mwoah, als je even stilstaat met een draaiende motor kan je het best even ruiken.
Wat voor Sjonnie ben je dan hahahaBeQuietAndDrive schreef op zaterdag 02 oktober 2010 @ 01:40:
Begrijp ik nu goed dat je een dikke uitlaat hebt gekozen, en vervolgens extra interieurisolatie gaat aanbrengen?

Meer foto's hier
Specs:
E46 330i uit 2001
Imola Rot II met Mtech 1 pakket, nu nog Imola Roze tottie gedetailed is.
18", 255 om 235, viel ons later pas op op de terugweg wat een enorm brede sloffen het ding had, wordt nog leuk als ik banden moet kopen...
Motorisch zo te zien / horen prima in orde, hier en daar zijn wat kleine dingetjes stuk zoal een spiegel die alleen nog omhoog en naar beneden wil ipv links/rechts. Kleine dingen die ik samen met eerdergenoemde vriend goed kan fixen.
[ Voor 110% gewijzigd door _eXistenZ_ op 02-10-2010 22:26 ]
There is no replacement for displacement!
Ik heb het niet zelf bedacht maar ik vind het wel prima zo.BeQuietAndDrive schreef op zaterdag 02 oktober 2010 @ 01:40:
Begrijp ik nu goed dat je een dikke uitlaat hebt gekozen, en vervolgens extra interieurisolatie gaat aanbrengen? Hoe moet ik dat precies zien? Je koopt de uitlaat niet voor anderen maar voor jezelf toch, was hij luider dan je had verwacht misschien?
Met raampje open een mooi sound, met raampje dicht blijft het een beetje beschaafd. En zo kun je ook nog eens meedoen aan een tunnelrun zonder een modderfiguur te slaan
Nice_eXistenZ_ schreef op zaterdag 02 oktober 2010 @ 22:12:
[afbeelding]
Kijk wat ik kan
(Nouja een vriend met rijbewijs BE reed
)
Meer foto's hier
Specs:
E46 330i uit 2001
18", 255 om 235, viel ons later pas op op de terugweg wat een enorm brede sloffen het ding had, wordt nog leuk als ik banden moet kopen...
Motorisch zo te zien / horen prima in orde, hier en daar zijn wat kleine dingetjes stuk zoal een spiegel die alleen nog omhoog en naar beneden wil ipv links/rechts. Kleine dingen die ik samen met eerdergenoemde vriend goed kan fixen.
Maar waarom op een trailer, waarom geen tijdelijke platen en lekker over de autobahn naar Nederland scheuren
Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl
Cool, zie je niet vaak die kleur. Wat voor kilometerstand en wat heb je er voor moeten neertellen (gehaald in DE neem ik aan)?_eXistenZ_ schreef op zaterdag 02 oktober 2010 @ 22:12:
[afbeelding]
Kijk wat ik kan
(Nouja een vriend met rijbewijs BE reed
)
Meer foto's hier
Specs:
E46 330i uit 2001
Facts don't care about your feelings
Omdat dat een stuk duurder is en meer gezeur oplevert bij de grens, mochten ze je staande houden.fsfikke schreef op zaterdag 02 oktober 2010 @ 23:19:
[...]
Nice
Maar waarom op een trailer, waarom geen tijdelijke platen en lekker over de autobahn naar Nederland scheuren
Zul je ook nooit meer zien zodra ik 'm gepoetst hebYoshiBignose schreef op zaterdag 02 oktober 2010 @ 23:27:
[...]
Cool, zie je niet vaak die kleur. Wat voor kilometerstand en wat heb je er voor moeten neertellen (gehaald in DE neem ik aan)?
201.000, heeft me 6700 gekost, in DE idd
@beide, respect voor de dubbele quotes
[ Voor 3% gewijzigd door _eXistenZ_ op 03-10-2010 00:15 ]
There is no replacement for displacement!
Zoveel kan er toch niet gebeuren en bpm ben je toch al van plan te betalen._eXistenZ_ schreef op zondag 03 oktober 2010 @ 00:12:
[...]
Omdat dat een stuk duurder is en meer gezeur oplevert bij de grens, mochten ze je staande houden.
Voor mezelf scheelt dat ik op minder dan 20km van een grensovergang woon dus pakkans is nihil.
Je kunt overigens bij de belastingdienst vrijstelling krijgen om een paar dagen in een auto met buitenlands kenteken in Nederland te rijden.
Ja, of je vraagt aan een bevriend autobedrijf die handelaarsplaten een paar dagen te lenen. Deden ze bij mij ook niet moeilijk om.Femme schreef op zondag 03 oktober 2010 @ 00:19:
Zoveel kan er toch niet gebeuren en bpm ben je toch al van plan te betalen.
Voor mezelf scheelt dat ik op minder dan 20km van een grensovergang woon dus pakkans is nihil.
Je kunt overigens bij de belastingdienst vrijstelling krijgen om een paar dagen in een auto met buitenlands kenteken in Nederland te rijden.
You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.
Mooie prijs, maar daar komt natuurlijk nog wat BPM over. Ik mis het wel een dubbele uitlaat, het staat toch net wat cooler (eigenlijk een must-have onder een coupe), maar ja ik ben maar een arme sloeber met een 4 in lijn_eXistenZ_ schreef op zondag 03 oktober 2010 @ 00:12:
[...]
Omdat dat een stuk duurder is en meer gezeur oplevert bij de grens, mochten ze je staande houden.
[...]
Zul je ook nooit meer zien zodra ik 'm gepoetst heb![]()
201.000, heeft me 6700 gekost, in DE idd
@beide, respect voor de dubbele quotes
Een aantal biedingen gehad, maar nog geen boven de 20k helaas...
http://link.marktplaats.nl/382612728
http://link.marktplaats.nl/382612728
Ioniq 5 P45
En het extra chroom heYoshiBignose schreef op zondag 03 oktober 2010 @ 09:39:
[...]
Mooie prijs, maar daar komt natuurlijk nog wat BPM over. Ik mis het wel een dubbele uitlaat, het staat toch net wat cooler (eigenlijk een must-have onder een coupe), maar ja ik ben maar een arme sloeber met een 4 in lijn
Maar ach, een 318Ci zal qua prijs niet veel onder doen voor een 330i, dus het is maar welke je kiest.
Dat is zeker waar, qua aankoopprijs dan.
Spiller: komt door de kleur misschien, groen blijft gewoon lelijk en saai, vooral op zo'n dikke bak.
Spiller: komt door de kleur misschien, groen blijft gewoon lelijk en saai, vooral op zo'n dikke bak.
Met de rode duitse exportplaten mag je als nl'er toch ook gewoon in nl rijden. Alleen de gele niet vziw.Femme schreef op zondag 03 oktober 2010 @ 00:19:
[...]
Zoveel kan er toch niet gebeuren en bpm ben je toch al van plan te betalen.
Vorige week was daar nog een item over bij blik op de weg.
Why have a civilization anymore if we no longer are interested in being civilized?
Sjo vandaag de auto ff uitgelaten.
Vanmorgen heerlijk binnendoor Apeldoorn --> 's Heerenberg, daar even de autobahn op gegaan, en het was lekker rustig dus even gekeken hoe hard zo'n dakloze kan, ik kreeg akelig makkelijk de 230 op mijn teller te zien daarna ging het zo langzaam dat ik dat maar als kansloos beschouw. Dus met dakkie eraf toch 230 op de teller, wat de afwijking met die snelheden precies is weet ik niet, maar bij 120km/u rijd ik op de GPS tussen de 118 en de 119. (nagenoeg geen afwijking dus).
Volgende keer maar een keertje het dak dicht doen, en daarna nog een keer proberen met een hardtop zo gauw we die hebben. dus to be continued.
En vandaag rond de 160 km in totaal gereden, waarvan +/- 35km vol gas autobahn en de rest allemaal binnendoor en gemiddeld 1:8.75 gereden. terwijl we normaal gemiddeld 1:10 rijden. Dus die autobahn hakt er wel in.
We hebben besloten binnenkort een keer te gaan lunchen in Berlijn.
Vanmorgen heerlijk binnendoor Apeldoorn --> 's Heerenberg, daar even de autobahn op gegaan, en het was lekker rustig dus even gekeken hoe hard zo'n dakloze kan, ik kreeg akelig makkelijk de 230 op mijn teller te zien daarna ging het zo langzaam dat ik dat maar als kansloos beschouw. Dus met dakkie eraf toch 230 op de teller, wat de afwijking met die snelheden precies is weet ik niet, maar bij 120km/u rijd ik op de GPS tussen de 118 en de 119. (nagenoeg geen afwijking dus).
Volgende keer maar een keertje het dak dicht doen, en daarna nog een keer proberen met een hardtop zo gauw we die hebben. dus to be continued.
En vandaag rond de 160 km in totaal gereden, waarvan +/- 35km vol gas autobahn en de rest allemaal binnendoor en gemiddeld 1:8.75 gereden. terwijl we normaal gemiddeld 1:10 rijden. Dus die autobahn hakt er wel in.
Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.
220-230 is met die 3.0 inderdaad goed te doen. Maar cruisen op die snelheden vind ik niks, er is erg veel lawaai en het verbruik schiet door het dak. Heeft je automaat dezelfde bakverhoudingen als een handgeschakelde? Ik zit bij 120 al op 3000tpm, helpt ook niet echt mee aan zuinig rijden op de snelweg en het circuit is sowieso veel leukerFlagg schreef op zondag 03 oktober 2010 @ 18:13:
Sjo vandaag de auto ff uitgelaten.
Nee cruisen is denk ik niets met die snelheid, maar het geluid viel me 100% mee op die snelheid met het dak open, en hij schakelde bij 220 (6200rpm) naar de laatste versnelling. Ik heb verder niet echt op het toerental gelet, ik zag redelijk veel nederlandse kentekens rijden dus was nogal op mijn hoede. 
Ik denk dat 200 km/u een maximale cruise-snelheid is, en dat is vooral omdat je anders in no-time de motor in de soep draait, je moet niet een uur op vmax gaan rijden, dan sloop je de boel.
En het verbruik? Zolang het niet zo hoog wordt dat je iedere keer bij het pompstation die Prius weer voorbij ziet pruttelen vind ik het allemaal wel best...
Ik denk dat 200 km/u een maximale cruise-snelheid is, en dat is vooral omdat je anders in no-time de motor in de soep draait, je moet niet een uur op vmax gaan rijden, dan sloop je de boel.
En het verbruik? Zolang het niet zo hoog wordt dat je iedere keer bij het pompstation die Prius weer voorbij ziet pruttelen vind ik het allemaal wel best...
Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.
Even ter info:
Aan alle BMW rijders met BM24 radiomodule (E39, E38, E46 en nog wat modellen);
Ze hebben de slechte gewoonte - net zoals de BM54 module - stuk te gaan of te gaan haperen na enige tijd of paar jaar. Dan heb je wel geluid, dan weer niet, dan valt het weg, komt het terug. Om gek van te worden.
Blijkbaar ligt het probleem dat de module "dry joints" krijgt na verloop van tijd.
Een andere module kost 250€ 2dehands, en dat vond ik te duur.
Ik had een repair guide gevonden die zei dat je alle soldeerpunten opnieuw kon solderen en dat het dan opnieuw zou werken.
Wat heb ik gedaan vrijdagnamiddag?
- In onze 320d touring de module eruitgehaald (zit achteraan in de koffer, tussen de plaats waar het reserverwiel zit en de achterbank onder een kap met stof die vast zit met 10m plastieken moeren...
- module opengehaald met Torx 8 schroevendraaier.
- Printplaat incl alle componenten en heatsink tegen 200graden 5 minuten in de oven gestoken (ik heb gedacht aan het doodgaan van 8800GTX kaarten en hoe deze terug kunnen werken). Hiermee los je het probleem van de dry joints op.
- 15 min laten afkoelen
- terug in mekaar gestoken
- terug gemonteerd in de koffer
Heb nu al 3 dagen muziek en de stem van de GPS is ook terug! Ik denk dus dat het gelukt is.
250€ uitgespaard en mijn tweakkunsten bijgeschaafd

