Toon posts:

HTC Desire - Deel 3 Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 21 22 23 Laatste
Acties:
  • 223.081 views

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11:23
Strider schreef op zondag 02 mei 2010 @ 13:57:
Leuk en aardig die uitleg maar als een afbeelding in een browser een roze gloed heeft, en wanneer je hem zonder een browser opent die gloed niet heeft, dan lijkt het me sterk dat dit niet te fixen is in een software update.
Je ziet geen verschil in grijswaardes op die foto tussen de Desire en Legend browser?

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Strider
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:28
Brad Pitt schreef op zondag 02 mei 2010 @ 14:04:
[...]

Je ziet geen verschil in grijswaardes op die foto tussen de Desire en Legend browser?
Tuurlijk wel, maar dat is niet wat ik bedoel. Als ik een greyscale plaatje via de desire browser open dan ligt er een roze gloed overheen. Sla ik dat zelfde plaatje met mijn desire op, open het overnieuw en de gloed is weg.

En dan zou het niet met software op te lossen zijn?
mphilipp schreef op zondag 02 mei 2010 @ 14:02:
[...]

Ik heb dat ook al eerder tevergeefs proberen duidelijk te maken. Heel simpel gezegd zijn de kleuren natuurlijk nooit hard gecodeerd. Er is ergens een tabelletje. Men heeft misschien wel hetzelfde tabelletje gebruikt als bij een 'normaal' LCD scherm, en dat werkt hier anders uit. Door een correctie door te voeren in deze tabel moet je dit op kunnen lossen. Eigenlijk hetzelfde als je bij je PC doet als je met zo'n colorimeter je scherm afregelt. Je maakt dan in feite alleen maar een correctietabel voor je schermdriver. Als je 'm uitschakelt, krijg je weer valse kleuren.

Er is wat dat betreft geen verschil tussen de technologie van pc's en pda's. Ja, het scherm is van een ander type, maar de aansturen e.d. blijven gewoon hetzelfde. Het is niet alsof alles ineens opnieuw moet worden uitgevonden.
Precies!

[Voor 48% gewijzigd door Strider op 02-05-2010 14:20]

BlaBlaBla

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 357754

Ik heb de Desire nu sinds 9 april. Een enorme vooruitgang tov mijn (heel erg) oude Palm Treo750. Mijn eerste android smartphone ook, maar met wat vogelen ben ik erg tevreden over het gebruiksgemak, de snelheid en het scherm.

Ik hou de HTC Desire threads hier bij voor informatie en handige tips, maar ik heb alleen nu een issue dat ik hier op tweakers nog niet heb teruggevonden: mijn emailapp heeft een paar keer de boel flink door elkaar gemixed, met vervelende gevolgen.

Ik heb 3 accounts draaien in de emailapp: een hotmail, gmail en exchange activesync mail (van mijn werk).
Wat is er gebeurd: Afgelopen woensdag kreeg ik een email van een vriend, gericht aan een groep. Op mijn Desire tikte ik aan:"allen beantwoorden" en stuurde een reply. Binnen een minuut had ik een reply van een zakelijke kennis, en een hele zooi "out of office" replies van mensen die helemaal niet in de oorspronkelijke groep zaten. Ik checkte mijn verzonden mail, en wat bleek: zonder dat ik iets had verandert aan de 'to' of 'cc' lijst, was er een groep van ongeveer 100 mensen inge'cc'ed in mijn mail! Allemaal zakelijke email adressen, die niet in een bestaande contactenlijst van mij staan.
Op 1 of andere manier heeft de email app dus groep email adressen toegevoegd aan mijn email. Na wat zoeken bleek het een lijst adressen te zijn uit een mail in mijn inbox die ik twee dagen eerder had ontvangen. Hoe die lijst dus is ingekopieerd in mijn mail aan een andere groep is mij een raadsel.

Volgende punt: De volgende dag kreeg ik een nieuwsbrief in de mail. In mijn outlook bleef daar de juiste afzender bij staan, maar op mijn Desire werd de afzender verandert in een email adres van een vriend van me.

Wat zoeken op internet leverde me dit resultaat op:
http://www.androidjunkies...ur-email-getting-garbled/

Buiten het feit dat ik mijn exchange mail al een keer eerder heb gedelete en hergeinstalleerd omdat er geen mail meer doorkwam, werkte alles tot nu toe goed. Maar ik ben wel zeer benieuwd of er meer mensen zijn met email issues.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• hars73
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 06-06 10:40

hars73

Papa van Dewi en Robin :-)

Iemand nog een idee of onderstaande dingen wel/niet kunnen? Ik heb het in ieder geval nog niet kunnen vinden:

- Automatisch de verwijderde mails verwijderen bij afsluiten van de email client
- Binnengekomen mails een eigen waarschuwingsgeluid geven. Er is nu een algemene en volgens mij wordt die gebruikt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 171707

Stukfruit schreef op zaterdag 01 mei 2010 @ 15:18:
Valt bij mij heel erg mee, maar tijdens m'n lange treinreis door het hele land viel me wel op dat vooral in de steden buiten de randstad de verbinding niet echt goed is. Ik heb alleen geen idee of dat komt door Vodafone of de Desire...
Daar heb ik ook last van. Ben T-mobile-klant en heb onderweg met de Desire veel vaker geen bereik dan met mijn oude G1. Stiekem nog best irritant.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 11:23
Strider schreef op zondag 02 mei 2010 @ 14:13:
Tuurlijk wel, maar dat is niet wat ik bedoel. Als ik een greyscale plaatje via de desire browser open dan ligt er een roze gloed overheen. Sla ik dat zelfde plaatje met mijn desire op, open het overnieuw en de gloed is weg.
Als de Legend het in de browser niet/veel minder heeft dan de Desire ligt het om mee te beginnen toch gewoon aan de Pentile-hardware? Dat je het manko wellicht kan verminderen/wegkrijgen door softwarematige aanpassingen is mijns inziens irrelevant in deze kwestie. Vanwege het Pentile-raster is er het roze-"probleem".

Jij hebt dus nooit, met geen enkele zoomfactor of (greyscale/halftone/whatever) plaatje last van het in kleuren weergeven van grijswaardes? Echt puur en alleen in de browser, en verder echt gewoon helemaal nooit?

[Voor 14% gewijzigd door Brad Pitt op 02-05-2010 17:12]

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0Henk 'm!

• XstarzZ
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09-10-2022
heb iets enorm raar met mn desire.
vroeger had ik m'n smsjes in een gesprek zoals normaal dus.
maar nu staat elke sms die ik van die persoon dan krijg bovenaan, en mijn tekst allemaal onderaan.
en kan nergens die instelling vinden om dit te veranderen.
iemand die de oplossing weet?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mesm90
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 06-06 15:29
weet iemand hoe ik standaard geotagging aan kan zetten als ik een foto maak?
dit staat bij mij elke keer uit helaas

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 163033

mesm90 schreef op zondag 02 mei 2010 @ 17:18:
weet iemand hoe ik standaard geotagging aan kan zetten als ik een foto maak?
dit staat bij mij elke keer uit helaas
Camera > setting > "Geo-tag Photos" (oftewel gebruik je gezonde verstand) :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Relief2009
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 17-04 12:50
Gezond verstand is ver te zoeken tegenwoordig. GOT lijkt wel een veredelde helpdesk :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mesm90
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 06-06 15:29
Anoniem: 163033 schreef op zondag 02 mei 2010 @ 18:26:
[...]

Camera > setting > "Geo-tag Photos" (oftewel gebruik je gezonde verstand) :)
ja zover was ik,
ik dacht echter dat er ook een optie was om dit standaard aan te zetten vandaar
XstarzZ schreef op zondag 02 mei 2010 @ 17:18:
heb iets enorm raar met mn desire.
vroeger had ik m'n smsjes in een gesprek zoals normaal dus.
maar nu staat elke sms die ik van die persoon dan krijg bovenaan, en mijn tekst allemaal onderaan.
en kan nergens die instelling vinden om dit te veranderen.
iemand die de oplossing weet?
de widget van je berichten verwijderen en een keer toevoegen wil misschien wel helpen

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Strider
Brad Pitt schreef op zondag 02 mei 2010 @ 17:10:
[...]

Als de Legend het in de browser niet/veel minder heeft dan de Desire ligt het om mee te beginnen toch gewoon aan de Pentile-hardware? Dat je het manko wellicht kan verminderen/wegkrijgen door softwarematige aanpassingen is mijns inziens irrelevant in deze kwestie. Vanwege het Pentile-raster is er het roze-"probleem".

Jij hebt dus nooit, met geen enkele zoomfactor of (greyscale/halftone/whatever) plaatje last van het in kleuren weergeven van grijswaardes? Echt puur en alleen in de browser, en verder echt gewoon helemaal nooit?
Zover ik heb gemerkt wel ja, maar ik hoor graag waar ik het meer zou kunnen merken ;)
Und het ligt toch meer aan de aansturing van de hardware, iig dat lijkt mij.

[Voor 4% gewijzigd door Strider op 02-05-2010 19:00]

BlaBlaBla

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Qli-max
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21-02 10:40
mesm90 schreef op zondag 02 mei 2010 @ 18:42:
[...]
ja zover was ik,
ik dacht echter dat er ook een optie was om dit standaard aan te zetten vandaar
Daar zet je hem standaard aan...instelling wordt gewoon opgeslagen...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Polonium210
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 29-04 08:23
Ik heb het volgende probleem, nadat ik een tijdje op een WiFi netwerk heb gezeten weigert mijn Desire nog over te schakelen naar internet via de provider (dus 3G/HSDPA, etc.). Enige manier om weer op internet te komen dan (behalve weer met WiFi te verbinden) is mijn telefoon rebooten.

Ik heb al een beetje op het internet gezocht en gezien dat ik niet de enige ben met het probleem(en het is ook niet uniek voor de Desire), maar ik kon nergens een oplossing vinden. Weet iemand hier van een oplossing af?

Verder ben ik overigens nog heel blij met mijn Desire.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• DieterVDW
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-02-2017
Polonium210 schreef op zondag 02 mei 2010 @ 20:03:
Ik heb het volgende probleem, nadat ik een tijdje op een WiFi netwerk heb gezeten weigert mijn Desire nog over te schakelen naar internet via de provider (dus 3G/HSDPA, etc.). Enige manier om weer op internet te komen dan (behalve weer met WiFi te verbinden) is mijn telefoon rebooten.
Was op de Legend ook, verholpen met de software update. Android probleem dus, wachten op de volgende software release.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mogwai82
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 29-06-2022
Als ik de powerknop indruk tijdens een inkomende oproep loopt mijn telefoon soms vast.
Anderen daar ook last van?

[Voor 30% gewijzigd door Mogwai82 op 02-05-2010 20:24]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ronaldm3
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 04-06 16:36

ronaldm3

Apple Watch :)

Polonium210 schreef op zondag 02 mei 2010 @ 20:03:

Ik heb al een beetje op het internet gezocht en gezien dat ik niet de enige ben met het probleem(en het is ook niet uniek voor de Desire), maar ik kon nergens een oplossing vinden. Weet iemand hier van een oplossing af?

Verder ben ik overigens nog heel blij met mijn Desire.
Toevallig bij hi!?
https://www.hi.nl/Klantenservice/Toesteluitleg.htm

Power to the beat.

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 344296

guys zal ik morgen Htc Desire kopen of nog even wachten voor betere mobiele telefoons :)

Alvast bedankt

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ronaldm3

ronaldm3

Anoniem: 344296 schreef op zondag 02 mei 2010 @ 20:35:
guys zal ik morgen Htc Desire kopen of nog even wachten voor betere mobiele telefoons :)

Alvast bedankt
Waar wil je op gaan wachten dan?

Incredible komt niet naar NL dus jah... er is gewoon ff geen betere!

Power to the beat.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• wontcachme
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 13:24

wontcachme

You catch me? No you wont

Anoniem: 344296 schreef op zondag 02 mei 2010 @ 20:35:

Alvast bedankt
grapjas. Als je wacht komt er altijd een nieuwere en betere. Echter tegen de tijd dat je die komt kan je weer wachten op de opvolger. Zie je welke kant ik op ga :+

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0Henk 'm!

wontcachme schreef op zondag 02 mei 2010 @ 20:38:
[...]

grapjas. Als je wacht komt er altijd een nieuwere en betere. Echter tegen de tijd dat je die komt kan je weer wachten op de opvolger. Zie je welke kant ik op ga :+
Ik heb net mijn HTC HD2 verkocht ik wil nu een HTC desire halen maar is het de geld waard 420 euro?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JayRune
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 13:00
Ik ben sinds anderhalve week de trotse gebruiker van een HTC Desire. Kwam toevallig dit topic tegen, en schrok nogal van de foto van DaDu. Ikzelf heb alleen last van de roze tint als de brightness helemaal op low staat.

Ik heb ontzettend zitten twijfelen tussen de X10 en de Desire. Beiden vastgehad, de verkoper raadde mij de X10 aan. Aangezien de Specs nagenoeg hetzelfde zijn.
Zijn argument was "de software is te updaten, de hardware niet".

Nu begin ik toch weer erg te twijfelen om m'n Desire in te ruilen voor de X10.

Wat is nou wijsheid?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• m-buurman
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 09:05

m-buurman

hmmm...coffee!!

Anoniem: 344296 schreef op zondag 02 mei 2010 @ 20:48:
[...]

Ik heb net mijn HTC HD2 verkocht ik wil nu een HTC desire halen maar is het de geld waard 420 euro?
Ik heb exact hetzelfde gedaan en verwacht dinsdag mijn Desire, ik laat weten of het de moeite waard is.
Als de Desire is wat ik hoop dat het is (HTC HD2 meets HTC Magic) dan ben ik helemaal gelukkig :9

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ronaldm3

ronaldm3

Paink1ller schreef op zondag 02 mei 2010 @ 20:50:
Ik ben sinds anderhalve week de trotse gebruiker van een HTC Desire. Kwam toevallig dit topic tegen, en schrok nogal van de foto van DaDu. Ikzelf heb alleen last van de roze tint als de brightness helemaal op low staat.

Ik heb ontzettend zitten twijfelen tussen de X10 en de Desire. Beiden vastgehad, de verkoper raadde mij de X10 aan. Aangezien de Specs nagenoeg hetzelfde zijn.

Wat is nou wijsheid?
Ja wat is wijsheid....

Se X10 heeft 8mp camera maar vindt persoonlijk de sense interface van de desire veel mooier dan de time en mediascape... heb overigens de x10 even gehad toen die net in NL was en toen was die nog niet eens met de integratie van hyves... dus ik zelf heb hem toen ingeruild voor de HTC en die is toch veel beter!...
Tevens is de HTC wat waardevaster!..

Maar qwa design zal de X10 misschien winnen... is een kwestie van smaak!

Power to the beat.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Anoniem: 237909
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
ronaldm3 schreef op zondag 02 mei 2010 @ 20:38:
[...]

Waar wil je op gaan wachten dan?

Incredible komt niet naar NL dus jah... er is gewoon ff geen betere!
De Nexus one zou ook niet naar Nederland komen. De iPhone zou alleen exclusief via t-mobile verkocht worden, beiden bleken onwaar.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• wontcachme

wontcachme

Wat is nou wijsheid?
Nagenoeg hetzelfde? android 1.6, geen multitouch, lcd ipv amoled

Maar waarom zou je hem nu weer willen inruilen? Alleen voor de roze waas? Ga anders ff naar een winkel en spelen met de x10.
Anoniem: 344296 schreef op zondag 02 mei 2010 @ 20:48:
[...]

Ik kom van een windows mobile HTC Diamond af dus ik vind van wel. Android is een verademing in mijn ogen vergeleken met windows mobile en de telefoon vind ik gewoon goed en snel.
Anoniem: 237909 schreef op zondag 02 mei 2010 @ 20:56:
[...]

De Nexus one zou ook niet naar Nederland komen. De iPhone zou alleen exclusief via t-mobile verkocht worden, beiden bleken onwaar.
Nexus One niet naar nederland is nooit gezegt. Alleen niet direct na de release. En de iPhone was ook exclusief voor twee jaar meen ik. En de incredible komt niet naar nederland, aangezien de chipset alleen amerikaanse netwerken ondersteunt.

