Facts don't care about your feelings
Die Ford was maar een rental heYoshiBignose schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 21:51:
Oh jashit nu je het zegt. Volgens mij reed die sukkel van een Timothy Dalton een keer in een Audi Avant. Ach ja, paste wel bij hem, maar de echte masters reden alleen BMW en Aston Martin
James had ook een keer die Lotus.
Een paar weken terug was ik in het nieuwe BMW museum in München. Daar stonden ook een aantal oude James Bond wagens die in de film gebruikt zijn. De dame vertelde dat de Z3 een ongelooflijk succes is geworden mede door de film. Een dag nadat de film uitkwam stond de Z3 bij de dealer.
[ Voor 24% gewijzigd door fsfikke op 27-08-2010 22:05 ]
Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl
Dalton reed inderdaad in een Audi 200 Avant. Als Audi liefhebber mag ik hem eigenlijk niet lelijk noemen maar.....YoshiBignose schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 21:51:
Oh jashit nu je het zegt. Volgens mij reed die sukkel van een Timothy Dalton een keer in een Audi Avant. Ach ja, paste wel bij hem, maar de echte masters reden alleen BMW en Aston Martin

[ Voor 4% gewijzigd door max op 27-08-2010 22:03 ]
Bald by design, beard by choice.
Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.
http://www.autojunk.nl/2010/08/bmw-1-serie-m-teaser
Verwijderd
http://www.1addicts.com/forums/showthread.php?t=422670 staat een heel artikel met foto'szimbab schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 22:36:
Op Autoblog staat nu een teaser van de 1 serie M......erg nice als je het mij vraagt. Binnenkort hopelijk de officiële beelden!
http://www.autojunk.nl/2010/08/bmw-1-serie-m-teaser
Blij Met Wilco
a - Een mooie E36 touring 328 met +/- 150k op de teller, lederen bekleding etc..
b - Een redelijke E46 touring met minder vermogen, minder opties. en een hogere km-stand
Ik neig zelf naar het eerste. Of rechtvaardigen de verbeteringen van de E46 tov E36 het mindere vermogen/opties om voor b te kiezen?
3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super
Blij Met Wilco
3DFx Voodoo – Riva TNT2 Ultra – Geforce 3 Ti200 – Radeon 3870 – Radeon 5770 - Radeon 6870 - Radeon 6970 – Radeon 270 (x2) - Geforce 2060 Super – Geforce 4070 Super
Wat is redelijk? Wat versta je daar onder en hoe verhoudt dit zich tot het 'mooi' van de E36?
Wat is minder vermogen? Hoeveel minder? Praten we nu over een 323 of een 318?
Wat is minder opties? Wat missen we t.o.v. de E36?
Wat is een hogere km-stand? 170k of 250k?
Dus ja...je hebt wel gelijk dat het nog geen concrete vraag is ja.
[ Voor 13% gewijzigd door zimbab op 28-08-2010 13:15 ]
@-thunder-Reloader
Tnx voor de tip om 2-componenten lijm te gebruiken. De klemmen zitten er echt goed vast door.
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier
Maar die tip heb je niet van mij, ik heb niet eens een idee waar je het over hebt

Blij Met Wilco
Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier
Duits kan ik je wel aanbieden...SYQ schreef op zondag 29 augustus 2010 @ 21:31:
Afgelopen woendsdag mijn alfa verkocht en nu hardop zoek naar een 530d E60. Omdat ik het een en ander wil opzoeken, weet iemand een url waar ik de instructieboek in PDF kan downloaden? En dan in Nederlands, engelse versie heb ik al maar NL leest toch wat makkelijker ivm technische termen
Vorige week trouwens bijna inruil gedaan met een 530d bij een handelaar die de auto ff 70.000km had terug gedraaid. Gelukkig heb ik een zwager werken bij Renault die complete nap historie kan opvragen
http://link.marktplaats.nl/372079167
*nog steeds semi actief/passief zoekende naar een e36 318i touring*
[ Voor 14% gewijzigd door Jazzper op 29-08-2010 23:05 ]
webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl
Ziet er netjes uit, prima prijs ook. Jammer van de ontbrekende climate control maar ja, kunt niet alles hebben. Ik rij hem zelf ook en heb er dagelijks veel plezier van, zul je geen spijt van krijgenJazzper schreef op zondag 29 augustus 2010 @ 23:05:
hoe komt jullie deze E36 318i Touring over?

Ik ben al jaren aan het dromen en zoeken naar een eigen auto, maar het is nooit gelukt om een koop af te sluiten.
Deze zomer had ik nog de mogelijkheid om makkelijk eentje uit Duitsland te halen dus moest het er maar eens van komen. Het is een 320Ci uit 2003 geworden. Hij stond al een paar maanden bij de BMW dealer waar m'n vader z'n E60 in onderhoud had dus ik had hem al een tijdje in de smiezen.