--------
Verdere updates:
Vandaag eco run gedaan: Ternat - Namen heen en terug + daar wat rondgereden.
130km/h@CC...... 1 op 20! Het moet iets met het weer geweest zijn of de bimmer was in een goede bui.
Binnenkort afspraak nemen om:
- nieuwe flexibel te lassen tussen kat en uitlaat
- BMW GT1 diagnosecomputer eraan te hangen om alles uit te laten lezen (dat mag eens na 260k)
- Eventueel softwareupdate te doen
Er zijn dagen dat de bimmer ongelooflijk goed rijdt, en soms is ie niet vooruit te branden...
Geen roetuitstoot, start goed, draait goed, maar af en toe dipje bij volgas optrekken in 3,4 en 5.
Ik denk:
- ofwel door het gat in de flexibel
- ofwel LMM die het ver begeeft
- ofwel softwareupdate nodig
Ze hebben de slechte gewoonte - net zoals de BM54 module - stuk te gaan of te gaan haperen na enige tijd of paar jaar. Dan heb je wel geluid, dan weer niet, dan valt het weg, komt het terug. Om gek van te worden.
Blijkbaar ligt het probleem dat de module "dry joints" krijgt na verloop van tijd.
Ik had een repair guide gevonden die zei dat je alle soldeerpunten opnieuw kon solderen en dat het dan opnieuw zou werken.
- In onze 320d touring de module eruitgehaald (zit achteraan in de koffer, tussen de plaats waar het reserverwiel zit en de achterbank onder een kap met stof die vast zit met 10m plastieken moeren...
- Printplaat incl alle componenten en heatsink tegen 200graden 5 minuten in de oven gestoken (ik heb gedacht aan het doodgaan van 8800GTX kaarten en hoe deze terug kunnen werken). Hiermee los je het probleem van de dry joints op.
- 15 min laten afkoelen
Heb nu al 3 dagen muziek en de stem van de GPS is ook terug! Ik denk dus dat het gelukt is.
250€ uitgespaard en mijn tweakkunsten bijgeschaafd