[Voor 16% gewijzigd door wontcachme op 02-05-2010 20:59]

GamePC (AMD Ryzen 5900x - Gigabyte RTX 3070 Gaming OC 8G - Gigabyte Aorus X570 ELITE - 32GB Corsair Vengeance 3600C18 - 1.5TB Samsung 970 EVO NVME - 500GB Samsung 950 EVO Sata - Fractal Design Define 7 - Corsair RM750x - 2x Asus VG27AQ 1440p@144hz)

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 352527

Wat is nou wijsheid?
Als je alleen twijfelt door de roze verkleuring zou ik hem zeker niet ruilen. Hoewel de verkleuring natuurlijk niet geweldig is, is Android 1.6, geen multitouch en die vreselijk trage UI van sony ericsson naar mijn mening stukken erger! Verder zullen veel mensen de x10 mss wat mooier vinden, maar de desire is ook geen lelijk eendje (ook qua build quality ontlopen ze elkaar amper). Verder kun je altijd nog proberen om je desire te ruilen voor een andere desire, wellicht is daarvan het scherm beter.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Anoniem: 158967 schreef op zondag 02 mei 2010 @ 10:45:
Hoe kun je precies zien wat de desire allemaal draait op de achtergrond? Het irriteert me echt dat ik dat niet zie.
Als je de homeknop ingedrukt houd, zie je de laatst gebruikte programma,s. Dus ook diegene die nog openstaan.
hars73 schreef op zondag 02 mei 2010 @ 15:46:
Iemand nog een idee of onderstaande dingen wel/niet kunnen? Ik heb het in ieder geval nog niet kunnen vinden:

- Automatisch de verwijderde mails verwijderen bij afsluiten van de email client
geen idee, maar als je ze hebt verwijdert, hoe kun je ze dan nóg eens verwijderen :?
- Binnengekomen mails een eigen waarschuwingsgeluid geven. Er is nu een algemene en volgens mij wordt die gebruikt.
mailclient (in mijn geval Gmail) ->menu -> instellingen -> beltoon selecteren :)

echt.. ik zie vragen voorbij komen in dit topic waarvan het opzoeken van het antwoord in de gebruiksaanwijzing minder moeite is dan hier je vraag stellen...

[Voor 13% gewijzigd door Shanquish op 02-05-2010 21:51]

Acties:
  • 0Henk 'm!

maar gaat HTC Desire ook Android 2.2 krijgen???

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 31-05 14:23
Anoniem: 352527 schreef op zondag 02 mei 2010 @ 21:10:
[...]

Als je alleen twijfelt door de roze verkleuring zou ik hem zeker niet ruilen. Hoewel de verkleuring natuurlijk niet geweldig is, is Android 1.6, geen multitouch en die vreselijk trage UI van sony ericsson naar mijn mening stukken erger! Verder zullen veel mensen de x10 mss wat mooier vinden, maar de desire is ook geen lelijk eendje (ook qua build quality ontlopen ze elkaar amper). Verder kun je altijd nog proberen om je desire te ruilen voor een andere desire, wellicht is daarvan het scherm beter.
Ik zit zelf nog te twijfelen maar na intensief spelen met beide telefoons (vrienden van mij hebben ze beiden) kan ik wel zeggen dat het scherm van de X10 niet onderdoet voor die van de Desire, als je ze los van elkaar bekijkt erger je niet aan die van de X10, binnen verslaat de Desire de X10, buiten is het andersom.
Android 1.6 merk je helemaal niets van, de x10 en Desire zijn beide bloedsnel en ik merk geen verschil in snelheid (zolang op de x10 maar niet dat vreselijke TimeScape als UI is ingesteld, maar gewoon de mooie snelle standaard androidinterface). Bovendien is in september de update naar 2.2 aangekondigd.
Multitouch heb ik zelf niet gemist, maar dat komt ook omdat mijn vorige telefoon het ook niet had, ik ben gewend aan het dubbeltikken en dat werkt fijn.
Qua design gaan al mijn punten toch echt naar de x10, deze zit logischer in elkaar, en voelt steviger en veel mooier.
Ook qua muziek en fotokwaliteit wint de x10, die doet dit toch duidelijk beter.

Wat ik dan uiteindelijk zelf zou gaan kiezen? Waarschijnlijk de Desire.
Waarom? Omdat ik verwacht dat het makkelijk ruilen is van Desire naar x10 dan andersom (hij lijkt mij waardervaster op dit moment), mocht ik alsnog de verkeerde keus hebben gemaakt. Maar op't eind van de dag ben ik toch een gadgetfreak, en dan wint de Desire puur op specs (meer RAM en multitouch is toch wel fijn als je van gadgets en apps houd). De mindere camera en muziekplayback (ik heb een walkman dus dat is voor mij niet zo'n punt) neem ik dan voor lief.

[Voor 4% gewijzigd door Cyleo op 02-05-2010 21:30]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• wontcachme

wontcachme

Anoniem: 344296 schreef op zondag 02 mei 2010 @ 21:26:
maar gaat HTC Desire ook Android 2.2 krijgen???
Dat is niet bekend aangezien android 2.2 ook niet officieel is aangekondigd nog. Maar gezien de Hero ook 2.1 krijgt vanaf 1.6 lijkt het me wel logisch dat de desire minimaal 1 update krijgt.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tribledragon
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 06-06 16:29
Even een kleine internettest gedaan met de desire en laptop

Via mijn laptop (WLAN) 11.9 Mb/s up 1,95 Mb's down 26 ms
Direct daarna via mijn desire: 1,76 Mb/s down 0,83 Mb/s up 243 ms ping

Vond het wel een opmerkelijk verschil dus vandaar dat ik jullie het meedeel. Zou er iets zijn waardoor ik het kan verbeteren of zit dit gewoon in het verschil in hardware. Dit laatste is eigenlijk mijn vermoedde en daarom heb ik ook niet naar oplossingen gezocht en berust ik er eigenlijk wel in.

2e test van echt nog slechter 3e test weer beter. 8,84 up 1,71 down 175 ping al een stuk beter, maar een groot verschil blijft er wel in ping zitten.

[Voor 13% gewijzigd door Tribledragon op 02-05-2010 21:40]

Samsung R710 Q9000 geforce 130m

Acties:
  • 0Henk 'm!

• JayRune
  • Laatst online: 13:00
Het ruilen voor een andere Desire zie ik niet helemaal zitten, aangezien de kans groot is dat ik er weer 1 krijg met een roze waas! Of heeft iemand hier een Desire zonder deze waas?

Of dit nou op te lossen is door een Software update is mij nog onduidelijk, het internet geeft mij verschillende antwoorden.

Zoals Shadownetwork al zegt zijn beide toestellen erg snel.

Nou moet ik wel zeggen toen ik de X10 en Desire in m'n handen had, had ik wel het gevoel dat de X10 apps en multimedia veel sneller kon opstarten.

Timescape dat is het enige struikelblok, en de verouderde versie van Android. Maar deze zal in de loop van de tijd ook veranderen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• chocolade-reep
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 04-04 12:13
Ik zit er over te denken de Desire te kopen met een 2 jarig abo. Nu is alleen de vraag, voel ik mij het 2de jaar niet genaaid met mijn verouderde telefoon?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• thijszor
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 00:04
lijkt me sterk, je koopt nu een totaal nieuw exemplaar, die er kwa specs echt niet om liegt.
Ik heb iig 2jaar ABBO afgesloten, BWS 150, en ik ben er echt wel 2jaar mee zoet ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Bert2000
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06-06 12:56
m-buurman schreef op zondag 02 mei 2010 @ 20:53:
[...]

Ik heb exact hetzelfde gedaan en verwacht dinsdag mijn Desire, ik laat weten of het de moeite waard is.
Als de Desire is wat ik hoop dat het is (HTC HD2 meets HTC Magic) dan ben ik helemaal gelukkig :9
jullie zullen niet teleurgesteld worden. mn broer heeft de hd2 en hijs nogal jaloers zg maar, het werkt gewoon vlotter en allemaal net ff handiger.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SquareOne
  • Nu online
chocolade-reep schreef op zondag 02 mei 2010 @ 22:08:
Ik zit er over te denken de Desire te kopen met een 2 jarig abo. Nu is alleen de vraag, voel ik mij het 2de jaar niet genaaid met mijn verouderde telefoon?
het 2e jaar is de telefoon misschien wat verouderd maar daar kies je toch voor als je een 2 jarig abonnement pakt? Anders ga je gewoon voor 1 jarig abonnement maar moet je wel nog bijbetalen (waarschijnlijk).

