Het grote BMW-Topic #10 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 5 ... 37 Laatste
Acties:
  • 163.102 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:38

4x2

lộn xộn quá

deepbass909 schreef op zaterdag 01 mei 2010 @ 15:15:
Ik heb sinds een tijdje trouwens een piepje in de achterwielophanging zitten... Als ik langzaam over een hobbelige weg rij, hoor ik van achter een piepje komen, waarschijnlijk een rubber ofzo... Of versleten demper (deze zijn nog origineel).
Blubber de bovenste schokdemperrubbers maar eens vol met wd40 oid, dikke kans dat het dan weg is.

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15:28
deepbass909 schreef op zaterdag 01 mei 2010 @ 15:15:
Dat doet er niks aan af, een E-klasse is een volle klasse luxer dan een 3-serie (E-klasse zou gelijk moeten zijn aan een 5-serie), en daarnaast ook nog eens minimaal 10 jaar jonger. Dan zou je verwachten dat dat soepeler rijdt dan een 15 jaar oude Compact op 17" lichtmetaal, maar dat valt mij dus elke keer weer vies tegen (of eigenlijk niet, want het is gewoon een enorm compliment voor mijn Compactje.

Ik heb sinds een tijdje trouwens een piepje in de achterwielophanging zitten... Als ik langzaam over een hobbelige weg rij, hoor ik van achter een piepje komen, waarschijnlijk een rubber ofzo... Of versleten demper (deze zijn nog origineel).
Excuseer, inmiddels TWEE generaties terug. De nieuwe is er nu al. DUs met dat jaren verschil valt het nogal mee.

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
De vraag die je je moet stellen is: hoe vaak heb je die aan? Grootlicht gebruik je volgens mij bijna nooit, evenzo met je mistlampen. Mijns inziens niet de moeite om flink geld neer te tellen om daar ook Xenon van te maken.

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boyd
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 06:30
EvaluationCopy schreef op zaterdag 01 mei 2010 @ 17:10:
[...]

De vraag die je je moet stellen is: hoe vaak heb je die aan? Grootlicht gebruik je volgens mij bijna nooit, evenzo met je mistlampen. Mijns inziens niet de moeite om flink geld neer te tellen om daar ook Xenon van te maken.
Ik kom vaak in Polen (vriendin is half-pools), en daar heb ik nu echt alle lampen nodig om daar af en toe nog wat te zien..

Hier in NL is het gebruik van die lampen inderdaad verwaarloosbaar..

Maar ik heb verder geen ervaring met xenon.. Ik lees van mensen dat ze groot licht nooit meer gebruiken sinds xenon, dus dan lijkt het me overbodig, helemaal omdat seinen eigenlijk niet kon (maar dat stond voornamelijk op wat oudere fora)

[ Voor 18% gewijzigd door Boyd op 01-05-2010 17:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Ik gebruik mn grootlicht vaak zat (maar dat is bi-xenon, dus die verschuift in 0,1sec met een magneetje de lamp)
De opstarttijd van xenon is wat onhandig met snel flitsen, maar na een 20-30sec zijn ze wel op volle sterkte.

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boyd
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 06:30
4x2 schreef op zaterdag 01 mei 2010 @ 17:39:
Ik gebruik mn grootlicht vaak zat (maar dat is bi-xenon, dus die verschuift in 0,1sec met een magneetje de lamp)
De opstarttijd van xenon is wat onhandig met snel flitsen, maar na een 20-30sec zijn ze wel op volle sterkte.
maar dat gaat bij de e46 niet helemaal op denk ik, want daar zit het groot licht apart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Oke, correctie dan ;)
De opstarttijd van xenon is wat onhandig met snel flitsen als je groot licht apart zit, maar na een 20-30sec zijn ze wel op volle sterkte.

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

4x2 schreef op zaterdag 01 mei 2010 @ 16:44:
[...]

Blubber de bovenste schokdemperrubbers maar eens vol met wd40 oid, dikke kans dat het dan weg is.
En dan lekker vuil, zand, etc aan laten kleven zeker ?? :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Als je nou slimme opmerkingen probeert te plaatsen, zorg dan dat ze ergens op slaan.

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beerkeeper
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 05:51
op bmw.nl kan je je aanmelden voor een 'proefrit' van 3 dagen.

Dus ik me aanmelden, alles invullen, voorkeur voor een 1-serie (118d, geen diesels bij de 3-serie).
Krijg ik een mailtje:

"Je bent te jong, minimaal 25 jaar oud"

_O-

XBO Gamertag: BeerkeeperNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSP
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-08 14:31

RSP

Kan ik me ergens wel voorstellen eigenlijk ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beerkeeper
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 05:51
RSP schreef op zaterdag 01 mei 2010 @ 20:08:
Kan ik me ergens wel voorstellen eigenlijk ...
Ja, om sjonnies te weren, snap ik ook wel.
Maar er staat ook een vraag bij hoelang je rijbewijs al in je bezit is (< 3 of > 3 jaar)

XBO Gamertag: BeerkeeperNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-12-2024

tdw

Amai seg!

Beerkeeper schreef op zaterdag 01 mei 2010 @ 20:10:
[...]

Ja, om sjonnies te weren, snap ik ook wel.
Maar er staat ook een vraag bij hoelang je rijbewijs al in je bezit is (< 3 of > 3 jaar)
Ik kan me enigszinds voorstellen dat je als minder dan 25 jarige geen nieuwe auto kunt kopen, laat staan een BMW ;) En de aankoopintentie moet er dus ook zijn...

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

4x2 schreef op zaterdag 01 mei 2010 @ 19:16:
Als je nou slimme opmerkingen probeert te plaatsen, zorg dan dat ze ergens op slaan.
Je gebruikt dus teflon ipv alles maar vol te zutten met wd40.

Zand dat erin blijft plakken en uiteindelijk meer slijtage geeft.

Nu mag jij weer zorgen dat het ergens op slaat ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16:10

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

EvaluationCopy schreef op zaterdag 01 mei 2010 @ 17:08:
[...]

Excuseer, inmiddels TWEE generaties terug. De nieuwe is er nu al. DUs met dat jaren verschil valt het nogal mee.
De 300c was een recente 300c (de gangster station noem ik hem altijd). Je hebt het dan wel over bijna 15 jaar verschil in technische ontwikkeling (mijn Compact is in 1994 geïntroduceerd). Voor een auto die als zeer luxe bekend staat (waarbij ook wegligging dus heel goed moet zijn) vind ik het erg opvallend dat een "budget" model van BMW van 15 jaar oud vrijwel net zo aanvoelt voor een bijrijder. Ik vind mijn Compact sowieso een erg prettige wegligging hebben. Strak maar ook soepel.

@Gamepie56
Mijn mening over xenon is simpel. Het je geen projector koplampen (met lenzen), dan sowieso niet doen. Het strooilicht van reflectorlampen is zo erg dat je gegarandeerd je tegenliggers gaat verblinden, ongeacht de kwaliteit van de reflector of glazen.
Eigenlijk vind ik dat xenon alleen in xenon armaturen thuis hoort, dus als je xenon wilt, je de hele koplamp moet vervangen. Er zit namelijk meer verschil in de armaturen dan alleen het voetje waar de lamp in gaat (de lens is van een veel hogere kwaliteit bijv.).

