Wat verdient een ICTer gemiddeld? (deel 10) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 34 35 Laatste
Acties:
  • 626.105 views

Anoniem: 395616

Leeftijd: 23
Opleiding(en): WO Information Management (MSc.)
Certificaten: OCUP UML Foundation + Intermediate, bezig met MCTS Development
Werkervaring: 3 jaar (laatste anderhalf jaar ongeveer fulltime)
Werkgever: Kleine/middelgrote detacheerder
Huidige functie: Jr. Software Engineer
Vakantiegeld: 8%
Vakantiedagen: 25
13/14e maand of winstuitkering: Nee
Laptop: Nee
GSM: Nee
Leaseauto: Ja, budget van €500 per maand excl. brandstof
Werkweek: 40 uur
Pensioenregeling: Ja, weet niet precies de details
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Spaarloonregeling
Land: Nederland
Regio: Overal, met name randstad
Reistijd: Verschilt per klant, op dit moment enkele reis 30 minuten

Maand salaris nu (bruto): €2500,-

Is dit marktconform denken jullie? En uit pure interesse, is het verstandig om als WO'er je carrière te beginnen als software engineer of is het raadzamer om een management-trainee traject te volgen of consultancy? Op dit moment heb ik zelf een voorkeur voor ontwikkeling.

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
ejbrul schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 10:23:
[...]
Er zit namelijk een boete clausule aan vast waarin staat vermeld dat als ik na ontvangst van de auto binnen anderhalf jaar uit dienst ga ik een gedeelte van het lease bedrag moet betalen.
Geld die boete regeling ook als je binnen je lease-budget blijft? Dan zou ik persoonlijk niet snel accepteren. Het is toch van de zotte dat je werkgever het risico van het gebruik van een middel om je werk te doen, afschuift op de werknemer.

Als je bewust een duurdere auto dan je budget kiest, en je bent verantwoordelijk voor die overschrijding, dan is het natuurlijk een ander verhaal

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

• JJ Le Funk
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

JJ Le Funk

:twk

Tylen schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 10:35:
[...]
Vaak kan je ook je leaseauto meenemen naar een nieuwe werkgever.
Buiten de detachering is dat erg ongebruikelijk. Je kan je ook tegen de afkoopsom verzekeren voor pak m beet een tientje per maand.

:twk

• HawVer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-07 22:11
Anoniem: 395616 schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 13:08:
Leeftijd: 23
Opleiding(en): WO Information Management (MSc.)
Certificaten: OCUP UML Foundation + Intermediate, bezig met MCTS Development
Werkgever: Kleine/middelgrote detacheerder
Huidige functie: Jr. Software Engineer
Vakantiegeld: 8%
Vakantiedagen: 25
13/14e maand of winstuitkering: Nee
GSM: Nee
Leaseauto: Ja, budget van €500 per maand excl. brandstof
Pensioenregeling: Ja, weet niet precies de details
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Spaarloonregeling
Regio: Overal, met name randstad
Reistijd: Verschilt per klant, op dit moment enkele reis 30 minuten

Maand salaris nu (bruto): €2500,-

Is dit marktconform denken jullie?
Voor mijn gevoel is dit aan de lage kant. Maar aangezien je voor een detacheerder werkt, maken jullie geen gebruik van loonschalen? En hebben jullie ook een beloningsregel voor het aantal cursussen/certificaten dat je gevolgd hebt?
En uit pure interesse, is het verstandig om als WO'er je carrière te beginnen als software engineer of is het raadzamer om een management-trainee traject te volgen of consultancy? Op dit moment heb ik zelf een voorkeur voor ontwikkeling.
Werkplezier is belangrijker dan een hoog salaris. Wij kunnen je wel advies geven, maar je zult zelf de keuze moeten maken of je het management in wilt of dat je ontwikkelaar wilt blijven. :)

http://hawvie.deviantart.com/

• Jeroen V
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 05-07 23:57

Jeroen V

yadda yadda yadda

ejbrul schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 10:23:
[...]

Dat is goed om te weten :) Ik had mijn CV al op monsterboard gezet... En zat te twijfelen of ik wel een nieuwe auto moest bestellen. Er zit namelijk een boete clausule aan vast waarin staat vermeld dat als ik na ontvangst van de auto binnen anderhalf jaar uit dienst ga ik een gedeelte van het lease bedrag moet betalen. Dit houdt eigenlijk in dat ik indien ik een nieuwe auto bestel ik nog twee jaar bij het bedrijf zit (met waarschijnlijk hetzelfde salaris).

Bedankt voor de reactie! Dit helpt mij bij een keuze maken :)
Bepaal aub niet je keuze op basis van mijn reactie! Als je puur naar de specs kijkt, dan is het helemaal zo slecht nog niet. Maar (en dat heb ik al redelijk vaak in dit topic gezegd) ik kan totaal niet beoordelen op basis van die specs of jij misschien veel meer waard bent.