Daarnaast ben je niet verplicht deze telefoon het 2e jaar te houden, je kunt ook gewoon simlockvrij een andere kopen;)

is gewoon wat je er zelf van vind, kunnen wij je verder niet bij helpen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 352527

Paink1ller schreef op zondag 02 mei 2010 @ 22:06:
Het ruilen voor een andere Desire zie ik niet helemaal zitten, aangezien de kans groot is dat ik er weer 1 krijg met een roze waas! Of heeft iemand hier een Desire zonder deze waas?
Opzich is het al een paar keer uitgelegd maar in de notendop zit het zo:

-Elke Desire heeft dankzij het pentile scherm het probleem dat enkele grijs tinten die niet "websafe" zijn, roze worden weergegeven. (zoals htc.com en tweakers.nl) Dit is wellicht met een software update te fixen.

-Onderling hebben alle toestellen een iets andere kleur (zoals te zien is in de foto die ik wat eerder posten). Dit verschil is het beste te zien als je de brightness helemaal op 0 zet. Alle toestellen zullen een wat roze tint hebben aangezien het een amoled scherm is. Als je je toestel ruilt zou dit dus beter kunnen worden (maar natuurlijk ook slechter). In principe is het vanaf zo'n 10 tot 20% brightness al niet meer te zien (de roze tinten van het scherm). Bij mijn Desire is op 0% brightness de roze tint uberhaupt nagenoeg niet te zien (alleen in een donkere kamer is de roze tint te zien).

Mocht ik iets verkeerd zeggen hoor ik het graag, maar volgens mij is dit hoe het ongeveer zit.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• BBotman
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12:05
Ik ben nog steeds erg blij met m'n Desire na twee weken intensief gebruik. Ik heb het idee dat de accuduur verbetert m.a.w. de accu gaat langer mee. Héél af en toe hapert het e.e.a. maar een kniesoor die daar op let. Ik heb eigenlijk nauwelijks last van verbindingsproblemen. Minpuntjes zijn de roze gloed, een dode subpixel en het feit dat de optische trackball niet helemaal in het midden zit.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Woksie
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

Woksie

Gone

Net iets vreemds mee gemaakt met mijn Desire, wat volgens mij eerder in het topic gemeld is.

Opzet:
Telefoon verbonden met USB-kabel aan laptop met Internet-sharing aan.

Op een gegeven moment kan ik niet meer surfen, er is wel connectie met de telefoon volgens de laptop.
Ik probeer de telefoon aan te doen met de knop aan de boven kant, maar geen reactie. Ook de andere knoppen reageren niet.
Het oranje lichtje is wel aan (de telefoon is aan het laden).
Ik bel naar de telefoon met een andere telefoon, hij gaat wel over maar mijn Desire laat er niks van merken.
Aangezien niks meer reageerde heb ik de accu maar uit de telefoon gehaald :X

Na het opstarten doet de telefoon het weer goed, maar hij geeft geen melding dat ik een oproep heb gemist of ontvangen van de andere telefoon...

Hoop dat het niet meer gebeurd.

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• marcel-o
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13-05 17:53

marcel-o

Phone stuk? www.phoneworld.nl

K heb m nou ook 4 dagen!
Alleen heb ik m 2 dagen amper kunnen gebruiken. Bij mn vriendin in Houten bleek de 3g mast van tmobile stuk te zijn. na 2 dagen kwam ik er achter dat de GSM(GPRS) mast het gewoon wel deed.
Die gasten van tmobile wilden alweer een nieuwe sim sturen :') (handmatig gsm kiezen inplaats van wcdma was de truk)

Tot nu toe vette shizzle hoor. Stukke beter dan mn Touch 3G.
En dan binnenkort ook nog eens A2SD in de Android update ^O^ nieuws: 'Google staat binnenkort installatie Android-apps op microsd toe'

Vraagje:
Als je handmatig voor"Alleen WCDMA" kiest en er is een laag signaal, schakelt ie automatisch terug naar automatisch selecteren. Dit is irritant aangezien ik op sommige plekken nét genoeg signaal heb voor 3g. (slaapkamer, werklocatie) Het omschakelen tussen gprs en 3g kost ook genoeg energie lijkt mij.
Hoe zet je dit vast?

[Voor 20% gewijzigd door marcel-o op 03-05-2010 07:17]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rambo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 26-01-2020
Wanneer ik WiFi uitschakel dan wordt deze direct weer ingeschakelt. Heb Alles gekillt, reboot gedaan, ... vliegtuig modus ... widget gebruikt, Wat ik ook doe, uitschakelen lukt maar voor 1 seconden. Iemand een idee hoe ik dit oplos?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• redfoxert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Bert2000 schreef op zondag 02 mei 2010 @ 22:14:
[...]

jullie zullen niet teleurgesteld worden. mn broer heeft de hd2 en hijs nogal jaloers zg maar, het werkt gewoon vlotter en allemaal net ff handiger.
Dat is dan eerder een software/rom issue aangezien de hardware nagenoeg identiek is. Het verschil tussen WinMo en Android zal wel de oorzaak zijn dus.

https://discord.com/invite/tweakers

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Anoniem: 69767
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
In de HD2 zit toch maar een 65k scherm?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• pstalman
  • Laatst online: 04-06 17:35
ik heb de telefoon nu sinds woensdag. En ben tot nu toe zeer tevreden over de batterij.
Mijn n82 was na elke dag af (vooral bellen/bluetooth agenda sync/bluetooth handsfree in auto).
Met de Desire doe ik ruim 1 dag, ik heb zelfs 1x een dag opladen kunnen overslaan.
Ik gebruik nog steeds bluetooth/wifi (thuis/werk)/bellen/games, maar heb 3G vaak uit.

En van het weekend een eerste "hanger" in de browser gehad.
Er was een proces wat niet goed draaide, waardoor pagina's niet 100% geladen werden. Een herstart van de phone loste het op, oorzaak onbekend.

[Voor 22% gewijzigd door pstalman op 03-05-2010 07:38]

PC -- GW -- Oude pc -- D3

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
Rambo schreef op maandag 03 mei 2010 @ 06:54:
Wanneer ik WiFi uitschakel dan wordt deze direct weer ingeschakelt. Heb Alles gekillt, reboot gedaan, ... vliegtuig modus ... widget gebruikt, Wat ik ook doe, uitschakelen lukt maar voor 1 seconden. Iemand een idee hoe ik dit oplos?
wellicht een app die meent wifi telkens te moeten starten?
de XBMC app die ik gebruikte vond ook dat ie telkens wifi mocht starten, die heb ik er nu vanaf gehaald en het probleem is verholpen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Rambo
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 26-01-2020
Hier op het werk is het weer andersom. Inschakelen lukt maar 1sec. Meteen weer uit :(

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Strider
Zijn er hier mensen die via de digitale FM band muziek luisteren? Wilde dit net voor de eerste keer proberen, maar man o man wat is die kwaliteit slecht net ofdat hij geen goede ontvangst kan krijgen met de kabel van mijn headset (niet die van HTC zelf, of kan die alleen maar als antenne functioneren?) als antenne.

En internetradio vreet zoveel accu :X

BlaBlaBla

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 06-06 23:31

mace

Sapere Aude

Digitale FM? Er zit toch gewoon een analoge in? :?