Zet je toch xenon in je bestaande, projectorlampen, dan zou ik het echt alleen in je dimlichten doen. De meerwaarde in de mislampen is echt 0,0, of misschien zelfs wel negatief doordat je juist jezelf gaat verblinden. Als je om de uitstraling xenon in je mistlampen zet, ben je imo verkeerd bezig. Pak liever een paar top Philips/Osram/PIAA lampen die witter licht geven.
In je grootlicht xenon zetten is ook overbodig imo. Meestal is dit gewoon H1 of H7. Ook hiervoor geldt dat goede halogeenlampen eigenlijk net zo goed zijn. Mijn ervaring met grootlicht is dat het zicht vooral bepaald wordt door schaduwen en niet het bereik van de lampen, en die schaduwen heb je met xenon nog steeds. Ik geloof dat ik met mijn Philips VisionPlus lampen tussen de 200 en 300 meter ver schijn (en reflecties van borden nog verder).

Als je met kleurverschil zit, dan zou ik juist eerder de kleurtemperatuur van je xenon afstemmen op je halogeen lampen, ipv andersom. Met een kleurtemperatuur van 4300k is het verschil minimaal, met 5000k is het iets witter. Boven de 5000k wordt blauwig (6300k (daglicht) is naast een halogeen lamp al echt blauw, en de halogeenlamp wordt als gevolg daarvan juist geel). Op de lichtopbrengst heeft het verder geen invloed welke kleurtemperatuur je gebruikt.

@4x2
Welke rubbers bedoel je? De veerpootlagers? Die heb ik 2 jaar terug vervangen en zijn dus praktisch nieuw. Ik verdenk zelf eigenlijk de rubbers van m' n stabilisatiestang. Dat is een 2de hands, die ik er 2 jaar terug onder gehangen heb met de oude rubbers. Die waren toen al niet heel lekker meer. Andere potentiële rubbers zijn iets moeilijker te vervangen, namelijk de rubbers van de draagarmen en het subframe. Vooral het subframe is zelf, zonder brug, bijna onmogelijk te vervangen.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Verwijderd schreef op zaterdag 01 mei 2010 @ 20:48:
Nu mag jij weer zorgen dat het ergens op slaat ;)
Neuh, ik ga je negeren, vind je maar irritant.
deepbass909 schreef op zaterdag 01 mei 2010 @ 21:06:
@4x2
Welke rubbers bedoel je? De veerpootlagers? Die heb ik 2 jaar terug vervangen en zijn dus praktisch nieuw. Ik verdenk zelf eigenlijk de rubbers van m' n stabilisatiestang. Dat is een 2de hands, die ik er 2 jaar terug onder gehangen heb met de oude rubbers. Die waren toen al niet heel lekker meer. Andere potentiële rubbers zijn iets moeilijker te vervangen, namelijk de rubbers van de draagarmen en het subframe. Vooral het subframe is zelf, zonder brug, bijna onmogelijk te vervangen.
Die rubbertjes ja, vriend van me heeft dat gepiep een keer gehad bij zn e21, niet te vinden wat het was.
Uiteindelijk ben ik maar achterin gaan zitten en onder het rijden her en der wd40 op gaan spuiten en toen ik die dingen had gehad was ie eindelijk stil (en nu nog, 2,5 jaar verder ofzo)
Stabirubbers ofzo kan ook, maar die veerpootlagers/rubbers zitten in de auto en zul je dus het eerste horen.

Keertje dr onder gaan liggen, set rubbers volspuiten, rijden, volgende set rubbers volspuiten is natuurlijk ook een optie, dan weet je het ook snel genoeg.

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

4x2 schreef op zaterdag 01 mei 2010 @ 21:15:
[...]

Neuh, ik ga je negeren, vind je maar irritant.
Heb je toch moeite mee dan :9
[...]

Die rubbertjes ja, vriend van me heeft dat gepiep een keer gehad bij zn e21, niet te vinden wat het was.
Uiteindelijk ben ik maar achterin gaan zitten en onder het rijden her en der wd40 op gaan spuiten en toen ik die dingen had gehad was ie eindelijk stil (en nu nog, 2,5 jaar verder ofzo)
Stabirubbers ofzo kan ook, maar die veerpootlagers/rubbers zitten in de auto en zul je dus het eerste horen.

Keertje dr onder gaan liggen, set rubbers volspuiten, rijden, volgende set rubbers volspuiten is natuurlijk ook een optie, dan weet je het ook snel genoeg.
Ik raad echt een teflon variant aan... smeert beter en blijft ook beter zitten zonder dat het vuil aantrekt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
deepbass909 schreef op zaterdag 01 mei 2010 @ 21:06:
[...]

De 300c was een recente 300c (de gangster station noem ik hem altijd). Je hebt het dan wel over bijna 15 jaar verschil in technische ontwikkeling (mijn Compact is in 1994 geïntroduceerd). Voor een auto die als zeer luxe bekend staat (waarbij ook wegligging dus heel goed moet zijn) vind ik het erg opvallend dat een "budget" model van BMW van 15 jaar oud vrijwel net zo aanvoelt voor een bijrijder. Ik vind mijn Compact sowieso een erg prettige wegligging hebben. Strak maar ook soepel.
The Chrysler 300 is based on the rear-wheel drive Chrysler LX platform which features components derived from the W210 Mercedes-Benz E-Class of 1996 to 2002
Qua techniek valt het verschil in tijd nogal mee, dat bedoelde ik alleen maar. Doet niks af aan het feit dat je gelijk hebt dat bijna alle BMW's heerlijk rijden, hoewel ik geen ervaring heb met Compact's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 17:33
compacts rijden fijn :) :)

tenminste ik vond het een fijne wagen!

morgen lekker tourrit rijden in zeeland!, jammer van het weer alleen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-10-2024

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Je moet de compact eigenlijk zien als een vernieuwde E30, kortom een hele fijne wagen :)

Ik zie je morgen Reloaded :+ :P

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

@4x2
Die veerpootlagers kan ik trouwens sowieso wel uitsluiten. Tenzij ze na 2 jaar al kapot zijn, kan het rubber niet over metaal schuiven en dus geen gepiep veroorzaken. In de rubbers zit namelijk een metalen bus, en in die bus zit de demper vast.
Ik vermoed de rubbers van de draagarmen, tenminste van de rechter, want daar lijkt het vandaan te komen. Deze zien er niet echt heel jovel meer uit (als in, ze zijn allemaal behoorlijk gescheurd door uitdroging...). Misschien dat ik ze in een gekke bui nog een keer vervang voor nieuwe. Deze rubbers zijn namelijk nog vrij gemakkelijk te vervangen.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Waarom zijn de coupe's altijd veel duurder dan de sedan;s?
Zat te een beetje rond te kijken maar het verschil is best fors.

