Het grote BMW-Topic #10 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 29 ... 37 Laatste
Acties:
  • 163.134 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 07:22

PauseBreak

derp!

YoshiBignose schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 12:33:
Wat zeg je allemaal :') Ik heb een Pioneer nav. daar staat 4x50 WATT op wat is dat dan :P
Dat betekent dat je Pioneer navigatie maximaal 4x 50W kan aanleveren. Kortom, met de speakers die hier iets eerder gepost staan zul je nog altijd een versterker nodig hebben.

Nee, merp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcusso
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 15-09 15:28
Zou je niet gewoon langsgaan bij die shop? Kunnen ze je advies op maat geven.

No Shame, only Fame!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ozzi
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 10:15

Ozzi

??

YoshiBignose schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 12:17:
Als ik nieuwe speakers in m'n E46 wil (deze zijn echt slecht) zijn deze dan aan te raden:

http://www.rondevries.nl/...oofdgroep=9&subgroep=1821

Of moet ik ook een versterker er bij kopen? Ik hoef geen keiharde bas ofzo ik wil gewoon goed geluid :P
Deze heb ik afgelopen week besteld. In de winkel werd mij bij deze set aageraden om een apparte versterker hiervoor te plaatsen. Van Audio System heb je ook nog een andere variant waarvoor dat volgens die kerel uit die winken niet persee nodig was.
Ik heb deze set nu besteld ICM een Blaupunkt tha-475 pnp set incl e46 kabel. Of het er beter op is geworden weet ik echter nog niet, nog niet alles is binnen ;(

geen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Sow, voor het eerst met een 535d meegereden (E60). Dat is wel flink trekken, bij elk toerental. De luchtvering was ook smullen. Geen centje pijn op hobbelige bospaadjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 23:22

Royz

Kleurenblind!!

Waar kan ik aan een handleiding komen voor een E90? Ik heb hem wel digitaal, maar een boekje in de auto zelf zou ook handig zijn :)

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheJason
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 09:01
Wat is er mis met printen en dan netjes inbinden of gewoon nietje erdoorheen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Royz
  • Laatst online: 23:22

Royz

Kleurenblind!!

TheJason schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 21:41:
Wat is er mis met printen en dan netjes inbinden of gewoon nietje erdoorheen?
Ik vind dat een beetje stijlloos in een BMW staan, jij niet?

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 14:51
Ozzi schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 18:57:
[...]

Deze heb ik afgelopen week besteld. In de winkel werd mij bij deze set aageraden om een apparte versterker hiervoor te plaatsen. Van Audio System heb je ook nog een andere variant waarvoor dat volgens die kerel uit die winken niet persee nodig was.
Ik heb deze set nu besteld ICM een Blaupunkt tha-475 pnp set incl e46 kabel. Of het er beter op is geworden weet ik echter nog niet, nog niet alles is binnen ;(
Cool, ach koop ik ook versterker erbij. Klinkt alleen weer moeilijk om aan te sluiten met al die kabels enzo. Naja, ik hoor het wel van je hoe het klinkt als alles af is he? Ik bouw eerst de speakers wel in kijken of dat verbetering geeft en die versterker kan dan nog wel.

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:48

4x2

lộn xộn quá

Royz schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 22:01:
[...]
Ik vind dat een beetje stijlloos in een BMW staan, jij niet?
http://bmwfans.info/parts...wse/technical_literature/

Leef je uit, prijzen staan dr bij, tel dr ~20% bij op dan zit je wel in de richting.'
Ga met het nummer naar de dealer en bestel m.
Het is wel voor de pre-facelift, als je de facelift hebt moet je die even kiezen in het hoofdmenu.

leeg

• Unknown Alien
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15-09 16:49
YoshiBignose schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 22:02:
[...]

Cool, ach koop ik ook versterker erbij. Klinkt alleen weer moeilijk om aan te sluiten met al die kabels enzo. Naja, ik hoor het wel van je hoe het klinkt als alles af is he? Ik bouw eerst de speakers wel in kijken of dat verbetering geeft en die versterker kan dan nog wel.
Als je liever geen versterker erin wilt bouwen koop dan speakers die minder vermogen nodig hebben. Pak gewoon speakers die MAX 50w RMS zijn.

Deze bv
http://rondevries.nl/inde...hoofdgroep=9&subgroep=128
of
http://rondevries.nl/inde...hoofdgroep=9&subgroep=128

Die andere speakers klinken pas mooi als er een versterker op zit. Ze hebben nou eenmaal power nodig om goed te kunnen spelen.

Ik ben zelf meer van DLS vind ik mooi klinken

• YoshiBignose
Thnx, dan koop ik wel een versterker erbij. Dan hoef ik toch alleen voor te versterken toch? En het aantal watt moet dan ongeveer gelijk zijn met de speakers?

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09:52
YoshiBignose schreef op woensdag 08 september 2010 @ 10:37:
Mijn E46 remt niet goed meer. Hij schiet naar rechts. Had ik al eerder gehad toen bleek de remklauw of tang ofzo niet goed te zijn. Die blijft klem zitten zeg maar, toen gereviseerd, nu is het weer terug. Dus dat wordt remklauw veravangen??? Wat kost dat? Is dat beter om beide voor direct te doen?
Lijkt of het uit de remmen komt, maar zit vaak in de wielophanging. Concreet: draagarmrubbers van de voorwielophanging vervangen. Onderdelen zijn niet gek duur, maar reken wel op 3 a 4 uur werk.

• YoshiBignose
Hmmm denk het niet hoor. Het kwam na de winter (door pekel enzo zei monteur) en toen heeft hij gereviseerd en remde het weer prima maar na een paar weken kwam het al steeds erger terug. Ik denk dat het wel gewoon die remklauw is hoor, maar nadeel is nu ook dat het krom gaat slijten die blokjes lijkt me... dus moet wel snel vervangen.

• Plague
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Unknown Alien schreef op zaterdag 11 september 2010 @ 09:41:
[...]
Die andere speakers klinken pas mooi als er een versterker op zit. Ze hebben nou eenmaal power nodig om goed te kunnen spelen.
Onzin. :) Bedenk je even goed dat je 90% van de tijd niet meer dan 1 watt zal verbruiken per kanaal. Da's al rond de 90 dB, en dat is vrij luid. Als je er een extra versterker bijneemt is de enige logische reden dat je wat extra 'headroom' wilt hebben voor je versterker. Dan moet je iets nemen wat gewoon ruim voldoende vermogen kan leveren (150W per kanaal) en anders kun je het net zo goed helemaal laten. Verschil tussen 50W en 90W is nog geen 3 dB. :)

• donaldo
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:57
Ik heb sinds een kleine maand ook een BMW. Het is een e46 316i uit 2004 met slechts 56 dkm op de teller. Niet zo'n dikke 6 in lijn als ik hier regelmatig voorbij zie komen maar ik ben er erg blij mee. Je moet ergens beginnen ;)

Foto's:

Afbeeldingslocatie: http://img651.imageshack.us/img651/9162/00070905753.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img824.imageshack.us/img824/516/00070905754.jpg

Inmiddels heb ik de cassettespeler vervangen door de originele business cd speler en BMW 16 inch lichtmetaal besteld.

