Het grote BMW-Topic #10 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 28 ... 37 Laatste
Acties:
  • 163.136 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
MadMarky schreef op zaterdag 04 september 2010 @ 23:31:
Ehm, is het dan verstandig om een raam in te meppen als je nog ondersteboven in de gordels vasthangt? :P
Waar hangt ie bij jou dan?
Waarom niet, je moet er toch uit :P Maar eerst moet je je gordels los krijgen, als dat niet meer lukt kan je daar de achterkant van het hamertje voor gebruiken. Mits je er bij kan.

Ik zal in zo'n geval helaas verdrinken :'( , bij mij ligt ie namelijk in de achterbak :X 8)7

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 14:51
Ik reed laatst in een Daihatsu Sirion 2 en daar hing het hamertje aan de hemel precies tussen de bestuurder en passagier. Een perfecte plek als je ondersteboven in de auto ligt, maar niet leuk als je een noodstop moet maken en de hamer vliegt tegen je kop :')

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:14

4x2

lộn xộn quá

MadMarky schreef op zaterdag 04 september 2010 @ 23:02:
[...]
Premium is daar inderdaad gewoon euro 95. Gezien de compressieverhouding zou lager ook wel moeten kunnen, maar hou het maar op 95 ;)
Ze gebruiken daar een iets andere manier om het octaangetal aan te geven, dus de 95 daar is ongeveer de 98-100 van hier.
Beetje verneukeratief :P

leeg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online
4x2 schreef op zondag 05 september 2010 @ 01:00:
[...]

Ze gebruiken daar een iets andere manier om het octaangetal aan te geven, dus de 95 daar is ongeveer de 98-100 van hier.
Beetje verneukeratief :P
Maar de auto's worden in de fabriek ook weer afgesteld voor de regio waar ze verkocht worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorak
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
ja hallo jongens wat moet ik er nou instoppen dan :) Ik stop er een halve tank 95 in na deze. als ie gaat pingelen dan gaat er 98 overheen

dat van meinbmw is een goed idee. De boekjes liggen nu bij mn vader, die gaat het transport regelen (1830 kilo dus dat gaat niet gemakkelijk mee)

[ Voor 17% gewijzigd door Vorak op 05-09-2010 08:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Hier loopt de 850i (Met M70 motor dus) gewoon perfect op euro 95.. (nouja op het moment niet perfect, maar dat is omdat er nieuwe rotorverdelerkappen in moeten. :P) Ik zal over een paar uur even het boekje erbij pakken en de pagina over de benzine voor je scannen. :) Meen me te herinneren dat het bij het benzine dopje ook vermeld staat over euro 95. Maak ik daar ook even een foto van. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorak
  • Niet online
super thanks! Bij het benzinedopje kan ik niets mee bij die van ons want ook daar japanse stickers xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-09 21:01

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Gister m'n 118d weggebracht voor het vervangen van m'n distributie, deze maakt een bijgeluid en wordt door BMW onder garantie vervangen. Voor de vervangende auto kon ik kon gister kiezen uit een Mini of een 118i Cabrio Automaat (7600km op de teller). Vanwege het mooie weer en de discussie AT vs MT heb ik voor de 118i gekozen.

Ik heb nog niet veel gereden, maar ik heb het idee dat de motor net een tikje te licht is om echt lekker te kunnen optrekken. Vandaag of morgen als ie goed warm is nog maar eens proberen. Tot nu rijd het wel lekker zo'n automaat. Gister toen ik rustig reed, moest ik wel aan m'n opa denken als we met hem opstap gingen. Zo'n typisch automaat geluid, de motor maakt dan gevoelsmatig meer toeren dan nodig lijkt te zijn voor de snelheid. Ik mis al wel de cruise control, navigatie en bluetooth. Dat zijn toch wel fijne dingen om te hebben.

Morgen gezellig over de A2, eens kijken hoe file rijden met een automaat is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Vorak schreef op zondag 05 september 2010 @ 09:26:
super thanks! Bij het benzinedopje kan ik niets mee bij die van ons want ook daar japanse stickers xD
Ik heb het net even gecontroleerd voor je. Zie de onderstaande pic van de E31 handleiding. Minimaal RON 91, wat dus de Europese benzine is. Bij de fuel filler cap stond alleen maar dat er loodvrije benzine in moet. M'n pa rijdt i.i.g al 5 jaar z'n dagelijkse kilometers op Euro 95, dus dat gaat perfect. :)

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/oOBm5PUs8v9OV1YK2g7MW18T/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheeler
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 15-09 11:09
* wheeler voelt zich met zijn Mini Cooper S in startpost heel eenzaam tussen alle BMW's. :'(

Zijn er hier geen Mini rijders meer? Overigens heb ik de eerste modificaties erop zitten:

Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~dewit276/pics/minicoopers2-vk-groot.jpg
naar
Afbeeldingslocatie: http://home.planet.nl/~dewit276/pics/minicoopers-vk-groot.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Vorak schreef op zondag 05 september 2010 @ 08:53:
ja hallo jongens wat moet ik er nou instoppen dan :) Ik stop er een halve tank 95 in na deze. als ie gaat pingelen dan gaat er 98 overheen

dat van meinbmw is een goed idee. De boekjes liggen nu bij mn vader, die gaat het transport regelen (1830 kilo dus dat gaat niet gemakkelijk mee)
Zoals gezegd is Euro95 meer dan voldoende. Euro95 = RON95 (niet verwarren met de AKI index die in de VS gebruikt wordt). Je mag dus alles tanken, ook de Duitse "Normal" benzine want die is RON92.
Geen probleem :)

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-10-2024

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Zojuist de stap maar gezet... ik heb nu dan geen geld om geld toe te leggen op een auto, dus van mij pat ga ik ff in een klein gebakje rijden en dan rustig opzoek naar een geschikte BMW :) Maar ik bied hem toch vast aan, want tegenwoordig ben je je wagen niet snel meer kwijt...