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-12-2024

tdw

Amai seg!

Fietsbel schreef op zaterdag 01 mei 2010 @ 23:55:
Waarom zijn de coupe's altijd veel duurder dan de sedan;s?
Zat te een beetje rond te kijken maar het verschil is best fors.
Mooiere styling.

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 14:51
Vraag en aanbod. Zijn gewoon minder coupe's gemaakt. Bovendien (bij de E46 dan) heeft de coupe een beter onderstel en ik dacht ook standaard meer opties. En is vrijwel altijd 6 cilinder (behalve 318ci).

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
-Thunder- schreef op zaterdag 01 mei 2010 @ 23:49:
Je moet de compact eigenlijk zien als een vernieuwde E30, kortom een hele fijne wagen :)

Ik zie je morgen Reloaded :+ :P
:w :w

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Ik rijd de hele maand juli lekker in een nieuwe 528i. Mijn Oom heeft deze vrijdag besteld en gaat op vakantie. Kan ik hem mooi meenemen (ja, ook als je 30 bent vindt je dat soort dingen mooi ;) ).

Wel erg verbaasd over de levertijd. Donderdag besteld, productie 19 mei, aflevering de 29e. Dat gaat redelijk rap.

Gaat trouwens om een High Executive met de nodige opties. Het enige minpunt, hij heeft non-metallic zwart gekozen. Vond hij mooier, helaas.

[ Voor 18% gewijzigd door PWM op 03-05-2010 11:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:38
prefab!

;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
ZWART is altijd mooi.

Mijn BMW ligt nu op de operaartafel. Halve motor opengemaakt en je ziet duidelijk de olie stromen vanaf uhm .. ergens rond de vacuumpomp. Ziet er wel indrukwekkend uit zo'n motor. :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
PWM schreef op maandag 03 mei 2010 @ 10:28:
Ik rijd de hele maand juli lekker in een nieuwe 528i. Mijn Oom heeft deze vrijdag besteld en gaat op vakantie. Kan ik hem mooi meenemen (ja, ook als je 30 bent vindt je dat soort dingen mooi ;) ).

Wel erg verbaasd over de levertijd. Donderdag besteld, productie 19 mei, aflevering de 29e. Dat gaat redelijk rap.

Gaat trouwens om een High Executive met de nodige opties. Het enige minpunt, hij heeft non-metallic zwart gekozen. Vond hij mooier, helaas.
De meeste 50'ers kunnen een 528 ook nog niet betalen hoor, dus ook op die leeftijd zul je dat nog wel mooi vinden, niks om je voor te schamen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Dealers kunnen plekjes uit de productiewachtrij reserveren. Die zijn standaard gevuld met veelvoorkomende configuraties maar kunnen achteraf nog gewoon aangepast worden.

Ik ben nu een paar dagen in Duitsland, vanmiddag maar even langs de lokale BMW dealer waar een mooie 320Ci staat. Die prijzen hier :D

[ Voor 19% gewijzigd door fsfikke op 03-05-2010 11:35 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
ze kunnen idd alles voor een groot gedeelte gewoon klaarzetten, dat bedoelde ik ook. Die paar seperate dingetjes inbouwen is zo gedaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

YoshiBignose schreef op maandag 03 mei 2010 @ 11:16:
ZWART is altijd mooi.

Mijn BMW ligt nu op de operaartafel. Halve motor opengemaakt en je ziet duidelijk de olie stromen vanaf uhm .. ergens rond de vacuumpomp. Ziet er wel indrukwekkend uit zo'n motor. :9
De vacuumpomp? Geen flauw idee waar die zit :? Vacuum wordt namelijk opgewekt door de onderdruk in de inlaat.

Maar prettig in ieder geval dat het gevonden is, hopelijk valt de schade (zowel aan de motor als je portemonnee mee).
PWM schreef op maandag 03 mei 2010 @ 10:28:

Dat kan ook met de levertijd te maken hebben ;) Ze kunnen tegenwoordig wel snel wisselen tussen kleuren, maar het kan net zijn dat er een niet-gereserveerde 5-serie al in de planning stond met vrijwel alle opties die je oom wil.

Aan de andere kant vind ik het een beetje eng dat ze snel kunnen leveren. Dat betekent namelijk ook dat waarschijnlijk de order portefeuille niet heel vol zit... Met 2 weken al in productie gaan, en aflevering 10 dagen later (overigens is dat vooral transport, de productie zelf is maar iets van 2 dagen), betekent dat ze behoorlijk wat ruimte hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online
deepbass909 schreef op maandag 03 mei 2010 @ 12:52:
[...]

Dat kan ook met de levertijd te maken hebben ;) Ze kunnen tegenwoordig wel snel wisselen tussen kleuren, maar het kan net zijn dat er een niet-gereserveerde 5-serie al in de planning stond met vrijwel alle opties die je oom wil.

Aan de andere kant vind ik het een beetje eng dat ze snel kunnen leveren. Dat betekent namelijk ook dat waarschijnlijk de order portefeuille niet heel vol zit... Met 2 weken al in productie gaan, en aflevering 10 dagen later (overigens is dat vooral transport, de productie zelf is maar iets van 2 dagen), betekent dat ze behoorlijk wat ruimte hebben...
Of die dealer had een productieslot gekocht voor een 5 met productiedatum 19 mei.
Ik denk niet dat ze weinig orders hebben voor de nieuwe 5. Hij is in de pers goed ontvangen. En een jaar geleden was de levertermijn voor een E60 nog 6 maanden (en dat was dan inclusief zogenaamde priority voor diplomatic sales)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
JIT baby!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
deepbass909 schreef op maandag 03 mei 2010 @ 12:52:
[...]

De vacuumpomp? Geen flauw idee waar die zit :? Vacuum wordt namelijk opgewekt door de onderdruk in de inlaat.

Maar prettig in ieder geval dat het gevonden is, hopelijk valt de schade (zowel aan de motor als je portemonnee mee).
Volgens mij achter de motor. Ging met een slang naar de rembekrachtiger???? Pff ik begin het steeds meer te leren. Eigenlijk zitten er niet eens zoveel dingen onder die motorkap :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

fsfikke schreef op maandag 03 mei 2010 @ 12:58:
[...]

Of die dealer had een productieslot gekocht voor een 5 met productiedatum 19 mei.
Ik denk niet dat ze weinig orders hebben voor de nieuwe 5. Hij is in de pers goed ontvangen. En een jaar geleden was de levertermijn voor een E60 nog 6 maanden (en dat was dan inclusief zogenaamde priority voor diplomatic sales)
Dan moet in een half jaar de omzet van BMW fabelhaftig gestegen zijn, want eind vorig jaar (tijdens de top van de economische crisis) had BMW ook behoorlijk last van teruglopende orders, met als gevolg een gedeeltelijke productiestop. Daarnaast verwacht ik niet dat er op het moment door dealers zoveel gegokt wordt dat ze productiesloten vooraf gaan inkopen.
En goed in de pers ontvangen, betekend nog niet automatisch een topverkoop he ;)
YoshiBignose schreef op maandag 03 mei 2010 @ 13:15:
[...]