--------
Verdere updates:
Vandaag eco run gedaan: Ternat - Namen heen en terug + daar wat rondgereden.
130km/h@CC...... 1 op 20! Het moet iets met het weer geweest zijn of de bimmer was in een goede bui.
Binnenkort afspraak nemen om:
- nieuwe flexibel te lassen tussen kat en uitlaat
- BMW GT1 diagnosecomputer eraan te hangen om alles uit te laten lezen (dat mag eens na 260k)
- Eventueel softwareupdate te doen
Er zijn dagen dat de bimmer ongelooflijk goed rijdt, en soms is ie niet vooruit te branden...
Geen roetuitstoot, start goed, draait goed, maar af en toe dipje bij volgas optrekken in 3,4 en 5.
Ik denk:
- ofwel door het gat in de flexibel
- ofwel LMM die het ver begeeft
- ofwel softwareupdate nodig
[ Voor 21% gewijzigd door Aries.Mu op 03-10-2010 21:24 ]
iPhone 12 | Switch Lite | Sony 55A89 | Passat Variant GTE | Tesla MY RWD
Toegegeven, het is saaier dan imola rot of dakar gelb, maar in het echt vind ik oxford grun veel mooier dan een normale zwart of zilver metallic. Ooit eens in het echt gezien? Is mooi hoorYoshiBignose schreef op zondag 03 oktober 2010 @ 13:17:
Dat is zeker waar, qua aankoopprijs dan.
Ioniq 5 P45
Een tip, zet wat foto's op de veilingsites waarop de auto schoon is. Gewoon even deze week met het mooie zonnetje paar fototjes schieten...Spiller schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 00:41:
[...]
Toegegeven, het is saaier dan imola rot of dakar gelb, maar in het echt vind ik oxford grun veel mooier dan een normale zwart of zilver metallic. Ooit eens in het echt gezien? Is mooi hoor
I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A
In je advertentie staat ook dat je er snel vanaf wilt. Dat zou voor mij een reden zijn om laag te bieden.
Kan je hem niet schorsen? Kan je weer lekker verder touren als je klaar bent met je stage.
Kan je hem niet schorsen? Kan je weer lekker verder touren als je klaar bent met je stage.
Is dat zo? Volgens mij kan je prima >1uur op vMax rijden. Als ik naar CH rijd doe ik niet anders.Flagg schreef op zondag 03 oktober 2010 @ 20:07:
[..]
[..]
Is ook niet gebaseerd op ervaringen hoor, maar voor mijn gevoel kan dat nooit goed zijn. Er worden toch redelijk wat pk's uit zo'n ongeblazen blok gehaald, dus om dat langere tijd aan te spreken lijkt mij niet gezond.P.B. schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 10:54:
[...]
Is dat zo? Volgens mij kan je prima >1uur op vMax rijden. Als ik naar CH rijd doe ik niet anders.
Ik zou het niet adviseren iig.
Het blok vind het niet erg, totdat je motorolie langere tijd erg warm is geweest en dan uit elkaar valt in een aantal componenten zoals water. Dan neemt de smerende werking enorm af en je kan je blok er goed mee aan stukken rijden. Daarom heeft elke fatsoenlijke sportwagen ook een oliekoeler.
3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super
Anoniem: 149075
Wannabe Volvo V40 Lime Yellow als je mij vraagtEvaluationCopy schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 12:08:
Ik ben verliefd:
http://tinyurl.com/39gh4s4
Jammer dat het even niet uitkomt nu
Daarom vind ik het ook raar dat de nieuwe E90's geen olie temperatuur meter meer hebben. De 335i heeft het wel. Ik ga er maar vanuit dat er toch wel een veiligheids melding zou zijn vanuit iDrive als het e.a. te heet maar dat is maar een gok.Flagg schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 11:33:
[...]
Is ook niet gebaseerd op ervaringen hoor, maar voor mijn gevoel kan dat nooit goed zijn. Er worden toch redelijk wat pk's uit zo'n ongeblazen blok gehaald, dus om dat langere tijd aan te spreken lijkt mij niet gezond.
Ik zou het niet adviseren iig.
>> Signature?
Dat is net als zeggen dat Doutzen op Nicolette van Dam wil lijken.Anoniem: 149075 schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 12:26:
[...]
Wannabe Volvo V40 Lime Yellow als je mij vraagt
Ofzo
Tja... doe mij Doutzen maar ipv...418O2 schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 12:32:
[...]
Dat is net als zeggen dat Doutzen op Nicolette van Dam wil lijken.
Ofzo
Smaken verschillen maar dat geel... tja... tis gewoon Volvo Geel... 850 Ge(i)(e)l
Die kleur wordt nog steeds gebruikt. Mooie M3 bijv. in dezelfde kleur:

Dakargelb klinkt leuk, ik vind het meer Banaangeel
[ Voor 14% gewijzigd door YoshiBignose op 04-10-2010 13:01 ]
Kijk dat is wel VET... ik vind een V40 dan ook een wannabe Volvo.. dus... je snapt mijn punt wel denk ikYoshiBignose schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 13:01:
Geel op een BMW ...... ik vind het maar niks. Geel hoort op een Italiaanse auto met een paard in het logo vindt ik.....
zie ook deze: http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=437675
Mooie auto, maar ik heb toch het idee dat het niet klopt..... Misschien is dat juist een reden voor mensen om het in deze kleur te kopen.... Denkend aan je inruilwaarde zou ik het niet doen overigens....
zie ook deze: http://www.e90post.com/forums/showthread.php?t=437675
Mooie auto, maar ik heb toch het idee dat het niet klopt..... Misschien is dat juist een reden voor mensen om het in deze kleur te kopen.... Denkend aan je inruilwaarde zou ik het niet doen overigens....
Ik snap jullie bezwaren. Het is een beetje tacky, maar dat is ook net het aantrekkelijke. Zo'n groot deel van de BMW's is grijs of zwart, van zo'n individual-kleur word ik erg blij. Ik heb de eigenaar gevraagd om hem aan half jaar in de schuur te zetten, dan wil ik wel de vraagprijs betalen maar die kans acht ik niet zo groot
3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super
Geel aan de buitenkant van die Z4 is nog wel te pruimen maar die gele delen in het interieur zijn echt lelijk.
Deze paar accenten vallen me nog mee, de interieurs van veel Z3's zijn pas lelijk.
Rode of blauwe kleurdelen op de stoelen en ook de complete middenconsole in rood of blauw, echt wtf? Heb maanden gezocht naar een Z3 coupe 3.0 met handbak én een interieur dat gewoon zwart of bruin was. De kleur van de auto zelf kon me dan nog niet eens zoveel schelen, maar zeker driekwart van de modellen is besteld met zo'n lelijk interieur.
Rode of blauwe kleurdelen op de stoelen en ook de complete middenconsole in rood of blauw, echt wtf? Heb maanden gezocht naar een Z3 coupe 3.0 met handbak én een interieur dat gewoon zwart of bruin was. De kleur van de auto zelf kon me dan nog niet eens zoveel schelen, maar zeker driekwart van de modellen is besteld met zo'n lelijk interieur.
Moet je eens bij Porsche gaan kijken. Vooral de 964's hebben er een handje van om van binnen volledig in het bauw te zijn, of paars, of turquoise.
Werd dat niet standaard na de face lift? Ik vind het ook verschrikkelijk lelijk in de Z3 en de coupe-versie. Terwijl ik die laatste toch wel zou willen hebben.MadMarky schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 20:31:
Deze paar accenten vallen me nog mee, de interieurs van veel Z3's zijn pas lelijk.
Rode of blauwe kleurdelen op de stoelen en ook de complete middenconsole in rood of blauw, echt wtf?
... het voorwiel omhoog en dan oei oei :)
Ik had er 1 in dakargelb, bijnaam was dan ook "De Banaan"YoshiBignose schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 13:01:
[afbeelding]
Was wel handig parkeren altijd.
Christoph schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 22:48:
[...]
Ik had er 1 in dakargelb, bijnaam was dan ook "De Banaan"
Was wel handig parkeren altijd.

[ Voor 12% gewijzigd door YoshiBignose op 04-10-2010 23:07 ]
Nee niet standaard maar een optie om in het interieur accenten van de carrosseriekleur terug te laten komen. En veel mensen vonden het kennelijk nog mooi ookFisico schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 22:42:
[...]
Werd dat niet standaard na de face lift? Ik vind het ook verschrikkelijk lelijk in de Z3 en de coupe-versie. Terwijl ik die laatste toch wel zou willen hebben.

