Wat verdient een ICTer gemiddeld? (deel 10) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 35 Laatste
Acties:
  • 626.350 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-09 18:35

TrailBlazer

Karnemelk FTW

daboytim schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 00:18:
1300 voor een startende hbo-er is volgens mij veel te laag, ook al ben je nog jong.
dat is gewoon een vernedering. 10 jaar geleden begon ik bij KPN op 4250 gulden (22 jaar) dat was dus zo ongeveer 1900 euro en dan heb ik niet eens inflatie meegerekend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:03
TrailBlazer schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 07:52:
[...]
dat is gewoon een vernedering. 10 jaar geleden begon ik bij KPN op 4250 gulden (22 jaar) dat was dus zo ongeveer 1900 euro en dan heb ik niet eens inflatie meegerekend.
Niet geheel eerlijk om startsalarissen tijdens de hoogtijdagen van de internet-boom te vergelijken met nu, maar wel met je eens dat 1300 een lachertje is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upquark
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-09 15:11
RAILGUNNER schreef op maandag 17 mei 2010 @ 23:31:
Waarschijnlijk heeft Upquark wel een poging tot een WO / HBO gedaan, maar deze nooit afgemaakt. Dat zie je wel vaker in dit topic en is niet heel vreemd.
Klopt inderdaad. Eerst WO geprobeerd, toen HBO, maar ging beide voor geen meter. Op een gegeven moment kon ik bij een detacheringsbureau aan de slag, waar je met een goede uitslag van een analytische test werd aangenomen: ideaal voor mij dus. Ik werd gelijk gedetacheerd bij mijn huidige werkgever, en na een jaar ben ik daar in vaste dienst gekomen.
peak schreef op maandag 17 mei 2010 @ 23:17:
Aangezien je alleen VWO heb gedaan en daarnaast in bezit bent van een paar certificaten ( hoe goed ze zijn weet ik niet ), maar wat gebeurt er met jou als je om wat voor reden dan ook niet meer verder kunt werken bij je huidige werkgever?
Dat je dus een andere baan moet gaan zoeken.. Maak je dan veel kans of?
Tja, goeie vraag. Het eerlijke antwoord is dat ik werkelijk geen idee heb. Ik vermoed dat ik op basis van werkervaring en brede inzetbaarheid wel interessant kan zijn voor andere werkgevers, maar ik maak me sterk dat dat dan niet met deze arbeidsvoorwaarden zal zijn.
mierenfokker schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 07:11:
Belastingdienst, beter kunnen we het niet maken wel makkelijker? :P
:*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
peak schreef op maandag 17 mei 2010 @ 23:17:
Even off-topic:

Aangezien je alleen VWO heb gedaan en daarnaast in bezit bent van een paar certificaten ( hoe goed ze zijn weet ik niet ), maar wat gebeurt er met jou als je om wat voor reden dan ook niet meer verder kunt werken bij je huidige werkgever?
Dat je dus een andere baan moet gaan zoeken.. Maak je dan veel kans of?
Hahaha, powerbuilder, wordt dat serieus gebruikt?
Wij hadden tijdens onze opleiding zware critiek op de keuze voor powerbuilder, omdat geen enkel bedrijf het zou gebruiken. Dit is dan ook werkelijk de eerste keer dat ik het terug zie in het bedrijfsleven. En dat 3 jaar na afstuderen. LOL

Youtube: DashcamNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen V
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 05-07 23:57

Jeroen V

yadda yadda yadda

Upquark schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 08:24:
Tja, goeie vraag. Het eerlijke antwoord is dat ik werkelijk geen idee heb. Ik vermoed dat ik op basis van werkervaring en brede inzetbaarheid wel interessant kan zijn voor andere werkgevers, maar ik maak me sterk dat dat dan niet met deze arbeidsvoorwaarden zal zijn.
Dat weet je nooit. Eigenlijk heb ik zo ongeveer hetzelfde als wat jij hebt. Alleen VWO, daarna WO niet afgemaakt. Maar ik zit nu wel op zo'n 5K per maand. (ok, wel meer werkervaring) Dus zeg nooit nooit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Upquark
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 10-09 15:11
dfrenner schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 09:01:
[...]

Wij hadden tijdens onze opleiding zware critiek op de keuze voor powerbuilder, omdat geen enkel bedrijf het zou gebruiken. Dit is dan ook werkelijk de eerste keer dat ik het terug zie in het bedrijfsleven. En dat 3 jaar na afstuderen. LOL
Tja, ik had genoeg van het mainframe, en Sybase/PowerBuilder was het enige alternatief dat ik toen kon gaan doen. Maar, mee eens: die taal had allang om zeep geholpen moeten worden. 't Is vaak ook een kwestie van: zolang het draait, draait het. (en zolang je idioten kan vinden die er mee willen werken...)

Ben toendertijd nog wel naar Brussel geweest voor de opleiding omdat er simpelweg in Nederland verder geen enkele aanmelding was. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WizX
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08-04 11:08
TrailBlazer schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 07:52:
[...]

Helemaal mee eens, even ter vergelijking, wat verdient een vuilnisman? :+
Als vuilnisman ben je vaak een ambtenaar. Binnen de gemeente waar je werkt heb als laagste inschaling:
Technisch uitvoerend medewerker D -> schaal 3 -> tussen € 1.419,- en 2.085,- bruto/mnd

Je zou nog kunnen doorgroeien naar de volgende schaal:
Technisch uitvoerend medewerker C -> schaal 4 -> tussen € 1.461- en 2.202,- bruto/mnd (inclusief vakantiegeld 8%, eindejaarsuitkering 5% en levensloopbijdrage 1,5 %, zit je dan toch op ruim € 30.000,- bruto op jaarbasis met een 36-urige werkweek)

[ Voor 0% gewijzigd door WizX op 18-05-2010 09:17 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rizzi
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

Rizzi

Rechtlijnig als altijd

Upquark schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 09:17:
[...]

Tja, ik had genoeg van het mainframe, en Sybase/PowerBuilder was het enige alternatief dat ik toen kon gaan doen. Maar, mee eens: die taal had allang om zeep geholpen moeten worden. 't Is vaak ook een kwestie van: zolang het draait, draait het. (en zolang je idioten kan vinden die er mee willen werken...)

[..]

off-topic:
Bekend verschijnsel. Inherent aan grote bedrijven?

*zwaait naar 'oud-collega'. Nog meer off-topic: mooi gebouw van de Dienst daar in Apeldoorn 8)

What's a cube to you?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tazzman
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-09 11:52

tazzman

a real boardmonkey

[...]

Ik ben toch meermaals powerbuilder applicaties tegen gekomen bij bedrijven .. maar goed, ik kom dan ook niet vers van school. ;)

Het nieuwe speelgoed: een Saab 9-3 Aero (absoluut, helemaal en compleet fantastisch....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• croxz
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14:17
[...]
Upquark werkt dan ook bij de overheid. Dus je hebt het tot op de dag van vandaag nog niet terug gezien in het bedrijfsleven 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Casejunkie
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 23-08 14:58
Batata007 schreef op zondag 16 mei 2010 @ 22:22:
[...]
Hierop krijg ik net het "eenmalige" tegenaanbod van 1600. Met als onderbouwing dat hij 1800 voor een 21-jarige startende HBO-er met geen ervaring te veel vind. Hij vind dat ik mij het eerste half-jaar zou moeten bewijzen, op basis daarvan zou ik kunnen groeien qua salaris.
1600 is nog steeds veel te weinig voor een startende HBO'er. (Ik denk dat een MBO'er hier niet eens voor zou tekenen)

Als je kijkt dat een paar pagina's terug 2 HBO'ers (waaronder ik) starten met een salaris van 2300 en 2450 bruto kaal salaris vind ik jou bod toch wel erg laag en zoals gezegd een belediging voor je behaalde diploma. Oke ik weet dat deze 2 startsalarissen wel redelijk aan de goede kant zijn maar zou als beginnende HBO echt niet tekenen voor onder de 2000.

19x 300Wp Trina Solar + 12x 320Wp Q-cells op een SolarEdge SE7K

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13:28
1300 is gewoon een uitzondering, zelfs zonder diploma en certificaten is een startsalaris van 2300 voor 40 uur mogelijk.

Hij moet gewoon wat anders zoeken. Vreemd, aangezien je van het bedrijf waar jij je afstudeerstage hebt gelopen je meestal een prima aanbod doet.

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Railgunner
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:36
@ Casejunkie

De twee salarissen die je noemt (2300 en 2450) lijken me aan de hoge kant voor een HBO-starter van 21. Ik ben van mening dat leeftijd ook meeweegt in de salarisbepaling.

Een starter van 21 heeft wellicht zijn/haar opleiding sneller voltooid dan een starter van 24 (wat an sich een goed iets is), maar heeft waarschijnlijk wat minder overige bagage op zak. Als ik personeel zou aannemen, zou ik voor de wat oudere starter gaan.

Wat betreft Batata007 ben ik het met jullie eens dat 1800 het minimum zou moeten zijn en dat dat nog aan de lage kant is. 2000 zou een mooie start zijn voor een starter van 21.