Volgens mij achter de motor. Ging met een slang naar de rembekrachtiger???? Pff ik begin het steeds meer te leren. Eigenlijk zitten er niet eens zoveel dingen onder die motorkap :P
D'r loopt inderdaad een vacuumslang naar de rembekrachtiger (het hele principe van de rembekrachtiger is daarop gebaseerd). Heb je eigenlijk een benzine of diesel? Bij een diesel is er namelijk nauwelijks onderdruk in de inlaat (helemaal niet als er een turbo op zit) en heb je dus een alternatieve vacuumbron nodig. Wellicht dat het daarmee te maken heeft.

Maar moet je eens de kap opentrekken van een TDI (en ook even de kunststof afdekkappen weghalen), dan schrik je je echt rot. Zoveel slangen, kleppen en regelaars daar wordt je gewoon eng van...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Nee benzine :P Ik weet het ook allemaal niet meer hoor al die termen ;(
Afbeeldingslocatie: http://i39.tinypic.com/eoc5e.jpg

[ Voor 27% gewijzigd door YoshiBignose op 03-05-2010 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSP

RSP

Vanavond weer eens meegemaakt hoe onnauwkeurig de verbruiksmeter eigenlijk is ... Ik rij daarstraks met 130 op de cruise control door de polder. Had enorme wind tegen, en zag als gevolg daarvan iedere 400 meter de teller voor de maximaal af te leggen afstand met een kilometer afnemen. Vervolgens rij ik het laatste stukje op huis aan 80 in z'n 5, waarna de meter zich in een paar minuten tot wel 20 kilometer positief bijstelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flashin
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-12-2023
fsfikke schreef op maandag 03 mei 2010 @ 12:58:
[...]En een jaar geleden was de levertermijn voor een E60 nog 6 maanden (en dat was dan inclusief zogenaamde priority voor diplomatic sales)
Een half jaar wachten op je auto? Dat doe je toch niet als je zo'n bak geld uitgeeft? Het is niet alsof je een handgebouwde pagani zonda koopt ofzo.. Vreemd dat een productieproces blijkbaar zo tijdrovend kan zijn, ook wanneer een auto eigenlijk EOL is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-09 17:34

Korakal

Up up up!

YoshiBignose schreef op maandag 03 mei 2010 @ 11:16:
Mijn BMW ligt nu op de operaartafel. Halve motor opengemaakt
Hé herkenbaar... mijne ook. Toen ik 'm kreeg vond ik een raar, tikkend geluid uit de motor komen. Gelijk naar laten kijken, waarbij de eerste suggestie de distributie was.
Inmiddels hebben ze, volgens protocol van BMW, eerst de motorsteunen vervangen en dit hielp niet afdoende. Nu ligt het hele blok eruit en gaan ze alles behalve de cilinders en de koppen vervangen. De auto is net 2 jaar oud :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
RSP schreef op maandag 03 mei 2010 @ 20:08:
Vanavond weer eens meegemaakt hoe onnauwkeurig de verbruiksmeter eigenlijk is ... Ik rij daarstraks met 130 op de cruise control door de polder. Had enorme wind tegen, en zag als gevolg daarvan iedere 400 meter de teller voor de maximaal af te leggen afstand met een kilometer afnemen. Vervolgens rij ik het laatste stukje op huis aan 80 in z'n 5, waarna de meter zich in een paar minuten tot wel 20 kilometer positief bijstelt.
dat wijzertje is wel redelijk goed, maar inderdaad die kilometers op tankinhoud lijkt nergens op.. haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Korakal schreef op maandag 03 mei 2010 @ 20:22:
[...]

Hé herkenbaar... mijne ook. Toen ik 'm kreeg vond ik een raar, tikkend geluid uit de motor komen. Gelijk naar laten kijken, waarbij de eerste suggestie de distributie was.
Inmiddels hebben ze, volgens protocol van BMW, eerst de motorsteunen vervangen en dit hielp niet afdoende. Nu ligt het hele blok eruit en gaan ze alles behalve de cilinders en de koppen vervangen. De auto is net 2 jaar oud :X
:'( tikken kan dat ook niet zo'n veertje zijn? Ach ja, ze zullen vast wel weten wat ze doen. Wel pech voor je, bij mij tenminste pas op na bijna 2 ton :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11-09 17:34

Korakal

Up up up!

YoshiBignose schreef op maandag 03 mei 2010 @ 20:55:
[...]
Ach ja, ze zullen vast wel weten wat ze doen.
Daar ga ik maar vanuit :P Ik kan het ze in ieder geval niet vertellen, want ik heb er geen verstand van ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

De tourrit van gisteren was zeker geslaagd, dacht even dat ik nog even extra moest gaan tanken met de 5 maar dat viel uiteindelijk nog mee.. 612km op de dagteller en had nog een litertje of 7/8 over 8) Viel me reuze mee :)

Bij deze even 4 plaatjes wat een fotograaf van m'n wagen heeft gemaakt :)

Afbeeldingslocatie: http://thundercars.nl/e39/rimax1.jpg

Afbeeldingslocatie: http://thundercars.nl/e39/rimax2.jpg

Afbeeldingslocatie: http://thundercars.nl/e39/rimax3.jpg

Afbeeldingslocatie: http://thundercars.nl/e39/rimax4.jpg

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
Reloader on the move:

Afbeeldingslocatie: http://srv.davesmits.nl/pic2.jpg

de hele stoet (ja die lampjes daar achteraan horen er ook nog bij :D )

Afbeeldingslocatie: http://destamkroeg.nl/R2/dsc_0038.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Mistlampjesss 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-09 21:50

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Tja, dat wel, maar zo'n caravaan van BMW's is op zich wel tof om te zien :)

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Ik heb nog een stuk of wat foto's gemaakt, als iemand ze toevallig wilt zien kan dat hier :)
Ik ben meer aan het genieten geweest van de omgeving/rit dan dat ik foto's aan het maken was :P

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 09-09 21:49

Apache

amateur software devver

Zijn er mensen hier die ervaring hebben bij het laten updaten van hun idrive bij de dealer?

Ik zit met een e60 van eind 2006, maar ik vermoed dat er sindsdien nog stevig gesleuteld is aan de software, hij is namelijk niet altijd even responsief. Ik heb al gezocht achter een changelist met wat er mogelijk sindsdien veranderd is, maar ik kom enkel zaken tegen als mp3 cd support, die bij mij al wel werken.

Is er ook een makkelijke manier om de versie te controleren?

If it ain't broken it doesn't have enough features

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

BeQuietAndDrive schreef op maandag 03 mei 2010 @ 22:21:
Tja, dat wel, maar zo'n caravaan van BMW's is op zich wel tof om te zien :)
Ik was er vorig jaar bij, en 50 BMW's in kolonne is voorzichtig gezegd, bijzonder. Deze groep rijdt overwegend met BMW die qua uiterlijk behoorlijk origineel zijn, automaxx spoilers e.d. zijn in ieder geval zo goed als niet aanwezig.

De reacties langs de weg zijn ook prachtig. Het begint met een normale norse blik, daarna nog iets meer chagerijnig (na een auto of 10), daarna verbazing (ergens rond de 20) om te eindigen met d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

In de dorpjes waar we door heen reden zag je sommige mensen gewoon in de deuropening staan of door het raam kijken naar de lange stoet BMW's, prachtig :D

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Ben op dit moment in Miami.
Het is werkelijkwaar ziek hoeveel BMW's hier rijden. meer dan in Duitsland. ECHT.

Wat je hier heel veel ziet:
M6 cabrio
X6
X5
7 Serie
550i
335
Z4

Allemaal eigenlijk vrij nieuwe types. Als in: 2004>

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSP

RSP

@Kecin, inderdaad. Ik kom met regelmaat in Dallas en het stikt simpelweg van de 335i (Coupe's). Wat raar is want 90% van de mensen rijdt liever een Ford F250 ipv een normale sedan :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online
Ja, voor die prijzen :P Een E92 335i heeft in de US een MSRP van $43.000. Vaak zitten delers daar nog iets onder. In Nederland kost een 320i coupe al &#129;&#129;€41.000. Ook biedt BMW daar regelmatig financiering tegen 0.9% aan.
Maar ookal zijn het spotprijzen krijg je bijvoorbeeld een Mustang al voor $22.000. Dus ook in Amerika blijven het premium wagens. Schijnbaar zijn ze toch zo goed dat mensen ze graag kopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSP

RSP

Bovendien is een auto veel meer een verbruiksartikel. Milages van meer dan 100k (160 dkm) wordt al gezien als een auto die "op" is, en zakt daarna dus enorm in de prijs. In NL heb je dan het idee dat 'n auto gewoon lekker is ingereden :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Geeft wel weer aan dan wat voor verwachting ze in de loop der jaren hebben gekregen van hun eigen auto's...

Maar auto's zijn daar inderdaad een stuk goedkoper in aanschaf en worden ook sneller gezien als "oud". Een auto van 10 jaar oud heeft daar hetzelfde aanzien als een auto van >15 jaar hier: oud gebakje, kost niet veel meer, afschrijving nihil, leuk als beginnersauto.

Zie bijvoorbeeld ook de E46 M3 van Gnermo, $13.525 terwijl zo'n auto hier zowat het dubbele doet in euro's!

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
nog wat pics van de tourrit Link

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSP

RSP

Holy shit, die E36 Compact ...

Afbeeldingslocatie: http://www.destamkroeg.nl/R2/dsc_0125.jpg

edit; deze is ook lekker fout :-D

Afbeeldingslocatie: http://www.destamkroeg.nl/R2/dsc_0135.jpg

[ Voor 35% gewijzigd door RSP op 05-05-2010 13:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

:F

Al het overige aan monsterbumpers en car-bra's kan hier geplaatst worden: Het foute tuning topic deeltje 27

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
'Qua uiterlijk behoorlijk origineel'??? :o

Behoorlijke verzameling foute tuning bij elkaar als ik die foto's zo zie :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Hmmz, die reden er vorig jaar niet mee... Zeker die Compact niet, wat een gedrocht... :o

Vorig jaar was er eigenlijk alleen een knal groene E30 die echt opviel, maar niet op een lelijke manier.

Die car-bra had ik ook nog bijna gekocht en na deze winter vind ik het ook serieus jammer dat ik dat toen niet gedaan heb... Wat zit mijn motorkap vol met steenslag door de slechte wegen zeg... niet normaal meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
  • Laatst online: 08-02 14:52
Was het een oldtimer tourrit ofzo? Zie geen auto van >2005 of kijk ik niet goed?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Misschien wel omdat een >2005 BMW nogal belachelijk duur is om van je eigen centen te kopen ?

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Omdat de oude bmw's mooier zijn.

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Als je boordcomputer zegt dat je nog - - - - km kunt rijden wordt het toch echt tijd om te tanken :Y. d'r ging 61 liter in :D

Heeft iemand hier trouwens ervaring met het vervangen van de rubbers aan de buitenzijde aan de onderkant van het glas. De mijne zijn aan het rotten geloof ik :`)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Kaasplank schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 17:30:
Als je boordcomputer zegt dat je nog - - - - km kunt rijden wordt het toch echt tijd om te tanken :Y. d'r ging 61 liter in :D
Klopt. Ging 62 in bij mij :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Even een plaatje tussendoor :)

Afbeeldingslocatie: http://thundercars.nl/e39/metleon/3.JPG
Misschien mooie plaats vervanger voor de huidige in de OP?

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
@ RSP, toch is die E39 wel mooi in het echt, die stangetjes zijn niet mijn ding..
die compact :x tja....

@ Thunder, die foto is HELEMAAL scheef :|

O-)

[ Voor 3% gewijzigd door Reloader op 05-05-2010 18:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

He, da's bij JP's tuningshop in Kapelle, of niet?

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Jeps

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
-Thunder- schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 15:39:
Misschien wel omdat een >2005 BMW nogal belachelijk duur is om van je eigen centen te kopen ?
Dat ligt er helemaal aan wat voor uitvoering je koopt.
4x2 schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 15:43:
Omdat de oude bmw's mooier zijn.
Vind jij. Ik heb liever mijn E92 dan een e36 coupe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
Ga ik ook een keer naar zo'n autoshop hier om de hoek (Broekhuizen), trakteer mezelf op wat lampjes, kijk ik LATER op Ebay, 2x zo goedkoop (incl verzenden), tering. Daar kom ik dus ook nooit meer.

Erin zetten ging toch weer net anders dan volgens mijn Bentley manual, niks kwart-slag counterclockwise draaien, maar ze zaten vast met een klemmetje. Enorm makkelijk.

Net schroef uit m'n band laten verwijderen, rekent die knakker 10,- euro voor. Zelfs voor een klusje van 10 min is dat nog wel enorm weinig toch?? Waar vind je zo'n garagehouder nog... d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

zneek schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 19:02:
[...]

Dat ligt er helemaal aan wat voor uitvoering je koopt.

[...]

Verkapte zie mij een bijna nieuwe E92 rijden dan --post! hehehe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSP

RSP

Reloader schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 18:24:
@ RSP, toch is die E39 wel mooi in het echt, die stangetjes zijn niet mijn ding..
die compact :x tja....
Toch wel fijn dat je, net even wat meer downforce kan krijgen op de voorwielen, als je over de A2 naar huis rijdt.

Dat geeft toch een prettig gevoel ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
ik had misschien beter kunnen zeggen:

ik [b]vind[b] die E39 in het echt toch wel mooi, ik ben echt geen tjoening type, maar [b]vind[b] het toch wel netjes

net nog maar een paar fototjes gemaakt
Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3324/4581731741_416f34ceb9.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm4.static.flickr.com/3318/4581717035_891f0cdf6e.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-09 17:57

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Ik ben weer terug van een roadtripje van 2700km in vier dagen door Duitsland. De storing in mijn auto is nog steeds niet opgelost. Dit was al duidelijk voordat ik wegging, alleen hier gaat de storing altijd na een paar minuten weg. Zaterdag ging het nog de hele dag goed. Op zondagochtend bleef de storing staan en ging hij maar twee keer kortstondig weg. Het gevolg was dat ik de hele tijd met brandende remlichten en zonder nav en audio moest rondrijden. Op zondag was dat nog niet zo'n probleem omdat er weinig verkeer was en ik rondreed in de dunbevolkte omgeving Zwarte Woud, Bodensee en het zuiden van Beieren. Ik had het hotel in het centrum van Munchen al geboekt voor twee dagen en wilde daar dus wel aankomen, ook omdat die tent dikke pimp is (Sofitel Bayerpost, voor iedereen die eens BMW Welt wil bezoeken of om een andere reden in Munchen wil verblijven een aanrader). Op maandag heb ik nog even kort mijn droom 650i (zwart faceliftmodel handgeschakeld met slechts 50K kilometers in nieuwstaat) bekeken bij een dealer in Traunstein. Op dinsdag BMW Welt en het BMW museum bezocht voor de tweede keer en toen om 20.00h huiswaarts vertrokken. Tot aan 0.30u op de bundesstrassen gereden tot voorbij Wurzburg omdat het me niet verstandig leek om me met mijn brandende remlichten op de Autobahn te begeven. Bij daglicht was het nog mogelijk om iets van een remlichtsignaal te creeëren door het stadslicht in te schakelen bij remmen (de stekker van het derde remlicht had ik er inmiddels uitgetrokken om niet teveel op te vallen).

Gelukkig lukte het om me te ontrekken aan de aandacht van de alomvertegenwoordigde Polizei in Munchen. Op de buitenwegen begon het al rustig te worden. Op de Autobahn was het onvoorstelbaar om te zien hoeveel vrachtwagens er 's nachts rondreden. Uiteraard kom je er vanzelf meer tegen als je ruim de dubbele snelheid rijdt maar het is duidelijk andere koek dan wanneer je op zondagavond over de Autobahn rijdt. Er waren stukken met drie banen waar de vrachtwagens met tientallen achter én naast elkaar aan hun slakkenrace bezig waren. Een groot deel heb ik gedaan via de A45 die veel hoogteverschillen en bochten kent waar je bij 200km/h in het donker al van het gas wil. De colonnes met vrachtwagens vergden het uiterste van je concentratie. De snelheid heb ik op de meeste stukken vrij relaxed op 180-230 gehouden in een veilig toerengebied. Met 445pk rijd je dan voetje half op het gas. Op de Oberhausen Straight deed ik een stukje wat harder en toen kwam er toch weer koelvloeistof uit het overdrukventiel. De koelvloeistoftemperatuurmeter komt geen millimeter van zijn plek maar ik denk dat er toch betere koeling nodig is. Uiteindelijk was ik om 3.40 thuis.

Opvallend was dat de storing wegging en wegbleef toen ik in de omgeving Dortmund kwam en dus bijna thuis was. Het is nu al de derde keer dat ik ver van huis ga en de storing blijft staan. Als de storing weggaat of weer terugkomt is het bijna altijd bij het rijden over een hobbel of zelfs een keer bij hard accelereren. Het kan niet anders of het moet een slechte verbinding van een connector zijn die ervoor zorgt dat er geen communicatie mogelijk is op de bus waarop onder andere het navigatie- en audiosysteem, het lichtschakelcentrum en de bijbehorende knoppen op het dashboard met elkaar praten. De brandende remlichten worden denk ik veroorzaakt door het lichtschakelcentrum in een noodprogramma gaat omdat hij niet kan communiceren met andere componenten (wellicht worden signalen van het rempedaal over die bus verstuurd).

Opvallend en triest was ook dat ik in de laatste 15 kilometers op Nederlandse bodem meer drempels ben tegengekomen dan in de circa 2000 kilometer die ik in Duitsland buiten de snelwegen heb gereden. Ik ben door honderden dorpjes gereden waar alleen maar een geel bord met de plaatsnaam duidelijk moet maken dat je er vijftig mag rijden. Ondanks het ontbreken van drempels sukkelen veel Duitsers met minder dan 45 echte kilometers per uur door de bbk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

zneek schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 19:02:
[...]
Tsjah, als jij over een oldtimerrit begint kun je wel een flauwe opmerking terug krijgen he ;)
Femme schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 00:05:
Op de Oberhausen Straight deed ik een stukje wat harder en toen kwam er toch weer koelvloeistof uit het overdrukventiel. De koelvloeistoftemperatuurmeter komt geen millimeter van zijn plek maar ik denk dat er toch betere koeling nodig is.
Het zou evt kunnen dat je dan net de cilinderkop iets licht zonder dat de koppakking echt doorslaat en daardoor de druk in het systeem even te hoog oploopt.

Met een gevoelige druksensor zou je kunnen loggen om te kijken of er pieken ontstaan, als dat zo is weet je voor 99% zeker dat dat je probleem is.

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

4x2 schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 00:48:
[...]

Tsjah, als jij over een oldtimerrit begint kun je wel een flauwe opmerking terug krijgen he ;)

[...]

Het zou evt kunnen dat je dan net de cilinderkop iets licht zonder dat de koppakking echt doorslaat en daardoor de druk in het systeem even te hoog oploopt.

Met een gevoelige druksensor zou je kunnen loggen om te kijken of er pieken ontstaan, als dat zo is weet je voor 99% zeker dat dat je probleem is.
Rijdt dat ding met standaard koppakking dan ?

Dat is vragen om problemen bij hogere druk en dezelfde compressie.

Andere koppakking, een Spesso, met straffere en sterkere kopbouten is een pré

Hoe zit het eigenlijk met bussen in dat blok, zitten die "los" ? Dan zal je een plaat hiervoor moeten monteren welke ervoor zorgt dat ze niet je blok uit komen zetten zeg maar.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2010 00:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

@Femme.
Komt de storing niet door je GPS :P? Dat je alleen op bepaalde plekken flinke storing hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evol
  • Laatst online: 07:38

evol

hello world

Weet iemand hoe de hoofdruimte voorin een E92 (3 serie coupe) is vergeleken met een E87 (1 serie) ?
Ik denk aan een opvolger voor mijn 118d, X1 is een optie, of een 3 serie coupe.
Nadeel van de 1 serie vind ik nu, na 4 jaar, de standaard stoelen en beperkte hoofdruimte. Als de coupe iets meer biedt kan t wel een optie zijn.