Hier de adverentie

Ik bied hem trouwens ook bewust niet aan op marktplaats oid.. want daar heb ik totaal geen zin in, als ik hem op deze manier niet kwijt raak.. dan word het inruilen :) ;(

Afbeeldingslocatie: http://thundercars.nl/e39/rimax1.jpg

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phyxion
  • Niet online

Phyxion

_/-\o_

wheeler schreef op zondag 05 september 2010 @ 17:30:
* wheeler voelt zich met zijn Mini Cooper S in startpost heel eenzaam tussen alle BMW's. :'(

Zijn er hier geen Mini rijders meer? Overigens heb ik de eerste modificaties erop zitten:

[afbeelding]
naar
[afbeelding]
Alleen de grill aangepast?
Van mooi naar lelijk vind ik...

'You like a gay cowboy and you look like a gay terrorist.' - James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Phyxion schreef op zondag 05 september 2010 @ 18:18:
[...]

Wilde het niet zeggen maar ben het met je eens....

Smaken verschillen gelukkig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online
Phyxion schreef op zondag 05 september 2010 @ 18:18:
[...]

En hij is ipv zwart nu blauw :P

Ik vind het wel een vooruitgang. (die gril dan ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:51

Sick Nick

Drop the top!

Coenen schreef op zondag 05 september 2010 @ 11:38:
- 118i Cabrio Automaat
- het mooie weer

Morgen gezellig over de A2, eens kijken hoe file rijden met een automaat is.
Wat denk je zelf, file is met mooi weer en het dak open echt geen straf :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

fsfikke schreef op zondag 05 september 2010 @ 19:00:
[...]

oops :)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 05-09-2010 19:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
-Thunder- schreef op zondag 05 september 2010 @ 18:13:
Zojuist de stap maar gezet... ik heb nu dan geen geld om geld toe te leggen op een auto, dus van mij pat ga ik ff in een klein gebakje rijden en dan rustig opzoek naar een geschikte BMW :) Maar ik bied hem toch vast aan, want tegenwoordig ben je je wagen niet snel meer kwijt...

Hier de adverentie

Ik bied hem trouwens ook bewust niet aan op marktplaats oid.. want daar heb ik totaal geen zin in, als ik hem op deze manier niet kwijt raak.. dan word het inruilen :) ;(

[afbeelding]
Waarom doe je hem opeens weg dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-10-2024

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Niet opeens hoor ;)

Er is over nagedacht :P

Simpel, ik wil wat jongers, ik wil misschien wat voordeliger rijden..

Waarom ? Ik heb net een huis gekocht waarvan ik de sleutels in november krijg, dus wil op safe spelen, in de toekomst misschien wel weer een dikke grote 6 cilinder bak.. maar voorlopig wil ik de kaarten op safe zetten :)

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aries.Mu
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15-09 21:41
-Thunder- schreef op zondag 05 september 2010 @ 21:09:
Niet opeens hoor ;)

Er is over nagedacht :P

Simpel, ik wil wat jongers, ik wil misschien wat voordeliger rijden..

Waarom ? Ik heb net een huis gekocht waarvan ik de sleutels in november krijg, dus wil op safe spelen, in de toekomst misschien wel weer een dikke grote 6 cilinder bak.. maar voorlopig wil ik de kaarten op safe zetten :)
Groot gelijk.

318d E46 zoeken vanaf 2003! Onverwoestbaar :-)

iPhone 14 Pro Max | Switch Lite | Sony 55A89 | Passat Variant GTE | Tesla MY RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 17:33
eeuj wilco, koop steve's 320 :P? of verkoopt hij die niet meer?

en een 318D is wel duurder als als die 528 in aanschaf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheeler
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 15-09 11:09
fsfikke schreef op zondag 05 september 2010 @ 19:00:
[...]

Zal foto's nog beetje bijstellen, inderdaad teveel blauw over carrosserie nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

Reloader schreef op maandag 06 september 2010 @ 10:45:
en een 318D is wel duurder als als die 528 in aanschaf
En als je niet veel met een diesel rijdt, dan is dat ook niet rendabel genoeg voor de terugkomende kosten.

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSP
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-08 14:31

RSP

Afbeeldingslocatie: http://i51.tinypic.com/a4sf1t.jpg

Hop, Achievement Unlocked 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiant
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Radiant

Certified MS Bob Administrator

Fijn.. Koop je een auto met xenon verlichting in de optielijst bij de advertentie, gaat er een koplamp kapot, ga je vervolgens naar de BMW dealer om het te laten fixen, blijkt dat er helemaal geen xenon in zit maar blauwe H7 lampjes 8)7
Tevens de opmerking dat mijn draagarmrubbers aan de voorkant toch wel aan vervanging toe zijn..

Ik heb de auto gekocht bij een (niet BMW) merkdealer met bovag garantie maar heb hem inmiddels al 8 maanden.. Zou ik daar nu nog op terug kunnen komen bij de verkopende partij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-07 13:07
Nice ^^ :>

Als iemand toevallig nog een mooie 120d tegen komt (liefst veeel opties en 140K km< en max 14 a 15K€) PB 8)

[ Voor 44% gewijzigd door KappeNou op 06-09-2010 11:33 ]

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-09 15:33

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

@Benzine verhaal
Voor zover ik weet, hebben alleen de S-motoren (uit de M3/M5 en andere ///M modellen) 98 octaan nodig, en rijden de M- en N-motoren allemaal op gewone benzine of diesel. Wel kan het zijn dat ze op 98 iets lekkerder lopen. Ik heb een tijdje op BP Ultimate gereden (RON-97) en daar liep mijn 4-pitter toch wel iets lekkerder op, maar inmiddels is de meerprijs het niet meer waard en gaat er dus gewoon Euro95 in.

