Het grote BMW-Topic #10 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 35 ... 37 Laatste
Acties:
  • 162.559 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 13:27

Daniel

Kapitein NCC-1701
alexbl69 schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 14:58:
[...]

Kolere, wat een afschrijving! Dat ding kostte nieuw 'kaal' €113.100. Als ik die optielijst zo bekijk komt daar nog minstens 20K bij. En nu staat hij voor €27.750 te koop, m.a.w. de vorige eigenaar heeft er waarschijnlijk iets van €25.000 voor teruggekregen. Dat zijn verrekte dure kilometers!
Hier nog ff een reactie op, die prijs is ex BPM dus daar komt nog ±6k bij. Een fatsoenlijke 645Ci onder de 30k vinden gaat je niet lukken; dan kom je uit bij het notoir onbetrouwbare Jet Cars of het al even schimmige A&D in Amersfoort. De rest wat op Autotrader onder de 30k zit is allemaal import waar nog BPM bij komt.
BMW dealer Dusseldorp in Apeldoorn biedt een 645Ci van januari 2005 aan met 98k op de teller voor 34.950, ik schat dat je bij import net wat goedkoper uit kan zijn omdat de BPM korting op auto's uit 2004/2005 inmiddels behoorlijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 08:55

Chakotay

Lick here to continue

Tjonge, ik vond vanmiddag dit voor de deur bij m'n schoonouders:

Afbeeldingslocatie: http://i55.tinypic.com/nbotir.jpg

Beetje brakke pic, ik zal morgen even wat betere maken. Het is een '97 E39 523i. Mogen we een halfjaartje gebruiken (vriendin heeft een maand of 2 terug dr rijbewijs gehaald) 8)7 Mij hoor je niet klagen :)

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:46
Vanochtend was het weer eens een keer onder de 10 graden. (7graden om precies te zijn) Ik startte de auto en hij moest weer langer doorstarten. Dit heb ik rond januari ook gehad en de auto is toen 3x terug geweest. Het langere doorstarten was toen een voorbode van wat later het niet willen starten van een aantal cilinders werd.
Ik ga het nauw in de gaten houden en hoop dat het eenmalig is.

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18-05 14:58
vaag probleem, wat voor auto is t ?

dooie boel hier overigens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16:13

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Wie heeft er ervaring met E85 tanken?
Ik ga morgen voor een week naar Frankrijk waar je volop E85 kan krijgen tegen een lagere prijs dan euro 95, dus als mijn auto het slikt, wil ik het hem gaan voeren.
Ik weet dat 't grootste probleem de brandstof leidingen kunnen zijn. E85 droogt deze namelijk extra uit. Maar dat speelt eigenlijk alleen bij langdurig gebruik. Blijft eigenlijk vooral of de motor (een M43B16 met ruim 180dkm op de teller) het zelf slikt...

Ik ben eigenlijk heel nieuwsgierig of ik mij auto dus zonder risico op E85 kan laten rijden.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 18-05 17:45

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Femme schreef op zondag 03 oktober 2010 @ 00:19:
[...]

Zoveel kan er toch niet gebeuren en bpm ben je toch al van plan te betalen.

Voor mezelf scheelt dat ik op minder dan 20km van een grensovergang woon dus pakkans is nihil.

Je kunt overigens bij de belastingdienst vrijstelling krijgen om een paar dagen in een auto met buitenlands kenteken in Nederland te rijden.
Nogal een oude quote, maargoed;
Weet jij precies hoe het werkt met die export platen?. Kennis rijd ondertussen al een ~maand op (een volgens mij europees) kenteken rond op zijn geimporteerde 997 GT3RS :9~ _/-\o_ . Had wat zitten googlen, maar volgens mij mag je daar officieel maar iets van 2 weken mee rondrijden.....?.
Hij zal deze truc wel uithalen om nu even te kunnen rijden, en hem na de winter in 2011 pas op kenteken te zetten. Scheelt weer wat bpm :9.

Testrit heb ik overigens ook al geregeld, al weet ik niet of dat er dit jaar nog van komt. RS + natte wegen is nogal link.....
Reloader schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 21:26:
nu het hier ook over velgen gaat, iemand nog tips ik wil na de winter een setje nieuwe pantofels klaar hebben liggen

onder deze auto
[afbeelding]

ik kan namelijk nogsteeds niet kiezen
*knip*
of gewoon CSL velgen die ik eigenlijk al lang mooi vind :P
als je een ander voorstel hebt mag dat ook hehe
Ik zit met precies hetzelfde probleem 8)7. Binnenkort mijn huidige banden vervangen voor winterbanden, wil ik als het weer beter wordt een fraai setje "18" kopen. Maar welke? 8)7 .

[ Voor 68% gewijzigd door Tortelli op 12-10-2010 21:53 ]

22x330Wp Oost-Zuid-West, 24x360Wp Oost-West, Total 15.900Wp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

E85 is toch die mengvorm met 5% biobrandstof? Ik dacht dat elke motor van 2000 of later daar geen problemen mee zou moeten hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13-05 20:25

TommyGun

Stik er maar in!

Wekkel schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 21:32:
E85 is toch die mengvorm met 5% biobrandstof? Ik dacht dat elke motor van 2000 of later daar geen problemen mee zou moeten hebben.
E10 was toch niet zo best?

http://www.nu.nl/economie...ieuwe-franse-benzine.html

[ Voor 54% gewijzigd door TommyGun op 12-10-2010 21:46 ]

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Tortelli schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 21:32:
[...]

Nogal een oude quote, maargoed;
Weet jij precies hoe het werkt met die export platen?. Kennis rijd ondertussen al een ~maand op (een volgens mij europees) kenteken rond op zijn geimporteerde 997 GT3RS :9~ _/-\o_ . Had wat zitten googlen, maar volgens mij mag je daar officieel maar iets van 2 weken mee rondrijden.....?.
Hij zal deze truc wel uithalen om nu even te kunnen rijden, en hem na de winter in 2011 pas op kenteken te zetten. Scheelt weer wat bpm :9.
Je mag als in Nederland ingeschrevene maximaal twee weken met een buitenlands kenteken rondrijden. Dat moet je dan wel aanvragen bij de belastingdienst.

Als je echter, zoals ik bijvoorbeeld, in Duitsland staat ingeschreven mag je op zich hier gewoon rondrijden met een Duits kenteken.

Ik heb vandaag m'n Nederlands kentekenbewijs ontvangen. Meteen een kenteken besteld, duurt een dagje voor 'luxe platen'. Maar dan gaan m'n Duitse platen er toch echt af, vind ik toch wel jammer :'(
Naja, ben ik iig dat KIA in m'n kenteken kwijt :P

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

E85 is 85% ethanol, E10 is 10%. E85 is wat een bi-fuel Volvo of Ford bi-fuel maakt ;) Met E85 rij je dus in feite op ethanol, met een beetje benzine. Naast dat het goedkoper is in Frankrijk (het wordt flink gesubsidieerd daar), rijden veel auto's er zuiniger op en leveren ook nog eens meer vermogen. Al met al nogal interessant als de motor er tegen kan.

@Wekkel
2000 wordt als kantelpunt gezien, auto's van daarna zouden er tegen moeten kunnen, maar langertermijn effecten zijn (nog) niet bekend. Uit het bericht van de ANWB haal ik dat koppakkingen, brandstofleidingen, maar ook aluminium koppen problemen kunnen krijgen met langdurig gebruik met E10. Hoe erg dat is, weet ik verder ook niet. Tot 5% bijmengen zou geen probleem mogen zijn, en schijnt ook al volop gedaan te worden (verplichting vanuit de EU weet ik toevallig vanuit mijn werk). Punt is, dat de M43-motor uit begin jaren 90 stamt en mijn blok uit 1995, dus van voor het kantpunt.

Ik kan er alleen niet heel veel info over vinden... De effecten op de rubbers ken ik wel (uitdroging doordat ethanol water onttrekt, iets wat ook speelt bij biodiesel), maar over de effecten op de kop en pakking kan ik niks over vinden.

Ik verwacht dat 1 of 2 keer E85 geen probleem hoeft te zijn wat betreft leidingen e.d., zolang het motormanagement het maar snapt. Nu slikt een M43B16 RON91 t/m RON100 en lijkt dus heel tolerant te zijn.

Ik zit ermee te spelen of ik het ga tanken of niet, na positieve ervaringen van een vriend van mij met zijn Ford Fiësta, die uit eind jaren 90 is. Die wagen heeft ook een 8-klepper injectie motor die qua motormanagement niet heel erg verschilt van mijn M43.

Misschien dat ik morgen even langs de garage rij voor hun mening. Ik heb weinig zin m'n motor te beschadigen met een experiment, maar als het wel kan is het natuurlijk zonde om het niet te doen. Ik ben tenslotte adviseur duurzame energie, dus als ik op m'n werk kan claimen dat m'n 15 jaar oude BMW prima op bio-ethanol kan rijden, krijgt het oude beesje misschien toch iets meer aanzien ;) (Nu levert het nog steeds een beetje scheve blikken op :+ ) En met E85 is hij natuurlijk oneindig veel milieuvriendelijker dan een Prius :+

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuDePrOdUcTiOnS
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 02-02 10:07
Wekkel schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 21:32:
E85 is volgens mij 85% ethanol.. Dus een behoorlijk hoog percentage alcohol.. Volgens mij wil je daar niet op rijden met een onaangepaste motor..
deepbass909 schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 22:06:
E85 is 85% ethanol, E10 is 10%. E85 is wat een bi-fuel Volvo of Ford bi-fuel maakt ;) Met E85 rij je dus in feite op ethanol, met een beetje benzine. Naast dat het goedkoper is in Frankrijk (het wordt flink gesubsidieerd daar), rijden veel auto's er zuiniger op en leveren ook nog eens meer vermogen. Al met al nogal interessant als de motor er tegen kan.

@Wekkel
2000 wordt als kantelpunt gezien, auto's van daarna zouden er tegen moeten kunnen, maar langertermijn effecten zijn (nog) niet bekend. Uit het bericht van de ANWB haal ik dat koppakkingen, brandstofleidingen, maar ook aluminium koppen problemen kunnen krijgen met langdurig gebruik met E10. Hoe erg dat is, weet ik verder ook niet. Tot 5% bijmengen zou geen probleem mogen zijn, en schijnt ook al volop gedaan te worden (verplichting vanuit de EU weet ik toevallig vanuit mijn werk). Punt is, dat de M43-motor uit begin jaren 90 stamt en mijn blok uit 1995, dus van voor het kantpunt.

Ik kan er alleen niet heel veel info over vinden... De effecten op de rubbers ken ik wel (uitdroging doordat ethanol water onttrekt, iets wat ook speelt bij biodiesel), maar over de effecten op de kop en pakking kan ik niks over vinden.

Ik verwacht dat 1 of 2 keer E85 geen probleem hoeft te zijn wat betreft leidingen e.d., zolang het motormanagement het maar snapt. Nu slikt een M43B16 RON91 t/m RON100 en lijkt dus heel tolerant te zijn.

Ik zit ermee te spelen of ik het ga tanken of niet, na positieve ervaringen van een vriend van mij met zijn Ford Fiësta, die uit eind jaren 90 is. Die wagen heeft ook een 8-klepper injectie motor die qua motormanagement niet heel erg verschilt van mijn M43.

Misschien dat ik morgen even langs de garage rij voor hun mening. Ik heb weinig zin m'n motor te beschadigen met een experiment, maar als het wel kan is het natuurlijk zonde om het niet te doen. Ik ben tenslotte adviseur duurzame energie, dus als ik op m'n werk kan claimen dat m'n 15 jaar oude BMW prima op bio-ethanol kan rijden, krijgt het oude beesje misschien toch iets meer aanzien ;) (Nu levert het nog steeds een beetje scheve blikken op :+ ) En met E85 is hij natuurlijk oneindig veel milieuvriendelijker dan een Prius :+
Ik zou het er niet op wagen, volgens mij heeft je M43 ook een alu kop toch?

[ Voor 75% gewijzigd door DuDePrOdUcTiOnS op 12-10-2010 22:10 ]

www.teamgenie.nl
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
You lock the door, and throw away the key
There's someone in my head but it's not me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Ja, zoals ongeveer elke benzine auto sinds de jaren 90. Ik kan alleen het corrosie verhaal niet plaatsen. E85 zou een octaan-getal hebben van 105 en met een lagere temperatuur branden (wat ik van mijn chemie ook nog wel kan herinneren). Dus spontane ontbranding gebeurd met een octaan van 105 niet, en de lagere temperatuur is alleen maar bevorderlijk voor de levensduur...

Ik zit nu ook verder te kijken, en heb wat sites gevonden over conversie naar E85. Daar wordt eigenlijk alleen gesproken over het aanpassen van de injectoren naar een groter volume en een aanpassing van het motormanagement, zodat deze ook meer brandstof inspuit. Natuurlijk claimen ze ook dat je in een niet-aangepaste auto, geen E85 moet gooien, maar dat is een beetje "wij van WC-eend" argument. Verder wordt alleen kurk genoemd als een materiaal dat last zou hebben van uitdroging door ethanol.

Ik twijfel nog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aries.Mu
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-05 21:43
deepbass909 schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 22:30:
Ja, zoals ongeveer elke benzine auto sinds de jaren 90. Ik kan alleen het corrosie verhaal niet plaatsen. E85 zou een octaan-getal hebben van 105 en met een lagere temperatuur branden (wat ik van mijn chemie ook nog wel kan herinneren). Dus spontane ontbranding gebeurd met een octaan van 105 niet, en de lagere temperatuur is alleen maar bevorderlijk voor de levensduur...

Ik zit nu ook verder te kijken, en heb wat sites gevonden over conversie naar E85. Daar wordt eigenlijk alleen gesproken over het aanpassen van de injectoren naar een groter volume en een aanpassing van het motormanagement, zodat deze ook meer brandstof inspuit. Natuurlijk claimen ze ook dat je in een niet-aangepaste auto, geen E85 moet gooien, maar dat is een beetje "wij van WC-eend" argument. Verder wordt alleen kurk genoemd als een materiaal dat last zou hebben van uitdroging door ethanol.

Ik twijfel nog.
Doe dan 1/3 E85 en de rest 95, Of 1/2... en kijk eens wat dat geeft.
Ik heb ooit per ongeluk 30 liter benzine getankt in de 318tds. Daarna gewoon gevuld met diesel. Ging goed vooruit toen :)
Blok heeft het toch 300k+ uitgehouden. Enkel de pomp had rond de 200k revisie nodig, door de uitgedroogde leidingen...

iPhone 12 | Switch Lite | Sony 55A89 | Passat Variant GTE | Tesla MY RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:22

4x2

lộn xộn quá

E85 moet je in grotere hoeveelheden inspuiten om m niet te arm te laten lopen (meen 30% ofzo, maar dat is ff uit de lucht gegrepen)
Dus op deellast heb je kans dat je computer dat wel bijregelt, maar volgas doet ie dat niet en is de kans aanwezig dat het fout gaat.

