Wat verdient een ICTer gemiddeld? (deel 10) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 6 ... 35 Laatste
Acties:
  • 626.353 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• battler
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-06 15:11
Wat is dat voor onzin. Jij wilt meer salaris en je geeft aan wat je graag zou willen. Hij doet een tegenbod en je gaat akkoord of niet. Jij hoeft hem toch niet in te gaan lichten wat je ergens zou kunnen verdienen :?

[ Voor 15% gewijzigd door battler op 25-05-2010 19:39 ]

Lux.Architectuur | Van Dromen tot Wonen | www.Lux-a.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyberbot
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 18-08 12:40
ja dat zei ik toen het is onzin,
maar hij zei toen hij kan dat niet alleen beslissen, moet bij merder,
dus ik heb een 3 advertenties op monsterbo gevonden
ik wil graag iemand mij hier helpen
wat zou ik ongeveer kunnen verdienen met de aboven staan informatie?
alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• battler
Je zou je tekst leesbaar kunnen maken, dan kunnen wij jou helpen. ;)
Vul het lijstje even volledig in (opleiding e.d) dan kan iemand met soortgelijke kennis/niveau en ervaring reageren. Ook kan je gewoon het topic doorzoeken via de zoekfunctie en bekijken wat andere mcse'ers verdienen.

[ Voor 61% gewijzigd door battler op 25-05-2010 20:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-09 04:00
Ik snap ook niet veel van de tekst, maar ik ben eerder ook eens rond gaan vragen wat ik elders kon verdienen, dit heb ik netjes op papier gezet. En tevens natuurlijk al de positieve punten van jezelf vermelden, en wat voor goeds je al niet gedaan hebt voor het bedrijf... Je moet wel een beetje reclame maken natuurlijk.
Op zich is het zo gek nog niet om opslag te vragen, maar je werkgever moet natuurlijk wel inzien dat het geld wat hij extra kwijt is, ook weer ergens terug komt. ;)

http://www.carrieretijger.nl/carriere/promotie/onderhandelen

Hier staat ook het één en ander, en met name:

http://www.carrieretijger...tie/salarisonderhandeling

[ Voor 38% gewijzigd door eX0duS op 25-05-2010 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wirf
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 04-09 08:21
Leeftijd: 29
Opleiding(en): HIO (= Ing./Bachelor)
Certificaten: Prince2 Foundation, Prince2 Practitioner, Spring Core en nog wat van die dingen, iets met architectuur ook.
Werkervaring: 5 jaar
Werkgever: Kleine Detacheerder
Huidige functie: Codeklopper
Vakantiegeld: 8%
Vakantiedagen: 25 vakantiedagen, 4 vakantiedagen die door de werkgever aangewezen kunnen worden (op een specifieke datum dus)
13/14e maand of winstuitkering: 13e maand, of een bonusregeling tot 2,5 maanden
Laptop: Ja
GSM: Ja
Leaseauto: Ja (750 ex. brandstof)
Werkweek: 40 uur
Pensioenregeling: Ja
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Tegemoetkoming in de ziektenkostenverzekering, collectieve verzekering, gratis fysiotherapie verzekert, 60 euro/maand onkostenvergoeding en uuh... vrijdag gratis kroketten.
Land: Nederland
Regio: Gld.
Reistijd: Afhankelijk van klus, nu 60 minuten

Maand salaris (bruto): 3420

Heeft sinds kort zijn wachtwoord weer terug gevonden!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• battler
Zeer netjes! Zowel qua arbeidsvoorwaarden als salaris. En niet vergeten je leasebudget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyberbot
battler schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 20:03:
Je zou je tekst leesbaar kunnen maken, dan kunnen wij jou helpen. ;)
Vul het lijstje even volledig in (opleiding e.d) dan kan iemand met soortgelijke kennis/niveau en ervaring reageren. Ook kan je gewoon het topic doorzoeken via de zoekfunctie en bekijken wat andere mcse'ers verdienen.
wat is niet duidelijk in de text :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wvkreg
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 10-09 08:13
cyberbot schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 19:03:
Leeftijd: 26
Opleiding(en)
Certificaten: MSCE/MSCA
Werkervaring: 5 tot 6 jaar
Huidige functie: systeembeheerder

Laptop: ja
Vakantiegeld: ja
Vakantiedagen: 25
13/14e maand of winstuitkering: ne
GSM: ja
Leaseauto*: ne
Pensioenregeling: ja
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: ne
Laptop: Ja Dell E6400
Reistijd**: 1 uur

ik heb namelijk meer gevraagrd, en hij wil graag allees op papier van mij kant,(excel)
wat verdient systeembeheerder bij ander bedrijf,
wat zou ik kunnen verdienen met de aboven note?
F7 spellingscheck heb je gewonnen.
Daarnaast mcsa of mcse hbo afgerond?
Zo nee, 2000 euro max

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinodambini
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 03-09 19:51

pinodambini

Dr. Z. Vago

Gezien het niveau dat je "lijkt" te hebben puur nav je schrijfstijl en het ontbreken van een afgeronde opleiding (anders graag toevoegen bij het overzicht), denk ik dat je inderdaad blij mag zijn met maximaal 2000 euro per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyberbot
alvast bedankt :)
ik ben zelf geen NL,misschien daarom mijn NL is zwak.
maar 2000 euro heb ik zeker meer en krijg ik meer als 3000 brutto per mand,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• markiew
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 27-08 14:17
No offence; zou de volgende keer in het Engels reageren. Maak je meer vrienden mee :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smesjz
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Z'n Engels is al even beroerd als z'n Nederlands als ik dat zo lees in andere topics. Ook dat kan meespelen bij bepalen van het salaris omdat goede taalbeheersing een competentie kan zijn.

Maar tegen de 2400 moet wel mogelijk zijn met 5 jaar relevante ervaring. Tenzij die mcsa/mcse hopeloos verouderd is.

Je moet kijken naar de inhoud van werkzaamheden van een systeembeheerder, niet naar de titel. In niet iedere organisatie doet een 'systeembeheerder' hetzelfde. In het ene geval zit er ook netwerkbeheer bij en in het andere geval niet etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1
  • Laatst online: 06:57

Sa1

smesjz schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 08:18:
Z'n Engels is al even beroerd als z'n Nederlands als ik dat zo lees in andere topics. Ook dat kan meespelen bij bepalen van het salaris omdat goede taalbeheersing een competentie kan zijn.

Maar tegen de 2400 moet wel mogelijk zijn met 5 jaar relevante ervaring. Tenzij die mcsa/mcse hopeloos verouderd is.

Je moet kijken naar de inhoud van werkzaamheden van een systeembeheerder, niet naar de titel. In niet iedere organisatie doet een 'systeembeheerder' hetzelfde. In het ene geval zit er ook netwerkbeheer bij en in het andere geval niet etc
Wat wel vreemd op mij overkomt is dat hij wil weten wat hij moet gaan verdienen, maar hij verdient al meer dan 3000, geeft echter niet aan wat hij precies verdient. Of ik heb het compleet verkeerd begrepen.. dat kan natuurlijk met de manier van schrijven iets van doen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tuinïnen
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 08:19

tuinïnen

Eventus stultorum magister

Sa1 schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 09:02:
[...]
Wat wel vreemd op mij overkomt is dat hij wil weten wat hij moet gaan verdienen, maar hij verdient al meer dan 3000, geeft echter niet aan wat hij precies verdient. Of ik heb het compleet verkeerd begrepen.. dat kan natuurlijk met de manier van schrijven.
Als jij zijn tekst begrijpt, mag daar ook wel een certificaat voor worden uitgereikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raptorix
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17-02-2022
tuinïnen schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 09:06:
[...]

Als jij zijn tekst begrijpt, mag daar ook wel een certificaat voor worden uitgereikt.
Ne

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tuinïnen schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 09:06:
[...]

