Het grote BMW-Topic #10 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 11 ... 37 Laatste
Acties:
  • 163.113 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

YoshiBignose schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 12:43:
Hmm de E36 nieuwe viscus koppeling maar wordt alsnog warm bij files (alleen duurt het iets langer). Wat kan het nou zijn? Iemand zegt waterpomp? De radiateur is net nieuw dus dat kan het niet zijn lijkt me.
Hoeveel graden is "warm" en gaat je ventilator wel draaien? Spuugt 'ie koelwater?

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AtleX schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 13:23:
[...]

Hoeveel graden is "warm" en gaat je ventilator wel draaien? Spuugt 'ie koelwater?
Thermostaat even checken in een pannetje water ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 17:33
YoshiBignose schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 12:43:
Hmm de E36 nieuwe viscus koppeling maar wordt alsnog warm bij files (alleen duurt het iets langer). Wat kan het nou zijn? Iemand zegt waterpomp? De radiateur is net nieuw dus dat kan het niet zijn lijkt me.
standaard is kunststof ja, heb bij mijn E46 ook een nieuwe kunststof geplaatst> (oem bij de dealer gehaald)

zit er wel druk op de slangen / worden de slangen warm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 14:51
Wat kost die waterpomp dan? Temp gaat gewoon naar rood hoor. Rest even checken maar dan...

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 11:03
eurootje of 50.

Als je je V-riem vervangt (of iig de riem waardoor hij wordt aangedreven) hoor je hem mee te vervangen, omdat de lager er niet goed tegen kan als de druk er af gaat en weer op komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:27

4x2

lộn xộn quá

Dr zit wel voldoende koelvloeistof in (niet uitgaan van sensortjes, zelf kijken) en hij is goed ontlucht ?
Ontluchten is in theorie heel makkelijk, het schroefje zit ergens langs de vuldop, dr staat ook entluftung bij.

Auto met de neus zo hoog mogelijk zetten (aangezien de lucht naar boven wil), laten lopen, kachel vol open, bijvultankje tot de nok toe vullen, ontluchtingsschroefje losdraaien en wachten tot dr alleen maar kvs uitkomt, zonder allerlei geborrel.
Dit moet je een paar keer herhalen terwijl de auto goed op temperatuur is, ook terwijl je de auto op een 2-3000 toeren houdt, doorgaans krijg je dan de lucht er wel uit, van beneden naar boven wat in de slangen knijpen kan ook helpen om luchtbellen ergens weg te krijgen.

Mochten er nou continu overal nieuwe luchtbellen verschijnen, dan kun je het beste even een CO snuffelaar in je vulopening (laten) duwen om te kijken of de koppakking niet geklapt is.
418O2 schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 15:13:
Als je je V-riem vervangt (of iig de riem waardoor hij wordt aangedreven) hoor je hem mee te vervangen, omdat de lager er niet goed tegen kan als de druk er af gaat en weer op komt.
Dus volgens die logica moet je ook al je wiellagers vervangen als je de auto opkrikt omdat de druk er dan af is geweest en er daarna weer op komt.

[ Voor 19% gewijzigd door 4x2 op 27-05-2010 15:15 ]

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Ik weet dat het voor een waterpomp op gaat, maar het gaat om 50 euro en het is een klusje van niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Nee, dat gaat niet voor een waterpomp op en het is zonde van je 50 euro als het niet hoeft.
Als je er alleen bij kan als de distributieriem dr af ligt is het een ander verhaal (en die ligt er om wat voor reden dan ook af), dan doe je het om te voorkomen dat dat kutwerk nog een keer moet.

Afgezien daarvan draait een lager, dat scheelt ook.

[ Voor 8% gewijzigd door 4x2 op 27-05-2010 15:25 ]

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
dan ben ik verkeerd voorgelicht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:13

mr_petit

opperprutser

kachelradiator nog ff openzetten O-)

voor de rest gaat een waterpomp globaal ècht stuk (lek, zelfs door een speciaal lekgaatje), en niet half.
Alleen bij DB wissel standaard meevervangen is mijn devies.

Langzaam warm worden in files.
Kapotte thermostaat?
Kapotte koelfan / sensor?

"man is not truly one, but truly two,"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Het kost toch geen zak, of althans, 50 euro erbij als je toch groot onderhoud doet... Gelijk je koolborstels even mee, of om de wissel (180dkm voor een setje is voor een e30 vrij normaal geloof ik)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

mr_petit schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 16:08:
[...]
kachelradiator nog ff openzetten O-)
Staat er bij ;)

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

418O2 schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 16:03:
dan ben ik verkeerd voorgelicht :)
Dat ben je niet, want die 50 euro is niet zoveel als je je distri doet en hij op deze riem meeloopt.

Dus als je dan achteraf een lekke pomp hebt heb je nog een keer een dure reparatie... incl riem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:13

mr_petit

opperprutser

hmmm... opa heeft een brilletje nodig 7(8)7 B)

"man is not truly one, but truly two,"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-10-2024

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Ik kwam op men werk deze wagen tegen... na het werk er heen gegaan... heel goed bekeken naar roest, dat heeft hij uiteraard wel maar deze roest komt groten deels door wat schade op de deuren, de wielkasten zijn NIET krokant! Het begint net.. dus ik moet het nu snel gaan aanpakken, verder heeft die een paar kleine technische dingen, de grootste hiervan is dat de kleppen waarschijnlijk gesteld moeten worden maar ik weet nog niet zeker of ik dit ga doen of voor een ander blok ga.

De specs :
- Het is een BMW E30 316, maar volgens de persoon ligt er een 318 blok in, dit moet ik echter nog wel controleren.
- Bouwjaar : 1990
- Verder.. vier wielen :P
- Kilometerstand : 165.000 !