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro x64
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Casejunkie
RAILGUNNER schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 10:43:
@ Casejunkie

De twee salarissen die je noemt (2300 en 2450) lijken me aan de hoge kant voor een HBO-starter van 21. Ik ben van mening dat leeftijd ook meeweegt in de salarisbepaling.

Een starter van 21 heeft wellicht zijn/haar opleiding sneller voltooid dan een starter van 24 (wat an sich een goed iets is), maar heeft waarschijnlijk wat minder overige bagage op zak. Als ik personeel zou aannemen, zou ik voor de wat oudere starter gaan.
Ja oke daar ben ik het dan ook weer wel mee eens. Maar het mag niet zo'n extreem verschil uitmaken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Nash
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 27-07 20:20

Mr.Nash

The Undercover Boogieman

Het hangt van meerdere factoren af. Gemiddeld is het startsalaris 2000euro, en vooral in deze tijd zou ik daar wel blij mee zijn als ik jou was. Uitschieters van 2300, 2450 of zelfs 2500 zitten er bij maar daar moet je wel wat tegenover hebben staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwazer
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19-08 17:56
Leeftijd: 26
Opleiding(en):MK EIT Niv 4
Certificaten: MCP, MCTS, MCSA2K3, CCA
Werkervaring: 5.5 jaar fulltime
Werkgever: Software ontwikkelaar
Huidige functie: Technisch Applicatie Beheerder

Vakantiegeld: 8.33%
Vakantiedagen:
13/14e maand of winstuitkering: Bonussysteem (Kom ik nog niet voor in aanmerking)
Laptop: Nee
GSM: Nee
Leaseauto*: Nee
Werkweek: 40 uur
Pensioenregeling: Ja
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Mogelijkheid tot korting op sportabonnement/€0,19 ct/km
Land: Nederland
Regio: Utrecht
Reistijd**: ongeveer 45 mins

Maand salaris (bruto): 2600

Nu heb ik een nieuw contract gekregen voor een jaar ditmaal. Nu hebben ze in de voorwaarden staan dat de km-regeling tot max €130,- p.mnd betreft. Snel uitgerekend kom ik daardoor €160,- tekort per maand (Salaris gaat niet omhoog bij het vernieuwen van het contract). M.a.w.: ik ga erop achteruit.

Is die €0,19 ct/km ergens anders vandaan te halen? (in de vorm van een belasting aangifte o.i.d.) Want het is een ok werkgever, weiger alleen om zelf die €160,- per maand te moeten neerleggen om op het werk te komen... :X

[ Voor 0% gewijzigd door Dwazer op 20-05-2010 09:55 . Reden: Toevoegen Certificaat ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 11-09 22:49
Die 19 cent per kilometer is slechts fiscale ruimte voor je werkgever om je een netto reiskostenvergoeding te kunnen betalen. Doet hij dat niet, dan heb je geen aftrekpost in de inkomstenbelasting.

Je kunt kijken of je misschien wat meer salaris kunt krijgen ter compensatie. Of je kunt kijken naar een andere werkgever :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13:03
-edit-

Net te laat, zie hierboven

[ Voor 93% gewijzigd door EvaluationCopy op 18-05-2010 12:54 ]

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Railgunner
TS doet ook even mee, ik ben net van functie geswitched en ik heb een vast contract getekend :*).

Leeftijd: 25
Opleiding(en): VWO, HBO Communicatiesystemen
Certificaten: Prince2 Foundation & één bancair certificaat
Werkervaring: 1 jaar
Werkgever: Bank
Huidige functie: Junior BI analist

Vakantiegeld: 8,33%
Vakantiedagen: 35
13/14e maand of winstuitkering: 13e maand + winstuitkering
Laptop: Ja
GSM: Ja, iPhone (belkosten volledig vergoed, ook privé)
Leaseauto: Nee, OV-abonnement
Pensioenregeling: Middelloonregeling
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Spaarloon/levensloop, gedeeltelijke vergoeding voor betaalde hypotheekrente, persoonlijke en/of team bonussen, fietsplan, enkele cursussen per jaar, diverse kleine extra's.
Regio: Randstad
Reistijd: 20 minuten (fiets) / 10 minuten (OV)

Maand salaris (bruto): 2730

Denk dat ik niets te klagen heb, zeker gezien het feit dat mijn voorlopleiding niet relevant voor deze functie is :).

Intel Core i7-6700 | 16 GB | GeForce GTX1060 6 GB | 850 EVO 500 GB SSD + 1 TB HDD | 34" QHD | Logitech G5 | Win10 Pro x64
Apple iPad 2025 128 GB | Apple iPhone 15 Pro 128 GB | Sony 49" 4K Android TV | Sony 5.1 Blu-Ray home cinema

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwazer
t_captain schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 12:53:
Die 19 cent per kilometer is slechts fiscale ruimte voor je werkgever om je een netto reiskostenvergoeding te kunnen betalen. Doet hij dat niet, dan heb je geen aftrekpost in de inkomstenbelasting.

Je kunt kijken of je misschien wat meer salaris kunt krijgen ter compensatie. Of je kunt kijken naar een andere werkgever :)
Vrees dat dat het zal gaan moeten worden -O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sickyb
  • Laatst online: 12-09 22:18
Huidige situatie:
Leeftijd: 31
Opleiding(en): HTS Bachelor + WO Bsc + MSc
Certificaten: ITIL foundations
Werkervaring: 2 jaar
Werkgever: Bankwezen
Huidige functie: Applicatie beheer

Vakantiegeld: 8%
Vakantiedagen: 25
13/14e maand of winstuitkering: geen
Laptop: ja
GSM: ja
Leaseauto: nee
Werkweek: 40
Pensioenregeling: ja
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: slecht
Land: NL
Reistijd: uurtje per dag

Op dit moment ben ik gedetacheerd. In oktober loopt m'n contract af en de werkgever waar ik nu gedetacheerd ben kan dan mijn contract overnemen. Betekend voor mij dus wel opnieuw contract onderhandelingen. Secundaire arbeidsvoorwaarden gaan erop vooruit en de werkweek gaat van 40 naar 36 uur. Ik hoop zelf ook nog op een kleine verbetering in het bruto salaris. Aangezien ik dan inmiddels 32 ben (met helaas maar 2 jaar werkervaring, lang gestudeerd he). Waar zouden jullie op inzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
sickyb schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 15:23:
Huidige situatie:
Opleiding(en): HTS Bachelor + WO Bsc + MSc
Certificaten: ITIL foundations
Werkgever: Bankwezen
Huidige functie: Applicatie beheer

13/14e maand of winstuitkering: geen
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: slecht
Reistijd: uurtje per dag

Op dit moment ben ik gedetacheerd. In oktober loopt m'n contract af en de werkgever waar ik nu gedetacheerd ben kan dan mijn contract overnemen. Betekend voor mij dus wel opnieuw contract onderhandelingen. Secundaire arbeidsvoorwaarden gaan erop vooruit en de werkweek gaat van 40 naar 36 uur. Ik hoop zelf ook nog op een kleine verbetering in het bruto salaris. Aangezien ik dan inmiddels 32 ben (met helaas maar 2 jaar werkervaring, lang gestudeerd he). Waar zouden jullie op inzetten?
Geen leaseauto, dus ik zou inzetten op 3000... Je hebt wel WO...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smesjz
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
dfrenner schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 15:37:
[...]

Geen leaseauto, dus ik zou inzetten op 3000... Je hebt wel WO...
Als HBO niveau gevraagd wordt voor die functie maakt het natuurlijk niet uit dat je WO als vooropleiding hebt. In combinatie met alleen de ITIL basics en de beperkte werkervaring zou ik 3000 aan de hoge kant vinden, maar je kan het altijd proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Casejunkie
Gezien in je profiel staat: Beroep Applicatief beheerder Tandem (HP-NonStop)

Ik denk dat je mag rekenen op een flinke verbetering.

(Probeerde je al te bereiken via de communicator maar je bent al offline)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Renegade666
  • Registratie: Januari 2007
  • Nu online
Leeftijd: 20
Opleiding(en):MBO ICT niv 3, nu bezig met niv-4 werken/leren
Certificaten:
Werkervaring: 1 jaar
Werkgever: beheer voor anderen klanten/bedrijven (geen idee hoe dat heet:P)
Huidige functie: Helpdesk Engineer (maar zit niet op de helpdesk :? ) bij klanten op locatie of op kantoor. (beheer en storingen)

Vakantiedagen: weet ik zo niet
13/14e maand of winstuitkering:
Leaseauto*: Nee, wel de mogelijk, maar niet passend voor mij
Werkweek: 36 uur + 4uur school
Pensioenregeling: nee
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: x
Land: nederland
Regio: Heerenveen
Reistijd: ongeveer 15 mins

Maand salaris (bruto): 1200

Vind het zelf wat aan de lage kant, maar mijn ouders zeggen dat het wel redelijk wat is :o

[ Voor 4% gewijzigd door Renegade666 op 18-05-2010 18:31 ]

Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Peter F
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
Leeftijd: 32
Opleiding(en):MBO Electrotechniek
Certificaten: A+ N+ Vmware 3 (met dank aan de huidige baas :P )
Werkervaring: 8 jaar
Werkgever: Zorginstelling nijmegen
Huidige functie: Systeembeheerder + netwerkbeheerder

Vakantiedagen: 26
13/14e maand of winstuitkering: eindejaarsuitkering 4 %
Leaseauto*: Nee,
Werkweek: 36 uur
Pensioenregeling: JA PGGM (schijnt een van de betere te zijn) 11,5 % afdragen SLIK
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: via een belastingsvoordeel regel hoef ik over circa 600 euro eindejaarsuitkering geen belasting te betalen, tevens is voor dit jaar circa 9000 euro gereserveerd om cursussen te gaan doen ,
Land: nederland
Regio: Nijmegen
Reistijd: Fiets ongeveer 20-25 mins

Maand salaris (bruto): 2810,- + (bereikbaarheids toeslag circa 350 euro per maand)

Ik sta er van te kijken dat ik relatief toch best goed betaald wordt. omerkend naar 40 uur = circa 3500 euro
Mijn bereikbaarheids toeslag wisselt dit wordt per dag uitgerekend, heb deze om de week, zou er iets gebeuren in die tijd en er moet actie volgen , wordt dat nog eens extra vergoed.
Ik zit nu wel boven in de schaal vvt 45-8 dus als mijn functie weer veranderd , (zelfstandige projecten draaien) kan ik pas weer groeien

[ Voor 4% gewijzigd door Peter F op 18-05-2010 18:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leeftijd: 36
Opleiding(en):MAVO
Certificaten:MSCE, CCNA+security, ITIL :-(, Certified Network Manager, Storage Management, PMBOK
Werkervaring: 11 jaar IT, 9 jaar Windows/Exchange admin, 2 jaar Netwerk/security
Werkgever:overheid
Huidige functie:system, network, security specialist

Vakantiegeld:8%
Vakantiedagen:26
13/14e maand of winstuitkering:13e maand
Laptop:ja
GSM:ja
Leaseauto:ja
Werkweek:40 uur
Pensioenregeling:ja
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden:volgen van trainingen naar keuze, zorgverzekering, onkostenvergoeding, reisvergoeding
Land:Nederland
Regio:
Reistijd: 7 minuten, met lichten op rood 10 minuten

Maand salaris (bruto): 3800 (exclusief toeslagen)

Volledig zelfstandig in het uitvoeren en indelen van werk. Wel bereikbaarheidsdiensten en aardig wat onderweg tijdens werktijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daros
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11:11
Leeftijd: 22
Opleiding(en): MBO ICT Beheerder, HBO Information Engineering
Certificaten:-
Werkervaring: 3 jaar, eigen bedrijf. IT aanspreekpunt MKB
Werkgever: -
Huidige functie: Werkzaam op helpdesk en aansturen hiervan.

Vakantiegeld: ?
Vakantiedagen:25
13/14e maand of winstuitkering: ?
Laptop:Desktop + Laptop
GSM: iPhone
Werkweek:24 uur
Pensioenregeling: ?
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: ?
onkostenvergoeding: Reis max 60e
Regio:
Reistijd: 35/45 minuten

Maand salaris (bruto): 2000 (exclusief toeslagen)

Eerst job waar ik op de loonlijst sta voor 3 dagen in de week. Is erg snel gedaan voor 6 maanden, geen idee dus over "?" items.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
Daros schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 00:39:
Opleiding(en): MBO ICT Beheerder, HBO Information Engineering
Certificaten:-
Werkervaring: 3 jaar, eigen bedrijf. IT aanspreekpunt MKB
Werkgever: -
Huidige functie: Werkzaam op helpdesk en aansturen hiervan.

Vakantiegeld: ?
Vakantiedagen:25
13/14e maand of winstuitkering: ?
Laptop:Desktop + Laptop
GSM: iPhone
Werkweek:24 uur
Pensioenregeling: ?
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: ?
onkostenvergoeding: Reis max 60e
Regio:
Reistijd: 35/45 minuten

Maand salaris (bruto): 2000 (exclusief toeslagen)

Eerst job waar ik op de loonlijst sta voor 3 dagen in de week. Is erg snel gedaan voor 6 maanden, geen idee dus over "?" items.
Krijg je nu serieus 2000 euro voor 24 uur werk per week?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Casejunkie
dfrenner schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 08:23:
[...]

Krijg je nu serieus 2000 euro voor 24 uur werk per week?
Zo te zien een ZZP'er ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McVirusS
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-08 16:56
Hij heeft het wel over loondienst dus lijkt mij niet. Als het wel op basis van ZZP-achtige constructie is dan is het wel veel te weinig in ieder geval ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daros
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 11:11
Ben ZZP'er maar ben hier een half jaar in loondienst.
McVirusS schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 08:47:
[...]

Hij heeft het wel over loondienst dus lijkt mij niet. Als het wel op basis van ZZP-achtige constructie is dan is het wel veel te weinig in ieder geval ;).
idem, in loondienst.

Dus wel netjes?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leeftijd: 24
Opleiding: MBO ICT Beheer
Certificaten: MCSE 2003.
Werkervaring: 2 jaar (systeembeheer), 3 jaar helpdesk
Werkgever: klein bedrijf
Functie: systeembeheerder
Laptop: nee
Vakantiegeld: ja
13/14e maand of winstuitkering: 13e maand
GSM: nee
Auto: nee
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: kerstuitkering, cosignatiedienst (300 euro per maand)
Werkweek: 36u
Maand salaris(bruto): 2620 euro

Vinden jullie ervan??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zeer netjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Dat is zelfs voor een HBO-er bovengemiddeld goed, dus dat heb je goed voor elkaar. :)

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rocketno46
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 12-08 21:13
Opleiding: MBO ICT Systeembeheer
Certificaten: MCSA, MCDST, ITIL
Werkervaring: 2 jaar helpdesk
Werkgever: Detacheerder
Functie: Helpdesk / beetje systeembeheer
Vakantiedagen: 24
13/14e maand of winstuitkering: nee
Auto: ja
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: pensioen regeling
Werkweek: 40u
Reistijd: 1,5 uur per dag
Maand salaris(bruto): 1900 euro

beetje netjes?

Ben nog aan het leren, salaris zal dit jaar uitkomen op 2100

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FDMK
  • Laatst online: 10:09
Dat is erg netjes, gaat je lease auto nog van die 1900 af of?

Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rocketno46
Ja gaat inderdaad nog wat van af voor de auto...

€100 bruto dacht ik (alleen voor 10.000 prive kilometers per jaar) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yukkie
  • Laatst online: 10:29

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

rocketno46 schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 11:50:
Ja gaat inderdaad nog wat van af voor de auto...

€100 bruto dacht ik (alleen voor 10.000 prive kilometers per jaar) :P
Is die 100 Euro de eigen bijdrage of de wettelijke bijtelling? (of gaat die laatste er òòk nog van af? ;) )

We've got that ring of confidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

phobosdeimos schreef op vrijdag 14 mei 2010 @ 17:30:
[...]

Klopt. Mijn situatie is vergelijkbaar met jou (2j ervaring, master, België, software ontwikkelaar) maar zit aan 3200 bruto + 135 netto + BMW 318d Touring onbeperkt. Plus 2 extra vakantiedagen. En dat in Limburg, jij werkt in Brussel, dus zou eigenlijk nog hoger moeten kunnen! Ik heb wel geen winstuitkering.
Hmm wat voor bedrijf zit je dan, groot/klein ?

Enfin ik heb nu een aanbieding van een kmo waarvan hun jobaanbieding me echt wel aanspreekt. Ze zijn ook het type bedrijf die op zoek zijn naar iemand om echt gedurende lange tijd (20 jaar+) in dienst te nemen, ze hebben ook weinig of geen verloop (in het gesprek was ook wel duidelijk dat ze goed zorg dragen voor hun werknemers).

De gesprekken die ik tot nu toe met hun heb gehad zijn uiterst positief. Ik ben bij hun terechtgekomen via een headhunter bedrijf die hun 4 profielen heeft geselecteerd en ik ben de enige die ze uitgenodigd hebben voor een verdere rondleiding op hun bedrjif. Op dat vlak is mijn onderhandelingspositie dus wel ijzersterk.

Nu, 3200 lijkt me wel goed onderhandeld langs jouw kant. Je hebt wel geen winstuitkering en die 135 netto is maaltijdcheques ? Het hangt er dus een beetje vanaf wat ze ook bieden qua extra voordelen. Allezins, ik denk momenteel aan een 3000-3100 richtprijs, wat toch boven de normale marktprijs (2800) is voor een software engineer profiel maar omwille van mijn studies en kennis wel gerechtvaardigd denk ik.

Klinkt dit een beetje realistisch of ben ik aan het hallucineren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rocketno46
Yukkie schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 11:55:
[...]

