Ik heb de Desire nu sinds 9 april. Een enorme vooruitgang tov mijn (heel erg) oude Palm Treo750. Mijn eerste android smartphone ook, maar met wat vogelen ben ik erg tevreden over het gebruiksgemak, de snelheid en het scherm.
Ik hou de HTC Desire threads hier bij voor informatie en handige tips, maar ik heb alleen nu een issue dat ik hier op tweakers nog niet heb teruggevonden: mijn emailapp heeft een paar keer de boel flink door elkaar gemixed, met vervelende gevolgen.
Ik heb 3 accounts draaien in de emailapp: een hotmail, gmail en exchange activesync mail (van mijn werk).
Wat is er gebeurd: Afgelopen woensdag kreeg ik een email van een vriend, gericht aan een groep. Op mijn Desire tikte ik aan:"allen beantwoorden" en stuurde een reply. Binnen een minuut had ik een reply van een zakelijke kennis, en een hele zooi "out of office" replies van mensen die helemaal niet in de oorspronkelijke groep zaten. Ik checkte mijn verzonden mail, en wat bleek: zonder dat ik iets had verandert aan de 'to' of 'cc' lijst, was er een groep van ongeveer 100 mensen inge'cc'ed in mijn mail! Allemaal zakelijke email adressen, die niet in een bestaande contactenlijst van mij staan.
Op 1 of andere manier heeft de email app dus groep email adressen toegevoegd aan mijn email. Na wat zoeken bleek het een lijst adressen te zijn uit een mail in mijn inbox die ik twee dagen eerder had ontvangen. Hoe die lijst dus is ingekopieerd in mijn mail aan een andere groep is mij een raadsel.
Volgende punt: De volgende dag kreeg ik een nieuwsbrief in de mail. In mijn outlook bleef daar de juiste afzender bij staan, maar op mijn Desire werd de afzender verandert in een email adres van een vriend van me.
Wat zoeken op internet leverde me dit resultaat op:
http://www.androidjunkies...ur-email-getting-garbled/
Buiten het feit dat ik mijn exchange mail al een keer eerder heb gedelete en hergeinstalleerd omdat er geen mail meer doorkwam, werkte alles tot nu toe goed. Maar ik ben wel zeer benieuwd of er meer mensen zijn met email issues.