Het Ligfietstopic - Deel 3 Vorige deel Overzicht

Pagina: 1 ... 17 ... 44 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nsa1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online
Deadlock
Dan moet dat tuinhuisje redelijk vochtig zijn of je hebt je ketting redelijk beroerd (onder de sneeuw) achter gelaten. Ik heb inmiddels alweer ruim een half jaar een challange mistral in het tuinhuisje opgeslagen staan als reservefiets / alvast gekocht voor mijn vriendin, en die staat er nog prima bij.

Ik hoop dat je voorwiel inmiddel weer netjes soepel loopt, zodat je weer langzaam aan kunt gaan genieten.

De laatste tijd niet zoveel gedaan rondom velomobielen, maar van de week zag ik een advertentie over een 26"quest in Lochem die te koop stond. Vandaag daar even wezen kijken en gepast. De 26"variant is aanmerkelijk ruimer bij de voeten en ook het "instapgat" lijkt iets ruimer te zijn. De zitting zou iets verder naar voren moeten of iets achterover kantelen om mijn schouders net onder de rand te krijgen, maar ik verwacht dat ik zonder problemen in een 26" quest moet passen.

Ik heb nu dus de mogelijkheid om tweedehands een beschadigde 26"quest over te nemen. De schade (overzicht) (belangrijkste schade detail)heb ik vandaag gezien en daar kan ik mee leven.
Voor mij het grootste twijfelpunt is nu dat de verkoper voorstelt de quest bij mij voor de deur te brengen en that's it. Ik heb inmiddels (ben al wat langer aan het lezen) in diverse blogs mogen lezen dat de overdracht van een quest (nieuw en tweedehands) vaak via/bij velomobiel.nl gaat ivm een laatste onderhoudsbeurt, afstellen op nieuwe berijder en het verwerken in de administratie van velomobiel.nl van de nieuwe eigenaar.

Ik vraag me nu af. Ligt het aan mij en is het gebruikelijk om een quest via velomobiel.nl over te dragen aan een nieuwe bereider of is dat eigenlijk helemaal niet zo gebruikelijk maar lees je er doorgaans gewoon niks over?

De waarheid is leuk, maar hoe heb je die gevonden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet zelf niet of het gebruikelijk is, maar ik persoonlijk zou het wel fijn vinden, zeker omdat je weet dat hij dan helemaal goed nagekeken is, zodat je achteraf niet voor vervelende verrassingen komt te staan. Hangt natuurlijk ook af van je eigen woonplaats waar de vm uiteindelijk heen moet, als dat zuid limburg is, kan ik me voorstellen dat je daar anders over denkt :D

Heerlijk weer gelukkig dit weekend, bewolkt, maar perfecte temperatuur. Fietsen gaat lekker.
Heb nu zo'n 300km op de teller staan, niet slecht, half november gekocht, en met al die sneeuw niet kunnen gebruiken.
Hoop dat het weer zo blijft, en dan natuurlijk ook droog, nu alleen nog even wachten op m'n bestelde fietsbril

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nsa1984
  • Nu online
Dat is inderdaad ook een beetje mijn idee Thijs. Gewoon een stukje voorkomen dat je achteraf met rare verrassingen komt te staan. En dat is de investering van ongeveer 160km (zutphen dronten zutphen) rijden mij wel waard. Bovendien moet de verkoper toch naar Dronten omdat hij een nieuwe quest uit Dronten voor zichzelf moet ophalen.

Heerlijk he die ligfietsen :)
Ik heb zelf van de week al geroepen dat als het dit weer blijft ik vanaf dinsdag weer op de fiets richting Deventer wil. De weer mensen lijken het daar niet erg mee eens te willen zijn :( Voorspelling is dat het vanaf dinsdag weer gaat regenen en de temperatuur naar vriespunt gaat trekken. Zucht het was zoon mooi idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goose
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 04-06 21:19
nsa1984 schreef op zondag 16 januari 2011 @ 00:29:
Deadlock

Ik vraag me nu af. Ligt het aan mij en is het gebruikelijk om een quest via velomobiel.nl over te dragen aan een nieuwe bereider of is dat eigenlijk helemaal niet zo gebruikelijk maar lees je er doorgaans gewoon niks over?
Ik zou in ieder geval langs VM gaan. Ze kunnen voor jou het stoeltje precies afstellen, voetgaten aanpassen. Kijken of de sporing nog klopt etc. Zelf ben je er een hele poos mee bezig, zij zijn er zo klaar mee.

Veel plezier met de Q.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

In Enschede was het vandaag mooi weer en ik heb weer een stukje gefietst, helaas wel ingehaald door twee wielrenners, maar goed dit is ook pas mn eerste week...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TerminalNL
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08:39
nsa1984 schreef op zondag 16 januari 2011 @ 00:29:

Ik heb nu dus de mogelijkheid om tweedehands een beschadigde 26"quest over te nemen. De schade (overzicht) (belangrijkste schade detail)heb ik vandaag gezien en daar kan ik mee leven.
Voor mij het grootste twijfelpunt is nu dat de verkoper voorstelt de quest bij mij voor de deur te brengen en that's it. Ik heb inmiddels (ben al wat langer aan het lezen) in diverse blogs mogen lezen dat de overdracht van een quest (nieuw en tweedehands) vaak via/bij velomobiel.nl gaat ivm een laatste onderhoudsbeurt, afstellen op nieuwe berijder en het verwerken in de administratie van velomobiel.nl van de nieuwe eigenaar.

Die ligger heb ik volgens mij regelmatig hier in Zutphen gespot :)
Valt me op dat ik de laatste tijd steeds meer liggers zie rijden, zowel velomobielen als andere.

Blijft altijd nog een keer mooi een ligfiets, alleen uit kosten oogpunt houd ik het nog maar bij me bukker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nsa1984
  • Nu online
Goose
de koop is nog niet rond he. Ik hang nog altijd met een half been op de optie "nieuw" al was het maar omdat ik dan ook nog de mogelijkheid tot een strada heb.

Raznorr
dat komt nog wel goed. Begin eerst maar lekker ontspannen en rustig te fietsen, die snelheid bouw je langzaam maar zeker wel op.

Ricardo
dat zou best eens kunnen hoewel de verkoper aangeeft hoofdzakelijk Lochem -> Deventer -> Epe te rijden. Mocht de quest daadwerkelijk naar Zutphen komen dan zul je hem vast vaker gaan zien. Wat betreft kosten van ligfietsen, tjah ze zijn prijzig in verhouding tot een reguliere fiets. Maar rijd jij op een reguliere fiets ongetraind zomaar even 100km op een dag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TerminalNL
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 08:39
Misschien was het dan niet speciaal die, maar was zeker weten een quest. Rijd ook vaak een mango, kom hem geregeld tegen op de oude IJsselbrug, of in de hoven richting Brummen.

100 Km word hem zeker niet op een bukker. Hele tijd wel veel gefietst, maar verder als de 30km werd toch wel zwaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog meer mensen hier die mee gaan doen aan de Elfstedentocht?
Was het bijna vergeten totdat ik het voorbij zag komen op de mailinglist, toch maar even ingeschreven.
Van de 15.000 startplaatsen zijn er nu al 13.500 gevuld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tomino
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 06:54
Welke mailinglist?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nsa1984
  • Nu online
Ik vermoed deze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is er nog een andere dan :D ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Als ik een Quest zou kopen, zou ik zeker langs VM.nl gaan. Het is toch een hele investering en zo'n bezoekje laat de overdracht mooi soepel verlopen :)

Ik zie er trouwens wel ontzettend veel te koop staan de laatste tijd. Dat moet een (voor de koper) positief effect hebben op de prijs :)

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nsa1984
  • Nu online
Ik denk dat de algemene mening over een velomobiel / quest overdragen toch wel is dat het verstandig is om dat via/bij velomobiel te regelen. Ga dus toch vanavond maar even proberen een net emailtje richting de verkoper te maken over hoe de overdracht nu plaats vind. Want zijn suggestie hem (bot geformuleerd) "hier op de stoep flikkeren en klaar" staat me niet echt aan, en uit jullie reacties begrijp ik dat jullie daar ook moeite mee zouden hebben.

Wat betreft prijs. Er zijn inderdaad nog een hoop velomobielen tekoop. Van wat ik zo weet wat er niet meer is en wat er online tekoop staat is dit het lijstje:
quest 320
quest 383
quest 194
quest 266
mango 141
versatile 67
versatile 21
de versatile 22 is reeds verkocht en de limit's welke nog op de lijst van ligfiets.net staan zijn ook niet meer beschikbaar.
Heel stevig drukken op de verkoopprijs doet het echter nog niet heb ik het gevoel. De prijzen liggen nog aardig dicht in de buurt, de enige reden dat ik quest320 interresant vind is omdat het door de schade redelijk geprijsd is.
Wat wel "drukt" in de prijs is het feit dat er nog altijd 3 body's beschikbaar zijn bij velomobiel, waardoor een nieuwe met ongeveer een maand beschikbaar zou moeten kunnen zijn vermoed ik. Ik moet bekennen dat ik daar in combinatie met de schade quest nog wel over loop te dubben, maar ik denk dat ik als er een bevredigende afspraak komt over de schade quest ik daar wel voor ga. Immers cosmetische schade rijd je er toch wel in, en als de eerste kras er vast in zit dan maak ik me wat minder druk over eventuele vervolg krassen.

Waar ik nog wel nieuwsgierig naar ben is een schade verzekering voor de (tweedehands) quest. Ik heb gelezen dat er in 2006 er een mogelijkheid was om via "van Herp" een velomobiel relatief goedkoop te verzekeren. Dat ging om een transport schade verzekering, bestaat die mogelijkheid nog altijd en/of zijn er andere mogelijkheden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Na net mijn stoeltje te hebben gemeten ben ik erachter gekomen dat het een M model is en ik eigenlijk een L model nodig heb.

dus....als iemand nog een zitschaal maat L voor de optima condor heeft liggen of wil ruilen tegen een maat M houd ik me aanbevolen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nsa1984
  • Nu online
Raznor
Denk dat dat moeilijk zal gaan worden, doorgaans worden de grote stoelen alleen verkocht aan mensen die hem nodig hebben. En die mensen wisselen doorgaans bij de verkoop weer de op maat gekochte stoel naar de kleinere, zodat ze zelf de goede stoel kunnen hergebruiken.
Hier is nog iemand die een optima M stoel voor een L wil ruilen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey,

Die advertentie op ligfiets.net is van mij :P

Ja ik heb ook weinig hoop wat dat betreft, maar ik dacht ik kan het in elk geval proberen. Zo niet dan moet ik een L zitschaal bestellen, maar nieuw zijn die nogal duur vind ik en omdat ik een tweedehands ligger heb, probeer ik voorlopig de grote uitgaven even voor me uit te schuiven.

Ik heb alleen gemerkt dat ik last van mijn nek krijg als ik wat langer fiets, maar dat zou ook kunnen komen omdat ik nog maar net ben begonnen met ligfietsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metro2002
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 30-08 16:09

Metro2002

Memento mori

Vandaag weer eens ouderwets doorgetrapt op de liggert, heerlijk met een kruissnelheid van 29 tot 31 km/u doorgefietst :) Kwam ligfries nog tegen onderweg in zijn rode quest dus weer even vriendelijk gezwaaid naar elkaar :) En EINDELIJK kan ik weer op 45 graden schuin door de bochten :9 geen gladheid meer!