Move along people. Nothing to see here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 11:43

Daniel

Kapitein NCC-1701
evol schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 09:05:
Weet iemand hoe de hoofdruimte voorin een E92 (3 serie coupe) is vergeleken met een E87 (1 serie) ?
Nadeel van de 1 serie vind ik nu, na 4 jaar, de standaard stoelen en beperkte hoofdruimte. Als de coupe iets meer biedt kan t wel een optie zijn.
Je kunt natuurlijk gewoon op Autoweek de maten opzoeken :P

1-serie: 915-980 mm
3-coupe: 900-990 mm

Ergo, stoel in de 3-coupe kan zowel iets hoger als iets lager, maximaal heb je een cm meer hoofdruimte in de 3. DIt overigens met de standaaardstoelen, wat er gebeurt als je sportstoelen monteert, geen idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
Hoe lang ben je dan, als je je daar zorgen om maakt? Ik ben 1.92 en heb nog nooit problemen gehad voorin, in wat voor BMW dan ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

@Daniel
Die cijfers verbazen mij een beetje... Ik heb vorig jaar in een nieuwe 3-sedan gezeten bij de dealer, en daar had ik eigenlijk net zoveel hoofdruimte als in mijn Compact (genoeg, maar niet echt veel). Als ik in de 1 van vrienden stap, heb ik toch het idee meer hoofdruimte te hebben...

@EvaluationCopy
Jij bent zeker gezegend met lange benen? Ik ben met mijn 1m87 niet overdreven lang (zelfs maar gemiddeld voor een Nederlander), maar ik zit in veel auto's toch erg dicht bij het dak. Een goede vriend van mij is net zo lang (2cm langer geloof ik) en hij heeft dat probleem niet. Maar als hij in mijn auto rijdt (of ik in de zijne) dan moeten we altijd de stoel verstellen. In zijn stand kan ik niet bij de pedalen (ik krijg het gas en de koppeling dan echt niet meer onderin), maar zit wel met mijn hoofd tegen het dak (de stoel staat rechter), andersom zit hij met z'n benen klem en heeft hoofdruimte zat in de stand waarop ik de stoel heb staan.

Ik krijg ook altijd het commentaar dat ik in de auto lig (klopt ook wel), maar de stoel rechter zetten is echt een no-go voor mij en lager kan hij niet...

@RutgerM
Ik denk dat er wel een andere koppakking in die Z4 zit ;) Als dat niet zo is, dan zou ik het wel heel slecht vinden, aangezien hij bij een top-specialist is aangepast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
ligt aan je verhoudingen he. Ik heb niet zulke gek lange benen in verhouding en ik zit met mijn 1m96 dan ook regelmatig krap in de hoofdruimte, terwijl ik de stoel nooit in de achterste stand zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evol
  • Laatst online: 07:38

evol

hello world

Ben ca. 1.95m en als ik de standaard stoel (wat een prut stoel overigens) op een prettige afstand van t stuur zet dan is de hoofdruimte minimaal.

Vereiste voor de opvolger is sportstoelen. Ik ga na de zomer maar eens een keer testen.
Overigens had ik wel gekeken naar de maten op autoweek, maar dat is toch lastig inschatten.

Move along people. Nothing to see here.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Ik ben 1.90 maar ook nooit problemen met normale stoelen. Wat me wel opvalt is dat in de E36 coupe ik de stoel niet helemaal naar achter hoef te zetten, maar bij m'n E46 wel. Ik denk dat ik de stoel daar iets hoger heb ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

deepbass909 schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 12:06:

Jij bent zeker gezegend met lange benen? Ik ben met mijn 1m87 niet overdreven lang (zelfs maar gemiddeld voor een Nederlander), maar ik zit in veel auto's toch erg dicht bij het dak. Een goede vriend van mij is net zo lang (2cm langer geloof ik) en hij heeft dat probleem niet. Maar als hij in mijn auto rijdt (of ik in de zijne) dan moeten we altijd de stoel verstellen. In zijn stand kan ik niet bij de pedalen (ik krijg het gas en de koppeling dan echt niet meer onderin), maar zit wel met mijn hoofd tegen het dak (de stoel staat rechter), andersom zit hij met z'n benen klem en heeft hoofdruimte zat in de stand waarop ik de stoel heb staan.
Ik ben 1,88m ofzo en ik had altijd riant hoofdruimte in de E90. Ik denk 8-10cm over ofzo. Om dicht bij het stuur te kunnen zitten dat ik wel altijd bijna met mijn knie tegen het dashboard. Dit probleem heb ik in de meeste BMW's behalve de E39 (die biedt de mogelijkheid om het stuur ver naar je toe te trekken).

De 330i heb ik overigens vanmorgen ingeleverd na vier jaar en vier maanden bij kilometerstand 140.275. De tank kwam zo uit dat ik mede vanwege een omleiding bij Nijkerk met de actieradius op vier streepjes bij de dealer aankwam :) . Wie nog een betrouwbare 330i zoekt moet Autotrader in de gaten houden :) . Het leer op de bestuurdersstoel heeft wat beschadigingen. Verder is het interieur in zeer goede staat. De voorbumper heeft wel veel putjes van steeninslag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
En wat wordt de opvolger? :)

@DeepBass: heb idd vrij lange benen, alles redelijk in proportie. Ik kan in bijna alle auto's wel perfect zitten (voorin dan toch :P )

[ Voor 71% gewijzigd door EvaluationCopy op 06-05-2010 13:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flashin
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-12-2023
De opvolger? een 650i handbak natuurlijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Femme schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 00:05:
Op de Oberhausen Straight deed ik een stukje wat harder en toen kwam er toch weer koelvloeistof uit het overdrukventiel. De koelvloeistoftemperatuurmeter komt geen millimeter van zijn plek maar ik denk dat er toch betere koeling nodig is.
Waarschijnlijk heb je ook gewoon een gebufferde temperatuurmeter die tussen de 80 & 100 graden (+ of - 5 geloof ik) gewoon netjes op 90 blijft staan. Je zou eventueel eens een (eenvoudige) ODB2 datalogger eraan kunnen knopen om te kijken wat de werkelijke temperatuur is?

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
In mijn E90 had ik altijd dik hoofdruimte over, in mijn E92 zit mijn haar tegen het dak aan (als het een beetje overeind staat :) ). De E92 is dan ook behoorlijk lager. Om het dak van mijn E90 te wassen moest ik op mijn tenen staan (om bij de antenne(vin) te kunnen). Bij de E92 is dat niet nodig.
flashin schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 14:29:
De opvolger? een 650i handbak natuurlijk..
De 330i was toch lease? Een 2de hands 650 in de lease lijkt me financieel erg onhandig. Typisch een auto die je beter particulier kunt kopen.

[ Voor 33% gewijzigd door zneek op 06-05-2010 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• THIJZEL
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
evol schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 09:05:
In de 1-er moet je altijd sowieso sportstoelen nemen. Die standaardstoelen zijn echt crap. Zat overigens bij de dealer ff in een X1. Die standaardstoelen zijn vergelijkbaar...
Verder was ik niet echt onder de indruk, het voel de een beetje als een hoog op de poten staande 1er.

Keuze tussen een X1 en een 3er lijkt me een no-brainer: de coupé natuurlijk :) Prachtige wagen.