En de ontvangst is idd bar slecht. De dopjes die erbij zitten passen mij toch voor geen meter dus ik ben nog op zoek naar een goede headset die misschien dan ook betere ontvangst heeft.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Stubby
  • Registratie: Januari 2002
  • Nu online
Ik heb de FM radio ook gebruikt op het traject tussen Den Helder en Amsterdam, maar het is sporadisch dat ik goede ontvangst had... Compleet waardeloos, jammer want ik had me wel verheugd op FM radio in de trein ivm batterijgebruik.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• miggeltje
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-06 12:51
mace schreef op maandag 03 mei 2010 @ 09:34:

En de ontvangst is idd bar slecht. De dopjes die erbij zitten passen mij toch voor geen meter dus ik ben nog op zoek naar een goede headset die misschien dan ook betere ontvangst heeft.
Ik had hiervoor een in-ear headsetje van de Philips bij mijn nokia toestel die ik op een connector van de nokia kon aansluiten.
Ik heb tijdelijke rechtstreeks die headset op de HTC aangesloten aangezien de dopjes die bijgeleverd waren volledig niet zaten.
Ontvangst was dramatisch.
Ik heb afgelopen week de HTC HS U350 headset aangeschaft waar ook een connector opzit voor je eigen 3.5mm headset.
Daarn mijn in-ears weer op aangesloten, en de kwaliteit is 100 keer beter. Bijna nergens storing meer die ik hiervoor continue had.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Frank1973
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 05-06 20:10

Frank1973

XBL: Ghostleader1NL

Ik gebruik de senheiser in ear, CX300 superverbinding moet ik zeggen, ik luister alleen 538 en 3FM..

Acties:
  • 0Henk 'm!

• wheeler
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 05-06 15:15
Stubby schreef op maandag 03 mei 2010 @ 09:43:
Compleet waardeloos, jammer want ik had me wel verheugd op FM radio in de trein ivm batterijgebruik.
Ik heb hetzelfde als ik op de fiets door centrum A'dam fiets. Je zou zeggen dat er minder dekkende gebieden in Nederland zijn. Snap niet dat zo'n slechte feature het gemaakt het in uiteindelijke product.

Flickr PSN

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TheVMaster
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13:34

TheVMaster

Moderator WOS
De Desire is wel de bom hoor! Heb hem zelf nu een aantal weken en heb nu al een aantal mensen kunnen overtuigen om ook voor de Desire te gaan.....door hen er simpelweg even mee te laten spelen :+

Acties:
  • 0Henk 'm!

• BastiaanN
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Strider schreef op maandag 03 mei 2010 @ 09:24:
Hmm. Ligt dat misschien niet aan de cliënt? Ik gebruik StreamFurious Pro en ik kan ongeveer 8 uur naar een di.fm premium stream luisteren van 256kbps (via wifi) en dan heb ik daarna nog 30% batterij over.

Strava | :-( + ┌(^0^)┘= :-)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Strider
mhulsegge schreef op maandag 03 mei 2010 @ 09:45:
[...]

Ik had hiervoor een in-ear headsetje van de Philips bij mijn nokia toestel die ik op een connector van de nokia kon aansluiten.
Ik heb tijdelijke rechtstreeks die headset op de HTC aangesloten aangezien de dopjes die bijgeleverd waren volledig niet zaten.
Ontvangst was dramatisch.
Ik heb afgelopen week de HTC HS U350 headset aangeschaft waar ook een connector opzit voor je eigen 3.5mm headset.
Daarn mijn in-ears weer op aangesloten, en de kwaliteit is 100 keer beter. Bijna nergens storing meer die ik hiervoor continue had.
Ah nice, lijkt er dus op dat die wel als antenne kan functioneren.
mace schreef op maandag 03 mei 2010 @ 09:34:

Ja klopt, foutje :P
BastiaanN schreef op maandag 03 mei 2010 @ 10:08:
[...]

Hmm. Ligt dat misschien niet aan de cliënt? Ik gebruik StreamFurious Pro en ik kan ongeveer 8 uur naar een di.fm premium stream luisteren van 256kbps (via wifi) en dan heb ik daarna nog 30% batterij over.
Ik gebruik radio.nl + hsdpa, ik was in veronderstelling dat wifi meer accu nodig heeft dan 3g/hdspa?

[Voor 36% gewijzigd door Strider op 03-05-2010 10:13]

BlaBlaBla

Acties:
  • 0Henk 'm!

• miggeltje
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-06 12:51
Strider schreef op maandag 03 mei 2010 @ 10:09:
[...]

Ah nice, lijkt er dus op dat die wel als antenne kan functioneren.
Hij werkt bij mij in elk geval goed. Wel jammer dat er functionaliteit mist tov de standaard headset (nummers switchen etc.). Echter voor mij is het grootste belang dat EN de ontvangst van FM goed is, EN dat er een microfoon inzit.
Ik wilde graag veel gebruik maken van streaming maar op mijn dagelijkse reis traject met de trein (Nijverdal-Almelo) is de 3g ontvangst niet bepaald denderend (eerder dramatisch) met T-mobile, dus dan maar via FM

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 294643

Sinds een paar weken de Desire in mijn bezit, eerste Android ook voor mij, dus vandaar even deze "domme" vraag waarschijnlijk ...

Zet deze telefoon niet zo vaak uit, omdat het alarm niet afgaat als deze uit staat, maar als ik hem dan eens uit zet, zeg na 5 dagen ofzo, dan is hij daar 5 minuten of langer mee bezig? Kan me voorstellen dat hij een aantal programma's moet afsluiten (gebruik geen taskkiller, hoorde dat je dit beter niet kon gebruiken namelijk) maar 5 minuten of langer vind ik wel een beetje overdreven. Iemand een idee, is dit normaal?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ray187
  • Laatst online: 13:02
aarrrgg kan een setting niet meer vinden :|

Ik ahd ingesteld dat als ik Wifi connected ben dan hij 3g uitzet en als ik niet met Wifi connected ben dat hij dan 3g aanzet. Bij draadloos en netwerken staat die optie niet. Kan iemand mij vertellen waar ik deze optie moet kunnen vinden?

*edit* never mind na het uitzetten van juicedefender staat de optie ertussen :)

[Voor 12% gewijzigd door Ray187 op 03-05-2010 11:18]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dacide
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 03-04 11:17
Zo, ik ben ook lid van de Desire club.

Gisteren mijn vriendin's abonnement verlengd en de HTC Desire gekozen. Zij blijft haar oude samsung gebruiken. En ik stap over van mijn HTC Touch Pro 2 :-)

Ben er echt superblij mee. Wat een heerlijk toestel is het. Ik snap niet dat ik ooit die windows mobile gebruikt heb. Android is (vooralsnog) zoveel fijner. Alles reageert ook goed.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mattie-w
  • Laatst online: 18-12-2019
Anoniem: 294643 schreef op maandag 03 mei 2010 @ 11:03:
Sinds een paar weken de Desire in mijn bezit, eerste Android ook voor mij, dus vandaar even deze "domme" vraag waarschijnlijk ...

Zet deze telefoon niet zo vaak uit, omdat het alarm niet afgaat als deze uit staat, maar als ik hem dan eens uit zet, zeg na 5 dagen ofzo, dan is hij daar 5 minuten of langer mee bezig? Kan me voorstellen dat hij een aantal programma's moet afsluiten (gebruik geen taskkiller, hoorde dat je dit beter niet kon gebruiken namelijk) maar 5 minuten of langer vind ik wel een beetje overdreven. Iemand een idee, is dit normaal?
Mijn Desire doet er ook wel lang over.. en is ook wel algemeen bekend dat het lang duurt, volgens mij is er zelfs een app voor te downloaden..
Hoe dan ook is mijn tel na een minuut wel uit en dus geen 5min

mw

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tripl3 D
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12:53

Tripl3 D

Brother in Arms

Ja, dat lange afsluiten is echt een totale ramp! Wordt met de dag erger, terwijl ik elke dag mijn telefoon uitzet. Heb ook maar 2 apps extra geinstalleerd (AK Notepad en NetCounter).

Heb al geprobeerd om zelf Wifi af te sluiten (misschien dat dat scheelt), maar tegenwoordig is hij 3-4 minuten bezig met afsluiten waar dat eerst binnen een minuut ging.

Gisteren maar eens mijn cache geleegd, las ergens in dit topic dat dat kon helpen. Ben benieuwd!

It is better to be roughly right, than precisely wrong.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
Waarom zet je 'm dan ook uit.. Ik heb heb sinds ik hem heb pas 2x opgestart. Met Juice Defender kan je hem prima 's nachts aan laten staan (op standby).

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• pstalman
  • Laatst online: 04-06 17:35
Ray187 schreef op maandag 03 mei 2010 @ 11:16:
aarrrgg kan een setting niet meer vinden :|

Ik ahd ingesteld dat als ik Wifi connected ben dan hij 3g uitzet en als ik niet met Wifi connected ben dat hij dan 3g aanzet. Bij draadloos en netwerken staat die optie niet. Kan iemand mij vertellen waar ik deze optie moet kunnen vinden?