Gelukkig heb ik gewoon zwart plastic en zwart nappa leer.
Geel is overigens ook een behoorlijke porsche kleur (wellicht sinds de 914?)zneek schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 13:26:
Geel op een BMW ...... ik vind het maar niks. Geel hoort op een Italiaanse auto met een paardstier in het logo vindt ik.....
Qua inruilwaarde is het heel tricky om te zeggen, aangezien het zo ontzettend modegevoelig is. Als je in 2003 bijv. een witte z4 had gekocht had iedereen gezegd: met een witte blijf je zitte, terwijl nu er geen kleur zo hot is als wit. En dat terwijl zilvergrijs nu ongeveer not done is (op een duitse auto wat minder maar goed).
Interieur in sterke kleuren leer (zeker wisselend met zwart) vind ik bijna altijd lelijk; het doet heel erg denken aan el cheapo autostyle sportstoelen. Zo ook de deurpanelen van die gele z4: het doet mij heel goedkoop aan Net als de kritiek op die z3 interieurs, daar kan ik me ook in vinden. (maar porsche interieurs zijn ook bijna altijd lelijk en ouderwets)
[ Voor 21% gewijzigd door mr_petit op 04-10-2010 23:28 ]
"man is not truly one, but truly two,"
Tja dat waren de (vroege) jaren negentig / eind jaren tachtig. Mijn inziens een decennium waarin de goede smaak ernstig in het gedrang kwam. Architectuur en interieurs uit deze donkere periode herken je direct aan walgelijke kleurcombinaties zoals bordeauxrood met turquoise.zimbab schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 21:40:
Moet je eens bij Porsche gaan kijken. Vooral de 964's hebben er een handje van om van binnen volledig in het bauw te zijn, of paars, of turquoise.
Ook laat jaren 90 nog imho.
Kijk naar het ouderwetse interieur van een boxster (pre2005) of 996. Duidelijk interieurs die in de jaren 80 zijn ontworpen of althans die stijl hebben. Sowieso is de 996 nou niet de mooiste 911. Pas vanaf de 997 en de restyle boxster (2005)/cayman hebben ze bij porsche weer de goede richting gevonde imho. Ook de motoren uit de 996 (3.4 denk ik?) blijken nog wel eens te ploffen als ik de berichten op het porsche forum moet geloven. (Nieuw motortje kost wel ff 30.000 euro... ai). (betreffende de kwaliteit van porsche).
Overigens rijden er ook poepbruine 928's rond, maar ja, dat was begin jaren 80 mode zal ik maar zeggen...
Kijk naar het ouderwetse interieur van een boxster (pre2005) of 996. Duidelijk interieurs die in de jaren 80 zijn ontworpen of althans die stijl hebben. Sowieso is de 996 nou niet de mooiste 911. Pas vanaf de 997 en de restyle boxster (2005)/cayman hebben ze bij porsche weer de goede richting gevonde imho. Ook de motoren uit de 996 (3.4 denk ik?) blijken nog wel eens te ploffen als ik de berichten op het porsche forum moet geloven. (Nieuw motortje kost wel ff 30.000 euro... ai). (betreffende de kwaliteit van porsche).
Overigens rijden er ook poepbruine 928's rond, maar ja, dat was begin jaren 80 mode zal ik maar zeggen...
[ Voor 3% gewijzigd door mr_petit op 05-10-2010 00:32 ]
BMW had dat ook in de E21, E23 en E28, volledig blauw of volledig groen interieur. En dan echt smerig groen
[ Voor 24% gewijzigd door YoshiBignose op 05-10-2010 09:54 ]
Dat bleef niet alleen beperkt tot Duitse merken hoor, mijn Yaris (modelletje eind jaren 90) heeft een interieur dat ontworpen is door een Japanner die volgens mij aan de LSD zat. Groen/grijs/blauw/zwart is een combinatie die 'nogal' apart is.
Dat zijn auto's uit de jaren 80.YoshiBignose schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 09:39:
BMW had dat ook in de E21, E23 en E28, volledig blauw of volledig groen interieur. En dan echt smerig groen
Je kan een yaris natuurlijk niet vergelijken met een auto die het 5 tot 10 voudige kost. Vergelijk porsches eerder met ferrari's, jaguars of aston martins dan met een toyota yaris, ook qua design.AtleX schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 09:44:
Dat bleef niet alleen beperkt tot Duitse merken hoor, mijn Yaris (modelletje eind jaren 90) heeft een interieur dat ontworpen is door een Japanner die volgens mij aan de LSD zat. Groen/grijs/blauw/zwart is een combinatie die 'nogal' apart is.
Maar goed, ik vind de meeste porsche's qua design niet al te sterk.
Ja en?
In de jaren 80 was dat normaal en mode.
Vrouwen liepen toen ook met beenwarmers over straat.... (Fame rage)
Vrouwen liepen toen ook met beenwarmers over straat.... (Fame rage)
Wit is al op z'n retour. Bruin is nu hot.mr_petit schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 23:25:
[...]
Als je in 2003 bijv. een witte z4 had gekocht had iedereen gezegd: met een witte blijf je zitte, terwijl nu er geen kleur zo hot is als wit.
This footer is intentionally left blank
Idd al een beetje op retour bij vooruitstrevend publiek. (maar er worden nu nog ongetwijfeld meer witte dan bruine auto's verkocht
)
Bruin en matzwart is nu blits. Het is maar wat je smaak is.
[ Voor 25% gewijzigd door mr_petit op 05-10-2010 14:44 ]
Nadat afgelopen Vrijdag m'n 118d met een los zittende verstuiver is afgesleept naar van der Poelgeest, vandaag maar eens gebeld naar m'n reguliere garage. Zij zouden afgelopen vrijdag m'n auto hebben opgehaald om hem te repareren. Aangezien ik sinds vrijdag in een huur 318i station rijd, leek het me toch wel handig om te weten waar ik aan toe ben. Zo'n huur 318i via Hertz lijkt mij nou ook niet de meest goedkope oplossing.
Bij m'n normale garage wisten ze me te vertellen dat de brug waarmee de verstuiver vastzit kapot is en dat ze vandaag een nieuwe zouden binnen krijgen. Deze bruggen gaan wel eens kapot. Het kapot gaan van deze brug zou dan ook niks te maken moeten hebben met de vorige reparatie (het vervangen van de distributie).
Ik vind dat maar moeilijk te geloven. Het feit dat ik in een Hertz auto rond rijd leek ze niet te boeien. Ik vind het best, ik blijf wel rijden.
Bij m'n normale garage wisten ze me te vertellen dat de brug waarmee de verstuiver vastzit kapot is en dat ze vandaag een nieuwe zouden binnen krijgen. Deze bruggen gaan wel eens kapot. Het kapot gaan van deze brug zou dan ook niks te maken moeten hebben met de vorige reparatie (het vervangen van de distributie).
Ik vind dat maar moeilijk te geloven. Het feit dat ik in een Hertz auto rond rijd leek ze niet te boeien. Ik vind het best, ik blijf wel rijden.
"Ja meneer, is inderdaad een geluidje, maar kan geen kwaad!!"Coenen schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 16:06:
Nadat afgelopen Vrijdag m'n 118d met een los zittende verstuiver is afgesleept naar van der Poelgeest, vandaag maar eens gebeld naar m'n reguliere garage. Zij zouden afgelopen vrijdag m'n auto hebben opgehaald om hem te repareren. Aangezien ik sinds vrijdag in een huur 318i station rijd, leek het me toch wel handig om te weten waar ik aan toe ben. Zo'n huur 318i via Hertz lijkt mij nou ook niet de meest goedkope oplossing.
"Je verstuiver is kapot. Sja, dat gebeurd wel eens."

