Krijg je met een brakke en/of niet afgestelde gasinstallatieYoshiBignose schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 22:26:
1 op 4 ik met de E21 op de snelweglegale snelheden.
leeg
Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.
Krijg je met een brakke en/of niet afgestelde gasinstallatieYoshiBignose schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 22:26:
1 op 4 ik met de E21 op de snelweglegale snelheden.
leeg
Hier ook een 320Ci met hetzelfde 22i blok, een E46 in mijn geval. Verbruik op een rustige lange snelwegrit rond de 1:13, beter is volgens mij niet haalbaar tenzij je van plan was om te gaan treuzelen. Korte ritten rond de 1:10. Gemiddeld ergens tussen de 1:11 en 1:12 denk ik.fsfikke schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 16:14:
[...]
Dat rij ik met mijn 320Ci (2.2l 6Cilinders) ook met half stad/half snelweg. Dus ergens gaat er denk ik iets mis. Of in de auto of met je voeten die te enthousiast gasgeven en vooral ook te vaak remmen
Ja, dat doet iedere fabrikant namelijk. In Duitsland zijn er ook andere opties en uitvoeringen te bestellen dan in Nederland bijv. Het is juist zeer ongebruikelijk om je product niet aan te passen aan de eisen van de markt.alexbl69 schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 19:55:
[...]
Weet je dat wel zeker? Alle fünfers komen van dezelfde band. Het lijkt me toch niet waarschijnlijk dat de Amerikaanse versies met minder schroeven worden vastgezet, of dat ze een paar cent aan isolatiemateriaal uit gaan sparen.
De Ammies kunnen zelfs online aan de hand van een produktienummer de produktievoortgang van de door hun bestelde wagens volgen. Er zijn een stuk of 15 fases, waaronder voor hun dus ook 'wacht in de haven op boot' en 'zit op boot'. De tijd tussen produktiestart en aflevering in de US is 4-5 weken, waaronder 2 weken op de boot. Voor Nederland zal dat dus wel 3-4 weken zijn.
Nee, merp!
Andere optiepakketten en standaarduitrusting is bekend, maar dat betekend nog niet dat dezelfde opties van andere kwaliteit zijn voor een bepaalde markt. Heb je daar meer informatie van?PauseBreak schreef op woensdag 29 september 2010 @ 00:03:
[...]
Ja, dat doet iedere fabrikant namelijk. In Duitsland zijn er ook andere opties en uitvoeringen te bestellen dan in Nederland bijv. Het is juist zeer ongebruikelijk om je product niet aan te passen aan de eisen van de markt.
Dat ze op dezelfde band worden gemaakt zegt dus ook niet zo heel veel. Er kan genoeg aangepast worden zonder dat de productiviteit eronder te lijden heeft.
[ Voor 4% gewijzigd door fsfikke op 29-09-2010 00:12 ]
Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl
Ik meen met te herrineren dat BMW de 7-serie "anders" uit heeft gebracht in Japan (of China). Iets met marktsegment enzo...fsfikke schreef op woensdag 29 september 2010 @ 00:10:
[...]
Andere optiepakketten en standaarduitrusting is bekend, maar dat betekend nog niet dat dezelfde opties van andere kwaliteit zijn voor een bepaalde markt. Heb je daar meer informatie van?
Hoe veel verschillende versies maken ze dan wel niet? Alleen voor de VS, of ook voor Azië, het midden-oosten enz.
I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A
Klopt, net over de grens. In de regio Goch/Kleve
Aannames zijn fataal.
Je hebt verschillende versies voor verschillende markten. Op hoofdlijnen zijn bijv. de EU-modellen allemaal hetzelfde, maar, om maar 1 voorbeeld te geven (en daar zal ik het helaas bij moeten houden, want mijn bron is vast niet blij als ik teveel op internet zet) de mate van isolatie van motorcompartiment verschilt al naar gelang van motorversie, maar ook land van verkoop.fsfikke schreef op woensdag 29 september 2010 @ 00:10:
[...]
Andere optiepakketten en standaarduitrusting is bekend, maar dat betekend nog niet dat dezelfde opties van andere kwaliteit zijn voor een bepaalde markt. Heb je daar meer informatie van?
Hoe veel verschillende versies maken ze dan wel niet? Alleen voor de VS, of ook voor Azië, het midden-oosten enz.
Nee, merp!
Interresant. Maar ik blijf het toch vreemd vinden. Want waar kun je nu concreet op besparen? Je noemt isolatie van het motorcompartiment, maar dat is toch 'nickel and dime' niveau?PauseBreak schreef op woensdag 29 september 2010 @ 00:57:
[...]
