Het grote BMW-Topic #10 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 33 ... 37 Laatste
Acties:
  • 163.124 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-09 12:27

4x2

lộn xộn quá

YoshiBignose schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 22:26:
1 op 4 ik met de E21 op de snelweg :') legale snelheden.
Krijg je met een brakke en/of niet afgestelde gasinstallatie :P

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-09 16:11
fsfikke schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 16:14:
[...]

Dat rij ik met mijn 320Ci (2.2l 6Cilinders) ook met half stad/half snelweg. Dus ergens gaat er denk ik iets mis. Of in de auto of met je voeten die te enthousiast gasgeven en vooral ook te vaak remmen ;)
Hier ook een 320Ci met hetzelfde 22i blok, een E46 in mijn geval. Verbruik op een rustige lange snelwegrit rond de 1:13, beter is volgens mij niet haalbaar tenzij je van plan was om te gaan treuzelen. Korte ritten rond de 1:10. Gemiddeld ergens tussen de 1:11 en 1:12 denk ik.

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22:17

PauseBreak

derp!

alexbl69 schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 19:55:
[...]

Weet je dat wel zeker? Alle fünfers komen van dezelfde band. Het lijkt me toch niet waarschijnlijk dat de Amerikaanse versies met minder schroeven worden vastgezet, of dat ze een paar cent aan isolatiemateriaal uit gaan sparen.

De Ammies kunnen zelfs online aan de hand van een produktienummer de produktievoortgang van de door hun bestelde wagens volgen. Er zijn een stuk of 15 fases, waaronder voor hun dus ook 'wacht in de haven op boot' en 'zit op boot'. De tijd tussen produktiestart en aflevering in de US is 4-5 weken, waaronder 2 weken op de boot. Voor Nederland zal dat dus wel 3-4 weken zijn.
Ja, dat doet iedere fabrikant namelijk. In Duitsland zijn er ook andere opties en uitvoeringen te bestellen dan in Nederland bijv. Het is juist zeer ongebruikelijk om je product niet aan te passen aan de eisen van de markt.
Dat ze op dezelfde band worden gemaakt zegt dus ook niet zo heel veel. Er kan genoeg aangepast worden zonder dat de productiviteit eronder te lijden heeft.

Nee, merp!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
PauseBreak schreef op woensdag 29 september 2010 @ 00:03:
[...]

Ja, dat doet iedere fabrikant namelijk. In Duitsland zijn er ook andere opties en uitvoeringen te bestellen dan in Nederland bijv. Het is juist zeer ongebruikelijk om je product niet aan te passen aan de eisen van de markt.
Dat ze op dezelfde band worden gemaakt zegt dus ook niet zo heel veel. Er kan genoeg aangepast worden zonder dat de productiviteit eronder te lijden heeft.
Andere optiepakketten en standaarduitrusting is bekend, maar dat betekend nog niet dat dezelfde opties van andere kwaliteit zijn voor een bepaalde markt. Heb je daar meer informatie van?
Hoe veel verschillende versies maken ze dan wel niet? Alleen voor de VS, of ook voor Azië, het midden-oosten enz.

[ Voor 4% gewijzigd door fsfikke op 29-09-2010 00:12 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

fsfikke schreef op woensdag 29 september 2010 @ 00:10:
[...]

Andere optiepakketten en standaarduitrusting is bekend, maar dat betekend nog niet dat dezelfde opties van andere kwaliteit zijn voor een bepaalde markt. Heb je daar meer informatie van?
Hoe veel verschillende versies maken ze dan wel niet? Alleen voor de VS, of ook voor Azië, het midden-oosten enz.
Ik meen met te herrineren dat BMW de 7-serie "anders" uit heeft gebracht in Japan (of China). Iets met marktsegment enzo...
Weet alleen niet meer waar ik dat gelezen heb, maar iemand hier kan er vast een lichtje op schijnen :).

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

• SYQ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

SYQ

@AlexBl69

Je hebt het constant over restwaarde van je auto mocht je hem ooit willen verkopen, dat je de uitrusting ervan beetje focussed hierop. Maar is het kopen van een nieuw auto sowiezo geen aanslag op je portemonnee zodra je ermee weg rijd bij de dealer met een fles champagne?? Is het dan niet verstandiger om eentje te nemen die misschien paar maanden oud is??

dit is puur een vraag hoor en bedoel er niks mee. Wel een uberbak, afgelopen zaterdag nog eentje tegen gekomen die doodleuk naast de mijne had geparkeerd. Opeens was ik een heel stuk minder cool, snel ingestapt en weggereden :P

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:58

GaMeOvEr

Is een hork.

zimbab schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 19:40:
[...]

Jij woont tegenwoordig in DE, of niet?
Klopt, net over de grens. In de regio Goch/Kleve

Aannames zijn fataal.

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22:17

PauseBreak

derp!

fsfikke schreef op woensdag 29 september 2010 @ 00:10:
[...]

Je hebt verschillende versies voor verschillende markten. Op hoofdlijnen zijn bijv. de EU-modellen allemaal hetzelfde, maar, om maar 1 voorbeeld te geven (en daar zal ik het helaas bij moeten houden, want mijn bron is vast niet blij als ik teveel op internet zet) de mate van isolatie van motorcompartiment verschilt al naar gelang van motorversie, maar ook land van verkoop.
In de basis maken ze dus grofweg 3 varianten (VS/EU/Azië), zoals iedere autofabrikant dat doet, maar daar binnen heb je nog wel een bepaalde onderverdeling met landspecifieke eisen/verwachtingen/aanpassingen.

Nee, merp!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:23
PauseBreak schreef op woensdag 29 september 2010 @ 00:57:
[...]

Je hebt verschillende versies voor verschillende markten. Op hoofdlijnen zijn bijv. de EU-modellen allemaal hetzelfde, maar, om maar 1 voorbeeld te geven (en daar zal ik het helaas bij moeten houden, want mijn bron is vast niet blij als ik teveel op internet zet) de mate van isolatie van motorcompartiment verschilt al naar gelang van motorversie, maar ook land van verkoop.
In de basis maken ze dus grofweg 3 varianten (VS/EU/Azië), zoals iedere autofabrikant dat doet, maar daar binnen heb je nog wel een bepaalde onderverdeling met landspecifieke eisen/verwachtingen/aanpassingen.
Interresant. Maar ik blijf het toch vreemd vinden. Want waar kun je nu concreet op besparen? Je noemt isolatie van het motorcompartiment, maar dat is toch 'nickel and dime' niveau?

Als je de infrastructuur hebt liggen om een kwalitatief hoogwaardige premium auto te bouwen, dan zou ik er juist voor kiezen om de concurrentie (in de VS) op basis van kwaliteit te verslaan i.p.v. een (kleine?) besparing te behalen.

Als die besparing groter is zou het trouwens wel verklaren waarom de auto's in de VS zo veel goedkoper zijn dan hier. De Nederlandse prijs vóór BTW/BPM (waarvan we weten dat het in Nederland zeer laag is) is e37.000. De 528i begint in de VS kaal voor $44.550 (e34.230). En dan moet hij nog met de boot ook. Dus je verhaal zal wel kloppen, die centen moeten ergens verdient worden.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

fsfikke schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 23:01:
[...]

Volgens mij hebben ze inderdaad geen verschillende productiebanden voor US auto's. Dan zouden ze voor elk continent wel een band op kunnen gaan zetten :P
Wat ik wel al vaker heb gehoord is dat de wagens die in de het Amerikaanse Spartanburg gebouwd worden van iets mindere kwaliteit zijn dan de made in Germany wagens.
De vorige Z4 was nogtangs prachtig van bouwkwaliteit :)

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

• alexbl69
fsfikke schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 23:01:
[...]
Wat ik wel al vaker heb gehoord is dat de wagens die in de het Amerikaanse Spartanburg gebouwd worden van iets mindere kwaliteit zijn dan de made in Germany wagens.
Dat is de (misplaatste?) reden dat ik niet verder heb gekeken naar de nieuwe X3. Op verschillende fora werden twijfels geuit over de beslissing om deze in Spartanburg te bouwen, gezien de wisselende kwaliteit die daar in het verleden geleverd werd.

• alexbl69
SYQ schreef op woensdag 29 september 2010 @ 00:29:
@AlexBl69

Je hebt het constant over restwaarde van je auto mocht je hem ooit willen verkopen, dat je de uitrusting ervan beetje focussed hierop. Maar is het kopen van een nieuw auto sowiezo geen aanslag op je portemonnee zodra je ermee weg rijd bij de dealer met een fles champagne?? Is het dan niet verstandiger om eentje te nemen die misschien paar maanden oud is??
Je hebt uiteraard helemaal gelijk. Een nieuwe auto is de slechtste investering die er is. Maar ja, je leeft maar één keer >:) .

Dat betekent echter niet dat je je verstand niet mee moet nemen de showroom in. Ik ga er vanuit dat je bij een inruil na 3 jaar circa 50% van de kale prijs (ex opties/metallic lak/afleveringskosten) terug krijgt. Ben er nu echter achtergekomen dat dit niet geldt voor een wat minder courant model.

Aangezien (in dit geval) de Infiniti zeer zeker geen courant model is (het hele merk heeft vorig jaar maar 35 auto's verkocht 8)7 ), moet ik dit incalculeren. Dit kan ook gecontroleerd worden aan de hand van te koop staande auto's op internet. Je krijgt voor een tweede hands Infiniti procentueel veel minder dan een vergelijkbare BMW of Benz.

Heel concreet heb ik berekend dat ik in 3 jaar tijd op de BMW 42K, en op de Infiniti 49K moet afschrijven, dit ondanks het feit dat de BMW 4K duurder is. Ja, en dat is toch wel aan aanzienlijk verschil.

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 14:51
Yep ;(
4x2 schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 23:20:
[...]

Krijg je met een brakke en/of niet afgestelde gasinstallatie :P
Ik denk niet eens dat het daar aan ligt. Maar ik reed het hele stuk gewoon 120 en dan maakt ie constant 5200 toeren. Blijkbaar is dat toch net wat teveel :')

Als ik hele stukken 80 / 90 rijd dan haal ik wel 1 op 9. :P

Facts don't care about your feelings

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 17:33
tijd voor een 5 bak dan :D

[ Voor 3% gewijzigd door Reloader op 29-09-2010 10:33 ]

• YoshiBignose
Nou, ik zag er laatst in 1 op marktplaats maar het inbouwen is nog best een klus, omdat de 5-bak langer is en daardoor een kortere cardanas nodig heeft. Het zou wel een hoop schelen in brandstofverbruik en rust omdat de motor veel minder toeren maakt. Dus, nu maar zoveel mogelijk N-weggetjes pakken :P

Maar ik heb ook wat gelezen over het gebruiken van een E30 of E28 versnellingsbak (zijn beter te vinden en dus goedkoper :P ) alleen is dat volgens mij nog lastiger in te bouwen. Iemand met skills hier? :P

[ Voor 26% gewijzigd door YoshiBignose op 29-09-2010 10:37 ]

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

Als je 120 doet met 5200 toeren klopt je toerenteller of kmteller niet, origineel hoort dat bij een 320/6 ergens rond de 4000 toeren te zitten.
En als die wel kloppen zit er een veel te korte overbrenging onder, of je koppeling slipt als de tering :P

Een E21 5-bak kost duur (>400 normaal), maar je hbbt dan iig nog een telleraandrijving op de bak zitten.
Een E30 of E28 5-bak kost nauwelijks iets (50-100), maar die hebben geen telleraandrijving, dus moet je iets creatiefs gaan verzinnen, een E30 teller in je dashboard proppen en ergens een opnemer op je diff maken bv.

En dan komt de cardanas dr nog bij en het feit dat het een gruwelijk rotwerk is zonder brug.

leeg

• YoshiBignose
Vreemd, je hebt gelijk. Als ik de gegevens invul krijg ik dit:

http://www.car-videos.net...ement=1000&B1=Recalculate

5000 rpm in z'n 4 zou ik dus 91 mph moeten rijden = 145 km/u.

Hmmmmm 8)7 . Dat de kmteller niet klopt lijkt me sterk, het is niet zo dat ik 150 rijd terwijl ie maar 120 aangeeft. Dat de toerenteller niet klopt lijkt me ook erg sterk, je hoort de motor ook hard z'n best doen dus die 5000 rpm klopt denk ik wel.

De 4-bak van m'n tante (E30 316) heeft inderdaad hele ander verhoudingen, die maakt niet zo veel toeren op de 120.

[ Voor 34% gewijzigd door YoshiBignose op 29-09-2010 11:01 ]

• Reloader
dure 5 bak zou ik er dus in gaan bouwen :D, maar dat maakt niet uit want hij is wegenbelasting vrij dus onze yoshi houdt geld over :D

• YoshiBignose
http://link.marktplaats.nl/375752097

Dit zou moeten passen toch? Is geen 400 tenminste, maar ik vind het nog duur :') heb eigenlijk niet veel zin om geld te pompen in een auto die me maar 1250 gekost heeft :P eerst maar kijken of dat ding de APK in december door komt.

[ Voor 38% gewijzigd door YoshiBignose op 29-09-2010 11:02 ]

• Coenen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:01

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Zo net weer even naar de garage geweest, met het fluitende geluid bij 2500+ toeren per minuut (118d). De chef van de werkplaats bevestigde iniedergeval dat ie het hoorde en dat het niet goed was, maar het kan verder geen kwaad. Ook met Airco uit is het fluitende geluid nog te horen.
Het stomme is dat hij (en ik) het niet kunnen horen als we onder de motorkap luisteren. Das weer lekker handig zeg maar. Toen moest ie wel even denken. Wat kan is dat het geluid overstemd wordt door de motor en dat het bv door de stuurstang (een vaste verbinding aan de motor die de auto in gaat) wordt doorgegeven.
Voor volgende week donderdag maar weer een afspraak gemaakt. Dan gaan ze kijken wat er gebeurd als de multiriem eraf is. Dan wordt bv de dynamo niet aangedreven. Op deze manier zouden ze erachter moeten kunnen komen waar het vandaan komt. Donderdag kijkt ie ook nog even de luchtverversing na, dit omdat ik zo nu en dan nog wat uitlaatgas ruik als ik wat langer stil sta. To be continued dus.

• 4x2

4x2

lộn xộn quá

YoshiBignose schreef op woensdag 29 september 2010 @ 11:01:
http://link.marktplaats.nl/375752097

Dit zou moeten passen toch? Is geen 400 tenminste, maar ik vind het nog duur :') heb eigenlijk niet veel zin om geld te pompen in een auto die me maar 1250 gekost heeft :P eerst maar kijken of dat ding de APK in december door komt.
Passen ms wel, maar het is een E30 bak, dus zonder telleraandrijving (en een afwijkende baksteun en de bevestiging van de schakelpook verschilt soms wat)
En die zijn geen reet waard :P

leeg

• DuDePrOdUcTiOnS
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-08 16:51
YoshiBignose schreef op woensdag 29 september 2010 @ 10:58:
Vreemd, je hebt gelijk. Als ik de gegevens invul krijg ik dit:

http://www.car-videos.net...ement=1000&B1=Recalculate

5000 rpm in z'n 4 zou ik dus 91 mph moeten rijden = 145 km/u.

Hmmmmm 8)7 . Dat de kmteller niet klopt lijkt me sterk, het is niet zo dat ik 150 rijd terwijl ie maar 120 aangeeft. Dat de toerenteller niet klopt lijkt me ook erg sterk, je hoort de motor ook hard z'n best doen dus die 5000 rpm klopt denk ik wel.

