Het grote BMW-Topic #10 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 25 ... 37 Laatste
Acties:
  • 163.147 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 25-07 13:07
@zneek: Zo te zien reed ik niet net achter/naast jou, aan je post tijd te zien ;)
Net even beetje het gas in lopen trappen samen met zo'n 335i. Gaat best hard zo'n 35i :) alleen was er niet echt genoeg ruimte om van mij uit te lopen. Deze had trouwens denk ik wel spacers, want de wielen stonden wel dik tov de wielkasten.
btw zo'n x5/x6 met de kop eraf valt toch wel mee in aanschaf? Alleen de rest is een beetje prijzig ;)

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08-02 14:52
Femme schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 09:15:
Zodra je erin gaat zitten lijkt een E92 me toch veel van hetzelfde vergeleken met een E90. Dashboard is hetzelfde, alleen heb je een breedbeelduitzicht door de ramen van de portieren. Ik zit het liefst laag aan de grond dus een X6 is voor mij geen optie (en ook te duur).
Dat klopt wel, maar de E92 rijdt echt compleet anders, ik vind hem vele malen fijner. Ik kan me nog herrinneren dat de eerste paar ritjes in mijn e92 nadat ik mijn e90 ingeruild had echt een verademing waren. Niet alleen omdat de N54 zoveel meer power heeft, ook omdat de hele rijdynamiek anders is.

Waar ik op doel is dat de stap qua uiterlijk, performance en rijgedrag van e90 330i naar e92 M3 opgeteld heel groot is. Elk element afzonderlijk lijkt op elkaar, maar samen is het toch een compleet andere auto. Kijk alleen naar het blok, de 420pk van de M3 vs de 258 van je 330i.

Er zit heel veel herkenbaarheid in, maar dat is ook zo als je naar eeen 5 of 6 serie gaat. De basiselementen zijn daarin toch heel vergelijkbaar tussen de modellen? Ik had tijdens mijn ritje in de 5GT onlangs namelijk geen enkel probleem om blindelings alles te vinden, de grote lijnen zijn gewoon hetzelfde.

Hoe ervaar je die 6 dan? Je hebt er nog geen grote hoeveelheden kms in gereden, maar is de beleving compleet anders?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
KappeNou schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 09:25:
@zneek: Zo te zien reed ik niet net achter/naast jou, aan je post tijd te zien ;)
Net even beetje het gas in lopen trappen samen met zo'n 335i. Gaat best hard zo'n 35i :) alleen was er niet echt genoeg ruimte om van mij uit te lopen. Deze had trouwens denk ik wel spacers, want de wielen stonden wel dik tov de wielkasten.
btw zo'n x5/x6 met de kop eraf valt toch wel mee in aanschaf? Alleen de rest is een beetje prijzig ;)
Nee, ik zit al meer dan een uur op kantoor... en ik woon/werk in Groningen.... :) Je kunt me wel elders tegenkomen, maar dan voornamelijk op de A7/A6/A1 van Groningen <-> Amsterdam, naar ons kantoor op Ijburg.

Een X6 met de kop eraf is nog steeds erg duur hoor....daar moet ik mijn auto meerdere malen op inruilen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Daar kom ik niet echt langs.. Ik denk dat jij ook niet vaak richting Rotterdam gaat ;)
Ach nog even een jaartje wachten en zo'n X6 uit duitsland halen.

Zo'n M3 voelt idd wel beter aan dan een normale 3er. Ik moet zeggen een groter verschil dan de vergelijking normale C-klasse en de 63AMG.
Maar in het geval van een 6er zou ik ook gaan voor de 650i inplaats van een M5/M6. De M5 en M6 zijn toch net niet fijn voor het doel waar je ze voor gaat gebruiken. Als ring taxi is zo'n M5 dan wel weer perfect ;)

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:47

Korakal

Up up up!

Coenen schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 20:53:
Mijn 118d mag binnenkort ook weer naar de garage, tijdens de APK keuring hoorde ze een bijgeluid in (aan) de motor. Ik moest zelf heel goed luisteren om te horen wat de monteur bedoelde. Het komt erop neer dat de motor er compleet uit moet zodat ze wat kunnen vervangen aan de disributie. Ze hebben hier 2-3 dagen voor nodig en gelukkig valt dit onder de garantie. Dit euvel (weet niet precies wat het is) schijnt vaker voor te komen, maar dit was de eerste keer dat het bij een diesel motor was. Ik ben al lang blij dat ze het opgemerkt hebben en dat het onder garantie gerepareerd wordt. Ben benieuwd wat voor leenauto ik mee krijg. :) In principe moet ik m'n auto op maandag brengen, maar als dat lastig zou zijn mag ik hem ook al Zaterdag brengen. :) Toch wel een mooi stukje service.
Oh god... dat klinkt exact hetzelfde als wat ik pasgeleden heb gehad. Is het een soort van 'ratelend' geluid wat je uit de motor hoort komen? Mijn 118d (ja ook diesel dus!) is daar een paar maanden geleden voor weggeweest. Volgens de procedures moest men eerst de motorsteunen vervangen - geen oplossing (joh :X). Toen is het motorblok opengehaald en bleek dat e.e.a. scheef op elkaar was ingesleten. Het kwam erop neer dat alles van het blok vervangen moest worden, behalve de cilinders en de koppen. Toen ze uiteindelijk de krukas niet geleverd konden krijgen is er een heel nieuw motorblok in gegaan (bij 77.000km/2,5 jaar oud). Ben de auto 3 weken kwijt geweest. Was geen garantie meer, BMW NL heeft onder coulance de arbeidsloonkosten vergoed. De oorzaak blijft onbekend, met vermoed een materiaal/productiefout. Uiteindelijke schade was zo'n 8.000 euro. :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 23-12-2024

tdw

Amai seg!

wtf? Dus omdat zij een onderdeel niet kunnen leveren, ben jij verplicht een compleet nieuw motorblok á 8000 euro te betalen? Volgens mij werkt de wet van Nederland niet op die manier..

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plague
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Korakal schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 10:01:
[...]

Oh god... dat klinkt exact hetzelfde als wat ik pasgeleden heb gehad. Is het een soort van 'ratelend' geluid wat je uit de motor hoort komen? Mijn 118d (ja ook diesel dus!) is daar een paar maanden geleden voor weggeweest. Volgens de procedures moest men eerst de motorsteunen vervangen - geen oplossing (joh :X). Toen is het motorblok opengehaald en bleek dat e.e.a. scheef op elkaar was ingesleten. Het kwam erop neer dat alles van het blok vervangen moest worden, behalve de cilinders en de koppen. Toen ze uiteindelijk de krukas niet geleverd konden krijgen is er een heel nieuw motorblok in gegaan (bij 77.000km/2,5 jaar oud). Ben de auto 3 weken kwijt geweest. Was geen garantie meer, BMW NL heeft onder coulance de arbeidsloonkosten vergoed. De oorzaak blijft onbekend, met vermoed een materiaal/productiefout. Uiteindelijke schade was zo'n 8.000 euro. :X
Wacht ff... Je hebt buiten jouw schuld om (fabricagefout) binnen een zeer korte tijd 8000 euro schade geleden en zelf betaald? :o Het lijkt me dat je na 2,5 jaar en minder dan een ton op de klok toch wel mag verwachten dat e.e.a. nog binnen de garantie valt?! Mijn god! :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Plague schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 14:05:
[...]

Wacht ff... Je hebt buiten jouw schuld om (fabricagefout) binnen een zeer korte tijd 8000 euro schade geleden en zelf betaald? :o Het lijkt me dat je na 2,5 jaar en minder dan een ton op de klok toch wel mag verwachten dat e.e.a. nog binnen de garantie valt?! Mijn god! :F
Ik neem toch aan dat het een leasebak is :)

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coenen
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 15-09 21:01

Coenen

=LoT= IJsbier @ ET

[...]

Jep inderdaad een ratelend geluid, ik geloof dat het vooral bij 1500 toeren goed te horen zou moeten zijn.
Ik had al een tijdje dat ik s'avonds bij het naar huis gaan een bijgeluid hoorde. Ik begreep van de monteur dat ze eerst een paar testjes moeten doen om er zeker van te zijn dat het het bekende euvel is. Vorige week ben voor de tweede bij de garage langsgeweest om een afspraak te maken. De eerste keer dat ik er was kreeg ik te horen dat de monteur die de motoren revisie doet met vakantie zou gaan en dat ze nog op 1 onderdeel aan het wachten waren. Tijdens m'n tweede bezoek bleken er nog meer onderdelen niet geleverd te zijn. Hopelijk hebben ze 6 september alles compleet.

Ze gaan dan ook gelijk het schokkende optrekken in z'n 1 als ie koud is fixen. Daar had ik de laatste tijd ook last van. De afgelopen week leek het weer weg te zijn. Als ik het goed begrepen had had dit er ook mee te maken.

Aangezien ik hem toch lang kwijt ben, gelijk maar even gevraagd om z'n hem langs een poetsbedrijf kunnen brengen, als we toch bezig zijn, dan maar gelijk goed. :)

Zo te zien mag ik erg blij zijn dat het onder garantie gebeurd, 8000 euro is niet niks....
BTW, Ik heb er nu pas ±65000 km opstaan en hij ratelt al.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• t_captain
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 09:52
[...]

Blijft het een vreemd verhaal vinden. Het 1995cc diesel blok staat vrij goed bekend qua betrouwbaarheid en is al sinds jaar en dag leverbaar met allerlei ratings tussen de 115 pk (16d) en 204 pk (23d). Zelf heb ik ook een 118d van 2007 gereden tot aan 150.000km en geen enkele slijtage of rare geluiden opgemerkt. Wat is hier aan de hand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plague
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
fsfikke schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 14:57:
[...]

Ik neem toch aan dat het een leasebak is :)
Hoewel de leasemaatschappij het dan betaalt, blijft de kwestie natuurlijk nog steeds bizar. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal
  • Laatst online: 10:47

Korakal

Up up up!

De 8.000 euro die ik noemde waren de totale kosten, waarvan dus een deel coulance is geweest. Uiteindelijk is er een rekening van 2.700 euro naar de leasemaatschappij gegaan...

Het niet leverbaar zijn van de krukas en daarna de beslissing om dan maar een nieuw motorblok te installeren zal neem ik aan goed zijn afgewogen; ik weet de kosten niet die zouden zijn ontstaan als men alles opnieuw moest opbouwen. Kan me niet voorstellen dat ze de leasemaatschappij zomaar ineens een 3x zo hoge rekening zouden voorschotelen. Ben overigens blij dat het niet mijn privéauto was, dan was ik ff goed chagrijnig geweest.

Maar het is inderdaad een vreemd verhaal. BMW NL had aangegeven dat het de eerste keer was dat ze dit in Nederland hebben meegemaakt, maar als ik het zo hoor dan is er dus nog minimaal één ander geval (ontstaan). Of ze nou onderzoek gingen doen naar de oorzaak weet ik niet; dat was helemaal naar inzicht van BMW NL (zij hebben het defecte blok nu). Het verbaast mij trouwens ook dat ze zo 'makkelijk' wegkomen met 'geen garantie', zeker niet als ze een productiefout vermoeden! In mijn vorige auto (120D van twee jaar ouder) overigens geen enkel probleem tot aan de 170.000km gehad met de motor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
Als ik (koud) opttrek en fanatiek gas geef (nog zonder wielspin oid) dan hoor ik de normale brom die overgaat in een brul uit mijn uitlaat, maar ik hoor ook een ander geluid. Dat geluid komt erbij boven een bepaalde hoeveelheid gas, maar lijkt er niet altijd te zijn. Het klinkt als een rammelend metaalachtig geluid en lijkt van midden onder de auto vandaan te komen. Het zit er al in sinds ik hem kocht vorig jaar, de monteurs van de dealer hebben sindsdien al meer dan eens in de auto gereden. Kan het zijn dat er ergens een lek zit wat alleen bij bepaalde druk lekt/lawaai maakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
kan ook een loszittend hitteschild zijn of je kat oid...

Heeft ook een computer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:26
Zo weer terug van vakantie (2 weken zeilen) en startte de auto. iDrive gaf banden spanningsverlies aan en het blijkt dat mijn linker voorband een hele bar druk is verloren. Ik vermoed dus een lek in de band. Weet iemand of die RFTs fatsoenlijk te repareren zijn?
Morgen maar even langs de banden boer.

Wat betreft mijn onderstel project heb ik een offerte gekregen voor koni FSD en eibach pro street inclusief monteren voor 1200euro. Lijkt me niet echt duur, komende dagen eens even zien wat ik ga doen.