Foto's :D

Afbeeldingslocatie: http://thundercars.nl/e30/aankoop1.JPG

Afbeeldingslocatie: http://thundercars.nl/e30/aankoop2.JPG

Afbeeldingslocatie: http://thundercars.nl/e30/aankoop3.JPG

Afbeeldingslocatie: http://thundercars.nl/e30/aankoop4.JPG

Afbeeldingslocatie: http://thundercars.nl/e30/aankoop5.JPG

Afbeeldingslocatie: http://thundercars.nl/e30/aankoop6.JPG

:D

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjirafje
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14-09 23:35

sjirafje

No inspirational quotes here

Ziet er heel aardig uit. Wat ben je er mee van plan als ik vragen mag?

Rodriguez has the heart of a gentleman. I don't know where he got it, but it's disgusting. - Quinn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Eerst gewoon opknappen.. denk dat er zowiezo 1 nieuwe deur in moet maar dat zien we wel als we gaan prikken met de schroevendraaier :P haha

Verder weet ik het nog niet... tis een beetje een impulsieve aankoop :D

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Elke E30 is leuk en ziet er heeeel goed uit. Denk alleen niet dat er een 1.8 blok in zit, want na 88 werd de 316 ook werkelijk een 1.6 motor. (99pk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Hij had het over een motorswap... maar wat er van waar is weet ik niet.. zou wel ff plaatje schieten :)

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
Leuke kar thunder, ga je er mee blijven rijden of is het handel?, ik zou zeggen verlagen die hap! AP verlagingskitje erop voor 300 euro! word het een soort van rat-style dingetje, echt leuk!

zeikmodus:

motorkap sluit niet netjes lijkt op de foto, zit ook een deukje in het voorspatbord, nieuwe keien-vanger is geen overbodige luxe en een schadevrije achterbumper zou ook voor de optiek wel leuk zijn

vind het wel een coole wagen :)

motorswap is wel raar, van 316i naar 318i, doe dan meteen een 6 cilinder

[ Voor 8% gewijzigd door Reloader op 27-05-2010 21:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Nog steeds geen standaard middenarmsteun in 1990? Pfff :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
YoshiBignose schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 21:23:
Nog steeds geen standaard middenarmsteun in 1990? Pfff :o
en geeneens gescheiden climate control... >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Goh dat was mij nog niet opgevallen... dus je mag zeiken wat je wilt, die auto heb ik echt wel binnenstebuiten gekeerd ;)

Hierbij een plaatje van het hart :

Afbeeldingslocatie: http://thundercars.nl/e30/aankoop7.JPG

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Daar past nog wel wat groters in >:)

Waarom is BMW eigenlijk van de digitale klokjes (in E21, E28 etc.) overgegaan op het analoge klokje in E30, E36 etc. ?

[ Voor 62% gewijzigd door YoshiBignose op 27-05-2010 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjirafje

sjirafje

Reloader schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 21:24:
[...]

en geeneens gescheiden climate control... >:)
In een E30?

Rodriguez has the heart of a gentleman. I don't know where he got it, but it's disgusting. - Quinn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
mijn nieuwste aanwinst

Afbeeldingslocatie: http://img293.imageshack.us/img293/4418/dsc0348k.jpg

nu nog de tijd zoeken om ze in te bouwen

[ Voor 7% gewijzigd door Reloader op 27-05-2010 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Verwijderd schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 16:42:
[...]

Dat ben je niet, want die 50 euro is niet zoveel als je je distri doet en hij op deze riem meeloopt.

Dus als je dan achteraf een lekke pomp hebt heb je nog een keer een dure reparatie... incl riem.
Ja, als je kop kapot draait door oververhitting ben je ver van huis.
YoshiBignose schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 21:57:

Waarom is BMW eigenlijk van de digitale klokjes (in E21, E28 etc.) overgegaan op het analoge klokje in E30, E36 etc. ?
Failsafe denk ik...

Leuke e30 Thunder. Tikt 'ie? Dat is toch een M43 blok met de zachte nokkenas? Als je een beetje handig bent (en dat ben je wel een beetje toch) hang je er zo een m20 (2.0/2.5) in. Heb je gelijk een leukere auto. Zo'n blokje vindt je voor weinig wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Is dit nou serieus? :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Jeps hij tikt zeker wel haha, valt niet om heen te draaien... maar soms doet die het ook weer niet.. beetje apart mgoed, ach ja... nu nog eens kijken waarmee ik ga beginnen... oh wacht ik begin met de accu want die is dood _O-

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjirafje

sjirafje

Ik ben al blij dat mijn E30 arko heeft ;)

Even een rare gedachten kronkel: wat zou er gebeuren als ik een föhn (zonder verwarmings element) in het inlat circout voor de lmm zou plaatsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Je staat een hoop stroom te verspillen om niks ?

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuDePrOdUcTiOnS
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-08 16:51
418O2 schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 22:06:
[...]

Ja, als je kop kapot draait door oververhitting ben je ver van huis.

[...]

Failsafe denk ik...

Leuke e30 Thunder. Tikt 'ie? Dat is toch een M43 blok met de zachte nokkenas? Als je een beetje handig bent (en dat ben je wel een beetje toch) hang je er zo een m20 (2.0/2.5) in. Heb je gelijk een leukere auto. Zo'n blokje vindt je voor weinig wel.
Volgens mij is dat een M40 en niet een M43.. De M43 is pas vanaf de E36 geleverd geweest geloof ik.. :)

www.teamgenie.nl
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
You lock the door, and throw away the key
There's someone in my head but it's not me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B-lennium
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-06 21:34

B-lennium

Volvo 164 1975!

sjirafje schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 00:26:
[...]

Even een rare gedachten kronkel: wat zou er gebeuren als ik een föhn (zonder verwarmings element) in het inlat circout voor de lmm zou plaatsen?
Je motor stikt omdat hij zn lucht door de föhn moet zuigen >:) de föhn kan nooit de hoeveelheid lucht verplaatsen die nodig is, laat staan een overdruk creëren. op e-bay kun je elektrische turbo's kopen, de energie voor die 'turbo' komt van de dynamo....

De snelheid van het geheel word bepaald door de langzaamste schakel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
DuDePrOdUcTiOnS schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 08:54:
[...]