Merk wel dat mijn spieren even weer wat moeite hadden met de hogere snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nsa1984
  • Nu online
Gegege tjah dat kon ik vanaf hier zomaar niet zien. Had stiekem wel een vermoeden omdat het wel erg netjes samenliep maar er is wel meer toeval op de wereld. :-)

Heb je al contact gehad met de diverse ligfiets winkels?
Ted de Lange
ACE
Tempelman
De Liggende Hollander
Liever - Ligfietsen

Of ze toevallig een demo stoel hebben die voor een zachte prijs weg mag? Zo heb ik zelf via ACE een grote challenge stoel kunnen kopen voor een redelijk bedrag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-06 13:25

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Topicstarter
nsa1984 schreef op maandag 17 januari 2011 @ 11:55:
Waar ik nog wel nieuwsgierig naar ben is een schade verzekering voor de (tweedehands) quest. Ik heb gelezen dat er in 2006 er een mogelijkheid was om via "van Herp" een velomobiel relatief goedkoop te verzekeren. Dat ging om een transport schade verzekering, bestaat die mogelijkheid nog altijd en/of zijn er andere mogelijkheden?
Jahoor, andere alternatieven zat alleen moet je wel genoegen nemen met een lagere tot veel lagere dekking en veeeeeeeel hogere premies.

En die transport schadeverzekering van Van Herp is er niet meer ;(

:+ Maaaaaaaaaarrrrrrrr. die hebben ze gewoon inmiddels omgedoopt in een heuse velomobielverzekering! Onze velomobielen zijn daar ook nog altijd verzekerd. Premie valt echt reuze mee daar en je kan gewoon voor de volle mep verzekeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey nsa,

Bedankt voor de tip, ik zal gelijk even wat mailtjes versturen!

Ja het had best toeval kunnen zijn hoor, maar toen ik op je link klikte kwam die me verdacht bekend voor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Vandaag m'n nieuwe Deore XT SGS (long cage, shadow profile, blabla) achterderailleur en m'n Deore XT shifters binnengekregen. Heerlijk degelijk spul :) Is alleen een verjaardagscadeautje van m'n vriendin, dus ik mag er nog niks mee doen :+

Wat voor kabels gebruiken jullie trouwens? Schijnt nml veel kwaliteitsverschil in te zijn. Het irritante is alleen dat veel kabels in kant-en-klare lengte te krijgen zijn, wat voor een ligfiets veel te kort is (iig voor achter). Zelfde geldt voor de remmen eigenlijk: van het stuur naar de voor- en achtervork is langer dan bij een MTB of racefiets. Dat wordt zelf op maat knippen, maar heeft een Halfords (zit bij me in de buurt) een beetje kwaliteitskabels of moet ik dat uit een webshop ergens vandaan halen?

[ Voor 51% gewijzigd door Grrrrrene op 18-01-2011 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 28-08 21:20

mux

99% efficient!

Topicstarter
Is al een keer langsgekomen. Vooral voor remkabels geven Jagwire kabels een minder 'sponzige' respons. Die zijn doorgaans wel bestelbaar bij je lbs, wellicht moet je ze online halen.

Youtube: PowerElectronicsBlog - Plank2 (4W computer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NielsTn
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 25-08 09:25
Hmmm moet je na de 'winterstop' weer ca. 1000km 'infietsen' op de ligfiets (ter preventie van spierpijn)?
Of volstaat het periodiek spinnen in de wintermaanden ook?

Tesla Model 3 LR DualMotor - AP & FSD | 4800Wp solar panels | 11.4GJ thermal solar panels

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nsa1984
  • Nu online
WFvN
Ik vermoed dat het om dit bemiddelingskantoor gaat. Morgen maar even bellen om te vragen wat de mogelijkheden zijn en wat ze dekken en aan voorwaarden stellen.

Qua naam van de verzekering maakt het me niet zoveel uit als het de schades aan een velomobiel maar dekt op het moment dat daar niet iemand anders voor aan te spreken is.

Grrrrene
er bestaat wel verschillende kwaliteit kabels maar voor "regulier" gebruik is normale kabel sterk/goed zat.
Er bestaan praktisch gezien 2 typen buitenkabel die beide in gevoerd (met teflon coating zodat de binnenkabel er soepel in beweegt) en ongevoerd bestaan.
Remkabel dat is buitenkabel met een metalen spiraal. Deze kabels hebben een relatief grote hoeveelheid interne krimp ruimte, waardoor zelfs bij bijzonder hard knijpen de binnenkabel nooit door de buitenkabel naar buiten zal komen. (Nadeel is uiteraard dat afhankelijk van de spanning de verhouding binnenkabel/buitenkabel verandert waardoor derailleurs niet correct af te stellen zijn.)
Jagwire (ook wel versnellingskabel) dat is buitenkabel met min of meer rechte stalen draadjes in een kunstof mantel. Doordat de stalen draden recht zijn is er minimale krimp mogelijkheid en blijft de verhouding binnenkabel/buitenkabel mooi stabiel. (nadeel is dat als er teveel spanning op de buitenkabel gezet word de kabel zou kunnen splijten, iets wat bij gebruik voor de remmen betekend dat je geen remmen meer kunt bedienen.)
Binnenkabels hebben naast de verschillende kopjes en lengte (standaard is 2m25) ook twee variaties namelijk: RVS en standaard. Het verschil is redelijk voor de hand liggend RVS zou niet mogen roesten en zal daardoor langer mooi soepel in de buitenkabel blijven schuiven.

Speciale lengtes kabel zou ik bij af en toe gebruik bij een goede fietsenmaker laten afknippen. De betere fietsenmaker heeft buitenkabel op de rol en kan een lengte tot 50m moeiteloos leveren. (Binnenkabels zijn volgens mij maximaal 4m lang, dus een langere buitenkabel is doorgaans niet praktisch.)

NielsTn
Ik heb vandaag mijn eerste woon werk rit weer mogen maken, en heb nog nergens last van qua spieren. Denk dat het vooral een kwestie van "gevoel" is en jezelf niet meteen pushen tot je er dood bij neervalt. ;-)

Verder denk ik vanavond eindelijk goed onder woorden te hebben gebracht dat de overdracht suggestie van de schade quest mij niet echt vertrouwen geeft, en als ik dat mogen nog steeds denk mag die naar de verkoper. (wordt vervolgt zullen we maar zeggen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Topicstarter
nsa1984 schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 23:42:
WFvN
Ik vermoed dat het om dit bemiddelingskantoor gaat. Morgen maar even bellen om te vragen wat de mogelijkheden zijn en wat ze dekken en aan voorwaarden stellen.
Ja en de verzekering loopt geloof ik bij Van Herp Assurantiën
Grrrrene
Remkabel dat is buitenkabel met een metalen spiraal. Deze kabels hebben een relatief grote hoeveelheid interne krimp ruimte, waardoor zelfs bij bijzonder hard knijpen de binnenkabel nooit door de buitenkabel naar buiten zal komen. (Nadeel is uiteraard dat afhankelijk van de spanning de verhouding binnenkabel/buitenkabel verandert waardoor derailleurs niet correct af te stellen zijn.)
Jagwire (ook wel versnellingskabel) dat is buitenkabel met min of meer rechte stalen draadjes in een kunstof mantel. Doordat de stalen draden recht zijn is er minimale krimp mogelijkheid en blijft de verhouding binnenkabel/buitenkabel mooi stabiel. (nadeel is dat als er teveel spanning op de buitenkabel gezet word de kabel zou kunnen splijten, iets wat bij gebruik voor de remmen betekend dat je geen remmen meer kunt bedienen.)
Ik heb in het verre verleden eens gebruik gemaakt van versnellingskabels die diens moesten doen als remkabels. Ik kan je vertellen dat dat remt als een tierelier!! Echt geweldig goed. Maar toen ik een keer niet kon schakelen en erachter kwam waardoor dat kwam, heb ik bij de remmen toch maar weer remkabels gemonteerd voordat daar hetzelfde euvel zou optreden. Want inderdaad: kabel gespleten in de lengterichting en dan is het dus afgelopen met de werking van de kabel.
Binnenkabels hebben naast de verschillende kopjes en lengte (standaard is 2m25) ook twee variaties namelijk: RVS en standaard. Het verschil is redelijk voor de hand liggend RVS zou niet mogen roesten en zal daardoor langer mooi soepel in de buitenkabel blijven schuiven.
En hier vergeet je nog een belangrijke: de Jagwire binnenkabel. Die laatste heeft een donkergrijze coating, ik gok teflon, om zich heen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
@hierboven: bedankt voor de uitgebreide informatie, daar kan ik wat mee :) Ik zal het idd wel gewoon bij de fietsenmaker halen, gewoon als ik de oude mantel + binnenkabel verwijder dezelfde lengte bijbestellen (waarschijnlijk iets minder omdat de kabel bij m'n nieuwe derailleur directer loopt. Geen jagwire buitenkabels dus, alleen hun binnenkabels.

Ik vraag me dan als ingenieur (niet deskundig op dit gebied wellicht) af waarom er geen combinatie van jagwire en remkabel bestaat? Dus met een gewikkelde mantel aan de binnenkant, maar de unidirectionele banen aan de buitenkant voor een stijvere mantel?

@Niels: Ik vond de eerste rit na de winter enorm tegenvallen. Op de bukfiets ging het in de winter prima, maar ik had het idee dat ik op de ligfiets weer van voren af aan mocht beginnen. Nu had ik de ligfiets voor de winter nog niet zo heel uitgebreid gebruikt, dus ik zal nog wel even nodig hebben om "ligfietsbenen" te kweken. Zo'n winterstop tijdens de "kweek" is niet ideaal ;)

[ Voor 17% gewijzigd door Grrrrrene op 19-01-2011 08:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Topicstarter
Maar derailleurkabels inderdaad gewoon op lengte kopen bij de fietsenmaker. De mijne heeft verschillende soorten op rol (dik en dun), van shimano, verscihllende kleuren, etc. Ik neem altijd Shimano met teflon binnenmantel

Tip: koop een kabel natuurlijk liefst op de juiste maat maar ander s liever te lang dan te kort. Ik heb zelf een kabeltang gekocht van het merkt Tacx. Kosten weet ik zo niet meer maar het staat me bij dat de prijs meeviel.
Mocht je niet zo'n tang hebben maar wel een dremel, dan kan je daar ook uitstekend mee inkorten.
Inkorten met de dremel heeft wel twee kanttekeningen:
1) De buitenmantel kan op de plek waar je slijpt wat zacht worden en daarmee lichtelijk vervormen. Dit is alleen lastig als je dan zo'n eindbusje om de buitenkabel wil schuiven, dat gaat dan niet altijd goed. Ik heb daarom gewoon een millimeter of 2 a 3 van de kunststofbuitenmantel verwijderd als het echt niet lukte om het busje eromheen te krijgen.
2) De witte teflon binnenmantel gaat dan dicht zitten maar ook daarvoor simpele oplossingen: ik heb een oude spaak (standaard dikte 14) met de dremel bewerkt zodat hij een vlijmscherp spits puntje heeft gekregen. Daarmee kan je dan de binnenmantel weer openprikken; een spaak 14 past namelijk net mooi in zo'n buitenkabel.

Maar goed, na een paar keer was ik het zat en omdat ik wel vaker kabels verving en moest inkorten heb ik gewoon een tang gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nsa1984
  • Nu online
WFvN
Jagwire binnenkabel ken ik zelf niet, wel een carbon binnenkabel. Maar zoals ik al begon "... voor regulier gebruik ....".
Verder remt een jagwirebuitenkabel inderdaad geweldig direct het schijnt vergelijkbaar te zijn met hydrolische systemen. Maar er zit dus een redelijk heftige prijs bij, waardoor ik het gewoon altijd en overal afraad.

Grrrrene
Ik zou niet weten waarom er geen buitenkabel met een dubbele (jagwire+spiraal) mantel bestaat. Misschien dat het iets te maken heeft met de gestandaardiseerde dikte, maar het lijkt me eenvoudig genoeg om er een complete lijn van te maken. Dus buitenkabel en bij horende hoedjes.