Het kan sowieso nooit kwaad om goed om je heen te kijken, wie weet wat je tegenkomt. En het kan ook helemaal geen kwaad om een sollicitatiegesprek bij een bedrijf aan te vragen; de ervaring is erg goed en je krijgt ook inzicht wat een ander bedrijf denkt wat je waard bent. (een gesprekje van een uurtje geeft veel meer inzicht dat een lijstje met specs op een forum ;))

Dus gewoon lekker je CV laten staan, en mocht een werkgever een interessant aanbod doen, dan zou je tegen die tijd altijd kunnen vragen in hoeverre ze je tegemoet willen komen in de kosten om van je leaseauto af te komen.

• ejbrul
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 07-07 14:50
Woy schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 13:12:
[...]

Geld die boete regeling ook als je binnen je lease-budget blijft? Dan zou ik persoonlijk niet snel accepteren. Het is toch van de zotte dat je werkgever het risico van het gebruik van een middel om je werk te doen, afschuift op de werknemer.

Als je bewust een duurdere auto dan je budget kiest, en je bent verantwoordelijk voor die overschrijding, dan is het natuurlijk een ander verhaal
De boete regeling geldt helaas ook als ik binnen het budget blijf... :'( Ik kan eronderuit komen door een auto uit de pool te kiezen, maar dan heb ik natuurlijk maar een beperkte keuze

• ejbrul
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 07-07 14:50
Jeroen V schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 13:24:
[...]

Bepaal aub niet je keuze op basis van mijn reactie! Als je puur naar de specs kijkt, dan is het helemaal zo slecht nog niet. Maar (en dat heb ik al redelijk vaak in dit topic gezegd) ik kan totaal niet beoordelen op basis van die specs of jij misschien veel meer waard bent.

Het kan sowieso nooit kwaad om goed om je heen te kijken, wie weet wat je tegenkomt. En het kan ook helemaal geen kwaad om een sollicitatiegesprek bij een bedrijf aan te vragen; de ervaring is erg goed en je krijgt ook inzicht wat een ander bedrijf denkt wat je waard bent. (een gesprekje van een uurtje geeft veel meer inzicht dat een lijstje met specs op een forum ;))

Dus gewoon lekker je CV laten staan, en mocht een werkgever een interessant aanbod doen, dan zou je tegen die tijd altijd kunnen vragen in hoeverre ze je tegemoet willen komen in de kosten om van je leaseauto af te komen.
Ik laat mijn beslissing niet van jou reactie afhangen hoor ;) Het is echter wel fijn als er mensen over spreken die objectief zijn en geen directe bekenden e.d.

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-07 14:59
HawVer schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 13:20:
[...]

Voor mijn gevoel is dit aan de lage kant. Maar aangezien je voor een detacheerder werkt, maken jullie geen gebruik van loonschalen? En hebben jullie ook een beloningsregel voor het aantal cursussen/certificaten dat je gevolgd hebt?

...
Ik vind het anders een prima salaris voor een WO'er van 23 jaar. Zeker gezien hij er ook nog een leaseauto naast heeft. Niets te klagen hoor.

Voor de rest moet je doen wat je leuk vind. Als jij op dit moment wil ontwikkelen moet je dan gewoon doen, als je over 5 jaar denkt nu wil ik iets is daar nog genoeg tijd voor.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

• HawVer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 07-07 22:11
MrFl0ppY schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 13:55:
[...]

Ik vind het anders een prima salaris voor een WO'er van 23 jaar. Zeker gezien hij er ook nog een leaseauto naast heeft. Niets te klagen hoor.
Met leaseauto is het idd wel ok. Had dat niet gezien. Maar houd ook rekening met de drie jaar werkervaring. Mag dat ook wat meer meetellen. Ervaring > Leeftijd imho.

http://hawvie.deviantart.com/

• Rmg
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:17

Rmg

Woy schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 13:12:
[...]