Volgens mij is dat een M40 en niet een M43.. De M43 is pas vanaf de E36 geleverd geweest geloof ik.. :)
Ja hij bedoelt ook de M40, want die stond inderdaad bekend over het snel verslijten van nokkenas en klepstoters. Hierdoor vermindert de lichthoogte van de kleppen, met vermogenverlies tot gevolg, vooral bij hogere toerentallen. Vroeg of laat krijgt elke M40 er last van. Soms zelfs al na 80.000 km, maar ook pas na 250.000 km, afhankelijk van gebruikte motorolie, onderhoud, rijstijl etc.

Typische symptomen zijn: inhouden bij hogere toeren, bij doortrekken in een versnelling en snel schakelen sterk inhouden als terug gas gegeven wordt in de volgende versnelling. Het eerste symptoom dat gewoonlijk wordt waargenomen is het tikken van de kleppen.

Hoe los je het op? Nieuwe nokkenas en klepstoters :) . Vervang meteen de distributieriem als je toch bezig bent, die moet ook om de 40.000k (te lang wachten en nokkenas slijt nog sneller).

Mijn 316i had dit ook (E36). Ik had geen toerenteller dus kon niet precies zien wanneer, maar als je lang intrapte dan ging hij inhouden en kon je bijna niet meer gas geven in de volgende versnelling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beerkeeper
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 14-09 22:34
YoshiBignose schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 09:52:
[...]
...

Hoe los je het op? Nieuwe nokkenas en klepstoters :) . Vervang meteen de distributieriem als je toch bezig bent, die moet ook om de 40.000k (te lang wachten en nokkenas slijt nog sneller).
...
Ik weet dan wat mijn volgende auto word :) Ik ga never nooit 40.000k rijden :D

XBO Gamertag: BeerkeeperNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 14-09 19:47

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

4x2 schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 15:24:
Nee, dat gaat niet voor een waterpomp op en het is zonde van je 50 euro als het niet hoeft.
Als je er alleen bij kan als de distributieriem dr af ligt is het een ander verhaal (en die ligt er om wat voor reden dan ook af), dan doe je het om te voorkomen dat dat kutwerk nog een keer moet.

Afgezien daarvan draait een lager, dat scheelt ook.
Precies, de regel is bij een distributieriem wissel ook de waterpomp meenemen (als deze in het distributiehuis zit en aangedreven wordt door de riem), maar aangezien Yoshi een M43-blok heeft, met ketting, gaat dit niet op. Over het algemeen gaat de waterpomp in de M43 een leven lang mee (in tegenstelling tot de 6-cilinders in de E36, waarvan het schoepenrad kan breken).

@Yoshi
Het koelwaterpijl staat goed met een koude motor en hij verliest niks? Er zijn eigenlijk maar een paar dingen die direct de temperatuur van de koeling beïnvloeden, en dat zijn de radiateur (is vervangen zeg je), de thermostaat en visco (ook vervangen).
Ik zet in op een thermostaat (kost ong. 4 tientjes). Deze raakt op een gegeven moment gewoon op en gaat niet meer goed open. De temperatuur mag namelijk niet oplopen, ook niet in een file. Nu bij mij alles weer helemaal goed is, blijft de naald strak in het midden staan, ongeacht de belasting.

Als jij je verwarming vol aan zet (dus hoogste stand van blazen en temperatuur), daalt dan de temperatuur wel?

Ik zou trouwens zo veel mogelijk voorkomen dat je temperatuur tegen of in het rood komt... Het is niet echt lekker voor je olie en koppakking namelijk.
YoshiBignose schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 21:57:

Volgens mij gaat dit bij de E36 alleen op voor de versies zonder toerenteller. Mijn Compact heeft gewoon een digitale teller.
Afbeeldingslocatie: http://lh3.ggpht.com/_h0ma56lGMng/R9xsyi-I1uI/AAAAAAAAAGo/-HC2ML2rhps/s400/200803080003.jpg

Het hele dashboard is digitaal in deze wagen, ik kan via de dagteller ook het exacte toerental, snelheid, benzineniveau en temperatuur oproepen (die laatste 2 in hex-dec waarden).

Ik zie trouwens dat mijn teller hard gaat... op deze foto was het nog 140d, inmiddels staat hij al over de 180d...

@-Thunder-
Leuk speeltje, zo te zien een heerlijk sleutelobject ;) Erg grappig ook om de overeenkomsten te zien met het interieur van de Compact (jou wel bekend ;) )

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online
@ DeepBass

Via de dagteller? Hoe kom je daar dan, is dat een draaiknopje?? :$

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Beerkeeper schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 12:57:
[...]

Ik weet dan wat mijn volgende auto word :) Ik ga never nooit 40.000k rijden :D
m vergeten :>
deepbass909 schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 14:51:
[...]

Precies, de regel is bij een distributieriem wissel ook de waterpomp meenemen (als deze in het distributiehuis zit en aangedreven wordt door de riem), maar aangezien Yoshi een M43-blok heeft, met ketting, gaat dit niet op. Over het algemeen gaat de waterpomp in de M43 een leven lang mee (in tegenstelling tot de 6-cilinders in de E36, waarvan het schoepenrad kan breken).

@Yoshi
Het koelwaterpijl staat goed met een koude motor en hij verliest niks? Er zijn eigenlijk maar een paar dingen die direct de temperatuur van de koeling beïnvloeden, en dat zijn de radiateur (is vervangen zeg je), de thermostaat en visco (ook vervangen).
Ik zet in op een thermostaat (kost ong. 4 tientjes). Deze raakt op een gegeven moment gewoon op en gaat niet meer goed open. De temperatuur mag namelijk niet oplopen, ook niet in een file. Nu bij mij alles weer helemaal goed is, blijft de naald strak in het midden staan, ongeacht de belasting.

Als jij je verwarming vol aan zet (dus hoogste stand van blazen en temperatuur), daalt dan de temperatuur wel?