Is die 100 Euro de eigen bijdrage of de wettelijke bijtelling? (of gaat die laatste er òòk nog van af? ;) )
dit is alles bij elkaar. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OxiMoron
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-07 14:27
Misschien handig om ook de plaats erbij te zetten?
Westen of Noorden van het land is nogal een groot verschil. Zowel qua uitgaven als qua loon :)

Lama.. ben gewoon oogdoof :)

[ Voor 12% gewijzigd door OxiMoron op 19-05-2010 15:13 ]

Albert Einstein: A question that sometime drives me hazy: Am I or are the others crazy?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BlakHawk
AtleX schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 09:20:
Dat is zelfs voor een HBO-er bovengemiddeld goed, dus dat heb je goed voor elkaar. :)
Een HBO-er met 5 jaar werkervaring mag echt wel meer verwachten! Vooral omdat er ook geen auto bij zit...\
Als ik het vergelijk met mijn situatie (HBO)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jos_zwa
  • Laatst online: 15-04-2019

jos_zwa

Flying Dutchman

Ik heb in juni salarisgespreken dus ik zou graag jullie mening willen weten

Mijn situatie:

Ik ben in okt. 2006 begonnen als programmeur bij een klein softwarebedrijf in Enschede Voornamelijk PHP/SQL/HTML. Ik had toen mijn HBO opleiding multimedia net afgerond welke niet helemaal aansloot bij mijn nieuwe functie. Ik moest dus eigenlijk alles nog leren en aangezien het ook nog een slechte tijd was ben ik toen begonnen met 1900 euro. Ik was toen 25 jaar, maar leerde alles zeer snel.

Ik leerde gelukkig erg snel en na 1 jaar ging mijn salaris van 1900 brutto naar 2150 brutto. Best netjes dacht ik zo. Ook het jaar erop kreeg ik er weer 250 bij en in okt. 2008 verdiende ik dus 2400 bruto

We zijn nu bijn inmiddels dik zo'n 1,75 jaar verder en verdien dus nog steeds 2400 bruto. Volgende maand heb ik salarisbesprekingen en in oktober dit jaar heb ik dus in totaal 4 jaar werk ervaring.

Mijn functie is ondertussen wel veel veranderd. Naast het (steeds beter) programmeren ben ik ook bij sommige klanten projectleider geworden en ik geef trainingen/workshops over onze software bij de nieuwe klanten. Ook heb ik veel meer verantwoordelijkheid gekregen m.b.t. het complete klanten implementatie traject. Voor onze klanten ben ik het eerste aanspreekpunt geworden zeg maar. Ik heb er dus een soort van consultant rol bijgekregen.

Nu is mijn vraag. Wat kan ik er bij vragen? Want het verschil in functie/verantwoordelijkheid tussen mijn laatste verhoging en nu is heel groot. Daarnaast ben ik natuurlijk in al die tijd ook veel beter gaan programmeren. Veel meer ervaring.

Leeftijd: 28 (in juni 29)
Opleiding(en): HBO Multimedia (media design en technology)
Certificaten: Geen
Werkervaring: in okt. 4 jaar
Werkgever: Software bedrijf in Enschede
Huidige functie: Software engineer

13/14e maand of winstuitkering: beide niet
Leaseauto: Nee, OV-abonnement (dus wel reiskostenvergoeding)
Pensioenregeling: Ja, werkgever betaald 50%
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Spaarloon
Regio: Oosten van NL (Enschede)
Reistijd: 10 minuten (OV)

Maand salaris nu (bruto): 2400 (volgende maand dus verhoging)

Graag jullie mening!

Nikon D60 + AF-S DX 18-105mm G VR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr. Psycho
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 25-12-2024
Je hebt niet echt een informatica opleiding, maar programmeert blijkbaar wel veel. Gezien je zelf aangeeft al een aantal jaren (programmeer) ervaring te hebben, en zeker gezien het feit dat je geen 13/14e maand of winstuitkering hebt zou ik zeggen: zet in rond 2800/2900 euro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mierenfokker
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 13-12-2024
Voor een baan in het uiterste oosten van nederland is dat geen slecht salaris. Ik ben bang dat je niet meer dan 2600 euro gaat krijgen in deze tijd. Maar ben benieuwd, laat het ons weten :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbids
  • Laatst online: 30-08 16:24
Leeftijd: 32
Opleiding(en): HBO Informatica (HIO)
Certificaten: ISTQB Foundation, ISTQB Advanced (Testmanager), TMAP PA, ITIL Foundation
Werkervaring: 8 jaar IT waarvan laatste 4 jaar Testen
Huidige functie: Testanalist/coördinator

Vakantiedagen: 30
13/14e maand of winstuitkering: nee
GSM: ja (bijdrage werkgever 200 euro)
Leaseauto: ja (maandbedrag 730 euro)
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: opleidingsbudget 4000 euro per jaar
Regio: Landelijk (detachering)
Reistijd: 1 - 1,5 uur (enkele reis)

Maand salaris (bruto): 3500
Toeslag: facturabele uren x 1 euro

Opmerking, dit gaat om een klein bedrijf (40-50 medewerkers) waarbij er m.b.t. arbeidsvoorwaarden meer gekeken wordt naar de werknemer dan bij een grote multinational.

Limbids

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Black Eagle
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Ik vond zelf altijd dat ik weinig verdiende, maar als ik het hier lees valt het best wel mee eigenlijk?

Leeftijd: 23
Opleiding(en): MBO ICT Beheerder
Certificaten: VS 2008 C# cursus gevolgd, weet exacte benaming niet. Server 2003 -> 2008 cursus gevolgd.
Werkervaring: ~2,5jr bij dit bedrijf
Werkgever: ITT W&WW
Huidige functie: Officiele omschrijving is Technisch Medewerker. Dit past echter totaal niet bij mijn functie ASP/C# programmeur.

13/14e maand of winstuitkering: Winstdeling, is tot nu toe altijd 1 tot 2 maandsalarissen geweest.
GSM: Ja
Leaseauto: Nee
Werkweek: 37 uur
Pensioenregeling: Ja, verder nooit in verdiept, binnenkort maar eens doen.
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Spaarloon, €80 reiskosten p/maand, mogelijkheid tot volgen van cursussen.
Regio: Dordrecht
Reistijd: 10 minuten

Maand salaris : 2050, zit nu in aanloopschaal voor deze functie (€2400).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Nu online
Opleiding(en): MBO Automatisering
Certificaten:
Werkervaring: 3 jaar
Werkgever: Telecombedrijf
Huidige functie: Junior DSL Designer

Vakantiedagen: 29
13/14e maand of winstuitkering: Ja, gemmideld 14% van jaarsalaris
Pensioenregeling: Ja, gedeeltelijk
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: 30EUR internetvergoeding, veel cursussen, voordeel bij verzekeringen, zorg, spaarloon etc
Regio: Amsterdam
Reistijd: 55Minuut

Maand salaris (bruto): 2800

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sverzijl
  • Laatst online: 14:03
Limbids schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 19:58:
Opmerking, dit gaat om een klein bedrijf (40-50 medewerkers) waarbij er m.b.t. arbeidsvoorwaarden meer gekeken wordt naar de werknemer dan bij een grote multinational.
Dat klinkt natuurlijk mooi en heel betrokken vanuit werkgever gezien zo'n opmerking, maar in welke arbeidsvoorwaarden die je opgesomd hebt uit zich dit dan ?
Ik zie eerlijk gezegd weinig verschil met arbeidsvoorwaarden van 'een grote multinational' anders dan dat je misschien een paar vakantiedagen meer hebt per jaar. Echter geen 13e maand/bonusregeling die je bij de meeste grote bedrijven weer wel hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Opleiding(en): Moderne Talen / Wiskunde / Elektromechanica
Certificaten: MCSA+, Watchguard Pro, CCNA
Werkervaring:11 jaar
Werkgever:Bank en Verzekeraar
Huidige functie:WinTel Expert

Vakantiegeld:+/- 2000 EUR
Vakantiedagen: 34
13/14e maand of winstuitkering: 13e maand
Laptop:Ja, vrije keuze in beperkte modellen - Dell E6500
GSM: neen, maar dat is een vrije keuze
Leaseauto: neen
Werkweek: 36u
Pensioenregeling: Ja, +/- 450 EUR groepsverzekering / maand
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: voordelen op bank/verz. produkten en winkel/reis/.. voordeel
Land: BE
Reistijd: +/- 1,5u enkel

Maand salaris (bruto): +/- 4700 EUR

Ik word hier zeer goed betaald. De functie die ik heb omvat ook enkele secundaire verantwoordelijkheden waarbij er toch zeer grote bedragen gemoeid zijn (license management, hardware consolidation, ...). Tevens is er een bepaald level van commitment verwacht (kaderfunctie) en is er geen leasewagen bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
  • Laatst online: 13:03
En niet te vergeten, 3 uur reistijd per dag! Desalniettemin, een mooi salaris, zeker voor je leeftijd.