De 4-bak van m'n tante (E30 316) heeft inderdaad hele ander verhoudingen, die maakt niet zo veel toeren op de 120.
Als zowel snelheidsmeter als toerenteller niet veel afwijken zou ik het diff verdenken.. Misschien is er ooit een kortere op gezet voor snellere acceleratie.. Het hoeft volgens mij geen fortuin te kosten om die te vervangen voor een langer diff.. Nadeel is dan wel weer dat de acceleratie (waarschijnlijk) langzamer wordt..

www.teamgenie.nl
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
You lock the door, and throw away the key
There's someone in my head but it's not me

• sjirafje
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23:54

sjirafje

No inspirational quotes here

Ik zit met mijn E30 en 4 bak ook op ruim 4K rpm bij 125 Km/u. Maar ik zit wel op een verbruik van 1:11(en een beetje). Wel veel snelweg kilometers overigens.

Rodriguez has the heart of a gentleman. I don't know where he got it, but it's disgusting. - Quinn

• YoshiBignose
DuDePrOdUcTiOnS schreef op woensdag 29 september 2010 @ 13:03:
[...]

Als zowel snelheidsmeter als toerenteller niet veel afwijken zou ik het diff verdenken.. Misschien is er ooit een kortere op gezet voor snellere acceleratie.. Het hoeft volgens mij geen fortuin te kosten om die te vervangen voor een langer diff.. Nadeel is dan wel weer dat de acceleratie (waarschijnlijk) langzamer wordt..
Ik heb nou niet het gevoel dat het heel snel accelereert :P ik heb liever ook 4k ipv 5k ;(

• zimbab
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

YoshiBignose schreef op woensdag 29 september 2010 @ 15:10:
[...]

Ik heb nou niet het gevoel dat het heel snel accelereert :P ik heb liever ook 4k ipv 5k ;(
Dan moet je langzamer rijden! :P

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15-09 11:23

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Kecin schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 23:19:

@Femme, schiet het nu al op met die 6er?
Nog niet echt.

De auto is getaxeerd ivm bpm-aangifte met schade die er nu op ziet. Inmiddels is hij bij de RDW geweest en is de bpm-aangifte gedaan, maar de douane vertrouwd het niet ivm de lage waarde op het taxatierapport ten opzichte van de aankoopfactuur (toen was de kist nog heel). De auto is al keer voor de tweede keer bij de douane geweest. Er moet nog even wat bewijsmateriaal verzameld worden waaruit blijkt dat de auto schadevrij was bij aankoop.

Deze week gaan ze iig verder met de uitlaat. Als dat gedaan is kunnen de bumper, spoilers en achterklep gespoten worden en alles gemonteerd worden.
alexbl69 schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 17:15:

De auto staat (voor velen ongetwijfeld verrasend genoeg) op het standaard 17" lichtmetaal met run-flat banden. Ik heb hier al eerder in deze tread over bericht. Persoonlijk vind ik de 17" heel goed staan, de auto heeft (vind ik) dan echt klasse. 18" is ook nog wel mooi, maar vanaf 19" vind ik het al bijna te ordinair worden. Het feit dat 18" al een flinke meerinvestering zou vergen (ook met het oog op winterbanden) ben ik lekker bij de standaard wielen gebleven.

De voorkeur voor deze velg/band is uiteraard volledig persoonlijk. Ik weet dat velen hier er heel anders over denken ;) .
Ik vind 17 inch eerlijk gezegd geen porum onder een F10, maar goed ik ben van mening dat een wielkast volgens onderstaand voorbeeld gevuld hoort te zijn. Kleiner doet afbreuk aan het uiterlijk en is een compromis om het comfort te verbeteren of de prijs te drukken. De 'ordinairheid' van een velg heeft imo meer te maken met het design dan de diameter.

BMW Concept CS

• alexbl69
Femme schreef op woensdag 29 september 2010 @ 18:46:
[...]
Ik vind 17 inch eerlijk gezegd geen porum onder een F10, maar goed ik ben van mening dat een wielkast volgens onderstaand voorbeeld gevuld hoort te zijn. Kleiner doet afbreuk aan het uiterlijk en is een compromis om het comfort te verbeteren of de prijs te drukken. De 'ordinairheid' van een velg heeft imo meer te maken met het design dan de diameter.
Lang leve de verschillende smaken. Zo houden we een beetje diversiteit op de weg :*) .

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-12-2024

tdw

Amai seg!

Schade...? Vertel eens?

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

• SYQ
  • Niet online

SYQ

• fsfikke
  • Niet online
Staat in een van z'n posts van een paar maanden terug. Aangereden door iemand :/

Vandaag een mailtje van de belastingdienst gekregen met het verschuldigde BPM bedrag. Vrijdag gekeurd dus op zich redelijk vlot :)

[ Voor 24% gewijzigd door fsfikke op 29-09-2010 20:25 ]

• alexbl69
Heeft iemand ervaring met 'Hifi actief luidsprekersysteem (S0676)' of 'Hifi Professional systeem (S0677)'? Is het de meerprijs t.o.v. de normale audio waard?

• Tom
  • Niet online

Tom

Zal verschillen per model.
Ik heb Hifi Professional in mijn Z4 (E85). Er komt voor een auto prima geluid uit zonder al te snel te vervormen. Alleen goede aftermarket-audio is een stuk beter. Dat klinkt zuiverder. De Hifi Prof. optie klinkt wat 'gedigitaliseerd' om het zo maar te zeggen. Filters om het beter te doen klinken dan het eigenlijk is.
Standaard BMW geluid zal ik wel ver van wegblijven, dat is echt de grootste bagger die er is. In een Hyundai zit standaard beter geluid.

• Coenen

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Het standard geluid is idd om te huilen. Ik Ben erg met het prof system. Klinkt best lekker. Ik Baal alleen dat ik geen USB aansluiting heb. Ik werk nu met mp3 cd of via de aux in.

• alexbl69
ok, bedankt voor de info. Wat betreft die usb aansluiting: de F10 heeft deze toch standaard?

• fsfikke
  • Niet online
alexbl69 schreef op woensdag 29 september 2010 @ 21:39:
ok, bedankt voor de info. Wat betreft die usb aansluiting: de F10 heeft deze toch standaard?
iPod integratie is volgens mij een aparte optie. Standaard heb je misschien wel een USB-aansluiting voor memorysticks.

• ChiLLeR
  • Laatst online: 21:35
alexbl69 schreef op woensdag 29 september 2010 @ 20:25:
Heeft iemand ervaring met 'Hifi actief luidsprekersysteem (S0676)' of 'Hifi Professional systeem (S0677)'? Is het de meerprijs t.o.v. de normale audio waard?
Ik heb het hifi actief systeem in mn 3 serie. Vind het prima maar ook niet echt super, vooral het hoog komt tekort als het volume wat harder staat. Het laag is prima. Overall is het in ieder geval stukken beter dan het standaard spul want dat is echt bmw onwaardig.

>> Signature?

Verwijderd

ChiLLeR schreef op donderdag 30 september 2010 @ 13:17:
[...]

Ik heb het hifi actief systeem in mn 3 serie. Vind het prima maar ook niet echt super, vooral het hoog komt tekort als het volume wat harder staat. Het laag is prima. Overall is het in ieder geval stukken beter dan het standaard spul want dat is echt bmw onwaardig.
Vind ik toch gek voor zo'n merk inderdaad.

Wetende dat VW/Audi er Blaupunkt in heeft zitten wat echt zeer goed klinkt en Volvo bijvoorbeeld Rockford Fosgate, echter in twee smaken welke beide zeer goed klinken en in de nieuwe Volvo's Dynaudio.

Tja... dat een M3 standaard al geen stoelverwarming heeft/had vond ik destijds al vreemd.