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May
Idd, het wachten is waarschijnlijk op de volgende verstuiver.....
Eerst een verstuiver die een beetje los zat, nu een verstuiver die helemaal niet meer op z'n plek gehouden wordt door de brug (of beugel) omdat die brug gewoon compleet doormidden gebroken is. Zo'n ding heeft toch niet plotseling last van metaalmoeheid ofzo?
Ze hebben bij BMW een of ander systeem waar ze alle mankementen in bijhouden, daar kwam dit ook in voor.
Ik denk eerder dat er bij het vervangen van de distributie iets niet goed is gegaan.
Eerst een verstuiver die een beetje los zat, nu een verstuiver die helemaal niet meer op z'n plek gehouden wordt door de brug (of beugel) omdat die brug gewoon compleet doormidden gebroken is. Zo'n ding heeft toch niet plotseling last van metaalmoeheid ofzo?
Ze hebben bij BMW een of ander systeem waar ze alle mankementen in bijhouden, daar kwam dit ook in voor.
Ik denk eerder dat er bij het vervangen van de distributie iets niet goed is gegaan.
Maar dat is ook simpel, neem een witte auto en was die gewoon nooit, en wat krijg je dan? Precies bruin of mat zwartmr_petit schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 14:43:
Idd al een beetje op retour bij vooruitstrevend publiek. (maar er worden nu nog ongetwijfeld meer witte dan bruine auto's verkocht)
Interessante methode. Zaten er geen elco's op die print? Die vinden het meestal niet zo heel prettig om boven de 80 graden uit te komen en kunnen het hierdoor op termijn begeven... aan de andere kant, 5 minuten op 200 graden is misschien net genoeg om tin vloeibaar te krijgen, zonder dat de componenten nog echt kans hebben gehad om op te warmen.Aries.Mu schreef op zondag 03 oktober 2010 @ 21:16:
Even ter info:
- 15 min laten afkoelen
Heb nu al 3 dagen muziek en de stem van de GPS is ook terug! Ik denk dus dat het gelukt is.![]()
250€ uitgespaard en mijn tweakkunsten bijgeschaafd![]()
![]()
[...]
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier
Winterbanden gescoord, Goodyear Ultragrip. 360 euro incl montage. En hij had nog een setje origineel E36 lichtmetaal liggen, mocht ik voor 100 hebben. Al met al forst minder dan ik had verwacht kwijt te zijn, ben blij
Het begon lichtjes te rieken na 5 min, maar er was nog niks gesmolten ofzo. Heb het er dan toch maar uitgehaald. En het tin dat contact maakte tussen onderdelen en printplaat was idd weer goed vloeibaar. Daarom ook 15min gewacht tot het weer goed hard was.deepbass909 schreef op woensdag 06 oktober 2010 @ 17:06:
[...]
Maar dat is ook simpel, neem een witte auto en was die gewoon nooit, en wat krijg je dan? Precies bruin of mat zwart
[...]
Interessante methode. Zaten er geen elco's op die print? Die vinden het meestal niet zo heel prettig om boven de 80 graden uit te komen en kunnen het hierdoor op termijn begeven... aan de andere kant, 5 minuten op 200 graden is misschien net genoeg om tin vloeibaar te krijgen, zonder dat de componenten nog echt kans hebben gehad om op te warmen.
Radio speelt nog steeds, o zo fijn
Nieuwe Goodyears? Dan is het mooie prijs (ongeveer wat ik zou betalen bij onze lokale bandenboer, maar daar hebben we altijd enorm veel korting).EvaluationCopy schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 08:46:
Winterbanden gescoord, Goodyear Ultragrip. 360 euro incl montage. En hij had nog een setje origineel E36 lichtmetaal liggen, mocht ik voor 100 hebben. Al met al forst minder dan ik had verwacht kwijt te zijn, ben blij
Wij doen hier +- 3 winters met winterbanden, dus het is een investering die wel lang meegaat.
Ga je ze erop zetten zodra het echt < 15° is? Of wachten op ijs en sneeuw?
In dat geval:
- empty road: check
- lots of snow or ice: check
- traction control off: check
- drifteeeeeeeeeen
[ Voor 30% gewijzigd door Aries.Mu op 07-10-2010 09:38 ]
Nieuw inderdaad. Heb het alleen maar vergeleken met de Kwikfit, daar was het 100 euro duurder en dan legden ze ze nog om je eigen velgen ook nog, zit je in het voorjaar met het gezeik. Had ook genoegen genomen met simpele stalen velgen maar hij dus nog leuk lichtmetaal liggen.
Soms denk ik wel eens dat hij het voor de hobby doet, maar allicht rekent hij voor Volkswagens wel de hoofdprijs. Garage Ron in Tilburg, BMW-oldtimer specialist. Heb die naam al eens eerder genoemd maar mocht je uit de omgeving komen, zeker de moeite waard.
Soms denk ik wel eens dat hij het voor de hobby doet, maar allicht rekent hij voor Volkswagens wel de hoofdprijs. Garage Ron in Tilburg, BMW-oldtimer specialist. Heb die naam al eens eerder genoemd maar mocht je uit de omgeving komen, zeker de moeite waard.
Check ook nog even of er geen obstakels zijn, zoals bomen of van die grote betonblokken langs de kant van een weg. Gelukkig kon de achter/onderkant van m'n M(azda)6 er net overheen.
Het begint nu ergens op te lijken met die kar van me. Het interieur is goed schoongemaakt en beschadigingen in het leur van de bestuurdersstoel zijn hersteld. De voorspoiler zit er inmiddels onder. De achterklep en de achterspoiler en nog wat andere exterieurdelen moeten gespoten worden en dan is ie klaar:

Schitterend Femme! Prachtig!
Twitch || Simrig: TREQ One / Simucube 2 Pro - GSI FPE / VRS DFP pedals / 3 x 32” LG UltraGear 1440p 165Hz || Ryzen 7 9800x3D / RTX 5090FE / 64GB DDR5 6000Mhz CL30 / 34” MSI 341CQP QD-OLED
Tja blijft een schadebak natuurlijk...
hehe j/k, ontzettende
bak.
hehe j/k, ontzettende
Dik gebakje hoor
[ Voor 4% gewijzigd door KappeNou op 07-10-2010 19:27 ]
Lekker hoor die velgen. Had je nou spoorverbreding/spacers? of niet?
Deze 6 serie is mijn favoriete BMW van dit moment; eigenlijk al 7 jaar lang!Femme schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 17:17:
Het begint nu ergens op te lijken met die kar van me. Het interieur is goed schoongemaakt en beschadigingen in het leur van de bestuurdersstoel zijn hersteld. De voorspoiler zit er inmiddels onder. De achterklep en de achterspoiler en nog wat andere exterieurdelen moeten gespoten worden en dan is ie klaar:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Moest ik op zoek gaan naar een nieuwe wagen, zou ik toch serieus twijfelen om geen 630i aan te schaffen (hier zo'n 25-30k in perfecte staat met weinig km...).
Ik lees overal dat een 630i voldoende is omdat hij ook niet veel weegt. Echte GT/cruise/sportscar dus.
Nice car btw
Dikke bak, maar hij ziet er al wel wat verouderd uit. Ik had gewacht op de nieuwe 6... tenminste, als geld geen rol zou spelen.
Ik vind de 6 juist nog heel erg bij de tijd.
Wat ik me wel afvraag is hoe het met de ruimte achterin is. Is dat nu wel ietsje groter dan bij een 3-serie coupé, vergelijkbaar of misschien zelfs wel iets minder ruim?
Wat ik me wel afvraag is hoe het met de ruimte achterin is. Is dat nu wel ietsje groter dan bij een 3-serie coupé, vergelijkbaar of misschien zelfs wel iets minder ruim?
Ik vind dat er maar veel tijd en geld in gaat zitten voordat je wat exclusiefs had....
Tja... tis maar wat je wil
Tja... tis maar wat je wil
nu het hier ook over velgen gaat, iemand nog tips ik wil na de winter een setje nieuwe pantofels klaar hebben liggen
onder deze auto

ik kan namelijk nogsteeds niet kiezen
Simpel en clean

hoog oem gehalte:

altijd mooi maar vrij hoog pimp gehalte (BBS LM)

jammer van de boutjes (2-delige look)

of gewoon CSL velgen die ik eigenlijk al lang mooi vind
als je een ander voorstel hebt mag dat ook hehe
onder deze auto
ik kan namelijk nogsteeds niet kiezen
Simpel en clean

hoog oem gehalte:

altijd mooi maar vrij hoog pimp gehalte (BBS LM)

jammer van de boutjes (2-delige look)

of gewoon CSL velgen die ik eigenlijk al lang mooi vind
als je een ander voorstel hebt mag dat ook hehe
[ Voor 10% gewijzigd door Reloader op 07-10-2010 21:28 ]
Ik vind ze er eigenlijk, behalve die tweede, niet uit zien

Wat vind je van die 135 of de M3 velgen?
Zoiets bijvoorbeeld:

Ik vraag me altijd af of zulke hippe velgen wel mooi staan onder een coupe die verder helemaal standaard is.

