik kan even de balans van deze regressie voor je opmaken:

In een tijd van gigantische progressie in de computer-hardware prestaties en mogelijkheden is het niet de bedoeling dat wij als gebruikers erop achteruit gaan, als wij nieuwe apparaten aanschaffen.
Dat ga ik nu wel;

Ik heb de afgelopen 20 jaar geen hardware gekocht die de *eigen* aangemaakte media niet kan opslaan! Ben jij van mening dat ik zulks nu maar moet accepteren als iets wat 'erbij hoort' ? Dit is een neerwaartse ontwikkeling, die tegengesteld is aan wat ik had verwacht. Maar het is duidelijk dat het met het verantwoordelijkheidsgevoel bij veel van de HTC-klanten al even beroerd is als bij het personeel van HTC zelf.

Je kunt het makkelijk op Android of Vodafone afschuiven, maar het gaat er natuurlijk om dat HTC met deze middelen in zee gaat, en welke van de partijen het doet hoeft de gebruiker/klant niet te weten, als het maar doet wat men zegt dat het doet, en dat doet die Desire nu gewoon vaak niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Negaiido
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 14-09 22:01
Ik zou zeggen, maak een review over je bevindingen of maak een topic genaamd "De officiele drama queen topic". Niet iedereen hier heeft zin in mensen die nooit tevreden zijn. Tuurlijk er zijn wat bugs die opgelost worden, geen enkel stukje hardware/software is bugloos. Als jij deze wel hebt gehad dan vind ik het knap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

offtopic:
Nou nou nou.... gezellig weer. Geen enkele smartphone komt bugvrij op de markt. Met mijn N73 kon ik een fikse poos geen navigatie doen omdat hij telkens weer de verbinding met de bluetooth gpsmuis verloor. Op een gegeven moment was er eindelijk een firmwareupdate die dat oploste. Met mijn N82 waren er ook een aantal bugs maar ik had er geen last van omdat ik bij een andere provider zat dan diegenen die last hadden.

Ontopic: ik ontdekte iets per toeval. Mensen die HandcentSMS gebruiken zien steeds dubbele meldingen dat er een bericht is binnengekomen. 1 melding is van HandcentSMS en de andere melding van de standaard androidberichteninbox. Na het lezen in HandcentSMS moet je steeds je statusbalk legen met smsjes die je zogenaamd nog moet lezen.

Je kan de meldingen in de standaard inbox uitzetten via instellingen (de menu toets indrukken). Zodoende zie je alleen nog maar Handcentmeldingen in de statusbalk bovenin beeld en die verdwijnen zodra je de sms hebt gelezen (duh) en zo blijft de statusbalk schoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Verwijderd schreef op zaterdag 01 mei 2010 @ 00:22:
[...]
Misschien moet je beginnen niet zoveel shit te accepteren alsof het normaal is en leren niet te tolereren dat er voor grote bedragen on-affe telefoontjes aan je worden verkocht. Ik doe helemaal niet hysterisch, verre van, zelfs.
Laat dit soort reacties maar achterwege.

[ Voor 13% gewijzigd door BastiaanN op 01-05-2010 10:21 ]

A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto538
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 02-09 19:53
ben dan ook trotse bezitter van de desire.
maar kamp met het volgende probleem, ik krijg geen foto's geupload naar twitter.
nu had ik de search al gebruikt, en bleek met Kpn/ Hi die ik ook heb een 'bekend' probleem te zijn
maar werd me niet duidelijk wat ik nu precies moest doen.
wie is het met Hi wel gelukt om op foto's te uploaden naar twitter?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kazuka
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online

kazuka

Building Better Worlds

Ik snap sommige kritiekpunten van jubeth opzich wel, het toestel heeft zeker wat missers maar dat ligt grotendeels ook aan Android. Hardwarematig valt me eigenlijk alleen de speaker tegen, die is echt van schandalig slechte kwaliteit. Zelfs ringtones klinken bagger. Volgens mij echt een HTC kwaaltje want met mijn Diamond en HD had ik dezelfde ervaringen.

Eigenlijk vind ik Android ook nog wel in beta fase maar zeker wel geschikt voor dagelijks gebruik! En dat is wat HTC echt top heeft gedaan met zijn Sense UI. De huis-tuin-en-keuken gebruiker kan makkelijk met dit toestel uit de voeten immers zit er een duidelijk tutorial bij het voor de eerste keer opstarten.

Ik zie vooral erg veel potentie in Android en daarom denk ik dat de meeste kopers hier ook zo enthousiast zijn; de Desire kan in de toekomst alleen nog maar beter worden!

Er is denk ik op dit moment geen enkel ander toestel voor deze prijs met zulke specs en vooral mooie vooruitzichten :) Ja, de afwerking van een iPhone is beter en het OS is volwassener. Daar betaal je ook meer voor als je zo'n ding los koopt.

Ik vind dat je verder wel erg overdrijft met je kritiek jubeth (familie van Phusebox toevallig? :P ), of je hebt echt een maandagochtend model te pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DNA_Saint
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15:45

DNA_Saint

Go Go Gadget Ondertitel!

Verwijderd schreef op zaterdag 01 mei 2010 @ 00:22:
[...]

Ik kan even de balans van deze regressie voor je opmaken:

In een tijd van gigantische progressie in de computer-hardware prestaties en mogelijkheden is het niet de bedoeling dat wij als gebruikers erop achteruit gaan, als wij nieuwe apparaten aanschaffen.
Dat ga ik nu wel;

Ik heb de afgelopen 20 jaar geen hardware gekocht die de *eigen* aangemaakte media niet kan opslaan! Ben jij van mening dat ik zulks nu maar moet accepteren als iets wat 'erbij hoort' ? Dit is een neerwaartse ontwikkeling, die tegengesteld is aan wat ik had verwacht. Maar het is duidelijk dat het met het verantwoordelijkheidsgevoel bij veel van de HTC-klanten al even beroerd is als bij het personeel van HTC zelf.

Je kunt het makkelijk op Android of Vodafone afschuiven, maar het gaat er natuurlijk om dat HTC met deze middelen in zee gaat, en welke van de partijen het doet hoeft de gebruiker/klant niet te weten, als het maar doet wat men zegt dat het doet, en dat doet die Desire nu gewoon vaak niet.
Ik weet niet maar je kan al een conclusie trekken, dat wanneer je geen foto's kan opslaan het aan 2 dingen kan liggen.
Aan je sd kaart of aan de telefoon.
Ik veronderstel dat het een goed werkend sd kaartje is.

Dus het probleem ligt bij de telefoon. En aangezien, niemand, maar dan ook niemand heeft gemeld, dat ie geen foto's kan maken en opslaan, ligt het aan jouw telefoon.

En dan is het gewoon een kwestie van terugsturen en laten repareren. Of misschien een harde reset, als dat mogelijk is.

Vind je het zelf ook niet een beetje raar, dat jij de enige bent met dit probleem?

Huub Huub Barbatruc!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Roberto538 schreef op zaterdag 01 mei 2010 @ 01:10:
ben dan ook trotse bezitter van de desire.
maar kamp met het volgende probleem, ik krijg geen foto's geupload naar twitter.
nu had ik de search al gebruikt, en bleek met Kpn/ Hi die ik ook heb een 'bekend' probleem te zijn
maar werd me niet duidelijk wat ik nu precies moest doen.
wie is het met Hi wel gelukt om op foto's te uploaden naar twitter?
ik gebruik geen twitter maar aangezien je over Hi begint neem ik aan dat je over een APN probleem praat...? Doe de stappen die in de url worden aangegeven en dan zou het moeten werken?
ronaldm3 schreef op donderdag 29 april 2010 @ 16:59:
[...]

Ik heb dit probleem ook gehad en toen heb ik alles ff via deze link ingesteld... en nu doet ie het echt perfect!!

http://www.hi.nl/Klantenservice/Toesteluitleg.htm

Heb ik gewoon de Legend aangeklikt :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram_S
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20-12-2024
hostname schreef op vrijdag 30 april 2010 @ 18:27:
[...]