Kapotlopen zal je motor niet, daarvoor zijn de pingelsensoren. Mocht de motor het echt niet lekker vinden, verlies je hooguit vermogen.

@RSP
Poeh, ik heb nog ruim 110k te gaan... Met mijn huidige gebruik kost dat nog 4 tot 5 jaar en is hij dan dus inmiddels 20... Ik vraag me dus af of mijn Compact dat ooit nog gaat halen.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aries.Mu
Net ingereden :9

Ik zit aan 260k, nog even te gaan dus...

iPhone 14 Pro Max | Switch Lite | Sony 55A89 | Passat Variant GTE | Tesla MY RWD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSP

RSP

Wel jammer dat ik net m'n BC gereset had, de rittenteller stond nog wel wel zo mooi op 800km en 5.7l/100km :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-08 20:54
Radiant schreef op maandag 06 september 2010 @ 11:32:
Fijn.. Koop je een auto met xenon verlichting in de optielijst bij de advertentie, gaat er een koplamp kapot, ga je vervolgens naar de BMW dealer om het te laten fixen, blijkt dat er helemaal geen xenon in zit maar blauwe H7 lampjes 8)7
Tevens de opmerking dat mijn draagarmrubbers aan de voorkant toch wel aan vervanging toe zijn..

Ik heb de auto gekocht bij een (niet BMW) merkdealer met bovag garantie maar heb hem inmiddels al 8 maanden.. Zou ik daar nu nog op terug kunnen komen bij de verkopende partij?
Wat de koplampen betreft heb je zeker wel een punt, dat is bedrog of dwaling. Bedrog en dwaling verjaren niet zo snel en zijn ook niet gebonden aan de garantietermijn. Wat de draagarmrubbers betreft heb je m.i. gewoon pech.

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:29

Apache

amateur software devver

@Radiant: daar zou ik zeker achterna gaan, vind het ook vreemd dat dit je nog niet eerder is opgevallen, er moet volgens mij toch een duidelijk verschil zijn tussen blauwe lampjes en echte xenon's.

Ik rij zelf ook met xenon's rond en dat is een aanzienlijk verschil tov gewone verlichting.

Die hoogte verstelling is afaik verplicht alsook sproeiers die ook de koplampen mee besproeien om stofjes/andere verblindende effecten te verwijderen van de koplampen.

[ Voor 22% gewijzigd door Apache op 06-09-2010 16:50 ]

If it ain't broken it doesn't have enough features

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiant
  • Niet online

Radiant

Apache schreef op maandag 06 september 2010 @ 16:30:
@Radiant: daar zou ik zeker achterna gaan, vind het ook vreemd dat dit je nog niet eerder is opgevallen, er moet volgens mij toch een duidelijk verschil zijn tussen blauwe lampjes en echte xenon's.

Ik rij zelf ook met xenon's rond en dat is een aanzienlijk verschil tov gewone verlichting.
Tja, ik heb nooit eerder met xenon's gereden, het lichtbeeld vond ik al een stuk beter dan van mijn vorige auto (Seat) en er zit automatische hoogteverstelling op zoals je vaak ziet bij xenon. In de koplampen zit zo'n bolle lens waardoor de lamp zelf van buiten niet te zien is.

Die draagarmrubbers verwacht ik al geen garantie meer voor natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Vergeet niet dat als je nooit met Xenon hebt gereden, het niet direct opvalt als het lichtbeeld verder goed is. Natuurlijk is xenon veel beter/geeft veel meer licht, maar dat kan je pas beoordelen als je een goede referentie hebt. Aangezien voor de meeste mensen de lichtkleur de referentie is, is een blauwige lamp al snel xenon. Kijk maar naar de meest verschrikkelijke kleuren van de aftermarket xenons... De ene is nog blauwer dan de ander, terwijl juist een lagere kleurtemperatuur (dus 4200k of 5300k) meer licht oplevert.

Wat betreft je rubbers, zijn deze aan vervanging toe (als in, bij aankoop waren ze nog goed, maar na 8 maanden zijn ze net de grens over gegaan van goed naar slecht), of moeten ze echt vervangen worden en is deze slijtage al ouder dan de 8 maanden die jij de auto hebt? In het eerste geval is het namelijk gewoon slijtage (net als dat je binnen een jaar wellicht je remmen, uitlaat of banden zou moeten vervangen), in het 2de geval zou je wel wat kunnen verhalen bij de handelaar.
Als ik je opmerking lees (Tevens de opmerking dat mijn draagarmrubbers aan de voorkant toch wel aan vervanging toe zijn..), vat ik het op in de zin van, ze hebben hun beste tijd gehad en wil je goed rijgedrag blijven garanderen, dan is het beter ze maar te vervangen, maar het is nog niet per sé nodig (lees, hij komt de APK er nog wel mee door). In dat geval is het gewoon het risico van een oudere auto kopen.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Niet online

RomeoJ

Apache schreef op maandag 06 september 2010 @ 16:30:
Die hoogte verstelling is afaik verplicht alsook sproeiers die ook de koplampen mee besproeien om stofjes/andere verblindende effecten te verwijderen van de koplampen.
Deze regel geldt alleen voor auto's toegelaten vanaf 1 januari 2007, daarvoor mag je zonder problemen een xenon-installatie inbouwen. Wanneer je het achteraf inbouwt, is het wel verstandig om de koplampen opnieuw te laten afstellen zodat je tegenliggers niet verblindt.