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masterant
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12:54
Leeftijd:24
Opleiding(en):MBO ICT Beheer Niv 3, momenteel bezig met HBO Bedrijfskundige Informatica
Certificaten: Aries Networking +, NetApp Fundamentals, NetApp CIFS, NetApp NFS, NetApp PSA, VMware ESX 3.5, MS SQL2005, CommVault 8.0 Administration, CommVault 8.0 Sytem Engineering & Support, XenApp 5.0 for W2k3.
Werkgever: Ziekenhuis
Huidige functie: Sr Systeem- & Netwerkbeherder

13/14e maand of winstuitkering: Eindjaarsuitkering, vast 6,54%
Laptop:Ja
GSM:Nee
Leaseauto*:Nee
Werkweek:40uur
Pensioenregeling:Ja
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden:CAO Ziekenhuizen
Land:NL
Regio:NH
Reistijd**:15 minuten

Maand salaris (bruto):2840

Volgens mij opzich prima gezien mijn leeftijd en ervaring?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• battler
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-06 15:11
Meer dan prima, maar je hebt de afgelopen 2 jaar ook niet bepaald stilgezeten.

Lux.Architectuur | Van Dromen tot Wonen | www.Lux-a.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• masterant
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 12:54
battler schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 10:08:
Meer dan prima, maar je hebt de afgelopen 2 jaar ook niet bepaald stilgezeten.
Ja dat is waar, volgende maand nog een RES Powerfuse 2010 training... en zo blijf je bezig. Houdt je van de straat he 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Owjeih
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-11-2022
Leeftijd: 27
Opleiding(en): Bachelor Informatiemanagement en Systemen (IMS) aan de KHM in Mechelen (BE)
Certificaten: -
Werkervaring: +-3j
Werkgever: ICT dochteronderneming van Belgische nationale spoorwegen
Huidige functie: Support Engineer voor internationaal treinverkeer (Thalys, Eurostar,...) & stationgebruikers en reisbureaus.

Vakantiegeld: geen idee maar zal zo'n 8% zijn denk ik.
Vakantiedagen: 38 en extra dag/gewerkte feestdag
13/14e maand of winstuitkering: 13de maand.
Laptop: Nog niet, zit er nog maar 6m
Leaseauto: Nee, 1ste klas abbo voor heel België, 250euro budget/jaar voor internationale treinreizen.
Werkweek: 36 uur
Pensioenregeling: Ja, gedeeltelijk
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Hospitalisatie, groepsverzekeringen, maaltijdcheques van 6,5euro/dag
Land: België
Regio: Brussel
Reistijd: 55min gedeeltelijk met auto, 1u45 volledig met trein

Maand salaris (bruto): basis 2200 tot 2500, hangt af hoeveel weekends/feestdagen ik werk.

Zit er nét 6m en ze zijn zeer tevreden dus vast aangenomen worden zal formaliteit zijn ;) Dan gaan we eens voor certificaten gaan, zou zéér graag willen specialiseren in Virtualisatie of Storage Management.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tweakict
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 09-09 10:14
Opleiding(en): MBO ICT systeembeheer niv. 4
Certificaten:
Werkervaring: 3 jaar helpdesk (Telecom) , 2 jaar systeembeheer (huidige bedrijf)
Werkgever: RETAIL
Huidige functie: Network & System Administrator

Vakantiegeld: JA
13/14e maand of winstuitkering: NEE
Laptop: JA
GSM: JA
Pensioenregeling: NEE
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Standby vergoeding EUR 150,-- p/m & Internet EUR 45,-- p/m
Regio: Den Bosch
Reistijd: 20min fiets

Maand salaris (bruto): 2000 (ex onkosten vergoeding)

Afgelopen februari verhuist van Rotterdam naar Den Bosch ivm reorganisatie. (hiervoor waren de lonen al reeds bevroren)
De werkgever is leuk en is er gesproken over het beginnen met MCITP Windows Server 2008 Server Administrator en VMware esx3.5.

Volgende maand is het functioneringsgesprektijd, zit ik OK qua mijn salaris? Voor de

EDIT: Wat is een normale vergoeding voor het behalen van mcitp:sa traject?

[ Voor 8% gewijzigd door tweakict op 20-05-2010 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fuske
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-09 23:59
Leeftijd: 21
Opleiding(en): MBOICT Niveau 3
Certificaten:
Werkervaring: 3 jaar helpdesk
Werkgever: Overheid
Huidige functie: Medewerker Helpdesk en ondersteuning systeembeheer

Vakantiegeld: +/- 1700,-
Vakantiedagen: 46 dagen waarvan 19 adv (feestdagen etc)
13/14e maand of winstuitkering: 13de maand
GSM: Ja Blackberry Bold 9700
Leaseauto*: Nee
Werkweek: 36
Pensioenregeling:
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Ja
Regio: midden-zuid Limburg
Reistijd**: 45-50min enkel

Maand salaris (bruto): 2255

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenribbink
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11:45
Opleiding(en): MAVO, MBO multimedia academie (niveau 4), HBO Informatica
Certificaten: geen
Werkervaring: 2x stage MBO, 1 jaar part time programmeur (php), 2x HBO stage
Werkgever: n.v.t.
Huidige functie: n.v.t.

Regio: Gelderland
Reistijd: 45 minuten met OV (woon-werk)

Opleiding(en): VMBO TL, MBO medewerker beheer ICT (niveau 3, 2jr), MBO ICT beheerder (niveau 4, 1jr) HBO Informatica
Certificaten: CCNA 1,2,3, ECDL
Werkervaring: 2x stage MBO, 1 jaar part time programmeur (php), 2x HBO stage, 1 jaar part systeem beheer

Reistijd: 60 minuten met OV (woon-werk)

Wij zijn allebei stagiair bij hetzelfde bedrijf en hopen hier in juni af te studeren. De baas is erg tevreden over onze vorderingen en eigenlijk hoeven we alleen nog maar het contract te ondertekenen om hier na de stage als vaste kracht te komen werken.

UPDATE 20-5 14u: onze taken bestaan uit .net/classic asp/php development en ideeen spammen, daarnaast voeren we ook ondersteunende taken uit t.b.v. systeembeheer ed.

Nu zijn we allebei wel erg nieuwsgierig wat een beetje markt conform is. Dus ja, wat zou voor onze situaties een mooi bod zijn? laat het ons weten, je kunt eventueel ook een DM sturen.

[ Voor 7% gewijzigd door jeroenribbink op 20-05-2010 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• battler
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 30-06 15:11
Glazenbol is stuk dus je zal je werkzaamheden en/of functie moeten toelichten.

Lux.Architectuur | Van Dromen tot Wonen | www.Lux-a.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pasz
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01-09 23:08
Weer maar eens een update erin gooien.

Leeftijd: 37
Opleiding(en): HBO technische natuurkunde
Certificaten: MCSD, MCPD
Werkervaring: 14 jaar
Werkgever: middelgrote detacheerder
Huidige functie: Senior Software Ontwerper
Vakantiedagen: 27
13/14e maand of winstuitkering: ja, maar afhankelijk van je gemaakte uren
Leaseauto: ja, Prius.
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden:
Land: Holland
Regio: West en Midden Nederland
Reistijd: Varieert per klant. Nu 1:15 enkele reis. Maar ook wel een 0:15 geweest

Maand salaris (bruto): 3750

woei!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Leeftijd:27
Opleiding(en):WO, Beta, maar niet IT specifiek.
Certificaten:Paar kleine, applicatie specifiek.
Werkervaring: 3 Jaar
Werkgever: Ingenieursbureau
Huidige functie: Programmeur/Adviseur

Vakantiegeld: Ja
Vakantiedagen: 32
13/14e maand of winstuitkering: Winstuitkering, maar deze is zeer matig, tot geen.
Laptop: Mogelijk, indien ik wil, voorlopig geweigerd, omdat ik dan mijn desktop moet vervangen en die is wat krachtiger.
GSM: Goedkoopste van goedkoopste. Via truken alsnog een HTC Hero.
Leaseauto: Geen
Pensioenregeling: Zeer goed
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: W-W 200Eur p/m Zakelijke km prima vergoed.
Regio: NL
Reistijd: 50KM == 1 uur rijden gemiddeld incl files (wisselt tussen 45min en 1,5 uur)

Maand salaris (bruto): 2550

Ik zit op IT/GIS specialisatie, vandaar ook in dit topic.
Salaris is nog niet veel veranderd sinds starten (3 jaar geleden). Zit te twijfelen of een overstap verhoging/verbetering brengt. Ik heb het vermoeden dat er namelijk meer te halen valt. Groei zit er hier zeer waarschijnlijk niet echt in.

Zie ik dit juist om eens een overstap te wagen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-09 14:27
WO + 3 jaar werkervaring dan kun je echt meer verdienen. 3k moet zeker haalbaar zijn.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroenribbink
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 11:45
battler schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 13:19:
Glazenbol is stuk dus je zal je werkzaamheden en/of functie moeten toelichten.
de post heb ik aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterSelie
  • Laatst online: 27-08 11:55
Opleiding(en): MBO Mediavormgever, bezig met HBO Software Engineering LOI
Werkervaring: 1 Jaar
Werkgever: Klein internetbureau
Huidige functie: Programmeur

Vakantiegeld: Nee
13/14e maand of winstuitkering: Geen
Laptop: Mogelijk
GSM: Geen
Werkweek: 32 uur
Pensioenregeling: Goed
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Maandelijkse bedrag LOI (€83) wordt betaald.
Regio: Hilversum
Reistijd: 40KM heen en terug (half uurtje reizen)

Maand salaris (bruto): 1440

Ik ben hard aan het twijfelen om een eventuele verhoging ter sprake te brengen. Na mij zijn er 2 anderen aangenomen als Medior (ik ben Junior) welke meer werkervaring zouden hebben. Als ik objectief naar de situatie kijk heb ik meer daadwerkelijke ervaring, kennis en verantwoordelijkheden.
Daarbij heb ik een stevige groei doorgemaakt vanaf het moment dat ik ben aangesteld (toentertijd als stagiair, met het dubbele loon van andere stagiairs na verloop van tijd vanwege mijn werkhouding) en merk ik dat ik veel bezig ben met begeleiding van andere collega's bij gebrek aan kennis in programmeren of kennis in bijvoorbeeld versiebeheer (aangezien ze door tijdgebrek van de senior vaak nog niet zijn ingeleid tot de werkwijze hiervan bij ons).