Hij probeert het in ieder geval en met een beetje fantasie kun je het heus wel lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tuinïnen
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 08:19

tuinïnen

Eventus stultorum magister

Verwijderd schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 13:02:
[...]

Hij probeert het in ieder geval en met een beetje fantasie kun je het heus wel lezen.
Ik snap het idee van wat hij wil zeggen wel, maar wat hij nou echt zegt :x

Overigens was ie al schilder in zijn vorige leven ;)
Wat het is Salarie van dit opleiding?

Maar hier gaan we niet uitkomen, back ontopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amnesys
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 13-06 13:55
Leeftijd: 23
Opleiding(en): MBO ICT BOL 4 (afgerond begin '07)
Certificaten: Cisco Essentials, bezig met MCSA2003
Werkervaring: 2,5 jaar
Werkgever: Catering bedrijf
Huidige functie: Netwerkbeheerder (kleine afdeling dus zeer breed begrip)

Vakantiedagen: 23
13/14e maand of winstuitkering: NVT
Laptop: Nee
GSM: Nee
Leaseauto: Nee
Werkweek: 40 uur (20 contract uren maar bijna altijd 40 uur in de week on the job)
Pensioenregeling: PH&C
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Elke middag verse warme maaltijd, gezellige werksfeer
Regio: Noord-Brabant
Reistijd: 15 minuten fietsen

Maand salaris (bruto): 1692,13

Binnen mijn functie ben ik verantwoordelijk voor het aansturen en beoordelen van 2 MBO stagiaires.

Netwerkbeheer hier komt neer op:

beheer 5 win2k3 servers (AD, SQL, TERMINAL, EXCHANGE, BACKUP)
ondersteuning +/- 100 werkstations op hoofdlocatie
10 evenementen locaties met eenvoudige omgeving (lokale werkgroep 2- 4 pc's)
Telefonie (ISDN, VOiP)
Website beheer en ontwikkeling (+/- ~10 websites)
Advisering ICT hardware aanschaf.
Uitgifte gsm's laptops etc.

Ben vast wel iets vergeten 8)7

Binnenkort ga ik een voorstel doen voor een nieuw contract (40 uur), vandaar mijn interresse naar mijn huidige salaris situatie.

[ Voor 16% gewijzigd door Amnesys op 26-05-2010 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• battler
Kan je iets breder specificeren wat je precies allemaal doet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Railgunner
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:36
Heb je je MBO 4 BOL al afgerond of ben je er nog mee bezig? Indien afgerond, zou €1800-2000 meer in lijn met je ervaring liggen. Verder heb je wel weinig extra's en weinig vakantiedagen, maar de reistijd en gezellige sfeer zijn natuurlijk ook belangrijk :).

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro x64
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RenRew
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16-06 17:44
Binnenkort ben ik klaar met mijn opleiding mediatechnologie, en kan waarschijnlijk blijven werken bij het stagebedrijf waar ik nu stage loop.

Leeftijd: 21
Opleiding(en): MBO ICT Niv3 & MBO mediatechnologie NIV4.
Certificaten: (nog) geen, ben bereid ze te halen
Werkervaring: Geen, afgezien van ~2,5 jaar stage
Werkgever: Onderzoek & Adviesbureau (Regio Rotterdam/Amsterdam)
Huidige (komende) functie: Helpdesk/supportdesk medewerker

Wat is een beetje normaal voor iemand met deze opleiding/leeftijd/werkervaring?

[ Voor 3% gewijzigd door RenRew op 26-05-2010 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Railgunner
Als ik de posts hier zo zie, zou ik zeggen dat een startend helpdesker met MBO maar (nog) zonder certificaten met een bedrag van ca. € 1500-1750 kan beginnen, afhankelijk van de precieze inhoud van de functie en eventuele extra's.

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro x64
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 04-09 07:51
Leeftijd: 22
Opleiding(en): MBO ICT Beheerder Niveau 4
Certificaten: (MCSE, CCA, Prince2 Foundation)
Werkervaring: 4 jaar
Werkgever: Detacheerder
Huidige functie: IAM Medewerker

Vakantiedagen: 26
13/14e maand of winstuitkering: Uren + winst bonus
Leaseauto*: 625 ex brandstof (4 jaar /160.000 KM)
Werkweek: 40
Pensioenregeling: Volledig vergoed (bijsparen mogelijk)
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Spaarloon, opleidingen onkostenvergoeding, internetvergoeding
Regio: Noord-Holland
Reistijd**: Huidige project 20 min

Maand salaris (bruto): 1900

Binnenkort weer salaris besprekingen, sta inmiddels al bijna 2 jaar stil in salaris ondanks behalen MCSE en Prince2. enig idee wat reeël is om te vragen? Ik dacht zelf aan 2200 a 2300 brutto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11-09 22:49
Als je 4 jaar werkervaring voltijdse en relevante jaren zijn, dan denk ik dat je tussen 2200 en 2700 kan uitkomen. Vooral bij de wat kleinere detacheerders met lagere overheadkosten moet meer mogelijk zijn dan je nu hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Railgunner
Wat doet een IAM medewerker? (ik ken de afkorting niet)

Identity & Access Management?
Intern Account Manager?
...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwazer
  • Laatst online: 19-08 17:56
RAILGUNNER schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 13:20:

Intern Account Manager?
...?
[flauw]
I am Weasel?
[/flauw]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
RAILGUNNER schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 13:20:

Intern Account Manager?
...?
Het gaat in dit geval om Identity & Access Management. Globaal gezien is mijn afdeling verantwoordelijk voor het user & groupmanagement van AD en SAP. Ook zijn wij bezig het hele indienst uitdienst proces te stroomlijnen binnen deze organisatie. En helpen wij afdelingen met het herstructureren hun afdelingsmappen met een maximale autorisatieniveau van 5.

[ Voor 15% gewijzigd door TWFpa2Vs op 27-05-2010 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
t_captain schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 13:20:
Als je 4 jaar werkervaring voltijdse en relevante jaren zijn, dan denk ik dat je tussen 2200 en 2700 kan uitkomen. Vooral bij de wat kleinere detacheerders met lagere overheadkosten moet meer mogelijk zijn dan je nu hebt.
ja het gaat om 3/4 jaar relevante werkervaring.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smesjz
  • Niet online
TWFpa2Vs schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 13:35:
[...]

Het gaat in dit geval om Identity & Access Management. Globaal gezien is mijn afdeling verantwoordelijk voor het user & groupmanagement van AD en SAP. Ook zijn wij bezig het hele indienst uitdienst proces te stroomlijnen binnen deze organisatie. En helpen wij afdelingen met het herstructureren hun afdelingsmappen met een maximale autorisatieniveau van 5.
Indient/uitdient procedure vind ik vooral een HR aangelegenheid wat vervolgens prima door SAP ondersteund kan worden en gevoed moet worden door lijnmanagers. Maar bedoel je het ICT gedeelte van in-/uitdienst? Laptop, user-account, telefoon e.d. ?

Het gaat er natuurlijk ook om wat jij doet binnen het geheel maar 1900 is wel mager, maar vergeet ook je lease auto niet. Prince2 is leuk, maar als je niet in projecten mee draait is het maar van beperkte waarde. Iets met ITIL had me logischer geleken, zoals een stuk change management.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TWFpa2Vs
smesjz schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 13:53:
[...]

Indient/uitdient procedure vind ik vooral een HR aangelegenheid wat vervolgens prima door SAP ondersteund kan worden en gevoed moet worden door lijnmanagers. Maar bedoel je het ICT gedeelte van in-/uitdienst? Laptop, user-account, telefoon e.d. ?