Eerst eens wat pics van de testrit:

Specs:
- 01/2003
- 70.000
- 170PK
- Handgeschakeld
- Automatische Airco
- Automatisch dimmende binnenspiegel
- Armsteun voor en achter
- Leer Montana
- Sportstoelen
- Sportonderstel
- Stoelverwarming
- PDC
- Regensensor
- Casettespeler (hij vond CD's waarschijnlijk nog een beetje te modern
)
- Witte knipperlichten rondom (originele zaten er nog bij)

Maar sinds oktober 2008 stond ie bij de dealer. In de twee jaren daarop heeft hij een totaal van 11km afgelegd van een dealer naar een ander. Er is in die tijd dus helemaal niemand langsgekomen met genoeg interesse voor een proefrit

De bedrijfsleider van de vestiging was die auto ook wel zat dus uiteindelijk een mooie prijs gekregen, inclusief een jaar EuroPlus garantie. Oliebeurt, remvloeistof, een nieuwe accu en wat kleine dingetjes hier en daar (loshangende sierlijsten bij de deuren, een sierstripje aan de buitenkant die een beetje speling had e.d.) waren ook allemaal geen probleem
Na twee lange weken en een hoop gedoe om kentekens te regelen kon ik hem dan eindelijk afhalen. Om hem vervolgens 5km verder in de garage te parkeren omdat ik een weekje naar München ging

Geen grapjes maken
Inmiddels heb ik hem van binnen al helemaal open gehad om mfl knopjes en een USA-Spec iPod integratie in te bouwen. Lekker via m'n iPhone naar Sirius XM luisteren ipv alleen maar reclame met af en toe een liedje.
Al met al ben ik er super blij mee
Mooie wagen trouwens! Mag je blij mee zijn.
Wat bedoel je met r6? Ik heb overigens dezelfde (Alleen dan aut en uit 2000) als eerste auto
Have fun!
(Heb je overigens de cassettespeler met navi? Zo ja, welke iPod intergrate gebruik je?)
I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A
Reihensechser wellicht?Kecin schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 03:50:
Wat bedoel je met r6?
Jij hebt niet dezelfde, tussen de 2000 en 2003 versie zit een wereld van verschilKecin schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 03:50:
Ik kop hem in: HAHA, KIA!
Wat bedoel je met r6? Ik heb overigens dezelfde (Alleen dan aut en uit 2000) als eerste auto.
Have fun!
(Heb je overigens de cassettespeler met navi? Zo ja, welke iPod intergrate gebruik je?)
Beiden zijn PFL volgens mij. Althans, bovenstaande foto's tonen een PFL E46. Een E46 coupé uit 2003 zou een FL kunnen zijn, deze is dat echter niet.YoshiBignose schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 10:36:
[...]
Jij hebt niet dezelfde, tussen de 2000 en 2003 versie zit een wereld van verschil
so·wie·so (bw.) 1 hoe dan ook => überhaupt
Nee ik heb geen navi erin, ik gebruik de iPod integratie van USA-Spec PA12-BMW.Kecin schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 03:50:
Ik kop hem in: HAHA, KIA!
Wat bedoel je met r6? Ik heb overigens dezelfde (Alleen dan aut en uit 2000) als eerste auto.
Have fun!
r6 is 6-in-lijn idd.
Hij is van januari 2003, geen facelift dus inderdaad, wel de zelfde motor als in de facelift.
Maar hoe zit dat nou? Je hebt er weer een duits kenteken op laten zetten?
"man is not truly one, but truly two,"
Oogt netjes maar.... die koplampen.. meestal doen de sjonnies dat, dus kan je je afvragen hoe er mee gereden is.. zonder die koplampen is het een nette wagen zo te zien op de foto's.Jazzper schreef op zondag 29 augustus 2010 @ 23:05:
hoe komt jullie deze E36 318i Touring over?
Tevens ben ik er denk ik uit.. de 5 gaat er of eind dit jaar of begin dit jaar uit en wil ik denk ik een E46 touring ga kopen, 318 of 320, daar ben ik nog niet over uit.
Blij Met Wilco
Thnx!mr_petit schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 12:58:
Mooie wagen man!
Maar hoe zit dat nou? Je hebt er weer een duits kenteken op laten zetten?
Ik woon tijdelijk in Duitsland, volgende maand ga ik hem invoeren.
[ Voor 58% gewijzigd door fsfikke op 30-08-2010 13:09 ]
deepbass909 schreef op zondag 29 augustus 2010 @ 17:39:
Zo, net de interieur-panelen terug in m'n auto geplaatst (en gelijk zwemles gehad....) Het bleek dat het paneel rechts-achterin alleen nog door de raamrubbers en de bank op z'n plek werd gehouden :x Alle klemmen waren los van 't paneel gekomen :x Maar alles weer vast zoals 't hoort, hopelijk ben ik nu van alle kraakjes af. De deur klinkt in ieder geval en stuk degelijker als je hem dicht trekt, zoals 't hoort bij een BMW
@-thunder-Reloader
Tnx voor de tip om 2-componenten lijm te gebruiken. De klemmen zitten er echt goed vast door.

had ik al verteld dat mijn Coupe Kaput is, nokkenas sensor is overleden en dan rijd hij niet of nauwelijks , word overigens vandaag weer gerepareerd als het goed is, en ook de airco fan word helemaal uitgemeten, omdat de BC hier een error op gaf bij het uitlezen...
dus bben met de huyundai (i10) naar utrecht gereden.., dan is elke willekeurige bmw toch wel een vooruitgang..
aan een koplamp kan je niet zien hoe de auto bereden is...-Thunder- schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 13:07:
[...]
Oogt netjes maar.... die koplampen.. meestal doen de sjonnies dat, dus kan je je afvragen hoe er mee gereden is.. zonder die koplampen is het een nette wagen zo te zien op de foto's.