Is deze twijfel terecht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwazer
Hoelang zijn die andere al in dienst en kun je het weerleggen dat jouw kennis hoger ligt dan die van hun? Want dan zou je zkr een kans maken om een salaris verhoging aan te vragen...

[ Voor 68% gewijzigd door Dwazer op 20-05-2010 14:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

SoaDmaggot schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 14:20:
Opleiding(en): MBO Mediavormgever, bezig met HBO Software Engineering LOI
Werkervaring: 1 Jaar
Werkgever: Klein internetbureau
Huidige functie: Programmeur

Vakantiegeld: Nee
Laptop: Mogelijk
GSM: Geen
Werkweek: 32 uur
Pensioenregeling: Goed
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Maandelijkse bedrag LOI (€83) wordt betaald.
Regio: Hilversum
Reistijd: 40KM heen en terug (half uurtje reizen)

Maand salaris (bruto): 1440

Ik ben hard aan het twijfelen om een eventuele verhoging ter sprake te brengen. Na mij zijn er 2 anderen aangenomen als Medior (ik ben Junior) welke meer werkervaring zouden hebben. Als ik objectief naar de situatie kijk heb ik meer daadwerkelijke ervaring, kennis en verantwoordelijkheden.
Daarbij heb ik een stevige groei doorgemaakt vanaf het moment dat ik ben aangesteld (toentertijd als stagiair, met het dubbele loon van andere stagiairs na verloop van tijd vanwege mijn werkhouding) en merk ik dat ik veel bezig ben met begeleiding van andere collega's bij gebrek aan kennis in programmeren of kennis in bijvoorbeeld versiebeheer (aangezien ze door tijdgebrek van de senior vaak nog niet zijn ingeleid tot de werkwijze hiervan bij ons).

Is deze twijfel terecht?
omgerekend nar 40 uur verdien je 1800 euro, dat is best een goed salaris voor een startende MBO-er, je hebt namelijk nog geen jaren ervaring. Wellicht kan je meer verdienen als je een goede omzet draait (veel factureerbare uren) dan kan je aantonen dat je het geld waard bent.

Anders zou ik gewoon 40 uur gaan werken, en mocht dat niet kunnen ivm opleiding dan zou je best kunnen overleggen om alsnog je contract om te zetten in 40 uur, en aanwezig te zijn op de zaak als je studie niet doorgaat ofzo, je studie doe je dan volledig in de baas z'n tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SuB-Gold
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-04-2024

SuB-Gold

Knowledge is power ;)

Leeftijd: 28
Opleiding(en): Havo, MBO, HBO Network Infrastructure Design
Certificaten: CCA (meerdere), VCP 310 en 410, MCP 2000 (verlopen), bezig met ITIL en PRINCE2
Werkervaring: 3,5 Jaar
Werkgever: Detacheerder/Consultancy
Huidige functie: Consultant, Service Delivery Manager (op dit moment)

13/14e maand of winstuitkering: Doelenuitkering (ziekteverzuim laag, etc.)
Mobiel: Ja
Leaseauto*: Ja, 850 incl. benzine
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Zeer goede pensioenregeling en opleidingsmogelijkheden
Regio: Limburg (zuid, midden)
Reistijd**: Afhankelijk locatie klant

Maand salaris (bruto): 2750

Nog niet op zoek naar een nieuwe baan eigenlijk, maar binnen 2 jaar wil ik wel van werkgever gaan wisselen.
Zeer nette salaris groei doorgemaakt, van 1900 start naar 2750 begin 2010. Persoonlijke groei ook zeer hoog, van technisch naar meer functioneel en verantwoordelijk werk. Toch denk ik dat mijn salaris iets onder het gemiddelde ligt, schat mezelf rond de 3000 in...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koetjeboe
  • Laatst online: 12:26

Koetjeboe

Boe, zegt de koe

Opleiding(en): VWO + Propedeuse WO informatica
Certificaten: -
Werkervaring: 3 jaar divers bij een SEO bedrijf, 5 jaar als devver, waarvan 2 jaar zelfstandig (50% ingekocht in bestaande onderneming)
Werkgever: Ik + vennoot + 4 werknemers (Webdevelopment)
Huidige functie: Developer
Werkweek: 32-50 uur
Regio: Nijmegen
Reistijd: 30 minuten, filevrij doorgaans

Maand salaris (bruto): 6250.- in 2009, verwacht ongeveer hetzelfde aan inkomsten in 2010, maar aangezien we best zwaar geïnvesteerd hebben in de interne organisatie hopelijk met een stuk minder stress :P

Persoonlijke premies (arbeidsongeschiktheid etc.) moeten hier nog vanaf, maar bedrijfsverzekeringen e.d. zijn hier al vanaf getrokken. Hoeveelheid belasting valt ook nog wel mee aangezien ik pas 2 jaar zelfstandig ben

[ Voor 18% gewijzigd door Koetjeboe op 20-05-2010 15:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterSelie
  • Laatst online: 27-08 11:55
Dwazer schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 14:24:
[...]

Hoelang zijn die andere al in dienst en kun je het weerleggen dat jouw kennis hoger ligt dan die van hun? Want dan zou je zkr een kans maken om een salaris verhoging aan te vragen...
Een half jaartje. Ook als reactie op X.Excel: ik vind niet dat ik te weinig verdien, als startende MBO'er is het niet echt teleurstellend. De onderverdeling in salaris / niveau hier klopt echter niet bepaald.
Met meer ervaring en kennis verdien ik minder dan degenen die dus minder kennis hebben (wat overigens ook best aan te wijzen is, vanuit management krijg ik bijvoorbeeld de verantwoordelijkheid over grote projecten, wanneer de senior op vakantie is), hier korter werken en minder verantwoordelijkheden krijgen / nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwazer
SoaDmaggot schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 15:49:
[...]

Een half jaartje. Ook als reactie op X.Excel: ik vind niet dat ik te weinig verdien, als startende MBO'er is het niet echt teleurstellend. De onderverdeling in salaris / niveau hier klopt echter niet bepaald.
Met meer ervaring en kennis verdien ik minder dan degenen die dus minder kennis hebben (wat overigens ook best aan te wijzen is, vanuit management krijg ik bijvoorbeeld de verantwoordelijkheid over grote projecten, wanneer de senior op vakantie is), hier korter werken en minder verantwoordelijkheden krijgen / nemen.
Dan weet je wat je te doen staat :) Als je het niet voorsteld/vraagt, zul je het ook niet krijgen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wirehub
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-09 08:05

Wirehub

Blaat

Leeftijd: 35
Opleiding(en): MBO Electronica
Certificaten: diverse MPLS/ Transmissie (Nortel / Alcatel vendor training)
Werkervaring: 15 jaar
Werkgever: Verizon Business (voormalig MFS/WorldCom/MCI, fusie met Verizon)
Huidige functie: Specialist Engineer Managed services Tier 1

Vakantiegeld: ja, 8%
Vakantiedagen: 25 + additionel dagen dmv werken in ploegendiesnt
13/14e maand of winstuitkering: ja tot max 10% bruto basis jaarsalaris
Leaseauto: ja, categorie 635 bruto (ex brandstof) VW Golf 1.4 TSI (160pk Highline)
Werkweek: Ploegendienst , 2/2/2 (2 ochtend/2 middag/ 2 nacht , 4 vrij ) dienst
Pensioenregeling: ja collectief
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: nee
Regio: Amsterdam
Reistijd: 30 minuten

Maand salaris (bruto): 3803 euro
Ploegentoeslag: +20% op basis maandsalaris

Xiaomi - Mi2/ Mi2S 32GB/ Mi3 64GB/ OnePlus One 64GB / Mi5 64GB / Mi Pad 2 / Mi6 128GB ceramic / Mi8 128GB / Mi pad 4 / Mi 10 / Xiaomi 12 / Xiaomi 14 Pro / Redmi pad pro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbids
Maand salaris (bruto):2840

Volgens mij opzich prima gezien mijn leeftijd en ervaring?
Voor een 24 jarige met maar 2 jaar ervaring is dit extreem goed betaald. Je mag niet klagen inderdaad :)

Limbids

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Limbids
sverzijl schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 06:48:
[...]

