Wat verdient een ICTer gemiddeld? (deel 10) Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 31 ... 35 Laatste
Acties:
  • 625.764 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 26-05 16:02

avotar

P0werd by Black Coffee

musje83 schreef op maandag 17 januari 2011 @ 04:42:
Ik ga er hierna niet meer op in. Homer is de enige die het begrijpt.

Ten eerste geef ik heel duidelijk aan dat ik nooit op mijn cv of tijdens mijn sollicitatie zal aangeven dat ik op WO denkniveau zit. En nog blijven jullie daar op doorhameren.

Ten tweede geef ik heel duidelijk aan, wat Homer ook beaamt, dat WO-denkniveau en WO iets compleet anders zijn. Ik heb mijn eigen leven de afgelopen 27 jaar... precies 27 jaar van dichtbij meegemaakt. Ik weet op welk niveau ik ongeveer zit en dat jullie op basis van mijn korte samenvatting menen te moeten oordelen dat ik toch maar vooral géén WO-denkniveau kan hebben, vind ik erg vervelend. Gelukkig maakt het ook duidelijk dat verdere discussie geen zin heeft, want verder kijken dan jullie neus lang is zit er blijkbaar niet in. WO-denkniveau hebben jullie blijkbaar ook zelf niet.

Ik zou zeggen, bel eens een Universiteit op, bijvoorbeeld de faculteit Psychologie, en vraag ze wat denkniveau precies inhoudt.

@ iedereen die gewoon antwoord op mijn vraag gaf: bedankt!! :)
Je doet zuur omdat de meeste mensen je het antwoord geven waarvan je bang bent dat je potentiele werkgevers dat ook zullen geven. Maar toch, succes met je tegenargumenten en blijf ze vooral oefenen. Ik hoop voor je dat je er bij iemand doorheen komt..

PS .. happy birthday volgens mij... :P

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phobosdeimos
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 00:49
WO denkniveau... als je vindt dat je op WO niveau kan presteren, waarom ga je het dan niet bewijzen, door de 5 jaar zware effort aan de universiteit te doen?
Lijkt me gewoon een goedkope slogan om jezelf op een niveau te plaatsen, zonder het werk te willen doen wat er bij hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdx380
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 12-05 16:52
Guillome schreef op maandag 17 januari 2011 @ 09:57:
In maart? Wat raar, dan werk je er 7 maanden, gekke periode :P
Ja begin maart wel, en er is een proefperiode van 6 maanden maar ben ook een week ziek geweest.
It checks out ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 24-05 23:08

djidee

Mr. Slungel

phobosdeimos schreef op maandag 17 januari 2011 @ 10:09:
WO denkniveau... als je vindt dat je op WO niveau kan presteren, waarom ga je het dan niet bewijzen, door de 5 jaar zware effort aan de universiteit te doen?
Lijkt me gewoon een goedkope slogan om jezelf op een niveau te plaatsen, zonder het werk te willen doen wat er bij hoort.
With ^^

Havo is mijn hoogst behaalde diploma...
Werk op HBO nivo, wordt beoordeeld op HBO nivo, en wordt gezien als een HBO'er...
Door mijn huidige baas. Heb ik me voor moeten bewijzen..

Echter dat biedt geen garanties voor de toekomst, daarom nu deeltijd HBO ernaast, dat papier wordt toch nog veel geeist... Gewoon voor de zekerheid.
En het is nog best pittig, stuk breder dan mijn werkveld, dus hoop nieuwe dingen. Daarnaast veel druk (want 20uur studie naast 40 uur werken is pittig)...
Maar dan heb ik over 3 jaar geen zorg meer of evt. een andere werkgever moeilijk gaat lopen doen over mijn hbo nivo, omdat het niet aantoonbaar is. Want dan zwaai ik met mijn papiertje.

Ben je WO, doe dan die opleiding (kan ook deeltijd) er gewoon naast. Aantoonbaar nivo, klaar met gezeur...
Anders zul je jezelf altijd moeten blijven verdedigen, want elke sollicitatie ga je de vraag krijgen:
Als je het nivo hebt, waarom heb je je papieren dan niet?

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phobosdeimos
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 00:49
offtopic:
Anders kunnen we evengoed de scholen en universiteiten sluiten, beslissen we zelf wel op welk "niveau" we zitten, lekker efficiënt zo :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeltedForest
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-05 10:35

MeltedForest

Lenny-t

Matis schreef op maandag 17 januari 2011 @ 09:28:
Dat vind ik voor iemand van 26 jaar met 5 jaar werkervaring wel heel weinig :X

Ikzelf (22 jaar en pak-em-beet 2 jaar werkervaring) verdien al 2400 euro bruto. Misschien moet je eens over de grens kijken, maar in Nederland verdien je al snel veel meer.
Guillome schreef op maandag 17 januari 2011 @ 09:32:
Hij heeft wél pensioen, maaltijdcheques, ecocheques en laptop en gsm. Dat is ook niet niets. En een 13e maand.
Vind het ook weinig hoor. Ik kom zelf net uit de schoolbanken gelopen (22j, HBO, nu 5 maanden werkzaam), en krijg ~€2200 bruto met leaseauto, 13e maand en 8,33% vakantiegeld.

Meteen m'n lijstje dan maar.

Leeftijd: 22
Opleiding(en): HBO Bedrijfskundige Informatica
Certificaten: PRINCE2 Foundation
Werkervaring: ½ jaar werk, 1 jaar stage/afstuderen
Werkgever: Detachering
Huidige functie: Junior Business Analist

Vakantiegeld: 8,33%
Vakantiedagen: 27
13/14e maand of winstuitkering: 13e maand
Laptop: Kan, maar niet nodig in huidige werkzaamheden.
GSM: Nee
Leaseauto*: Ja, werkgever kiest model
Werkweek: 40u
Pensioenregeling: Denk ik nog niet aan :+
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Collectieve zorgverzekering
Land: NL
Regio: Amsterdam
Reistijd**: 30-60min auto

Maand salaris (bruto): ~€2200

[ Voor 29% gewijzigd door MeltedForest op 17-01-2011 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meneerdeman
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 28-05 13:57

meneerdeman

Mister The Man

Leeftijd: 33
Opleiding(en): HAVO
Werkervaring: 15 jaar
Werkgever: Kleine Detacheerder
Huidige functie: Senior System Engineer

Vakantiegeld: 8%
Vakantiedagen: 25
13/14e maand of winstuitkering: Nope
Laptop: Nope
GSM: Nope
Leaseauto: Ja (vrije keuze ... 35k auto op dit moment)
Werkweek: 40 uur
Pensioenregeling: Ja
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Neen
Regio: Randstad
Reistijd: afhankelijk van het project, half uurtje nu

Maand salaris (bruto): 3350

Redelijk, maar ben niet echt tevreden. Ben trouwens MSCE-M CCA en VMWare gecertificeerd. En ook de nodige ervaring daarmee >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pgerrits
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 01-04 00:29
Als je nu 10 jaar lang als HBO opgeleide hebt gewerkt in het MT tussen mensen die allemaal WO hebben. Mag je dan wel zeggen dat je functioneert op WO denk niveau?

Ik wil niets suggereren, maar slechts iets opgooien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 172123

pgerrits schreef op maandag 17 januari 2011 @ 12:48:
Als je nu 10 jaar lang als HBO opgeleide hebt gewerkt in het MT tussen mensen die allemaal WO hebben. Mag je dan wel zeggen dat je functioneerd op WO denk niveau?
Niet zonder meer. Als jij alleen de prullenbakken leegde en zorgde dat iedereen genoeg pennen had, dan niet. En MT klinkt leuk, maar hoeft niets over niveau te zeggen. Er is genoeg dom management.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rikkiej
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 30-01-2023
Leeftijd: 25
Opleiding(en): HBO BI
Certificaten: Geen/ wel diverse cursussen en interne leertrajecten.
Werkervaring: 2 jaar
Werkgever: Grote detacheerder
Huidige functie: Functioneel SAP Consultant (FICO)

Laptop: Ja
Vakantiedagen: 30
GSM: ja incl. prive
Leaseauto/Reiskostenvergoeding: Ja, Volkswagen Polo incl. prive km's
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden:100 euro algemene onkostenvergoeding
Land:Nederland
Reistijd: Verschillend, ligt aan het project, gemiddeld 1 uur.

Maand salaris(bruto): 2750 euro

Is dit marktconform? Ik wil altijd wel meer kwa salaris natuurlijk, wie niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen V
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 27-05 10:35

Jeroen V

yadda yadda yadda

meneerdeman schreef op maandag 17 januari 2011 @ 12:26:
Redelijk, maar ben niet echt tevreden. Ben trouwens MSCE-M CCA en VMWare gecertificeerd. En ook de nodige ervaring daarmee >:)
Waarom niet? Inhoudelijk niet leuk? Niet tevreden over salaris? (hoewel dat laatste me sterk lijkt gezien jouw arbeidsvoorwaarden)
Rikkiej schreef op maandag 17 januari 2011 @ 13:17:
Is dit marktconform? Ik wil altijd wel meer kwa salaris natuurlijk, wie niet?
Lijkt me keurig....

[ Voor 22% gewijzigd door Jeroen V op 17-01-2011 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EoG
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 26-05 08:08

EoG

BOFH

Gezien je werkervaring is dit wel marktconform naar mijn mening. Ook zie ik dat je 100 Euro algemene onkostenvergoeding krijgt, dat samen met je GSM en lease-auto is dat helemaal niet verkeerd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rikkiej
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 30-01-2023
EoG schreef op maandag 17 januari 2011 @ 13:21:
Gezien je werkervaring is dit wel marktconform naar mijn mening. Ook zie ik dat je 100 Euro algemene onkostenvergoeding krijgt, dat samen met je GSM en lease-auto is dat helemaal niet verkeerd!
Vaak is het lastig om een algemeen beeld te krijgen van wat "hoort". Maar de vergoeding is idd naast de gsm+data abbo en onkostenvergoeding.

Bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• meneerdeman
  • Laatst online: 28-05 13:57

meneerdeman

Mister The Man

Jeroen V schreef op maandag 17 januari 2011 @ 13:20:

Waarom niet? Inhoudelijk niet leuk? Niet tevreden over salaris? (hoewel dat laatste me sterk lijkt gezien jouw arbeidsvoorwaarden)
Wel leuk, maar salaris staat al tijden stil en mijn arbeidsvoorwaarden zijn nou niet zo best hoor.
Geen telefoon, geen laptop, geen internet vergoeding, geen winstuitkering en geen 13e maand.

Enige leuke is die auto, maar prop mij in een klein autootje met meer salaris en ik ben ook blij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alper587
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 09-05 17:56
Leeftijd: 23
Opleiding(en): MBO Juridisch niveau 4 / heden: HBO - Informatica Deeltijd jaar 1
Certificaten: Geen
Werkervaring in de IT: 1 jaar
Werkgever: Hosting bedrijf
Huidige functie: Windows Systeembeheerder

Werk sinds: december 2010
Laptop: Nee
13/14e maand of winstuitkering: Nee
GSM: Nee
Leaseauto/Reiskostenvergoeding: Vergoeding van reiskosten
Pensioenregeling: staat nergens in contract
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: geen
Reistijd: gemiddeld 1 uur.