Een beetje kabelkniptang (halvemaan bekje) kost doorgaans tussen de twee en drie tientjes. Goedkope tip, de gamma verkoop een soort mini beton schaar (moerentang) voor ongeveer 15 euro. Daar is ook goed mee te knippen plus dat je daar ook spaken zonder moeite mee doorknipt. (Zelf inmiddels alweer een anderhalf jaar in huis)

Vandaag ondanks de regen 's morgens toch best lekker rustig kunnen fietsen. Zowel 's morgens als 's middags in net geen 40 minuten de 15km afstand afgelegd, dus het rijd nog altijd mooi stabiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Topicstarter
nsa1984 schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 17:34:
WFvN
Jagwire binnenkabel ken ik zelf niet, wel een carbon binnenkabel. Maar zoals ik al begon "... voor regulier gebruik ....".
Verder remt een jagwirebuitenkabel inderdaad geweldig direct het schijnt vergelijkbaar te zijn met hydrolische systemen. Maar er zit dus een redelijk heftige prijs bij, waardoor ik het gewoon altijd en overal afraad.
Ach welnee:
2x jagwire buitenkabel euro 3
2x jawire binnenkabel rvs met teflon coating euro 2.30
(dus inderdaad teflon coating op de binnenkabel). Dit is uit m'n offerte voor grote trommelremmen bij VM.nl waarbij ze de jagwire aanraadden. Ik meen dat die 3 euro en 2,30 wel per stuk zijn! maar dan nog, 5,30 euro voor set binnen/buitenkabel wil ik geen redelijk heftige prijs noemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jong geleerd, is oud gedaan

Staat ook een advertentie voor een Flevobike Alleweder voor €700,- !!!
Helaas al op geboden op marktplaats :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nsa1984
  • Nu online
WFvN
ik bedoelde niet de prijs in euro's voor die kabels maar de prijs van het mogelijke splijten en de gevolgen daarvan.

Edit:
ThijsVK ja ik heb al gedacht over of ik mijn alligt kleine misschien beter aan hem kan aanbieden, maar dat moet ik nog even doorspreken met de personen die hem eigenlijk zouden gaan krijgen.

[ Voor 44% gewijzigd door nsa1984 op 19-01-2011 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aheitl
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 24-01-2023
Late to the party en ook nog nauwelijks als poster actief hier. Maar toch regelmatig ligfietsend door de regio Zaandam. Zou ik bij de "Ligfietsers op GoT" mogen met mijn 2 Alleweder's?

Afbeeldingslocatie: http://blaat.net/alleweder/nieuw/P1010833.JPG-800.jpg

bert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Wees gerust, ik ga niet met jagwire buitenkabels remmen ;-)

@nsa1984: dikte mag geen argument zijn, dan gebruiken ze maar sterkere en stijvere vezels in een even dunne mantel... Als er koolstof binnenkabels bestaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Topicstarter
aheitl schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 22:29:
Late to the party en ook nog nauwelijks als poster actief hier. Maar toch regelmatig ligfietsend door de regio Zaandam. Zou ik bij de "Ligfietsers op GoT" mogen met mijn 2 Alleweder's?

[afbeelding]
Toegevoegd.

En wat is die voorste nog een mooi exemplaar!

en @hierboven:
Ik rijd dus wel met Jagwire buitenkabels rond. Het 'splijtprobleem' hebben ze volgens mij ondervangen door een versteviging rondom. Niet in de vorm van spiraalvormig zoals bij normale remkabels maar met (voor zover ik begrijp) kevlar/aramide verstevigd.
Unyielding performance and powerful braking are the hallmarks of the Racer kit. Designed specifically for road bikes the Racer kit will provide consistent & smooth shifting and amazingly powerful braking. The Racer kit features Jagwire's 4mm derailleur housing lined with its proprietary L3 liner technology. For the brakes we use Jagwire' s legendary Kevlar® reinforced compressionless Ripcord housing w/ proprietary L3 liner.

[ Voor 23% gewijzigd door WFvN op 19-01-2011 22:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aheitl
  • Laatst online: 24-01-2023
WFvN schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 22:53:
[...]

Toegevoegd.

En wat is die voorste nog een mooi exemplaar!
Dank en dank! :)

Die voorste heb ik voor niet eens heel veel van marktplaats gescoord en is afgelopen weekeind afgeleverd. Gebouwd in 2008 en ook aan ketting en tandwielen te zien is er heel weinig mee gereden. Hou oud de achterste is durf ik niet te zeggen, maar ik schat een jaartje of 10 meer minimaal waarvan ik haar zelf nu zo'n anderhalf jaar heb.. De achterste gaat een keer goed gepoetst worden en dan op marktplaats om het begrotingsgat van de voorste weer een beetje goed te maken.

bert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
WFvN schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 22:53:
[...]

en @hierboven:
Ik rijd dus wel met Jagwire buitenkabels rond. Het 'splijtprobleem' hebben ze volgens mij ondervangen door een versteviging rondom. Niet in de vorm van spiraalvormig zoals bij normale remkabels maar met (voor zover ik begrijp) kevlar/aramide verstevigd.
Ah, sorry, ik had niet begrepen dat ze ook speciale rembuitenkabels hadden, uit het verhaal hierboven begreep ik dat je met derailleurkabels welliswaar heel fijn kunt remmen, maar dat dit van korte duur is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nsa1984
  • Nu online
WFvN
Je hebt gelijk er bestaan inmiddels jagwirebuitenkabels met een versteviging rondom om het splijten te helpen voorkomen. (Vandaag niet zoveel te doen in de werkplaats en moest toch nog even wat opzoeken.) Ik heb de preciese details niet onthouden maar het waren kabelsetjes van union waarbij er "iets" als versteviging rondom de jagwire constructie heen gewikkeld was. De dikte is hetzelfde als een normale kabel, dus eindhoedjes en dergelijke kunnen gewoon gebruikt worden.

Verder Alleweders :9~ twee gezellig samen bij elkaar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Topicstarter
Grrrrrene schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 09:59:
Ah, sorry, ik had niet begrepen dat ze ook speciale rembuitenkabels hadden, uit het verhaal hierboven begreep ik dat je met derailleurkabels welliswaar heel fijn kunt remmen, maar dat dit van korte duur is :)
Dan heb je het nu helemaal begrepen. Want inderdaad, ik heb het dus met normale derailleurkabels gedaan een jaar of wat geleden en dat remde geweldig maar veilig is het niet (hoewel ik dus géén ongelukken heb gehad gelukkig en dus de boel toch maar weer echte remkabels heb gegeven voordat het wel verkeerd ging)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Verdorie, vanochtend wilde het weer totaal niet, de snelheid. 20-23km/u met uitschieters richting 27, maar die waren van korte duur. Het enige wat ik heb veranderd is de wissel van Marathon racer slick voor en Continental Sport Contact achter naar Marathon Plus voor en achter (netjes op 6,5bar spanning). Dat mag toch niet ineens maken dat ik de 30km/u amper meer aan kan tikken? Dat kon ik al toen ik de fiets net had, waarom dan na een winterstop ineens niet meer?

Komend weekend ga ik de ketting en de tandwielen maar eens schoonmaken, misschien dat het daarin zit, hoewel ik op een heel lichte ratel van het voorblad na geen rare geluiden hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Niet online
Andere bandjes, klopt je snelheidsmeter dan nog wel?

Ik fiets sinds vorige week ook weer, maar de pap had ik flink in de benen zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ging het niet qua kilometerteller, of voelde het ook alsof het gewoon niet ging?
Wil bij mij nog wel eens verschil in zitten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Roamor schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 10:47:
Andere bandjes, klopt je snelheidsmeter dan nog wel?

Ik fiets sinds vorige week ook weer, maar de pap had ik flink in de benen zitten.
Nah, dat scheelt misschien een procent of 2-3, dat is niet het verschil tussen 28-30 rijden en met moeite nog de 23 aantikken :P Misschien is het ook wel luchtweerstand: met dikkere jas vs. alleen een t-shirtje is natuurlijk wel een verschil, maar of dat bij deze snelheden zoveel uitmaakt.

* Grrrrrene houdt het idd maar op de pap in de benen, tot ik een andere bron van weerstand vind :)
Verwijderd schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 10:53:
Ging het niet qua kilometerteller, of voelde het ook alsof het gewoon niet ging?
Wil bij mij nog wel eens verschil in zitten
Naja, die 20-23km/u kon ik prima volhouden, maar dat is niet wat ik gewend ben. Dus tsja, ligt dat aan mij of de km-teller...? Denk neit dat de km-teller erg afwijkt, de banden zijn iets groter qua afrolmaat, de afstand woon/werk is van 11,8 naar 11,5km gegaan. Dat suggereert een kleine 3% afwijking.

Heb trouwens op eBay goedkoop een setje Avid Speed Dial SL's kunnen scoren. Ik was eigenlijk op zoek naar Speed Dial 7's, maar deze SL's zijn wmb ook prima :Y)

[ Voor 35% gewijzigd door Grrrrrene op 21-01-2011 12:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb je wel gezocht op Avid Speed Dial 7? Kom er nameljk genoeg tegen op ebay
Zit zelf nog steeds te wachten totdat m'n bril binnenkomt. Morgen een week geleden besteld op eBay, zou onderhand toch wel eens binnen mogen komen :(

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 21-01-2011 13:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• budi
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 30-08 21:01
Zelfs met een velomobiel merk ik nog een flink verschil tussen winter en de zomer. Blijkbaar presteert het menselijk lichaam gewoon slechter als het koud is?

Ik heb iets vervelends aan mijn Quest. Mijn linkerband gaat steeds lek, je zou denken aan een kapotte velglint, maar dat is het niet, als ik de binnenband inspecteer, zie ik dat het gaatje aan de kant van het loopvlak zit. Afgelopen weekend had ik het helemaal gehad en heb ik de binnen en buitenband van de velg getrokken en ben ik eens goed gaan kijken. Op de plek van waar ik het putje in de binnenband vond, heb ik heeeeel goed gekeken in de buitenband en daar vond ik dan een langwerpig stukje glas.
Nu had ik dus het vertrouwen dat het eindelijk goed zou zijn, maar vanmorgen was de band toch weer zachter. Ik heb hem gewoon opgepompt en ben er mee naar mijn werk gereden, hij loopt zo langzaam leeg dat het een paar dagen duurt voordat ie te zacht wordt.

Het suffe is dat met de vorige 4 lekkages van de afgelopen maand ik wel steeds een (de?) veroorzaker eruit getrokken heb, of het was glas, of het was een scherp stukje steen, maar steeds was er wel wat. Normaal is het altijd rechts die eerder lek gaat, maar het vreemde is dus dat het alleen links voor is, waar steeds wat mee is. Iemand een idee? Heb ik gewoon pech, of zuigt deze band gewoon alles aan? :)

Het zijn niet echt van die anti lek banden, er zit wel een laag in, maar ze zijn meer gemaakt op snelheid en ik vind een lekke band op zijn tijd niet zo erg, maar dit begint toch wel vervelend te worden. Oh ja, het zijn dus perfect moirees van vredestein, van die dikke brede 47-406 voor en een bijna net zo brede achter.

MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Topicstarter
budi schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 15:57:
Zelfs met een velomobiel merk ik nog een flink verschil tussen winter en de zomer. Blijkbaar presteert het menselijk lichaam gewoon slechter als het koud is?
Afbeeldingslocatie: http://forum.scholieren.com/image.php?u=82616&dateline=1181318385
(mysterieus verhaal)
Je ventiel is goed? Je band is niet asymmetrisch daar (als hij opgepompt is, zit er een bobbel? Dan kan het zijn dat het weefsel daar niet goed in de matrix ligt)?