• Reloader
ik vind dat elk automerk wel zijn gekke dingen heeft zo?

@tom stap is een keer in een i10 of i30 dan piep je wel anders :P

Verwijderd

Reloader schreef op donderdag 30 september 2010 @ 16:53:
ik vind dat elk automerk wel zijn gekke dingen heeft zo?
Dat bedoel ik er mee te zeggen... niets is zaligmakend :)

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 17:05
Ik heb het nooit gehad en/of ervaren, maar is stoelverwarming nou zo zaligmakend? Dat lijkt me altijd één van de meest nutteloze opties in een auto. (Cabrio's uitgezonderd, maar cabrio's an sich zijn dan weer volslagen zinloos. Na 5x met het dakje open te rijden had ik het wel gezien in ieder geval. Zeker voor woon/werk verkeer: alleen maar irritant. Die enkele keer rijdend over een Italiaans bergweg bij avond was het dan wel extreem cool maar dan kun je er beter één huren)

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

• fsfikke
  • Niet online
EvaluationCopy schreef op donderdag 30 september 2010 @ 17:59:
Ik heb het nooit gehad en/of ervaren, maar is stoelverwarming nou zo zaligmakend? Dat lijkt me altijd één van de meest nutteloze opties in een auto. (Cabrio's uitgezonderd, maar cabrio's an sich zijn dan weer volslagen zinloos. Na 5x met het dakje open te rijden had ik het wel gezien in ieder geval. Zeker voor woon/werk verkeer: alleen maar irritant. Die enkele keer rijdend over een Italiaans bergweg bij avond was het dan wel extreem cool maar dan kun je er beter één huren)
Als je het nooit hebt gehad mis je het niet. Maar ik vind het heerlijk :) Vooral met de winter voor de deur. Voordat de airco arme lucht blaast duurt het toch wel even en als je dan alvast een warme kont krijgt :9 Ik gebruik het iig heel vaak.
Daarvoor is interieurvoorverwarming/koeling is ook heel erg lekker om te hebben.

Wat ik een nutteloze optie vind is een elektrisch bediend zonnescherm achter, heb nooit begrepen wanneer ik dat kan gebruiken.

[ Voor 8% gewijzigd door fsfikke op 30-09-2010 18:13 ]

• BMW_M3
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

BMW_M3

Ondertitel

Ik heb sportstoeltjes zitten in mijn 1serie. Daarbij kan je die zijwangen voor de rug opblazen met het knopje aan de zijkant van de stoel. Nu merk ik al een tijdje dat de linker zijwang langzaam uitblaast terwijl de rechter vrij stevig blijft. Is die "ballon" lek in de stoel ofzo of moet ik eerder aan de pomp of afdichting denken dan?

Signature

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

alexbl69 schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 17:15:
Ik heb gisteren een 528i besteld. Wellicht is het leuk als ik uiteenzet hoe ik tot de keuze van deze auto en haar accessoires ben gekomen.

Mijn wensenlijstje was als volgt:
Als je je wensenlijst zo beperkt houdt, dan is de 528i idd een leuke betaalbare auto... Ga je wat extremer in je opties dan wordt ie ook iets teveel van 't goede :)

Have fun ermee!

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• ChiLLeR
  • Laatst online: 21:35
fsfikke schreef op donderdag 30 september 2010 @ 18:10:
[...]

Als je het nooit hebt gehad mis je het niet. Maar ik vind het heerlijk :) Vooral met de winter voor de deur. Voordat de airco arme lucht blaast duurt het toch wel even en als je dan alvast een warme kont krijgt :9 Ik gebruik het iig heel vaak.
Daarvoor is interieurvoorverwarming/koeling is ook heel erg lekker om te hebben.

Wat ik een nutteloze optie vind is een elektrisch bediend zonnescherm achter, heb nooit begrepen wanneer ik dat kan gebruiken.
Die optie snap ik inderdaad ook nog steeds niet. Stoelverwarming + verwarmd stuurwiel lijken me wel heerlijke opties voor in de winter. En standkachel is natuurlijk het allermooiste maar bij mij stonden al die opties toch wel onderaan het lijstje. Heb bijvoorbeeeld toch liever xenon verlichting waar ik het hele jaar iets aan heb dan stoelverwarming voor alleen in de winter.

@RutgerM Zoals Femme hier ook al een keer heeft verkondigd lijkt het er wel op dat BMW de standaard uitrusting zo matig uitvoert dat je bijna wel verplicht bent om de upgrade te kopen om zo op het luxure BMW niveau te komen.

>> Signature?

• SYQ
  • Niet online

SYQ

[...]

en dat vind ik juist het grootste patsfactor aan mijn auto :D Kijk eens naar achteren, en dan zzzzzzzzz.. zwaar nutteloos maar wel cool 8)

Standkachel heb ik vanochtend uitgeprobeerd, wel kicken (ruiten waren allemaal droog) maar auto was nog niet echt warm maar misschien dat ik ook te vroeg id auto ben gaan stappen.. had hem ingesteld op 08:00, en 08:08 ofzo zat ik in de auto.

• mr_petit
  • Nu online

mr_petit

opperprutser

ChiLLeR schreef op donderdag 30 september 2010 @ 19:54:
[...]

Die optie snap ik inderdaad ook nog steeds niet. Stoelverwarming + verwarmd stuurwiel lijken me wel heerlijke opties voor in de winter.
Ik heb in mijn zzzz stoelverwarming, maar aan mij is het niet besteed. Zelfs de laagste stand bezorgt mij een zweterige rug, ook met dit weer zonder jas en het dakkie open. Maar ja, het zat erop toen ik 'm kocht. Ik denk niet dat ie ooit nog aangaat. Maar het zal wel persoonlijk zijn; ik heb het ook nooit koud in bed etc. (hoe kouder hoe beter zelfs)

"man is not truly one, but truly two,"

• Reloader
[...]

:N
ik gebruik dat ding bijna elke rit! echt wel een fijne optie ben ik erg blij mee, stoelverwarming mis ik ook wel, vooral op een koude wintermorgen is het erg fijn, van de andere kant als je gewoon op het leer gaat zitten is het ook warm binnen 2 minuten en mijn 6 cil is toch vrij rap met het opwarmen en warme lucht blazen :)

@SYQ dat is ook waar, Bzzzz, zelfde als hé je moet je stoel is verzetten.. (gast: ik kan het hendeltje niet vinden?)
* Reloader :Hendel? nee man, knopjes aan de zijkant van je stoel bzzzzzzzzzzzzzzzzz

[ Voor 10% gewijzigd door Reloader op 30-09-2010 21:08 ]

• alexbl69
Ik heb het nooit gehad en/of ervaren, maar is stoelverwarming nou zo zaligmakend? Dat lijkt me altijd één van de meest nutteloze opties in een auto.
Ik heb het op m'n huidige wagen en zit gelukkig standaard op m'n nieuwe. Vind het namelijk wel prettig (in de winter dan). Maar ik zou er waarschijnlijk geen honderden euro's voor neer hebben geteld om het erbij te krijgen.

Standkachel lijkt me ook een heerlijk accessoire. Maar toch wel fiks te duur.

• YoshiBignose
Reloader schreef op donderdag 30 september 2010 @ 21:05:
[...]

ik gebruik dat ding bijna elke rit! echt wel een fijne optie ben ik erg blij mee
Waarvoor gebruik je het dan? Wat is het nut ervan? Enige waar het me nuttig voor lijkt is als de zon toevallig van achter schijnt en je daardoor niet goed in je navigatie kunt kijken.

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17:01

TommyGun

Stik er maar in!

Ik zit er sterk aan te denken om begin volgend jaar een BMW 3-serie 318I 1.9 óf 2.0 Executive aan te schaffen.