Het gaat er natuurlijk ook om wat jij doet binnen het geheel maar 1900 is wel mager, maar vergeet ook je lease auto niet. Prince2 is leuk, maar als je niet in projecten mee draait is het maar van beperkte waarde. Iets met ITIL had me logischer geleken, zoals een stuk change management.
ITIL ben ik mee bezig. Indienst/uitdienst gaat bij mijn huidige opdrachtgever veel verder dan alleen HR. Ik draai om dit moment mee in een project en ga in de toekomst vaker meedraaien in projecten. Ik ben op dit moment voornamelijk bezig met het volledig herstructureren van afdelingen en hun autorisatiestructuur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 13:46:
Leeftijd: 34
Opleiding(en): Mavo, MTS WTB
Certificaten:MCSE 2K3, CCNA, VCP410, VSP, VTSP, EMC Prooven, EqualLogic, (e.a.)
Werkervaring: 14 Jaar
Werkgever:
Huidige functie:Tecnical Engineer Virtualisation

Vakantiedagen: 27
13/14e maand of winstuitkering: Doelen Bonus (weinig ziek etc)
Laptop:Ja, BYOC
GSM:Ja, iPhone
Leaseauto: Ja, VW Passat Executive Plus
Werkweek: 40uur
Pensioenregeling:Kan wel, niet gedaan
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Marktwaarde toeslag (per certificaat 50 - 100 eu bruto)
Land: NL
Regio: ZH
Reistijd: 20 minuten als ik niet naar een klant hoef....

Maand salaris (bruto): 3370

Ben alles behalve ontevreden...
Netjes toch? Mooi compleet arbeidspakket.

Toch grappig om te zien dat ik in 3 jaar een hoger salaris heb dan jij in 14 jaar bij elkaar heb gewerkt. Ben ook nog 4 jaar jonger. Gezien je opleidingsniveau heb je het netjes voor elkaar, dat bedoel ik dus niet, maar het is een heel ander traject.

Het zal ook wel erg afhankelijk zijn in welke branche je zit want wat ik doe (BI) is en blijft toch al een tijdje hot en er wordt goed voor betaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mierenfokker
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-12-2024
Verwijderd schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 14:05:
[...]

Netjes toch? Mooi compleet arbeidspakket.

Toch grappig om te zien dat ik in 3 jaar een hoger salaris heb dan jij in 14 jaar bij elkaar heb gewerkt. Ben ook nog 4 jaar jonger. Gezien je opleidingsniveau heb je het netjes voor elkaar, dat bedoel ik dus niet, maar het is een heel ander traject.

Het zal ook wel erg afhankelijk zijn in welke branche je zit want wat ik doe (BI) is en blijft toch al een tijdje hot en er wordt goed voor betaald.
Als hijzelf tevreden is, wie ben jij om daarover te oordelen. En wat jij doet is appels met peren vergelijken. BI is nu eenmaal niet te vergelijken met virtualisatie.

En als je dan toch gaat vergelijken, post jouw specificaties dan eens ;)

[ Voor 4% gewijzigd door mierenfokker op 27-05-2010 14:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Testert
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 30-09-2024
En dan ineens valt je bek open van verbazing. Hoe kan het mogelijk zijn dat mensen zo'n beperkt empathisch vermogen zoveel verdienen?! :X

Sjoch dizze stêd; sjoch wat der rûnom bart - It âlde spegelet him yn wat de takomst hat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik wil jullie graag een aanbieding die ik kreeg voorleggen, wat vinden jullie hiervan?

Leeftijd: 21
Opleiding(en): WO Bachelor Informatiekunde en WO Bachelor Culturele Antropologie
Certificaten: LOI Copywriting
Werkervaring: Niet relevant (wel divers, maar vooral in de marketing)
Werkgever: Een softwareontwikkelaar
Huidige functie: Functioneel ontwerper

Vakantiedagen: 31
13/14e maand of winstuitkering: Bonus (maar daar waren ze voorlopig wat vaag over, van wat ik begrijp 1 maandsalaris)
Leaseauto*: Nee
Pensioenregeling: 70%
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: nvt
Regio: Overijssel
Reistijd**: 1,5 uur enkele reis (wordt minder omdat ik ga verhuizen, ca. 1 uur enkele reis)

Maand salaris (bruto): 2385 + 50 netto onkostenvergoeding

Een andere aanbieding die ik heb:

Werkgever: Een detacheerder
Huidige functie: tester

Vakantiedagen: 26
13/14e maand of winstuitkering: Bonus (ca. 8%)
Leaseauto*: Ja
Pensioenregeling: 50%
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: opleidingsmogelijkheden (met amortisatie van 36 maanden)
Regio: Randstad
Reistijd**: max. 1 uur enkele reis

Maand salaris (bruto): 1600 bruto + 200 inzetbonus + 280 prestatiebonus + 140 onkostenvergoeding = ca. 2220 per maand

Heb ook nog andere dingen lopen. Men vraagt altijd wat mijn indicatie is, maar ik vind het lastig om in te schatten. WO Bachelor, maakt het moeilijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• merauder
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 02-09 20:08
Een ammortisatie van 36 maanden kan ik persoonlijk niet een arbeidsvoorwaarde noemen. De leaseauto is wel aantrekkelijk.

Verder moet je goed nadenken over of de detachering je wat lijkt, want je zit bij tekenen er 3 jaar aan vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
@Morna: het zijn twee verschillende functies. Wil je liever ontwerpen of testen?

Arbeidsvoorwaardelijk heb je warschijnlijk veel meer aan aanbieding #1. Het grootste verschil is dat daar je beloning grotendeels vast is en meetelt voor pensioenopbouw, sociale zekerheid en voor het verkrijgen van een hypotheek. (vaste brutoloon per jaar 30.900). Aanbieding #2 hangt bij elkaar van de bonusen, leaseauto en onkostenvergoeding. Vaste brutoloon per jaar slechts 20.700.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JAHRASTAFARI
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11-09 19:31
Even een update van mij:

Leeftijd: 37
Opleiding(en): HBO Informatiemanagement en MBA
Certificaten: 30 stuks, meer dan de helft systeembeheer in het verleden, tot projectmanagement, enterprise architectuur en programmamanagement
Werkervaring: 13 jaar
Werkgever: Gemeente (wat iedereen ook denkt: ik werk mij hier helemaal suf :'( )
Huidige functie: Beleidsmedewerker Informatisering
13/14e maand of winstuitkering: Ik geloof 4 of 5% eindejaarsuitkering
Laptop: Ja, dell 15 inch troep, te min om privé te gebruiken
GSM: Ja, iPhone 3GS
Werkweek: 36 uur
Pensioenregeling: Overheid, eigenlijk geen idee, maar wordt gewoon standaard van loon gehouden.
Reistijd: 50 min enkele reis
Maand salaris (bruto): 4816 (max. schaal 11 + 10% extra)
Maand salaris (netto): 2890 (incl. spaarloon van 50 euro)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFX
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:03
JAHRASTAFARI schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 21:35:
Even een update van mij:

Leeftijd: 37
Opleiding(en): HBO Informatiemanagement en MBA
Certificaten: 30 stuks, meer dan de helft systeembeheer in het verleden, tot projectmanagement, enterprise architectuur en programmamanagement
Werkervaring: 13 jaar
Werkgever: Gemeente (wat iedereen ook denkt: ik werk mij hier helemaal suf :'( )
Huidige functie: Beleidsmedewerker Informatisering
13/14e maand of winstuitkering: Ik geloof 4 of 5% eindejaarsuitkering
Laptop: Ja, dell 15 inch troep, te min om privé te gebruiken
GSM: Ja, iPhone 3GS
Pensioenregeling: Overheid, eigenlijk geen idee, maar wordt gewoon standaard van loon gehouden.
Reistijd: 50 min enkele reis
Maand salaris (bruto): 4816 (max. schaal 11 + 10% extra)
Maand salaris (netto): 2890 (incl. spaarloon van 50 euro)
Netjes en dan nog een mooie iphone erbij _/-\o_

Werkgever: Gemeente (wat iedereen ook denkt: ik werk mij hier helemaal suf :'( ) Ik ken het gevoel de buitenwereld denkt nog steeds dat een ambtenaar niets anders doet dan uit het raam kijken daar de werkelijkheid toch een heel ander beeld laat zien.

”Don’t focus on making money; focus on protecting what you have.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abom
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-09 13:05
MrFX schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 21:49:
[...]

Werkgever: Gemeente (wat iedereen ook denkt: ik werk mij hier helemaal suf :'( ) Ik ken het gevoel de buitenwereld denkt nog steeds dat een ambtenaar niets anders doet dan uit het raam kijken daar de werkelijkheid toch een heel ander beeld laat zien.
Wij (de mensen die over ambtenaren klagen) generaliseren natuurlijk, wij weten ook wel dat er genoeg ambtenaren zijn die gewoon goed hun werk doen. Ik heb een aantal vrienden en bekenden die ambtenaar zijn, waarvan ik overtuigd ben dat ze hard werken.
Echter ken ik ook te veel verhalen (meeste first-hand) over ambtenaren die liever lui dan moe zijn (heb je in de private sector ook, maar die vallen meestal door de mand). Zo ken ik verhalen over ambtenaren bij de politie, die voor vrienden en bekenden een baantje regelen (niets mis mee), maar die mensen voeren vervolgens geen fuck uit en wordt gewoon de hand boven het hoofd gehouden!
Mijn werkgever heeft bewust alle mensen bij de politie weggehaald, hoofdzakelijk vanwege de slechte werkmentaliteit. Je werd er echt aangespoord om niet te hard te werken... Uiteindelijk geen fijne werkomgeving en dus is iedereen weggehaald.

Kennen jullie dat als ambtenaar niet? Die ene collega (of groep), die nooit iets uitvoert?

Ja, het merendeel van de ambtenaren zal gewoon goed werken.

Ja, er kan probleemloos gigantisch gesneden worden in het ambtenaren apparaat.

De meeste bedrijven hebben elke 4-8 jaar wel een reorganisatie en dan vliegen er een berg mensen uit. Volgens mij is er in de afgelopen 30 jaar nog nooit een jaar geweest waarin het aantal ambtenaren is gekrompen.

[ Voor 14% gewijzigd door Abom op 28-05-2010 00:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Railgunner
Abom schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 23:47:
Volgens mij is er in de afgelopen 30 jaar nog nooit een jaar geweest waarin het aantal ambtenaren is gekrompen.
Misschien moet je toch wat vaker een krant lezen, dit onderwerp was gisteren nog in het nieuws :)
Sinds begin 2007 zijn 6608 banen verdwenen. Tegelijkertijd zijn er 3590 functies bijgekomen. Daarmee ligt het terugbrengen van het aantal ambtenaren op schema, stelt minister van Binnenlandse Zaken Ernst Hirsch Ballin (CDA).
Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smesjz
  • Niet online
RAILGUNNER schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 00:48:
Misschien moet je toch wat vaker een krant lezen, dit onderwerp was gisteren nog in het nieuws :)
Klopt. Onder ambtenaren vallen natuurlijk niet alleen medewerkers van gemeentes of provincies. Ook politie, het waterschap, rijkswaterstaat, onderwijs e.d. valt hier onder. Niet onbelangrijk om te vermelden. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Salandur
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online

Salandur

Software Engineer

[...]

[...]

Bron
In het artikel staat dat het aantal functies verminderd is, maar niet het aantal ambtenaren.

Assumptions are the mother of all fuck ups | iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Abom
  • Laatst online: 12-09 13:05
[...]

[...]
2007/2008: http://www.depers.nl/binn...ng-aantal-ambtenaren.html
2010: http://www.inoverheid.nl/...enaren-telt-ons-land.html

Van 115.000 naar 123.000 in 3 jaar tijd, bij het rijk alleen...welke daling?

Maar we raken nogal offtopic, ik wilde alleen even aangeven dat wanneer er over ambtenaren geklaagd wordt, het niet van toepassing is op elke ambtenaar.

[ Voor 13% gewijzigd door Abom op 28-05-2010 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

t_captain schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 21:25:
@Morna: het zijn twee verschillende functies. Wil je liever ontwerpen of testen?

Arbeidsvoorwaardelijk heb je warschijnlijk veel meer aan aanbieding #1. Het grootste verschil is dat daar je beloning grotendeels vast is en meetelt voor pensioenopbouw, sociale zekerheid en voor het verkrijgen van een hypotheek. (vaste brutoloon per jaar 30.900). Aanbieding #2 hangt bij elkaar van de bonusen, leaseauto en onkostenvergoeding. Vaste brutoloon per jaar slechts 20.700.
Ontwerpen lijkt mij ook veel leuker, dus ik denk dat ik de 2e sowieso laat schieten. Vandaag heb ik bij nog een bedrijf een gesprek voor de functie functioneel ontwerper. Als alles goed gaat en ik krijg daar ook een aanbieding van laat ik het nog wel weten.
Maar los daarvan, is de 1e aanbieding een beetje marktconform of...?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

merauder schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 21:02:
Een ammortisatie van 36 maanden kan ik persoonlijk niet een arbeidsvoorwaarde noemen. De leaseauto is wel aantrekkelijk.

Verder moet je goed nadenken over of de detachering je wat lijkt, want je zit bij tekenen er 3 jaar aan vast.
Ik heb het niet goed uitgelegd :) Ik krijg gratis trainingen (geen amortisatie) maar als ik daarnaast zelf een opleiding wil doen die in lijn ligt met mijn functie, dan dus wel die amortisatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiLLie-
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 11-09 13:26
Na lange tijd meelezen toch ook eens mijn gegevens:

Opleiding(en): WO Bedrijfskundige Informatica
Certificaten: Prince2 Foundation, ITIL Foundation
Werkgever:
Huidige functie: (Technisch) Implementatieconsultant

13/14e maand of winstuitkering: winstuitkering, afgelopen jaren gemiddeld 5%
Leaseauto: Ja, A3 sportsback
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: ziektekostenverzekering vergoed (ook voor partner), wat kleine toeslagen
Reistijd: afhankelijk van de klant (van 15 minuten tot 2,5 uur enkele reis ...)

Maand salaris (bruto): 3900

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BurningSheep
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-12-2024
BiLLie- schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 13:03:
Na lange tijd meelezen toch ook eens mijn gegevens:

Opleiding(en): WO Bedrijfskundige Informatica
Certificaten: Prince2 Foundation, ITIL Foundation
Werkgever:
Huidige functie: (Technisch) Implementatieconsultant

13/14e maand of winstuitkering: winstuitkering, afgelopen jaren gemiddeld 5%
Leaseauto: Ja, A3 sportsback
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: ziektekostenverzekering vergoed (ook voor partner), wat kleine toeslagen
Reistijd: afhankelijk van de klant (van 15 minuten tot 2,5 uur enkele reis ...)

