Het grote BMW-Topic #10 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 4 ... 37 Laatste
Acties:
  • 162.693 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 23:00
EvaluationCopy schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 09:29:
[...]

Bijna hetzelfde probleem hier, behalve dat de mijne niet op slot gaat :P

Eerst ging hij ook niet meer open, nu wil hij weer niet op slot, ach ja. Het houdt je van de straat.

(ook E36, schijnt een bekend probleem te zijn dat de sloten op een gegeven moment gaan zeiken. CV laten fixen dat wil je niet, kost een paar honderd euro per deur. Heel de deur moet dan uit elkaar)
Een deur heb je binenn 10 minuten uit elkaar. Dat kan nooit een paar honderd euro kosten. Is een kwestie van een paar schroefjes namelijk.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:25
dat slot kost al 80/100 euro geloof ik los, zonder afstandsbediening that is... Ik heb mijn deur ook los gehad, maar dat is wel een kloteklusje hoor. Je moet namelijk eerst al netjes de panelen eraf halen en dan moet je vervolgens de isolatie voorzichtig loshalen en weer netjes vast maken (en dicht). Dat is zo een uur werk (totaal) per deur.

Dus 100'en euro's zal het niet worden, maar je zit gauw op 150-200 euro per deur. Maar als je een beetje handig bent kan je het zelf wel.

Bij mijn e30 doen de sloten ook schraal..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-06 23:08
418O2 schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 09:56:
dat slot kost al 80/100 euro geloof ik los, zonder afstandsbediening that is... Ik heb mijn deur ook los gehad, maar dat is wel een kloteklusje hoor. Je moet namelijk eerst al netjes de panelen eraf halen en dan moet je vervolgens de isolatie voorzichtig loshalen en weer netjes vast maken (en dicht). Dat is zo een uur werk (totaal) per deur.

Dus 100'en euro's zal het niet worden, maar je zit gauw op 150-200 euro per deur. Maar als je een beetje handig bent kan je het zelf wel.

Bij mijn e30 doen de sloten ook schraal..
Hmm ja paar honderd euro in totaal aan manuren zal hij wel bedoeld hebben dan.

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-06 13:17
Nog iemand die een nieuw bmw logootje nodig heeft (voor / achter)? Ik moet er een aantal bestellen, lekker goedkoop via ebay alleen zijn de verzendkosten vaak hoog, dus is het handig als er in 1x een zooi besteld wordt. :P

Als ik ergens niet tegen kan is het een BMW met zo'n logo dat helemaal afgebrokkeld is :9

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
YoshiBignose schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 11:12:
Nog iemand die een nieuw bmw logootje nodig heeft (voor / achter)? Ik moet er een aantal bestellen, lekker goedkoop via ebay alleen zijn de verzendkosten vaak hoog, dus is het handig als er in 1x een zooi besteld wordt. :P

Als ik ergens niet tegen kan is het een BMW met zo'n logo dat helemaal afgebrokkeld is :9
Ik heb er gisteren eentje binnengekregen vanuit Engeland voor op de motorkap. 'Genuine BMW badge blabla'. Genuine my ass, wat een goedkoop rotding. Die middencirkel zit niet eens in het midden, dikke nep dat het is.

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Oh ik koop ze altijd bij zo'n standaard gastje ook uit Engeland en ze zien er gewoon hetzelfde uit als de normale. Kost iets van 12 euro afhankelijk van je type BMW. Er zijn ook van die carbon logo's of zwart, maar dat vind ik niet zo mooi :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 14:25
Heeft hij toevallig kroonkurknaafdoppen?

Afbeeldingslocatie: http://i244.photobucket.com/albums/gg3/Sam325i/BMW_e30_duoshoot_074.jpg

Voor deze velg dus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Zijn die 70mm? Het lijkt kleiner...

Hier staan een aantal "wheel badges" die hij heeft:

http://stores.shop.ebay.n..._trksidZp4634Q2ec0Q2em322

[ Voor 5% gewijzigd door YoshiBignose op 23-04-2010 11:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
YoshiBignose schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 11:19:
Oh ik koop ze altijd bij zo'n standaard gastje ook uit Engeland en ze zien er gewoon hetzelfde uit als de normale. Kost iets van 12 euro afhankelijk van je type BMW. Er zijn ook van die carbon logo's of zwart, maar dat vind ik niet zo mooi :P
Hmm die van mij was 3 euro incl verzenden, dat was misschien ook wel erg weinig :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
EvaluationCopy schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 11:46:
[...]

Hmm die van mij was 3 euro incl verzenden, dat was misschien ook wel erg weinig :P
:') haha valt me nog mee dat je geen sticker kreeg dan. Normaal kosten die dingen rond de 25 euro dacht ik, officieel BMW.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16:20

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

EvaluationCopy schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 09:29:
[...]

Bijna hetzelfde probleem hier, behalve dat de mijne niet op slot gaat :P

Eerst ging hij ook niet meer open, nu wil hij weer niet op slot, ach ja. Het houdt je van de straat.

(ook E36, schijnt een bekend probleem te zijn dat de sloten op een gegeven moment gaan zeiken. CV laten fixen dat wil je niet, kost een paar honderd euro per deur. Heel de deur moet dan uit elkaar)
Bij de E36 krijg je last van draadbreukjes of oxiderende contacten. Ik heb er waarschijnlijk ook last van, want het blijkt dat mijn Compact niet op sper gaat, behalve als ik de auto via de kofferbak op slot doe (sper betekent dat het benzineklep op slot gaan, en de auto ook van binnenuit niet meer te openen is).
Bij mij is het waarschijnlijk 1 van de connectoren in het portier die geen goed contact meer maken, maar dat wordt nog een dagje meten om dat uit te vogelen. Aangezien hij wel normaal op slot gaat, en de tankdop zelf ook een slot heeft, heeft het niet echt prio, dus is het een mooi klusje als het mooi weer is en ik niks te doen heb.
Eerst moet ik nog verder met m'n koelsysteem, dat overigens al ruim een week niet meer lekt, maar waarin het koelwaterpeil voor m'n gevoel wel te laag staat...

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

YoshiBignose schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 11:47:
[...]

:') haha valt me nog mee dat je geen sticker kreeg dan. Normaal kosten die dingen rond de 25 euro dacht ik, officieel BMW.
Die "wheel badges" zijn anders wel een soort opplakplaatjes. In plaats van de complete naafkap met clipjes krijg je enkel het plaatje met "strong 3m adhesive tape" op de achterkant.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 05-06 23:10
PauseBreak schreef op maandag 19 april 2010 @ 22:27:
[...]

En hier komt natuurlijk ook wel bij dat die problemen onder garantie worden afgehandeld. Het kost je - behalve tijd en ergernis/frustratie - dus ook niks, waar het bij een tweedehandsje niet direct onder garantie hoeft te vallen waardoor je een flinke bak geld kwijt kunt zijn aan zoiets.
Overigens had ik allang een nieuwe auto gevraagd als mijn auto 8x voor hetzelfde euvel langere tijd bij de dealer zou staan, maar dat geheel terzijde.
problemen zijn bij de importeur bekend, en die komt met een oplossing.. maar ondertussen heb ik het probleem zelf al opgelost

(mooie granieten tegel achterin doet wonderen >:) )
YoshiBignose schreef op maandag 19 april 2010 @ 22:56:
[...]

Is het ook zeker wel waard. Wat me op viel is dat de motorinhoud niet zoveel verschil maakt in de prijs. Ik had ook een 320 of 325 kunnen kopen (als ik een mooie vond uiteraard) en dat zou nog niet eens zoveel duurder zijn, maar qua maandelijkse kosten loopt dat wel flink op. Het leek me verstandig om als beginnend bestuurder zonder schadevrije jaren maar niet direct zoveel pk's te nemen want dan moet je echt een fortuin aan verzekering betalen. En ach, die 1,3 sec. naar de 100 verschil tussen jouw 323 en mijn 318 is te verwaarlozen ;)

Bij mij is er (na 30.000 km) nog niks kapot gegaan behalve wat standaard onderhoud, alleen ontdekte laatst dat hij wel olie lekt :( dus dat wordt weer dokken waarschijnlijk. Desalniettemin zit ik ook over de 10k al, na nieuwe velgen / banden (+ fuseekogel en draagarm na een crash) en navigatie. Ach ja, rijk word ik nooit :')
ik heb juist daarom een 6 cilinder gekocht, de maandelijkse kosten hoorde ik van iedereen dat het wel meeviel, en ben nu blij dat ik een 6 cil heb gekocht :) .
ben nog wel een beginnend bestuurder maar heb een heel goed beheersbare rechtervoet hehe.

en die 1.3 seconden.. who cares ;)
YoshiBignose schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 11:47:
[...]

ik heb voor mijn 16inch Z-stars destijds 20 euro betaald voor 4 naafkapjes, bij de dealer! :)

[ Voor 12% gewijzigd door Reloader op 23-04-2010 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
foutje wilde editten

[ Voor 91% gewijzigd door Reloader op 23-04-2010 17:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
  • Laatst online: 08-02 14:52
Reloader schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 17:22:

ik heb juist daarom een 6 cilinder gekocht, de maandelijkse kosten hoorde ik van iedereen dat het wel meeviel, en ben nu blij dat ik een 6 cil heb gekocht :) .
ben nog wel een beginnend bestuurder maar heb een heel goed beheersbare rechtervoet hehe.

en die 1.3 seconden.. who cares ;)
1.3 seconden op de 0-100 tijd vind ik toch behoorlijk wat. Ben zelf van 8.2 naar 7.0 naar 5.7 gegaan (320Ci naar 325i naar 335i) en het verschil is gigantisch. Van 8.2 naar 7.0 is een belevenis. De stap naar naar 5.7 is gigantisch.... Dat is het verschil tussen "hey, ik wordt in mijn stoel gedrukt" naar "mijn oogwit lekt uit mijn oog weg"... :)

[edit] omfg, deze is gaaf: http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=378296
Afbeeldingslocatie: http://www.bimmerpost.com/forums/attachment.php?attachmentid=376506&d=1272024999
Afbeeldingslocatie: http://www.bimmerpost.com/forums/attachment.php?attachmentid=376507&d=1272024999

BMW Gran Coupe..... prachtig...

[ Voor 16% gewijzigd door zneek op 23-04-2010 18:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterBelgium
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 04-06 23:20
Alleen de uitlaten niet. Maar voor de rest: DO WANT!

T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:10

Sick Nick

Drop the top!

Dat is wat de 6 had moeten zijn als je het mij vraagt :9 Wat een geweldige auto om te zien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
Sick Nick schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 18:08:
Dat is wat de 6 had moeten zijn als je het mij vraagt :9 Wat een geweldige auto om te zien!
Als ik het goed begrijp is het de coupe wannabe 4 deurs sedan, zoals de CLS en A7, en wordt de 6-serie hierop gebaseerd...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-10-2024

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Men pakt een oude set interieur lijsten, met koopt wat materiaal en gaat knutselen en Wola dan krijg je dit resultaat !

Ik ben zelf zéér tevreden met het resultaat en kheb even wat lijsten bij het interieur gehouden en het staat ook super :D Van het weekend total shots 8)

Afbeeldingslocatie: http://thundercars.nl/e39/carbonlijsten.JPG

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don3k
  • Laatst online: 07-06 10:32
tdw schreef op donderdag 22 april 2010 @ 20:57:
[...]

slot laten nakijken door de dealer/beunhaas?
Hij in de kofferbak, ik buiten lopen wrikken, schoot hij los XD. En nu werkt tie weer normaal... vaag...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Laatst online: 16:10

Sick Nick

Drop the top!

-Thunder- schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 22:17:
Men pakt een oude set interieur lijsten, met koopt wat materiaal en gaat knutselen en Wola dan krijg je dit resultaat !

Ik ben zelf zéér tevreden met het resultaat en kheb even wat lijsten bij het interieur gehouden en het staat ook super :D Van het weekend total shots 8)

[afbeelding]
Zo! Dat ziet er strak uit zeg _/-\o_ Is dat met die 3M carbon folie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flashin
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-12-2023
Ziet er voor folie wel erg goed uit moet ik zeggen, heb vaak 'faal'-carbon in interieurtjes gezien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 05-06 10:36

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Sick Nick schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 18:08:
Dit wordt de vierdeurs versie van de 6-serie.

Ik neem aan dat de nieuwe 6-serie coupé en cabrio en lager en spitser front krijgen die meer GT-uitstraling heeft.

Als je nu een 535i in bestelling hebt zou ik naar de dealer rennen om de order te cancellen. In oktober staat de 6-serie Gran Coupe op de autosalon van Parijs. Eind van het jaar is hij misschien al op de weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 127817

zneek schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 17:59:
[...]

1.3 seconden op de 0-100 tijd vind ik toch behoorlijk wat. Ben zelf van 8.2 naar 7.0 naar 5.7 gegaan (320Ci naar 325i naar 335i) en het verschil is gigantisch. Van 8.2 naar 7.0 is een belevenis. De stap naar naar 5.7 is gigantisch.... Dat is het verschil tussen "hey, ik wordt in mijn stoel gedrukt" naar "mijn oogwit lekt uit mijn oog weg"... :)

[edit] omfg, deze is gaaf: http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=378296
[afbeelding]
[afbeelding]

BMW Gran Coupe..... prachtig...
De naam Gran coupe? en toch 4 deuren hebben? zou het da niet beter Gran Sedan zijn? of Gran Berline zoals Bmw meer gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Het ding coupé noemen is natuurlijk puur marketing.

Ik gok dat de c in CLS en de één van de c's in Passat CC ook voor coupé staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

En alles zit er in :D Ik ben er echt heel blij mee 8)

Afbeeldingslocatie: http://thundercars.nl/e39/carbonlijsten1.JPG

Afbeeldingslocatie: http://thundercars.nl/e39/carbonlijsten2.JPG

Afbeeldingslocatie: http://thundercars.nl/e39/carbonlijsten3.JPG

Afbeeldingslocatie: http://thundercars.nl/e39/carbonlijsten4.JPG

Afbeeldingslocatie: http://thundercars.nl/e39/carbonlijsten5.JPG

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Anoniem: 127817 schreef op zaterdag 24 april 2010 @ 12:01:
[...]

De naam Gran coupe? en toch 4 deuren hebben? zou het da niet beter Gran Sedan zijn? of Gran Berline zoals Bmw meer gebruikt?
Dat verschilt nogal per land. Berline noemen ze het in België en Frankrijk, in Nederland en in een groot deel van de rest van de wereld sedan, in de UK saloon, in Duitsland limousine.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Vandaag weer een stapje gemaakt in de zoektocht naar m'n koelwater verlies en een nieuwe radiateurdop gehaald. Het eerste wat me opvalt is dat de kern (waar de drukklep in zit), los zit van de dop, terwijl bij m'n oude dop deze aan elkaar vast zitten.
Verder nog even opties doorgenomen met 2 monteurs, en nadat zij alle dingen hadden opgenoemd die inmiddels al vervangen waren, kwamen we bij de koppakking uit. De M43 schijnt een zwakke plek te hebben aan de achterzijde van het blok, waarbij de pakking naar buiten wordt gedrukt. Dit is ook eigenlijk het enige punt waarop de pakking normaal gesproken kapot kan gaat en is makkelijk te controleren (gewoon even aan de achterkant van het blok voelen of de pakking voelbaar is of niet, pakking voelen is foute boel). Dit geldt overigens alleen voor de M43 blokken uit 95 en 96 (dus de 1.6-jes). En om eventueel een keer een druktest uit te voeren, maar eerst dus de dop.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
Ik vind het een beetje stijlbreuk.... Ik vind dat kevlar op zich wel mooi, maar verwacht in jouw auto meer een hout effect

[edit] btw, render van de F12/6 serie op basis van spy shots en de Gran Coupe:
Afbeeldingslocatie: http://img401.imageshack.us/img401/4854/bmw760li20101280x960wal.png

added to wishlist... ;)

[ Voor 12% gewijzigd door zneek op 24-04-2010 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
wil een van de TS, de TS aanpassen :) ?

gezien mijn compact een nieuwe eigenaar heeft gevonden en ik nu wel een aardige foto van mijn nieuwe ride heb :)

http://www.flickr.com/pho...in/set-72157623921983330/

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4043/4547835811_e421e3390b.jpg

@deepbass, vergeet bouwjaar 94 en 95 niet.. die hebben dezelfde 1.6 motor :)

[ Voor 11% gewijzigd door Reloader op 24-04-2010 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online
Reloader schreef op zaterdag 24 april 2010 @ 18:30:
[..]
Done!
Wat een mooie wagen zeg d:)b

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
bedankt, en bedankt!
nu nog op vakantie, en dan spaarsprint naar een set nieuwe wieltjes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Dat zilver heeft wel wat. Erg mooie kleur, misschien nog wel mooier dan mijn donkerblauw ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Reloader schreef op zaterdag 24 april 2010 @ 18:30:

gezien mijn compact een nieuwe eigenaar heeft gevonden en ik nu wel een aardige foto van mijn nieuwe ride heb :)

http://www.flickr.com/pho...in/set-72157623921983330/

[afbeelding]

@deepbass, vergeet bouwjaar 94 en 95 niet.. die hebben dezelfde 1.6 motor :)
Vette wagen...
Ook interieur shots?

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 05-06 07:00

Daniel

Kapitein NCC-1701
Femme schreef op zaterdag 24 april 2010 @ 11:31:
Als je nu een 535i in bestelling hebt zou ik naar de dealer rennen om de order te cancellen. In oktober staat de 6-serie Gran Coupe op de autosalon van Parijs. Eind van het jaar is hij misschien al op de weg.
Mwoh, da's wel wat kort door de bocht, ik mag aannemen dat een vierdeurs 6-serie wel wat hoger in de markt gezet wordt dan de normale 5-serie. Het zal meer een sportief alternatief voor rijders van een 7-serie, A8 of S-klasse worden dan een upgrade ten opzichte van wat met alle respect toch gewoon een zakensedan is.

Een 650i was ook zo'n 25k duurder dan een 550i, als er een 635i GC komt zal die ook minimaal dat bedrag duurder zijn dan de 5-serie met dezelfde motor. Hoewel zo'n prijsverschil in dit segment waarschijnlijk als iets minder heftig ervaren zal worden denk ik niet dat er heel veel overstappers zullen zijn.

De Passat CC is een goed voorbeeld, die wordt voornamelijk gekocht (geleased :P) door mensen die hun geld anders in een dikke A4 of 3-serie hadden gestoken, en niet door mensen die een gewone Passat of Mondeo op het oog hadden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mavvie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05-2021
zneek schreef op zaterdag 24 april 2010 @ 17:13:
[...]

Ik vind het een beetje stijlbreuk.... Ik vind dat kevlar op zich wel mooi, maar verwacht in jouw auto meer een hout effect
Kevlar? Je zult carbon bedoelen..

Twitter | Linkedin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
Mavvie schreef op zondag 25 april 2010 @ 12:45:
[...]

Kevlar? Je zult carbon bedoelen..
... klopt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xos
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 05-06 09:58

xos

Die grand coupe is op foto's echt een schitterende auto. Aldus autoblog gaat hij pas 2012 in productie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
Kecin schreef op zaterdag 24 april 2010 @ 21:36:
[...]

Vette wagen...
Ook interieur shots?
niet veel:

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4002/4551349908_af0dba7165_b.jpg

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4056/4550716077_373d6c9325_b.jpg

@zneek

Nu ik er over nadenken merk je het wel ja het verschil, ik ging van 12 naar 8 seconden. gaf me niet echt een WOW gevoel maar het is wel erg prettig dat je ff flink voorruit gaat als je gas geeft :)

@yoshi: ik vind dat blauw toch ook wel bijzonder mooi!

[ Voor 4% gewijzigd door Reloader op 25-04-2010 17:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
Mooi hoor, dat nieuwe 6-geval. Alleen kun ze onderhand die PDC-'nopjes' niet een keer uit het zicht werken?? Vind ik altijd zo goedkoop aandoen.

-edit-

Zneek? Ik sta ook nog niet in de startpost zie ik, zou je dat willen doen??

'98 316i Touring Executive

Afbeeldingslocatie: http://db.tt/hkOvpA

[ Voor 35% gewijzigd door EvaluationCopy op 25-04-2010 19:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Daniel schreef op zondag 25 april 2010 @ 11:19:
[...]

Mwoh, da's wel wat kort door de bocht, ik mag aannemen dat een vierdeurs 6-serie wel wat hoger in de markt gezet wordt dan de normale 5-serie. Het zal meer een sportief alternatief voor rijders van een 7-serie, A8 of S-klasse worden dan een upgrade ten opzichte van wat met alle respect toch gewoon een zakensedan is.

Een 650i was ook zo'n 25k duurder dan een 550i, als er een 635i GC komt zal die ook minimaal dat bedrag duurder zijn dan de 5-serie met dezelfde motor. Hoewel zo'n prijsverschil in dit segment waarschijnlijk als iets minder heftig ervaren zal worden denk ik niet dat er heel veel overstappers zullen zijn.
Ik denk wel dat hij goedkoper wordt als de coupé en concurrent geprijsd zal zijn met de Mercedes CLS (de belangrijkste concurrent naast de toekomstige A7). De CLS is zo'n 18K duurder dan een vergelijkbaar gemotoriseerde E-klasse. In de praktijk is het verschil wellicht kleiner vanwege een hoger uitrustingsniveau van de 6-serie Gran Coupe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
EvaluationCopy schreef op zondag 25 april 2010 @ 19:49:
Mooi hoor, dat nieuwe 6-geval. Alleen kun ze onderhand die PDC-'nopjes' niet een keer uit het zicht werken?? Vind ik altijd zo goedkoop aandoen.

-edit-

Zneek? Ik sta ook nog niet in de startpost zie ik, zou je dat willen doen??

'98 316i Touring Executive

[afbeelding]
At your service

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSP
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 04-06 15:17

RSP

Afbeeldingslocatie: http://sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash1/hs436.ash1/24071_386505644286_611504286_3628754_2651358_n.jpg

*Poets poets poets*

Nog meer mensen aan de slag geweest dit weekend? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Jup, het is dat ik vooral in het weekend rij anders kon ik makkelijk 2x per week de auto gaan wassen.
Droog stoffig weer en glanzend zwarte lak gaan niet goed samen :|
Voordeel is wel dat de auto nog netjes in de wax staat, een keer afspoelen in de wasbox is genoeg.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

@Reloader
Klopt, waarschijnlijk is het echt iets van de M43B16, met een nieuwe pakking schijnt het probleem voorgoed opgelost te zijn. Dat zie je bij meer dingen die verandert zijn tussen de 2 E36 Compact series.

Maar het goede nieuws, ik heb dit weekend 3 ritten gemaakt sinds de nieuwe dop op de radiateur zit, en het koelwater blijft nu wel netjes in het systeem :D (voorheen gooide hij het na 1 rit eruit tot het niveau onderin het reservoir, en nu blijft hij dus wel op peil). Dus zou het... zou ik na 2,5 jaar geëtter met het koelsysteem eindelijk alles onder controle hebben?
Wat betreft de pakking, een eruit geblazen pakking zou voelbaar en zichtbaar zijn, en ik kan hem niet voelen, dus ik ga ervan uit dat deze nog in orde is. Hoewel mijn vingers gigantisch jeuken om een keer de kop van een motor te lichten, dus ik dat toch liever niet zomaar, dus dat project mag nog even wachten tot ik een echte opknapper heb (of bij deze de pakking er wel echt uitklapt).

@RSP
Mijn auto mag ook wel weer een goede schoonmaakbeurt hebben... Hij is inmiddels bruin/geel in plaats van zwart... En er moeten nodig de verschillende lagen Mequairs op... (er zijn weer genoeg plekjes bijgekomen :( )
Maar ik vrees dat het met mijn agenda nog wel even gaat duren voor ik er eindelijk weer tijd voor heb...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
deepbass, als m'n temperatuur bij de E36 oploopt als je stil staat (vooral in file in de zon, maar ook ff bij de mcdrive bijv.) is dit dan de thermostaat of de visco koppeling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

De visco. Een kapotte thermostaat blijft open staan waardoor de motor niet lekker op temperatuur komt. Met een kapotte visco slaat je fan niet aan bij een warme motor.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Oke :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
Visco, maar wat voor E36 heb je? sommige hebben geen visco maar een elektrische fan...!
(technisch gezien zou het ook je radiateur kunnen zijn die niet meer helemaal lekker is... )

maar in de meeste gevallen is het de visco!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 05-06 10:40

TommyGun

Stik er maar in!

Ik wil volgend jaar een andere wagen (waarbij voorkeur Duits) aanschaffen (zij het 2e hands, budget +- €3000,-). Hierbij zat ik te denken aan een 316i (SE) of 318i (SE). Het enige waarmee ik zit is het verbruik... Qua onderhoud / onderdelen valt het wel mee geloof ik? Andere eisen: Diesel, coupé (althans, 2/3 deurs), geen trekhaak en in redelijk originele staat.

Zijn er andere types die jullie me kunnen aanraden?

Waarvoor dank.

[ Voor 10% gewijzigd door TommyGun op 26-04-2010 15:09 ]

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Reloader schreef op maandag 26 april 2010 @ 14:16:
Visco, maar wat voor E36 heb je? sommige hebben geen visco maar een elektrische fan...!
(technisch gezien zou het ook je radiateur kunnen zijn die niet meer helemaal lekker is... )

maar in de meeste gevallen is het de visco!
coupe 92. Gewoon visco volgens mij. Radiateur is het niet, die is laatst vervangen en ziet er goed uit :P
TommyGun schreef op maandag 26 april 2010 @ 14:26:
Ik wil volgend jaar een andere wagen (waarbij voorkeur Duits) aanschaffen (zij het 2e hands, budget +- €3000,-). Hierbij zat ik te denken aan een 316i (SE) of 318i (SE). Het enige waarmee ik zit is het verbruik... Qua onderhoud / onderdelen valt het wel mee geloof ik? Andere eisen: Diesel, coupé (althans, 2/3 deurs), geen trekhaak en in redelijk originele staat.

Zijn er andere types die jullie me kunnen aanraden?

Waarvoor dank.
Wat is SE? Je doelt nu denk ik op de E36, want voor 3000 kan je geen E46 verwachten. Een E36 in originele staat vinden is lastig (vooral bij coupe's). En diesel coupe zie je al helemaal weinig. Vaak ook afgeragde auto's dus standaard onderhoud zal je iig moeten doen.

[ Voor 47% gewijzigd door YoshiBignose op 26-04-2010 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

YoshiBignose schreef op maandag 26 april 2010 @ 14:59:

[...]

Wat is SE? Je doelt nu denk ik op de E36, want voor 3000 kan je geen E46 verwachten. Een E36 in originele staat vinden is lastig (vooral bij coupe's). En diesel coupe zie je al helemaal weinig. Vaak ook afgeragde auto's dus standaard onderhoud zal je iig moeten doen.
Ik bedoel de e36 ja, maar ik dacht dat SE juist een wat luxer uitvoering zou zijn.

Hoe dan ook, ik begrijp dat mijn combinatie van eisen een lastige is. Eventueel zou een 4deurs ook geen probleem zijn, maar de voorkeur gaat uit naar een coupé. En tja, ik rij nu ongeveer 30k per jaar, en dan is diesel toch net wat goedkoper (omslagpunt). Standaard onderhoud is uiteraard geen probleem.

Wellicht nog ideeën? Ik ben niet perse gebonden aan één type ;).

Bedankt iig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gnermo
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13-03 21:15

Gnermo

All about that bass!

Zneek, sta ik ook al in de TS dan? :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

@YoshiBignose
Klassiek geval van de visco, je hebt geen rijwind, dus de fan moet alles doen, maar de visco geeft te weinig weerstand, waardoor de fan te langzaam draait. Dat kan hele spannende momenten opleveren (bijv. in de rij bij tolpoorten, waarbij de buitentemperatuur richting de 40 graden gaat... Dan loopt de meter ineens wel heel rap naar het rood...)

Het vervangen van de visco is niet heel moeilijk (technisch gezien), maar wel lastig. Hij zit met een 32mm moer op de as van de waterpomp (uit m'n hoofd), die nauwelijks te blokkeren is. Waar je ook rekening mee moet houden is dat hij tegendraads is (letterlijk, je draait hem rechtsom juist los, ipv vast). De fan zelf zit met 4 of 6 imbus boutjes vast (zitten waarschijnlijk verstopt onder vuil). Het heeft mij een uurtje gekost voordat de moer eindelijk los was (poelly blokkeren met een riem, baco op de moer, en tikken met de hamer op het handvat om hem los te laten schrikken...) Vastzetten is simpel. De reden dat de draad tegendraads is, komt omdat hij zichzelf dan juist vaster trekt door de weerstand op de fan. Hij hoeft dus niet heel strak aangedraait te worden.

@TommyGun
Vooral de combinatie van diesel en coupé kan weleens lastig zijn. In de jaren 90 waren de diesels over het algemeen nog niet heel sportief, en juist in een coupé dan een diesel vinden is moeilijk. Sterker nog, volgens autoweek bestaat er geeneens een E36 (of E46) Coupé met diesel motor. Dus dan kom je sowieso uit op een ander model.
Natuurlijk is er nog die hele leuke 3-deurs, die door het leven gaat als de Compact ;) Maar motorisch zou ik daarbij ook de E36 links laten liggen als je voor diesel gaat, want de 1.8 TDS is niet echt sterk (90pk en 190nm, ter vergelijk, mijn 316i heeft 102pk en 150nm en staat ook niet bekend als snel of soepel). In de E46 (die qua uiterlijk dan weer iets minder is door z'n rare brilletje en Lexus-look achterlichten :+ ) is ook een 2.0 TD(I) te krijgen, en die is toch wel heel leuk. Een maat van mij heeft die, en die wagen wil echt wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Thnx. Ja broertje had het in de file... voor die het wist stond dat ding op rood. Hij had snel verwarming aangezet op hoogste stand en toen zakte ie ook weer heel snel naar normale temp. Zijn kop was echter wel verbrand :D . Hij had het laatst echter ook weer, gewoon bij de mcdrive terwijl het niet heel warm was :P dus toch maar even fixen.

Oh ja, coupe diesel bestaat niet eens :D

[ Voor 26% gewijzigd door YoshiBignose op 26-04-2010 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
Gnermo schreef op maandag 26 april 2010 @ 17:01:
Zneek, sta ik ook al in de TS dan? :D
Kweetnie, kijk eens? [/luimodus] :+

[edit]Gnermo, kon niet meer vinden dan een foto van een velg.... check de ts.... en communiceer even een foto van je BMW... :)

[ Voor 26% gewijzigd door zneek op 26-04-2010 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun

TommyGun

Stik er maar in!

deepbass909 schreef op maandag 26 april 2010 @ 17:44:
@TommyGun
Vooral de combinatie van diesel en coupé kan weleens lastig zijn. In de jaren 90 waren de diesels over het algemeen nog niet heel sportief, en juist in een coupé dan een diesel vinden is moeilijk. Sterker nog, volgens autoweek bestaat er geeneens een E36 (of E46) Coupé met diesel motor. Dus dan kom je sowieso uit op een ander model.
Natuurlijk is er nog die hele leuke 3-deurs, die door het leven gaat als de Compact ;) Maar motorisch zou ik daarbij ook de E36 links laten liggen als je voor diesel gaat, want de 1.8 TDS is niet echt sterk (90pk en 190nm, ter vergelijk, mijn 316i heeft 102pk en 150nm en staat ook niet bekend als snel of soepel). In de E46 (die qua uiterlijk dan weer iets minder is door z'n rare brilletje en Lexus-look achterlichten :+ ) is ook een 2.0 TD(I) te krijgen, en die is toch wel heel leuk. Een maat van mij heeft die, en die wagen wil echt wel.
Hmm inderdaad. Misschien toch maar eens voor een sedan gaan kijken dan...

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:32
Ik heb net even mijn auto (laten) wassen en zag bij inspectie dat er wat steenslag op de motorkap zit. Laten jullie dat gewoon zitten of 1x per jaar laten fixen? Opzich is het niet echt zichtbaar tot je er echt dicht op zit maar volgens mij gaat het roesten omdat daar je lak eraf is.

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Zolang het niet door de hele lak laag is, doe ik er nooit wat aan anders blijf je bezig als je eenmaal wat kilometers maakt.

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Mijn motorkap is een compleet slagveld inmiddels... Toen ik hem 3 jaar geleden kocht was de boel blijkbaar net gespoten en nog nagenoeg gaaf. (hij schijnt schade te hebben gehad rechtsvoor, waar ook een spatbord is vervangen).
Ik doe er eerlijk gezegd helemaal niks mee, het plaatwerk van de Compact heeft een bizar goede roestwerende behandeling gehad (ik rij al ruim 2 jaar met een kaal stukje in 1 van de achterste spatborden, en er zit nog steeds 0,0 roest daar, zelfs na alle pekel van afgelopen winter).

@YoshiBignose
Vanaf de E92 bestaan er wel diesels in de Coupé, maar die zijn ook niet vergelijkbaar met de diesels van daarvoor. Voor een 330d hoef je je bijv. absoluut niet te schamen, zo goed is die motor. Maar goed, die zijn niet echt te krijgen in de prijsklasse van €3000...

Wat betreft je visco, als hij kapot is, kan je hem vrij gemakkelijk tegenhouden (een dubbel gevouwen krant kan hem al tegenhouden). Ik zou het niet met je handen proberen, want mocht de visco wel goed zijn, dan heb je daarna gegarandeerd last van je handen ;)
Een ander testje, als de motor koud is, kan je de fan wel draaien, maar hij stopt vrijwel direct als de visco goed is. Met een kapotte kan je hem een redelijke zet geven. Met een warme motor is het verschil nog groter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:17

tozzke

aka tozzert

coupé diesels bestaan al vanaf de E46 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Oh ja 320cd en 330cd :P Whatever, we hadden het eigenlijk over E36 en daar bestaan ze niet :P

Oke Deepbass maar ik laat een kenner wel fixen die zal het wel weten net als jij.

[ Voor 31% gewijzigd door YoshiBignose op 26-04-2010 22:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
djeez, ding is echt mooi:
Afbeeldingslocatie: http://www.e90post.com/forums/attachment.php?attachmentid=376662&stc=1&d=1272048103
Afbeeldingslocatie: http://www.e90post.com/forums/attachment.php?attachmentid=376676&stc=1&d=1272048139
Afbeeldingslocatie: http://www.e90post.com/forums/attachment.php?attachmentid=376673&stc=1&d=1272048139

Bij de huidige 6 vind ik de achterkant het minst, maar bij deze.... schitterend

meer pics: http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=378452

[edit] nog een paar:
Afbeeldingslocatie: http://img2.auto-motor-und-sport.de/BMW-Concept-Gran-Coup--f900x600-F4F4F2-C-52aeaba4-337575.jpg
Afbeeldingslocatie: http://img3.auto-motor-und-sport.de/BMW-Concept-Gran-Coup--f900x600-F4F4F2-C-2e87131f-337579.jpg

[ Voor 20% gewijzigd door zneek op 26-04-2010 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
:9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~ :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syntesia
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 06-06 22:09
super gaaaf !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Ganzt geil! Hier hoef je niet eens andere slofjes onder te gooien.
Doe mij die bak! Damn! Ook die achterlichten, net boze ogen...
Dikke neus, prachtige uitlaten... Hebbenhebbenhebben!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
En stel je nu eens een M-uitvoering hiervan voor...... :9 :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuDePrOdUcTiOnS
  • Laatst online: 02-02 10:07
*kwijl

www.teamgenie.nl
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
You lock the door, and throw away the key
There's someone in my head but it's not me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Trent900
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 17-12-2022
Een van de mooiste ontwerpen ever! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gnermo
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 13-03 21:15

Gnermo

All about that bass!

zneek schreef op maandag 26 april 2010 @ 18:37:
[...]

Kweetnie, kijk eens? [/luimodus] :+

[edit]Gnermo, kon niet meer vinden dan een foto van een velg.... check de ts.... en communiceer even een foto van je BMW... :)
Faal, ff repost dan:

Afbeeldingslocatie: http://i721.photobucket.com/albums/ww212/napkinn/E46%20BMW%20M3/DSC_3154.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i721.photobucket.com/albums/ww212/napkinn/E46%20BMW%20M3/DSC_3153.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i721.photobucket.com/albums/ww212/napkinn/E46%20BMW%20M3/DSC_3168.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i721.photobucket.com/albums/ww212/napkinn/E46%20BMW%20M3/DSC_3186.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i721.photobucket.com/albums/ww212/napkinn/E46%20BMW%20M3/DSC_3165.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i721.photobucket.com/albums/ww212/napkinn/E46%20BMW%20M3/DSC_3180.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i721.photobucket.com/albums/ww212/napkinn/E46%20BMW%20M3/DSC_3161.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i721.photobucket.com/albums/ww212/napkinn/E46%20BMW%20M3/DSC_3182.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i721.photobucket.com/albums/ww212/napkinn/E46%20BMW%20M3/DSC_3183.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i721.photobucket.com/albums/ww212/napkinn/E46%20BMW%20M3/DSC_3159.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06-06 22:17

Apache

amateur software devver

Ik heb mijn 2e hands bmw520d sinds zaterdag, ik ben zeer tevreden, maar ik heb tot nu toe 1 vreemd probleem geconstateerd, bvb als ik zachtjes bergop rij, 30kmph in 2e slipt de wagen soms een beetje door, en schokt hij zachtjes alsof hij te laag in toeren zit terwijl ik op ongeveer 1600rpm zat.

Nu ben ik de motor gewoon van een E91 318d en is dit misschien gewoon normaal? Maar ik heb zelfs het gevoel dat hij in 4e @ 90kmph ook zachtjes doorslipt.

Mijn post is misschien niet zo duidelijk want het is moeilijk om uit te leggen, in ieder geval heb ik woensdag avond een afspraak voor een volledig nazicht bij een bevriend garagist, hopelijk is dit niet al te moeilijk op te lossen.

If it ain't broken it doesn't have enough features

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:36

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Toffe plaatjes :)

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

tozzke schreef op maandag 26 april 2010 @ 22:29:
coupé diesels bestaan al vanaf de E46 ;)
Hmm, typisch, autoweek kent ze niet, maar TIS inderdaad wel.

Die GC is wel lekker zeg. Hoe staat hij ten opzichte van de GT? Die laatste is ook een monsterlijke wagen. Ik heb er laatst naast gestaan en hij is groooooot (ook niet zo gek, als je nagaat dat hij de bodem deelt met een 7-serie...)
Apache schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 11:26:
Ik heb mijn 2e hands bmw520d sinds zaterdag, ik ben zeer tevreden, maar ik heb tot nu toe 1 vreemd probleem geconstateerd, bvb als ik zachtjes bergop rij, 30kmph in 2e slipt de wagen soms een beetje door, en schokt hij zachtjes alsof hij te laag in toeren zit terwijl ik op ongeveer 1600rpm zat.

Nu ben ik de motor gewoon van een E91 318d en is dit misschien gewoon normaal? Maar ik heb zelfs het gevoel dat hij in 4e @ 90kmph ook zachtjes doorslipt.

Mijn post is misschien niet zo duidelijk want het is moeilijk om uit te leggen, in ieder geval heb ik woensdag avond een afspraak voor een volledig nazicht bij een bevriend garagist, hopelijk is dit niet al te moeilijk op te lossen.
Wat bedoel je met slippen? Slippen op de koppeling? Ik weet welke 520d je hebt, maar de kans is groot dat het hetzelfde blok is als van een 318d, dus daar zou ik het niet direct in zoeken. De koppeling is hydraulisch, dus in principe zelf stellend. Dus de kans is aanwezig dat of de platen of het vliegwiel versleten is, en je dus met een slippende koppeling rijdt. Dat kan je het beste testen door in de hoogste versnelling te rijden op een zo laag mogelijke snelheid. Als je dan gas geeft en je koppeling is versleten, dan gaat hij gegarandeerd slippen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tozzke
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 14:17

tozzke

aka tozzert

deepbass909 schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 12:26:
[...]
Hmm, typisch, autoweek kent ze niet gewoon, maar en TIS inderdaad wel ook.
there, I fixed it ;)

dus wèl pas vanaf de facelift :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Mooie M3 alleen jammer van zwarte nieren. Dat is toch niet standaard of wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache

Apache

amateur software devver

deepbass909 schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 12:26:
[...]
Wat bedoel je met slippen? Slippen op de koppeling? Ik weet welke 520d je hebt, maar de kans is groot dat het hetzelfde blok is als van een 318d, dus daar zou ik het niet direct in zoeken. De koppeling is hydraulisch, dus in principe zelf stellend. Dus de kans is aanwezig dat of de platen of het vliegwiel versleten is, en je dus met een slippende koppeling rijdt. Dat kan je het beste testen door in de hoogste versnelling te rijden op een zo laag mogelijke snelheid. Als je dan gas geeft en je koppeling is versleten, dan gaat hij gegarandeerd slippen.
De koppeling is blijkbaar nog goed dan, heb 50 gereden in 6e zonder issues.

Ik ga morgenavond bij de garagist langs, dan weet ik meer. Misschien is het wel een normaal side-effect van de active steering optie, waar ik sowieso nog aan moet wennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don3k
Alle spoilers eraf gesloopt. Nu nog de ruitenkit van mijn ruit afkrabben...

Afbeeldingslocatie: http://upload.projectd.nl/upload/26773_116514468375947_100000521837827_186090_5540257_n.jpg

Afbeeldingslocatie: http://upload.projectd.nl/upload/26773_116514471709280_100000521837827_186091_3355667_n.jpg

Afbeeldingslocatie: http://upload.projectd.nl/upload/26773_116514475042613_100000521837827_186092_5600015_n.jpg

Velgen worden binnenkort opnieuw gespoten. En ja, helaas nog steeds met problemen, maar mijn specialist is nog op vakantie :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Ah al stukken beter 8) . Ik snap nog steeds niet dat veel mensen de E36 lelijk vinden (of iig de minst mooie 3-serie) want ik blijf het een mooie bak vinden, als er niks aan gekloot is en met een paar mooie velgjes.

[ Voor 84% gewijzigd door YoshiBignose op 28-04-2010 17:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

YoshiBignose schreef op woensdag 28 april 2010 @ 17:52:
Ah al stukken beter 8) . Ik snap nog steeds niet dat veel mensen de E36 lelijk vinden (of iig de minst mooie 3-serie) want ik blijf het een mooie bak vinden, als er niks aan gekloot is en met een paar mooie velgjes.
Inderdaad, de M3 en Coupe zijn prachtige wagens. Mits niet versjonniet.. maar dat is met elke wagen zo :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
Kecin schreef op woensdag 28 april 2010 @ 20:22:
[...]

Inderdaad, de M3 en Coupe zijn prachtige wagens. Mits niet versjonniet.. maar dat is met elke wagen zo :P
Ik zou best een originele E36 M3 willen, maar vind er maar eens 1 die niet verkloot is door een of andere sjon....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
Zo'n ongepimpte E36 touring is natuurlijk wel zeer chique inmiddels 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-12-2024

tdw

Amai seg!

Don3k schreef op woensdag 28 april 2010 @ 12:51:
Velgen worden binnenkort opnieuw gespoten. En ja, helaas nog steeds met problemen, maar mijn specialist is nog op vakantie :P
Kijk je wel uit met de kosten? Hier op het forum is er ook iemand die voor €1300 een autootje kocht en er toen voor €3500 aan moest repareren.. Da's een beetje zonde geld natuurlijk ;)

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
tdw schreef op donderdag 29 april 2010 @ 01:01:
[...]

Kijk je wel uit met de kosten? Hier op het forum is er ook iemand die voor €1300 een autootje kocht en er toen voor €3500 aan moest repareren.. Da's een beetje zonde geld natuurlijk ;)
Dat was een Renault toch? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Daar is wel voor meer dan 3500 aan reparaties in gegaan. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don3k
tdw schreef op donderdag 29 april 2010 @ 01:01:
[...]

Dan rijd en ziet hij er hij wel weer als nieuw uit :D ... en nog steeds een koopje voor zo'n auto :$ Maar als student zijnde is het inderdaad wel oppassen :)

Zelf vind ik die auto nog niet zo heel bijzonder :P Maar blijkbaar voor aantal mensen genoeg om er foto's van te maken :P

[ Voor 11% gewijzigd door Don3k op 29-04-2010 09:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Don3k schreef op donderdag 29 april 2010 @ 09:51:
[...]

Dan rijd en ziet hij er hij wel weer als nieuw uit :D ... en nog steeds een koopje voor zo'n auto :$ Maar als student zijnde is het inderdaad wel oppassen :)
Laten we daar vooral NIET verder op in gaan :X
Zelf vind ik die auto nog niet zo heel bijzonder :P Maar blijkbaar voor aantal mensen genoeg om er foto's van te maken :P
Het is dan wel "maar" een 318, het is wel een hele strakke :)

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Don3k
MadMarky schreef op donderdag 29 april 2010 @ 10:11:
[...]

Laten we daar vooral NIET verder op in gaan :X
Voor mijn gevoel dan :) Dan kan hij wel weer een aantal jaartjes mee. En voel ik me er tenminste fijn in. Dat is nu nog niet het geval ;(
Het is dan wel "maar" een 318, het is wel een hele strakke :)
Thanks! Van ver is hij strak, maar van dichtbij is hij toch om te huilen hoor. Maar komt wel goed, zodra motorisch helemaal in orde is. Dat heeft bij mij de hoogste prio ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Met dat geld uitgeven doelde ik vooral op de vergelijking met die Renault ;)
Kort gezegd: als je een ragbak hebt gekocht kun je geld blijven uitgeven wat je wilt, er gaat altijd wel weer iets anders stuk. Maar zoals ik al eerder zei, later we daar vooral niet verder op in gaan in het BMW topic.

Maar wat "slechte" BMW's betreft heb ik ook nog wel wat horrorverhalen.
Zoontje van die fietsenmaker heeft leuk wat geld gespaart en gaat een eerste auto kopen. UIteindelijk valt zijn oog op een mooie E36 328i, blauw/paars met 18" velgen. En een gigantisch afgeragd blok waar eerst €1200 in verdwijnt aan revisiekosten, bij een beunhaas that is (het ding was technisch echt slecht).
Wat doet ie vervolgens? Hij is er 6 maanden erg zuinig op, daarna begint ie net zo te raggen als de vorige eigenaar. Nu 2 jaar later zitten de mooie velgen vol krassen, loopt het blok nog slechter dan voorheen en heeft ie hem naar verluidt voor €700(!) aan een wazige handelaar verkocht. Echt, sommige mensen :X |:(

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-12-2024

tdw

Amai seg!

Don3k schreef op donderdag 29 april 2010 @ 10:16:
[...]

Voor mijn gevoel dan :) Dan kan hij wel weer een aantal jaartjes mee. En voel ik me er tenminste fijn in. Dat is nu nog niet het geval ;(
offtopic:
Na 3,5k aan reparaties is die met een ontplofte katalysator weggedaan.
MadMarky schreef op donderdag 29 april 2010 @ 10:45:
Kort gezegd: als je een ragbak hebt gekocht kun je geld blijven uitgeven wat je wilt, er gaat altijd wel weer iets anders stuk. Maar zoals ik al eerder zei, later we daar vooral niet verder op in gaan in het BMW topic.

Zoontje van die fietsenmaker heeft leuk wat geld gespaart en gaat een eerste auto kopen. UIteindelijk valt zijn oog op een mooie E36 328i, blauw/paars met 18" velgen. En een gigantisch afgeragd blok waar eerst €1200 in verdwijnt aan revisiekosten, bij een beunhaas that is (het ding was technisch echt slecht).
Wat doet ie vervolgens? Hij is er 6 maanden erg zuinig op, daarna begint ie net zo te raggen als de vorige eigenaar. Nu 2 jaar later zitten de mooie velgen vol krassen, loopt het blok nog slechter dan voorheen en heeft ie hem naar verluidt voor €700(!) aan een wazige handelaar verkocht. Echt, sommige mensen :X |:(
Lekker logisch idd...

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache

Apache

amateur software devver

Ik heb gisteren mijn wagen laten checken bij een bevriend garagist, hij was zeer positief, nergens olie, alles wat droog moest staan stond droog blijkbaar. Bodemplaat in perfecte staat. Interieurfilter moest volgende keer wel vervangen worden.

Hij heeft er ook even mee gereden en het ding rijd perfect, hij wist ook niet meteen wat het probleem met het slippen was, maar mogelijk is dit omdat ik de run on flat banden niet gewoon ben.