Ik zou trouwens zo veel mogelijk voorkomen dat je temperatuur tegen of in het rood komt... Het is niet echt lekker voor je olie en koppakking namelijk.
Koelwater is goed en verliest niks. Ook motor even aangezet en toen koelwater gecheckt en pompt mooi rond lijkt het op. Verwarming vol aan dan daalt de temperatuur ja. Denk je dat het de waterpomp niet is?

Maar heb het over de M42 he (is een E36 318is) maakt dat wat uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Zo ik heb niet stil gezeten vanavond... en men vriendin tevens ook niet...

We wouden bezig gaan met de motorkap recht te zetten samen.. maar we gingen steeds verder en verder.. toen hebben we hem maar gelijk naar de loods gebracht en het volgende gedaan :

- Motorkap gedemonteerd en opgeboren
- Koplampen,gril, nieren, bumper en alle toebehoren gedemonteerd, kofferbak kaal gemaakt, achterlampen gedemonteerd.

Verder gekeken wat ik tot nu toe aan rottigheid heb gevonden, dat is tot nu toe 1 voorscherm en 1 krikpunt, de deuren lijken tot nu toe niet verrot maar er moet er wel 1 van vervangen worden omdat daar hele vreemde deukjes op zitten, verder gaat het lekker zen gangetje en nog geen tegenslagen tegen gekomen :) :)

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

EvaluationCopy schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 14:54:
@ DeepBass

Via de dagteller? Hoe kom je daar dan, is dat een draaiknopje?? :$
Het dagtellerresetknopje indrukken, en dan de auto op contact zetten en starten (terwijl je die knop ingedrukt houdt). Dan kom je in het service menu. Ik weet niet bij welke modellen dit allemaal werkt, maar in ieder geval bij de E36.

Ik moet het documentje even opzoeken hoe het precies zat en wat welk display weergeeft.
YoshiBignose schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 15:46:
[...]

m vergeten :>

[...]

Koelwater is goed en verliest niks. Ook motor even aangezet en toen koelwater gecheckt en pompt mooi rond lijkt het op. Verwarming vol aan dan daalt de temperatuur ja. Denk je dat het de waterpomp niet is?

Maar heb het over de M42 he (is een E36 318is) maakt dat wat uit?
Die maakt in dat opzicht weinig uit. In de basis is een M42 vrijwel gelijk aan de M43, maar dan met 16 kleppen. Als ik je verhaal lees, hou ik het echt op de thermostaat.

Vandaag trouwens weer fanmail gekregen :( En voor het eerst in mijn leven ga ik bezwaar aantekenen. Ik zou 8 april door rood hebben gereden, maar ik weet 100% zeker dat het licht op groen sprong toen ik nog 50 meter ofzo daar vandaan was.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online
deepbass909 schreef op zaterdag 29 mei 2010 @ 01:09:
[...]

Die maakt in dat opzicht weinig uit. In de basis is een M42 vrijwel gelijk aan de M43, maar dan met 16 kleppen. Als ik je verhaal lees, hou ik het echt op de thermostaat.

Vandaag trouwens weer fanmail gekregen :( En voor het eerst in mijn leven ga ik bezwaar aantekenen. Ik zou 8 april door rood hebben gereden, maar ik weet 100% zeker dat het licht op groen sprong toen ik nog 50 meter ofzo daar vandaan was.
Weet je het zeker?
Ik onthou nooit echt de stoplichten waar ik doorheen ben gereden die gewoon op groen stonden. Maar als je je het nog zo goed kan herinneren was er misschien toch iets meer aan de hand ;) :P

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
deepbass909 schreef op zaterdag 29 mei 2010 @ 01:09:

Ok dan, vervangen we die eerst even. Ik hoop dat je gelijk hebt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Zo. even 2,5 uur zweten om de velgen schoon te maken

velg voor aan het begin:
smerige velg

dezelfde velg na het schoonmaken, kleien en in de was zetten:
schone velg

Toch een heel verschil. Er zitten wel wat beschadigingen op maar 't is een 11 jaar oude velg dus die heeft geen schuld ;)

en nog een totaaloverzichtje voor de deur:
en weer terug onder de auto

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSP
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-08 14:31

RSP

Kan je de wielen eigenlijk per ongeluk verkeerd terug zetten? Ik wil m'n velgen ook wel eens loshalen, maar ben bang dat ik wat verkeerd doe ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Op de meeste banden zit een indicator welke kant ze op moeten draaien, gewoon een pijltje. Verder hebben sommige auto's (BMW volgens mij meestal) voor- en achter een andere bandenmaat, waarbij de breedste banden natuurlijk achter zitten.

[ Voor 6% gewijzigd door Tom op 29-05-2010 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Niet online
Ik heb ze simpelweg 1 voor 1 van de auto afgehaald. Kan niet fout gaan :P
En ik heb maar 1 krik en 2 lege kratjes grolsch.

[ Voor 25% gewijzigd door Kaasplank op 29-05-2010 16:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online
RSP schreef op zaterdag 29 mei 2010 @ 13:18:
Kan je de wielen eigenlijk per ongeluk verkeerd terug zetten? Ik wil m'n velgen ook wel eens loshalen, maar ben bang dat ik wat verkeerd doe ...
Je zou natuurlijk een stukje krijt kunnen pakken en de banden daarmee markeren ;)

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Crosspost :

Zo, vandaag maar eens flink een slag geslagen, ondertussen is het linker voor scherm er ook af ( nog niet te zien op de foto's ). Het scherm is helaas echt afgeschreven, het onderste gedeelte is zo krokant als een kroket, verder is de rottigheid alleen bij 1 krikpunt gebleven, 1 van de deuren valt zeker nog te redden waar roest op zit en 1 er van moet helaas wel vervangen worden omdat die vol hele vreemde deukjes zit, dus eigenlijk kwa body wat er tot nu toe uit ziet wat vervangen moet worden is de bestuurders deur en het voor scherm links voor. Genoeg gelult, foto's en een filmpje hoe het motor blok op dit moment nog draait, ik weet alleen nog niet of dit blok hier in blijft maar dat zou de toekomst bepalen ":D