Vriend van me heeft ook drie keer in 3 weken totaal ongerelateerde lekken aan dezelfde band gehad. Ongeluk bestaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nsa1984
  • Nu online
Grrrene
Pap in de beentjes na de winter periode kan best hoor. Ik merkte het aan het begin van de winter toen het wat kouder werd dat het wat rustiger aan ging qua snelheden. Nu "na de winter" is dat niet heel veel anders en gaat het nog steeds rustiger dan wat ik in de zomer deed.

Budi
Is het geen oudere binnenband die gewoon wat porreus aan het worden is? Dan is de band niet echt lek, maar kan nauwelijks druk vasthouden. Band echt hard oppompen en onder water houden levert dan doorgaans ook geen belletjes op. Vervangen voor een nieuwe kan dan een hoop "gezeur" schelen.

Vandaag even wezen rond kijken bij de diverse fietsen makers/winkels voor SPD schoenen om te gebruiken met de toekomstige velomobiel.
Ik ben nog altijd een echt probleem mens qua voeten, want de Diadora Aerospeed maat 45 bevielen qua formaat voor mij rechtervoet uitstekend. De linkervoet knelde al voordat ik ook maar een sluiting vast kon trekken :( Probleem is ook vooral de breedte als gevolg van mijn zwemvlies voeten.
Voor maat 46 gold datzelfde probleem, volgens de verkoper omdat er na maat 45 relatief weinig breedte meer bijkomt bij de grotere maten.
Als tip werd nog meegeven te kijken naar "Lake" schoenen die zouden nog een slag breder zijn dan diadora schoenen. Een nadeel in Nederland op dit moment niet te verkrijgen, er was wel een bedrijf bezig met dealer worden maar dat was nog in begin stadium.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Topicstarter
Nou, ook ik heb brute pap in de benen vandaag.

Vanmorgen ging het baggertraag naar het werk. Dat ik al langzamer rijd dan in de zomer ben ik wel gewend maar als ik zelfs de 28 km/h nog niet eens normaal kan rijden dan is het echt ernstig. Vanmorgen hield het op bij een 25 km/h ofzo.

Toen ik vanmiddag terug naar huis wilde heb ik zelfs nog even de boel gecvontroleerd of ik niet een ander euvel kon vinden. Maar banden allemaal hard, spaken allemaal netjes op hun plek en strak. Wielen draaien gewoon rond; de remmen lopen dus niet aan.

Uitlijning heb ik nog niet gecontroleerd maar ik ga er niet vanuit dat die verkeerd is gezien dat met de nieuwe kogelkopjes eigenlijk uitgesloten is dus moet ik de oorzaak haast wel bij mezelf zoeken. Goed, de ketting kan ik nog eens goed inspecteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik begin er nu echt lol in te krijgen. Vandaag kon ik niet fietsen vanwege sneeuw in Enschede, gelukkig bleef het niet liggen. Maar van de week een uur gefietst en het gemiddelde kwam op 22.1 km/h, daar was ik al lang blij mee. De top was 36 en dat was ook wel even lekker.

Ik heb ondertussen ook een nieuwe stoel gevonden, die bij mijn lengte past. Alleen nog even afwachten of ze hem op willen sturen vanuit leeuwarden. Ben nu ook net drie dagen gestopt met roken, dus het geld dat ik overhoud gaat denk ik naar een ventisit stoelkussen.......zijn er onder jullie enigen met ervaring met een ventisit? Ik zag dat ze twee en drielaags te krijgen zijn, zit daar nog een groot verschil tussen?

Lastig als je niet de snelheden kunt halen die je gewend bent lijkt me, maar ik denk ook dat een tijdje niet fietsen en de kou daar wel in mee zal spelen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Topicstarter
Ik heb inmiddels heel wat ervaring met Ventisit. Ik heb het op m'n Fujin en in m'n Quest liggen. In beide gevallen een 3-laags.

De kussens zijn duur maar hun geld absoluut waard (ze zijn absoluut stevig/robuust/duurzaam)

En tja, de 3-laags is dus 50% dikker dan de 2-laags. Alleen heb ik met de 2-laags geen ervaring dus dat verschil kan ik niet geven.

Ventisit bestaat uit vrij grove harde draden. Het geheel is flexibel en veert ook wel in maar sommige mensen hebben soms wat last van irritatie op de rug door de harde draden. Als ik een tijd 'gelegen' heb met bijvoorbeeld alleen een loopshirt aan m'n bovenlichaam, dan kan je na afloop wel het ruitjespatroon in m'n rug afgedrukt zien en dat is voor sommigen dus irriterend. Ik heb er doorgaans geen last van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 7_feet_up
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-08-2023
Ik gebruik sinds kort een ventisit classic (2-laags) kussentje op m'n flevobike. Bevalt prima, maar ik zat daarvoor dan ook op een ijskoud en keihard polyester (?) zadel zonder kussen. Het enige waaraan ik even moest wennen is dat de 2 lagen ten opzichte van elkaar kunnen verschuiven, maar dat is nauwelijks hinderlijk omdat je net zo gemakkelijk weer terugschuift.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Topicstarter
Grappig, dat schuiven herken ik niet. Wellicht dat dat komt door de extra laag in mijn 3-laags variant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nsa1984
  • Nu online
Raznorr dat heb je vlot weten te regelen. Mocht verzenden een probleem zijn, dan kan ik vast mijn nichtje wel zo gek krijgen hem even uit de winkel te halen en dan vanuit friesland hierheen te laten komen. (Per post of per speciale familie koeriersdienst :-))

Ventisit moet ik ook nog altijd regelen. Zowel voor mijn ligfiets en straks ook voor de velomobiel. Zucht ik roep het al bijna een jaar (in April de grote challenge stoel gekocht en sindsdien roep ik het al), maar nog steeds niet geregeld.

Even nog tussendoor een vraagje over velomobielen en een quest in het specifiek. Ik zag vanmorgen op de site van sunrider dat ze een sunrider pyjama hebben gemaakt. Net zoiets als een auto pyjama maar dan voor de sunrider. Bestaat zoiets ook voor de quest of ben ik nu te hoopvol aan het denken? Dan zou ik hem daarmee kunnen afdekken als die bij huis staat, en hoef ik geen quest schuurtje te bouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey nsa,

Dat is wel echt een super aanbod van je! Maar .... ondertussen is er weer iets veranderd. Ik kreeg een mail van iemand die een L stoel met zitkussen en alles voor 65 euro weg doet. Ben nog even aan het mailen met hem, maar dat is natuurlijk helemaal perfect voor mij.

Dan stel ik die ventisit waarschijnlijk ook nog een tijdje uit.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nsa1984
  • Nu online
Veranderingen houd je toch Raznorr, mocht je er toch nog gebruik van willen maken just call.

Zaterdag net als vrijdag op jacht geweest voor SPD schoenen. In de ochtend begonnen met een nummertje telefoneren weg te geven om te vragen waar er brede spd schoenen op voorraad waren. Dat leverde eigenlijk alleen Stappenbelt in Zwolle op, daar hadden ze suplest schoenen. Er was echter een maar, Stappenbelt stopt met de verkoop van suplest omdat het te weinig verkoopt. Dus eigenlijk alleen verkoop uit voorraad en bestellen willen ze liever niet meer. Aangezien ik toch schoenen nodig ga hebben en op het internet al had vastgesteld dat suplest schoenen redelijk breed zijn, heb ik besloten om vanmiddag toch naar Zwolle af te reizen.

Eenmaal bij Stappenbelt stonden er nog redelijk wat schoenen, en na even passen en doen kwam ik uit bij een atb / trekking schoen van suplest (model cross country) in maat 46. Had graag nog een 45 gepast omdat ik nog wel wat ruimte naar voren over heb, maar helaas was 45 niet meer voorradig. Wel van een ander model van suplest, maar die viel groter uit dan de cross country suplest maat 46. Aangezien ik niet weet wat voor spd pedalen erin de quest gemonteerd zitten heb ik meteen ook maar een setje goedkope spd pedalen meegenomen voor het geval het het andere spd systeem is (spd en spd-sl en mijn schoenen kunnen alleen spd aan).

Al met al was ik een kleine 150 euro lichter en een paar schoenen en spd pedalen rijker, nu maar hopen dat de quest aan mij vergeven word. Anders liggen de schoenen en pedaaltjes waarschijnlijk nog een halfjaar stof te happen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goose
En laat er nu net een Quest in Zwolle te koop staan..., had je kunnen combineren. Verder was er nog een ritje met 4 Questen en een Nazca High Racer in Zwolle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nsa1984
  • Nu online
Jij bedoeld quest 274 van ene Fraconi op marktplaats. Tjah had gekund maar die stond er nog niet op toen ik vertrok richting Zwolle. Bovendien vraagt die zo goed als de nieuwprijs voor een tweedehands quest. (Lees thats not going to happen, because then i will buy myself a brand new one.)

Ik heb wel op marktplaats zitten kijken naar een groene (volgens mij) challenge hurricane (onderstuur) uit apeldoorn. Maar ik heb besloten dat de uiteindelijke hoeveelheid fietsen maar niet groter moet worden (ruimte gebrek) en dat ik dus alleen een quest en mijn fuenda calypso samen hier houd.

PS Niemand een idee over het bestaan van een op quest maat gemaakte "fiets pyjama"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goose
nsa1984 schreef op zondag 23 januari 2011 @ 09:53:

Ik heb wel op marktplaats zitten kijken naar een groene (volgens mij) challenge hurricane (onderstuur) uit apeldoorn.

PS Niemand een idee over het bestaan van een op quest maat gemaakte "fiets pyjama"?
Heb nog wel een blauwe hurri onderstuur als je van opkanppers houdt.

Hoezen valt tegen, ook motorhoezen, heb hier wel eens naar gekeken

Ga maar naar
http://www.motozoom.nl/
Vervolgens naar webshop >>>motor accessoires>>>>> motorhoezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nsa1984
  • Nu online
Opknappers zijn altijd leuk. Althans ik vind het vaak wel mooi om een "versleten" fiets waaarvan het frame nog in orde is, weer netjes op te knappen. Probleem is alleen momenteel (zolang ik bij me ouders woon) ik eigenlijk echt geen ruimte heb voor een andere fiets.

In de schuur proppen we momenteel drie stadfietsen met van die lomp grote fietstassen ivm boodschappen en mijn rode ligfiets. Verder staat daar nog een grote diepvriezer en een aantal kastjes en schappen, dus veel "lucht" is daar niet meer.
In de blokhut achter in de tuin is een tandem en een paarse hurricane (is voor mijn vriendin) geplaatst. Daarnaast staat de gebruikelijk rotzooi in de blokhut dus ook daar is weinig extra's mogelijk qua stalling.
In de garage moet de auto 's nachts overnachten en daarmee staat de garage wel vol.

De quest moet dus als die komt ook buiten voor het huis komen te staan in een mooi op maat gemaakt afdakje, of onder een goede fiets pyjama. Uiteraard komen er leuke beugels aan het huis om de quest aan vast te koppelen zodat die niet "zomaar" even weg gereden kan worden.
Motorhoezen is opzich helemaal geen slecht idee. Misschien dat deze (Lengte: 288 cm, Hoogte: 126 cm, Breedte: 121 cm) nog wel zou passen ook. Misschien maar eens kijken of ik bij een motorzaak een passende hoes kan proberen.