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Op welke manier? Rot lopen? Gebrek aan vermogen? Te heet verbranden? Overigens zal ik niet echt volgas rijden de komende week. Rond Parijs zijn geen heuvels die echt indrukwekkend zijn en bij de Duitse Autobahn kom ik ook niet in de buurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Alle 3, vooral die laatste is gevaarlijk voor je blok :P

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Dat weet ik, dat laatste kan potentieel de kleppen verbranden, maar daar weet jij alles al vanaf ;)
Ik las wel dat starten met koud weer een reëel probleem kan zijn.

Ik ga het morgen gewoon bij mijn garage navragen, al vermoed ik al welk antwoord ik ga krijgen (E85 niet doen, E10 kan wel).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Heb sinds een paar weken ook problemen met mijn BMW 120D (177/163pk model). Ambreage slipt een beetje denk ik. Als je van 2 naar 3 gaat, en dan rustig gas geeft tot 1800 toeren, en dan gas plochee, dan gaat ie naar 1850 en dan terug naar 1800 alvorens voluit te gaan. Iemand dit al meegemaakt?

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterBelgium
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-05 13:53
Snake schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 08:19:
Heb sinds een paar weken ook problemen met mijn BMW 120D (177/163pk model). Ambreage Koppeling slipt een beetje denk ik. Als je van 2 naar 3 gaat, en dan rustig gas geeft tot 1800 toeren, en dan gas plochee plancher volgas, dan gaat ie naar 1850 en dan terug naar 1800 alvorens voluit te gaan. Iemand dit al meegemaakt?
Eventjes vertalen voor de Nederlandse vrienden. ;)

EDIT: en dan nuttig: toch geen automaat?

[ Voor 4% gewijzigd door DexterBelgium op 13-10-2010 09:49 ]

T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Versleten koppeling?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 14:25
DexterBelgium schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 09:48:
[...]

Nu te koop bij uw BMW-verdeler _/-\o_

Leuk altijd, die reclames op Studio Brussel.

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 181923

Ik wil komend weekend mijn BMW showroom ready schoonmaken en ben benieuwd naar de wondermiddeltjes die jullie gebruiken (wax e.d.). Voorkeur voor een merk en waar haal je het? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
Kun je het beste bij de buren kijken denk ik:

Het grote auto detailing topic

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Anoniem: 181923 schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 11:29:
Ik wil komend weekend mijn BMW showroom ready schoonmaken en ben benieuwd naar de wondermiddeltjes die jullie gebruiken (wax e.d.). Voorkeur voor een merk en waar haal je het? :)
Ik heb het afgelopen weekend even geprobeerd en na 4 uur kloten met shampoo's application pads microfiber doekjes, natspuiten inweken schoonmaken afspoelen inwrijven curen afvegen uitboenen en afspoelen en weet ik veel wat nog meer...

Heb ik besloten dat als je dat niet vaker gedaan hebt en het echt heeeel erg leuk vindt, je goedkoper uit bent als je het laat doen voor 150€ (alleen buitenkant) door een goede detailer.

Dus...
1 Heb je geen ervaring moet poetsen (denk het niet) en
2 vind je autowassen niet het allerleukste wat je kan verzinnen op een zaterdag (Denk het niet want dan was het antwoord op 1 ws "denk het wel" geweest. :p)

spendeer die 150€ niet aan poetsmiddelen (like me :P) maar aan een detailer. (like me volgende maand ws)

Minder frustrerend, kost je geen vrije zaterdag en het resultaat is stukken beter. :)

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

SYQ

fsfikke schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 21:59:
[...]

Je mag als in Nederland ingeschrevene maximaal twee weken met een buitenlands kenteken rondrijden. Dat moet je dan wel aanvragen bij de belastingdienst.

Als je echter, zoals ik bijvoorbeeld, in Duitsland staat ingeschreven mag je op zich hier gewoon rondrijden met een Duits kenteken.

Ik heb vandaag m'n Nederlands kentekenbewijs ontvangen. Meteen een kenteken besteld, duurt een dagje voor 'luxe platen'. Maar dan gaan m'n Duitse platen er toch echt af, vind ik toch wel jammer :'(
Naja, ben ik iig dat KIA in m'n kenteken kwijt :P
Huh?? Je woont in Duitsland maar heb vandaag je NL kentekenbewijs ontvangen?? Ga je er financieel dan niet zwaar op achteruit (lees:belasting/verzekering auto) ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stacheldraht
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 14-04-2020

Stacheldraht

Frankfurt am Main

Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 181923

Flagg schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 12:05:
[...]

Ik heb het afgelopen weekend even geprobeerd en na 4 uur kloten met shampoo's application pads microfiber doekjes, natspuiten inweken schoonmaken afspoelen inwrijven curen afvegen uitboenen en afspoelen en weet ik veel wat nog meer...

Heb ik besloten dat als je dat niet vaker gedaan hebt en het echt heeeel erg leuk vindt, je goedkoper uit bent als je het laat doen voor 150€ (alleen buitenkant) door een goede detailer.

Dus...
2 vind je autowassen niet het allerleukste wat je kan verzinnen op een zaterdag (Denk het niet want dan was het antwoord op 1 ws "denk het wel" geweest. :p)

spendeer die 150€ niet aan poetsmiddelen (like me :P) maar aan een detailer. (like me volgende maand ws)

Minder frustrerend, kost je geen vrije zaterdag en het resultaat is stukken beter. :)
Waar vind ik zo'n detailer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online
SYQ schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 12:06:
[...]

Huh?? Je woont in Duitsland maar heb vandaag je NL kentekenbewijs ontvangen?? Ga je er financieel dan niet zwaar op achteruit (lees:belasting/verzekering auto) ?
Ik woonde maar tijdelijk in Duitsland, qua verzekering valt het wel mee, dat is hier zelfs ietsje voordeliger. Maar wegenbelasting is een ander verhaal. Ik betaalde tot nu toe in Duitsland €140,- per jaar. Nu wordt dat €65,- per maand :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Niet online

SYQ

ah vandaar, dacht al is die gek ofzo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterBelgium
Uiteraard. Wij kunnen maar twee andere soorten weggebruikers tegenkomen:
- evenwaardigen
- nissan- en andere troeprijders.

De rest kan zich af en toe nog eens optrekken aan een mooie BMW >:)

T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
ghehe. Kameraad van me nam laatst mijn auto even mee omdat hij ergens heen moest. Komt hij terug met een dikke grijns op z'n kop dat ie zich prima vermaakt had. Dus ik zei voor de gein nog tegen mijn vriendin dat ze de datum in d'r agenda moest zetten zodat we eventuele bekeuringen op hem konden verhalen. En ja hoor, 14 kilometers te hard ofzo. Mag ie ff 61 euro aftikken _O- Dan zal hem het lachen wel vergaan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

DexterBelgium schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 09:48:
[...]

EDIT: en dan nuttig: toch geen automaat?
Autotermen zijn hier Franstalig, blijkbaar niet in NL :+ Toch bedankt! d:)b

Neen geen automaat, en dat ding heeft maar 61000 km. Misschien dat de vorige bestuurder met de voet op de koppeling heeft gereden... *zucht*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 12-05 21:59

Apache

amateur software devver

Snake schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 13:58:
[...]

Autotermen zijn hier Franstalig, blijkbaar niet in NL :+ Toch bedankt! d:)b

Neen geen automaat, en dat ding heeft maar 61000 km. Misschien dat de vorige bestuurder met de voet op de koppeling heeft gereden... *zucht*
Ze zijn in Vlaanderen net zo goed Nederlandstalig! Alleen word er vaak in het dialect terug gegrepen naar de Franstalige/Waalse termen hiervoor.

Ik vind het zelfs redelijk triest dat je de Nederlandse benamingen er eigenlijk niet voor kent.

If it ain't broken it doesn't have enough features

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

Apache schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 14:12:
[...]

Ze zijn in Vlaanderen net zo goed Nederlandstalig! Alleen word er vaak in het dialect terug gegrepen naar de Franstalige/Waalse termen hiervoor.

Ik vind het zelfs redelijk triest dat je de Nederlandse benamingen er eigenlijk niet voor kent.
Ken ik ze zeker! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

Nou er bestaat een site, en die site kent weer een heeeeeeeleboel ander sites, en die site kan je vragen of hij toevallig iets gezien heeft op al die andere sites..

Oftewel [woonplaats] + detailer + google does the trick ws. ;)

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Apache schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 14:12:
[...]
Ik ben net afgewerkt en begin bekant aan mn avondeten.

Oftewel, boeiend, net wat je gewend bent en hoe je opgevoed bent.

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bram77
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-07-2023
Weet iemand hier toevallig een goede handgeschakelde E34 530i/540i of E38 730i/740i (alleen V8 dus) te koop te staan. Omdat ze standaard met automaat geleverd werden heb ik moeite om er een te vinden. Met 6 bak zou helemaal mooi zijn :)

Ik rijd nu, met veel plezier, een hele nette E34 525TDS Touring E2 uit '95. Omdat ik zelfstandig ben gaan ondernemen maak ik eigenlijk niet genoeg kilometers om de de dieselkosten nog rendabel te maken. Dat wil zeggen dat ik voor het zelfde geld veel meer vermogen en benzine kan rijden. Maar er een vinden met een handbak is niet makkelijk.... Laat staan een goede, die minder dan 3 ton heeft gelopen.
Hij moet wel van voor '96 zijn omdat ik hem zakelijk rijd (bijtelling).

[ Voor 9% gewijzigd door Bram77 op 13-10-2010 19:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Het Fantoom
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18-05 21:57
[...]

Dus...

En dan om de 2 maanden een poetser inhuren? Al na 2 weken is vaak grootste glans er wel af, leuk als het zelf dan bijwerkt maar daar ga je toch niet iemand voor inhuren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtleX
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

als je het laat doen voor 150€ (alleen buitenkant) door een goede detailer.
Dat matcht niet. Voor 150 euro vind je net iemand die zijn Kruitvat shampoo en spons op je auto loslaat, maar niet een fatsoenlijk detailer die weet waar 'ie meer bezig is en die de tijd neemt voor je auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

Het Fantoom schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 20:01:
[...]

En dan om de 2 maanden een poetser inhuren? Al na 2 weken is vaak grootste glans er wel af, leuk als het zelf dan bijwerkt maar daar ga je toch niet iemand voor inhuren?
Dat zeg ik ook als je auto poetsen hartstikke leuk vind en je zaterdagen daaraan wil spenderen moet je het zelf gaan doen. En hij wilde zijn auto voor de verkoop schoonmaken, ik denk niet dat hij voor de nieuwe eigenaar de auto regelmatig gaat poetsen. ;)
AtleX schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 20:05:
[...]

Dat matcht niet. Voor 150 euro vind je net iemand die zijn Kruitvat shampoo en spons op je auto loslaat, maar niet een fatsoenlijk detailer die weet waar 'ie meer bezig is en die de tijd neemt voor je auto.
Zou ik ook zeggen als ik zelf voor 400€ aan schoonmaak materiaal koop ;), en dan is het je hobbie, meeste mensen willen gewoon een nette schone auto zonder al te veel moeite en die gooien hem door de wasstraat, sommige mensen willen iets meer en laten hem voor 150€ poetsen. En sommige spenderen een complete vakantie per jaar aan het poetsen van de auto.

Das hetzelfde als ik ga zeggen dat je niet muziek moet gaan draaien als je niet minstens een stereoset van 8000€ heb.

Ik heb mijn oude BMW al eens laten schoonmaken (alleen buitenkant) en dat kostte mij destijds ook iets van 160€ en die was echt ernstig mooi schoon en hoefde ik alleen maar af en toe ff af te spuiten in de cabine.
Ik ga namelijk niet mijn auto onder een vergrootglas minutieus onderzoeken op imperfecties. Hij moet er gewoon netjes uitzien, goede beschermlaag en makkelijk schoon te maken door hem af te spuiten.

Ik ga binnenkort eens kijken of deze wat is in Apeldoorn. http://www.power-clean.nl/

[ Voor 54% gewijzigd door Flagg op 13-10-2010 22:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 11:05

PauseBreak

derp!

AtleX schreef op woensdag 13 oktober 2010 @ 20:05:
[...]

Dat kan prima. De autopoetser die naast ons zat rekende ook €150,- voor alleen de buitenkant (wassen, poetsen, wax). Als je meer wou laten doen, werd het wel snel duurder, maar zelfs dan, het is het geld imo echt wel waard.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

Heeft BMW ook zoiets dat bij een emergency brake de achterlichten beginnen te flikkeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13-05 19:15
Ja, maar dan moet je echt heel hard trappen. Volgens mij was dat vanaf 2005 ofzo pas, maar ik weet het niet zeker.

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Niet online

SYQ

Kom op jongens, auto poetsen is toch niet zo moeilijk.. Tuurlijk als je het perfect wilt doen en ook nog eerst wil gaan kleien kan je het overlaten aan iemand anders die veel ervaring op heeft gedaan, maar voor het simpel in wax laten zetten niet. Hier voor als je toch besluit om het zelf te doen;

Met shampoo en spons ff heel auto behandelen
Auto spoelen en viezigheid verwijderen
Zeemdoekje alles opdrogen
Wax insmeren (miyagi style :P )
Wax eruit smeren met poetsdoekje
Auto spoelen met water

Dit heeft een kameraad bij mijn auto gedaan, eerste keer met Meguirs nxt ofzo tweede keer met colorbright magic black. Ik vond ze beide keren evenveel glimmen. Tuurlijk zal hij het niet perfect gedaan hebben volgens de experts onder ons, maar auto glimt wel als een gek. Regen glijd er van af, en vooralsnog ben ik klaar met een snelle wasbeurt met alleen water plus zeemdoekje

+150 euro betalen vind ik alleen nut hebben als er ook machinaal wordt gepolijst om de kleine krasjes te verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ophidian
  • Laatst online: 15:03
Nieuwe 6 cabrio gespot

Leuk gebakje, ben heel erg benieuwd hoe deze er in het echt uit gaat zien. Helaas voor mij onbetaalbaar ;)

ZO SE - 5,76kWp - Shade: Low - PVoutput | NOZW APS QS1 - 3,84kWp - Shade: High - PVoutput | Volvo XC40 Pure Electric Ultimate | Volvo EX30 Plus SMSR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
Snake schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 09:02:
Heeft BMW ook zoiets dat bij een emergency brake de achterlichten beginnen te flikkeren?
Ja dat is er, wel eens paar keer geprobeerd. Ze gaan pas knipperen als je echt probeert een noodstop te maken.

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

Maar zelf zie je dat toch niet he? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
ChiLLeR schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 09:39:
[...]

Ja dat is er, wel eens paar keer geprobeerd. Ze gaan pas knipperen als je echt probeert een noodstop te maken.
Ik ben heel benieuwd hoe je tegelijk die noodstap maakte en je achterlichten zag knipperen :P

-edit- Kak, Snake een minuut eerder :(

[ Voor 5% gewijzigd door EvaluationCopy op 14-10-2010 09:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
  • Nu online

mr_petit

opperprutser

deepbass909 schreef op dinsdag 12 oktober 2010 @ 22:06:
Die op 1 na laatste bewering klopt toch echt niet hoor. Reken dat je minimaal tussen de 15% en 30% minder zuinig rijdt. Het bevat per liter ook veel minder energie, dus is het ook eerlijk dat het veel goedkoper is.
Of je meer vermogen krijgt valt te bezien. In potentie zou je met een normale benzinemotor pak 'm beet ca. 10% meer vermogen kunnen krijgen, maar dan moet zowel je ecu mapping als je injectoren daar 100% op kunnen inspringen.
Een motor die specifiek op e85 ontworpen zou zijn, zou in potentie veel meer vermogen kunnen leveren, maar die zou dan exploderen als je daar normale benzine in zou stoppen.

[ Voor 4% gewijzigd door mr_petit op 14-10-2010 09:52 ]

"man is not truly one, but truly two,"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
Snake schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 09:41:
Maar zelf zie je dat toch niet he? :P
In het donker op een verlaten weggetje proberen, en dan in je achteruit kijk spiegel kijken naar de rode verlichting op de bomen om je heen :)

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-05 21:01

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Op je dashboard gaat dan ook een waarschuwingslampje branden, althans, dat is bij Volvo het geval.

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 15:07
Bij de F10/11 gaan de achterlichten toch in 2 fasen branden? Bij normaal remmen alleen de buitenste lampen, bij een noodstop tevens de binnenste lampen? Is er dan ook nog een fase dat ze gaan knipperen?

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online
alexbl69 schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 11:24:
Bij de F10/11 gaan de achterlichten toch in 2 fasen branden? Bij normaal remmen alleen de buitenste lampen, bij een noodstop tevens de binnenste lampen? Is er dan ook nog een fase dat ze gaan knipperen?
Niet alleen bij de F10, bij alle moderne BMW's. Ze gaan niet knipperen maar de binnenste lampen gaan idd branden.

Toen ik in München een BMW rijtraining in 123d'tjes had heb ik het constant zien gebeuren.
SYQ schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 09:17:
Kom op jongens, auto poetsen is toch niet zo moeilijk.. Tuurlijk als je het perfect wilt doen en ook nog eerst wil gaan kleien kan je het overlaten aan iemand anders die veel ervaring op heeft gedaan, maar voor het simpel in wax laten zetten niet. Hier voor als je toch besluit om het zelf te doen;

Met shampoo en spons ff heel auto behandelen
Auto spoelen en viezigheid verwijderen
Wax insmeren (miyagi style :P )
Wax eruit smeren met poetsdoekje
Auto spoelen met water

Dit heeft een kameraad bij mijn auto gedaan, eerste keer met Meguirs nxt ofzo tweede keer met colorbright magic black. Ik vond ze beide keren evenveel glimmen. Tuurlijk zal hij het niet perfect gedaan hebben volgens de experts onder ons, maar auto glimt wel als een gek. Regen glijd er van af, en vooralsnog ben ik klaar met een snelle wasbeurt met alleen water plus zeemdoekje

+150 euro betalen vind ik alleen nut hebben als er ook machinaal wordt gepolijst om de kleine krasjes te verwijderen.
Sponzen en zeemdoeken :X :F
Kom alsjeblieft niet in de buurt van mijn auto :X

[ Voor 54% gewijzigd door fsfikke op 14-10-2010 12:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Dan vind ik het renault-systeem bij een noodstop toch duidelijker, voor medeweggebruikers dan. Wanneer je een noodstop maakt gaan de alarmlichten automatisch ook aan. Dat lijkt mij voor mensen om je heen een heel stuk duidelijker dan remlichten die extra aan gaan. De gemiddelde automobilist zal écht niet weten dat dat betekent dat die BMW voor je keihard aan het remmen is, waar ze bij de alarmlichten eerder geneigd zullen zijn om zelf ook extra op te letten omdat die alarmlichten nu eenmaal zo geconditioneerd zijn en extra remlichten niet.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online
PauseBreak schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 12:41:
Dan vind ik het renault-systeem bij een noodstop toch duidelijker, voor medeweggebruikers dan. Wanneer je een noodstop maakt gaan de alarmlichten automatisch ook aan. Dat lijkt mij voor mensen om je heen een heel stuk duidelijker dan remlichten die extra aan gaan. De gemiddelde automobilist zal écht niet weten dat dat betekent dat die BMW voor je keihard aan het remmen is, waar ze bij de alarmlichten eerder geneigd zullen zijn om zelf ook extra op te letten omdat die alarmlichten nu eenmaal zo geconditioneerd zijn en extra remlichten niet.
Oh maar dat gebeurd ook hoor ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

fsfikke schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 12:47:
[...]

Oh maar dat gebeurt ook hoor ;)
;)

Dan vind ik 't een duidelijk systeem, al lijkt het oplichten van extra remlichten me nog steeds redelijk overbodig :P

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterBelgium
Het tweefasensysteem van de remlichten is denk ik toch intuitiever: alarmlichten daar wéét je (verstandelijk) van wat het betekent, het feit dat je een remlicht ipv rood ROOOOOOD ziet worden, denk ik dat eerder op je reflexen speelt: je zal onbewust harder trappen en sneller reageren.

De combinatie is natuurlijk helemaal prachtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Alarmlichten zijn bij iedereen de geconditioneerde stimulus-respons reactie "oh, daar is iets aan de hand, opletten!", daar komt geen bewust denkpatroon meer aan te pas. Bij remlichten die ineens feller worden, of gaan knipperen (Mercedes-Benz) heb je dat bewuste denkpatroon wel, want het is een ongeconditioneerde stimulus-respons reactie. Het leven is soms zo simpel :)

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online
PauseBreak schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 13:02:
Alarmlichten zijn bij iedereen de geconditioneerde stimulus-respons reactie "oh, daar is iets aan de hand, opletten!", daar komt geen bewust denkpatroon meer aan te pas. Bij remlichten die ineens feller worden, of gaan knipperen (Mercedes-Benz) heb je dat bewuste denkpatroon wel, want het is een ongeconditioneerde stimulus-respons reactie. Het leven is soms zo simpel :)
Als ik alarmlichten zie ga ik niet vol op de rem staan. Er kan dan van alles aan de hand zijn. Als iemand opeens hard moet remmen waardoor remlichten aan gaan en daarna zelf nog meer lampjes zou ik toch eerder aan stoppen denken.
PauseBreak schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 12:52:
[...]

;)

Dan vind ik 't een duidelijk systeem, al lijkt het oplichten van extra remlichten me nog steeds redelijk overbodig :P
Het lijkt me niet waarschijnlijk dat twee extra remlichten ongelukken zullen veroorzaken doordat mensen tijdens het rijden even gaan Googelen wat dat nou betekend. Dus dan zorgt het eigenlijk alleen voor extra veiligheid. Daar gaat 'overbodig' volgens mij dan ook niet echt mee samen.

[ Voor 27% gewijzigd door fsfikke op 14-10-2010 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
Je kunt ook gewoon voldoende afstand houden (Active Cruise Control FTW) :) . Hoef je ook niet zo hard te remmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

alexbl69 schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 13:08:
Je kunt ook gewoon voldoende afstand houden (Active Cruise Control FTW) :) . Hoef je ook niet zo hard te remmen.
Ja, als ik dat nou zou hebben op de Laguna ;) Maar volgens mij heeft vrijwel niemand ACT, en nog minder mensen gebruiken het, zeker als het druk is. Heb wel eens meegereden in een auto die het had (MB E320) en ik vond 't een gaaf systeem!
fsfikke schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 13:04:
[...]

Als ik alarmlichten zie ga ik niet vol op de rem staan. Er kan dan van alles aan de hand zijn. Als iemand opeens hard moet remmen waardoor remlichten aan gaan en daarna zelf nog meer lampjes zou ik toch eerder aan stoppen denken.
Dat is het punt ook niet. Bij alarmlichten ga je automatisch al in de "oplet-modus" (verhoogde spierspanning etc etc) waardoor je reactietijd verkort wordt. Extra remlichten hebben dat effect niet (dat is eerder een "huh, wat is daar nou aan de hand?"-reactie -> bewust nadenken dus en dat duurt _altijd_ langer).
Het lijkt me niet waarschijnlijk dat twee extra remlichten ongelukken zullen veroorzaken doordat mensen tijdens het rijden even gaan Googelen wat dat nou betekend. Dus dan zorgt het eigenlijk alleen voor extra veiligheid. Daar gaat 'overbodig' volgens mij dan ook niet echt mee samen.
Tsja, het lijkt mij ook niet waarschijnlijk dat het dragen van een fietshelm zorgt voor meer en ernstigere ongelukken dan het niet dragen van een fietshelm, en toch is dat zo. Niet alles werkt zoals je volgens logica zou denken ;)

Edit:
Wat dus eigenlijk mijn punt is, is dat het mij niet logisch lijkt vanuit mijn achtergrond (psychologie) en dat ik daarom die extra remlichten dus ook overbodig vindt (die scheppen verwarring bij mensen), maar misschien is er wel onderzoek naar gedaan en wijst dat iets heel anders uit. Dat kan natuurlijk ook, maar ik heb tot op heden hier geen wetenschappelijk onderzoek over kunnen vinden.

[ Voor 10% gewijzigd door PauseBreak op 14-10-2010 13:24 ]

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online
PauseBreak schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 13:12:
Edit:
Wat dus eigenlijk mijn punt is, is dat het mij niet logisch lijkt vanuit mijn achtergrond (psychologie) en dat ik daarom die extra remlichten dus ook overbodig vindt (die scheppen verwarring bij mensen), maar misschien is er wel onderzoek naar gedaan en wijst dat iets heel anders uit. Dat kan natuurlijk ook, maar ik heb tot op heden hier geen wetenschappelijk onderzoek over kunnen vinden.
Misschien denk jij er wel te veel bij na ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chakotay
  • Laatst online: 08:55

Chakotay

Lick here to continue

Automatische alarmlichten bij hard remmen zijn leuk, maar dan moet het wel fatsoenlijk afgesteld zijn... Ik heb een keer een Golf V gereden waarbij die dingen bij een beetje sportief rijden op bochtige weggetjes voor elke bocht aangingen. Bij fatsoenlijk remmen gingen die dingen al ruim voor de ABS wakker word knipperen, beetje overdreven imo.

Ik was toen nog bij een VWdealer langsgeweest met de vraag of het uit kant, waar ik het mooie antwoord "Dat kan wel, maar dat doen we niet, want het is voor uw veiligheid." Juist ja, tot ziens maar weer :P

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0 | Twitter | Motorspul

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

fsfikke schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 13:31:
[...]

Misschien denk jij er wel te veel bij na ;)
Ja, kan ook. Dat is sowieso wel een probleempje met psychologen he :P

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Niet online

SYQ

fsfikke schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 12:27:
[...]
Sponzen en zeemdoeken :X :F
Kom alsjeblieft niet in de buurt van mijn auto :X
sowiezo niet van plan hoor :P Maar wat is er mis met spons, maar vooral met zeemdoek om auto op te drogen nadat ie een wasbeurtje heeft gehad met alleen water.. Anders zit de auto helemaal onder de vlekken (druppels)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online
SYQ schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 13:41:
[...]

sowiezo niet van plan hoor :P Maar wat is er mis met spons, maar vooral met zeemdoek om auto op te drogen nadat ie een wasbeurtje heeft gehad met alleen water.. Anders zit de auto helemaal onder de vlekken (druppels)
Dat is auto-detailing 101 :P
Sponzen en zeemdoeken zorgen voor krassen doordat vuil op het oppervlak van de spons/doek blijft liggen en je er dus kleine krassen mee maakt als je daar mee langs je hele auto gaat. Bij microfezel doeken en ander spul wat er wel voor bedoeld is dringt het vuil door in de vezels waardoor je die krassen niet krijgt.

Meer info: http://www.detailingworld.co.uk/forum/showthread.php?t=4637

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Niet online

SYQ

van sponsen wist ik het al, die wij gebruikt hebben zijn ook microvezel sponsen. Ik heb ook standaard sponsjes liggen maar die gebruik ik alleen voor velgen

maar van leren zeemdoekjes wist ik dus niet, dacht dat dat de methode was om je auto droog te krijgen :$ :$
Ik ga ze gelijk wegggoien en vervangen met microfiber waffle drying towels. tnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
  • Laatst online: 08-02 14:52
Er is toch een poets topic? Ga daar heen, poets je BMW, en post de pics dan weer hier! ;)

[ Voor 53% gewijzigd door zneek op 14-10-2010 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
Chakotay schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 13:34:
Automatische alarmlichten bij hard remmen zijn leuk, maar dan moet het wel fatsoenlijk afgesteld zijn... Ik heb een keer een Golf V gereden waarbij die dingen bij een beetje sportief rijden op bochtige weggetjes voor elke bocht aangingen. Bij fatsoenlijk remmen gingen die dingen al ruim voor de ABS wakker word knipperen, beetje overdreven imo.

Ik was toen nog bij een VWdealer langsgeweest met de vraag of het uit kant, waar ik het mooie antwoord "Dat kan wel, maar dat doen we niet, want het is voor uw veiligheid." Juist ja, tot ziens maar weer :P
ABS heeft weinig te maken met hoe hard je remt en of het noodzaak is dat er extra lichten moeten gaan knipperen. Oké, vaak met heel hard remmen grijpt ook de ABS wel in.

Van de BMW site:
Het Vertragingsafhankelijke remlicht van de
BMW 3 Serie Sedan.
Noodstops komen maar zelden voor. Maar juist dan komt het aan op de juiste reactie van andere verkeersdeelnemers. Het Vertragingsafhankelijke remlicht laat goed zien hoe hard er wordt geremd. Bij een noodstop wordt het remlicht knipperend aangestuurd en kort voor stilstand schakelen de waarschuwingsknipperlichten in. Daardoor kan achteropkomend verkeer het verschil zien tussen bijremmen en een noodstop - en daar juist op reageren.
Het tweefasen remlicht.
BMW 1 Serie
De minst voorkomende remmanoeuvres zijn noodstops. Maar juist dan komt het bijzonder op de reacties van alle verkeersdeelnemers aan. Het tweefasen remlicht activeert in zulke situaties, wanneer de remdruk bijzonder hoog is, een tweede lichtvlak in de achterlichten. Aan de hand van de lichtintensiteit kunnen achterliggers direct verschil zien tussen licht remmen en een noodstop – en zo direct adequaat reageren. In combinatie met de optionele Xenon-koplampen worden de achterlichten als bijzonder optisch accent in LED-techniek aangeboden.
Van de 5 serie kon ik het zo snel niet vinden. Dus tussen de modellen zit er wel verschil in hoe het systeem werkt.