Maand salaris(bruto): 1416 euro

Wat vinden jullie van de bovenstaande? Ik krijg het minimumloon, en vergeet niet dat dit het minimumloon voor 2010 was. In 2011 is dit ietsje omhoog gegaan met 7 eurotjes. Feitelijk is mijn werkgever nu dus de wet aan het overtreden.

Waneer moet ik om verhoging vragen? Hoe kan ik het beste regelen dat ik een auto/gsm krijg, of is dit nog veel te vroeg? Graag ontvang ik tips van de meer ervaren tweakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen V

Jeroen V

yadda yadda yadda

meneerdeman schreef op maandag 17 januari 2011 @ 13:28:
Wel leuk, maar salaris staat al tijden stil en mijn arbeidsvoorwaarden zijn nou niet zo best hoor.
Geen telefoon, geen laptop, geen internet vergoeding, geen winstuitkering en geen 13e maand.

Enige leuke is die auto, maar prop mij in een klein autootje met meer salaris en ik ben ook blij
Puur op basis van 'jouw' lijstje zou ik zeggen prima voorwaarden.... Weet je wat de houding is van je werkgever? En waarom zou je meer waard zijn? (dat laatste zie je bij vrijwel iedere reactie hier voorbijkomen ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17:40
Geef hem de vinger, zeg hem dat hij voor het minimumloon een poetsmadam kan krijgen (zelfs dat niet eens volgens mij) en zoek een andere werkgever die je wel gewoon 1750 euro betaalt.

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musje83
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 23-05 14:34
@ Tuxie
@ MrMrMr

Tuxie begrijpt inderdaad wat ik bedoel. En heeft ook helemaal gelijk, wat een nonsens verhaal over wetenschappers en hun rechtschapen 'facts or nothing at all' verhaal.
Ik kom uit een familie die voor een heel groot deel bestaat uit universitair opgeleide artsen. Mijn (wijlen) opa, Prof. Dr. J.C. van Es is verantwoordelijk voor het bestaan van de faculteit huisartsgeneeskunde en ik heb mijn leven lang veel met hem opgetrokken. Als er in 'de wetenschappelijke wereld' (als er al zoiets algemeens is) iets overvloedig aanwezig is, dan is het wel jaloezie, ellebogenwerk, list & bedrog en noem het maar op. Er wordt veel samengewerkt maar minstens evenveel gelogen en bedrogen om fondsen veilig te stellen, om stukken eerder te publiceren enzovoorts, enzovoorts.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
@ Musje83

Het houdt je wel bezig he. Opvallend dat je alleen de mensen begrijpt die het met je eens zijn en jouw mening bevestigen. Bekend fenomeen in de psychologie. Dat kan best bevestigd worden door een prof uit jouw familie, hihi.

Je schermt alleen maar met niet-bewezen aanwezige kennis & kunde en behaalde resultaten van familie. Wat maakt jou een beter mens dat je daar mee opgetrokken hebt? Vervolgens probeer je diezelfde resultaten omlaag te halen. (Dan lijken die van jou weer hoger, nietwaar? Ook alweer zo'n bekend iets uit de psychologie).

Je komt op mij over alsof je enorm gefrustreerd bent over je (niet)-genoten hoger onderwijs.

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EddoH
  • Registratie: Maart 2009
  • Niet online

EddoH

Backpfeifengesicht

Om ook even een kleine duit in het zakje te doen:

mijn vriendin is tijdje bezig geweest als phd, en het zinnetje
Als er in 'de wetenschappelijke wereld' (als er al zoiets algemeens is) iets overvloedig aanwezig is, dan is het wel jaloezie, ellebogenwerk, list & bedrog en noem het maar op.
vat het best samen van haar ervaringen in die tijd. Musje83 vertelt hier mijn insziens niets dan waarheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pgerrits
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 01-04 00:29
musje83 schreef op maandag 17 januari 2011 @ 14:37:
@ Tuxie
@ MrMrMr

Tuxie begrijpt inderdaad wat ik bedoel. En heeft ook helemaal gelijk, wat een nonsens verhaal over wetenschappers en hun rechtschapen 'facts or nothing at all' verhaal.
Ik kom uit een familie die voor een heel groot deel bestaat uit universitair opgeleide artsen. Mijn (wijlen) opa, Prof. Dr. J.C. van Es is verantwoordelijk voor het bestaan van de faculteit huisartsgeneeskunde en ik heb mijn leven lang veel met hem opgetrokken. Als er in 'de wetenschappelijke wereld' (als er al zoiets algemeens is) iets overvloedig aanwezig is, dan is het wel jaloezie, ellebogenwerk, list & bedrog en noem het maar op. Er wordt veel samengewerkt maar minstens evenveel gelogen en bedrogen om fondsen veilig te stellen, om stukken eerder te publiceren enzovoorts, enzovoorts.
Dus? Al schieten ze elkaar af... Veranderd m.i. niets aan het feit waar deze discussie omgaat. Namelijk wat is WO niveau en wat niet.

Als je Opa nu een timmerman was geweest die de tafel van 6 al te moeilijk had gevonden. Denk jij dan wel of niet op WO niveau. M.a.w. Wat wil je hiermee zeggen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alper587
EvaluationCopy schreef op maandag 17 januari 2011 @ 14:17:
Geef hem de vinger, zeg hem dat hij voor het minimumloon een poetsmadam kan krijgen (zelfs dat niet eens volgens mij) en zoek een andere werkgever die je wel gewoon 1750 euro betaalt.
Ja, maar het punt is namelijk dat ik bijna geen ervaring heb. Het is in deze tijd zeer moeilijk om aan de bak te komen zonder ervaring, heb bijna bij 100 bedrijven gesolliciteerd maar overal werd ik afgewezen. Meen je dit nu echt of stel je je een beetje aan? Een poetsmadam zal nooit 1750 euro verdienen hoor....en dan helemaal geen NETTO.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RayNbow
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:18

RayNbow

Kirika <3

EddoH schreef op maandag 17 januari 2011 @ 14:58:
Om ook even een kleine duit in het zakje te doen:

mijn vriendin is tijdje bezig geweest als phd, en het zinnetje

[...]

vat het best samen van haar ervaringen in die tijd. Musje83 vertelt hier mijn insziens niets dan waarheid.
offtopic:
Het is knap dat je op basis van 2 ervaringen kunt concluderen wat de waarheid is. Wil je s.v.p. de tussenliggende stappen van je redenatie geven en eventueel toelichten?

Ipsa Scientia Potestas Est
NNID: ShinNoNoir

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musje83
EvaluationCopy schreef op maandag 17 januari 2011 @ 14:48:
@ Musje83

Het houdt je wel bezig he. Opvallend dat je alleen de mensen begrijpt die het met je eens zijn en jouw mening bevestigen. Bekend fenomeen in de psychologie. Dat kan best bevestigd worden door een prof uit jouw familie, hihi.

Je schermt alleen maar met niet-bewezen aanwezige kennis & kunde en behaalde resultaten van familie. Wat maakt jou een beter mens dat je daar mee opgetrokken hebt? Vervolgens probeer je diezelfde resultaten omlaag te halen. (Dan lijken die van jou weer hoger, nietwaar? Ook alweer zo'n bekend iets uit de psychologie).

Je komt op mij over alsof je enorm gefrustreerd bent over je (niet)-genoten hoger onderwijs.
Laten we even duidelijk voorop stellen dat het mij niet bezig houdt. Er wordt telkens uitgebreid ingegaan op mijn posts, en ik reageer daar dan weer op. Dat is heel iets anders, en dat weet je best. Of kan ik nu concluderen dat ik jou 'wel erg bezig houd'?

Ik zeg ook nergens dat ik alleen mensen begrijp die het met mij eens zijn, ik zeg dat die twee mensen begrijpen wat ik bedoel. Hou op met mijn woorden te verdraaien, ik heb geen zin om mijzelf constant te moeten verantwoorden.

Tevens scherm ik helemaal nergens met "niet-bewezen aanwezige kennis & kunde en behaalde resultaten van familie". De discussie ging hier over het al of niet aanwezig zijn van emoties in de wetenschappelijke wereld. Ik geef, ter bevestiging van Tuxie op de post van MrMrMr, aan dat ik in mijn directe omgeving (familie dus) juist precies het tegenovergestelde te horen krijg. En om aan te geven in hoeverre zij relevant zijn voor de discussie omtrent 'de wetenschappelijke wereld' geeft ik aan wat de familie heeft bereikt.

En waar in godesnaam haal ik nu weer behaalde resultaten omlaag? Volg jij de discussie überhaupt wel of heb je besloten dat ik een gefrustreerd mens ben die jij op zijn plek kan wijzen?

Hoe dan ook, ik ben niet gefrustreerd, eerder verbaasd dat mijn opmerking over WO-denkniveau zo veel heftige reacties teweeg heeft gebracht, en dan met name van mensen die mij eventjes komen vertellen dat ik dit toch vooral niét bezit. Is dit soms ook iets 'bekends uit de psycholigie', EC? :F

@ Alper:

Wat een poetsmadam verdient weet ik niet precies (onze werkster krijgt 12,50/u netto) maar als je ziet wat bijvoorbeeld een buschauffeur (1800 netto) verdient, dan ga je soms wel eens nadenken over de verhoudingen. ;)

[ Voor 4% gewijzigd door musje83 op 17-01-2011 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
Alper587 schreef op maandag 17 januari 2011 @ 15:06:
[...]

Ja, maar het punt is namelijk dat ik bijna geen ervaring heb. Het is in deze tijd zeer moeilijk om aan de bak te komen zonder ervaring, heb bijna bij 100 bedrijven gesolliciteerd maar overal werd ik afgewezen. Meen je dit nu echt of stel je je een beetje aan? Een poetsmadam zal nooit 1750 euro verdienen hoor....en dan helemaal geen NETTO.
Dat was niet zo serieus natuurlijk. Maar feit blijft wel dat het minimumloon bedoelt is voor de opleidingslozen, met MBO beheer afgerond is het toch niet meer dan normaal dat je een paar 100 euro meer verdient?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Guillome

test

musje83 schreef op maandag 17 januari 2011 @ 15:28:
[...]
Ik zeg ook nergens dat ik alleen mensen begrijp die het met mij eens zijn, ik zeg dat die twee mensen begrijpen wat ik bedoel. Hou op met mijn woorden te verdraaien, ik heb geen zin om mijzelf constant te moeten verantwoorden.
Eens, alleen moet jij niet denken dat mensen die het niet met jou eens zijn jou niet snappen ;)
Wat een poetsmadam verdient weet ik niet precies (onze werkster krijgt 12,50/u netto)
Shit wat veel, meer dan ik verdien krijg :o

[ Voor 34% gewijzigd door Guillome op 17-01-2011 15:37 ]

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
Guillome schreef op maandag 17 januari 2011 @ 15:34:
[...]

Eens, alleen moet jij niet denken dat mensen die het niet met jou eens zijn jou niet snappen ;)

[...]