Je hebt verschillende versies voor verschillende markten. Op hoofdlijnen zijn bijv. de EU-modellen allemaal hetzelfde, maar, om maar 1 voorbeeld te geven (en daar zal ik het helaas bij moeten houden, want mijn bron is vast niet blij als ik teveel op internet zet) de mate van isolatie van motorcompartiment verschilt al naar gelang van motorversie, maar ook land van verkoop.
In de basis maken ze dus grofweg 3 varianten (VS/EU/Azië), zoals iedere autofabrikant dat doet, maar daar binnen heb je nog wel een bepaalde onderverdeling met landspecifieke eisen/verwachtingen/aanpassingen.
If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel
De vorige Z4 was nogtangs prachtig van bouwkwaliteitfsfikke schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 23:01:
[...]
Volgens mij hebben ze inderdaad geen verschillende productiebanden voor US auto's. Dan zouden ze voor elk continent wel een band op kunnen gaan zetten
Wat ik wel al vaker heb gehoord is dat de wagens die in de het Amerikaanse Spartanburg gebouwd worden van iets mindere kwaliteit zijn dan de made in Germany wagens.
Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8
Dat is de (misplaatste?) reden dat ik niet verder heb gekeken naar de nieuwe X3. Op verschillende fora werden twijfels geuit over de beslissing om deze in Spartanburg te bouwen, gezien de wisselende kwaliteit die daar in het verleden geleverd werd.fsfikke schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 23:01:
[...]
Wat ik wel al vaker heb gehoord is dat de wagens die in de het Amerikaanse Spartanburg gebouwd worden van iets mindere kwaliteit zijn dan de made in Germany wagens.
Je hebt uiteraard helemaal gelijk. Een nieuwe auto is de slechtste investering die er is. Maar ja, je leeft maar één keerSYQ schreef op woensdag 29 september 2010 @ 00:29:
@AlexBl69
Je hebt het constant over restwaarde van je auto mocht je hem ooit willen verkopen, dat je de uitrusting ervan beetje focussed hierop. Maar is het kopen van een nieuw auto sowiezo geen aanslag op je portemonnee zodra je ermee weg rijd bij de dealer met een fles champagne?? Is het dan niet verstandiger om eentje te nemen die misschien paar maanden oud is??
Yep
Ik denk niet eens dat het daar aan ligt. Maar ik reed het hele stuk gewoon 120 en dan maakt ie constant 5200 toeren. Blijkbaar is dat toch net wat teveel4x2 schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 23:20:
[...]
Krijg je met een brakke en/of niet afgestelde gasinstallatie
Facts don't care about your feelings
[ Voor 3% gewijzigd door Reloader op 29-09-2010 10:33 ]
[ Voor 26% gewijzigd door YoshiBignose op 29-09-2010 10:37 ]
leeg
[ Voor 34% gewijzigd door YoshiBignose op 29-09-2010 11:01 ]
[ Voor 38% gewijzigd door YoshiBignose op 29-09-2010 11:02 ]
Passen ms wel, maar het is een E30 bak, dus zonder telleraandrijving (en een afwijkende baksteun en de bevestiging van de schakelpook verschilt soms wat)YoshiBignose schreef op woensdag 29 september 2010 @ 11:01:
http://link.marktplaats.nl/375752097
Dit zou moeten passen toch? Is geen 400 tenminste, maar ik vind het nog duurheb eigenlijk niet veel zin om geld te pompen in een auto die me maar 1250 gekost heeft
eerst maar kijken of dat ding de APK in december door komt.
leeg
Als zowel snelheidsmeter als toerenteller niet veel afwijken zou ik het diff verdenken.. Misschien is er ooit een kortere op gezet voor snellere acceleratie.. Het hoeft volgens mij geen fortuin te kosten om die te vervangen voor een langer diff.. Nadeel is dan wel weer dat de acceleratie (waarschijnlijk) langzamer wordt..YoshiBignose schreef op woensdag 29 september 2010 @ 10:58:
Vreemd, je hebt gelijk. Als ik de gegevens invul krijg ik dit:
http://www.car-videos.net...ement=1000&B1=Recalculate
5000 rpm in z'n 4 zou ik dus 91 mph moeten rijden = 145 km/u.
Hmmmmm. Dat de kmteller niet klopt lijkt me sterk, het is niet zo dat ik 150 rijd terwijl ie maar 120 aangeeft. Dat de toerenteller niet klopt lijkt me ook erg sterk, je hoort de motor ook hard z'n best doen dus die 5000 rpm klopt denk ik wel.