1. Het wifi-gedeelte van NetCounter werkt niet op de Desire + Met energiebeheer kan ik 3G volgens mij niet uitzetten?
Heb zojuist een patch naar de auteur gestuurd die de WiFi-counter weer aan de praat krijgt op de HTC Desire. Nu maar hopen dat die snel reageert en een update uitbrengt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 30 april 2010 @ 21:44:
[..bloatware...]

En waarom starten met een fel wit scherm? Wat een stom idee. Zuipt batterij, ziet er niet uit, zit toch niemand op te wachten?

[...ob-geknipt..]
Hoe bedoel je 'fel wit scherm'?

Afbeeldingslocatie: http://www.abload.de/img/nexus-bios-boot-previe1rwt.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:37

Phydomir

Dennis

Kan me maar in weinig kritiek van Jubeth vinden. Ik vind de built kwaliteit van de Desire eigenlijk erg goed. Ook het achterste klepje heb ik totaal geen problemen mee. Had behoorlijk wat moeite om hem de eerste keer open te krijgen en heb nou niet echt het idee dat hij er ieder moment af kan vallen.

Ook het opstarten vind ik best snel gaan. Ik kom van WM af en dat duurde vaak nog wel wat langer. Daarnaast kan je natuurlijk ook gewoon je telefoon aan laten staan. Het is maar een idee.

Ook zit er natuurlijk een groot verschil in Android problemen en Desire problemen. Deze dingen moet je wel apart zien imho. Als je vind dat Android nog in de Alpha fase zou zijn. Waarom kies je dan niet voor iets veiligers, WM of Symbian is dan een veel veiligere keuze.
Ook zullen een hoop problemen voortkomen uit 3rd party apps. Zo zijn er nogal wat mensen die problemen ondervinden met de accu duur. Ik durf te beweren dat dit 100% door een app wordt veroorzaakt. Vannacht als test m'n Desire niet aan de lader gehad en met WIFI aan maar 3% eraf. Niets mis mee.

Als je echt zo ontevreden bent of het toestel dan kan je beter naar iets anders op zoek gaan. Ookal zou er echt iets defect zijn aan jouw toestel, je zult er nooit gelukkig mee zijn.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Anarchist
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 25-05 14:04
Wekkel schreef op vrijdag 30 april 2010 @ 23:49:
Ik heb 14 dagen uptime (20 als ik mijn batterij niet een keer volledig leeg had laten lopen),
Serieus??

Het toestel lijkt mij ook wel wat maar ik maak me toch wel zorgen over de accuduur. HTC claimt iets van 320 uur standby, maar als je hem ook maar iets gebruikt komen de meeste gebruikers maximaal aan 2-3 dagen (lees ik zo overal)

Per dag bel ik gemideld zon 5min en ontvang en verstuur 5 smsjes.

Heeft iemand ervaringen hoe lang de accu mee gaat bij dat gebruik?
En wat als je er 5min internetten per dag bij doet?

Dit alles dan in combinatie met alle energiebesparende tips die je overal leest: 3g, wifi, gps, alle sync uit, helderheid niet maximaal. Die zet ik wel aan als ik ze af en toe wil gebruiken.

Edit: OK, je bedoelde dat hij aan stond zonder te crachen ofzo. Maar dan nog ben ik benieuwd naar de accuduur bij bovenstaand gebruik.

[ Voor 20% gewijzigd door The Anarchist op 01-05-2010 09:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• prein2
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20:05

prein2

2.430 kWp, Solaredge SE2200

uptime is iets anders dan accuduur he! ik neem aan dat 14 dagen uptime ook minstens 10x opladen inhoudt..

PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibex
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:07

Ibex

^^ met stom.

Verwijderd schreef op zaterdag 01 mei 2010 @ 04:08:
[...]

Hoe bedoel je 'fel wit scherm'?

[afbeelding]
Omg, wat een ongelofelijk leuk bootscreen. Kan je dit ergens gebruiken voor de desire? Ik vrees van niet, maar hopelijk wel :). Hm, je Desire is rooted zie ik, dat verklaart veel :).

[ Voor 6% gewijzigd door Ibex op 01-05-2010 10:16 ]

Archlinux - Rode gronddingetjes zijn lekker - Komt uit .be

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

The Anarchist schreef op zaterdag 01 mei 2010 @ 09:29:
[...]

Serieus??

Het toestel lijkt mij ook wel wat maar ik maak me toch wel zorgen over de accuduur. HTC claimt iets van 320 uur standby, maar als je hem ook maar iets gebruikt komen de meeste gebruikers maximaal aan 2-3 dagen (lees ik zo overal)

Per dag bel ik gemideld zon 5min en ontvang en verstuur 5 smsjes.

Heeft iemand ervaringen hoe lang de accu mee gaat bij dat gebruik?
En wat als je er 5min internetten per dag bij doet?
De mijne gaat makkelijk een dag mee en 's nachts gaat ie aan de lade. Dat is met ongeveer 8uur WIFi aan, de rest mobile data verbinding aan, uurtje of 8 bluetooth aan. Twidroid om de 30min syncen.

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibex

Ibex

^^ met stom.

Momenteel doe ik ongeveer een dikke 36 tot 48u met een batterijlading. Ik heb wifi van 7u sochtends tot 12u savonds aanstaan, met uitzondering wanneer ik niet thuis of op het werk ben, waarbij het ding keurig overgaat naar 3G. Ik surf en chat af en toe, maar zit wel regelmatig apps te downloaden en installeren en wat te prutsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ffb
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 24-02-2023

ffb

Ibex schreef op zaterdag 01 mei 2010 @ 10:14:
Momenteel doe ik ongeveer een dikke 36 tot 48u met een batterijlading. Ik heb wifi van 7u sochtends tot 12u savonds aanstaan, met uitzondering wanneer ik niet thuis of op het werk ben, waarbij het ding keurig overgaat naar 3G. Ik surf en chat af en toe, maar zit wel regelmatig apps te downloaden en installeren en wat te prutsen.
Hoe flik je dat in hemelsnaam?? Mijn Desire (week oud) heb ik nog niet langer dan zeg 8 uur aan de praat gehouden (en dan gebruik ik hem heel weinig want ik zit dan op mijn werk - nog voor ik thuis ben houdt hij er mee op:( )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WackyWindsurfer
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12:13

WackyWindsurfer

No wind... no fun!

Ibex schreef op zaterdag 01 mei 2010 @ 09:36:
[...]

Omg, wat een ongelofelijk leuk bootscreen. Kan je dit ergens gebruiken voor de desire? Ik vrees van niet, maar hopelijk wel :). Hm, je Desire is rooted zie ik, dat verklaart veel :).
Kijk hier eens voor de uitleg om dit bootscreen te krijgen:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=672339

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Niet online
ffb schreef op zaterdag 01 mei 2010 @ 10:43:
[...]
Hoe flik je dat in hemelsnaam?? Mijn Desire (week oud) heb ik nog niet langer dan zeg 8 uur aan de praat gehouden (en dan gebruik ik hem heel weinig want ik zit dan op mijn werk - nog voor ik thuis ben houdt hij er mee op:( )
Je kan al heel veel batterijtijd winnen door bijvoorbeeld die automatische sync van aandelen uit te zetten of door widgets zoals friendstream van je startscreen te mikken. Het kan overigens ook zijn dat je er een applicatie op hebt staan die alle resources opeet.