Shit wat veel, meer dan ik verdien krijg :o
Word jij ook zwart betaald? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guillome
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Guillome

test

Nee m`n baas betaalt zich wel blauw, maar niet zwart, hoezo? :P

If then else matters! - I5 12600KF, Asus Tuf GT501, Asus Tuf OC 3080, Asus Tuf Gaming H670 Pro, 48GB, Corsair RM850X PSU, SN850 1TB, Arctic Liquid Freezer 280, ASUS RT-AX1800U router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zircondan
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 13-05 10:57
Een buschauffer die 1800 netto verdient, misschien heb ik niet het juiste beroep zo te horen :D. Zou het ook misschien zo zijn dat de beste buschauffer al zijn hele leven werkt en hier langzaam na groeit? Tevens ken ik geen buschauffeur die zo goed verdient hoor.

Een poetsmadame die 12.50 netto krijgt, toevallig zwart ;)?

@Alper
Het zijn inderdaad moeilijkere tijden, maar 1400 is wel erg weinig voor een 40urige werkweek. Ik weet niet waar je woont, misschien dat het ermee te maken heeft dat je zo moeilijk aan een baan komt. Tevens zie ik dat je een MBO opleiding hebt die niet heel erg relevant is met de ICT :). Dan wordt het zoeken naar een ICT baan natuurlijk bemoeilijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musje83
@zircondan

Ja, natuurlijk is dit zwart :)

Ik kreeg laatst een bankafschrift van een GVU chauffeur onder ogen. Hij kreeg toch echt €1778 gestort van zijn baas.. Op zich terecht hoor, als je weet wat zo'n man de hele godganse dag moet doorstaan (lastige/agressieve klanten enz.).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nare man
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-07-2020
Misschien ook gewoon uitbetaalde overuren. € 1778 netto lijkt me aanzienlijk voor een buschauffeur (alhoewel puur moreel wel in lijn met het risico van het beroep en de shit die je dagelijks over je heen krijgt). Maar ik kan me best voorstellen dat ze extra betalen als iemand in plaats van 40 uur 60 of 70 uur per week zo'n bus door de straten sleurt.

En om nog maar even lekker wat olie op het vuur te gooien: het is onder academici vrij algemeen bekend dat de echte wetenschappelijke wereld (dan bedoel ik het strijden om onderzoeksplaatsen, het in het gevlei komen bij de juiste hoogleraar cq promotor, et cetera) echt een wereld van haat en nijd is, van voortdurend aan elkaars stoelpoten zagen, van naaien en genaaid worden.

[ Voor 35% gewijzigd door nare man op 17-01-2011 16:37 ]

After all, you can't see a figure's panties unless it's the real thing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocn
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 29-05 15:43

ocn

Beste Tweaker 2024 ⭐⭐⭐⭐⭐

Een buschauffeur werkt natuurlijk ook regelmatig 's avonds en in het weekend, en dan krijg je een toeslag. Heb een keer gehoord dat ze op feestdagen gewoon 200% betaald krijgen. Dus denk dat je met 40 uur met regelmatig 's avonds en in het weekend werken wel aan die 1800 euro netto komt.

[ Voor 23% gewijzigd door ocn op 17-01-2011 16:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
  • Laatst online: 29-05 06:41

Kiswum

Gadget reviewer

barcawinner schreef op maandag 17 januari 2011 @ 16:51:
Een buschauffeur werkt natuurlijk ook regelmatig 's avonds en in het weekend, en dan krijg je een toeslag. Heb een keer gehoord dat ze op feestdagen gewoon 200% betaald krijgen. Dus denk dat je met 40 uur met regelmatig 's avonds en in het weekend werken wel aan die 1800 euro netto komt.
Dat wilde ik net aanhalen, denk inderdaad even verder dan je eigen wereld een buschauffeur is inzetbaar tussen 05.00 uur tot iets na middernacht (niet op 1 dag uiteraard ;))

@musje83: Stel je had WO niveau en ervaring in de IT, waarom neem je dan wel de moeite om je mooie antwoorden te geven en je WO niveau uit te leggen, maar neem je niet de moeite om terug te bladeren wat anderen mensen (zonder een voltooide vervolg opleiding) verdienen? Ik wil je niet dissen, maar de discussie gaat nergens meer over.

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• musje83
Kiswum schreef op maandag 17 januari 2011 @ 19:02:
[...]

Dat wilde ik net aanhalen, denk inderdaad even verder dan je eigen wereld een buschauffeur is inzetbaar tussen 05.00 uur tot iets na middernacht (niet op 1 dag uiteraard ;))

@musje83: Stel je had WO niveau en ervaring in de IT, waarom neem je dan wel de moeite om je mooie antwoorden te geven en je WO niveau uit te leggen, maar neem je niet de moeite om terug te bladeren wat anderen mensen (zonder een voltooide vervolg opleiding) verdienen? Ik wil je niet dissen, maar de discussie gaat nergens meer over.
Bedankt voor je 100% nutteloze inbreng en het weer aanwakkeren van de discussie. Ik heb, voor jouw informatie, van deel 10 vrijwel iedere post doorgelezen. Ook heb ik deel 9 doorzocht (zoeken op helpdesk) wat er verdiend word.

Betekent dit nu dat we ondertussen met zijn allen geen vragen meer mogen stellen over de hoogte van een salaris, omdat we in de laatste 10 delen 'wat verdient een ICT'er gemiddeld' nu wel zo'n beetje hebben gedocumenteerd wie wat kan gaan verdienen in deze branche? Immers, iedereen kan toch terugbladeren, net zo lang tot hij een stuk of 3, 4 posts heeft gevonden van mensen met een vergelijkbaar niveau in dezelfde functie?
Doe niet zo raar, mijn vraag was oprecht en zelfs versterkt door de vele diverse salarissen die ik voorbij heb zien komen hier. En als je alle nutteloze posts wegfiltert (die betrekking hebben op WO-denkniveau), zie je dat er heel normaal geantwoord wordt: 1800-2000 per maand. Voilá, zo makkelijk kan het dus zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kiswum
  • Laatst online: 29-05 06:41

Kiswum

Gadget reviewer

Dat laatste, was mijn eerste inbreng over het topic.
Even een tip: Als je MCSA/MCITP zou halen (te halen met zelfdstudie in 6 maanden en zo'n 1000 euro) dan mag je daar 200-300 euro per maand bovenop doen.

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 313723

musje83 schreef op zondag 16 januari 2011 @ 21:21:
[...]

HAVO en 16/17 klaar? Dan begin je dus op je 11e met de middelbare school..
* Anoniem: 313723 meldt zich

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon4ce
  • Registratie: Oktober 2010
  • Niet online

dragon4ce

hardware freak

Leeftijd: 17
Opleiding(en): Ik zit in het examenjaar van de havo.
Certificaten: -
Werkervaring: 1 jaar.
Werkgever: computerreparatie en servicebedrijf in amsterdam
Huidige functie: computerreparateur/winkelmedewerker

Vakantiegeld: -
Vakantiedagen: -
13/14e maand of winstuitkering: leuke bonus ;)
Laptops: zat, maar geen eigen ;)
GSM: -
Leaseauto*: -
Werkweek: 1 dag per week, vakantie meer.
Pensioenregeling: -
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: leuke hardware als bonus(c2q, hd4850 bijv.)
Land: Nederland
Regio: Amsterdam
Reistijd**: half uur fietsen

Maand salaris (bruto): 5 euro/uur, dus per maand bij 5 weken 200 bruto.

een ontzettend leuke baan, salaris is prima. ik ben eigenlijk wel benieuwd wat mensen van mijn leeftijd met een soortgelijke baan verdienen(niet dat ik vind dat ik te weinig verdien hoor ;))

[ Voor 0% gewijzigd door dragon4ce op 17-01-2011 20:52 . Reden: typo's gefixt. ]

Omdat het kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndereKoekoek
  • Laatst online: 23:09

AndereKoekoek

Ping! Pong?

nvm ook maar nutteloze discussie... Graag allemaal een klein beetje liever voor elkaar en jezelf niet meteen aangevallen voelen.

[ Voor 79% gewijzigd door AndereKoekoek op 17-01-2011 21:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XTREEMRaGE
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 01:04

XTREEMRaGE

XTRËËM|RåGË

XTREEMRaGE schreef op vrijdag 14 januari 2011 @ 11:29:
Leeftijd: 26
Opleiding(en): HBO informatica
Werkervaring: 3.5 jaar
Werkgever: doet iets met SAP
Huidige functie: team lead (SAP)

Vakantiedagen: 26
13/14e maand of winstuitkering: winstuitkering
GSM: Ja
Leaseauto: Ja
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: onkosten vergoeding 85 euro
Reistijd: afhankelijk van het project, op dit moment 1 uur en 20 min (zonder files)

Maand salaris (bruto): 2900

Binnenkort vinden weer de beoordeling gesprekken plaats en vorig jaar heb ik niks gekregen vanwege de crisis...Ik ben 100% inzetbaar geweest en betreft de project beoordeling was men heel erg positief over mij en mijn werkzaamheden.
Dit keer wil ik er wat bij vragen, maar wat voor een bedrag is reëel?
Iemand?!

GöÐ, ®Ë§þËÇT åñÐ Höñöµ® | LÜ©K>SkïLL | XT®ËËM|®åGË ||Funky Monkeys || Fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pinodambini
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 31-05 18:38

pinodambini

Dr. Z. Vago

Denk bij een positieve beoordeling dat je wel tussen de 8 en 12% verhoging kunt vragen. Ligt er natuurlijk ook aan of er met een vast beloningssysteem wordt gewerkt of niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Niet online

Motrax

Profileert

Ik had je reactie zeker gezien, maar geen tijd genomen om te reageren. Je doet doe iets met SAP, je bent teamlead en je hebt bijna 4 jaar ervaring. Dat is dikke pegels ;)

Als indicatie: Ik heb een jaar meer ervaring, doe ook wat met SAP, heb 4 vakantiedagen meer, 130,- netto bijtelling (14%), pensioen volledig vergoed, winstuitkering van een maandsalaris. Oh en 500,- bruto meer per maand.

Dus er kan zeker meer bij en dan gaat het niet om 100,-.

Ik heb dit overigens gehaald door een overstap te maken. Mijn oude werkgever wilde dit niet bieden en carrieretechnisch was het ook beter. Ik denk overigens dat ik meer had kunnen vragen, maar goed, ik vind dat ik voldoende verdien.

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 325380

EvaluationCopy schreef op maandag 17 januari 2011 @ 15:32:
[...]

Dat was niet zo serieus natuurlijk. Maar feit blijft wel dat het minimumloon bedoelt is voor de opleidingslozen, met MBO beheer afgerond is het toch niet meer dan normaal dat je een paar 100 euro meer verdient?
Hij heeft geen opleiding met MBO beheer afgerond dat is het hem. Maar minimumloon is verplicht en over een paar euro zal je baas niet moeilijk doen vermoed ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thejoker80
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

Motrax schreef op maandag 17 januari 2011 @ 22:20:
Ik had je reactie zeker gezien, maar geen tijd genomen om te reageren. Je doet doe iets met SAP, je bent teamlead en je hebt bijna 4 jaar ervaring. Dat is dikke pegels ;)

Als indicatie: Ik heb een jaar meer ervaring, doe ook wat met SAP, heb 4 vakantiedagen meer, 130,- netto bijtelling (14%), pensioen volledig vergoed, winstuitkering van een maandsalaris. Oh en 500,- bruto meer per maand.

Dus er kan zeker meer bij en dan gaat het niet om 100,-.

Ik heb dit overigens gehaald door een overstap te maken. Mijn oude werkgever wilde dit niet bieden en carrieretechnisch was het ook beter. Ik denk overigens dat ik meer had kunnen vragen, maar goed, ik vind dat ik voldoende verdien.
Wat zou hij er bij moeten krijgen naast de reguliere verhoging(ivm met een extra dienstjaar)? Waarom zou iemand opeens € 200 of meer verhoging moeten krijgen omdat hij zijn werk goed doet? Dat verwacht ik namelijk van elke werknemer. Als je extra dingen doet, dan zou je wellicht ook een extra verhoging kunnen krijgen. Of is dit een rare gedachte?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alper587
Anoniem: 325380 schreef op maandag 17 januari 2011 @ 23:08:
[...]
Hij heeft geen opleiding met MBO beheer afgerond dat is het hem. Maar minimumloon is verplicht en over een paar euro zal je baas niet moeilijk doen vermoed ik.
Nee, dat is het juist. Geen MBO ICT gedaan, maar weet veel meer als iemand die dat gedaan heeft. Ik vraag mezelf af of ik blij moet zijn met 1400 euro op 23 jarige leeftijd met een HBO studie Informatica. Voor een bedrijf is dit natuurlijk een gratis werknemer in dienst die ook volwaardige taken verricht.
zircondan schreef op maandag 17 januari 2011 @ 15:54:

@Alper
Het zijn inderdaad moeilijkere tijden, maar 1400 is wel erg weinig voor een 40urige werkweek. Ik weet niet waar je woont, misschien dat het ermee te maken heeft dat je zo moeilijk aan een baan komt. Tevens zie ik dat je een MBO opleiding hebt die niet heel erg relevant is met de ICT :). Dan wordt het zoeken naar een ICT baan natuurlijk bemoeilijkt.
Ja, ik weet het ook niet eigenlijk. Ik heb mezelf doodgezocht naar ICT banen, ook voor 1e lijns helpdesk was ik vaak afgewezen.
Ik woon in de mooie hoofdstad. :)

[ Voor 13% gewijzigd door Alper587 op 18-01-2011 09:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Niet online

Motrax

Profileert

thejoker80 schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 09:07:
Wat zou hij er bij moeten krijgen naast de reguliere verhoging(ivm met een extra dienstjaar)? Waarom zou iemand opeens € 200 of meer verhoging moeten krijgen omdat hij zijn werk goed doet? Dat verwacht ik namelijk van elke werknemer. Als je extra dingen doet, dan zou je wellicht ook een extra verhoging kunnen krijgen. Of is dit een rare gedachte?
Omdat het kan? Omdat SAP skills hot zijn in de markt en er goed voor wordt betaald als je overstapt en dan wel blijkt dat er geld bij kan? Omdat je werkgever enorm hoge tarieven voor je kan vragen en jij daar weinig van terug ziet?

Speelt mee dat zijn salaris -naar mijn mening- lager is dan zou kunnen voor iemand met SAP kennis. Ik ben het wel met je eens als iemand een goed/normaal salaris heeft en redelijk presteert is dat een jaarlijke normale verhoging op zijn plaats is.

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zoijar
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

Zoijar

Because he doesn't row...

musje83 schreef op maandag 17 januari 2011 @ 14:37:
Als er in 'de wetenschappelijke wereld' (als er al zoiets algemeens is) iets overvloedig aanwezig is, dan is het wel jaloezie, ellebogenwerk, list & bedrog en noem het maar op. Er wordt veel samengewerkt maar minstens evenveel gelogen en bedrogen om fondsen veilig te stellen, om stukken eerder te publiceren enzovoorts, enzovoorts.
Jaloezie en ellebogenwerk, ja, dan klopt wel, het wereldje is extreem competetief. Liegen en bedriegen om fondsen veilig te stellen? Nee. Welliswaar probeer je natuurlijk wel je werk "te verkopen"; je schrijft het op zodat het goed klinkt, maar glashard liegen en bedriegen? Dan lig je er snel uit. (het gebeurt wel eens, maar niet minstens evenveel -- dus zelfs waarschijnlijk nog meer -- dan er wordt samengewerkt. Niet elke wetenschapper liegt zijn carriere bij elkaar....)

Ik snap niet dat WO niveau hier altijd zo afgekraakt moet worden. Indien je dat echt bezit, doe dan gewoon even die studie van 5 jaar, desnoods part-time. Als je alleen MBO hebt gedaan -- niks mis mee, begrijp me niet verkeerd -- dan moet je niet roepen dat je WO ook wel makkelijk kan en het niveau toch wel ongeveer hetzelfde is: waarom heb je dat dan niet gedaan? Waarom dan niet begonnen met VWO? Verkoop jezelf gewoon als jezelf, en niet als bijna iemand anders.

[ Voor 8% gewijzigd door Zoijar op 18-01-2011 10:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 80566

Motrax schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 09:46:
[...]
Omdat het kan? Omdat SAP skills hot zijn in de markt en er goed voor wordt betaald als je overstapt en dan wel blijkt dat er geld bij kan? Omdat je werkgever enorm hoge tarieven voor je kan vragen en jij daar weinig van terug ziet?

Speelt mee dat zijn salaris -naar mijn mening- lager is dan zou kunnen voor iemand met SAP kennis. Ik ben het wel met je eens als iemand een goed/normaal salaris heeft en redelijk presteert is dat een jaarlijke normale verhoging op zijn plaats is.
Precies, met SAP vaardigheden zit je goed in de markt. Maar als je meer wilt gaan verdienen doe je dat niet bij je eigen werkgever. Alleen overstappen geeft significante verschillen.

Overigens is overstappen lang niet altijd aan te raden. Je kunt in onderhandelingen beter vragen om conferenties, extra trainingen / opleidingen, meer vakantiedagen of een betere auto (indien van toepassing).

Maar met overstappen pak je al snel zo'n 6 a 800 euro extra afhankelijk van de hoogte van je springplank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H3llrais3r
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 26-05 09:02
Beste allemaal,

ivm salaris besprekingen wil ik graag een indicatie van mijn "waarde".
Ik zie hier veel verschillende posts van mensen rondom mijn leeftijd.
Veelal verdienen ze meer, varierend tussen E 500,- tot E 1200,- (uitschieters),

eerder gepost op dit forum:
Opleiding(en): Telecom ICT Engineer (MBO Niv 4) + HBO Technisch informatica
Certificaten: CCNA, ITIL
Werkervaring: 1jaar + 1jaar stage
Huidige functie: Junior Software Consultant

Laptop: Ja maar niet prive
Vakantiedagen: 24
13/14e maand of winstuitkering: Nee geen van alle
GSM: Ja maar niet prive
Leaseauto*: Nee
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Reiskosten vergoeding @ 35,- p.m.
Reistijd**: 20 min. Eigen auto.

Maand salaris(bruto): 1800,-
Ik snap dat er geen werkgever in de wereld is die zegt:
Kerel ik mag jou zo graag ik geef je een salaris verhoging van (E 1200,-).

Maar aan de andere kant als ik een verhoging van E 100,- of minder accepteer lijk ik me echt een dief te zijn van me eigen portemonnee.

Wat is reeel?

huidige situatie

Werkervaring: 3 jaar

(vorig jaar geen verhoging gehad ivm crisis)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tuxie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 20:24

Tuxie

En WeL nU!

Ik snap niet dat WO niveau hier altijd zo afgekraakt moet worden. Indien je dat echt bezit, doe dan gewoon even die studie van 5 jaar, desnoods part-time. Als je alleen MBO hebt gedaan -- niks mis mee, begrijp me niet verkeerd -- dan moet je niet roepen dat je WO ook wel makkelijk kan en het niveau toch wel ongeveer hetzelfde is: waarom heb je dat dan niet gedaan? Waarom dan niet begonnen met VWO? Verkoop jezelf gewoon als jezelf, en niet als bijna iemand anders.
WO wordt niet afgekraakt. Ik denk dat je een balans moet vinden in deze discussie. Aan de ene kant is het WO opleidingsniveau vastgelegd door de Universiteiten en aan de andere kant bedoelen werkgevers vaak iets anders als ze 'WO werk- en denkniveau' vragen. Er is geen universele definitie voor WO werk- en denk niveau. In het algemeen leidt de Universiteit je hier wel voor op, maar er zijn genoeg gevallen bekend van mensen die Universiteit hebben gedaan en toch niet aan het WO werk- en denkniveau verwachtingspatroon van de werkgever kunnen voldoen. Aan de andere kant zijn er ook genoeg mensen die dat wel kunnen die geen Universiteit hebben gedaan. De stelling dat je per se Universiteit moet hebben om 'WO werk- en denkniveau' aan te kunnen tonen bestrijd ik dan ook, ook al heb ik zelf wel een MSc.

Vergeet niet dat een opleiding slechts een 'toegangspoort' is. Je kunt wel talent hebben, maar je moet het zelf ontwikkelen. Een opleiding is in mijn ogen een briefje dat zegt dat je ergens talent voor hebt, maar je moet het zelf eruit laten komen. Dat moet je in de praktijk doen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

H3llrais3r schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 13:05:
Beste allemaal,

[...]

Maar aan de andere kant als ik een verhoging van E 100,- of minder accepteer lijk ik me echt een dief te zijn van me eigen portemonnee.

Wat is reeel?

huidige situatie

Dat hangt er maar net vanaf hoe goed je bent en wat je precies doet. Je hebt nu 3 jaar ervaring, zit je in de system engineer hoek of eerder developer?

Belangrijk in deze fase voor jou is dat je meer ervaring op niveau opdoet. Als je niet in een groeipad zit binnen je huidige werkgever zal (fors) meer salaris ook niet gaan gebeuren. Daaruit kun je dan maar 1 conclusie trekken: zoek een andere werkgever waar je meer gaat / kan verdienen en betere klussen krijgt.

