Het grote BMW-Topic #10 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 10 ... 37 Laatste
Acties:
  • 163.112 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-02 14:52
Ramen en dak open, heel hard Dizzee Rascal draaien en flink gassen bij elk stoplicht. Ik grijp elk excuus aan om met de auto de stad in te rijden. Heerlijk fout in de zomer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 14:51
Haha ja, dance wiv me 8)

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 17:33
-Thunder- schreef op zaterdag 22 mei 2010 @ 09:28:
Gewoon even uit nieuwsgierigheid... omdat ik even olie moet halen voor de auto, hij heeft bij de pakking wissel en na 12000 kilometers iets olie gebruikt :P

Wat voor olie doen jullie er in ?
Ik doe in m'n M52 2.8 5w30 van Kroon, daar draait die heerlijk op :)
bij de dealer vertelden ze me dat voor d ebmw 4cils 5wX te dun is..

heb er nu 10W40 in geloof ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11:23

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Aargh. Vanavond aangereden door een Nissan Micra die de indruk wekte uiterste rechts stil te willen staan op een kruising om mij te laten passeren, maar toen ik er naast zat opeens naar links kwam om naar later bleek te willen keren op de weg. Vlak daarvoor had ze al een ander laten passeren door in de berm te rijden dus ik verkeerde in de veronderstelling dat ze bewust was van mijn aanwezigheid toen ze direct aan de kant ging voor mij.

Schade aan de deur, zijskirt, velg en het zijscherm rechtsachter. De laatste heeft ook deuken en zal denk ik vervangen moeten worden. De deur is hopelijk te redden. Er kan gelukkig mee (naar huis) gereden worden hoewel er op een gegeven moment wel iets aanliep.

Crashmicra

Kenteken

Schade

Eerste reactie van de kids: "dat is al de tweede keer dat mama een botsing maakt".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quantor
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Zonde man, eindelijk een mooie dag om te cruisen en dan zoiets stoms.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSP
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-08 14:31

RSP

Die kids lijken niet echt onder de indruk van het feit dat moeders zojuist een van de meest exclusieve Z4's in de flank heeft gereden met haar naaimachine ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

RSP schreef op zondag 23 mei 2010 @ 00:44:
Die kids lijken niet echt onder de indruk van het feit dat moeders zojuist een van de meest exclusieve Z4's in de flank heeft gereden met haar naaimachine ...
Tja, ieder zijn smaak toch ? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Argh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 23 mei 2010 @ 01:15:
[...]

Tja, ieder zijn smaak toch ? :)
Natuurlijk, maar sommige mensen die geen fuck om iets als een auto geven denken dat anderen daar net zo over denken en vinden dat mensen niet moeten zeuren over een deukje :/

Maar het lijkt alsof er altijd wel wat is met die Z4 :P

[ Voor 7% gewijzigd door fsfikke op 23-05-2010 01:28 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Stiekem hoort Femme's Z4 ook gewoon in een museum, luchtdichte glazen doos.. Maargoed, het is zo heerlijk om met dit weer in zo'n wagen te rijden.

Balen Femme, kwam het bodywerk (extra's) ook bij die tuner uit Noorwegen? Want dan kan het nog wel flink in de kosten lopen neem ik aan.

Wie is er nu schuldig? Die vrouw? Of jij om het passeren?

Succes ermee :)!

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Kecin schreef op zondag 23 mei 2010 @ 05:18:

Wie is er nu schuldig? Die vrouw? Of jij om het passeren?
Mevrouw besluit om even te gaan keren op de weg zonder duidelijk te maken wat ze van plan is en zonder voorrang te verlenen aan het andere verkeer. Mevrouw was namelijk verkeerd gereden en moest 200 meter terug.

Het is op dat soort wegen niet ongebruikelijk om even aan de kant te gaan als je aan het zondagsrijden bent. Ze ging aan de kant voor de auto voor me en toen ik er aan kwam ging ze meteen weer aan de kant. Ik hoefde niet eens uit te wijken om er voorbij te kunnen, totdat zij opeens naar binnen komt terwijl ik er naast zat. Ik was al 3/4 voorbij haar toen ze me ramde. Dan ben je echt niet aan het opletten. Zij stond zo ongeveer stil dus voor die kids zal het niet echt een indrukwekkende ervaring zijn geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• glnk
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 07:05
BMW rijders... Ze denken altijd dat iedereen voor ze aan de kant gaat :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:03
als iemand stil staat en niet aangeeft te willen keren oid dan mag je er gewoon langs. Ga even ergens anders (een ander forum) trollen.

Vanochtend:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/bPxbewMwkLz93sNfIcuLm34r/full.jpg
:(

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/CkQx0oozIZ8XPkm7xy7P9hvl/full.jpg
Hoe komt dit?!

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/LuWcKvBKdhFHYwkqtRI93415/full.jpg
Tijdelijk maar zo

[ Voor 52% gewijzigd door 418O2 op 23-05-2010 12:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Niet online

Tom

Mooi klote Femme... :(

Daarbij ben jij als snelheidsduivel een gevaarlijke idioot waarvan ze maar het rijbewijs moeten innemen.
/sarcasme

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 10:41
418O2 schreef op zondag 23 mei 2010 @ 12:40:
als iemand stil staat en niet aangeeft te willen keren oid dan mag je er gewoon langs. Ga even ergens anders (een ander forum) trollen.

Hoe komt dit?!
Tja, het is ook wel een merk banden ook wat je hebt, no offense :F

Velgjes staan wel heel leuk trouwens, onder een E30 d:)b

[ Voor 8% gewijzigd door EvaluationCopy op 23-05-2010 13:12 ]

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjirafje
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14-09 23:35

sjirafje

No inspirational quotes here

Velgen zien er inderdaad erg netjes uit. Over die platte band, als je niet weet waar het vandaan komt, even met 3 bar (o.i.d) op pompen en in een bak met water leggen ;) Moet ik met een van mijn banden ook (nog steeds :z ) doen, die verliest met wat kouder weer ongeveer 1 bar per week.

Rodriguez has the heart of a gentleman. I don't know where he got it, but it's disgusting. - Quinn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
Heb je haar ter plekke geexucuteerd? Djeez, dat soort mensen moeten ze een permanente rij-ontzegging geven.... Zonde man, ik hoop dat het allemaal tegen een beetje normale kosten gefixed kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 07:44

PauseBreak

derp!

Sjongejonge, je kunt ook overdrijven hoor. Ter plekke executeren... Íets minder overdrijven graag :P, want, hoe gaaf ook, het blijft wel maar een auto. Niemand gewond geraakt verder. Kinderen die hopelijk hebben geleerd dat er ook échte auto's zijn behalve die Micra en die schade kan prima gerepareerd worden zo te zien.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
PauseBreak schreef op zondag 23 mei 2010 @ 20:08:
Sjongejonge, je kunt ook overdrijven hoor. Ter plekke executeren... Íets minder overdrijven graag :P, want, hoe gaaf ook, het blijft wel maar een auto. Niemand gewond geraakt verder. Kinderen die hopelijk hebben geleerd dat er ook échte auto's zijn behalve die Micra en die schade kan prima gerepareerd worden zo te zien.
Kom je helemaal in dit topic te posten om te zeggen dat hij overdrijft in z'n post? Denk je niet dat hij misschien expres wat overdreef? Zucht.. sommige mensen. :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Misschien lurkt hij mee? Beetje extreem is de opmerking van Zneek wel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 07:44

PauseBreak

derp!

YoshiBignose schreef op zondag 23 mei 2010 @ 20:51:
[...]

Kom je helemaal in dit topic te posten om te zeggen dat hij overdrijft in z'n post? Denk je niet dat hij misschien expres wat overdreef? Zucht.. sommige mensen. :O
Nee hoor, ik lees dit topic vrij standaard mee en af en toe post ik ook nog wel eens iets (semi-)nuttigs :P

Overigens blijf ik van mening dat je je best wat genuanceerder uit mag laten hoor. Standrechtelijk executeren is niet zomaar iets :P

[ Voor 14% gewijzigd door PauseBreak op 23-05-2010 22:22 ]

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
Jezus wie gaat er daar nou serieus op reageren? Ik mag aannemen dat hij dat niet letterlijk meent nee. (Hoewel, denken is nooit verboden :P )

Volledig off-topic, doch leuk om te vermelden, ik heb vandaag een boot gekocht. Is weer eens wat anders. Ik kan er ook niks aan doen dat BMW geen boten maakt, maar ik wilde het toch even kwijt :P

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-10-2024

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Vandaag een set M Paralel velgen gekocht :D

Compleet onbeschadigt, geen krasje of puntje 8)

Afbeeldingslocatie: http://thundercars.nl/e39/mvelgen.JPG

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
EvaluationCopy schreef op zondag 23 mei 2010 @ 22:51:
Jezus wie gaat er daar nou serieus op reageren? Ik mag aannemen dat hij dat niet letterlijk meent nee. (Hoewel, denken is nooit verboden :P )

Volledig off-topic, doch leuk om te vermelden, ik heb vandaag een boot gekocht. Is weer eens wat anders. Ik kan er ook niks aan doen dat BMW geen boten maakt, maar ik wilde het toch even kwijt :P
Pics? Hoeveel PK? M'n "monteur" heeft ook een boot en alhoewel ik niet zo'n fan van het water ben, is het toch wel lekker om in de zon erop te dobberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-09 21:03
Tip voor de mensen met een boot, je kan je auto wax en schoonmaak middelen zeer goed gebruiken voor je boot :) Even aan het begin van het seizoen goed waxen e.d. geeft je het hele seizoen plezier. [/offtopic] :P

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:13

mr_petit

opperprutser

Net neu aus der Heimat:
Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~audio/zooi/z4/dag1/ext.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~audio/zooi/z4/dag1/int.jpg
(ja ik weet het, brakke phonecam, en let niet op de zooi in de werkplaats :X)

Het exportkenteken zit er nog op :)
Wel leuk om door dld terug te rijden; lekker blazen :)
Jammer dat het slecht weer was daaro afgelopen week.

Van de week maar eens een afspraak maken bij de RDW.
Weet iemand eigenlijk of je op het douanekantoor bij de RDW ook de BPM cash kan betalen?
Hoe gaat dat eigenlijk in z'n werk? Je vult het bpm formulier in, en gaan ze gelijk met dat bedrag akkoord?
Of kunnen ze in de computer kijken wat de auto in nld nieuw gekost zou hebben?

[ Voor 3% gewijzigd door mr_petit op 24-05-2010 02:14 ]

"man is not truly one, but truly two,"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online
Ziet er heel mooi uit d:)b

Maar ehh... Specs?

Wat kost dat nou? Zo'n €22.5K? ;)

[ Voor 53% gewijzigd door fsfikke op 24-05-2010 02:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Specs:
3.0i, 231PK
Navi professional
Hifi professional
M stoelen electrisch
en nog een hele zooi overige opties die de BPM opdrijven waar je eigenlijk niet altijd om vraagt... (het totaal van de opties zou in nederland ruim 20000 euro hebben gekost ten opzichte van de 3.0i (bij een 2.2 oid is dat nog meer 8)7). Maar dat weet je met duitse auto's.
Ik ben best lang op zoek geweest naar dit optiepakket, met name omdat de m stoelen heel lastig te vinden zijn (en zie je er eentje, dan heeft ie de verkeerde hifi, verkeerde kleur of whatever).
Ik wou dus per sé bovenstaande opties.
Hij komt uit zuid dld (hartje zwarte woud) en heeft 95dkm op de klok.

Er moet nog wat steenslag en kleine krasjes bijgewerkt worden, en in het interieur wat kleine dingetjes vervangen worden. Het duurste onderdeel heb ik al, een van de alu platen (lang leve ebay). Er zitten nu 108 velgen onder met behoorlijke stoeprandschade, maar ik heb al andere/mooiere velgen (style 107) met nauwelijks stoeprandschade wat op 1 of andere manier nauwelijks te voorkomen is. (in een z4 heb je echt slecht zicht; zo slecht zelfs dat ik heb vernomen dat Femme een complete Micra over het hoofd wist te zien! :+).

De 108's ga ik zelf opknappen.
Het motorgeluid vind ik geweldig. Echt hard rijden (220km+) is niet echt relaxed met zo'n ding. Hij gaat dan echt veel herrie maken door de cabriokap heen (oorverdovend windgeruis). Het autotje is duidelijk gemaakt voor bochtenwerk en acceleratie alhoewel het onderstel niet onstabiel wordt op grote snelheden oid.

Ja die foto ja :o .... Dat had ik maar ff van te voren gemaakt. Ik had nog nooit zoveel cash in m'n handen gehad (de dealer daar stelde zelf cash voor). Gelukkig heb ik ook een behoorlijke kluis hier :)
Het is net een monopoliespel 8)7
In dld heb ik wat minder moeten afrekenen (17 mille), maar ik moet dus nog een berg BPM betalen, en dan kom je ongeveer daaro (alhoewel ik beter kan tellen dan jij :P ). En ik heb het ook nog allemaal uit een pinautomaat gehaald! (wel ff tijdelijk de limiet verhoogd natuurlijk ;) )

[ Voor 18% gewijzigd door mr_petit op 24-05-2010 02:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSP

RSP

Deste meer Z4's deste meer vreugde!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Haha dat geld. Tja, door die vele opties heb je ook veel BPM. Zag laatst een gast bij het RDW die z'n navigatie enzo eruit trok, scheelde weer :9 maar is bij die Z4 niet echt mogelijk denk ik.
mr_petit schreef op maandag 24 mei 2010 @ 02:14:

Weet iemand eigenlijk of je op het douanekantoor bij de RDW ook de BPM cash kan betalen?
Hoe gaat dat eigenlijk in z'n werk? Je vult het bpm formulier in, en gaan ze gelijk met dat bedrag akkoord?
Uiteraard maken zij aan de hand van jouw autogegevens ook een BPM berekening. Soms kan je met een eigen berekening nog gunstiger uitkomen. Cash betalen moet wel kunnen toch? Om wat voor bedrag praten we... ik schat 6000 euro ofzo, als ie uit 2005 is.

[ Voor 66% gewijzigd door YoshiBignose op 24-05-2010 09:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 10:49
Mooie auto hoor! Toen ik vorig jaar mijn V70 af mocht tikken kon je nog pinnen bij douane-kantoortje @ RDW. Ik had zelf een auto-telex uitdraai mee die zonder morren werd geaccepteerd. Sowieso viel me op dat het niet heel veel uitmaakt, of je moet wel heel rigoreus te werk gaan. Volgens mij kun je nu niet meer met pin betalen (en dus ws ook niet meer cash, als het uberhaupt al kon trouwens) maar krijg je tegenwoordig een acceptgiro thuis die je mag overmaken. Wel zo makkelijk ivm met pinlimiet enzo, maar dat heb je zelf ws ook wel gemerkt met het aankoopbedrag. Max 5k per dag per automaat komt er toch uit ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11:17

orf

Sinds 1 januari werkt dat niet meer zo. Je auto strippen heeft tegenwoordig ook helemaal geen zin meer want de douane bekijkt de auto helemaal niet. Bij de douanebalie bij het RDW lever je het ingevulde formulier in (je kunt het daar invullen of alvast thuis doen). Dan wordt het verstuurd naar het hoofdkantoor waar ze aan de hand van het chassisnummer en de overige gegevens zelf de catalogusprijs opvragen/opzoeken inclusief de opties.

Op het formulier vul je een e-mailadres in en je krijgt na verwerking een e-mail met een betalingsinstructie. Dan kun je een (spoed)overboeking doen. Als de betaling verwerkt is, wordt een bericht gestuurd naar de RDW die vervolgens je kentekenbewijs opstuurt. Het bedrag wat ik moest betalen viel bij mij lager uit dan ik zelf had berekend, waarom weet ik niet want je ziet nooit een gecorigeerde aangifte o.i.d.

Bij mij duurde het vanaf de type- en apkkeuring ongeveer 2 weken voordat ik mijn kenteken in huis had. Heb er wel een aantal telefoontjes tegenaan gegooid om de boel een beetje te bespoedigen. Mijn spoedbetaling zou dezelfde dag verwerkt worden, maar werd na 3 dagen verwerkt. Met het weekend ertussen baalde ik daar nogal van want je wilt natuurlijk rijden in je nieuwe auto!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Uit mijn automaat kon 10K per dag komen, maar wel met een limiet van 40 briefjes per pinbeurt (daar kwam ik op de trial&error methode achter :P). Lastig als de pinautomaat buiten alleen maar 50 biljetjes geeft.

Als ik een snelle berekening maakt kosten alle opties ongeveer 1200 euro extra aan bpm (basisprijs van het ding in 2004 was 55700, en alle opties (conform de 2004 prijslijst) zouden net iets boven de 20.000 gekost hebben 8)7.

Kan je bij zo'n autotelex uitdraai ook alle opties aangeven, of geeft die gewoon de basisprijs? Als opties niet kunnen en 'ie toch geaccepteerd wordt scheelt dat natuurlijk behoorlijk :o
Alle opties die er inzitten zijn af fabriek. Een bmw dealer kan dat checken dmv het chassisnummer. Ik weet niet of de douane dat ook doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
YoshiBignose schreef op zondag 23 mei 2010 @ 22:58:
[...]

Pics? Hoeveel PK? M'n "monteur" heeft ook een boot en alhoewel ik niet zo'n fan van het water ben, is het toch wel lekker om in de zon erop te dobberen.
10 PK Honda motor ;) Het is een kajuit zeiljachtje, ik ga er vanmiddag naartoe, dan zal ik eens wat foto's schieten. Ga al langer met vrienden mee zeilen, superrelax. Moet het nog wel leren overigens maar dat komt vast goed. 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reuzekind
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-09 08:08

reuzekind

Ik geloof in GoT

YoshiBignose schreef op maandag 24 mei 2010 @ 09:06:
Haha dat geld. Tja, door die vele opties heb je ook veel BPM. Zag laatst een gast bij het RDW die z'n navigatie enzo eruit trok, scheelde weer :9 maar is bij die Z4 niet echt mogelijk denk ik.
Bij Mercedes, en ik denk dat dat bij BMW ook ongetwijfeld kan, kan je aan de hand van het chassisnummer precies achterhalen met welke opties een auto geleverd is. De Douane is ook niet gek, en zal die navigatie die je er net vrolijk uitgetrokken hebt, gewoon meerekenen.

Edit: wat al eerder hierboven aangegeven werd dus :+
Trouwens, sinds dit jaar moet je ook de volledige BPM berekening invullen, dus niet meer alleen het eindbedrag. Ook mag de douane je nergens meer mee helpen, zoals overal met posters aangegeven staat.