De 4-bak van m'n tante (E30 316) heeft inderdaad hele ander verhoudingen, die maakt niet zo veel toeren op de 120.
www.teamgenie.nl
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
You lock the door, and throw away the key
There's someone in my head but it's not me
Rodriguez has the heart of a gentleman. I don't know where he got it, but it's disgusting. - Quinn
Ik heb nou niet het gevoel dat het heel snel accelereertDuDePrOdUcTiOnS schreef op woensdag 29 september 2010 @ 13:03:
[...]
Als zowel snelheidsmeter als toerenteller niet veel afwijken zou ik het diff verdenken.. Misschien is er ooit een kortere op gezet voor snellere acceleratie.. Het hoeft volgens mij geen fortuin te kosten om die te vervangen voor een langer diff.. Nadeel is dan wel weer dat de acceleratie (waarschijnlijk) langzamer wordt..
Dan moet je langzamer rijden!YoshiBignose schreef op woensdag 29 september 2010 @ 15:10:
[...]
Ik heb nou niet het gevoel dat het heel snel accelereertik heb liever ook 4k ipv 5k
Nog niet echt.
Ik vind 17 inch eerlijk gezegd geen porum onder een F10, maar goed ik ben van mening dat een wielkast volgens onderstaand voorbeeld gevuld hoort te zijn. Kleiner doet afbreuk aan het uiterlijk en is een compromis om het comfort te verbeteren of de prijs te drukken. De 'ordinairheid' van een velg heeft imo meer te maken met het design dan de diameter.alexbl69 schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 17:15:
De auto staat (voor velen ongetwijfeld verrasend genoeg) op het standaard 17" lichtmetaal met run-flat banden. Ik heb hier al eerder in deze tread over bericht. Persoonlijk vind ik de 17" heel goed staan, de auto heeft (vind ik) dan echt klasse. 18" is ook nog wel mooi, maar vanaf 19" vind ik het al bijna te ordinair worden. Het feit dat 18" al een flinke meerinvestering zou vergen (ook met het oog op winterbanden) ben ik lekker bij de standaard wielen gebleven.
De voorkeur voor deze velg/band is uiteraard volledig persoonlijk. Ik weet dat velen hier er heel anders over denken.
Lang leve de verschillende smaken. Zo houden we een beetje diversiteit op de wegFemme schreef op woensdag 29 september 2010 @ 18:46:
[...]
Ik vind 17 inch eerlijk gezegd geen porum onder een F10, maar goed ik ben van mening dat een wielkast volgens onderstaand voorbeeld gevuld hoort te zijn. Kleiner doet afbreuk aan het uiterlijk en is een compromis om het comfort te verbeteren of de prijs te drukken. De 'ordinairheid' van een velg heeft imo meer te maken met het design dan de diameter.
"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May
Staat in een van z'n posts van een paar maanden terug. Aangereden door iemandtdw schreef op woensdag 29 september 2010 @ 19:11:
Schade...? Vertel eens?
[ Voor 24% gewijzigd door fsfikke op 29-09-2010 20:25 ]
iPod integratie is volgens mij een aparte optie. Standaard heb je misschien wel een USB-aansluiting voor memorysticks.alexbl69 schreef op woensdag 29 september 2010 @ 21:39:
ok, bedankt voor de info. Wat betreft die usb aansluiting: de F10 heeft deze toch standaard?
Ik heb het hifi actief systeem in mn 3 serie. Vind het prima maar ook niet echt super, vooral het hoog komt tekort als het volume wat harder staat. Het laag is prima. Overall is het in ieder geval stukken beter dan het standaard spul want dat is echt bmw onwaardig.alexbl69 schreef op woensdag 29 september 2010 @ 20:25:
Heeft iemand ervaring met 'Hifi actief luidsprekersysteem (S0676)' of 'Hifi Professional systeem (S0677)'? Is het de meerprijs t.o.v. de normale audio waard?
>> Signature?
Verwijderd
Vind ik toch gek voor zo'n merk inderdaad.ChiLLeR schreef op donderdag 30 september 2010 @ 13:17:
[...]
Ik heb het hifi actief systeem in mn 3 serie. Vind het prima maar ook niet echt super, vooral het hoog komt tekort als het volume wat harder staat. Het laag is prima. Overall is het in ieder geval stukken beter dan het standaard spul want dat is echt bmw onwaardig.
Verwijderd
Dat bedoel ik er mee te zeggen... niets is zaligmakendReloader schreef op donderdag 30 september 2010 @ 16:53:
ik vind dat elk automerk wel zijn gekke dingen heeft zo?
3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super
Als je het nooit hebt gehad mis je het niet. Maar ik vind het heerlijkEvaluationCopy schreef op donderdag 30 september 2010 @ 17:59:
Ik heb het nooit gehad en/of ervaren, maar is stoelverwarming nou zo zaligmakend? Dat lijkt me altijd één van de meest nutteloze opties in een auto. (Cabrio's uitgezonderd, maar cabrio's an sich zijn dan weer volslagen zinloos. Na 5x met het dakje open te rijden had ik het wel gezien in ieder geval. Zeker voor woon/werk verkeer: alleen maar irritant. Die enkele keer rijdend over een Italiaans bergweg bij avond was het dan wel extreem cool maar dan kun je er beter één huren)
[ Voor 8% gewijzigd door fsfikke op 30-09-2010 18:13 ]
Signature
Als je je wensenlijst zo beperkt houdt, dan is de 528i idd een leuke betaalbare auto... Ga je wat extremer in je opties dan wordt ie ook iets teveel van 't goedealexbl69 schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 17:15:
Ik heb gisteren een 528i besteld. Wellicht is het leuk als ik uiteenzet hoe ik tot de keuze van deze auto en haar accessoires ben gekomen.
Mijn wensenlijstje was als volgt:
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
Die optie snap ik inderdaad ook nog steeds niet. Stoelverwarming + verwarmd stuurwiel lijken me wel heerlijke opties voor in de winter. En standkachel is natuurlijk het allermooiste maar bij mij stonden al die opties toch wel onderaan het lijstje. Heb bijvoorbeeeld toch liever xenon verlichting waar ik het hele jaar iets aan heb dan stoelverwarming voor alleen in de winter.fsfikke schreef op donderdag 30 september 2010 @ 18:10:
[...]
Als je het nooit hebt gehad mis je het niet. Maar ik vind het heerlijkVooral met de winter voor de deur. Voordat de airco arme lucht blaast duurt het toch wel even en als je dan alvast een warme kont krijgt
Ik gebruik het iig heel vaak.
Daarvoor is interieurvoorverwarming/koeling is ook heel erg lekker om te hebben.
Wat ik een nutteloze optie vind is een elektrisch bediend zonnescherm achter, heb nooit begrepen wanneer ik dat kan gebruiken.
>> Signature?
en dat vind ik juist het grootste patsfactor aan mijn autofsfikke schreef op donderdag 30 september 2010 @ 18:10:
[...]
Wat ik een nutteloze optie vind is een elektrisch bediend zonnescherm achter, heb nooit begrepen wanneer ik dat kan gebruiken.
Ik heb in mijn zzzz stoelverwarming, maar aan mij is het niet besteed. Zelfs de laagste stand bezorgt mij een zweterige rug, ook met dit weer zonder jas en het dakkie open. Maar ja, het zat erop toen ik 'm kocht. Ik denk niet dat ie ooit nog aangaat. Maar het zal wel persoonlijk zijn; ik heb het ook nooit koud in bed etc. (hoe kouder hoe beter zelfs)ChiLLeR schreef op donderdag 30 september 2010 @ 19:54:
[...]
Die optie snap ik inderdaad ook nog steeds niet. Stoelverwarming + verwarmd stuurwiel lijken me wel heerlijke opties voor in de winter.
"man is not truly one, but truly two,"
fsfikke schreef op donderdag 30 september 2010 @ 18:10:
[...]
Als je het nooit hebt gehad mis je het niet. Maar ik vind het heerlijkVooral met de winter voor de deur. Voordat de airco arme lucht blaast duurt het toch wel even en als je dan alvast een warme kont krijgt
Ik gebruik het iig heel vaak.
Daarvoor is interieurvoorverwarming/koeling is ook heel erg lekker om te hebben.
[ Voor 10% gewijzigd door Reloader op 30-09-2010 21:08 ]
Ik heb het op m'n huidige wagen en zit gelukkig standaard op m'n nieuwe. Vind het namelijk wel prettig (in de winter dan). Maar ik zou er waarschijnlijk geen honderden euro's voor neer hebben geteld om het erbij te krijgen.EvaluationCopy schreef op donderdag 30 september 2010 @ 17:59:
Ik heb het nooit gehad en/of ervaren, maar is stoelverwarming nou zo zaligmakend? Dat lijkt me altijd één van de meest nutteloze opties in een auto.
Waarvoor gebruik je het dan? Wat is het nut ervan? Enige waar het me nuttig voor lijkt is als de zon toevallig van achter schijnt en je daardoor niet goed in je navigatie kunt kijken.Reloader schreef op donderdag 30 september 2010 @ 21:05:
[...]