Om nou de discussie over betere klussen voor te zijn: voor betere klussen krijg je ook beter betaald. Als je niet beter betaald krijgt, doe je ook niet de beter klussen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CyberKieken
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 08-05-2024
CyberKieken schreef op donderdag 06 januari 2011 @ 15:42:
Leeftijd: 24j
Opleiding(en): Industrieel ingenieur (master industrial sciences zoals dat tegenwoordig zo mooi heet)
Certificaten: geen die echt van toepassing zijn
Werkervaring: Project-ervaring tijdens studies, 6mnd echte werkervaring
Werkgever: Internet dienstverlener, kleine Belgische tak van een groot Frans bedrijf
Huidige functie: ICT/Engineer, developer in PHP/MySQL en Flex/Flash voornamelijk

Vakantiegeld: Standaard dubbel vakantiegeld
Vakantiedagen: 20 (wettelijk) + 5 (extra)
13/14e maand of winstuitkering: 13e maand + groepsbonus (prestatiegebaseerd, loopt op tot 2300 netto op einde jaar)
Laptop: Splinternieuwe Dell latitude
GSM: Geen gsm, wel volledige betaling van gsm-abonnement
Leaseauto*: /
Werkweek: 38u
Pensioenregeling: Maandelijks wordt er EUR 53 voor mij gespaard in een pensioenverzekering
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Vlotte uren, gratis maaltijd (broodje naar keuze), Breedband-abonnement thuis, hospitalisatieverzekering (all-in), maandelijkse vergoeding voor eigen kosten van 100 euro (die ik niet gebruik dus is eigenlijk 100 euro extra nettoloon)
Land: Belgie
Regio: Leuven
Reistijd**: 10 min met de fiets

Maand salaris (bruto): 2100
Zoals gezegd ben ik aan het solliciteren geweest de afgelopen dagen, en dit is het laatste concrete bod dat ik gekregen heb, het zou gaan om een functie als consultant binnen een middelgroot consultancy-bedrijf gespecialiseerd in embedded software:

Vakantiegeld: Standaard dubbel vakantiegeld
Vakantiedagen: 20 (wettelijk) + 10 (extra)
13/14e maand of winstuitkering: 13e maand geen bonus als instapper
Laptop: ja, weet nog niet exact welke
GSM: wel een gsm, maar geen abonnement omdat het in die functie belast zou worden als extra voordeel en dus een extra kost van 12,5euro/maand zou worden (daar kan ik een goedkoper abonnement voor afsluiten)
Leaseauto*: Leasewagen met tankkaart
Werkweek: 39u
Pensioenregeling: 2 verschillende pensioenverzekeringen, een van 59 euro en een van 51 euro waarbij ik zelf 23 euro betaal
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Maaltijdcheques van 5 euro/dag, hospitalisatieverzekering, representatievergoeding van 30 euro, extra aanvulling van de vergoeding bij arbeidsongeschiktheid tot aan mijn loon, minstens 5 betaalde opleidingsdagen per jaar
Land: Belgie
Regio: Leuven
Reistijd**: minder dan 10min met de fiets, wagen is voornamelijk voor consulting opdrachten
Maand salaris (bruto): 2300

Netto zou het ongeveer een nul operatie zijn (meer belastingen door wagen, maar de maaltijdcheques compenseren dit), maar de extra vakantiedagen en vooral de betaalde opleidingen gecombineerd met de grotere uitdaging maken toch dat ik denk dat ik dit voorstel aan ga nemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H3llrais3r
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 26-05 09:02
Anoniem: 80566 schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 13:16:
[...]

Dat hangt er maar net vanaf hoe goed je bent en wat je precies doet. Je hebt nu 3 jaar ervaring, zit je in de system engineer hoek of eerder developer?

Belangrijk in deze fase voor jou is dat je meer ervaring op niveau opdoet. Als je niet in een groeipad zit binnen je huidige werkgever zal (fors) meer salaris ook niet gaan gebeuren. Daaruit kun je dan maar 1 conclusie trekken: zoek een andere werkgever waar je meer gaat / kan verdienen en betere klussen krijgt.

Om nou de discussie over betere klussen voor te zijn: voor betere klussen krijg je ook beter betaald. Als je niet beter betaald krijgt, doe je ook niet de beter klussen ;)
voor mijn gevoel zit ik meer developer hoek.
vorig project -> ontwikkelen van Douane systeem in C#.Net
huidig project -> strategie + framework ontwikkelen voor het maken van iOS apps. + aansluiten iOS app maken.

Wat is een "goed" groeipad? Als ik kijk naar de periode na mijn afstuderen tot en met nu is 1 van mijn groei curven als volgt (hierbij ga ik vanuit dat het groeipad opgedeeld is in sub curven)

beheersing programmeer talen:
stage 1 jaar -> geen relevante programmeer ervaring -> systeem ontworpen in Step 7 (PLC) en C++ (tevens afgesturdeerd)
na dit jaar ben ik in dienst getreden bij huidige werk gever.
binnen 1 jaar heb ik de Taal C#.net + AJAX mezelf eigen gemaakt. Hier bij is 1 project onderbegeleiding afgerond.
Na dit project ben ik in samen werking met collega's aan een ander project begonnen. Een half jaar later was ik de enige die full-time aan het project werkte. Hierbij kreeg ik ook meer verantwoordelijke heden -> eigen planning e.d.
een half jaar later (totaal nu op 3 jaar later) is het project afgerond en ben ik begonnen met een nieuw project, welke ik zelf in zijn geheel beheer / projectleider ben.

beheersing projectmanagement:
0 - 2,5 jaar geen / cq enkel verantwoording van werk tegenover projectleider
2,5 - 3 jaar / hogere mate van zelfstandigheid -> subdoelen in delen i.o.v. klant
3 - XX / eigen project gestart in eigen beheer.

groeicurve X???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zircondan
Alper587 schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 09:27:
[...]

Nee, dat is het juist. Geen MBO ICT gedaan, maar weet veel meer als iemand die dat gedaan heeft. Ik vraag mezelf af of ik blij moet zijn met 1400 euro op 23 jarige leeftijd met een HBO studie Informatica. Voor een bedrijf is dit natuurlijk een gratis werknemer in dienst die ook volwaardige taken verricht.

[...]

Ja, ik weet het ook niet eigenlijk. Ik heb mezelf doodgezocht naar ICT banen, ook voor 1e lijns helpdesk was ik vaak afgewezen.
Ik woon in de mooie hoofdstad. :)
Ik vind echt dat je gewoon te weinig krijgt. Je hebt een HBO diploma, woon in Amsterdam, dan is 1400 echt te weinig. Naar mijn mening is het niet zo moeilijk om een baan te vinden in de IT, althans dat beeld krijg ik. Plaats je CV op Monsterboard ofzo en bereid je voor om kapot gebeld te worden.

Ben je bereid te reizen? want rondom Amsterdam zijn er zat bedrijven die IT'ers zoeken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinp
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 19:30
Beste allemaal,

Wat is reeel?

huidige situatie

Zal ik even mij dingen (ongeveer invullen)
Opleiding(en): kantoorautomatisering (MBO Niv 4) + HBO Technisch informatica
Certificaten: ITIL basis en een 3 tal basis msdn cursussen
Werkervaring: 2.5 jaar
Huidige functie: IT specialist(software engineer)

Laptop: nee
Vakantiedagen: 27 + 13 adv
13/14e maand of winstuitkering: soms kleine winstuitkering
GSM: nee
Reistijd**: 30 min. Eigen auto.

Maand salaris(bruto): ca 2500,- (per januari, weet het niet precies)

Nu vind ik ca 700 euro wel een erg groot verschil. Elke maand, daarbij komt dat ik zo goed als zeker weer 6% ofzo erbij krijg aan het eind van het jaar.

Zelf ben ik begonnen (met lease auto+laptop+telefoon+ 25 vrije dagen op 1995 bruto).

d'r is maar één ding in het leven wat moet, en dat is dood gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjeeps
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 11-07-2023
Beste allemaal,

[...]

Wat is reeel?

huidige situatie

Vind het wel erg laag hoor... 1800 voor een HBO'er met 3 jaar werkervaring is echt te weinig. Het gat is zelfs zo groot (met andere mensen met vergelijkbare opleiding/werkervaring) dat je het bij je huidige werkgever waarschijnlijk niet gaat overbruggen in korte tijd.

Volgens mij heb je 3 opties;

Dit aan je huidige werkgever voorleggen en hopen dat ze je tegemoet willen komen.

Soliciteren bij andere bedrijven en het aanbod wat zij doen aan je huidige werkgever voorleggen, wel slecht voor de arbeidsrelatie maar een manier om een flinke verhoging te krijgen. (uiteraard alleen doen als je ook bereid bent om het aanbod wat je voorlegt te accepteren ;-)).

Een andere werkgever zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• anboni
  • Laatst online: 23:10
Leeftijd: 35
Opleiding(en): HAVO
Certificaten: CNE, CLE, CCNA, LPIC-2
Werkervaring: 14 jaar
Werkgever: een kleine CRO
Huidige functie: Senior Netwerk/Systeembeheer (ik ben de enige ;) )

Vakantiedagen: 25 + 26 ATV
13/14e maand of winstuitkering: Winstdeling
GSM: Ja, geen internettoegang
Leaseauto: Nee
Werkweek: Contract 36, werkelijk 40 (gecompenseerd door bovengenoemde ATV)
Pensioenregeling: Ja, werkgever betaalt 2/3e (komt neer op een goeie E400/mnd)
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Internetvergoeding thuis E35/mnd; geen overwerk, wel tijd voor tijd bij werkzaamheden buiten kantoortijd
Regio: Zuid Holland
Reistijd: 30 min enkele reis met de auto

Maand salaris (bruto): E3875

Tevreden? Ja, best wel. Het werk is afwisselend: af en toe helpdesk op niveau handje vasthouden, werkplek ontwikkeling, applicatiebeheer, servers (windows+linux) en switches beheren, virtualisatie (ESX), storage (24TB aan SAN), backup. Fatsoenlijke budgetten tot m'n beschikking om het technisch interessant te houden. Prettige collega's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XTREEMRaGE
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 01:04

XTREEMRaGE

XTRËËM|RåGË

Motrax schreef op maandag 17 januari 2011 @ 22:20:
Ik had je reactie zeker gezien, maar geen tijd genomen om te reageren.
* XTREEMRaGE stabs Motrax in the face
;D kon de IRC slap niet weerstaan!

Bedankt voor jullie input!

GöÐ, ®Ë§þËÇT åñÐ Höñöµ® | LÜ©K>SkïLL | XT®ËËM|®åGË ||Funky Monkeys || Fm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 146626

Opleiding(en): MBO
Certificaten: CCNA
Werkervaring: 5 jaar
Werkgever: Mediabedrijf
Huidige functie: Medior Netwerk/Systeembeheer

Vakantiedagen: 20
13/14e maand of winstuitkering: geen
GSM: Ja, + internettoegang
Werkweek: Contract 40 uur, Geen overuren uitbetaald maar krijg onofficieel extra vrije uren
Regio: Noord Holland
Reistijd: 60 a 90min enkele reis

Maand salaris (bruto): 3100 euro

Ik mag een leaseauto nemen, maar aangezien ik een eigen auto heb krijg ik het leasebedrijf op mijn salaris gestort. Net over de 600euro geloof ik.

[ Voor 97% gewijzigd door Anoniem: 146626 op 18-01-2011 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjeeps
Anoniem: 146626 schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 22:00:
Opleiding(en): MBO
Certificaten: CCNA
Werkervaring: 5 jaar
Werkgever: Mediabedrijf
Huidige functie: Medior Netwerk/Systeembeheer

Vakantiedagen: 20
13/14e maand of winstuitkering: geen
GSM: Ja, + internettoegang
Werkweek: Contract 40 uur, Geen overuren uitbetaald maar krijg onofficieel extra vrije uren
Regio: Noord Holland
Reistijd: 60 a 90min enkele reis

Maand salaris (bruto): 3100 euro

Ik mag een leaseauto nemen, maar aangezien ik een eigen auto heb krijg ik het leasebedrijf op mijn salaris gestort. Net over de 600euro geloof ik.
Ik zie dat je een flinke reistijd hebt, dus ik ga er even vanuit dat je dan ook veel kilometers maakt. Afhankelijk van de voorwaarden die aan je leaseauto zitten (onbeperkt km's) kan het dan interessant zijn om je eigen auto in te ruilen voor een lease auto.