Maand salaris (bruto): 3900
Dat heb je goed geregeld. Jammer dat je niet wat meer info geeft over je werkgever (welke sector bijvoorbeeld) en wat je functie inhoud.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pieterbell
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 08-07-2021
Leeftijd: 38
Opleiding(en): Havo, Particulier opleiding (niet IT) Zit tussen MBO en HBO in
Certificaten: MCDST, MCSA, MCSE, MCITP (1 cert), MCDST (1 cert), ITIL, paar andere (firewall, hardware specifieke, etc,)
Werkervaring: 15
Werkgever: Kleine IT dienstverlener
Huidige functie: Senior Beheerder

Vakantiegeld: Ja, standaard
13/14e maand of winstuitkering: Nee
Leaseauto: Ja, +/- €30.000
Werkweek: 40
Pensioenregeling: Nee (!)
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: 50 euro vergoeding p/mnd, opleidingsbudget, maar nog niets van gehad
Regio: Twente
Reistijd: 1 uur enkel

Maand salaris (bruto): 3433

Werkzaamheden:
o.a. migratie projecten, dagelijks beheer (meest MKB) bij klanten, ondersteuning & support.
Verder heb ik gedaan; opzetten helpdesk, leiding aan 1 en 2e lijns, migratie van (en 1x weer terug :)) van IT omgevingen naar virtueel. Ontwerp en inrichten IT infrastructuur.

Baan, secundair en salaris is redelijk.
Maar wat kan ik verwachten bij andere bedrijven in het oosten van NL?

Gewenste regio 's Arnhem, Twente, Achterhoek (Hoek van Deventer tot Enschede, Doetinchem en Arnhem)

[ Voor 3% gewijzigd door pieterbell op 28-05-2010 15:03 . Reden: ITIL + andere certificaat jes toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smesjz
  • Niet online
pieterbell schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 13:40:
Leeftijd: 38
Pensioenregeling: Nee (!)
Dat is natuurlijk ontzettend ongunstig omdat, afhankelijk van het pensioenstelsel en leeftijdsstaffel, je werkgever natuurlijk ook bijdraagt. Regel je dit nu op een andere wijze?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bredend
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-09 13:19
Is *knip* een mooi bedrag om te vragen als beginnend, parttime ZZP'er die *knip*?

Deze vraag hoort niet in dit topic thuis.

[ Voor 38% gewijzigd door Rukapul op 28-05-2010 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• battler
Gezien je leeftijd, opleiding ,het type applicaties wat je ontwikkelt is mijn conclusie dat de glazenbol stuk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwazer
bredend schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 14:36:
Is €30 per uur een mooi bedrag om te vragen als beginnend, parttime ZZP'er die mobiele applicaties ontwikkeld?
Ik zou het hier eens proberen...

Denk eerlijk gezegd dat het een prijs is die te laag is... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsve
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 03-09 16:19
Ook weer eens een update:

Opleiding(en): HBO Informatiekunde & Informatica
Certificaten: ITIL, UML, PRINCE2
Werkervaring: 4 1/2 jaar
Werkgever: Kleine/middelgrote detacheerder
Huidige functie: Systeem ontwikkelaar
Vakantiegeld: 10%
13/14e maand of winstuitkering: prestatie bonus (afgelopen jaar bruto 2 maandsalarissen)
GSM: ja (€ 20,-)
Leaseauto: Ja (€ 710,-)
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: spaarloon, flexibel pakket, Opleidingen volledig vergoed
Bruto: 2600 p/m

Ga aan het einde van dit jaar naar 2700 p/m maar ik blijf het toch een relatief laag bruto inkomen vinden. Meningen?

Be reasonable.... do it my way

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pieterbell
smesjz schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 13:44:
[...]

Dat is natuurlijk ontzettend ongunstig omdat, afhankelijk van het pensioenstelsel en leeftijdsstaffel, je werkgever natuurlijk ook bijdraagt. Regel je dit nu op een andere wijze?
Klopt als een bus!
Nop, helaas.

Werkgever blijft beloven dat er aan gewerkt wordt en dat het binnenkort allemaal voor elkaar zal zijn.
Ik wacht nog steeds...
Of beter ik ga ben op zoek naar een andere werkgever ;)

Maar even terugkomend op mijn gegevens, wat denken jullie ervan? Mijn salaris is toch niet bizar hoog ofzo?
(Secundair; auto, laptop en GSM etc. horen m.i. gewoon bij het werk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smesjz
  • Niet online
pieterbell schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 16:10:
Klopt als een bus!
Nop, helaas.

Werkgever blijft beloven dat er aan gewerkt wordt en dat het binnenkort allemaal voor elkaar zal zijn.
Ik wacht nog steeds...
Of beter ik ga ben op zoek naar een andere werkgever ;)
Ja, maar je loopt nu wel met een enorm pensioengat te kijken. Jouw huidige werkgever legt dus blijkbaar straks een grote zak geld neer maar je zult zelf ook het nodige er in moeten stoppen om niet volledig afhankelijk te zijn van partner en/of AOW. Anyway, ben benieuwd hoe dit af loopt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

pieterbell schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 16:10:
[...]
Maar even terugkomend op mijn gegevens, wat denken jullie ervan? Mijn salaris is toch niet bizar hoog ofzo?
(Secundair; auto, laptop en GSM etc. horen m.i. gewoon bij het werk)
Ik schat in dat je inkomen €400,- onder je marktwaarde ligt.

d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Verwijderd schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 11:48:
[...]

Maar los daarvan, is de 1e aanbieding een beetje marktconform of...?
Lijkt me redelijk marktconform. Ik denk dat een WO B.Sc. ongeveer gelijk zal worden ingeschaald met een HBO-opleiding. Dit ligt aardig in lijn met het gemiddelde lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiLLie-
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 11-09 13:26
BurningSheep schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 13:27:
[...]

Dat heb je goed geregeld. Jammer dat je niet wat meer info geeft over je werkgever (welke sector bijvoorbeeld) en wat je functie inhoud.
Ik werk bij een klein IT bedrijf dat zelf een ERP pakket voor een specifieke branche ontwikkelt en implementeert. Als implementatieconsultant ben ik verantwoordelijk voor de conversie van gegevens uit oude systemen, Excel sheets, et cetera richting ons pakket.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• firefly112
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 05-09 19:19
Leeftijd:21
Opleiding(en):MBO Systeembeheerder nv 4
Certificaten: MCSA, MCSE
Werkervaring: 1 jaar
Werkgever: *********
Huidige functie: SysteemBeheerder

Vakantiedagen: 20
13/14e maand of winstuitkering: Winstuitkering
Leaseauto: ja
Pensioenregeling: ja, 50%
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Onkosten vergoeding
Regio: Gelderland
Reistijd: 30 minuten

Maand salaris (bruto): € 2800

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phobosdeimos
  • Nu online
firefly112: ongeveer 1000 euro boven je marktwaarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LightYears
  • Laatst online: 14-03-2024

LightYears

wilt geen iPod

2800 op je 21e is op zn minst erg nice!

EAC > Ogg vorbis -q6 > Cowon S9 > Westone ES3X > Oor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pieterbell
MrJayMan schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 16:44:
[...]

Ik schat in dat je inkomen €400,- onder je marktwaarde ligt.
Okido, thanx voor de reply!
Vermoedde dat ik gewoon normaal verdiende, maar zit er kennelijk nog onder dus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13:28
firefly112 schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 23:41:

Dat is een enorm goed salaris!

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

idd goed salaris, maar ik denk dat dit een detacheerder is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• battler
Dat denk ik niet. Detacheerders kijken gewoonlijk puur naar specificaties aangezien ze hun facturatie ook moeten kunnen verantwoorden bij de klant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smesjz
  • Niet online
pieterbell schreef op zaterdag 29 mei 2010 @ 08:06:
[...]

Okido, thanx voor de reply!
Vermoedde dat ik gewoon normaal verdiende, maar zit er kennelijk nog onder dus :)
Dus omdat 1 persoon op GoT dit roept zonder enige vorm van onderbouwing, beschouw jij dit als de waarheid? :)

We doen allemaal aannames maar zou ik dat niet direct gebruiken als je met je baas rond de tafel zit zonder dat je zelf voor onderbouwing zorgt. Jezelf verkopen doe je niet door alleen maar je gewenste nieuwe salaris te roepen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Graviton12
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 23-05 12:53
smesjz schreef op zondag 30 mei 2010 @ 21:19:
[...]