Wat vind je van die 135 of de M3 velgen?
Zoiets bijvoorbeeld:

Ik vraag me altijd af of zulke hippe velgen wel mooi staan onder een coupe die verder helemaal standaard is.
die m3 velg vind ik echt niet mooi (zeg maar gerust lelijk)
styling 135 is wel mooi, maar daar word je dan ook mee doodgegooid zeg maar
styling 135 is wel mooi, maar daar word je dan ook mee doodgegooid zeg maar
Femme, mooie kleur issie. Zie je niet vaak, en het staat 'm super.
20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org
De E63 is voor zijn omvang inderdaad relatief licht. Een (pre-facelift) 630i is slechts 30kg zwaarder dan een 330i Coupé. Het zou gewoon een rappe auto moeten zijn.Aries.Mu schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 20:01:
[...]
Deze 6 serie is mijn favoriete BMW van dit moment; eigenlijk al 7 jaar lang!
Moest ik op zoek gaan naar een nieuwe wagen, zou ik toch serieus twijfelen om geen 630i aan te schaffen (hier zo'n 25-30k in perfecte staat met weinig km...).
Ik lees overal dat een 630i voldoende is omdat hij ook niet veel weegt. Echte GT/cruise/sportscar dus.
Er zitten inderdaad spacers onder.zneek schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 19:47:
Lekker hoor die velgen. Had je nou spoorverbreding/spacers? of niet?
Achterin is het nogal behelpen. Het comfort voor de achterpassagiers is nogal afhankelijk van de zitpositie van de mensen op de eerste rij. Als je lang bent en met gestrekte armen wilt sturen (doe ik zelf niet) blijft er helemaal geen beenruimte over. Een 3-serie Coupé heeft meer ruimte achterin.zimbab schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 20:45:
Toen ik de 650i ging bezichtigen in Essen reed ik op de terugweg toevallig achter een 6 met vier volwassenen erin. Het kan dus wel
Ja zo ken ik er ook wel een paar. Een gebruikte 650i heb je gepimpt en al voor net wat meer dan een derde van de prijs van een nieuwe 6. Ik ga er vanuit dat je met een goede uitrusting rap richting de 140K gaat en dan kom je thuis met een auto die alsnog gepimpt moet worden om de wielen en evt uitlaat goed te krijgen.YoshiBignose schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 20:25:
Dikke bak, maar hij ziet er al wel wat verouderd uit. Ik had gewacht op de nieuwe 6... tenminste, als geld geen rol zou spelen.
Een gebruikt 6 biedt mijn inziens op dit moment veel value for money. Het exemplaar van mij kost alles bij elkaar minder dan een nieuwe 330i met wat opties.
Het model dat ik heb (voor de B7 Biturbo) is alleen in 21 inch verkrijgbaar. Op de B3S Biturbo kan een nieuw type velg besteld worden dat een beetje een kruising is tussen het B7 wiel en het oude Alpina Classic wiel. Dit wiel lijkt me 19 inch:RSP schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 20:56:
Zijn die alpina's ook in 19" beschikbaar? Ze zouden geweldig staan onder een Z4 denk ik.

Oh oke ik wist niet het zoveel verschilde. Dan is het best te doen. Als ik vragen mag, hoeveel ben je nou uiteindelijk kwijt dan voor de auto met alles erop en eraan?Femme schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 23:24:
Ja zo ken ik er ook wel een paar. Een gebruikte 650i heb je gepimpt en al voor net wat meer dan een derde van de prijs van een nieuwe 6. Ik ga er vanuit dat je met een goede uitrusting rap richting de 140K gaat en dan kom je thuis met een auto die alsnog gepimpt moet worden om de wielen en evt uitlaat goed te krijgen.
Een gebruikt 6 biedt mijn inziens op dit moment veel value for money. Het exemplaar van mij kost alles bij elkaar minder dan een nieuwe 330i met wat opties.
"minder dan een nieuwe 330i met wat opties" zou toch een aardige richtlijn moeten geven.
Aannames zijn fataal.
Haha, ja maar ik heb in Den Haag ook een keer achter een 997 Turbo gezeten waar twee volwassenen achterin zaten. Dus dat zegt niet zoveel.Femme schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 23:24:
Toen ik de 650i ging bezichtigen in Essen reed ik op de terugweg toevallig achter een 6 met vier volwassenen erin. Het kan dus wel.
Maar ik had altijd al het idee dat de 6 meer 2+2 was, i.t.t. de 3-coupé die toch wel gewoon 4-persoons is. Ik twijfelde er over vanwege het formaat van de auto.
[ Voor 4% gewijzigd door zimbab op 08-10-2010 09:14 ]
Prachtig Femme! Sowieso vind ik blauw met licht lederen interieur de mooiste combinatie op een BMW. (Zeker op de toch al geweldig mooie zes). Met die velgen en 4 pijpen is het de perfecte combinatie tussen tacky en chique 
Misschien moeten we maar eens een Tweakers-mooiste-BMW verkiezing houden, hoewel ik nu wel zie ik dat ik net 2e word dan
Misschien moeten we maar eens een Tweakers-mooiste-BMW verkiezing houden, hoewel ik nu wel zie ik dat ik net 2e word dan
Femme je had het er ook over dat je de nieuwe bmw idrive eventueel in liet zetten/ombouwen. Is dit nog een optie heb je dit nog overwogen of was het technische niet haalbaar ?Femme schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 17:17:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Wat een kleurcombinatie zeg, super gewoon! Ik had mijn zinnen gezet op een 162 styling velgen, maar als ik deze zie..ze zouden vast niet misstaan onder een 5
Een 3 Coupé is achterin net zo ruim als een sedan, wellicht met minder hoofdruimte?zimbab schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 09:14:
[...]
Maar ik had altijd al het idee dat de 6 meer 2+2 was, i.t.t. de 3-coupé die toch wel gewoon 4-persoons is. Ik twijfelde er over vanwege het formaat van de auto.
De zit achterin een 6 is niet zo dramatisch als in een 911 waar alleen mensen met geamputeerde ledematen kunnen zitten, maar veel scheelt het niet. Het boeit mij niet zoveel omdat ik niet zo vaak meer dan één passagier in de auto heb.
De GT-ervaring van een 6 vind ik gewoon geweldig, niets mooiers dan hiermee naar Munchen knallen op een lege autobahn. De widescreenview door de zijruiten, het glasdak, volleder interieur. Ik heb zo'n beetje alles erop zitten behalve comforttoegang.
Ik kijk het voorlopig even aan, het is toch weer 2500 euro om de navigatie om te bouwen (en nog niet alle problemen zijn opgelost).stefklep schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 10:08:
[...]
Femme je had het er ook over dat je de nieuwe bmw idrive eventueel in liet zetten/ombouwen. Is dit nog een optie heb je dit nog overwogen of was het technische niet haalbaar ?
De goedkoopste 630i in Nederland op 1 van de autosites kost op dit moment 29.950 euro bij de zeer beruchte JetCars.
Als iemand er 1 van 25000 kan aanwijzen graag want ook ik vind het eigenlijk best een mooie en aparte auto. Heb altijd gezegd dat ik een 911 wil, maar een 6 is een goed alternatief.
Echter voordat iemand met een 630i aan komt zetten, ik wacht nog tot mei. Dan nog kijken of m'n auto door de apk komt zonder grote uitgaven en dan misschien nog een jaar ermee doorrijden. Dan zal er toch wel een mooie 630i voor 25K te vinden zijn?
Als iemand er 1 van 25000 kan aanwijzen graag want ook ik vind het eigenlijk best een mooie en aparte auto. Heb altijd gezegd dat ik een 911 wil, maar een 6 is een goed alternatief.
Echter voordat iemand met een 630i aan komt zetten, ik wacht nog tot mei. Dan nog kijken of m'n auto door de apk komt zonder grote uitgaven en dan misschien nog een jaar ermee doorrijden. Dan zal er toch wel een mooie 630i voor 25K te vinden zijn?
Een 645i is natuurlijk geen 630i! Ik verwacht dat zo'n 645 duurder is in zowat alles, onderhoud/brandstof/verzekering. En ik wil eigenlijk het liefst gewoon een handbak.
Natuurlijk was mijn reactie vooral gericht op aries.mu, maar zie net dat hij in Ternat leeft en dat lijkt me belgie, daar zijn deze auto's natuurlijk weer een stuk goedkoper dan hier.
Natuurlijk was mijn reactie vooral gericht op aries.mu, maar zie net dat hij in Ternat leeft en dat lijkt me belgie, daar zijn deze auto's natuurlijk weer een stuk goedkoper dan hier.
Een 645Ci kun je inderdaad voor minder halen dan een 630i. Het aanbod is veel groter. Ik weet niet precies waarom je een 630i wilt maar als je een 645iCi voor een paar duizend euro minder kunt halen maakt het qua kosten op de lange termijn niet zoveel uit.
Met een 630i kun je denk ik wel 1:10 rijden bij weinig stadsverkeer, met een 645Ci is het al lastig om gunstiger dan 1:8 te rijden. Het verschil in onderhoudskosten lijkt me niet zo groot. Als er iets stuk gaat aan een BMW is dat zelden de motor.
Handbakken zijn moeilijk te vinden in Nederland, ik zou dan meteen in Duitsland gaan kijken.
Een 6 is wel een wezenlijk andere auto dan een 911. 6 = luxe GT, 911 = sportwagen.
Met een 630i kun je denk ik wel 1:10 rijden bij weinig stadsverkeer, met een 645Ci is het al lastig om gunstiger dan 1:8 te rijden. Het verschil in onderhoudskosten lijkt me niet zo groot. Als er iets stuk gaat aan een BMW is dat zelden de motor.
Handbakken zijn moeilijk te vinden in Nederland, ik zou dan meteen in Duitsland gaan kijken.
Een 6 is wel een wezenlijk andere auto dan een 911. 6 = luxe GT, 911 = sportwagen.
[ Voor 18% gewijzigd door Femme op 08-10-2010 14:58 ]
Kolere, wat een afschrijving! Dat ding kostte nieuw 'kaal' €113.100. Als ik die optielijst zo bekijk komt daar nog minstens 20K bij. En nu staat hij voor €27.750 te koop, m.a.w. de vorige eigenaar heeft er waarschijnlijk iets van €25.000 voor teruggekregen. Dat zijn verrekte dure kilometers!
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Ik begin steeds meer te geloven in Femme z'n velgen/bandenmaat-promopraatjes. Ik zie dat ding en denk 'nice!'. Gedachte 2 is dan 'Hmmm die banden en velgen mogen wel een maat groter, ziet er niet uit, die spleet in die wielkasten...'alexbl69 schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 14:58:
[...]
Kolere, wat een afschrijving! Dat ding kostte nieuw 'kaal' €113.100. Als ik die optielijst zo bekijk komt daar nog minstens 20K bij. En nu staat hij voor €27.750 te koop, m.a.w. de vorige eigenaar heeft er waarschijnlijk iets van €25.000 voor teruggekregen. Dat zijn verrekte dure kilometers!

Ja, pas maar opEvaluationCopy schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 15:05:
[...]
Ik begin steeds meer te geloven in Femme z'n velgen/bandenmaat-promopraatjes. Ik zie dat ding en denk 'nice!'. Gedachte 2 is dan 'Hmmm die banden en velgen mogen wel een maat groter, ziet er niet uit, die spleet in die wielkasten...'
Nu gelden voor wielen natuurlijk andere regels, omdat deze een enorme visuele impact hebben die voor iedereen persoonlijk is. Maar ik heb snel na mijn bestelling geleerd niet meer teveel over de mogelijkheden te lezen die ik niet gekozen heb, omdat het nummer van de dealer veel te eenvoudig gedraaid is.
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
Hangt er beetje vanaf hoe groot de voorpassagiers zijn, achter mij kon eigenlijk niemand normaal zitten tenzij ik ongebruikelijk ver inschikte. Zijn je passagiers allebei minder dan ~1,70 dan kunnen die wel achter elkaar zitten.Femme schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 11:49:
De zit achterin een 6 is niet zo dramatisch als in een 911 waar alleen mensen met geamputeerde ledematen kunnen zitten, maar veel scheelt het niet. Het boeit mij niet zoveel omdat ik niet zo vaak meer dan één passagier in de auto heb.
Het is vooral de beenruimte die een issue is, hoewel de daklijn erg afloopt is de zit erg diep dus hoofdruimte is op zich genoeg. Bij m'n A5 is het juist andersom, beenruimte zat maar als je langer dan 1,75 bent kun je je hoofd niet meer kwijt.
Onderhoud maakt niks uit, het enige verschil is dat de motor 2 cylinders meer heeft en dus 2 extra bougies, maar vrijwel alle andere onderdelen zijn hetzelfde. Brandstof kan wel wat schelen, ik reed gemiddeld zo 1 op 9. Verzekering is ook wel wat duurder vanwege de hogere nieuwprijs maar ook dat zal inmiddels niet meer heel monsterlijk zijn bij een auto van 5-6 jaar oud. Als je je zorgen moet maken over een paar tientjes per maand meer of minder vaste lasten moet je geen 6-serie gaan rijdenQuantor schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 14:55:
Een 645i is natuurlijk geen 630i! Ik verwacht dat zo'n 645 duurder is in zowat alles, onderhoud/brandstof/verzekering. En ik wil eigenlijk het liefst gewoon een handbak.
Mijn 645 had een nieuwprijs van ruim 130.000 euro en daar zat nog niet eens alles op. Toen ik hem kocht was ie anderhalf jaar oud met 22k op de teller en was daar al een halve ton vanaf gegaan. Toch dik twee euro per kilometeralexbl69 schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 14:58:

Je schatting van 25k inruilprijs lijkt me nog erg positief, gezien het feit dat deze auto's moeilijk te verkopen zijn denk ik eerder iets van 20k.
Ja die grote bakken zijn niks meer waard. Alleen moet je wel even maandelijks je portemonnee open trekken
Ik zweer bij automaat. Ik vind de 630i ook nog eens ondergemotoriseerd aanvoelen. Ik vind het verschil met de 645 iig inmens groot; de 645 is lekker vlot maar heeft nog wel zijn 'comfort'-karakteristieken. De 650i (Rij ik momenteel af en toe, ook een automaat, cabrio met distronic en NightVision (en natuurlijk nog véél meer opties) en als ik dan weer terugga naar een 630i voelt het toch echt ondergemotoriseerd. Misschien als je 'blanco' instapt in een 630i dat het dan wat makkelijker is.
Waarom willen jullie toch allemaal handbakken? Ik vind de handbakken bij BMW minder fijn (Goed; je hebt meer controle maar ik irriteer me altijd aan het 'tikje' op de achteras). Geef mij maar automaat (De SMG vind ik ook beroerd, ik vind het schakelen van de bak in een M6 echt mega irritant bij 'normaal' rijden. (Wat je hier in NL 99,99999% van de tijd doet).
Waarom willen jullie toch allemaal handbakken? Ik vind de handbakken bij BMW minder fijn (Goed; je hebt meer controle maar ik irriteer me altijd aan het 'tikje' op de achteras). Geef mij maar automaat (De SMG vind ik ook beroerd, ik vind het schakelen van de bak in een M6 echt mega irritant bij 'normaal' rijden. (Wat je hier in NL 99,99999% van de tijd doet).
Inderdaad moet je geen 6 gaan rijden als je het niet kan betalen, ik kan het wel omdat ik minder uitgeef aan andere zaken en al minstens 5 jaar echt spaar voor een auto. Ik wil niet lenen voor een auto, maar zou een leuke sportievere/aparte auto leuk vinden. Toen ik jong was wilde ik altijd een 911 maar denk nu dat een 6 ook mooi is en iets praktischer. Maar ik moet toch wel de maandelijkse lasten enigszins in de gaten houden. Daarom staat een 3 serie coupe (E92) ook hoog op het verlanglijstje. En ik heb ook al een 2006 320si sedan gezien die erg mooi is.
Ik vind auto rijden leuk, werk-woon afstand = 10 min op de fiets dus daarvoor hoef ik gelukkig geen auto te kopen, dan zou een 6 niet eens in aanmerking komen.
Een auto uit Duitsland halen kan ook, weet alleen dan niet hoe mijn huidige 318i uit 99, 240K en lichte schade kwijt te worden. Die zou nog 4K opleveren bij inruil en 20K uitgave volgens iemand uit de autobranche. En erg goedkoop zijn de zessen daar nog niet, zie wel wat goedkopere, maar die komen dan van nog verder weg, Italie e.d. Misschien dat de prijzen gaan zakken nu de nieuwe 6 zo uitkomt.
Tot slot: ik heb reeds een rondje mogen rijden in een 645 en dat was machtig mooi.
En de 650i van Femme is natuurlijk een echte beauty, mooie kleur ook.
Ik vind auto rijden leuk, werk-woon afstand = 10 min op de fiets dus daarvoor hoef ik gelukkig geen auto te kopen, dan zou een 6 niet eens in aanmerking komen.
Een auto uit Duitsland halen kan ook, weet alleen dan niet hoe mijn huidige 318i uit 99, 240K en lichte schade kwijt te worden. Die zou nog 4K opleveren bij inruil en 20K uitgave volgens iemand uit de autobranche. En erg goedkoop zijn de zessen daar nog niet, zie wel wat goedkopere, maar die komen dan van nog verder weg, Italie e.d. Misschien dat de prijzen gaan zakken nu de nieuwe 6 zo uitkomt.
Tot slot: ik heb reeds een rondje mogen rijden in een 645 en dat was machtig mooi.
En de 650i van Femme is natuurlijk een echte beauty, mooie kleur ook.
De laatste keer dat ik keek zat er weinig prijsverschil tussen een Nederlandse 645Ci en eentje uit Duitsland (bpm meegerekend). De Nederlandse exemplaren zijn misschien wel goedkoper. Duitsland biedt het voordeel dat je veel meer keuze hebt.
Automaat vs handbak is een persoonlijke kwestie, het heeft geen zin om daarover te gaan discussiëren.
Ten opzichte van een 630i heeft een 645Ci de helft meer koppel. Dat maakt natuurlijk nogal een verschil. Het verschil in vermogen is kleiner maar dan moet je meer dan 6100 toeren maken in de 630i en zal niet vaak gebeuren in zo'n cruisemobiel.
Als je het kunt veroorloven zou ik een Individual uitzoeken. De uitstraling van het volleder interieur is veel hoogwaardiger en het leer is ook van betere kwaliteit (voelt erg zacht aan). Zolang je het in goede conditie houdt zal de verkoopbaarheid m.i. beter zijn (toch altijd lastig bij dit soort benzineslurpers). In een karige uitvoering met een lelijke exterieurkleur (zilvergrijs) raak je zo'n auto niet meer kwijt.
Automaat vs handbak is een persoonlijke kwestie, het heeft geen zin om daarover te gaan discussiëren.
Ten opzichte van een 630i heeft een 645Ci de helft meer koppel. Dat maakt natuurlijk nogal een verschil. Het verschil in vermogen is kleiner maar dan moet je meer dan 6100 toeren maken in de 630i en zal niet vaak gebeuren in zo'n cruisemobiel.
Als je het kunt veroorloven zou ik een Individual uitzoeken. De uitstraling van het volleder interieur is veel hoogwaardiger en het leer is ook van betere kwaliteit (voelt erg zacht aan). Zolang je het in goede conditie houdt zal de verkoopbaarheid m.i. beter zijn (toch altijd lastig bij dit soort benzineslurpers). In een karige uitvoering met een lelijke exterieurkleur (zilvergrijs) raak je zo'n auto niet meer kwijt.
[ Voor 26% gewijzigd door Femme op 08-10-2010 19:10 ]
Natuurlijk zit ik nu weer weg te dromen en op mobile.de rond te kijken: http://suchen.mobile.de/f...&pageNumber=1&tabNumber=2
Jammer van de smg bak begrijp ik, zelf natuurlijk nog nooit mee gereden. Maar incl bmp komt deze ook rond de 30000, heb dat nog niet opgezocht.
Jammer van de smg bak begrijp ik, zelf natuurlijk nog nooit mee gereden. Maar incl bmp komt deze ook rond de 30000, heb dat nog niet opgezocht.
Auteurs, dat Mini 'SUV' dinges ontbreekt nog in de startpost.
Ik lees best wel veel ervaringen van Amerikanen die erg blij zijn met hun smg-bak. Je moet het rijden als een handbak met automatische koppeling en niet als automaat, dus je moet zelf flipperen en aanleren hoe je het gas moet timen (tijdens het schakelen schijn je gas te moeten liften). Als je achterover wilt zitten en niets met het hele schakelen te maken wil hebben moet je de normale automaat nemen.Quantor schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 19:24:
Natuurlijk zit ik nu weer weg te dromen en op mobile.de rond te kijken: http://suchen.mobile.de/f...&pageNumber=1&tabNumber=2
Ik lees wel eens dat smg II-bakken rond de 150K nog wel eens stuk willen gaan met hoge reparatiekosten tot gevolg, maar wat daar echt waar van is weet ik niet.
Inderdaad. Toen Tiff Needell de E60 M5 testte bij Fifth Gear zij (Femme schreef op vrijdag 08 oktober 2010 @ 19:47:
Ik lees best wel veel ervaringen van Amerikanen die erg blij zijn met hun smg-bak. Je moet het rijden als een handbak met automatische koppeling en niet als automaat, dus je moet zelf flipperen en aanleren hoe je het gas moet timen (tijdens het schakelen schijn je gas te moeten liften). Als je achterover wilt zitten en niets met het hele schakelen te maken wil hebben moet je de normale automaat nemen.

Maar zoals eerder gezegd is dit allemaal zeer persoonlijk en geen discussie waard. Maar dat soepel schakelen niet zou kunnen met zo'n gerobotiseerde handbak is volgens mij niet waar.
[ Voor 4% gewijzigd door zimbab op 08-10-2010 21:13 . Reden: Hele erge typo..... ]
Ik rij nog steeds rond zonder dat er iets kapot is gegaan, de garage was gelukkig zo verstandig om gelijk alle 4 de bruggen voor m'n verstuivers vervangen.
Helaas voor mij geen 6 serie, damn wat een bak, ik ben erg benieuwd naar het eind resultaat.
Helaas voor mij geen 6 serie, damn wat een bak, ik ben erg benieuwd naar het eind resultaat.
@Femme: En dan straks de winterbanden op stalen velgen eronder 
Schitterende bak zeg, die kleur, velgen en dat interieur zijn echt geweldig op een 6.
Schitterende bak zeg, die kleur, velgen en dat interieur zijn echt geweldig op een 6.
Dit topic is gesloten.