Ga naar:
Telefoon -> *#*#4636#*#* -> Accu geschiedenis -> Gedeeltelijk wake-gebruik -> Sinds laatste keer losgekoppeld

Als je hier helemaal bovenin een programma ziet staan waarvan de balk helemaal blauw is dan is dat desbetreffende programma het probleem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

De accuduur is ook mijn grootste kritiek op dit soort apparaten. Zodra je al die geavanceerde features ook daadwerkelijk gaat gebruiken is het erg snel gedaan met de pret. Ik heb nu ook maar die energiebeheer-widget op het homescreen gezet en dat zet ik wifi uit als ik het huis uit ga. GPS zet ik ook alleen maar aan als ik het nodig heb. Voor het lokale weer kan ie ook met de GSM masten bepalen waar ik zit.
Ook al die leuke twitter en email apps die elke keer updaten moet je een beetje inperken wat updatefrequentie betreft. En toch...als ik 'm niet elke avond aan de beademing leg is ie de volgende dag nog maar 30% ofzo (of in ieder geval onder de 50%) en daarmee ga ik de dag niet in.

Het wordt straks helemaal leuk als ik een paar dagen ga kamperen aan het circuit van Le Mans...daar kun je dus lekker niet opladen. Misschien dat ik 'm hier of daar in een restaurant aan een stopcontact kan hangen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
mphilipp schreef op zaterdag 01 mei 2010 @ 11:04:
Het wordt straks helemaal leuk als ik een paar dagen ga kamperen aan het circuit van Le Mans...daar kun je dus lekker niet opladen. Misschien dat ik 'm hier of daar in een restaurant aan een stopcontact kan hangen...
Alles uitzetten en alleen gebruiken om te bellen? Of zo'n "noodoplaad accu ding" meenemen :)

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chocolade-reep
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 04-04-2023
Je koopt die telefoon toch niet om hem uit te zetten en hem alleen maar te gebruiken om te bellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Famoso
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Famoso

Delay no more.

chocolade-reep schreef op zaterdag 01 mei 2010 @ 11:34:
Je koopt die telefoon toch niet om hem uit te zetten en hem alleen maar te gebruiken om te bellen?
Het resultaat is dat wanneer je van alle functies gebruik wilt maken, je telefoon het niet langer dan 2 dagen zal volhouden. Dat is dus wel degelijk iets om rekening mee te houden wanneer je een telefoon als deze koopt. Wanneer je je vaak dagenlang op plekken bevindt waar je niet kunt opladen, moet je deze telefoon simpelweg niet kopen.

Het is sowieso erg handig om je batterijduur even te monitoren. De afgelopen dagen was mijn batterijleven ook bizar slecht, 8 procent afnamen per uur terwijl de telefoon "niets" deed (behalve dan behoorlijk vaak synchen). Het bleek dat het programma Call Track de boosdoener was. Nu ik dit programma heb verwijderd neemt de het resterende batterijpercentage bij "niets" doen af met maximaal 2% per uur, meer dan behoorlijk dus.

Half twaalf in een oud café. Twee mannen ruiken naar pis, dertien naar hachee. Dat haalt de pis dus nooit meer in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bij het opnemen van de telefoon, druk ik steeds per ongeluk de on/off button in en weigert hij het gesprek. Is er ook een mogelijkheid om de functie van de on/off button in te stellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De mensen die kritiek op de accuduur van de Desire hebben, wisten jullie al dat de iPhone 3GS ook maar 1 dag volhoudt en elke dat opgeladen moet worden? Dit geldt ook voor de samsung Galaxy van mijn vriendin.

Mijn eigen N82 houdt het 3 a 4 dagen vol maar die heeft een kleiner scherm, ik internet er nooit mee, lees geen mail, surf er niet op en echt en puur alleen beetje spelletjes spelen zoals golf en veel smsjes sturen.

Wie van plan is om te kamperen of ergens neer te storten doet er goed aan een normale telefoon mee te nemen, hoe simpeler de telefoon, hoe langer hij meegaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Met uptime bedoel ik inderdaad geen crash. Feitelijk betekent dat geen enkele fatale crash en geen reboot sinds ik de telefoon heb. Speciaal omdat ik van 4 jaar (tevreden) WiMo gebruik kom, is dat voor mij bijzonder.

Niet dat ik rebooten vervelend vindt, anders dan dat het tijd kost (altijd op een moment dat het niet uitkwam) en substantieel batterij verbruikte.

Ik keek gisteren voor het eerst de .3gp filmpjes van de Desire full screen op mijn 19" TFT. Niet superscherp, maar ook zeker niet slecht. De 8mm filmpjes van mijn ouders kom ik wel voorbij qua kwaliteit. Voor een smartphone dus in principe voldoende (al zou ik alsnog graag die 720p optie krijgen op de Desire).

SD kaart niet kunnen gebruiken is niet helemaal zeldzaam. Op XDA is er een topic over. De oorzaak is nog niet duidelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djjef85
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 26-09-2020
ffb schreef op vrijdag 30 april 2010 @ 12:49:
[...]

Dit is wat HTC mij meldde:

Bedankt voor het contact opnemen met betrekking tot uw Htc Desire. Graag de toestel terug sturen naar de winkel en om ruilen voor een andere toestel. Hierbij vertrouw ik erop u voldoende te hebben geïnformeerd. Mocht u echter nog vragen hebben, dan horen wij graag van u. Bedankt voor het emailen met HTC. Met vriendelijke groet,

Now I am confused.. Is het nou wel of niet inherent aan het Amoled scherm? Pas als ik van HTC uitsluitsel heb geloof ik wat er allemaal geschreven is. Maar het feit dat zij mij zeggen dat ik hem moet terugsturen is of wel een advies om mij te geven wat ik wil horen, ofwel ze erkennen het echt als een probleem, en gaan er van uit dat een ander toestel het niet heeft.
Dat andere toestellen het niet (of in ieder geval minder) hebben is toch wel duidelijk ondertussen? Zie alleen maar al deze post op de XDA (en zo zijn er nog meer). Binnen acht werkdagen terugsturen (of ruilen in de winkel) kan altijd. Of je er een voor terug krijgt die het niet, minder of juist meer heeft moet je maar afwachten (maar die kan je natuurlijk ook weer ruilen enz.).

Wat betreft de batterijduur; in het begin viel het me wel tegen, maar met juicedefender/ultimatejuice en startup cleaner (om wat programma's na het opstarten automatisch te killen) en advanced taks killer (om af en toe wat programma's te killen die openbijven) ben ik erg tevreden. Gister erg veel mn telefoon gebruikt, foto's gemaakt, gefilmd, gesmst, internet, sync en gps. 40% over om 24:00...

[ Voor 14% gewijzigd door djjef85 op 01-05-2010 12:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Verwijderd schreef op zaterdag 01 mei 2010 @ 12:03:
De mensen die kritiek op de accuduur van de Desire hebben, wisten jullie al dat de iPhone 3GS ook maar 1 dag volhoudt en elke dat opgeladen moet worden? Dit geldt ook voor de samsung Galaxy van mijn vriendin.
Dat weet ik, maar dat maakt het toch niet minder erg? Ik heb al eerder afgegeven op de heren fabrikanten die het belangrijker vinden om een telefoon helemaal vol te pleuren met features, maar écht gebruiken gaat eigenlijk niet, want de accu trekt het dan niet. Ja, als je allerlei bokkesprongen uithaalt en steeds bepaalde features uit zet of selectief inschakelt. Mijn kritiek is ook algemeen. En ik roep nog maar eens in herinnering de Psion 3 van 20 jaar geleden: 20-24 uur op 2AA cellen. Tuurlijk, die had geen Wifi enzo, maar dat had niemand toen nog. De Psion 3 was top of the bill toendertijd; de iPhone van de 90er jaren zogezegd.

Ik heb ook vrijwillig de Desire genomen, en ik wist dat de accuduur een probleem is. Er zijn geen apparaten die het beter doen met deze featureset. Maar het blijft een beetje triest.

@Redfoxalert: ik zal inderdaad een aantal zaken uitzetten. Sowieso is het niet handig om in Frankrijk alle online features te blijven gebruiken ivm de roaming-kosten. Aan de ene kant jammer, want zo'n evenement als de 24H van Le Mans is juist leuk om steeds even een piccie te posten op twitter enzo. En live timing checken enzo...maar ja, dat kost je een klein fortuin als je dat steeds doet.

[ Voor 14% gewijzigd door mphilipp op 01-05-2010 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:31

Nakebod

Nope.