Dealer vertelde me overigens dat er weer een 20% 1er komt. Diesel of benzine weet hij nog niet... als ze het blok van de 20% 320d in de 1er is dat wel een interessante optie!
Nieuwe 1er komt overigens ca Sept. 2011.. ben benieuwd.

[ Voor 13% gewijzigd door THIJZEL op 06-05-2010 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 11:43

Daniel

Kapitein NCC-1701
zneek schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 19:32:
De 330i was toch lease? Een 2de hands 650 in de lease lijkt me financieel erg onhandig. Typisch een auto die je beter particulier kunt kopen.
Een leaseauto is voor Femme feitelijk een beetje loos omdat hij maar 3 van de 5 dagen naar kantoor rijdt - als we zometeen in Amsterdam zitten zal dat in ieder geval niet meer worden 8)7 Die 330i werd geleased in een tijd dat er van VNU nog geen sprake was en zelf aanschaffen van 6-series niet erg realistisch was :P

Met een normale kilometervergoeding voor een eigen auto zullen zowel Femme als werkgever beter af zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

AtleX schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 14:43:
[...]

Waarschijnlijk heb je ook gewoon een gebufferde temperatuurmeter die tussen de 80 & 100 graden (+ of - 5 geloof ik) gewoon netjes op 90 blijft staan. Je zou eventueel eens een (eenvoudige) ODB2 datalogger eraan kunnen knopen om te kijken wat de werkelijke temperatuur is?
Ja maar je zou denken dat de koelvloeistoftemperatuur dan niet in een gevaarlijk gebied is geweest aangezien de meter niet uitsloeg.
zneek schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 19:32:

Leasen betekent een viercylinder met een A- of B-label. Dan heb ik liever een aantrekkelijke kilometervergoeding die me de mogelijkheid biedt om met een priveauto te rijden. Ik hoef namelijk geen nieuwe maar wil wel graag een BMW met een goed gevulde motorruimte.

Het verstand weerhoudt me er momenteel van om een 650i te halen. Er staan momenteel wel interessante exemplaren te koop met kilometerstanden tussen 25 en 50K die al even 55.000 euro hebben afgeschreven in DE. Gekkenwerk om zulke auto's nieuw te kopen en er dan zo weinig in te rijden 8)7 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Ik heb me opgegeven voor de proefrit van 3 dagen. 8) Ik werd daar vandaag voor gebeld, maar het was een verborgen nummer en ik kon toen niet opnemen... Volgende week wordt ik nog een keer gebeld, dus dan moet ik gewoon scherp zijn en de telefoon opnemen, ook al staat er geen nummer (normaal druk ik die overdag altijd weg...)

Ik ben benieuwd of ik binnenkort 3 dagen in een gloed nieuwe 316i of 318i rond mag rijden :*)

Ik hou jullie op de hoogte.
YoshiBignose schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 13:09:
Ik ben 1.90 maar ook nooit problemen met normale stoelen. Wat me wel opvalt is dat in de E36 coupe ik de stoel niet helemaal naar achter hoef te zetten, maar bij m'n E46 wel. Ik denk dat ik de stoel daar iets hoger heb ofzo.
Als je in mijn Compact kan rijden met de stoel op de achterste stand, dan heb je serieus lange benen. Als ik de stoel helemaal naar achteren zet, kan ik nog net met m'n tenen bij de pedalen en kan ik met gestrekte armen bij het stuur 8)7
Hij staat nu ongeveer in het midden en er kan nog iemand achter zitten die niet al te groot is.
En qua hoofdruimte, mijn haar raakt het dak, ik denk dat ik qua ruimte tussen schedel en het dak maar 3 of 4 cm heb... Mijn hand past er in ieder geval nog net tussen. Het ergste is dat ik echt moet bukken om onder de binnenspiegel door te kijken (ik heb rechtsvoor een blinde hoek daardoor waar je u tegen zegt) en als ik vooraan bij stoplichten sta, ik de lichten boven de weg niet kan zien...

Maar ik heb dat in bijna alle personenauto's wel gehad waar in in heb gereden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuDePrOdUcTiOnS
  • Laatst online: 23-08 16:51
deepbass909 schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 02:03:
Ik heb me opgegeven voor de proefrit van 3 dagen. 8) Ik werd daar vandaag voor gebeld, maar het was een verborgen nummer en ik kon toen niet opnemen... Volgende week wordt ik nog een keer gebeld, dus dan moet ik gewoon scherp zijn en de telefoon opnemen, ook al staat er geen nummer (normaal druk ik die overdag altijd weg...)

Ik ben benieuwd of ik binnenkort 3 dagen in een gloed nieuwe 316i of 318i rond mag rijden :*)

Ik hou jullie op de hoogte.

[...]
Als je gebeld wordt moet je eerst nog wat gegevens doorgeven zoals het bedrag wat je aan een nieuwe auto zou willen uitgeven.. 20.000 is dan het minimum.. Daarna worden je gegevens doorgegeven aan je dealer naar keuze, die vervolgens bepaalt of je in aanmerking komt of niet.. Ik ben gisteren namelijk gebeld, de dealer moet nog bellen, ik ben benieuwd.. :)

www.teamgenie.nl
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
You lock the door, and throw away the key
There's someone in my head but it's not me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
Femme schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 00:17:

Het verstand weerhoudt me er momenteel van om een 650i te halen. Er staan momenteel wel interessante exemplaren te koop met kilometerstanden tussen 25 en 50K die al even 55.000 euro hebben afgeschreven in DE. Gekkenwerk om zulke auto's nieuw te kopen en er dan zo weinig in te rijden 8)7 .
Dat is 1 tot 2 euro per kilometer _/-\o_ _O-

Mijn auto schrijft iets van 1 cent per kilometer af _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
EvaluationCopy schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 08:13:
[...]

Dat is 1 tot 2 euro per kilometer _/-\o_ _O-

Mijn auto schrijft iets van 1 cent per kilometer af _O-
Maar hoeveel mensen kijken jou na als bij het stoplicht wegplankt? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
zneek schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 08:48:
[...]

Maar hoeveel mensen kijken jou na als bij het stoplicht wegplankt? ;)
Dat is het mooie van een 316 met maar liefst 100 paardjes onder de 'hood', het maakt geen verschil of ik plank of niet: er gebeurt sowieso niks :P Bovendien maak ik me geen zorgen over dergelijk aards krakeel.

Heb mezelf het 'Christian Motoring' meester gemaakt. Vermogen, snelheid, acceleratie, het zegt me allemaal niks.

ben aan het sparen voor een E39 535i touring :P

Buiten dat, ik heb altijd luisterboeken aanstaan op een volkomen idioot volume, dit in combinatie met mijn American Gangster-zonnenbril, mijn lange manen, en een 's zomers geopend autoraam doet mensen toch op zijn minst fronsen aan het stoplicht. Daar doe ik het voor.

Pagina: 1 ... 5 ... 37 Laatste

Dit topic is gesloten.