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Bah, gisteravond op terugweg uit Enschede, geel lampje. Motorstoring... Misschien de nokkenassensor die er 4 weken terug is ondergekomen... Geen drukverlies, oliepijl normaal, zit wel koelvloeistof op, word niet te warm.

Morgen maar WEER naar de garage, sommige momenten wou ik dat ik een japanner van 2.000 euro reed. *sigh*

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Het probleem met de verlichting van de 5-serie F10 is opgelost. Althans, de oorzaak is achterhaald en de onderdelen besteld. Duurt weekje.

Het probleem blijkt toch meer op te duiken (Duh, standaard antwoord is: Nooit meegemaakt) en het is...... De wasstraat

De F10 blijft niet zo goed tegen de betere wasstraat te kunnen. De units zijn net niet waterdicht, waardoor het printplaatje kapot gaat. Het komt voor bij water wat gespoten word in een bepaalde hoek.

BMW heeft met de nieuwe 5 door de Woestijn, in bergen, over Antartica en weet ik wat gereden, maar de wasstraat, die zijn ze vergeten :+

[ Voor 5% gewijzigd door PWM op 15-08-2010 17:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Niet door de wasstraat kunnen, jezus, dat is echt achterlijk. Garantie of moet je zelf betalen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Kecin schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 19:01:
Niet door de wasstraat kunnen, jezus, dat is echt achterlijk. Garantie of moet je zelf betalen?
Hij is van mijn Oom, maar alles netjes onder garantie hoor. Stond ook een prima ruilauto klaar in de vorm van de nieuwe Z4 s35i.

Vervangen is 1, maar ze moeten kijken hoe het vermeden kan worden in de toekomst. Vraag is ook even of het structureel is, of een serie probleem.

[ Voor 7% gewijzigd door PWM op 15-08-2010 19:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ChiLLeR schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 16:57:
Zo weer terug van vakantie (2 weken zeilen) en startte de auto. iDrive gaf banden spanningsverlies aan en het blijkt dat mijn linker voorband een hele bar druk is verloren. Ik vermoed dus een lek in de band. Weet iemand of die RFTs fatsoenlijk te repareren zijn?
Of lek op de velg... alu he ;)
Wat betreft mijn onderstel project heb ik een offerte gekregen voor koni FSD en eibach pro street inclusief monteren voor 1200euro. Lijkt me niet echt duur, komende dagen eens even zien wat ik ga doen.
Niet duur, zeker goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChiLLeR
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16:26
Verwijderd schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 20:01:
[...]
Of lek op de velg... alu he ;)
[...]
Niet duur, zeker goed!
Denk niet dat het de velg is, heb daar namelijk geen schade op gereden. Zitten ook geen schade plekken op.

>> Signature?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
ChiLLeR schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 16:57:

Ik was meer kwijt voor mijn BMW Perfomance onderstel, kwaliteit zal vergelijkbaar zijn neem ik aan, alleen geen garantie. Ga je het doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventrigo
  • Niet online

Ventrigo

Het is zeker mijn tube !

Ik weet niet of dit mag in dit topic of dat ik daar een ander topic voor moet openen, maar mijn zwager heeft een goed onderhouden BMW in de verkoop. Hij staat op Autotrack.nl : http://www.autotrack.nl/tweedehands/bmw/3-serie/7172124.

Voor mensen die er interesse in hebben staat zijn 06 erbij.

Als dit offtopic/spam/reclame is hoor ik dat graag.

Self reflection is the school of wisdom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 14:51
Hij moet wel heel goed onderhouden zijn wil ie voor die prijs weg gaan.

Facts don't care about your feelings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
YoshiBignose schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 22:33:
Tis een ///M , dus ik vind het nog goedkoop ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw

tdw

Amai seg!

YoshiBignose schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 22:33:
De motorruimte is wel netjes schoon :o

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

tdw schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 23:13:
[...]

De motorruimte is wel netjes schoon :o
Dat vind ik altijd alleen maar eng... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ChiLLeR schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 21:19:
[...]

Denk niet dat het de velg is, heb daar namelijk geen schade op gereden. Zitten ook geen schade plekken op.
Dit aan de binnenkant, op de buitenste rand vaak... alu-corrosie...

Even testen met een beetje sop.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2010 02:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw

tdw

Amai seg!

Verwijderd schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 02:23:
[...]

Dit aan de binnenkant, op de buitenste rand vaak... alu-corrosie...

Even testen met een beetje sop.
Alu kan alleen aan de oppervlakte roesten, nooit helemaal door vziw.

~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tdw schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 02:44:
[...]

Alu kan alleen aan de oppervlakte roesten, nooit helemaal door vziw.
De oppervlakte is juiste het probleem, de band sluit niet meer af.

Hence... ik zie het nog net niet dagelijks in een garage ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 15-09 15:33

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

zneek schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 22:38:
[...]

Tis een ///M , dus ik vind het nog goedkoop ;)
Wat is er ///M aan, behalve een badge op de kofferbak? :? Hij is niet verlaagd, dus geen ///M onderstel, hij heeft geen ///M exterieur, en geen ///M interieur... Volgens mij houden daar dus de ///M opties wel een beetje mee op. Zelfs de velgen zijn niet echt spannend (vrij standaard 16" velgen voor een E36).
Kecin schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 00:11:
[...]

Dat vind ik altijd alleen maar eng... :X
Inderdaad, deze is wel extreem schoon... Ik dacht dat ik de motorruimte netjes had, maar bij mij is het maar ranzig vergeleken met deze... Hij is flink aan de slag geweest met kunststof reiniger, na 14 jaar glimt het namelijk niet meer zo mooi.

Dit is mijn motorruimte, vlak nadat ik hem schoongemaakt had:
Afbeeldingslocatie: http://lh6.ggpht.com/_h0ma56lGMng/Sb6MlDeP9YI/AAAAAAAAAxs/Ua18nCXlMRU/s400/16032009114.jpg
Schoon, maar niet showroom schoon, zoals die 320i heeft... (met een mooie olievlek rond m'n nokkenassensor :+ Er bleek een o-ring iets te lekken)

Dat is trouwens wel een voordeel van af en toe die zwarte smeer van het blok halen, je ziet na een weekje tenminste of de motor ergens zweet waar hij het niet zou moeten doen. (het lekje rond de nokkenassensor was me anders nooit opgevallen). En het sleutelt natuurlijk veel prettiger dan steeds onder de zwarte smeer zitten.