[ Voor 18% gewijzigd door reuzekind op 24-05-2010 10:58 ]

De gustibus non est disputandum ||| Vivat, Vivat, Societas Gymnasii Hagani !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
PauseBreak schreef op zondag 23 mei 2010 @ 20:08:
EvaluationCopy schreef op zondag 23 mei 2010 @ 22:51:
Natuurlijk bedoel ik dat niet letterlijk, maar om maar te doen alsof je je niet druk moet maken om dat het maar "gewoon een auto" is..... Ik neem aan dat de Z4 van Femme, net zoals mijn eigen E92, meer is dan "gewoon een auto". Een VW Golf is gewoon een auto, een vervoermiddel. Een BMW, zeker een mooi uitgevoerde met veel vermogen is voor 90% emotie. Femme heeft veel tijd, moeite en geld in die Z4 gestoken en dat doe je niet omdat het moet, dat is een kwestie van passie en beleving.

Dat er mensen rondrijden die het allemaal geen donder kan schelen (en dus een Nissan Micra rijden) snap ik. Het is alleen zo jammer dat Femme de dupe wordt van haar onkunde en desinteresse. Ik ben niet agressief aangelegd, maar mocht mij zoiets gebeuren zal het veel van mijn zelfbeheersing vergen om rustig te blijven.

En Femme heeft het al zo zwaar, net van 3 naar 2 BMWs gegaan. En daar nu 1 van zwaar gewond... straks moet die jongen nog met het openbaar vervoer.... hoewel, dat moet ie sowieso wel als de rechter met hem klaar is.... ;)

[ Voor 19% gewijzigd door zneek op 24-05-2010 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 01:13

Sick Nick

Drop the top!

Dat zijn dezelfde soort mensen die het ook niet snappen als je komt vragen of hun kinderen je auto niet als voetbal-doel willen gebruiken. Denken dat ze allemaal top-voetballers zijn en schoppen zo hard als ze kunnen zo op de parkeerplaats. 'Het is toch maar een auto, waar maak je je nou druk om? Deukjes horen erbij hoor!' ... |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Tadaa :D

Afbeeldingslocatie: http://thundercars.nl/e39/mvelgen2.JPG

Afbeeldingslocatie: http://thundercars.nl/e39/mvelgen3.JPG

Nu even de winterbanden snel op piepen en dan nieuwe zomerbanden hier om heen :)

Ik ben super blij met de velgen er onder, vind ze echt super gaaf :D

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
Die vorige velgen vond ik helemaal niks, nu is hij echt d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ConZito
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-09 13:17
Sick Nick schreef op maandag 24 mei 2010 @ 11:16:
Dat zijn dezelfde soort mensen die het ook niet snappen als je komt vragen of hun kinderen je auto niet als voetbal-doel willen gebruiken. Denken dat ze allemaal top-voetballers zijn en schoppen zo hard als ze kunnen zo op de parkeerplaats. 'Het is toch maar een auto, waar maak je je nou druk om? Deukjes horen erbij hoor!' ... |:(
Heb ik dus echt geen last van hier in de wijk. Is nogal een achterstandsbuurtje en een auto is hier echt heilig, een verlengstuk van vele hun ego. Opzich wel blij mee want ik heb nog nooit schade gehad door vandalisme en spelende kiddo's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
EvaluationCopy schreef op maandag 24 mei 2010 @ 10:41:
[...]

10 PK Honda motor ;) Het is een kajuit zeiljachtje, ik ga er vanmiddag naartoe, dan zal ik eens wat foto's schieten. Ga al langer met vrienden mee zeilen, superrelax. Moet het nog wel leren overigens maar dat komt vast goed. 8)
Ooh. Ook wel leuk ;)
reuzekind schreef op maandag 24 mei 2010 @ 10:55:
[...]

Bij Mercedes, en ik denk dat dat bij BMW ook ongetwijfeld kan, kan je aan de hand van het chassisnummer precies achterhalen met welke opties een auto geleverd is. De Douane is ook niet gek, en zal die navigatie die je er net vrolijk uitgetrokken hebt, gewoon meerekenen.
Was uiteraard een aftermarket navigatie, die kunnen ze toch nooit achterhalen? Of betaal je daar ook geen BPM over?
-Thunder- schreef op maandag 24 mei 2010 @ 11:56:

Ik ben super blij met de velgen er onder, vind ze echt super gaaf :D
Much better 8)

[ Voor 10% gewijzigd door YoshiBignose op 24-05-2010 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-08 20:54
argro schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 10:27:
[...]
Het gaat om de N42B20 motor, 1.995cc met 143pk.

Bedankt voor de overige tips Catch22 en YoshiBignose. Ik ga a.s. zaterdag e.e.a. eens goed bestuderen. Ben benieuwd of men bereid is een engiszins fatsoenlijk bedrag neer te leggen voor mijn bejaarde E30 of dat ik deze beter zelf kan gaan verkopen. Al zit ik daar niet zo op te wachten.
Afgelopen zaterdag de E46 318i bekeken en proef gereden. De auto was zowel van binnen als van buiten in perfecte staat. Aan de binnenkant was, voor zover ik het kon beoordelen, bijna niet te zien dat de auto überhaupt gebruikt was. Aan de buitenkant alleen een paar kleine plekjes in de lak als gevolg van steenslag, niets bijzonders. Ik twijfel nog een beetje tussen de 'meeneemprijs' een de prijs inclusief garantie en grote beurt (meeneemprijs + ca. 20%). Ook ga ik hopelijk deze week nog een E46 318i touring bekijken. Dan heb ik in ieder geval meer dan één auto bekeken en dan de knoop maar eens doorhakken.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Ik zou geen 20% meer betalen voor garantie en grote beurt. Kan je beter wat geld betalen aan iemand die er met verstand even naar kijkt dan kan je zelf oordelen of dat al nodig is of niet. Wat is de vraagprijs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
Volledig offtopic, dus meteen voor de laatste keer maar ik wilde het toch even delen. Misschien dat ik er wat BMW-badges op kan schroeven, maar dit is hem dan. Deze week even ligplaats afronden en dan komende zaterdag wellicht al te water:

*;

Afbeeldingslocatie: http://db.tt/ACqUaH

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Haha disco, leuk ding. Leuk kleurtje 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Opvallen doet die wel iig :P

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
YoshiBignose schreef op maandag 24 mei 2010 @ 22:23:
Ik zou geen 20% meer betalen voor garantie en grote beurt. Kan je beter wat geld betalen aan iemand die er met verstand even naar kijkt dan kan je zelf oordelen of dat al nodig is of niet. Wat is de vraagprijs?
Die 20% extra vind ik ook teveel. De vraagprijs is ca. 10k€. De 20% extra is dus ca. 2k€. Voor dat geld kun je natuurlijk best zelf een grote beurt laten doen en dan zijn er ook nog wel wat euro's over om e.e.a. te repareren. Ik neig er dus inderdaad naar om iemand met verstand er naar te laten kijken (in de vorm van een aankoopkeuring) en op basis daarvan beslissen of ik de 'gok' neem en ga voor de meeneemprijs.