Dus omdat 1 persoon op GoT dit roept zonder enige vorm van onderbouwing, beschouw jij dit als de waarheid? :)

We doen allemaal aannames maar zou ik dat niet direct gebruiken als je met je baas rond de tafel zit zonder dat je zelf voor onderbouwing zorgt. Jezelf verkopen doe je niet door alleen maar je gewenste nieuwe salaris te roepen...
:) Dacht eigenlijk net hetzelfde maar had geen zin om een reply te schrijven :p

Heb je al eens geprobeerd om via sites met loon calculators te werken?

Vacature.com en job@ dacht ik, doen elk jaar een vergelijk via weet ik veel, dan krijg je 'ongeveer' een idee wat in een land verdiend wordt adhv leeftijd, jaren ervaring, sector etc etc. niet dat deze thread geen waarde heeft natuurlijk :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-09 08:28

racoon

mooowwww

Ik weet niet of het hier thuis hoort, maar woensdag heb ik een orienterend gesprek bij mijn huidige detacheerder om systeembeheerder te worden, wat zou ik kunnen verwachten, en wat mag ik met mcsa+m en de eerste module nvan mcitp ea als salaris vragen?

24 flesjes in een krat 24 uur in een dag toeval??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1
  • Laatst online: 06:57

Sa1

racoon schreef op maandag 31 mei 2010 @ 09:45:
Ik weet niet of het hier thuis hoort, maar woensdag heb ik een orienterend gesprek bij mijn huidige detacheerder om systeembeheerder te worden, wat zou ik kunnen verwachten, en wat mag ik met mcsa+m en de eerste module nvan mcitp ea als salaris vragen?
en leeftijd / ervaring / huidig salaris / opleidingen / e.d. is niet relevant? dan 1600 euro denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smesjz
  • Niet online
racoon schreef op maandag 31 mei 2010 @ 09:45:
Mijn glazen bol zegt je beter het template kan invullen om er uberhaupt iets zinnigs over te kunnen zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite
  • Laatst online: 27-08 00:03

Frostbite

🤦🏻‍♂️

firefly112 schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 23:41:

Is dat incl je lease auto want als je er dan 400 / 500 vanaf haalt kom je redelijk in de buurt.

Ik ben nu 31 en verdien iets meer met 9 jr werkervaring (en bijna MCSA) zonder leaseauto.

Leeftijd: 31
Opleiding(en): Technische Informatica (MBO nv 4)
Certificaten: Diverse applicatiespecifieke (oa. SAP), bezig met MCSA2003
Werkervaring: Nu 9 jaar
Werkgever: Overheid
Huidige functie: Systeembeheerder

Laptop: Nee, al heb ik er nu wel een in bruikleen voor mijn cursus. :)
Vakantiedagen: 160+ uur (+/- 5 weken)
13/14e maand of winstuitkering: 13de maand
GSM: HTC HD mini of HD2 Ja, onbeperkt internet + bellen (gratis)
Pensioenregeling: ABP
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Diverse regelingen oa ouderschapsverlof, flexibele werktijden (4x9 werken, fiets-privéproject, MCSA kan ik 'gratis' volgen (met voorwaarden) enz.
Reistijd: 15 minuten met de fiets

Maand salaris(bruto): 2800+

Momenteel zit ik een beetje rond te kijken, mogelijk dat er een nieuw lijstje komt in de toekomst :)
Denk dat ik qua salaris nog wat omhoog kan. Wil ook meer met Server beheer gaan doen zeker gezien mijn cursus.Ik mag niet klagen, maar het zou wel fijn zijn om wat meer te verdienen :)

[ Voor 40% gewijzigd door Frostbite op 01-06-2010 13:19 ]

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon

racoon

mooowwww

Sa1 schreef op maandag 31 mei 2010 @ 10:02:
[...]
en leeftijd / ervaring / huidig salaris / opleidingen / e.d. is niet relevant? dan 1600 euro denk ik.
Verdien nu al stuk meer dan dat, maar ik heb vul hieronder de template in.

Leeftijd:30
Certificaten:ITIL Foundations MCSA+M en 1 module van MCITP EA
Werkervaring: 7 jaar
Werkgever: detacheerder
Huidige functie: Senior Helpdeskmedewerker

Laptop: nee
GSM: nee
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Opleidingen worden volledig vergoed
Reistijd: afhankelijk waar ik gedetacheerd word.

Maand salaris (bruto): € 1933

[ Voor 49% gewijzigd door racoon op 31-05-2010 10:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

racoon schreef op maandag 31 mei 2010 @ 10:29:
[...]

Verdien nu al stuk meer dan dat, maar ik heb vul hieronder de template in.

Leeftijd:30
Certificaten:ITIL Foundations MCSA+M en 1 module van MCITP EA
Werkervaring: 7 jaar
Werkgever: detacheerder
Huidige functie: Senior Helpdeskmedewerker

Laptop: nee
GSM: nee
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Opleidingen worden volledig vergoed
Reistijd: afhankelijk waar ik gedetacheerd word.

Maand salaris (bruto): € 1933
:o Jij kan (makkelijk) 2700+ verdienen met deze papieren volgens mij

🎮 Steam
💻 i5 6600k | 16Gb DDR4 | 500Gb + 120Gb SSD | 2Tb HD | Zotac AMP GTX1080 | Dell S2716DG | W10Pro
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon

racoon

mooowwww

Sc0rPi0N schreef op maandag 31 mei 2010 @ 11:11:
[...]

En waar basseer je dat dan op?

[ Voor 13% gewijzigd door racoon op 31-05-2010 11:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Arthur
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14:48

_Arthur

blub

Ik denk dat die 1900nogwattes Euro zelfs al aan de hoge kant is voor hem. Lees maar eens wat andere topics van hem.... initiatief is er niet en het kennisniveau is ook niet al te hoog zo te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marv
  • Laatst online: 19-05-2021
[...]

Niet om vervelend te doen... maar makkelijk 2700+ voor een helpdeskmedewerker?

"Everything I've ever done or said is the complete opposite of what I've wanted" -- George

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFX
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 16:03
racoon schreef op maandag 31 mei 2010 @ 11:13:
[...]

Dacht ik ook, alleen kijken hoe ik dat aanpak om verhoging te vragen.
Dan zul je toch echt richting systeembeheer moeten gaan en daar ervaring op doen voor zover je dit nog niet gedaan hebt. 2700+ voor een senior helpdeskmedewerker vind ik persoonlijk nog wat aan de hoge kant maar als systeembeheerder moet dit prima te doen zijn imho.

”Don’t focus on making money; focus on protecting what you have.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• racoon

racoon

mooowwww

MrFX schreef op maandag 31 mei 2010 @ 11:18:
[...]

Dan zul je toch echt richting systeembeheer moeten gaan en daar ervaring op doen voor zover je dit nog niet gedaan hebt. 2700+ voor een senior helpdeskmedewerker vind ik persoonlijk nog wat aan de hoge kant maar als systeembeheerder moet dit prima te doen zijn imho.
Daar heb ik deze week een gesprek over om systeembeheerder te worden en praktijk ervaring op te gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

racoon schreef op maandag 31 mei 2010 @ 11:13:
[...]

En waar basseer je dat dan op?
Tijdens dat gesprek hoog inzetten of vragen wat ze in gedachten hadden als nieuwe salaris.
Je weet nu toch wel wat het gemiddelde hier is voor de nieuwe functie.

Mocht het bod te laag zijn of het verschil te groot (stel jij wil 2600 zij bieden 2100) dan zou ik hard op zoek gaan naar een andere baan.

Wij hadden btw hier onlangs nog een functie voor helpdeskmedewerker met de maximale uitloop van € 2.672,- (functieschaal 7).