Voor mij is trouwens de kogel door de kerk, ik heb besloten om een nieuw hemeltje (en A-stijl bekleding) bij BMW zelf te gaan bestellen. Zelf opnieuw bekleden kost misschien maar de helft, maar de kans van slagen is discutabel en zo heel kostbaar is het uiteindelijk ook weer niet om alles fris en nieuw te bestellen.

Aangezien ik mijn auto voorlopig nog niet weg ga doen (als ik terug kijk naar de versnellingsbak discussie van een paar dagen terug, dan staat daar precies het goede, het gaat mij erom hoe snel ik van de streep weg ben, maar hoeveel plezier de auto mij geeft met rijden, en dat is voor mij in deze auto hoog), kan ik wat extra kosten/investeringen voor mezelf wel verantwoorden.

Alleen jammer van die parkeerschade... Het gaat gefixed worden, maar ook dat kost me toch even €250 die ik liever ergens anders aan uitgegeven zou hebben... Maar voor iets meer (€150) wordt dan ook gelijk m'n voorbumper weer strak gemaakt, zodat de lelijke witte krassen ook weer tot het verleden behoren. En wie weet doe ik wel gek, en laat ik ook wat portierdeukjes weghalen.

Een GoT BMW-meet, ik ben helemaal voor! En dan bijvoorkeur een echte petjes lokatie, zodat we ze lekker jaloers kunnen maken >:) :p

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
deepbass909 schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 11:22:
[...]

Wat is er ///M aan, behalve een badge op de kofferbak? :? Hij is niet verlaagd, dus geen ///M onderstel, hij heeft geen ///M exterieur, en geen ///M interieur... Volgens mij houden daar dus de ///M opties wel een beetje mee op. Zelfs de velgen zijn niet echt spannend (vrij standaard 16" velgen voor een E36).
Vandaar de ;)
:)
Een GoT BMW-meet, ik ben helemaal voor! En dan bijvoorkeur een echte petjes lokatie, zodat we ze lekker jaloers kunnen maken >:) :p
Ik ben er bij! Als ik kan... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
deepbass909 schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 11:22:
[...]

Er stond een knipoog achter he ;)

edit: juist :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw

tdw

Amai seg!

Verwijderd schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 10:03:
[...]

De oppervlakte is juiste het probleem, de band sluit niet meer af.

Hence... ik zie het nog net niet dagelijks in een garage ;)
Ahja, je bedoelt precies de rand van de velg? Ik had het meer over 'binnenin', in het midden :P

~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

YoshiBignose schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 11:40:
[...]

Er stond een knipoog achter he ;)

edit: juist :P
Dat snap ik, ik snap alleen de badge op de auto niet... Ik krijg al volop commentaar op de badges op mijn wagen, terwijl die tenminste nog wat uiterlijke ///M onderdelen heeft. Deze wagen heeft niks, voor zo ver ik na kan gaan... (de ruimte tussen voorwielen en bovenkant van de wielkast is de normale hoogte, een ///M onderstel heeft een duidelijk zichtbare verlaging van zo'n 3cm, dus geen verlaging, er zit een standaard interieur in, en er hangt geen ///M tupperware aan de buitenkant).

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 16:59

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Aldus een zeldzaam, origineel 'onverknoeide' BMW. Toch ook wel eens verfrissend?

20 x 310 Wp = 6.200 Wp @ SMA op zuid | PVOutput.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online
BeQuietAndDrive schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 13:36:
Aldus een zeldzaam, origineel 'onverknoeide' BMW. Toch ook wel eens verfrissend?
Op een stock BMW hoort zo'n badge iig niet, daarmee is het dus geen stock, onverknoeide auto meer ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
deepbass909 schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 13:08:
[...]

Dat snap ik, ik snap alleen de badge op de auto niet... Ik krijg al volop commentaar op de badges op mijn wagen, terwijl die tenminste nog wat uiterlijke ///M onderdelen heeft. Deze wagen heeft niks, voor zo ver ik na kan gaan... (de ruimte tussen voorwielen en bovenkant van de wielkast is de normale hoogte, een ///M onderstel heeft een duidelijk zichtbare verlaging van zo'n 3cm, dus geen verlaging, er zit een standaard interieur in, en er hangt geen ///M tupperware aan de buitenkant).
Ook terecht dat commentaar. ///M is iets speciaals en dat verdient een niet M gewoon niet :) Zelfs die Z4 van Femme mag dat niet! ;) (ook al had hij allemaal M spulletjes)

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
De ///M badge mag best op non-M modellen, zolang er ook maar iets serieus aan ///M spul opzit. Een E90 met M-sportpakket incl onderstel, daar mag imho gewoon een ///M badge op, hoewel erg weinig mensen dat doen. Een ///M3 badge erop plakken is dan wel weer heel erg fout...

Is deze discussie al niet eens (tot vervelens toe) gevoerd? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Volgens mij al wel meerdere keren ;)

Ik stond vanochtend trouwens bij het stoplicht naast zo'n E90 335i. Versnelling 1 ging het wel op, totdat ik naar me 2 schakelde. :X
Ik moet toch wat anders zoeken om die zakenballetjes het nakijken te geven ;)

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Ik ken iemand die 335i rijdt en ook iemand die 335d rijdt, beide privé. De 'zakenballetjes' rijden 320d denk ik ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
Denk ik ook, de bijtelling voor een 335i is niet echt vriendelijk..... zeker niet tov een 320d...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13:49

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

KappeNou schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 13:44:
[...]

Ook terecht dat commentaar. ///M is iets speciaals en dat verdient een niet M gewoon niet :) Zelfs die Z4 van Femme mag dat niet! ;) (ook al had hij allemaal M spulletjes)
Ik heb een M-badge op het M-sportstuur :) .

Liever had ik dat stuur overigens zonder M-badge ivm Alpina-logo in het stuur.

Bij de 6 heb ik een Individual logo op de rand van het stuur en daarboven ook een M-badge. Komt omdat de dealer een stuk plastic op het stuur heeft vervangen was vervangen. In plaats van een kale te nemen pakken ze een onderdeel van een M-stuur waardoor ik nu twee badges op het stuur heb :( .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Kommop, GoT meet jongens. Make it happen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Er zijn genoeg zelfstandige ondernemers die zulke auto's alleen zakelijk rijden.
Maar er zijn idd nog genoeg zneekjes die rond rijden ;) Vandaar dat ik wat snellers moet! O-)

@Femme: Ja dat is ook niet mijn ding. Maarja jij zal er wel weer wat moois op verzinnen ;)

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

zneek schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 13:55:
De ///M badge mag best op non-M modellen, zolang er ook maar iets serieus aan ///M spul opzit. Een E90 met M-sportpakket incl onderstel, daar mag imho gewoon een ///M badge op, hoewel erg weinig mensen dat doen. Een ///M3 badge erop plakken is dan wel weer heel erg fout...

Is deze discussie al niet eens (tot vervelens toe) gevoerd? :)
Volop, maar dan ging het nog tenminste over een auto waar nog iets van het ///M-pakket op zit (met mijn wagen toch wel vaak als lijdend voorwerp :X )
Een ///M3 of ///M5 is heilig, die mag alleen op een echte.

Ik heb trouwens een beetje ruzie met 1 van mijn ruitenwissers. Het ene moment is hij stil, het andere moment hoor je hem duidelijk omklappen... Ik heb de arm al bijgebogen (het was eerst namelijk altijd dat je hem hoorde), maar ik krijg het maar niet weg... Daar komt bij dat de wisser net iets te ver doorschiet, en op het raamrubber uitkomt (waarschijnlijk één van de oorzaken van het geluid), maar de arm een standje lager op de as zetten gaat niet, want dan komt de motorkap tegen de arm aan en zit hij dus weer net te laag...
Kan ik nog ergens anders iets bijstellen (bijvoorbeeld in de overbrenging van motor naar assen)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-10-2024

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Wij zijn zaterdag als bezoeker naar Nottuln geweest, dit keer ook niet gek lang geweest ( kleine 2 uur ) maar het was zeker de moeite waard en gezellig! Stonden weer pracht exemplaren bij, zelfs op de bezoekers parkeer plaats stonden super wagens bij, o.a. een zeer nette E36 Alpina! ( Helaas geen foto van. ) Volgend jaar ga ik er zeker weer heen, misschien dan weer om er bij te staan, maar als bezoeker is het ook zeker waard om er heen te gaan! :D En als je als bezoeker gaat, 20 kilometer verder op zit Münster, hier zijn wij daarna naar toe gereden, een erg leuke stad om even rond te sjokken en een terras te pakken!

Afbeeldingslocatie: http://thundercars.nl/nottuln-2010/8.JPG

Afbeeldingslocatie: http://thundercars.nl/nottuln-2010/14.JPG

Afbeeldingslocatie: http://thundercars.nl/nottuln-2010/18.JPG

Afbeeldingslocatie: http://thundercars.nl/nottuln-2010/26.JPG

Meer foto's zien ? Klik dan hier.

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

@Thunder, geinige foto's, vind het echt briljant dat er super mooie modellen te vinden zijn, en aan de andere kant er té sjonnie's tussen zitten...
Die ene met die verplaatste kmteller enzo, vre-se-lijk... Teveel chroom, maar die oude wagens zijn prachtig.
Z4 coupé ook overigens...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ Henk
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15:16
Grrmmmbl.. en inmiddels is ook mijn bimmer slachtoffer geworden van slordige mensen. Hij stond bij mijn werk geparkeerd. 10:15u de vuilnisman vergeet na het legen de rem op een zware container te zetten. 12:10u een windvlaag brengt het ding aan het rollen en hij ramt zo mijn achterportier in. Schade: een enorme deuk in genoemd portier.

Gelukkig is het allemaal gefilmd door de beveiligingscamera, dus over de oorzaak zal niet zoveel discussie zijn. Maar mag ik dus de fijn ambtelijke molen in om nog wat te verhalen. Ik hoop dat het geen maanden gaat duren :(

Op het filmpje zie je de auto bij de klap even schudden, geen fijn gezicht :( :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RSP
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:32

RSP

Dat gaat je verzekeringsmaatschappij toch fijn bij ze halen? Dit soort werkongevallen komen volgens mij (veel) vaker voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daniel
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 15-09 15:44

Daniel

Kapitein NCC-1701
Ik heb sinds zondag een issue met m'n 545i (2004). Zaterdag nog een heel stuk gereden, niks aan de hand. Ik rij zondag weg, ik laat hem uitrollen voor een drempel en hoor een vrij hard ratelend kloppend geluid ergens voor in het midden (zeg maar onder de middentunnel). Ik dacht eerst dat er wat onder lag maar dat bleek niet het geval.
Ik heb het daarna nog een paar keer gehoord, maar kan het niet betrouwbaar reproduceren. Het lijkt af en toe voor te komen als ik de auto met gas los laat terugvallen. Als het toerental bij ongeveer 1100 rpm komt wappert de toerenteller een klein beetje en soms ratelt er dan dus iets.

Onder de auto kan ik niks zien (anders dan de rand van het hitteschild dat er uit ziet als origami, met dank aan een Frans bospad) en ook tijdens het rijden merk ik verder niks; vermogen, stuurgedrag en wegligging zijn nog precies hetzelfde.
Ik vermoed een issue met de automaat of aandrijfas, maar misschien heeft één van jullie nog een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Ik heb het BMW navigatiesysteem (met casettedeck) en cdwisselaar in mijn e46 coupe.
Nu wil ik graag mijn CD-wisselaar omwisselen voor een iPod aansluiting, ik zie alleen door de bomen het bos niet meer.

Eisen:
- Alleen iPod aansluiting (geen aux of tulp)
- Werkt met kleinbeeld navigatie
- Makkelijk weg te werken
- Nummers skippen met stuurbediening
- Pre zou zijn wanneer id3tags in beeld van de radio kwamen

Weet iemand wat ik moet hebben? En hoeveel dit kost?

Overigens stiekem ook aan het kijken voor 18" M3 CSL velgen (replica) om mijn 19" m6 replica's te vervangen.
Afbeeldingslocatie: http://fotos.marktplaats.com/kopen/1/6b/ACf9d6nCBDaVVcJuc5Px+Q==.jpg

[ Voor 16% gewijzigd door Kecin op 17-08-2010 21:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli
  • Laatst online: 15-09 20:37

Tortelli

mixing gas and haulin ass

Vraagje aan de tweakende BMW specialisten hier. Ik zit al een poosje te kijken naar een fraaie E46 coupe (na facelift, dus >2003). Voorkeur gaat uit naar een 318ci of 320ci met een kilometerstand rond de 100.000km. Aanbod in Nederland is vrij beperkt, maar ik lijk iig een fraai exemplaar gevonden te hebben (met alleen vrij saaie 16" eronder en geen xenon :'( ).