Het alternatief wat ik deze week nog ga bekijken kost overigens ongeveer hetzelfde als de meeneemprijs van de eerste, maar dan inclusief 6 maanden BOVAG-garantie. Lijkt op het eerste gezicht aantrekkelijk, maar eerst die auto maar eens in het echt bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Gerse bak man!

Maaruh, had je niet wat opties eruit kunnen halen om zo bpm te besparen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
argro schreef op maandag 24 mei 2010 @ 22:49:
[...]
Die 20% extra vind ik ook teveel. De vraagprijs is ca. 10k€. De 20% extra is dus ca. 2k€. Voor dat geld kun je natuurlijk best zelf een grote beurt laten doen en dan zijn er ook nog wel wat euro's over om e.e.a. te repareren. Ik neig er dus inderdaad naar om iemand met verstand er naar te laten kijken (in de vorm van een aankoopkeuring) en op basis daarvan beslissen of ik de 'gok' neem en ga voor de meeneemprijs.

Het alternatief wat ik deze week nog ga bekijken kost overigens ongeveer hetzelfde als de meeneemprijs van de eerste, maar dan inclusief 6 maanden BOVAG-garantie. Lijkt op het eerste gezicht aantrekkelijk, maar eerst die auto maar eens in het echt bekijken.
Ja 2k lijkt me toch wel wat ruim. Gewoon even iemand naar laten kijken dan. Maar lekker autootje he? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

418O2 schreef op maandag 24 mei 2010 @ 22:50:
[...]

Gerse bak man!

Maaruh, had je niet wat opties eruit kunnen halen om zo bpm te besparen?
Dat kan tegenwoordig niet meer ;( gezien alles geregistreerd staat bij de TUV ;)

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
YoshiBignose schreef op maandag 24 mei 2010 @ 22:56:
[...]

Ja 2k lijkt me toch wel wat ruim. Gewoon even iemand naar laten kijken dan. Maar lekker autootje he? :)
Heerlijke auto! Ik ben verkocht. Het is alleen nog niet zeker welke het precies wordt, maar dat het een E46 gaat worden is wel zeker.

Die 2k is m.i. inderdaad nogal ruim. Ik heb het gevoel dat er in die 2k veel meer marge zit. Aan een verkoop tegen meeneemprijs heeft men amper werk en dus is de marge ook gering. Zo'n aankoopkeuring lijkt mij eventueel wel een goede optie. Als de uitkomt daarvan positief is dan durf ik de gok zonder garantie best aan. Maar zoals ik al zei ga ik z.s.m. bij een alternatief kijken die wel geleverd wordt met 6 maanden garantie voor nagenoeg dezelfde prijs.

[ Voor 10% gewijzigd door argro op 24-05-2010 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
-Thunder- schreef op maandag 24 mei 2010 @ 22:56:
[...]

Dat kan tegenwoordig niet meer ;( gezien alles geregistreerd staat bij de TUV ;)
ah oke, ik zit er niet zo in.

http://www.autoblog.nl/ar...cs-van-g-power#post-35726

Afbeeldingslocatie: http://www.autoblog.nl/gallery/0_Tuners/G-Power/m3_gt2_s/bmwgpowerm3gt2131024x682.jpg
Afbeeldingslocatie: http://data.boomerang.nl/g/grafisch-lyc-rot/image/very-nice-borat/s400/very-nice-borat.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

@Femme
Eerste reactie van de kids: "dat is al de tweede keer dat mama een botsing maakt".
Ik neem aan dat je dat mens toch op z'n minst op de functie van haar buitenspiegels gewezen hebt? :X

@mr_petit
Gave bak!
Dezelfde motor, maar met een andere verpakking:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/pXZThgEVYgBcvF0Ct1eGG4pi/full.jpg

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online
MadMarky schreef op maandag 24 mei 2010 @ 23:21:
@Femme

[...]

Ik neem aan dat je dat mens toch op z'n minst op de functie van haar buitenspiegels gewezen hebt? :X
Spiegels op en rondom een auto? Die zijn toch om je make-up te checken?

@mr_petit, als je nog een mooie foto van de Z4 hebt zet ik hem in de TS :)

[ Voor 11% gewijzigd door fsfikke op 25-05-2010 00:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000

Wimo.

Shake and Bake!

Ik denk dat je nog best een lange weg te gaan hebt met de verzekering Femme. Ik snap je verhaal maar je weet hoe dit soort dingen gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-12-2024

tdw

Amai seg!

Wimo. schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 00:36:
Ik denk dat je nog best een lange weg te gaan hebt met de verzekering Femme. Ik snap je verhaal maar je weet hoe dit soort dingen gaan.
Ik denk dat het voor de verzekering ook een vrij duidelijke zaak is. Als je op deze manier rijdt maakt het je niet uit, en juist dat soort mensen geven snel toe (soms zelfs al op het schadeformulier). Of bedoel je dat ze de mods aan de auto niet gaan uitkeren?

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .joeri.
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 14-02 07:06
Het was cabrio-weer vandaag 8)
Afbeeldingslocatie: http://i50.tinypic.com/2l8f1wh.jpg

Klik: .joeri. !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
1.8/1.9 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• .joeri.
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 14-02 07:06
1.8i, 118pk, en nog geen 200km op de teller voor 2010 :9

Klik: .joeri. !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
Een beetje fout door de stickers, maar wel erg snel (en vet). Meer pics:
http://www.m3post.com/forums/showthread.php?t=390109

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

tdw schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 00:50:
[...]