En het ging mij meer om dat hij met zijn papieren een baan kon krijgen (niet de huidige) waarin hij ongeveer dit kon gaan verdienen. Hij gaf zelf aan dat hij binnenkort een gesprek heeft om systeembeheerder te worden.

[ Voor 27% gewijzigd door Frostbite op 31-05-2010 11:27 ]

🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrChicory
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-10-2024
Leeftijd:26
Opleiding(en):HBO Informatica
Certificaten: MCAD, MCTS (Winforms, Distributed applications), MCPD (Winforms 2.0)
Werkervaring: 4,5 jr
Werkgever: Middelgrote detacheerder
Huidige functie: Software ontwerper .NET

Vakantiegeld: ja, 8%
Vakantiedagen: 29
13/14e maand of winstuitkering: 13e maand
Laptop: neen
GSM: neen
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Onkosten vergoeding (90 euro netto)
Reistijd: variabel, momenteel 45 minuten

Maand salaris (bruto): € 2600

Momenteel ben ik gevoelsmatig behoorlijk ontevreden over dit salaris, maar is dit terecht? Mijn werkgever voorlopig laten weten dat dit het uiterste is wat er momenteel voor mij betekend kan worden. Volgende salarisronde is na volgend jaar januari.

Is dit marktconform? Als ik ga shoppen naar een nieuwe werkgever, wat is dan een marktconforme vraag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwazer
MrChicory schreef op maandag 31 mei 2010 @ 13:04:
[knip]

Maand salaris (bruto): € 2600

Momenteel ben ik gevoelsmatig behoorlijk ontevreden over dit salaris, maar is dit terecht? Mijn werkgever voorlopig laten weten dat dit het uiterste is wat er momenteel voor mij betekend kan worden. Volgende salarisronde is na volgend jaar januari.

Is dit marktconform? Als ik ga shoppen naar een nieuwe werkgever, wat is dan een marktconforme vraag?
Als jij een goeie .NET-ter bent, is dit absoluut lager dan ik momenteel ken (Aantal keer gevraagd of ik .NET mensen wist, zat voor mij een vergoeding van €1000,- bij in en een salaris van €3500,- voor de .NET-ter :X )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Warfare
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 09-09 15:22
Hier even wat cijfertjes van mij:

Leeftijd:26
Opleiding(en):MBO+
Certificaten: ITIL Foundation, ASL, Prince2
Werkervaring: 8 jr
Werkgever: Groot IT bedrijf
Huidige functie: Management consultant

Vakantiegeld: ja, 8%
Vakantiedagen: 28
13/14e maand of winstuitkering: geen
GSM: neen
Pensioenregeling: ja, 100%
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Onkosten vergoeding + Ziektekostenverzekering
Reistijd: variabel,

Maand salaris (bruto): € 3200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrChicory
Dwazer schreef op maandag 31 mei 2010 @ 13:07:
[...]

Als jij een goeie .NET-ter bent, is dit absoluut lager dan ik momenteel ken (Aantal keer gevraagd of ik .NET mensen wist, zat voor mij een vergoeding van €1000,- bij in en een salaris van €3500,- voor de .NET-ter :X )
Natuurlijk ben ik goed ;) Maar 3500€?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-09 12:45
ff een klein vraagje voor de personen met lease auto's onder ons.

Tel je de lease waarde bij je bruto salaris op of niet :?

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrChicory
Grolsch schreef op maandag 31 mei 2010 @ 13:45:

Nee. Daarnaast, wat zou ik moeten optellen? Mijn besteedbaar leasebudget?

Persoonlijk zou ik niet weten als ik een baan zonder leaseauto zou zoeken, of ik dan zomaar 700 euro bij mijn salaris kan optellen. Lijkt me niet reeeel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwazer

Die waarde is alleen voor de werkgever belangrijk aangezien hij dat bedrag voor jou moet betalen dat jij die lease auto bestuurd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwazer
MrChicory schreef op maandag 31 mei 2010 @ 13:37:
[...]

Natuurlijk ben ik goed ;) Maar 3500€?
Jup... Dat zijn prettige bijkomende zaken voor mensen die .NET goed beheersen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nee, dit staat los van het salaris.

Ik vind het wel een hele belangrijke arbeidsvoorwaarde, het is niet zo dat ik het negeer bij onderhandelingen.

bv 3500 en geen lease
of
3100 en 600 lease
of
3100 en 900 lease

dan kies ik voor de onderste (puur kijkend naar arbeidsvoorwaarden)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 12-09 12:45
tsjah, het is een afweging.

Je pensioenopbouw, ww uitkering zijn gebaseerd op bruto salaris, en niet op lease budget.

Maar als je bijvoorbeeld bruto 3500 hebt, en een netto reiskostenvergoeding van 200 EUR, dan wordt het verhaal al weer anders.

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smesjz
  • Niet online
Natuurlijk is het een belangrijke arbeidsvoorwaarde omdat je zonder lease auto zelf een eigen vervoersmiddel (openbaar vervoer of prive auto) moet hebben voor woon/werk verkeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwazer
Verwijderd schreef op maandag 31 mei 2010 @ 14:06:
[...]

Nee, dit staat los van het salaris.

Ik vind het wel een hele belangrijke arbeidsvoorwaarde, het is niet zo dat ik het negeer bij onderhandelingen.

bv 3500 en geen lease
of
3100 en 600 lease
of
3100 en 900 lease

dan kies ik voor de onderste (puur kijkend naar arbeidsvoorwaarden)
Zou ik toch mee oppassen: De catalogus waarde van de auto wordt bij je bruto jaarinkomen opgeteld om tot een bijtelling (mits je natuurlijk privé rijdt) te komen. Hoe duurder de auto, hoeveel meer bijtelling je betaald...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pieterbell
smesjz schreef op zondag 30 mei 2010 @ 21:19:
[...]

Graviton12 schreef op zondag 30 mei 2010 @ 21:37:
[...]

:) Dacht eigenlijk net hetzelfde maar had geen zin om een reply te schrijven :p

Heb je al eens geprobeerd om via sites met loon calculators te werken?

Vacature.com en job@ dacht ik, doen elk jaar een vergelijk via weet ik veel, dan krijg je 'ongeveer' een idee wat in een land verdiend wordt adhv leeftijd, jaren ervaring, sector etc etc. niet dat deze thread geen waarde heeft natuurlijk :p
@Smjejz;
Nee, 1 persoon is te weinig om iets van aan te nemen (hoeveel wel :/ ?).
Maar omdat verder niemand reageerde, ook na die post niet, meende ik dat zijn antwoord wel zo ongeveer klopte. Als het namelijk niet zou kloppen hadden er wel meer mensen gereageerd... (toch? Of is dat een domme redenatie.. )

@Graviton12;
Salarischeck inderdaad! Stom, had ik zelf ook even kunnen doen... 8)7
Bedankt voor de tip in ieder geval :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pingkiller
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:02
Leeftijd:25
Opleiding(en):Bedrijfskundige informatica(duaal)
Certificaten:Geen
Werkervaring:Niets direct relavant. 2-3 jaar beheer gedaan, half jaartje tester geweest. Voorzitter van de opleidingscomissie is misshien nog het meest relevant, echter weet ik niet of dit telt.
Werkgever:Hoger onderwijs
Huidige functie:proces manager/request fullfiller.