Tevens ben ik er denk ik uit.. de 5 gaat er of eind dit jaar of begin dit jaar uit en wil ik denk ik een E46 touring ga kopen, 318 of 320, daar ben ik nog niet over uit.
Reloader schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 15:51:
[...]
aan een koplamp kan je niet zien hoe de auto bereden is...

Blij Met Wilco
Ben zomaar nieuwsgierig, E39 wordt toch te duur na verloop van tijd?-Thunder- schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 13:07:
[...]
Oogt netjes maar.... die koplampen.. meestal doen de sjonnies dat, dus kan je je afvragen hoe er mee gereden is.. zonder die koplampen is het een nette wagen zo te zien op de foto's.
BMW's met die koplampen mijdt ik ook het liefste, aan de andere kant weet ik dat het glas van de lampen nog weleens kapot wil gaan (mijn compact had een mooi gat in dat glas zitten), dus het kan ook best om vervanging gaan (net als de niet-standaard uitlaat). Deze lampen zijn namelijk goedkoper dan de originelen...-Thunder- schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 13:07:
[...]
Alweer een andere??? Dat wordt voor jou dan al de 5de BMW in dezelfde tijd dat ik in mijn Compact rondrij...Tevens ben ik er denk ik uit.. de 5 gaat er of eind dit jaar of begin dit jaar uit en wil ik denk ik een E46 touring ga kopen, 318 of 320, daar ben ik nog niet over uit.
Och, dat sensortje vervangen zal het probleem niet zijn, die zitten behoorlijk goed bereikbaar en vervangen is eigenlijk 1 imbus los maken, oude eruit, gat schoonmaken, nieuwe erin, klaar. Maar rijden wil hij inderdaad niet als die kapot zijn...Reloader schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 15:18:
[...]
![]()
had ik al verteld dat mijn Coupe Kaput is, nokkenas sensor is overleden en dan rijd hij niet of nauwelijks , word overigens vandaag weer gerepareerd als het goed is, en ook de airco fan word helemaal uitgemeten, omdat de BC hier een error op gaf bij het uitlezen...
dus bben met de huyundai (i10) naar utrecht gereden.., dan is elke willekeurige bmw toch wel een vooruitgang..
Volgens mij zijn er maar weinig auto's die een beetje aan een BMW kunnen tippen, als je eenmaal een BMW gewend bent
ik ben verknocht aan bmw iniedersgeval
uitlezen + sensor vervangen + airco fan storing zoeken
180 euro...
nieuwe aircofan die er in moet geloof ik 200 euro
aankomende grote beurt: Oliesensor vervangen + aircofan vervangen + regulier beurtje 400 euro
elke dag instappen en zogauw de motor loopt een lach op je gezicht en met plezier de weg opgaan:
Priceless!
[ Voor 21% gewijzigd door Reloader op 30-08-2010 18:59 ]
Te duur is een groot woord. Het er voor over hebben is ten tweede, ik heb het er wel voor over maar het kost nou eenmaal aan aardig zak geld om zo'n wagen te rijden en te blijven rijden. Het gaat nog wel een tijdje duren hoor voor ik wat anders neem maar ben me wel aan het oriënterenEvaluationCopy schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 16:27:
[...]
Ben zomaar nieuwsgierig, E39 wordt toch te duur na verloop van tijd?
With him ^^418O2 schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 16:28:
kost gewoon uberhaupt een hoop geld. En als je niet echt een 5 nodig hebt...
Precies en ook al is het een 316 compactReloader schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 18:19:
mende grote beurt: Oliesensor vervangen + aircofan vervangen + regulier beurtje 400 euro
elke dag instappen en zogauw de motor loopt een lach op je gezicht en met plezier de weg opgaan:
Priceless!
Als het aan mij ligt blijf ik de rest van mijn leven BMW rijden
[ Voor 23% gewijzigd door -Thunder- op 30-08-2010 18:43 ]
Blij Met Wilco
edit: @ yoshi, grapjas...
[ Voor 12% gewijzigd door Reloader op 30-08-2010 19:30 ]
Volgens boekie betekenen de 2 symbolen dat het onderstelregelsysteem niet in orde is en dat kalm rijden niet mogelijk is. Nou, dat laatste gaat prima hoor, dus waar dat nu op slaat....
In ieder geval mankeert er dus wat aan het DTC/DSC-systeem. De DTC-knop doet iig niks meer.
Vandaag werd ie uitgelezen om de exacte foutcode te achterhalen. Die man belt me morgen terug om te melden wat de foutcode precies betekent, want dat wist ie zo 123 niet.
Een sensortje kost EUR80 en een nieuwe module EUR1200. Dus ben benieuwd.....
(1-serie E87 uit 2004)
Trouwens, die man meldde mij ook ie nog 3 meldingen heeft gereset. Alleen vraag ik me af waarom ik die meldingen dan niet op mijn display van het dashbord heb zien staan?
| DELL XPS 15 Haswell QHD | APPLE iPhone X Silver | APPLE iPad Air |
"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May
Zal wel een sensor zijn. BMW gebruikt sinds de E36 al bosch flutsensoren welke jaarlijks wel een keertje kapot gaan. Module gaat zelden kapot .. en anders een 2e hands op de sloop scoren.MelvinB schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 22:31:
Hmm, foutmelding in display van dashbord sinds afgelopen donderdag.