• Vorak
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
mooie lijnen van binnen. ik vind die chromen baan die doorloopt naar de passagierskant altijd zo mooi

• YoshiBignose
Plague schreef op zaterdag 11 september 2010 @ 11:48:
[...]

Onzin. :) Bedenk je even goed dat je 90% van de tijd niet meer dan 1 watt zal verbruiken per kanaal. Da's al rond de 90 dB, en dat is vrij luid. Als je er een extra versterker bijneemt is de enige logische reden dat je wat extra 'headroom' wilt hebben voor je versterker. Dan moet je iets nemen wat gewoon ruim voldoende vermogen kan leveren (150W per kanaal) en anders kun je het net zo goed helemaal laten. Verschil tussen 50W en 90W is nog geen 3 dB. :)
Het klinkt alsof jij er verstand van hebt, maar iemand zei tegen mij dat als ik 90 watt speakers zonder versterk doe, dan moet je het volume heel hoog zetten ofzo en klinkt het niet meer goed en veel ruis... is dat zo?
donaldo schreef op zaterdag 11 september 2010 @ 13:07:
Ik heb sinds een kleine maand ook een BMW. Het is een e46 316i uit 2004 met slechts 56 dkm op de teller. Niet zo'n dikke 6 in lijn as ik hier regelmatig voorbij zie komen maar ik ben er erg blij mee. Je moet ergens beginnen ;)

Foto's:

[afbeelding]

[afbeelding]

Inmiddels heb ik de cassettespeler vervangen door de originele business cd speler en BMW 16 inch lichtmetaal besteld.
Ach tenminste wel de facelift. Witte knippers en lichtmetaal zal er idd al een stuk minder saai uit zien. Ik had alleen 17 inch genomen maar goed ;)

[ Voor 33% gewijzigd door YoshiBignose op 11-09-2010 18:12 ]

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-08-2024

Wekkel

De downloadkoning

Parkeerterrein van Van Poelgeest :P

Over speakers en wattages: je kan in jouw situatie beter kijken naar de gevoeligheid van de speakers. Dus hoeveel dB bij 1 Watt. Hoe meer, hoe luider de speaker is bij 1 Watt (en 1 Watt kan elke autoradio halen :P ). De gelinkte JBL's hebben 93dB/W, wat een prima waarde is.

• YoshiBignose
Ik wil helemaal geen hard geluid, ik wil mooi geluid :P maar omdat ik weinig verstand heb van al die db's en watts denk ik altijd maar: duur = kwaliteit = goed geluid :P

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
YoshiBignose schreef op zaterdag 11 september 2010 @ 23:12:
Ik wil helemaal geen hard geluid, ik wil mooi geluid :P maar omdat ik weinig verstand heb van al die db's en watts denk ik altijd maar: duur = kwaliteit = goed geluid :P
Het probleem van informatie op het internet over beter geluid erg lastig te waarderen is. Als het op auto's aankomt is er een hele grote groep die van mening is dat beter geluid ontzettend sterke bas betekend.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• YoshiBignose
Dat gevoel heb ik ook... maar ik ben voor de rest ook geen audiofiel, maar zelfs ik kan horen dat die E46 speakers gewoon ruk zijn. Op m'n pc in m'n kamer heb ik een logitech 5.1 van 505 watt en op de TV staat een Onkyo versterker dus dat klinkt allemaal goed. Maar als ik de zelfde muziek in m'n auto luister word ik altijd een beetje verdrietig. ;( dus ik wil dat beter hebben.

Nou ja eerst die speakers maar inbouwen als het niet mooi genoeg is dan versterker :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Niet online

SYQ

yeay hij staat voor de deur! 530d e60 bwj 2005 met 189dkm nap, pikzwart met cremeleer sport stoelen. Vandaag lekker de tijd nemen om alles uit te zoeken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Ja je ziet ze nu al vaker. Net als de oude 5-series begint zelfs de E60 nu een asobak te worden ;(

edit: ik noem je geen aso hoor, maar het viel me op. Steeds meer gepimpte E60's.

[ Voor 33% gewijzigd door YoshiBignose op 12-09-2010 11:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

SYQ schreef op zondag 12 september 2010 @ 11:17:
yeay hij staat voor de deur! 530d e60 bwj 2005 met 189dkm nap, pikzwart met cremeleer sport stoelen. Vandaag lekker de tijd nemen om alles uit te zoeken! te rijden!
;) Maar gefeliciteerd!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
woeps. gisteren boodschappen gedaan en de auto compleet vergeten. Ding heeft de hele avond/nacht van 18u tot vanmorgen 9u met beide ramen open en de sleutel er in voor de deur gestaan :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Kaasplank schreef op zondag 12 september 2010 @ 12:00:
woeps. gisteren boodschappen gedaan en de auto compleet vergeten. Ding heeft de hele avond/nacht van 18u tot vanmorgen 9u met beide ramen open en de sleutel er in voor de deur gestaan :$
Ach joh....niemand wil dat ding hebben! :P :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
Plague schreef op zaterdag 11 september 2010 @ 11:48:
[...]

Niks geen onzin. Als jji goeie speakers wilt hebben met mooi geluid zal je toch echt een externe versterker erop aan moeten sluiten om de speakers optimaal te kunnen benutten.

Ik ga ook voor sound quality en daarom DLS. en heb DLS compo's voorin gehad op me auto radio wat leuk klonk. En later een DLS RA50 versterker ertussen en klinkt 10 x beter. Moet er wel bij zeggen dat natuurijk het evrsterkings gedelte va neen goeie versterker velen malen beter is dan de standard auto radio.

De E90s enzo die kan je ook nieuw bestellen met Mark en Levison audio erin. Lijkt me niet dat ze die speakers op de busines radio hebben aangesloten, omdat een externe versterker geen flikekr utimaakt :)
yeay hij staat voor de deur! 530d e60 bwj 2005 met 189dkm nap, pikzwart met cremeleer sport stoelen. Vandaag lekker de tijd nemen om alles uit te zoeken!
Very nice geniet ervan gave bak

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Niet online
zimbab schreef op zondag 12 september 2010 @ 12:08:
[...]

Ach joh....niemand wil dat ding hebben! :P :+
blijkbaar :P

de buurman wou vanmorgen net de sleutels door de bus gooien. Ik heb de ramen maar even dichtgedaan zei die :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Pff auto ff gewassen en gepoetst. Vriend deed even wat polijsten op de motorkap, zaten veel van die wasborstel krasjes op. Die verdwijnen mooi daardoor, maar de STEENSLAG arghhhh die zie je nu des te erger. Ook ooit een stuk vogelschijt dat lekker door de lak geen gesmolten is. ;( m'n arme BMW.