Afbeeldingslocatie: http://thundercars.nl/e30/29052010/1.JPG

Afbeeldingslocatie: http://thundercars.nl/e30/29052010/2.JPG

Afbeeldingslocatie: http://thundercars.nl/e30/29052010/3.JPG

Afbeeldingslocatie: http://thundercars.nl/e30/29052010/4.JPG

Afbeeldingslocatie: http://thundercars.nl/e30/29052010/5.JPG

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuDePrOdUcTiOnS
  • Laatst online: 23-08 16:51
Vandaag (of eigenlijk gisteren) een kleine 400km gereden in de 118d ivm de Joyride en ik moet zeggen, daar kan ik wel aan wennen denk ik.. :p

Mijn referentie is natuurlijk een Starlet 1.5 uit '92 maar het is echt een heerlijke auto die tegelijk sportief en ook nog redelijk comfortabel is.. Het is een verademing om over klinkerweggetjes te rijden zonder het gevoel te hebben dat de hele auto uit elkaar rammelt.. :p

www.teamgenie.nl
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
You lock the door, and throw away the key
There's someone in my head but it's not me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
  • Nu online
Ik ben vrijdag gebeld voor de joyride, wel een beetje moeten liegen over mijn auto (van mijn vrouw :P), de aankoopintentie (mijn vrouw :P ) en de periode, oktober. (wederom, mijn vrouw :P )

Maar goed, ik denk dat ik eerdaags wel een dieseltje op mag pikken, benieuwd hoe dat rijdt.

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
Foto's zien er niet zo slecht uit thunder, leuke sleutelbak?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eX0duS
  • Laatst online: 13-09 22:32
EvaluationCopy schreef op zondag 30 mei 2010 @ 11:20:
Ik ben vrijdag gebeld voor de joyride, wel een beetje moeten liegen over mijn auto (van mijn vrouw :P), de aankoopintentie (mijn vrouw :P ) en de periode, oktober. (wederom, mijn vrouw :P )

Maar goed, ik denk dat ik eerdaags wel een dieseltje op mag pikken, benieuwd hoe dat rijdt.
Ik ben er gisteren ook een gaan halen, weliswaar niet voor mijn, maar voor mijn broedert. ;) Ik had er verder niks mee te maken, maar het is een 318 geworden, gloednieuw, 4 km op de teller.

Maar het valt mij tegen. 150 pk, waar? Wellicht moet ie nog inlopen. Hij is wel stil, en soepel, maar blijkbaar kan je er zeeziek in worden. :p Verder is die grote hard plastic kap op de middenconsole echt drie keer niks.

Ik heb vast weinig te zeggen met mijn Peugeot ;), maar BMW, die hard plastic kappen had toch wel beter gekunnen? Dit soort hard plastic kan ik in mijn Peugeot niet terug vinden.

[ Voor 9% gewijzigd door eX0duS op 30-05-2010 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
143 pk toch? Ik vind 9 sec naar de 100 voor het instapmodel niet zo heel raar. Van binnen heb laatst een 318 touring gezien en dat vond ik er toch niet slecht uit zien hoor.

[ Voor 67% gewijzigd door YoshiBignose op 30-05-2010 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

fsfikke schreef op zaterdag 29 mei 2010 @ 01:12:
[...]

Weet je het zeker?
Ik onthou nooit echt de stoplichten waar ik doorheen ben gereden die gewoon op groen stonden. Maar als je je het nog zo goed kan herinneren was er misschien toch iets meer aan de hand ;) :P
Er zijn 2 simpele redenen waarom ik het zo zeker weet. Rode verkeerslichten zijn heilig voor mij, en ik weet dat daar bij elk licht een camera staat.
Daarnaast heb ik het onthouden omdat de flitsen van de camera zag terwijl ik zeker wist niks fout te hebben gedaan. Dan blijk ik ineens heel goed details te kunnen onthouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Reloader schreef op zondag 30 mei 2010 @ 11:33:
Foto's zien er niet zo slecht uit thunder, leuke sleutelbak?
Zeker een leuke sleutel bak, gezien ik verder nog geen tegenslagen ben ik tegen gekomen :D

Vandaag was ook de puzzeltocht van onze bmwclub :)

Afbeeldingslocatie: http://thundercars.nl/puzzeltocht30052010/5.JPG

Afbeeldingslocatie: http://thundercars.nl/puzzeltocht30052010/8.JPG

De rest van de foto's kunnen jullie hier vinden.

[ Voor 37% gewijzigd door -Thunder- op 30-05-2010 17:10 ]

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
5 autootjes maar? Wel gruwelijk hoor die blauwe 6-serie _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavvie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05-2021
Wat een geweldige (Alpina) 6 series!

Twitter | Linkedin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Ja maar een paar auto's, de rest is gewoon niet op komen dagen ;( :(

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSP

RSP

Afbeeldingslocatie: http://i48.tinypic.com/2r57xc8.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i49.tinypic.com/2nip1zk.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i48.tinypic.com/2jdrq8g.jpg

Zondag, poetsdag, zullen we maar zeggen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-08 20:54
Gisteren weer een proefrit gemaakt in een E46 318 Touring. Heerlijke auto. Het betreffende exemplaar komt uit 2002 en heeft nog maar 110.000km op de klok staan. De verkoper had een aardig aanbod. De auto moet ca. 11,5k€ kosten inclusief 6 maanden garantie, nieuwe APK, beurt, overspuiten achterscherm wegens kras en schoonmaak interieur en exterieur. Niet overdreven goedkoop, maar men was wel bereid om maar liefst 1.500 euro voor mijn bejaarde E30 te betalen. Netto komt de E46 dus neer op 10k€. Morgen ga ik nog een tweede keer een kijkje nemen, samen met een tweede paar kritische ogen. Daarna de knoop doorhakken. Maar ik denk dat dit hem wel gaat worden.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
1500 voor de E30? Wat was de staat daarvan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quantor
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik vind 10K voor een 2002 E46 nog best pittig hoor. Heb 3 jaar geleden 9K voor een 318i uit 1999 betaald, uit de BMW dealer showroom, weliswaar met enige hulp van m'n directeur die daar een gloednieuwe 7 serie naar buiten reed. En volgens een autoverzekering opvraag site heeft m'n auto nog een dagwaarde van 3K :(
Dan heeft een 2002 misschien net 6K dagwaarde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Ik zou dan toch echt even in DLD gaan shoppen. Voor dat geld heb je een mooie e46 (daar haalde dingetje (was dat Koewl?) toch een 330i voor?).