Volgens boekie betekenen de 2 symbolen dat het onderstelregelsysteem niet in orde is en dat kalm rijden niet mogelijk is. Nou, dat laatste gaat prima hoor, dus waar dat nu op slaat....
In ieder geval mankeert er dus wat aan het DTC/DSC-systeem. De DTC-knop doet iig niks meer.
Vandaag werd ie uitgelezen om de exacte foutcode te achterhalen. Die man belt me morgen terug om te melden wat de foutcode precies betekent, want dat wist ie zo 123 niet.
Een sensortje kost EUR80 en een nieuwe module EUR1200. Dus ben benieuwd.....
(1-serie E87 uit 2004)
Trouwens, die man meldde mij ook ie nog 3 meldingen heeft gereset. Alleen vraag ik me af waarom ik die meldingen dan niet op mijn display van het dashbord heb zien staan?
Andere tips?
Onderhoudsbeurten zijn door de dealer geweest.
De enige leuke dingen zijn volgens mij:
- Design-Line (moet nog uitzoeken wat hieronder valt)
- Radio BMW Professional,

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.
Blij Met Wilco
Ja, in diesel vind je wel veel mooie uitvoeringen, maar een benzine in deze prijsklasse is heel lastig. Sowieso is dit al een beetje de max voor hem-Thunder- schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 15:12:
Volgens mij is dat een aardig kale uitvoering, ik zie draai knoppen
Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.
The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?
Dit is de auto:
http://www.zomoto.nl/8272742/bmw-318-3-serie-i.htm
Ligt het nou aan mij of... is die wel erg goedkoopPWM schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 16:28:
Hij heeft wel weer de sportstoelen, dat scheelt weer
Dit is de auto:
Blij Met Wilco
Nee, merp!
Uitslag inmiddels binnen: de DTC/DSC-module kapot, dus geen sensor.Wimo. schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 11:44:
[...]
Zal wel een sensor zijn. BMW gebruikt sinds de E36 al bosch flutsensoren welke jaarlijks wel een keertje kapot gaan. Module gaat zelden kapot .. en anders een 2e hands op de sloop scoren.
Kosten incl. inbouw en btw: EUR1500,-.
Gaat ie morgen weg en heb ik em vrijdag weer terug.
Het is trouwens ook een APK-afkeurpunt, maar mijn auto is afgelopen mei net gekeurd.
wel vreemd, die module's kapot hoor je niet vaak..
mijn auto is iig weer gemaakt ook 180 euro armer maar het rijd weer perfect..
nu de aircofan nog vervangen

Weet je het zeker? Ik zou er gewoon een van de sloop scoren. Onderdelenzoeker.nl en laten inbouwen door een beun. Dingen kosten 2ehands niet meer dan ~400 euro en gaan normaal nooit kapot. Weet je zeker dat het niet (meerdere) sensoren zijn?MelvinB schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 17:48:
[...]
Uitslag inmiddels binnen: de DTC/DSC-module kapot, dus geen sensor.
Kosten incl. inbouw en btw: EUR1500,-.
Gaat ie morgen weg en heb ik em vrijdag weer terug.
Het is trouwens ook een APK-afkeurpunt, maar mijn auto is afgelopen mei net gekeurd.
ik zou iig als zoiets bij mij (*nog een keer) zou gebeuren dat ik de sensor's als ze zichtbaar zijn wel zou merken...
(* vorig jaar gasklephuis laten vervangen, bij een second opinion bleek het voldoende te zijn geweest alleen de krukas sensor te vervangen. (deze is ook vervangen, gasklephuis ook maar na het meten bleken daar geen problemen in te zitten)
Zeg nooit nooit:Wimo. schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 19:03:
[...]
Weet je het zeker? Ik zou er gewoon een van de sloop scoren. Onderdelenzoeker.nl en laten inbouwen door een beun. Dingen kosten 2ehands niet meer dan ~400 euro en gaan normaal nooit kapot. Weet je zeker dat het niet (meerdere) sensoren zijn?
http://www.babybmw.net/fo....php?f=11&t=14926&start=0
Ff wat verder gegoogled en nu blijkt dat BMW na vele dure garantiegevallen een repair kit (hydro unit) heeft ontwikkeld die het probleem veel goedkoper oplost. Kost zo'n EUR160,- en er is een onderdeelnummer van.
Enkele reacties:
En:Just picked up the car today.
Light is off and traction control working.
I can confirm hydro unit was replaced- Part no 34 51 6 797 896 (this handles ABS,DTC and DSC)
Part cost was £144.68+VAT
1.5 hours labour and brake fluid.
Work was done at Clayton Cars in Bristol. Recommended as they were informative and helpful throughout.
They couldn't tell if the failing part had been modified to rectify the original problem or not.I guess that is something that only BMW or the manufacturer can confirm.
Will keep you posted if anything occurs,everything crossed it won't.
Ik ga die man (een BMW expert uit Zweins die mijn auto eerder gefixt heeft) eens vragen of hij hier wat mee kan. Lijkt me dan van wel.Okay car now back fixed, it was
Replace DSC Valve Block with motor 0058305 £207.69+vat, part 34.51.797.896 033216/hydro unit @ 144.68 +vat, Brake fluid £6.30, and test/diagnosis of £36.12, and £18.00 respectively.
All covered under warranty from Warranty Direct
Car's now running fine, and service was excellent.
Gewoon op de sloop scoren gaat niet zo makkelijk met modules van BMW, dat weet je toch? Ze zullen er wel liggen, maar of ze ook in je auto gaan werken, is maar de vraag. Sinds de E36 zijn alle modules met een identificatie-code aan elkaar verbonden, en één verkeerde module betekent een auto die niet wil starten. Dit is allemaal onderdeel van de startblokering.Wimo. schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 19:03:
[...]
Weet je het zeker? Ik zou er gewoon een van de sloop scoren. Onderdelenzoeker.nl en laten inbouwen door een beun. Dingen kosten 2ehands niet meer dan ~400 euro en gaan normaal nooit kapot. Weet je zeker dat het niet (meerdere) sensoren zijn?
En een defecte module kan altijd, hoe zeldzaam ook.
En prut sensoren? De enige probleemsensoren die ik ken, zijn de ABS-sensoren op de achteras van de E36 (en in mindere mate van de E34), die zijn berucht. Andere vallen heel erg mee. Ik heb die krengen via Hella verkocht (alle soorten, dus ook krukas, nokkenas en gasklephuis), en alleen die ABS-sensor viel op. Deze gingen vrijwel altijd kapot door een draadbreukje.
Ik prijs mezelf juist gelukkig met het feit dat mijn auto vol zit met Bosch, Hella en Ate. Dat spul is tenminste betrouwbaar (je wilt niet weten hoeveel uitval er is met Magnetti-Marelli of Valeo... De beruchte onbetrouwbare Franse en Italiaanse electronica komt bijna volledig voor rekening van deze 2 merken...)
Vandaag heb ik het eerste ritje met de Compact gemaakt sinds alle panelen weer vast zitten. Wat is het ineens heerlijk rustig in de auto
Mijn beun heeft dat ding gewoon aan de praat gekregen in mijn E39 toentertijd. En over de sensoren, ik heb een E39 en twee E46's gehad waarvan zo'n beetje alle wiel sensoren zijn vervangen. Dat is echt geen toeval meer..deepbass909 schreef op woensdag 01 september 2010 @ 11:18:
[...]
Gewoon op de sloop scoren gaat niet zo makkelijk met modules van BMW, dat weet je toch? Ze zullen er wel liggen, maar of ze ook in je auto gaan werken, is maar de vraag. Sinds de E36 zijn alle modules met een identificatie-code aan elkaar verbonden, en één verkeerde module betekent een auto die niet wil starten. Dit is allemaal onderdeel van de startblokering.
En een defecte module kan altijd, hoe zeldzaam ook.
En prut sensoren? De enige probleemsensoren die ik ken, zijn de ABS-sensoren op de achteras van de E36 (en in mindere mate van de E34), die zijn berucht. Andere vallen heel erg mee. Ik heb die krengen via Hella verkocht (alle soorten, dus ook krukas, nokkenas en gasklephuis), en alleen die ABS-sensor viel op. Deze gingen vrijwel altijd kapot door een draadbreukje.
Ik prijs mezelf juist gelukkig met het feit dat mijn auto vol zit met Bosch, Hella en Ate. Dat spul is tenminste betrouwbaar (je wilt niet weten hoeveel uitval er is met Magnetti-Marelli of Valeo... De beruchte onbetrouwbare Franse en Italiaanse electronica komt bijna volledig voor rekening van deze 2 merken...)
Vandaag heb ik het eerste ritje met de Compact gemaakt sinds alle panelen weer vast zitten. Wat is het ineens heerlijk rustig in de autoGeen gekraak van achteren meer bij het optrekken of bij het over drempels rijden. En de deuren klinken weer een stuk meer solide. Dit was dus een goed klusje
Nu m'n hemeltje en A-stijl bekleding nog...
E46 coupé uit 2000.
Is dat makkelijk op te lossen?
Dat zeg ik toch ook, de ABS-sensorenWimo. schreef op woensdag 01 september 2010 @ 11:41:
[...]
Mijn beun heeft dat ding gewoon aan de praat gekregen in mijn E39 toentertijd. En over de sensoren, ik heb een E39 en twee E46's gehad waarvan zo'n beetje alle wiel sensoren zijn vervangen. Dat is echt geen toeval meer..
En wat betreft de modules, een aantal zijn inderdaad herprogrameerbaar, maar daar moet je garage maar net de spullen en kennis voor hebben.
Ik moet trouwens even afkloppen, maar mijn Compact houdt het al tijden vol onder ook maar enige mechanische defecten. Op het moment zijn er alleen cosmetische zaken die niet lekker zitten (ik moet de schade in het voorscherm en deur nog laten herstellen, hemeltje zakt nu toch echt door en de bekleding van de bank en stoelen begint toch wel gaar te worden...)
Eerst staat die schade op de planning, zodra m'n claim bij het WBF is ingediend en goedgekeurd, wordt dat hersteld. En daarna zo snel mogelijk een nieuw hemeltje erin (gelukkig heeft de Compact een groot gat aan de achterkant, een hemeltje vervangen bij een E36 Coupé schijnt echt een crime te zijn bijv).

Of de airco aan of uit staat maakt niet uit, de temperatuur staat op 16 graden en er wordt nog een hoop lucht naar binnen geblazen maar kouder wordt het niet.
Kan dit die 'final stage unit' of 'blower motor resistor' zijn waar wel meer over te vinden is? Meestal gaat het dan om onverklaarbare acties van de aanjager, dat is bij mij niet echt het geval. Is er iets anders waar ik naar zou kunnen kijken voordat ik op zoek ga naar nieuwe unit?
Careful. We don't want to learn from this.
Als je hem koud start, gaat die dan ook hard iets minder hard en dan weer hard? (Dat door totdat je motor weer iets warmer is). Dan kan het wel eens de kachelweerstand zijn.JaltaH schreef op woensdag 01 september 2010 @ 22:17:
Ik merk dat de aanjager in mijn E39 ineens geen koude lucht meer blaast...![]()
Of de airco aan of uit staat maakt niet uit, de temperatuur staat op 16 graden en er wordt nog een hoop lucht naar binnen geblazen maar kouder wordt het niet.
Kan dit die 'final stage unit' of 'blower motor resistor' zijn waar wel meer over te vinden is? Meestal gaat het dan om onverklaarbare acties van de aanjager, dat is bij mij niet echt het geval. Is er iets anders waar ik naar zou kunnen kijken voordat ik op zoek ga naar nieuwe unit?
I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A
Hangt er vanaf, hoe handig ben je met electronica? Waarschijnlijk is het een probleem met het printje waar ze op zitten, ergens een slecht contact of wat corrosie op printbanen.Gamepie56 schreef op woensdag 01 september 2010 @ 14:29:
Ik zag gisteravond bij het achteruit inparkeren in de weerspiegeling van wat ruiten, dat er een paar ledjes van m'n 3e remlicht stuk zijn. Dus niet allemaal, maar een stuk of 3 a 4 ledjes..
E46 coupé uit 2000.
Is dat makkelijk op te lossen?
niet superhandig nee.. Kan je er makkelijk bij?MadMarky schreef op donderdag 02 september 2010 @ 00:36:
[...]
Hangt er vanaf, hoe handig ben je met electronica? Waarschijnlijk is het een probleem met het printje waar ze op zitten, ergens een slecht contact of wat corrosie op printbanen.
dat had ik laatst, vreemd geblaas wat niet constant was.. volgens mij is het nu weer weg maar toen stond de auto in noodloop geloof ik,Kecin schreef op donderdag 02 september 2010 @ 00:31:
[...]
Als je hem koud start, gaat die dan ook hard iets minder hard en dan weer hard? (Dat door totdat je motor weer iets warmer is). Dan kan het wel eens de kachelweerstand zijn.
dan gaat de blower ook raar doen..
Vind persoonlijk de E39 nog lekkerder rijden dan de nieuwere 5-series, maar goed je wilt ook eens een keer een wat nieuwere auto dus vastroesten aan de E39 wil ik niet. Maar god, wat een heerlijke auto
[ Voor 34% gewijzigd door RedHat op 03-09-2010 09:43 ]
Verwijderd
Als je weet wat je doet kun je die dingen ook Föhnen!MadMarky schreef op donderdag 02 september 2010 @ 00:36:
[...]
Hangt er vanaf, hoe handig ben je met electronica? Waarschijnlijk is het een probleem met het printje waar ze op zitten, ergens een slecht contact of wat corrosie op printbanen.
Tss een Passat ipv een 5-erRedHat schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 09:42:
Nu ik de E39 niet meer heb (Nu een Passat Variant uit 06) mis ik de 5 serie toch wel. Denk dat ik toch ga kijken voor de nieuwere types 5-serie en dan een 525d(Type wat hierbovenstaat, 04~05 )
Vind persoonlijk de E39 nog lekkerder rijden dan de nieuwere 5-series, maar goed je wilt ook eens een keer een wat nieuwere auto dus vastroesten aan de E39 wil ik niet. Maar god, wat een heerlijke auto

Ik zou ook lekker voor de 525d gaan. De versie met de echte 2.5l met 177pk is gewoon een heerlijke cruisebak.
Chippen en je hebt een koppelmonster
Ik moet wel eerlijk zeggen, een 520d met 177pk voelt nauwelijks trager aan, maar dat komt waarschijnlijk omdat die een stuk minder weegt. Maar als je het kan betalen, zowiezo de 6 in lijn diesel nemen
Ze zijn ook redelijk goedkoop te vinden vind ik persoonlijk.
Met of zonder M-pack?
iPhone 14 Pro Max | Switch Lite | Sony 55A89 | Passat Variant GTE | Tesla MY RWD
Geen idee, ik heb geen E46. Ik weet alleen wat van electro en ledjesGamepie56 schreef op donderdag 02 september 2010 @ 10:51:
[...]
niet superhandig nee.. Kan je er makkelijk bij?