Dus als iemand er nog een weet met niet al te veel KM's (< 150k) , ik hou me aanbevolen ;)

[ Voor 3% gewijzigd door TommyGun op 01-10-2010 07:45 ]

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

• fsfikke
  • Niet online
SYQ schreef op donderdag 30 september 2010 @ 20:34:
[...]

en dat vind ik juist het grootste patsfactor aan mijn auto :D Kijk eens naar achteren, en dan zzzzzzzzz.. zwaar nutteloos maar wel cool 8)

Standkachel heb ik vanochtend uitgeprobeerd, wel kicken (ruiten waren allemaal droog) maar auto was nog niet echt warm maar misschien dat ik ook te vroeg id auto ben gaan stappen.. had hem ingesteld op 08:00, en 08:08 ofzo zat ik in de auto.
Das wel kort inderdaad ;)
Hij blijft een halfuurtje aan, heb je geen afstandsbediening erbij?
(Je bent er btw van op de hoogte dat de standkachel als het warm is de auto koelt :Y))
Reloader schreef op donderdag 30 september 2010 @ 21:05:
[...]

ik gebruik dat ding bijna elke rit! echt wel een fijne optie ben ik erg blij mee, stoelverwarming mis ik ook wel, vooral op een koude wintermorgen is het erg fijn, van de andere kant als je gewoon op het leer gaat zitten is het ook warm binnen 2 minuten en mijn 6 cil is toch vrij rap met het opwarmen en warme lucht blazen :)
Ik heb ook een 6 cil erin maar het begin van m'n rit bestaat vooral uit minutenlang wachten voor stoplichten dus daar wordt ie niet snel warm van.
Ik snap nog steeds niet het nut van dat zonnescherm. Het verminderd alleen het zicht naar achteren om videowagens te spotten O-)
[...]

Wat ik pas een vette optie vind is soft close :D
Ik moest toch even wennen om in mijn autotje weer zo hard met de deuren te moeten smijten ;(

[ Voor 52% gewijzigd door fsfikke op 30-09-2010 22:41 ]

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

alexbl69 schreef op donderdag 30 september 2010 @ 21:25:
Standkachel lijkt me ook een heerlijk accessoire. Maar toch wel fiks te duur.
In DE zijn er heel veel BMW's uitgerust met die optie, dus bij een import-actie kan je nog wel eens prijs hebben!

• YoshiBignose
TommyGun schreef op donderdag 30 september 2010 @ 22:21:
Ik zit er sterk aan te denken om begin volgend jaar een BMW 3-serie 318I 1.9 Executive aan te schaffen.

Dus als iemand er nog een weet met niet al te veel KM's (< 150k) , ik hou me aanbevolen ;)
Waarom nou weer een 318i 1.9 dat slaat echt nergens op.... de 318i 2.0 is zo veel beter...

Coupe of sedan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Ik vind zelf dat als je leer hebt, dat je minimaal 2 opties op je auto moet hebben:

- Stoelverwarming
- Goeie Airco

Bij voorkeur ook nog:

- Stoelventilatie. :P

In de zomer wordt leer goed warm, dus wil je je auto vlot kunnen koelen. (vandaar ook dat stoelventilatie me wel wat lijkt. ;) ) In de winter is leer goed koud aan de bips, dus wil je dat snel warm hebben. Stoelverwarming is echt zoiets waar "je in principe wel zonder kunt" maar heel erg gaat missen als je het eenmaal hebt gehad. Net zoals centrale vergrendeling. Ook al rijd je altijd alleen en gaat alleen de bestuurdersdeur open, er komt een moment dat je een deur vergeet dicht te doen omdat je zo gewend bent dat ze allemaal gaan. Zo heb ik nu zoiets bij leren stoelen "waar is het knopje voor de. ... owh."

Ik ben ook niet iemand die het snel koud heeft, maar heej, warm vind ik lekkerder. Dus ik vind het een heerlijke comfortfeature om te hebben. Net zoals een kachel die snel op temperatuur is, of een airco die het goed doet.

Volgens mij heeft mijn Benz trouwens een of ander winterpakket, want als ik met koude motor (laatst was het een keer 10 graden) wegrijd, heb ik naar 500 meter al lauw-warme lucht. na 2km ofzo al "warm". Ik denk dat er een soort voorverwarming in zit ofzo. (Nee, het is geen moderne diesel met bijstookhulpje, benzine uit 1995)

Hoe dan ook, lekker! Iets wat je toch echt wel het premium gevoel geeft. Nu ben ik op zich snel opwarmende auto's gewend (BMW 6 en 8 cylinders gereden) maar dat is zo belachelijk snel, daar geloof ik niets van dat het motorwarmte is, zal wel ergens een elektrische spiraal bijzitten in het kachelhuis ofzo.

Maar wat dat betreft ben ik sowieso een sucker voor comfortfeatures, een auto kan mij niet vol genoeg zitten met gadgets. :+

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

In een auto met leren bekleding die 's winters buiten staat geparkeerd is stoelverwarming inderdaad wel prettig.

Mijn ex leasebak stond zowel thuis als op het werk altijd binnen. Ik had bijna nooit last van een achterwerk dat bij een koude start aan het leer vastvroor.

Op een gebruikte auto kost het niet zoveel en is het een leuke optie om mee te nemen, temeer omdat het hoog wordt gewaardeerd door de vrouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GaMeOvEr

GaMeOvEr

Is een hork.

Naja, vastgevroren ben ik ook nog nooit. :+

Maar in een koude auto met leer (zeg een een graadje of 5) vind ik stoelverwarming wel lekker. :) Sowieso zijn het op nieuwe auto's meestal opties van 300 euro ofzo. Als je dan toch een BMW aan het configgen bent voor 50K kan dat er ook nog wel bij vind ik.

[ Voor 35% gewijzigd door GaMeOvEr op 01-10-2010 03:06 ]

Aannames zijn fataal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
GaMeOvEr schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 03:05:
Als je dan toch een BMW aan het configgen bent voor 50K kan dat er ook nog wel bij vind ik.
Probleem is dat er zoveel lekkere snoepjes op die optielijst staan dat de 50K heel rap 55K of hoger wordt :+ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TommyGun
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 17:01

TommyGun

Stik er maar in!

YoshiBignose schreef op donderdag 30 september 2010 @ 23:14:
[...]

Waarom nou weer een 318i 1.9 dat slaat echt nergens op.... de 318i 2.0 is zo veel beter...

Coupe of sedan?
2.0 mag ook, qua gewicht maakt 't niet veel uit zie ik. Verbruik weet ik niet.

Sedan :)

[ Voor 3% gewijzigd door TommyGun op 01-10-2010 07:48 ]

“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
BtM909 schreef op donderdag 30 september 2010 @ 19:51:
[...]

Als je je wensenlijst zo beperkt houdt, dan is de 528i idd een leuke betaalbare auto... Ga je wat extremer in je opties dan wordt ie ook iets teveel van 't goede :)
Maar met deze beperkte lijst loopt het ook al snel op hoor. Boven de standaard + High Executive zie ik de volgende opties als upgrade naar het gewenste premium niveau:
  • Automaat + stuurschakeling
  • Comfortopening (+ verplicht verlichtingspakket)
  • Comfortzetels
  • Hifi Professional (inmiddels ook geupgrade ;) ).
Als extra gadgets zie ik:
  • Surround view (+ verplichte achteruitrijcamera)
  • Automatisch dimmende binnenspiegel (nodig voor m'n garagedeuropener)
  • Active Cruise Control
  • Speed limit weergave
Dat betekent dus dat ik in essentie (basis + upgrade naar premium niveau) al bijna 74K kwijt ben. De speeltjes kosten me nog eens 4K. Dus ook als je je wensenlijstje beperkt houdt jaag je de basisprijs van de 528i (55,5K) zonder problemen met 18,5K omhoog naar 74K. En dan heb je dus een auto waarvan alle onderdelen zijn gemaakt op Premium BMW niveau.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Niet online

SYQ

fsfikke schreef op donderdag 30 september 2010 @ 22:26:
[...]

Das wel kort inderdaad ;)
Hij blijft een halfuurtje aan, heb je geen afstandsbediening erbij?
(Je bent er btw van op de hoogte dat de standkachel als het warm is de auto koelt :Y))
Oeeps, blijkbaar is het standventilatie ipv standkachel want er zit geen afstandbediening bij. Even wat door google zitten bladeren, en blijkt dat het twee verschillende opties is.

Naja, heb al tegen helft van kameraden/collegas zitten opscheppen dus we houden het lekker bij standkachel :9

@alexbl69 puur uit nieuwsgierigheid, hoeveel kost zo'n onzin als "zelf parkeren".. dit zag je namelijk vaak terugkomen in de promotiefilms van de nwe 5serie

[ Voor 11% gewijzigd door SYQ op 01-10-2010 08:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
Heeft een 528i niet eens standaard een automatisch dimmende binnenspiegel???? Ik val bijna van m'n stoel hier, wat een treurnis!! Dat was zo'n achteruitgang toen ik ben overgestapt naar m'n BMW'tje die dat niet had...

Wat kost die optie?? Dat zou ik altijd doen, teveel mongolen op de weg met slecht afgesteld aftermarket xenon-kits.

Soft-close.. hmmm... mevrouw EvaluationCopy heeft noodgedwongen 2 weken rondgetufd in een Fiat Punto, wat een rampbak zeg. Ze durfde gewoon niet harder dan 100 op de snelweg, zo slecht stuurde het. Maar het stomste was nog, als we weg wilde rijden gaf hij de hele tijd aan 'kofferbak open'. Elke keer dat ding dichtgooien, misschien was ie stuk ofzo. (auto was 6 maanden oud). Zat er op de afstandsbediening een knopje voor het automatisch openen van de kofferklep, net naast het knopje voor centale ontgrendeling, oftewel, elke keer als je weg wilde rijden klik je bijna automatisch ook de kofferklep open |:(

Wat een grandioze kutauto verder zeg. Was ik elke keer weer blij dat ik mijn 12 jaar oude BMW kon stappen. Vooral op de snelweg, zit je echt heel de tijd te corrigeren. Remmen is in de binaire modus, dus of vol rem of niks. Gaspedaal is dan weer zo licht dat je voor je gevoel een halve meter moet overbruggen met je voet om een beetje vooruit te komen. 8)7

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
SYQ schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 08:45:
[...]
@alexbl69 puur uit nieuwsgierigheid, hoeveel kost zo'n onzin als "zelf parkeren".. dit zag je namelijk vaak terugkomen in de promotiefilms van de nwe 5serie
Volgens de prijslijst "slechts" €677, maar dan wel alleen i.c.m. parkeersensoren (€997) en minimaal navigatie business (€2264). Die laatste 2 zitten in "mijn" HE pakket, maar hoewel €677 voor deze gadget dan niet zo duur lijkt, lijkt het me iets dat je in de praktijk (bijna) nooit kunt gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
EvaluationCopy schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 08:56:
...automatisch dimmende binnenspiegel???? ... Wat kost die optie??
€258 dank u wel, alstublieft.
Dit vind ik pas echt een absurde optie. Die BMW ingenieurs zijn maanden bezig met de perfecte akoestiek voor het dichtslaan van die portieren, ga je al dat werk ongedaan maken met die bejaarden-optie :) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Yep stoelverwarming is heerlijk, maar je moet wel meerdere standen hebben, ik heb hem in het begin meestal in de zwakste stand staan dan wordt ie net een beetje lauwig, maar mijn vriendin had last van haar rug vorige week en een standje hoger is dan echt erg lekker.

Het is bijna net zoiets als cruise control, als je het nooit gehad hebt zie je het nut niet, maar het went errug snel. ;)

Dak hebben we pas 2x open kunnen doen dus ik weet nog niet of dat leuk blijft, maar tot nu toe is het toch wel erg grappig.

[ Voor 5% gewijzigd door Flagg op 01-10-2010 09:11 ]

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

alexbl69 schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 09:02:
Volgens de prijslijst "slechts" €677, maar dan wel alleen i.c.m. parkeersensoren (€997) en minimaal navigatie business (€2264). Die laatste 2 zitten in "mijn" HE pakket, maar hoewel €677 voor deze gadget dan niet zo duur lijkt, lijkt het me iets dat je in de praktijk (bijna) nooit kunt gebruiken.
:) Ben jij de pratende BMW prijslijst? :D
alexbl69 schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 09:06:
Dit vind ik pas echt een absurde optie. Die BMW ingenieurs zijn maanden bezig met de perfecte akoestiek voor het dichtslaan van die portieren, ga je al dat werk ongedaan maken met die bejaarden-optie :) .
Ja absoluut, maar soft-close is pas echt gadget waardig, dat hadden die BMW 7-series bij de afgelopen AutoRAI ook allemaal, iedereen probeerde het uit. :D
Een kennis van mij heeft dit ook in zijn 5-serie zitten. Hij gebruikt deze optie best vaak, want op de achterbank vervoert hij regelmatig een BN'er, dan kan hij dat zonnescherm elektrisch naar beneden doen omwille van privacy. Overigens zijn de ramen rondom al extra donker gemaakt, maar het is schijnbaar een must (ik snap het ook niet zo goed).

Toch absoluut wel een groot gadget gehalte :*)

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
[...]

€258 dank u wel, alstublieft.

[...]

Dat valt dan al weer mee. Doe jezelf een lol en vink die aan, echt. Soft-close is inderdaad voor bejaarden, op m'n keukenla? Jazeker! Maar als ik een autodeur dichtsla dan wil ik het gevoel hebben een kluisdeur dicht te gooien.

-edit-

Enigszins offtopic maar allicht het vermelden waard: op m'n plee heb ik ook soft-close, hoe snel je daar aan gewend bent, en elke keer maar weer vergeten dat de meeste toiletten dat NIET hebben :$

[ Voor 14% gewijzigd door EvaluationCopy op 01-10-2010 09:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Yeuj, ik zit nu bij poelgeest met een verstuiver die niet goed vast zit. Hoezo bijgeluid?

[ Voor 4% gewijzigd door Coenen op 01-10-2010 09:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
YoshiBignose schreef op donderdag 30 september 2010 @ 21:47:
[...]

Waarvoor gebruik je het dan? Wat is het nut ervan? Enige waar het me nuttig voor lijkt is als de zon toevallig van achter schijnt en je daardoor niet goed in je navigatie kunt kijken.
als de zon op de achteruit staat
als je last hebt van reflectie op de auto van je achterligger
als die persoon achter je de koplampen op standje Vliegtuig spotten heeft staan

e.a

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Ik ben in mijn auto echt blij met de sportstoelen en dan vooral dat uitschuifbare stukje vooraan. Ook die verstelbare lendensteun is fijn bij langere ritten. Verder boeien me alle snufjes niet zo. Airco is wel fijn maar niet noodzakelijk dus die staat ook amper aan. Dimbare binnenspiegel net zo. Handig maar een must? Neuh.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
EvaluationCopy schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 09:30:
[...]
Enigszins offtopic maar allicht het vermelden waard: op m'n plee heb ik ook soft-close, hoe snel je daar aan gewend bent, en elke keer maar weer vergeten dat de meeste toiletten dat NIET hebben :$
_/-\o_ Zeer offtopic maar heel herkenbaar _/-\o_ . Hier op de zaak weten ze ook steeds wanneer ik klaar ben met m'n toiletbezoek. I go out with a BANG :+ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Reloader schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 09:32:
[...]

als de zon op de achteruit staat
als je last hebt van reflectie op de auto van je achterligger
als die persoon achter je de koplampen op standje Vliegtuig spotten heeft staan

e.a
Aha maar daar helpt dimmen van binnenspiegel toch ook tegen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Sportstoelen zijn een must, ik heb nu een huurauto van Hertz meegekregen. Dit is een 318i station. Met iets van 6km op de teller. Hij heeft best wat opties, navigatie, blue tooth. Maar geen sportstoelen. Ik mis gelijk steun aan alle kanten. Vlakke rot stoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aries.Mu
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:41
Coenen schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 11:35:
Sportstoelen zijn een must, ik heb nu een huurauto van Hertz meegekregen. Dit is een 318i station. Met iets van 6km op de teller. Hij heeft best wat opties, navigatie, blue tooth. Maar geen sportstoelen. Ik mis gelijk steun aan alle kanten. Vlakke rot stoel.
Klopt...

