Het grote BMW-Topic #10 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 31 ... 37 Laatste
Acties:
  • 163.129 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aries.Mu
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:41
SYQ schreef op maandag 20 september 2010 @ 11:32:
[...]

Yes, was toch even 10seconden twijfelen omdat ze er echt nog strak uitzagen maar toch het zekere voor onzekere genomen. En alsnog laten verwijderen.. Auto zet ik nooit gelijk uit bij stilstand, wanneer ik een ritje van langer als half uur heb gehad. Wat dat betreft heb ik redelijk goeie tips meegekregen van kameraad en zwager die bij renault werkt.

[...]

Precies, dat gevoel heb ik nu ook. Een echte business cruisebak.. Maar zo'n subtiel m-pakket maakt hem net wat stoerder hoor :) En met mijn 28 jaar neig ik wel naar dat laatste

[...]

Onderhoud ga ik doen bij kameraad, de swirl flaps had ik echt haast mee maar rest kan nog wel ff wachten. Volgens boordcomputer kan de voorste remmen nog 6000 mee. Niet dat ik daarop ga wachten, maar vooralsnog geen haast.

Wanneer ik ATE remmen en remolie neem, moet ik dit dan aangeven bij de BMW dealer wanneer ik langsrijd om de service indicatoren te resetten? Want volgens mij resetten zij gewoon met vaste waardes toch?
Ja het zijn vaste waardes, en afhankelijk van je rijstijl past de computer zich aan.
Dus als je ATE remmen + olie neemt, zal je ook merken aan de service indicator dat je meer km zal kunnen maken...

iPhone 14 Pro Max | Switch Lite | Sony 55A89 | Passat Variant GTE | Tesla MY RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-10-2024

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Gisteren was dus weer voor de 3é keer de meeting in Zwolle, dit jaar wel wat rustiger maar wel gezellig, en uiteraard zijn er weer genoeg foto's te vinden :)

Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-PRIUBMPH.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-E7JPA4N3.jpg

Meer foto's zijn hier te vinden : Klikker!

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 14:51
Wat een asobakken :P Jij hebt nog de meeste bescheiden auto...

Afbeeldingslocatie: http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-RQ67NIEM.jpg

8)7

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

haha ja die 5 :P maar die gast is wel op de goede weg, hij heeft die wagen zo gekocht maar heeft al een originele bumper thuis klaar liggen :D En hij ging ook nog voor originele Hella lampen ;) Gaat nog wel wat worden die wagen. denk ik

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 17:33
zo lelijk istie niet, de hella lampen gaan wel verbeteren en bumper is net iets teveel van het goede vind ik..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Niemand zegt ook dat het lelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
true, :)

die E30 is overigens wel echt heel mooi :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

Ben een beetje aan het oriënteren op een E46, maar vraag me af of die standaard stoelen wel lekker zitten? En of de zijdelingse ondersteuning (wangen) goed is? Die stoelen lijken op de foto's namelijk best plat.. :?

Ja, het liefste sportstoelen maar die zijn best schaars, en ik heb nog meer opties waar ik graag rekening mee houd, dus heb de sportstoelen niet voor het uitzoeken. :D

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
RomeoJ schreef op maandag 20 september 2010 @ 21:27:
Ben een beetje aan het oriënteren op een E46, maar vraag me af of die standaard stoelen wel lekker zitten? En of de zijdelingse ondersteuning (wangen) goed is? Die stoelen lijken op de foto's namelijk best plat.. :?

Ja, het liefste sportstoelen maar die zijn best schaars, en ik heb nog meer opties waar ik graag rekening mee houd, dus heb de sportstoelen niet voor het uitzoeken. :D
Ik heb zelf (leren) sportstoelen toch wel hoog op het lijstje gezet en daar ben ik erg blij om. Nog nooit in een E46 met normale stoelen gezeten maar ik vind mijn stoelen toch een stuk beter zitten dan de standaard stoelen van m'n vaders E60. Die stoelen gebruik je altijd als je in de auto zit dus dat is toch wel een van de belangrijskte punten itt andere opties die misschien meer voor de leuk zijn :)

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Maat van me heeft een E46 met 'normale' bekleding met standaard bekleding, zit prima op zich hoor :) Ik zou zeggen, probeer het uit en je komt er snel genoeg achter ;) Het is echt persoonlijk of je het wat vind :)

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Zit gewoon goed, als je hard door de bochten gaat zouden sportstoelen wel wat beter zijn, maar je kan er uren in rijden zonder problemen. Ik heb een 318ci, dus waarschijnlijk als je beetje wilt knallen in een 330ci. bijvoorbeeld, dan zijn sportstoelen wel een vereiste anders hang je steeds in de bochten half van je stoel af :P

[ Voor 41% gewijzigd door YoshiBignose op 20-09-2010 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-07 13:07
Is hier nog iemand die weet waar ik op moet letten bij een 120d bouwjaar 2005/2006? Nog bijzondere dingen bij dit blok? Ik heb geen idee hoe de diesel blokken van BMW zijn..

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Als je wil knallen moet je sowieso geen leer nemen denk ik, flink hoog in toeren op de motor remmen en je moet niet raar op kijken als je naar voren glijdt.

Maar als je normaal rijdt en alleen af en toe een beetje misdraagt is leer prima in welke vorm dan ook. :)

Sportstoelen zitten wel uitstekend iig, ook al kruip je alleen maar rechtdoor, je voelt je lekker "opgesloten" in de stoelen, dus bij mij stonden ze ook hoog op het lijstje.

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aries.Mu
KappeNou schreef op maandag 20 september 2010 @ 22:32:
Is hier nog iemand die weet waar ik op moet letten bij een 120d bouwjaar 2005/2006? Nog bijzondere dingen bij dit blok? Ik heb geen idee hoe de diesel blokken van BMW zijn..
Als ik me niet vergis is de 1 serie een van de betrouwbaarste wagens van de afgelopen jaren volgens ADAC...
En dat wil toch wat zeggen...
Verder is een BMW diesel qua loopcultuur helemaal anders dan een TDI. Een TDI is heel bruut en is dood na 3000rpm. Een BMW diesel is voller en loopt door tot een goede 4000rpm.
Ik vind ze zelf heel lineair en zeer romig voor een diesel. We hebben hier tijdje een 120d gehad van iemand die op vakantie vertrokken was, en dat was gewoon een hele snelle auto.

iPhone 14 Pro Max | Switch Lite | Sony 55A89 | Passat Variant GTE | Tesla MY RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 22:17

PauseBreak

derp!

RomeoJ schreef op maandag 20 september 2010 @ 21:27:

Nee, die stoelen zijn echt niet goed. Zodra je echt even gaat boenderen, glij je vrij snel van de stoel af. Je hebt erg weinig zijdelingse ondersteuning en ook de ondersteuning voor je onderrug is niet echt je van het. Als ik jou was zou ik even door sparen voor sportstoelen.
Ik weet niet wat voor andere opties je in gedachten had, maar je kunt vrij veel ook nog achteraf in (laten) bouwen natuurlijk :)

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

PauseBreak schreef op maandag 20 september 2010 @ 15:43:
@MadMarky:
Was jij toevallig vanmiddag in Utrecht, nabij stadion Galgenwaard met je Z3? Zo ja, dan ben je bij deze gespot :P

Edit: Een tijd is ook wel handig. Het was omstreeks een uur of 2, half 3 volgens mij.
Nope, sowieso is de kans klein dat je me doordeweeks gaat spotten. Ik rij dan rond in een kanariegele Ibiza ;)

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Haha, dan heb ik één van de weinige andere Z3 coupés gespot. Hij zag er wel echt net zo uit als de jouwe, inclusief de velgen!

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-09 16:11
Belangrijk voordeel van sportstoelen is de mogelijkheid om de zitting langer/korter te maken. Bij standaard stoelen is die voor veel mensen wat aan de korte kant. Iets betere ondersteuning onder je dijbenen geeft een betere zit. Ook heb je een knop op de sportstoel om de zitting iets te kantelen, goed voor het fine tunen van je zithoogte.

Na drie uur rijden stap je lekker fit uit de auto is mijn ervaring. Best een verschil nog met mijn vorige auto (118d met standaard stoelen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Aries.Mu schreef op maandag 20 september 2010 @ 22:55:
[...]

Als ik me niet vergis is de 1 serie een van de betrouwbaarste wagens van de afgelopen jaren volgens ADAC...
En dat wil toch wat zeggen...
Verder is een BMW diesel qua loopcultuur helemaal anders dan een TDI. Een TDI is heel bruut en is dood na 3000rpm. Een BMW diesel is voller en loopt door tot een goede 4000rpm.
Ik vind ze zelf heel lineair en zeer romig voor een diesel. We hebben hier tijdje een 120d gehad van iemand die op vakantie vertrokken was, en dat was gewoon een hele snelle auto.
Klinkt goed! Ik ga me in ieder geval een beetje verdiepen. Ik ben wel van plan om te chippen. Geen idee of de koppeling en de andere onderdelen dit leuk vinden. Bij de sterkere vag tdi's is dit nooit echt een probleem.

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:23
Even de knuppel in het honderhok: Een paar posts geleden vroeg ik naar ervaringen met het Dynamic Damper System op de nieuwe F10. Toen ik bij de dealer was en hierover begon werd me verteld dat dit absoluut overbodig was, op voorwaarde dat ik de standaard 17" LM velgen zou nemen.

Volgens de verkoper is de F10 ontwikkeld met als basis de standaard run-flat 17" banden. Zodra je een grotere velg neemt heeft dit een (enorme) impact op de rijkwaliteit. Een impact die systemen als Dynamic Damper/Drive nodig maken om hiervoor te compenseren.

Hij was nu op het punt (nadat een aantal eigenaren met hun nieuwe F10 terug waren gekomen i.v.m. tegenvallende wegligging) dat hij 19" en groter simpelweg afraadt, in ieder geval met de standaard run-flat banden. De lucht die in deze banden nog overblijft is simpelweg te weinig om nog een goede wegligging te garanderen. Zelfs over 18" wist hij te vertellen dat het de wegligging reeds merkbaar verslechterd.

Willen klanten toch groter dan 17", dan laat hij ze ook de testrit maken in een auto met deze velg/band. Hij had zoals gezegd hele slechte ervaringen met klanten die een proefrit op 17" hadden gemaakt, en daarna teleurgesteld werden door hun bestelde uitvoering met 18" of groter.

Ik vind het persoonlijk wel een plausibel verhaal. Vooral omdat ik bereid was een aantal ruggen kapot te slaan aan 18" + allerlei Dynamic systemen. Als een verkoper je dat afraadt moet er toch wel enige kern van waarheid inzitten.

If buying doesn’t mean ownership Then pirating isn’t stealing / iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15-09 17:05
Ik had je vraag al eerder gezien, maar volgens mij is er hier niemand met al een F10 dus ik weet niet of je hier antwoorden gaat vinden. Wel wat mensen die een hoop weten van ook de actueelste BMW's, maar dan heb je nog geen kennis uit de eerstehand.

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Ik zie eerder de wegligging beter worden met 18 of 19" en de comfort iets lager. Maarja die verkopers komen vaak met van die verhalen dat je denkt 8)7

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 15-09 11:23

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

alexbl69 schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 07:38:

Hij was nu op het punt (nadat een aantal eigenaren met hun nieuwe F10 terug waren gekomen i.v.m. tegenvallende wegligging) dat hij 19" en groter simpelweg afraadt, in ieder geval met de standaard run-flat banden. De lucht die in deze banden nog overblijft is simpelweg te weinig om nog een goede wegligging te garanderen. Zelfs over 18" wist hij te vertellen dat het de wegligging reeds merkbaar verslechterd.[
Ik heb een stukje meegereden in een fully loaded F10 550i waar ook wel Dynamic Damping op gezeten zal hebben. Deze auto was voorzien van 21 inch velgen en aangepaste schokdempers en wielkasten (om de veerweg zoveel mogelijk gelijk te houden). Hier zijn we mee door een woonwijk gecrosst met veel drempels tegen snelheden waarmee ik nooit over een drempel zou rijden. Ik vond de wagen erg comfortabel op 21 inch velgen met Michelin PS2 (geen runflats). Hij had geen enkele moeite met drempels en dwarsrichels van bijv. een spoorwegovergang kwamen ook niet hard door. De auto was ook stil als in geen ongewenste kraakjes en piepjes. Ik moet wel zeggen dat hij gloednieuw was en nog niet op kenteken stond dus veel was er nog niet mee gereden.

Zo ziet dat eruit op 21 inch: http://www.autototaalbv.n...n&sort=pos,name&order=asc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

SYQ

is het niet beter dat je ook ff langs gaat bij een andere BMW dealer die toevallig wel een F10 hebben met 18" of groter waarmee je rondjes kan maken? Om nou je bestelling afhankelijk te maken van 1 verkoper?? En ook belangrijk, misschien verveel je je wel na jaartje met de standaard velgen en wil je een grotere hebben.
Wel een prachtige auto, een echte nekkenbreken zoals m'n zwager van 45 wel eens zegt haha

Even over sportstoelen, ik heb ze gelukkig (!!) ook terwijl bij mij dit niet echt een vereiste was. Ben echt blij dat ze er alsnog in zitten, alleen moet je oppassen hoe je ze instelt. Ik had die van mij zo ingesteld dat ik zowat in slaap viel tijdens een ritje op de A1 :)
Aries.Mu schreef op maandag 20 september 2010 @ 15:46:
[...]
Ja het zijn vaste waardes, en afhankelijk van je rijstijl past de computer zich aan.
Dus als je ATE remmen + olie neemt, zal je ook merken aan de service indicator dat je meer km zal kunnen maken...
Duidelijk tnx!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
Gelukkig te lezen dat het met die banden dus toch niet zo zwart/wit is als werd voorgesteld. Vooral de praktijkervaring van Femme is in dit geval handige input. 21" is uiteraard extreem, maar als hij daar al goed mee rijdt, zal het met 18" en 19" ook geen probleem zijn.