Moet nog op naam/ ingevoerd etc etc maar toch
mazzelpikVorak schreef op zaterdag 04 september 2010 @ 16:23:
Huzzah! Sinds vandaag eigenaar van: http://link.marktplaats.nl/361408829
R7 5800X3D//MAG B550 Tomahawk//RX6900XT//DDR4 32GB 3200MHz//M.2 980 1TB//MSI Optix MAG274GRF
Nice! M'n pa heeft ook een 850i automaat uit '91. Komt volgens mij origineel ook uit Duitsland, maar is geïmporteerd door de vorige eigenaar. Onze heeft alleen iets van 250.000 km op de teller, dat is dus wel een aanzienlijk verschil.Vorak schreef op zaterdag 04 september 2010 @ 16:23:
Misschien ook wel leuk om te weten. Je kunt hem chippen voor iets van 30 pk en 50nm extra. Dit is een chip onder de naam Wokke2000. Er is ook nog de optie voor een gemodde gasrespons chip (EML) voor directer reageren op het gaspedaal. M'n pa wil dit helaas niet omdat het beste is om dan euro 98 te tanken, wat toch weer aardig scheelt met Eur 95. Helemaal natuurlijk als je 1 op 7 gemiddeld rijdt.
Geniet iig van de vele blikken van mensen die het model niet herkennen en hem toch wel mooi vinden. Je zal vaak genoeg worden nagekeken.
Schitterende bak! En met 61K km een koopje lijkt me. Hoeveel BPM komt er nog overheen? Paar duizend?Vorak schreef op zaterdag 04 september 2010 @ 16:23:
19 jaar oud, dus geen BPM meer.zneek schreef op zaterdag 04 september 2010 @ 19:38:
[...]
Schitterende bak! En met 61K km een koopje lijkt me. Hoeveel BPM komt er nog overheen? Paar duizend?
[edit]
Eh, wacht even, auto's zijn BPM vrij na 234 maanden, 19,5 jaar dus. Zal in ieder geval heel weinig BPM zijn als hij net iets jonger dan dat is.
[ Voor 23% gewijzigd door BrZ op 04-09-2010 19:52 ]
je tankt met zo'n wagen sowieso toch 98 neem ik aan?Satch schreef op zaterdag 04 september 2010 @ 19:27:
[...]
Nice! M'n pa heeft ook een 850i automaat uit '91. Komt volgens mij origineel ook uit Duitsland, maar is geïmporteerd door de vorige eigenaar. Onze heeft alleen iets van 250.000 km op de teller, dat is dus wel een aanzienlijk verschil.
Misschien ook wel leuk om te weten. Je kunt hem chippen voor iets van 30 pk en 50nm extra. Dit is een chip onder de naam Wokke2000. Er is ook nog de optie voor een gemodde gasrespons chip (EML) voor directer reageren op het gaspedaal. M'n pa wil dit helaas niet omdat het beste is om dan euro 98 te tanken, wat toch weer aardig scheelt met Eur 95. Helemaal natuurlijk als je 1 op 7 gemiddeld rijdt.
Geniet iig van de vele blikken van mensen die het model niet herkennen en hem toch wel mooi vinden. Je zal vaak genoeg worden nagekeken.
zelfs mijn coupe gaat over t algemeen euro 98 in, loopt zelfs ietsjes zuiniger (tank wel in belgie, en daar heb k voor de prijs van die 95 meuk hier gewoon 98)
[ Voor 3% gewijzigd door Reloader op 04-09-2010 19:55 ]
[mg]http://rw-racing.nl/pics/DSC_4461.JPG[/img]
Velgen zijn niet echt fraai, maar daar gaat verandering in komen. Auto ziet er voor de rest nog erg fraai uit, zo goed als geen sleenslag (weinig autobaan gezien denk ik)
Het is een 318ci executive. Echte exactie opties die erop zitten moet ik nog eens uitzoeken, iig (orginele?) parkeersensoren
[ Voor 12% gewijzigd door Tortelli op 04-09-2010 20:09 ]
Gave bakVorak schreef op zaterdag 04 september 2010 @ 16:23:
Tof man
Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.
Mooi! Als je je chassisnummer naar kundenbetreuung@bmw.de stuurt met de vraag of je ze de optielijst kunnen sturen krijg je doorgaans binnen een paar uur een mailtje terug met de hele lijst.Tortelli schreef op zaterdag 04 september 2010 @ 20:08:
Vandaag mijn auto opgehaald, een paar fototjes;
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Velgen zijn niet echt fraai, maar daar gaat verandering in komen. Auto ziet er voor de rest nog erg fraai uit, zo goed als geen sleenslag (weinig autobaan gezien denk ik).
Het is een 318ci executive. Echte exactie opties die erop zitten moet ik nog eens uitzoeken, iig (orginele?) parkeersensoren.
Nee, gaat volgens het boekje ook gewoon standaard euro 95 in. Lijkt mij ook niet standaard nodig bij een compressie van 8.8:1. 300 pk/450 nm uit een 5L v12 is ook niet zoveel, wat natuurlijk ook komt omdat hij maar 2 kleppen per cilinder heeft.Reloader schreef op zaterdag 04 september 2010 @ 19:54:
[...]
je tankt met zo'n wagen sowieso toch 98 neem ik aan?
zelfs mijn coupe gaat over t algemeen euro 98 in, loopt zelfs ietsjes zuiniger (tank wel in belgie, en daar heb k voor de prijs van die 95 meuk hier gewoon 98)
Mooie compressie om er nog eens een turbo bij op te zettenSatch schreef op zaterdag 04 september 2010 @ 20:31:
[...]
Nee, gaat volgens het boekje ook gewoon standaard euro 95 in. Lijkt mij ook niet standaard nodig bij een compressie van 8.8:1. 300 pk/450 nm uit een 5L v12 is ook niet zoveel, wat natuurlijk ook komt omdat hij maar 2 kleppen per cilinder heeft.