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Koplampen afstellen moet je eigenlijk ook al als je alleen de lampen maar vervangt, omdat het brandpunt net iets anders kan zitten. Bij ombouw moet je echt je lampen laten afstellen.
En tja, BMW-koplampen zijn nou eenmaal een stuk beter dan dat 2-rangs spul in een Seat :p Geintje natuurlijk, maar als je Seat reflector-lampen had, dan zie je sowieso wel verschil als je daarna in een auto stapt met goede projector lampen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Niet online

RomeoJ

Projectorlampen zijn wat mij betreft ook wel een pré bij het inbouwen van een xenon-installatie, je hebt minder last van strooilicht en het ziet er niet zo aftermarket uit. Veel autofabrikanten gebruiken dan ook speciaal lenzen wanneer de xenon-installatie wordt aangevinkt in de optielijst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
projectors vind ik voortaan een must bij xenon...

(ik heb zelf ook met een aftermarket-set gereden in mijn reflectorlampen.. maar dat doe ik nooit meer voor mij medeweggebruikers

toevallig iemand een idee of adres waar ik een set 19 inch alpina III breedset kan krijgen (replica)

[ Voor 22% gewijzigd door Reloader op 07-09-2010 17:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Dan zeggen ze wel eens wat over mijn M6 velgen onder de 3serie coupe, maar onder een firebird is het helemaal niets...
http://auto.marktplaats.n...nd=20&thumb_click=1#photo

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorak
  • Niet online
mwa weet ik niet. Bij zo'n extreme bak als die firebird heeft het ook wel weer wat. Die auto heeft toch al niets praktisch ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-12-2024

tdw

Amai seg!

Een grote tank zodat die meer dan 34 meter kan rijden zonder dat-ie zonder benzine komt :P

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Mijn E46 remt niet goed meer. Hij schiet naar rechts. Had ik al eerder gehad toen bleek de remklauw of tang ofzo niet goed te zijn. Die blijft klem zitten zeg maar, toen gereviseerd, nu is het weer terug. Dus dat wordt remklauw veravangen??? Wat kost dat? Is dat beter om beide voor direct te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online
Weet iemand wat ze met deze 6 serie aan het doen zijn? http://www.dontblogaboutthis.com/

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Volgens mij iets met hybride of 1op100 verbruiken. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterBelgium
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 31-08 19:17
BMW was toch géén fan van hybrides, right? [EDIT: toch wél blijkbaar. Maar die hebben ze al (ActivHybrid reeks)] Mijn geld zit op electrisch.

In élk geval iets hyperlicht en zuinig (gelet op de bandenmaat).

[ Voor 20% gewijzigd door DexterBelgium op 08-09-2010 12:34 ]

T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FiXeR.nl
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Waarom dan die uitlaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterBelgium
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 31-08 19:17
Good point, had ik over gekeken...

Afbeeldingslocatie: http://farm5.static.flickr.com/4146/4969939369_e8cbe778a2_z.jpg
Wat is dat daar allemaal in/op de motorkap?

[ Voor 65% gewijzigd door DexterBelgium op 08-09-2010 12:36 ]

T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 13:47
zon grote auto electrisch lijkt me vooralsnog niet echt een realistisch iets.

Ik gok iets van een 2.5 i6 met elektro ofzo... En dan op biomassa ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13:49

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Ik gok op een mule met een werkende variant van de aandrijving uit de Vision EfficientDynamics concept car van vorig jaar. Dus een kleine geblazen verbrandingsmotor gecombineerd met twee elektromotoren.

De achterkant van de mule is afkomstig van de E63 en de voorkant is zo'n beetje gelijk aan die van de Vision EfficientDynamics. Het ding is er niet voor de looks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

SYQ

KappeNou schreef op maandag 06 september 2010 @ 11:33:
[...]

Nice ^^ :>

Als iemand toevallig nog een mooie 120d tegen komt (liefst veeel opties en 140K km< en max 14 a 15K€) PB 8)
Kom je moeilijk tegen hier in nederland, allemaal kale kutversies :(

Heb ook tijd lang zitten zoeken naar een volle 120d, alleen dan kom je echt ver boven de 15K uit.. Voor dat bedrag heb ik liever een 530d met 2ton op de teller of een 320d met +- 175dkm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 15-09 16:49
ppff zijn jullie bekend met dit probleem.

E46 uit 2004 2.0TD 150pk
De standaard 16" 225 bmw velgen+michelin banden met goed profiel.
Als we op de weg rijden met spoor vorming dan voel je de auto gewoon naar links of rechts trekken en niet te zuinig ook. Op een vlakke weg rijdt hij recht en als ik rem zodner hadnen op he tstuur blijft hij ook vrijwel recht door gaan zelfde met optrekken zonder handen op het stuur.

Iemand een idee wat dit kan zijn?

thanks

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

YoshiBignose schreef op woensdag 08 september 2010 @ 10:37:
Mijn E46 remt niet goed meer. Hij schiet naar rechts. Had ik al eerder gehad toen bleek de remklauw of tang ofzo niet goed te zijn. Die blijft klem zitten zeg maar, toen gereviseerd, nu is het weer terug. Dus dat wordt remklauw veravangen??? Wat kost dat? Is dat beter om beide voor direct te doen?
Ik had ook een keer zo'n remklauw en mij werd door de dealer verteld dat revisie ietsje duurder was dan vervangen. Ik ben toen echter wel voor revisie gegaan omdat dat sneller geregeld kon worden toen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

@Ray187:
Met bandbreedtes boven 205 heb je sowieso last van spoorvorming in de weg.
Als het echt erg is kan het ook komen doordat wat bussen en/of rubbers van de wielophanging versleten zijn, waardoor er wat meer speling is en de auto heftiger op spoorvorming reageert. Bij een auto uit 2004 lijkt me dit echter nog niet het geval.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvaluationCopy
  • Laatst online: 13:09
@ Ray187

Zelfde bandenmaat hier op een E36, heb het ook regelmatig, is volgens mij heel normaal. Hoe breder de bandjes hoe eerder dit optreedt denk ik?

3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Unknown Alien schreef op woensdag 08 september 2010 @ 13:09:

E46 uit 2004 2.0TD 150pk
Als we op de weg rijden met spoor vorming dan voel je de auto gewoon naar links of rechts trekken en niet te zuinig ook. Op een vlakke weg rijdt hij recht en als ik rem zodner hadnen op he tstuur blijft hij ook vrijwel recht door gaan zelfde met optrekken zonder handen op het stuur.

thanks
Vriend, wat denk je met mijn 255 achter. Je moet serieus het stuur vasthouden :P en ik heb conti's met 18 inch, dat is nog veel erger... Volgens mij is dat redelijk normaal, ze waarschuwen je niks voor niks voor spoorvorming :P

[ Voor 5% gewijzigd door YoshiBignose op 08-09-2010 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
ok thanks.

Maar als ik in de 525TD met 18" 235 rij heb ik daar geen last van. Of zou dat komen, omdat de 3 serie sportiever is en directer stuurt?

btw met benzine weet ik dat goeie olie belangrijk is. Geldt dat ook voor diesel? Bedoel wil olie late verversen, maar bij de dealer is dat iets duurder dan bij euromaster bv. Zou het wat uitmaken waar ik het laat doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Ik zag vanmiddag 15w40 bij de action voor 7 euro. Olie is olie toch :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiant
  • Niet online

Radiant

YoshiBignose schreef op woensdag 08 september 2010 @ 15:05:
Wel de goede viscositeit nemen! In de meeste BMWs gaat 5w30 toch? En BMW gebruikt vaak longlife olie..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online
Unknown Alien schreef op woensdag 08 september 2010 @ 15:04:
ok thanks.

Maar als ik in de 525TD met 18" 235 rij heb ik daar geen last van. Of zou dat komen, omdat de 3 serie sportiever is en directer stuurt?

btw met benzine weet ik dat goeie olie belangrijk is. Geldt dat ook voor diesel? Bedoel wil olie late verversen, maar bij de dealer is dat iets duurder dan bij euromaster bv. Zou het wat uitmaken waar ik het laat doen?
Kan je beter goede olie kopen en besparen op de arbeidskosten (zelf doen ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
fsfikke schreef op woensdag 08 september 2010 @ 15:09:
[...]

Kan je beter goede olie kopen en besparen op de arbeidskosten (zelf doen ;) )
En olie filter vervangen. En de olie naar de gemeente brengen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Radiant schreef op woensdag 08 september 2010 @ 15:08:
[...]

Wel de goede viscositeit nemen! In de meeste BMWs gaat 5w30 toch? En BMW gebruikt vaak longlife olie..
Ja, maar maakt dat veel uit? Ik gebruik soms ook 15w40 :P Laatst zelfs door elkaar heen... oke misschien is dat ook niet helemaal de bedoeling maar het was een noodgeval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online
Unknown Alien schreef op woensdag 08 september 2010 @ 15:37:
[...]

En olie filter vervangen. En de olie naar de gemeente brengen?
Lijkt me wel handig ja :P
M'n vader heeft laatst €320 betaald voor een oliebeurt bij BMW voor z'n E60 8)7

Dan doe ik het liever zelf. Maarja, die van mij heeft net 1000km geleden een oliebeurt gehad en 3k km daarvoor ook al dus die heeft voorlopig wel genoeg :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
€320 voor olie verversen :| vol syntetische is stuk duurder, maar wist niet dat het zo duur kon zijn.

Ik heb het niet zo p de dealer garages dat zijn net zulke grote boeven als bij kwik fit. Vooral Jan de jong hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Niet online

SYQ

Unknown Alien schreef op woensdag 08 september 2010 @ 16:01:
€320 voor olie verversen :| vol syntetische is stuk duurder, maar wist niet dat het zo duur kon zijn.

Ik heb het niet zo p de dealer garages dat zijn net zulke grote boeven als bij kwik fit. Vooral Jan de jong hier.
schoonvader tikt om de 30.000km ongeveer 550 euro aan alleen olieverversen plus nodige filters (audi a6 3.0)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12:51

Sick Nick

Drop the top!

Unknown Alien schreef op woensdag 08 september 2010 @ 16:01:

Tenzij er 20 liter in het blok zit en het filter van platinum gemaakt is kom je natuurlijk nooit aan dat soort kosten. Een beetje monteur is in 15 a 30 minuten klaar, zelfs met hoge dealer-uurlonen mag dat maximaal 60 euro aan arbeid kosten.

Ik ga wel langs een merkloze garage, die heeft voor 60 euro all-in m'n olie en filter gewisseld. En dan zit er gewoon 5w30 goede kwaliteit olie in (valvoline synpower). 320 euro voor een oliewissel betalen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online
Sick Nick schreef op woensdag 08 september 2010 @ 16:24:
[...]

Tenzij er 20 liter in het blok zit en het filter van platinum gemaakt is kom je natuurlijk nooit aan dat soort kosten. Een beetje monteur is in 15 a 30 minuten klaar, zelfs met hoge dealer-uurlonen mag dat maximaal 60 euro aan arbeid kosten.

Ik ga wel langs een merkloze garage, die heeft voor 60 euro all-in m'n olie en filter gewisseld. En dan zit er gewoon 5w30 goede kwaliteit olie in (valvoline synpower). 320 euro voor een oliewissel betalen 8)7
Tja, die prijzen zijn natuurlijk erg hoog, maar als een auto nog maar 30 duizend km erop heeft is het stempeltje van een BMW dealer ook weer wat waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
SYQ schreef op woensdag 08 september 2010 @ 16:18:
[...]

schoonvader tikt om de 30.000km ongeveer 550 euro aan alleen olieverversen plus nodige filters (audi a6 3.0)
woww hahaha wordt de olie ververst door Playmate van augustus 2010 :D

550 euro ppfff

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

YoshiBignose schreef op woensdag 08 september 2010 @ 14:58:
[...]

Vriend, wat denk je met mijn 255 achter. Je moet serieus het stuur vasthouden :P en ik heb conti's met 18 inch, dat is nog veel erger... Volgens mij is dat redelijk normaal, ze waarschuwen je niks voor niks voor spoorvorming :P
Met de Z3 rij ik veel liever met flinke zijwind dan op een weg met spoorvorming (225/255 voor/achter), met een Seat Ibiza op 205 bandjes is dat precies andersom ;)
YoshiBignose schreef op woensdag 08 september 2010 @ 15:05:
En dan zeker ook nog mineraal en volsyntheet door elkaar mikken, nee lekker bezig :X
Ik heb hier een bus Kroon 5w30 staan voor het geval ik olie moet bijvullen. Wat goedkoper dan het officiële longlife spul maar het wijkt tenminste niet zo van de specs af.

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aries.Mu
5,5 liter van dit spul:

http://www.shell.be/home/...ge_new/helix_ultra_extra/

+ olie- en luchtfilter.

50€ en een uurtje werk op onze oprit :9

Volgende keer ook al de andere filters vervangen (carterventilatie en 2 filters/membramen bij EGR en turbo + hele inlaat uitkuisen (EGR = 260k en nog nooit gekuisd geweest heb ik soms de indruk.)
Ik schat zo'n goede 100€ max :-)

Hoezo BMW duur in onderhoud? 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Anyway, de E36 heeft een beetje problemen als de motor koud is. Als je in z'n achteruit zet dan slaat de motor af, de toeren komen te laag. Soms gebeurt het ook al als je gewoon start dan gas geeft en weer remt. Je ziet de toeren omlaag gaan tot de 400 en dan slaat de motor (soms) af.

Wat kan dit zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verkeerde olie, luchtmassameter... of LHM :) ?

• deepbass909

deepbass909

Unknown Alien schreef op woensdag 08 september 2010 @ 13:09:

E46 uit 2004 2.0TD 150pk

thanks
Bandenmaat. Ik had ook 225/16 onder mijn Compact, en die trok ook steeds bij spoorvorming. Nu zit er 215/17 onder, en is het minder (maar nog steeds aanwezig). Dat de 5 van je vader minder last heeft, komt waarschijnlijk omdat hij een grotere spoorbreedte heeft, en daardoor beter in de sporen kan rijden. Een 3-serie kan niet lekker in balans komen, de sporen liggen te ver uit elkaar daarvoor, en hij blijft daardoor zoeken.
YoshiBignose schreef op woensdag 08 september 2010 @ 20:31:
Anyway, de E36 heeft een beetje problemen als de motor koud is. Als je in z'n achteruit zet dan slaat de motor af, de toeren komen te laag. Soms gebeurt het ook al als je gewoon start dan gas geeft en weer remt. Je ziet de toeren omlaag gaan tot de 400 en dan slaat de motor (soms) af.

Wat kan dit zijn?
Alleen als de motor koud is? Kijk eerst even je stationair-regelaar na. Grote kans dat die blijft hangen door troep. Dat je er last van hebt in de achteruit, komt omdat er 2 extra lampen ingeschakeld worden, en dus je dynamo even extra belast wordt. Dat moet de regelaar normaal opvangen, maar blijkbaar gebeurd dat bij jou dus niet. Stationair, koud of niet, mag het toerental eigenlijk niet onder de 700 komen, en als alles goed werkt, zelfs niet onder de 800. Bij 400 kan hij inderdaad gewoon afslaan.

@RutgerM
De luchtmassameter doet bij een koude motor die stationairloopt niet echt veel. Stationairloop wordt bepaald door de stand van de gasklep (dicht) en toerental. Het enige wat de boordcomputer wil en probeert is met luchttoevoer en minimale hoeveelheid brandstof, de motor lopende te houden. Gezien hoe mijn E36 stationair loopt en vooral de geur van de uitlaatgassen, geeft hij teveel brandstof (er hangt een bezinelucht achter de auto na het starten) en lijkt het dus puur door regeling van de luchttoevoer geregeld te worden.

• Radiant
  • Niet online

Radiant

YoshiBignose schreef op woensdag 08 september 2010 @ 20:31:

Wat kan dit zijn?
Bij een maat van mij die een E36 heeft was dit een scheurtje in een slang van de inlaat waardoor hij valse lucht naar binnen trok (vrij snel geconstateerd door de wegenwacht overigens).

• YoshiBignose
Ja het gebeurt alleen als de motor koud is. Ik kan me wel herinneren dat hij vroeger stationair 1100 toeren liep en toen had de monteur iets gesteld ofzo waardoor dat lager werd en nu komt dit af en toe.

• Unknown Alien
toch maar verstandig besloten om wat spaarcentjes te gebruiken om andere velgen te kopen en onder de huidige 16" winterbandjes en de andere 17" zomerbandjes.

Zie toch een aantal m3 velgen te koop op MP.

Zou iemand mij kunnen vertellen hoe ik erachter kan komen wat de ET waarde is van mijn auto? E46 maart 2004

• GaMeOvEr
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:23

GaMeOvEr

Is een hork.

Aannames zijn fataal.

• deepbass909

deepbass909

YoshiBignose schreef op donderdag 09 september 2010 @ 11:27:
Ja het gebeurt alleen als de motor koud is. Ik kan me wel herinneren dat hij vroeger stationair 1100 toeren liep en toen had de monteur iets gesteld ofzo waardoor dat lager werd en nu komt dit af en toe.
Ik heb even zitten zoeken in je historie. Is die de E36 318IS Coupé van je broer met een M42 blok?

Ik heb even een plaatje opgezocht waar de regelaar zit, en gefeliciteerd, hij zit op dezelfde k*t plek als bij mijn M43:
Afbeeldingslocatie: http://img182.imageshack.us/img182/613/7removeicv1cr0.jpg

De bovenste helft van inlaat is er op deze vanaf. Je kan erbij zonder de inlaat uit elkaar te hoeven halen, maar dan moet je er een beetje tussen voelen. Het is het zilveren tonnetje bij de blauwe peiltjes. De rode peiltjes wijzen naar nokjes waarop de regelaar vast zit (de band om de regelaar is een rubberring).
Hier is niks aan af te stellen (ik zou ook niet weten hoe een monteur dat gedaan moet hebben), omdat het motormanagment gewoon 800rpm vast wil houden en dat is de regelwaarde.
Deze regelaar moet je er even uit halen, en goed doorspuiten met remreiniger, om vuil los te weken, en daarna inspuiten met WD-40.
Grote kans dat het dan weer goed werkt. Helpt het niet, dan kost het eigenlijk ook niets meer dan een uurtje prutsen.

Overigens, dit is de eerste keer dat ik deze foto van een M42 zie, en het is dat ik het kleppendeksel kan zien, anders zou ik niet het onderscheidt hebben kunnen maken met een M43... (zie een foto van mijn motor in dezelfde staat ;) )
Afbeeldingslocatie: http://lh6.ggpht.com/_h0ma56lGMng/SB4hNlBFhTI/AAAAAAAAAN8/HN48vpis42g/s400/Afb055-1.jpg

[ Voor 17% gewijzigd door deepbass909 op 09-09-2010 14:19 ]

• YoshiBignose
Ja uit 1991. Bedankt voor het advies zal eens kijken of dat verschil gaat maken :P

• Apache

Apache

amateur software devver

M'n 19" styling 128 velgen zijn binnen voor mijn e60 ... na enkele maanden wachten, deze zomer leggen lijkt me dus eigenlijk overbodig (zeker als je weet dat mijn huidige banden eigenlijk nog enkele 1000'n km's mee kunnen).

Dus heb ik maar meteen bij de leverancier 17" winterbanden (er werd mij bridgestone aangeraden) besteld, ik kan al niet wachten tot maart volgend jaar om dan de nieuwe velg te kunnen leggen ;)

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

En dan verlagen, M-pakketje en spoorverbreders :) :

Afbeeldingslocatie: http://img51.imageshack.us/img51/9835/styling128replikas.jpg

• 4x2
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12:14

4x2

lộn xộn quá

deepbass909 schreef op donderdag 09 september 2010 @ 14:14:
Overigens, dit is de eerste keer dat ik deze foto van een M42 zie, en het is dat ik het kleppendeksel kan zien, anders zou ik niet het onderscheidt hebben kunnen maken met een M43... (zie een foto van mijn motor in dezelfde staat ;) )
[afbeelding]
Komt doordat het dr 1 van een E36 is, die van de E30 is wel heel makkelijk te herkennen doordat het inlaatspruitstuk heel anders is :P

leeg

• BMW_M3
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

BMW_M3

Ondertitel

Vandaag m'n stadslichtjes (die angeleye dingen) van m'n E87 vervangen. Wat een prielwerkje zeg. Haast geen ruimte om er bij te komen en je ziet niet waar je bent. Is uiteindelijk gelukt na goed voelen. Wel krassen op m'n armen aan overgehouden.

Een maandje terug was links kapot, door de dealer laten maken voor 50 euro. (om een lampje te vervangen!)
Nu was rechts kapot dus ik dacht ik doe het zelf wel. Voor de eerste keer was ik er 20 minuutjes mee bezig. Als ik het nog een keer zou moeten doen ben ik in 5 min klaar.

Dealer is flink duur!

Signature

• RSP

RSP

Dealer redenatie: alles minder dan 1 uur = 1 uur + materiaal. Dus ik snap wel dat ze bij die 50 euro komen ...

Toch wel idioot dat zoiets niet 'even' makkelijk gemaakt kan worden. Zeker dat soort kleine klusjes.

• BMW_M3
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

BMW_M3

Ondertitel

Ja, t lampje kost zelf iets van 5 euro denk ik. Maar je moet ook de hele behuizing vervangen? Dus kom je op ongeveer 20 euro alleen voor dat lampje en houder uit. Ik vraag me alleen af of ze bij de dealer ook echt die behuizing vervangen of alleen het lampje en dan de behuizing wel rekenen.

Signature

• Marcusso
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 13:54
Femme schreef op donderdag 09 september 2010 @ 15:21:

[afbeelding]
_/-\o_ Die is vet zeg!

No Shame, only Fame!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSP

RSP

BMW_M3 schreef op donderdag 09 september 2010 @ 19:06:
Ja, t lampje kost zelf iets van 5 euro denk ik. Maar je moet ook de hele behuizing vervangen? Dus kom je op ongeveer 20 euro alleen voor dat lampje en houder uit. Ik vraag me alleen af of ze bij de dealer ook echt die behuizing vervangen of alleen het lampje en dan de behuizing wel rekenen.
Is het niet gewoonte dat de kapotte onderdelen worden getoond als bewijs van vervanging? Nu ik er bij stil sta doet mijn garage dit vrijwel altijd, ookal is het wat kleins. Ik vind 't altijd wel interessant om te zien wat en hoe het kapot is gegaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
hmm, mijn auto begint een beetje te schudden als hij stationar loopt, je merkt het aan het interieur enzo, een flesje water in de auto begint een beetje te trillen enzo, je merkt ook dat je zelf zit te schudden..

maar het motorblok ligt er perfect stil in :s

toch motorsteunen maar kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSP

RSP

Had ik ook bij aankoop van m'n E46, nieuwe motorsteunen en hij was (voor een diesel) weer lekker rustig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
koste dat grapje?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Apache

Apache

amateur software devver

Femme schreef op donderdag 09 september 2010 @ 15:21:

[afbeelding]
Verlagen en M-pakket maakt het inderdaad af, maar de auto op de foto heeft volgens mij geen spoorverbreders.

Ik weet niet hoe lang ik de e60 nog ga rijden, nog minstens tot april 2012 en ik weet niet of dat de moeite is om dan nog zoveel te investeren :)

Plus mijn auto moet ook niet te hard op vallen, het is heir wel een grote parking maar ik rij al met een mooiere wagen dan de mensen boven mij, wil dus geen opvallendere wagen dan nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SYQ
  • Niet online

SYQ

Ik heb morgen een bezichtiging bij een particulier die zijn 530d e60 2006 verkoopt. Heb het een en ander nagevraagd over de telefoon, en blijkt dat de airbag lampje brandt maar dat hij dit vandaag zou verhelpen bijbij zijn dealer.

Nu vraag ik me af, stel hij laat hem niet maken maar simpelweg resetten. Komt de foutmelding dan snel weer terug, of pas na een week ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Als ik nieuwe speakers in m'n E46 wil (deze zijn echt slecht) zijn deze dan aan te raden:

http://www.rondevries.nl/...oofdgroep=9&subgroep=1821

Of moet ik ook een versterker er bij kopen? Ik hoef geen keiharde bas ofzo ik wil gewoon goed geluid :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Apache schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 11:29:
[...]

Verlagen en M-pakket maakt het inderdaad af, maar de auto op de foto heeft volgens mij geen spoorverbreders.
Hij staat wel vrij breed terwijl dit bij standaard bmw's vaak niet het geval is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
YoshiBignose schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 12:17:
Als ik nieuwe speakers in m'n E46 wil (deze zijn echt slecht) zijn deze dan aan te raden:

http://www.rondevries.nl/...oofdgroep=9&subgroep=1821

Of moet ik ook een versterker er bij kopen? Ik hoef geen keiharde bas ofzo ik wil gewoon goed geluid :P
Zijn leuke speakertjes hoor, maar daar hoort zeker een versterker bij hoor als je de speakers goed wilt benutten. De auto radio zelf zal niet meer dan 25W RMS hebben per kanaal. En deze speakers zijn 90W RMS.

Ik zou ook graag me audio spullen uit me vorige auto willen inbouwen in onze E46, maar ik heb geen idee hoe dat moet :( accu ligt achter dus dat is gunstig, maar de business radio heeft geen RCA uitgang volgens mij. Hoe moet je dan de versterker aansluiten op je radio??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unknown Alien
SYQ schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 11:34:
Ik heb morgen een bezichtiging bij een particulier die zijn 530d e60 2006 verkoopt. Heb het een en ander nagevraagd over de telefoon, en blijkt dat de airbag lampje brandt maar dat hij dit vandaag zou verhelpen bijbij zijn dealer.

Nu vraag ik me af, stel hij laat hem niet maken maar simpelweg resetten. Komt de foutmelding dan snel weer terug, of pas na een week ofzo?
Vraag hem het factuur te laten zien van de reparatie :) airbag lampje is regelmatig het probleem van de bijrijders AirBag sensor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Unknown Alien schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 12:25:
[...]

Zijn leuke speakertjes hoor, maar daar hoort zeker een versterker bij hoor als je de speakers goed wilt benutten. De auto radio zelf zal niet meer dan 25W RMS hebben per kanaal. En deze speakers zijn 90W RMS.
Wat voor versterker moet ik erbij nemen dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
high-low converter tussen de speaker draden voor een tulp uitgang te creeeren..

ben op het moment helemaal weg van bavarian sound werks voor in de bmw, nette spulletjes zijn dat :)

die audiosystems doen het ook wel goed op de radio hoor ;)

ik vraag me alleen af waarom iedereen altijd klaagt over de standaard radio ik heb de bmw business geloof ik met kapot casettedek en voorzover ik kan zien ook nog is allemaal originele speakertjes en dat klinkt echt wel lekker maar misschien heb k dan geen originele speakers...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Wat zeg je allemaal :') Ik heb een Pioneer nav. daar staat 4x50 WATT op wat is dat dan :P

[ Voor 58% gewijzigd door YoshiBignose op 10-09-2010 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSP

RSP

Volgens mij ~500e + kleine beurt.

Steunen zijn 120 euro per 2 ofzo ... Ik zou 't eigenlijk even moeten opzoeken. Is alweer 2 jaar geleden.

Edit: volgens mij had ik die beurt dus tegelijkertijd gedaan.

[ Voor 10% gewijzigd door RSP op 10-09-2010 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• argro
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-08 20:54
Reloader schreef op vrijdag 10 september 2010 @ 09:43:
hmm, mijn auto begint een beetje te schudden als hij stationar loopt, je merkt het aan het interieur enzo, een flesje water in de auto begint een beetje te trillen enzo, je merkt ook dat je zelf zit te schudden..

maar het motorblok ligt er perfect stil in :s

toch motorsteunen maar kijken?
Wat voor auto / motor?

so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Ik zou ook wel graag andere speakers willen. Stock geluid is echt zoooo slecht.

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Pagina: 1 ... 28 ... 37 Laatste

Dit topic is gesloten.