Ik heb voor mijzelf een keer een berekening gemaakt en daaruit bleek dat het boven de 30.000 km per jaar goedkoper was om een lease auto te nemen, dit omdat je een lease auto betaald met bruto loon en een eigen auto met netto loon (en het is natuurlijk een stukje gemak).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarthDavy
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22-04 12:39

DarthDavy

Excellent!

CyberKieken schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 13:37:
[...]

Zoals gezegd ben ik aan het solliciteren geweest de afgelopen dagen, en dit is het laatste concrete bod dat ik gekregen heb, het zou gaan om een functie als consultant binnen een middelgroot consultancy-bedrijf gespecialiseerd in embedded software:

Reistijd**: minder dan 10min met de fiets, wagen is voornamelijk voor consulting opdrachten

Netto zou het ongeveer een nul operatie zijn (meer belastingen door wagen, maar de maaltijdcheques compenseren dit), maar de extra vakantiedagen en vooral de betaalde opleidingen gecombineerd met de grotere uitdaging maken toch dat ik denk dat ik dit voorstel aan ga nemen...
Je bent je er toch van bewust dat ze je waarschijnlijk in Brussel zullen droppen, dus je zal hoogstwaarschijnlijk met je leasewagen dagelijks naar Brussel mogen rijden. Vanuit Leuven is dat tussen 7u en 10u en 's avonds tussen 16u en 19u geen pretje. Flexibiliteit kan dat verzachten.

Ik kan het weten, want ik ben zelf consultant en zorg er altijd voor dat ik 's ochtends voor 7u Brussel inrijdt en 's avonds bijna (flexibiliteit komt natuurlijk van twee kanten) altijd voor 16u uit Brussel weg ben.

Of hebben ze je daar andere beloftes over gemaakt?

Bier zonder alcohol is zoals een BH aan de wasdraad: het beste is eruit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quicksilver
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-05 15:09

Quicksilver

Catch these hands

Leeftijd: 27
Opleiding(en): HAVO, 8 jaar HBO Informatica/Bioinformatica (niet afgemaakt)
Certificaten: Javascript/VDF instap
Werkervaring: 1 Jaar hier
Werkgever: Webbedrijf
Huidige functie: Programmeur/Developer

Vakantiedagen: 25 Dagen
13/14e maand of winstuitkering: 13e
Laptop: Ja, Dell Vostro
GSM: Ja, iPhone4
Werkweek: 40
Pensioenregeling: ja (10%)
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Geen idee
Regio: Gelderland
Reistijd: +/- 30 minuten op de fiets

Maand salaris (bruto): 2250 vanaf 1 feb.

Wat lijkt jullie het slimst? Een half jaartje sabbatical nemen en mijn HBO Bioinformatica afmaken of hier lekker doorgroeien en werkervaring opdoen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sa1
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:54

Sa1

Sjeeps schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 08:36:
[...]

Ik zie dat je een flinke reistijd hebt, dus ik ga er even vanuit dat je dan ook veel kilometers maakt. Afhankelijk van de voorwaarden die aan je leaseauto zitten (onbeperkt km's) kan het dan interessant zijn om je eigen auto in te ruilen voor een lease auto.

Ik heb voor mijzelf een keer een berekening gemaakt en daaruit bleek dat het boven de 30.000 km per jaar goedkoper was om een lease auto te nemen, dit omdat je een lease auto betaald met bruto loon en een eigen auto met netto loon (en het is natuurlijk een stukje gemak).
niet te vergeten een stukje onderhoud. Lease auto breng je je auto gewoon naar de garage en klaar.
maar 3100+ 600 (bruto / netto?!) is heel prima voor 23 jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jaspertje
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-02 14:20

Jaspertje

Max & Milo.. lief

Quicksilver schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 09:25:

Wat lijkt jullie het slimst? Een half jaartje sabbatical nemen en mijn HBO Bioinformatica afmaken of hier lekker doorgroeien en werkervaring opdoen?
Als het maar 6 maanden is, zou ik altijd je diploma halen. Wellicht dat je het in deeltijd kan doen (2 dagen studeren, 3 werken) als je dat kan opbrengen en wil natuurlijk is een jaar kneiterhard werken, maar een HBO toont (zeker de 1e paar jaar) meer aan dan werkervaring (Als je 50 bent zal het niet meer uitmaken, maar nu nog wel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen V

Jeroen V

yadda yadda yadda

Nou is een papiertje in de IT niet noodzakelijk, maar als het slechts een half jaartje is zou ik dat zeker doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quicksilver
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-05 15:09

Quicksilver

Catch these hands

Jaspertje schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 09:35:
[...]

Als het maar 6 maanden is, zou ik altijd je diploma halen. Wellicht dat je het in deeltijd kan doen (2 dagen studeren, 3 werken) als je dat kan opbrengen en wil natuurlijk is een jaar kneiterhard werken, maar een HBO toont (zeker de 1e paar jaar) meer aan dan werkervaring (Als je 50 bent zal het niet meer uitmaken, maar nu nog wel)
Het probleem is dat ik nog moet afstuderen, een afstudeerstage hosselen in de Bioinformatica tak. Kan me voorstellen dat de meeste mensen niet zitten te wachten op een knaap van 27 die maar 1 of 2 dagen per week voor anderhalf jaar over de vloer komt. Dus als ik dat zou doen moet ik wel wat reserves opbouwen omdat dat zou inhouden dat ik een half jaar geen inkomsten (karige stagevergoeding :( ) heb. En ik vind het eerlijk gezegd helemaal niet slecht hoe ik het nu voor elkaar heb, maar wederom, wat als? Moeilijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjeeps
Quicksilver schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 10:07:
[...]

Het probleem is dat ik nog moet afstuderen, een afstudeerstage hosselen in de Bioinformatica tak. Kan me voorstellen dat de meeste mensen niet zitten te wachten op een knaap van 27 die maar 1 of 2 dagen per week voor anderhalf jaar over de vloer komt. Dus als ik dat zou doen moet ik wel wat reserves opbouwen omdat dat zou inhouden dat ik een half jaar geen inkomsten (karige stagevergoeding :( ) heb. En ik vind het eerlijk gezegd helemaal niet slecht hoe ik het nu voor elkaar heb, maar wederom, wat als? Moeilijk.
Hoe zit het dan met je studieschuld bij de IB groep? Scheelt ook wel wat als je die niet terug hoeft te betalen.

Kun je geen bedrijf vinden waar je kunt werken en tegelijk je afstudeer stage kunt lopen? En gezien je werkervaring kun je wel wat meer krijgen/vragen dan een stage vergoeding van 400 euro per maand ;-)

Een papiertje is altijd handig...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChaserBoZ_
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 21-05 22:42

Als je zo dichtbij de afronding bent zou ik het zeker afmaken, desnoods in deeltijd.
Je bent 27, dan mag je nog 40 jaar, en is een HBO papiertje op je CV alleen maar gunstig ;)

'Maar het heeft altijd zo gewerkt . . . . . . '

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 387358

Leeftijd: 18
Opleiding(en): Mbo niv 4 (afronding in juni 2011)
Certificaten: Itil V3, binnekort MCDST
Werkervaring: 2 Jaar
Werkgever: Detacheerder
Huidige functie: Servicedesk 1e / 2 lijns

Vakantiedagen: 24 Dagen
Leaseauto: Fiat Panda executive :'( met tankpas (15.000 privé)
Werkweek: 32
Pensioenregeling: nee
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: nee
Regio: het Gooi
Reistijd: ~30 minuten

Maand salaris (bruto): 1550 bruto ex lease auto

is toch wel aardig denk ik zo, maar ik heb waarschijnlijk een nieuwe baan aangeboden gekregen, wil het alleen eerst op papier hebben :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Invictus66
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 01-06 01:40
CyberKieken schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 13:37:

Maand salaris (bruto): 2300

Je bent toch aangenomen als consultant. Ik zou die reistijd dus maar fors verhogen, als consultant heb je toch wel 90% kans om in Brussel te zitten. Dat je werkgever op minder dan 10min zit is dus niet zo relevant (tenzij je veel interne opdrachten moet doen)

Netto lijkt het inderdaad niet veel uit te maken,maar je hebt natuurlijk wel de kost van een privé wagen die wegvalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZroBioNe
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online
Leeftijd: 25
Opleiding(en): HBO IT
Certificaten: ASL BISL ITIL
Werkervaring: 2 jr
Werkgever: Bank/Verzekeraar
Huidige functie: Service manager

Vakantiegeld: Ja
Vakantiedagen: 26
13/14e maand of winstuitkering: Ja, 13e maand
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Korting op bedrijfsproducten, opleidingskosten vergoed, thuiswerk faciliteiten, reiskosten vergoeding, flexibele werktijden & locaties
Regio: Midden, oost
Reistijd: 1 tot 1,5 uur

Maand salaris (bruto): 3400

Niet gek dacht ik zo.. ben bezig om mezelf te ontwikkelen in het management vak, lijkt me leuk om daar heen te groeien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• avotar
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 26-05 16:02

avotar

P0werd by Black Coffee

ChaserBoZ_ schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 10:38:
[...]

Als je zo dichtbij de afronding bent zou ik het zeker afmaken, desnoods in deeltijd.
Je bent 27, dan mag je nog 40 jaar, en is een HBO papiertje op je CV alleen maar gunstig ;)
Niet alleen handig... een hoop van de grotere bedrijven vindt dit het bewijs van HBO-denkniveau.

"The H in IT stands for Happiness...... | "Arrogance has to be earned. Tell me what you've done to earn yours." - House MD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raeghin
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22-01 21:29
Opleiding(en): MBO Informatica, HBO Propedeuse Informatica, WO Propedeuse Technische informatica, heden bezig met WO Technische Informatica via de OU.
Werkervaring: 1.5 jaar
Werkgever: (Familie bedrijf) Printing on demand bedrijf welke bezig is met een online systeem voor het uitgeven van boeken op verschillende formats.
Huidige functie: Programmeur, daarbij doe ik het systeembeheer en de bijbehorende problemen binnen het bedrijf. Mocht het nodig zijn dan doe ik ook DTP en controlle werk erbij.

Leaseauto: nee
Werkweek: 40 uur, overuren onbetaald tenzij van te voren afgesproken.
Pensioenregeling: ja
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Studie aan de OU wordt vergoed, examens en eventuele lesuren mag ik van de werktijd aftrekken.
Reistijd: tussen de 1 en 2 uur per dag (tussen de 0.5 en 1 uur enkele reis)

Maand salaris (bruto): € 2550
Onkostenvergoeding: Kilometervergoeding / OV vergoeding

Bij elkaar meer dan redelijk. Afgedwongen dat ik niet vast zit na of tijdens mijn studie en ook geen schuld bij het bedrijf heb lopen van mijn studie.
Ben hier begonnen met 1 dag in de week tijdens mijn propedeuse jaar op de Vrije Universiteit. Gevraagd om 5 dagen te komen en daarmee de schoolregeling geregeld.
Volgende week gesprek over o.a. loonsverhoging, aangezien pas geleden ook het contract voor onbepaalde tijd in is gegaan.
Ik vind het erg rederlijk, wat vinden jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Sjeeps schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 08:36:
[...]

Omdat ik zoveel kilometers maak wil ik in een goede auto rijden, vandaag dat ik zelf een BMW 5 serie heb aangeschaft. Een leaseauto wil ik pas bij een contract met onbepaalde tijd (zit nu in 2de jaarcontract)
De berekening eigen auto vs leaseauto gaat echter nog vies tegenvallen. Een Audi A4 leasen is bijna net zo duur, zoniet duurder door het aantal kilometers dat ik er mee moet rijden (60 a 70k per jaar) en de bijtelling.
Het voordeel is dan wel weer de tankpas natuurlijk. Met eigen auto krijg ik 130euro vergoeding per maand.

De 3100 euro is overigens inclusief de ~600euro leasevergoeding. Dus eigelijke loon is ongeveer 2500.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 31-05 10:31
Anoniem: 146626 schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 12:15:
[...]

Omdat ik zoveel kilometers maak wil ik in een goede auto rijden, vandaag dat ik zelf een BMW 5 serie heb aangeschaft. Een leaseauto wil ik pas bij een contract met onbepaalde tijd (zit nu in 2de jaarcontract)
De berekening eigen auto vs leaseauto gaat echter nog vies tegenvallen. Een Audi A4 leasen is bijna net zo duur, zoniet duurder door het aantal kilometers dat ik er mee moet rijden (60 a 70k per jaar) en de bijtelling.
Het voordeel is dan wel weer de tankpas natuurlijk. Met eigen auto krijg ik 130euro vergoeding per maand.

De 3100 euro is overigens inclusief de ~600euro leasevergoeding. Dus eigelijke loon is ongeveer 2500.
In de meeste leaseregelingen wordt de leaseprijs niet bepaald o.b.v. het daadwerkelijke aantal kilometers maar o.b.v. een vaste norm. Populaire getallen zijn: 48 maanden en 35.000 of 40.000 km/jaar.
Mensen die meer zakelijke kilometers maken dan de norm, hebben in elk geval het voordeel dat die extra kilometers ze niets kosten.

Ik heb mijn twijfels of je met een eigen auto wel beter af bent. Reiskostenvergoeding 130 euro + een bedrag van 600 bruto omdat je geen leaseauto hebt. Dan heb je in totaal netto ongeveer 500 euro te besteden.

Laat je auto een 520d zijn waarmee je 1:16 rijdt. Dat is al 390 euro aan brandstof. Twee keer per jaar een flinke onderhoudsbeurt, telt ook al op richting de 100 euro per maand. Setje banden a 500 euro per jaar (als je geen overdreven grote wielmaat hebt). Verzekering casco vanaf ongeveer 50 euro per maand afhankelijk van je no-claim, houderschapsbelasting 150 euro per maand voor een diesel o.i.d.. Ik zit al tussen de 700 en 750 euro, en dan heb ik nog geen afschjrijving geteld. Bij een wat ouder model met dagwaarde van 10.000 euro schrijf je al gauw 200 euro per maand af vanwege je grote aantal kilometers. Als je een nieuwe 5 serie hebt dan heb je het eerder over een afschrijving van 800 euro per maand. In totaal leg je dus tussen de 400 en 1000 euro per maand toe op je zakelijke ritten. En dan heb ik gerekend met de meest kosteneffectieve 5-serie die ik ken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het is een 530d ;)

Wat je alleen vergeet is..de eigen bijdrage.. de bijtelling en het feit dat je na het einde van het leasecontract gewoon met lege handen staat. Een eigen auto heb je wat meer geld in gepompt maar je hebt er nog wat aan (restwaarde)
En ik rij natuurlijk ook wel even een klasse of 2 hoger dan dat ik met een leaseauto zou rijden. Daar heb ik voor gekozen omdat ik het leuk vind om te rijden en vaak op roadtrip door Europa ga.

Zover ik weet willen de leasetoko's de auto bij 160k kilometers terug hebben i.v.m. verlopen garantie & restwaarde. Dat lukt mij binnen 2.5 jaar.
Kijk maar eens op, bijv www.leaseplandirect.nl voor een Audi A4 en wat er uitkomt als je de kilometers/contracttermijnen ga aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 01-06 09:53
t_captain schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 12:32:
[...]

In de meeste leaseregelingen wordt de leaseprijs niet bepaald o.b.v. het daadwerkelijke aantal kilometers maar o.b.v. een vaste norm. Populaire getallen zijn: 48 maanden en 35.000 of 40.000 km/jaar.
Mensen die meer zakelijke kilometers maken dan de norm, hebben in elk geval het voordeel dat die extra kilometers ze niets kosten.

Ik heb mijn twijfels of je met een eigen auto wel beter af bent. Reiskostenvergoeding 130 euro + een bedrag van 600 bruto omdat je geen leaseauto hebt. Dan heb je in totaal netto ongeveer 500 euro te besteden.
....
Wat je vergeet is de bijtelling welke je moet betalen over een auto.
Dat is met een fatsoenlijke auto toch al gauw 250 EUR netto in de maand.
Dan heb je een netto verschil van 750 EUR, en daar kun je privé een leuk karretje voor rijden.

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjeeps
Anoniem: 146626 schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 12:41:
Het is een 530d ;)

Wat je alleen vergeet is..de eigen bijdrage.. de bijtelling en het feit dat je na het einde van het leasecontract gewoon met lege handen staat. Een eigen auto heb je wat meer geld in gepompt maar je hebt er nog wat aan (restwaarde)
En ik rij natuurlijk ook wel even een klasse of 2 hoger dan dat ik met een leaseauto zou rijden. Daar heb ik voor gekozen omdat ik het leuk vind om te rijden en vaak op roadtrip door Europa ga.

Zover ik weet willen de leasetoko's de auto bij 160k kilometers terug hebben i.v.m. verlopen garantie & restwaarde. Dat lukt mij binnen 2.5 jaar.
Kijk maar eens op, bijv www.leaseplandirect.nl voor een Audi A4 en wat er uitkomt als je de kilometers/contracttermijnen ga aanpassen.
Dat zeg ik, het ligt natuurlijk aan de voorwaarden van je leasecontract en juist in jou geval kan dat dan juist heel goedkoop of heel duur uitvallen.

En eigenbijdrage kun je weer van de bijtelling aftrekken, dus stel je leased een auto van 1000 euro p.m. met een waarde van 48.000 euro (makkelijk rekenen :-)) dan betaal je daar normaal per maand +- 420euro bijtelling over bij de 42% belasting die jij betaald. Maar van de 1000 euro bruto bijtelling mag je 400 eigen bijdrage van aftrekken. Dus betaal je maar 252 euro bijtelling (600*0,42)

Komt er gewoon op neer dat als jij niet naar rato moet betalen het heel gunstig kan zijn. EN het gemak is natuurlijk ook wat waard, voor mij wel in ieder geval :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Dan betaal je waarschijnlijk meer dan 500 euro van je prive-geld aan je zakelijke ritten.
Ik ben zelf BMW rijder dus ik snap de lol van een 530d. Maar ik zou toch niet graag 1/3 van mijn salaris inleveren om zakelijk te mogen rijden in een leuke auto.
Toen ik nog voor een baas werkte, hadden we leaseregeling :) Daarin stond een maximum aantal kilometers van 180.000 voor een diesel. Als je veel reed, kon het dus zijn dat je de auto eerder mocht omruilen dan de gebruikelijke 48 maanden.

De leaseprijs (en daarmee de eigen bijdrage) werd echter gewoon berekend op 48 maanden en 32.000 km/jaar. De meeste leaseregelingen hebben volgens mij zo'n systematiek, om te voorkomen dat mensen die veel zakelijke kilometers maken worden benadeeld t.o.v. collega's die minder op de weg hoeven te zitten.

Ik voorzie dat deze discussie van het topic wordt afgeknikkerd als de mod straks langskomt. Als je het leuk vind om te discussieren over de voordelen en nadelen van een leaseauto, kun je eventueel een andere topic aanmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Motrax
  • Niet online

Motrax

Profileert

Wanna-be mod reactie:
--> Ervaringen leasevergoeding, -regeling en -tarieven - Deel 2

En nu weer on-topic ;)

☻/
/▌

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• coady
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 16-04 14:35
Opleiding(en): MBO ICT, MBO IT-Mediaproducties
Certificaten:
Werkervaring: 3 jaar relevant (ex. stage)
Werkgever: ICT'er
Huidige functie: Network Engineer

13/14e maand of winstuitkering: Neen
Laptop: HP 6730b
GSM: Ja, privé en zakelijk + data
Leaseauto: Ja Peugeot 207 (bijtelling, tankpas onbeperkt privé)
Werkweek: ma-vr
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Internetvergoeding privé
Regio: Zeeland
Reistijd: 30mins

Maandsalaris (bruto): €2000

Niet helemaal mee tevreden, voornamelijk omdat collega's met vergelijkbare kennis en kunnen (maar lagere inzet) veel meer verdienen. Moest ook vechten om die auto te krijgen. Andere collega's kregen zonder moeite een auto aangeboden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alper587
zircondan schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 16:32:
[...]

Ik vind echt dat je gewoon te weinig krijgt. Je hebt een HBO diploma, woon in Amsterdam, dan is 1400 echt te weinig. Naar mijn mening is het niet zo moeilijk om een baan te vinden in de IT, althans dat beeld krijg ik. Plaats je CV op Monsterboard ofzo en bereid je voor om kapot gebeld te worden.

Ben je bereid te reizen? want rondom Amsterdam zijn er zat bedrijven die IT'ers zoeken!
Ja, ik vind zelf ook dat ik te weinig krijg. Ik wil hier gewoon ervaring maken en daarna kijk ik wel welke mogelijkheden er zijn mbt salaris etc. Ik had mijn CV al op monsterboard en ictergezocht geplaatst, maar niet echt reactie gehad. Omdat ik een IT- baantje moet hebben, en er geen ervaring in heb waarschijnlijk.

Trouwens...... Ik heb een HBO-diploma? Was dit maar waar helaas heb ik nog drie jaar te gaan. Zit pas in de eerste jaar. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zircondan
@Alper587
Oh :), zodra je je HBO diploma hebt zal de je wel flink gaan groeien, zeker met de ervaring die opdoet tijdens het werken. Ik had het helaas verkeerd begrepen en dacht dat je al een HBO diploma op zak hebt :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AE86
  • Laatst online: 27-02-2023
Leeftijd: 20
Opleiding(en): Havo afgerond, gestart met WO Informatica in deeltijd
Werkervaring: 1 jaar
Werkgever: Hosting
Huidige functie: Helpdeskmedewerker zakelijke markt

Vakantiegeld: Ja
13/14e maand of winstuitkering: Nee
Laptop: Nee
GSM: Ja, maximaal 50 euro per maand
Leaseauto: Nee, reiskostenvergoeding 78 euro per maand
Pensioenregeling: Nee
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Gratis eigen server, flexibele werktijden
Overige: Onregelmatige diensten (avond- en weekenddiensten)
Regio: Zuid
Reistijd: 45 min. fietsen of 20 min. motor

Maand salaris (bruto): 1026 1126

Wat vinden jullie van het bovenstaande? Ik ben gisteren overgegaan naar de zakelijke afdeling en heb hierbij een verhoging van 100 euro gekregen. Hier staat tegenover dat ik nu wel avond- en weekenddiensten moet draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Krijg je toeslag op de uren die je in het weekend of 's avonds draait? Zo niet, dan zou ik de 10% loonsverhoging zien als een onregelmatigheidstoeslag en heb je onder de streep geen echte verhoging gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eriksk
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
AE86 schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 07:11:
Leeftijd: 20
Opleiding(en): Havo afgerond, gestart met WO Informatica in deeltijd
Werkervaring: 1 jaar
Werkgever: Hosting
Huidige functie: Helpdeskmedewerker zakelijke markt

Maand salaris (bruto): 1026 1126

Wat vinden jullie van het bovenstaande? Ik ben gisteren overgegaan naar de zakelijke afdeling en heb hierbij een verhoging van 100 euro gekregen. Hier staat tegenover dat ik nu wel avond- en weekenddiensten moet draaien.
Wat houdt die deeltijd in? Naast de 40 uur werken ook voor de studie aan de slag?
Weet niet wat je beweegreden is, maar een WO-opleiding volgen en dan voor zo'n schijntje 40 uur nog eens moeten werken, had ik nooit gedaan.
Kreeg 6 jaar geleden als supermarktmedewerker >10 euro p/u.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
Misschien is de opleiding en de daarachter gelegen loopbaan het doel, en de baan een middel om de WO-opleiding te betalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Testert
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 30-09-2024
Hoe kom jij trouwens van Havo naar WO? Kan dat bij de Open Universiteit?

Sjoch dizze stêd; sjoch wat der rûnom bart - It âlde spegelet him yn wat de takomst hat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
Testert schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 12:14:
Hoe kom jij trouwens van Havo naar WO? Kan dat bij de Open Universiteit?
Als je 23+ bent en je betaalt het zelf kun je je volgens mij bij elke universiteit inschrijven, ongeacht vooropleiding. (Kan zijn ze dat een toelatingstoets afnemen ofzo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 22:33
EvaluationCopy schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 12:27:
[...]

Als je 23+ bent en je betaalt het zelf kun je je volgens mij bij elke universiteit inschrijven, ongeacht vooropleiding. (Kan zijn ze dat een toelatingstoets afnemen ofzo)
Maar hij is 20 :>

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

H3llrais3r schreef op dinsdag 18 januari 2011 @ 14:18:
[...]

voor mijn gevoel zit ik meer developer hoek.
vorig project -> ontwikkelen van Douane systeem in C#.Net
huidig project -> strategie + framework ontwikkelen voor het maken van iOS apps. + aansluiten iOS app maken.

Wat is een "goed" groeipad? Als ik kijk naar de periode na mijn afstuderen tot en met nu is 1 van mijn groei curven als volgt (hierbij ga ik vanuit dat het groeipad opgedeeld is in sub curven)

groeicurve X???
Ok, even een reality check. Ik werk zelf toe naar een rol als expert. Je hebt zo'n 10jr ervaring nodig om expert te worden. Let wel, 10jr relevante activiteiten. Als je 10x iets opnieuw start heb je nog steeds maar 1jr ervaring. Ik verzin dit niet zelf, maar is gebaseerd op het Dryfus model dat ook wordt aangehaald in Thinking & Learning.

Je hebt op dit moment dus 1jr code ervaring en 1jr PM. Da's qua kennisvergaring nog maar het begin. Tegelijkertijd zit je qua salaris te laag (instap bij m'n huidige werkgever is 2000+, maar nemen uitsluitend de top van de afstudeerders aan).

Voor jou zou ik nu adviseren verder te kijken naar een andere werkgever die groeimogelijkheden hoog in het vaandel heeft staan. Ik heb dat in het verleden gedaan door te kijken naar www.topemployers.nl.

Dan hangt 't nog af van wat je wilt: consultancy, of liever een productshop. Van consultancy leer je (veel) meer, maar is ook zwaarder. Consultancy: check Macaw, InfoSupport en (mijn favoriet) Avanade.

Maar verder kijken moet je zeker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matty___
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 26-05 13:07
Leeftijd: 29
Opleiding(en): HBO BI
Certificaten: SAP BI 7 en andere BI gerelateerde
Werkervaring: 4 jaar
Werkgever: Klein bedrijf
Huidige functie: SAP BI Consultant en Flex developer

Vakantiedagen: 28
13/14e maand of winstuitkering: Bonus
Leaseauto: Ja 650 ex brandstof vrije keuze auto plus prive gebruik
Werkweek: 40+
Pensioenregeling: 50% door werkgever
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden:
Regio: Heel NL
Reistijd**: 0 - 3 uur

Maand salaris (bruto): 3200

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchphantom
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 04-04 10:12
Opleiding(en):mbo ict (niet afgemaakt)
Certificaten: mcts mcitp
Werkervaring: 6 maand support engineer bij een grote financiele instelling
Werkgever: -
Vakantiedagen: 27
13/14e maand of winstuitkering: nee
Laptop:nee
GSM:nee
Leaseauto*:nee
Pensioenregeling:nee
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: onkosten vergoeding 130 bruto pm
Land:nederland
Regio:noord
Reistijd**: 30 min enkele reis

Maand salaris (bruto):1600

aangezien mijn collega's een stuk meer verdienen snap ik dat ik nog niet de ervaring heb om eisen te stellen.
wat vinden jullie van mijn salaris?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Notna
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 20:22

Notna

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Where are you?®

Ligt er een beetje aan wat voor werk je doet. Maar 1600 bruto is wel wat laag gezien je leeftijd, maar wel boven het minimum.

Aan de andere kant; Kwa 'opleiding' en ervaring is het allemaal wel erg mager. Je wilt zeggen dat je nog nooit eerder gewerkt hebt? Of is dit alleen je relevante werkervaring?

Als ik er even vanuit ga dat je VMBO gedaan hebt hiervoor en verder geen relevante werkervaring hebt, is het wel aardig in de richting van wat je kan verwachten. Tenzij je leiding geeft aan weet ik hoeveel man ;)

[ Voor 35% gewijzigd door Notna op 20-01-2011 15:59 ]

Xbox Live ID:Notna8310

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen V

Jeroen V

yadda yadda yadda

dutchphantom schreef op donderdag 20 januari 2011 @ 15:55:
Opleiding(en):mbo ict (niet afgemaakt)
Certificaten: mcts mcitp
Werkervaring: 6 maand support engineer bij een grote financiele instelling
Maand salaris (bruto):1600

aangezien mijn collega's een stuk meer verdienen snap ik dat ik nog niet de ervaring heb om eisen te stellen.
wat vinden jullie van mijn salaris?
Gezien opleiding en werkervaring: prima.

Voor je leeftijd lijkt het laag, maar dat jij een laatbloeier bent zou naar mijn mening niet moeten betekenen dat je werkgever dan maar een hoger salaris moet geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dutchphantom
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 04-04 10:12
ja natuurlijk heb ik wel werkervaring maar dat is niet relevant. ben na de mavo naar het mbo ict gegaan. hier ben ik na 2 jaar mee gestopt vanwege het verouderde systeem op de school waar ik zat.
ben vervolgens 7.5 jaar werkzaam geweest in de beveiliging.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jw_moonshine
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 05-07-2023
Leeftijd: 17
Opleiding(en): Examenjaar VWO
Certificaten: geen
Werkervaring: bijna 1 jaar
Werkgever: vader en zoon's elektrowinkel
Huidige functie: winkelmedewerker, site beheerder, vakkenvuller, eigenlijk alles wel zoon beetje

Vakantiegeld: inbegrepen in salaris
Vakantiedagen: nvt
13/14e maand of winstuitkering: kerst bonus :D
Laptop: geen
GSM: geen
Leaseauto: geen
Werkweek: elke zaterdag van 10 tot 5, in de vakanties extra(of als ik vrij ben)
Pensioenregeling: geen
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: Ik onderhoud de website, daar krijg ik ook voor betaald. Dit kan ik gewoon thuis doen. Kan alles voor inkoop+btw krijgen.
Regio: randstad
Reistijd: 5 minuten fietsen

Maand salaris (netto): 200-300
net iets minder dan €5,- per uur.
Vind het een geweldige baan, als ik 18 word mijn loon verhoogd(niet dat ik het nu niet genoeg vind)
Tis een kleine elektronicazaak, van vader en zoon, waar ik bij gekomen ben. Goede werksfeer.

was vooral een reactie op dragon4ce:
dragon4ce schreef op maandag 17 januari 2011 @ 20:52:
een ontzettend leuke baan, salaris is prima. ik ben eigenlijk wel benieuwd wat mensen van mijn leeftijd met een soortgelijke baan verdienen(niet dat ik vind dat ik te weinig verdien hoor ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• smesjz
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
@jwkanjer: leuk bijbaantje maar de link met ICT moet je hier wel goed zoeken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Addsz
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 22-01 21:14
@jwkanjer - Op mijn 17e begon ik na de zomervakantie bij een groot callcenterbedrijf in dienst voor Telenet (gevestigd in NL ;) ) .
Verdiende daar in het begin 8,70 per uur icm. 12u per week (3 avonden of 1 avond en 1 zaterdag bv) Nu ben ik inmiddels bijna 20 van de zomer en werk er nog steeds @ 8,90 per uur. Levert per maand incl. reiskosten een leuke +/-520 euro op netto.

5 euro verdiende ik toen ik 16 was ergens anders al. (Testen van CPU's en PSU's voor Dell bij UPS)

Als je het leuk genoeg vind dan is net iets onder 5 euro prima. Ik heb altijd wel geluk gehad met mijn bijbaantjes als ik dat vergeleek met mijn leeftijdsgenoten. Maar als je wil verdienen kan je best een callcenter in de buurt zoeken. Die betalen over het algemeen wel goed en de communicatieve vaardigheden die erbij komen zijn ook leerzaam ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reefclaw
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 31-03 21:26
Leeftijd: 22
Opleiding(en): HBO Informatica (Software Systemen/Engineering)
Certificaten: geen
Werkervaring: +- 1 jaar
Werkgever: Prezent Internet B.V.
Huidige functie: Software Developer (Web en Mobile apps)

Vakantiegeld: Nog geen idee
Vakantiedagen: 24 + Extra voor speciale gelegenheden als verhuizen
13/14e maand of winstuitkering: Bonus voor binnenhalen personeel of klanten
Laptop: geen
GSM: geen
Leaseauto: geen
Pensioenregeling: Geen idee
Andere secundaire arbeidsvoorwaarden: vergoeding trein
Regio: Tilburg
Reistijd: 30 minuten

Maand salaris (bruto): 2700

Is dit een net salaris om mee in te zetten?
Of...?
Ik heb rondgekeken, en er zijn nogal verschillen.
Intermediear geeft als richtlijn +-2900,-
En een ander geeft weer +-2300,-

Redelijk groot verschil dus en daarom een beetje verward.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Testert
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 30-09-2024
Ik denk dat 2700 voor jouw profiel een bovengemiddelde beloning is in NL.

Sjoch dizze stêd; sjoch wat der rûnom bart - It âlde spegelet him yn wat de takomst hat

Pagina: 1 ... 31 ... 35 Laatste

Dit topic is gesloten.