[ Voor 1% gewijzigd door nsa1984 op 23-01-2011 23:34 . Reden: afmetingen toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Anders gewoon een goedkoop koepeltentje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goose
nsa1984 schreef op zondag 23 januari 2011 @ 23:15:

In de garage moet de auto 's nachts overnachten en daarmee staat de garage wel vol.
Waarom moet de auto erin en de quest eruit ? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TwOkkie
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 22:36

TwOkkie

Tweakin' Okkie

Hier is het verhaal van een mango-rijder die bij een zeilmakerij iets op maat heeft laten maken:
http://xl-network.com/blog/2010/05/beschermhoes
http://picasaweb.google.c...ermhoesVoorVeloxIncendia#

[J|O|R] <- .signature.gz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nsa1984
  • Nu online
Goose
Tjah quest eruit auto erin heeft te maken met dat ik (26) nog altijd thuis woon bij mijn ouders. Wel is het zo dat mijn ouders bezig zijn met een verbouwing van het huis. Het huis moet volledig leefbaar gemaakt worden op de begane grond ivm rug problemen van mijn moeder. Als we dat uitvoeren word er ook aandacht / geld besteed aan het doorsteken / verlengen van de garage zodat er ook mogelijkheden in de achtertuin ontstaan.

ThijsVK
Koepeltentje is een leuke suggestie, maar gaat hem niet worden. Een tent bied me te weinig verankerpunten en teveel ongemak.

Twokkie
Erg leuk :-) misschien inderdaad wel een idee om een speciaal voor de quest gemaakte hoes te regelen. Ben alleen bang dat het toch relatief prijzig gaat zijn voor eentje. Ik zag al een prijs staan van rond de 180 euro en dat kan prima maar bij een hoes denk ik toch aan iets goedkopers.

Ik denk qua stalling momenteel op twee benen:
a) Quest schuurtje bouwen tegen het huis aan.
Nadelen:
- Ruimte voor het huis is beperkt als gevolg van de aanschaf tweede auto :(
- Inparkeren moet goed uitgemeten en geoefend worden vanwege bovenstaand ruimte probleem.
Voordelen:
+ Echt hokje voor de quest, dus minder kans op schade door vandalisme.
+ Mogelijkheid tot verhoogde vloer maken zodat quest minder last van vocht kan hebben.
+ Goed afsluitbaar te maken.

b) Hoes over de quest en ankerringen aan het huis.
Nadelen:
- Geen fysieke bescherming tegen vandalisme, wel optische bescherming.
- Quest moet altijd met sloten aan de muur geankert worden. (Hoe ga ik dat oplossen? Ringen in de muur is geen punt, maar sloten op de quest?)
- Mogelijk duurzaamheidsproblemen voor de quest als gevolg van vocht wat uit de grond omhoog trekt.
Voordelen:
+ Hoes kan eenvoudig mee in de quest waardoor ook ergens anders de quest afgedekt kan staan.
+ Flexibeler waar de quest komt te staan, waardoor de tweede auto minder last heeft met parkeren.

Met andere woorden ik ben er nog niet helemaal uit wat voor mij het makkelijkste werken is. Ik heb er gelukkig nog ongeveer een week de tijd voor. >:) Het gaat namelijk wel sneller dan ik gedacht had opeens.
Vandaag met velomobiel gesproken over het afstellen en controlleren van de quest, en als die zaterdag word omgeruild voor de nieuwe van de verkoper dan zou het afstellen en controleren nog die dag kunnen. En dan zou ik dus zaterdag ermee onderweg naar huis kunnen. Nu nog even hopen/bidden dat de quest echt voor mij word, want daar heeft de verkoper nog geen definitieve bevestiging over gegeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NSA mooi dat het zo snel gaat, hoop dat het doorgaat.

iemand hier toevallig ervaring met bicygnals?
Zit er over te denken om dit aan te schaffen, vooral handig vanwege de draadloze aansturing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nsa1984
  • Nu online
Thijsvk
Ik meende dat jij zelf met een verglijkbaar iets ervaring aan het opdoen was van dealextreme. Die bevalt toch niet zo goed?
Zelf heb ik er (nog steeds) geen ervaring ermee, maar het lijkt me dat je met name in het donker wel mooi opvallend richting aan kunt geven.

Wat betreft de quest voor mij.
Het lijkt erop dat het toch echt gaat gebeuren morgen. Van de week na het een en ander heen en weer mailen/bellen etc gaat de verkoper zijn nieuwe quest zaterdag iets voor het middaguur ophalen bij velomobiel.nl.
Dan laat de verkoper zijn huidige quest bij velomobiel.nl achter en zal die nog even netjes nagekeken worden. Ik heb al de geruststelling gekregen dat er waarschijnlijk niks vreemds aan de hand zal zijn. Dit omdat toen die schade ontstaan is, velomobiel de quest ook heeft nagekeken en toen bleek de schade ook slechts cosmetisch :)

Zelf probeer ik rondom het middaguur bij velomobiel.nl te zijn en waarschijnlijk mag ik dan later op de middag al met de quest naar Zutphen toe rijden. Qua weer leek het aan het begin van de week wel net weer te worden zaterdag maar na vandaag met de koude wind weet ik het nog zo net nog niet, aan de andere kant wel meteen een mooi moment om het effect van het (ik weet het heel oneerbiedig) doosje om de quest te testen.

Globaal zal de route van velomobiel.nl in Dronten mij via Elburg, Oostendorp, 't Harde, Epe, Emst, Twello, Bussloo en Voorst mij naar Zutphen brengen. Een rit van ongeveer 66km (zal wel iets meer worden mezelf kennende) waarbij ik vooral zal proberen rustig aan te doen. Op de fuenda doe ik gemiddeld ongeveer 23km/h en als ik dat aanhoud zou ik ongeveer 3 uur rijden over de terugrit.

Verder is het stallings probleem nog niet verholpen, al heb ik vandaag wel de voortuin aangepast zodat het groene monstertje (auto van me ma) net iets meer ruimte overlaat op de oprit om de grijze (auto van me pa) voorbij te laten gaan.
In principe is er ruimte zat tussen het keukenraam en het groene monster, maar als ik daar een vaste quest schuur bouw dan kan mams niet meer uit het groene monster als er eenmaal geparkeerd is.
Ik vrees dan ook dat er (voorlopig) voor een quest in hoes gekozen moet gaan worden. De quest komt dan uiteraard wel met enkele muurankers en een kabel of ketting aan het woonhuis te staan. Ik denk op het moment zelf sterk aan het kopen van een winkelkabel in combinatie met een goed hangslot. Dat is een lange (vaak 10m) kabel waarmee fietsenwinkels hun "show" fietsen buiten vergrendelen. Verder ben ik in navolging van WFvN op zoek naar een goed en energie zuinig alarm welke in de quest gemonteerd kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• budi
@nsa1984: leuk! Morgen ben ik ook toevallig rond het middaguur bij Velomobiel.nl. Eerst ga ik van Bussum naar Almere Buiten, daar woont een vriend van me met een Strada. Deze heeft last van een aanlopend achterwiel als ie over hobbels heen rijdt. We rijden samen naar Dronten waar hij zijn Strada achter laat voor de reparatie. Daarna rijd ik alleen weer terug naar Bussum over de Rietweg en de Vogelweg.
Sorry dat ik misschien nu weer 'kapitein duidelijk' ga spelen, maar je moet gewoon je hoofd goed inpakken, de rest blijft wel warm van de inspanning en zit toch uit de wind. :)

Mijn Quest heeft wat onderhoud nodig. De stang die achterin mijn fiets zit waar o.a. de accu op bevestigd zit is doorgebroken. Meteen laat ik de remhendels wat smeren en ik denk dat ik misschien wat voortijdig de ketting en cassette laat vervangen. Deze hebben nu 17.000km gehad en hoewel je vast nog wel langer door kan rijden, wil ik de aandrijflijn toch wel een beetje in een goede staat laten verkeren. Het is niet echt te vergelijken met mijn Alleweder die een niet 100% gesloten ketting lijn had, maar met die fiets kon ik na 16.000 km in de winter niet eens meer 30 km/u rijden, zo zwaar trapte het. Na vervanging ging het meteen weer een paar km/u harder en kwam ik weer net boven de 30 uit. Dit wil ik met de Quest voor zijn.

Mysterie van de lekke band lijkt ook opgelost: bij de laatste keer dat ik lek had en ik glas eruit had gehaald, was ie waarschijnlijk niet echt lek, maar liep ie langzaam leeg (nou ja, dat kun je lek noemen, hangt van je definities af ;) ). Ik heb toen het putje in de nieuwe binnenband afgeplakt en de band weer gemonteerd, later bleek ie dus weer langzaam leeg gelopen. Mijn vermoeden is nu dat het ventiel gewoon niet goed is, hij loopt heel gelijkmatig leeg met zo'n 1 bar per dag. Misschien een keer onderdompelen in het water, of mijn verlies nemen en gewoon weer een nieuwe band eraan opofferen.

MY Systemconfiguration: 10fingers@5chars/s; 2legs@5km/h; 1mouth@14k4; 2ears@18Khz; 2eyes@-6&-7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nsa1984
  • Nu online
Budi
Op dit moment is het vooral nog "spannend". Ik heb er ontzettend zin in, maar tegelijkertijd gieren de zenuwen me door het lijf.

Qua kleding zat ik zelf aan het volgende te denken. Thermobroek en shirt over de thermobroek nog een traningsbroek mocht de thermobroek alleen te koud blijken. Voor het gezicht heb ik een zonne/fietsbril en een gezichtsmasker (onderste helft van de link) voor de oren heb ik nog niets, maar zou een sjaal mee kunnen nemen zodat ik nog iets bescherming heb eventueel.

Wat betreft schoenen word het ook meteen mijn eerste rit met SPD schoenen, en vraag me no een beetje af waar ik de SPD plaatjes zal plaatsen. Zelf denk ik zover mogelijk vooraan om zo min mogelijk hoogte boven de pedalen te hebben ivm de carrosserie. Zal maar een passend inbussleuteltje meenemen voor als ik onderweg wil bijstellen.

Onderhoud hoort er een beetje bij denk ik. Bedoel de meeste mensen gebruiken hun velomobiel als auto vervanger en een beetje auto wil ook zo eens in de zoveel tijd wat extra liefde en aandacht van de dealer O+

Mooi dat je "lekke band" probleem op zijn einde aan het lopen is. Dat helpt mij eraan te denken dat ik nog even moet kijken of ik nog 20" en 26" binnenbanden heb dan gaan er van elk ook een mee voor het geval er onderweg problemen ontstaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerommel
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 06-06-2022
Hai.

Lekke achterband...
Sjit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goose
Vandaag voor de eerste keer sinds lange tijd de Fuego voor een wat langere rit gebruikt. Probleem, welke kleren doe je aan met dit weer. Met de Quest gewoon 1 shirtje en een lange broek en weg rijd je. Met de Fuego, welke laagjes, zijn de sokken dik genoeg, heb ik alle spullen bij me, pompje (lag in de tas van Pino), handschoenen niet vergeten etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• budi
Enkel een T-shirtje is echt te weinig voor mij in de Quest, maar misschien span ik me dan niet genoeg in ;)

Vandaag dus naar Velomobiel gegaan en nsa1984 ontmoet. Hij heeft daar zijn 2e hands Quest opgehaald, ben benieuwd hoe het gegaan is. Ik hoop niet dat het een slecht teken is dat hij nog niet gepost heeft hier.

Ik heb toch maar mijn ketting en cassette laten vervangen, misschien wat vroeg, want hij kon nog wel een paar duizend kilometer, maar ze konden er ook wel wat bij voorstellen dat ik er wel wat geld voor over had om hem in een goede conditie te houden. Op de terugweg merkte ik toch wel het verschil: hij trekt toch wat vlotter op, aandrijving gaat dus toch wat soepeler nu. Verder moesten de remhevels gesmeerd worden en een stang achterin de fiets was gebroken, die is nu gelast.

Deze mooie dag 125 km gefietst: Bussum, Almere-Buiten,Dronten,Bussum

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nsa1984
  • Nu online
Jerommel
Zolang het blijft bij een lekke achterband is het jammer maar vind ik dat je niet moet klagen. :)

Goose
ik had vandaag dus een beetje het omgekeerde probleem. Normaal ga ik op de openligfiets en dan kleed ik me nog redelijk warm aan. Maar voor een velomobiel word daar een beetje voor gewaarschuwd, dus maar even gespeeld met wat ik aan kleding had.