Dat klinkt natuurlijk mooi en heel betrokken vanuit werkgever gezien zo'n opmerking, maar in welke arbeidsvoorwaarden die je opgesomd hebt uit zich dit dan ?
Ik zie eerlijk gezegd weinig verschil met arbeidsvoorwaarden van 'een grote multinational' anders dan dat je misschien een paar vakantiedagen meer hebt per jaar. Echter geen 13e maand/bonusregeling die je bij de meeste grote bedrijven weer wel hebt.
Nou, qua leeftijd en ervaring krijg je bij een multinational geen 3800 euro per maand. Dat is wat ik wil zeggen. En ook een vrij opleidingsbudget van 4000 euro per jaar zul je daar niet tegenkomen. Dan mag je al blij zijn dat je tijd krijgt voor een cursus. Maar uiteraard wil ik niet alle grote bedrijven over een kam scheren natuurlijk. Philips bijvoorbeeld is een grote liefdadigheidsinstelling en daar kun je ook een eind komen.

Limbids

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smesjz
  • Niet online
Limbids schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 16:41:
Philips bijvoorbeeld is een grote liefdadigheidsinstelling en daar kun je ook een eind komen.
Ook dat valt wel mee, maar Philips heeft een uitstekend (imho) a-la-carte programma voor haar medewerkers. Bij Philips zijn gewoon een aantal arbeidsvoorwaardelijke zaken goed geregeld. Denk hierbij aan een Philips v/d Willigenfonds (studiefonds voor kinderen van werknemers) etc, dit vindt je niet snel terug bij andere bedrijven. Ook een premievrij-pensioen is fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bman59
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12-09 20:12
Opleiding(en): MBO 2, MBO 3, MBO 4
Certificaten: CCNA
Werkervaring: 4 Jaar
Werkgever: Niet belangrijk
Huidige functie: Supportmedewerker buitendienst

Vakantiegeld: Ja 8%
Vakantiedagen:24
13/14e maand of winstuitkering: Nee
Laptop: Ja Dell D620
GSM: Alleen voor zakelijk gebruik
Leaseauto: Nee wel kilometervergoeding
Werkweek:40
Pensioenregeling: nnvt
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Gebruik van Laptop
Regio:Gelderland
Reistijd: 45min

Ik ben wel eens benieuwd wat ik met mijn diploma kan verwachten als salaris. Ik werk nu 3 jaar bij de zelfde werkgever als support medewerker buitendienst voor consumenten en klein zakelijk ( tot 5 medewerkers )

Grtz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mausje_maus
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 04-12-2024
Get!em schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 13:32:
Leeftijd:27
Opleiding(en):WO, Beta, maar niet IT specifiek.
Certificaten:Paar kleine, applicatie specifiek.
Werkervaring: 3 Jaar
Werkgever: Ingenieursbureau
Huidige functie: Programmeur/Adviseur

Vakantiegeld: Ja
Vakantiedagen: 32
13/14e maand of winstuitkering: Winstuitkering, maar deze is zeer matig, tot geen.
Laptop: Mogelijk, indien ik wil, voorlopig geweigerd, omdat ik dan mijn desktop moet vervangen en die is wat krachtiger.
GSM: Goedkoopste van goedkoopste. Via truken alsnog een HTC Hero.
Pensioenregeling: Zeer goed
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: W-W 200Eur p/m Zakelijke km prima vergoed.
Regio: NL
Reistijd: 50KM == 1 uur rijden gemiddeld incl files (wisselt tussen 45min en 1,5 uur)

Maand salaris (bruto): 2550

Ik zit op IT/GIS specialisatie, vandaar ook in dit topic.
Salaris is nog niet veel veranderd sinds starten (3 jaar geleden). Zit te twijfelen of een overstap verhoging/verbetering brengt. Ik heb het vermoeden dat er namelijk meer te halen valt. Groei zit er hier zeer waarschijnlijk niet echt in.

Zie ik dit juist om eens een overstap te wagen?
met GIS moet dat idd wel beter kunnen, natuurlijk zeer afhankelijk uit welke regio je komt maar in Noord of Zuid Holland moet moet >3000 zeker haalbaar zijn (esri kennis is ook altijd een plus)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

mausje_maus schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 19:51:
[...]

met GIS moet dat idd wel beter kunnen, natuurlijk zeer afhankelijk uit welke regio je komt maar in Noord of Zuid Holland moet moet >3000 zeker haalbaar zijn (esri kennis is ook altijd een plus)
Uitgebreide Esri kennis, dus idd ga ik het eens proberen. Ik implementeer nu ook hele esri server oplossingen.

Dat gaat vaak tegen tarieven van ~120Eur per uur.

[ Voor 5% gewijzigd door Get!em op 20-05-2010 23:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bj.mars
  • Laatst online: 25-08 17:26
Leeftijd: 25 jaar
Opleiding(en): HBO Technische Informatica
Certificaten: Bezig met CCNP, CCNA, MCSE 2003, MCITP, Security+
Werkervaring: 2 jaar (waarvan 1 jaar Systeem/Serverbeheer en 1 jaar Netwerkbeheer)
Huidige functie: Netwerkbeheerder

13/14e maand of winstuitkering: Nvt
Laptop: Als deze nodig is voor je opdracht
Leaseauto*: Ja, Ford Fiesta
Pensioenregeling: wel aanwezig, maar exacte regeling weet ik even niet.
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Internet vergoeding, collectieve zorgverzekering, trainingen/cursussen worden vergoed
Regio: Noord-Oost
Reistijd**: verschilt van 15 min tot 1,5 uur

Maand salaris (bruto): 2500

Is dit een beetje marktconform gezien mijn profiel? Ik ben niet ontevreden over wat ik nu heb, maar ik wil graag weten of er meer uit te halen valt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoijar
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Zoijar

Because he doesn't row...

Bman59 schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 19:48:
Ik ben wel eens benieuwd wat ik met mijn diploma kan verwachten als salaris. Ik werk nu 3 jaar bij de zelfde werkgever als support medewerker buitendienst voor consumenten en klein zakelijk ( tot 5 medewerkers )
Ik gok op iets rond de 2000-2200 bruto p/m. Ligt een beetje aan hoe hoog je werkervaring wordt ingeschat. Sowieso lastig te zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bj.mars schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 10:44:
Leeftijd: 25 jaar
Opleiding(en): HBO Technische Informatica
Certificaten: Bezig met CCNP, CCNA, MCSE 2003, MCITP, Security+
Werkervaring: 2 jaar (waarvan 1 jaar Systeem/Serverbeheer en 1 jaar Netwerkbeheer)
Huidige functie: Netwerkbeheerder

13/14e maand of winstuitkering: Nvt
Laptop: Als deze nodig is voor je opdracht
Leaseauto*: Ja, Ford Fiesta
Pensioenregeling: wel aanwezig, maar exacte regeling weet ik even niet.
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Internet vergoeding, collectieve zorgverzekering, trainingen/cursussen worden vergoed
Regio: Noord-Oost
Reistijd**: verschilt van 15 min tot 1,5 uur

Maand salaris (bruto): 2500

Is dit een beetje marktconform gezien mijn profiel? Ik ben niet ontevreden over wat ik nu heb, maar ik wil graag weten of er meer uit te halen valt.
2500 + firmawagen, ik denk dat je niet hoeft te klagen!?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bj.mars
  • Laatst online: 25-08 17:26
Verwijderd schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 11:22:
[...]

2500 + firmawagen, ik denk dat je niet hoeft te klagen!?
Ik klaag ook niet :), maar ik heb moeite met inschatten wat werkervaring + certificering betekent voor je salaris en dergelijke.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leeftijd: 34
Opleiding(en): Mavo, MTS WTB
Certificaten:MCSE 2K3, CCNA, VCP410, VSP, VTSP, EMC Prooven, EqualLogic, (e.a.)
Werkervaring: 14 Jaar
Werkgever:
Huidige functie:Tecnical Engineer Virtualisation

13/14e maand of winstuitkering: Doelen Bonus (weinig ziek etc)
Laptop:Ja, BYOC
GSM:Ja, iPhone
Leaseauto: Ja, VW Passat Executive Plus
Werkweek: 40uur
Pensioenregeling:Kan wel, niet gedaan
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Marktwaarde toeslag (per certificaat 50 - 100 eu bruto)
Regio: ZH
Reistijd: 20 minuten als ik niet naar een klant hoef....

Maand salaris (bruto): 3370

Ben alles behalve ontevreden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkS
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12-09 22:31

HenkS

Da_king alias HenkS

Verwijderd schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 13:46:
Leeftijd: 34
Opleiding(en): Mavo, MTS WTB
Certificaten:MCSE 2K3, CCNA, VCP410, VSP, VTSP, EMC Prooven, EqualLogic, (e.a.)
Werkervaring: 14 Jaar
Werkgever:
Huidige functie:Tecnical Engineer Virtualisation

13/14e maand of winstuitkering: Doelen Bonus (weinig ziek etc)
Laptop:Ja, BYOC
GSM:Ja, iPhone
Leaseauto: Ja, VW Passat Executive Plus
Werkweek: 40uur
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Marktwaarde toeslag (per certificaat 50 - 100 eu bruto)
Regio: ZH
Reistijd: 20 minuten als ik niet naar een klant hoef....