Ik denk dat het voor de verzekering ook een vrij duidelijke zaak is. Als je op deze manier rijdt maakt het je niet uit, en juist dat soort mensen geven snel toe (soms zelfs al op het schadeformulier). Of bedoel je dat ze de mods aan de auto niet gaan uitkeren?
Als je wijs bent verzeker je die mee. Ik heb al vrij snel na aankoop van mijn Yaris de accessoireverzekering op €5000,- gezet. Dat kost maar een paar euro in de maand en dan zijn mijn lichtmetalen velgen, audio, meetcomputershizzle, etc. tenminste wel gewoon verzekerd.

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

tdw schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 00:50:
[...]

Mwoah, zo duidelijk is het verhaal niet. Femme haalt in en mevrouw maakt een draai. Kan nog best op 50/50 uitlopen. Uiteindelijk is het de verzekeringsmaatschappij die een keuze maakt ongeacht wat er op het formulier staat.

[ Voor 9% gewijzigd door Wimo. op 25-05-2010 08:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Lijkt me toch overduidelijk? Als jij wilt keren dan laat je iedereen voor gaan zo simpel is het. En dat mens in de Micra geeft ook geen eens richting aan, dan zou het nog een twijfelgeval kunnen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterBelgium
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 31-08 19:17
Wimo. schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 08:59:
[...]

Mwoah, zo duidelijk is het verhaal niet. Femme haalt in en mevrouw maakt een draai. Kan nog best op 50/50 uitlopen. Uiteindelijk is het de verzekeringsmaatschappij die een keuze maakt ongeacht wat er op het formulier staat.
In België zou het simpel zijn: mevrouw maakt een manoeuvre, en moet dus alle andere weggebruikers voorrang geven. Heeft ze trouwens richting aangegeven?

Denk dat dit verhaaltje vrij snel in het voordeel van de oppertweaker zal worden geregeld, maar mag toch hopen dat hij een "omnium" (all-risk noemen jullie dat zeker?) heeft, anders kan de uitbetaling wel nog even duren....

T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
lijkt me wel ja.

Is hij getaxeerd Femme?

[ Voor 45% gewijzigd door 418O2 op 25-05-2010 09:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
DexterBelgium schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 09:35:
[...]

In België zou het simpel zijn: mevrouw maakt een manoeuvre, en moet dus alle andere weggebruikers voorrang geven. Heeft ze trouwens richting aangegeven?

Denk dat dit verhaaltje vrij snel in het voordeel van de oppertweaker zal worden geregeld, maar mag toch hopen dat hij een "omnium" (all-risk noemen jullie dat zeker?) heeft, anders kan de uitbetaling wel nog even duren....
Of Femme is degene die de manouvre (inhalen) maakt. Eén en ander is natuurlijk geheel afhandelijk van de sitautie. Het lijkt inderdaad klip en klaar en niet de fout van Femme. Maar in dit soort gevallen is het altijd maar de vraag of Femme's perceptie van de werkelijkheid strookt met de (juridische)werkelijkheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

argro schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 09:44:
[...]
Of Femme is degene die de manouvre (inhalen) maakt. Eén en ander is natuurlijk geheel afhandelijk van de sitautie. Het lijkt inderdaad klip en klaar en niet de fout van Femme. Maar in dit soort gevallen is het altijd maar de vraag of Femme's perceptie van de werkelijkheid strookt met de (juridische)werkelijkheid.
Precies, beide maken een speciale manoeuvre. Zou me helemaal niets verbazen als het een 50/50 zaak wordt. Succes ermee Femme.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-12-2024

tdw

Amai seg!

Volgens mij hoef je bij inhalen het overige verkeer niet voor te laten gaan :P Dat zou het nut van inhalen nogal beperken zegmaar.

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
tdw schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 10:03:
Volgens mij hoef je bij inhalen het overige verkeer niet voor te laten gaan :P Dat zou het nut van inhalen nogal beperken zegmaar.
Vanzelfsprekend, maar bij inhalen is het wel zaak om een zodanige positie op de weg te kiezen dat je jezelf en anderen niet in gevaar brengt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
Volgens mij staat ZIJ daar te keren en doet het dan niet ter zake of de manoeuvre van Femme een inhaalactie was of niet. Maar ik ben geen jurist dus pin me er niet op vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
EvaluationCopy schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 10:16:
Volgens mij staat ZIJ daar te keren en doet het dan niet ter zake of de manoeuvre van Femme een inhaalactie was of niet. Maar ik ben geen jurist dus pin me er niet op vast.
Ik geef ook aan dat het op basis van de informatie die nu voorhanden zijn het er op lijkt dat mevrouw fout is. Ik wijs er evenwel ook op dat de informatie die wij nu hebben afkomstig zijn van Femme en dus mogelijk eenzijdig is.

Misschien reed Femme wel (iets) te hard en kon daarom redelijkerwijs niet van mevrouw worden verwacht dat zij had kunnen of had moeten anticiperen op hem. In dat geval is een gedraging van Femme mede de oorzaak van het 'ongeval'. Zo kunnen er nog veel meer dingen zijn. Afwachten dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Zullen we weer ontopic gaan? Als Femme er behoefte aan heeft dan opent hij wel een 'ik heb een unfall gehat'-topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Wimo. schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 08:59:
[...]

Ik ben inderdaad afhankelijk van wat de verzekering van maakt en die kan alleen afgaan op de verklaringen van de twee betrokken bestuurders en de schade zelf. Andere getuigen waren er niet.

Ik reed overigens niet te hard (ik gok 40-50 waar je 60 mag) en mevrouw was zover naar rechts uitgeweken dat ik haar kon passeren terwijl ik niet eens van mijn lijn (midden op de weg) hoefde af te wijken. Normaal gesproken kunnen auto's op de betreffende weg elkaar alleen passeren als ze beiden met de buitenste wielen op de betonverharding rijden. Achteraf bleek dat mevrouw zonder te willen steken een rondje wilde draaien op de kruising, maar dat wist ik niet en kun je redelijkerwijs niet verwachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Femme schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 11:46:
[...]

Ik ben inderdaad afhankelijk van wat de verzekering van maakt en die kan alleen afgaan op de verklaringen van de twee betrokken bestuurders en de schade zelf. Andere getuigen waren er niet.

Ik reed overigens niet te hard (ik gok 40-50 waar je 60 mag) en mevrouw was zover naar rechts uitgeweken dat ik haar kon passeren terwijl ik niet eens van mijn lijn (midden op de weg) hoefde af te wijken. Normaal gesproken kunnen auto's op de betreffende weg elkaar alleen passeren als ze beiden met de buitenste wielen op de betonverharding rijden. Achteraf bleek dat mevrouw zonder te willen steken een rondje wilde draaien op de kruising, maar dat wist ik niet en kun je redelijkerwijs niet verwachten.
Tja vervelend allemaal, de kans dat een ieder zijn eigen schade zal moeten betalen is best groot.

Ik snap overigens niet waarom je zo strak langs zo'n auto durft te rijden met zon' snelheid... lijt me logisch dat je wat gas terug neemt of remt en er met een redelijke boog omheen rijdt als je vrij zicht hebt.... een kind doet een deur bijvoorbeeld al zomaar open zonder te kijken.

Ik denk dat de verzekering hetzelfde zal zeggen en het dus eigen schade wordt betalen... ach... tis maar blik en veel emotie :)
418O2 schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 10:38:
Zullen we weer ontopic gaan? Als Femme er behoefte aan heeft dan opent hij wel een 'ik heb een unfall gehat'-topic
En dat zeg jij ? 8)7

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 25-05-2010 12:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
:P

320i Van voren
volgende maand even een nieuw zijscherm fiksen en dan ff netjes maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-09 21:50

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Net neu aus der Heimat:
[afbeelding]

[afbeelding]
(ja ik weet het, brakke phonecam, en let niet op de zooi in de werkplaats :X)

Het exportkenteken zit er nog op :)
Wel leuk om door dld terug te rijden; lekker blazen :)
Jammer dat het slecht weer was daaro afgelopen week.

Feli!

Let erop dat je met het export kenteken niet zonder meer in Nederland mag rijden, je moet dat even goed regelen met je verzekering. RDW verstrekt ook eendagskentekens speciaal voor de keuringsdag.

Je krijgt bij de douane/RDW de gelegenheid je aangifte in te dienen. Die wordt daar sinds januari 2010 niet meer beoordeeld, maar dat gebeurt nu door de belastingdienst. Je krijgt dan na ca 1 week een definitieve aanslag van de belastingdienst, waarna je het geld overmaakt en een paar dagen later heb je je kentekenbewijs in huis. Als je het goed hebt gedaan dan klopt dat bedrag exact met wat je al had uitgerekend. Mijn advies, doe het via www.autotelex.nl voor 15,95 krijg je dan een compleet ingevuld belastingdienst formulier en je voorkomt dat je fouten maakt die mogelijk voor extra kosten en vertraging zorgen. Ze zorgen er ook voor dat de meest voordelige rekenmethode (er zijn er vier) toegepast wordt.

Vergeet daarna een eventuele APK keuring niet trouwens ;)

[ Voor 3% gewijzigd door BeQuietAndDrive op 25-05-2010 13:53 ]

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-09 11:08

JdM

Humbled

Om nog even mijn duit in het speculatiezakje te doen :') :

Femme haalde niet in, maar ging voorbij aan een auto die in de berm stilstond buiten de bebouwde kom. Dat betekent dat deze Mevrouw geparkeerd stond, al is het maar een paar tellen. Ze verlaat haar parkeerplek op het moment dat een auto haar voorbij gaat en is met een bijzondere manoeuvre bezig. Dat geldt niet voor Femme omdat een geparkeerde auto voorbijgaan volgens het RVV 1990 niet betekent dat je met een bijzondere manoeuvre bezig bent.

Om maar even mijn kennis van het verkeer weer eens op te halen :)

Ik verwacht geen probleem, de rechtsbijstand inschakelen zou anders een optie kunnen zijn, want mij lijkt het heel duidelijk.

[ Voor 12% gewijzigd door JdM op 25-05-2010 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSP

RSP

BeQuietAndDrive schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 13:52:
[...]

Feli!

Let erop dat je met het export kenteken niet zonder meer in Nederland mag rijden, je moet dat even goed regelen met je verzekering. RDW verstrekt ook eendagskentekens speciaal voor de keuringsdag.

Je krijgt bij de douane/RDW de gelegenheid je aangifte in te dienen. Die wordt daar sinds januari 2010 niet meer beoordeeld, maar dat gebeurt nu door de belastingdienst. Je krijgt dan na ca 1 week een definitieve aanslag van de belastingdienst, waarna je het geld overmaakt en een paar dagen later heb je je kentekenbewijs in huis. Als je het goed hebt gedaan dan klopt dat bedrag exact met wat je al had uitgerekend. Mijn advies, doe het via www.autotelex.nl voor 15,95 krijg je dan een compleet ingevuld belastingdienst formulier en je voorkomt dat je fouten maakt die mogelijk voor extra kosten en vertraging zorgen. Ze zorgen er ook voor dat de meest voordelige rekenmethode (er zijn er vier) toegepast wordt.

Vergeet daarna een eventuele APK keuring niet trouwens ;)
Top post btw, ik denk al tijden aan importeren maar dit soort informatie maakt het toch net even wat aantrekkelijker :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

No problem, ik heb er nogal wat ervaring mee, als je vragen hebt dan schiet maar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online
BeQuietAndDrive schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 16:07:
No problem, ik heb er nogal wat ervaring mee, als je vragen hebt dan schiet maar :)
Weet je misschien hoe men in Nederland kijkt naar optiepakketten? Wordt daar rekening mee gehouden of wordt alles als losse opties gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

kan je bij autotelex alle opties aangeven per model?
En wordt dan ook gelijk automatisch aangegeven wat die dan destijds gekost hebben?
Of moet je zelf een lijstje invullen (en zelf op onderzoek uitgaan)?

Ik heb al globaal rondgeneust, en waarschijnlijk is voor mij bmp met afschrijvingstabel 2006 het voordeligst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Een vergelijkbare Nederlandse uitvoering dient als basis. In bijv. Duitsland kennen ze de Executive niet, maar in Nederland wel. Heb je een BMW waar al die extra's op zitten die hier in het Executive-pakket zitten, dan mag je dat pakket gewoon opgeven. Dat is voordeliger dan alle losse opties.