![]()
ik gebruik dat ding bijna elke rit! echt wel een fijne optie ben ik erg blij mee
[ Voor 3% gewijzigd door TommyGun op 01-10-2010 07:45 ]
“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
Das wel kort inderdaadSYQ schreef op donderdag 30 september 2010 @ 20:34:
[...]
en dat vind ik juist het grootste patsfactor aan mijn autoKijk eens naar achteren, en dan zzzzzzzzz.. zwaar nutteloos maar wel cool
![]()
Standkachel heb ik vanochtend uitgeprobeerd, wel kicken (ruiten waren allemaal droog) maar auto was nog niet echt warm maar misschien dat ik ook te vroeg id auto ben gaan stappen.. had hem ingesteld op 08:00, en 08:08 ofzo zat ik in de auto.
Ik heb ook een 6 cil erin maar het begin van m'n rit bestaat vooral uit minutenlang wachten voor stoplichten dus daar wordt ie niet snel warm van.Reloader schreef op donderdag 30 september 2010 @ 21:05:
[...]
![]()
ik gebruik dat ding bijna elke rit! echt wel een fijne optie ben ik erg blij mee, stoelverwarming mis ik ook wel, vooral op een koude wintermorgen is het erg fijn, van de andere kant als je gewoon op het leer gaat zitten is het ook warm binnen 2 minuten en mijn 6 cil is toch vrij rap met het opwarmen en warme lucht blazen
Wat ik pas een vette optie vind is soft closeSYQ schreef op donderdag 30 september 2010 @ 20:34:
[...]
en dat vind ik juist het grootste patsfactor aan mijn autoKijk eens naar achteren, en dan zzzzzzzzz.. zwaar nutteloos maar wel cool
[ Voor 52% gewijzigd door fsfikke op 30-09-2010 22:41 ]
In DE zijn er heel veel BMW's uitgerust met die optie, dus bij een import-actie kan je nog wel eens prijs hebben!alexbl69 schreef op donderdag 30 september 2010 @ 21:25:
Standkachel lijkt me ook een heerlijk accessoire. Maar toch wel fiks te duur.
Waarom nou weer een 318i 1.9 dat slaat echt nergens op.... de 318i 2.0 is zo veel beter...TommyGun schreef op donderdag 30 september 2010 @ 22:21:
Ik zit er sterk aan te denken om begin volgend jaar een BMW 3-serie 318I 1.9 Executive aan te schaffen.
Dus als iemand er nog een weet met niet al te veel KM's (< 150k) , ik hou me aanbevolen
Aannames zijn fataal.
[ Voor 35% gewijzigd door GaMeOvEr op 01-10-2010 03:06 ]
Aannames zijn fataal.
Probleem is dat er zoveel lekkere snoepjes op die optielijst staan dat de 50K heel rap 55K of hoger wordtGaMeOvEr schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 03:05:
Als je dan toch een BMW aan het configgen bent voor 50K kan dat er ook nog wel bij vind ik.
2.0 mag ook, qua gewicht maakt 't niet veel uit zie ik. Verbruik weet ik niet.YoshiBignose schreef op donderdag 30 september 2010 @ 23:14:
[...]
Waarom nou weer een 318i 1.9 dat slaat echt nergens op.... de 318i 2.0 is zo veel beter...
Coupe of sedan?
[ Voor 3% gewijzigd door TommyGun op 01-10-2010 07:48 ]
“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
Maar met deze beperkte lijst loopt het ook al snel op hoor. Boven de standaard + High Executive zie ik de volgende opties als upgrade naar het gewenste premium niveau:BtM909 schreef op donderdag 30 september 2010 @ 19:51:
[...]
Als je je wensenlijst zo beperkt houdt, dan is de 528i idd een leuke betaalbare auto... Ga je wat extremer in je opties dan wordt ie ook iets teveel van 't goede
Oeeps, blijkbaar is het standventilatie ipv standkachel want er zit geen afstandbediening bij. Even wat door google zitten bladeren, en blijkt dat het twee verschillende opties is.fsfikke schreef op donderdag 30 september 2010 @ 22:26:
[...]
Das wel kort inderdaad
Hij blijft een halfuurtje aan, heb je geen afstandsbediening erbij?
(Je bent er btw van op de hoogte dat de standkachel als het warm is de auto koelt)
[ Voor 11% gewijzigd door SYQ op 01-10-2010 08:51 ]
3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super
Volgens de prijslijst "slechts" €677, maar dan wel alleen i.c.m. parkeersensoren (€997) en minimaal navigatie business (€2264). Die laatste 2 zitten in "mijn" HE pakket, maar hoewel €677 voor deze gadget dan niet zo duur lijkt, lijkt het me iets dat je in de praktijk (bijna) nooit kunt gebruiken.SYQ schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 08:45:
[...]