En ik weet niet hoe je e30 er aan toe is, maar helemaal met inruil moet je daar wel ietsje meer voor kunnen krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Mwah motorisch maakt het allemaal niet zo heel veel uit. Soms zijn 318i's zelfs duurder dan 330i's, omdat je gewoon veel minder kwijt bent maandelijks.

2002 is al wel de facelift neem ik aan en in combinatie met de lage km-stand is het dus wel een redelijke prijs. Maar ik vind de 3-serie touring eigenlijk een rare auto. Niet echt mooi en ook niet echt praktisch, als je ruimte wilt neem je toch een 5-serie touring?

[ Voor 3% gewijzigd door YoshiBignose op 31-05-2010 11:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
  • Nu online
YoshiBignose schreef op maandag 31 mei 2010 @ 11:48:
Mwah motorisch maakt het allemaal niet zo heel veel uit. Soms zijn 318i's zelfs duurder dan 330i's, omdat je gewoon veel minder kwijt bent maandelijks.

2002 is al wel de facelift neem ik aan en in combinatie met de lage km-stand is het dus wel een redelijke prijs. Maar ik vind de 3-serie touring eigenlijk een rare auto. Niet echt mooi en ook niet echt praktisch, als je ruimte wilt neem je toch een 5-serie touring?
Mwao, het verschil in maandelijkse kosten tussen een 3 en een 5 touring is echt gigantisch hoor. En ik kan er toch al een enorme berg spullen in kwijt, het is echt niet zomaar een niche-product.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSP

RSP

3-serie touring ziet er naar mijn mening weer beter uit dan de 5-series en voelt sowieso een stuk behendiger. Lijkt mij geen gekke prijs, beetje afhankelijk van de opties of het aantrekkelijk genoeg is om tot de verkoop over te gaan. Weet je wellicht wat er in / aan zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
EvaluationCopy schreef op maandag 31 mei 2010 @ 11:50:
[...]

Mwao, het verschil in maandelijkse kosten tussen een 3 en een 5 touring is echt gigantisch hoor. En ik kan er toch al een enorme berg spullen in kwijt, het is echt niet zomaar een niche-product.
Inderdaad. Tussen een 5 en 7 is het wat minder heb ik altijd het idee, maar als een 3 genoeg is voor je wensen (en je moet het bont maken wil je het niet meer af kunnen met een 3) dan moet je niet meer nemen dan dat imo.

Tenzij je geld over hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Laatst online: 11:23

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Waarom geen 330i op lpg? Dan heb je een echte motor erin liggen. Ik kan me niet voorstellen dat een zescylinder nou echt veel duurder is in onderhoud. Als er iets stuk is aan mijn auto's dan heeft het normaal gesproken niets te maken met het aantal cylinders van de motor.

In de B10 rij ik 425-450km op een tank van 33 euro en ik rij stevig door. Om dit op benzine te doen moet je 1:20 rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Wegenbelasting? Verzekering? Inbouwen van de gastank? Je kan me veel wijsmaken maar 330i is gewoon duurder dan een 318i in elk opzicht.

En niet iedereen hoeft het eerste weg te zijn bij het stoplicht. Veel mensen hebben liever een 4-cilinder die goed onderhouden is en met veel opties dan een afgetrapte 330i.

Kijk een beetje rond op MP en je ziet dat er veel meer vraag (en aanbod) is naar de 316i en 318i. Daarom verschillende de prijzen met bijv. een 320i of 330i niet erg veel. Meestal zit het verschil hem meer in de opties; 316i's zijn vaak wat kaler en tegenwoordig wil je op zo'n minst toch wel een airco.

[ Voor 4% gewijzigd door YoshiBignose op 31-05-2010 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
WB? Maakt niets uit (of niet veel)
Verzekering? Maakt niets uit
Inbouwen? Kost je 2-3 rooien

Ik zou dan wel sneller een 325i nemen, heb daar toch een beter gevoel bij dan een 330i. Waarom weet ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Laatst online: 11:23

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Oja, als je mijn oude 330i leasegebakje wilt kopen moet je hier zijn: http://tinyurl.com/2dyb5wo .

Ze hebben niet door dat er 19 inch onder ligt. In het dashboardkastje ligt voor de koper een verassing in de vorm van een gratis iPod-interface.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Cool, wat denk je dat de vraagprijs ongeveer zal zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSP

RSP

Zo rond de 25k schat ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
Quantor schreef op maandag 31 mei 2010 @ 10:58:
Ik vind 10K voor een 2002 E46 nog best pittig hoor. Heb 3 jaar geleden 9K voor een 318i uit 1999 betaald, uit de BMW dealer showroom, weliswaar met enige hulp van m'n directeur die daar een gloednieuwe 7 serie naar buiten reed. En volgens een autoverzekering opvraag site heeft m'n auto nog een dagwaarde van 3K :(
Dan heeft een 2002 misschien net 6K dagwaarde.
De E46 uit 2002 is natuurlijk wel van na de facelift. Dat scheelt qua waarde best wel een stukje. In de markt zie je dat de prijs een sprongetje maakt tussen de PFL en de FL. Daarbij heeft deze specifieke E46 110.000km op de teller staan. Dat is natuurlijk een nette km-stand. Veel auto's uit dat jaar zitten richting de 2 ton, dat maakt ook nogal wat uit voor de prijs.