Budi
Je word op je wenken bediend ik was al bezig met mijn verhaaltje :) Mainline wees gerust ik ben thuis gekomen al duurde het wat langer dan ik bedoeld had.

Vandaag was de grote quest dag voor mij. Gisterenavond bood mijn paps opeens aan dat die mij wel even naar Dronten kon brengen, zodat ik niet met de bus en de trein hoefde.

Eenmaal bij velomobiel.nl waren de heren zoals per email reeds aangekondigt nog rustig aan het eten. Eenmaal klaar met het eten werd er hard verder gewerkt onderandere aan het controleren van de quest. Eerst Mathijs (de verkoper van de quest) in zijn nieuwe carbon quest geholpen, wannaar die vertrok. Daarna snel verder met de quest voor mij.
Er bleken weinig echte problemen zoals reeds was aangekondigd, maar de achterderailleur had onvoldoende veerspanning om ook het hoogste (buitenste) kettingblad aan te sturen. Ook na het toevoegen van een extra ringetje op de derailleurnok hielp onvoldoende. En aangezien het nog shimano materiaal was had velomobiel.nl geen vervanging liggen, velomobiel.nl is namelijk een tijd terug overgegaan naar sram. Dus voorlopig heb ik een quest met 3*8versnellingen inplaats van 3*9, jammer maar denk niet dat ik me daar erg druk over moet maken bovendien kan ik altijd zelf nog een shimano derailleur met korte kooi proberen te ritselen.

Daarna even gekeken voor de afstelling van de quest, die leek redelijk te kloppen alleen kwam ik wat schouder ruimte te kort en stond het crankstel net iets tever weg. Eerst de stoel iets verder onderuit gekanteld zodat mijn schouders netjes onder de rand verdwenen, en hiermee leek de afstand van het crankstel ook in orde.
Ondertussen was budie (met vriend) ook reeds bij Velomobiel.nl aangekomen voor zijn klusje. Daar nog even wat mee geginnegapt maar toch vrij vlot ervandoor gegaan richting Zutphen. (Sorry Budi volgende keer zal ik meer sociale tijd inplannen) Ik had immers totaal geen idee van hoelang ik over de rit zou doen en hoegoed het weer zou zijn.

Eenmaal onderweg heb ik eerst heftig problemen gehad met de weg vinden richting Elburg aangezien ik nog geen handige plek voor mijn mobiele telefoon annex gps in de quest had. Zie voor mijn route avonturen het KML bestandje.
Toen ik eenmaal de juiste weg richting elburg had gevonden ging het best leuk en aardig. Wel veel last van een beslagen bril :( dus af en toe even wisselen. Het rijden ging wel redelijk, heuvelop net voorbij 't Harde koste inderdaad zoals aangekondigt flink moeite. (zeker in vergelijking met mijn ervaringen met een open ligfiets) Maar eenmaal de eerste heuvel gehad kon ik op basis van de "gratis snelheid" de tweede en derde heuvel zonder moeite opkomen. Misschien niet heel verstandig, maar de snelheid zat er daar heerlijk in. (Wauw wat een gevoel :))

Budi maakte bij velomobiel.nl een opmerking dat de quest er nog best netjes uitzag (toen had die alleen de linkerkant gezien). Echter heb ik vandaag tijdens mijn eerste rit meteen ook maar de linkerkant onderhanden genomen. Ergens tussen de A50 en nijkerk lag zoon halfronde betonnen afscheidings blok tussen het fietspad en de weg voor auto's. Klaarblijkelijk ligt die afscheiding niet vast maar los en is er daarvan eentje iets verschoven geweest. En het zal eens niet zo zijn, maar precies dat ene blokje heb ik met mijn rechter zijkant geraakt terwijl ik een kilometer of 30 a 34 per uur reed. Andere velonauten weten wel wat er dan gebeurd, het flitst even en boem je ligt op je linkerzijkant :( Op deze foto is te zien dat mijn quest links een spiegel en een windschermpje heeft. Dat heeft is nu wat overdreven verteld, want inmiddels is het spiegeltje stuk en het windscherm zit alleen nog aan de rechterkant vast gemaakt. Zelf heb ik de schuiven zonder kleerscheuren overleefd, maar de quest heeft nu aan zowel de rechter als de linkerkant een paar mooie krassen. Zonde jazeker maargoed de quest was al niet krasvrij en hij lijkt er verder geen echter schade aan over te hebben gehouden. Ik had zelf al in de planning om het windschermpje aan te passen, maar om het nu zosnel en op deze manier de vernieling in te helpen was ook weer niet de bedoeling.
Na de quest weer op zijn drie wielen te hebben geplaatst en de verschoven spullen op hun plek te hebben gelegd kon ik echter mijn weg weer vervolgen.

Verder heb ik weinig bijzonders te vertellen over de quest vandaag behalve dan dat ik nog even goed moet rotzooien met het afstellen van de quest. In de huidige afstelling lijkt het namelijk dat het crankstel toch nog iets tever weg staat. Dit zal gewoon even proberen worden vermoed ik ook omdat ik verder totaal geen spd ervaring heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hey nsa,

Echt tof dat je je quest hebt kunnen ophalen en de eerste testrit is nogal een eindje zeg. Jammer van de lichte schade onderweg, maar goed een paar krasjes zullen het fietsen verder niet veranderen neem ik aan. Heel veel plezier nog met je quest!

Vrijdag komt mijn zusje langs met mijn nieuwe optima zitschaal met kussen in maat L, ole! Ik heb eigenlijk ook niet meer gefietst omdat ik toch moeite had een comfortabele positie te vinden. Dus ik monteer vrijdag eerst even de juiste maat stoel, dan zal dat vast beter gaan.

Qua kleding trouwens: ik heb helemaal geen fietskleding, ik draag gewoon een spijkerbroek, mn sneakers een trui en een dunne jas......ik moet alleen een broekklem hebben, want het is me al 1 keer overkomen dat de broek zo de ketting inschoot. De laatste paar keer maar een elastiekje gebruikt. Misschien dat ik ooit nog fietskleding aanschaf, maar voorlopig heb ik even genoeg uitgegeven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nsa1984
  • Nu online
Raznorr
Qua fietskleding heb ik ook niet veel speciaals hoor. Heb afgelopen winter mijzelf twee thermo ondergoed setjes aangeschaft (lange broek en shirt met lange mouwen) en afgelopen zomer goedkoop een stuk of 7 sneldrogende shirts gekocht. Met name die snel drogende shirts zijn voor mij een goede aanschaf geweest aangezien ik nogal snel zweet en katoen erg lang vochtig blijft. De nylon sneldrogende shirts zijn echter doorgaans met een minuut of 5 alweer gewoon min of meer droog en voelen dus iets comfortabeler aan.

Voor broekklemmen raad ik de wibra aan. Heb het al eerder gepost maar ze verkopen daar voor weinig reflectie bandjes met klittenband. Die dingen zijn ongeveer een halve meter lang dus anderhalf a twee keer om de enkel wikkelen en vastklitten. De "echte" broekklemmen (die alluminium stripjes al dan niet met reflectie) vind ik een regelrechte ramp. Ze klemmen of te strak en verstoren je bloedsomloop of niet strak genoeg en dan waait het nog je broek binnen. Ik heb hier volgens mij nog een paar liggen en als je dat wil proberen moeten we maar een keer regelen dat jij ze krijgt.

Schade aan de quest is voor cosmetisch inderdaad, het spiegeltje (maar dat is snel vervangen) en het windschermpje. Zal zo nog even even kijken hoe het rechter voorwiel het er vanaf heeft gebracht, want daar ben ik stiekem wel een beetje bang voor. Dus zo de deken maar even in de garage en de quest op zijn zijkant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 21 januari 2011 @ 13:04:
Heb je wel gezocht op Avid Speed Dial 7? Kom er nameljk genoeg tegen op ebay
Zit zelf nog steeds te wachten totdat m'n bril binnenkomt. Morgen een week geleden besteld op eBay, zou onderhand toch wel eens binnen mogen komen :(
Gezocht op Avid Speed Dial en daar vond ik de 7's en SL's. De SL is gewoon de 7, maar dan iets lichter.

@nsa: Mooie verhalen nu al, alleen jammer van de schade :) Je moet maar zo denken: hoe mooier hij er nog uitziet, hoe erger je schade gaat zien (en vinden) :P Ik voel me niet op m'n gemak in een gloednieuwe auto, zonder krassen e.d., terwijl ik me in een wat oudere auto met "gebruikssporen" meer op m'n gemak voel, omdat ik hem gerust kan "gebruiken".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nsa1984
  • Nu online
Grrrene
Heel erg waar, heb zelf vergelijkbare gevoelens. Vandaar ook dat ik de oorspronkelijke schade aan de rechter zijde niet zoon ramp vond. Echter ik baal er best een beetje van dat ik meteen op de eerste rit er zoon schaafwond bijmaak. Misschien dat de quest op termijn cosmetisch laat opknappen, maar dan zijn we denk ik wel al ruimschoots het eerste jaar door.

Spiegeltje en windschermpje ga ik wel meteen opknappen/herstellen, omdat ik op de terugweg na mijn schuiver wel gemerkt heb dat ik dat "mis". Ja nu al ;)

Ik had van de week al even zitten kijken naar hoe ga ik de quest op slot zetten en beveiligen. Ik denk dat het een combinatie gaat worden van een alarm een kabel om de quest mee te verankeren en eventueel nog een slot om de wielen mee te blokkeren. Voor het alarm denk ik op dit moment aan een schocksensor met een microwavesensor die ik kan aansluiten op een toeter en de knipperlichten om aandacht te trekken in geval van alarm. Alarm 1 (vermoedelijk soortgelijk aan WFvN) Alarm 2 Alarm 3
Vind het jammer dat bij alarm 2 en 3 geen vermelding staat over het stroom verbruik en vraag me af hoeveel de reikwijdte me waard is. De terugkoppeling van alarm 1 aan de handzender over de status lijkt me wel prettig, maar ik kijk dus nog even rond.