Vakantiegeld:8%
Vakantiedagen:~55
13/14e maand of winstuitkering:half maand salaris(geloof ik)
Laptop:Nee
GSM:Nee
Leaseauto:Nee, wel reiskostenvergoeding(75% van ster abbonement)
Werkweek:40u
Pensioenregeling:Niet opgezocht nog
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Opleidingen vergoed(bedrag nog even nazoeken, maar is goed geregeld).
Land:Nederland
Regio:Noord-holland
Reistijd:45-60 min enkele reis(wordt hopelijk binnenkort ~30 min)

Maand salaris (bruto):2414

Ben zelf redelijk tevreden met het salaris. Het werk en het bedrijf vind ik echter erg leuk. Ik zit hier als student, maar straks dus een officiele functie. De naam doet overigens vermoeden dat ik meer aanstuur dan uitvoer, dat is echter niet waar. Ik zorg er zelf voor dat alle taken wordt uitgezet en de aanvragen goed worden uitgevoerd door de juiste mensen. Aangezien ik dit voornamelijk zelf ga doen mag ik ook het proces vebeteren waar mogelijk. Daarnaast werk ik samen met twee ervaren mensen(op service management gebied) waar ik nog een hele hoop van kan leren.

Kortom, ben zeker tevreden. En lol@de vakantiedagen natuurlijk..that's semi-overheid for you :p

CSS snippet om users te blokkeren: https://tweakers.net/instellingen/customcss/snippets/bekijk/2618/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smesjz
  • Niet online
@Pieterbell: ik hoop dat je dat soort redenaties niet al te vaak gebruikt in de praktijk. "Zwijgen is toestemmen" is niet het meest sterke argument op een forum :)
Er zijn genoeg redenen te verzinnen waarom ze niet reageerden: geen interesse, instemming, te weinig kennis om er iets zinnigs over te zeggen etc etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leeftijd:22
Opleiding(en):MBO Systeembeheerder nv 3 + 4

Huidige functie: helpdesk medewerker

Vakantiedagen: ?
Regio: Zuid holland
Reistijd: 1 uur

Maand salaris (bruto): € 1500

is dit redelijk? of toch maar stevig gaan onderhandelen bij volgende gesprek?

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2010 20:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• urk_forever
  • Laatst online: 11-09 18:27
Leeftijd: 28 (bijna 29)
Opleiding(en): HBO Bedrijfskundige informatica (niet afgemaakt), MBO Systeembeheer (nv 4), HBO Informatica (deeltijd, ben aan het afstuderen)
Certificaten: ITIL Foundation
Werkervaring: 5 jaar als systeembheerder, 4+ jaar als .Net software ontwikkelaar
Werkgever: Klein software bedrijf
Huidige functie: (Senior) .Net ontwikkelaar

Vakantiedagen: 33
13/14e maand of winstuitkering: Nee
GSM: Ja, HTC Touch Pro2
Leaseauto*: Ja, Peugeot 207
Werkweek: 40 uur (8 uur thuiswerken)
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden:
Regio: FL
Reistijd**: 15 min op de fiets

Maand salaris (bruto): 2100+

Wat vinden jullie? Ik vind zelf dat het salaris iets aan de lage kant is. Lease auto loopt april volgend jaar af en ik heb er voor gekozen geen nieuwe te nemen. Daarnaast heb ik senior tussen haakjes gezet omdat ik mijzelf eigenlijk nog niet echt senior ontwikkelaar vindt, maar dat nu eigenlijk wel ben. Ik ben de langst zittende ontwikkelaar en heb de meeste kennis van alle producten (en dat zijn er veel!).
Dus iedereen met een vraag komt bij mij uit. Daarnaast vervul ik ook nog een beetje de functie van Systeembeheerder.

Hail to the king baby!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sianto
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 19-03 00:34
Opleiding(en):MBO systeembeheer niveau 3 + 4
Certificaten:MCSA, CCA, ITIL foundation, CCNA
Werkervaring: 2 jaar beheer gedaan
Huidige functie:Systeembeheerder

Vakantiegeld:8%
Vakantiedagen:25+12 ATV
13/14e maand of winstuitkering: 3% winstuitkering
Leaseauto: Nee, wel reiskostenvergoeding (185)
Werkweek:40u
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Mogelijkheid tot interne opleidingen
Land:Nederland
Regio:Utrecht
Reistijd: 30 tot 45 min

Maand salaris (bruto):2450

Eens in de zoveel tijd een weekje Technician on call, extra vergoeding 500 bruto

Ben best tevreden hiermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Railgunner
urk_forever schreef op maandag 31 mei 2010 @ 20:12:
Leeftijd: 28 (bijna 29)
Opleiding(en): HBO Bedrijfskundige informatica (niet afgemaakt), MBO Systeembeheer (nv 4), HBO Informatica (deeltijd, ben aan het afstuderen)
Certificaten: ITIL Foundation
Werkervaring: 5 jaar als systeembheerder, 4+ jaar als .Net software ontwikkelaar
Werkgever: Klein software bedrijf
Huidige functie: (Senior) .Net ontwikkelaar

Vakantiedagen: 33
GSM: Ja, HTC Touch Pro2
Leaseauto*: Ja, Peugeot 207

Maand salaris (bruto): 2100+

Wat vinden jullie? Ik vind zelf dat het salaris iets aan de lage kant is. Lease auto loopt april volgend jaar af en ik heb er voor gekozen geen nieuwe te nemen. Daarnaast heb ik senior tussen haakjes gezet omdat ik mijzelf eigenlijk nog niet echt senior ontwikkelaar vindt, maar dat nu eigenlijk wel ben. Ik ben de langst zittende ontwikkelaar en heb de meeste kennis van alle producten (en dat zijn er veel!).
Dus iedereen met een vraag komt bij mij uit. Daarnaast vervul ik ook nog een beetje de functie van Systeembeheerder.
Als je straks je HBO hebt afgerond, zou je mede dankzij je werkervaring makkelijk 2500 moeten kunnen verdienen, wellicht nog meer. Betaalt je werkgever nu je HBO? Dan zou ik je huidige situatie als acceptabel omschrijven (zeker gezien vakantiedagen, leaseauto en gsm)
sianto schreef op maandag 31 mei 2010 @ 20:15:
Opleiding(en):MBO systeembeheer niveau 3 + 4
Certificaten:MCSA, CCA, ITIL foundation, CCNA
Werkervaring: 2 jaar beheer gedaan
Huidige functie:Systeembeheerder

Vakantiedagen:25+12 ATV

Maand salaris (bruto):2450

Eens in de zoveel tijd een weekje Technician on call, extra vergoeding 500 bruto

Ben best tevreden hiermee.
En daar heb je ook alle reden voor! Mooie reeks certificaten voor je leeftijd trouwens :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• urk_forever
  • Laatst online: 11-09 18:27
RAILGUNNER schreef op maandag 31 mei 2010 @ 23:33:
[...]

Als je straks je HBO hebt afgerond, zou je mede dankzij je werkervaring makkelijk 2500 moeten kunnen verdienen, wellicht nog meer. Betaalt je werkgever nu je HBO? Dan zou ik je huidige situatie als acceptabel omschrijven (zeker gezien vakantiedagen, leaseauto en gsm)
Ja, hij betaalt de opleiding, maar daarvoor heb ik wel een terug betalings overeenkomst.Ik zal het in mijn achterhoofd houden voor de volgende gesprekken.

Hail to the king baby!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frostbite

Frostbite

🤦🏻‍♂️

Verwijderd schreef op maandag 31 mei 2010 @ 19:55:
Opleiding(en):MBO Systeembeheerder nv 3 + 4

Huidige functie: helpdesk medewerker

Vakantiedagen: ?
Regio: Zuid holland
Reistijd: 1 uur

Maand salaris (bruto): € 1500

is dit redelijk? of toch maar stevig gaan onderhandelen bij volgende gesprek?
Nee dit is niet redelijk naar mijn idee.

Wat ik al zei we hadden hier ook een helpdeskfunctie met aanloopschaal 6 (minimaal € 1.608,-) waarna je na een jaar dus in schaal 7 komt. Na een jaar verdien je dan 1888 (schaal 7 trap 2) bruto.

🎮 Steam
📱 Samsung Galaxy S22+

Pagina: 1 ... 6 ... 35 Laatste

Dit topic is gesloten.