Maand salaris (bruto): 3370

Ben alles behalve ontevreden...
dit snap ik niet:

hoezo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
Geen gebruik gemaakt van een 50/50 regeling?

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Railgunner
Je kunt er natuurlijk voor kiezen om geen pensioenbijdrage af te staan, maar zelf een potje op te bouwen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HenkS
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12-09 22:31

HenkS

Da_king alias HenkS

RAILGUNNER schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 14:15:
Je kunt er natuurlijk voor kiezen om geen pensioenbijdrage af te staan, maar zelf een potje op te bouwen :).
klopt, maar lijkt me toch altijd wel gunstiger om dit via het werk te doen omdat over algemeen de werkgever altijd wel een deel bijdraagt.

al heb ik door mijn gejob-hop ook tot nu toe geen goed pensioen opgebouwd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op dit moment ben ik bezig met mijn afstudeerstage bij 1 van de big four kantoren en er is mij gevraagd of ik na afloop daar in dienst zou willen treden. Op het intranet heb ik bekeken wat de arbeidsvoorwaarden zijn, maar aangezien ik nog geen werkervaring heb ben ik dus benieuwd of het volgende marktconform is of niet (wellicht boven marktconform?).

Opleiding(en): Master Information Sciences
Werkervaring: 5 maanden onderzoeksstage, verder geen relevante werkervaring
Werkgever: Big four kantoor
Toekomstige functie: IT Auditor

Vakantiedagen: 28
13/14e maand of winstuitkering: Bonus, afhankelijk van presteren oplopend tot 2 maandsalarissen
GSM: Ja, simpele Nokia
Leaseauto: Ja, budget €380
Pensioenregeling: Geen idee
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Betalen van post master EDP Audit á ± €20.000
Regio: Randstad
Reistijd: Afhankelijk van de klant, van huis naar kantoor 30 tot 45 minuten

Maand salaris (bruto): €2380*

Op het intranet staat dat de salarisrange tussen de €2380 en €3125 ligt. Gezien de huidige economie denk ik echter dat er niet zo heel veel meer in zal zitten dan €2380. Ik zal tijdens de onderhandelingen wel proberen meer los te peuteren. Wat is een goed bedrag om de onderhandelingen mee te openen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr.Nash
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 27-07 20:20

Mr.Nash

The Undercover Boogieman

Ik zou op 2500 inzetten. Je hebt je de afgelopen vijf maanden al wel bewezen aangezien ze je een contract aanbieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
Mr.Nash schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 20:24:
Ik zou op 2500 inzetten. Je hebt je de afgelopen vijf maanden al wel bewezen aangezien ze je een contract aanbieden.
Dat en het feit dat mij dit jaar door nagenoeg alle kantoren (KPMG, PWC en E&Y) is verteld dat het start salaris voor HBO (!) studenten tussen de 2250 en 2350 euro ligt.

Jij hebt WO....2500 lijkt mij wel haalbaar

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Opleiding(en): MBO Applicatie ontwikkelaar Niveau 4
Certificaten:
Werkgever: IT Bedrijf
Huidige functie: PHP developer (Volgens contract: Sr. R&D Consultant)

Vakantiedagen: 20 vakantiedagen
Laptop: HP
GSM: HTC Hero
Pensioenregeling: nvt
Regio: Overijssel

Maand salaris (bruto): 1500

Volgende week heb ik contract bespreking om te verlengen. Salaris zal ook omhoog moeten. Wat zou realistisch zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Haijo
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 21-09-2024
2000-2500? Je bent a) ontwikkelaar, b) 3 jaar ervaring, c) in je functie omschrijving wordt een senior functie omschreven?! Je wordt in mijn ogen zwaar genaaid, dit verdient een helpdeskmedewerker nog niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gatygun
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-07 10:23
Super topic, echter sta ik verbaast hoe de salarissen uiteen lopen.

De een met mbo opleiding verder vrijwel niks verdient meer, dan een hbo'er compleet afgestudeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 12-09 14:40

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Gatygun schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 01:24:
Super topic, echter sta ik verbaast hoe de salarissen uiteen lopen.

De een met mbo opleiding verder vrijwel niks verdient meer, dan een hbo'er compleet afgestudeerd.
Dat komt waarschijnlijk omdat het niveau waarop iemand ooit is afgestudeerd nog niets zegt over zijn kwaliteiten in zijn of haar vakgebied.

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smesjz
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 24 mei 2010 @ 22:28:
Opleiding(en): MBO Applicatie ontwikkelaar Niveau 4
Certificaten:
Werkgever: IT Bedrijf
Huidige functie: PHP developer (Volgens contract: Sr. R&D Consultant)

Vakantiedagen: 20 vakantiedagen
Laptop: HP
GSM: HTC Hero
Pensioenregeling: nvt
Regio: Overijssel

Maand salaris (bruto): 1500

Volgende week heb ik contract bespreking om te verlengen. Salaris zal ook omhoog moeten. Wat zou realistisch zijn?
Dit is wel heel karig voor dure functieomschrijving. Niet meer dan het wettelijk aantal vakantiedagen, geen pensioenregeling en 1500 bruto. Ik weet niet waar dat salaris op gebaseerd is maar een flinke stap naar de 2000 moet toch wel mogelijk zijn lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FerdyHoefakker
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 07-06 00:55
jeroenribbink schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 13:05:
Opleiding(en): MAVO, MBO multimedia academie (niveau 4), HBO Informatica
Certificaten: geen
Werkervaring: 2x stage MBO, 1 jaar part time programmeur (php), 2x HBO stage

Reistijd: 45 minuten met OV (woon-werk)

Opleiding(en): VMBO TL, MBO medewerker beheer ICT (niveau 3, 2jr), MBO ICT beheerder (niveau 4, 1jr) HBO Informatica
Certificaten: CCNA 1,2,3, ECDL
Werkervaring: 2x stage MBO, 1 jaar part time programmeur (php), 2x HBO stage, 1 jaar part systeem beheer

Reistijd: 60 minuten met OV (woon-werk)

Wij zijn allebei stagiair bij hetzelfde bedrijf en hopen hier in juni af te studeren. De baas is erg tevreden over onze vorderingen en eigenlijk hoeven we alleen nog maar het contract te ondertekenen om hier na de stage als vaste kracht te komen werken.

UPDATE 20-5 14u: onze taken bestaan uit .net/classic asp/php development en ideeen spammen, daarnaast voeren we ook ondersteunende taken uit t.b.v. systeembeheer ed.

Nu zijn we allebei wel erg nieuwsgierig wat een beetje markt conform is. Dus ja, wat zou voor onze situaties een mooi bod zijn? laat het ons weten, je kunt eventueel ook een DM sturen.
Wij zouden hier graag nog een antwoord op krijgen als iemand een idee heeft. Wij zijn toch wel erg nieuwsgierig en zullen binnenkort ook eens aan tafel moeten gaan zitten met onze baas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Testert
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 30-09-2024
Nou ja, lijkt me dat er genoeg starters zijn die aangegeven hebben wat ze verdienen...

Sjoch dizze stêd; sjoch wat der rûnom bart - It âlde spegelet him yn wat de takomst hat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

smesjz schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 08:18:
[...]

Dit is wel heel karig voor dure functieomschrijving. Niet meer dan het wettelijk aantal vakantiedagen, geen pensioenregeling en 1500 bruto. Ik weet niet waar dat salaris op gebaseerd is maar een flinke stap naar de 2000 moet toch wel mogelijk zijn lijkt me.
Dat vind ik zelf ook. Deze week of volgende week starten de contract besprekingen. Ik wil dan ook zeker stijgen met mijn loon.

zie ook: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1410606

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radical1980
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 27-01 18:04
Question Mark schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 07:47:
[...]

Dat komt waarschijnlijk omdat het niveau waarop iemand ooit is afgestudeerd nog niets zegt over zijn kwaliteiten in zijn of haar vakgebied.
Daar sluit ik me bij aan, je wordt uiteindelijk deels beloond voor hetgeen wat in je de praktijk doet. Misschien heeft het er ook wel mee te maken dat mensen met een MBO achtergrond mondiger zijn in het bespreken van salarissen.

Heb zelf beide diploma's, moet wel zeggen dat ik een stuk hoger zit dan mijn oud MBO klasgenoten qua salaris. En ook zit ik een stuk hoger qua salaris ten opzichte van de mensen met MBO ---> HBO diploma's. Waar ligt het dan aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cyberbot
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 18-08 12:40
Opleiding(en)
Certificaten: MSCE/MSCA
Werkervaring: 5 tot 6 jaar
Huidige functie: systeembeheerder

13/14e maand of winstuitkering: ne
Leaseauto*: ne
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: ne
Laptop: Ja Dell E6400
Reistijd**: 1 uur

ik heb namelijk meer gevraagrd, en hij wil graag allees op papier van mij kant,(excel)
wat verdient systeembeheerder bij ander bedrijf,
wat zou ik kunnen verdienen met de aboven note?

[ Voor 9% gewijzigd door cyberbot op 25-05-2010 19:24 ]

Pagina: 1 ... 5 ... 35 Laatste

Dit topic is gesloten.