Ik heb de laatste tijd natuurlijk veel naar auto's gezocht en als ik kijk op www.gaspedaal.nl en ik zoek naar een 3-serie touring van na 2002 met een nette km-stand dan is 10k wel zo ongeveer de bodem.
418O2 schreef op maandag 31 mei 2010 @ 11:14:
Ik zou dan toch echt even in DLD gaan shoppen. Voor dat geld heb je een mooie e46 (daar haalde dingetje (was dat Koewl?) toch een 330i voor?).
Klopt, maar die auot van Koewl had al bijna 2 ton gelopen. Daarbij werkt import natuurlijk ook door in de dagwaarde. Je betaalt nu dus minder, maar hij levert bij verkoop ook weer minder op. Daarbij is het prijsverschil tussen NL en DLD bij auto's van zo'n leeftijd geen duizende euro's.
En ik weet niet hoe je e30 er aan toe is, maar helemaal met inruil moet je daar wel ietsje meer voor kunnen krijgen.
Een vorige verkoper bood mij €750 voor de E30. Het probleem met zo'n E30 is dat niemand er op zit te wachten, hoe mooi hij ook is. Zelf verkopen had misschien meer opgeleverd, maar dat kan veel gezeur opleveren waar ik niet op zit te wachten.
RSP schreef op maandag 31 mei 2010 @ 11:56:
3-serie touring ziet er naar mijn mening weer beter uit dan de 5-series en voelt sowieso een stuk behendiger. Lijkt mij geen gekke prijs, beetje afhankelijk van de opties of het aantrekkelijk genoeg is om tot de verkoop over te gaan. Weet je wellicht wat er in / aan zit?
Het gaat om een executive met sportstuur en een paar aardige velgen. Verder standaard opties volgens mij.

Maar goed, heb zojuist de 318i gekocht. Ik ben blij. Ik ben ook wel van overtuigd dat ik met lang en goed zoeken misschien best ergens aan de andere kant van het land, of zelfs in DLD, een betere deal had kunnen sluiten, maar nu heb ik ook marktconforme prijs betaald voor een auto met garantie bij een nette toko hier in de buurt.

[ Voor 14% gewijzigd door argro op 31-05-2010 13:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
dat klopt wel, maar anders krijg je wel 1500 euro korting, dus eigenlijk krijg je niets :P

Maargoed; fijne auto heb je daar gekocht! Leuke overstap vanaf een e30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSP

RSP

Gefeliciteerd met de aankoop :)

en nu nog pics!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Oke veel plezier ermee, ik hoopte nog wat info te krijgen over de E30 misschien had ik meer geboden ;) maar goed te laat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

418O2 schreef op maandag 31 mei 2010 @ 12:35:
WB? Maakt niets uit (of niet veel)
Verzekering? Maakt niets uit
Inbouwen? Kost je 2-3 rooien

Ik zou dan wel sneller een 325i nemen, heb daar toch een beter gevoel bij dan een 330i. Waarom weet ik niet.
Wegenbelasting? Ligt eraan waar je woont. Ik kan je vertellen dat je daar in Zuid-Holland (de duurste provincie wat wegenbelasting betreft) toch niet blij van wordt... Ik betaal voor mijn auto al €126 per kwartaal, voor een E46 330i Ex. betaal je €198 per kwartaal...

Verzekering, idem, ligt er maar net aan waar je woont. In regio 1 (Randstad) wordt je ook niet vrolijk van de premies op duurdere auto's (kan zomaar 50 tot 100% meer zijn dan in een regio 2 of 3 afhankelijk van de leeftijd van de verzekeringsnemer en verzekeraar).

Voor mijn auto zijn wegenbelasting en verzekering ongeveer een kwart van de maandelijkse lasten op mijn auto (en dan ben ik relatief goedkoop verzekerd). Dus om die zomaar van tafel te vegen...

Een grote motor is leuk, maar ik blijf erbij dat het absoluut geen noodzaak is om prettig te kunnen rijden, zoals door sommigen hier wel wordt gesuggeerd.
Ik zit ook in de groep die rustig een 116i of 316i zal kopen, maar dan wel vol opties. Ik rij inmiddels bijna 3,5 jaar in een 316i en ik heb werkelijk nog nooit het gevoel gehad in het normale verkeer vermogen te kort te komen. Alleen in de bergen was het wat vervelend dat ik niet met 170 tegen de lange hellingen van 5 à 6 % op kon rijden, maar om daar nou een grotere motor voor aan te schaffen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
ik rekende benzine vs g3, niet 318i vs 330i, ik misinterpreteerde YB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-09 21:50

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

De wegenbelasting is dus 24 euro per maand duurder. Dus voor een <vul tijd in> overwerk per maand kun je dat al terug verdienen bij wijze van spreken :) ik zeg: doen :p 24 euro per maand voor je hobby is niet veel :p

Nah ja, ik bedoel dit soort verschillen zie je toch altijd. De een koopt een auto als onderdeel van zijn hobby, en een hobby mag vaak wel iets kosten. Een ander ziet een auto als een rekenkundige aankoop en moet het zo goedkoop mogelijk. Dat verschil zul je altijd houden, het is voor iedereen anders.

[ Voor 7% gewijzigd door BeQuietAndDrive op 31-05-2010 16:59 ]

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Is ook zo. En geloof me ik had ook voor een dikke 6-cilinder gekozen als het kon.

MAAR ik heb niet eens schadevrije jaren en zit nog in de "risico" groep dus meer dan 170 pk werd ECHT onbetaalbaar qua verzekering. Even een paar jaartjes rijden dus in de 318ci, maar dat is ook geen lijdensweg hoor >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:17

Wimo.

Shake and Bake!

YoshiBignose schreef op maandag 31 mei 2010 @ 17:02:
Is ook zo. En geloof me ik had ook voor een dikke 6-cilinder gekozen als het kon.

MAAR ik heb niet eens schadevrije jaren en zit nog in de "risico" groep dus meer dan 170 pk werd ECHT onbetaalbaar qua verzekering. Even een paar jaartjes rijden dus in de 318ci, maar dat is ook geen lijdensweg hoor >:)
Best wel eigenlijk. En betaal je zoveel meer verzekering voor een 330? Of buts je nog weleens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Nee ben nooit gecrashed, maar in begin had ik verzekering op naam van ouders dus dan bouw je niks op he :P

Het scheelt heel veel. Bij de meeste verzekeringsmaatschappijen kon ik niet eens verzekeren omdat het teveel PK was voor mijn leeftijd. Dan zijn er wel enkelen die het accepteren, maar dan kijk je naar bedragen rond de 150 euro per maand. Dat slaat echt nergens meer op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
Levering is pas na het weekend. Auto krijgt nog een beurt, een APK, een poetsbeurt van binnen en van buiten en er moet nog een kras op het achterscherm (iemand heeft gespeeld met een sleutel o.i.d.) weggewerkt worden door de spuiter.

[ Voor 7% gewijzigd door argro op 31-05-2010 18:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
418O2 schreef op maandag 31 mei 2010 @ 16:33:
ik rekende benzine vs g3, niet 318i vs 330i, ik misinterpreteerde YB
scheelt toch 272 euro per jaar.. voor mijn 323Ci vind dat redelijk veel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Crosspost :

Vandaag weer even bezig geweest met de wagen.

Klepdeksel verwijderd en wonderbaarlijk ziet het er naar mijn inziens best goed uit, zelfs de pakking was nog zgan.. en zelfs nog flexibel, kortom die is nog niet oud! Gelijk ook even het luchtfilter gecontroleerd en die zag er ook nog aardig nieuw uit! Conclusie : De wagen is onderhouden :D

Afbeeldingslocatie: http://thundercars.nl/e30/31052010/1.JPG

Afbeeldingslocatie: http://thundercars.nl/e30/31052010/2.JPG

Verder zijn we ook begonnen om de klepdeksel weer mooi te krijgen, het begin is er maar het duurt nog wel even voor dat hij weer helemaal strak is :)

Afbeeldingslocatie: http://thundercars.nl/e30/31052010/3.JPG

Afbeeldingslocatie: http://thundercars.nl/e30/31052010/4.JPG

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Stoer filmpje over BMW Security, volgens mij is het geen repost hier?

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2

en deze al gepost? Mooi!

[ Voor 6% gewijzigd door 418O2 op 01-06-2010 08:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Ah, precies zoals ik over mijn auto denk. Ookal zou ik 20 miljoen winnen, zou ik alsnog mijn e46 willen houden (L).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
  • Nu online
Kecin schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 13:20:
[...]

Ah, precies zoals ik over mijn auto denk. Ookal zou ik 20 miljoen winnen, zou ik alsnog mijn e46 willen houden (L).
Ja, houden wel ja, maar dat blijft dan toch hopelijk niet je enige auto :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Niet online
je auto houden, die's gek. Als ik 20 miljoen win dan sta ik de volgende dag op de stoep van de dealer om dat hok in te ruilen voor een nieuwe M3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSP

RSP

Met zoveel geld ga je toch niet serieus zelf die auto ophalen? kom nou ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
jewel. Gewoon normaal blijven doen he.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Kaasplank schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 14:11:
je auto houden, die's gek. Als ik 20 miljoen win dan sta ik de volgende dag op de stoep van de dealer om dat hok in te ruilen voor een nieuwe M3
Mijn hok gaat dan zeker niet direct weg (iets met een droom om er een unieke E36 M3 Compact van te maken, gewoon voor de lol), maar er komt wel direct een andere auto voor de deur van mijn (dan) nieuwe huis te staan.

De Compact gaat dan tot het laatste schroefje uit elkaar, wordt schade vrij gemaakt, opnieuw gespoten en helemaal opgebouwd met M3-onderdelen (of Z3-M).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Ik bedoel ook niet als enige. Ik zou hem gewoon aanhouden. Dus goed laten maken, alle kleine dingetjes die ik ooit zou wil laten fixen, maar nu niet doe ivm kosten of dat ik me er niet genoeg aan erger.
Zodat het een perfect en tijdloze E46 zou blijven! Hehe

Verder zou ik gewoon een auto uit elke serie halen :P. 1,3,5,6,7,M,X,Z

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
  • Nu online
Kecin schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 16:04:
Ik bedoel ook niet als enige. Ik zou hem gewoon aanhouden. Dus goed laten maken, alle kleine dingetjes die ik ooit zou wil laten fixen, maar nu niet doe ivm kosten of dat ik me er niet genoeg aan erger.
Zodat het een perfect en tijdloze E46 zou blijven! Hehe

Verder zou ik gewoon een auto uit elke serie halen :P. 1,3,5,6,7,M,X,Z
Ach, meer dan een M5 Touring heb je niet nodig. Alles in één. Je rijdt er toch maar in één tegelijk. Voor de fun ga ik dan toch echt wel naar Volkswagen/Audi. :F

'Mag ik één Bugatti Veyron van u. Inpakken? Nee joh, ik neem hem zo wel mee' 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Om eerlijk te zijn, zou ik liever een nieuwe Z4 aangeschaffen dan. Als je in een Veyron een keer niest, ben je je rijbewijs al kwijt...

Ik merk sowieso bij mezelf heel erg dat echte sportauto's mij niet zoveel meer doen. Geef mij liever maar een mooie klassieker of lekkere tourwagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
  • Laatst online: 08-02 14:52
EvaluationCopy schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 16:53:
[...]

Ach, meer dan een M5 Touring heb je niet nodig. Alles in één. Je rijdt er toch maar in één tegelijk. Voor de fun ga ik dan toch echt wel naar Volkswagen/Audi. :F

'Mag ik één Bugatti Veyron van u. Inpakken? Nee joh, ik neem hem zo wel mee' 8)
Met 20 miljoen voor de fun een Volkswagen kopen...... sorry, maar dat kan ik niet serieus nemen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
  • Nu online
zneek schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 17:09:
[...]

Met 20 miljoen voor de fun een Volkswagen kopen...... sorry, maar dat kan ik niet serieus nemen....
Ik heb niet het idee dat je de kleine lettertjes gelezen hebt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Is ook een VW :)

Een Rolls en een M3 GTS ofzo, dan heb je 2 hele geile bmw's die alles kunnen.
Pagina: 1 ... 11 ... 37 Laatste

Dit topic is gesloten.