Afbeeldingslocatie: http://i53.tinypic.com/25akh01.jpg

Ook even de velgen gepoetst en helemaal schoongemaakt. Waren gewoon geel op sommige plekken, ging er echt moeilijk vanaf. 2 uur bezig geweest wat een kut klus :( ik raad niemand deze velgen aan tenzij je kinderen hebt die mooi met die kleine handjes er tussen kunnen voor een paar euro :')

Afbeeldingslocatie: http://i56.tinypic.com/b7ns6r.jpg

(op deze foto waren ze nog niet gepoetst, je ziet dat de voorste velg al geel is)

[ Voor 38% gewijzigd door YoshiBignose op 12-09-2010 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
  • Laatst online: 09:02
SYQ schreef op zondag 12 september 2010 @ 11:17:
Foto's!! :9

En Yoshi wat is dat nou voor reactie?? Wie zegt dat het om gepimpt model gaat??

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online
EvaluationCopy schreef op zondag 12 september 2010 @ 13:32:
[...]

Foto's!! :9

En Yoshi wat is dat nou voor reactie?? Wie zegt dat het om gepimpt model gaat??
Ik vrees dat de E46 eerst aan de beurt is.

Allemaal van die sjonnies in 318i'tjes :N

530D's zijn leuk :9~ Vriend van me heeft er een met inmiddels 280k km op de klok, niet kapot te krijgen.

@YoshiBignose: Ik heb nog wel velgen die een stuk makkelijker schoon te maken zijn, ruilen? ;)

[ Voor 24% gewijzigd door fsfikke op 12-09-2010 13:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuDePrOdUcTiOnS
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-08 16:51
Unknown Alien schreef op zondag 12 september 2010 @ 12:08:
[...]

Niks geen onzin. Als jji goeie speakers wilt hebben met mooi geluid zal je toch echt een externe versterker erop aan moeten sluiten om de speakers optimaal te kunnen benutten.

Ik ga ook voor sound quality en daarom DLS. en heb DLS compo's voorin gehad op me auto radio wat leuk klonk. En later een DLS RA50 versterker ertussen en klinkt 10 x beter. Moet er wel bij zeggen dat natuurijk het evrsterkings gedelte va neen goeie versterker velen malen beter is dan de standard auto radio.

De E90s enzo die kan je ook nieuw bestellen met Mark en Levison audio erin. Lijkt me niet dat ze die speakers op de busines radio hebben aangesloten, omdat een externe versterker geen flikekr utimaakt :)

[...]

Very nice geniet ervan gave bak
Maar zeggen dat 90W speakers meer vermogen nodig hebben is wel onzin.. 90W zegt alleen maar iets over de belastbaarheid van de speaker.. De gevoeligheid geeft aan hoeveel lawaai eruit komt (meestal zo'n 90dB/W of meer bij auto speakers). Met een 25W versterker kan je dus flink lawaai maken met zulke speakers.. En de geluidskwaliteit heeft al helemaal niets te maken met het aantal watts van de speaker of van de versterker.. Wat inderdaad wel vaak het geval is, is dat externe versterkers wat beter klinken, maar dat heeft in principe niets met het vermogen te maken..

www.teamgenie.nl
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
You lock the door, and throw away the key
There's someone in my head but it's not me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
fsfikke schreef op zondag 12 september 2010 @ 13:44:
[...]

Ik vrees dat de E46 eerst aan de beurt is.

Allemaal van die sjonnies in 318i'tjes :N

530D's zijn leuk :9~ Vriend van me heeft er een met inmiddels 280k km op de klok, niet kapot te krijgen.

@YoshiBignose: Ik heb nog wel velgen die een stuk makkelijker schoon te maken zijn, ruilen? ;)
Je komt toch niet met 16 inch aanzetten dan he :P pic please.

En de E46 die is al een asobak maar de E60 was altijd (vond ik) 1 van de nettere BMW's. Iets saaier maar daardoor minder sjonnie. Maar goed elke 5-serie eindigt zijn leven bij bepaald volk :') ik wilde het alleen even kwijt, bedoelde er niks mee tegen SYQ eigenlijk haha, maar laten we eerst wachten op de foto's :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online
YoshiBignose schreef op zondag 12 september 2010 @ 14:43:
[...]

Je komt toch niet met 16 inch aanzetten dan he :P pic please.
Deze. Jouw aantal cilinders in het kwadraat inch ;)

Op zich vind ik ze niet lelijk oid, maar die 135m zijn zo nice :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
fsfikke schreef op zondag 12 september 2010 @ 15:27:
[...]

Deze. Jouw aantal cilinders in het kwadraat inch ;)

Op zich vind ik ze niet lelijk oid, maar die 135m zijn zo nice :P
Hey niet zo stoer he :') jij hebt ook maar 200cc meer. Zijn wel nette velgen moet ik zeggen hoor die. Maken de auto wat zakelijker ipv aso, maar E46 coupe moet ASO daarom gaat de deal helaas niet door.

M'n broertje heeft die zelfde velgen onder z'n E36 alleen die zijn volgens mij een maatje groter?

Afbeeldingslocatie: http://94.100.118.241/902850001-902900000/902866501-902866600/902866530_6_apHc.jpeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online
YoshiBignose schreef op zondag 12 september 2010 @ 16:19:
[...]

Hey niet zo stoer he :') jij hebt ook maar 200cc meer.
Moet jij niet zo denigrerend doen over mij 16" velgen, jij hebt ook maar 1" meer :( ;)
Zijn wel nette velgen moet ik zeggen hoor die. Maken de auto wat zakelijker ipv aso, maar E46 coupe moet ASO daarom gaat de deal helaas niet door.

M'n broertje heeft die zelfde velgen onder z'n E36 alleen die zijn volgens mij een maatje groter?

[afbeelding]
Lijkt er wel op inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
fsfikke schreef op zondag 12 september 2010 @ 16:42:
[...]

Moet jij niet zo denigrerend doen over mij 16" velgen, jij hebt ook maar 1" meer :( ;)

[...]

Lijkt er wel op inderdaad.
2 inch :(

[ Voor 4% gewijzigd door YoshiBignose op 12-09-2010 16:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 17:33
pff, ik ben echt slecht in knopen doorhakken :|

moet ik nou Alpina's kopen (breedset replica)
CSL's (breedset? als het te betalen is )
of toch gewoon de M velgen (zoals yoshi op zijn coupe heeft)

ik ben er al wel achter dat ik 19 inch veel te duur vind :|

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSP
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-08 14:31

RSP

M6 Replica velgen natuurlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

YoshiBignose schreef op zondag 12 september 2010 @ 16:19:
De 16" is Styling 45, de 17" (die onder die E36 dus) zijn styling 44. Zijn twee verschillende velgen. Ik heb de 44 ook onder mijn E46 Coupé.

Styling 45:

Afbeeldingslocatie: http://www.bmwtips.com/tipsntricks/wheels/bmw_wheel_045.jpg

Styling 44:

Afbeeldingslocatie: http://crass.on.ru/bmw/wheels/TMP_wheel/bmw_wheel_044.jpg

Styling 44 is veel mooier imo.

[ Voor 18% gewijzigd door zimbab op 12-09-2010 18:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

CSL (ongetwijfeld replica :P ) breedsetje in 17 of 18", staan eigelijk altijd goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Styling 44 is inderdaad veel mooier.

CSL zijn wel gruwelijk maar zoals je zegt is 19 inch wel prijzig. Ik vind mijn velgen prima.. alleen waren ze ook niet echt goedkoop. M6 velgen zijn echt de gaarste sjonnie velgen ooit en staan alleen mooi onder de M6.

Maar mijn velgen zijn ook breedset hoor. Styling 135. 225/255.

Afbeeldingslocatie: http://i105.photobucket.com/albums/m234/Acyd_Arrow/CIMG1054.jpg

[ Voor 41% gewijzigd door YoshiBignose op 12-09-2010 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online
YoshiBignose schreef op zondag 12 september 2010 @ 18:29:
Styling 44 is inderdaad veel mooier.

CSL zijn wel gruwelijk maar zoals je zegt is 19 inch wel prijzig. Ik vind mijn velgen prima.. alleen waren ze ook niet echt goedkoop. M6 velgen zijn echt de gaarste sjonnie velgen ooit en staan alleen mooi onder de M6.

Maar mijn velgen zijn ook breedset hoor. Styling 135. 225/255.

[afbeelding]
Met een M-paket zien die 135'ers er toch nog stuk beter uit. Die of Alpina's zou ik voor kiezen. Jammer dat ze zo prijzig zijn, replica hou ik niet zo van. Bij de CSL moet je wel omdat de echt volgens mij niet passen onder een normale E46.
zimbab schreef op zondag 12 september 2010 @ 18:10:
[...]

[...]

De 16" is Styling 45, de 17" (die onder die E36 dus) zijn styling 44. Zijn twee verschillende velgen. Ik heb de 44 ook onder mijn E46 Coupé.

Styling 45:

[afbeelding]

Styling 44:

[afbeelding]

Styling 44 is veel mooier imo.
Een wereld van verschil inderdaad :P

[ Voor 26% gewijzigd door fsfikke op 12-09-2010 18:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
fsfikke schreef op zondag 12 september 2010 @ 18:38:
[...]

Met een M-paket zien die 135'ers er toch nog stuk beter uit. Die of Alpina's zou ik voor kiezen. Jammer dat ze zo prijzig zijn, replica hou ik niet zo van. Bij de CSL moet je wel omdat de echt volgens mij niet passen onder een normale E46.
:( praat me nou geen M-pakket aan. Ziet er inderdaad veel gruwelijker uit maar ik vind de bumper van de coupe nog wel oke :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSP

RSP

Oh het gaat over een 1-serie? Dan staan de CSL's echt heel gaaf ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

fsfikke schreef op zondag 12 september 2010 @ 18:38:
Een wereld van verschil inderdaad :P
In real-life wel tenminste. Op die foto's hierboven lijken ze erg op elkaar, maar als je ze echt onder een auto ziet is het een wereld van verschil ja. Mijnes had de 45 velgen en daar zijn 44 op gekomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
het gaat om een E46 - 3 serie

CSL's zou worden een 18 inch breedset (wss breedset) Voordeel: erg bruut maar heeft iedereen al
Alpina's zou zijn : 18 inch breedset : vind ik erg mooi, maar ik twijfel over of 18 inch dan wel groot genoeg is :P
Styling 135: goedkoop, mooi, maar komt nog vaker voor als CSL's

het nadeel van alpina's is dat het lijkt op een karrewiel haha

het gaat hierbij bij alle velgen om replica's echte kan ik niet betalen haha

[ Voor 9% gewijzigd door Reloader op 12-09-2010 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Hoe weet je het verschil tussen echt en replica? Ik heb voor mijne 1000 euro betaald incl. banden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSP

RSP

Als je CSL's hebt voor die prijs, zijn het replica's :P

Per velg is 't weer anders, voor CSL heb je volgens mij tientallen immitaties, en voor Alpina's kun je het vaak aan de spaken zien die iets dieper in de velg liggen (maar dat verschilt ook weer per serie volgens mij). Als je rijdt zie je het niet in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Niet online

SYQ

YoshiBignose schreef op zondag 12 september 2010 @ 11:28:
Ja je ziet ze nu al vaker. Net als de oude 5-series begint zelfs de E60 nu een asobak te worden ;(

edit: ik noem je geen aso hoor, maar het viel me op. Steeds meer gepimpte E60's.
Ik ben veels te vrolijk(!!) om uberhaubt op je reactie in te gaan, ook al probeer je het met kleine letters goed te praten

Maar wat een beest is zo'n 530d toch, fuckme! :9 power heb ik snel wat zitten testen in begin om aan de auto wat te wennen, bochten neem ik vooralsnog heel rustig omdat dit mijn eerste auto is met achterwielaandrijving dus nog ff opletten. Maar gister was het echt genieten omdat ik gewoon rustig ben gaan rijden, en dan merk je pas wat voor heerlijk auto het wel niet is. En laat ik maar niet beginnen over het rustige blok die helemaal los gaat als je hem op zn staart trapt, heerlijk!

Verbruik ook voor de gein getest, omdat ik overal wel goeie dingen heb gelezen. En jawel hoor, hele mooie cijfers (lees: 5,8/100) op boordcomputer voor een snelweg ritje van 60km.

foto's volgen snel, geen tijd gehad

Wat ik wel weer geweldig vond was dat mn zwagertje, die zelf nu alweer 1,5jaar een a6 3.0 tdi Quattro rijd, diezelfde avond op marktplaats zat op zoek naar een 535d :D

dit is hem;
Afbeeldingslocatie: http://i56.tinypic.com/5d86yv.jpg
Afbeeldingslocatie: http://i56.tinypic.com/2ps5bi9.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door SYQ op 13-09-2010 09:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
En ik ben al blij als ik de 1 op 12 haal in een 316i :F ;( :/

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
knetter vette 530D. zwart zoals het hoort en mooi interieur. klasse bak. niks geen sjonie sjaakie pauper bak. gruwlijke bak _O_

ik zou haast voelen dat ik jaloers ben.....ohh nee ben echt jaloers hahaha :+

Wat mag de auto gekost hebben als ik vragen mag?

Wij hebben toen 17K betaald voor onze E46 320D 330 NM uit maart 2004 met 125K op de teller toen. Wel met sport interieur open dak enzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSP

RSP

Schitterende E60!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Niet online

SYQ

Unknown Alien schreef op maandag 13 september 2010 @ 10:11:
Wat mag de auto gekost hebben als ik vragen mag?
danku danku, ben ook superblij en voel me net een kind van 5 en kijk stiekum steeds naar de auto buiten. Gelukkig is mijn werkplek bij het raam, dus het scheelt haha

Auto heeft me 15.500 gekost. Net uit de lease, onderhoud helemaal bekend en van 1ste eigenaar. Ik denk dat ik het niet beter kon treffen als je voor de gein ff kijkt wat er zoal te koop is voor 15k aan 5series

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
  • Laatst online: 08-02 14:52
Mooie bak. Ik zou er alleen andere velgen onder zetten, dit zijn wel heel erg "lease" velgen. Een beetje leuke 18 of 19" en hij is helemaal af. Niet te pimp, zeker geen M6 repl oid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
YoshiBignose schreef op zondag 12 september 2010 @ 23:59:
Hoe weet je het verschil tussen echt en replica? Ik heb voor mijne 1000 euro betaald incl. banden.
is geen breedset denk ik he? en wat voor banden?

en het zijn sowieso replica's originele kosten je algauw 400 euro per wiel geloof ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heren ik heb zojuist mijn 318i opgehaald en voor navigatie moet ik dus mijn DVD in de speler doen. Nu ben ik benieuwd er ook een andere manier is? Want ik heb nu geen idee of ik nog muziek kan afspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
Verwijderd schreef op maandag 13 september 2010 @ 11:04:
Heren ik heb zojuist mijn 318i opgehaald en voor navigatie moet ik dus mijn DVD in de speler doen. Nu ben ik benieuwd er ook een andere manier is? Want ik heb nu geen idee of ik nog muziek kan afspelen.
E46? E90?

Ik heb 2 spelers, 1 voor de navigatie, 1 voor cds. Mijn vorige (E90) had dat ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zneek schreef op maandag 13 september 2010 @ 11:06:
[...]

E46? E90?

Ik heb 2 spelers, 1 voor de navigatie, 1 voor cds. Mijn vorige (E90) had dat ook.
Uhm 2009 model :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiant
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Radiant

Certified MS Bob Administrator

Verwijderd schreef op maandag 13 september 2010 @ 11:04:
Over wat voor modeljaar gaat het, wat voor navigatiesysteem, enzovoort? Mijn auto (met vdo dayton navi) heeft bijvoorbeeld in de achterbak een aparte drive voor de navigatie DVD.

Probeer het anders gewoon :?

edit: Traag :z

[ Voor 3% gewijzigd door Radiant op 13-09-2010 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
zneek schreef op maandag 13 september 2010 @ 10:46:
Mooie bak. Ik zou er alleen andere velgen onder zetten, dit zijn wel heel erg "lease" velgen. Een beetje leuke 18 of 19" en hij is helemaal af. Niet te pimp, zeker geen M6 repl oid.
Onze velgen-pimp _O- Je zou haast denken dat je aandelen aluminium van Corus hebt ofzo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zal vanavond foto's maken :D 3.18i M (sport in- en exterieur) donkerblauw van kleur en bruin lederen interieur :) Met 18" velgen. Erg gaaf al zeg ik zelf ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Niet online

SYQ

zneek schreef op maandag 13 september 2010 @ 10:46:
enige velgen wat ik mooi vind zijn de frankfurter (m5?) en bmw styling 162. Maar dat is mijn laatste zorg, eerst de nodige onderhoud doen en zorgen dat ie tiptop is. Bekende swirlflaps laten nakijken! En gelukkig zit er geen roetfilter in scheelt me bakken vol geld

Ook ben ik op zoek naar een oplossing op mijn mp3 collectie via idrive te kunnen gebruiken, telefoon/bleutooth voorbereiding heeft ie. Heb trouwens een iPhone 4

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online

Apache

amateur software devver

Het 2009 model na april heeft een HD voor de navigatie, je kan dan ook muziek kopieren dmv de usb poort in het handschoenkastje naar die HD.

Als je deze nieuwe idrive hebt heeft de controller op de middenconsole extra knoppen zoals nav/tel/etc rondom, de knop is ook iets kleiner dan de vorige i-drive knop.

If it ain't broken it doesn't have enough features

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

SYQ schreef op maandag 13 september 2010 @ 10:23:
[...]

danku danku, ben ook superblij en voel me net een kind van 5 en kijk stiekum steeds naar de auto buiten. Gelukkig is mijn werkplek bij het raam, dus het scheelt haha

Auto heeft me 15.500 gekost. Net uit de lease, onderhoud helemaal bekend en van 1ste eigenaar. Ik denk dat ik het niet beter kon treffen als je voor de gein ff kijkt wat er zoal te koop is voor 15k aan 5series
SYQ, schitterende bak man! Ik ga over een aantal jaar ook zo'n 5-serie (E60) kopen, ik vind dat namelijk echt een hele mooie wagen. Toevallig heb ik van het weekend ook in een E60 meegereden, die auto had echt alle opties die je maar kon bedenken (zelfs het zonnescherm kon automatisch omhoog en omlaag) en het reed echt super!

Veel plezier met de wagen! (heb je trouwens ook Xenon als optie?)

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cliffie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-09 11:34

Cliffie

Trompetslet

15k5 aan euro's? Dat is echt een koopje..... Heb je daar site voor van ex-lease?

17x DMEGC DM300-M156-60BK @ Enphase | 3300Wp Oost & 1800Wp West (Gouda)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Reloader schreef op maandag 13 september 2010 @ 10:47:
[...]

is geen breedset denk ik he? en wat voor banden?

en het zijn sowieso replica's originele kosten je algauw 400 euro per wiel geloof ik
Ze waren ook wel 2e hands he. Hoezo is het geen breedset? Als ik voor 225 en achter 255 heb dan is het toch een breedset. Volgens mij zijn dit de waardes:

Steek: 5x120
ET: 47 (voor) ET: 50 (achter)
Breedte: 8,0J (voor) 8,5J (achter)
Maat: 18 inch

Banden waren Conti Sportcontact 3 dacht ik, met 6mm. De prijs was eigenlijk 1200 euro, maar zonder factuur 1000 zei de beste man haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
Prachtig trouwens hoe iedereen tegenwoordig wegloopt met die E60, Had je de reacties moeten zien toen dat ding net nieuw was. Toch wel een kenmerk van fijnproevers-design dan, dat je het pas na lange tijd gaat waarderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Persoonlijk vind ik het, op de 1-serie na, de minst mooie BMW ooit gemaakt. Let op mijn woorden "minst mooi" ik zeg dus niet lelijk :P maar goed ik ben dan ook meer van de sportievere uitstraling :P

[ Voor 19% gewijzigd door YoshiBignose op 13-09-2010 11:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Niet online

SYQ

RomeoJ schreef op maandag 13 september 2010 @ 11:15:
[...]

SYQ, schitterende bak man! Ik ga over een aantal jaar ook zo'n 5-serie (E60) kopen, ik vind dat namelijk echt een hele mooie wagen. Toevallig heb ik van het weekend ook in een E60 meegereden, die auto had echt alle opties die je maar kon bedenken (zelfs het zonnescherm kon automatisch omhoog en omlaag) en het reed echt super!

Veel plezier met de wagen! (heb je trouwens ook Xenon als optie?)
Thanks! en zo'n automatische zonnescherm heb ik ook erg vette optie haha. Xenon ook ja :)
Cliffie schreef op maandag 13 september 2010 @ 11:29:
15k5 aan euro's? Dat is echt een koopje..... Heb je daar site voor van ex-lease?
Yup, vond ik ook. Was echt billen knijpen omdat er nog iemand was die geintresseerd was in de auto en een afspraak had eerder als ik. Diegene was niet komen opdagen waardoor ik alsnog langs mocht komen. Wat heb ik toen zitten stressen zeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
15.5 pff die dingen zijn echt snel in prijs gedaald. Daar word je gewoon verdrietig van als je zo'n ding toen nieuw had gekocht. Wel 190.000 op de teller maar voor een 5-serie diesel is dat natuurlijk niks. Ik hoop dat het onderhoud gaat meevallen :P hij glanst in ieder geval wel mooi :)

Je kan ook de velgen die ik onder 3 heb eronder zetten, zijn wel mooi. Bij de 5-serie gaan ze iets meer naar binnen toe.

Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/8/8f/BMW_Series5_silver_vl.jpg

Of deze zijn eigenlijk nog mooier :P

Afbeeldingslocatie: http://4.bp.blogspot.com/_VagH3b9TpaU/SJaR_5bII_I/AAAAAAAAA5g/3qUaAVwFrq8/s1600/1561129278_e8fe3a8109_b.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Niet online

SYQ

ach wat is snel, die beste man had ook een jaguar te koop met nog maar 30d km op de teller en 2 jaar oud meende ik. Die was meer als helft in waarde gedaalt, hij vroeg er 48k voor ofzo uit mn hoofd.

laatste lijkt in ieder geval veel op de bmw styling 162
Afbeeldingslocatie: http://i19.photobucket.com/albums/b184/longtran79/19inch162s/19inch162s079.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online
Apache schreef op maandag 13 september 2010 @ 11:14:
[...]

Het 2009 model na april heeft een HD voor de navigatie, je kan dan ook muziek kopieren dmv de usb poort in het handschoenkastje naar die HD.

Als je deze nieuwe idrive hebt heeft de controller op de middenconsole extra knoppen zoals nav/tel/etc rondom, de knop is ook iets kleiner dan de vorige i-drive knop.
Die nieuwe knop werd de laatste paar maanden ook op het oude iDrive geleverd dus daar kan je niet heel veel aan afleiden :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fsfikke schreef op maandag 13 september 2010 @ 12:19:
[...]

Die nieuwe knop werd de laatste paar maanden ook op het oude iDrive geleverd dus daar kan je niet heel veel aan afleiden :Y)
Ik heb dan helaas niet de nieuwe i-drive want ik heb geen extra knoppen erom heen. Ik ga zometeen wel in mijn dashboard kastje kijken of ik daar iets van een USB aansluiting kan vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
SYQ schreef op maandag 13 september 2010 @ 10:23:
[...]

Nette prijs hoor. Als wij voor de 5 gaan ga ik wel bij onze buren kijken.

Wij betalen al €350 wegenbelasting per kwartaal voor onze 320D die 530D zit er weer dik bovenop 8)7

19" staat wel erg pimp. Alsof je een drugs dealert ben die geld over heeft en toch maar 19" koopt. De 5 is een nette hoog niveau zaken auto die hoor je net te houden 8)
18" zomerbanden en 17" winterbanden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache
  • Nu online

Apache

amateur software devver

Verwijderd schreef op maandag 13 september 2010 @ 12:29:

[...]

Ik heb dan helaas niet de nieuwe i-drive want ik heb geen extra knoppen erom heen. Ik ga zometeen wel in mijn dashboard kastje kijken of ik daar iets van een USB aansluiting kan vinden.
Met de oude idrive was de enige usb poort optie diegene die uitkomt in de middenconsole, met de nieuwe idrive heb je hem default in het handschoenkastje en nog eens als optie van 300 euro in je middenconsole.

Het verschil tussen de twee? Die in de middenconsole kan meteen muziek van de usb stick spelen, in het handschoenkastje kan je enkel naar de interne hd kopieren ... echt belachelijk, aangezien deze 2 poorten niets van elkaar verschillen. Verder was de usb poort in het handschoenkastje ook nog eens zeer kieskeurig wat usb sticks betrof.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Ik vind de velgen van die 530 wel mooi. Kan altijd mooier natuurlijk. Vette bak, was niet duur, mooi interieur ook...

Hoeveel KM heeft die gelopen? Of las ik daar nou overheen. Vet hoor, alleen qua belasting niet te doen haha...

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Laatst online: 10:17
190dkm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Apache schreef op maandag 13 september 2010 @ 12:42:
[...]

Met de oude idrive was de enige usb poort optie diegene die uitkomt in de middenconsole, met de nieuwe idrive heb je hem default in het handschoenkastje en nog eens als optie van 300 euro in je middenconsole.

Het verschil tussen de twee? Die in de middenconsole kan meteen muziek van de usb stick spelen, in het handschoenkastje kan je enkel naar de interne hd kopieren ... echt belachelijk, aangezien deze 2 poorten niets van elkaar verschillen. Verder was de usb poort in het handschoenkastje ook nog eens zeer kieskeurig wat usb sticks betrof.
Ik heb niets kunnen vinden :( Ik heb wel een AUX 3,5 Jack aansluiting in mijn armsteun. Dus wellicht dat ik jack2jack geluid hiermee kan afspelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache
  • Nu online

Apache

amateur software devver

Verwijderd schreef op maandag 13 september 2010 @ 16:00:
[...]

Ik heb niets kunnen vinden :( Ik heb wel een AUX 3,5 Jack aansluiting in mijn armsteun. Dus wellicht dat ik jack2jack geluid hiermee kan afspelen?
Dat kan, als het er is zit de usb aansluiting in de middenconsole vlak naast de 3,5" jack.

Die zal inderdaad wel werken maar het is voor de rest wel een heel gedoe, telkens daarop je telefoon oid aansluiten (tenzij je een dedicated speler hebt voor in de auto (maar af en toe moet je toch de batterij opladen)) en dan kan je het niet via je stuur/i-drive bedienen.

Dat was voor mij toch genoeg om achteraf nog een usb aansluiting te laten inbouwen (dension 500).

In Belgie kan je goedkoop een BMW 5 scoren bij bvb kbc autolease, de remarketing afdeling zit langs de A12 in londerzeel, daar heb ik de mijne een tijdje terug ook gehaald voor 18000 euro (btw incl) met 142K op de teller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
Verwijderd schreef op maandag 13 september 2010 @ 16:00:
[...]

Als je nou een nieuwe beamer koopt die die aansluiting wel heeft is je probleem opgelost :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
YoshiBignose schreef op maandag 13 september 2010 @ 11:33:
[...]

Ze waren ook wel 2e hands he. Hoezo is het geen breedset? Als ik voor 225 en achter 255 heb dan is het toch een breedset. Volgens mij zijn dit de waardes:

Steek: 5x120
ET: 47 (voor) ET: 50 (achter)
Breedte: 8,0J (voor) 8,5J (achter)
Maat: 18 inch

Banden waren Conti Sportcontact 3 dacht ik, met 6mm. De prijs was eigenlijk 1200 euro, maar zonder factuur 1000 zei de beste man haha.
dan is het een breedset, goeie prijs dan!!, ik had niet gezien dat je ze 2e hands had want als ik op MP oid kijk dan zie je voor 999 voornamelijk non-breedset aanbiedingen vandaar dat ik uitging van een non breedset ;) waar heb je ze gekocht als k vragen mag :D?
en wat vind je van de banden? ik had ze in 16 inch erop liggen maar dat was helemaal niks...

ps: een breedset is niet aan de bandenmaat te zien, wel aan de J waarde :)

@hierboven, een nieuwe beamer, om muziek af te spelen in je auto?

beamer:
Afbeeldingslocatie: http://www.promicevents.nl/pictures/karaoke/beamer.jpg

Beemer:
Afbeeldingslocatie: http://www.zeenz.nl/images/uploads/BMW_R1200_GS_Heroes_Legend_Rally_verkleind.jpg

bimmer;
Afbeeldingslocatie: http://www.e46fanatics.com/images/forum/Art_Bimmer_Sig_4.jpg

[ Voor 37% gewijzigd door Reloader op 13-09-2010 17:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Reloader schreef op maandag 13 september 2010 @ 17:33:
[...]

dan is het een breedset, goeie prijs dan!!, ik had niet gezien dat je ze 2e hands had want als ik op MP oid kijk dan zie je voor 999 voornamelijk non-breedset aanbiedingen vandaar dat ik uitging van een non breedset ;) waar heb je ze gekocht als k vragen mag :D?
en wat vind je van de banden? ik had ze in 16 inch erop liggen maar dat was helemaal niks...

ps: een breedset is niet aan de bandenmaat te zien, wel aan de J waarde :)
Ik zie ze eigenlijk nauwelijks op MP. Ik vond het toen ook als enige op MP. Was een garagebedrijfje ergens in het oosten van het land. De banden zijn oke voor zover ik kan merken. Zijn erg geruisloos en beter dan m'n vorige banden (Michelin Premacy) vind ik. Daar was ik dan ook mee gecrashd :') gaat me hiermee niet gebeuren... hoop ik. Maar tijdens de winter was het gewoon kansloos, ook met deze banden. Op nat wegdek zijn ze wel goed.

1 nadeel van de velgen: het is een ramp om schoon te maken. Ik hoop dat je kinderen hebt, is leuk klusje voor ze :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
ik hoop dat ik geen kinderen heb, op mijn leeftijd wil je dat echt niet (ik niet iig)

het type velg wat jij hebt inderdaad zie je niet veel op MP ofzo, en toch zie je ze redelijk vaak rijden..)

ik heb offerte opgevraagd voor Alpina's 18 inch breedset (replica) met banden voor 1250 euro :)
maar gezien ik nu nogsteeds niet kan kiezen hehe weet ik het niet..

als ik alpina's zien dan denk ik van WOW, en dan kijk ik naar een foto en dan denk ik, wat zijn het toch saaie velgen. een setje CSL's is sportiever etc..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

İk zie nergens de bluetooth opties voor mijn GSM. Moet dat niet onder communication van de i-drive te vinden zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
Puristen/taalnazi-geneuzel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaFreakhead
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07:24
YoshiBignose schreef op maandag 13 september 2010 @ 11:55:
15.5 pff die dingen zijn echt snel in prijs gedaald. Daar word je gewoon verdrietig van als je zo'n ding toen nieuw had gekocht. Wel 190.000 op de teller maar voor een 5-serie diesel is dat natuurlijk niks. Ik hoop dat het onderhoud gaat meevallen :P hij glanst in ieder geval wel mooi :)

Je kan ook de velgen die ik onder 3 heb eronder zetten, zijn wel mooi. Bij de 5-serie gaan ze iets meer naar binnen toe.

[afbeelding]

Of deze zijn eigenlijk nog mooier :P

[afbeelding]
Voor die 2e set velgen moet je even op domeinen kijken, daar liggen er 4 van, met volgens mij redelijke michelins eronder (245 breed, 18 inch).
http://www.domeinenrz.nl/...&show=Toon&meerfotos=2621

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aries.Mu
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15-09 21:41
SYQ schreef op maandag 13 september 2010 @ 11:13:
[...]

enige velgen wat ik mooi vind zijn de frankfurter (m5?) en bmw styling 162. Maar dat is mijn laatste zorg, eerst de nodige onderhoud doen en zorgen dat ie tiptop is. Bekende swirlflaps laten nakijken! En gelukkig zit er geen roetfilter in scheelt me bakken vol geld

Ook ben ik op zoek naar een oplossing op mijn mp3 collectie via idrive te kunnen gebruiken, telefoon/bleutooth voorbereiding heeft ie. Heb trouwens een iPhone 4
Swirlflaps eruit + downpipe (dan heb je ook geen katalysator meer).
Veel gezonder motorverloop en je turbo moet minder hard zijn best doen om hetzelfde vermogen te leveren...
Chippen kan je alsnog doen, maar ik kan begrijpen dat het niet echt nodig is in een 530d (wel vee leuker met chip achteraf).
Vergeet bij een groot onderhoud ook alle kleine filters niet en de EGR klep + inlaat. Na 190k kunnen die al aardig verstopt zitten.
;)

[ Voor 4% gewijzigd door Aries.Mu op 13-09-2010 21:03 ]

iPhone 14 Pro Max | Switch Lite | Sony 55A89 | Passat Variant GTE | Tesla MY RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Niet online

SYQ

Ah kijk super! Maar Downpipe zeg me niks moet ik dus ook ff opzoeken. Voor verwijderen van swirl flaps heb ik enkele offertes aangevraagd goedkoopste tot nu toe is 250.

Vorige auto heb ik laten chippen en verschil was zeker te merken, alleen ben ik erg huiverig om een automaat te laten chippen. Je hoort er zoveel verschillende enge verhalen over

Egr ga ik ook laten schoonmaken, gelukkig een superhandige kameraad die al jaren thuis klust aan vele autos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
chippen icm automaat zit ik ook mee.... Genoeg tuners die een 335i kunnen kietelen tot M3 niveau, alleen de automaat schijnt er niet zo blij mee te zijn....Gelukkig moet ik nog minstens 10 maand wachten voordat de garantie op is. Dan kijk ik nog wel een keer. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
Genoeg tuners die een 335i kunnen kietelen tot M3 niveau
Is de E92 335i niet al net zo snel als een E36M3?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
Unknown Alien schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 11:18:
[...]

Is de E92 335i niet al net zo snel als een E36M3?
Sneller. Ook sneller dan een E46 M3 (volgens de specs niet, maar IRL wel). Een E92 M3 daarentegen, daar moet je iets meer voor in huis hebben.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiller
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 05-09 23:14
Iemand mn velgen kopen? :+

Auto is inmiddels weg, velgen heb ik dus nog...

Ioniq 5 P45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
mooie velgen, past niet + te duur haha (voor mij dan ;) )

[ Voor 20% gewijzigd door Reloader op 14-09-2010 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aries.Mu
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15-09 21:41
SYQ schreef op maandag 13 september 2010 @ 22:31:
Ah kijk super! Maar Downpipe zeg me niks moet ik dus ook ff opzoeken. Voor verwijderen van swirl flaps heb ik enkele offertes aangevraagd goedkoopste tot nu toe is 250.

Vorige auto heb ik laten chippen en verschil was zeker te merken, alleen ben ik erg huiverig om een automaat te laten chippen. Je hoort er zoveel verschillende enge verhalen over

Egr ga ik ook laten schoonmaken, gelukkig een superhandige kameraad die al jaren thuis klust aan vele autos
http://www.ecotune-scotla..._525d_530d_Decat_Downpipe
Ecotune maakt al jaren downpipes en kwalitatief zeker in orde.
Ik weet niet hoe ver je van Geel (Belgie) woont, maar bij http://www.performance-shop-geel.be/ doen ze zowat alles aan een BMW. Ook chippen, maar wel niet op maat. De software zelf komt van bij http://www.power-plus.be/ , in Belgie de BMW specialist. Hier kan je hem laten chippen zoals je wil...
Effe genoeg reclame gemaakt ;)

Trouwens, als jullie een EGR uit kunnen kuisen, is het vervangen/verwijderen van de swirl flaps ook een easy job.
Deze PDF volgen en je komt er wel. http://www.pmwltd.co.uk/swirl_flaps.pdf

Wat je moet vermijden met een automaat, of hij nu gechipped is of niet, is volgas vertrekken, want dan krijgt ie het hard te verduren, zeker als je het vaker doet. Ik ga niet zeggen dat hij na 10 launches kapot gaat vliegen, maar je zal geen 350k halen met dezelfde automaat :9
Als je een gezonde vlotte rijstijl aanhoudt, raad ik je het enkel aan. Meer koppel = leuker = minder/zelfde verbruik bij eenzelfde rijstijl...
Chippen + downpipe geeft enkele pk's winst, maar het is vooral gezonder voor je turbo omdat ie door het verwijderen van de katalysator minder moeite moet doen.
Je kan mss ook kijken voor een high-flow luchtfilter, maar of dat iets doet weet ik niet...

iPhone 14 Pro Max | Switch Lite | Sony 55A89 | Passat Variant GTE | Tesla MY RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache
  • Nu online

Apache

amateur software devver

@Aries.Mu: bij PSG ga ik ook altijd voor onderhoud/chippen/velgen/banden/etc.

Ze zijn gespecialiseerd in werken aan bmw M reeksen en porche. (Voor zover ik begrepen heb is het dan ook gegroeid uit de eigenaar zijn hobby om met zijn eigen M3 naar de Nurburgring te gaan)

Zelf woon ik er ook niet vlakbij (oost-vlaanderen) maar dat weegt niet op tegen de service (& gratis advies) die ik er tot nu toe voor in ruil heb gekregen.

Sterker nog, ik weet dat 1 van mijn ex-collegas ook klant is, die vertrekt vanuit Fleurus (wallonie) speciaal tot bij hem (150km verder) om andere banden te laten leggen op zijn 911 :)

Tkomt inderdaad snel over als reclame, maar als ik mij al bedenk hoeveel geld het mij al heeft bespaard tov toen ik vroeger langs ging bij Jorssens (Schoten / Aartselaar) dacht ik echt dat BMW rijden heel duur moest zijn. Daar ben ik dikwijls buiten gegaan met het gevoel op creatieve manier bestolen te zijn.

De laatste keer werd het onderste stuk van mijn M-stuur daar vervangen door een nieuw stuk omdat het vernis links en rechts was losgekomen met als gevolg 2 blinkende stukken aan een anderzijds mat stuur. Stuk kostte iets van een 45euro nieuw, tijdens het vervangen van dit stuk is er toch een klein barstje gekomen in 1 van de delen van het stuur waar de snelkoppelingstoetsen voor telefoon etc in zitten. Zelf zou mij dit nooit opgevallen geweest zijn maar meteen netjes gemeld door de persoon die aan de installatie bezig was. Ondanks dat ik zei dat het vervangen van dat stuk niet nodig was omdat de beschadiging amper zichtbaar was kreeg ik een mailtje dat het besteld is en ik binnenkort maar is moest binnen springen om het te vervangen.

Ook mijn styling 128 velgen die ik besteld heb komen van bij hun.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Niet online

SYQ

Aries.Mu schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 15:40:
[...]

http://www.ecotune-scotla..._525d_530d_Decat_Downpipe
Ecotune maakt al jaren downpipes en kwalitatief zeker in orde.
Ik weet niet hoe ver je van Geel (Belgie) woont, maar bij http://www.performance-shop-geel.be/ doen ze zowat alles aan een BMW. Ook chippen, maar wel niet op maat. De software zelf komt van bij http://www.power-plus.be/ , in Belgie de BMW specialist. Hier kan je hem laten chippen zoals je wil...
Effe genoeg reclame gemaakt ;)

Trouwens, als jullie een EGR uit kunnen kuisen, is het vervangen/verwijderen van de swirl flaps ook een easy job.
Deze PDF volgen en je komt er wel. http://www.pmwltd.co.uk/swirl_flaps.pdf

Wat je moet vermijden met een automaat, of hij nu gechipped is of niet, is volgas vertrekken, want dan krijgt ie het hard te verduren, zeker als je het vaker doet. Ik ga niet zeggen dat hij na 10 launches kapot gaat vliegen, maar je zal geen 350k halen met dezelfde automaat :9
Als je een gezonde vlotte rijstijl aanhoudt, raad ik je het enkel aan. Meer koppel = leuker = minder/zelfde verbruik bij eenzelfde rijstijl...
Chippen + downpipe geeft enkele pk's winst, maar het is vooral gezonder voor je turbo omdat ie door het verwijderen van de katalysator minder moeite moet doen.
Je kan mss ook kijken voor een high-flow luchtfilter, maar of dat iets doet weet ik niet...
Downpipe ga ik vanavond eens ff goed opzoeken, gister helaas geen tijd gehad omdat ik nauwelijks thuis was. Pdf bestandje neem ik ook mee vanavond en gelijk even doorsturen, kijken of kameraad er iets mee kan. Tnx!

Chippen ga ik zeker niet doen, power die de auto heeft is voor mij voorlopig meer als zat _/-\o_ En ik wist niet dat vaak volgas vertrekken "nadelig" kan zijn voor de automaat. Maar ach, sowieso heb ik nu een veel chillere rijstijl dankzij de auto zelf. Automaat en dat ie groot is zorgt ervoor dat ik rustig rijden veel gaver vind :)

Ik heb al dik 10 jaar rijbewijs en 5 autos versleten, maar kan me niet herrineren dat ik auto rijden weer zo leuk vond als mijn eerste auto toen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand waar je je 3.18i kunt laten chippen en meer rendement dan 15pk kunt halen? (bron Ziptunning). Voor 15pk meer 500 euro betalen vind ik onzin. Een vriend van me heeft namelijk zijn A5 2.0TDI met 180 pk via MTM kunnen opvoeren naar 275pk. Dit is natuurlijk geen eerlijke vergelijking maar ben benieuwd of er meer te halen is dan 15pk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-08 20:54
Verwijderd schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 16:21:
Weet iemand waar je je 3.18i kunt laten chippen en meer rendement dan 15pk kunt halen? (bron Ziptunning). Voor 15pk meer 500 euro betalen vind ik onzin. Een vriend van me heeft namelijk zijn A5 2.0TDI met 180 pk via MTM kunnen opvoeren naar 275pk. Dit is natuurlijk geen eerlijke vergelijking maar ben benieuwd of er meer te halen is dan 15pk.
Veel meer dan 15pk extra ga je niet uit een ongeblazen blok halen denk ik. En de vergelijking met een geblazen diesel is inderdaad niet eerlijk.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
Turbo's zijn nou eenmaal makkelijker te chippen. Als jij ook meer PKs wilt ram er dan een grote turbo op.
voor 1500 euro zou toch wel iets mogelijk moeten zijn.

of op elke cylinder een Webber carb :p
Pagina: 1 ... 29 ... 37 Laatste

Dit topic is gesloten.