Gave bak in ieder geval!
Ook een mooie coupé, ik vind de huidige velgen helemaal zo verkeerd nog niet.Tortelli schreef op zaterdag 04 september 2010 @ 20:08:
Vandaag mijn auto opgehaald, een paar fototjes;
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Velgen zijn niet echt fraai, maar daar gaat verandering in komen. Auto ziet er voor de rest nog erg fraai uit, zo goed als geen sleenslag (weinig autobaan gezien denk ik).
Het is een 318ci executive. Echte exactie opties die erop zitten moet ik nog eens uitzoeken, iig (orginele?) parkeersensoren.
*kuch*YoshiBignose schreef op zaterdag 04 september 2010 @ 20:38:
Echt veel E46 coupeetjes de laatste tijdLang leven de enige 4-cilinder coupe
maar volgens het boekje moet er euro95 in kunnen dus? ik rekende op euro98 (premium fuel in alle amerikaanse fora, maar wat dat dan inhoudt enzo..)
[ Voor 11% gewijzigd door Vorak op 04-09-2010 21:31 ]
De auto is helaas in optie gegaan bij iemand en daarna verkocht... Misschien heb ik wel iemand op een idee gebracht hierPWM schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 16:28:
Hij heeft wel weer de sportstoelen, dat scheelt weer
Dit is de auto:

525i high executive, redelijk loaded dus
Normale brandstof in de USA is octaan 88 (er is zelfs 85 te krijgen), een benzine met octaan 95 is daar dus premiumVorak schreef op zaterdag 04 september 2010 @ 21:31:
De auto komt uit Japan. Er zit dus ook een japans instructieboekje bij. Mijn japans sucksDus daar moet ik nog een origineel voor vinden. De techniek leek goed in orde. Het zonnedakje moet aan de binnenkant opnieuw bekleed worden. Het zonnerollo aan het achterrraam zat vastgekoekt van het stilstaan maar de servo ging wel dus dat zal hopelijk meevallen. Verder doet alle elektra het goed. Er moeten nieuwe koplampen in ivm links rijden in japan maar de europese zaten er bij. Misschien de einddempers vervangen (kon ik lastig zien). En de banden waren verdroogd maar dat was te verwachten.
maar volgens het boekje moet er euro95 in kunnen dus? ik rekende op euro98 (premium fuel in alle amerikaanse fora, maar wat dat dan inhoudt enzo..)
Super vet overigens een 850
De velgen zijn ook niet extreem lelijk, maar echt fraai is anders. Weet ook nog niet welke ik er wel onder wil hebben. Idee is om hier winterbanden op te leggen, al zijn de banden qua profiel momenteel nog best goed. Misschien dat ik de winter er wel lekker mee doorrij....MadMarky schreef op zaterdag 04 september 2010 @ 20:48:
[...]
Ook een mooie coupé, ik vind de huidige velgen helemaal zo verkeerd nog niet.
[ Voor 29% gewijzigd door Tortelli op 04-09-2010 22:09 ]
Meld je eens aan op https://www.meinbmw.de/. Als je daar het goede chassisnummer invult kan je daar als het goed is alle instructieboekjes in het Duits downloadenVorak schreef op zaterdag 04 september 2010 @ 22:02:
als iemand zo'n instructieboekje heeft of weet te vinden in een begrijpelijke taal (nederlands frans duits, deens ofzoiets) dan hou ik me aanbevolen. de workshop manual heb ik gevonden maar de download via rapidshare gaat te sloom en stopt op de helft. Die hengel ik nog wel eens binnen. Ontzettend zin om in te rijden. Foto's als ik em voor de deur heb
Ok, eigenlijk mag je het niet zeggen. Maar stiekem weet iedereen toch wel dat echte BMW's maar een motor hebben. De wereldberoemde straight-4
Heerlijke stoelen! Maar die lifehammer heeft op die plek heel weinig nut hèTortelli schreef op zaterdag 04 september 2010 @ 21:56:
Kwam net nog wat fraaie plaatjes tegen van mijn vader zijn 5 serie op de dag dat hij hem kreeg;
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
525i high executive, redelijk loaded dus.
[ Voor 39% gewijzigd door fsfikke op 04-09-2010 22:24 ]
Premium is daar inderdaad gewoon euro 95. Gezien de compressieverhouding zou lager ook wel moeten kunnen, maar hou het maar op 95Vorak schreef op zaterdag 04 september 2010 @ 21:31:
[...]
Daar verkijk je je op. Bij mijn Seat zit ie ook af-fabriek daar gemonteerd. Is prima bereikbaar hoorfsfikke schreef op zaterdag 04 september 2010 @ 22:22:
[...]
Heerlijke stoelen! Maar die lifehammer heeft op die plek heel weinig nut hè![]()
Ik heb eens ondersteboven in een auto gezeten, als jij in de gordels hangt komt je daar onder echt niet meer bij hoorMadMarky schreef op zaterdag 04 september 2010 @ 23:02:
[...]
Premium is daar inderdaad gewoon euro 95. Gezien de compressieverhouding zou lager ook wel moeten kunnen, maar hou het maar op 95
[...]
Daar verkijk je je op. Bij mijn Seat zit ie ook af-fabriek daar gemonteerd. Is prima bereikbaar hoor
Dit topic is gesloten.