Zijn er echt zwakke punten bekend van de E46's na de facelift of zijn deze vrij probleemloos?. Heb het een en ander zitten googlen en kwam o.a. dit tegen: http://www.bimmerfest.com/wiki/index.php?title=BMW_E46 maar dat gaat over de amerikaanse E46's.

Zit er overigens echt verschil tussen het onderstel van een 3 coupe en de 3 sedan?.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
Kecin schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 21:33:
Ik heb het BMW navigatiesysteem (met casettedeck) en cdwisselaar in mijn e46 coupe.
Nu wil ik graag mijn CD-wisselaar omwisselen voor een iPod aansluiting, ik zie alleen door de bomen het bos niet meer.

Eisen:
- Alleen iPod aansluiting (geen aux of tulp)
- Werkt met kleinbeeld navigatie
- Makkelijk weg te werken
- Nummers skippen met stuurbediening
- Pre zou zijn wanneer id3tags in beeld van de radio kwamen

Weet iemand wat ik moet hebben? En hoeveel dit kost?

Overigens stiekem ook aan het kijken voor 18" M3 CSL velgen (replica) om mijn 19" m6 replica's te vervangen.
[afbeelding]
Moet je doen! Zou een flinke verbetering zijn imho. M6 style onder een e46 is toch een beetje jammer. En dan met jouw parkeerskills..... En bijbehorende schade ... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

zneek schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 22:17:
[...]

Moet je doen! Zou een flinke verbetering zijn imho. M6 style onder een e46 is toch een beetje jammer. En dan met jouw parkeerskills..... En bijbehorende schade ... ;)
Haha, parkeerschade de afgelopen maanden niet meer gehad. Mijn vriendin is sinds kort op zichzelf en woont in een nogal krappe straat, constant file parkeren enzo, dus ik leer het ondertussen :).

Zit wel te twijffelen tussen 18 en 19 inch, 19 vind ik toch eigenlijk wel mooier (en dan kan ik mijn nieuwe banden van zo'n 3 maanden oud) houden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online
Voor die iPod integratie. Als je navigatie hebt zit je volgens mij vast aan die Intravee II icm. de Alpine KCA 420i. Alternatief is de Dice Silverline maar daar zijn ontzettend veel problemen mee.

Heb je die 4:3 navigatie of die met dat hele kleine schermpje?

[ Voor 14% gewijzigd door fsfikke op 17-08-2010 22:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

fsfikke schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 22:21:
Voor die iPod integratie. Als je navigatie hebt zit je volgens mij vast aan die Intravee II icm. de Alpine KCA 420i. Alternatief is de Dice Silverline maar daar zijn ontzettend veel problemen mee.

Heb je die 4:3 navigatie of die met dat hele kleine schermpje?
Dat hele kleine schermpje..
Afbeeldingslocatie: http://t2.gstatic.com/images?q=tbn:30JW4zel0KhvrM:http://xs120.xs.to/xs120/07401/showimage.jpg&t=1
Die dus...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online
Kecin schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 22:37:
[...]

Dat hele kleine schermpje..
[afbeelding]
Die dus...
Dat schijnt een niet al te vaak voorkomende HU te zijn. Ik weet niet zeker of je die ook perse met die intravee + Alpine moet gebruiken. Of dat normale iPod integratie dingen daar ook op werken :/

Ben je binnenkort niet eens toevallig in Den Haag :P kunnen we het apparaatje wat ik in mijn auto (oh, had ik dat nog niet verteld ;)) heb zitten eens proberen. (Of op de GoT meet :D)

[ Voor 15% gewijzigd door fsfikke op 17-08-2010 23:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

fsfikke schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 22:52:
[...]

Dat schijnt een niet al te vaak voorkomende HU te zijn. Ik weet niet zeker of je die ook perse met die intravee + Alpine moet gebruiken. Of dat normale iPod integratie dingen daar ook op werken :/

Ben je binnenkort niet eens toevallig in Den Haag :P kunnen we het apparaatje wat ik in mijn auto (oh, had ik dat nog niet verteld ;)) heb zitten eens proberen. (Of op de GoT meet :D)
Ik woon in Twente dus kom eigenlijk nooit in Den Haag, maar meet lijkt me wel makkelijk :P.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deepbass909

deepbass909

Afbeeldingslocatie: http://thundercars.nl/nottuln-2010/4.JPG
_/-\o_

Deze staat echt zo hoog op mijn verlangenlijstje... Wel een auto om geduld mee te hebben... Top 120 in... ooit. Daarnaast schijnt de achterwielaandrijving nogal kwetsbaar te zijn.

Verder, er staan echt juweeltjes tussen, maar ook regelrechte gedrochten zeg...
En een V8 uit de M3 in een E30 leggen, respect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit
  • Laatst online: 01:19

mr_petit

opperprutser

Ga je dan ook met dat vlaggetje rondrijden? ;)
Jammer dat er van die aftermarket mistlampjes opzitten :/ (ik kan me niet voorstellen dat die op de optielijst van de 700 hebben gestaan ;))

Maar die duitsers weten idd ook hoe ze auto's moeten verklooien 8)7.
Gelukkig laten ze sommige auto's vrijwel origineel.

"man is not truly one, but truly two,"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdw

tdw

Amai seg!

Ja ach, dat zie je hier in Nederland ook. Sommigen houden hun auto het liefst zo origineel mogelijk en vervangen alleen benzine en olie, anderen kan het niet gek genoeg (kijk maar naar Chop Shop ;) )

~ James May

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• fsfikke
  • Niet online
tdw schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 02:43:
Ja ach, dat zie je hier in Nederland ook. Sommigen houden hun auto het liefst zo origineel mogelijk en vervangen alleen benzine en olie, anderen kan het niet gek genoeg (kijk maar naar Chop Shop ;) )
Wansmaak komt inderdaad overal voor :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJ Henk
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 15:16
RSP schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 21:16:
Dat gaat je verzekeringsmaatschappij toch fijn bij ze halen? Dit soort werkongevallen komen volgens mij (veel) vaker voor.
Euh.. oh ja. Dat is wellicht ook nog een mogelijkheid. Ik ben niet zo bekend met die materie, ik heb nog nooit van mijn leven iets met een verzekering gedaan. (Behalve afsluiten dan.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16:29

Wimo.

Shake and Bake!

Kecin schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 22:19:
[...]

Haha, parkeerschade de afgelopen maanden niet meer gehad. Mijn vriendin is sinds kort op zichzelf en woont in een nogal krappe straat, constant file parkeren enzo, dus ik leer het ondertussen :).

Zit wel te twijffelen tussen 18 en 19 inch, 19 vind ik toch eigenlijk wel mooier (en dan kan ik mijn nieuwe banden van zo'n 3 maanden oud) houden...
Je had toch een coupe? 18 pakken .. 19 is een neger formaat en daarnaast moet je de wagen dan ook verlagen. Anders heb je een tractor..

Ik heb in mijn oude E46 gewoon een dension gehad. Werkte perfect met de casette speler en later 16:9

[ Voor 7% gewijzigd door Wimo. op 18-08-2010 08:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

Tortelli schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 22:06:
Vraagje aan de tweakende BMW specialisten hier. Ik zit al een poosje te kijken naar een fraaie E46 coupe (na facelift, dus >2003). Voorkeur gaat uit naar een 318ci of 320ci met een kilometerstand rond de 100.000km. Aanbod in Nederland is vrij beperkt, maar ik lijk iig een fraai exemplaar gevonden te hebben (met alleen vrij saaie 16" eronder en geen xenon :'( ).

Zijn er echt zwakke punten bekend van de E46's na de facelift of zijn deze vrij probleemloos?. Heb het een en ander zitten googlen en kwam o.a. dit tegen: http://www.bimmerfest.com/wiki/index.php?title=BMW_E46 maar dat gaat over de amerikaanse E46's.

Zit er overigens echt verschil tussen het onderstel van een 3 coupe en de 3 sedan?.
Je wil het budget model met alle opties? Ga maar zoeken in Duitsland, succes... Neem de 6-cilinder, krijg je geen spijt van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
Tortelli schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 22:06:

Geen 1 BMW is probleemloos :P maar bij de facelift zijn wel wat kwaaltjes opgelost. De coupe heeft standaard een sportonderstel en staat dus lager dan de sedan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Wimo. schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 08:31:
[...]

Je had toch een coupe? 18 pakken .. 19 is een neger formaat en daarnaast moet je de wagen dan ook verlagen. Anders heb je een tractor..

Ik heb in mijn oude E46 gewoon een dension gehad. Werkte perfect met de casette speler en later 16:9
Verlagingset zit eronder... Vind het nog wel comfortabel met 19" dus dat is het probleem niet.
Dension... Oke, ff naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

Kecin schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 12:37:
[...]

Verlagingset zit eronder... Vind het nog wel comfortabel met 19" dus dat is het probleem niet.
Dension... Oke, ff naar kijken.
Wat voor set zit eronder dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YoshiBignose
18 inch icm eibach pro lijkt me de beste verhouding comfort / uiterlijk. 19 vind ik inderdaad ook wat te groot. Is 19 inch meestal ook 255 bandenmaat? Of nog een maatje groter? 275? Dat is wel ziek :9

[ Voor 28% gewijzigd door YoshiBignose op 18-08-2010 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

Dit is 18" zonder verlaging met 225/265

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/~wimo/oud/showroom/19.jpg

groter.. kan, maar dan zie je dat de verhouding een heel eind weg is.

[ Voor 18% gewijzigd door Wimo. op 18-08-2010 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kecin
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Wimo. schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 12:47:
[...]

Wat voor set zit eronder dan?
Eibach dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Het is ook duidelijk waarom de StopTech-remblokken die onder andere geschikt zouden moeten zijn voor de 650i niet op m'n auto passen. De vorige eigenaar (of BMW zelf) heeft er M6 remklauwen op laten schroeven. Ik vond de remklauwen al erg groot. Normaal gesproken krijg je een lullig klauwtje op alles dat geen M of 135i is.

Dit ging niet passen (links origineel, rechts StopTech):

Remblokken past niet

Remklauw:

M6 remklauw

M6 remklauw

Een M6 remklauw volgens realoem.com:

Afbeeldingslocatie: http://realoem.com/bmw/diagrams/p/v/238.png

Op de klauw komt dit afdekplaatje met een BMW Individual-logo. Super handig dat BMW gewoon Helvetica gebruikt in zijn logo :) .

Afdekplaatje met Individual logo

Mooi meegenomen is nu wel dat ik voorremmen heb met dubbele zuigers en een grotere oppervlakte van de remblokken. De remschijven zijn wel standaard 650i. Een M6 heeft geperforeerde remschijven diameter 374mm ipv 348mm bij de 650i.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KappeNou
Dat is mooi meegenomen! :) Ga je niet meteen de grote schijven monteren? Zal beter staan met die hoepels van jou ;)

>PC specs<

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

mr_petit schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 02:28:
Ga je dan ook met dat vlaggetje rondrijden? ;)
Jammer dat er van die aftermarket mistlampjes opzitten :/ (ik kan me niet voorstellen dat die op de optielijst van de 700 hebben gestaan ;))

Maar die duitsers weten idd ook hoe ze auto's moeten verklooien 8)7.
Gelukkig laten ze sommige auto's vrijwel origineel.
Oke.. veel zijn er lelijk maar je kunt zeggen wat je wilt.. maar de Duitsers kennen het woord 'afwerking' 10x beter dan ons als Nederlanders.. de meeste zijn echt heel netjes afgewerkt :)

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Je hebt gewoon heel veel duitsers :P
Maar die bmw 6 jägermeister is wel erg cool.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tortelli

Tortelli

Wimo. schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 08:33:
[...]

Je wil het budget model met alle opties? Ga maar zoeken in Duitsland, succes... Neem de 6-cilinder, krijg je geen spijt van.
Is het verschil qua motorloop zo groot tussen een 318 en b.v. 320 (of 325?). Ik heb tot nu toe alleen in E46's gereden met behoorlijk dikke 6 cilinder (328/330), maar wou vooral voor een 318 gaan vanwege het gunstigere verbruik en wat lagere gewicht. Vebruik opzich maakt me niet heel veel uit aangezien ik dagelijks geen grote afstanden rij. Voor het betere scheurwerk heeft mijn vader leuk speelgoed in de garage staan, dus ik heb geen echte drang naar een half racemonster (al is het altijd leuk ;) ).

Auto's die ik vind op mobile.de zijn niet heel veel goedkoper, enige echte voordeel is dat de keuze gewoon een stuk groter is. Mooiere coupe's zijn in nederland behoorlijk dun gezaaid, heb wel een aantal fraaie sedans gezien (met 6 cilinder :P ).

[ Voor 27% gewijzigd door Tortelli op 18-08-2010 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

Ik kan uit ervaring zeggen dat een 316i of 318i gewoon armzalig klinkt als je uit een zescylinder komt. Niet om viercylinderrijders te beledigen maar als een zescylinder gewend bent is het verschil groot. Zuinig zijn ze wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Eens 6 cilinder, altijd 6 cilinder ;) Tenzij je het nog hoger op gaat zoeken :P

Blij Met Wilco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Femme schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 21:49:
Ik kan uit ervaring zeggen dat een 316i of 318i gewoon armzalig klinkt als je uit een zescylinder komt. Niet om viercylinderrijders te beledigen maar als een zescylinder gewend bent is het verschil groot. Zuinig zijn ze wel.
Zo is dat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zneek
Als je zuinig wilt kun je ook met de fiets gaan..... gewoon een 6 cillinder kopen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 17:33
Wimo. schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 13:42:
Dit is 18" zonder verlaging met 225/265

[afbeelding]

groter.. kan, maar dan zie je dat de verhouding een heel eind weg is.
ik vind 18inch CSL"s onder een Coupe echt te klein...

en t verschil in verbruik met 4 en 6 cilinders valt ook wel mee..

[ Voor 8% gewijzigd door Reloader op 18-08-2010 23:01 ]

• Tortelli

Tortelli

Denk dat ik van het weekend even naar een 318 coupe ga kijken die redelijk in de buurt staat, ik wil wel eens met zo'n 4 cilinder rijden en kijken of het me wat lijkt. De 4 cilinders hebben wel 1 groot voordeel; ze wegen een stuk minder als de 6 cilinder, wat de stuureigenschappen natuurlijk ten goede zou moeten komen :P. Zo'n 6 cilinder klinkt wel goed, maar wie ooit met een V10 of V12 gereden heeft met open uitlaten........ ;).

Het aanbod aan E46 na facelift coupe's met een lage kilometerstand is vrij beperkt, en aangezien ik ~15km vanaf duitsland woon zou ik opzich gek zijn een auto in Nederland te kopen.

[ Voor 3% gewijzigd door Tortelli op 19-08-2010 00:28 ]

• YoshiBignose
De 318ci met 2.0 motor doet zeker niet onder voor een 6-cilinder hoor :P maar heel veel zuiniger is ie ook weer niet.

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

Reloader schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 22:59:
[...]

ik vind 18inch CSL"s onder een Coupe echt te klein...

en t verschil in verbruik met 4 en 6 cilinders valt ook wel mee..
Dan krijg je dit dus..

Afbeeldingslocatie: http://www.modbargains.com/images/CSL/19cslMarvin.jpg

• KappeNou
19" is perfect onder een E46. Maar dan moet je hem wel iets lager leggen, zo niet gewoon 18" nemen.
De originele CSL velgen zijn toch ook 19"?

>PC specs<

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

Maar die zet je onder een M3 ..welke breder en lager is. Verhouding klopt dan veel beter.

• mr_petit

mr_petit

opperprutser

Dat vind ik net een beetje te ordinair, een beetje voor petjes.
Maar goed, over smaak valt niet te twisten.

• zneek
Ik vind 19" net niets onder een E46. Die velgen die hij er nu onder heeft, M6 repl, zijn ook net te groot imho. Maar goed, ieder zijn meug. Ik heb zelf ook 19" eronder liggen. Maar onder een E92 oogt dat toch anders. Ik zag laatste pics van een E92 met 20" eronder, dat staat ook net niet vind ik....

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

zneek schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 13:21:
Ik vind 19" net niets onder een E46. Die velgen die hij er nu onder heeft, M6 repl, zijn ook net te groot imho. Maar goed, ieder zijn meug. Ik heb zelf ook 19" eronder liggen. Maar onder een E92 oogt dat toch anders. Ik zag laatste pics van een E92 met 20" eronder, dat staat ook net niet vind ik....
Ga ik volledig in mee, het verschilt per type auto hoe een bepaalde velggrootte staat, ik zou niet kunnen zeggen dat 19 inch altijd fout is, maar in dit geval (E46) vind ik het net iets té groot.

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

• Spiller
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 05-09 23:14
19" is perfect voor een E46, 18" oogt net wat te klein vind ik. Zeker op een M3
Afbeeldingslocatie: http://hugobos.nl/M3/abc2th.jpg

Ioniq 5 P45

Verwijderd

Kunnen we niet eens een BMW GoT meet organiseren waarbij de FOT guys meedoen voor zulke sessies? ;)

Afbeeldingslocatie: http://s10.directupload.net/images/user/100819/zcrlmfpt.jpg

• BeQuietAndDrive

BeQuietAndDrive

Big Kahuna

Spiller schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 15:19:
19" is perfect voor een E46, 18" oogt net wat te klein vind ik. Zeker op een M3
[afbeelding]
Jawel, maar bedenk dat een M3 bredere wielkasten heeft en standaard al lager en breder staat, mede daardoor lijkt 18" alweer wat kleiner dan op een default E46.

• YoshiBignose
Sedan 17", coupe 18", m3 19" :P

• -Thunder-

-Thunder-

Freude ahm fahren.

Ik heb een sedan met 17" :P

Groot zat.. ik ga ook geen 18 of 19 nemen, ik vind ze leuk, staan er prima onder en de banden prijs is nog leuk :D

Blij Met Wilco

• Wimo.

Wimo.

Shake and Bake!

Ergste zijn de sjappies met 19" en 275 breed op een normale coupe .. En maar aanlopen..

• Quantor
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik heb een sedan met 15" ballonbanden, niet sportief of extra mooi, wel comfortabel en goedkoop.

• Reloader
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-09 17:33
die auto moet voor zeker omlaag...

maar dat vond ik bij de 18 inch velgen eigenlijk ook

• Tom
  • Niet online

Tom

Bij mij gaan er zaterdag vier nieuwe banden onder... 1000+ euro :X
Dat is dan weer het nadeel van 19 inch. Maarja, hoort erbij... :)

• KappeNou
Tom schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 18:40:
Bij mij gaan er zaterdag vier nieuwe banden onder... 1000+ euro :X
Dat is dan weer het nadeel van 19 inch. Maarja, hoort erbij... :)
Waar koop jij banden dan 8)7 bij de Stealer?

>PC specs<

Pagina: 1 ... 25 ... 37 Laatste

Dit topic is gesloten.