In onze E36 hadden we Montana leder, maar de gewone stoelen.
Die hebben 10 jaar uitstekende steun gegeven en ik vond het hele goede zetels (elk jaar 2 x 2000km zonder probleem).
Maar nu heb ik in de E46 lederen sportstoelen (zonder lendensteun spijtig genoeg) en die zijn echt 10 keer beter... Vooral heerlijk dat je dat stukje aan de benen kan uitschuiven en hoger zetten; je zit dan precies vast in een kuipzetel ;)
Volgende BMW (E91 waarschijnlijk 316d) moet sportstoelen mét lendensteun hebben en ik denk dat ik eens ga gaan voor een M-sportpakket. Die Alcantara zetels zitten toch echt heel goed...

iPhone 14 Pro Max | Switch Lite | Sony 55A89 | Passat Variant GTE | Tesla MY RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15:33

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Stoelverwarming, heerlijk!!! Als het inderdaad weer wat kouder wordt, bij het wegrijden even de verwarming op z'n hoogste, na een paar minuten naar de lage stand en als de kou er echt uit is, gaat hij weer uit. Ik zou het ook meer missen dan dat ik nu een airco mis (dat is slechts een paar dagen in het jaar, de stoelverwarming gebruik ik bijna een half jaar lang bij elke rit wel).
Het is geen functie die je tijdens de rit aan laat staan, maar voor mij puur om die eerste kou uit de stoel weg te krijgen.

Met deze dagen mis ik trouwens de spiegelverwarming van mijn rechter buitenspiegel... Vorig jaar heb ik links vervangen (er zit in beide spiegels verwarming, maar beiden waren kapot), en die trekt nu binnen een paar minuten helemaal droog, maar rechts blijft beslagen tot ik op de snelweg eindelijk vaart kan maken... Misschien dat ik die dus ook maar een keer vervang...

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Ik heb ergens in dit topic mijn wensenlijst van toen neergeplempt en dat viel echt vies tegen :X

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Wat een gezeur hier over opties zeg. Mijn enige vraag bij een nieuwe BMW zou zijn "Wat kan je er allemaal uitslopen?" :P

Voor mij een E46 M3 CSL aub......

[ Voor 13% gewijzigd door zimbab op 01-10-2010 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
deepbass909 schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 12:28:
Stoelverwarming, heerlijk!!! Als het inderdaad weer wat kouder wordt, bij het wegrijden even de verwarming op z'n hoogste, na een paar minuten naar de lage stand en als de kou er echt uit is, gaat hij weer uit. Ik zou het ook meer missen dan dat ik nu een airco mis (dat is slechts een paar dagen in het jaar, de stoelverwarming gebruik ik bijna een half jaar lang bij elke rit wel).
Het is geen functie die je tijdens de rit aan laat staan, maar voor mij puur om die eerste kou uit de stoel weg te krijgen.
*zeurt nog even lekker door over opties*

Een paar dagen per jaar? Ik rij echt het hele jaar met airco aan. Airco koelt niet alleen, doet ook nog wel iets met vochtigheid. Aircootje aan en eventuele wasem is zo weg.

Maar goed, ik ben zo iemand die het liever koud dan warm heeft, dus voor mij het optiepakketje Fridge Edition aub.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Airco is in principe toch ook bedoelt voor het ontvochtigen van lucht? :P

Leuke bijkomstigheid dat het lucht extreem koud kan maken :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ Henk
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 19:21
[...]
Haha, dat ding is geweldig! Ik gebruik hem nooit, behalve als er een nieuw iemand meerijdt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15:33

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Goed, ontwasemen is prettig met airco, maar ik heb daar in mijn auto eigenlijk ook maar heel weinig last van, gewoon een kwestie van je ramen goed schoon houden.
Toegegeven, in de zomer is een airco wel lekker, helemaal in een zwarte auto, maar stoelverwarming bevalt mij toch bijzonder goed en meer dan ik ooit had verwacht. Nou is dit wel, samen met elektrische spiegels en ramen, de enige echte luxe op mijn auto, verder is hij qua uitrusting behoorlijk kaal. Dus dat beetje wat erop zit moet ik natuurlijk wel met hand en tand verdedigen :p
Ik mis trouwens wel echt cruise control... Ik rij vaak juist op momenten dat je de CC uitstekend kan gebruiken...

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
cruise control wil ik nog inbouwen. Heb al een stuur + bediening thuis liggen maar dat is met een 2-traps airbag en ik heb een 1 traps airbagaansluiting in mijn auto :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
  • Nu online

mr_petit

opperprutser

EvaluationCopy schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 13:10:
[...]

Een paar dagen per jaar? Ik rij echt het hele jaar met airco aan. Airco koelt niet alleen, doet ook nog wel iets met vochtigheid. Aircootje aan en eventuele wasem is zo weg.

Maar goed, ik ben zo iemand die het liever koud dan warm heeft, dus voor mij het optiepakketje Fridge Edition aub.
Sowieso is het heel slecht voor je airco om 'm lange tijd uit te zetten. Voor je het weet worden de leidingen en afdichtingen poreus en is ie lek (met alle kosten).
Als je je airco heel wilt houden, moet je 'm minimaal elke week gebruiken (of bij klimaatcontrole: airco aanhouden).

"man is not truly one, but truly two,"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stoffel
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 12-09 08:38

Stoffel

Engineering the impossible

EvaluationCopy schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 13:10:
[...]

Check, zelfs tot zo erg dat ik totaal vergeet dat ie aanstaat. Heb mezelf er wel eens op betrapt om tijdens een lekker zonnige dag de airco aan èn de ramen open te hebben :X :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-08 20:54
mr_petit schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 15:17:
[...]

Sowieso is het heel slecht voor je airco om 'm lange tijd uit te zetten. Voor je het weet worden de leidingen en afdichtingen poreus en is ie lek (met alle kosten).
Als je je airco heel wilt houden, moet je 'm minimaal elke week gebruiken (of bij klimaatcontrole: airco aanhouden).
Ik merk wel een aanzienlijk verschil in verbuik tussen airco aan en airco uit. Dit gaat wel richting de 10%. Vanuit dat oogpunt is best prima om de airco uit te zetten wanneer het buiten een graad of 10 is.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

deepbass909 schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 14:29:
Ik mis trouwens wel echt cruise control... Ik rij vaak juist op momenten dat je de CC uitstekend kan gebruiken...
Cruise Control mis ik wel als ik in een auto rijd met zo'n slap hangend gaspedaaltje, maar in een BMW heb je altijd zo'n lekker staand gaspedaal met genoeg tegendruk waar je je voet gewoon op kan laten rusten. Dus ik mis het niet echt.
mr_petit schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 15:17:
(of bij klimaatcontrole: airco aanhouden).
Ik heb wel climate-control, maar de airco slaat dan toch nog te vaak aan naar mijn zin. Als ik de kachel gewoon op warm heb staan (en het is buiten koud) dan slaat de airco alsnog best wel vaak aan. Ik kan dat merken omdat mijn aircopomp iets slipt....soms voel je dan een klein schokje of je hoort een klein fluitje als ik geen muziek op heb.
argro schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 15:35:
[...]
Ik merk wel een aanzienlijk verschil in verbuik tussen airco aan en airco uit. Dit gaat wel richting de 10%. Vanuit dat oogpunt is best prima om de airco uit te zetten wanneer het buiten een graad of 10 is.
Het schijnt inderdaad dat met de ramen open rijden minder verbruik op levert dan met de airco aan rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 16:02
zimbab schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 17:02:
[...]