*edit* never mind na het uitzetten van juicedefender staat de optie ertussen :)
volgens mij is dit standaard, dat hij WiFi pakt ipv 3G en op 3G gaat wanneer er geen bruikbare WiFi te vinden is.

PC -- GW -- Oude pc -- D3

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dacide
Zie ik iets over het hoofd?

Ik heb 4 mail accounts. Alles werkt naar behoren, echter worden de mailtjes niet goed gesynchroniseerd met de pop server.

Ik haal mijn mailtjes binnen... bv 10 stuks.
Vervolgens wis ik 5 mailtjes op de server zodat er nog maar 5 op de server staan.

Bij mijn HTC Touch Pro 2 wordt dit direct bijgewerkt als ik een update doe (dan staan er in mijn toestel ook nog maar 5 mailtjes)... Op de Desire blijven de mails gewoon staan.

Hoe pas ik dit aan?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mattie-w
Stukfruit schreef op maandag 03 mei 2010 @ 11:39:
Waarom zet je 'm dan ook uit.. Ik heb heb sinds ik hem heb pas 2x opgestart. Met Juice Defender kan je hem prima 's nachts aan laten staan (op standby).
Af en toe uitzetten is gewoon goed.. ivm met geheugen etc.

mw

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
mattie-w schreef op maandag 03 mei 2010 @ 12:16:
[...]

Af en toe uitzetten is gewoon goed.. ivm met geheugen etc.
En waarom is dat goed dan?
"geheugen etc" kan ik niets mee.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• mattie-w
Stukfruit schreef op maandag 03 mei 2010 @ 12:30:
[...]

En waarom is dat goed dan?
"geheugen etc" kan ik niets mee.
Omdat je tel anders sloom gaat worden.. maar misschien moet je je dr wat meer in verdiepen mbv google ofzo

mw

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Phusebox
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online
Dacide schreef op maandag 03 mei 2010 @ 11:45:
Zie ik iets over het hoofd?

Ik heb 4 mail accounts. Alles werkt naar behoren, echter worden de mailtjes niet goed gesynchroniseerd met de pop server.

Ik haal mijn mailtjes binnen... bv 10 stuks.
Vervolgens wis ik 5 mailtjes op de server zodat er nog maar 5 op de server staan.

Bij mijn HTC Touch Pro 2 wordt dit direct bijgewerkt als ik een update doe (dan staan er in mijn toestel ook nog maar 5 mailtjes)... Op de Desire blijven de mails gewoon staan.

Hoe pas ik dit aan?
Gebruik je IMAP?

xbox live / psn / steam / nintendo id: phusebox | iRacing

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ray187
  • Laatst online: 13:02
DarkY schreef op maandag 03 mei 2010 @ 11:45:
[...]

volgens mij is dit standaard, dat hij WiFi pakt ipv 3G en op 3G gaat wanneer er geen bruikbare WiFi te vinden is.
Ik zag anders WiFi connected en 3G iconen bovenin me scherm. En nu alleen 1 van de 2. De optie in draadloos en Netwerken bij gegevens verbinding daar staat nu ook een andere tekst. Misschien nog niet goed gekeken ivm het bijkomen van Q-day :+

Acties:
  • 0Henk 'm!

• BastiaanN
  • Niet online
mattie-w schreef op maandag 03 mei 2010 @ 12:34:
[...]

Omdat je tel anders sloom gaat worden.. maar misschien moet je je dr wat meer in verdiepen mbv google ofzo
Nofi, maar volgens mij ben jij diegene die zich even wat verder moet verdiepen in hoe Android werkt. Android is prima in staat om zelf geheugen vrij te maken wanneer nodig. Mijne heeft nu een uptime van een week en is nog zo snel als een zonnetje ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-06 22:32
[...]

Are you serious??? ... ik wil graag bij dezen het verzoek plaatsen om zelf even goed te googlen ... een van de basisprincipes van Android is slim omgaan met het geheugen. Het rebooten van een Android telefoon helpt je daar niet echt bij, integendeel zelfs.
Wat BastiaanN zegt dus ... :z

[Voor 3% gewijzigd door renzo4000 op 03-05-2010 12:48]

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 294643

Stukfruit schreef op maandag 03 mei 2010 @ 11:39:
Ja dat weet ik toch #$%$#% ook niet :P daarom vraag ik het ook ... maar ga dat juice defender er eens opgooien sowieso, ff lezen hoe of wat eerst .. thanks he ..

Acties:
  • 0Henk 'm!

• FabianNL
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 13:06
Mogwai82 schreef op zondag 02 mei 2010 @ 20:21:
Als ik de powerknop indruk tijdens een inkomende oproep loopt mijn telefoon soms vast.
Anderen daar ook last van?
Weet je zeker dat ie ook echt vast loopt? :P Als je op de powerknop tijdens het bellen drukt gaat het scherm gewoon in standby, en gaat ie ook niet meer automatisch aan dus. Dan moet je weer de powerknop indrukken om hem aan te krijgen.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Deem
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-06 16:37

Deem

Ontcijfer mij!

De enige reden die ik kan verzinnen voor een reboot is dat er bij een reboot het geheugen weer vrij komt dat bijvoorbeeld door een gecrashte en/of slecht ontwikkelde App werdt vast gehouden. Voor de rest heeft rebooten geen zit en zit dat naar mijn idee vooral tussen de oren.

[Voor 4% gewijzigd door Deem op 03-05-2010 13:19]

"May our framerates be high and our temperatures low."

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Stukfruit
  • Niet online
[...]

Ja kom op zeg, eerst "ivm met geheugen etc", nu omdat hij sloom zou worden waar ik zelf op moet googelen (terwijl jij ermee aankomt en mensen ergens van wil overtuigen), wat zijn dat voor argumenten?

Mijn Desire is trouwens nog helemaal niet sloom geworden en draait al weken, dus het klopt ook nog eens niet.

Deem schreef op maandag 03 mei 2010 @ 13:09:
De enige reden die ik kan verzinnen voor een reboot is dat er bij een reboot het geheugen weer vrij komt dat bijvoorbeeld door een gecrashte en/of slecht ontwikkelde App werdt vast gehouden. Voor de rest heeft rebooten geen zit en zit dat naar mijn idee vooral tussen de oren.
Voor zover ik weet is het zo dat bij een gecrashed programma altijd het geheugen weer wordt vrijgemaakt door het OS (het is Linux, maar zelfs Windows zou het zo doen..). Zou wat zijn zeg, als het geheugen dan spontaan zou "verdwijnen" :P

Alleen slecht geprogrammeerde apps die in het geheugen blijven hangen kunnen geheugen blijven innemen, maar als ik het me goed herinner zit daar op mobiele apparaten ook een limiet op.

Dat zit wel Schnorr.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Laatst online: 08:12

janvanduschoten

Moderator Mobile / General Chat

Nr. 346

Stukfruit schreef op maandag 03 mei 2010 @ 13:47:
[...]

*boel tekst*

Voor zover ik weet is het zo dat bij een gecrashed programma altijd het geheugen weer wordt vrijgemaakt door het OS (het is Linux, maar zelfs Windows zou het zo doen..). Zou wat zijn zeg, als het geheugen dan spontaan zou "verdwijnen" :P

Alleen slecht geprogrammeerde apps die in het geheugen blijven hangen kunnen geheugen blijven innemen, maar als ik het me goed herinner zit daar op mobiele apparaten ook een limiet op.
Ik kreeg vorige week spontaan een melding dat mijn geheugen bijna vol was oid. Ik had op dat moment niet iets geïnstalleerd, en had toen nog 10 of 15 MB vrij geheugen. Nadat ik m'n telefoon heb afgesloten&herstart, had ik zo'n 40 á 45 MB geheugen.

Het rebooten van m'n telefoon hielp toen zeker wel. Tot zover de praktijkervaring ;)

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Gabliboeba
  • Laatst online: 06-06 12:55
Mijn telefoon loopt, als hij in stand-by staat ('s nachts), voor 50% leeg binnen 7 uur. Dat lijkt me een beetje over de top, niet? Met behulp van 'accugebruik' en 'JuicePlotter' kan ik er niet veel wijzer van worden. Heeft iemand een idee wat het kan veroorzaken?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• BastiaanN
  • Niet online
janvanduschoten schreef op maandag 03 mei 2010 @ 13:54:
[...]