@alexbl69 puur uit nieuwsgierigheid, hoeveel kost zo'n onzin als "zelf parkeren".. dit zag je namelijk vaak terugkomen in de promotiefilms van de nwe 5serie
€258 dank u wel, alstublieft.EvaluationCopy schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 08:56:
...automatisch dimmende binnenspiegel???? ... Wat kost die optie??
Dit vind ik pas echt een absurde optie. Die BMW ingenieurs zijn maanden bezig met de perfecte akoestiek voor het dichtslaan van die portieren, ga je al dat werk ongedaan maken met die bejaarden-optieEvaluationCopy schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 08:56:
Soft-close.. hmmm...
Yep stoelverwarming is heerlijk, maar je moet wel meerdere standen hebben, ik heb hem in het begin meestal in de zwakste stand staan dan wordt ie net een beetje lauwig, maar mijn vriendin had last van haar rug vorige week en een standje hoger is dan echt erg lekker.EvaluationCopy schreef op donderdag 30 september 2010 @ 17:59:
Ik heb het nooit gehad en/of ervaren, maar is stoelverwarming nou zo zaligmakend? Dat lijkt me altijd één van de meest nutteloze opties in een auto. (Cabrio's uitgezonderd, maar cabrio's an sich zijn dan weer volslagen zinloos. Na 5x met het dakje open te rijden had ik het wel gezien in ieder geval. Zeker voor woon/werk verkeer: alleen maar irritant. Die enkele keer rijdend over een Italiaans bergweg bij avond was het dan wel extreem cool maar dan kun je er beter één huren)
[ Voor 5% gewijzigd door Flagg op 01-10-2010 09:11 ]
Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.
alexbl69 schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 09:02:
Volgens de prijslijst "slechts" €677, maar dan wel alleen i.c.m. parkeersensoren (€997) en minimaal navigatie business (€2264). Die laatste 2 zitten in "mijn" HE pakket, maar hoewel €677 voor deze gadget dan niet zo duur lijkt, lijkt het me iets dat je in de praktijk (bijna) nooit kunt gebruiken.
alexbl69 schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 09:06:
€258 dank u wel, alstublieft.
Ja absoluut, maar soft-close is pas echt gadget waardig, dat hadden die BMW 7-series bij de afgelopen AutoRAI ook allemaal, iedereen probeerde het uit.alexbl69 schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 09:06:
Dit vind ik pas echt een absurde optie. Die BMW ingenieurs zijn maanden bezig met de perfecte akoestiek voor het dichtslaan van die portieren, ga je al dat werk ongedaan maken met die bejaarden-optie.
Een kennis van mij heeft dit ook in zijn 5-serie zitten. Hij gebruikt deze optie best vaak, want op de achterbank vervoert hij regelmatig een BN'er, dan kan hij dat zonnescherm elektrisch naar beneden doen omwille van privacy. Overigens zijn de ramen rondom al extra donker gemaakt, maar het is schijnbaar een must (ik snap het ook niet zo goed).fsfikke schreef op donderdag 30 september 2010 @ 18:10:
You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.
Dat valt dan al weer mee. Doe jezelf een lol en vink die aan, echt. Soft-close is inderdaad voor bejaarden, op m'n keukenla? Jazeker! Maar als ik een autodeur dichtsla dan wil ik het gevoel hebben een kluisdeur dicht te gooien.alexbl69 schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 09:06:
[...]
€258 dank u wel, alstublieft.
[...]
Dit vind ik pas echt een absurde optie. Die BMW ingenieurs zijn maanden bezig met de perfecte akoestiek voor het dichtslaan van die portieren, ga je al dat werk ongedaan maken met die bejaarden-optie.
[ Voor 14% gewijzigd door EvaluationCopy op 01-10-2010 09:31 ]
[ Voor 4% gewijzigd door Coenen op 01-10-2010 09:32 ]
als de zon op de achteruit staatYoshiBignose schreef op donderdag 30 september 2010 @ 21:47:
[...]
Waarvoor gebruik je het dan? Wat is het nut ervan? Enige waar het me nuttig voor lijkt is als de zon toevallig van achter schijnt en je daardoor niet goed in je navigatie kunt kijken.
EvaluationCopy schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 09:30:
[...]
Enigszins offtopic maar allicht het vermelden waard: op m'n plee heb ik ook soft-close, hoe snel je daar aan gewend bent, en elke keer maar weer vergeten dat de meeste toiletten dat NIET hebben
Aha maar daar helpt dimmen van binnenspiegel toch ook tegenReloader schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 09:32:
[...]
als de zon op de achteruit staat
als je last hebt van reflectie op de auto van je achterligger
als die persoon achter je de koplampen op standje Vliegtuig spotten heeft staan
e.a
Klopt...Coenen schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 11:35:
Sportstoelen zijn een must, ik heb nu een huurauto van Hertz meegekregen. Dit is een 318i station. Met iets van 6km op de teller. Hij heeft best wat opties, navigatie, blue tooth. Maar geen sportstoelen. Ik mis gelijk steun aan alle kanten. Vlakke rot stoel.
iPhone 14 Pro Max | Switch Lite | Sony 55A89 | Passat Variant GTE | Tesla MY RWD
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier
Ik heb ergens in dit topic mijn wensenlijst van toen neergeplempt en dat viel echt vies tegen
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
[ Voor 13% gewijzigd door zimbab op 01-10-2010 12:59 ]
*zeurt nog even lekker door over opties*deepbass909 schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 12:28:
Stoelverwarming, heerlijk!!! Als het inderdaad weer wat kouder wordt, bij het wegrijden even de verwarming op z'n hoogste, na een paar minuten naar de lage stand en als de kou er echt uit is, gaat hij weer uit. Ik zou het ook meer missen dan dat ik nu een airco mis (dat is slechts een paar dagen in het jaar, de stoelverwarming gebruik ik bijna een half jaar lang bij elke rit wel).
Het is geen functie die je tijdens de rit aan laat staan, maar voor mij puur om die eerste kou uit de stoel weg te krijgen.
Haha, dat ding is geweldig! Ik gebruik hem nooit, behalve als er een nieuw iemand meerijdt..SYQ schreef op donderdag 30 september 2010 @ 20:34:
[...]
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier
Sowieso is het heel slecht voor je airco om 'm lange tijd uit te zetten. Voor je het weet worden de leidingen en afdichtingen poreus en is ie lek (met alle kosten).EvaluationCopy schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 13:10:
[...]
*zeurt nog even lekker door over opties*
Een paar dagen per jaar? Ik rij echt het hele jaar met airco aan. Airco koelt niet alleen, doet ook nog wel iets met vochtigheid. Aircootje aan en eventuele wasem is zo weg.
Maar goed, ik ben zo iemand die het liever koud dan warm heeft, dus voor mij het optiepakketje Fridge Edition aub.
"man is not truly one, but truly two,"
Check, zelfs tot zo erg dat ik totaal vergeet dat ie aanstaat. Heb mezelf er wel eens op betrapt om tijdens een lekker zonnige dag de airco aan èn de ramen open te hebbenEvaluationCopy schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 13:10:
[...]
*zeurt nog even lekker door over opties*
Een paar dagen per jaar? Ik rij echt het hele jaar met airco aan. Airco koelt niet alleen, doet ook nog wel iets met vochtigheid. Aircootje aan en eventuele wasem is zo weg.
Maar goed, ik ben zo iemand die het liever koud dan warm heeft, dus voor mij het optiepakketje Fridge Edition aub.
Ik merk wel een aanzienlijk verschil in verbuik tussen airco aan en airco uit. Dit gaat wel richting de 10%. Vanuit dat oogpunt is best prima om de airco uit te zetten wanneer het buiten een graad of 10 is.mr_petit schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 15:17:
[...]
Sowieso is het heel slecht voor je airco om 'm lange tijd uit te zetten. Voor je het weet worden de leidingen en afdichtingen poreus en is ie lek (met alle kosten).
Als je je airco heel wilt houden, moet je 'm minimaal elke week gebruiken (of bij klimaatcontrole: airco aanhouden).
so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt
Cruise Control mis ik wel als ik in een auto rijd met zo'n slap hangend gaspedaaltje, maar in een BMW heb je altijd zo'n lekker staand gaspedaal met genoeg tegendruk waar je je voet gewoon op kan laten rusten. Dus ik mis het niet echt.deepbass909 schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 14:29:
Ik mis trouwens wel echt cruise control... Ik rij vaak juist op momenten dat je de CC uitstekend kan gebruiken...
Ik heb wel climate-control, maar de airco slaat dan toch nog te vaak aan naar mijn zin. Als ik de kachel gewoon op warm heb staan (en het is buiten koud) dan slaat de airco alsnog best wel vaak aan. Ik kan dat merken omdat mijn aircopomp iets slipt....soms voel je dan een klein schokje of je hoort een klein fluitje als ik geen muziek op heb.mr_petit schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 15:17:
(of bij klimaatcontrole: airco aanhouden).
Het schijnt inderdaad dat met de ramen open rijden minder verbruik op levert dan met de airco aan rijden.argro schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 15:35:
[...]
Ik merk wel een aanzienlijk verschil in verbuik tussen airco aan en airco uit. Dit gaat wel richting de 10%. Vanuit dat oogpunt is best prima om de airco uit te zetten wanneer het buiten een graad of 10 is.