De verankeringskabel denk ik aan een stalenkabel van voldoende lengte met een leuk hangslot. Het slot om de wielen mee te blokkeren weet ik nog niet echt. Oorspronkelijk dacht ik aan een staalkabel die door alle drie de wielen liep en op een paaltje kon zitten, maar na het zien van dit soort filmpjes (1minuut 40) twijfel ik hevig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Topicstarter
nsa1984 schreef op zondag 30 januari 2011 @ 11:48:
Voor broekklemmen raad ik de wibra aan. Heb het al eerder gepost maar ze verkopen daar voor weinig reflectie bandjes met klittenband. Die dingen zijn ongeveer een halve meter lang dus anderhalf a twee keer om de enkel wikkelen en vastklitten. De "echte" broekklemmen (die alluminium stripjes al dan niet met reflectie) vind ik een regelrechte ramp. Ze klemmen of te strak en verstoren je bloedsomloop of niet strak genoeg en dan waait het nog je broek binnen.
Sluit ik me volledig bij aan. Ik heb verschillende dingen gehad en van verschillende materialen. Elastieken, 2 soorten metalen beugels waaronder 1 van Simson en ook nog kunststoffen (die breken).
Voor mij ook gewoon simpel een bandje met klittenband. Mijne komen per 4 stuks voor 1 euro bij de Blokker vandaan. Ze worden verkocht als 'kabelbinders' maar bij mij zijn ze zo ongeveer overal voor gebruikt behalve daarvoor. De zwarte gebruik ik om m'n broekspijpen, de gekleurden gebuik ik om bijvoorbeeld m'n Simson bandenplakdoosje dicht te houden., Veder heb ik nog wat in gebruik om een opgevouwen band netjes opgevouwen te houden. Dan nog twee die aan de achterkant van de zitting in de Quest zitten. Die kan ik om de spiegels haken om de stoel rechtop te laten staan indien gewenst. Dan nog 1 om in de zomer de stokjes van het Versatiledakje in m'n fiets vast te binden. Echt handige dingen voor weinig geld.
nsa1984 schreef op zondag 30 januari 2011 @ 14:13:
Ik had van de week al even zitten kijken naar hoe ga ik de quest op slot zetten en beveiligen. Ik denk dat het een combinatie gaat worden van een alarm een kabel om de quest mee te verankeren en eventueel nog een slot om de wielen mee te blokkeren. Voor het alarm denk ik op dit moment aan een schocksensor met een microwavesensor die ik kan aansluiten op een toeter en de knipperlichten om aandacht te trekken in geval van alarm. Alarm 1 (vermoedelijk soortgelijk aan WFvN)
Is niet soortgelijk maar gewoon dezelfde
Alarm 2 Alarm 3
Vind het jammer dat bij alarm 2 en 3 geen vermelding staat over het stroom verbruik en vraag me af hoeveel de reikwijdte me waard is. De terugkoppeling van alarm 1 aan de handzender over de status lijkt me wel prettig, maar ik kijk dus nog even rond.
Bij 2 en 3 is de sirene gewoon bruut zwaar en valt daarom voor mij af.
De verankeringskabel denk ik aan een stalenkabel van voldoende lengte met een leuk hangslot. Het slot om de wielen mee te blokkeren weet ik nog niet echt. Oorspronkelijk dacht ik aan een staalkabel die door alle drie de wielen liep en op een paaltje kon zitten, maar na het zien van dit soort filmpjes (1minuut 40) twijfel ik hevig.
Staalkabel gewoon om de beugel achter de zitting monteren. Doe ik wel altijd. Ik heb een standaard fietsringslot in m'n Quest liggen met bijbehorende insteekketting. De ketting haal ik een keer om die dwarsstang heen in m'n fiets. Vervolgens onder het dekje door naar een lantarenpaal ofzo waar ik het ringslot aanvast maak. Soms doe ik het ook wel anders dat ik juist het ringslot in m'n fiets om de stang heen doe en de kabel dus buiten de fiets heb. Ligt een beetje aan de situatie en het moment (kan ik niet definiëren :+ )

[ Voor 53% gewijzigd door WFvN op 30-01-2011 14:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey NSA,

lullig die schuiver, maar je bent zelf nog heel, deukjes in ego's doe je niks aan :)
Natuurlijk wel jammer van de schade, maar zoals eerder gezegd, het is en blijft natuurlijk een gebruiksvoorwerp, maar wel zuur.
nsa1984 schreef op vrijdag 28 januari 2011 @ 21:51:
Thijsvk
Ik meende dat jij zelf met een verglijkbaar iets ervaring aan het opdoen was van dealextreme. Die bevalt toch niet zo goed?
Zelf heb ik er (nog steeds) geen ervaring ermee, maar het lijkt me dat je met name in het donker wel mooi opvallend richting aan kunt geven.
Ja ben ik mee bezig geweest, maar bleek toch een hoop gedoe te zijn met kabels verlengen, schakelaars aanpassen etc. etc.
Die Bycygnals bestaan uit 2 delen, een deel op het stuur, een deel achterop en werkt draadloos.
Waarom zelf nog klooien met een minder resultaat terwijl het makkelijker en beter kan? (Ja omdat het kan en leuker is/kan zijn, maar ben nu wel klaar met dat gedoe :) ) Uiteindelijke doel is dat het gewoon goed werkt.
Moet alleen nog even kijken hoe ik het grote deel op het stuur kan monteren, die cockpit is namelijk al behoorlijk vol. Hij zou eventueel op de lange buis van het stuur kunnen, maar dan moet ik hem wel verhogen, anders kom ik eer met m'n benen tegenaan.
Alleen schiet ik dan m'n doel voorbij omdat ik dan de boel niet vanaf het stuur bedien.
Ben er dus nog niet helemaal over uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aikon
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Wow zelfs reclame voor een ligfiets boven deze topic nu (bij mij althans). Het wordt echt populair :P

http://www.berkelbike.nl/...OSkwrSr4qYCFYqDDgodJg7A0Q

[ Voor 30% gewijzigd door Aikon op 30-01-2011 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ WFvN en nsa

Dat klittenband lijkt mij ook veel makkelijker, daar had ik nog helemaal niet aan gedacht. Morgen eens even langs de blokker. Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Topicstarter
Hm....... ligfiets? Meer een kruising tussen:
1) Rolstoel
2) Handbike
3) EZ-bike

Van liggen kan je niet spreken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Nee, 't matcht nog niet geweldig, maar is allicht al beter dan computerhardware :+ En ach, lichamelijke beperkingen kunnen een goede reden zijn om op een echte (3-wiel) ligfiets te gaan rijden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nsa1984
  • Nu online
WFvN
Ik denk dat ik snap wat je bedoeld, zal maandag even kijken hoe het "frame" daar bevestigt zit. Ik had zelf de staalkabel om de frame buis willen doen waar ook het crankstel aan bevestigd zit. Die is mooi stevig verankert in zowel de neus als in de bodem van de carrosserie. Als het frame stukje in "de smurf" stevig genoeg lijkt dan zou je inderdaad met een lange ketting (hooguit 2m) voldoende veranker opties moeten krijgen.

Thijsvk
Is die kabel verlenging dan zo lastig? Ik verwacht een massa draad, twee draden een voor elke richtingaanwijzer en een draad voor het achterlicht. Dat kan toch nooit zo moeilijk in elkaar geprutst zitten. Dat je het prutsen zat bent en dan maar een fabrieksoplossing koopt kan ik me ook wel een beetje voorstellen.

Die reclame ach laten we het erop houden dat ze in elk geval ontdek hebben dat we een andere manier van fietsen hebben dan de normaal rechtop/zitfiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nou ja, het verlengen van de kabel zelf is niet echt het probleem, zit meer in de schakelmodule.
Daar zit een aan-uit-aan schakelaartje in. Het apparaatje zelf is nogal groot en lelijk naar mijn smaak, dus die moet dan onder het zitje komen. Daar vandaan moet ik dan die schakelaar gaan verlengen, maar dat gaat niet werken. Althans, niet op de manier zoals ik het wil, met onder de linker- en rechterduim een schakelaartje. Dus moet ik eerst de huidige schakelaar er uit solderen, en dan gaan uitzoeken welke contact punten (d'r zitten er acht geloof ik, het is laat) i moet hebben voor welk schakelaartje.
Een nette af-fabriek draadloze oplossing vind ik dan toch mooier, ik wil m'n stuur ook een beetje netjes houden.
Ik kijk het nu gewoon nog even aan.

Raznorr:
Afbeeldingslocatie: http://www1.dealextreme.com/productimages/sku_32797_1.jpg
(klik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey

Kom net bij de blokker weg en heb al een stuk klittenband gehaald. Zie nu pas jou reactie Thijsvk. Ook handig, maar in principe hetzelfde. Alleen op die van de blokker staat natuurlijk niet zo'n mooi merk ;) Kan verder niet wachten totdat ik vrijdag het juiste stoeltje kan monteren.

Zijn er onder jullie al liggers die weer dagelijks naar het werk ofzo fietsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als ik weer aan het werk zou kunnen zou ik gewoon iedere dag fietsen.
Nu dat niet het geval is kies ik er voor om in deze kou niet voor de lol te gaan fietsen, althans ik moet er in ieder geval een zonnetje bij hebben

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nsa1984
  • Nu online
Raznorr
Ik rijd sinds een week of twee weer tweemaal (dinsdag en woensdag) per week met de open ligfiets naar het "werk". De derde (donderdag) werkdag voor mij doe ik mee met de taxi groep om te zorgen dat die taxi "rendabel" rijd, maar persoonlijk ga ik liever op de fiets. En op maandag ga ik met de normale fiets naar het station en vervolg daarna de reis naar school met de trein (Zutphen - Hengelo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 7_feet_up
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 12-08-2023
Verwijderd schreef op maandag 31 januari 2011 @ 14:47:Zijn er onder jullie al liggers die weer dagelijks naar het werk ofzo fietsen?
Ik rijd alweer ruim 3 weken dagelijks naar m'n werk op m'n open ligfiets (even terugzoeken... vanaf 4 januari). Gaat prima, tegen kou kun je je goed kleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jerommel
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 06-06-2022
nsa1984 schreef op zaterdag 29 januari 2011 @ 23:45:
Jerommel
Zolang het blijft bij een lekke achterband is het jammer maar vind ik dat je niet moet klagen. :)
Was slechts een mededeling.
Inmiddels geplakt. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
Ik rij niet dagelijks naar werk, maar dat kan ook niet. Ik organiseer de lunch samen met een collega en ik zou niet weten hoe ik die 24 pakken 1,5L dubbelfris van de Makro maandag op de ligfiets mee had gekregen :P

Heb weer wat onderdelen gehaald om op m'n Ligfiets te monteren. De eerder genoemde Speed Dial SL's zijn binnen, de Shimano Deore XT triggers en achterderailleur zijn ook binnen en de BB7 remmen met gesinterde blokken zijn onderweg. Als alles komend weekend binnen is, heb ik een lekker sleutelweekendje voor de boeg :Y) De Tektro's remmen toch niet zo lekker eigenlijk, moeilijk te doseren. Ze remmen bij licht knijpen al vrij fors, dat blijft met toenemende knijpkracht vrijwel gelijk en ineens blokkeren ze. Ik ga nu het hele systeem maar vervangen door een systeem waar verschillende mensen van zeggen dat het het beste remschijfsysteem is dat niet hydraulisch is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Topicstarter
Zo, vanmiddag even wat druk op de pedalen gezet. Op weg naar huis zag ik een vlotte rijder voor me op forse afstand. Die moest ik natuurlijk wel even inhalen.

Hoewel m'n snelheid de laatste weken beduidend lager ligt dan in de zomer en ik sommige stukken 's morgens zelfs maar 26 km/h rijd, heb ik vanmiddag toch maar even over grotere afstand de snelheid boven de 37 km/h gezet en een fors deel zelfs op 39. Voor mijn doen in deze tijd van het jaar best fraai.

En ja, ik ben hem voorbij gegaan.... 2x zelfs want na de eerste keer moest ik een enorme tijd wachten bij verkeerslichten en kon hij bij me komen. Maar bij groen was het de brug omhoog en dat gaat met een velomobiel toch een stuk langzamer. Maar daarna heb ik hem dus toch nog een keer m'n achterkant laten zien. Wel een goede rijder was dat trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ter info:
Voor degenen die wellicht interesse hebben in eerder genoemde richtingaanwijzers - al is het maar het idee- ze kwamen zojuist voorbij in Blik op de Weg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Topicstarter
Vandaag voelde ik me weer eens vreselijk lomp bij de fietsenmaker. Elke keer dat je bij een fietsenmaker komt die je niet kent sla je weer zo'n figuur als je een 'aparte' combinatie van onderdelen koopt. Dit keer een ketting voor m'n flevobike: hij moet om de tandkransjes passen, maar niet te breed zijn, want dan kan hij niet door de derailleur (kettingspanner) heen. Toen moest ik de verkoper wijs maken dat ik én een derailleur, én een versnellingsnaaf met dik tandwiel had...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nsa1984
  • Nu online
Grrrene
24pakken vocht zie ik geen echt probleem in. Bobyak achter de ligfiets en laden maar :) Verder have fun met ombouwen.