Feit is natuurlijk wel dat je voor de looks van groter dan 17" wel fors aan het betalen komt. Naast de duurdere banden (met name winterbanden, want ik laat ze overzetten op de bestaande velg), zul je dus "ter compensatie" wel degelijk de Dynamic opties aan moeten kruisen. En dat loopt aardig in de papieren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Je kan het beste los de velgen erbij kopen. Dan kan je goede imitaties nemen, of een stuk goedkoper originele velgen uit duitsland halen.
Vervolgens kan je de standaard velgen gebruiken voor winterbanden.

[ Voor 4% gewijzigd door KappeNou op 21-09-2010 12:02 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-12-2024

tdw

Amai seg!

Inderdaad. De hele tijd andere banden om dezelfde velg leggen is slecht voor de banden.

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Femme schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 09:10:
[...]

Ik heb een stukje meegereden in een fully loaded F10 550i waar ook wel Dynamic Damping op gezeten zal hebben. Deze auto was voorzien van 21 inch velgen en aangepaste schokdempers en wielkasten (om de veerweg zoveel mogelijk gelijk te houden). Hier zijn we mee door een woonwijk gecrosst met veel drempels tegen snelheden waarmee ik nooit over een drempel zou rijden. Ik vond de wagen erg comfortabel op 21 inch velgen met Michelin PS2 (geen runflats). Hij had geen enkele moeite met drempels en dwarsrichels van bijv. een spoorwegovergang kwamen ook niet hard door. De auto was ook stil als in geen ongewenste kraakjes en piepjes. Ik moet wel zeggen dat hij gloednieuw was en nog niet op kenteken stond dus veel was er nog niet mee gereden.

Zo ziet dat eruit op 21 inch: http://www.autototaalbv.n...n&sort=pos,name&order=asc
Dikke bak :9~ :9~

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-09 15:33

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Even een vraagje aan de E87 rijders hier. Een kennis van mij rijdt in een E87 118D uit 2005 met ongeveer 150.000km op de teller (uit m'n hoofd). Zij heeft onlangs bij de garage aangegeven dat ze het schakelen wat zwaar vind gaan en de DSC geeft een foutmelding.

De dealer gaf aan dat het schakelen door de koppeling zou komen en deze vervangen moet worden. Nu weet ik van de ervaringen die hier gedeeld zijn, dat de 1-serie diesels wat zwaar kunnen schakelen. Verder heeft geen last van andere koppelings-kwalen, zoals niet goed kunnen ontkoppelen (knarsende versnellingen bij schakelen) of een slippende koppeling bij hogere versnellingen. Het verhaal van de garage klinkt mij dus niet heel geloofwaardig, maar wat is jullie mening hierover?

Verder het DSC verhaal. Dit speelde op in haar vakantie en de garage waar ze langs is geweest (was in Oostenrijk) heeft de auto uitgelezen en zei dat de aanstuurunit de veroorzaker is. Haar vaste garage meldde hetzelfde. Nu is dit dus door 2 onafhankelijke bronnen gemeld, maar aangezien de 1-serie nou niet echt bekend staat als een auto die op dit vlak problemen zou kennen, hoe aannemelijk is het dat een unit van ruim €1000 defect is?

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
KappeNou schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 11:59:
Je kan het beste los de velgen erbij kopen. Dan kan je goede imitaties nemen, of een stuk goedkoper originele velgen uit duitsland halen.
Vervolgens kan je de standaard velgen gebruiken voor winterbanden.
Immitatie velgen op een splinternieuwe 5-serie, kweenie, toch aan beetje vloeken in de kerk vind ik.

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
:( Frustratie :( . Ben het Amerikaanse www.bimmerfest.com een beetje aan het volgen voor info over de F10. Maar werkelijk iedereen koopt daar een 550i. Ook niet zo gek als je de Amerikaanse site bekijkt, een compleet aangeklede 550i kost daar $76.500 (€ 57.000)!!!

De door mij bestelde 528i (€ 77.000, incl. opties) kost daar met dezelfde uitrusting € 44.000. Andersom, voor die € 77.000 ($ 103.500) kan ik in de US een full-options 650i of zelfs 750i kopen.

En die gasten maar klagen dat ze dat vermogen nooit kunnen gebruiken i.v.m. snelheidslimieten en verkeerdrukte. En ik rij notabene vaak in Duitsland waar je wel wat met dat vermogen kunt..... GRAAAGGHHH :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

deepbass909 schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 13:10:
Verder het DSC verhaal. Dit speelde op in haar vakantie en de garage waar ze langs is geweest (was in Oostenrijk) heeft de auto uitgelezen en zei dat de aanstuurunit de veroorzaker is. Haar vaste garage meldde hetzelfde. Nu is dit dus door 2 onafhankelijke bronnen gemeld, maar aangezien de 1-serie nou niet echt bekend staat als een auto die op dit vlak problemen zou kennen, hoe aannemelijk is het dat een unit van ruim €1000 defect is?
De 1-serie staat _juist_ bekend om problemen met de DSC, getuige onderstaande forumberichten:
http://www.babybmw.net/fo...php?f=11&t=14926&start=90
http://www.babybmw.net/forum/viewtopic.php?f=3&t=19881
http://www.babybmw.net/forum/viewtopic.php?f=3&t=18667

Ook wordt er op datzelfde forum gesproken over last van een zware koppeling en schijnt normaal te zijn bij een 1-serie. Ik heb gehoord dat diverse mensen geëxperimenteerd hadden met versnellingsbakolie, en zou een stuk lichter koppelen. Dus wat dat betreft kan je conclusie over de koppeling wel kloppen ;)

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
EvaluationCopy schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 13:46:
[...]

Immitatie velgen op een splinternieuwe 5-serie, kweenie, toch aan beetje vloeken in de kerk vind ik.
Maar de term immitatie wordt gebruikt alsof het daardoor heel slecht is ofzo. Er zijn hele goede kwaliteit immitatievelgen hoor waar je echt bijna niet aan kan zien dat het niet origineel is. Ik zou liever immitatievelgen gebruiken, dan dat je immitatieonderdelen gebruikt. Daar heb je toch vaak het probleem dat het allemaal net niet past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JdM
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21:23

JdM

Humbled

YoshiBignose schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 14:09:
[...]

Maar de term immitatie wordt gebruikt alsof het daardoor heel slecht is ofzo. Er zijn hele goede kwaliteit immitatievelgen hoor waar je echt bijna niet aan kan zien dat het niet origineel is. Ik zou liever immitatievelgen gebruiken, dan dat je immitatieonderdelen gebruikt. Daar heb je toch vaak het probleem dat het allemaal net niet past.
Ben het met je eens dat imitatie niks uit hoeft te maken, neem nou BBS dat is ook een imitatiemerk als je uitgaat van OEM materiaal.
Qua onderdelen deel ik je mening niet, dat het allemaal niet zou passen. Neem hier ook het welbekende Meyle, levert betere kwaliteit dan OEM ;)
Als je het nou over plaatmateriaal en bumpers/verlichting hebt heb je wel eerder kans dat je een pasvorm hebt van een olifant in een ballerinajurkje :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Niet online

SYQ

alexbl69 schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 14:04:
:( Frustratie :( . Ben het Amerikaanse www.bimmerfest.com een beetje aan het volgen voor info over de F10. Maar werkelijk iedereen koopt daar een 550i. Ook niet zo gek als je de Amerikaanse site bekijkt, een compleet aangeklede 550i kost daar $76.500 (€ 57.000)!!!

De door mij bestelde 528i (€ 77.000, incl. opties) kost daar met dezelfde uitrusting € 44.000. Andersom, voor die € 77.000 ($ 103.500) kan ik in de US een full-options 650i of zelfs 750i kopen.

En die gasten maar klagen dat ze dat vermogen nooit kunnen gebruiken i.v.m. snelheidslimieten en verkeerdrukte. En ik rij notabene vaak in Duitsland waar je wel wat met dat vermogen kunt..... GRAAAGGHHH :(
Zou het niet een pak goedkoper zijn als je zelfde auto importeert uit Amerika? En anders gewoon uit Duitsland? Of is het een lease auto?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
SYQ schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 14:46:
[...]

Zou het niet een pak goedkoper zijn als je zelfde auto importeert uit Amerika? En anders gewoon uit Duitsland? Of is het een lease auto?
Dan word je gepakt op de BPM, plus transportkosten... dat heeft geen nut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

RomeoJ schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 14:08:
[...]

De 1-serie staat _juist_ bekend om problemen met de DSC, getuige onderstaande forumberichten:
http://www.babybmw.net/fo...php?f=11&t=14926&start=90
http://www.babybmw.net/forum/viewtopic.php?f=3&t=19881
http://www.babybmw.net/forum/viewtopic.php?f=3&t=18667

Ook wordt er op datzelfde forum gesproken over last van een zware koppeling en schijnt normaal te zijn bij een 1-serie. Ik heb gehoord dat diverse mensen geëxperimenteerd hadden met versnellingsbakolie, en zou een stuk lichter koppelen. Dus wat dat betreft kan je conclusie over de koppeling wel kloppen ;)
Tnx. Ik zal dit aan haar doorgeven. De koppeling en DSC samen zouden voor €3k aan reparaties betekenen, wat toch wel erg veel is, dus je kan je voorstellen dat ze not-amused was met dat nieuws en bij mij ten rade ging of het wel klopte.
Overigens ben ik in TIS een revisie-set tegen gekomen die aanzienlijk minder kost. Ik neem aan dat BMW die niet zomaar aanbied... Zeker niet bij een auto die nog relatief jong en kort op de markt is...
alexbl69 schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 14:04:

Vergeet niet dat een auto bruto (dus wat de dealer werkelijk krijgt) in Nederland het goedkoopst in heel Europa is, en waarschijnlijk dus ook ten opzichte van Amerika. BPM, heffingen, BTW, etc maken in Nederland een auto duur... En aangezien je die altijd moet betalen, is parallel importeren dus zinloos, want je koopt een dan een auto die bruto al duurder is dan dezelfde auto in Nederland, en dan komen deze belastingen (die berekend worden op basis van de bruto prijs) er nog overheen, wat de auto uiteindelijk netto duurder maakt.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
BPM ongeveer 43%
BTW 19%
Invoerrechten 10%

Dan zit je al over de 82.000 euro, meer dus dan jouw 77.000 :P .En dan heb je nog vervoerskosten etc.

Voor sommige auto's met weinig rest BPM kan het gunstig zijn... bij nieuwe auto's betwijfel ik het.

[ Voor 17% gewijzigd door YoshiBignose op 21-09-2010 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak

PauseBreak

derp!

Nee inderdaad, dat zou je alleen wat schelen op het moment dat je 'm importeert uit bijv. Duitsland en 'm een jaar laat staan. Dan scheelt het iets op de BPM, maar heel veel 'winst' ga je er denk ik niet op maken bij een nieuwe auto.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:35
PauseBreak schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 15:32:
Nee inderdaad, dat zou je alleen wat schelen op het moment dat je 'm importeert uit bijv. Duitsland en 'm een jaar laat staan. Dan scheelt het iets op de BPM, maar heel veel 'winst' ga je er denk ik niet op maken bij een nieuwe auto.
Ik heb toen bij de aanschaf van mijn BMW gekeken naar nieuw importeren uit het buitenland. Toen was de constructie om te kijken naar EU landen die geen euro hebben en in te spelen op het koers voordeel. Toen was zweden interessant maar ik vond de risico's met garantie e.d. niet opwegen tegen de paar duizend euro voordeel die eruit te halen was. Maar als je echt het onderste uit de kan wil dan is het wel mogelijk.

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
JdM schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 14:32:
[...]

Ben het met je eens dat imitatie niks uit hoeft te maken, neem nou BBS dat is ook een imitatiemerk als je uitgaat van OEM materiaal.
BBS een imitatie merk? Ze maken gewoon OEM velgen voor audi..
Mijn OEM velgen zijn door RONAL gemaakt en de jaren daarvoor bij OZ..

Soms komen de imitatie velgen gewoon bij de zelfde fabrikant vandaan als de originele.. Maarja je hebt natuurlijk ook slechte imitatie's
EvaluationCopy schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 13:46:
[...]

Ja ik doe het ook niet.. Maarja de meeste mensen hebben geen 80K voor een 5er klaar liggen en gaan leasen.. mja who cares op een lease bak ;)

[ Voor 27% gewijzigd door KappeNou op 21-09-2010 15:53 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alexbl69
Ja, dat auto's in Nederland voor belasting 'sportgoedkoop' zijn hoef je me niet uit te leggen. Dat doen de dealers namelijk wel als je over korting begint.

Want dat is nog zo iets; die Amerikanen krijgen in de regel ook nog eens 10-15% korting op die karren. Nou heb ik redelijk wat auto's gekocht de laatste jaren, maar de enige wagens waar je een leuke korting op krijgt zijn bedrijfsbusjes. Inderdaad, zonder bpm.

Met personenwagens is eigenlijk, naar welke dealer je ook gaat, praktisch niets mogelijk. Alle dealers zeggen onafhankelijk van elkaar dat ze geen enkele ondersteuning van de fabrikant hoeven te verwachten omdat de brutoprijzen al zo laag zijn, dat alle marge er al uit is. Elke korting die je krijgt gaat dus direct van de marge van de dealer af. Het enige waar je over kunt praten is de inruilwaarde van je oude auto. Kortingen op de nieuwprijs zijn taboe :'( .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Imitatie velgen zijn velgen die door een andere fabrikant gemaakt zijn dan origineel. BBS is jaren huisleverancier geweest van BMW en Alpina, en kan je daarmee nauwelijks imitatie noemen. Hetzelfde geldt voor alle onderdelen. Veel kan je van BMW zelf kopen, maar ook van Hella of Bosch. Daar is weinig imitatie aan, alleen staat er geen BMW op, maar voor kwaliteit maakt dat niet uit.

BMW maakt zelf echt geen velgen, dat laten ze wel over aan de jongens die ervaring ermee hebben ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

huh ? BBS ? Alpina ? Zijn Alpina velgen BBS velgen :?

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Daarom vind ik dat het woord immitatie niet zo vaak gebruikt moet worden, alleen als het echte cheap ass shit uit china is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Even een vraagje aan de E87 rijders hier. Een kennis van mij rijdt in een E87 118D uit 2005 met ongeveer 150.000km op de teller (uit m'n hoofd). Zij heeft onlangs bij de garage aangegeven dat ze het schakelen wat zwaar vind gaan en de DSC geeft een foutmelding.

De dealer gaf aan dat het schakelen door de koppeling zou komen en deze vervangen moet worden. Nu weet ik van de ervaringen die hier gedeeld zijn, dat de 1-serie diesels wat zwaar kunnen schakelen. Verder heeft geen last van andere koppelings-kwalen, zoals niet goed kunnen ontkoppelen (knarsende versnellingen bij schakelen) of een slippende koppeling bij hogere versnellingen. Het verhaal van de garage klinkt mij dus niet heel geloofwaardig, maar wat is jullie mening hierover?

Versnellingsbak olie zou ik eerst eens laten vervangen, moet bij meer autos zo rond de 150k en dat kan ook _goed_ te merken zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online
YoshiBignose schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 18:06:
Daarom vind ik dat het woord immitatie niet zo vaak gebruikt moet worden, alleen als het echte cheap ass shit uit china is.
Immitatie is gewoon immitatie, het blijft een kopie, dan kan de kwaliteit nog zo goed zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheez50
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 23:21
1imi·ta·tie de; v -s 1 het nadoen of namaken 2 iets dat nagebootst, nagemaakt...

Imitatie is het namaken van bestaande ontwerpen. BBS heeft een behoorlijk eigen lijn ontwerpen die op zichzelf graag geimiteerd worden. Een aantal automerken heeft gebruik gemaakt van de ontwerpkennis van bijvoorbeeld BBS. In het ontwerp zie je dan ook de designfilosofie van BBS terug.
Daarnaast bestaan er bepaalde modeverschijnselen. Net als in andere mode-onderhevige takken van sport, zijn ook velgen vaak gelijkend.

Imitatie is voor mij dus de bedoelde namaak van bekende stijlen. Een imitatievelg is dus een velg die een op een naast een origineel kan worden gehouden en alleen op kleine puntjes(, merk en prijs) verschillen. Bijvoorbeeld koni schokdempers zijn als het ware imitatie van de originelen, maar met iets aangepaste specs. Geen haar op mijn hoofd om koni's 'imitatie' te noemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
In de velgen wereld noem je imitatie alleen een namaak van een originele velg. Audi velgen zijn heel erg in trek om geimiteerd te worden net zoals tegenwoordig de BBS le mans velgen.

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
  • Laatst online: 08-02 14:52
En volgens mij heb je ook nog imitaties die beter zijn dan het orinineel. De styling 225m van BMW zelf schijnt ruk te zijn, terwijl er imitaties zijn die veel beter zijn. Ik meende dat de BMW eigen variant krom trekt oid.... Maakt ook niet zo heel veel uit, ik vind zelf stijlbreuk het ergste wat je kunt doen. Imitatie of niet, Audi s styling velgen horen niet onder een Golf, M6 velgen niet onder iets anders dan een M6. Maar dat is mijn persoonlijke mening....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
ach, ik ben wel fan van goede imitaties gezien de prijs haha

Ik heb laatst bij de dealer gevraagd of ze geen setje gebruikte CSL's hadden liggen waarop de onderdelen man + monteur zei: (nee) maar koop gewoon een set imitaties?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online
Reloader schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 20:44:
ach, ik ben wel fan van goede imitaties gezien de prijs haha

Ik heb laatst bij de dealer gevraagd of ze geen setje gebruikte CSL's hadden liggen waarop de onderdelen man + monteur zei: (nee) maar koop gewoon een set imitaties?
Passen de originele CSL's überhaupt onder een normale E46?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
geen idee eigenlijk? kan best zijn van niet idd

maar van een setje gebruikte alpina's zeiden ze hetzelfde koop maar imitaties

Ik had van een bekende de tip gekregen om dealers te bellen voor velgen omdat die schijnbaar regelmatig setjes hebben liggen, en vooral in tijden van "crisis" schijnen ze daar graag van af te willen. maar in de praktijk heb ik niet echt iets gevonden haha

[ Voor 96% gewijzigd door Reloader op 21-09-2010 20:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online
Reloader schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 20:49:
Het kan in principe wel, maar niet op de manier zoals het bij een echte CSL zit: http://www.bimmerforums.c...-csl-alloys-fit-a-t27983/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
ja dan zou je 4 voorwielen moeten hebben, dat is een beetje jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

Daar hebben ze het over een sedan hè. Reloader heeft een coupé en die slikt sowieso bredere velgen dan de sedan.

[ Voor 86% gewijzigd door zimbab op 21-09-2010 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Reloader schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 20:49:

maar van een setje gebruikte alpina's zeiden ze hetzelfde koop maar imitaties

Ik had van een bekende de tip gekregen om dealers te bellen voor velgen omdat die schijnbaar regelmatig setjes hebben liggen, en vooral in tijden van "crisis" schijnen ze daar graag van af te willen. maar in de praktijk heb ik niet echt iets gevonden haha
Niet gewoon op ebay.de kijken? Ik zoek nooit op BMW, maar voor Audi kan je de meest dure OEM sets vinden.

>klik< und >klik<

[ Voor 20% gewijzigd door KappeNou op 21-09-2010 22:37 ]

>PC specs<

• alexbl69
Als je het trouwens hebt over übercool dan vind ik dit ook een kanshebber:

Afbeeldingslocatie: http://data.motor-talk.de/data/galleries/0/6/869/12698772/user9730-pic1091-1262605008-39449.jpg

240km/u. met 2200tpm _/-\o_ . Lijkt me de ultieme Autobahn-Maschine (maar dan wel mét navi-pro!).

Volgens de berichten een testauto, de 535d of 540d, zie hier.

Verwijderd

alexbl69 schreef op woensdag 22 september 2010 @ 13:23:

[afbeelding]

240km/u. met 2200tpm _/-\o_ . Lijkt me de ultieme Autobahn-Maschine (maar dan wel mét navi-pro!).

Dat betekent dus dat je de hoogste versnelling nooit zal gebruiken, laat staan diegene ervoor.

Of je moet gewoon altijd 240 rijden, no matter what :9

• RSP
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-08 14:31

RSP

Dat is vast een overdrive vernsnelling, 6 of 7 wellicht?

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-08 20:54

Dat is wel erg netjes. Maar wel erg onzinnig inderdaad.

PS: Het toerental is een grootheid om het aantal omwentelingen van een voorwerp per tijdseenheid aan te geven, tpm is dus een beetje vreemd, rpm is meer gebruikelijk.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

• KappeNou
Koppeling in en foto maken ;) 535d is trouwens het hoogste. Daarna heb je pas een 740d

>PC specs<

• EvaluationCopy
Vergeten foto te maken, maar ik stond net op de parkeerplaats naast een E36 330i. Eeehm :P

• Apache
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:22

Apache

amateur software devver

KappeNou schreef op woensdag 22 september 2010 @ 14:02:
Koppeling in en foto maken ;) 535d is trouwens het hoogste. Daarna heb je pas een 740d
Er zijn geruchten dat er van de F10 ook een 540d versie komt.

If it ain't broken it doesn't have enough features

• RSP

RSP

Net trouwens Top Gear (Seizoen 10, Episode 9) gekeken, waarbij de heren meedoen aan de 24h Britcar challenge met een 330D die volledig tot racecar wordt omgebouwd. Ik had 'm al eens gezien maar was vergeten hoe gaaf het was. Zeker een aanrader voor als je vanavond nog wat entertainment zoekt :-)

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:58

GaMeOvEr

Is een hork.

YoshiBignose schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 18:06:
Ik heb dezelfde mening. Imitatie = goedkope shit, troep uit china. Voor de rest gebruik ik de term aftermarket. Lees, goed spul, alleen niet bij de Dealer gehaald.

Imitatie = een set 19" "BMW M look" velgen met linglong rubber voor 800 euro.
Aftermarket = een set velgen van een fatsoenlijke fabrikant, zoals BBS, Alpina, Ronal, etc.

Hetzelfde bij overige onderdelen. Meyle, ATE, Bosch, Hella en dat soort merken bieden prima spul aan voor je auto, goedkoper als bij de dealer en minimaal dezelfde kwaliteit. Zo zou ik een set Zimmerman remschijven ook geen imitatie noemen. Goedkoper en beter dan dan de originele OEM schijven. Je kunt natuurlijk ook een rondom set voor je 530 kopen met blokken voor 90 euro, dat is dan wel weer "imitatie". ;)

Aannames zijn fataal.

• Aries.Mu
RSP schreef op woensdag 22 september 2010 @ 13:52:
Dat is vast een overdrive vernsnelling, 6 of 7 wellicht?
8. Het zal de nieuwe 8 traps automaat zijn, die je trouwens ook kan hebben op een 520d... met flippers! _/-\o_
Ik zou graag eens met zo'n combinatie rijden. Lekker relax cruisen op koppel...

• RSP

RSP

Pff ... gelukkig hoef je dat niet zelf meer te schakelen. Je zou d'r haast moe van worden.

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 15-09 15:44

Daniel

Kapitein NCC-1701
alexbl69 schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 07:38:
Willen klanten toch groter dan 17", dan laat hij ze ook de testrit maken in een auto met deze velg/band. Hij had zoals gezegd hele slechte ervaringen met klanten die een proefrit op 17" hadden gemaakt, en daarna teleurgesteld werden door hun bestelde uitvoering met 18" of groter.
Het lijkt mij nogal een kolderverhaal. Ik kan me niet echt voorstellen dat BMW een auto aflevert die alleen op de basisversie wielmaat een acceptabel weggedrag oplevert. Als je er 21" onder schroeft zal dat wel merkbare verschillen opleveren maar het verschil tussen 17" en 18" (of 19", zo je wil) lijkt me te verwaarlozen en zal al helemaal niet direct tot hele grote verschillen in wegligging leiden. Het is sowieso ook niet helemaal verklaarbaar: een grote velgmaat leidt over het algemeen tot een lagere wang van de band (minder vervorming) en een breder loopvlak wat meer grip oplevert. Lagere banden zijn stijver en zullen dus eerder tot een strakker weggedrag leiden dan andersom.

Maar misschien dat klanten die een E60 op standaard 16" ballonbanden gewend waren negatief verrast werden door hun strakker geveerde F10.

• zimbab
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

RSP schreef op woensdag 22 september 2010 @ 16:21:
Pff ... gelukkig hoef je dat niet zelf meer te schakelen. Je zou d'r haast moe van worden.
Porsche komt als het goed is met een handgeschakelde 7-bak in de nieuwe 911. Ben benieuwd of dat een close-ratio bak wordt over een "groene" bak me een dikke overdrive. Ik denk het laatste, maar het eerste zou wel heftig zijn natuurlijk. :P

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

EvaluationCopy schreef op woensdag 22 september 2010 @ 14:05:
Vergeten foto te maken, maar ik stond net op de parkeerplaats naast een E36 330i. Eeehm :P
ach jonguh, dat is vet man! Nieuwste mooodel!

Kansloos...

Blij Met Wilco

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Ach, als je een ander inlaatspruitstuk op een 328 zet zit je aan hetzelfde vermogen. En als je dan ook nog een automaat hebt trek je veel sneller op, dus dan klopt die 330i wel*

*is mij al eens verteld door een vage kennis die beweerde dat een Z3 kansloos zou zijn tegen een 328i Touring met automaat O-)

🖥️ | 🚗

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Wat heeft die vriend van mij straks dan als zijn project klaar is ? een M3 ?

Blij Met Wilco

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

RSP schreef op woensdag 22 september 2010 @ 14:43:
Net trouwens Top Gear (Seizoen 10, Episode 9) gekeken, waarbij de heren meedoen aan de 24h Britcar challenge met een 330D die volledig tot racecar wordt omgebouwd. Ik had 'm al eens gezien maar was vergeten hoe gaaf het was. Zeker een aanrader voor als je vanavond nog wat entertainment zoekt :-)
Die aflevering heb ik afgelopen maandag gezien op Canvas. Was wel een heldenaflevering iig. Clarkson was volgens mij serieus emotioneel aan het eind. (ws een groot deel vermoeidheid)

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

• MelvinB
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-09-2023

Ik heb hetzelfde een week of wat geleden gehad. Een paar pagina's terug ook over gepost.

In ieder geval moest bij mij de DTC/DSC-module vervangen worden, nieuwe remolie en nieuwe software worden geprogrammeerd voor de boordcomputer. Heb dit bij een BMW-specialist laten doen en niet bij de dichtsbijzijnde BMW-garage, want dan was ik veel duurder uit.

Ik was totaal zo rond de 1300 Euro in de btw kwijt, maar de auto rijdt nu weer perfect.

[ Voor 25% gewijzigd door MelvinB op 22-09-2010 19:47 ]

| DELL XPS 15 Haswell QHD | APPLE iPhone X Silver | APPLE iPad Air |

• alexbl69
Weet iemand of, en zo ja waar, je de Nederlandstalige handleiding van de F10 kunt downloaden? De US versie is hier te vinden.

• EvaluationCopy
-Thunder- schreef op woensdag 22 september 2010 @ 17:33:
[...]

ach jonguh, dat is vet man! Nieuwste mooodel!

Kansloos...
Hij had ook echt 330 cijfertjes van een E46 :F

• Spiller
  • Laatst online: 05-09 23:14
Afbeeldingslocatie: http://i73.photobucket.com/albums/i216/werkbij/22022010329.jpg

Afbeeldingslocatie: http://i73.photobucket.com/albums/i216/werkbij/03032010342.jpg

Ioniq 5 P45

• KappeNou
Van het weekend trouwens met nat wegdek met een M5 wezen spelen! We hadden net nieuwe BBS velgen gemonteerd met 295 achter.. en een eibach setje 30/30. Wat een grip heeft dat ding tijdens het driften! Misschien ga ik dan nog ooit het BMW virus krijgen?? ;)
De volgende dag nog even in het droog wezen spelen, ik moet zeggen het grip gevoel en bestuurbaarheid tussen droog en nat driften was erg klein.
Hier een kleine impressie van de auto (helaas staat er geen powerslide op, dat was op die plek niet echt verantwoord)
>klik< Let trouwens niet op de wrap, die is nog niet af. Dit 3M materiaal is eigenlijk voor interieur delen bedoeld, dus eigenlijk veels te dik om goed op niet vlakke delen aan te brengen. Maar op een paar schoonheid foutjes ziet het er goed uit. Lekker fout!

>PC specs<

• 418O2
  • Laatst online: 15-09 11:03
potverdomme, strakke kar, heeeerlijk geluid.

zon m5 is natuurlijk wel errug vet hoor. Wat rij je zelf nu?

• fsfikke
  • Niet online
Ik vind auto's die gewrapped zijn in matte folie altijd een beetje net niet. Bijna alle premium merken bieden tegenwoordig ook wel matte lakken aan. In München laatst nog een Frozen Gray M6 en een Frozen Black M3 gezien :9~

• KappeNou
@Catch22: Alleen jammer dat die digitale camera het geluid niet aan kan ;) Het is wel een beetje overdreven, maar het is ook niet zijn daily.
golf 4 & B7 A4 cabrio. Beiden met redelijk vermogen. Maar ik zoek nu een vervanger voor de golf welke ondertussen wat ouder begint te worden. Daar maak ik ook de meeste KM's in dus ik zat nu ook te kijken voor een 120d high executive. Lijkt me wel een fijne auto. (diesel is ook helemaal nieuw voor mij, ik heb altijd gezworen om het nooit te nemen..)

@fsfikke: Dat heb ik ook. Jammer dat je de wrap in dit filmpje niet goed ziet, want in het filmpje lijkt het rijdend het zelfde als elke andere mat zwarte wrap. In RL is dat zeker niet het geval. Het geeft een hele andere look dan zo'n mat zwarte wrap. Hier in mijn wijk rijd ook zo'n matte M5, maar dat is echt helemaal niks. De Carbon wrap is een stuk beter! Wel heel fout! ;)

[ Voor 12% gewijzigd door KappeNou op 22-09-2010 23:01 ]

>PC specs<

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 15-09 12:27

4x2

lộn xộn quá

Alleen jammer dat de eigenaar zo'n idioot is en het blok nu aan puin is :P

leeg

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

fsfikke schreef op woensdag 22 september 2010 @ 22:47:
Ik vind auto's die gewrapped zijn in matte folie altijd een beetje net niet. Bijna alle premium merken bieden tegenwoordig ook wel matte lakken aan. In München laatst nog een Frozen Gray M6 en een Frozen Black M3 gezien :9~
Matlak is in de praktijk gewoon niet handig. Omdat de lak niet wordt beschermd door een blanke laag moet je bij beschadigingen aan de lak meteen een carrosseriedeel laten overspuiten om de schade te herstellen. Tevens vind ik het er nogal pauperig uitzien, helemaal als de auto niet perfect schoon is.

Frozen Gray is meer een soort zijdeglans. In de showroom ziet het er erg fraai uit. De kopers krijgen van BMW een hele lijst van dingen die ze niet moeten doen met hun auto om te voorkomen dat de auto er binnen de kortste keren verpauperd uitziet. Frozen Gray lijkt me niet goed voor de restwaarde als je van plan bent een auto dagelijks te gebruiken.

• KappeNou
@Femme: Je kan tegenwoordig wel Swissvax Opaque gebruiken.

Misschien ken je deze al, maar ziet er goed uit:

Afbeeldingslocatie: http://www.miglior.co.uk/images/detailed/524/resize/12.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.miglior.co.uk/images/detailed/524/resize/18.jpg

Voor:

Afbeeldingslocatie: http://www.miglior.co.uk/images/detailed/524/resize/34.jpg

Na:

Afbeeldingslocatie: http://www.miglior.co.uk/images/detailed/524/resize/35.jpg
Afbeeldingslocatie: http://www.miglior.co.uk/images/detailed/524/resize/30.jpg

>PC specs<

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Ik vind opzich dat matte wel erg stoer staan. Ik droom nog wel eens over een dikke M5 volledige getinte ramen, matzwart, en zwarte velgen. Wat lijkt me dat heerlijk stoer, terwijl het tegelijkerdtijd zo fout is!

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

• SYQ
  • Niet online

SYQ

woei! zonet 245 gereden in Duitsland, helaas ging ie niet harder vast de begrenser.. Wat ik wel uber vond was dat ie tussen 220 en 230 ging schakelen naar de zes :D en heerlijk cruisen met 160, de toerenteller op 2000 :*)

[ Voor 3% gewijzigd door SYQ op 23-09-2010 02:34 ]

• KappeNou
245 zal geen begrenser zijn ;) Of de teller moet verkeerd om afwijken

>PC specs<

• SYQ
  • Niet online

SYQ

Kan ook, maar de toerenteller zat niet tegen zn max aan vandaar dat ik dacht iets met begrenzer. Ach ja, 245 was een geweldige kick en snel zat :) Ik reed trouwens niet in zijn sportstand maar dat moet geen hol uitmaken

• Aries.Mu
SYQ schreef op donderdag 23 september 2010 @ 09:23:
Kan ook, maar de toerenteller zat niet tegen zn max aan vandaar dat ik dacht iets met begrenzer. Ach ja, 245 was een geweldige kick en snel zat :) Ik reed trouwens niet in zijn sportstand maar dat moet geen hol uitmaken
Een 530d is gewoon all the car you'll ever need. >:)

• Reloader
KappeNou schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 22:34:
[...]

Niet gewoon op ebay.de kijken? Ik zoek nooit op BMW, maar voor Audi kan je de meest dure OEM sets vinden.

>klik< und >klik<
:)

zijn 4 voorwielen en wil toch liever een breedset, dus denk dat het toch maar replica word en 18/19 inch weet ik nog niet zeker.

had wel een mooie aanbieding gehad met vredestein ultrac sessanta bandjes :) (was wel 18 inch )

@femme hieronder:

daarom wil ik liever een breedset, dan ziet het er helaas nog niet uit als bij de echte M3 velgen, maar je kunt wel een verschil zien tussen voor en achter!

[ Voor 13% gewijzigd door Reloader op 23-09-2010 13:27 ]

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

fsfikke schreef op dinsdag 21 september 2010 @ 20:48:
[...]

Passen de originele CSL's überhaupt onder een normale E46?
Nee, past niet. Je hebt een achteras nodig van een M3 om de achterwielen gemonteerd te krijgen ivm ET-waarde. Ze komen anders volgens mij te ver naar buiten. Er zijn wel CSL-replica's maar die hebben niet de extreme concave vorm van originele CSL-achterwielen en dat is juist wat deze velgen zo gaaf maakt.

De voorwielen ook achterop zetten kan wel maar dan zit je met 235mm smalle bandjes achter en lijkt het alsnog niet op een originele setup met CSL-velgen aangezien de achterwielen anders zijn gevormd dan de voorwielen.

[ Voor 18% gewijzigd door Femme op 23-09-2010 13:04 ]

• Reloader
k heb nog wat zitten zoeken, blijf dit een raar plaatje vinden, is echt helemaal uit verhouding

bij deze (andere velg ;) ) vind ik dat dus niet of ligt dat aan mij?

Afbeeldingslocatie: http://i16.photobucket.com/albums/b3/v5-aps/19_MSport.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.bmautosport.co.uk/images/565_1640hReEx76FaHQx.jpg

(beide wel mooie velgen alleen die boutjes in die schnitzer velgen vind ik lelijk)

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-12-2024

tdw

Amai seg!

[afbeelding]

Dit kan ook gewoon met een normale versnellingsbak. Gewoon heel veel gas geven tot je 240 rijdt, naar z'n vrij schakelen en dan gas geven tot 2200rpm. Foto maken en lekker de pimp uithangen. :+

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

• alexbl69
Volgens de BMW handleiding is het verstandig om de eerste 2.000km niet boven de 160km/u. te komen. Is dat niet wat veel (die 2.000km dan :) ). Is er überhaubt iemand die zich houdt aan dit soort adviezen? Ik dacht dat inrijden iets uit het verleden is.

• P.B.
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
2.000km niet boven 160 lijkt me geen moeilijk cq onoverkomelijk iets?

• Spiller
  • Laatst online: 05-09 23:14

Ioniq 5 P45

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Reloader schreef op donderdag 23 september 2010 @ 14:01:
[...]

k heb nog wat zitten zoeken, blijf dit een raar plaatje vinden, is echt helemaal uit verhouding

bij deze (andere velg ;) ) vind ik dat dus niet of ligt dat aan mij?

[afbeelding]

[afbeelding]

(beide wel mooie velgen alleen die boutjes in die schnitzer velgen vind ik lelijk)
Die onderste zijn zooo lelijk...

Heb vandaag mn auto naar de garage heen gebracht, geel lampje ging branden. Uitstootwaarde niet helemaal goed. Ze hebben geen lekkende slang gevonden, waarschijnlijk zat het in de carterkap ofzo? Maar dat vervangen ging 500 euro kosten. Er werd mij geadviseerd er niets aan te laten doen omdat hij er niet kapot van ging ofzo. Daar maar mee akkoord gegaan, gisteravond ging toch ineens het lampje uit...

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

• alexbl69
Bedankt, kan ik met een gerust hart (nou ja >:) ) naar Duitsland de dag nadat ik m'n 528 heb.

• Reloader
welk geel lampje? uitstootwaarde is lambda

kan zijn lekkende slang, (paar tientjes) , was bij mij scheurtje in het inlaatspruitstuk (heb een nieuwe gekocht maar 2e hands moet dat voor een zacht prijsje te koop zijn lijkt me)

of natuurlijk een defecte lambda, het hoeft niet perse zo te zijn dat de uitstoot waarde fout is..

(in de "op de hoek" garage testen ze of het in het inlaat traject zit door remmenreiniger nevel voorzichtig over het inlaatspruitstuk te nevelen.. heb k horen zeggen)

@inrijdstuk mooi stukkie :)

Hoe zit t eigenlijk met het opentrekken van een "oude" (10 jaar of 15) jaar oude auto?

mijn auto heeft bijvoorbeeld voordat ik hem kocht 2 jaar stilgestaan, en is van een oud mannetje geweest (cliche) , nu ben ik ook niet zo'n racer maar als ik op vakantie ga zonder aanhanger is een keer lekker door gassen wel leuk.

na een ritje Tilburg --> venlo , wel veilig om hem ff open te trekken tot de red-line?

of gelden hier ook weer van die stapjes voor (je hoort wel is van die mensen die zeggen , eerst tot 4k toeren dan 10 minuten rijden, dan 5k toeren etc)

of gewoon gassen >:)

[ Voor 58% gewijzigd door Reloader op 23-09-2010 16:16 ]

Pagina: 1 ... 31 ... 37 Laatste

Dit topic is gesloten.