Tot aan de 80~85 km/h schijnt met ramen open zuiniger te zijnzimbab schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 17:02:
[...]
Het schijnt inderdaad dat met de ramen open rijden minder verbruik op levert dan met de airco aan rijden.
K to the KillaZ
Dat verschilt per jaargang. Bij de E60 van m'n vader (van eind 2008) was het iig een optie. Hij kijkt als je hem activeert hoe warm het is en kiest dan of ie moet verwarmen of koelen.SYQ schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 08:45:
[...]
Oeeps, blijkbaar is het standventilatie ipv standkachel want er zit geen afstandbediening bij. Even wat door google zitten bladeren, en blijkt dat het twee verschillende opties is.
Ik heb het nu ook op mijn auto, maar ben er niet zo van onder de indruk dat ik nooit meer zonder zou kunnen. Ik had zelfs liever gehad dat er een knopje zou zijn om hem zo nu en dan uit te schakelen zodat je normaal zicht naar achteren hebt.EvaluationCopy schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 08:56:
Heeft een 528i niet eens standaard een automatisch dimmende binnenspiegel???? Ik val bijna van m'n stoel hier, wat een treurnis!! Dat was zo'n achteruitgang toen ik ben overgestapt naar m'n BMW'tje die dat niet had...
Wat kost die optie?? Dat zou ik altijd doen, teveel mongolen op de weg met slecht afgesteld aftermarket xenon-kits.
Soft-close is weer wat anders dan een automatisch sluitende achterklep heSoft-close.. hmmm... mevrouw EvaluationCopy heeft noodgedwongen 2 weken rondgetufd in een Fiat Punto, wat een rampbak zeg. [...]
Ik vind het juist zo vet! Heerlijk om gewoon met alle gemak je duur langzaam dicht te trekken ipv te moeten smijten. Ook als je je gasten helpt met instappen is het ook stijlvol om de deur gewoon heel zachtjes dicht te drukken. Vinden ze altijd geweldigalexbl69 schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 09:06:
[...]
[ Voor 11% gewijzigd door fsfikke op 01-10-2010 17:56 ]
Autobedrijf Schouten in Ermelo heeft een hele mooie 320 Ex staan, compleet dealer onderhouden inclusief boekjes enzo, ding is als nieuw.TommyGun schreef op donderdag 30 september 2010 @ 22:21:
Ik zit er sterk aan te denken om begin volgend jaar een BMW 3-serie 318I 1.9 óf 2.0 Executive aan te schaffen.
Dus als iemand er nog een weet met niet al te veel KM's (< 150k) , ik hou me aanbevolen
There is no replacement for displacement!
[ Voor 32% gewijzigd door Kecin op 01-10-2010 23:26 ]
I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A
[ Voor 93% gewijzigd door YoshiBignose op 01-10-2010 23:31 ]
20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org
Mijn gedachte ook een beetje, het is dus eigenlijk om je omgeving een beetje te irriteren, want het gros van de mensen zal zich eraan storen want die interesseren zich niet of het nou een 3,4,5,6 of 8 cilinder is.BeQuietAndDrive schreef op zaterdag 02 oktober 2010 @ 01:40:
Begrijp ik nu goed dat je een dikke uitlaat hebt gekozen, en vervolgens extra interieurisolatie gaat aanbrengen? Hoe moet ik dat precies zien? Je koopt de uitlaat niet voor anderen maar voor jezelf toch, was hij luider dan je had verwacht misschien?
Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.
De 650i badge een paar cm daarboven zal elke mogelijke twijfel wegnemenzneek schreef op zaterdag 02 oktober 2010 @ 17:33:
Waarom heb je voor een 2 x dubbele uitlaat gekozen? Ik krijg daar altijd een beetje wannabee-M6 gevoel bij... Het ziet er overigens wel prima uit, ik ben benieuwd hoe hij klinkt... BMW meet?We moeten nog steeds een keer draggen....
Die discussie is al geweest, daar ruik je niks van. Enkel die oldtimers met gasombouw kun je goed ruiken maar die zouden anders ook naar benzine stinkenYoshiBignose schreef op zaterdag 02 oktober 2010 @ 18:48:
En de GASLUCHT als ie eenmaal omgebouwd is naar LPG
Dit topic is gesloten.
Apple iPhone 16e LG OLED evo G5 Google Pixel 10 Samsung Galaxy S25 Star Wars: Outlaws Nintendo Switch 2 Apple AirPods Pro (2e generatie) Sony PlayStation 5 Pro
Tweakers is onderdeel van
DPG Media B.V.
Alle rechten voorbehouden - Auteursrecht © 1998 - 2025
•
Hosting door TrueFullstaq