Verder moet ik dus niet al te veel vrezen voor motorpech de komende tijd.

Daarna nog een testritje meegereden met zijn M5, ging wel wat beter vooruit dan mijn 2l diesel ;)

Ik zal binnenkort eens wat mooie foto's posten van mijn mijn wagen zodra ik de kans krijg om er even mee langs de carwash te rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterBelgium
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 04-06 23:20
MadMarky schreef op donderdag 29 april 2010 @ 10:45:

Je hart bloedt natuurlijk.

Maar langs de andere kant heeft hij voor €5k (pak em beet, weet de aanschafprijs niet) twee jaar en ettelijke kms 328 gereden. Als hij een nieuwe ford fiesta had gekocht en er superzuinig op was geweest, was de afschrijving ongeveer hetzelfde geweest, niet? ;)

T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Dat ie 2 jaar nog in reed valt me inderdaad nog mee. Niet janken dan. Mijn E46 blijkt nu gigantische olie te lekken. Hele onderkant is nat. Gaat me geld kosten, maar maakt niet uit hij rijdt nog perfect. Ik hoop dat ik de 300k ermee kan halen :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSP

RSP

300k? Ik tikte van de week 290 aan ... Best wel eng hoe goed hij nog rijdt na zo'n afstand. Zelf heb ik er ongeveer 80 mee gereden (40k per jaar) en de eigenaar ervoor had er 150 op zitten. De hele versnellingsbak is echter wel vervangen bij 150k dus het kan zijn dat hij daarom nog redelijk fris voelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flashin
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-12-2023
YoshiBignose schreef op donderdag 29 april 2010 @ 12:42:
Dat ie 2 jaar nog in reed valt me inderdaad nog mee. Niet janken dan. Mijn E46 blijkt nu gigantische olie te lekken. Hele onderkant is nat. Gaat me geld kosten, maar maakt niet uit hij rijdt nog perfect. Ik hoop dat ik de 300k ermee kan halen :D
Jij hebt ook niet echt geluk, maar een olielekkage kan iets simpels zijn.. Weet niet waar het bij BMW's vaak zit, maar normaal denk je snel aan carterpanpakking of krukaskeerring (vaak minder leuk).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Of nog simpeler, gewoon een vuiltje tussen de aftapplug en het carter. Maar waarschijnlijk is het inderdaad het carter dat iets is gaan lekken (simpel klusje). Bij mij ging bijv. het distributiehuis lekken, boutjes weer aantrekken en dat was ook opgelost. Kijk of je kan ontdekken waar het vandaan komt (voorkant of achterkant van het blok, waarschijnlijk krukaskeerring, midden, carterpakking). Een BMW-blok hoort namelijk normaal niet te lekken (in tegenstelling tot Italiaanse, Franse of Engelse blokken :+ )

Wat betreft kosten, tja, ik heb mijn Compact voor 4k5 gekocht 3 jaar terug (toen met 117dkm, wat ik een goede prijs vond voor de staat waarin hij was), maar inmiddels heb ik ook zo'n zelfde bedrag aan onderhoud en reparaties uitgegeven. Sommige dingen waren nodig (bijv. vanwege de koelvloeistof lekkages), andere waren voor mijn eigen rijplezier (nieuwe schokdempers). Maar ik verbaas me nog regelmatig hoe goed deze auto rijdt voor een 15 jaar oude wagen. De Seat Altea van een vriend van mij, vind ik maar een stuiterbak, taxi's vind ik maar weinig beter rijden, ondanks dat dat op papier toch betere auto's moeten zijn (MB E-klasse e.d.) en zelfs een Chrysler 300c waar ik onlangs in mee reed, vond ik tegenvallen. Goed onderhouden rijdt elke BMW gewoon echt goed, alleen de ene doet er wat langer over om bij de 100 te komen dan de ander.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
Die Chrysler 300c is onderhuids dan ook niks anders dan een Mercedes E-klasse. Van de vorige generatie ook nog eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Dat doet er niks aan af, een E-klasse is een volle klasse luxer dan een 3-serie (E-klasse zou gelijk moeten zijn aan een 5-serie), en daarnaast ook nog eens minimaal 10 jaar jonger. Dan zou je verwachten dat dat soepeler rijdt dan een 15 jaar oude Compact op 17" lichtmetaal, maar dat valt mij dus elke keer weer vies tegen (of eigenlijk niet, want het is gewoon een enorm compliment voor mijn Compactje.

Ik heb sinds een tijdje trouwens een piepje in de achterwielophanging zitten... Als ik langzaam over een hobbelige weg rij, hoor ik van achter een piepje komen, waarschijnlijk een rubber ofzo... Of versleten demper (deze zijn nog origineel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boyd
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 01-06 19:07
Vraagje over Xenon..

Want in mijn E46 (323 Ci) zitten standaard gewone lampjes met een klein beetje een blauwe gloed doorheen. Laatst is zo'n lampje stuk gegaan en is er ff een normaal lampje zonder blauwe gloed teruggezet, omdat die niet op voorraad waren. Maar die krengen zijn duur..

Het lampje heb ik nog niet laten bestellen, omdat ik via een goede vriend een mooie aanbieding kreeg voor het inbouwen van xenon. Hij werkt bij zo'n bedrijf en wil dat in z'n eigen uurtjes wel even inbouwen, waardoor het dus een stuk goedkoper is. Hij heeft me er iig wel van verzekerd dat het goed gebeurd, zodat ik niet iedereen loop te verblinden, want soms zie ik van die gasten rijden.... poeeh..

Hoe dan ook.. In ieder geval wordt het dimlicht dus vervangen door xenon.. Maar ik wil even wat meningen, vinden jullie dat ik mijn mistlampen en groot licht ook moet vervangen?

mistlampen gebruik ik niet veel, maar het ziet er volgensmij erg goedkoop uit als ik ze nodig heb, en m'n gewone lampen zijn xenon, mistlampen nog gewone lampen. Hetzelfde geldt voor groot licht: ziet dat er ook niet stom uit als ik groot licht gebruik, en het groot licht is een normale lamp, terwijl dimlicht een xenon lamp is?

Is het uberhaupt wel verstandig om groot licht ook te vervangen? want ik heb niet het idee dat je bijvoorbeeld kunt seinen ermee.. verder begreep ik dat het qua zicht ook niet nodig is, omdat het dimlicht xenon al voldoende schijnt. Als je er wel mee kunt seinen, geldt hetzelfde: ziet dat er niet heel cheap uit als die lampen geen xenon zijn?

[ Voor 4% gewijzigd door Boyd op 01-05-2010 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSP

RSP

Ik had witte mistlichten maar ben juist teruggegaan naar halogeen, het staat naar mijn mening veel beter. maar dan wel in combinatie met de originele xenon projectoren. Soms zie je van dat Xenon dimlicht, maar dat is net een soort witte voetbal die je tegemoet komt rijden, met de lenzen (of kattenogen) heb je dat naar mijn mening veel minder.

Dimlicht: Xenon
Groot licht: Halogeen
Mistlichten: Halogeen
Pagina: 1 ... 4 ... 37 Laatste

Dit topic is gesloten.