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.B.
  • Niet online
fsfikke schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 12:47:
[...]

Oh maar dat gebeurd ook hoor ;)
Is dat zo? Bij mijn 1 gaan alleen de tweede remlichten branden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
PauseBreak schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 13:12:
[...]
Ja, als ik dat nou zou hebben op de Laguna ;) Maar volgens mij heeft vrijwel niemand ACT, en nog minder mensen gebruiken het, zeker als het druk is. Heb wel eens meegereden in een auto die het had (MB E320) en ik vond 't een gaaf systeem!
Heb het als optie genomen op mijn in bestelling staande F10. Duurt nog wel even (januari 2011), maar als ik hem heb zal ik de ervaring ermee wel posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online
P.B. schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 14:15:
[...]

Is dat zo? Bij mijn 1 gaan alleen de tweede remlichten branden...
Verschilt misschien dus tussen de modellen. Maar toen ik af en toe ontzettend hard remde in die 1-serie gingen ze wel eens aan. (was een gloednieuwe 123d coupe)

[ Voor 4% gewijzigd door fsfikke op 14-10-2010 14:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterBelgium
Afbeeldingslocatie: http://www.blogcdn.com/www.autoblog.com/media/2010/10/1m-8.jpg

:9~

En ik bedoel écht wel de wagen. Nieuwe M coupé in de 1 reeks. Geen fancy electronics (manuele versnelling etc), gewoon terug naar het échte karren... OMG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
Afbeeldingslocatie: http://www.bmwme.nl/wp-content/uploads/2010/10/1m-fullrender-front.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.bmwme.nl/wp-content/uploads/2010/10/1m-fullrender-rear.jpg
Tis nog een render.... maar dat zie je bijna niet...

Voor de techfreaks: krachtbron, N54 3l bi-turbo(zoals in de 335i en Z4 35is) maar dan gekieteld, +/- 350pk. Met een betere koppel/gewicht verhouding dan een E92 M3.......

[ Voor 50% gewijzigd door zneek op 14-10-2010 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Voorbumper vind ik iets té, maar verder wel een erg gaaf bommetje op wielen.
Waarom hebben ze eigenlijk niet de N55 erin gelegd? Past dat niet ofzo?

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
PauseBreak schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 15:38:
Voorbumper vind ik iets té, maar verder wel een erg gaaf bommetje op wielen.
Waarom hebben ze eigenlijk niet de N55 erin gelegd? Past dat niet ofzo?
N54 is beter tunebaar vermoed ik. Zit ook meer in dan BMW altijd toegegeven heeft. Stock zou een 335i bijvoorbeeld 306pk moeten hebben, maar onderzoek wijst uit dat het eerder richting de 330pk zou moeten zijn. Zelfde geldt overigens voor de N55 tot op zekere hoogte. Maar zoek maar eens op N54 vermogen / performance / tuning e.d.

[edit] voor de nieuwe (F30) M3 gaat naar verluidt een doorontwikkelde N55 gebruikt worden....

[ Voor 8% gewijzigd door zneek op 14-10-2010 15:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:54

Sick Nick

Drop the top!

Zit datzelfde blok niet dan ook in de 135i? Als die stock al tegen de 330 pk aan zit dan is een 1 M Coupe (of hoe dat ding ook precies gaat heten) toch niet zoveel krachtiger? Dan moet die het vooral van de balans en wegligging hebben, hoe goed moet dat dan wel niet zijn. Een standaard 135i coupe is ook al niet kinderachtig namelijk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999

Daniel

Kapitein NCC-1701
Sick Nick schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 17:24:
Zit datzelfde blok niet dan ook in de 135i? Als die stock al tegen de 330 pk aan zit dan is een 1 M Coupe (of hoe dat ding ook precies gaat heten) toch niet zoveel krachtiger? Dan moet die het vooral van de balans en wegligging hebben, hoe goed moet dat dan wel niet zijn. Een standaard 135i coupe is ook al niet kinderachtig namelijk :P
BMW kennende zal officieel 350 pk in de praktijk eerder 380-390 zijn. Dat voel je toch wel heel. Verder zal het verschil inderdaad met name in onderstel, remmerij en dergelijke zitten - hopelijk ook in het gewicht - en niet zo zeer in een monsterlijke overdaad aan vermogen. Het is Audi niet ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
Daniel schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 17:28:
[...]
BMW kennende zal officieel 350 pk in de praktijk eerder 380-390 zijn.
Hoezo, levert BMW in de regel auto's af met 10% meer vermogen :? . Dat heb ik nog nooit eerder gehoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
alexbl69 schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 19:08:
[...]

Hoezo, levert BMW in de regel auto's af met 10% meer vermogen :? . Dat heb ik nog nooit eerder gehoord.
Zoek maar eens op N54 in google... kijk ook hier en klik door naar de test op de rollerbank: http://www.bmwme.nl/n54-35i-heeft-meer-in-huis/
Sick Nick schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 17:24:
Verder, het grote verschil van 1M zit hem inderdaad in de wegligging. De achteras (incl diff) komt van de M3. Zie hier de eerste rijtests (van een pre-productie versie):
http://www.motortrend.com...e/exterior_and_specs.html
http://www.insideline.com...rototype-first-drive.html

Niets dan lovende reacties verder...

[ Voor 28% gewijzigd door zneek op 14-10-2010 19:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-03 12:11
Schijnt echt te zien. 6 serie cabrio:

origineel:

Afbeeldingslocatie: http://imgs.blackfalconmedia.com/2010/10/14/medium/1656632582375516191.jpg

en wat mooier gemaakt:

Afbeeldingslocatie: http://imgs.blackfalconmedia.com/2010/10/14/medium/244484658129512881.jpg

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Trouwens nog wel een leuk filmpje

ac schnitzer 123d 230pk vs MTM TT RS / Techart cayenne Magnum Turbo / Geiger cars Dodge Challenger

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=GAfzOWCTc2M]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
  • Nu online

mr_petit

opperprutser

zneek schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 15:42:
[...]

N54 is beter tunebaar vermoed ik. Zit ook meer in dan BMW altijd toegegeven heeft. Stock zou een 335i bijvoorbeeld 306pk moeten hebben, maar onderzoek wijst uit dat het eerder richting de 330pk zou moeten zijn.
zneek schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 19:21:
[...]

Zoek maar eens op N54 in google... kijk ook hier en klik door naar de test op de rollerbank: http://www.bmwme.nl/n54-35i-heeft-meer-in-huis/
Wellicht lees ik eroverheen, maar waar staat dan precies in je link dat de betreffende motor 330pk zou hebben ipv 306 pk?
Bij de dynoruns meten ze voor zover ik lees 275-280 pk.
Hoe maak je daar dan 330pk van?
Dat zou betekenen dat er minstens 50pk verloren gaat in de aandrijving. Dat lijkt mij een beetje heel erg veel.

Het enige wat ik kan lezen in een sublink is dat ze ooit ergens iets hebben gevonden dat een 330
i 200pk meet en daardoor dus 20% verlies heeft in de aandrijving, en dat extrapoleren ze naar de 335i.
Als dat de enige afleiding is kan ik daar wel wat gaten in schieten :o

[ Voor 12% gewijzigd door mr_petit op 14-10-2010 23:27 ]

"man is not truly one, but truly two,"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

DexterBelgium schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 14:47:

En ik bedoel écht wel de wagen. Nieuwe M coupé in de 1 reeks. Geen fancy electronics (manuele versnelling etc), gewoon terug naar het échte karren... OMG.
Ja die 1M Coupé wordt wel erg gaaf. Als je het geld hebt moet je het ding (over paar jaar gebruikt) gewoon voor je chick kopen en er dan in het weekend zelf mee rijden. Mijn ex vond de 135i een ideale auto omdat ie zo compact was.

Het is jammer dat er geen hoogtoerig blokje in hangt maar om de prijs laag te houden is het begrijpelijk dat BMW heeft teruggegrepen op de N54. Wat betreft aftermarket tuningpotentieel is het wel ideaal.

Hier nog wat pics van mijn 650i. De bpm is geregeld en hopelijk heb ik dus volgende week een kenteken :) .

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/T0TzaDpGfEOjPxdN3OM1mztF/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/R7QE2hs9i5pA5efO5UASRHBx/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/xaarbIJruG10ye0SOIc1iM3o/full.jpg

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/Rpbx2gbn9Yezf5IgJAOCjf5a/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Ziet er super dik uit hoor!! :)
Ik snap alleen nog steeds niet die lelijke onhandige beker houder ;)

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online
Waarom onhandig? Juist erg handig toch als je wat wilt drinken?
Maar je kan hem er ook af halen :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

KappeNou schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 00:09:
Ziet er super dik uit hoor!! :)
Ik snap alleen nog steeds niet die lelijke onhandige beker houder ;)
De bekerhouder kun je er gewoon uithalen. Ik zou 'm zelf nooit gebruiken (ik eet en drink in principe niet in de auto ivm de zooi die het oplevert).

Ik ben wel benieuwd hoe de garagedeuropener werkt. Heeft iemand daar ervaring mee bij een BMW? De dealer zou de handleiding nasturen (die was verdwenen bij aflevering), maar dat is nooit gebeurd. Ik neem aan dat je 'm op een of andere manier het signaal van je afstandsbediening moet laten leren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

mr_petit schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 23:23:
Wellicht lees ik eroverheen, maar waar staat dan precies in je link dat de betreffende motor 330pk zou hebben ipv 306 pk?
Dat zou betekenen dat er minstens 50pk verloren gaat in de aandrijving. Dat lijkt mij een beetje heel erg veel.
15-20% verlies, kan prima.

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

ESS tuning rekent met een aandrijfverlies van 15 procent, bij 272 wielpk's kom je dan op 100/85*272=320pk.

Bij moderne BMW's met EfficientDynamics zijn de verliezen wellicht iets minder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
Femme schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 00:17:
[...]
Ik ben wel benieuwd hoe de garagedeuropener werkt. Heeft iemand daar ervaring mee bij een BMW? De dealer zou de handleiding nasturen (die was verdwenen bij aflevering), maar dat is nooit gebeurd. Ik neem aan dat je 'm op een of andere manier het signaal van je afstandsbediening moet laten leren?
Hier een linkje naar de US-site met manuals. Staan die van voorgaande jaren ook op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
mr_petit schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 23:23:
[...]

[...]

Het enige wat ik kan lezen in een sublink is dat ze ooit ergens iets hebben gevonden dat een 330
i 200pk meet en daardoor dus 20% verlies heeft in de aandrijving, en dat extrapoleren ze naar de 335i.
Als dat de enige afleiding is kan ik daar wel wat gaten in schieten :o
Er staat dat het eerdeer richting de 330pk gaat dan dat het 306pk is. Ik vertel alleen maar wat ik lees zo her en der. Feit is dat de gecommuniceerde cijfers te laag zijn, dat blijkt bijvoorbeeld ook uit acceleratie tests. Waar BMW rond de 5.5 seconden zit voor 0-100 komen tests eerder rond de 5.0 uit. En als je gaat kijken op sites als n54tuning.com, wat ze daar uit het N54 blok halen..... 400pk is geen uitzondering daar... er zit dus veel potentie in dat blok. En daarom is het gebruik in de 1M niet raar denk ik.

Sowieso gaan alle M-modellen een trapje omlaag in aantal cillinders. De M5/M6 gaat van 10 naar 8 (S63) en de M3 van 8 naar 6 (N55).

[ Voor 8% gewijzigd door zneek op 15-10-2010 08:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake

Snake

Los Angeles, CA, USA

Huidige M3 heeft toch een V8 4.0L? En de vorige had een V6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
Snake schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 09:34:
Huidige M3 heeft toch een V8 4.0L? En de vorige had een V6.
De huidige ja, de vorige een 6 in lijn. De nieuwe (F30) gaat waarschijnlijk een doorontwikkelde N55 krijgen, een 6 cillinder (geen v6)

[edit]Wat ik tegenkwam over de nieuwe M6 (geldt ook voor de nieuwe M5): http://www.bmwme.nl/m6-cabrio-gespot/ v8 (S63) zoals ook al in de X5M en X6M ligt.

[ Voor 20% gewijzigd door zneek op 15-10-2010 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Niet online

SYQ

bah, wat een mooie auto is het ook.. vond de kont van een 6 nooit geslaagd, maar als ik hem nu zo zie mooi hoor.. gaat wel een megaklus worden voor je om zulke velgen schoon te maken ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

Femme schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 23:30:
[...]

Ja die 1M Coupé wordt wel erg gaaf. Als je het geld hebt moet je het ding (over paar jaar gebruikt) gewoon voor je chick kopen en er dan in het weekend zelf mee rijden. Mijn ex vond de 135i een ideale auto omdat ie zo compact was.

Het is jammer dat er geen hoogtoerig blokje in hangt maar om de prijs laag te houden is het begrijpelijk dat BMW heeft teruggegrepen op de N54. Wat betreft aftermarket tuningpotentieel is het wel ideaal.

Hier nog wat pics van mijn 650i. De bpm is geregeld en hopelijk heb ik dus volgende week een kenteken :) .

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Wat blijft het een ranzig dikke wagen. _/-\o_

Over 10 jaar ook maar eens naar gaan kijken. :p

Vooral het interieur hebben ze weer erg goed gedaan, supersjiek zonder tacky te worden. Mercs overdrijven het vaak net iets vind ik.

Velgen vind ik iets te groot.

[ Voor 9% gewijzigd door Flagg op 15-10-2010 10:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
Flagg schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 10:25:
[...]

Velgen vind ik iets te groot.
Here we go again!!! :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Femme schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 00:17:
[...]

De bekerhouder kun je er gewoon uithalen. Ik zou 'm zelf nooit gebruiken (ik eet en drink in principe niet in de auto ivm de zooi die het oplevert).
Dat weet ik, maar dat is toch te triest voor een BMW :F Ik had eerder verwacht dat hij via bluetooth automatisch uit de kofferbak zou komen..

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Femme schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 23:30:
[...]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]
Prachtige wagen, ben altijd wel fan geweest van de 6 serie

39

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

Ik zei gewoon wat ik van die velgen vond, blijkbaar is daar eerder ook al iets over gezegd maar "het begint" pas weer door die post van jou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
@Femme: sweet ride! Kwam gister nog een 6-serie tegen in de stad, blijft een masterbak. Misschien toch geen M3 als volgende auto, maar een 6-er...? Een nieuwe 6-er, in M6... als de render en spyshots een beetje kloppen wordt die nog mooier dan de huidige 6:
Afbeeldingslocatie: http://www.bmwme.nl/wp-content/uploads/2010/09/F12-M6-render1-1024x746.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.bmwme.nl/wp-content/uploads/2010/09/F12-M6-render2-1024x819.jpg
Pagina: 1 ... 35 ... 37 Laatste

Dit topic is gesloten.