Mja vaak is er ook een alternatief in de vorm van een mobiliteitsbudget he ;)

Bij ons is dat zo, of je neemt een leaseauto en rijdt dus in een nieuwe auto met mooi wat prive kilometers, zo goed als nul onderhouds kosten, maar ga je buiten budget zit je er wel aan vast. (officieel binnen budget ook, in de praktijk is dat minder een probleem dacht ik)

of je neemt een (riant) mobiliteits budget, wat eigenlijk gewoon je leasebedrag extra op je salaris is, en regelt zelf vervoer, danwel ov danwel eigen auto

• Xavier
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Leeftijd: 27 jaar
Opleiding: HBO Informatica
Certificaten: CCNA, Prince2,
Werkervaring: 3 jaar
Werkgever: Semi ambtenaar
Huidige functie: Jr. Projectleider ICT
Auto v/d zaak: Nee
Vakantiegeld: ja, 8%
Vakantiedagen: 38
13/14e maand of winstuitkering: nee, denk een 4% ofzo
GSM: Nee. Ik wil niet met een mobiel lopen waardoor ik altijd bereikbaar ben. Mag wel en mag kiezen wat ik wil.
Internet vergoeding: nee
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: collectieve ziektekostenverzekering, pensioenregelijk, Flexibel Arbeidsvoorwaarden, veel korting op sportschool/sporten, Cursussen zijn gratis en als je het enigzins kan verantwoorden mag je gaan. Flexibele tijden om te beginnen als je maar tussen 6:00 en 9:30 begint. 20% van de tijd is het nieuwe werken mogelijk
Reistijd: 40min
Rijskosten vergoeding: 219,- per maand
Maand salaris(brutto): €2500

Begonnen als JR applicatiebeheerder SharePoint, na een 1,5 jaar doorgegroeid naar JR. Projectleider.

• Jeroen V
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 05-07 23:57

Jeroen V

yadda yadda yadda

Anoniem: 395616 schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 13:08:
Ongeveer fulltime?? Uhmmm..... gewoon parttime dus? Zeg gewoon hoeveel jaar je aan relevante werkervaring hebt.

Maar goed, laten we uitgaan van 1 jaar relevante fulltime werkervaring, dan zijn je arbeidsvoorwaarden marktconform, niets mis mee.

• Boedha
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:43

Boedha

Niks

Werk niet in de ICT maar misschien wel leuk wat er in de andere branches wordt verdient.

Leeftijd: 36
Opleiding(en): MTS AOT (Algemene Operationele Techniek) ofwel procesoperator
Certificaten: -
Werkervaring: 12 jaar
Werkgever: SNC Shell Nederland Chemie
Huidige functie: Hoofd operator

Vakantiegeld: ja 1x bruto maandsalaris
Vakantiedagen: 24 + extra dagen indien er op een feestdag moet worden gewerkt.
13/14e maand of winstuitkering: ja 13 maand 1x bruto maandsalaris + winstuitkering gemiddeld 1,5 a 2x bruto
maandsalaris afhankelijk van eigen presteren + prestatie van Shell
Laptop: nee
GSM: nee
Leaseauto*: nee
Werkweek: gemiddeld 33,6 uur, volcontinu 5 ploegen (6 dagen werken, 4 dagen weekend)
Pensioenregeling: ja, eindloonregeling (2% van je bruto maandsalaris inleg, rest Shell)
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Brandstof korting, reiskosten +/- 300 euro netto per maand, collectieve verzekeringen, Shell aandelen plan (15% korting).
Regio: Brabant
Reistijd**: 35 min

Maand salaris (bruto): €3400 exclusief 30% ploegentoeslag (€ 4420 inclusief)

Tja, wat zullen we daar nou op zeggen!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:57
Boedha schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 16:40:
Werk niet in de ICT maar misschien wel leuk wat er in de andere branches wordt verdient.
Kunnen we dan niet gewoon een extra topic openen ;) ?

K to the KillaZ

• conara
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23:08
KillaZ schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 16:45:
[...]

Kunnen we dan niet gewoon een extra topic openen ;) ?
Dat vind ik zeker geen slecht idee. Ook al is het forum IT gerelateerd, er zijn uiteraard ook mensen die niet in de IT werken. Ik denk zelf dat ook redelijk veel mensen in de technische sector werken.

• Flyduck
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-03 13:37
Boedha schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 16:40:

13/14e maand of winstuitkering: ja 13 maand 1x bruto maandsalaris + winstuitkering gemiddeld 1,5 a 2x bruto
maandsalaris afhankelijk van eigen presteren + prestatie van Shell
Dat is nog eens lekker het jaar uit gaan :9

Zijn er mensen die deze regel lezen? Graag terugkoppeling gewenst (onopvallend)

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 20:57
2boris schreef op donderdag 10 februari 2011 @ 16:55:
[...]

Dat vind ik zeker geen slecht idee. Ook al is het forum IT gerelateerd, er zijn uiteraard ook mensen die niet in de IT werken. Ik denk zelf dat ook redelijk veel mensen in de technische sector werken.
Done ;)

K to the KillaZ

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:54
En omdat dit topic uit z'n krachten groeit er het allemaal niet zo nauw genomen hoeft te worden gaat deze dicht en gaan we in Wat verdient de GOT'er gemiddeld? verder.
Pagina: 1 ... 34 35 Laatste

Dit topic is gesloten.