Ik heb even zitten zoeken in je historie. Is die de E36 318IS Coupé van je broer met een M42 blok?
Ik heb even een plaatje opgezocht waar de regelaar zit, en gefeliciteerd, hij zit op dezelfde k*t plek als bij mijn M43:
De bovenste helft van inlaat is er op deze vanaf. Je kan erbij zonder de inlaat uit elkaar te hoeven halen, maar dan moet je er een beetje tussen voelen. Het is het zilveren tonnetje bij de blauwe peiltjes. De rode peiltjes wijzen naar nokjes waarop de regelaar vast zit (de band om de regelaar is een rubberring).
Hier is niks aan af te stellen (ik zou ook niet weten hoe een monteur dat gedaan moet hebben), omdat het motormanagment gewoon 800rpm vast wil houden en dat is de regelwaarde.
Deze regelaar moet je er even uit halen, en goed doorspuiten met remreiniger, om vuil los te weken, en daarna inspuiten met WD-40.
Grote kans dat het dan weer goed werkt. Helpt het niet, dan kost het eigenlijk ook niets meer dan een uurtje prutsen.
Overigens, dit is de eerste keer dat ik deze foto van een M42 zie, en het is dat ik het kleppendeksel kan zien, anders zou ik niet het onderscheidt hebben kunnen maken met een M43... (zie een foto van mijn motor in dezelfde staat

)
[
Voor 17% gewijzigd door
deepbass909 op 09-09-2010 14:19
]
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier