Het grote BMW-Topic #10 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 26 ... 37 Laatste
Acties:
  • 163.146 views

Onderwerpen

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:53
250 euro per a-merk band bij 19" is niet zo gek hoor

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

418O2 schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 19:00:
250 euro per a-merk band bij 19" is niet zo gek hoor
Ik betaalde 180 per band. Dus lijkt me niet zo'n hele gekke prijs. (Heb niet de meest beste ofzo) 225 breed trouwns, 19inch.

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

• zneek
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-02 14:52
Potenza's zijn nog iets duurder..... 1 van de redenen waarom ik altijd maximale traction control aan heb staan.....

• KappeNou
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-07 13:07
RE 050a's in >235/35/19<€200,- en in >255/35/19< €221,-
Dan kom je niet echt op +1000 euro uit
Potenza's zijn over het algemeen goedkoper, maar wel goed.
Ik moet zeggen dat 19" wel meteen een stuk duurder is, helemaal als je bij een dealer gaat kijken. Of als je perse het duurste merk wil, welke zeker niet altijd het beste is.

[ Voor 19% gewijzigd door KappeNou op 19-08-2010 19:59 ]

>PC specs<

• zneek
Mmmm, de BMW dealer rekent 600 euro/band, maar omdat ik een lekke band had kreeg ik korting en hoefde ik 'maar' 350 euro te betalen..... volgende keer maar elders doen dus.... is die band op Delti ook een RFT?

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

Tom schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 18:40:
Bij mij gaan er zaterdag vier nieuwe banden onder... 1000+ euro :X
Dat is dan weer het nadeel van 19 inch. Maarja, hoort erbij... :)
Zo, dat is wel heel erg duur? Normale 19 inch banden (maat 235/35/19) zijn toch zo rond de 150 / 200 EUR per stuk? Heb jij dan zo'n afwijkende maat dat ze ~ 250 EUR per band kosten?

edit:
Spuit 11
:F

[ Voor 3% gewijzigd door RomeoJ op 19-08-2010 20:26 ]

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

235-35-19 en 265-30-19.
Ik heb er nu Kumho Ecsta's onder maar dat is niet geweldig.
RE050a's hebben ze niet in die maat (achter tenminste niet).
Nu gekozen voor ContiSportContact 5 P.
Pilot Sport is nog duurder.

• Femme
  • Laatst online: 13:49

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Vredestein Ultrac Sessanta heeft ook een goede prijs/performance.

Ik heb ze (achter) op de B10 gehad maar ik kan eigenlijk niet zoveel zeggen over de prestaties aangezien die auto niet echt uitnodigt tot boenen. Ik merkte iig niet veel verschil met Michelin PS2.

Wat betreft optimale velgmaat: vanuit esthetisch oogpunt wil je een velg die de wielkast goed vult en op zodanige hoogte in de wielkast is geplaatst dat de afstand tussen buitenrand velg en wielkast overal gelijk is. Concept cars zijn zonder uitzondering voorzien van enorme velgen die de wielkast perfect vullen en nauwelijks ruimte overlaten voor enig veercomfort. In de praktijk levert dat issues op met de rijkwaliteit.

Mijn inziens maakt het model velg een veel groter verschil voor de sjonfactor dan de velgmaat. Eigenlijk ziet bijna alles dat niet OEM is er fout uit uitgezonderd de velgen van een paar merken zoals Alpina en BBS. Replica's zijn vaak eenvoudig van echt te onderscheiden dat is doorgaans niet omdat de namaak velg mooier is. Veel CSL-replica's hebben bijv. een minder sterke concave vorm dan originele CSL-velgen voor de achteras. Alpina-replica's hebben vaak een minder diep velgbed. 19 inch originele CSL's onder een E46 vind ik niet sjonie staan (ik geloof alleen dat origineel niet pas achterop tenzij je een achteras van een M3 hebt).

• Tom
  • Niet online

Tom

Femme schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 21:10:
Vredestein Ultrac Sessanta heeft ook een goede prijs/performance.
Ja kan wel, nooit gehad, alleen jammer/fout dat ze links en rechts hetzelfde zijn.
Opzich boeit het mij geen fuck hoe het profiel eruit ziet maar als zoiets niet symmetrisch is zou het mij irriteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-09 15:33

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

mr_petit schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 02:28:
Ga je dan ook met dat vlaggetje rondrijden? ;)
Jammer dat er van die aftermarket mistlampjes opzitten :/ (ik kan me niet voorstellen dat die op de optielijst van de 700 hebben gestaan ;))

Maar die duitsers weten idd ook hoe ze auto's moeten verklooien 8)7.
Gelukkig laten ze sommige auto's vrijwel origineel.
Die mistlampjes zijn inderdaad helaas niet origineel en/of mooi... Ik denk trouwens dat het geen mistlampen, maar verstralers zijn, aangezien deze auto's het zonder grootlicht moeten doen.
Eigenlijk horen er oude ronde Hella's op.

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01:19

mr_petit

opperprutser

Tom schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 21:15:
[...]

Ja kan wel, nooit gehad, alleen jammer/fout dat ze links en rechts hetzelfde zijn.
Opzich boeit het mij geen fuck hoe het profiel eruit ziet maar als zoiets niet symmetrisch is zou het mij irriteren.
Je begrijpt natuurlijk wel dat Ruurlo ook nog een beetje vredesteinland is :P

"man is not truly one, but truly two,"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boyd
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15-09 10:20
Ik heb in juli m'n E46 Coupé laten repareren in Polen. Toen met de sneeuw was er in Nederland iemand tegenaan gereden, zonder (duh) een briefje achter te laten. Schade:

Afbeeldingslocatie: http://desmond.yfrog.com/Himg7/scaled.php?tn=0&server=7&filename=pu4h.jpg&xsize=640&ysize=640

Bumper kapoet, deuk in de auto, lak beschadigd, en een weekje slecht humeur. Schaderapport laten opmaken in Nederland: ruim 1500 euro.

In Polen een bedrijf gevonden, heeft het voor 800 Zł gemaakt, dat is omgerekend ongeveer 200 euro! Bedrjif deed alleen "exclusieve en dure" auto's, hij had daar dus eigenlijk alleen maar BMW, Audi, mercedes binnen staan met schades. Ik heb bedrijven gevonden die het nog goedkoper konden doen, maar bij deze had ik gewoon veel vertrouwen. En terrecht, want het is voor die 200 euro echt super netjes gemaakt. Je ziet NIKS meer van de schade, het is echt super professioneel gedaan:

Afbeeldingslocatie: http://desmond.yfrog.com/Himg266/scaled.php?tn=0&server=266&filename=7qt.jpg&xsize=640&ysize=640

De hele bumper is gespoten, dus wat kleine krasjes die er al opzaten zijn ook helemaal weg. Groot voordeel van een half-poolse vriendin :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Ben je daarvoor naar Polen gereden? :o

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Gamepie56 schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 18:37:
Ik heb in juli m'n E46 Coupé laten repareren in Polen. Toen met de sneeuw was er in Nederland iemand tegenaan gereden, zonder (duh) een briefje achter te laten. Schade:

[afbeelding]

Bumper kapoet, deuk in de auto, lak beschadigd, en een weekje slecht humeur. Schaderapport laten opmaken in Nederland: ruim 1500 euro.

In Polen een bedrijf gevonden, heeft het voor 800 Zł gemaakt, dat is omgerekend ongeveer 200 euro! Bedrjif deed alleen "exclusieve en dure" auto's, hij had daar dus eigenlijk alleen maar BMW, Audi, mercedes binnen staan met schades. Ik heb bedrijven gevonden die het nog goedkoper konden doen, maar bij deze had ik gewoon veel vertrouwen. En terrecht, want het is voor die 200 euro echt super netjes gemaakt. Je ziet NIKS meer van de schade, het is echt super professioneel gedaan:

[afbeelding]

De hele bumper is gespoten, dus wat kleine krasjes die er al opzaten zijn ook helemaal weg. Groot voordeel van een half-poolse vriendin :)
Zelfde soort deuk/schram ding gehad poosje terug, bijna 2000 euro! (Wel verzekerd natuurlijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Snake schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 18:45:
Ben je daarvoor naar Polen gereden? :o
'Half-Poolse vriendin', dus er zal vast wel wat schoonfamilie te bezoeken zijn :)

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P.B.
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Heb je het adres voor ons?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vorak
  • Niet online
wow dat ziet er STRAK uit die reparatie zeg :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boyd
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15-09 10:20
Nee niet speciaal voor naar Polen gereden inderdaad, deukje had ik een paar maanden erin zitten, en dus bij bezoek aan schoonfamilie de auto weggebracht.

Overigens zou het nog steeds rendabel zijn als ik alleen voor die reparatie heen en weer zou rijden.

Bedrijf zit in Skwierzyna. Als er mensen zijn die echt van plan zijn om er heen te gaan, kun je me wel PB'en hoor :P

Ik ben idd ook erg blij met het resultaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSP
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:32

RSP

Hmm ... 800 km vanaf Leeuwarden. Dat is toch wel een pittig stukje :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MadMarky
  • Niet online

MadMarky

Begint eer ge bezint

Femme schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 21:10:
[...]
Mijn inziens maakt het model velg een veel groter verschil voor de sjonfactor dan de velgmaat. Eigenlijk ziet bijna alles dat niet OEM is er fout uit uitgezonderd de velgen van een paar merken zoals Alpina en BBS. Replica's zijn vaak eenvoudig van echt te onderscheiden dat is doorgaans niet omdat de namaak velg mooier is. Veel CSL-replica's hebben bijv. een minder sterke concave vorm dan originele CSL-velgen voor de achteras. Alpina-replica's hebben vaak een minder diep velgbed. 19 inch originele CSL's onder een E46 vind ik niet sjonie staan (ik geloof alleen dat origineel niet pas achterop tenzij je een achteras van een M3 hebt).
Dat van die velgmaat vs model ben ik helemaal met je eens, hoe een bepaald model velg bij een auto staat is veel belangrijker dan welke maat je gebruikt. Al zou ik geen 19" onder een 318 leggen, al was het alleen maar vanwege het performanceverlies ;)

Voor CSL velgen is het zaak dat je goede replica's vindt, anders zit je met die "platte" velgen die je zoveel op marktplaats ziet. De mijne komen van Velocity Motoring uit de VS:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/jBVecJ8W22B6jxic1QfwFkXf/full.jpg

🖥️ | 🚗

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiller
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 05-09 23:14
Je ///M stickertje mist ;)

Nog een telefoonfoto van de cabrio:
Afbeeldingslocatie: http://i36.tinypic.com/2nrejy1.jpg

Wat wordt hij lelijk zeg, als je hem edit in tinypic :X

[ Voor 219% gewijzigd door Spiller op 21-08-2010 20:17 ]

Ioniq 5 P45

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli
  • Laatst online: 15-09 20:37

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Vanaf vandaag een officieel member van dit topic, vanochtend een 318i coupe gekocht uit 2003 (na facelift dus). Op een paar miliscule details na een perfecte auto die pas net ingereden is (met 75k op de klok).

De 318i motor is geen 6 cilinder maar viel me opzich helemaal niet tegen, en ach je moet ook wat te dromen overhouden daar dit mijn eerste echte eigen auto is :9.
crappy telefoon foto:
Afbeeldingslocatie: http://rw-racing.nl/pics/21082010101k.jpg
Velgen zijn niet bepaald fraai, maargoed dat wist ik vt voren. Binnenkort maar een setje fraaie velgen zoeken, die CSL replica staan wel erg goed altijd 8). Deze zijn prima te gebruiken voor de winterbanden, met zo'n winter als het afgelopen jaar kun je die wel gebruiken op een achterwiel aangedreven auto :D.
MadMarky schreef op zaterdag 21 augustus 2010 @ 17:55:
[...]
Voor CSL velgen is het zaak dat je goede replica's vindt, anders zit je met die "platte" velgen die je zoveel op marktplaats ziet. De mijne komen van Velocity Motoring uit de VS:
[afbeelding]
Deze zien er erg fraai uit!, wat kost een setje als ik vragen mag? (dm is ook prima).

[ Voor 58% gewijzigd door Tortelli op 21-08-2010 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuDePrOdUcTiOnS
  • Laatst online: 23-08 16:51
Ik vind de voorkant van de facelift coupé toch een stuk mooier dan de sedan/touring.. Die koplampjes met dat rechte stukje aan de onderkant staat toch een stuk beter.. Ook de voorbumper rond de mistlampjes ziet er een stuk beter uit.. Mooie auto dus :)

Naast andere velgen zou de voorkant ook wel een stukje omlaag kunnen volgens mij..

www.teamgenie.nl
You raise the blade, you make the change
You re-arrange me till I'm sane
You lock the door, and throw away the key
There's someone in my head but it's not me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Niet online

Tom

Feli.
318i is toch dikke prima als eerste auto. Liever een (zo op het oog) erg nette auto als ergens een afstandse "bomvolle" auto vinden :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 14:51
Tortelli schreef op zaterdag 21 augustus 2010 @ 20:36:
Vanaf vandaag een officieel member van dit topic, vanochtend een 318i coupe gekocht uit 2003 (na facelift dus). Op een paar miliscule details na een perfecte auto die pas net ingereden is (met 75k op de klok).
Mooie bak, facelift coupe koplampen zijn toch net weer wat gruwelijker dan PFL en natuurlijk het knipperlichtje aan de zijkant dat driehoekig is ipv rechthoekig :P. Ik kocht mijn coupe ook met deze standaard 16 inch velgjes, uiteraard gaan die er snel af :P

Hoe zit het qua opties en interieur?

[ Voor 50% gewijzigd door YoshiBignose op 21-08-2010 21:23 ]

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli

Tortelli

Tja omtrend de motor is mijn theorie; zolang ik thuis woon kan ik met 1 auto verzetten mijn vader zijn S2000 meenemen. Geen duitser maar wel spectakel, 9000rpm met meer pk's dan een 330i levert....
DuDePrOdUcTiOnS schreef op zaterdag 21 augustus 2010 @ 20:47:

Naast andere velgen zou de voorkant ook wel een stukje omlaag kunnen volgens mij..
Tja verlagen is leuk maar zeer onpraktisch imo.Nu kun je prima over drempels etc, als hij een paar cm lager ligt kom ik de drempel richting mijn dorp nieteens over.....
Als je ooit eens (mee) gereden heb in een 911 GT3(RS) oid zul je mijn negativiteit tegen verlagen volledig begrijpen.
YoshiBignose schreef op zaterdag 21 augustus 2010 @ 21:21:
[...]

Mooie bak, facelift coupe koplampen zijn toch net weer wat gruwelijker dan PFL en natuurlijk het knipperlichtje aan de zijkant dat driehoekig is ipv rechthoekig :P. Ik kocht mijn coupe ook met deze standaard 16 inch velgjes, uiteraard gaan die er snel af :P

Hoe zit het qua opties en interieur?
thnx

Cruise controle, tempature controle, achteruit rij sensoren (ideaal, want je ziet achteruit vrij weinig :P), std bmw radio (die best oke lijkt te klinkem) en dat was het wel. Imo de dingen die je absoluut wilt hebben in een auto in deze prijs klasse. Enige detail is dat de remschijven zowel voor als achter hun beste tijd gehad hebben.Voor wouden ze vervangen, achter evt afdraaien.

[ Voor 65% gewijzigd door Tortelli op 22-08-2010 01:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online
Tortelli schreef op zondag 22 augustus 2010 @ 01:39:
Tja verlagen is leuk maar zeer onpraktisch imo.Nu kun je prima over drempels etc, als hij een paar cm lager ligt kom ik de drempel richting mijn dorp nieteens over.....
Als je ooit eens (mee) gereden heb in een 911 GT3(RS) oid zul je mijn negativiteit tegen verlagen volledig begrijpen.
Die dingen hebben een knopje om hem omhoog te pompen hè ;)

Maar een mooie auto! Die facelift voorkant is toch wel erg mooi, ook al heeft de pfl ook wel wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom
  • Niet online

Tom

Tortelli schreef op zondag 22 augustus 2010 @ 01:39:

Een enigzins verlaagde 3 serie gaat prima, zeker als je gewoon de hoogte neemt van het M onderstel. Je vaders S2000 is ook vrij laag maar daar heb je ook relatief weinig last van drempels. Een GT3 heeft (in tegenstelling tot een S2000 en E46) echter een grotere overhang aan de voorzijde en raakt daarom sneller de grond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli

Tortelli

S2000 valt heel erg mee qua drempels. Je rij hem bjina niet aan de grond. De nieuwere GT3's hebben een pomp systeem (optioneel natuurlijk, zal wel €2000 kosten oid), de oudere (996) rij je naast de voorkant ook aan de achterkant aan de grond ;).

Nu we toch offtopic gaan, echt by far de meest hard geveerde auto waarin ik gereden heb. En ja ik heb ik leuk speelgoed gereden :>. Een Ferrari Chalange Stradale is comfortabel naast een oudere GT3

[ Voor 80% gewijzigd door Tortelli op 22-08-2010 09:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Pff ik hoor het alweer. Enige auto's waar ik in reed van m'n ouders waren Daihatsu's en Toyota's. Ik ging er echt zoveel op vooruit met een E46 dat wil je gewoon niet weten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 15-09 15:44

Daniel

Kapitein NCC-1701
Ik heb ook zo'n vader die totaal geen benzine in z'n aderen heeft stromen. Op zich heeft ie geld genoeg maar het interesseert hem gewoon geen hol :X Mijn ouders hebben zich altijd beperkt tot monsterlijk saaie bakken zoals een Renault 19, Subaru Legacy (die had tenminste nog zo'n leipe boxerroffel), twee modellen Ford Mondeo met de basismotor (niet vooruit te fakkelen) en nu een Skoda Octavia - die zowaar gechipped is *O*
Voor het betere werk heb ik altijd zelf moeten zorgen.

Het lijkt me wel een voordeel als je zo af en toe eens de Porsche van je pa kan lenen, maar het enige waar ik hem wel eens over hoor is dat hij nog wel eens een klassieke Kever of Renault 4 zou willen hebben om aan te klooien. Tsja :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chario2
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14-06 19:52

chario2

Chario2 (818126)

Tortelli schreef op zaterdag 21 augustus 2010 @ 20:36:

De 318i motor is geen 6 cilinder maar viel me opzich helemaal niet tegen, en ach je moet ook wat te dromen overhouden daar dit mijn eerste echte eigen auto is :9.
crappy telefoon foto:
[afbeelding]
Velgen zijn niet bepaald fraai, maargoed dat wist ik vt voren. Binnenkort maar een setje fraaie velgen zoeken, die CSL replica staan wel erg goed altijd 8). Deze zijn prima te gebruiken voor de winterbanden, met zo'n winter als het afgelopen jaar kun je die wel gebruiken op een achterwiel aangedreven auto :D.

[...]
zoiets zoek ik nu ook ! wat heb je betaald als ik vragen mag ? :)

Deze zien er erg fraai uit!, wat kost een setje als ik vragen mag? (dm is ook prima).

Chario2 (818126)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:29

Wimo.

Shake and Bake!

MadMarky schreef op zaterdag 21 augustus 2010 @ 17:55:
[...]

Dat van die velgmaat vs model ben ik helemaal met je eens, hoe een bepaald model velg bij een auto staat is veel belangrijker dan welke maat je gebruikt. Al zou ik geen 19" onder een 318 leggen, al was het alleen maar vanwege het performanceverlies ;)

[afbeelding]
En nog zie je het meteen.. de echte kunnen ook nooit passen vanwege de breedte op een niet M model. Echte hebben ook 9 en 9,5J achter meen ik .. met 275 achter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli

Tortelli

Van 275 banden onder je 3** ga je ook niet vrolijk worden, behalve de aquaplaning in de regen zijn die banden behoorlijk prijzig ;).
Daniel schreef op zondag 22 augustus 2010 @ 13:45:
Ik heb ook zo'n vader die totaal geen benzine in z'n aderen heeft stromen. Op zich heeft ie geld genoeg maar het interesseert hem gewoon geen hol :X Mijn ouders hebben zich altijd beperkt tot monsterlijk saaie bakken zoals een Renault 19, Subaru Legacy (die had tenminste nog zo'n leipe boxerroffel), twee modellen Ford Mondeo met de basismotor (niet vooruit te fakkelen) en nu een Skoda Octavia - die zowaar gechipped is *O*
Voor het betere werk heb ik altijd zelf moeten zorgen.

Het lijkt me wel een voordeel als je zo af en toe eens de Porsche van je pa kan lenen, maar het enige waar ik hem wel eens over hoor is dat hij nog wel eens een klassieke Kever of Renault 4 zou willen hebben om aan te klooien. Tsja :P
Ik heb weinig te klagen wat dat betreft, naast de s2k van mijn vader heb ik een buurman die naast zijn x5 ook nog een 997 Carrera S heeft die ik gewoon meekrijg (mits ik hem poets :9), kan hem ofc niet dagelijks lenen.....Hij zorgt ook geregeld voor leuk speelgoed om mee test te rijden zoals een 120i cabrio, Q7, hele collectie mini's (voor de vrouw). Buurman 2 huizen verderop had een Audi S8 met "lambo" v10, maar die moest weg toen de 4e op komst was..... Was tot een 2 jaar geleden de snelste auto waarmee ik gereden had :D. Met een beetje netwerken, normaal overkomen en de juiste mensen kennen kun je nog wel eens in leuk speelgoed rijden.

[ Voor 16% gewijzigd door Tortelli op 22-08-2010 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eXistenZ_
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02:11
YoshiBignose schreef op zondag 22 augustus 2010 @ 10:21:
Pff ik hoor het alweer. Enige auto's waar ik in reed van m'n ouders waren Daihatsu's en Toyota's. Ik ging er echt zoveel op vooruit met een E46 dat wil je gewoon niet weten :P
Lol dit staat mij over 2 maanden te gebeuren :9~ Ouders hebben ook Toyota. En zoals ik hierboven ook lees, mijn ouders interreseert het gewoon geen hol, als ze maar van A naar B komen..

Vraag aan Femme: die ESS twin screw op je Z4, welke stage heb je, en hoe veel groter, als die al groter is, is de kans op slijtage / slopen van je motor?

[ Voor 29% gewijzigd door _eXistenZ_ op 22-08-2010 21:52 ]

There is no replacement for displacement!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Flagg

It's a shite state of affairs

Ik wil binnenkort een e46 330Ci cabrio gaan kopen van 2001, 2002 of 2003.

Zijn er hier toevallig mensen die al wat km's met eentje hebben gemaakt en last gehad van subframe scheuren bijvoorbeeld, of hoog olieverbruik. Heb nu zoveel gelezen dat ik begin te twijfelen of het wel een goed idee is.

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online
Flagg schreef op zondag 22 augustus 2010 @ 23:13:

Zijn er hier toevallig mensen die al wat km's met eentje hebben gemaakt en last gehad van subframe scheuren bijvoorbeeld, of hoog olieverbruik. Heb nu zoveel gelezen dat ik begin te twijfelen of het wel een goed idee is.
Subframe problemen komen het meeste bij de eerdere modellen voor (323/328). Maar op zich kan het geen kwaad om er rekening mee te houden, zeker als je eentje tegen komt voor een spotprijs ;)
In de VS kan je als je een E46 hebt hem gratis door de dealer laten controleren, als je in Nederland een auto koopt kan je best vragen of ze dat na willen lopen. Maar het is echt niet zo dat elke E46 dit probleem heeft ;)

Hier nog een lijstje van mensen die er last van hebben + model en bouwjaar.

[ Voor 8% gewijzigd door fsfikke op 22-08-2010 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k0ewl
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18-08-2023
fsfikke schreef op zondag 22 augustus 2010 @ 23:25:
[...]

Subframe problemen komen het meeste bij de eerdere modellen voor (323/328). Maar op zich kan het geen kwaad om er rekening mee te houden, zeker als je eentje tegen komt voor een spotprijs ;)
In de VS kan je als je een E46 hebt hem gratis door de dealer laten controleren, als je in Nederland een auto koopt kan je best vragen of ze dat na willen lopen. Maar het is echt niet zo dat elke E46 dit probleem heeft ;)

Ik heb sinds ongeveer een maandje ook weer een BMW E46. Dit keer alleen geen 330i. Net wat buiten budget. Opzich had ik wel een maandje kunnen wachten met de aanschaf om een dikke 330 te kopen, maar ik kwam een 328 tegen die er nog erg goed uit zag en netjes onderhouden was. Heb de gok ook genomen en de auto rijdt heerlijk!
Gelukkig bij mij ook geen subframe schade.

Van het weekend een grote beurt gedaan. Nieuwe koelvloeistof, remolie, motorolie, diff olie en bak olie. Nieuwe filtertjes etc. Daarna naar de buurman gereden om even te vragen of hij de stuurkogels en veren etc even na wilde kijken. Lijkt erop dat 1 demper beetje droog is, maar hij doet het nog goed. Voor de rest geen aandachtspunten.
Over een paar weekjes maar eens de proef op de som nemen en een tripje van enkele duizenden kilometers maken. Weekje Boedapest ;)

A byte walks into a bar and orders a pint. Bartender asks him "What's wrong?" Byte says "Parity error." Bartender nods and says "Yeah, I thought you looked a bit off."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiant
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Radiant

Certified MS Bob Administrator

Ik heb dit toen ook uit zitten zoeken (ookal had ik maar een 318 of 320 op het oog wilde ik toch zeker weten dat ik geen problemen zou hebben), maar van wat ik toen heb gelezen is het vooral bij de oudere auto's (als je een facelift model koopt zit je volgens mij altijd goed, zijn nog veel mooier ook ;) ), en merk je het snel genoeg (harde klappen bij het schakelen). Laat het gewoon even nakijken als je het zeker wil weten en als je écht zekerheid wil hebben laat het dan direct verstevigen nadat je de auto gekocht hebt.
Op BMW portal staat een heel topic erover met ervaringen van mensen die het gehad hebben (en het soms voor niet eens zo heel veel geld hebben laten repareren).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuDePrOdUcTiOnS
k0ewl schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 08:12:
[...]

Ik heb sinds ongeveer een maandje ook weer een BMW E46. Dit keer alleen geen 330i. Net wat buiten budget. Opzich had ik wel een maandje kunnen wachten met de aanschaf om een dikke 330 te kopen, maar ik kwam een 328 tegen die er nog erg goed uit zag en netjes onderhouden was. Heb de gok ook genomen en de auto rijdt heerlijk!
Gelukkig bij mij ook geen subframe schade.

Van het weekend een grote beurt gedaan. Nieuwe koelvloeistof, remolie, motorolie, diff olie en bak olie. Nieuwe filtertjes etc. Daarna naar de buurman gereden om even te vragen of hij de stuurkogels en veren etc even na wilde kijken. Lijkt erop dat 1 demper beetje droog is, maar hij doet het nog goed. Voor de rest geen aandachtspunten.
Over een paar weekjes maar eens de proef op de som nemen en een tripje van enkele duizenden kilometers maken. Weekje Boedapest ;)
Post dan ook eens foto's!

www.teamgenie.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

fsfikke schreef op zondag 22 augustus 2010 @ 23:25:
[...]

Ik had begrepen dat de coulance regeling tot 10(?) september 2010 liep. Dus ik wil voor die tijd een controle en eventueel een versteviging laten aanbrengen. Ik denk dat ik het beste een Dekra kan laten doen en dat als extra aandachtspunt opgeven. die 200€ is natuurlijk peanuts op de aanschaf van zo'n auto.

Garage wilde me een 6 weken geen gelul geld terug garantie sowieso geven, dus als het niet bevalt om wat voor reden kon de auto terug en geld terug, dus of hij wil dat straks niet op papier zetten of hij is nogal zeker van de staat van de auto.

Nou ja eerst moet de auto maar eens verkocht worden (iemand interesse in een Saab 9-5? :) ) en dan maar eens kijken of die er überhaupt nog staat, er is keuze zat iig.

Irish diplomacy is telling a man he can go to hell in such a way he actually looks forward to it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

Mijn vorige E46, het mooie model pre facelift, had ook een subframe scheur. Is door de vorige eigenaar netjes gerepareerd via BMW. Pas maar op, je auto is zo total met een grote scheur. Na reperatie is het frame sterk genoeg voor 400+ pk :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k0ewl
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18-08-2023
Moet ik hem niet eerst wassen dan?

Met verbouwen ben ik ook zo druk dat het er elke keer bij in schiet. Als ik vanavond thuis kom zal ik eens foto's schieten. Beloofd!

A byte walks into a bar and orders a pint. Bartender asks him "What's wrong?" Byte says "Parity error." Bartender nods and says "Yeah, I thought you looked a bit off."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

k0ewl schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 14:16:
[...]

Met verbouwen ben ik ook zo druk dat het er elke keer bij in schiet. Als ik vanavond thuis kom zal ik eens foto's schieten. Beloofd!
Nee! Dus foto's vanavond! :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DuDePrOdUcTiOnS
k0ewl schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 14:16:
[...]

Zo lang bezig met alleen een badkamertje? :p

Wassen hoeft niet, gewoon showen die bak!

Ook direct nog maar even een fotootje van hoe mijn 325i er al veel te lang bij staat:
Afbeeldingslocatie: http://www.dudeproductions.net/GoT/IMG/BMW/schuur/BMWindeschuur.jpg

Maar dan deels gestript..

www.teamgenie.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:59

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Wassen = verspilling van rijtijd ;)

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
Er stond een heerlijk foute E93 hier in de binnenstad vanochtend. Dubbele uitlaat (platte 335i-achtige uitlaten), hele dikke bling velgen.... even op rdw gekeken, bleek het een 320i te zijn met alleen maar optische tuning... beetje jammer. En dan ook nog een linksrijdende-rechtssturende variant.... multi-fail dus... Had geen cam bij me, dus geen pics, sorry...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 17:33
kecin, ik kijk denk ik naar de zelfde 18 inch breedset als jij hehe, is bij een of ander bedrijf dogan ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online
Flagg schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 13:16:
[...]

Ik had begrepen dat de coulance regeling tot 10(?) september 2010 liep. Dus ik wil voor die tijd een controle en eventueel een versteviging laten aanbrengen. Ik denk dat ik het beste een Dekra kan laten doen en dat als extra aandachtspunt opgeven. die 200€ is natuurlijk peanuts op de aanschaf van zo'n auto.

Garage wilde me een 6 weken geen gelul geld terug garantie sowieso geven, dus als het niet bevalt om wat voor reden kon de auto terug en geld terug, dus of hij wil dat straks niet op papier zetten of hij is nogal zeker van de staat van de auto.

Nou ja eerst moet de auto maar eens verkocht worden (iemand interesse in een Saab 9-5? :) ) en dan maar eens kijken of die er überhaupt nog staat, er is keuze zat iig.
Ik weet alleen niet of die coulanceregeling alleen in de VS geldt of ook hier.
Die geld terug garantie moet je wel goed afspreken, zo meteen blijkt dat ie inderdaad gescheurd is en dan neemt hij hem niet meer terug omdat jij hem gemold hebt. Mag jij bewijzen dat dat daarvoor al was :P

Bij veel BMW dealers kan je voor auto's < 8 jaar en <100k km Europlus garantie afsluiten, dan loop je sowieso geen risico op dat soort dingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Reloader schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 18:32:
kecin, ik kijk denk ik naar de zelfde 18 inch breedset als jij hehe, is bij een of ander bedrijf dogan ofzo?
Klopt. Zit hier in de buurt namelijk, heb er dichtbij op school gezeten. Ze antwoorden niet op e-mail overigens, misschien dat ik er een keertje langs rijd een dezer dagen...
Mocht jij contact opnemen laat even weten hoe het verloopt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Eindelijk tijd gehad voor iets wat ik al veel eerder had moeten doen

airbaglampje
stom lampje :|

weerstand met stekkertje
goedkoop ebay fopstekkertje

bmw scanner 1.36
en resetten maar.

Het lampje blijft nu gelukkig uit :)

Ik ga nu maar eens op zoek naar een ander setje velgen met wat bredere banden.

[ Voor 7% gewijzigd door Kaasplank op 23-08-2010 19:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
Kecin schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 19:09:
[...]

Klopt. Zit hier in de buurt namelijk, heb er dichtbij op school gezeten. Ze antwoorden niet op e-mail overigens, misschien dat ik er een keertje langs rijd een dezer dagen...
Mocht jij contact opnemen laat even weten hoe het verloopt ;)
voor mij is het wel een stuk verder, (brabant) dus dan wacht ik liever ff af dat jij er langs rijd (A)
haha heb er geen haast mee, zal uiteindelijk wel januari worden voordat ik echt iets koop, want in november ofzo gaan de winterbanden eronder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Kaasplank schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 19:32:
Eindelijk tijd gehad voor iets wat ik al veel eerder had moeten doen

[afbeelding]
stom lampje :|

[afbeelding]
goedkoop ebay fopstekkertje

[afbeelding]
en resetten maar.

Het lampje blijft nu gelukkig uit :)

Ik ga nu maar eens op zoek naar een ander setje velgen met wat bredere banden.
Werken je airbags dan nog wel?
Reloader schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 20:11:
[...]

voor mij is het wel een stuk verder, (brabant) dus dan wacht ik liever ff af dat jij er langs rijd (A)
haha heb er geen haast mee, zal uiteindelijk wel januari worden voordat ik echt iets koop, want in november ofzo gaan de winterbanden eronder
Ja zoiets word het voor mij ook denk ik :). Misschien wel iets later... Moet ook weer centjes hebben :). Mocht ik er langs gaan dan hoor je het nog wel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader

link naar pdf: lassen subframe

let niet op de opmaak van het document...

als je zelf kan lassen, of iemand kent die het voor je wil doen is het een dag werk..

wil je het laten doen ben je 800 euro kwijt , bij de dealer ben je 3500 euro kwijt :)

[ Voor 13% gewijzigd door Reloader op 23-08-2010 23:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Kecin schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 22:55:
[...]

Werken je airbags dan nog wel?
Als het goed is wel. Het sensormatje in mijn passagierstoel was kapot. Het weerstandje in die stekker simuleert dat er iemand in de stoel zit waardoor het meldingslampje uit blijft.
Reloader schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 23:42:
[...]

als je zelf kan lassen, of iemand kent die het voor je wil doen is het een dag werk..

wil je het laten doen ben je 800 euro kwijt , bij de dealer ben je 3500 euro kwijt :)
Handige pdf! Ik heb zelf een 323i dus ik zit ook in de gevarenzone. Ik lig regelmatig onder de auto te kijken of alles nog heel is en ik laat er ook naar kijken als hij in de garage op de brug staat. Het lassen zelf zit er niet bijzonder moeilijk uit. Een stuk of 3 van m'n kameraden moet dat wel kunnen dus ik maak me niet te druk. :P

[ Voor 54% gewijzigd door Kaasplank op 24-08-2010 08:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Laatst online: 13:49

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

_eXistenZ_ schreef op zondag 22 augustus 2010 @ 21:50:
[...]

Vraag aan Femme: die ESS twin screw op je Z4, welke stage heb je, en hoe veel groter, als die al groter is, is de kans op slijtage / slopen van je motor?
Ik heb een TS2 (= met intercooler). Als je er de hele tijd volle polle mee gaat rijden zul je wel vroegtijdig wat slopen denk ik. Tot nu toe heb ik stukgereden een lasnaad in het uitlaatspruitstuk, een dynamo en is er een scheur ontstaan in de beugel waar een spanrol voor de poelie op was bevestigd. Dit ding vormde een geheel met het oliefilterhuis waardoor die vervangen moest worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-09 21:01

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Ik kwam er van het weekend achter dat ik de bijrijders Airbag niet uit kan zetten, niet handig als ik de Maxi Cosi op de voorstoel wil zetten. De knop om de bijrijders airbag uit te zetten is een optie.... Is mogelijk om dit handmatig te doen? Of moet ik dan m'n halve dashboard slopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Coenen schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 09:17:
Ik kwam er van het weekend achter dat ik de bijrijders Airbag niet uit kan zetten, niet handig als ik de Maxi Cosi op de voorstoel wil zetten. De knop om de bijrijders airbag uit te zetten is een optie.... Is mogelijk om dit handmatig te doen? Of moet ik dan m'n halve dashboard slopen?
Je kan de airbag wel uit laten zetten door de dealer, maar dan doet ie het ook niet als er iemand anders op de stoel zit.

Persoonlijk zou ik zelf niet gaan rommelen met zaken als airbag schakelaars.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Coenen schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 09:17:
De knop om de bijrijders airbag uit te zetten is een optie....
LOL, dat meen je ? Het is verplicht om deze uit te schakelen bij gebruik van een maxi cosi dus daarom bij de meeste merken standaard.

Dat vind ik dus een slechte zaak... ben je mooi klaar mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterBelgium
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 31-08 19:17
Mmm, aan je icon te zien zou ik sowieso de maxicosi niet op je bijrijdersstoel zetten, maar gewoon veilig op de achterbank. Probleem opgelost. Bij mijn echtgenote haar wagen kan je de bijrijdersairbag wél uitschakelen, maar toch zetten we onze kleine daar nooit. Altijd op de achterbank, aan de chauffeurskant.

Ik zie er het voordeel gewoon niet van, en het nadeel zou voor iedereen die het géén goed idee vindt om achter het stuur de krant te lezen of een broodje te smeren, duidelijk moeten zijn.

T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben het met je eens, achterbank is (een) veiliger (gevoel). Maarja... iedereen heeft zo zijn voorkeuren!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 16:35
DexterBelgium schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 10:31:
Mmm, aan je icon te zien zou ik sowieso de maxicosi niet op je bijrijdersstoel zetten, maar gewoon veilig op de achterbank. Probleem opgelost. Bij mijn echtgenote haar wagen kan je de bijrijdersairbag wél uitschakelen, maar toch zetten we onze kleine daar nooit. Altijd op de achterbank, aan de chauffeurskant.

Ik zie er het voordeel gewoon niet van, en het nadeel zou voor iedereen die het géén goed idee vindt om achter het stuur de krant te lezen of een broodje te smeren, duidelijk moeten zijn.
Voordeel is dat je de kleine beter in de gaten kunt houden. En als het bijv de boel onderkotst, je niet perse op de vluchtstrook hoeft te staan om het mondje af te vegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DexterBelgium
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 31-08 19:17
Red devil schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 11:08:
[...]

Voordeel is dat je de kleine beter in de gaten kunt houden. En als het bijv de boel onderkotst, je niet perse op de vluchtstrook hoeft te staan om het mondje af te vegen.
Daarom juist WEL op de achterbank. Op de voorzetel is de neiging VEEL te groot om "eventjes" het mondje aft te vegen, "eventjes" zijn tutje terug te steken, "eventjes" te kijken waarom hij weent...

LEVENSGEVAARLIJK, seriously. Als ouder kan je er niet aan weerstaan te kijken, daarom moet je jezelf dat onmogelijk maken. Gewoon stoppen en de situatie dan uitsorteren.

T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-12-2024

tdw

Amai seg!

Red devil schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 11:08:
[...]

Dan gaat je vrouw toch mee op de achterbank, of zeg ik nu iets stoms?

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online
tdw schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 13:20:
[...]

Misschien dat ze niet altijd alles samen doen ;)

Er zullen vast wel maniertjes zijn om die airbag uit te zetten. Door gewoon de stekkertjes er uit te trekken, of misschien door met dat sensormatje in de stoel te klooien. Maar of het verstandig is om met je airbag systeem te gaan knutselen :N

Je zou eens je dealer kunnen bellen. Misschien dat die optie achteraf nog ingebouwd kan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 16:35
DexterBelgium schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 12:25:
[...]

Daarom juist WEL op de achterbank. Op de voorzetel is de neiging VEEL te groot om "eventjes" het mondje aft te vegen, "eventjes" zijn tutje terug te steken, "eventjes" te kijken waarom hij weent...

LEVENSGEVAARLIJK, seriously. Als ouder kan je er niet aan weerstaan te kijken, daarom moet je jezelf dat onmogelijk maken. Gewoon stoppen en de situatie dan uitsorteren.
Probleem alleen is dat je het niet altijd in de gaten hebt als het op de achterbank zit.
Had mijn collega eens, reed met de kleine op de achterbank toen het begon over te geven. Had pas in de gaten toen het arme kind begon te gorgelen vanwege het braaksel. Moest toen halsoverkap stoppen. Had ook gemoeten als het kind voor had gezeten maar dan had je het wel mooi in de gaten gehad.
tdw schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 13:20:
In mijn geval ging de kleine naar een gastouder vlakbij mijn werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
Ik heb hem altijd achterin, achter de bijrijder. Niet direct in zicht, maar ik kan in geval van nood wel stoppen en er direct bij zonder uit te hoeven stappen. Is gelukkig nog nooit nodig geweest, op een enkele snottebel-deluxe na... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Tortelli schreef op zondag 22 augustus 2010 @ 02:06:
S2000 valt heel erg mee qua drempels. Je rij hem bjina niet aan de grond. De nieuwere GT3's hebben een pomp systeem (optioneel natuurlijk, zal wel €2000 kosten oid), de oudere (996) rij je naast de voorkant ook aan de achterkant aan de grond ;).

Nu we toch offtopic gaan, echt by far de meest hard geveerde auto waarin ik gereden heb. En ja ik heb ik leuk speelgoed gereden :>. Een Ferrari Chalange Stradale is comfortabel naast een oudere GT3
Ik stond vorig jaar voor de keus om te verlagen of niet (er kwamen namelijk toch nieuwe schokdempers onder). Ik heb het bewust niet gedaan, ook vanwege de drempels bij mij in de straat. Met de oude schokdempers raakte ik nog weleens de straat, nu niet meer. Daarnaast liggen er bij alle parkeerplaatsen varkensruggetjes (van die betonranden), waar je echt met de neus overheen moet, wil je niet op de weg staan. Nu gaat de neus van mijn auto er echt maar net overheen, 3 cm lager, en hij zou schrapen...
YoshiBignose schreef op zondag 22 augustus 2010 @ 10:21:
Ach, hier weinig beter hoor. Ga maar na, met mijn E36 316i Compact heb ik ongeveer de meest luxe auto in de familie 8)7 Qua wegligging en rijcomfort verslaat hij in iedergeval alle auto's (maar dat is niet zo verwonderlijk, ook de Compact rijdt gewoon erg goed en stil).
Bij mijn ouders is het alleen door practische problemen dat er al meer dan 20 jaar een rolstoelbus voor de deur staat, en die zijn nou eenmaal niet niet te vergelijken.

Waar ik me al jaren meer over verbaas is hoe prettig een E36 rijdt ten opzichte van een 1-serie of bijv. Seat... Dat zijn met kleine hobbels echt planken, maar op momenten dat je juist wilt dat ze stijf zijn, vond ik ze juist tegenvallen... Ik werd zelf compleet door elkaar geschut op de straten in het centrum van Gouda met de 1 die ik met de Joyriders-campagne had, maar op een bochtige weg vond ik het juist weer tegenvallen hoe strak de vering was.
Mijn Compact helt waarschijnlijk wel meer over in de bochten, maar om de één of andere reden vind ik het minder erg. Daarnaast verbaasde mij het hoe soepel hij afgelopen zomer in België over de beruchte kinderkopjes in Gent en Brugge gleedt... En dat terwijl er 17" onder ligt, wat bij een E36 toch echt wel groot is en merkbaar minder demping in de banden geeft.
Overigens, de ergste auto qua wegligging was ongetwijfeld wel een Citroën Xantia... Wat een dweil was dat zeg...
Als je daarin reed had je echt het gevoel "dat ronde ding, daar kan ik aan draaien en aan de andere kant van de wereld veranderd er iets, waardoor de auto van richting veranderd, maar dat kan onmogelijk komen door een verbinding tussen dat ronde ding en de wielen onder de auto"

Weet iemand trouwens hoe je goed de klemmen van de interieurpanelen weer aan de panelen vast kan maken? Bij mij laten er een aantal los, wat rammelen veroorzaakt en lelijke kieren tussen bekleding en deur...

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

Reloader schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 23:42:
[...]

Das een handig documentje thx, mocht het nodig zijn dan weet ik wel en goede lasser hier in Apeldoorn die dat kan doen, en ik vermoed voor nog iets minder dan die 800€. En 800€ vind ik sowieso nog te overzien, die 3500€ zeker niet iig. ;)

@fsfikke

Yep die coulance regeling werkt ook in NL, maar moet je soms wat standvastiger zijn als ze niet mee willen werken.

En mocht alles een beetje snel verkocht zijn, dan denk ik dat deze (of iets vergelijkbaars moet gaan worden. Steptronic erin en dan daarna een M3 SMG stuur met flappypaddles erin schroeven, er moet toch wat te tweaken blijven uiteraard. :+

[ Voor 21% gewijzigd door Flagg op 24-08-2010 21:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-09 21:01

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

Ik moet idd nog even vragen wat het inbouwen van een airbag schakelaar zou moeten kosten. Waarschijnlijk ben ik dan zo klaar en zet de Maxi Cosi gewoon op de achterbank zo als ik nu al doe. Klooien aan Airbag stekkkers klinkt niet als een goed plan. Was het ook niet echt van plan.

Ander vraagje, heeft er iemand ervaring met het volgende: s'morgens (als het kouder of vochtiger is) wil ie met wegrijden nog wel eens een beetje schokken/trillen. Als de motor warm is het weg. De garage gaf vandaag aan dat mogelijk de software geupdate moet worden. Met deze software zou ie dan minder arm lopen en dan zou je er vanaf moeten zijn. De garage gaat er iniedergeval naar kijken (even uitlezen) als ie over 2 weken daar toch staat voor z'n nieuwe distributie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Ter info: het heet IsoFix :)

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

Die subframe repair ziet er maar wat sjappie uit. Ik weet dat BMW ook veel meer verstevigd dan alleen dat hoekje .. Mijn oude BMW is toentertijd volledig aangepakt en daar zijn op meer punten verstevigingen aangebracht. Als het werkt prima, maar ik zou het altijd door BMW laten doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
@deepbass, k heb dat bij mijn compact met 2 componenten lijm gedaan, dat gaat heel goed :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flagg
  • Niet online

Flagg

Wimo. schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 20:59:
Die subframe repair ziet er maar wat sjappie uit. Ik weet dat BMW ook veel meer verstevigd dan alleen dat hoekje .. Mijn oude BMW is toentertijd volledig aangepakt en daar zijn op meer punten verstevigingen aangebracht. Als het werkt prima, maar ik zou het altijd door BMW laten doen.
Ik heb een jaar of 6 geleden al eens een 525i gehad en toen besloten nooit meer iets door de dealer te laten doen... Ze waren of dom of oplichters, geen andere mogelijkheid. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
Wimo. schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 20:59:

3500 euro over de balk voor een paar verstevinginspuntjes een volledige nieuwe binnenbak erin gelast krijgen in de kofferbak. en dat alles voor een productie-fout |:(

mij niet gezien, en mij is verzekerd dat dit nooit meer los gaat.

bmw verstevigd alle 4 de subframe punten, en lassen er een nieuwe kofferbak in..
terwijl het subframe alleen aan de bestuurderskant uitscheurt (over t algemeen)

altijd fijn als iemand je middag hard werken, sjappie werk noemt zonder daarbij te vermelden wat er dan beter/anders had gemoeten :)

[ Voor 20% gewijzigd door Reloader op 24-08-2010 22:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Coenen schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 18:50:
Ik moet idd nog even vragen wat het inbouwen van een airbag schakelaar zou moeten kosten. Waarschijnlijk ben ik dan zo klaar en zet de Maxi Cosi gewoon op de achterbank zo als ik nu al doe. Klooien aan Airbag stekkkers klinkt niet als een goed plan. Was het ook niet echt van plan.

Ander vraagje, heeft er iemand ervaring met het volgende: s'morgens (als het kouder of vochtiger is) wil ie met wegrijden nog wel eens een beetje schokken/trillen. Als de motor warm is het weg. De garage gaf vandaag aan dat mogelijk de software geupdate moet worden. Met deze software zou ie dan minder arm lopen en dan zou je er vanaf moeten zijn. De garage gaat er iniedergeval naar kijken (even uitlezen) als ie over 2 weken daar toch staat voor z'n nieuwe distributie.
Zou heel goed kunnen. Met vocht verdampt de benzine minder goed, waardoor bij een koude motor de verbranding niet helemaal lekker verloopt. Zodra de motor warm is, is koude of vochtige lucht juist prestatie verhogend, omdat je het koelende effect dan wel wilt hebben. Waarschijnlijk moet er dus een kleine aanpassing aan de mapping gedaan worden voor de injectie hoeveelheid.
Reloader schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 21:02:
@deepbass, k heb dat bij mijn compact met 2 componenten lijm gedaan, dat gaat heel goed :)
Dat hecht dus wel op de lijmresten? Gewone bisontix wil niet hechten namelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

Reloader schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 22:18:
[...]

3500 euro over de balk voor een paar verstevinginspuntjes een volledige nieuwe binnenbak erin gelast krijgen in de kofferbak. en dat alles voor een productie-fout |:(

mij niet gezien, en mij is verzekerd dat dit nooit meer los gaat.

bmw verstevigd alle 4 de subframe punten, en lassen er een nieuwe kofferbak in..
terwijl het subframe alleen aan de bestuurderskant uitscheurt (over t algemeen)

altijd fijn als iemand je middag hard werken, sjappie werk noemt zonder daarbij te vermelden wat er dan beter/anders had gemoeten :)
Zoals ik al zei, BMW moet het gewoon vergoeden. Is bij mijn auto 1.5 jaar geleden ook gedaan. Dat jij genoegen neemt met de versteviging aan een kant is prima. Ik heb op E46 fanatics genoeg foto's gezien van grotere problemen dan in jouw PDF staan.

Als ze het echt niet vergoeden moet je gewoon blijven bellen met diverse dealers.. als je goed zoekt op internet vind je ook mensen die het voor 1200 euro hebben laten doen. Dan verstevigen ze beide kanten en lassen er idd een nieuwe kofferbak in.

[ Voor 4% gewijzigd door Wimo. op 25-08-2010 08:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
:)

ik zit nu nog ff te twijfelen tussen zo'n setje LED achterlichten (120 euro) of alleen een setje nieuwe binnenlichten (die in de kofferklep) omdat daar het glas van los laat. maar die kosten los 109 euro..

maar ik twijfel of ik led wel cool vind haha

Afbeeldingslocatie: http://www.super-tuning.de/BILDER/F2.JPG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab
  • Laatst online: 09-06-2021

zimbab

Personal Jesus

Hier staan die binnenlichten voor 59 euro: http://www.carfantasy.nl/...acelift-look-p-53532.html

Grappig, want ik heb ongeveer hetzelfde. Er zit bij mij aanslag in de binnenlichten en dat staat net even wat minder fris vind ik. De LED-lampen ga ik niet halen echter, hoewel de binnenlichten wel van het facelift-type zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Dat probleem heb ik ook gehad, maar die LED lichten vind ik niet supermooi. Ik heb nu dus PFL achterlichten met de LED binnenlichten (die dus niet led zijn) :P . Echte kenners zullen zien dat het niet klopt :P

Afbeeldingslocatie: http://i33.tinypic.com/984ihg.jpg

Zo dus :P ik vind het wel cool staan.

[ Voor 31% gewijzigd door YoshiBignose op 25-08-2010 13:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Mooi dat je deze foto plaatst, want zo gaat het bij mij dus ook worden. :) Zie je trouwens verschil in helderheid van het glas? Of is het wel hetzelfde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Heel klein beetje anders. Zoals je ziet is de linkerkant feller, maar dat komt door de lichtinval. Die van mij zijn ook gewoon goedkope immitatie dus daardoor past het allemaal NET niet, maar dat is millimeterwerk en dat zie je bijna niet. Ik vind het er goed uit zien :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Jeuh kan mijn huurauto (weer) inleveren en krijg een BMW 3.18i Touring High Executive voor terug :D
Dat wordt genieten! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
ik vind dat wel een beetje raar eruit zien eigelijk.. blijft lastig ennuh hoezo zijn jou knippers niet helder? mijne wel?

@zimbab als je die aanslag erin hebt zitten moet je maar is kijken, dan laat het glas los ;) is een kwaaltje

Afbeeldingslocatie: http://srv.davesmits.nl/2-2.jpg

[ Voor 68% gewijzigd door Reloader op 25-08-2010 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

Reloader schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 18:15:
@zimbab als je die aanslag erin hebt zitten moet je maar is kijken, dan laat het glas los ;) is een kwaaltje
Die aanslag zit er al in sinds ik hem heb (twee jaar), maar ik dacht nu ik doe er iets aan. Heb eentje losgehaald, het glas losgetrokken en schoongemaakt van binnen. Vervolgens weer vastgelijmd. Maar de lijm die ik heb gebruikt is niet helemaal doorzichtig en dat randje zie je dan....dwz.....ík zie dat. ;) En helemaal vertrouwen doe ik het ook niet meer. Zo nu en dan check ik toch even of ie er nog wel op zit. :D Maar ja...de nieuwe (die Yoshi dus ook heeft) zijn al besteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Reloader schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 18:15:
ik vind dat wel een beetje raar eruit zien eigelijk.. blijft lastig ennuh hoezo zijn jou knippers niet helder? mijne wel?

[afbeelding]
Ik vind die rood/wit niet zo mooi het mist een lijn. Dan liever de FL achterlichten. En mijne zijn ook gewoon helder alleen op de foto lijkt het een beetje dof denk ik. Ik heb tenminste silvervisions erin jij hebt een spiegelei :')

Verwijderd

Uiteraard een inkoppertje voor jullie. Ik reed net in m'n E46 en ik dacht ik zet de airco eens uit en de stoelverwarming aan omdat het buiten toch koud is. Na een tijdje besloegen de ruiten. Ik had hem wel op automatisch staan maar alleen knopje met sneeuwvlokje dus uit. Hoe kan ik gewoon zonder airco rijden? :+

Het gaat om een E46 special executive uit 2003.

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Verwijderd schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 01:01:
Uiteraard een inkoppertje voor jullie. Ik reed net in m'n E46 en ik dacht ik zet de airco eens uit en de stoelverwarming aan omdat het buiten toch koud is. Na een tijdje besloegen de ruiten. Ik had hem wel op automatisch staan maar alleen knopje met sneeuwvlokje dus uit. Hoe kan ik gewoon zonder airco rijden? :+

Ik heb hetzelfde, wat ik dan vaak doe is airco aan en op alleen vooruit zetten (Ding met het pijltje omhoog).
Wel lastig, niet voor mezelf maar voor bijrijders. Ik heb hem standaard op 16 graden 3 standen omhoog, lekker fris :)

• fsfikke
  • Niet online

Dat knopje uit betekend toch dat de airco uit staat? Dan beslaan je ruiten natuurlijk wel sneller. Maar ook met dat sneeuwvlokje knopje aan kan je warme lucht krijgen. Als je alles uit wilt hebben moet je de blaassterkte helemaal naar beneden drukken.
Ik vind het wel altijd een beetje vaag hoe je nou dat warm/koud wieltje in het midden moet draaien.

• Radiant
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Radiant

Certified MS Bob Administrator

Het kan wel maar dan moet je elke 10 minuten de voorruitontwaseming even aanzetten :P Aangezien jij (en je passagiers) dat snel zat worden laat ik meestal de airco maar gewoon permanent aan :)

• Apache
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 10:29

Apache

amateur software devver

Radiant schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 09:14:
[...]

Het kan wel maar dan moet je elke 10 minuten de voorruitontwaseming even aanzetten :P Aangezien jij (en je passagiers) dat snel zat worden laat ik meestal de airco maar gewoon permanent aan :)
In de E90 en E60 kan ik gewoon de "koude" airco lucht uitzetten zonder dat dit impact heeft op mijn voorraam ...
Enkel als ik het zelf heel warm heb, bvb na het sporten, en ik stap dan in moet er een raampje bij open of de circulatie wat hoger omdat anders de voorraam en zijraam beslaat. Maar onder normale situaties is dit geen enkel probleem.

If it ain't broken it doesn't have enough features

• Reloader
YoshiBignose schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 23:29:
[...]

Ik vind die rood/wit niet zo mooi het mist een lijn. Dan liever de FL achterlichten. En mijne zijn ook gewoon helder alleen op de foto lijkt het een beetje dof denk ik. Ik heb tenminste silvervisions erin jij hebt een spiegelei :')
is een oude foto . silvervisions ftw... :>

als k mijn bericht terug lees komt dat niet zo vriendelijk over... :$ was niet zo bedoeld

ik heb nu alleen last van die clima, soms druk ik op een knop van de radio en den valt de clima helemaal uit, start hij opnieuw op en werkt alles weer :? :?

ik hoop dat het een losdraadje is , maar dan moet ik alles er weer uit gaan trekken :|

[ Voor 30% gewijzigd door Reloader op 26-08-2010 11:20 ]

• fsfikke
  • Niet online
Reloader schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 11:12:
[...]

is een oude foto . silvervisions ftw... :>

als k mijn bericht terug lees komt dat niet zo vriendelijk over... :$ was niet zo bedoeld

ik heb nu alleen last van die clima, soms druk ik op een knop van de radio en den valt de clima helemaal uit, start hij opnieuw op en werkt alles weer :? :?

ik hoop dat het een losdraadje is , maar dan moet ik alles er weer uit gaan trekken :|
Zoveel werk is dat toch niet ;)
Twee sierstripjes en twee schroefjes :Y)

Maar ik vraag me af of daar zomaar kabeltjes van los gaan zitten. Die grote pinnen zijn haast niet uit de stekkers te krijgen zonder speciaal gereedschap.

• Reloader
dat vind ik dus ook raar, ik weet wel dat het ivm mijn parrot iso2car kabel een hel was om de radio erin te duwen, maar het is wel vervelend die climate control

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventrigo
  • Niet online

Ventrigo

Het is zeker mijn tube !

offtopic:
Momenteel Transporter op tv op rtl5. Gaat hij helaas niet heel netjes om met de BMW :P

[ Voor 3% gewijzigd door Ventrigo op 27-08-2010 20:40 ]

Self reflection is the school of wisdom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Daarna stapte hij over naar een Audi 8)7 :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

YoshiBignose schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 21:02:
Daarna stapte hij over naar een Audi 8)7 :X
hahaha! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• max
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

max

a.k.a. Bezwaarbaard

Ben zelf Audi rijder en vind een A8 D2 echt de mooiste mainstream Audi die er rond rijdt, maar zelfs ik ben van mening dat ze bij BMW hadden moeten blijven. De A8 D3 en D3 facelift die hij in respectievelijk deel 2 en 3 rijdt vind ik zo plastisch/gemaakt overkomen.

De 7 serie (vooral uit deel 1) heeft een veel stoerder uiterlijk dat veel beter bij het karakter van de hoofdrolspeler past.

:)

[ Voor 22% gewijzigd door max op 27-08-2010 21:31 ]

Bald by design, beard by choice.

Inzien dat je iets niet weet, is belangrijker dan alles weten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Inderdaad :P net als James Bond. Kom op zeg...... hebben we die ooit in een Audi zien rijden? Nee natuurlijk niet, maar zal er wel aan zitten te komen misschien in het volgende deel? Ik hoop dat ze het uit principe weigeren :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zimbab

zimbab

Personal Jesus

YoshiBignose schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 21:44:
Inderdaad :P net als James Bond. Kom op zeg...... hebben we die ooit in een Audi zien rijden? Nee natuurlijk niet, maar zal er wel aan zitten te komen misschien in het volgende deel? Ik hoop dat ze het uit principe weigeren :P
Ach, die heeft ook al een keer in een Ford Mondeo gereden. :P :+
Pagina: 1 ... 26 ... 37 Laatste

Dit topic is gesloten.