Het schijnt inderdaad dat met de ramen open rijden minder verbruik op levert dan met de airco aan rijden.
Tot aan de 80~85 km/h schijnt met ramen open zuiniger te zijn ;)

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Ik dacht tot 50 km/u :P naja, mijn airco is nog steeds stuk (heb het gevoel dat er geen zon meer gaat komen dus repareer het volgend jaar wel :') ) dus hou ondertussen maar de raampjes open :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online
SYQ schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 08:45:
[...]

Oeeps, blijkbaar is het standventilatie ipv standkachel want er zit geen afstandbediening bij. Even wat door google zitten bladeren, en blijkt dat het twee verschillende opties is.
Dat verschilt per jaargang. Bij de E60 van m'n vader (van eind 2008) was het iig een optie. Hij kijkt als je hem activeert hoe warm het is en kiest dan of ie moet verwarmen of koelen.
EvaluationCopy schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 08:56:
Heeft een 528i niet eens standaard een automatisch dimmende binnenspiegel???? Ik val bijna van m'n stoel hier, wat een treurnis!! Dat was zo'n achteruitgang toen ik ben overgestapt naar m'n BMW'tje die dat niet had...

Wat kost die optie?? Dat zou ik altijd doen, teveel mongolen op de weg met slecht afgesteld aftermarket xenon-kits.
Ik heb het nu ook op mijn auto, maar ben er niet zo van onder de indruk dat ik nooit meer zonder zou kunnen. Ik had zelfs liever gehad dat er een knopje zou zijn om hem zo nu en dan uit te schakelen zodat je normaal zicht naar achteren hebt.
Soft-close.. hmmm... mevrouw EvaluationCopy heeft noodgedwongen 2 weken rondgetufd in een Fiat Punto, wat een rampbak zeg. [...]
Soft-close is weer wat anders dan een automatisch sluitende achterklep he ;)

[...]

Ik vind het juist zo vet! Heerlijk om gewoon met alle gemak je duur langzaam dicht te trekken ipv te moeten smijten. Ook als je je gasten helpt met instappen is het ook stijlvol om de deur gewoon heel zachtjes dicht te drukken. Vinden ze altijd geweldig :*) daarbij zie je het bijna nooit op een andere 5 dus dat is ook altijd leuk :P

[ Voor 11% gewijzigd door fsfikke op 01-10-2010 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Ik heb vandaag even kans gehad om een rondje te rijden in de 650i op dealerplaten. De uitlaat zit eronder. Ze hebben een moddervette sound gecreeërd. Als je het gas goed intrapt horen ze drie straten verderop een V8 aankomen :P . De badge heb je niet nodig om duidelijk te maken wat erin ligt. De koude start is gewoon ordinair maar dat wordt snel beschaafder als hij warmt loopt. De einddempers zijn ongeveer de helft zo klein als origineel.

In ieder geval kun je de V8 nu horen vanuit het interieur. De achterbank en bodem van de kofferruimte gaan extra geïsoleerd worden om het wat stiller te maken in het interieur. Er zat nu nog helemaal geen bekleding in van de kofferruimte in.

Het comfort was op 19 inch runflats nog uitstekend ondanks de verlaging. Verder rijdt de auto echt geweldig.

650i uitlaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eXistenZ_
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11-09 23:46
TommyGun schreef op donderdag 30 september 2010 @ 22:21:
Ik zit er sterk aan te denken om begin volgend jaar een BMW 3-serie 318I 1.9 óf 2.0 Executive aan te schaffen.

Autobedrijf Schouten in Ermelo heeft een hele mooie 320 Ex staan, compleet dealer onderhouden inclusief boekjes enzo, ding is als nieuw.

There is no replacement for displacement!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

@Femme, met je sjonnie-sportuitlaat :P hehe. Er moet nog een nieuwe bumper op ofzo? (Aangezien de kleur anders is, deze zit er door op schade neem ik aan?)

Trouwens, voor wie het nog niet gezien heeft, BMW in het nieuws:
http://www.autoblog.nl/ar...illig-350-000-autos-terug

[ Voor 32% gewijzigd door Kecin op 01-10-2010 23:26 ]

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

De foto is met de nieuwe bumper (nouja een gebruikt exemplaar dat origineel zwart was) in de grondverf. De rand langs de eindstukken van de uitlaat moet nog even mooi afgesneden worden en dan kan hij gespoten worden samen met de nieuwe achterklep en de spoilers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
DIKKE BAK >:)

Het blijft ook echt een aso-uitstraling hebben dat ding en dan in combinatie met dat geluid is het echt perfect om even door drukke straten te trappen en de afkeurende (maar van binnen eigenlijk jaloerse) blikken te zien. Ik denk ook niet dat ze verwachten dat er dan een Tweaker in rijdt >:) (nou ja, de oprichter welteverstaan) :>

[ Voor 93% gewijzigd door YoshiBignose op 01-10-2010 23:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Dat maatschappelijk correcte hoeft van mij niet zo als het op auto's aankomt. Bovendien heeft de autoliefhebber niet zo vaak de kans om een V8 tegen het lijf te lopen dus dat mag gehoord worden :P .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:24

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Begrijp ik nu goed dat je een dikke uitlaat hebt gekozen, en vervolgens extra interieurisolatie gaat aanbrengen? Hoe moet ik dat precies zien? Je koopt de uitlaat niet voor anderen maar voor jezelf toch, was hij luider dan je had verwacht misschien?

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

BeQuietAndDrive schreef op zaterdag 02 oktober 2010 @ 01:40:
Begrijp ik nu goed dat je een dikke uitlaat hebt gekozen, en vervolgens extra interieurisolatie gaat aanbrengen? Hoe moet ik dat precies zien? Je koopt de uitlaat niet voor anderen maar voor jezelf toch, was hij luider dan je had verwacht misschien?
Mijn gedachte ook een beetje, het is dus eigenlijk om je omgeving een beetje te irriteren, want het gros van de mensen zal zich eraan storen want die interesseren zich niet of het nou een 3,4,5,6 of 8 cilinder is.

Ik hoor overigens niet bij het gros van de mensen. :) maar ik zou ook de binnenkant niet extra isoleren. >:)

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
  • Laatst online: 08-02 14:52
Waarom heb je voor een 2 x dubbele uitlaat gekozen? Ik krijg daar altijd een beetje wannabee-M6 gevoel bij... Het ziet er overigens wel prima uit, ik ben benieuwd hoe hij klinkt... BMW meet? ;) We moeten nog steeds een keer draggen.... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online
zneek schreef op zaterdag 02 oktober 2010 @ 17:33:
Waarom heb je voor een 2 x dubbele uitlaat gekozen? Ik krijg daar altijd een beetje wannabee-M6 gevoel bij... Het ziet er overigens wel prima uit, ik ben benieuwd hoe hij klinkt... BMW meet? ;) We moeten nog steeds een keer draggen.... ;)
De 650i badge een paar cm daarboven zal elke mogelijke twijfel wegnemen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
En de GASLUCHT als ie eenmaal omgebouwd is naar LPG :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

YoshiBignose schreef op zaterdag 02 oktober 2010 @ 18:48:
En de GASLUCHT als ie eenmaal omgebouwd is naar LPG :)
Die discussie is al geweest, daar ruik je niks van. Enkel die oldtimers met gasombouw kun je goed ruiken maar die zouden anders ook naar benzine stinken ;)

🖥️ | 🚗

Pagina: 1 ... 33 ... 37 Laatste

Dit topic is gesloten.