Zit zelf nog te twijfelen of ik toch een andere derailleur achter wil monteren om die 9e krans te kunnen gebruiken. Je zit in de quest alleen een beetje met dat je echt een korte kooi nodig hebt omdat het kapje er anders afgedrukt gaat worden. Velomobiel.nl geeft aan goede ervaringen te hebben met de "XT M772 GS", maar die kon ik vanmorgen in het systeem niet zo snel vinden. Gisterenavond kwam ik de RD-5700ss tegen bij rose en op het werk kwam ik de RD-3400ss tegen in het systeem. Maargoed heb te weinig ervaring met derailleurs om zomaar een alternatief erop te zetten, zeker als je rekening moet houden met beperkingen door het kapje.

ThijsVK
Inderdaad ik zag het ook. Wel leuk om te zien, maar ik blijf handje uitsteken toch prettiger vinden denk ik. (gewoontedier he) 's Avonds zal het wel stukken beter opvallen, maar overdag vind ik het een beetje teveel gadget gehalte. Aan de andere kant we zitten niet voor niks op tweakers.net dus laat je vooral niet tegenhouden.

Mux
Wat voor ketting heb je dan nu meegenomen? In principe kun je je versnellingsnaaf natuurlijk ook gewoon een 1/2"3/32" tandwiel geven zodat je elke normale derailleurketting kunt gebruiken, dat heb ik op de Alligt in elk geval wel gedaan ivm kettingbuis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux

mux

99% efficient!

Topicstarter
3/32" past niet op m'n kransje, het moet 1/8 zijn. Die past nèt wel door de derailleur, maar dan moeten de pennetjes waarmee de schakels aan elkaar zitten niet te ver uitsteken. Een beetje een randgevalletje.

Ik had ook een 3/32" tandkrans voor op de naafversnelling kunnen kopen (ik weet dat dat bestaat), maar ik wil mede vanwege de open kettingloop en dat mijn flevobike zo goed als onderhoudsvrij dient te worden mijn ketting en tandwielen zo zwaar mogelijk uitvoeren: veel tanden (65/23) en dikke tandbladen zodat ze nauwelijks slijten. Gewoon, als experiment :P

Ieder ander mens had er waarschijnlijk gewoon een 48/17 combinatie op gegooid en 700 gram bespaard :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goose
WFvN schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 20:42:
Hoewel m'n snelheid de laatste weken beduidend lager ligt dan in de zomer en ik sommige stukken 's morgens zelfs maar 26 km/h rijd, heb ik vanmiddag toch maar even over grotere afstand de snelheid boven de 37 km/h gezet en een fors deel zelfs op 39. Voor mijn doen in deze tijd van het jaar best fraai.
Blij om dat te horen. Mijn snelheid is zo rond de 30 35. ik rijd nu met de Quest op 3 mp+ banden omdat ik een aantal nachtdiensten draai en helemaal geen zin heb om snachts een lekke band te krijgen.

Kijk je naar de gemiddelden van deze twitteraar dan kom ik daar helemaal niet aan. En dan rijdt ie meestal een paar km's sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grrrrrene
  • Niet online
nsa1984 schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 23:26:
Grrrene
24pakken vocht zie ik geen echt probleem in. Bobyak achter de ligfiets en laden maar :) Verder have fun met ombouwen.
OK, het was een k*tsmoes :P
Zit zelf nog te twijfelen of ik toch een andere derailleur achter wil monteren om die 9e krans te kunnen gebruiken. Je zit in de quest alleen een beetje met dat je echt een korte kooi nodig hebt omdat het kapje er anders afgedrukt gaat worden. Velomobiel.nl geeft aan goede ervaringen te hebben met de "XT M772 GS", maar die kon ik vanmorgen in het systeem niet zo snel vinden.
Hier zeer voordelig verkrijgbaar, komt mijn achterderailleur ook vandaan :)
Gisterenavond kwam ik de RD-5700ss tegen bij rose en op het werk kwam ik de RD-3400ss tegen in het systeem. Maargoed heb te weinig ervaring met derailleurs om zomaar een alternatief erop te zetten, zeker als je rekening moet houden met beperkingen door het kapje.
Op Youtube staan prima installatiehandleidingen van de diverse fabrikanten en ook van specialisten. Het afstellen van een achterderailleur valt best mee als je het juiste stappenplan volgt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nsa1984
  • Nu online
Eerst maar even vertellen dat nu de temperatuur net boven het vriespunt lag ik een stuk prettiger naar het "werk" heb gefietst. Wind iets in de rug, temperatuur ongeveer 4 graden volgens de rabobank meting en ik reed in 35 minuten van huis naar het "werk". Terugweg had ik wel de wind iets tegen, maar toch nog in een kleine 40minuten weer terug thuis aangekomen. Ik voelde me dus vandaag ook weer geweldig op de ligfiets, foei wat heeft die kou dan toch een invloed.

Mux
De grote van je tandwielen is een keuze die je zelf gemaakt hebt en waar ik geen kritiek op uit. Sterker nog ik vind het wel leuk :) Ik vond het alleen vreemd dat jij in combinatie met de derailleur niet voor een 1/2"3/32" ketting en tandwiel gegaan bent. Volgens mij maakt het qua slijtvastheid ook niet zoveel uit, want een ketting slijt het meeste door het zijdelings bewegen en dat zal die bij jouw niet doen. Maargoed het is voor jouw ook een beetje een experiment.

Grrrrene
Dat is inderdaad een leuke prijs, dank voor de tip. Wat betreft in gebruik nemen van een derailleur voorzie ik geen enkel probleem. Het is niet zo dat ik zoon ding nog nooit heb gemonteerd/afgesteld. Waar ik me vooral zorgen overmaak(te) is het kiezen van een ander type derailleur, omdat ik het door velomobiel.nl aangeraden type niet bij de groothandel kon vinden. En er maar een paar derailleurs met "korte kooi" tussen stonden.

PS Spiegeltje(s) voor de quest inmiddels besteld dus dat moet binnenkort (hopelijk dit weekend) ook goed komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• budi
Heftig tochtje gepland voor morgen: retourtje Dronten vanuit Bussum. Heenweg hopelijk met knallende windmee over de vogelweg en rietweg van de flevopolder en dan terug proberen via Lelystad naar Almere Buiten een heel klein beetje beschutting te vinden.
De Strada van een vriend van me is klaar en die willen we gaan ophalen, natuurlijk kan hij dat alleen, maar het is wel gezellig om samen te fietsen, net als vorige week toen we hem weg brachten. Hij is een niet zo geoefende fietser, ben blij dat ie een gestroomlijnde fiets heeft, anders zou ie met de wind tegen terug misschien niet eens vooruit komen :)

Ik heb vorig jaar met windkracht 5 uit het zuidwesten eens 80 km/u gehaald vanaf de Stichtse brug. Ben nu wel benieuwd hoeveel ik haal met windkracht 6 uit dezelfde richting.... als ik het durf natuurlijk, als het een beetje vlagerig is, doe ik het maar niet, het moet wel verantwoord blijven. Uiteraard ook alleen als er niemand anders rijdt. Gelukkig kun je dat al van bovenaf zien en heb je bovendien een aardig eind om uit te rollen en te remmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nsa1984
  • Nu online
Vandaag had ik eindelijk tijd om te kijken naar de lengte afstelling van de Quest.
De lengte afstelling van de quest kun je verstellen door de bracketas kleine stukjes naar voor of achteren op de framebuis te verschuiven. Hiervoor moet je een tweetal alluminium klemmen iets los maken, en in theorie moet het geheel dan kunnen schuiven. Zoals ik al schreef in theorie, want in de praktijk schoof het geen milimeter zodat ik uiteindelijk de klemmen er volledig vanaf heb gedraaid en de bracketas houder van de framebuis heb getikt. Even rondom poetsen en de bracketas houder op een volgens mij goede afstand op de framebuis gedrukt. Toen kwam de hel die door mij "bracketas klemmen monteren" genoemd word.
Pfff verschikkelijk die klemmetjes zijn bij mijn quest (geen idee of het bij alle questen zo strak zit) klaarblijkelijk net iets aan de krappe kant waardoor het deel waarin schroefdraad zit met wat moeite wel op zowel de bracketas houder als de framebuis wil vallen, maar het deel waar geen schroefdraad in zit paste met geen mogelijkheid over de bracketashouder en de framebuis heen. Toch zat het er oorspronkelijk overheen en niet ernaast. Uiteindelijk met veel wilskracht en met een hamer op goed geluk een paar rake klappen kreeg ik ook dit onderdeel op de beoogde plek. :) De andere klem moest ook nog maar ook hier met wat gepast geweld de boel weer in orde gebracht.

Het trieste aan het hele verhaal is dat de lengte afstelling nu wel beter staat, maar mijn knieenstoot probleem niet is oplost. Ik heb dus verder zitten kijken of ik de stoel een halve centimeter lager kon stellen zodat mijn knieen iets meer ruimte zouden krijgen. Helaas lijkt het erop dat de stoel al echt op zijn laagste stand staat die het voor mij ook mogelijk houd om over de quest te kijken waar ik heen rijd.
Uiteraard heb ik al gelezen over kortere cranken, en vraag me stiekem af of dat een oplossing voor het knieen stoot probleem zou zijn. Vraag me af of de standaard crankverkorters op de cranks die in de quest zitten passen. Dan zou ik het gewoon eens kunnen proberen om op termijn kortere cranks te monteren.

Verder kwam ik er bij het proefrijden rondom de lengte afstelling achter dat de quest net achter de linkerwielkast lek is geraakt. Mogelijk is dit gebeurd toen ik vorige week zaterdag ben omgeslagen, maar daar is niks met zekerheid over te zeggen.

Ook heb ik de spiegeltjes (samen met wat andere onderdelen) binnen. Stom genoeg heb ik niet gekeken of deze spiegels wel een knieschanier puntje hebben en dat hebben deze dus uiteraard niet. Als ik toch naar velomobiel.nl moet zal ik denk ik deze twee spiegeltjes vervangen voor de door velomobiel.nl geleverde spiegels die wel voorzien zijn van een knieschaniertje.

Nog een hele domme vraag van mij als beginnende quester. Ik had begrepen dat een 26" buitenband met een gevulde binnenband zonder problemen achterin moet kunnen passen. Ik heb het vanmiddag geprobeerd maar krijg de band zonder de band ernstig te vervormen er niet in. Heb ik verkeerd begrepen dat je een 26" buitenband zonder vervormen achterin kunt drukken of zie ik niet hoe dat handig en mooi kan?

Budi klinkt als een leuk plan, vandaag tijdens het proefrijden ook een beetje op de wind kunnen zeilen en dat gaat inderdaad erg lekker. :) Houd het veilig en geniet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Topicstarter
20" kan aan de linkerkant van de achterwielkast vrij probleemloos geplaatst worden. Aan de rechterkant wil ook maar dan moet je hem wel even redelijk 'indeuken' als je hem onder de dwarsstang doordrukt.

26" wiel kan volgens mij wel links van het achterwiel maar die zal je bij het plaatsen in ieder geval moeten vervormen. Uiteindelijk zal hij dan helemaal tot bovenin de smurfenmuts komen. Maar omdat ik de linker kant vrij wil houden voor bagage heb ik alle reservebanden rechts staan (momenteel 2x 20" en een in 3-en opgevouwen 26")

Vandaag trouwens forse wind. Heengaande de wind pal op kop. Maar de hogere temperatuur maakte dat ik weer wat vlotter kon rijden en gewoon lekker met 30 tegen de wind in knalde terwijl tegenliggers met forse wind mee de 30 nog niet eens haalden :D
Lang leve de geweldige stroomlijn.

Verder heb ik trouwens 'afstandhoudertjes' gemaakt om tussen dekje en body te plaatsen aan de voorkant zodat er een kier ontstaat voor ventilatie. In mijn geval heel simpel omdat mijn dekje met magneten op de fiets vastligt. Een stel magneten extra tussen dekje en body doet dus wonderen :D
Pagina: 1 ... 17 ... 44 Laatste