Alle historische autoprijzen, optieprijzen, eventuele BPM-kortingen en -toeslagen (ook op opties) staan er historisch correct in. De optielijsten zelf zouden iets completer kunnen maar je hoeft daarentegen dan ook weer niet elk schroefje apart op te geven voor de BPM.

Voor wat betreft de berekening mag je de actuele Bruto-BPM gebruiken (2010 regelgeving) maar ook de Bruto-BPM berekening uit het bouwjaar van jouw auto, bijvoorbeeld 2006. Zeker bij auto's met een wat hogere CO2-uitstoot is dat laatste vaak voordeliger. Die site van Autotelex rekent beide uit en de meest voordelige zie je meteen staan, vanaf dat bedrag gaan ze vervolgens afschrijven op leeftijd of op restwaarde (whichever is cheapest).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blamm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-09 16:36

Blamm

Niet meer Smart

Stond jij gisteren met die auto geparkeerd in Zoetermeer - Rokkeveen?
Zag daar een Z4 in die kleur staan, met een buitenlands kenteken dat ik niet kon plaatsen. En nu zie ik het, een Duits exportkenteken :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

BeQuietAndDrive schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 17:00:
De optielijsten zelf zouden iets completer kunnen maar je hoeft daarentegen dan ook weer niet elk schroefje apart op te geven voor de BPM.
Dat ga ik ff checken. Met allerlei nutteloze opties (tv function voor analoge zenders :P) die klauwen met geld kosten kan dat best schelen als er hier en daar 1tje wegvalt in hun te selecteren optielijst :)
Blamm schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 20:09:
[...]

Stond jij gisteren met die auto geparkeerd in Zoetermeer - Rokkeveen?
Zag daar een Z4 in die kleur staan, met een buitenlands kenteken dat ik niet kon plaatsen. En nu zie ik het, een Duits exportkenteken :P
Nope, deze is hooguit van Arnhem naar zuid Drenthe gereden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSP

RSP

Afgelopen zondag trouwens weer een heerlijke cruise gemaakt :-) Wellicht andere tweakers die routes willen delen, omgeving Friesland, Groningen, Drenthe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
Voor een prikkie koop je bij een ANWB winkel het ANWB Autoroute-boek (of zoiets, weet de titel even niet). Ontzettend leuk, staan een stuk of 40 routes van diverse lengtes door heel Nederland in. Vaak lekker buitenaf, fijne wegen, veel stuurwerk, nog wat te zien onderweg... Kan het aanbevelen, doen we vaak 's zomers met de cabrio.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSP

RSP

Tof! Ik had er eigenlijk nooit aan gedacht dat ik daarvoor bij de ANWB moest zijn ... Ik ga 't zeker opzoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
http://www.bol.com/nl/p/n...01004002057744/index.html

Die dus. Gewoon bij een ABWB winkel halen, er zal allicht al een geüpdatete versie zijn. Die van mij heeft in ieder geval een andere kaft. Neem wel een navigator mee want soms zijn de bordjes wat moeilijk te vinden maar dat maakt het ook wel weer leuk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjirafje
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14-09 23:35

sjirafje

No inspirational quotes here

RSP schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 14:05:
Afgelopen zondag trouwens weer een heerlijke cruise gemaakt :-) Wellicht andere tweakers die routes willen delen, omgeving Friesland, Groningen, Drenthe?
Hoe heb je die route geregistreerd? Of heb je deze voor/achter-af op googlemaps opgezocht?

Rodriguez has the heart of a gentleman. I don't know where he got it, but it's disgusting. - Quinn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSP

RSP

Achteraf op Google Maps ingetypt, ik wist nog waar we langs waren gereden :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Voor de mensen die het vergeten zijn, a.s. zondag ( 30 mei dus ) is de puzzeltocht, met alleen BMW's :)

Meer info valt alsnog en alweer hier te vinden.

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Crosspost!

Nieuwe veren gemonteerd!
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/uwElHJEwCnF5dNNXIdotKj1W/full.jpg
Klusje viel op zich mee en de wielen raken de wielkastrand niet meer. Fijn dus.

Wielen zijn gebalanceerd en trillen niet meer, ook goed!

Volgende week nieuwe uitlaat en dan is het technisch weer op orde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
418O2 schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 22:59:
Crosspost!

Nieuwe veren gemonteert!
[afbeelding]
Klusje viel op zich mee en de wielen raken de wielkastrand niet meer. Fijn dus.

Wielen zijn gebalanceerd en trillen niet meer, ook goed!

Volgende week nieuwe uitlaat en dan is het technisch weer op orde.
En wanneer komt de supercharger erop? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Hehe, heb ik het nog over gehad en opgezocht. Kitjes beginnen rond de 3k :P

Zoals je ziet zit er nog wat roest aan, dat gaat volgende maand aangepakt worden (vakantiegeld jeej!). Ik ga hem proberen zo orgineel mogelijk te houden, zoveel orginele, nette, niet verragde e30's zie je niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 17:33
418O2 schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 23:03:
Hehe, heb ik het nog over gehad en opgezocht. Kitjes beginnen rond de 3k :P

Zoals je ziet zit er nog wat roest aan, dat gaat volgende maand aangepakt worden (vakantiegeld jeej!). Ik ga hem proberen zo orgineel mogelijk te houden, zoveel orginele, nette, niet verragde e30's zie je niet meer.
E30 how it should be.. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
ff fotootje met oude velgen dan maar? :P
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/PivnZ5YGz7RNOQgFfa0iIx1I/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Hmm de E36 nieuwe viscus koppeling maar wordt alsnog warm bij files (alleen duurt het iets langer). Wat kan het nou zijn? Iemand zegt waterpomp? De radiateur is net nieuw dus dat kan het niet zijn lijkt me.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
wanneer is je waterpomp voor het laatst vervangen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

418O2 schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 12:46:
wanneer is je waterpomp voor het laatst vervangen?
Een waterpomp gaat alleen lekken, hij zou zich moeten melden door water onder auto... de schoepen slijten echt niet hoor... of is dat ook kunststof bij zo'n ding ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
geen idee, maar hij zou toch gewoon op kunnen houden met pompen?

Als je systeem verder niet verstopt zit, dan zou je toch kunnen denken dat het daaraan ligt.
Pagina: 1 ... 10 ... 37 Laatste

Dit topic is gesloten.