Ik kreeg vorige week spontaan een melding dat mijn geheugen bijna vol was oid. Ik had op dat moment niet iets geïnstalleerd, en had toen nog 10 of 15 MB vrij geheugen. Nadat ik m'n telefoon heb afgesloten&herstart, had ik zo'n 40 á 45 MB geheugen.
Als ik direct nadat mijn telefoon opstart kijk wat het beschikbare geheugen is geeft SystemPanel 216MB aan. Dat is toch wel heel wat meer dan de 40 á 45MB die jij beschrijft. Verder is er bij mij altijd minimaal 45MB beschikbaar ook nadat de telefoon langetijd heeft aangestaan.
Gabliboeba schreef op maandag 03 mei 2010 @ 14:01:
Mijn telefoon loopt, als hij in stand-by staat ('s nachts), voor 50% leeg binnen 7 uur. Dat lijkt me een beetje over de top, niet? Met behulp van 'accugebruik' en 'JuicePlotter' kan ik er niet veel wijzer van worden. Heeft iemand een idee wat het kan veroorzaken?
Probeer het eens via *#*#INFO#*#* en dan het gedeeltelijk wakegebruik o.i.d. bij de batterij info.

[Voor 40% gewijzigd door BastiaanN op 03-05-2010 14:06]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Phydomir
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

Phydomir

Dennis

janvanduschoten schreef op maandag 03 mei 2010 @ 13:54:
[...]

Het rebooten van m'n telefoon hielp toen zeker wel. Tot zover de praktijkervaring ;)
Dat zijn wel echt de uitzonderingen. Normaal gesproken zal je nooit je toestel moeten rebooten.

Het weg vallen van de data verbinding, is dit provider gerelateerd of een Android/Desire probleem. Heb het zelf af en toe met T-Mobile.

[Voor 11% gewijzigd door Phydomir op 03-05-2010 14:06]

iRacing | Sim Gear: SimXperience AccuForce, Heusinkveld Pro, Custom 80/20 rig, Sparco R100 Sky

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dacide
Nopes, gewoon pop mail.

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 357883

[...]

BS met android en HTC desire.

Ik heb de zilvere :D ben er al ruim 3 dagen mee aan het spelen en ik heb hem helemaal naar wens.

Ik word wakker, pak mn tel haal um uit de oplader en maakt daarna verbinding met mn wifi. Paar uur later ga ik naar de sportschool, doe alvast mn oordopjes in en om de hoek van mn deur begint het muziek al te spelen en is wifi uit. Erna door naar werk, en gaat meteen op silent zodra die de wifi netwerk detecteerd van werk (maakt bewust geen connectie). Ik ga weer naar huis, zet mn oordopjes op en om de hoek begint de muziek weer.

Kom ik thuis aan, gaat het muziek uit, wifi weer aan :D zonder dat ik iets hoef te doen :D

geweldige telefoon

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Deem
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-06 16:37

Deem

Ontcijfer mij!

Dacide schreef op maandag 03 mei 2010 @ 14:10:
[...]

Nopes, gewoon pop mail.
Probeer eens als IMAP te configureren. Dan worden de wijzigingen op je telefoon ook op je server mailbox toegepast.

"May our framerates be high and our temperatures low."

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Gabliboeba
  • Laatst online: 06-06 12:55
BastiaanN schreef op maandag 03 mei 2010 @ 14:03:
[...]

[...]

Probeer het eens via *#*#INFO#*#* en dan het gedeeltelijk wakegebruik o.i.d. bij de batterij info.
Als ik bij accugeschiedenis-> sensorgebruik staat de balk voor TVGids.tv helemaal vol. Lijkt me dus inderdaad dat dit de boosdoener is.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 10:05
Strider schreef op maandag 03 mei 2010 @ 09:24:
Zijn er hier mensen die via de digitale FM band muziek luisteren? Wilde dit net voor de eerste keer proberen, maar man o man wat is die kwaliteit slecht net ofdat hij geen goede ontvangst kan krijgen met de kabel van mijn headset (niet die van HTC zelf, of kan die alleen maar als antenne functioneren?) als antenne.

Hebd deze week ook 3 uur achter elkaar radio.nl gebruikt via Wifi maar batterij was niet noemenswaardig gezakt. Had hem wel in standbye staan dus met scherm uit. Zou toch eens even verder zoeken of er niets iets anders is wat toevallig de batterij veel gebruikt. Bijvoorbeeld op de achtergrond steeds synchroniseren van diverse programma's kan ook veel invloed hebben.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tags NL
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13:05

Tags NL

Harmful or Harmless?

Gabliboeba schreef op maandag 03 mei 2010 @ 14:26:
[...]
Als ik bij accugeschiedenis-> sensorgebruik staat de balk voor TVGids.tv helemaal vol. Lijkt me dus inderdaad dat dit de boosdoener is.
Tvgids.tv applicatie update op de achtergrond default, heb ik uitgezet omdat ik liever update wanneer ik zelf wil en niet van dingen op de achtergrond hou die blijven syncen...

https://powershellisfun.com

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Strider
MikeOO schreef op maandag 03 mei 2010 @ 14:32:
[...]

Hebd deze week ook 3 uur achter elkaar radio.nl gebruikt via Wifi maar batterij was niet noemenswaardig gezakt. Had hem wel in standbye staan dus met scherm uit. Zou toch eens even verder zoeken of er niets iets anders is wat toevallig de batterij veel gebruikt. Bijvoorbeeld op de achtergrond steeds synchroniseren van diverse programma's kan ook veel invloed hebben.
Nou dat heb ik zojuist gekeken, maar bij de accu geschiedenis stond dat radio.nl het meeste accu heeft verbruikt.

BlaBlaBla

Acties:
  • 0Henk 'm!

• MikeOO
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 10:05
Tripl3 D schreef op maandag 03 mei 2010 @ 11:34:
Ja, dat lange afsluiten is echt een totale ramp! Wordt met de dag erger, terwijl ik elke dag mijn telefoon uitzet. Heb ook maar 2 apps extra geinstalleerd (AK Notepad en NetCounter).

Heb al geprobeerd om zelf Wifi af te sluiten (misschien dat dat scheelt), maar tegenwoordig is hij 3-4 minuten bezig met afsluiten waar dat eerst binnen een minuut ging.
Ik blijf dit vreemd probleem vinden. Ik heb hier totaal geen last van. Desire staat bomvol met programma's en ik start vrij veel verschillende programma's op een dag. Of ik nu dezelfde dag of een paar dagen later de telefoon uitzet elke keer binnen 5 seconden is de telefoon uit. Misschien toch eens proberen om hem te hestellen naar de fabrieksintellingen en dan nog eens proberen. Misschien dat er toch iets niet helemaal lekker gaat.

Ik weet dat meer gebruikers hier last van hebben maar je zou dan toch verwachten dat iedereen hier last van moet hebben en dat ik ook weer niet het geval.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
uitschakelen duurt bij mij ook niet zo gek lang hoor, langer als een halve minuut duurt het zeker niet...
BastiaanN schreef op maandag 03 mei 2010 @ 14:03:
[...]

Als ik direct nadat mijn telefoon opstart kijk wat het beschikbare geheugen is geeft SystemPanel 216MB aan. Dat is toch wel heel wat meer dan de 40 á 45MB die jij beschrijft. Verder is er bij mij altijd minimaal 45MB beschikbaar ook nadat de telefoon langetijd heeft aangestaan.
bij mij ook zoiets, 224MB vrij op dit moment na opnieuw opstarten.

eigenlijk is dat ook totaal niet spannend, waarbij ik met m'n oude Touch pro er een sport van maakte om toch maar zoveel mogelijk geheugen en daarmee resources vrij te houden om alles smooth te laten verlopen, is dat bij m'n desire totaal overbodig...

ach ja... een tijdelijke overstapfase denk ik dan maar :+

[Voor 6% gewijzigd door Shanquish op 03-05-2010 14:56]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• henkna
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 05-06 22:53
Tv gids doet vaak geen automatische update hoewel dit wel ingesteld is. Waar kan dit aan liggen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dacide
Deem schreef op maandag 03 mei 2010 @ 14:14:
[...]