Ik merk net dat bluetooth een goede stroomvreter is, terwijl je denkt dat hij uitstaat.
Eergister even bluetooth gebruikt, via de power widget aan gezet, en daarna "uit" gezet. Echter zet hij hem niet uit, het groene streepje wordt iets donkerder ipv helder groen. Ga je bij de instellingen kijken is hij nog steeds bezig met uitzetten.
Op een gegeven moment (Of na wat klooien) was dat na een aantal minuten eindelijk klaar en was hij volgens de power widget uit. Keek ik net bij de battery history, zie ik dat bluetooth constant aan heeft gestaan al die tijd (100% since unplugged), ondanks dat hij volgens de instellingen uit is. Kan bluetooth via de instellingen ook niet meer aanzetten.

Dus ik heb al 2 dagen bluetooth aanstaan, die schijnbaar niet idle is en daardoor meer verbruikt. Vond de accutijd de laatste 2 dagen al hard naar beneden gaan.
Reboot en het is weer goed, maar toch...

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mphilipp schreef op zaterdag 01 mei 2010 @ 12:31:
[...]

Ik heb ook vrijwillig de Desire genomen, en ik wist dat de accuduur een probleem is. Er zijn geen apparaten die het beter doen met deze featureset. Maar het blijft een beetje triest.
Ben ik helemaal met je eens, dat was mijn punt ook :)

Overigens kopen de meeste mensen nou eenmaal liever een telefoon met veel features dan een telefoon die een beetje kaal is en dus zodoende lekker lang meegaat qua batterygebruik. Hun gemiddelde reactie is dan: ah joh, dan laad ik hem wel elke nacht op. Geen probleem!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Laatst online: 14-09 13:12

mace

Sapere Aude

Nakebod schreef op zaterdag 01 mei 2010 @ 12:33:
Dus ik heb al 2 dagen bluetooth aanstaan, die schijnbaar niet idle is en daardoor meer verbruikt. Vond de accutijd de laatste 2 dagen al hard naar beneden gaan.
Reboot en het is weer goed, maar toch...
Bugje denk ik, ik heb er iig geen last van gehad nog.

En als het streepje donkergroen is dan staat het nog niet uit, maar daar ben je inmiddels al wel achter denk ik. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de Desire nu 2 weken in gebruik.
Accu is misschien niet super als ik het vergelijk met bijvoorbeeld mijn HTC s740, maar dat is ook appels-met-peren-vergelijken.
Opladen deed ik de eerste dagen via mijn laptop, opladen duurt dan flink wat uren, en leeg ging ie ook vlot.
Daarna de accu een paar keer via de bijgeleverde adaptor opgeladen, en het lijkt wel of de accu nu langer mee gaat.
Tevens schakel ik "Google Talk Service" uit, geen idee waarom dat aanstaat eigenlijk, waarschijnlijk vanwege het Google accoutn dat ik ingevoerd heb ?

Grootste "boosdoener" voor het snel leegtrekken van de accu is het scherm.
Bij normaal gebuik (Exchange push van 07:00 tot 23:00, hotmail pop 3 om het uur, weer-update om de 3 uur) gaat de accu nu bijna 2 dagen mee. Ik lees dan 10 to 20 mailtjes, en verder controleer ik paar keer per dag wat internet sites.
Dat vind ik persoonlijk acceptabel.
Zodra ik echt wat fanatieker aan de slag ga, en het scherm dus veel aanstaat, dan is het een stuk sneller gedaan met de accu. 20% per uur is dan zeker geen uitzondering.
Achterkant van de Desire wordt dan ook lekker warm.
Dat het scherm veel stroom vraagt blijkt ook zeker bij het gebruik van de Desire als naviagtie in de auto. Mijn huidige opader kan het dan niet bijhouden, en de accu loopt dan gewoon leeg, en dat terwijl er wel een oplader is aangesloten. :(
Best jammer.
Scherm helderheid heb ik trouwens op automatisch staan, ik geloof niet dat daar veel "juice" mee te verdienen is.
Ik blijf via JuicePlotter het verbruik monitoren, hopelijk komt er nog eens iets waardoor het stroomverbruik van het scherm wat minder wordt.
Voor de rest ben ik ERG tevreden over de Desire. Flinke stap vooruit ten opzichte van al mijn vorige (HTC) WinMo devices.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19:31

Nakebod

Nope.

mace schreef op zaterdag 01 mei 2010 @ 12:47:
[...]

Bugje denk ik, ik heb er iig geen last van gehad nog.

En als het streepje donkergroen is dan staat het nog niet uit, maar daar ben je inmiddels al wel achter denk ik. ;)
Daar was ik al achter ja, maar zelfs toen hij dus uit leek te staan was hij nog niet uit :+

En over de accu, die gaat langer mee dan dat ik wakker ben, of je moet redelijk veel bellen, gps, camera, FM radio en/of wifi gebruiken.
Laatst had ik een stuk gefietst met GPS logging aan en scherm uit, was iets meer dan een uur onderweg, koste iets van 15% acculading (Inclusief normale sync op de achtergrond), viel me an sich nog reuze mee.
Zolang ik zonder al te veel moeite een dag red op één acculading is het voor mij voldoende. Meer is natuurlijk wel gewenst/beter, maar hij ligt hier toch iedere dag aan de lader.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ffb schreef op zaterdag 01 mei 2010 @ 10:43:
[...]

mij lukt dat ook hoor....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dix0r
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09:22
mphilipp schreef op zaterdag 01 mei 2010 @ 11:04:
GPS zet ik ook alleen maar aan als ik het nodig heb.
Gratis tip: GPS handmatig uitschakelen hoeft in principe niet, je GPS is alleen actief op het moment dat je het icoontje bovenin de notification bar ziet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michie23
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 18:34
Het schijnt dus heel wisselend te zijn, op m'n werk hangt ie ook gerust aan de lader anders trekt ie t maar net. Misschien ga ik wel een 2e batterij aanschaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ffb

ffb

djjef85 schreef op zaterdag 01 mei 2010 @ 12:13:
[...]

Dat andere toestellen het niet (of in ieder geval minder) hebben is toch wel duidelijk ondertussen? Zie alleen maar al deze post op de XDA (en zo zijn er nog meer). Binnen acht werkdagen terugsturen (of ruilen in de winkel) kan altijd. Of je er een voor terug krijgt die het niet, minder of juist meer heeft moet je maar afwachten (maar die kan je natuurlijk ook weer ruilen enz.).

Wat betreft de batterijduur; in het begin viel het me wel tegen, maar met juicedefender/ultimatejuice en startup cleaner (om wat programma's na het opstarten automatisch te killen) en advanced taks killer (om af en toe wat programma's te killen die openbijven) ben ik erg tevreden. Gister erg veel mn telefoon gebruikt, foto's gemaakt, gefilmd, gesmst, internet, sync en gps. 40% over om 24:00...
Zojuist bij de winkel geweest, telefoon vergeleken met de bruine versie, en een nieuwe zilveren versie en wat valt er op: De bruine is het meest wit van allemaal (dit was hun eigen exemplaar, en stond al een week aan) die van mij was duidelijk het roodst, een nieuwe bruine had vervolgens dezelfde kleur als mijn nieuwe zilveren (eerder blauwig dan roze). Wat ik hier uit opmaak (uit deze zeer beperkte test) is dat wat er bij de zilveren mis lijkt te zijn gegaan, niet mis gaat bij de bruine versie. Ik heb toch voor een nieuwe zilveren versie gekozen omdat deze dus hetzelfde leek als de nieuwe bruine versie. Ik ben benieuwd of mijn batterijduur er nu ook op vooruit gaat.

Bij mij staat overigens Android Systeem als grootste energieverbruiker. De rest blijft onder de 10 procent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ffb

ffb

djjef85 schreef op zaterdag 01 mei 2010 @ 12:13:
[...]

Dat is misschien wel zo, maar als HTC tegen mij zegt omruilen, dan vind ik het allemaal best wat XDA zegt (en alle anderen - want ik heb dit wel degelijk grondig bekeken allemaal) maar dan ga ik op zijn minst even bij de winkel langs om wat schermen te vergelijken (zoals ik dus gedaan heb). ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13-09 21:51
Als ik bij mij onder actieve services kijk staat er oa.

-connectivityservice
-obexservice

Weet iemand waar deze precies nuttig voor zijn?

Wat me overigens ook is opgevallen is dat mijn C902 een beter bereik had dan mijn Desire, bij mijn C902 had ik eigenlijk altijd wel 4 groene streepjes, bij mijn Desire lijkt dat tot nu toe echt echt een uitzonderig.

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ffb schreef op zaterdag 01 mei 2010 @ 14:00:
[...]

Zojuist bij de winkel geweest, telefoon vergeleken met de bruine versie, en een nieuwe zilveren versie en wat valt er op: De bruine is het meest wit van allemaal (dit was hun eigen exemplaar, en stond al een week aan) die van mij was duidelijk het roodst, een nieuwe bruine had vervolgens dezelfde kleur als mijn nieuwe zilveren (eerder blauwig dan roze). Wat ik hier uit opmaak (uit deze zeer beperkte test) is dat wat er bij de zilveren mis lijkt te zijn gegaan, niet mis gaat bij de bruine versie. Ik heb toch voor een nieuwe zilveren versie gekozen omdat deze dus hetzelfde leek als de nieuwe bruine versie. Ik ben benieuwd of mijn batterijduur er nu ook op vooruit gaat.

Bij mij staat overigens Android Systeem als grootste energieverbruiker. De rest blijft onder de 10 procent.
Ik heb ook de zilveren versie en ik zie echt geen rode of roze waas. Het is gewoon wit, misschien iets van blauw erin, dat meende ik ook altijd bij mijn oude crt monitor op 9000 kelvin (toch???) te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ma_rK
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-07 15:32
Verwijderd schreef op vrijdag 30 april 2010 @ 22:36:
[...]
Ik heb 'm al bijna een maand..
Mijn bootloader is bv van t-mobile. Daar staat het HTC desire logo (met witte achtergrond) echt maar 3 sec. Vandaar dat ik vroeg waar je hem gekocht had ;)

Je reacties zijn nog al fel en wat je de ether in gooit krijg je vaak ook terug.

Veel van de problemen die je noemt zitten niet in de Desire, maar in de software en je provider. Bv, de bootloader, je sync probleem (ik zou je account even weg halen en dan opnieuw aanmaken). Zo had T-mobile een MMS probleem: eerst zelf 1 versturen, voordat je ze kunt ontvangen op je Desire.

Over de build quality: Ik zijn aan mijn 4de HTC en er is er nog geen 1 stuk of defect. En die dingen hebben een hoop meegemaakt (oa, een zoon van inmiddels 1,5). Alle toestellen, van Vario tot Desire werken nog perfect. Met mijn Nokia's heb ik aanzienlijk meer problemen gehad.

Er zijn dingen aan de Desire die ik minder vind, maar die zitten echt in de software kant. Buiten de home en dialer app vind ik Sense geen goede toevoeging. Album, SMS, Contacts, Camera en Camcorder zijn allemaal minder dan de default 2.1 (Of nexus one) versie. Maar ook dat is een persoonlijke voorkeur.

Wellicht dat je met een ander toon op meer hulp kunt rekenen van je collega tweakers, en ja op een forum met de naam tweakers zul je "tweaker" soortige gebruikers tegen komen.

Als laatste: voor zo'n geavanceerd apparaat moet je af en toe even het internet of een handleiding in duiken. Een hoop zaken kunnen intuïtief, maar we leven niet in een perfecte wereld. We zijn al een stuk verder dan we waren met een WiMo phone 3 jaar geleden. Voor leuke android tips en tricks kun je hier terecht: http://androidforums.com/...-tips-tricks-read-me.html

[ Voor 12% gewijzigd door Ma_rK op 01-05-2010 14:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ma_rK schreef op zaterdag 01 mei 2010 @ 14:16:
[...]

Mijn bootloader is bv van t-mobile. Daar staat het HTC desire logo (met witte achtergrond) echt maar 3 sec. Vandaar dat ik vroeg waar je hem gekocht had ;)
Ik heb geen stopwatch bij de hand maar met tellen kwam ik op iets minder dan 1 minuut met het witte achtergrond met na 30 seconden de HTC logo en dan de quite brilliant mededeling tot aan het verzoek om een pincode, dan is het scherm niet zo wit meer. Er mag best een andere opstartschermpje komen wat minder wit is maar heel erg stoor ik me er niet aan omdat ik hem niet elke dag reboot of zo.

Overigens vind ik de ringtone of eigenlijk de duur ervan erg kort vergeleken met mijn Nokia N82. Bij smsjes voel je maar 3 keertjes trillen en hoor je 2 seconden wat. Niet handig als je in een lawaaige omgeving zit... Is er wat aan te doen? Een gekopieerde ringtone van N82, zou dat dan volledig afgespeeld worden of slechts 2 seconden ervan?

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2010 14:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ma_rK
  • Laatst online: 12-07 15:32
Vreemd. Ook een T-mobile (in de T-mobile shop gehaald)?

Mijn boot:
  • Zwart (4 sec)
  • Paars draai ding (16 sec)
  • Zwart (2 sec)
  • Wit HTC scherm (3 sec)
  • T-mobile logo (zwarte achtergrond) (23 sec)
  • Pincode
  • Totaal: 48 sec
Verder kun je ieder geluid instellen als SMS/alert toon. Ik heb net een spraakopname van 5 sec gemaakt en die ingesteld als alert voor mijn twitter. Die wordt dan ook volledig afgespeeld. Ringdroid is een handige applicatie voor dit soort zaken.

Op http://androidforums.com/...-tips-tricks-read-me.html staat trouwens meer en hoe je het zonder Ringdroid kunt doen.

[ Voor 14% gewijzigd door Ma_rK op 01-05-2010 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stukfruit
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
Strider schreef op zaterdag 01 mei 2010 @ 14:14:
Als ik bij mij onder actieve services kijk staat er oa.

-connectivityservice
-obexservice

Weet iemand waar deze precies nuttig voor zijn?
Google (!) zegt dat ze beiden van Android zelf zijn en dat ze verbindingsspul regelen (waarbij obex = Bluetooth?).
Wat me overigens ook is opgevallen is dat mijn C902 een beter bereik had dan mijn Desire, bij mijn C902 had ik eigenlijk altijd wel 4 groene streepjes, bij mijn Desire lijkt dat tot nu toe echt echt een uitzonderig.
Valt bij mij heel erg mee, maar tijdens m'n lange treinreis door het hele land viel me wel op dat vooral in de steden buiten de randstad de verbinding niet echt goed is. Ik heb alleen geen idee of dat komt door Vodafone of de Desire...

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Ma_rK schreef op zaterdag 01 mei 2010 @ 14:52:

Verder kun je ieder geluid instellen als SMS/alert toon. Ik heb net een spraakopname van 5 sec gemaakt en die ingesteld als alert voor mijn twitter. Die wordt dan ook volledig afgespeeld. Ringdroid is een handige applicatie voor dit soort zaken.
Ik heb wat mp3tjes naar de root van de SD kaart gekopieerd. Kan je ook allemaal instellen als sms/ringtone. Ringtones herhaalt hij ook automatisch. SMS toon niet, maar daar zijn wel apps voor te vinden in de market. Volgens mij zit er zelfs al een bij de Desire.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stamgastje
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 02-02-2020
OBEX is een protocol dat o.a. voor bestandsuitwisseling via Bluetooth gebruikt wordt, zie Wikipedia: OBject EXchange.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• el flaco
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15:26
De Bloomberg applicatie is niet beschikbaar voor dit apparaat begreep ik of is deze info achterhaald? Je hebt natuurlijk wel van google iets vergelijkbaars maar als professional zweer ik bij Bloomberg. Het is gewoon een gewoonte geworden om met Bloomberg wakker te worden.

Daarnaast is mijn vraag hoe makkelijk het is (dat het kan weet ik) om word documenten van het net te halen en op te slaan op een geheugenkaartje. (Ik mag absoluut niet een HTC synchroniseren met de PC op het werk, vandaar deze omslachtige manier)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand welke class de bijgeleverde 4GB is? Mijn zelf gekochte 4Gb is namelijk class6 van trandscend. Kan ik niet beter die erin stoppen ipv de standaard 4GB die erbij hoort?

Als ik in dit topic op "class" zoek, reageert GOT heel vreemd, alles wordt grijs :?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2010 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woksie
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

Woksie

Gone

Verwijderd schreef op zaterdag 01 mei 2010 @ 17:50:
Weet iemand welke class de bijgeleverde 4GB is? Mijn zelf gekochte 4Gb is namelijk class6 van trandscend. Kan ik niet beter die erin stoppen ipv de standaard 4GB die erbij hoort?

Als ik in dit topic op "class" zoek, reageert GOT heel vreemd, alles wordt grijs :?
Dat staat erop...

Class 6.

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• laurson
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 28-01 09:47
Heb een probleempje met t synchroniseren van mn contacten...
Heb van mn oude HTC Diamond met windows mobile alle contacten overgezet op m'n pc en vanaf daar naar Gmail. Gmail herkent de contacten en het bijhorende nummer. Nu synchroniseert Gmail via internet met mn desire en synchroniseert hij alleen de namen en niet het mobiele nummer. Deze wordt volgens mij ergens in "Opmerkingen" opgeslagen.. waardoor hij t nummer niet herkent.

Iemand een idee hoe de telefoon wel t nummer herkent?

Bvd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
BastiaanN schreef op zaterdag 01 mei 2010 @ 11:00:

Ga naar:
Telefoon -> *#*#4636#*#* -> Accu geschiedenis -> Gedeeltelijk wake-gebruik -> Sinds laatste keer losgekoppeld

Als je hier helemaal bovenin een programma ziet staan waarvan de balk helemaal blauw is dan is dat desbetreffende programma het probleem.
bij mij komt er dan "Android systeem" te staan ... enig idee hoe die te killen? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Woksie schreef op zaterdag 01 mei 2010 @ 18:20:
[...]

Dat staat erop...

Class 6.
Is niet te lezen bij mij. Ik wist ook geeneens dat dat erop stond. Op mijn Trandscend staat dat er niet op. Maar bedankt voor het berichtje.
shameete schreef op zaterdag 01 mei 2010 @ 18:28:
[...]

bij mij komt er dan "Android systeem" te staan ... enig idee hoe die te killen? :+
:') Eh ja, de powerbutton aan de bovenkant indrukken en voor afsluiten kiezen :? :+

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2010 19:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Victor.S
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09-09 15:43
Verwijderd schreef op zaterdag 01 mei 2010 @ 18:55:
[...]

Is niet te lezen bij mij. Ik wist ook geeneens dat dat erop stond. Op mijn Trandscend staat dat er niet op. Maar bedankt voor het berichtje.

[...]

:') Eh ja, de powerbutton aan de bovenkant indrukken en voor afsluiten kiezen :? :+
Het bijgeleverde kaartje bij mij was van Sandisk en class 2. Heb nu een Sandisk 16GB Class 4, haalt de meeste mindere merken van class 6 in :), maar hij was wel prijzig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

erriccartman schreef op zaterdag 01 mei 2010 @ 19:26:
[...]

Het bijgeleverde kaartje bij mij was van Sandisk en class 2. Heb nu een Sandisk 16GB Class 4, haalt de meeste mindere merken van class 6 in :), maar hij was wel prijzig.
Die van mij is ook van Sandisk, maar hoe weet jij dat het class 2 is? Ik ga mijn vergrootglas maar ff zoeken...

Edit: ook met mijn vergrootglas kan ik het niet lezen 8)7

Via google word ik ook niet wijzer....

Edit: Nou, ik heb beide kaarten maar ff getest in de ingebouwde kaartlezer van mijn laptop. Met de Sandisk kom ik tussen 3 en 4 MB/s uit. Met de Trandscend tussen 7 en 8 MB/s.

Nog meer bewijs hoef ik niet :)

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2010 20:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wontcachme
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 18:40

wontcachme

You catch me? No you wont

Weet iemand of het mogelijk is om een naam van een snelkoppeling aan te passen? Als ik kies voor een snelkopppeling bericht en bellen naar dezelfde gebruiker zie ik de foto van die persoon, met de naam eronder, echter zie je niet welke sms is of bellen.

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Verwijderd schreef op zaterdag 01 mei 2010 @ 19:28:
[...]

Die van mij is ook van Sandisk, maar hoe weet jij dat het class 2 is? Ik ga mijn vergrootglas maar ff zoeken...

Edit: ook met mijn vergrootglas kan ik het niet lezen 8)7

Via google word ik ook niet wijzer....
Als het er niet opstaat is het class 2. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mace schreef op zaterdag 01 mei 2010 @ 19:59:
[...]

Als het er niet opstaat is het class 2. :)
Er staat wel iets op maar het is niet te lezen voor mij (zie vorige post edit) op mijn Trandscend staat geen class wat dan ook maar hij haalt wel tussen 7 en 8 MB/s (zie vorige post) en de bijgeleverde Sandisk haalt tussen 3 en 4 MB/s. (ik heb het alleen over schrijfsnelheid) Case closed.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 01-05-2010 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb inmiddels m'n 2e toestel en ik moet zeggen dat er wel verschil zit in de schermen.

Mijn 1e een veel dieper roze kleur dan het toestel wat ik nu heb. Dat terwijl het toestel maar 1 dag later is geassembleerd. 24/03/2010 ip 23/03/2010. Beide toestellen waren Urban Brown.

Je kunt het vrij eenvoudig zien. Zoek op 'grayscale test' en het eerste plaatje wat je vindt is deze:
Klikkerdeklik
Het grijs waar de het Desire scherm het meest moeite mee heeft zijn de bovenste drie grijswaarden. Van de bovenste drie is waarschijnlijk de rechtse het meest roze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 01 mei 2010 @ 20:43:
Ik heb inmiddels m'n 2e toestel en ik moet zeggen dat er wel verschil zit in de schermen.

Mijn 1e een veel dieper roze kleur dan het toestel wat ik nu heb. Dat terwijl het toestel maar 1 dag later is geassembleerd. 24/03/2010 ip 23/03/2010. Beide toestellen waren Urban Brown.

Je kunt het vrij eenvoudig zien. Zoek op 'grayscale test' en het eerste plaatje wat je vindt is deze:
Klikkerdeklik
Het grijs waar de het Desire scherm het meest moeite mee heeft zijn de bovenste drie grijswaarden. Van de bovenste drie is waarschijnlijk de rechtse het meest roze.
Ik zie hoe dan ook geen roze? :?

/me *afklopt*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imperium
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Ik heb een dode pixel kom ik net achter... is er een manier om een dode pixel te herstellen? je hebt wel programmaatjes voor stuck pixels.. maar werken die ook voor dead pixels? heb zo'n programma nu 10 min draaien maar nog geen resultaat helaas,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BastiaanN
  • Niet online
Imperium schreef op zaterdag 01 mei 2010 @ 21:12:
Ik heb een dode pixel kom ik net achter... is er een manier om een dode pixel te herstellen? je hebt wel programmaatjes voor stuck pixels.. maar werken die ook voor dead pixels? heb zo'n programma nu 10 min draaien maar nog geen resultaat helaas,
Is het geen stof wat achter het scherm zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imperium
  • Niet online
BastiaanN schreef op zaterdag 01 mei 2010 @ 21:14:
[...]

Is het geen stof wat achter het scherm zit?
Hoe kan ik dat zien? Ik zie nu met een programma dat bij een rood scherm het een zwart puntje is en erg opvalt, bij wit een iets lichter zwart puntje en dus iets minder opvallend, en bij blauw en groen zie ik hem niet meer?! Hij is dus alleen zichtbaar bij wit en rood.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thr-
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 28-09-2022
Zo ver ik weet werken die alleen met luie/stuck pixels en niet met dode pixels.

edit:

Bij een wit achtergrond, is je pixel dan zwart? Lijkt mij dan op een dode pixel.

[ Voor 38% gewijzigd door thr- op 01-05-2010 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imperium
  • Niet online
thr- schreef op zaterdag 01 mei 2010 @ 21:18:
Zo ver ik weet werken die alleen met luie/stuck pixels en niet met dode pixels.

edit:

Bij een wit achtergrond, is je pixel dan zwart? Lijkt mij dan op een dode pixel.
Nou het is zo klein dat ik dat niet goed kan zien, het kan evengoed donkerblauw zijn. Vreemd genoeg zie ik hem niet met een groen en blauw scherm. Ik laat Jscreenfix nog wel even draaien voor 10 minuten.

[ Voor 6% gewijzigd door Imperium op 01-05-2010 21:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thr-
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 28-09-2022
Een dode pixel zou je dan wel moeten zien op een groen/blauw achtergrond, kan een luie/stuck pixel zijn of stof inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:24
thr- schreef op zaterdag 01 mei 2010 @ 21:21:
Een dode pixel zou je dan wel moeten zien op een groen/blauw achtergrond, kan een luie/stuck pixel zijn of stof inderdaad.
Als alleen de rode pixel stuk is vertoont hij precies het gedrag dat omschreven is. Stof moet je bij alle kleuren zien.
Je zult dus inderdaad een dode pixel hebben lijkt me.

Beetje verwarrend wellicht, (zou een typo kunnen zijn) Je hebt dus een rode pixel die dood is :)

[ Voor 10% gewijzigd door Maverick op 01-05-2010 21:29 ]

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imperium
  • Niet online
Nou het is een pixel die op cyaan (beetje turquoise achtig) blijft hangen (macro lens ftw) is het dan een stuck pixel? want bij groen en blauw zie je hem dus niet. foto volgt.

[ Voor 11% gewijzigd door Imperium op 01-05-2010 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Imperium
  • Niet online
Dood of stuck?

Afbeeldingslocatie: http://fok.internix.be/thumb/prbggrfgqtlafsdtbosd.jpg
Afbeeldingslocatie: http://fok.internix.be/thumb/tekxpdnzvutwgbpflrid.jpg
Afbeeldingslocatie: http://fok.internix.be/thumb/crjfulykdreivhpncona.jpg
Afbeeldingslocatie: http://fok.internix.be/thumb/pvbwcjedcdmdzbhzpntk.jpg

[ Voor 13% gewijzigd door Imperium op 01-05-2010 21:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klikkerdeklik
Ook hier geen roze te bekennen (op ong. 20% brightness) Heb blijkbaar ook mazzel gehad. Wellicht heb ik er een uit de tweede batch (vandaag binnen). Waar kan je vinden wanneer je toestel is geassembleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18:24
Dood, als hij stuck zou zitten dan zou je bij dat rode scherm een andere kleur moeten zien. (bijvoorbeeld paars)

PSN: DutchTrickle PVoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• codex
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19:09

codex

Geen OpenAI agent :)

Verwijderd schreef op zaterdag 01 mei 2010 @ 21:49:
[...]

Ook hier geen roze te bekennen (op ong. 20% brightness) Heb blijkbaar ook mazzel gehad. Wellicht heb ik er een uit de tweede batch (vandaag binnen). Waar kan je vinden wanneer je toestel is geassembleerd?
Ik had hem de dag van de release, maar op dat plaatje is niets roze. De achtergrond van dit forum daarentegen vertoond wel een licht roze gloed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gabliboeba
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11-09 23:53
M'n Desire heeft zojuist haar eerste val van 2 meter meegemaakt. Het klepje zat er half van los. Voor de rest lijkt hij onbeschadigd. Man man man, en dat al binnen 3 dagen. Dat belooft niet veel goeds. :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deimos
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 15:48
Wat is nou eigenlijk het verschil tussen 'mobiel standby' en 'mobiel inactief'?

Bij mij staan ze bij accu-informatie beide op 30%, opgeteld op 60% dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phydomir

Phydomir

Dennis

Ook hier geen roze bij die grayscale test. Alleen als ik op GoT scroll is het te zien. Zeker niet storend. En als ik het scherm van mijn broer z'n Hero zie ben ik blij dat hier amoled in zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kazu
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 30-08 19:47
laurson schreef op zaterdag 01 mei 2010 @ 18:21:
Heb een probleempje met t synchroniseren van mn contacten...
Heb van mn oude HTC Diamond met windows mobile alle contacten overgezet op m'n pc en vanaf daar naar Gmail. Gmail herkent de contacten en het bijhorende nummer. Nu synchroniseert Gmail via internet met mn desire en synchroniseert hij alleen de namen en niet het mobiele nummer. Deze wordt volgens mij ergens in "Opmerkingen" opgeslagen.. waardoor hij t nummer niet herkent.

Iemand een idee hoe de telefoon wel t nummer herkent?

Bvd
Dit had ik ook, de andere kant op. Ik wilde de e-mail adressen uit Gmail koppelen met de nummers die al op m'n telefoon stonden. Elke keer als ik nu handmatig link gooit hij de e-mailadressen in de opmerkingen. Dit is natuurlijk totaal onlogisch...

Ik moet toegeven dat ik nog niet ben toegekomen aan het uitpluizen van dit probleem, ik ben pas halverwege de handleiding :+

PS5 PSN: UnrealKazu

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 08:12
Verwijderd schreef op zaterdag 01 mei 2010 @ 21:49:
Het is een eigenschap van het gebruikte scherm. Jouw scherm is dan ook gewoon roze getint, bij de lastige grijswaarden/brightness settings. Heeft niets met een of andere batch of assemblage-locatie te maken :/

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• krotwijk
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 16:14
Sinds 3 dagen een htc desire hier, na jaren een iphone. Vergeleken met mijn huidige 3gs is het scherm zo ontzettend mooi (gelukkig geen roze waas hier) kleuren zijn onder dezelfde apps echt een wereld van verschil.
Heb wel juicedefender geinstalleerd om de batterij wat te sparen, want 1 keer de wifi vergeten uit te zetten en dan begrijp je waarvoor je zo'n applicatie nodig hebt.
Enige probleem dat ik echt tegen ben gekomen is het niet kunnen syncen met office 2010 van microsoft. Uiteindelijk maar even op 1 pc de 2007 versie ervan geherinstalleerd om al mijn contacten en gegevens over te kunnen zetten.
Wat betreft navigatie met navigon kan ik zeggen dat op een route van 160 km de iphone die er met navigon naast draaide de weg 6 keer verkeerd aangaf (dacht op een zijweg te zitten en af en toe dus op de rijksweg met vangrail aan de linkerkant aangaf sla nu linksaf) en de htc desire er geen enkel probleem mee heeft. Dus gps ontvangst is echt een stuk beterder. Mijn 3GS 32gb die ik pas net 3 maaanden heb kan dus beslist de verkoop in, voorlopig in de desire een 16gb microsd geplaatst, dus genoeg ruimte voor andere zaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ibex

Ibex

^^ met stom.

Brad Pitt schreef op zondag 02 mei 2010 @ 09:58:
[...]

Het is een eigenschap van het gebruikte scherm. Jouw scherm is dan ook gewoon roze getint, bij de lastige grijswaarden/brightness settings. Heeft niets met een of andere batch of assemblage-locatie te maken :/
Maar hoe verklaar je dan de verschillende versies van de desire die soms wel en soms geen last hebben van een sterk roze gloed bij een heel lage brightness? Kijk maar naar de fotos die hierboven ergens gelinkt worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe kun je precies zien wat de desire allemaal draait op de achtergrond? Het irriteert me echt dat ik dat niet zie. Je kan task manager downloaden, maar ik begrijp niets van dat programmaatje..

Mijn telefoon geeft trouwens ook een soort van snerpend geluid wanneer ik er mee type. Tril staat aan. Maar het irriteert me..

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2010 10:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michie23
Bij mij is de Market extreem traag, er klagen er meer over heeft iemand anders dit ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Michie23 schreef op zondag 02 mei 2010 @ 10:53:
Bij mij is de Market extreem traag, er klagen er meer over heeft iemand anders dit ook?
Nope. Misschien je Internet snelheid teruggezet vanwege overschrijding FUP?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michie23
Verwijderd schreef op zondag 02 mei 2010 @ 11:46:
[...]

Nope. Misschien je Internet snelheid teruggezet vanwege overschrijding FUP?
Nee want het browsen gaat gewoon normaal, heb een i-500 abbo van T-Mobile btw :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Michie23 schreef op zondag 02 mei 2010 @ 10:53:
Mja, dat had ik vannacht iig wel ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider

Klikkerdeklik
Greyscale probleem is geen probleem van het display van de Desire, maar van de browser.

Als ik het plaatje via de browser open is het meest rechtse vlakje een beetje rozig.
En als ik het plaatje opsla en dan open, dan is het meest rechtse vlakje gewoon grijs

Lijkt me gewoon wachten op een update die dit fixed.

Ik zie hier wel eens reacties van mensen die zeggen dat ze dit pink probleem niet hebben, nou ik geloof er werkelijk geen bal van, iedereen moet dit probleem hebben, of je bent gewoon kleurenblind ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Strider op 02-05-2010 12:04 ]

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Ibex schreef op zondag 02 mei 2010 @ 10:41:
Maar hoe verklaar je dan de verschillende versies van de desire die soms wel en soms geen last hebben van een sterk roze gloed bij een heel lage brightness? Kijk maar naar de fotos die hierboven ergens gelinkt worden.
Niet. Elke Desire (of überhaupt elke mobiel met een Pentile-based scherm) heeft een roze waas. Allemaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Ik vind roze waas / gloed overigens helemaal geen goede benaming. Sommige kleuren wijken gewoon iets af. Als je niet weet hoe het er uit "hoort" te zien dan kan het ook best dat je het gewoon niet merkt. Zo merkte ik het pas nadat ik er van hoorde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
RoD schreef op zondag 02 mei 2010 @ 12:43:
Ik vind roze waas / gloed overigens helemaal geen goede benaming.
Is zo... Feit is alleen dat ze het allemaal hebben, en niet opeens sinds batch-X of fabricage-plek-Y niet (meer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Brad Pitt schreef op zondag 02 mei 2010 @ 12:48:
[...]

Is zo... Feit is alleen dat ze het allemaal hebben, en niet opeens sinds batch-X of fabricage-plek-Y niet (meer).
Dat wel inderdaad :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace

mace

Sapere Aude

Ja, dat is echt onzin. Er zit allemaal gewoon hetzelfde scherm in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
[...]

Probeer mijn uitleg eens, dan zie je dat er niets mis met het scherm is, en het puur softwarematig is :)

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Hoe verklaar je dan het verschil dat er per desire in het scherm zit? Er zijn op xda genoeg foto's te vinden waar bij je 2 desire's op dezelfde brightness ziet, waarbij de ene toch echt een stuk rozer is an de ander.

/edit

Dit dus:
Afbeeldingslocatie: http://robbiekhan.co.uk/root/photos/stuff-room/htc_desire_Red-Desire.jpg

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2010 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
Strider schreef op zondag 02 mei 2010 @ 13:11:
Probeer mijn uitleg eens, dan zie je dat er niets mis met het scherm is, en het puur softwarematig is :)
Pentile, daar gaat het om, niet persé de browser.

Afbeeldingslocatie: http://img340.imageshack.us/img340/9364/legire.jpg
Verwijderd schreef op zondag 02 mei 2010 @ 13:31:
Hoe verklaar je dan het verschil dat er per desire in het scherm zit? Er zijn op xda genoeg foto's te vinden waar bij je 2 desire's op dezelfde brightness ziet, waarbij de ene toch echt een stuk rozer is an de ander.
Geen idee. Marges in de fabricage wellicht. Betere en minder goede schermen, keine ahung. Zou best kunnen dat nieuwe(re) series het minder hebben, dat ze het niet hebben is echter onmogelijk.

Mensen die het niet zien zegt (mij) werkelijk helemaal niets. Da's met elk product zo. De één vindt zijn plasma-paneel zwart, de ander donkergrijs. De één vindt zijn Desire perfect grijs, de ander ziet een kleurzweem.

[ Voor 47% gewijzigd door Brad Pitt op 02-05-2010 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Brad Pitt schreef op zondag 02 mei 2010 @ 13:40:
[...]

[...]

Geen idee. Marges in de fabricage wellicht. Betere en minder goede schermen, keine ahung. Zou best kunnen dat nieuwe(re) series het minder hebben, dat ze het niet hebben is echter onmogelijk.

Mensen die het niet zien zegt (mij) werkelijk helemaal niets. Da's met elk product zo. De één vindt zijn plasma-paneel zwart, de ander donkergrijs. De één vindt zijn Desire perfect grijs, de ander ziet een kleurzweem.
Nee dan zijn we het inderdaad eens, ze hebben allemaal het probleem dat bepaalde grijswaarden door het pentile scherm roze worden (zoals htc website en delen van tweakers.net) maar er zit toch echt een zichtbaar verschil tussen de verschillende toestellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Strider
Brad Pitt schreef op zondag 02 mei 2010 @ 13:40:
[...]

Pentile, daar gaat het om, niet persé de browser.

[afbeelding]

[...]

Leuk en aardig die uitleg maar als een afbeelding in een browser een roze gloed heeft, en wanneer je hem zonder een browser opent die gloed niet heeft, dan lijkt het me sterk dat dit niet te fixen is in een software update.

BlaBlaBla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mphilipp

mphilipp

Romanes eunt domus

Strider schreef op zondag 02 mei 2010 @ 13:57:
[...]
Leuk en aardig die uitleg maar als een afbeelding in een browser een roze gloed heeft, en wanneer je hem zonder een browser opent die gloed niet heeft, dan lijkt het me sterk dat dit niet te fixen is in een software update.
Ik heb dat ook al eerder tevergeefs proberen duidelijk te maken. Heel simpel gezegd zijn de kleuren natuurlijk nooit hard gecodeerd. Er is ergens een tabelletje. Men heeft misschien wel hetzelfde tabelletje gebruikt als bij een 'normaal' LCD scherm, en dat werkt hier anders uit. Door een correctie door te voeren in deze tabel moet je dit op kunnen lossen. Eigenlijk hetzelfde als je bij je PC doet als je met zo'n colorimeter je scherm afregelt. Je maakt dan in feite alleen maar een correctietabel voor je schermdriver. Als je 'm uitschakelt, krijg je weer valse kleuren.

Er is wat dat betreft geen verschil tussen de technologie van pc's en pda's. Ja, het scherm is van een ander type, maar de aansturen e.d. blijven gewoon hetzelfde. Het is niet alsof alles ineens opnieuw moet worden uitgevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paragon
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14-09 21:27
mphilipp schreef op donderdag 29 april 2010 @ 08:04:
[...]

Het is meer een opmerking. Het is inmiddels wel bekend dat deze wonderen van vooruitgang maar met moeite (of met allerlei Mr.Bean oplossingen) het einde van de dag halen op één acculading. Dus vandaar de opmerking dat je 'm beter dan aan het gas kan hangen. Of is de dag beginnen met minder dan 40% een goed idee als 24 uur al nauwelijks lukt met 100%?
Wel als een uur na het begin van de dag een standaard laadmoment is
Pagina: 1 ... 20 ... 23 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Berichten over bestellingen, prijzen, winkels, abonnementen en al het andere wat niet met de telefoon zelf te maken heeft worden verwijderd.

Voor accessoires mag er in dit topic gepost worden.