Probeer eens als IMAP te configureren. Dan worden de wijzigingen op je telefoon ook op je server mailbox toegepast.
Perfect, thanks! Het werkt nu naar behoren.

Wel erg vreemd... Op mijn HTC touch Pro en Touch Pro 2 heb ik de mails altijd als POP geconfigureerd en daar werkte het perfect.

Maar het werkt nu, en dat is het belangrijkste!

Acties:
  • 0Henk 'm!

• -TheNose-
  • Laatst online: 08:20
Misschien een non-issue, maar ik blijf het vreemd vinden dat op de productpagina van htc NL de Desire niet te vinden is.

Ook de kernels van de legend en de incredible zijn gereleased, maar niet die van de Desire...?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Shanquish
  • Niet online
-TheNose- schreef op maandag 03 mei 2010 @ 15:15:
Misschien een non-issue, maar ik blijf het vreemd vinden dat op de productpagina van htc NL de Desire niet te vinden is.

Ook de kernels van de legend en de incredible zijn gereleased, maar niet die van de Desire...?
geen idee, ook de reclame's die je op tv ziet zijn op dit moment van de HTC legend.

mijn simpele gedachte erachter: ik denk dat het is gedaan om de reclamecampagne van de Desire niet al te veel in de weg te lopen, want de Desire is qua specs dikker als de Legend.

overigens staat de Desire wel op de ondersteuningspagina's. maar dat was je wss zelf ook al opgevallen ;)

[Voor 8% gewijzigd door Shanquish op 03-05-2010 15:31]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• -TheNose-
  • Laatst online: 08:20
shameete schreef op maandag 03 mei 2010 @ 15:29:
[...]

geen idee, ook de reclame's die je op tv ziet zijn op dit moment van de HTC legend.

mijn simpele gedachte erachter: ik denk dat het is gedaan om de reclamecampagne van de Desire niet al te veel in de weg te lopen, want de Desire is qua specs dikker als de Legend.

overigens staat de Desire wel op de ondersteuningspagina's. maar dat was je wss zelf ook al opgevallen ;)
Ja dat wel, maar ze laten in het productoverzicht wel de HD2 zien en die is kwa specs ook een stuk dikker dan de legend. ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ewivis
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:26
ok na nu ongeveer 2 weken mijn desire te hebben had ik nog steeds maar een uptime van 12,5 uur ofzo, heel irritant. Nu heb ik de mobiel alleen op gsm staan en gaat hij ineens 22 uur mee. Oftewel tip, zet hem op alleen gsm en als je 3g nodig hebt, schakel je hem zo weer in. widget 3g on/off van market te halen.

AMD Ryzen 7 5800X3D / 32GB@3200mhz / Gigabyte 3080 TI Gaming OC

Acties:
  • 0Henk 'm!

• janvanduschoten
  • Laatst online: 08:12

janvanduschoten

Moderator Mobile / General Chat

Nr. 346

Ewivis schreef op maandag 03 mei 2010 @ 15:51:
ok na nu ongeveer 2 weken mijn desire te hebben had ik nog steeds maar een uptime van 12,5 uur ofzo, heel irritant. Nu heb ik de mobiel alleen op gsm staan en gaat hij ineens 22 uur mee. Oftewel tip, zet hem op alleen gsm en als je 3g nodig hebt, schakel je hem zo weer in. widget 3g on/off van market te halen.
Tipje terug: Installeer JuiceDefender. Deze schakelt 1 x per 15 minuten je 3G in, controleert op nieuwe berichten(en download deze als die er zijn) en schakelt 3G weer automatisch uit. Is ook gratis :)

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Ewivis
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 11:26
janvanduschoten schreef op maandag 03 mei 2010 @ 16:02:
[...]

Tipje terug: Installeer JuiceDefender. Deze schakelt 1 x per 15 minuten je 3G in, controleert op nieuwe berichten(en download deze als die er zijn) en schakelt 3G weer automatisch uit. Is ook gratis :)
ik heb daar wel eens naar gekeken ja. maar het maakt mij niet uit of mijn mailtjes worden binnengehaald met G ipv 3G, dat duurt alleen iets langer, maar daar merk ik toch niks van? hij zit gewoon in mijn broekzak dus ;)

AMD Ryzen 7 5800X3D / 32GB@3200mhz / Gigabyte 3080 TI Gaming OC

Acties:
  • 0Henk 'm!

• 210667
  • Registratie: Januari 1970
  • Niet online
janvanduschoten schreef op maandag 03 mei 2010 @ 16:02:
[...]

Deze app kost dus ook redelijk wat sap. Uiteindelijk maakt/zoekt hij regelmatig verbinding, cheked je batterij etc, en dat kost ook energie . Overall gezien zal het wel iets schelen, maar ik heb toch mijn twijfels. [ja ik heb m gebruikt] aangezien ik weinig tot niets auto laat syncen en alles handmatig ophaal, is APNdroid voor mij in ieder geval een makkelijke en betere oplossing. Heb de batterij twee tot 3x laten leeglopen om te calibreren en hij gaat nu met een volle lading zo n 48 uur mee.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Xaverius1337
  • Laatst online: 06-05 00:14
Ik heb mijn Desire vanaf 22 april en heb hem nog geen 1x hoeven rebooten. Toen ik hem kreeg direct uit het doosje gehaald en direct aangezet terwijl die werd opgeladen, Ik heb batterylifetime erop gezet en zit nu op een standby tijd van 400 uur. Elke nacht gaat hij aan de lader ook al heb ik aan het eind van de dag nog 60% over na intensief gebruik. Echt een toptoestel en vraag me echt af wat jullie allemaal met die telefoon doen waardoor jullie die problemen krijgen :P . Grijstinten heb ik ook nog niet opgemerkt, niet op Tweakers en niet op de HTC site. Het enige probleem wat ik kan ontdekken is dat de browser niet goed kan omgaan met flash site's maar dan sluit android automatisch de browser en dan kan ik gewoon weer verder met me telefoon.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Strider
r
210667 schreef op maandag 03 mei 2010 @ 16:20:
[...]

Deze app kost dus ook redelijk wat sap. Uiteindelijk maakt/zoekt hij regelmatig verbinding, cheked je batterij etc, en dat kost ook energie . Overall gezien zal het wel iets schelen, maar ik heb toch mijn twijfels. [ja ik heb m gebruikt] aangezien ik weinig tot niets auto laat syncen en alles handmatig ophaal, is APNdroid voor mij in ieder geval een makkelijke en betere oplossing. Heb de batterij twee tot 3x laten leeglopen om te calibreren en hij gaat nu met een volle lading zo n 48 uur mee.
Wat is dan het voordeel van APNdroid tegenover de 'mobiel widget' waarmee je handmatig je 3g aan/uit schakelt?
Xaverius1337 schreef op maandag 03 mei 2010 @ 16:28:
Ik heb mijn Desire vanaf 22 april en heb hem nog geen 1x hoeven rebooten. Toen ik hem kreeg direct uit het doosje gehaald en direct aangezet terwijl die werd opgeladen, Ik heb batterylifetime erop gezet en zit nu op een standby tijd van 400 uur. Elke nacht gaat hij aan de lader ook al heb ik aan het eind van de dag nog 60% over na intensief gebruik. Echt een toptoestel en vraag me echt af wat jullie allemaal met die telefoon doen waardoor jullie die problemen krijgen :P . Grijstinten heb ik ook nog niet opgemerkt, niet op Tweakers en niet op de HTC site. Het enige probleem wat ik kan ontdekken is dat de browser niet goed kan omgaan met flash site's maar dan sluit android automatisch de browser en dan kan ik gewoon weer verder met me telefoon.
Nou zet je 3G maar eens aan, en ga dan maar eens een paar uur internetten dan merk je het wel :+

[Voor 39% gewijzigd door Strider op 03-05-2010 16:31]

BlaBlaBla

Pagina: 1 ... 21 22 23 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Berichten over bestellingen, prijzen, winkels, abonnementen en al het andere wat niet met de telefoon zelf te maken heeft worden verwijderd.

Voor accessoires mag er in dit topic gepost worden.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee